HOTARARE Nr. 193 din 20 aprilie 1992
privind reorganizarea Regiei Autonome a Huilei Petrosani prin desprinderea unor
subunitati din structura sa, care se infiinteaza ca societati comerciale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 130 din 11 iunie 1992
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Pe data prezentei hotariri, Regia Autonoma a Huilei Petrosani se
reorganizeaza prin desprinderea subunitatilor din structura sa, prevazute in
anexa nr. 1, care se infiinteaza ca societati comerciale pe actiuni, persoane
juridice.
Denumirea, sediul, obiectul de activitate si capitalul social initial al
societatilor comerciale nou infiintate sint cuprinse in anexa nr. 1.A.
Art. 2
Societatile comerciale pe actiuni se vor organiza si vor functiona in
conformitate cu dispozitiile legale si cu statutele prevazute in anexele nr.
2.1-2.9*)
Art. 3
Capitalul social al societatilor comerciale nou infiintate este format prin
preluarea activului si pasivului, pe baza de bilant la 31.12.1991, de la
subunitatile desprinse din cadrul Regiei Autonome a Huilei Petrosani, prevazute
la pct. 18, 19, 22, 31 si 32 din anexa nr. 1 la Hotarirea Guvernului nr.
1212/1990.
Patrimoniul net al Regiei Autonome a Huilei Petrosani se diminueaza cu
valorile aferente subunitatilor desprinse, care se infiinteaza ca societati
comerciale, si devine 27.046.550 mii lei (anexa nr. 3).
Art. 4
O data cu infiintarea societatilor comerciale prevazute la art. 1,
unitatile mentionate la pct. 18, 19, 22, 31 si 32 din anexa nr. 1 la Hotarirea
Guvernului nr. 1212/1990 se desfiinteaza.
Art. 5
Indicatorii din programele de activitate pe anul 1992, aferenti unitatilor
mentionate la art. 1 din prezenta hotarire, vor fi predati, respectiv preluati,
pe baza de protocol.
Personalul societatilor comerciale nou infiintate se considera transferat
in interesul serviciului si isi mentine toate drepturile specifice salariatilor
Regiei Autonome a Huilei Petrosani.
Art. 6
Anexele nr. 1, 1.A, 2.1-2.9 si 3 (3.1-3.9) fac parte integranta din
prezenta hotarire.
Art. 7
Prevederile Hotaririi Guvernului nr. 1212/1990 se modifica corespunzator.
Art. 8
Ministerul Industriei va aduce la indeplinire prezenta hotarire.
----------------
*) Anexele nr. 2.1-2.9 se comunica unitatilor interesate. Statutul-cadru al
societatilor comerciale, infiintate potrivit art. 1, este cuprins in anexa nr.
2.
PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN
Contrasemneaza:
Ministrul industriei,
Dan Constantinescu
Ministrul economiei si finantelor,
George Danielescu
Ministrul bugetului,
veniturilor statului
si controlului financiar,
Florian Bercea
ANEXA 1
LISTA
societatilor comerciale pe actiuni care se infiinteaza
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea societatilor comerciale Denumirea subunitatilor din
crt. pe actiuni care se infiinteaza structura Regiei Autonome a Huilei
Petrosani care isi inceteaza
activitatea
--------------------------------------------------------------------------
1. Societatea Comerciala "Institutul - Institutul de Cercetari si
de Cercetari si Proiectari Proiectari Miniere Petrosani
Miniere" - S.A. Petrosani
2. Societatea Comerciala "Institutul - Institutul pentru Securitatea
National pentru Securitate Miniera Miniera Petrosani
si Protectie Antiexploziva -
Insemex" - S.A. Petrosani
3. Societatea Comerciala "Uzina de - Uzina de Piese de Schimb,
Piese de Schimb pentru Reparatii Reparatii Utilaje si Echipamente
Utilaje, Echipamente Electrice Petrosani
Electrotehnice Miniere" - S.A.
Petrosani
4. Societatea Comerciala "Consmin" - - Antrepriza de
Constructii-Montaje
S.A. Petrosani Miniere Petrosani
5. Societatea Comerciala - Antrepriza de Constructii-Montaje
"Rotransiscroni" - S.A. Petrosani Miniere Petrosani
6. Societatea Comerciala "Comin" - - Baza de Aprovizionare si
Prestari
S.A. Petrosani Servicii Petrosani
7. Societatea Comerciala "Transutil" - Baza de Aprovizionare si Prestari
- S.A. Petrosani Servicii Petrosani
8. Societatea Comerciala "Star-Trans" - Baza de Aprovizionare si
Prestari
- S.A. Petrosani Servicii Petrosani
9. Societatea Comerciala - Baza de Aprovizionare si Prestari
"Autotranscom" - S.A. Vulcan Servicii Petrosani
--------------------------------------------------------------------------
ANEXA 1 A
LISTA
societatilor comerciale pe actiuni care se infiinteaza
-----------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Obiectul de Sediul Valoarea Unitatea
crt. societatii activitate al principal patrimoniului care isi
comerciale societatii net inceteaza
pe actiuni comerciale - mii lei - activitatea
care se a) mijloace
infiinteaza fixe
b) mijloace
circulante
-----------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5
-----------------------------------------------------------------------------
1. Societatea a) cercetarea Municipiul 24.789 Institutul de
Comerciala fundamentala si Petrosani, ---------- Cercetari si
"Institutul de aplicativa, str. a) 24.789 Proiectari
Cercetari si proiectarea pentru Mihai b) - Miniere
Proiectari dezvoltare Viteazul Petrosani
Miniere" - tehnologica, nr. 3,
S.A. acordarea de judetul
Petrosani asistenta tehnica Hunedoara
privind extractia,
prepararea si
valorificarea
carbunelui si a
altor substante
minerale utile,
in tara si
strainatate;
- efectuarea de
cercetari, studii
si proiecte pentru:
- reparatii
capitale si
productie
destinate
constructiilor
civile si
industriale,
cailor ferate,
drumurilor si
podurilor;
- fabricarea de
utilaje,
instalatii,
echipamente,
subansamble,
piese de schimb;
modernizarea,
mecanizarea si
automatizarea
