Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 19 din 20 octombrie 2010

pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotarârea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 752 din 11 noiembrie 2010



In temeiul art. 76 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

Plenul Curtii Constitutionale adopta prezenta hotarâre.

Art. I. - Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotarârea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 4 februarie 2005, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 33 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 33. - Serviciul grefa, registratura si arhiva efectueaza operatiunile privind primirea, înregistrarea, distribuirea, expedierea si arhivarea corespondentei, îndosarierea actelor, pastrarea registrelor, precum si alte lucrari cu caracter auxiliar, necesare bunei desfasurari a activitatii Curtii Constitutionale."

2. Dupa articolul 33 se introduc 14 noi articole, articolele 331- 3314, cu urmatorul cuprins:

„Art. 331. - Serviciul grefa, registratura si arhiva este compus din personalul auxiliar, în sensul dispozitiilor Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe lânga acestea, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si curieri.

Art. 332. - Personalul Serviciului grefa, registratura si arhiva este condus de grefierul-sef si este coordonat de prim-magistratul-asistent.

Art. 333. - Personalul Serviciului grefa, registratura si arhiva are urmatoarele atributii:

1. Grefierul-sef:

a) coordoneaza, îndruma si controleaza activitatea personalului din subordine, în conformitate cu atributiile din prezentul regulament si cu fisa postului;

b) asigura organizarea si desfasurarea sedintelor de judecata, luând masuri pentru înregistrarea si constituirea corespunzatoare a dosarelor aflate pe rolul Curtii, pentru întocmirea si transmiterea citatiilor;

c) verifica si semneaza lista dosarelor care urmeaza a fi dezbatute în sedinta publica, respectiv a celor aflate în pronuntare;

d) asigura realizarea corespunzatoare a activitatilor de grefa, registratura si arhiva, precum si a celei de curierat si de expediere a corespondentei Curtii;

e) întocmeste adresa de comunicare si trimite actele adoptate de Curte spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I;

f) restituie documentele înaintate Curtii Constitutionale din eroare;

g) propune Plenului Curtii aprobarea programului de lucru al serviciului cu publicul;

h) întocmeste si semneaza referatele de necesitate, notele de fundamentare si alte documente privind activitatea serviciului;

i) certifica realitatea facturilor de plata care privesc serviciul;

j) întocmeste planificarea serviciului de permanenta a personalului din subordine, cu avizul prim-magistratului-asistent, si o supune spre aprobare presedintelui Curtii;

k) reprezinta serviciul în fata conducerii Curtii;

l) propune secretarului general, cu consultarea prim-magistratului-asistent, acordarea unor prime trimestriale si anuale. Propune prim-magistratului-asistent calificativele pentru activitatea profesionala desfasurata de catre personalul serviciului; activitatea profesionala desfasurata de catre grefierul-sef este evaluata de catre prim-magistratul-asistent, care propune secretarului general acordarea unor prime trimestriale si anuale;

m) realizeaza nemijlocit lucrarile stabilite de presedintele Curtii Constitutionale si de prim-magistratul-asistent;

n) executa si alte atributii date de conducerea Curtii.

2. Grefierii-registratori:

a) primesc si înregistreaza scrisorile si adresele oficiale, petitiile si actele de sesizare a Curtii, le triaza pe categorii si tin evidenta acestora la zi;

b) completeaza zilnic datele în registrele Curtii prevazute la art. 336 lit. a)-c) si e);

c) formeaza dosarele pentru sesizarile nou-intrate si le completeaza cu documentele sosite ulterior;

d) organizeaza pastrarea dosarelor si a deciziilor pronuntate în arhiva curenta si asigura consultarea lor de catre parti sau reprezentantii acestora în incinta serviciului si în timpul programului de lucru cu publicul;

e) asigura transferul dosarelor între arhiva si cabinetele judecatorilor si magistratilor-asistenti;

f) asigura distribuirea la cabinetele judecatorilor, la magistratii-asistenti si la serviciile Curtii, prin intermediul curierului, a corespondentei sosite pe adresa Curtii, precum si a materialelor ce alcatuiesc dosarele aflate pe rol, dupa consultarea magistratului-asistent desemnat în dosar;

g) expediaza prin posta actele Curtii si restituie dosarele transmise Curtii;

h) asigura multiplicarea actelor adoptate de Curte si le comunica persoanelor sau autoritatilor prevazute de lege;

i) executa si alte atributii date de grefierul-sef.

