HOTARARE Nr. 228 din 20 februarie 2004
privind controlul introducerii in tara a deseurilor nepericuloase, in vederea
importului, perfectionarii active si a tranzitului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 189 din 4 martie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 23 din
Legea protectiei mediului nr. 137/1995, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si al art. 29 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 426/2001,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Pentru realizarea unui control eficient si deplin asupra
transporturilor de deseuri nepericuloase destinate importului, perfectionarii
active si tranzitului, introducerea in tara a acestor deseuri este supusa unui
regim special de autorizare in baza unei notificari.
(2) Autorizarea este realizata de autoritatea competenta romana si consta
in semnarea si stampilarea de catre aceasta a notificarii.
Art. 2
Categoriile de deseuri nepericuloase carora le sunt aplicabile dispozitiile
prezentei hotarari sunt prevazute in anexa nr. 1 - Lista deseurilor permise la
introducere in Romania in vederea plasarii sub regim vamal de import, de
perfectionare activa si de tranzit.
Art. 3
In sensul prezentei hotarari, termenii si expresiile folosite se definesc
dupa cum urmeaza:
a) autoritatea competenta de expeditie - autoritatea competenta desemnata
de statul exportator, prin intermediul careia se expediaza formularul de
notificare;
b) autoritatea competenta de destinatie - autoritatea competenta desemnata
de statul importator, careia ii este destinat formularul de notificare;
c) autoritatea competenta de tranzit - autoritatea desemnata de statul de
tranzit, care aproba tranzitul deseurilor prin semnarea formularului de
notificare;
d) autoritatea competenta romana - Ministerul Agriculturii, Padurilor,
Apelor si Mediului;
e) autoritatea publica teritoriala pentru protectia mediului - agentiile
judetene pentru protectia mediului;
f) destinatar - orice persoana fizica sau juridica careia ii sunt destinate
deseuri pentru valorificare;
g) detinator de deseuri - orice persoana fizica sau juridica ce detine, cu
orice titlu, deseuri;
h) eliminare - operatiile definite in anexa nr. II.A la Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 426/2001;
i) eliminator - orice persoana fizica sau juridica ce primeste deseurile in
vederea eliminarii;
j) expeditor - orice persoana fizica sau juridica ce trimite deseuri pentru
valorificare;
k) formular de notificare - formularul-tip prevazut in anexa nr. 2, pe baza
caruia autoritatea competenta romana autorizeaza introducerea in tara a
deseurilor nepericuloase;
l) formular de expeditie sau de transport - formularul-tip prevazut in
anexa nr. 3, care insoteste fiecare transport de deseuri;
m) notificator - orice persoana fizica sau juridica ce urmeaza sa
transporte deseuri si care are sarcina de a informa in scris despre transportul
acestora. Notificator poate fi:
1. o persoana din ale carei activitati au rezultat deseurile (generator
original) sau un exportator de deseuri in scopul valorificarii;
2. un colector autorizat ori un agent economic autorizat pentru transportul
deseurilor in scopul valorificarii;
3. un agent economic importator autorizat sa valorifice deseurile;
4. o persoana care detine deseurile atunci cand persoanele mentionate mai
sus sunt necunoscute sau nu sunt autorizate;
5. in cazul importului sau al tranzitului de deseuri, persoana desemnata in
conformitate cu legile statului exportator sau, daca aceasta desemnare nu a
avut loc, persoana care detine deseurile (detinatorul);
n) operator autorizat - orice persoana fizica sau juridica autorizata sa
desfasoare activitati de valorificare a deseurilor, conform prevederilor art.
9^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000, aprobata cu modificari
si completari prin Legea nr. 426/2001, si, dupa caz, ale art. 8 alin. (1) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor
industriale reciclabile, republicata, cu modificarile ulterioare;
o) regim vamal - se defineste conform prevederilor din cap. V sectiunea a
II-a "Stabilirea regimului vamal al marfurilor" din Legea nr.
141/1997 privind Codul vamal al Romaniei, cu modificarile si completarile
ulterioare;
p) valorificare - operatiile definite in anexa nr. II.B la Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 78/2000, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 426/2001, si in sectiunea B a anexei nr. IV la Conventia de la Basel
privind controlul transportului peste frontiera al deseurilor periculoase si al
eliminarii acestora, la care Romania a aderat prin Legea nr. 6/1991;
q) valorificator - orice persoana fizica sau juridica ce primeste deseurile
in vederea valorificarii.
Art. 4
(1) Intrarea pe teritoriul Romaniei, in vederea importului, perfectionarii
active sau tranzitului, a deseurilor nepericuloase prevazute in anexa nr. 1 se
realizeaza in conformitate cu prevederile prezentei hotarari.
(2) Categoriile de produse in a caror denumire stabilita potrivit
nomenclaturii combinate apare expresia deseu si care nu sunt inscrise in anexa
nr. 1 se vor supune, dupa caz, prevederilor din alte acte normative cu caracter
special care reglementeaza introducerea acestora in tara. Tranzitul acestor
categorii de produse destinate valorificarii in tari terte se realizeaza in
conformitate cu prevederile prezentei hotarari.
Art. 5
Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului este autoritatea
competenta romana responsabila de autorizarea introducerii pe teritoriul
Romaniei a deseurilor.
Art. 6
Introducerea deseurilor nepericuloase in tara se realizeaza numai in
vederea plasarii sub unul dintre urmatoarele regimuri vamale:
a) import, care consta in intrarea in tara a deseurilor straine si
introducerea acestora in circuitul economic intern;
b) perfectionare activa, care presupune introducerea deseurilor in tara in
vederea supunerii acestora la una sau mai multe operatiuni de prelucrare ori
transformare si exportul sau reexportul produselor obtinute si al deseurilor
rezultate din procesul de prelucrare;
c) tranzit, care consta in transportul deseurilor nepericuloase pe
teritoriul Romaniei de la un birou vamal la un alt birou vamal, in vederea
valorificarii acestora la destinatie, fara a fi supuse drepturilor de import
sau de politica comerciala.
Art. 7
Introducerea pe teritoriul Romaniei a deseurilor nepericuloase in scopul
eliminarii acestora este interzisa.
Art. 8
Deseurile de orice fel, rezultate in urma unui proces de perfectionare
activa a deseurilor nepericuloase introduse in Romania, trebuie returnate in
totalitate in strainatate.
Art. 9
Acordarea regimului vamal al deseurilor se face in conformitate cu
legislatia vamala in vigoare.
CAP. 2
Controlul introducerii in tara a deseurilor nepericuloase
SECTIUNEA 1
Introducerea in tara a deseurilor nepericuloase in vederea importului sau a
perfectionarii active
Art. 10
(1) Introducerea in tara a deseurilor nepericuloase in vederea plasarii sub
regim vamal de import sau de perfectionare activa este permisa numai pentru
categoriile de deseuri destinate valorificarii, cuprinse in anexa nr. 1.
(2) Introducerea in tara a deseurilor prevazute la alin. (1) este
autorizata de catre autoritatea competenta romana, conform normelor
metodologice prevazute in anexa nr. 4.
Art. 11
Pentru introducerea in tara a deseurilor nepericuloase in vederea plasarii
sub regim vamal de perfectionare activa, autoritatea competenta romana semneaza
formularul de notificare numai cu urmatoarele conditii:
a) deseurile rezultate din perfectionarea activa a deseurilor prevazute in
anexa nr. 1 sa fie returnate in strainatate;
b) cantitatea de deseuri permisa pentru introducerea in tara in vederea
perfectionarii active trebuie sa fie strict corelata cu capacitatea de
prelucrare a acestora de catre valorificator, astfel incat sa nu se creeze
stocuri de deseuri nejustificate tehnologic.
Art. 12
(1) Formularul de notificare pe baza caruia autoritatea competenta romana
autorizeaza introducerea in tara a deseurilor nepericuloase poate fi emis
pentru o singura expeditie sau un transport ori pentru mai multe expeditii sau
mai multe transporturi.
(2) Formularul de notificare emis pentru autorizarea mai multor expeditii
sau transporturi se intituleaza formular de notificare generala si aceasta se
mentioneaza clar in caseta 3 a formularului de notificare.
(3) Formularul de notificare generala este valabil maximum un an de la data
la care autoritatea competenta romana a semnat notificarea.
(4) Formularul de expeditie sau de transport este valabil numai pentru o
singura expeditie sau un transport.
(5) Pentru a se putea urmari si controla fiecare transport de deseuri,
formularul de notificare si formularul de expeditie sau de transport se
numeroteaza cu un numar unic, inscris de catre autoritatea competenta romana in
caseta 3 a formularului de notificare, respectiv in caseta 3 a formularului de
expeditie sau de transport. In caseta 4 a formularului de expeditie sau de
transport se inscrie numarul de inregistrare al transportului, atribuit de
autoritatea competenta romana.
(6) Numarul unic al formularului de notificare si cel al formularului de
expeditie sau de transport se inscriu in registrul de evidenta al autoritatii
competente romane.
Art. 13
(1) Autoritatea vamala de la frontiera permite introducerea in tara, in
vederea importului sau a perfectionarii active, a deseurilor prevazute in anexa
nr. 1, pe baza urmatoarelor documente:
a) formularul de notificare, semnat si stampilat de catre autoritatea
competenta romana in casetele 24 si 25, avand numar unic de inregistrare
atribuit de autoritatea competenta romana;
b) formularul de expeditie sau de transport, semnat si stampilat de catre
notificator in caseta 22, avand numar unic de inregistrare atribuit de
autoritatea competenta romana.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) sunt necesare in plus fata de
documentele specifice regimului vamal aplicat deseurilor respective.
(3) Autoritatea vamala permite introducerea in tara a mijloacelor de
transport pana la data limita la care expira autorizarea operatiunii. Aceasta
data este inscrisa in caseta 25 a formularului de notificare.
(4) Daca autoritatea vamala permite intrarea in tara a mijloacelor de
transport incarcate cu deseuri, aceasta semneaza si stampileaza formularul de
expeditie sau de transport in caseta 27, coloana intrare, si anuleaza coloana
iesire printr-o linie in diagonala, pentru tranzitul deseurilor, in vederea
plasarii sub regim vamal de import sau de perfectionare activa la un birou
vamal de destinatie din Romania.
(5) Daca autoritatea vamala din cadrul biroului vamal de frontiera permite
importul sau perfectionarea activa a deseurilor nepericuloase, aceasta semneaza
si stampileaza formularul de expeditie sau de transport in caseta 28.
(6) La birourile vamale de destinatie la care se efectueaza operatiunile de
vamuire a deseurilor nepericuloase la import sau perfectionare activa,
importatorul sau titularul autorizatiei de perfectionare activa depune o copie
a documentelor prevazute la alin. (1).
(7) Autoritatea vamala verifica valabilitatea documentelor prevazute la
alin. (1) si concordanta dintre datele inscrise in documentele anexate
declaratiei vamale, inclusiv dintre datele din autorizatia de perfectionare
activa si cele ale destinatarului deseurilor, inscrise in formularul de
notificare.
(8) Daca autoritatea vamala din cadrul biroului vamal de destinatie permite
importul sau perfectionarea activa a deseurilor nepericuloase, aceasta semneaza
si stampileaza formularul de expeditie sau de transport in caseta 28.
Art. 14
Pentru acordarea regimului vamal de tranzit de la un birou vamal de
frontiera la un birou vamal de interior, unde deseurile urmeaza sa fie plasate
sub regim vamal de import sau de perfectionare activa, autoritatea vamala
solicita documentele prevazute la art. 13 alin. (1) si (2).
Art. 15
Documentele de transport international, inclusiv cele prevazute la art. 13,
insotesc incarcatura pe tot timpul transportului.
Art. 16
(1) Autoritatea vamala permite introducerea in tara a mijloacelor de
transport incarcate cu deseuri nepericuloase destinate importului sau
perfectionarii active, care sunt insotite de documentele mentionate la art. 13,
documentele de transport international si documentele specifice regimului vamal
solicitat.
(2) In cazul deseurilor nepericuloase introduse pe teritoriul Romaniei in
vederea perfectionarii active, autoritatea vamala verifica in plus existenta
listei anexate formularului de notificare, ce cuprinde categoriile de deseuri
care urmeaza a fi obtinute in urma valorificarii si returnate in totalitate in
strainatate, precum si viza autoritatii competente romane.
Art. 17
In contractul de vanzare-cumparare destinatarul este obligat sa prevada in
mod expres obligatia expeditorului de a verifica la incarcare si expeditie
existenta documentelor de transport international si de asigurare a
transportului deseurilor pana la destinatie.
Art. 18
In cazul transportului pe calea ferata, in lipsa oricaruia dintre
documentele de transport international si a celor prevazute la art. 13,
mijlocul de transport este primit si retinut in punctele de frontiera de
intrare ale Romaniei, urmand ca destinatarul sa prezinte documentele necesare
in cel mult 48 de ore, in caz contrar mijlocul de transport fiind redirijat in
afara teritoriului tarii, potrivit conventiilor internationale feroviare la
care Romania este parte.
Art. 19
Transporturile pentru care exista suspiciuni privind autenticitatea
documentelor prezentate autoritatii vamale vor fi controlate conform procedurii
de control stabilite in normele metodologice din anexa nr. 4.
Art. 20
(1) In cazurile in care la control se constata incalcari ale prevederilor
legale, toate cheltuielile ocazionate de operatiunile de verificare,
expertizare, returnare a deseurilor si de stationare a mijloacelor de transport
vor fi suportate de detinatorul de deseuri sau de destinatar, dupa caz.
(2) Refuzul detinatorului de deseuri de a returna deseurile in strainatate,
dupa ce s-a dispus o asemenea masura de catre organele in drept din Romania, se
considera infractiune si se pedepseste conform legii.
Art. 21
(1) In termen de 180 de zile de la efectuarea importului, destinatarul
deseurilor nepericuloase trebuie sa confirme in scris autoritatii competente
romane, prin semnarea, datarea si stampilarea formularului de expeditie sau de
transport in caseta 25, ca deseurile au fost valorificate fara ca mediul sa fie
afectat.
(2) Formularul de expeditie sau de transport, semnat si stampilat de
destinatarul deseurilor, prin care se confirma ca deseurile au fost
valorificate, trebuie transmis la autoritatea teritoriala pentru protectia
mediului competenta. Formularele de expeditie sau de transport se indosariaza
de catre destinatarul deseurilor pentru o perioada de 3 ani.
Art. 22
Pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotarari, Ministerul
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, Ministerul Sanatatii, Ministerul
Economiei si Comertului prin Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor,
Autoritatea Nationala de Control prin Autoritatea Nationala a Vamilor si Garda
Nationala de Mediu vor aplica normele metodologice prevazute in anexa nr. 4 si
vor asigura pregatirea personalului de specialitate.
SECTIUNEA a 2-a
Tranzitul deseurilor
Art. 23
Introducerea in tara a deseurilor nepericuloase prevazute in anexa nr. 1,
destinate tranzitului frontiera - frontiera, este autorizata de catre
autoritatea competenta romana conform prevederilor stabilite prin normele
metodologice prevazute in anexa nr. 4.
Art. 24
(1) Intrarea/iesirea deseurilor nepericuloase in/din teritoriul Romaniei,
in vederea tranzitului intre doua birouri vamale de frontiera, se permite cu
conditia prezentarii la birourile vamale de frontiera a urmatoarelor documente:
a) formularul de notificare, semnat si stampilat de catre autoritatea
competenta romana in casetele 24 si 25, avand numar unic de inregistrare
atribuit de autoritatea competenta romana;
b) formularul de expeditie sau de transport, semnat si stampilat de catre
notificator in caseta 22, avand numar unic de inregistrare atribuit de
autoritatea competenta romana.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) sunt necesare in plus fata de
documentele specifice regimului vamal solicitat.
(3) Intrarea deseurilor nepericuloase pe teritoriul Romaniei si tranzitul
acestora pana la biroul vamal de interior, in vederea importului sau a
perfectionarii active, se realizeaza in conformitate cu prevederile stabilite
in cadrul prezentei sectiuni.
Art. 25
(1) Autoritatea vamala verifica, in afara celor mentionate la art. 24 alin.
(1), valabilitatea formularului de notificare, conform datelor inscrise in
caseta 25 din anexa nr. 2.
(2) Daca autoritatea vamala permite intrarea/iesirea in/din tara a
mijloacelor de transport incarcate cu deseuri, in vederea tranzitului frontiera
- frontiera, la intrare aceasta semneaza si stampileaza formularul de expeditie
sau de transport in caseta 27, coloana intrare, iar la iesire semneaza si
stampileaza aceeasi caseta in coloana iesire.
CAP. 3
Sanctiuni
Art. 26
Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000.000 lei
la 250.000.000 lei urmatoarele fapte:
a) netransmiterea de catre destinatarul deseurilor nepericuloase catre
agentia pentru protectia mediului a formularului de expeditie sau de transport,
in conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2);
b) introducerea in tara de catre importator a mijloacelor de transport
incarcate cu deseuri nepericuloase fara documentele si aprobarile prevazute la
art. 13 si 24;
c) importul deseurilor nepericuloase prevazute in anexa nr. 1, peste
limitele capacitatii de procesare a instalatiilor;
d) nerespectarea de catre importator a obligatiei privind returnarea in
strainatate a deseurilor nepericuloase rezultate din perfectionarea activa a
acestora.
Art. 27
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art.
26 se fac de personalul imputernicit de catre: Garda Nationala de Mediu din
cadrul Autoritatii Nationale de Control, Ministerul Agriculturii, Padurilor,
Apelor si Mediului, Ministerul Sanatatii si Comisia Nationala pentru Reciclarea
Materialelor din cadrul Ministerului Economiei si Comertului.
(2) Contraventiilor prevazute la art. 26 le sunt aplicabile dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile
ulterioare, inclusiv cele prevazute la art. 28.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 28
Editarea formularelor de notificare si de expeditie sau de transport se
face pe format A4 fata-verso. Pe verso sunt furnizate detalii referitoare la
informatiile cerute pentru completarea casetelor de pe fata formularului.
Aceste formulare se editeaza in limba romana si intr-o limba de circulatie
internationala si se pun la dispozitie celor interesati de catre autoritatea
competenta romana.
Art. 29
Anexele nr. 1, 2, 3*) si 4 fac parte integranta din prezenta hotarare.
------------
*) Anexele nr. 1, 2 si 3 sunt reproduse in facsimil.
Art. 30
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 340/1992 privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor
de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea
populatiei si pentru mediul inconjurator, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 201 din 18 august 1992, cu modificarile si completarile
ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 145/1995 pentru completarea Hotararii
Guvernului nr. 340/1992 si stabilirea unor exceptii de la prevederile acestei
hotarari, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 54 din 23
martie 1995.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
padurilor, apelor si mediului,
Ilie Sarbu
p. Ministrul economiei si comertului,
Mihai Berinde,
secretar de stat
Ministrul sanatatii,
Ovidiu Brinzan
Ministrul delegat pentru coordonarea
autoritatilor de control,
Ionel Blanculescu
ANEXA 1
LISTA
deseurilor permise la introducere in Romania in vederea plasarii sub regim
vamal de import, de perfectionare activa si de tranzit
Deseurile incluse in aceasta anexa nu trebuie sa contina compusi sau preparate
chimice sau de alta natura care pot sa le confere acestora proprietatile
periculoase prezentate in anexa nr. IE a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.
78/2000 privind regimul deseurilor aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 426/2001.
Cu prefixul "ex" au fost evidentiate situatiile in care din
totalitatea marfurilor clasificate la un cod tarifar sunt supuse
reglementarilor prevazute in actul normativ numai cele mentionate intre
paranteze.
______________________________________________________________________________
| Cod | Denumirea deseurilor conform tarifului vamal
|
| tarifar*1) |
|
|_____________|________________________________________________________________|
Poz. 1. DESEURI DE METALE PRETIOASE SI DESEURI DE ALIAJE ALE ACESTORA
______________________________________________________________________________
| 7112.91.00| -- De aur sau de metale placate sau dublate cu aur, excluzand |
| | resturile care contin alte metale pretioase
|
|_____________|________________________________________________________________|
| 7112.92.00| -- De platina sau de metale placate sau dublate cu platina,
|
| | excluzand resturile care contin alte metale pretioase
|
|_____________|________________________________________________________________|
| 7112.99.00| -- Altele
|
|_____________|________________________________________________________________|
Poz. 2. DESEURI SI RESTURI DE FONTA SI OTEL
______________________________________________________________________________
| 72.04 | Deseuri si resturi de fonta, de fier sau de otel (fier vechi);
|
| | deseuri lingotate din fier sau otel:
|
| 7204.10.00| - Deseuri si resturi de fonta
|
| | - Deseuri si resturi de oteluri aliate:
|
| 7204.21 | -- De oteluri inoxidabile:
|
| 7204.21.10| --- Cu un continut de nichel de minimum 8% din greutate
|
| 7204.21.90| --- Altele
|
| 7204.29.00| -- Altele
|
| 7204.30.00| - Deseuri si resturi de fier sau de otel cositorit
|
| | - Alte deseuri si resturi:
|
| 7204.41 | -- Deseuri de aschiere, span, deseuri de macinare, pilitura si
|
| | resturi de stantare sau decupare, chiar sub forma de
|
| | baloturi:
|
| 7204.41.10| --- Deseuri de aschiere, span, deseuri de macinare, pilitura
|
| | --- Deseuri de stantare sau decupare:
|
| 7204.41.91| ---- Sub forma de baloturi
|
| 7204.41.99| ---- Altele |
| 7204.49 | -- Altele:
|
| 7204.49.10| --- Fragmentate
|
| | --- Altele: |
| 7204.49.30| ---- Sub forma de baloturi
|
| 7204.49.90| ---- Altele
|
| 7204.50.00| - Deseuri lingotate |
|_____________|________________________________________________________________|
Poz. 3. DESEURI SI RESTURI DE METALE NEFEROASE SI DESEURI SI RESTURI DE
ALIAJE ALE ACESTORA
______________________________________________________________________________
| Cod | Denumirea deseurilor conform tarifului vamal | Material*2)
|
| tarifar*1) | |
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 7404.00 | Deseuri si resturi din cupru: |
|
| 7404.00.10| - Din cupru rafinat |
|
| | - Din aliaje de cupru |
|
| 7404.00.91| -- Pe baza de cupru-zinc (alama) |
|
| 7404.00.99| -- Altele |
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 7503.00 | Deseuri si resturi din nichel: |
|
| 7503.00.10| - Din nichel nealiat |
|
| 7503.00.90| - Din aliaje de nichel |
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 7602.00 | Deseuri si resturi din aluminiu: |
|
| | - Deseuri: |
|
| 7602.00.11| -- Deseuri de aschiere, span, deseuri de |
|
| | macinare, pilitura; deseuri de foi si de |
|
| | benzi subtiri, colorate, acoperite sau lipite|
|
| | intre ele, cu o grosime de maximum 0.2 mm | |
| | (fara suport) |
|
| 7602.00.19| -- Altele (inclusiv rebuturile de fabricatie) |
|
| 7602.00.90| - Resturi |
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 7802.00.00| Deseuri si resturi din plumb |
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 7902.00.00| Deseuri si resturi din zinc |
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8002.00.00| Deseuri si resturi din staniu |
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8101.97.00| -- Deseuri si resturi |tungsten
|
| | |(wolfram) si
|
| | |articole din
|
| | |tungsten
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8102.97.00| -- Deseuri si resturi |molibden si
|
| | |articole din
|
| | |molibden
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8103.30.00| - Deseuri si resturi |tantal si
|
| | |articole din
|
| | |tantal
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8104.20.00| - Deseuri si resturi |magneziu si
|
| | |articole din
|
| | |magneziu
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8105.30.00| - Deseuri si resturi |cobalt si
|
| | |articole din
|
| | |cobalt
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
|ex 8106.00.10| -- Bismut sub forma bruta; deseuri si resturi; |
|
| | pulberi (deseuri si resturi din bismut si din|
|
| | articole din bismut) |
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8107.30.00| - Deseuri si resturi |cadmiu si
|
| | |articole din
|
| | |cadmiu
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8108.30.00| - Deseuri si resturi |titan si
|
| | |articole din
|
| | |titan
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8109.30.00| - Deseuri si resturi |zirconiu si
|
| | |articole din
|
| | |zirconiu
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8110.20.00| - Deseuri si resturi |antimoniu
|
| | |(stibiu) si
|
| | |articole
|
| | |din antimoniu
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8111.00.19| -- Deseuri si resturi |mangan si
|
| | |articole din
|
| | |mangan
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8112.13.00| -- Deseuri si resturi |beriliu si
|
| | |articole din
|
| | |beriliu
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8112.22.00| -- Deseuri si resturi |crom si
|
| | |articole din
|
| | |crom
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8112.30.40| -- Deseuri si resturi |germaniu si
|
| | |articole din
|
| | |germaniu
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
|ex 8112.40.10| --- Sub forma bruta; deseuri si resturi; |vanadiu si
|
| | pulberi (deseuri si resturi) |articole din
|
| | |vanadiu
|
|_____________|_________________________________________________|______________|
| 8113.00.40| - Deseuri si resturi |metaloceramice|
| | |si articole
|
| | |din
|
| | |metaloceramice|
|_____________|_________________________________________________|______________|
*1) Lista de coduri tarifare este in concordanta cu Legea nr.
608/22.XII.2003 pentru modificarea denumirii si clasificarii marfurilor din
Tariful vamal de import al Romaniei si a taxelor vamale aferente acestora.
*2) Materialul este specificat doar in cazul in care acesta nu rezulta din
denumirea codului tarifar conform tarifului vamal.
Poz. 4. CIOBURI DE STICLA SI ALTE DESEURI DE STICLA
(Sunt excluse cioburile si deseurile din sticla activata)
______________________________________________________________________________
| 7001.00 | Cioburi si alte deseuri si resturi din sticla; sticla in masa:
|
| 7001.00.10| - Cioburi si alte deseuri si resturi din sticla
|
| | - Sticla in masa:
|
| 7001.00.91| -- Sticla optica
|
| 7001.00.99| -- Altele |
|_____________|________________________________________________________________|
Poz. 5. DESEURI DE HARTIE SI CARTOANE
______________________________________________________________________________
| 47.07 | Hartie sau carton reciclabile (deseuri si maculatura):
|
| 4707.10.00| - Hartii sau carton kraft nealbite sau hartie sau cartoane
|
| | ondulate
|
| 4707.20.00| - Alte hartii sau cartoane obtinute in principal din pasta
|
| | chimica albita, necolorate in masa
|
| 4707.30 | - Hartii sau cartoane obtinute in principal din pasta mecanica
|
| | (de exemplu ziare, periodice si imprimate similare):
|
| 4707.30.10| -- Obtinuta din numere vechi de ziare sau nevandute, din
|
| | reviste, anuare telefonice, brosuri si imprimate
publicitare|
| 4707.30.90| -- Altele |
| 4707.90 | - Altele, inclusiv deseurile si maculatura netriate:
|
| 4707.90.10| -- Netriate
|
| 4707.90.90| -- Triate |
|_____________|________________________________________________________________|
Poz. 6. DESEURI DE FIRE SI FIBRE TEXTILE
______________________________________________________________________________
| 50.03 | Deseuri de matase (inclusiv gogosi nedepanabile, deseuri de
|
| | fire si destramatura):
|
| 5003.10.00| - Necardate si nepieptanate
|
| 5003.90.00| - Altele |
|_____________|________________________________________________________________|
| 51.03 | Deseuri de lana sau de par fin sau grosier de animale,
inclusiv|
| | deseuri de fire, cu exceptia destramaturii: |
| 5103.10 | - Deseuri de la pieptanarea lanii sau a parului fin de
animale:|
| 5103.10.10| -- Necarbonizate
|
| 5103.10.90| -- Carbonizate
|
| 5103.20 | - Alte deseuri de lana sau de par fin de animale:
|
| 5103.20.10| -- Deseuri de fire
|
| | -- Altele:
|
| 5103.20.91| --- Necarbonizate
|
| 5103.20.99| --- Carbonizate
|
| 5103.30.00| - Deseuri de par grosier de animale
|
|_____________|________________________________________________________________|
| 52.02 | Deseuri de bumbac (inclusiv deseuri de fire de bumbac si
|
| | destramatura):
|
| 5202.10.00| - Deseuri de fire |
| | - Altele:
|
| 5202.91.00| -- Destramatura
|
| 5202.99.00| -- Altele |
|_____________|________________________________________________________________|
| 5301.30 | - Calti si deseuri din in:
|
| 5301.30.10| -- Calti |
| 5301.30.90| -- Deseuri de in
|
|_____________|________________________________________________________________|
|ex 5302.90.00| -- Altele (Calti sau deseuri de canepa (Cannabis sativa L.), |
| | inclusiv deseuri de fire si destramatura)
|
|_____________|________________________________________________________________|
|ex 5303.90.00| -- Altele (Calti si deseuri din fibre de iuta si alte fibre
|
| | textile liberiene, inclusiv deseuri de fire si
destramatura)|
|_____________|________________________________________________________________|
|ex 5304.90.00| -- Altele (Calti si deseuri din sisal si alte fibre textile
din|
| | genul "Agave", inclusiv deseuri de fire si
destramatura) |
|_____________|________________________________________________________________|
|ex 5305.19.00| --- Altele (Calti si deseuri din fibre de nuca de cocos,
|
| | inclusiv deseuri de fire si destramatura)
|
|_____________|________________________________________________________________|
|ex 5305.29.00| --- Altele (Calti si deseuri din fibre de abaca (canepa de
|
| | Manila sau "Musa textilis Nee"), inclusiv deseuri
de fire |
| | si destramatura)
|
|_____________|________________________________________________________________|
|ex 5305.90.00| -- Altele (Calti si deseuri din ramie sau alte fibre textile
|
| | vegetale neincluse la alta pozitie, inclusiv deseuri din
|
| | fire si destramatura)
|
|_____________|________________________________________________________________|
| 55.05 | Deseuri din fibre sintetice sau artificiale (inclusiv
|
| | pieptanatura, deseuri de fire si destramatura):
|
| 5505.10 | - Din fibre sintetice
|
| 5505.10.10| -- Din nailon sau din alte poliamide
|
| 5505.10.30| -- Din poliesteri
|
| 5505.10.50| -- Acrilice sau modacrilice
|
| 5505.10.70| -- Din polipropilena
|
| 5505.10.90| -- Altele
|
| 5505.20.00| - Din fibre artificiale
|
|_____________|________________________________________________________________|
| 63.10 | Carpe, zdrente, sfori, franghii si funii, din materiale
|
| | textile, sub forma de deseuri sau de articole uzate:
|
| 6310.10 | - Triate: |
| 6310.10.10| -- Din lana, par fin sau gros de animale
|
| 6310.10.30| -- Din in sau bumbac
|
| 6310.10.90| -- Din alte materiale textile |
| 6310.90.00| - Altele
|
|_____________|________________________________________________________________|
Poz. 7. DESEURI PROVENITE DE LA OPERATII DE TABACIRE, BLANARIE SI DE LA
FOLOSIREA PIEILOR
______________________________________________________________________________
|ex 0502.10.00| -- Par de porc sau de mistret si deseuri din par de porc sau
de|
| | mistret (deseuri din par de porc sau de mistret) |
|_____________|________________________________________________________________|
|ex 0502.90.00| -- Altele (deseuri din par de bursuc si alte tipuri de par
|
| | pentru perii si articole similare)
|
|_____________|________________________________________________________________|
|ex 0503.00.00| - Par de cal si deseuri din par de cal aranjat sau nu in
|
| | straturi, cu sau fara suport (deseuri din par de cal)
|
|_____________|________________________________________________________________|
Poz. 8. DESEURI DE APARATE FOTOGRAFICE DE UNICA FOLOSINTA, FARA BATERII
(sunt permise la introducerea in tara numai pentru perfectionare activa)
Poz. 9. DESEURI DE TUTUN
______________________________________________________________________________
| 2401.30.00| - Deseuri de tutun
|
|_____________|________________________________________________________________|
ANEXA 2
FORMULAR DE NOTIFICARE
______________________________________________________________________________
| 1. Notificator (nume, adresa)| 3. Notificare privind (1): | Numarul
|
| si nr. de inregistrare | |
notificarii|
| unde este cazul |
|____________|
| |A (i) Un singur transport/ _
|
| | expeditie |_| |
| | _
|
| Tel: fax: | (ii) Notificare generala |_|
|
| | Mai multe transporturi/
|
| Persoana de legatura: | expeditii
|
| | _
|
| |B Operatiuni de valorificare |_|
|
| |C Valorificare in instalatii _
|
| |autorizate da |_|
|
| | _
|
| | nu |_|
|
|______________________________|_______________________________________________|
| 2. Destinatar (nume, adresa) |
|
| si nr. de inregistrare |_______________________________________________|
| unde este cazul: | 4. Numarul total | 5. Cantitatea totala
|
| | de transporturi | planificata*
|
| | planificate | kg.
|
| Tel: fax: | | -------------
|
| | | litri
|
| Persoana de legatura: | | * autoritatile
|
| | | competente
solicita|
| | | cantitatea in kg
|
| |________________________|______________________|
|______________________________| 6. Primul transport | Ultimul transport
|
| 7. Transportator(i)* (nume, | nu inainte de: | nu dupa:
|
| adresa) si numar de
|________________________|______________________|
| inregistrare unde este | 8. Instalatii (facilitati) de valorificare
|
| cazul: | (nume, amplasament, adresa):
|
| |
|
| Tel: fax: | Tel: fax:
|
| Persoana de legatura: | Nr. de inregistrare, unde este cazul:
|
| * atasati o lista daca sunt | Limita valabilitatii autorizatiei:
|
| mai multi | Persoana de legatura:
|
|______________________________|
|
|10. Generator/producator de
|_______________________________________________|
| deseuri (nume si adresa): | 9. Numar de cod al operatiunii de
|
| | valorificare (2):
|
| | si tehnologia folosita: *
|
| Tel: fax: | * atasati, daca este necesar, detalii
|
| Persoana de legatura:
|_______________________________________________|
| Procesul din care s-au |11. Modalitati de |12. Tipuri de
|
| generat deseurile | transport (2): | ambalare (2): |
| * (atasati, daca este | |
|
| necesar, detalii) | |
|
|______________________________|
|______________________|
|13. Denumirea deseurilor: | |14. Caracteristici
|
| | | fizice (2):
|
|______________________________|________________________|______________________|
|15. Codul de identificare al deseurilor conform |17. Numarul Y
|
| anexei nr. 1: |
|
| sau: |
|
| Codul in statul Codul International de
|______________________|
| exportator/expeditor: Identificare al Deseurilor |18. Numarul H (2):
|
| (IWIC): |
|
| Codul in statul Codul din Catalogul |
|
| importator/destinatar: European al Deseurilor |
|
| (EWC): |
|
| Codul vamal (sistem Altele (specificati): | |
| armonizat HS) |
|
|_______________________________________________________|______________________|
|16. Clasificarea OECD (1): |19. Numarul de Clasa ONU (2):
|
| _ _ | identificare al ONU
|
| galben |_| rosu |_| |
|
| si numarul: |
|
| _ |
|
| altele * |_| |
|
| * atasati detalii |
|
|______________________________|_______________________________________________|
|20. Statele implicate (2), numerele de cod ale autoritatilor competente (unde
|
| este cazul) si punctele de frontiera de intrare si iesire:
|
| Statul exportator/ | Statele tranzitate | Statul importator/
|
| expeditor | | destinatar
|
|_________________________|__________________________|_________________________|
| | | | |
|
| | | | |
|
| | | | |
|
|_________________________|_______|_________|________|_________________________|
|21. Birouri vamale de intrare |23. Declaratia notificatorului:
|
| si/sau iesire |
|
| | Declar pe propria raspundere ca datele si
|
| | informatiile de mai sus sunt complete si
|
| | corecte. Declar de asemenea ca imi asum
|
| | obligatiile contractuale scrise stabilite
|
| Intrare: | conform legii si ca asigurarea sau garantia
|
| | financiara depusa sunt in masura sa acopere
|
| _______________| transportul peste frontiera al deseurilor.
|
| |22. Numar anexe|
|
| Iesire: | atasate | Nume: Semnatura:
|
| | | Data:
|
|______________|_______________|_______________________________________________|
| Pentru utilizare de catre autoritatile competente
|
|______________________________________________________________________________|
|24. Se completeaza de catre statul |25. Autorizarea (acceptul,
permisiunea)|
| importator/destinatar si de statul| pentru transportul deseurilor
|
| de tranzit (pentru Parti ale | peste frontiera acordat de
|
| Conventiei de la Basel) | autoritatea competenta
|
| | a ............. (numele tarii)
|
| |
|
| | emis pe data de: |
| |
|
| Notificare primita pe data de: | Numele autoritatii competente,
|
| | semnatura si/sau stampila |
| |
|
| | Autorizarea expira pe data de:
|
| Numele autoritatii competente,| Conditii _ _
|
| semnatura si/sau stampila | specifice (1) nu |_| da |_|*
|
| |
|
| | * vezi caseta 26 de pe verso
|
|______________________________________|_______________________________________|
(1) Se bifeaza cu X in casetele corespunzatoare
(2) A se vedea codurile de pe verso
Lista abrevierilor utilizate in formularul de notificare
Operatiuni de valorificare (caseta 9)
R1 Utilizarea ca material combustibil sau ca mijloc de producere a energiei
R2 Recuperarea sau regenerarea solventilor
R3 Reciclarea/recuperarea substantelor organice care nu sunt utilizate ca
solventi
R4 Reciclarea sau recuperarea metalelor si compusilor metalici
R5 Reciclarea sau recuperarea altor materiale anorganice
R6 Regenerarea acizilor sau a bazelor
R7 Valorificarea produselor folosite la captarea poluantilor
R8 Valorificarea produselor din catalizatori
R9 Rerafinarea uleiurilor uzate sau alte reutilizari ale acestora
R10 Imprastierea pe sol, in beneficiul agriculturii sau pentru
reconstructie ecologica, inclusiv operatiunile de compostare si alte procese de
transformare biologica
R11 Utilizarea deseurilor obtinute in urma oricarei operatiuni mentionate
la punctele R1 - R10
R12 Schimb de deseuri intre detinatori pentru a putea fi supuse uneia
dintre operatiunile mentionate la punctele R1 - R11
R13 Stocarea de deseuri in scopul de a fi supuse uneia dintre operatiunile
mentionate la R1 - R12, exclusiv depozitarea temporara inaintea colectarii, in
zona de producere.
NOTA:
Operatiunile de depozitare nu sunt relevante pentru sistemul de control al
OECD
________________________________________________________________________________
Modalitati de Tipuri de | Clasa ONU si numarul H
transport ambalare | (casetele 18 si 19)
(caseta 11) (caseta 12) |
R = sosea 1. Bidon | ONU H Denumire (etichetare)
T = cale ferata 2. Butoi de lemn | 1 H1 Explozive
S = pe mare 3. Canistra | 3 H3 Lichide inflamabile
A = aeriana 4. Cutie | 4.1 H4.1 Solide inflamabile
W = ape interioare 5. Sac | 4.2 H4.2 Substante sau deseuri care
| se pot aprinde spontan
6. Ambalaj compozit| 4.3 H4.3 Substante sau deseuri care
| in contact cu apa emit
gaze
| inflamabile
7. Recipient sub | 5.1 H5.1 Oxidanti
presiune |
8. Vrac | 5.2 H5.2 Peroxizi organici
9. Altele | 6.1 H6.1 Otravuri (acute)
(specificati) |
______________________________________|
Caracteristici fizice (caseta 14) | 6.2 H6.2 Substante infectioase
1. Pulverulent/ 5. Lichid | 8 H8 Corozivi
pulbere |
2. Solid 6. Gazos | 9 H10 Eliberare de gaze toxice
in
| contact cu aerul sau apa
3. Vascos/pasta 7. Altele | 9 H11 Toxice
(specificati) |
4. Namol | 9 H12 Ecotoxice
| 9 H13 Capabile, prin orice
| mijloc, dupa evacuare, sa
| formeze alte materiale
care
| poseda oricare din
| caracteristicile enumerate
| mai sus
______________________________________|_________________________________________
Codurile tarilor din OECD (caseta 20)
Australia: AU
Austria: AT
Belgia: BE
Canada: CA
Danemarca: DK
Finlanda: FI
Franta: FR
Germania: DE
Grecia: GR
Islanda: IS
Irlanda: IE
Italia: IT
Japonia: JP
Luxemburg: LU
Mexic: MX
Olanda: NL
Noua Zeelanda: NZ
Norvegia: NO
Portugalia: PT
Spania: ES
Suedia: SE
Elvetia: CH
Turcia: TR
Marea Britanie: GB
S.U.A.: US
Pentru alte state se vor folosi abrevierile din standardul ISO 3166
26. Conditii specifice pentru aprobarea deplasarii
ANEXA 3
FORMULAR DE EXPEDITIE SAU DE TRANSPORT
______________________________________________________________________________
| 1. Notificator (nume, adresa)| 3. Numarul | 4. Numarul in serie
|
| si numarul de inregistrare| corespunzator | al transportului:
|
| unde este cazul: | formularului de |
|
| | notificare |
|
|
|________________________|______________________|
| | 8. Instalatiile (facilitatile) de
valorificare|
| | (nume, amplasament, adresa):
|
| tel: fax: | tel: fax:
|
| Persoana de legatura: | Nr. de inregistrare unde este cazul:
|
|______________________________| Limita valabilitatii autorizatiei:
|
| 2. Destinatar (nume, adresa) | Persoana de legatura:
|
| si numarul de inregistrare|_______________________________________________|
| unde este cazul: | 9. Nr. de cod al operatiunii de
|
| tel: fax: | valorificare (2):
|
| Persoana de legatura: | si tehnologia utilizata:
|
|______________________________|_______________________________________________|
| 5. Primul transportator | 6. Al doilea | 7. Ultimul
|
| (nume, adresa): | transportator (nume | transportator
|
| | adresa) (3): | (nume, adresa)
|
| Nr. de inregistrare: | |
|
| (unde este cazul) | Nr. de inregistrare: | Nr. de inregistrare:
|
| tel: fax: | (unde este cazul) | (unde este cazul)
|
| | tel: fax: | tel: fax:
|
|______________________________|________________________|______________________|
|10. Tipul mijloacelor |11. Tipul mijloacelor |12. Tipul mijloacelor
|
| de transport | de transport | de transport
|
| | |
|
| Data efectuarii | Data efectuarii | Data efectuarii
|
| transportului: | transportului: | transportului:
|
| | |
|
| Semnatura reprezentantului | Semnatura | Semnatura
|
| transportatorului: | reprezentantului | reprezentantului
|
| | transportatorului: | transportatorului:
|
|______________________________|________________________|______________________|
|13. Denumirea deseului: |14. Caracteristici
|
| | fizice (2):
|
|_______________________________________________________|______________________|
|15. Codul de identificare al deseului conform |17. Cantitatea
|
| anexei nr. 1: | prezenta*
|
| sau: | kg |
| Codul in statul Codul International de | litri
|
| exportator/expeditor: Identificare al Deseurilor |
|
| (IWIC): | * autoritatile |
| Codul in statul Codul din Catalogul | competente
|
| importator/destinatar: European al Deseurilor | solicita
cantitatea|
| (EWC): | in kg
|
| Codul vamal (Sistemul Altele (specificati):
|______________________|
| armonizat HS) |18. Numar de
|
| | containere:
|
|_______________________________________________________|______________________|
|16. Clasificarea OECD (1): |19. Numarul de clasa ONU:
|
| galben rosu si numarul: | identificare ONU:
|
| altele* | |
| * atasati detalii |
|
|______________________________|_______________________________________________|
|20. Cerinte speciale de |22. Declaratia notificatorului:
|
| manipulare: |
|
| | Declar pe propria raspundere ca datele si
|
| | informatiile de mai sus sunt complete si
|
| | corecte. Declar de asemenea, ca imi asum
|
| | obligatiile contractuale scrise stabilite
|
| | conform legii si ca asigurarea sau garantia
|
| | financiara depusa sunt in masura sa acopere
|
| | transportul peste frontiera a deseurilor si
ca|
| | s-au obtinut toate autorizarile necesare de
la|
| | autoritatile competente implicate
|
|______________________________|
|
|21. Data curenta a |
|
| transportului | Nume: Semnatura:
|
| | Data:
|
|______________________________|_______________________________________________|
| Se completeaza de catre destinatar/reprezentantul instalatiei de
valorificare|
|______________________________________________________________________________|
|23. Incarcatura primita de catre destinatar |25. Declar ca
|
| (in cazul in care nu este reprezentantul | valorificarea
|
| instalatiei de valorificare) | deseurilor
|
| | descrisa anterior
|
| | este completa
|
| acceptata |
|
| Cantitatea primita kg litri respinsa* |
|
| | |
| Data: Nume: Semnatura: | Data:
|
| |
|
| * a se contacta imediat autoritatile competente |
|
|_______________________________________________________| Numele:
|
|24. Incarcatura receptionata la instalatia de |
|
| valorificare |
|
| acceptata | Semnatura:
|
| Cantitate receptionata: kg litri respinsa* |
|
| |
|
| Data: Nume: Semnatura: |
|
| |
|
| Metoda de valorificare |
|
| * a se contacta imediat autoritatile competente |
|
|_______________________________________________________|______________________|
(1) Se bifeaza cu X in casetele corespunzatoare;
(2) A se vedea codurile de pe verso;
(3) Daca sunt mai mult de trei transportatori atasati informatiile cerute
la rubricile 6 si 11
Lista abrevierilor utilizate in formularul de expeditie/de transport
Operatiuni de valorificare (caseta 9)
R1 Utilizarea ca material combustibil sau ca mijloc de producere a energiei
R2 Recuperarea sau regenerarea solventilor
R3 Reciclarea/recuperarea substantelor organice care nu sunt utilizate ca
solventi
R4 Reciclarea sau recuperarea metalelor si compusilor metalici
R5 Reciclarea sau recuperarea altor materiale anorganice
R6 Regenerarea acizilor sau a bazelor
R7 Valorificarea produselor folosite la captarea poluantilor
R8 Valorificarea produselor din catalizatori
R9 Rerafinarea uleiurilor uzate sau alte reutilizari ale acestora
R10 Imprastierea pe sol, in beneficiul agriculturii sau pentru
reconstructie ecologica, inclusiv operatiunile de compostare si alte procese de
transformare biologica
R11 Utilizarea deseurilor obtinute in urma oricarei operatiuni mentionate
la punctele R1 - R10
R12 Schimb de deseuri intre detinatori pentru a putea fi supuse uneia
dintre operatiunile mentionate la punctele R1 - R11
R13 Stocarea de deseuri in scopul de a fi supuse uneia dintre operatiunile
mentionate la R1 - R12, exclusiv depozitarea temporara inaintea colectarii, in
zona de producere.
Caracteristici fizice (caseta 14)
1. Pulverulent/pulbere
2. Solid
3. Vascos/pasta
4. Namol
5. Lichid
6. Gazos
7. Altele (specificati)
________________________________________________________________________________
Codurile tarilor din OECD (casetele 26 - 27 - 28)
Australia: AU
Austria: AT
Belgia: BE
Canada: CA
Danemarca: DK
Finlanda: FI
Franta: FR
Germania: DE
Grecia: GR
Islanda: IS
Irlanda: IE
Italia: IT
Japonia: JP
Luxemburg: LU
Mexic: MX
Olanda: NL
Noua Zeelanda: NZ
Norvegia: NO
Portugalia: PT
Spania: ES
Suedia: SE
Elvetia: CH
Turcia: TR
Marea Britanie: GB
S.U.A.: US
Pentru alte state se vor folosi abrevierile din standardul ISO 3166
______________________________________________________________________________
| Se utilizeaza de birourile vamale
|
|______________________________________________________________________________|
|26. Statul exportator/ |27. Stampilele birourilor vamale ale statelor de
|
| expeditor | tranzit
|
|
|______________________________________________________|
| Biroul vamal de iesire| Numele statului (1): | Numele statului (1):
|
|
|__________________________|___________________________|
| Deseul prezentat | Intrare | Iesire | Intrare | Iesire
|
| anterior a parasit | | | |
|
| statul: | | | |
|
| | | | |
|
| Stampila: | | | | |
| | | | |
|
| Semnatura: | | | |
|
|_______________________|_____________|____________|_____________|_____________|
|28. Statul importator/ | Numele statului (1): | Numele statului (1):
|
| destinatar
|__________________________|___________________________|
| | Intrare | Iesire | Intrare | Iesire
|
| Deseul prezentat | | | |
|
| anterior a intrat in | | | |
|
| statul: | | | |
|
| | | | |
|
| Stampila: | | | |
|
| | | | |
|
| Semnatura: | | | |
|
|_______________________|_____________|____________|_____________|_____________|
(1) A se vedea codurile statelor mentionate
ANEXA 4
NORME METODOLOGICE
Atributiile ministerelor
1.1. Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, ca autoritate
competenta romana, autorizeaza urmatoarele:
a) introducerea in tara in vederea importului sau a perfectionarii active a
deseurilor nepericuloase prevazute in anexa nr. 1;
b) introducerea in tara, in vederea tranzitului frontiera - frontiera, a
deseurilor nepericuloase prevazute in anexa nr. 1, destinate valorificarii.
1.1.1. Autorizarea introducerii in tara a deseurilor nepericuloase in
vederea importului sau a perfectionarii active
1. Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului autorizeaza
introducerea in tara a deseurilor in vederea importului sau a perfectionarii
active, pe baza urmatoarelor documente:
a) Formularul de notificare completat de catre notificator pana la caseta
22 si semnat, stampilat si datat in caseta 23;
b) Formularul de expeditie sau de transport, completat de catre notificator
pana la caseta 21 si semnat, stampilat si datat in caseta 22;
c) Acordul Ministerului Sanatatii privind introducerea in tara a deseurilor
prevazute in anexa nr. 1, poz. 6 si 9, emis in conformitate cu prevederile
subcap. 1.2, al carui model este prezentat in anexa A la prezentele norme
metodologice;
d) o copie a contractului dintre expeditorul deseurilor si destinatarul
deseurilor in Romania;
e) Certificatul de inmatriculare al notificatorului, eliberat de oficiul
registrului comertului, in cazul in care acesta este inregistrat in Romania;
f) punctul de vedere afirmativ al autoritatilor teritoriale pentru
protectia mediului, care sa ateste ca deseurile sau subprodusele rezultate de
la valorificare indeplinesc conditiile legale de protectie a mediului. Punctul
de vedere afirmativ trebuie sa se bazeze pe:
f1) Autorizatia de mediu emisa de autoritatile competente pentru protectia
mediului privind conditiile de valorificare a deseurilor, precum si a
subproduselor rezultate. Autorizatia de mediu trebuie sa prevada explicit
modalitatea de eliminare a deseurilor rezultate in urma procesului de
valorificare.
f2) Copia autorizatiei de valorificare a deseurilor industriale
reciclabile, eliberata de Ministerul Economiei si Comertului - Comisia
Nationala pentru Reciclarea Materialelor - care sa confirme ca destinatarul
deseurilor este autorizat conform prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale
reciclabile, republicata, cu modificarile ulterioare.
g) declaratia pe propria raspundere a notificatorului, din care sa rezulte
cu claritate ca deseurile introduse in tara sunt clasificate ca nepericuloase
si nu contin substante sau preparate chimice sau de alta natura, care pot sa le
confere acestora proprietati periculoase, prevazute in anexa nr. IE la
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deseurilor,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 426/2001. In declaratie se
precizeaza ca au fost achitate obligatiile la Fondul de mediu in conformitate
cu prevederile legale.
h) Pentru introducerea in tara in vederea perfectionarii active a
deseurilor nepericuloase se depune o copie a autorizatiei de perfectionare
activa, eliberata de catre autoritatea vamala.
2. Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, prin directia de
specialitate, analizeaza documentatia si, daca se constata ca este completa si
indeplineste cerintele impuse, semneaza, stampileaza si dateaza formularul de
notificare in casetele 24 si 25.
Daca documentatia nu este corespunzatoare, pot fi solicitate date si
informatii suplimentare, completarea sau chiar refacerea acesteia.
3. Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, prin directia de
specialitate, poate impune conditii speciale privind introducerea in tara a
deseurilor prevazute in anexa nr. 1, pe care le prezinta in caseta 26 a
formularului de notificare.
4. Pentru importul de deseuri de hartie si cartoane prevazute la poz. 5 din
anexa nr. 1, care se incadreaza in clasele de calitate I - IV din STAS nr.
4.527/1981, nu este necesar acordul Ministerului Sanatatii, notificatorul fiind
obligat sa dea o declaratie pe propria raspundere cu privire la incadrarea
deseurilor respective in clasele de calitate respective.
5. In cazul in care deseurile sunt introduse in tara in vederea
perfectionarii active, autoritatea competenta mentioneaza in caseta 26 a
formularului de notificare ca titularul autorizatiei de perfectionare activa
este obligat sa returneze in strainatate, in totalitate, deseurile rezultate in
urma valorificarii. Lista tuturor deseurilor rezultate in urma valorificarii
acestora in cadrul regimului vamal de perfectionare activa, completata de catre
destinatarul deseurilor nepericuloase, continand denumirea tehnica/comerciala a
acestora si codurile tarifare corespunzatoare, se anexeaza la formularul de
notificare si se vizeaza de catre autoritatea competenta romana.
1.1.2. Autorizarea tranzitului de deseuri
Autoritatea competenta romana autorizeaza tranzitul pe teritoriul Romaniei
al deseurilor nepericuloase prevazute in anexa nr. 1, pe baza urmatoarelor
documente:
1. Formularul de notificare din anexa nr. 2, prezentat de catre
notificator, care completeaza acest formular pana la caseta 22 si il semneaza,
stampileaza si dateaza in caseta 23;
2. Formularul de expeditie sau de transport prezentat de catre notificator,
care completeaza acest formular pana la caseta 21 si il semneaza, stampileaza
si dateaza in caseta 22;
3. o copie a contractului dintre notificator si destinatarul deseurilor;
4. dovada oficiala a acceptarii tranzitului sau a importului de catre tara
in care urmeaza sa intre transportul de deseuri, la parasirea teritoriului
Romaniei;
5. dovada ca transportul deseurilor este asigurat la o companie de
asigurari.
Autoritatea competenta romana va mentiona expres in caseta 26 a
formularului de notificare ca detinatorul de deseuri nu trebuie sub nici un
motiv sa abandoneze deseurile nepericuloase pe teritoriul Romaniei si ca
trebuie sa returneze deseurile daca transportul acestora nu se poate realiza
din anumite motive.
1.1.3. Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului participa la
solicitarea autoritatii vamale, la efectuarea controlului vamal in conformitate
cu procedura de control prevazuta in anexa A la prezentele norme metodologice.
1.2. Ministerul Sanatatii
1. Emite notificatorului, prin Directia generala sanatate publica si
inspectia sanitara de stat, acordul scris necesar eliberarii acordului de mediu
pentru introducerea in tara, sub regim vamal de import sau de perfectionare
activa, a deseurilor nepericuloase prevazute la poz. 6 si 9 din anexa nr. 1.
2. Acordul Ministerului Sanatatii reprezinta actul emis de autoritatea
centrala din domeniul asistentei de sanatate publica, cerut de autoritatea
competenta romana pentru autorizarea introducerii in tara a deseurilor
nepericuloase prevazute la poz. 6 si 9 din anexa nr. 1.
3. Acordul Ministerului Sanatatii se emite in baza prevederilor Legii nr.
100/1998 privind asistenta de sanatate publica, cu modificarile ulterioare, si
ale Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sanatatii, cu modificarile ulterioare, precum si ale prezentei
hotarari.
4. Ministerul Sanatatii refuza emiterea, suspenda sau, dupa caz, anuleaza
acordul, daca destinatarul deseurilor nepericuloase nu respecta conditiile
legale si informeaza Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
asupra masurii luate.
5. Participa la controlul vamal in conformitate cu prevederile stabilite de
procedura de control prevazuta in anexa A la prezentele norme metodologice.
6. Acordul Ministerului Sanatatii are drept scop prevenirea introducerii in
tara a deseurilor admise la import sau la perfectionare activa, contaminate
chimic, biologic (bacteriologic) sau radiologic.
7. Documentatia pe baza careia se emite acordul este:
a) cererea scrisa, in care se mentioneaza numele destinatarului (firma),
adresa, numarul de telefon, fax, denumirea comerciala a deseului (poz. 6 si 9
din anexa nr. 1) si codul din tariful vamal care corespund deseului introdus in
tara, expeditorul deseurilor, caracteristicile fizico-chimice, bacteriologice
si de radioactivitate;
b) declaratia pe propria raspundere a notificatorului, din care sa rezulte
cu claritate ca deseurile cuprinse in anexa nr. 1, poz. 6 si 9, introduse in
tara, sunt nepericuloase si sunt destinate valorificarii in instalatii care au
autorizatiile legale si nu pun in nici un fel in pericol sanatatea populatiei
si calitatea mediului;
c) certificatul de inmatriculare al notificatorului, eliberat de oficiul
registrului comertului, in cazul in care acesta este inregistrat in Romania;
d) dovada depunerii de catre notificator a tarifului pentru plata acordului;
8. Directia generala sanatate publica si inspectia sanitara de stat poate
solicita in vederea emiterii acordului si alte acte suplimentare referitoare la
deseurile introduse in tara, inclusiv buletine de analiza si certificate de
calitate.
9. Acordul se emite in cazul existentei tuturor documentelor mentionate mai
sus, a continutului lor corespunzator si a concordantei cu prevederile
legislatiei din Romania.
10. Pe cererea prezentata de notificator se inscrie concluzia-referat.
Acordul se formuleaza conform modelului prevazut in anexa A la prezentele norme
metodologice, in doua exemplare, din care un exemplar se inainteaza
notificatorului si un exemplar ramane la emitent.
11. Termenul maxim de emitere a acordului este de 10 zile de la depunerea
documentatiei complete.
ANEXA A
la normele metodologice
MINISTERUL SANATATII
ACORD
nr. ......... din .................
Avand in vedere cererea ....................................................
(denumirea notificatorului)
nr. ......... din ..................., inregistrata la Ministerul Sanatatii sub
nr. ......... din ..................., in baza prevederilor Hotararii Guvernului
nr. 228/2004 privind controlul introducerii in tara a deseurilor nepericuloase
in vederea importului, perfectionarii active si a tranzitului si ale Hotararii
Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Sanatatii, cu modificarile ulterioare,
expertizand documentatia prezentata,
se avizeaza favorabil introducerea in tara in vederea plasarii sub regim
vamal de import sau de perfectionare activa a deseurilor nepericuloase de
................................................................................
(denumire, pozitie, cod din tariful vamal)
................................................................................
in urmatoarele conditii obligatorii:
...........................................
Prezentul acord este valabil pana la data de ............
Director,
.........
1.3. Ministerul Economiei si Comertului
1. Transmite, prin Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor, lista
agentilor economici care realizeaza operatiuni de valorificare a deseurilor
industriale reciclabile conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 16/2001,
republicata, cu modificarile ulterioare.
2. Participa la solicitarea autoritatii vamale, la efectuarea controlului
in conformitate cu procedura de control al transporturilor pentru care exista
suspiciuni.
1.4. Autoritatea Nationala de Control
1.4.1. Garda Nationala de Mediu
1. Efectueaza controale si ia masuri in conformitate cu competentele
stabilite prin lege, astfel incat valorificarea deseurilor nepericuloase
introduse in tara in baza prevederilor prezentei hotarari sa nu afecteze
calitatea mediului.
2. Participa, la solicitarea autoritatii vamale, la efectuarea controlului
in conformitate cu procedura de control mentionata mai sus.
1.4.2. Autoritatea Nationala a Vamilor
Efectueaza controlul deseurilor nepericuloase prevazute in prezenta
hotarare, in conformitate cu atributiile si competentele ce revin birourilor
vamale, pe baza procedurii mentionate mai sus.
Procedura de control al transporturilor pentru care exista suspiciuni
1. Transporturile deseurilor nepericuloase pentru care exista suspiciuni
privind autenticitatea documentelor prezentate autoritatii vamale urmeaza a fi
controlate la birourile vamale, la solicitarea autoritatii vamale, cu
participarea, dupa caz, a personalului imputernicit din cadrul urmatoarelor
autoritati publice:
- Garda Nationala de Mediu din cadrul Autoritatii Nationale de Control;
- Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
- Ministerul Sanatatii;
- Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor din cadrul Ministerului
Economiei si Comertului.
Autoritatile publice mentionate mai sus participa la controlul introducerii
in tara a deseurilor nepericuloase prevazute in anexa nr. 1, dupa cum urmeaza:
- Garda Nationala de Mediu, la controlul tuturor categoriilor de deseuri
prevazute in anexa nr. 1;
- Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor, la controlul deseurilor
prevazute la poz. 2, 3, 4, 5 si 6 din anexa nr. 1;
- Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, prin Agentia
Nationala Sanitar Veterinara si prin directiile pentru agricultura si
dezvoltare rurala, la controlul deseurilor prevazute la poz. 7, respectiv 9,
din anexa nr. 1;
- Ministerul Sanatatii prin directiile de sanatate publica judetene si a
municipiului Bucuresti, la controlul deseurilor de la poz. 5, 6 si 9 din anexa
nr. 1.
2. Birourile vamale solicita, prin convocare scrisa transmisa prin fax sau
e-mail, dupa caz, potrivit modelului stabilit in anexa B la prezentele norme
metodologice, participarea la controlul vamal a reprezentantilor autoritatilor
mentionate la pct. 1. Acestia confirma prin fax sau e-mail, in cadrul
termenului fixat de catre autoritatea vamala, participarea la controlul vamal
si nominalizeaza persoana desemnata.
3. Reprezentantii desemnati conform prevederilor pct. 2 pentru efectuarea
controlului deseurilor, denumiti in cele ce urmeaza agenti de control, au
urmatoarele competente:
A.
- Verifica documentele de insotire a transportului de deseuri in cauza;
- Verifica, dupa desigilarea mijlocului de transport, efectuata de catre
autoritatea vamala:
- identitatea deseurilor;
- inscriptionarea pe etichete si ambalaje, denumirea expeditorului etc.;
- tipul si starea ambalajelor si a mijloacelor de transport, urmarind
mentinerea integritatii transportului deseurilor pana la destinatie, in scopul
protectiei calitatii mediului.
B.
Preleva esantioane pentru verificare, in cazurile de prezumtie de
neconformitate cu datele inscrise in documentele de insotire, in scopul
prevenirii si combaterii faptelor care pot afecta viata sau sanatatea
oamenilor, animalelor ori calitatea mediului inconjurator, precum si in scopul
prevenirii si combaterii traficului ilegal de deseuri periculoase.
a) Orice prelevare contine trei esantioane identificabile oricand. Dintre
aceste esantioane unul este destinat verificarii de catre laboratoare
acreditate de determinare a caracteristicilor deseurilor, al doilea este
destinat pastrarii la laborator ca proba-martor, iar al treilea, pastrarii de
catre detinatorul deseurilor, ca proba-martor.
Marimea esantioanelor, modul de prelevare, ambalare, transport si pastrare
a acestora se stabilesc in stricta conformitate cu standardele in domeniu, iar
analizele se efectueaza de catre laboratoare acreditate pe baza standardelor
specifice; toate acestea sunt mentionate in procesul-verbal de control (anexa C
la prezentele norme metodologice).
Destinatarul sau transportatorul, dupa caz, este obligat sa emita comanda
catre laboratorul acreditat, indicat de catre agentul de control, in vederea
analizarii esantionului de deseuri. Comanda va fi inscrisa in procesul-verbal.
Agentul de control trebuie sa se asigure ca transportul si conservarea
esantioanelor se fac la timp si corect, eliminandu-se astfel posibilitatea
deprecierii acestora.
In toate cazurile esantioanele prelevate vor fi corect sigilate. Aceste
sigilii se vor aplica pe o eticheta compusa din doua taloane (anexele D1 si D2
la prezentele norme metodologice), ce se vor separa, dupa completare si
semnare, astfel:
- un talon va fi preluat de catre specialistul laboratorului, dupa ce
acesta verifica integritatea sigiliului;
- cel de-al doilea talon ramane la agentul de control.
Posesorii celor trei esantioane nu au dreptul sa distruga sau sa modifice
starea esantionului dat in grija lor.
Agentul de control este obligat sa se asigure ca esantioanele vor ajunge la
laboratoarele indicate pentru efectuarea analizelor in maximum 24 de ore de la
prelevare.
b) Dupa informarea scrisa a autoritatii vamale cu privire la prelevarea
esantioanelor si instituirea interdictiei de continuare a operatiunilor de
vamuire, mijloacele de transport incarcate cu deseuri raman sub supravegherea
autoritatii competente de control care a dispus prelevarea probelor.
c) Laboratoarele indicate de agentul de control pentru analizarea
esantioanelor vor folosi numai metode si proceduri conform standardelor
specifice.
Laboratorul indicat de agentul de control pentru a efectua analizele unui
anumit esantion va intocmi un raport de testare privind determinarile (buletin
de analiza) imediat ce a finalizat analizele respective, dar nu mai tarziu de 3
ore de la incheierea acestor operatii, consemnand rezultatele analizelor
efectuate asupra esantionului.
Raportul de testare va fi pus la dispozitie agentului de control, in termen
de maximum 24 de ore de la data finalizarii testarilor.
C.
1. In functie de rezultatele operatiunilor de control prevazute la lit. A
se stabilesc urmatoarele:
a) Daca in urma operatiunilor de control prevazute la lit. A nu se constata
neconformitati, transportul de deseuri se va dirija spre biroul vamal la care a
fost inregistrat mijlocul de transport in cauza, in vederea definitivarii
operatiunii de vamuire a deseurilor.
b) Daca la operatiunile de control prevazute la lit. A se constata
neconformitati privind documentele de insotire a transportului in cauza, se
aplica sanctiuni contraventionale conform art. 26 lit. b) din hotarare. Dupa
completarea documentelor in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, transportul
de deseuri se va dirija spre biroul vamal la care a fost inregistrat mijlocul
de transport in cauza, in vederea definitivarii operatiunii de vamuire a
deseurilor pentru introducerea acestora in tara.
c) Daca in urma operatiunilor de control prevazute la lit. A se constata
neconformitati referitoare la identitatea deseurilor, existand suspiciuni ca
acestea ar putea fi periculoase, atunci se continua controlul conform
prevederilor lit. B.
2. Rezultatul controlului prevazut la lit. B se mentioneaza in
procesul-verbal de control (anexa C la prezentele norme metodologice) si in
functie de acest rezultat se stabilesc urmatoarele:
a) Daca in urma controlului privind identitatea deseurilor se constata ca
acestea sunt nepericuloase si se pot valorifica de catre destinatar fara a fi
afectate sanatatea populatiei si mediul, se ridica interdictia de continuare a
operatiunilor de vamuire pentru introducerea in tara a deseurilor.
b) Daca in urma controlului se constata ca deseurile nu se pot valorifica
de catre destinatar, se iau urmatoarele masuri:
b1) returnarea in strainatate a transportului de deseuri in cauza;
b2) extinderea, dupa caz, a controlului si la destinatar pentru verificarea
respectarii de catre acesta a prevederilor legislatiei referitoare la
introducerea in tara a deseurilor si la valorificarea acestora;
b3) aducerea la cunostinta organelor de cercetare penala, dupa caz, despre
existenta unor neconformitati la introducerea in tara a deseurilor.
3. Procesul-verbal de control este intocmit in 4 exemplare si va fi
transmis:
- autoritatii vamale;
- transportatorului si destinatarului;
- autoritatii din care face parte agentul de control;
- organelor de cercetare penala, dupa caz.
ANEXA B
la normele metodologice
AUTORITATEA NATIONALA DE CONTROL
AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR
Biroul vamal ...................
Nr. ......../...................
CONVOCARE
In conformitate cu prevederile art. ........... si ........... din
Hotararea Guvernului nr. ..........., va solicitam sa participati la controlul
vamal al deseurilor .............., incarcate pe mijlocul de transport
................, in ziua de ................, pana la ora ..........., la
sediul nostru situat in .............................. .
________________________________________________________________________________
Nr. Autoritatea competenta de control Numele si
crt. prenumele
persoanei
imputernicite
________________________________________________________________________________
1. Garda Nationala de Mediu - Autoritatea Nationala de Control
2. Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului
Bucuresti - Ministerul Sanatatii
3. Agentia Nationala Sanitara Veterinara - Ministerul
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
4. Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala -
Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
5. Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor -
Ministerul Economiei si Comertului
________________________________________________________________________________
Sef birou vamal,
................
ANEXA C
la normele metodologice
Denumirea autoritatii competente care efectueaza controlul
..........................................................
PROCES-VERBAL DE CONTROL
nr. .............
Incheiat azi, .............., ora ......., la biroul vamal ................
Firma transportatoare .....................................................
(denumirea completa, adresa, telefon, fax,
telex, e-mail)
Reprezentantul transportatorului ..........................................
(numele, prenumele, actul de
identitate, seria/nr. ........).
Mijlocul de transport ................................. seria/nr. .........
A. Elemente referitoare la deseurile supuse controlului
Deseul supus controlului ..................................................
(pozitia din anexa nr. 1, codul, denumirea)
Cantitatea supusa controlului .............................................
Marimea esantioanelor .....................................................
Metoda utilizata la analiza/incercarea esantionului .......................
Documente la baza controlului .............................................
B. S-au preluat esantioane pentru analizarea/incercarea in laborator
________________________________________________________________________________
Nr. Deseul (pozitia Cantitatea Marimea Marcajul/ Persoanele care
au
crt. din anexa nr. 1, aflata la esantionului sigiliul fost prezente la
codul, denumirea) detinator esantionare si au
primit spre
pastrare
probele-martor
________________________________________________________________________________
.... ................. .......... ............ .........
..................
.... ................. .......... ............ .........
..................
________________________________________________________________________________
Agentul economic a emis comanda nr. ............/.........................
Esantioanele au fost expediate prin .............. la ....................
Rezultatele analizelor si incercarilor vor fi comunicate in scris pana la
data de ...............
C. Constatari facute in timpul desfasurarii controlului:
...........................................................................
...........................................................................
D. Masuri stabilite in baza constatarilor:
...........................................................................
...........................................................................
E. S-au aplicat urmatoarele sanctiuni contraventionale:
______________________________________________________________________________
Numele si Adresa Actul de Valoarea Numele autoritatii Am luat
prenumele completa identitate amenzii de control care cunostinta
persoanei, nr. ....., a aplicat sanctiunea
ocupatia data, si numarul si data
si locul emitentul procesului-verbal de Nr. chitanta
de munca contraventie*) achitant
______________________________________________________________________________
.......... ........ .......... ........ .................... ............
.......... ........ .......... ........ .................... ............
______________________________________________________________________________
Prezentul proces-verbal s-a intocmit in ........ exemplare, care au fost
transmise la...............
Agentul de control Transportator/Destinatar
.................. Am luat cunostinta de continutul
(semnatura) procesului-verbal ..............................
(numele, prenumele, functia)
Am urmatoarele observatii: ............
.......................................
(semnatura)
........................
------------
*) Procesul-verbal de contraventie se intocmeste conform prevederilor
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile
ulterioare.
ANEXA D1
la normele metodologice
Denumirea autoritatii competente care efectueaza controlul
..........................................................
ETICHETA PENTRU ESANTION
(Talonul care ramane pentru esantion la agentul de control)
Denumirea deseului ........................................................
(pozitia din anexa nr. 1, codul)
...........................................................................
...........................................................................
Locul prelevarii ..........................................................
...........................................................................
Data prelevarii ............................ ora ..........................
Numerele aplicate esantioanelor prelevate .................................
Proces-verbal de prelevare nr. ................ data ......................
Nr. de inregistrare la laborator ..........................................
Data ......., ora ......, valoarea esantioanelor ..........................
Declaratia detinatorului deseurilor .......................................
...........................................................................
Numele, functia si semnatura agentului de control .........................
Numele, functia si semnatura primitorului de la laborator .................
ANEXA D2
la normele metodologice
Denumirea autoritatii competente care efectueaza controlul
..........................................................
Loc pentru sigiliu
ETICHETA PENTRU ESANTION
(Talon volant - pentru laborator)
Nr. de inregistrare la laborator
Data ......, ora ....., denumirea deseului ................................
(pozitia din anexa nr. 1, codul)
...........................................................................
Denumirea destinatarului ..................................................
Denumirea expeditorului ...................................................
Denumirea transportatorului ..............................................,
Numele, functia Semnatura transportatorului
si semnatura agentului de control ...........................
.................................
Numele, functia si semnatura primitorului de la laborator .................
...........................................................................
Nr. procesului verbal de prelevare ........................................