HOTARARE Nr. 2
din 7 iunie 2009
privind completarea
Regulamentului de organizare si functionare al Colegiului National al
Asistentilor Sociali
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 481 din 13 iulie 2009
In temeiul dispoziţiilor art. 5 alin. (2) lit. a) din
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali,
Congresul Naţional al Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali aprobă prezenta hotărâre.
Art. I. - Regulamentul de organizare şi funcţionare al
Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 735 din 30 octombrie 2007, se completează după cum
urmează:
1. La articolul 8, după alineatul (6) se introduce
un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
„(7) In subordinea şi sub coordonarea Biroului executiv
se înfiinţează şi funcţionează Institutul Naţional de Asistenţă Socială - I.N.A.S.,
potrivit anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul
regulament."
2. La articolul 9, după alineatul (3) se introduc
două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:
„(4) Comisia de avizare şi atestare profesională
desfăşoară proceduri specifice de analizare a cererilor de înregistrare a
formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social.
(5) Procedura de constituire, înregistrare şi
funcţionare a formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social
este prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul
regulament."
3. După articolul 23 se introduc anexele nr. 1-6,
având conţinutul prevăzut în anexele nr. 1-6 la prezenta hotărâre.
Art. II. - (1) De la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri, asistenţii sociali urmează modalităţile specifice de
formare profesională continuă a asistenţilor sociali, organizate de Colegiul
Naţional al Asistenţilor Sociali prin Institutul Naţional de Asistenţă Socială
- I.N.A.S. sau avizate de Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, în
condiţiile legii.
(2) Asigurarea tuturor condiţiilor financiare pentru
formarea profesională continuă a asistenţilor sociali reprezintă o obligaţie a
angajatorilor, în condiţiile legii.
(3) Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
Preşedintele Colegiului Naţional al Asistenţilor
Sociali,
Florian Valeriu Sălăjeanu
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la regulament)
STATUTUL
Institutului National de Asistentă Socială -
I.N.A.S.
CAPITOLUL I
Infiinţarea Institutului Naţional de Asistenţă
Socială - I.N.A.S.
Art. 1. - Se înfiinţează Institutul Naţional de
Asistenţă Socială - I.N.A.S., denumit în continuare I.N.A.S., în
subordinea şi sub coordonarea Biroului executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor
Sociali.
Art. 2. - (1) I.N.A.S. este o structură administrativă
a Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali.
(2) In cadrul Colegiului Naţional al Asistenţilor
Sociali, I.N.A.S. este organizat şi funcţionează în baza principiului
autonomiei, precum şi în limitele competenţelor stabilite de prezentul statut.
(3) I.N.A.S. nu face parte din sistemul naţional de
învăţământ şi nu este supus procedurilor de autorizare şi acreditare prevăzute
de lege.
(4) I.N.A.S. are buget propriu alocat, care se aprobă
anual de către Consiliul Naţional al Colegiului Naţional al Asistenţilor
Sociali.
(5) I.N.A.S. are siglă şi ştampilă proprii, cu
menţiunea Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali.
Art. 3. - Sediul I.N.A.S. este stabilit în municipiul
Bucureşti.
Art. 4. - (1) Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali
poate înfiinţa centre teritoriale ale I.N.A.S. pe lângă structurile teritoriale
ale Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, care dispun de resurse umane
şi logistică pentru ducerea la îndeplinire a scopului şi obiectivelor prevăzute
în Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social şi în prezentul
statut.
(2) Centrele teritoriale se înfiinţează prin hotărâre a
Biroului executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, la propunerea
Consiliului de conducere al I.N.A.S., cu avizul Biroului executiv al Colegiului
Naţional al Asistenţilor Sociali.
(3) Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, prin
I.N.A.S., se poate asocia pentru organizarea de programe de formare
profesională continuă în domeniul asistenţei sociale, sub forma cursurilor de
formare profesională, a cursurilor postuniversitare sau de masterat, cu
persoane juridice române sau instituţii de învăţământ superior din ţară,
acreditate în acest scop, precum şi cu instituţii similare din străinătate.
Art. 5. - (1) I.N.A.S. are ca atribuţii dezvoltarea,
cercetarea, pregătirea, formarea profesională complementară şi continuă, precum
şi perfecţionarea continuă a asistenţilor sociali, în vederea asigurării
exercitării calificate a profesiei de asistent social.
(2) Pentru realizarea acestui scop, I.N.A.S. urmăreşte
îndeplinirea următoarelor obiective:
a) asigurarea cadrului organizatoric necesar pregătirii
asistenţilor sociali debutanţi, formării profesionale continue a tuturor
asistenţilor sociali, îmbunătăţirii nivelului profesional al asistenţilor
sociali şi respectării Codului deontologic al profesiei de asistent social;
b) asigurarea cadrului organizatoric pentru dezvoltarea
de metodologii, elaborarea şi realizarea de studii şi cercetări în domeniul
asistenţei sociale, în vederea creşterii calităţii actului profesional al
asistentului social;
c) stabilirea formelor de pregătire la standarde de
competenţă profesionale, într-un sistem nediscriminatoriu de oportunităţi egale
şi uniforme la nivel naţional;
d) realizarea de studii şi programe de politici
profesionale pe probleme compatibile cu dezvoltarea profesiei de asistent
social în plan intern şi internaţional, propuneri de îmbunătăţire a legislaţiei
pentru întărirea sistemului naţional de asistenţă socială românesc şi
armonizarea acestuia cu legislaţia Uniunii Europene;
e) stabilirea unor relaţii de cooperare permanentă, pe
plan intern şi internaţional, cu instituţiile şi organizaţiile cu atribuţii în
realizarea formării şi perfecţionării profesionale continue în sistemul
profesiilor care îşi desfăşoară activitatea în sistemul naţional de asistenţă
socială;
f) asigurarea formării profesionale complementare
pentru persoanele cu atribuţii în asistenţă socială, prevăzute la art. 34 alin.
(1) şi (2) din Legea nr. 466/2004, precum şi pentru alte categorii profesionale
care îşi desfăşoară activitatea în domeniul asistenţei sociale, în condiţiile
legii.
Art. 6. - Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali,
prin I.N.A.S., este abilitat să emită atestate, avize, certificate şi diplome
care atestă formarea profesională complementară sau continuă în domeniul
asistenţei sociale, pentru întregul sistem naţional de asistenţă socială.
Art. 7. - (1) In vederea realizării scopului şi
îndeplinirii obiectivelor pentru care a fost înfiinţat, I.N.A.S. desfăşoară, în
principal, următoarele activităţi:
a) organizează pregătirea şi formarea profesională
continuă a asistenţilor sociali aflaţi în perioada stagiului la standardele de
competenţă profesională stabilite de organele profesiei, precum şi pentru
obţinerea treptelor de competenţă profesională;
b) realizează studii şi cercetări în domeniul
asistenţei sociale;
c) elaborează şi atestă metodologii de lucru şi
instrumente pentru practica asistenţilor sociali;
d) elaborează şi atestă programele de formare pentru
asistenţii sociali şi realizează formarea formatorilor în domeniul asistenţei
sociale;
e) elaborează metodologia de evaluare a cunoştinţelor
participanţilor la programe de formare organizate de I.N.A.S. sau de alţi
furnizori acreditaţi de Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali şi emite
certificate sau diplome;
f) avizează programele de formare elaborate de către
furnizorii de formare acreditaţi de Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali;
g) asigură cursanţilor stagiile profesionale şi
stagiile de practică în cadrul formelor de exercitare a profesiei de asistent
social sau în cadrul instituţiilor publice şi private furnizoare de servicii de
asistenţă socială;
h) formulează puncte de vedere la solicitarea
organismelor şi instituţiilor interesate în obţinerea unei opinii autorizate în
domeniul asistenţei sociale;
i) orice alte activităţi compatibile cu scopul,
obiectivele si statutul I.N.A.S.
(2) Cursurile organizate de I.N.A.S. se desfăşoară sub
formă de prelegeri şi ateliere de lucru încadrate în module de pregătire, în
urma cărora cursanţii obţin calificative sau note.
(3) Dispoziţiile referitoare la formarea profesională
sunt aplicabile şi formelor de exercitare a profesiei de asistent social sau
altor entităţi care asigură stagiile de practică ale cursanţilor.
(4) Formarea profesională continuă realizată prin
intermediul I.N.A.S. este parte componentă a sistemului de formare profesională
a adulţilor prin forme specifice profesiilor reglementate, altele decât cele
autorizate de Consiliul Naţional pentru Formarea Profesională a Adulţilor.
CAPITOLUL II
Organizarea şi funcţionarea I.N.A.S.
Art. 8. - (1) Organele de conducere ale I.N.A.S. sunt:
a) Consiliul I.N.A.S., denumit în continuare Consiliul;
b) preşedintele Consiliului;
c) directorul executiv.
(2) Pe lângă Consiliu funcţionează, cu rol consultativ,
un consiliu ştiinţific.
Art. 9. - (1) Consiliul asigură conducerea I.N.A.S. şi
îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Biroului executiv al Colegiului
Naţional al Asistenţilor Sociali.
(2) Consiliul este format din 6 membri desemnaţi prin
hotărâre a Biroului executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, la
propunerea structurilor teritoriale ale Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali,
cărora li se adaugă şi preşedintele în funcţie al Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali.
(3) Membrii Consiliului sunt asistenţi sociali
principali, având atestat de liberă practică în asistenţă socială, cu reputaţie
şi prestigiu în cadrul profesiei, cu experienţă şi rezultate notorii în
activitatea de asistenţă socială şi de formare profesională continuă a
asistenţilor sociali.
(4) Pentru activitatea depusă, membrii Consiliului pot
primi o indemnizaţie stabilită de Consiliul Naţional al Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali.
Art. 10. - (1) Preşedintele Consiliului este
preşedintele în funcţie al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali.
(2) Preşedintele conduce şedinţele Consiliului. In
lipsa preşedintelui, şedinţele vor fi conduse de un membru desemnat de către
preşedinte, iar în caz de nedesemnare, de cel desemnat de membrii prezenţi.
Dispoziţiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător.
Art. 11. - (1) Conducerea executivă a I.N.A.S. este
asigurată de un director executiv numit de Consiliu, aprobat de către Biroul
executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali.
(2) Pentru activitatea depusă, directorul executiv
poate primi o indemnizaţie stabilită de Consiliul Naţional al Colegiului
Naţional al Asistenţilor Sociali.
Art. 12. - Consiliul îndeplineşte, în principal,
următoarele atribuţii:
a) elaborează proiectul regulamentului de organizare şi
funcţionare al I.N.A.S. şi îl supune spre aprobare Biroului executiv al
Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali;
b) aprobă planul anual de desfăşurare a programelor de
cercetare şi supune aprobării Biroului executiv al Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali direcţiile tematice;
c) aprobă membrii Consiliului ştiinţific şi ai corpului
de specialişti ai I.N.A.S., în vederea organizării şi desfăşurării
activităţilor în cadrul I.N.A.S.;
d) aprobă planul anual de desfăşurare a modulelor de
pregătire (prelegeri, ateliere de lucru, stagii de practică), programele de
studiu, precum şi celelalte modalităţi de formare profesională continuă avizate
de Comisia de formare profesională, cu avizul Consiliului ştiinţific;
e) aprobă proiectul de buget propriu alocat,
controlează execuţia bugetară proprie şi modul de gestionare a patrimoniului şi
a fondurilor de care dispune I.N.A.S.;
f) aprobă cuantumul taxelor de participare la
programele de formare, precum şi al taxelor şi cotizaţiilor pentru obţinerea
avizelor, atestatelor, certificatelor sau diplomelor emise de Colegiul Naţional
al Asistenţilor Sociali prin I.N.A.S.;
g) orice alte atribuţii prevăzute de actele normative
sau stabilite de Biroul executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor
Sociali.
Art. 13. - (1) Consiliul îşi desfăşoară activitatea în
prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor care îl compun şi
adoptă hotărâri cu majoritatea membrilor prezenţi. In caz de paritate a
voturilor, se va solicita şi votul membrilor lipsă.
(2) Lucrările şedinţelor vor fi consemnate într-un
proces-verbal, întocmit de către secretarul Consiliului, desemnat din rândul
membrilor Consiliului.
Art. 14. - (1) Preşedintele Consiliului are următoarele
atribuţii principale:
a) convoacă Consiliul în şedinţă ordinară sau
extraordinară;
b) reprezintă structura I.N.A.S. în relaţiile cu
celelalte autorităţi şi instituţii publice sau private, cu organizaţii şi
operatori economici, cu persoane fizice din ţară şi din străinătate, precum şi
în justiţie;
c) negociază si semnează contracte în numele structurii
I.N.A.S.;
d) semnează certificatele şi atestatele eliberate asistenţilor
sociali care au absolvit cursurile organizate sub egida Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali prin I.N.A.S.;
e) propune Consiliului aprobarea numirii în funcţie a
membrilor Consiliului ştiinţific;
f) aprobă propunerile de premiere sau de acordare a
altor drepturi personalului Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali care
îşi desfăşoară activitatea în I.N.A.S.;
g) ia măsuri pentru atragerea de noi surse de finanţare
a activităţii I.N.A.S. şi asigură dezvoltarea bazei materiale a acestuia;
h) elaborează şi supune spre aprobare Consiliului
Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a centrelor teritoriale de
formare iniţială şi continuă a asistenţilor sociali.
(2) Preşedintele Consiliului poate delega o parte din
atribuţiile sale directorului executiv.
Art. 15. - (1) Directorul executiv are următoarele
atribuţii principale:
a) asigură conducerea curentă a activităţii I.N.A.S.;
b) coordonează şi controlează, sub aspect metodologic,
activitatea centrelor teritoriale deformare profesională continuă a
asistenţilor sociali şi conlucrează cu departamentele de specialitate din
cadrul I.N.A.S. în vederea ducerii la îndeplinire a acestei atribuţii;
c) participă la activitatea de selectare, încadrare şi
promovare a personalului I.N.A.S. şi propune Consiliului coordonatorii
departamentelor;
d) controlează şi evaluează periodic nivelul de
realizare a atribuţiilor de serviciu de către personalul I.N.A.S.;
e) stabileşte legături de colaborare cu specialişti din
alte instituţii, în scopul îmbunătăţirii activităţii deformare profesională
continuă;
f) întocmeşte şi prezintă, la solicitarea
preşedintelui, dări de seamă asupra activităţii desfăşurate în cadrul
departamentelor I.N.A.S., serviciului tehnico-administrativ şi de secretariat
al I.N.A.S., propunând măsuri pentru îmbunătăţirea acesteia;
g) organizează controlul îndeplinirii sarcinilor de
către personalul din subordine şi urmăreşte realizarea măsurilor dispuse;
h) selectează prin concurs şi propune eliberarea din
funcţie a personalului serviciului tehnico-administrativ si de secretariat al
I.N.A.S.;
i) aplică sancţiunile disciplinare personalului
I.N.A.S. şi ia măsuri pentru recuperarea prejudiciilor cauzate;
j) dispune măsuri în vederea asigurării condiţiilor
corespunzătoare de lucru pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în
I.N.A.S.;
k) răspunde de buna administrare şi gospodărire a
patrimoniului I.N.A.S.;
l) urmăreşte elaborarea lucrărilor periodice prevăzute
de Regulamentul de organizare şi funcţionare al I.N.A.S., precum şi prezentarea
sau depunerea acestora la forurile competente;
m) propune spre aprobare Consiliului cuantumul taxelor
de participare la programele de formare, precum şi pentru obţinerea
atestatelor, avizelor, certificatelor sau diplomelor emise de I.N.A.S.;
n) elaborează proiectul de buget şi îl propune spre
aprobare Consiliului;
o) asigură comunicarea către persoanele interesate a
actelor, în termen de 30 de zile de la data emiterii acestora;
p) este ordonator de plăţi;
r) orice alte atribuţii stabilite de Biroul executiv,
Consiliu sau de către preşedinte.
(2) In exercitarea atribuţiilor sale, directorul
executiv emite decizii.
(3) Directorul executiv îşi poate delega atribuţiile,
în tot sau în parte, directorului executiv adjunct, după caz.
Art. 16. - (1) Pe lângă Consiliu funcţionează, cu rol
consultativ, un consiliu ştiinţific.
(2) Consiliul ştiinţific este format dintr-un număr
impar de membri, desemnaţi de Biroul executiv al Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali la propunerea Consiliului sau a preşedintelui Consiliului.
(3) Membrii Consiliului ştiinţific sunt asistenţi
sociali principali sau personalităţi recunoscute în domeniul asistenţei
sociale, având o reputaţie profesională neştirbită, care exercită în acelaşi
timp activităţi şi funcţii didactice în învăţământul superior.
(4) Membrii Consiliului ştiinţific vor aviza conţinutul
programelor şi cursurilor de formare profesională continuă.
(5) Pentru activitatea depusă, membrii Consiliului
ştiinţific pot primi o indemnizaţie stabilită de Consiliu.
Art. 17. - (1) Consiliul ştiinţific are, în principal,
următoarele atribuţii:
a) avizează planul anual de desfăşurare a modulelor de
pregătire, programele de studiu, precum şi celelalte modalităţi de formare
profesională avizate de Comisia de formare profesională;
b) propune criterii de selecţie a membrilor corpului
formatorilor I.N.A.S.;
c) coordonează şi avizează publicaţiile ştiinţifice ale
I.N.A.S.
(2) In exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul
ştiinţific emite avize cu caracter consultativ sau obligatoriu, după caz.
(3) Consiliul ştiinţific alege un preşedinte cu
majoritatea voturilor exprimate, care va asigura convocarea, organizarea şi
coordonarea şedinţelor, la cererea preşedintelui Consiliului.
Art. 18. - In cadrul I.N.A.S. funcţionează următoarele
departamente:
1. Departamentul pentru formarea profesională continuă;
2. Departamentul de studii şi cercetări;
3. Departamentul de cooperare.
Art. 19. - (1) Patrimoniul alocat de Colegiul Naţional
al Asistenţilor Sociali către I.N.A.S. se constituie din:
a) resurse provenite de la bugetul Colegiului Naţional
al Asistenţilor Sociali şi bugetele structurilor teritoriale;
b) donaţii, sponsorizări sau legate, cu titlu direct;
c) taxe şi alte venituri realizate din activităţi
directe;
d) alte venituri realizate în condiţiile legii.
(2) Fondurile alocate I.N.A.S. vor fi utilizate în
vederea realizării obiectivelor acestuia, potrivit bugetului aprobat, cu
aprobarea Consiliului.
(3) Pentru activităţile de formare profesională
continuă, complementară şi perfecţionare desfăşurate de I.N.A.S. se percep taxe
ce vor fi stabilite de Consiliu, la propunerea preşedintelui Consiliului.
Art. 20. - In cadrul I.N.A.S. se constituie şi
funcţionează un serviciu tehnico-administrativ şi de secretariat, conform
hotărârii Consiliului, în subordinea directorului executiv.
CAPITOLUL III
Dizolvarea, lichidarea şi suspendarea I.N.A.S.
Art. 21. - (1) I.N.A.S. se dizolvă:
a) la data înfiinţării Institutului Naţional de
Asistenţă Socială - I.N.A.S. prin hotărâre a Guvernului României;
b) când scopul pentru care a fost înfiinţat nu mai
poate fi realizat;
c) pentru orice alte cauze prevăzute de lege.
(2) Activitatea I.N.A.S. se suspendă:
a) prin hotărâre a Biroului executiv al Colegiului
Naţional al Asistenţilor Sociali;
b) pentru orice alte cauze prevăzute de lege.
Art. 22. - In caz de dizolvare a I.N.A.S., patrimoniul
alocat I.N.A.S. va fi realocat către celelalte structuri administrative ale
Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 23. - (1) I.N.A.S. este autorizat să îşi
desfăşoare activitatea de la data adoptării prezentului statut prin hotărâre a
Congresului Naţional al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali.
(2) De la data aprobării prezentului statut,
dispoziţiile sale urmează a fi transpuse în măsurile de eficientizare a
organizării şi funcţionării Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, precum
şi în normele privind formarea profesională continuă a asistenţilor sociali.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la regulament)
PROCEDURA
privind constituirea, înregistrarea si funcţionarea
formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social
CAPITOLUL I
Cabinetul individual de asistenţă socială
Art. 1. - (1) Cabinetul individual de asistenţă socială
se constituie, se declară şi funcţionează în conformitate cu dispoziţiile art.
9 şi următoarele din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social.
(2) Prin cabinet individual de asistenţă socială se
înţelege forma de exercitare a profesiei de asistent social cu drept de liberă
practică, constituită şi declarată în baza dreptului de liberă practică, de
către asistentul social atestat, în vederea prestării serviciilor de asistenţă
socială, înregistrată în Registrul naţional al asistenţilor sociali din
România, partea a II-a.
Art. 2. - Cabinetul individual de asistenţă socială
este individualizat prin:
a) denumire, care va cuprinde numele şi prenumele
titularului cabinetului individual, urmată de sintagma „cabinet individual de
asistenţă socială";
b) sediul profesional declarat;
c) codul de înregistrare, atribuit prin înregistrarea
în Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
Art. 3. - (1) Cabinetul individual de asistenţă socială
poate angaja asistenţi sociali cu drept de liberă practică atestaţi şi personal
auxiliar, în baza unor contracte individuale de muncă sau a altor forme
contractuale, în condiţiile legii.
(2) Cabinetul individual de asistenţă socială prestează
numai acele servicii de asistenţă socială pentru care asistenţii sociali cu
drept de liberă practică titulari sau salariaţi în cadrul cabinetului au fost
atestaţi, potrivit reglementărilor în vigoare.
Art. 4. - (1) Actul de constituire şi declarare a
cabinetului individual de asistenţă socială va fi încheiat în formă scrisă şi
va cuprinde în mod obligatoriu prevederile cuprinse în anexa nr. 3 la
regulament.
(2) Certificatul de înregistrare eliberat prin
hotărârea Biroului executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali,
denumit în continuare Biroul executiv, privind înregistrarea cabinetului
individual de asistenţă socială în Registrul naţional al asistenţilor sociali
din România, partea a II-a, constituie dovada autorizării funcţionării formei
de exercitare a profesiei de asistent social.
(3) Cabinetul individual de asistenţă socială poate fi
dizolvat prin:
a) hotărârea Biroului executiv;
b) hotărâre judecătorească;
c) decesul titularului;
d) decizia titularului.
(4) Dizolvarea atrage automat radierea din Registrul
naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
CAPITOLUL II
Cabinetele asociate de asistenţă socială
Art. 5. - (1) Cabinetele individuale de asistenţă
socială înregistrate în Registrul naţional al asistenţilor sociali din România,
partea a II-a, se pot asocia prin contract, încheiat în formă scrisă, conform
anexei nr. 4 la regulament.
(2) Contractul de asociere va fi declarat la Colegiul
Naţional al Asistenţilor Sociali, urmând ca noua formă independentă de
exercitare a profesiei de asistent social să fie înregistrată, potrivit
hotărârii Biroului executiv, în Registrul naţional al asistenţilor sociali din
România, partea a II-a.
Art. 6. - După atribuirea codului de înregistrare al
cabinetelor asociate, titularii cabinetelor individuale asociate prestează
serviciile de asistenţă socială numai în numele şi pe seama noii forme de
exercitare a profesiei, cu păstrarea drepturilor şi a obligaţiilor individuale
prevăzute de lege. De asemenea, personalul cabinetelor urmează a fi angajat de
către noua formă de exercitare a profesiei.
Art. 7. - Titularii cabinetelor asociate hotărăsc şi
declară de comun acord noul sediu profesional comun, iar patrimoniul se va
compune din patrimoniile declarate de către toate cabinetele individuale
asociate. De asemenea, denumirea va cuprinde numele tuturor titularilor cabinetelor
asociate, în ordinea stabilită de către aceştia, urmată de sintagma „cabinete
asociate de asistenţă socială". Dispoziţiile art. 4 din prezenta procedură
se aplică în mod corespunzător şi cabinetelor asociate de asistenţă socială.
Art. 8. - Cabinetele asociate de asistenţă socială sunt
administrate de către un coordonator sau administrator numit din rândul
titularilor cabinetelor asociate, prin contractul de asociere sau prin
hotărârea adunării generale a cabinetelor asociate.
Art. 9. - (1) Certificatul de înregistrare eliberat
prin hotărârea Biroului executiv privind înregistrarea cabinetelor asociate de
asistenţă socială în Registrul naţional al asistenţilor sociali din România,
partea a II-a, constituie dovada autorizării funcţionării noii forme de
exercitare a profesiei de asistent social cu drept de liberă practică.
(2) Cabinetele asociate de asistenţă socială pot fi
dizolvate prin:
a) hotărârea Biroului executiv;
b) hotărâre judecătorească;
c) decesul unui titular sau decesul simultan al tuturor
titularilor;
d) hotărârea asociaţilor.
(3) Dizolvarea atrage automat radierea din Registrul
naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
Art. 10. - Prevederile prezentului capitol nu se aplică
cabinetelor individuale care încheie un contract de asociere în participaţiune
sau o altă formă contractuală, alta decât cea reglementată prin prezenta
procedură, nedeclarat la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali.
CAPITOLUL III
Societatea civilă profesională de asistenţă socială
Art. 11. - (1) Prin societate civilă profesională de
asistenţă socială se înţelege societatea constituită printr-un contract de
societate civilă, în temeiul art. 9 şi următoarele din Legea nr. 466/2004, de
către 2 sau mai mulţi asistenţi sociali cu drept de liberă practică, declarată
la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali şi înregistrată în Registrul
naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
(2) Actul constitutiv (contractul de societate civilă
profesională) se încheie în formă scrisă şi va cuprinde în mod obligatoriu
clauzele prevăzute în anexa nr. 5 la regulament.
(3) Certificatul de înregistrare eliberat prin
hotărârea Biroului executiv privind înregistrarea societăţii civile
profesionale în Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea
a II-a, constituie dovada autorizării funcţionării noii forme independente de
exercitare a profesiei de asistent social.
Art. 12. - Societatea civilă profesională de asistenţă
socială se individualizează prin:
a) denumire, care constă în denumirea aleasă prin actul
constitutiv (contractul de societate civilă profesională) şi care trebuie să
cuprindă obligatoriu cel puţin numele unuia dintre asociaţi, urmată de sintagma
„societate civilă profesională de asistenţă socială";
b) sediul profesional declarat;
c) patrimoniul sau capitalul social, constând în aport
în natură sau numerar;
d) codul de înregistrare, atribuit prin înregistrarea
în Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
Art. 13. - (1) Adunarea generală a asociaţilor
reprezintă organul de conducere al societăţii, iar hotărârile luate de către
aceasta sunt obligatorii pentru toţi asociaţii. Fiecare parte socială subscrisă
şi vărsată de către asociaţi dă dreptul la câte un vot. Asociaţii nu pot fi
reprezentaţi în adunarea generală decât de către alţi asociaţi prin
împuternicire scrisă, purtând parafa mandantului.
(2) Adunările generale se convoacă de către oricare
dintre asociaţi prin orice mijloace care să poată proba realizarea convocării
cu minimum 5 zile înainte de data ţinerii lor. Adunarea generală se întruneşte
la sediul profesional al societăţii sau cu acordul majorităţii asociaţilor, în
orice altă locaţie.
Art. 14. - (1) Hotărârile adunărilor generale se iau
prin votul asociaţilor reprezentând majoritatea părţilor sociale deţinute de
către asociaţii prezenţi. Pentru hotărârile având ca obiect modificarea actelor
de constituire este necesar acordul unanim al asociaţilor.
(2) Principalele atribuţii ale adunării generale a
asociaţilor sunt:
a) aprobarea bilanţului anual;
b) repartizarea rezultatelor financiare (beneficiul);
c) mărirea sau reducerea capitalului social;
d) fuziunea;
e) schimbarea denumirii societăţii;
f) schimbarea sediului principal, înfiinţarea de puncte
de lucru sau sedii secundare;
g) primirea de noi asociaţi;
h) excluderea asociatului sau asociaţilor;
i) alegerea administratorului societăţii;
j) desemnarea lichidatorului sau lichidatorilor;
k) orice modificarea a clauzelor contractului de
societate civilă profesională.
(3) Adunările generale sunt prezidate de către un
administrator. Procesul-verbal al adunării generale a asociaţilor va fi
întocmit de către secretarul adunării, desemnat dintre asociaţi, şi va
cuprinde: data, locul, prezenţa, ordinea de zi, rezumatul dezbaterilor,
hotărârile luate şi voturile exprimate pentru fiecare hotărâre. Procesul-verbal
va fi semnat de către asociaţii prezenţi. Lucrările adunării generale a
asociaţilor se consemnează într-un registru numerotat şi parafat de către
administratorul societăţii civile profesionale.
Art. 15. - (1) Societatea este administrată de către un
administrator ales de către adunarea generală a asociaţilor din rândul
asociaţilor, asistenţi sociali cu drept de liberă practică. Acesta este numit
prin hotărârea asociaţilor ce deţin majoritatea părţilor sociale. Mandatul
administratorului este de minimum 4 ani, fără a putea însă depăşi durata
constituirii societăţii. Calitatea de administrator încetează prin pierderea
calităţii de asistent social cu drept de liberă practică, revocare, deces, demisie,
retragere voluntară din societate sau pentru motive temeinice, cu aprobarea
adunării generale a asociaţilor.
(2) In condiţiile contractului de societate civilă
profesională, atribuţiile administratorului pot fi îndeplinite şi de către un
consiliu de administraţie desemnat de către adunarea generală a asociaţilor,
compus dintr-un număr impar de membri desemnaţi din rândul asociaţilor,
asistenţi sociali cu drept de liberă practică.
(3) Administratorul reprezintă societatea în
raporturile cu terţii. Actele de înstrăinare cu privire la drepturile şi
bunurile societăţii se încheie numai cu autorizarea prealabilă a adunării
generale a asociaţilor, care poate fixa însă un plafon maximal al valorii
bunurilor care pot fi înstrăinate de către administrator fără a fi necesară
autorizarea prealabilă. Raporturile dintre administrator şi ceilalţi asociaţi
ai societăţii nu implică nicio subordonare în plan profesional.
(4) Administratorul poate fi remunerat, potrivit
hotărârii adunării generale a asociaţilor, care poate stabili cuantumul
indemnizaţiei.
Art. 16. - (1) Exerciţiul financiar începe de la 1
ianuarie şi se sfârşeşte la 31 decembrie al fiecărui an, cu excepţia primului
an, când începe la data înfiinţării şi durează până la data de 31 decembrie a
aceluiaşi an.
(2) Operaţiunile în conturile bancare ale societăţii
sunt efectuate de administrator, singur, alături sau împreună cu alte persoane
desemnate prin hotărârea adunării generale a asociaţilor. La încheierea
exerciţiului financiar, administratorul întocmeşte bilanţul sau situaţia
financiară anuală şi raportul de activitate. Asociaţii pot lua cunoştinţă de
situaţia financiară anuală, de anexele acesteia şi pot consulta orice registru
sau document contabil al societăţii. Societatea poate angaja cenzori şi auditori
pentru a verifica evidenţele contabile ale societăţii şi pentru a întocmi
raportul asupra gestiunii.
(3) Adunarea generală a asociaţilor aprobă rezultatul
exerciţiului financiar, bilanţul şi hotărăşte cu privire la utilizarea
rezultatelor financiare.
(4) Beneficiul net al societăţii va fi stabilit după
scăderea din totalul veniturilor a cheltuielilor deductibile, urmând a fi
repartizat către asociaţi. După deducerea tuturor celorlalte obligaţii şi
contribuţii care pot greva profitul net al societăţii, repartizarea
rezultatelor financiare rămase se va face în conformitate cu cotele de
participare a asociaţilor la beneficiile şi pierderile societăţii.
Art. 17. - (1) Cesiunea de părţi sociale poate fi
făcută numai către asistenţi socialii cu drept de liberă practică. Cesiunea
între asociaţi este liberă. Părţile sociale pot fi cesionate numai cu acordul
unanim şi exprimat în scris al asociaţilor. Oricare asociat îşi poate exercita
dreptul de preemtiune în termen de 15 de zile calendaristice de la primirea
notificării ofertei de cesiune. In caz de concurs între asociaţi, la preţ egal,
este preferat asociatul care doreşte să achiziţioneze numărul total de părţi
sociale ofertate sau, în lipsă, după caz, asociaţii vor achiziţiona părţile
sociale proporţional cu cotele deţinute la capitalul social. Cesiunea se
comunică în termen de 15 zile calendaristice Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali, sub sancţiunea nulităţii absolute a modificărilor
operate.
(2) Asociatul care intenţionează să cedeze părţile
sociale este obligat să notifice intenţia sa cu minimum 15 zile calendaristice
anterior transmiterii, către toţi asociaţii. In cazul de neexercitare a
dreptului de preemtiune, cesiunea poate fi făcută către asistenţi sociali cu
drept de liberă practică neasociaţi, fără ca ceilalţi asociaţi să se poată
opune. Oferta notificată este irevocabilă pe toată durata ei de valabilitate.
Art. 18. -Asociatul se poate retrage oricând din
societate cu condiţia de a notifica, în scris, celorlalţi asociaţi şi Colegiului
Naţional al Asistenţilor Sociali cu cel puţin 15 zile înainte. La împlinirea
termenului prevăzut în notificare, Biroul executiv va lua act de retragerea
asociatului, operând modificările corespunzătoare în evidenţele sale, sub
sancţiunea nulităţii absolute a actului unilateral de retragere.
Art. 19. - (1) Asociatul care din orice motiv pierde
dreptul de exercitare a profesiei de asistent social cu drept de liberă
practică, asociatul exclus din societate, asociatul care s-a retras din
societate sau asociatul pus sub interdicţie are la dispoziţie un termen de 30
de zile pentru cesionarea părţilor sociale. In cazul în care la expirarea
acestui termen cesiunea nu a avut loc, părţile sociale se vor anula, iar
statutul se va modifica corespunzător.
(2) La data decesului unui asociat, părţile sociale
deţinute de acesta se anulează. In termen de maximum 15 zile de la data
anulării părţilor sociale, asociaţii vor proceda după cum urmează:
a) reducerea corespunzătoare a capitalului social;
b) emiterea de noi părţi sociale în vederea
reconstituirii capitalului social la valoarea existentă la momentul decesului
asociatului;
c) încetarea formei de exercitare a profesiei prin
declararea încetării la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali.
(3) Cesionarii sunt obligaţi să depună la Colegiul
Naţional al Asistenţilor Sociali un exemplar original al actului de cesiune şi
atestatul de liberă practică.
Art. 20. - (1) Asistenţii sociali cu drept de liberă
practică titulari şi cei salarizaţi în cadrul societăţii civile profesionale
exercită profesia de asistent social cu drept de liberă practică în numele
acesteia.
(2) Fiecare asistent social răspunde pentru actele
profesionale pe care le îndeplineşte. Societatea va putea încheia contracte de
asigurare profesională, în nume propriu şi pentru fiecare asistent social cu
drept de liberă practică, care îşi exercită profesia în cadrul acesteia.
Art. 21. - (1) Societatea se dizolvă în următoarele
situaţii:
a) prin hotărârea luată în unanimitate de asociaţi;
b) prin hotărâre judecătorească;
c) prin radierea tuturor asociaţilor din Registrul
naţional al asistenţilor sociali din România, partea I;
d) prin decesul simultan al tuturor asociaţilor;
e) prin dobândirea tuturor părţilor sociale de către un
singur asociat şi păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 30 de
zile;
f) la cererea simultană de retragere din societate
formulată de toţi asociaţii.
(2) Societatea intră în lichidare din momentul
dizolvării sale. In toate actele sale se va menţiona „In lichidare".
Asociaţii vor desemna un lichidator cu votul majorităţii asociaţilor. In caz
contrar acesta va putea fi numit de către Biroul executiv. Asociaţii vor fi
convocaţi pentru a decide cu privire la rezultatele obţinute de către
lichidatori, la repartizarea activului net şi pentru a constata încheierea
lichidării. In situaţiile în care în societate rămâne un singur asociat pentru
o perioadă mai mare de 30 de zile, societatea intră în lichidare, cu excepţia
cazului în care asociatul rămas decide reorganizarea acesteia în cabinet individual
de asistenţă socială.
(3) Asociatul naţional al unei societăţi civile
profesionale poate solicita Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali
reorganizarea societăţii prin transferarea tuturor drepturilor şi obligaţiilor
societăţii civile profesionale către cabinetul individual de asistenţă socială,
constituit şi declarat, în calitate de titular, de către asociatul naţional al
societăţii.
CAPITOLUL IV
Constituirea, înregistrarea şi funcţionarea formelor
independente de exercitare a profesiei de asistent social
Art. 22. - (1) In vederea înregistrării formelor
independente de exercitare a profesiei de asistent social în Registrul naţional
al asistenţilor sociali din România, partea a II-a, titularii acestora le vor
declara la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, în termen de 15 zile de
la constituire.
(2) Dovada înregistrării formelor de exercitare a
profesiei de asistent social o constituie certificatul de înregistrare,
eliberat prin hotărârea Biroului executiv, care va cuprinde denumirea completă,
sediul profesional, punctele de lucru şi codul de înregistrare ale formei
independente de exercitare a profesiei de asistent social cu drept de liberă
practică, potrivit anexei nr. 6 la regulament.
(3) Hotărârea Biroului executiv va fi luată la propunerea
Comisiei de avizare şi atestare profesională, în baza următoarelor documente:
a) actul constitutiv al cabinetului individual de
asistenţă socială, potrivit anexei nr. 3, contractul de asociere, potrivit
anexei nr. 4, sau actul constitutiv al societăţii civile profesionale
(contractul de societate civilă profesională), potrivit anexei nr. 5, după caz
(în două exemplare originale);
b) atestatele de liberă practică ale asistenţilor
sociali titulari ai formei independente de exercitare a profesiei de asistent
social (fotocopie, semnată de către titular/titulari pentru conformitate cu
originalul);
c) dovada deţinerii legale a spaţiului ce constituie
sediul profesional şi/sau punctul de lucru al formei independente de exercitare
a profesiei de asistent social, precum şi schiţa spaţiului (original sau copie
legalizată);
d) dovada patrimoniului sau capitalului social subscris
şi vărsat, respectiv dovada aporturilor în natură (fotocopie, semnată de către
titular/titulari pentru conformitate cu originalul);
e) dovada achitării taxei de înregistrare (fotocopie,
semnată de către titular/titulari pentru conformitate cu originalul);
f) opis, cuprinzând documentele depuse la dosar, semnat
şi datat de către titular/titulari;
g) dosar cu şină.
Art. 23. - (1) Solicitanţii, titulari ai formelor
independente de exercitare a profesiei de asistent social sau împuterniciţii
acestora, se vor prezenta pentru înregistrarea documentelor necesare înregistrării
cu actele de identitate, în original.
(2) Dosarele de înregistrare se depun la secretariatele
structurilor teritoriale din raza sediului profesional ales şi declarat, care
va verifica existenţa tuturor documentelor cerute la art. 22 alin. (3) şi le va
înainta Comisiei de avizare şi atestare profesională. Secretariatele
structurilor teritoriale primesc numai dosarele complete, cuprinzând toate
documentele prevăzute la art. 22 alin. (3).
(3) Comisia de avizare şi atestare profesională va
analiza dosarele depuse în vederea înregistrării, potrivit dispoziţiilor
prezentei proceduri, şi va înainta propunerile de înregistrare sau
neînregistrare a formei de exercitare a profesiei de asistent social cu drept
de liberă practică Biroului executiv. Propunerea de neînregistrare a unei
comisii aplicative nu anulează dreptul solicitantului sau solicitanţilor de a
obţine înregistrarea formei de exercitare a profesiei în altă specialitate,
pentru care îndeplineşte condiţiile de funcţionare stabilite potrivit
reglementărilor în vigoare.
(4) La propunerea comisiei operative, Biroul executiv
va hotărî înregistrarea formelor de exercitare a profesiei de asistent social
cu drept de liberă practică în Registrul naţional al asistenţilor sociali din
România, partea a II-a. In cazul în care solicitanţii nu obţin cel puţin o
propunere de înregistrare din partea unei comisii aplicative, Biroul executiv
va întocmi o adresă de respingere a cererii de înregistrare, specificând
motivele care au stat la baza neînregistrării formei de exercitare a profesiei.
(5) Certificatul de înregistrare eliberat în temeiul
hotărârii Biroului executiv privind înregistrarea formei independente de
exercitare a profesiei de asistent social în Registrul naţional al asistenţilor
sociali cu drept de liberă practică din România, partea a II-a, sau adresa de
comunicare a respingerii cererii de înregistrare vor fi emise în termen de
maximum 30 de zile de la data înregistrării cererilor la secretariatul Biroului
executiv.
(6) Contestaţia privind rezultatul analizării cererii
de înregistrare poate fi depusă la secretariatul Biroului executiv, în termen
de 10 zile de la data primirii certificatului de înregistrare sau a adresei de
comunicare a respingerii cererii de înregistrare. Biroul executiv este obligat
sa soluţioneze contestaţia depusă în termen de 30 de zile de la data depunerii
acesteia la secretariatul acestuia.
(7) Titularii sau reprezentanţii formei independente de
exercitare a profesiei de asistent social au obligaţia ca în termen de 15 zile
de la eliberarea certificatului de înregistrare fiscală să prezinte dovada
înregistrării fiscale a formei de exercitare a profesiei de asistent social, în
fotocopie semnată de către titular/titulari pentru conformitate cu originalul,
la secretariatul Biroului executiv, direct sau prin poştă.
Art. 24. - (1) Orice modificare privind forma de
exercitare a profesiei de asistent social, sediul profesional sau punctele de
lucru, asociaţii, denumirea, cotele-părţi, administrarea formei de exercitare a
profesiei de asistent social, dizolvarea, intervenită asupra situaţiei
existente la data declarării formelor independente de exercitare a profesiei de
asistent social, este declarată în mod obligatoriu la Colegiul Naţional al
Asistenţilor Sociali, în termen de 15 zile de la data la care aceasta a
intervenit, sub sancţiunea nulităţii acesteia.
(2) Pentru înregistrarea modificărilor prevăzute la
alin. (1), la certificatul de înregistrare eliberat prin hotărâre a Biroului
executiv, titularii formelor de exercitare a profesiei vor depune la
secretariatele structurilor teritoriale ale Colegiului Naţional al Asistenţilor
Sociali următoarele documente:
a) cererea de înscriere a menţiunilor la actul
constitutiv sau contractul de asociere (în două exemplare originale);
b) avizele de exercitare a profesiei de asistent social
sau atestatele de liberă practică ale asistenţilor sociali titulari ori
salariaţi sau colaboratori ai formei independente de exercitare a profesiei de
asistent social (fotocopie, semnată de către titular/titulari pentru conformitate
cu originalul);
c) dovada deţinerii legale a spaţiului ce constituie
sediul profesional sau punctul de lucru al formei de exercitare a profesiei de
asistent social cu drept de liberă practică, precum şi schiţa spaţiului, după
caz (original sau copie legalizată);
d) contractele individuale de muncă sau alte acte
doveditoare privind stabilirea raporturilor contractuale între asistenţii
sociali şi forma de exercitare a profesiei de asistent social, după caz
(fotocopie, semnată de către titular pentru conformitate cu originalul);
e) decizia sau hotărârea titularilor formei
independente de exercitare a profesiei de asistent social cu privire la
deţinerea cotelor-părţi, respectiv dizolvarea sau administrarea formelor de
exercitare a profesiei de asistent social şi declararea acestora la Colegiul
Naţional al Asistenţilor Sociali, după caz (original sau copie legalizată);
f) dovada achitării taxei de înregistrare a
modificărilor (fotocopie, semnată de către titular pentru conformitate cu
originalul);
g) opis cuprinzând documentele depuse la dosar, semnat
şi datat de către titular/titulari;
h) dosar cu şină.
(3) Titularii formelor independente de exercitare a
profesiei au obligaţia de a prezenta la Colegiul Naţional al Asistenţilor
Sociali, în termen de 15 zile de la data înregistrării la inspectoratul
teritorial de muncă, contractele individuale de muncă încheiate cu asistenţii
sociali, în fotocopie semnată de către titular/titulari pentru conformitate cu
originalul, direct sau prin poştă.
(4) Sediul profesional şi punctele de lucru ale
formelor de exercitare a profesiei de asistent social trebuie să îndeplinească
condiţiile de funcţionare.
Art. 25. - (1) Dosarele cuprinzând documentele
prevăzute la art. 24 alin. (2) vor fi depuse la comitetele filialelor teritoriale
din raza sediului profesional declarat, care vor verifica existenţa
documentelor necesare pentru înregistrarea modificărilor solicitate şi vor
înainta dosarele complete Biroului executiv. Comisiile aplicative competente
din cadrul Biroului executiv vor analiza documentele depuse la dosar şi vor
propune plenului Biroului executiv înregistrarea sau neînregistrarea
modificărilor solicitate.
(2) Biroul executiv, în funcţie de propunerile
înaintate de către comisiile aplicative, hotărăşte înregistrarea modificărilor
solicitate prin cererea de înregistrare a menţiunilor la actul constitutiv sau
contractul de asociere şi eliberarea unei noi anexe la certificatul de
înregistrare al formei de exercitare a profesiei de asistent social în
Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a, şi, după
caz, a unui nou certificat de înregistrare sau emiterea unei adrese de
comunicare a respingerii solicitării de înregistrare a modificărilor la cererea
de înregistrare a formei de exercitare a profesiei de asistent social în
Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
(3) Hotărârea Biroului executiv privind menţiunea la
certificatul de înregistrare este emisă în maximum 30 de zile de la data
înregistrării solicitării de modificare a cererii de înregistrare a formei de
exercitare a profesiei de asistent social la secretariatul Biroului executiv.
Art. 26. - (1) Hotărârea Biroului executiv conţinând
modificările înregistrate va cuprinde în mod obligatoriu, după caz, denumirea
completă, sediul profesional şi punctele de lucru, specialităţile de competenţă
pentru care se îndeplinesc condiţiile de funcţionare, precum şi codul de
înregistrare atribuit prin înregistrarea în Registrul naţional al asistenţilor
sociali din România, partea a II-a.
(2) Contestaţia privind rezultatul analizării cererii
de înregistrare a modificărilor solicitate poate fi depusă la secretariatul
Biroului executiv, în termen de 10 zile de la data primirii noului certificat
de înregistrare sau a adresei de comunicare a respingerii cererii de
înregistrare a modificărilor solicitate. Biroul executiv este obligat să
soluţioneze contestaţia depusă în termen de 30 de zile de la data depunerii
acesteia la secretariatul Biroului executiv.
(3) Secretariatul Biroului executiv operează în
Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a, orice
modificare intervenită în certificatul de înregistrare.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la regulament)
ACT DE CONSTITUIRE SI DECLARARE A CABINETULUI INDIVIDUAL
DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
Subsemnatul/a, ......................., domiciliat/ă în
....................., str......................nr......., bl......., sc......,
et....., ap......, sectorul/judeţul..............., legitimat/ă cu BI/CI seria
..........nr.............., eliberat/ă de către........................la data
de................, CNP.........................., în calitate de asistent
social, având codul..................., prin prezenta,
DECLAR
constituirea, în conformitate cu dispoziţiile art. 9
alin. (2) din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, a
cabinetului individual de asistenţă socială, având:
1.
denumirea:......................................................................................................................................................................;
2. sediul profesional situat în
..............................., str..................... nr........,
bl......., sc........., et........., ap........,
sectorul/judeţul.....................;
3. puncte de lucru situate în:
a)....................................,
str..............................................nr........, bl.......,
sc......., et........, ap......., sectorul/judeţul ...............;
b).........................................., str.......................nr.......,
bl......., sc......, et......., ap......., sectorul/judeţul....................
Patrimoniul iniţial al cabinetului individual de
asistenţă socială este constituit din aportul titularului, conform documentelor
anexate (acte de proprietate, facturi, chitanţe, bonuri fiscale etc), în
valoare totală de.....................lei şi cer înregistrarea acestuia în
Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
In susţinerea cererii formulate anexez documentele de
care înţeleg să mă folosesc (conform opis) şi mă oblig ca în termen de 15 zile
calendaristice de la modificarea datelor prezentate mai sus să depun la
Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali actele care atestă modificările
intervenite la prezenta declaraţie, pe care mi-o asum în întregime.
Prin prezenta declar ca am luat cunoştinţă despre
dispoziţiile Legii nr. 466/2004, respectiv ale Regulamentului de organizare şi
funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali şi ale celorlalte
acte cu caracter normativ aprobate de Colegiul Naţional al Asistenţilor
Sociali, pe care mă oblig să le respect întocmai, cunoscând prevederile art.
292 din Codul penal privind falsul în declaraţii. De asemenea, mă angajez să
achit întocmai şi la termen taxele şi contribuţiile (cotizaţiile) aprobate de
Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, să aduc la cunoştinţa Biroului
executiv orice litigiu în care sunt implicat, în legătură cu exercitarea
profesiei de asistent social, în termen de 15 zile calendaristice de la data apariţiei
acestuia.
Totodată, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 677/2001
pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările
ulterioare, îmi exprim consimţământul, în mod expres şi neechivoc, pentru
prelucrarea datelor mele cu caracter personal în vederea eliberării
certificatului de înregistrare al formei independente de exercitare a profesiei
de asistent social, precum şi pentru orice prelucrare ulterioară a acestora
Data........................................
(semnătura şi parafa individuală)
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 4 la regulament)
CONTRACT DE ASOCIERE
Cabinetele individuale de asistenţă socială asociate
(asociaţii):
1. cabinetul individual de asistenţă socială, cu
denumirea:..................................., având codul de
înregistrare.................., reprezentat
prin................................, asistent social, având
codul:...................................;
2. cabinetul individual de asistenţă socială, cu
denumirea:................................., având codul de
înregistrare..................., reprezentat
prin.................................................., asistent social, având
codul:.....................................;
3. cabinetul individual de asistenţă socială, cu
denumirea:................................................, având codul de
înregistrare....., reprezentat prin.........................................,
asistent social, având codul:..................................................,
în conformitate cu dispoziţiile art. 9 alin. (2) din
Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, am convenit asocierea
în scopul exercitării în comun a profesiei în forma de exercitare „cabinete
asociate", după cum urmează:
1. Denumirea asocierii
Asocierea este
denumită:....................................................................................................................................................
2. Sediul asocierii
Sediul profesional al asocierii este stabilit
în.............................., str........................nr....., bl. ...,
sc....., et....., ap....., sectorul/judeţul...............................
Cabinetele asociate vor funcţiona şi în următoarele
puncte de lucru:
a)............................,
str................................nr....., bl....., sc....., et....., ap. ...,
sectorul/judeţul................................;
b)............................,
str................................nr....., bl....., sc....., et....., ap.....,
sectorul/judeţul................................
3. Durata asocierii
Asocierea se încheie pe o durată
de.............(luni/ani) sau nedeterminată.
4. Patrimoniul
Pentru funcţionarea asocierii, cabinetele individuale
îşi aduc aporturi în bunuri (dotări), după cum urmează:
1. cabinetul individual de asistenţă socială, cu
denumirea...................................................................................................,
aportează în natură, cu titlu de patrimoniu de afectaţiune profesională,
bunuri, conform documentelor anexate, în valoare totală de...........lei
(valoarea de înregistrare în evidenţele financiar-contabile ale asocierii,
pentru fiecare bun în parte); în numerar.....lei, valoare vărsată în contul
bancar profesional.................................., deschis
la.....................................;
2. cabinetul individual de asistenţă socială, cu
denumirea.................................., aportează în natură, cu titlu de
patrimoniu de afectaţiune profesională, bunuri, conform documentelor anexate,
în valoare totală de.....................lei (valoarea de înregistrare în
evidenţele financiar-contabile ale asocierii, pentru fiecare bun în parte); în
numerar.........lei, valoare vărsată în contul bancar
profesional..................................., deschis
la..............................................;
3. cabinetul individual de asistenţă socială, cu
denumirea..........................................., aportează în natură, cu
titlu de patrimoniu de afectaţiune profesională, bunuri, conform documentelor
anexate, în valoare totală de.....lei (valoarea de înregistrare în evidenţele
financiar-contabile ale asocierii, pentru fiecare bun în parte); în
numerar.........lei, valoare vărsată în contul bancar
profesional........................................, deschis
la..................................
5. Procentul de participare la beneficiile şi
pierderile asocierii
1. Cabinetul individual de asistenţă socială, cu
denumirea........................................................, deţine un
procent de.....% din totalul beneficiilor şi pierderilor asocierii.
2. Cabinetul individual de asistenţă socială, cu
denumirea........................................................, deţine un
procent de.....% din totalul beneficiilor şi pierderilor asocierii.
3. Cabinetul individual de asistenţă socială, cu
denumirea........................................................, deţine un
procent de.....% din totalul beneficiilor şi pierderilor asocierii.
Aporturile prevăzute la pct. 4, clientela fiecărui
cabinet şi profesionalismul titularului cabinetului au reprezentat criteriile
de stabilire a procentului de participare la beneficiile şi pierderile
asocierii.
Toate cheltuielile necesare asocierii (remuneraţiile
pentru salariaţi, cheltuielile de întreţinere, chiriile, amortizările, taxele
şi impozitele aferente bunurilor folosite în interesul asocierii, costul
materialelor, consumabile, investiţii, utilităţi şi dotări, precum şi orice
alte cheltuieli) sunt suportate de către asociere din veniturile realizate de
către aceasta, prin concursul tuturor cabinetelor asociate.
După deducerea cheltuielilor prevăzute mai sus venitul
rămas se distribuie între cabinetele asociate conform cotelor convenite prin
prezentul contract. Asociaţii pot conveni înainte de distribuirea venitului
constituirea unui fond de rezervă al asocierii. Cota de participare la asociere
conferă asociaţilor dreptul şi obligaţia de a încasa venitul şi de a suporta
pierderea.
6. Conducerea şi
administrarea asocierii
Organul de conducere al asocierii este adunarea
generală formată din titularii cabinetelor individuale asociate. Fiecare
asociat are dreptul la câte un vot, indiferent de cota de participare la
beneficiile şi pierderile asocierii. Asociaţii au desemnat din rândul titularilor,
cu unanimitate de voturi, un administrator/coordonator, care va reprezenta
asocierea în raporturile cu terţii, în persoana dnei/dlui asistent social......
In cazul în care asociaţii nu aleg un administrator sau
îl revocă ulterior pe cel ales, fără a mai fi înlocuit, adunarea generală va
prelua atribuţiile de administrare ale asocierii.
7. Exercitarea
profesiei
Fiecare asociat exercită profesia în numele asocierii.
In actele sale profesionale va indica denumirea asocierii (forma de exercitare
a profesiei) şi va aplica parafa proprie. Asociaţii vor consacra în beneficiul
asocierii întreaga lor activitate profesională şi se vor informa reciproc în legătură
cu aceasta.
8. Incetarea sau lichidarea asocierii
Asocierea încetează a mai opera: în cazul cererii de
încetare sau suspendare a activităţii, înregistrată la Colegiul Naţional al
Asistenţilor Sociali; în cazul neplăţii contribuţiilor (cotizaţiilor) sau
taxelor către Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali; în cazul aplicării
unei sancţiuni disciplinare; pe perioada suspendării dreptului de a profesa
dispuse împotriva unuia dintre asistenţii sociali titulari ai cabinetelor
asociate; la încetarea termenului asocierii.
9. Dispoziţii finale
Prezentul contract a fost încheiat astăzi
.................., în ..........exemplare originale, dintre care două
exemplare vor fi depuse la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, în
vederea înregistrării.
Prin prezenta, asociaţii
DECLARĂM
prezentul contract la Colegiul Naţional al Asistenţilor
Sociali şi cerem înregistrarea acestuia în Registrul naţional al asistenţilor
sociali din România, partea a II-a, având înregistrate specialităţile
cabinetelor asociate.
In susţinerea cererii formulate anexăm documentele de
care înţelegem să ne folosim (conform opisului) şi ne obligăm ca în termen de
15 zile calendaristice de la modificarea datelor prezentate mai sus să depunem
la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali actele ce atestă modificările
intervenite la prezenta declaraţie, pe care ne-o asumăm în întregime.
Prin prezenta declarăm că am luat cunoştinţă despre
dispoziţiile Legii nr. 466/2004, respectiv ale Regulamentului de organizare şi
funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali şi ale celorlalte
acte cu caracter normativ aprobate de Colegiul Naţional al Asistenţilor
Sociali, pe care ne obligăm să le respectăm întocmai, cunoscând prevederile
art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii. De asemenea, ne angajăm
să achităm întocmai şi la termen taxele şi contribuţiile (cotizaţiile) aprobate
de Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, să aducem la cunoştinţa Biroului
executiv orice litigiu în care suntem implicaţi, în legătură cu exercitarea
profesiei de asistent social, în termen de 15 zile calendaristice de la data
apariţiei acestuia.
Totodată, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 677/2001
pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările
ulterioare, ne exprimăm consimţământul, în mod expres şi neechivoc, pentru
prelucrarea datelor noastre cu caracter personal în vederea eliberării
certificatului de înregistrare al formei independente de exercitare a profesiei
de asistent social, precum şi pentru orice prelucrare ulterioară a acestora.
Data.........................................................
Semnătura şi parafa titularilor, ştampila fiecărui
cabinet individual de asistenţă socială:
1.........................................................
2.........................................................
3.........................................................
ANEXA Nr. 5 (Anexa nr. 5 la regulament)
ACT CONSTITUTIV
(CONTRACT DE SOCIETATE CIVILĂ PROFESIONALĂ)
Subsemnaţii:
-.................................................................,
domiciliat/ă în......................, str....................nr......,
bl......, sc......, et......, ap......, sectorul/judeţul..................................,
legitimat/ă cu BI/CI seria.....nr......, eliberat/ă de
către.....................................la data de.............,
CNP.........................................., în calitate de asistent social,
având codul personal......................................;
-....................................................................,
domiciliat/ă în.............................., str................nr......,
bl......, sc......, et......, ap......, sectorul/judeţul................................,
legitimat/ă cu BI/CI seria.....nr......, eliberat/ă de
către........................... la data de.................................,
CNP..............................., în calitate de asistent social, având codul
personal.........................;
-....................................................,
domiciliat/ă în............................,
str........................nr......, bl......, sc......, et......, ap......,
sectorul/judeţul........................................, legitimat/ă cu BI/CI
seria.....nr......, eliberat/ă de către.................................. la
data de................................, CNP..............................., în
calitate de asistent social, având codul personal...........................,
au hotărât, în conformitate cu dispoziţiile art. 9
alin. (2) din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social,
constituirea unei societăţi civile profesionale, precum şi declararea acesteia
la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, în următoarele condiţii:
1. Funcţionare
Prezenta societate civilă profesională de asistenţă
socială îşi desfăşoară activitatea ca o formă de exercitare a profesiei de
asistent social, în conformitate cu dispoziţiile art. 1499-1531 din Codul
civil, respectiv în conformitate cu dispoziţiile art. 9 din Legea nr. 466/2004
privind Statutul asistentului social, de la data înregistrării acesteia în
Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
2. Obiectul
Societatea civilă profesională de asistenţă socială are
ca obiect exercitarea în comun a profesiei de asistent social de către cel
puţin 2 asistenţi sociali, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 466/2004.
3. Răspunderea
profesională
Fiecare asociat sau asistent social salariat sau
colaborator îşi angajează răspunderea profesională pentru activitatea
desfăşurată în cadrul societăţii.
4. Denumirea
Societatea este
denumită:.....................................................................................................................................................
5. Sediul
Sediul activităţilor principale al societăţii este
situat în..................................,
str.............................nr......, bl......, sc......, et......,
ap......, sectorul/judeţul...............................................
Punctele de lucru sunt situate în:
1......................................,
str...........................nr......, bl......, sc......, et......, ap......,
sectorul/judeţul.......................
2......................................,
str...........................nr......, bl......, sc......, et......, ap......,
sectorul/judeţul.......................
Societatea, prin act adiţional la prezentul contract,
îşi poate deschide şi alte puncte de lucru în ţară şi în străinătate.
6. Durata
Societatea se constituie pentru o durată de ...
ani/pentru o durată nelimitată, din momentul înregistrării sale în Registrul
naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a.
7. Capitalul social (patrimoniul)
Capitalul social iniţial, în valoare de.....lei, este
compus după cum urmează:
1. dna/dl ..........................................a
adus un aport în numerar/natură/clientelă: ........... lei, conform
documentelor anexate, reprezentând un procent de.....% din capitalul social,
respectiv deţinător al unui număr de.....părţi sociale;
2.
dna/dl..............................................a adus un aport în
numerar/natură/clientelă:...............lei, conform documentelor anexate,
reprezentând un procent de.....% din capitalul social, respectiv deţinător al
unui număr de.....părţi sociale;
3. dna/dl........................................a adus
un aport în numerar/natură/clientelă:.....lei, conform documentelor anexate,
reprezentând un procent de..........% din capitalul social, respectiv deţinător
al unui număr de.............părţi sociale.
8. Repartizare
Capitalul social este divizat în ......părţi sociale, a
câte........lei fiecare, integral subscrise şi vărsate de către asociaţi,
potrivit aporturilor menţionate la pct. 7.
9. Adunarea generală a asociaţilor
Adunarea generală reprezintă totalitatea asociaţilor,
iar hotărârile luate sunt obligatorii pentru toţi asociaţii. Fiecare parte
socială subscrisă şi vărsată dă dreptul la un vot. Asociaţii nu pot fi
reprezentaţi în adunarea generală decât de alţi asociaţi prin împuternicire
scrisă. Adunările generale se convoacă de oricare dintre asociaţi prin orice
mijloace care să poată proba realizarea convocării cu minimum 5 zile înainte de
data ţinerii lor. Adunarea generală se va întruni la sediul principal al
societăţii sau cu acordul unanim al asociaţilor, în orice alt loc. Hotărârile
adunărilor generale se iau prin votul asociaţilor reprezentând majoritatea
părţilor sociale deţinute de către asociaţii prezenţi. Pentru hotărârile având
ca obiect modificarea actelor de constituire este necesar acordul unanim al
asociaţilor.
10. Atribuţiile adunării generale
Principalele atribuţii ale adunării generale sunt:
a) aprobarea bilanţului anual;
b) repartizarea rezultatelor financiare (beneficiul);
c) mărirea sau reducerea capitalului social;
d) fuziunea;
e) schimbarea denumirii societăţii;
f) schimbarea sediului principal, înfiinţarea sau
desfiinţarea punctelor de lucru;
g) primirea de noi asociaţi;
h) excluderea asociatului/asociaţilor;
i) alegerea administratorului/coordonatorului
societăţii;
j) desemnarea lichidatorului/lichidatorilor;
k) orice modificare a statutului societăţii.
11. Procedura
adunării generale şi procesele-verbale
Adunările generale sunt prezidate de către un
administrator asistent social ales de adunarea generală sau de către asociatul
desemnat de acesta. Procesul-verbal va fi întocmit de secretarul adunării,
desemnat dintre asociaţi, şi va cuprinde: data, locul, prezenţa, ordinea de zi,
rezumatul dezbaterilor, hotărârile luate, voturile exprimate pentru fiecare
hotărâre. Procesul-verbal va fi semnat de către asociaţii prezenţi. Lucrările
adunării generale se consemnează într-un registru numerotat şi parafat de
administratorul societăţii civile profesionale.
12. Administrarea
Societatea este administrată de către un asistent
social administrator sau asociatul desemnat de acesta, ales din rândul
asociaţilor. El este numit prin hotărârea asociaţilor ce deţin majoritatea
părţilor sociale. Mandatul administratorului este de minimum 4 ani, fără a
putea însă depăşi durata constituirii societăţii. Calitatea de administrator
încetează prin revocare, deces, demisie, retragere voluntară din societate sau
pentru motive temeinice, cu aprobarea adunării generale a asociaţilor.
13. Administratorul
iniţial
Dna/Dl..............................................................................................este
desemnată/desemnat începând cu data înregistrării societăţii, pentru un mandat
de.............ani.
14. Drepturile şi obligaţiile administratorului
Administratorul reprezintă societatea în raporturile cu
terţii. Actele de înstrăinare cu privire la drepturile şi bunurile societăţii
se încheie numai cu autorizarea prealabilă a adunării generale a asociaţilor,
care pot fixa însă un plafon maximal al valorii bunurilor care pot fi
înstrăinate de către administrator fără a fi necesară autorizarea prealabilă.
Raporturile dintre administrator şi ceilalţi asociaţi ai societăţii nu implică
nicio subordonare în plan profesional.
15. Remunerare
Administratorul poate fi remunerat potrivit hotărârii
adunării generale a asociaţilor.
16. Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe de la data de 1 ianuarie şi
se sfârşeşte la data de 31 decembrie ale fiecărui an, cu excepţia primului an,
când începe la data înfiinţării şi durează până la 31 decembrie.
17. Conturile şi
informarea asociaţilor
Operaţiunile în conturile bancare ale societăţii sunt
efectuate de administrator, singur, alături sau împreună cu alte persoane
desemnate prin hotărârea adunării generale a asociaţilor. La încheierea
exerciţiului financiar, administratorul întocmeşte bilanţul, contul de profit
şi pierderi şi raportul de activitate. Asociaţii pot lua cunoştinţă de bilanţ,
de anexele acestuia şi pot consulta orice registru şi document contabil al
societăţii. Societatea poate angaja cenzori şi auditori pentru a verifica
evidenţele contabile ale societăţii şi a întocmi raportul asupra gestiunii.
18. Rezultatele
financiare
Adunarea generală a asociaţilor aprobă conturile,
exerciţiul financiar, bilanţul şi hotărăşte cu privire la utilizarea
rezultatelor financiare.