3. Grefierii:

a) întocmesc conceptele de citare si citatiile si le predau grefierului-registratorspre expediere catre parti;

b) tin legatura, prin telefon, fax, telegrame sau e-mail, cu partile, cu instantele judecatoresti sau cu alte autoritati în vederea completarii actelor procedurale, întocmind notele doveditoare ale corespondentei;

c) realizeaza lucrarile premergatoare sedintelor de dezbateri publice si de deliberare, asigurând, cu ajutorul personalului care asigura multiplicarea si a curierului, dupa caz, multiplicarea/scanarea, respectiv distribuirea la cabinetele judecatorilor si la magistratii-asistenti a actelor si documentelor care alcatuiesc dosarele de judecata;

d) informeaza de îndata magistratii-asistenti despre orice acte sosite la dosarele aflate pe rol;

e) completeaza condica de sedinta si o aduc, împreuna cu dosarele aflate pe rol, la sedintele de judecata, la care asista obligatoriu un grefier;

f) întocmesc lista dosarelor care urmeaza a fi dezbatute în sedinta publica, pe care o afiseaza la avizier si o predau curierului spre difuzare la cabinetele judecatorilor, la magistratii-asistenti în mod corespunzator, precum si la magistratii-asistenti-sefi si la prim-magistratul-asistent;

g) întocmesc lista cu dosarele ramase în pronuntare, pe care o predau spre difuzare la cabinetele judecatorilor, la magistratii-asistenti în mod corespunzator, precum si la magistratii-asistenti-sefi si la prim-magistratul-asistent;

h) completeaza datele în registrul de evidenta a redactarii actelor Curtii;

i) executa si alte atributii date de grefierul-sef.

4. Grefierii-arhivari si grefierii-documentaristi:

a) preiau anual documentele create sau intrate în Curte, precum si dosarele jurisdictionale solutionate, în vederea arhivarii acestora;

b) efectueaza preluarea arhivistica a documentelor primite, selectionarea, inventarierea si depozitarea acestora conform prevederilor legale;

c) tin evidenta sigiliilor;

d) multiplica actele adoptate de Curte;

e) faciliteaza consultarea operativa a dosarelor si a altor documente aflate în arhiva generala;

f) înregistreaza în registrele prevazute la art. 336 lit. g)-i) si pastreaza ordinele emise de presedintele Curtii, hotarârile Plenului administrativ al Curtii, precum si dispozitiile secretarului general;

g) verifica tehnoredactarea actelor Curtii înaintate de magistratii-asistenti;

h) executa si alte atributii date de grefierul-sef.

5. Curierii:

a) receptioneaza corespondenta sosita pe adresa Curtii Constitutionale;

b) realizeaza transmiterea, în mod corespunzator, a actelor primite în acest scop, în interiorul Curtii, cabinetelor judecatorilor, magistratilor-asistenti, personalului Secretariatului General, precum si, când este cazul, altor autoritati;

c) pregatesc, pentru posta militara, citatiile întocmite de grefieri pentru Ministerul Public si, atunci când este cazul, duc personal citatiile Ministerului Public ori altor autoritati;

d) transmit la posta citatiile si întreaga corespondenta trecuta pe borderou, predata de grefierii-registratori;

e) executa si alte atributii date de grefierul-sef.

Art. 334. -Atributiile fiecarui angajat din structura Serviciului grefa, registratura si arhiva sunt stabilite si detaliate în fisa postului, întocmita de grefierul-sef cu respectarea cadrului stabilit prin prezentul regulament si aprobata de prim-magistratul-asistent. Pentru grefierul-sef, fisa postului se întocmeste de prim-magistratul-asistent.