minelor;
- cercetarea,
efectuarea de
studii si proiecte
privind rezervele
geologice, protectia
zacamintelor, a
mediului si
personalului,
de ergonomie si
medicina a muncii;
- intermedierea si
organizarea de
participari la
concursuri,
licitatii, tirguri,
expozitii interne
si internationale,
publicitate;
- elaborarea de
studii de marketing
si management,
efectuarea unor
lucrari de
consultanta si
engineering pentru
agenti economici
din tara si
strainatate;
- culegere,
prelucrare si
furnizare de date
si informatii de
specialitate
pentru uz intern
si pentru
solicitanti
externi, in
conditiile admise
de lege;
editare de
buletine de
informare
stiintifice si
tehnice, sinteze
si lucrari
stiintifice;
- executia de
prototipuri si
activitate de
microproductie
pentru utilaje,
dispozitive,
echipamente si
aparatura;
b) alte activitati:
- elaborarea de
lucrari si
expertize
cadastrale, precum
si executare de
masuratori
topografice;
- proiectarea,
executia si
exploatarea de
obiective
turistice si
sportive, locuri
de agrement si de
odihna;
- proiectarea,
executia si
comercializarea
de mobilier,
decoratiuni si
amenajari
interioare;
- proiectarea,
executia si
reparatia de
aparatura
electronica si
electrotehnica,
organizarea unor
activitati de
instruire in
domeniul
informaticii,
managementului
si marketingului;
- prestarea unor
servicii pentru
populatie:
reparatii
autovehicule,
aparatura
electronica,
instalatii
sanitare,
multiplicari,
piese scrise si
desenate,
dactilografiere;
- import-export
de marfuri generale
si mijloace de
productie;
- activitati de
transport marfa si
persoane, intern
si international.
2. Societatea a) autoritate Municipiul 46.673 Institutul
Comerciala nationala pentru Petrosani, ---------- pentru
"Institutul evitarea riscului str. a) 46.673 Securitate
National industrial la General b) - Miniera
pentru activitati Vasile Petrosani
Securitate desfasurate in Milea
Miniera medii explozive nr. 32-34,
si Protectie si toxice, in judetul
Antiexploziva care scop: Hunedoara
- Insemex" - - verifica,
S.A. Petrosani avizeaza
documentatia
si certifica
echipamentele si
instalatiile
electrice,
materialele si
utilajele de
provenienta
indigena sau din
import pentru
utilizare in
atmosfera potential
exploziva, in care
sens agentii
economici sa le
produca si sa le
comercializeze;
autoriza
personalul
specializat pentru
lucrari de
proiectare, montaj,
instalare,
intretinere,
reparatii in
spatiile
industriale
clasificate ca
zone periculoase
in ceea ce priveste
posibilitatile de
formare a
atmosferei
explozive;
- verificarea,
incercarea si
avizarea
materialelor
explozive, a
mijloacelor de
initiere utilizate
de catre agentii
economici, precum
si elaborarea
tehnologiilor de
impuscare cu
asemenea materiale;
- instruirea si
autorizarea
personalului de
salvare in medii
toxice, stabilirea
de relatii cu
organisme similare
din strainatate
care activeaza in
domeniu;
b) executarea
activitatilor de
cercetare privind:
- certificarea
protectiei
echipamentelor,
utilajelor si
materialelor
fabricate in
tara sau
importate pentru
folosirea in
atmosfera potential
exploziva;
- verificarea,
incercarea si
avizarea folosirii
materialelor
explozive, a
mijloacelor de
initiere ale
acestora, a
aparatelor de
initiere, precum
si elaborarea
tehnologiilor de
impuscare in
industrie;
- tehnologiile si
modalitatile de
organizare a
activitatilor de
salvare in caz de
avarii specifice
mediilor explozive
si toxice, precum
si certificarea
aparaturii de
salvare;
- securitatea
muncii in domeniile
aerajului minier,
ventilatiei
industriale pentru
medii explozive,
regimului
degajarilor de gaze
in subteran si
zonarii spatiilor
industriale de la
suprafata in care
exista pericol de
atmosfera exploziva,
combaterii tehnice
a prafului
industrial,
prevenirii
focurilor
endogene si a
incendiilor din
industria
extractiva,
combaterii poluarii
mediului
inconjurator din
activitatea
miniera, precum si
psiho-sociologia
muncii;
- gazele, vaporii
si pulberile
explozive, precum
si mijloacele de
prevenire si
combatere a
exploziilor;
- realizarea de
aparatura,
dispozitive
si echipamente in
domeniul propriu de
activitate;
- elaborarea de
studii de prognoza,
marketing,
standarde si
programe de
prelucrare automata
a datelor in
domeniul propriu
de activitate;
c) instruirea si
autorizarea:
- personalului
tehnico-ingineresc
in domeniul
protectiei muncii
in industria
miniera;
- personalului de
cercetare si
proiectare, a celui
care efectueaza
controlul calitatii,
monteaza, intretine
si repara
echipamente si
instalatii folosite
in zone cu pericol
de atmosfera
potential exploziva;
- personalului de
salvare care
actioneaza in medii
explozive si/sau
toxice;
- personalului care
determina
parametrii de
securitate;
- personalului cu
atributii si
raspunderi privind
asigurarea
controlului
calitatii
produselor pe
fluxul de
fabricatie si
livrare la agentii
economici
producatori de
echipamente
destinate
utilizarii in
medii potential
explozive;
d) autorizarea
producatorilor si
a atelierelor de
reparatii pentru
echipamentele
folosite in
atmosfera potential
exploziva;
verificarea modului
de respectare a
conditiilor de
protectie impuse
prin standarde
pentru asigurarea
caracteristicilor
specifice ale
utilajelor,
echipamentelor si
aparatelor
electrice destinate
utilizarii in medii
cu atmosfera
potential
exploziva;
e) acordarea de
asistenta tehnica
si executarea de
prestari de
servicii pentru
domeniile prevazute
in competenta
institutului si
pentru activitati
specifice altor
ramuri industriale;
f) realizarea,
repartizarea si
avizarea
documentatiilor
tehnice de natura:
- proiectelor de
aeraj ale minelor
de categoria a
IV-a si a V-a si
ale minelor de
petrol, ca si
proiectelor de
degazare;
- proiectelor-cadru
pentru modelele
de exploatare;
- proiectelor
pentru instalatii
noi, care contin
solutii tehnice
de care depinde
protectia
activitatilor in
zonele cu pericol
de atmosfera
potential
exploziva;
- proiectelor-cadru
pentru metodele de
exploatare;
- documentatiilor
tehnice pentru
introducerea in
subteran a noilor
tehnologii de
extractie, tipuri
de utilaje si
instalatii, precum
si a modificarilor
aduse acestora;
g) coordonarea
metodologica a
cabinetelor de
psiho-sociologie
din industria
miniera, precum
si atestarea din
punct de vedere
psihologic a
personalului avind
profesii si meserii
cu raspundere
colectiva privind
securitatea in
industria miniera;
h) elaborarea si
reactualizarea
normelor de
protectie a muncii
in industria
miniera, precum
si elaborarea
materialelor cu
caracter instructiv
de protectie a
muncii in ramura
miniera;
i) efectuarea
expertizelor in
domeniul protectiei
muncii in industria
miniera si ramurile
industriale cu
pericol de
atmosfera exploziva;
j) editarea de
publicatii tehnice
de specialitate;
k) producerea,
repararea si
comercializarea
unor echipamente,
dispozitive,
masini, utilaje si
materiale, precum
si a aparaturii
de salvare in
cazul unor avarii;
l) operatiuni si
activitati de
import-export
din domeniul
propriu de
activitate;
m) transport
intern si
international cu
mijloace proprii.
3. Societatea Asigurarea Municipiul 683.706 Uzina de
Comerciala repararii si Petrosani, ---------- Piese de
"Uzina de intretinerii str. a) 387.029 Schimb,
Piese de instalatiilor si Lunca b) 296.677 Reparatii
Schimb pentru echipamentelor nr. 115, Utilaje si
Reparatii electrotehnice, judetul Echipamente
Utilaje, utilajelor Hunedoara Electrice
Echipamente miniere si de Petrosani
Electrotehnice preparare;
Miniere" - S.A. fabricarea de
Petrosani confectii metalice
electrice si
antigrizutoase;
fabricarea de
piese de schimb
pentru echipamente
de stilpi
hidraulici si
accesorii
hidraulice;
executarea
lucrarilor privind
protectia si
siguranta la
instalatiile din
exploatarile
miniere;
verificarea si
repararea
aparatelor
de masura si
control; asistenta
tehnica privind
montarea si
demontarea
utilajelor,
fabricarea de piese
de schimb pentru
utilajele din tara
si import;
executarea de
modele si
echipamente in
constructie
speciala de
electrosecuritate;
productie de
utilaje,
echipamente si
piese de schimb,
fabricarea si
repararea
produselor de uz
gospodaresc,
aparatura
electronica si
electrocasnica;
lucrari de mecanica
fina; repararea si
intretinerea
aparaturii de
tehnica medicala si
a instalatiilor
tehnico-sanitare,
executarea
activitatilor de
autoservice,
transporturi de
persoane si marfuri
cu mijloace proprii
sau inchiriate,
intern si
international;
- efectuarea de
consultanta si
activitati de
proiectare;
asistenta tehnica.
4. Societatea Realizarea Municipiul 254.558 Antrepriza de
Comerciala activitatilor de Petrosani, ---------- Constructii-
"Consmin" - constructii, str. a) 142.669
Montaje
S.A. constructii-montaj Mihai b) 111.889 Miniere
Petrosani in domeniile Viteazul Petrosani
industrial, civil, nr. 11,
social, drumuri, judetul
poduri etc., in Hunedoara
antrepriza si cu
efort propriu;
- producerea si
comercializarea
agregatelor
sortate de
balastiere,
prefabricate din
beton, confectii
metalice, timplarie
de lemn si
metalica;
- realizarea de
reparatii la
constructii civile,
industriale si
sociale, drumuri
si poduri,
imbunatatiri
funciare;
- realizarea de
prestari servicii
in domeniul
constructiilor si
instalatiilor
aferente;
transporturi
industriale si
civile de marfuri
si persoane cu
trafic intern si
international;
- activitati de
leasing in tara
si strainatate cu
utilajele proprii
sau detinute cu
alt titlu;
- elaborarea
documentatiilor
tehnico-economice
de executie si
documentatii de
fundamentare
economico-
financiara pentru
lucrari de
constructii-montaj;
- elaborarea
documentatiei
tehnico-economice
pentru executarea
amenajarilor
provizorii si
organizarilor de
santier, aferente
lucrarilor
contractate;
- asigurarea
intretinerii,
repararii si
modernizarii
mijloacelor fixe
din dotare;
- experimentarea
si valorificarea
rezultatelor
cercetarilor
stiintifice cu
aplicabilitate
in activitatea
proprie.
5. Societatea Executarea Orasul 88.369 Antrepriza de
Comerciala transportului de Aninoasa, ---------- Constructii-
"Rotrans marfuri si str. a) 77.076 Montaje
Iscroni" - persoane, in Vina b) 11.293 Miniere
S.A. Petrosani trafic intern si Neagra Petrosani
international cu nr. 123,
mijloace proprii judetul
sau inchiriate; Hunedoara
- prestarea de
servicii turistice
interne si
internationale;
- efectuarea
lucrarilor de
intretinere si
reparatii ale
autovehiculelor,
subansamblelor si
pieselor de schimb
aferente;
- proiectarea si
executarea de
utilaje si
dispozitive pentru
intretinerea si
repararea
mijloacelor de
transport si
utilajelor grele;
- executarea
verificarilor
tehnice anuale
sau periodice ale
autovehiculelor;
- acordarea de
consultanta si
asistenta tehnica
pentru proiectarea
si realizarea de
unitati de
intretinere si
reparatii auto;
- comercializarea,
intermedierea si
prospectarea pietei
privind vinzari si
cumparari de
autovehicule si
alte mijloace de
transport;
- proiectarea,
realizarea si
comercializarea
de confectii
metalice si diverse
prefabricate;
- prestari de
servicii de
remorcare si
depanare a
autovehiculelor
ramase defecte,
inchirieri de
utilaje si mijloace
de transport catre
agenti economici si
persoane fizice.
6. Societatea Realizarea in Municipiul 52.595 Baza de
Comerciala regim de comision Petrosani, ---------- Aprovizionare
"Comin" - S.A. a aprovizionarii str. a) 5.975 si
Prestari
Petrosani tehnico-materiale Mihai b) 46.620 Servicii
a agentilor Eminescu Petrosani
economici cu nr. 22,
materii prime, judetul
materiale, piese Hunedoara
de schimb si
utilaje;
- prospectarea si
stabilirea
principalilor
furnizori de pe
piata interna si
internationala
pentru diversi
agenti economici,
intermedierea
relatiilor
comerciale intre
parteneri;
- asigurarea pentru
diversi agenti
economici a
preluarii si
executarii
transportului de
la furnizori, a
stocarii desfacerii
materiilor prime,
materialelor,
pieselor de schimb
si a utilajelor;
constituirea de
stocuri de avarie
sau urgenta pentru
livrari imediate
din depozite;
- preluarea de la
agentii economici a
stocurilor
supranormative si
redistribuirea sau
valorificarea lor
catre alti agenti
economici;
- efectuarea de
operatiuni de comert
exterior de import-
export, marfuri
generale, servicii
de intermediere,
comisionari si
consignatie;
- realizarea unor
activitati de
consultanta,
marketing si
engineering,
elaborarea de
studii si
efectuarea de
expertize in
domeniul propriu
de activitate;
- executarea de
prestari servicii
in domenii diverse:
turism intern si
international,
alimentatie
publica,
agrement,
intermediere,
comisionariat,
consignatie etc.
7. Societatea a) executarea Municipiul 57.412 Baza de
Comerciala transportului de Petrosani, ---------- Aprovizionare
"Transutil" - marfuri si Cartierul a) 49.159 si
Prestari
S.A. Petrosani persoane cu Livezeni, b) 8.253 Servicii
mijloace proprii judetul Petrosani
sau inchiriate Hunedoara
pentru diversi
agenti economici
in trafic intern
si international;
b) efectuarea in
ateliere proprii
de operatiuni de
service,
intretinere,
reparatii,
reconditionari si
modernizari pentru
mijloace auto;
c) organizarea
activitatilor de
instruire si
testare pentru
soferi amatori,
expertizari
tehnice, asistenta
tehnica,
consultanta;
d) efectuarea de
servicii cu utilaje
de constructii si
terasiere in
diverse domenii;
e) inchirierea de
utilaje de
constructii si
terasiere catre
agenti economici
si persoane fizice;
f) executarea de
prestari servicii
in domenii diverse:
turism intern si
international,
alimentatie
publica, agrement,
consignatie,
intermediere si
comisionariat.
8. Societatea a) executarea Municipiul 186.226 Baza de
Comerciala transportului de Petrosani, ---------- Aprovizionare
"Star-Trans" - marfuri generale str. a) 153.874 si
Prestari
S.A. Petrosani si de persoane cu Mihai b) 32.352 Servicii
mijloace proprii Eminescu Petrosani
sau inchiriate in nr. 22,
trafic intern si judetul
international; Hunedoara
b) efectuarea in
ateliere proprii
de operatiuni de
service,
intretinere
reparatii,
reconditionari si
modernizari pentru
mijloacele auto;
c) executarea de
prestari servicii
diverse catre
persoane fizice si
juridice, asistenta
tehnica, expertize
tehnice,
consultanta in
domeniul propriu
de activitate;
d) organizarea
activitatilor de
instruire si
atestare pentru
soferi amatori;
e) comercializarea
de accesorii si
piese de schimb
auto.
9. Societatea a) prestarea Orasul 55.465 Baza de
Comerciala activitatilor de Vulcan, ---------- Aprovizionare
"Autotranscom" transport persoane str. a) 38.900 si
Prestari
- S.A. Vulcan si marfuri in Preparatiei b) 16.565 Servicii
trafic intern si nr. 2, Petrosani
international cu judetul
mijloace proprii Hunedoara
sau inchiriate;
b) prestarea de
servicii de
intretinere si
reparatii pentru
mijloace auto;
asistenta tehnica,
consultanta si
expertizare
tehnica in
domeniul de
activitate;
c) executarea de
reparatii,
comercializarea
si productia de
piese si
subansamble auto,
confectii metalice
etc.;
d) exploatarea si
valorificarea
cenusii de
termocentrala
catre unitatile
miniere, in scopul
asanarii focurilor
de mina si
rambleiere;
e) comercializarea
cu ridicata si cu
amanuntul a
marfurilor
industriale,
agroalimentare si
alimentare prin
unitati proprii
fixe sau mobile;
f) prestarea
activitatilor de
import-export cu
marfuri generale;
g) prestarea de
servicii in turism,
cazare, agrement si
alimentatie publica;
h) colectarea,
transportul,
sortarea,
reconditionarea,
precum si
valorificarea
materialelor
feroase, neferoase,
pieselor si
subansamblelor
refolosibile.
-----------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
STATUTUL*)
Societatii Comerciale "................................" - S.A.
*) Denumirea, sediul, obiectul de activitate si capitalul social pentru
fiecare societate in parte sint cele prevazute in anexa nr. 1 A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii comerciale este
".............................." - S.A.
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile emanind de la
societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele
"societate pe actiuni" sau initialele S.A., de sediul societatii, de
capitalul social si de numarul de inregistrare din Registrul Comertului.
Art. 2
Forma juridica a societatii
Societatea Comerciala "................................." - S.A.
este persoana juridica romana, avind forma juridica de societate pe actiuni.
Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu
prezentul statut.
Art. 3
Sediul societatii
Sediul societatii este in Romania, municipiul ......................,
str... ........ nr. ...., judetul .......... .
Art. 4
Durata societatii
Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii in
Registrul Comertului.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate ale societatii
Art. 5
Scopul
Scopul societatii este:
....................................................
................................................................................
..............................................................................
.
Art. 6
Obiectul de activitate
Obiectul principal de activitate al societatii consta in:
..................
................................................................................
..............................................................................
.
Art. 7
In vederea realizarii obiectului de activitate statuat, societatea
stabileste raporturi contractuale cu agenti economici de acelasi profil sau din
alte domenii de activitate, din tara sau strainatate.
De asemenea, pentru realizarea lucrarilor, societatea poate stabili
raporturi de colaborare cu cadre stiintifice sau tehnice din afara societatii,
din diverse domenii de activitate.
In vederea realizarii unor activitati comune, societatea se poate asocia,
pe baza de contract de societate, cu alte societati comerciale sau regii
autonome in conditiile Legii nr. 15/1991.
CAP. 3
Capitalul social
Art. 8
Capitalul social initial al societatii comerciale nou infiintate este de
... ...... mii lei.
Capitalul social se divide in ....... actiuni nominative, in valoare
nominala de 10.000 lei fiecare.
Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar
unic, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
Art. 9
Actiunile vor cuprinde mentiunile prevazute de lege; ele vor purta timbrul
sec al societatii si semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat
si parafat de presedintele consiliului de administratie. Registrul se pastreaza
la sediul societatii, sub ingrijirea consiliului de administratie.
Art. 10
Reducerea sau majorarea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotaririi adunarii
generale extraordinare a actionarilor in conditiile si cu respectarea
procedurii prevazute de lege.
Art. 11
Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
Fiecare actiune confera actionarului dreptul la un vot in adunarea generala
a actionarilor si de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligatiile societatii sint garantate cu patrimoniul social, iar actionarii
raspund numai in limita actiunilor pe care le detin.
Art. 12
Cesiunea actiunilor
Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste
decit un proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea partiala sau totala a actiunilor se face dupa procedura prevazuta
de lege.
Cesiunea se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor si se
mentioneaza pe titlu.
Art. 13
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii uneia sau mai multor actiuni, proprietarul va trebui sa
anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa in cel
putin doua ziare de larga circulatie din localitatea unde se afla sediul
societatii.
Dupa 6 luni va putea sa obtina un duplicat al actiunilor.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 14
Atributii
Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii,
care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si
financiar-comerciala.
Adunarea generala a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi,
precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale;
b) alege membrii consiliului de administratie, presedintele acestuia,
membrii comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanti, ii descarca de
activitate si ii revoca.
Presedintele consiliului de administratie este si directorul general al
societatii comerciale, atributiile acestuia fiind stabilite de adunarea
generala;
c) fixeaza remuneratia membrilor consiliului de administratie, a
directorului general si a membrilor comisiei de cenzori, conform legii;
d) alege membrii consiliului stiintific*), al carui presedinte face parte,
de drept, din consiliul de administratie si le stabileste remuneratia;
e) stabileste bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de
activitate pe exercitiul urmator;
f) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si
pierderi, dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al
comisiei de cenzori; aproba repartizarea profitului;
g) hotaraste cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale,
filiale si agentii;
h) hotaraste cu privire la participarea cu capital la alte societati
comerciale;
i) hotaraste cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la
modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si
la cesiunea actiunilor;
j) hotaraste cu privire la adoptarea sau modificarea statutului si a formei
juridice a societatii;
l) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si
perspectivele societatii, cu referire la profit, dividende, pozitia pe piata
interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia
mediului, relatiile cu clientii;
m) hotaraste cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului
de administratie, a directorului general si a cenzorilor pentru pagubele
pricinuite societatii;
n) hotaraste in orice alte probleme privind societatea.
Adunarile generale sint ordinare si extraordinare si atributiile lor se
diferentiaza potrivit legii.
--------------
*) La societatile in care exista consiliul stiintific.
Art. 15
Convocarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala a actionarilor se convoaca de consiliul de administratie
prin grija presedintelui sau altui administrator desemnat de acesta.
Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la 2 luni de la
incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si a
contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea
programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor
reprezentind cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de
cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult
de 10% timp de 2 ani consecutiv.
Adunarea generala extraordinara se convoaca de administratori ori de cite
ori va fi nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 15
zile inainte de data stabilita.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul
din ziarele de larga circulatie.
Convocarea va cuprinde locul si data adunarii, precum si ordinea de zi, cu
aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor
adunarii.
Cind in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului,
convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in
alt loc din aceeasi localitate.
Art. 16
Organizarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri,
daca la prima convocare, actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin
2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din
capitalul social.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua
hotariri, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin
3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din
capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului
de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti,
desemnat de presedinte.
Presedintele consiliului de administratie desemneaza dintre membrii
adunarii generale 2 secretari, care sa verifice lista de prezenta a
actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii. Procesul-verbal se
va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Acesta va fi semnat de persoana
care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a
actionarilor, in care se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu
personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
Art. 17
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
Hotaririle adunarilor generale se iau prin vot deschis.
La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari
prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va
putea decide ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotaririlor
referitoare la raspunderea administratorilor.
Hotaririle adunarii generale sint obligatorii pentru actionarii absenti sau
nereprezentati si chiar pentru cei care au votat impotriva.
Art. 18
In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii
generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor
statului, alcatuit si numit potrivit legii.
Consiliul imputernicitilor statului se va desfiinta, de drept, la data la
care se tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor.
CAP. 5
Consiliul stiintific
Art. 19
Organizare
Pina la reglementarea prin lege a statutului cercetarii, al organizarii si
functionarii consiliului stiintific, se vor aplica reglementarile de mai jos,
care se vor completa sau modifica in functie de normele legale ce se vor
aproba.
Art. 19.1
Consiliul stiintific este organul colectiv de orientare si avizare privind
programele si activitatile de cercetare stiintifica si tehnologica din
societate.
Art. 19.2
Consiliul stiintific este format din membri alesi pe o perioada de 4 ani de
adunarea generala a actionarilor, dintre salariatii societatii, care detin
grade stiintifice atestate sau care sint conducatori de prognoze, compartimente
sau colective de cercetare stiintifica si tehnologica.
Norma de reprezentare in consiliul stiintific este de cel mult 1 la 20 din
totalul personalului societatii.
La lucrarile consiliului stiintific pot fi invitati alti specialisti din
tara recunoscuti pentru activitatea desfasurata in domeniul minier sau in
domenii conexe.
Consiliul stiintific alege, dintre membrii sai, pe perioada de valabilitate
a mandatului sau, un presedinte si un secretar.
Art. 20
Atributii
Consiliul stiintific are urmatoarele atributii:
- avizeaza studiile de perspectiva in profilul de activitate al societatii
si prezinta propuneri de abordare a unor astfel de cercetari;
- avizeaza proiectul planului anual si de perspectiva in domeniul
cercetarii stiintifice si tehnologice pe baza carora urmeaza sa se desfasoare
respectivele activitati, analizeaza periodic rezultatele obtinute si prezinta,
dupa caz, propuneri privind modificarea acestor programe;
- avizeaza documentatiile elaborate de colectivele din cadrul societatii
comerciale;
- avizeaza structura organizatorica si numarul de posturi ale
compartimentelor de cercetare stiintifica si tehnologica din societate;
- analizeaza si recomanda modalitati de formare si perfectionare
stiintifica a personalului de cercetare, actioneaza pentru ridicarea nivelului
profesional prin doctorat si propune conducatorii temelor de cercetare;
- avizeaza regulamentul si competenta comisiilor pentru desfasurarea
concursului de promovare si atestare stiintifica;
- recomanda si da avizare stiintifica pentru burse, doctorate, specializari
etc.;
- propune lucrari de cercetare efectuate in societate in vederea premierii
lor de catre forurile nationale si internationale;
- propune actiuni in cadrul activitatii de informare si documentare in
domeniul minier;
- avizeaza actiunile de cooperare internationala ale societatii in domeniul
cercetarii stiintifice si tehnologice si face propuneri de afiliere la
organizatii stiintifice nationale si internationale.
Art. 21
In vederea indeplinirii atributiilor ce-i revin, consiliul stiintific se
intruneste cel putin o data la 3 luni.
Convocarea consiliului stiintific se face de catre presedintele consiliului
stiintific, de directorul general sau de cel putin 1/3 din numarul total de
membri.
Consiliul stiintific se constituie in cel mult 30 de zile de la infiintarea
societatii.
Hotaririle consiliului stiintific se iau cu majoritatea simpla din numarul
membrilor ce-l compun, procedeul de vot - deschis sau secret - se hotaraste,
dupa caz, de consiliul stiintific.
CAP. 6
Consiliul de administratie
Art. 22
Organizare
Societatea pe actiuni este administrata de catre consiliul de administratie
compus din 5 administratori, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o
perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe noi perioade de 4 ani,
care pot avea calitatea de actionari. Numarul de administratori este stabilit
in raport cu volumul si specificul activitatii societatii comerciale.
Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea
generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului
vacant. Durata pentru care este ales noul administrator este egala cu perioada
care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
Sint incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administratie,
al comisiei de cenzori si de director persoanele care, potrivit legii, sint
incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de
incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare
de mita, precum si pentru alte infractiuni pentru care legea le declara
incompatibile.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte. Componenta
consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia si a
presedintelui se fac de adunarea generala a actionarilor.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cite
ori este necesar, dar cel putin o data pe luna, la convocarea presedintelui sau
a 1/3 din numarul membrilor sai. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa
acestuia, de un alt administrator, desemnat de presedinte.
Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din
afara acestuia.
Pentru validarea deciziilor este necesara prezenta a cel putin jumatate
plus unu din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se
iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile
inainte.
Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie
intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de
administratie; procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta
si de secretar.
Consiliul de administratie poate alege dintre membrii sai comitetul de
directie, care asigura conducerea curenta a societatii, in baza
imputernicirilor date de consiliul de administratie.
Presedintele consiliului de administratie, in calitatea sa de director
general, conduce si comitetul de directie.
In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele
consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de
adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre un alt
administrator imputernicit de acesta. Cel ce reprezinta societatea semneaza
actele care o angajeaza fata de terti.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este
legat de administrarea societatii, in interesul acesteia, in limita drepturilor
ce li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la
dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate
documentele societatii.
Consiliul de administratie, pentru executarea atributiilor societatii,
poate propune adunarii generale numirea unuia sau mai multor directori
executivi, functionari ai societatii. Directorii executivi nu pot fi membri in
consiliul de administratie. Acestia sint raspunzatori fata de societate si de
terti, ca si administratorii, pentru neindeplinirea indatoririlor lor.
Presedintele, membrii consiliului de administratie, directorii raspund
individual sau solidar, dupa caz, fata de societate, pentru prejudiciile
rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, pentru
abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea societatii. In
astfel de situatii, ei vor putea fi revocati.
Art. 23
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul societatii comerciale, ii stabileste,
in conditiile legii, drepturile si obligatiile;
b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe
compartimente, si numeste conducatorii acestora;
c) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentei acordate;
d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri, potrivit
competentelor acordate;
e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu
chirie);
f) stabileste tactica si strategia de marketing;
g) aproba incheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competentei
acordate;
h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile
de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la
activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul
precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget
al societatii pe anul in curs;
i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a
actionarilor.
CAP. 7
Comitetul de directie
Art. 24
Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui
comitet de directie, compus din membri alesi de consiliul de administratie,
fixindu-le in acelasi timp si salariile, potrivit legii.
Presedintele consiliului de administratie indeplineste si functia de
director general, in care calitate conduce si comitetul de directie, asigurind
conducerea curenta a societatii, si aduce la indeplinire deciziile consiliului
de administratie, in limitele activitatii societatii.
Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a
voturilor membrilor sai.
Comitetul de directie este obligat sa prezinte la fiecare sedinta a
consiliului de administratie registrul sau de deliberari.
In comitetul de directie, votul nu poate fi dat prin delegatie.
CAP. 8
Gestiunea societatii
Art. 25
Comisia de cenzori
Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori,
formata din 3 membri, care trebuie sa fie actionari, cu exceptia cenzorilor
contabili; cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, unul dintre cenzori este
reprezentantul Ministerului Economiei si Finantelor.
Adunarea generala alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti
care vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot
prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia
patrimoniului, a profiturilor si a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe
si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor
constatate;
b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea
inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de
profit si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport
scris;
c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la
propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si
a obiectului societatii.
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in
unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se
inainteaza adunarii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a
actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie,
in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani
consecutiv sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situatii privind
incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si
drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in
acest domeniu.
Cenzorii si cenzorii supleanti se numesc pe o perioada de maximum 3 ani si
pot fi realesi; numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
Nu sint compatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub
incidenta art. 22 alin. 3, precum si cei care sint rude sau afini pina la al
patrulea grad sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma,
pentru alte functii decit aceea de cenzor, un salariu sau o remuneratie de la
administratori sau de la societate.
CAP. 9
Activitatea societatii
Art. 26
Exercitiul economico-financiar
Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31
decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii
societatii.
Art. 27
Personalul societatii
Consiliul de administratie si cenzorii sint alesi de adunarea generala a
actionarilor.
Personalul de executie este angajat de catre consiliul de administratie sau
de catre directorul general al societatii comerciale.
Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de functii,
se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor,
pe baza rezultatului negocierilor purtate in conditiile legii intre consiliul
de administratie si reprezentantii salariatilor, in functie de studii, munca
efectiv prestata si limitele minime prevazute de lege.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se
va face potrivit legii.
Drepturile si obligatiile personalului societatii sint stabilite de
consiliul de administratie, in conditiile legii.
Art. 28
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de
amortizare a fondurilor fixe.
Art. 29
Evidenta contabila si bilantul contabil
Societatea va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul si
contul de profit si pierderi, avind in vedere normele metodologice elaborate de
Ministerul Economiei si Finantelor.
Bilantul si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul
Oficial al Romaniei.
Art. 30
Calculul si repartizarea profitului
Profitul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea
generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
Din profitul societatii se pot constitui fonduri destinate modernizarii,
cercetarii si dezvoltarii investitiilor, reparatiilor, precum si pentru alte
destinatii stabilite de adunarea generala a actionarilor, in conformitate cu
legislatia in vigoare.
In conformitate cu prevederile legale in vigoare, societatea comerciala isi
va constitui fondul de rezerva.
Plata profitului net cuvenit actionarilor se face de societate in
conditiile legii, in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre
adunarea generala a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va
analiza si hotari in consecinta.
Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu
aportul la capital si in limita capitalului subscris.
Art. 31
Registrele societatii
Societatea tine registrele prevazute de legislatia in vigoare.
CAP. 10
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
Art. 32
Modificarea formei juridice
Modificarea formei juridice a societatii se va putea face prin hotarirea
adunarii generale a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, modificarea formei juridice
a societatii se va putea face numai cu aprobarea consiliului imputernicitilor
statului.
Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si
publicitate cerute la infiintarea societatilor.
Art. 33
Dizolvarea societatii
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
- imposibilitatea realizarii obiectului social;
- hotarirea adunarii generale;
- falimentul;
- pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul
de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea
capitalului social sau reducerea lui la suma ramasa;
- numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
- la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si
consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a
actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila.
Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul
Comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
Art. 34
Lichidarea societatii
In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si
cu respectarea procedurilor prevazute de lege.
Art. 35
Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice, romane sau straine,
sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
Litigiile nascute din raporturi contractuale dintre societate si persoane
juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 11
Dispozitii finale
Art. 36
Prevederile prezentului statut se completeaza, de drept, cu dispozitiile
legale referitoare la societatile comerciale.
ANEXA 3
REGIA AUTONOMA A HUILEI PETROSANI
SITUATIA DETERMINARII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea ramasa 16.087.046
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 6.718.507
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 2.642.660
4. Alte active 70.370
5. Mijloace si cheltuieli pentru
investitii 8.346.184
-----------
TOTAL A: 33.864.967
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe (din grupa B pasiv) 1.911.846
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic
superior 794.156
3. Credite bancare 2.920.611
4. Creditori si furnizori pentru
investitii 355.813
5. Credite pentru investitii 835.991
-----------
TOTAL B: 6.818.417
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 27.046.550
Mijloace fixe 16.087.046
Mijloace circulante 10.959.504
D. Capital social 24.534.321
ANEXA 3.1
SOCIETATEA COMERCIALA
"INSTITUTUL DE CERCETARI SI PROIECTARI
MINIERE" - S.A. PETROSANI
SITUATIA DETERMINARII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea ramasa 28.732
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 36.991
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 70
4. Alte active -
5. Mijloace si cheltuieli pentru
investitii -
-----------
TOTAL A: 65.793
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe (din grupa B pasiv) 9.239
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic
superior 31.765
3. Credite bancare -
4. Creditori si furnizori pentru
investitii -
5. Credite pentru investitii -
6. Credite pentru pierderi -
----------
TOTAL B: 41.004
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 24.789
1. Mijloace fixe 24.789
D. Capital social 23.098
ANEXA 3.2
SOCIETATEA COMERCIALA
"INSTITUTUL NATIONAL PENTRU SECURITATE MINIERA
SI PROTECTIE ANTIEXPLOZIVA - INSEMEX" - S.A. PETROSANI
SITUATIA PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea ramasa 48.099
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 25.673
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 2.230
-----------
TOTAL A: 76.002
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe 8.967
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic
superior 19.362
3. Credite bancare -
4. Creditori si furnizori pentru
investitii 1.000
5. Credite pentru investitii -
6. Credite pentru pierderi -
-----------
TOTAL B: 29.329
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 46.673
Mijloace fixe 46.673
D. Capital social 50.717
ANEXA 3.3
SOCIETATEA COMERCIALA
"UZINA DE PIESE DE SCHIMB PENTRU REPARATII UTILAJE,
ECHIPAMENTE ELETROTEHNICE MINIERE" - S.A. PETROSANI
SITUATIA DETERMINARII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea ramasa 387.029
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 648.235
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 27.042
4. Alte active 2
5. Mijloace si cheltuieli pentru
investitii 102.720
-----------
TOTAL A: 1.165.028
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe (din grupa B pasiv) 168.676
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic
superior 134.060
3. Credite bancare 127.803
4. Creditori si furnizori pentru
investitii -
5. Credite pentru investitii 50.783
6. Credite pentru pierderi -
-----------
TOTAL B: 481.322
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 683.706
Mijloace fixe 387.029
Mijloace circulante 296.677
D. Capital social 674.117
ANEXA 3.4
SOCIETATEA COMERCIALA
"CONSMIN" - S.A. PETROSANI
SITUATIA DETERMINARII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea ramasa 142.669
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 293.912
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 20.648
4. Alte active -
-----------
TOTAL A: 457.234
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe (din grupa B pasiv) 202.676
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic
superior -
3. Credite bancare -
4. Creditori si furnizori pentru
investitii -
5. Credite pentru investitii -
6. Credite pentru pierderi -
-----------
TOTAL B: 202.676
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 254.558
Mijloace fixe 142.669
Mijloace circulante 111.889
D. Capital social 178.104
ANEXA 3.5
SOCIETATEA COMERCIALA
"ROTRANS - ISCRONI" - S.A. PETROSANI
SITUATIA DETERMINARII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe la valoarea ramasa 77.076
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 20.921
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 38
4. Alte active -
-----------
TOTAL A: 98.035
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe (din grupa B pasiv) 9.666
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic
superior -
3. Credite bancare -
4. Creditori si furnizori pentru
investitii -
5. Credite pentru investitii -
6. Credite pentru pierderi -
-----------
TOTAL B: 9.666
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 88.369
Mijloace fixe 77.076
Mijloace circulante 11.293
D. Capital social 67.464
ANEXA 3.6
SOCIETATEA COMERCIALA
"COMIN" - S.A. PETROSANI
SITUATIA DETERMINARII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe 5.975
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 1.002.983
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 237.979
4. Alte active -
5. Mijloace si cheltuieli pentru
investitii in curs 594
-----------
TOTAL A: 1.247.531
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe (din grupa B pasiv) 143.291
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic
superior 1.051.645
3. Credite bancare (din grupa B pasiv) -
4. Creditori si furnizori pentru
investitii -
5. Credite pentru investitii -
6. Credite pentru pierderi -
-----------
TOTAL B: 1.194.936
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 52.595
Mijloace fixe 5.975
Mijloace circulante 46.620
D. Capital social 42.287
ANEXA 3.7
SOCIETATEA COMERCIALA
"TRANSUTIL" - S.A. PETROSANI
SITUATIA DETERMINARII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe 49.159
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 5.905
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 20.600
4. Alte active -
5. Mijloace si cheltuieli pentru
investitii in curs 3.573
-----------
TOTAL A: 79.237
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe (din grupa B pasiv) 7.431
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic
superior 14.394
3. Credite bancare (din grupa B pasiv) -
4. Creditori si furnizori pentru
investitii -
5. Credite pentru investitii -
6. Credite pentru pierderi -
-----------
TOTAL B: 21.825
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 57.412
Mijloace fixe 49.159
Mijloace circulante 8.253
D. Capital social 48.232
ANEXA 3.8
SOCIETATEA COMERCIALA
"STAR-TRANS" - S.A. PETROSANI
SITUATIA DETERMINARII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe 153.874
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 21.057
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 53.226
4. Alte active -
5. Mijloace si cheltuieli pentru
investitii in curs 19.000
-----------
TOTAL A: 247.157
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe (din grupa B pasiv) 30.804
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic
superior 30.127
3. Credite bancare (din grupa B pasiv) -
4. Creditori si furnizori pentru
investitii -
5. Credite pentru investitii -
6. Credite pentru pierderi -
-----------
TOTAL B: 60.931
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 186.226
Mijloace fixe 153.874
Mijloace circulante 32.352
D. Capital social 168.224
ANEXA 3.9
SOCIETATEA COMERCIALA
"AUTOTRANSCOM" - S.A. VULCAN
SITUATIA DETERMINARII PATRIMONIULUI NET
pe baza elementelor cuprinse in bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 1991
- mii lei -
-----------
A. Elemente de activ
1. Mijloace fixe 38.900
2. Mijloace circulante (exclusiv
creante si decontari) 10.743
3. Creante certe (inclusiv decontari
certe) 24.355
4. Alte active -
5. Mijloace si cheltuieli pentru
investitii in curs 7.862
-----------
TOTAL A: 81.860
B. Elemente de pasiv
1. Obligatii certe (din grupa B pasiv) 11.222
2. Obligatii certe catre personalul
unitatii si organul ierarhic superior 15.173
3. Credite bancare (din grupa B pasiv) -
4. Creditori si furnizori pentru
investitii -
5. Credite pentru investitii -
6. Credite pentru pierderi -
-----------
TOTAL B: 26.395
C. Patrimoniul net al unitatii
(A - B) 55.465
Mijloace fixe 38.900
Mijloace circulante 16.565
D. Capital social 44.067