19. Repartizarea
beneficiilor
Beneficiul net al societăţii va fi stabilit după
scăderea din totalul veniturilor a cheltuielilor deductibile, urmând a fi
repartizat către asociaţi. După deducerea tuturor celorlalte obligaţii şi
contribuţii care pot greva profitul net al societăţii, repartizarea
rezultatelor financiare rămase se va face în conformitate cu cotele de
participare ale asociaţilor la beneficiile şi pierderile societăţii, după cum
urmează:
- dna/dl
.............................................................................are
o cotă de participare la beneficiile şi pierderile societăţii
de..............%;
- dna/dl
.............................................................................are
o cotă de participare la beneficiile şi pierderile societăţii
de..............%;
- dna/dl
.............................................................................are
o cotă de participare la beneficiile şi pierderile societăţii de.............%.
20. Cesiunea părţilor sociale
Cesiunea părţilor sociale poate fi făcută numai către
asistenţii sociali cu drept de liberă practică, în condiţiile Legii nr.
466/2004. Cesiunea între asociaţi este liberă. Părţile sociale pot fi cesionate
numai cu acordul unanim şi exprimat în scris al asociaţilor. Oricare asociat
îşi poate exercita dreptul de preempţiune în termen de 15 zile calendaristice
de la primirea notificării ofertei de cesiune. In caz de concurs între
asociaţi, la preţ egal, este preferat asociatul care doreşte să achiziţioneze
numărul total de părţi sociale ofertate sau, în lipsă, după caz, asociaţii vor
achiziţiona părţile sociale proporţional cu cotele deţinute la capitalul
social. Cesiunea se comunică în termen de 15 zile calendaristice Colegiului
Naţional al Asistenţilor Sociali, sub sancţiunea nulităţii absolute a
modificărilor operate.
21. Notificarea
cesiunii
Asociatul care intenţionează să cedeze părţile sociale
este obligat să notifice intenţia sa cu minimum 15 zile calendaristice anterior
transmiterii, către toţi asociaţii. In caz de neexercitare a dreptului de
preempţiune, cesiunea poate fi făcută către asistenţi sociali cu drept de
liberă practică neasociaţi, fără ca ceilalţi asociaţi să se poată opune. Oferta
notificată este irevocabilă pe toată durata ei de valabilitate.
22. Retragerea asociaţilor
Asociatul se poate retrage oricând din societate, cu
condiţia de a notifica, în scris, celorlalţi asociaţi şi Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali cu cel puţin 30 de zile înainte. La împlinirea termenului
prevăzut în notificare, Biroul executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor
Sociali va lua act de retragerea asociatului, operând modificările
corespunzătoare în evidenţele sale, sub sancţiunea nulităţii absolute a actului
unilateral de retragere.
23. Incetarea calităţii de asociat
Asociatul care, din orice motiv, pierde dreptul de
exercitare a profesiei de asistent social, asociatul exclus din societate,
asociatul care s-a retras din societate sau asociatul pus sub interdicţie are
la dispoziţie un termen de 30 de zile pentru cesionarea părţilor sociale. In
cazul în care la expirarea acestui termen cesiunea nu a avut loc, părţile
sociale se vor anula, iar statutul se va modifica corespunzător.
24. Decesul
asociatului
La data decesului unui asociat, părţile sociale
deţinute de acesta se anulează. In termen de maximum 30 de zile de la data
anulării părţilor sociale, asociaţii vor proceda după cum urmează:
a) reducerea corespunzătoare a capitalului social;
b) emiterea de noi părţi sociale în vederea
reconstituirii capitalului social la valoarea existentă la momentul decesului;
c) încetarea formei de exercitare a profesiei prin
declararea încetării la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali.
25. Alte dispoziţii
Cesionarii sunt obligaţi sa depună la Colegiul Naţional
al Asistenţilor Sociali un exemplar original al actului de cesiune.
26. Activitatea şi
răspunderea profesională
Asociaţii şi asistenţii sociali salarizaţi în
interiorul profesiei exercită profesia de asistent social în numele societăţii.
Fiecare asistent social răspunde pentru actele profesionale pe care le
îndeplineşte. Societatea va putea încheia contracte de asigurare profesională,
în nume propriu şi pentru fiecare asistent social care îşi exercită profesia în
cadrul acesteia.
27. Dizolvarea
Societatea se dizolvă în următoarele situaţii:
a) prin hotărârea luată în unanimitate de asociaţi;
b) prin hotărâre judecătorească;
c) prin radierea din Registrul naţional al asistenţilor
sociali din România a tuturor asociaţilor;
d) prin decesul simultan al tuturor asociaţilor;
e) prin dobândirea tuturor părţilor sociale de către un
singur asociat şi păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 30 de
zile;
f) la cererea simultană de retragere din societate
formulată de toţi asociaţii.
28. Lichidarea
Societatea intră în lichidare din momentul dizolvării
sale. In toate actele sale se va menţiona „In lichidare".
Asociaţii vor desemna un lichidator cu votul
majorităţii asociaţilor. In caz contrar acesta va putea fi numit de către
Biroul executiv. Asociaţii vor fi convocaţi pentru a decide cu privire la
rezultatele obţinute de lichidatori, la repartizarea activului net şi pentru a
constata încheierea lichidării. In situaţiile în care în societate rămâne un
singur asociat pentru o perioadă mai mare de 30 de zile, societatea intră în
lichidare, cu excepţia cazului în care asociatul rămas decide reorganizarea
acesteia în cabinet individual de asistenţă socială.
29. Inregistrarea
Societatea este constituită între asociaţi de la data
semnării prezentului act constitutiv, sub condiţia înregistrării sale în
Registrul naţional al asistenţilor sociali din România, partea a II-a, în
termen de 15 zile calendaristice de la semnarea contractului.
Prezentul contract de societate civilă profesională a
fost încheiat astăzi, ..............., urmând a fi declarat la Colegiul
Naţional al Asistenţilor Sociali.
30. Dispoziţii finale
Prezentul contract a fost încheiat
astăzi,.....................în................exemplare originale, din care
două exemplare vor fi depuse la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, în
vederea înregistrării. Prin prezenta, asociaţii
DECLARĂM
prezentul act constitutiv (contract de societate civilă
profesională) la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali şi cerem
înregistrarea acestuia în Registrul naţional al asistenţilor sociali din
România, partea a II-a, cu specialităţile:
........................................................................................................................................................................ ..................................
........................................................................................................................................................................ ..................................
In susţinerea cererii formulate anexăm documentele de
care înţelegem să ne folosim (conform opisului) şi ne obligăm ca în termen de
15 zile calendaristice de la modificarea datelor prezentate mai sus să depunem
la Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali actele ce atestă modificările
intervenite la prezenta declaraţie, pe care ne-o asumăm în întregime.
Prin prezenta declarăm că am luat cunoştinţă despre
dispoziţiile Legii nr. 466/2004, respectiv ale Regulamentului de organizare şi
funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, pe care ne obligăm
să le respectăm întocmai, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal
privind falsul în declaraţii. De asemenea, ne angajăm să achităm întocmai şi la
termen taxele şi contribuţiile (cotizaţiile) anuale aprobate de Colegiul
Naţional al Asistenţilor Sociali, să aducem la cunoştinţa Biroului executiv,
pentru mediere, orice litigiu în care suntem implicaţi, în legătură cu
exercitarea profesiei de asistent social cu drept de liberă practică, în termen
de 15 zile calendaristice de la data apariţiei acestuia.
Totodată, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 677/2001
pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările
ulterioare, ne exprimăm consimţământul, în mod expres şi neechivoc, pentru
prelucrarea datelor noastre cu caracter personal în vederea eliberării
certificatului de înregistrare al formei independente de exercitare a profesiei
de asistent social, precum şi pentru orice prelucrare ulterioară a acestora.
Data.............................
Semnăturile şi parafele asociaţilor:
1.............................................
2............................................. 3.............................................
L.S.
L.S. L.S.
ANEXA Nr. 6 (Anexa nr. 6 la regulament)
ROMÂNIA
COLEGIUL NAŢIONAL AL ASISTENŢILOR SOCIALI
(antet)
Timbru sec
CERTIFICAT DE ÎNREGISTRARE
Nr...........................din data
de.........................
In temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (2) şi ale art.
30 din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, coroborate cu dispoziţiile
art. 9 alin. (1), art. 13 alin. (1) lit. b) şi ale art. 19 din Regulamentul de
organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali,
la propunerea Comisiei de avizare şi atestare
profesională a Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali,
Biroul executiv al Colegiului Naţional al
Asistenţilor Sociali hotărăşte:
înregistrarea în Registrul naţional al asistenţilor
sociali din România, partea a II-a, a formei de exercitare a profesiei de
asistent social, având denumirea ...................................................................................,
sediul profesional situat în
localitatea.................................................,
str.........................................nr............., bl...............,
sc......., ap.........., sectorul/judeţul
............................................., sucursala
......................................................., punct/puncte de lucru
situat/situate în localitatea.............................,
str.....................................nr..........., bl................,
sc.............ap........., sectorul/judeţul............................,
sucursala..................................., fiind alocat codul de
înregistrare......................
Prezentul certificat de înregistrare este valabil sub
condiţia îndeplinirii standardelor de competenţă în serviciile de asistenţă
socială, a metodologiei exercitării profesiei de asistent social sau ghidurilor
de bună practică aprobate de Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, precum
şi a Codului deontologic al profesiei de asistent social.
Preşedinte,
........................................................
L.S.