Art. 335. -In cadrul Serviciului grefa, registratura si arhiva se întocmesc si se pastreaza:

a) registrele Curtii prevazute la art. 336;

b) borderouri pentru corespondenta jurisdictionala si administrativa, pentru expedieri prin posta civila si militara;

c) evidenta sigiliilor si a registrelor pentru magistratii-asistenti;

d) evidenta Arhivei Curtii.

Art. 336. - Registrele Curtii Constitutionale, întocmite si pastrate de Serviciul grefa, registratura si arhiva, sunt urmatoarele:

a) registrul de intrare-iesire a corespondentei cu caracter administrativ, în care se trec de catre grefierii-registratori, în ordine cronologica, toate cererile si celelalte acte care nu privesc activitatea jurisdictionala a Curtii, toate scrisorile, petitiile si adresele cu caracter administrativ;

b) registrul de intrare-iesire a dosarelor, în care se trec de catre grefierii-registratori, în ordine cronologica, toate actele de sesizare a Curtii;

c) registrul general de dosare, în care se trec de catre grefierii-registratori, în ordinea intrarii, toate actele de sesizare a Curtii, precum si toata corespondenta în legatura cu acestea; numarul de înregistrare din acest registru reprezinta numarul de dosar, la care se adauga litera corespunzatoare încadrarii sesizarii în categoriile de atributii prevazute la art. 146 din Constitutie; în dreptul fiecarui dosar astfel înregistrat se vor trece: data solicitarii si transmiterii punctelor de vedere de catre autoritati, orice cerere legata de dosar, data depunerii raportului, termenele de judecata, data redactarii deciziei, hotarârii sau avizului, dupa caz, data transmiterii actelor Curtii la Regia Autonoma „Monitorul Oficial", instante, respectiv la diverse autoritati publice, în cazurile prevazute de lege;

d) condica sedintelor de judecata, în care se înscriu de catre grefier toate dosarele din fiecare sedinta, în ordinea din lista dosarelor, numele judecatorilor si al magistratilor-asistenti participanti la sedinta;

e) registrul de termene al arhivei, în care se înscriu dosarele pe termene de judecata;

f) registrul de evidenta a redactarii actelor Curtii, în care se trec în ordine si separat, în functie de distinctia facuta la art. 11 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, toate deciziile si hotarârile pronuntate, precum si avizele emise; data redactarii se considera data depunerii de catre magistratul-asistent la mapa presedintelui Curtii Constitutionale a deciziei, hotarârii sau avizului; se înregistreaza, de asemenea, data transmiterii actului la Regia Autonoma „Monitorul Oficial", precum si numarul si data Monitorului Oficial al României în care se publica actul;

g) registrul hotarârilor Plenului administrativ al Curtii Constitutionale;

h) registrul de ordine emise de presedintele Curtii Constitutionale;

i) registrul dispozitiilor secretarului general;

j) registrul de corespondenta secreta.

Art. 337. - La sfârsitul fiecarui an, dupa ultima operatiune din fiecare registru, se va întocmi un proces-verbal de închidere, care va fi semnat de grefierul-sef si de prim-magistratul-asistent, aplicându-se sigiliul. Daca este cazul, înscrierile se vor face în aceleasi registre, reîncepându-se cu o noua numerotare.

Art. 338. - Evidenta din registrul general de dosare se tine, simultan, si pe suport electronic.

Art. 339. - La propunerea prim-magistratului-asistent sau a secretarului general, presedintele Curtii poate aproba si tinerea altor registre în afara celor prevazute la art. 336, daca sunt necesare activitatii Curtii.

Art. 3310. - Modelul registrelor prevazute la art. 336 se aproba de Plenul Curtii.

Art. 3311. - (1) Inregistrarea în registrele corespunzatoare, formarea dosarelor, multiplicarea si distribuirea acestora catre cabinetele membrilor Curtii si magistratii-asistenti se fac imediat dupa repartizarea acestora de catre presedintele Curtii Constitutionale, care va fi datata. Persoana care multiplica actul de sesizare va face mentiune pe acesta despre data predarii spre distribuire.

(2) Intocmirea conceptelor de citare si emiterea procedurilor de chemare în fata Curtii se fac imediat dupa fixarea termenului de judecata, pentru cauzele de natura urgenta, sau cel mai târziu a doua zi lucratoare, în celelalte cauze. Persoana care întocmeste procedurile va face mentiune, pe conceptul de citare, despre data predarii acestora spre expediere.

(3) Expedierea corespondentei se va realiza prin posta, agent procedural sau curier, prin fax ori e-mail sau prin orice alt mijloc de comunicare ce poate fi identificat si supravegheat si care sa asigure caracterul oficial al acesteia.

Art. 3312. - (1) Corespondenta care poarta mentiunea „confidential" sau „personal" se înregistreaza numai cu aceasta mentiune, fara a fi desfacuta, dupa care se preda destinatarului.

(2) Corespondenta cu caracter secret de stat se prezinta nedesfacuta direct presedintelui Curtii Constitutionale, fiind evidentiata într-un registru special.

Art. 3313. - (1) La formarea dosarelor Curtii, pe coperta acestora se vor mentiona: denumirea Curtii, numarul dosarului, autorii sesizarii si obiectul sesizarii.

(2) Dosarul trebuie sa aiba toate filele cusute si numerotate; dupa solutionarea definitiva se va proceda la snuruire si la aplicarea sigiliului, iar pe fata interioara a ultimei coperti grefierul-registrator va certifica numarul filelor, în cifre si în litere.

(3) Scoaterea dosarelor din incinta Curtii este interzisa.

(4) Dosarele vor fi puse la dispozitia partilor sau a reprezentantilor legali ai acestora pentru studiu numai în arhiva, dupa identificarea si notarea în registrul general de dosare a numelui si a prenumelui persoanelor care le solicita, verificându-se actele de identitate, procurile sau împuternicirile avocatiale, precum si integralitatea dosarului la restituire. Personalul arhivei supravegheaza studiul dosarelor.

Art. 3314. - (1) Serviciul grefa, registratura si arhiva asigura eliberarea certificatelor întocmite de magistratii-asistenti si a copiilor de pe actele din dosarele Curtii Constitutionale, precum si restituirea înscrisurilor originale depuse la dosarele Curtii.

(2) Cererile pentru eliberarea certificatelor se primesc de catre grefierul-sef, care le prezinta, împreuna cu dosarul cauzei, prim-magistratului-asistent. Prim-magistratul-asistent redacteaza si semneaza, în baza rezolutiei presedintelui Curtii Constitutionale, certificatele solicitate. Copia certificatului se ataseaza la dosarul Curtii.

(3) Cererile de restituire a înscrisurilor originale depuse la dosarele Curtii se încuviinteaza de presedintele Curtii Constitutionale, la propunerea prim-magistratului-asistent. Restituirea înscrisurilor originale se face pe baza unei cereri motivate, formulata de petitionar, si numai daca actul poate fi pastrat în copie, fara ca prin aceasta sa se produca o vatamare partilor din proces. Copia de pe act se va verifica pentru conformitate de grefierul-sef, care va aplica stampila Curtii pe fiecare fila. Cererea si copia actului se vor pastra la dosarul cauzei."

3. Se abroga sectiunea 1 „Registrele Curtii" din cadrul capitolului IV „Functionarea Curtii", precum si orice alte dispozitii contrare.

Art. II. - Prezenta hotarâre intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2011.

Art. III. - Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotarârea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor o noua numerotare.

Prezenta hotarâre a fost adoptata de Plenul Curtii Constitutionale, cu unanimitate de voturi, în sedinta sa din 20 octombrie 2010.

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

AUGUSTIN ZEGREAN

Contrasemneaza:

Secretar general,

Ruxandra Sabareanu


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 19/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 19 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu