Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1989 din 16 noiembrie 2004

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Administratiei Fondului pentru Mediu si a structurii organizatorice a acesteia

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1155 din  7 decembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 3 alin. (3) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Administratiei Fondului pentru Mediu, prevazut in anexa nr. 1, si structura organizatorica a Administratiei Fondului pentru Mediu, prevazuta in anexa nr. 2.
    Art. 2
    Hotararea Guvernului nr. 1.174/2001 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare si a structurii organizatorice ale Administratiei Fondului pentru Mediu, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 789 din 12 decembrie 2001, se abroga.
    Art. 3
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul mediului
                         si gospodaririi apelor,
                         Ioan Jelev,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Valentin Mocanu,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                              REGULAMENTUL
    de organizare si functionare a Administratiei Fondului pentru Mediu

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Administratia Fondului pentru Mediu, denumita in continuare Administratia Fondului, este persoana juridica romana, institutie publica finantata integral din venituri proprii, infiintata conform Legii nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in coordonarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor.
    Art. 2
    Fondul pentru Mediu, denumit in continuare Fond, este un instrument economico-financiar destinat sustinerii si realizarii proiectelor prioritare pentru protectia mediului, in conformitate cu normele si standardele de mediu in vigoare.
    Art. 3
    Administratia Fondului are sediul in municipiul Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 294, Corp A, sectorul 6.

    CAP. 2
    Scopul si atributiile

    Art. 4
    Scopul infiintarii Administratiei Fondului este gestionarea Fondului, in vederea sustinerii si realizarii proiectelor prioritare pentru protectia mediului, in conformitate cu normele si standardele de mediu in vigoare.
    Art. 5
    (1) Principalele atributii ale Administratiei Fondului sunt prevazute la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) In exercitarea atributiilor sale Administratia Fondului colaboreaza cu autoritatile administratiei publice centrale si locale, cu alte institutii publice, precum si cu persoane fizice si juridice, romane sau straine.
    (3) In vederea indeplinirii atributiilor de evaluare, implementare si verificare a proiectelor, precum si in vederea organizarii controlului privind plata contributiilor la Fond, Administratia Fondului are dreptul sa solicite si sa primeasca informatii de la autoritatile administratiei publice centrale si locale, de la alte institutii publice, in conditiile legii.
    Art. 6
    In exercitarea atributiilor sale Administratia Fondului indeplineste urmatoarele activitati:
    a) organizeaza primirea cererilor de finantare formulate de potentialii beneficiari si a proiectelor propuse;
    b) organizeaza selectia proiectelor depuse de catre solicitanti;
    c) notifica Consiliului Concurentei proiectele care urmeaza a fi finantate din Fond;
    d) efectueaza verificari in teritoriu ale proiectelor care vor fi finantate din Fond, atat inainte, cat si dupa aprobarea acestora, in perioada de implementare si ori de cate ori se considera necesar;
    e) stabileste obligatiile contractuale dintre Administratia Fondului si potentialii beneficiari;
    f) verifica, atunci cand este cazul, modul de aplicare a prevederilor legislatiei privind achizitiile publice;
    g) urmareste si controleaza implementarea proiectelor aprobate si finantate;
    h) verifica, autorizeaza si efectueaza platile catre beneficiarii de finantare din Fond;
    i) efectueaza controale la beneficiarii proiectelor finantate, inainte si dupa efectuarea platii, pentru a stabili eligibilitatea platii;
    j) efectueaza controale la beneficiarii proiectelor finantate, pentru a stabili daca eligibilitatea platilor si conditiile acordarii finantarii continua sa fie respectate, ori de cate ori se considera necesar;
    k) exercita controlul privind indeplinirea obligatiilor ce revin agentilor economici beneficiari ai finantarilor catre Fond privind implementarea proiectelor finantate;
    l) urmareste colectarea veniturilor Fondului, reprezentand taxe si contributii datorate de catre platitori, persoane juridice si persoane fizice, conform prevederilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    m) asigura evidenta contribuabililor;
    n) efectueaza monitorizarea depunerii de catre agentii economici a declaratiilor privind contributiile la Fond;
    o) initiaza si desfasoara actiuni legale in cazul neconformarii contribuabililor, in indeplinirea obligatiilor declarative si de plata;
    p) ia masuri privind executarea silita a datornicilor la Fond;
    q) exercita supravegherea si urmarirea in legatura cu aplicarea si respectarea Legii nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    r) solutioneaza contestatiile care au ca obiect obligatiile de plata ale persoanelor juridice si fizice la Fond, conform prevederilor legale;
    s) analizeaza periodic modul de realizare a veniturilor Fondului, stabilind masurile necesare pentru incadrarea acestora in nivelurile stabilite prin bugetul de venituri si cheltuieli;
    t) exercita controlul financiar preventiv propriu;
    u) aplica legislatia in domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, promovare, perfectionare, mobilitate, sanctionare si incetare a raporturilor de munca, respectiv salarizare a personalului;
    v) elaboreaza si deruleaza programe de perfectionare profesionala a personalului propriu;
    w) asigura, potrivit legii, tiparirea formularelor si imprimatelor tipizate utilizate in domeniul sau de activitate;
    x) exercita functia de audit public intern, in conditiile legii.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 7
    (1) Administratia Fondului administreaza bunuri din proprietatea publica a statului.
    (2) In exercitarea drepturilor sale Administratia Fondului poseda si foloseste bunuri aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea, in conditiile legii, in vederea realizarii scopului si atributiilor sale.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 8
    (1) Administratia Fondului are in structura sa organizatorica compartimente de lucru, birouri, servicii, directii, precum si alte structuri organizatorice necesare realizarii scopului si atributiilor sale.
    (2) Atributiile specifice functiilor din compartimentele de lucru ale Administratiei Fondului - birouri, servicii, directii de specialitate - se stabilesc prin fisa posturilor respective.
    (3) Atributiile, competentele si sarcinile directiilor se stabilesc de catre directorul general, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
    Art. 9
    (1) Directorul general stabileste relatiile dintre directiile de specialitate din structura organizatorica.
    (2) Pe perioada absentei motivate din cadrul institutiei, directorul general acorda unuia dintre directori imputernicire de reprezentare a Administratiei Fondului.
    Art. 10
    Conducatorii de directii si servicii raspund in fata directorului general de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 11
    Pentru indeplinirea scopului si atributiilor sale, Administratia Fondului are urmatoarele structuri de decizie:
    a) Comitetul de avizare;
    b) Comitetul director.
    Art. 12
    Comitetul de avizare si Comitetul director isi desfasoara activitatea pe baza regulamentelor proprii de organizare si functionare, aprobate prin ordin al ministrului mediului si gospodaririi apelor si cu respectarea legislatiei in vigoare.
    Art. 13
    (1) Componenta Comitetului de avizare este stabilita conform art. 4 alin. (1) din Legea nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si se aproba prin ordin al ministrului mediului si gospodaririi apelor.
    (2) Atributiile Comitetului de avizare sunt prevazute in art. 4 alin. (3) din Legea nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 14
    Membrii Comitetului de avizare sunt raspunzatori, in baza prevederilor propriului regulament de organizare si functionare si in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor care le revin.
    Art. 15
    (1) Membrii Comitetului de avizare isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau la unitatea de la care provin si toate drepturile si obligatiile derivand din aceasta calitate.
    (2) Membrii Comitetului de avizare nu primesc indemnizatii pentru activitatea desfasurata.
    (3) Secretariatul Comitetului de avizare este asigurat de catre Administratia Fondului; atributiile secretariatului sunt prevazute in Regulamentul de organizare si functionare a Comitetului de avizare.
    Art. 16
    Comitetul director este constituit conform art. 5 alin. (1) din Legea nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si are atributiile prevazute la art. 5 alin. (3) din acelasi act normativ si in regulamentul propriu de organizare si functionare.
    Art. 17
    (1) Conducerea curenta a Administratiei Fondului este asigurata de directorul general.
    (2) Directorul general este numit si revocat prin ordin al ministrului mediului si gospodaririi apelor, in conditiile legii.
    Art. 18
    Directorul general are urmatoarele atributii si responsabilitati:
    a) angajeaza si elibereaza din functii, in conditiile legii, personalul de conducere si de executie al Administratiei Fondului;
    b) numeste si revoca conducatorii compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice;
    c) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele Administratiei Fondului in relatiile cu tertii;
    d) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice, precum si relatiile acestora cu tertii;
    e) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul Administratiei Fondului si aplicarea prevederilor acestuia;
    f) exercita atributiile si are raspunderile care ii revin potrivit legii, aproba si ia masuri privind activitatea Administratiei Fondului;
    g) deleaga, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea Administratiei Fondului;
    h) emite decizii pentru indeplinirea atributiilor sale.
    Art. 19
    Directorul general indeplineste atributiile ordonatorului de credite pentru fondurile publice pe care le gestioneaza.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia. Personalul

    Art. 20
    Administratia Fondului stabileste si elaboreaza anual proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si intocmeste situatii financiare trimestriale si anuale, potrivit normelor legale in vigoare, pe care le inainteaza autoritatii centrale pentru protectia mediului.
    Art. 21
    (1) Operatiunile financiare ale Fondului, care privesc constituirea, gestionarea si utilizarea resurselor financiare, se deruleaza prin unitatile de trezorerie a statului.
    (2) Fondurile provenite din surse externe se gestioneaza pe baza contractelor incheiate si in conformitate cu prevederile Legii nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Cheltuielile curente si de capital pentru dotarea si functionarea Administratiei Fondului se asigura din veniturile Fondului, in limita prevazuta in art. 6 din Legea nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 22
    (1) Numarul maxim de posturi pentru Administratia Fondului, prevazut a fi atins in anul 2005, este de 98; numarul de posturi se poate modifica anual, proportional cu activitatea desfasurata, cu respectarea incadrarii in sumele prevazute in buget cu aceasta destinatie.
    (2) Personalul necesar desfasurarii activitatilor Administratiei Fondului este angajat pe baza de contract individual de munca, incheiat in baza Codului muncii si a celorlalte prevederi legale in vigoare.
    (3) Drepturile si obligatiile personalului Administratiei Fondului sunt cele reglementate prin contractul colectiv de munca la nivel de unitate, regulamentul de ordine interioara, contractul individual de munca, prezentul regulament, precum si de prevederile legale in vigoare.
    (4) Atributiile si raspunderile individuale ale personalului se stabilesc prin fisa postului.
    (5) Personalul Administratiei Fondului este obligat sa respecte legea, sa aiba o conduita corecta, sa fie integru si incoruptibil, sa actioneze cu hotarare pentru prevenirea si combaterea oricaror acte de natura sa stirbeasca autoritatea si prestigiul institutiei.
    (6) Personalul Administratiei Fondului are obligatia de a nu folosi in scop personal si de a nu divulga informatiile dobandite ca urmare a exercitarii functiei. De asemenea, nu poate divulga aceste informatii, inclusiv dupa incetarea raporturilor de munca, pe o durata de 3 ani, cu exceptia cazurilor impuse de procedurile judiciare ori in cazul schimbului de informatii intre institutiile abilitate ale statului, precum si in cazul comunicarilor facute, in conditiile legii, organismelor straine cu atributii similare.
    (7) Salarizarea personalului din cadrul Administratiei Fondului se face potrivit reglementarilor legale in vigoare aplicabile institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, in limita fondului destinat platii salariilor si a altor drepturi de natura salariala, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli.
    Art. 23
    (1) Pentru deplasarile curente in interes de serviciu, Administratia Fondului dispune de doua autoturisme, cu un consum maxim lunar de carburanti de 300 litri/autovehicul.
    (2) Pentru activitatile specifice de urmarire si control al implementarii proiectelor finantate din Fond, precum si pentru incasarea creantelor Fondului care implica deplasari in teritoriu, Administratia Fondului dispune de un numar de 3 autoturisme, cu un consum maxim lunar de carburanti de 300 litri/autovehicul.

    ANEXA 2

    Numarul maxim de posturi - 98

                            STRUCTURA ORGANIZATORICA
                     a Administratiei Fondului pentru Mediu

                           ______________________
                          | COMITETUL DE AVIZARE |
                          |______________________|
                                     |
                           __________v___________
                          |  COMITETUL DIRECTOR  |
                          |______________________|
                                     |
    _________________      __________v___________      ___________________
   | Serviciul audit |    |   DIRECTOR GENERAL   |    | Serviciul juridic |
   | public intern   |<---|                      |--->|                   |
   |_________________|    |______________________|    |___________________|
                                     |
            _________________________v_____________________________
           |                  |                  |                 |
      _____v____       _______v______       _____v_____       _____v_____
     | Directia |     | Directia de  |     | Directia  |     | Directia  |
     | venituri |     | proiecte si  |     | logistica |     | economica |
     |          |     | implementare |     |           |     |           |
     |__________|     |______________|     |___________|     |___________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1989/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1989 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu