E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Articolul 2 din actul Hotărârea 340 1992 in legatura cu articolul 1 din actul Legea 379 2004
Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 30 din actul Hotărârea 228 2004
Articolul 6 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 7 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 8 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 9 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 10 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 12 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 13 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 14 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 15 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 16 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 17 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 18 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 19 din actul Hotărârea 340 1992 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 1618 2003
Articolul 7 din actul Hotărârea 340 1992 in legatura cu Ordin 223 2003
Articolul 7 din actul Hotărârea 340 1992 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1071 2003
Articolul 10 din actul Hotărârea 340 1992 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1071 2003
Articolul 1 din actul Hotărârea 340 1992 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1071 2003
Articolul 2 din actul Hotărârea 340 1992 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1071 2003
Articolul 3 din actul Hotărârea 340 1992 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1071 2003
Articolul 2 din actul Hotărârea 340 1992 completat de Legea 264 2003
Articolul 2 din actul Hotărârea 340 1992 modificat de articolul 1 din actul Legea 508 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 340 1992 completat de Hotărârea 9 2002
Articolul 1 din actul Hotărârea 340 1992 modificat de Hotărârea 383 2000
Articolul 1 din actul Hotărârea 340 1992 in legatura cu articolul 10 din actul Ordin 36 1999
Articolul 2 din actul Hotărârea 340 1992 in legatura cu articolul 10 din actul Ordin 36 1999
Hotărârea 340 1992 completat de Hotărârea 145 1995
Hotărârea 340 1992 in legatura cu Hotărârea 757 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 340 din 20 iunie 1992    * Republicata

privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 201 din 18 august 1992


SmartCity3


    Art. 1
    Importul in Romania de deseuri si reziduuri de orice natura, in stare bruta sau prelucrata, este interzis.
    Prin deseuri si reziduuri de orice natura, in sensul prezentei hotarari, se inteleg resturile tehnologice de orice natura, produsele si materialele cu termene de garantie depasite, produsele uzate fizic care nu mai au valoare de intrebuintare, precum si resturile menajere.
    Art. 2
    Fac exceptie de la prevederile art. 1 anumite categorii de deseuri: de minereuri, de metale feroase sau neferoase, precum si alte deseuri, care urmeaza a fi prelucrate de importatori prin capacitatile de productie existente, pentru obtinerea unor materii prime si materiale utile, cu conditia ca prin transport, depozitare si prelucrare pe teritoriul tarii aceste deseuri sa nu prezinte risc toxicologic si ecologic.
    Categoriile de deseuri exceptate prin dispozitiile alin. 1 sunt prevazute in anexa nr. 1.
    Anexa nr. 1 poate fi revizuita la propunerea ministerelor interesate, cu acordul Ministerului Mediului, prin hotarare a Guvernului.
    Art. 3
    Importul deseurilor mentionate la art. 2 se face pe baza licentei de import, care se elibereaza numai cu acordul Ministerului Mediului si al Ministerului Sanatatii.
    Licenta de import va contine obligatoriu declaratia importatorului, facuta pe proprie raspundere, prin care se specifica denumirea produsului ce urmeaza a fi introdus in tara, cu mentiunea expresa "deseuri de ...".
    Art. 4
    Importatorul este obligat sa se asigure la contractare, ambalare, incarcare si expediere, pentru categoriile de deseuri prevazute la art. 2, ca acestea corespund in totalitate caracteristicilor din documentatia prezentata Ministerului Mediului si Ministerului Sanatatii, in vederea obtinerii acordului prevazut la art. 3 alin. 1.
    Totodata, importatorul este obligat sa obtina, de la organismele autorizate din tara de origine, declaratia de conformitate, certificate care sa ateste ca aceste marfuri nu prezinta risc toxicologic si ecologic, precum si viza organelor vamale din tara exportatorului.
    Art. 5
    La incheierea contractului de vanzare-cumparare, importatorul este obligat sa puna in mod expres in vedere exportatorului necesitatea verificarii, la incarcare si expeditie, a existentei documentelor de transport international, precum si a celor prevazute la art. 4.
    Documentele de transport, inclusiv cele prevazute la art. 4, vor insoti incarcatura pe tot timpul transportului.
    Intrarea in tara a mijloacelor de transport, incarcate cu astfel de marfuri, va fi permisa de organele vamale, numai daca li se prezinta licenta de import, cu acordul scris al Ministerului Mediului si Ministerului Sanatatii, precum si documentele prevazute la art. 4.
    In lipsa oricaruia dintre aceste documente, nu se va permite intrarea pe teritoriul Romaniei a mijloacelor de transport in cauza.
    Importatorul este obligat ca, la incheierea contractului de vanzare-cumparare, sa puna in mod expres in vedere exportatorului necesitatea ca acesta:
    a) sa mentioneze in documentul de transport dispozitia de returnare la punctul de incarcare a mijlocului de transport, in cazul in care continuarea transportului pe teritoriul Romaniei este interzisa de catre autoritatile publice romane, din cauza nerespectarii prevederilor prezentei hotarari;
    b) sa inscrie elementele prevazute la art. 3 si 4 in rubricile special rezervate din documentul de transport.
    In cazul transportului pe caile ferate, in lipsa oricaruia dintre documentele prevazute in prezentul articol, mijlocul de transport va fi primit si retinut in punctele de frontiera de intrare ale Romaniei, urmand ca importatorul sa prezinte documentele necesare in cel mult 48 de ore, in caz contrar, mijlocul de transport fiind redirijat in afara teritoriului tarii, potrivit conventiilor internationale feroviare la care Romania este parte.
    Art. 6
    Importul marfurilor periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator, prevazute in anexa nr. 2, se va putea face numai pe baza documentelor si avizelor stabilite prin dispozitiile legale pentru fiecare grupa de marfuri, pe baza certificatelor de calitate eliberate de organismele autorizate din tara de origine, anexate declaratiei de conformitate, precum si a inscriptionarii, dupa caz, a termenului de garantie sau de valabilitate.
    In lipsa oricaruia dintre aceste documente, organele vamale nu vor permite intrarea marfurilor pe teritoriul Romaniei.
    Importatorul este obligat ca, la incheierea contractului de vanzare-cumparare sau a intelegerii de livrare, sa puna in mod expres in vedere exportatorului necesitatea ca acesta:
    a) sa mentioneze in documentul de transport dispozitia de returnare la punctul de incarcare a mijlocului de transport, in cazul in care continuarea transportului pe teritoriul Romaniei este interzisa de catre autoritatile publice romane, din cauza nerespectarii prevederilor prezentei hotarari;
    b) sa inscrie elementele prevazute la alin. 1 in rubricile special rezervate din documentul de transport.
    In cazul transportului pe caile ferate, in lipsa oricaruia dintre documentele prevazute in prezentul articol, mijlocul de transport va fi retinut in punctele de frontiera de intrare ale Romaniei, urmand ca importatorul sa prezinte documentele necesare in cel mult 48 de ore, in caz contrar, mijlocul de transport fiind redirijat in afara teritoriului tarii, potrivit conventiilor internationale feroviare la care Romania este parte.
    Art. 7
    Pentru marfurile care, pe baza documentelor prevazute la art. 4, 5 si 6 din prezenta hotarare, indeplinesc conditiile de a intra in tara, mijloacele de transport vor fi dirijate la unitatile vamale din interiorul tarii, in vederea efectuarii operatiunilor de vamuire.
    La controlul vamal participa, la solicitarea organelor vamale, impreuna cu acestea, specialisti din cadrul Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate, Ministerului Mediului, Ministerului Sanatatii, Ministerului Industriei, Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, precum si ai altor ministere si organe centrale ale administratiei publice, dupa caz.
    Art. 8
    Transporturile care, la punctele de trecere a frontierei, creeaza suspiciuni privind continutul marfurilor, vor fi controlate la frontiera, conform prevederilor art. 7 alin. 2.
    Art. 9
    In cazurile in care, la control, se constata incalcari ale prevederilor legale, toate cheltuielile ocazionate de operatiunile de verificare, expertizare, returnare a marfurilor si de stationare a mijloacelor de transport vor fi suportate de importator.
    Art. 10
    Pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotarari, Ministerul Economiei si Finantelor - Directia Generala a Vamilor, Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie si Calitate, Ministerul Mediului, Ministerul Sanatatii, Ministerul Industriei,  Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Ministerul Comertului si Turismului, precum si alte ministere si organe centrale ale administratiei publice vor aplica normele metodologice prevazute in anexa nr. 3 si vor asigura pregatirea personalului de specialitate.
    Art. 11
    In termen de 30 de zile de la publicarea prezentei hotarari, agentii economici care au incheiat contracte pentru importul marfurilor prevazute in anexa nr. 1 sunt obligati sa obtina avizele de la Ministerul Mediului si Ministerul Sanatatii si sa solicite reconfirmarea licentelor de import.
    Art. 12
    Nerespectarea regimului de import al marfurilor ce fac obiectul prezentei hotarari atrage raspunderea contraventionala, civila sau penala, dupa caz, a persoanelor vinovate.
    Art. 13
    Constituie contraventii, daca, potrivit legii penale, nu sunt infractiuni, si se sanctioneaza cu amenda de la 250.000 la 1.000.000 lei urmatoarele fapte:
    a) omisiunea inscrierii in documentatia importatorului a datelor complete privind caracteristicile si denumirea exacta a produsului ce urmeaza a se importa;
    b) neluarea, de catre importator, a masurilor de asigurare la contractare, ambalare, incarcare si expediere, pentru ca marfurile prevazute in anexele nr. 1 si 2 sa corespunda in totalitate caracteristicilor prevazute in documentatia de aprobare a importului;
    c) omisiunea importatorului de a pune, in mod expres, in vedere exportatorului sa verifice, la incarcare si expeditie, existenta documentelor de transport international, precum si a certificatelor prevazute de prezenta hotarare;
    d) incalcarea, de catre transportator, a obligatiilor prevazute in art. 5;
    e) permiterea intrarii pe teritoriul Romaniei, de catre functionarii organelor vamale, a mijloacelor de transport incarcate cu produse din cele prevazute la art. 2 si art. 6, in lipsa oricaruia dintre documentele cerute prin prezenta hotarare;
    f) nerespectarea termenului de reconfirmare a licentelor de import si a obtinerii avizelor de la Ministerul Mediului si Ministerul Sanatatii;
    g) primirea, de catre persoane fizice sau juridice, spre depozitare, sub orice forma, a deseurilor si reziduurilor prevazute la art. 1 si provenite din import.
    Art. 14
    Constatarea contraventiilor prevazute la art. 13 lit. a), b), c), d), f) si g) si aplicarea amenzilor se fac de catre organele vamale, ofiterii si subofiterii de politie, precum si de catre personalul anume imputernicit din cadrul Ministerului Mediului, Ministerului Sanatatii, Comisiei Nationale pentru Standarde, Metrologie si Calitate si al Ministerului Comertului si Turismului.
    Constatarea contraventiei prevazute la art. 13 lit. e) si aplicarea amenzii se fac de catre ofiterii si subofiterii de politie.
    Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei se poate face plangere in termen de 15 zile de la data comunicarii acestuia.
    Plangerea, insotita de copia procesului-verbal de constatare a contraventiei, se depune la organul din care face parte agentul constatator, care o inainteaza judecatoriei in a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia, spre solutionare.
    Art. 15
    Contraventiilor prevazute in prezenta hotarare le sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
    Art. 16
    In cazuri deosebite, in afara raspunderilor prevazute la art. 12 si 13, Ministerul Comertului si Turismului, la propunerea Ministerului Mediului, este autorizat sa refuze agentului economic in cauza eliberarea licentei de import pe o perioada de la 2 la 10 ani ori, dupa caz, sa-i retraga avizul acordat, potrivit legii, de a efectua operatiuni de comert exterior.
    Art. 17
    Organele Ministerului de Interne si ale Garzii Financiare sunt obligate sa acorde sprijin organelor de control prevazute la art. 7, la solicitarea acestora, in timpul exercitarii atributiilor ce le revin.
    Art. 18
    Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 19
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, orice prevederi contrare isi inceteaza aplicarea.

    ANEXA 1

                            CATEGORII
        de deseuri valorificabile,  admise la import, conditionat
    1. Deseuri din otel (fier vechi);
    2. Deseuri din fonta (fonta veche);
    3. Deseuri din cupru;
    4. Deseuri din alama;
    5. Deseuri din bronz;
    6. Deseuri din plumb;
    7. Deseuri din zinc;
    8. Deseuri din aluminiu;
    9. Deseuri din metale dure;
    10. Deseuri din metale pretioase;
    11. Deseuri din cioburi de sticla, incolore si mate;
    12. Deseuri din hartii si cartoane;
    13. Deseuri din filatura de bumbac si de lina cu continut 100% fibra naturala si curate;
    14. Deseuri din fabricile de tricotaje tip bumbac si tip lina curata.

    NOTA:
    a) Se interzice prezenta in deseuri a substantelor nominalizate in anexa nr. 1 a documentului elaborat de a II-a Sesiune a O.E.C.D., din 17-20 septembrie 1991, privind importul de compusi chimici periculosi.
    b) La categoriile de deseuri, de la poz. 1-11, nu se admite prezenta substantelor organice (materiale plastice, uleiuri si altele).
    c) Licentele de import se elibereaza numai agentilor economici comunicati Ministerului Comertului si Turismului de catre ministerele de resort.

    ANEXA 2

                           CATEGORII
de produse periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator, codificate prin pozitiile vamale ale acestora
--------------------------------------------------------------------------------
Nr.          Categoria de produse                       Cod pozitii
crt.      - denumire generica -                     (de la ... inclusiv -
                                                      la .... inclusiv)
--------------------------------------------------------------------------------
  0                   1                                         2
--------------------------------------------------------------------------------
 1. Diverse produse de origine animala              05.01-05.11
 2. Seve si extracte vegetale                       13.02
 3. Gudroane, uleiuri, cocs de petrol, bitum        27.06-27.10; 27.13-27.15
 4. Produse chimice anorganice si compusi organici  28.01; 28.04.70-28.04.90;
    si anorganici                                   28.05-28.09; 28.11.11;
                                                    28.11.19; 28.11.23;
                                                    28.11.29
 5. Sulfuri de metaloizi                            28.13
 6. Baze anorganice si oxizi, hidroxizi si peroxizi 28.14-28.16; 28.22; 28.24
 7. Saruri ale acizilor anorganici                  28.28; 28.29; 28.37; 28.38
 8. Diversi compusi anorganici                      28.43.90; 28.44; 28.45;
                                                    28.48; 28.50; 28.51
 9. Hidrocarburi si derivati                        29.02-29.04
10. Fenoli si derivati                              29.07; 29.08
11. Eteri si epoxizi                                29.09; 29.10
12. Acizi carboxilici, halogenuri, peroxizi,
    peroxiacizi si esteri                           29.18-29.20
13. Compusi cu azot                                 29.24; 29.27-29.29
14. Compusi organo-anorganici, compusi              29.31; 29.34; 29.35
    heterociclici
15. Vitamine si hormoni                             29.36; 29.37
16. Heteroide si alcaloide                          29.38; 29.39
17. Antibiotice si alti compusi organici            29.41; 29.42
18. Produse farmaceutice                            30.01-30.06
19. Ingrasaminte                                    31.01-31.05
20. Coloranti, culori, lacuri si vopsele            32.04-32.10
21. Uleiuri esentiale, produse si preparate de
    parfumerie si cosmetice                         33.01-33.07
22. Sapunuri, preparate pentru spalat si paste
    pentru modelat                                  34.01; 34.02; 34.07
23. Substante albuminoide, amidon, enzime           35.01-35.07
24. Diverse articole din materiale inflamabile      36.06
25. Lesii reziduale si gudroane                     38.04; 38.07
26. Pesticide                                       38.08
27. Produse diverse ale industriei chimice          38.11; 38.13; 38.14;
                                                    38.17; 38.21; 38.23.90
28. Materiale plastice si articole din materiale    39.01-39.14; 39.17.10
    plastice
29. Piei brute                                      41.01-41.03
30. Blanuri brute                                   43.01
31. Diverse sprayuri                                96.16
-------------------------------------------------------------------------------
    NOTA:
    Importurile acestor produse pot fi efectuate numai de agenti economici abilitati de catre ministerele de resort, conform anexei nr. 3.

    ANEXA 3

                           NORME METODOLOGICE
privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator

    CAP. 1
    Atributii ale ministerelor

    I. 1. Ministerul Mediului
    1. Emite, prin Directia evaluare impact ecologic si avizare, acordul scris necesar eliberarii sau reconfirmarii licentei de import pentru categoriile de deseuri prevazute in anexa nr. 1 a hotararii, pe baza documentatiei specificate in anexa A.
    2. Inscrie, prin Directia evaluare impact ecologic si avizare, in cazul acceptarii importului, pe versoul celor trei exemplare ale cererii de licenta, urmatoarele: "Se avizeaza favorabil pentru importul de ........".
    3. Refuza emiterea, suspenda sau, dupa caz, anuleaza acordul, daca importatorul nu respecta conditiile legale si informeaza Directia Generala a Vamilor si Ministerul Comertului si Turismului asupra masurii luate.
    4. Participa la controlul vamal cu personal de specialitate, instruit si imputernicit in aplicarea hotararii, la solicitarea organelor vamale.
    5. Inainteaza Guvernului proiectul de hotarare privind revizuirea anexei nr. 1 a hotararii, pe baza propunerilor ministerelor interesate.
    I. 2. Ministerul Sanatatii
    6. Emite, prin Directia medicinii preventive sau, dupa caz, Directia farmaceutica, acordul scris necesar eliberarii sau reconfirmarii licentei de import pentru deseurile prevazute in anexa nr. 1 a hotararii, precum si pentru produsele din anexa nr. 2 a hotararii, la pozitiile cu urmatoarele coduri: 29.36; 29.37; 29.41; 29.42; 30.01-30.06; 33.01-33.07; 34.01; 34.02; 34.07; 38.08, pe baza documentatiei specificate in anexa B.
    7. Inscrie, prin Directia medicinii preventive sau, dupa caz, Directia farmaceutica, in cazul acceptarii importului, pe versoul celor trei exemplare ale cererii de licenta, urmatoarele: "Se avizeaza favorabil importul de ...... " (se specifica obligatoriu denumirea comerciala a fiecarui produs admis la import).
    8. Refuza emiterea, suspenda sau, dupa caz, anuleaza acordul, daca importatorul nu respecta conditiile legale si informeaza Directia Generala a Vamilor si Ministerul Comertului si Turismului asupra masurii luate.
    9. Abiliteaza agentii economici, pe baza documentatiei specificate in anexa C, pentru importul de produse prevazute in anexa nr. 2 a hotararii, la pozitiile cu urmatoarele coduri: 29.35; 29.36; 29.37; 29.41; 29.42; 30.01-30.06; 33.01-33.07; 34.01; 34.02; 34.07; 38.08; 38.21; 96.16.
    10. Participa la controlul vamal cu personal de specialitate, instruit si imputernicit in aplicarea hotararii, la solicitarea organelor vamale.
    I. 3. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei
    11. Emite, prin Directia de protectie a plantelor si carantina fitosanitara sau, dupa caz, prin Directia generala sanitara veterinara, acordul scris pe baza documentatiei specificate in anexa D si inscrie pe versoul celor trei exemplare ale cererii de licenta de import, in cazul acceptarii importului, pentru produsele prevazute in anexa nr. 2 a hotararii, la nr. crt. 15, 18, 26 urmatoarele: "Se avizeaza favorabil importul de ............" (se specifica obligatoriu denumirea comerciala a fiecarui produs admis la import).
    12. Abiliteaza agentii economici, pe baza documentatiei specificate in anexa E, pentru importul de produse prevazute in anexa nr. 2 a hotararii, la nr. crt. 1, 15, 18, 19, 23, 26, 29 si 30.
    13. Participa la controlul vamal cu personal de specialitate, instruit si imputernicit in aplicarea hotararii, la solicitarea organelor vamale.
    I. 4. Ministerul Industriei
    14. Abiliteaza agentii economici, pe baza documentatiei specificate in anexa F, pentru importul de deseuri prevazute in anexa nr. 1 a hotararii si de produse prevazute in anexa nr. 2 a hotararii (cu exceptia celor de la nr. crt. 1, 15, 18, 19, 23 si 26).
    15. Participa, dupa caz, la controlul vamal, cu personal de specialitate instruit si imputernicit in aplicarea hotararii, la solicitarea organelor vamale.
    I. 5. Ministerul Comertului si Turismului
    16. Elibereaza, prin Directia generala de politica comerciala, pentru deseurile prevazute in anexa nr. 1 a hotararii, licente de import agentilor economici care au obtinut acordul Ministerului Mediului si al Ministerului Sanatatii, precum si certificatul de abilitare, emis de Ministerul Industriei.
    17. Elibereaza, prin Directia generala de politica comerciala, pentru produsele de la nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26 din anexa nr. 2 a hotararii, licente de import agentilor economici care au obtinut, dupa caz, acordul Ministerului Sanatatii sau al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, precum si certificatul de abilitare emis de ministerul de resort.
    18. Elibereaza licentele de import in stricta conformitate cu acordurile obtinute si metodologia prevazuta in anexa G.
    19. Tine evidenta si comunica "lista neagra" a agentilor economici carora li s-au aplicat sanctiuni sau restrictii in desfasurarea de activitati de comert exterior prin mass-media, inclusiv la ministerele si organismele guvernamentale interesate.
    I. 6. Ministerul Economiei si Finantelor - Directia Generala a Vamilor
    20. Dispune unitatilor vamale de frontiera interzicerea intrarii in tara a mijloacelor de transport incarcate cu deseuri si reziduuri de orice natura, potrivit hotararii si prezentelor norme.
    21. Dispune unitatilor vamale de frontiera interzicerea intrarii in tara a mijloacelor de transport incarcate cu deseuri prevazute in anexa nr. 1 a hotararii, precum si cu produse prevazute in anexa nr. 2 a hotararii, in cazul nerespectarii conditiilor prevazute la art. 5 si 6 din hotarare.
    22. Solicita unitatilor ministerelor de resort, in scris sau pe baza de nota telefonica, participarea la controlul vamal a specialistilor instruiti si imputerniciti, potrivit dispozitiilor art. 7 si 8 din hotarare, conform modelului din anexa J.
    23. Instruieste organele vamale pentru efectuarea controlului vamal, in sensul respectarii dispozitiilor hotararii.
    I. 7. Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie si Calitate
    24. Participa la controlul vamal cu personal de specialitate, instruit si imputernicit in aplicarea hotararii, la solicitarea organelor vamale.

    CAP. 2
    Metodologii de avizare a importurilor, de abilitare a agentilor economici si de emitere si reconfirmare a licentelor de import

    Metodologiile sunt prezentate dupa cum urmeaza:
    1. Ministerul Mediului
    Anexa A - metodologie de emitere a acordului de mediu
    2. Ministerul Sanatatii
    Anexa B - metodologie de emitere a acordului
    Anexa C - metodologie de abilitare a agentilor economici
    3. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei
    Anexa D - metodologie de emitere a acordului
    Anexa E - metodologie de abilitare a agentilor economici
    4. Ministerul Industriei
    Anexa F - metodologie de abilitare a agentilor economici
    5. Ministerul Comertului si Turismului
    Anexa G - metodologie de emitere si reconfirmare a licentelor de import.

    CAP. 3
    Procedura de control

    Procedura de control se aplica in unitatile vamale din punctele de frontiera si din interiorul tarii, precum si, dupa caz, la importator.
    Terminologia utilizata in procedura de control este definita in anexa H.
    Unitatile vamale solicita, dupa caz, prin convocare scrisa sau nota telefonica (anexa I), specialistii imputerniciti sa participe la controlul vamal, potrivit art. 7 si 8 din hotarare, care au obligatia sa se prezinte la data fixata prin apel.
    La stabilirea datei efectuarii controlului, unitatile vamale vor tine seama de timpul efectiv necesar deplasarii specialistilor imputerniciti, solicitati la punctele de control.
    Convocarea specialistilor imputerniciti pentru participarea la controlul vamal se va face conform anexei J.
    III. 1. Conditii prealabile
    III. 1. 1. Ministerele de resort vor pune la dispozitia unitatilor vamale si organelor interesate urmatoarele documente:
    - Lista organismelor autorizate in alte tari sa emita certificate care sa ateste ca deseurile din anexa nr. 1 a hotararii nu prezinta risc toxicologic si ecologic.
    Lista va fi elaborata pana la 1 septembrie 1992, actualizata si transmisa anual prin grija Ministerului Comertului si Turismului.
    - Lista detaliata a produselor prevazute la nr. crt. 26 din anexa nr. 2 a hotararii, elaborata si avizata de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, pe baza reglementarilor in vigoare.
    - Lista substantelor nominalizate prin documentul elaborat de a II-a sesiune a O.E.C.D., din 17-20 septembrie 1991, a caror prezenta in deseuri este interzisa.
    Lista va fi transmisa prin grija Ministerului Mediului.
    III. 1.2. Importatorul are obligatia sa asigure originalul si traducerea in limba romana, pe proprie raspundere, a urmatoarelor documente: declaratia de conformitate, certificatul de calitate, certificatul de garantie sau valabilitate, precum si certificatul care atesta ca deseurile nu prezinta risc toxicologic sau ecologic.
    III. 2. Desfasurarea controlului
    Potrivit art. 1 al hotararii, unitatile vamale interzic introducerea in Romania a produselor si materialelor cu termen depasit de garantie sau de valabilitate, precum si a produselor uzate fizic.
    Unitatile vamale interzic introducerea in Romania a produselor uzate fizic, daca acestea nu sunt nominalizate prin anexa nr. 1 a hotararii.
    III. 2.1. La unitatile vamale de frontiera
    III. 2.1.1. Organele vamale
    A. La intrarea in tara a mijloacelor de transport incarcate cu marfuri, organele vamale vor efectua controlul dupa cum urmeaza:
    a) Daca marfurile nu se incadreaza in nici una din categoriile prevazute in hotarare, se procedeaza in conformitate cu reglementarile vamale in vigoare.
    b) Daca marfurile se incadreaza in categoria celor prevazute in art. 1 alin. 2 si nu sunt nominalizate in anexa nr. 1 a hotararii, nu se va permite intrarea pe teritoriul Romaniei a mijloacelor de transport.
    c) Daca marfurile fac parte din listele cuprinse in anexele nr. 1 si 2 ale hotararii, organele vamale verifica, pe langa documentele de transport international, si existenta urmatoarelor documente:
    c. 1) pentru deseurile din anexa nr. 1 a hotararii:
    - licenta de import, cu inscrierea acordurilor Ministerului Mediului si Ministerului Sanatatii;
    - certificatul de abilitare a agentului economic, eliberat de Ministerul Industriei;
    - declaratia de conformitate;
    - certificatul care atesta ca deseurile nu prezinta risc toxicologic si ecologic;
    c. 2) pentru produsele din anexa nr. 2 a hotararii:
    - licenta de import, numai pentru produsele de la nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26, avand inscrise acordurile ministerelor de resort, astfel:
    - acordul Ministerului Sanatatii, pentru produsele de la nr. crt. 17 (cod vamal 29.41; 29.42), 21 (cod vamal 33.01-33.07) si 22 (cod vamal 34.01; 34.02 si 34.07);
    - acordul Ministerului Sanatatii sau al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, pentru produsele de la nr. crt. 15, 18 si 26*);
    - certificatul de abilitare a agentului economic, eliberat, dupa caz, de ministerul de resort, in conformitate cu anexele C, E si F;
    - declaratia de conformitate;
    - certificatul de calitate;
    - dupa caz, inscriptionarea termenului de garantie sau valabilitate.
    In lipsa oricaruia dintre documentele mentionate, unitatile vamale nu vor permite intrarea in tara a mijloacelor de transport.
------------------
    *) Pentru produsele de uz uman, acordul se emite de Ministerul Sanatatii; pentru produsele de uz zoo-veterinar, acordul se emite de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
    Pentru pesticidele utilizate in profilaxia sanitar-umana, acordul se emite de Ministerul Sanatatii; pentru pesticidele utilizate in agricultura si zootehnie, acordul se emite de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
    B. In cazul in care mijloacele de transport incarcate cu marfuri sunt insotite de toate documentele mentionate la pct. III 2.1.1. lit. A.c), organele vamale de frontiera le vor dirija la unitatile vamale din interiorul tarii, in vederea efectuarii operatiunilor de vamuire.
    Daca transporturile creeaza suspiciuni privind continutul marfurilor sau dificultati de incadrare in prevederile hotararii, organele vamale vor solicita specialistii imputerniciti conform anexei J si vor proceda, impreuna cu acestia, la efectuarea controlului.
    III. 2.1.2. Specialistii imputerniciti de catre ministerele de resort
    A. Verifica documentele de insotire care atesta calitatea produselor (declaratie de conformitate, certificat de calitate), urmarind:
    a) valabilitatea acestora (antet, stampila, data emiterii, continutul lizibil, existenta traducerii in limba romana, pe propria raspundere, daca se refera la lotul de marfuri transportate etc.);
    b) in cazul deseurilor din anexa nr. 1 a hotararii, daca certificatele atesta ca acestea nu prezinta risc toxicologic si ecologic si daca sunt emise de organismele autorizate din tara de origine, prevazute in lista existenta la vama.
    B. Verifica, dupa desigilarea efectuata de organele vamale:
    - identitatea marfurilor;
    - inscriptionarea pe etichete, ambalaje sau pe produse a denumirii produselor, a termenului de valabilitate sau garantie, a denumirii furnizorului etc.;
    - incadrarea in termenul de valabilitate sau de garantie;
    - tipul si starea ambalajelor si a mijloacelor de transport, pentru asigurarea mentinerii integritatii si calitatii marfurilor, precum si pentru protectia mediului, pana la destinatie.
    C. Preleveaza esantioane pentru verificare, in cazurile de prezumtie de neconformitate cu documentele de insotire care atesta calitatea (conform procedurii de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 545/1991 privind supravegherea calitatii produselor si serviciilor, in scopul prevenirii si combaterii faptelor care pot afecta viata sau sanatatea oamenilor, animalelor ori calitatea mediului inconjurator):
    a) Orice prelevare contine, de regula, trei esantioane bune, identificabile oricand, in afara cazurilor cand natura produselor sau cantitatea lor nu permite prelevarea decat a unui singur esantion. Din aceste esantioane, unul este destinat verificarii in laboratorul de incercari, al doilea este destinat pastrarii la laborator ca proba martor, iar al treilea, pastrarii de catre detinatorul produselor, ca proba martor.
    Marimea esantioanelor, modul de prelevare, ambalare, transport si pastrare a acestora vor fi in stricta conformitate cu standardele sau normele de produs si cu metodele de incercari ale laboratoarelor autorizate sau acreditate si vor fi mentionate in procesul-verbal de constatare-esantionare-contraventie (anexa K).
    Importatorul este obligat sa emita comanda pentru testarea, de catre un laborator autorizat sau acreditat, comanda care va fi specificata in procesul-verbal.
    Agentul constatator se va asigura ca transportul si conservarea esantioanelor sa se faca la timp si corect, eliminindu-se astfel posibilitatea deprecierii acestora.
    In toate cazurile, esantioanele prelevate vor fi corect sigilate. Aceste sigilii se vor aplica pe o eticheta compusa din doua taloane (anexa L), ce se vor separa dupa completare si semnare, astfel:
    - un talon va fi preluat de catre specialistul laboratorului, dupa ce acesta verifica integritatea sigiliului;
    - cel de-al doilea talon ramane la agentul constatator.
    Posesorii celor 3 esantioane nu au dreptul sa distruga sau sa modifice starea esantionului dat in grija lor.
    Agentul constatator este obligat sa se asigure ca esantioanele vor ajunge la laboratoarele in profilul carora intra efectuarea incercarilor in maximum 24 de ore de la prelevare, daca perisabilitatea probei sau normativele de produse nu obliga un termen mai scurt de ajungere a esantioanelor la laborator.
    b) Dupa prelevarea esantioanelor, mijlocul de transport cu marfuri poate parasi unitatea vamala spre destinatia importatorului, numai insotit de un proces-verbal (anexa K), in care se specifica expres interdictia de comercializare sau utilizare a produselor respective pana la sosirea si interpretarea raportului de incercari (buletinului de analiza) de la laborator, de catre specialistii imputerniciti.
    Totodata, agentul constatator va comunica (fax, telex, telefon etc.), la inspectiile teritoriale de specialitate pe raza carora se afla destinatarul marfii, interdictia de comercializare sau utilizare pana la sosirea de la laborator a rezultatelor analizelor.
    c) Laboratoarele de incercari autorizate sau acreditate sunt obligate sa efectueze imediat analiza sau incercarea esantioanelor trimise de organele de control.
    Pentru verificarea esantioanelor, laboratoarele vor folosi numai metodele precizate in procedurile tehnice specifice, mentionate in documentele de autorizare sau acreditare a laboratoarelor respective.
    Laboratorul desemnat pentru a efectua analizele unui anumit esantion va intocmi un raport de incercari (buletin de analiza) imediat ce a terminat examinarile respective, dar nu mai tarziu de 3 ore de la incheierea incercarii esantionului, consemnind rezultatele examinarilor si analizelor ajutatoare efectuate asupra esantionului.
    Raportul de incercari sau buletinul de analiza vor fi puse la dispozitia organului care a prelevat esantioanele imediat ce a fost intocmit, dar nu mai tarziu de a doua zi dimineata pana la orele 9,00.
    D. Stabilesc masuri in functie de rezultatele operatiunilor de mai sus:
    a) Neconformitatile, rezultate in urma verificarilor de la pct. III. 2.1.2., lit. A si B, vor fi mentionate in procesul-verbal (anexa K) si se va stabili returnarea transportului de marfuri. Daca nu sunt neconformitati, transportul va fi dirijat spre punctul de destinatie. Procesul-verbal, intocmit in 4 exemplare, va fi transmis:
    - unitatii vamale;
    - importatorului si transportatorului;
    - unitatii din care face parte specialistul imputernicit care a efectuat constatarea;
    - organelor de cercetare penala, dupa caz.
    b) In cazul pct. III. 2.1.2. lit. C, pe baza rezultatelor din raportul de incercari (buletin de analiza), sosit de la laboratorul autorizat sau acreditat, organele de control din judetul de destinatie al transportului stabilesc una dintre masurile:
    b. 1) ridicarea interdictiei de comercializare sau utilizare si acordarea liberului de vama;
    b. 2) mentinerea interdictiei de comercializare sau utilizare, cu aplicarea sanctiunilor prevazute de lege si dispunerea masurii de returnare a transportului la furnizor.
    In ambele cazuri, masura se aduce la cunostinta importatorului prin proces-verbal (anexa K).
    c) In cazul de neconformitati constatate la pct. III. 2.1.2. lit. A, B sau C, dupa caz, se va extinde controlul la importator, pentru verificarea respectarii prevederilor art. 4, 5 si 6 din hotarare.
    III. 2.2. La unitatile vamale din interiorul tarii
    Organele vamale, impreuna cu specialistii imputerniciti conform anexei J, efectueaza controlul marfurilor, aplicand procedura de la pct. III. 2.1.
    Daca nu se constata neconformitati, organele de control acorda liberul de vama pe declaratia vamala de import, care va fi semnata si de specialistii imputerniciti.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Dispozitiile prezentelor norme se aplica si pentru deseurile si produsele prevazute in hotarare, care urmeaza sa fie introduse in tara sub forma de ajutoare si donatii, importuri temporare si in regim de mostre.
    Produsele inscrise in anexa nr. 2 a hotararii, care urmeaza sa fie introduse in tara sub forma de ajutoare cu caracter umanitar, medical si social, vor fi admise pe baza urmatoarelor documente:
    - avizul emis de Comisia interdepartamentala pentru coordonarea activitatii cu caracter umanitar, medical si social, desfasurata de persoane fizice, persoane juridice si organizatii neguvernamentale din strainatate;
    - declaratia donatorului de ajutoare umanitare, prin care sa certifice, pe proprie raspundere, ca produsele nu prezinta risc toxicologic si ecologic;
    - dupa caz, inscriptionarea termenului de garantie sau de valabilitate.
    In cazul in care organele de control constata ca faptele savarsite de catre agentii economici sau alte persoane constituie infractiuni, procesele-verbale de constatare-esantionare-contraventie vor fi inaintate imediat organelor de cercetare penala, care vor actiona, in continuare, conform Codului de procedura penala.

    ANEXA A

    MINISTERUL MEDIULUI
                               METODOLOGIE
                       de emitere a acordului de mediu
    1. Modul de eliberare a acordului de mediu
    Acordul de mediu se emite numai pentru importul categoriilor de deseuri valorificabile, cuprinse in anexa nr. 1 a hotararii, in termen de 20 de zile de la data depunerii documentatiei dupa modelul din anexa A 1.
    2. Continutul documentatiilor ce se prezinta pentru obtinerea acordului de mediu
    2.1. Cerere scrisa a agentului economic importator.
    2.2. Declaratia agentului economic importator, facuta pe propria raspundere, prin care specifica: denumirea deseului ce urmeaza a fi introdus in tara, furnizorul, cantitatea, mijlocul de transport folosit, modul de ambalare, locul de depozitare final si de tranzit, caracteristicile fizico-chimice, bacteriologice si de radioactivitate.
    2.3. Declaratia de accept a beneficiarului pentru produsul importat, referitor la calitate si cantitate, si asumarea responsabilitatii asupra respectarii legislatiei in vigoare din punct de vedere al protectiei mediului si sanatatii in procesul de transport, valorificare si depozitare a deseului importat, precum si a subproduselor rezultate.
    2.4. Avizul Ministerului Sanatatii.
    2.5. Certificat de abilitare, eliberat de Ministerul Industriei.
    2.6. Certificat de inmatriculare de la Camera de Comert si Industrie.
    2.7. Declaratia de conformitate din tara de origine a deseului, cu traducere in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
    2.8. Certificat care sa ateste ca deseul importat nu prezinta risc toxicologic si ecologic, eliberat de organisme autorizate din tara de orgine, cu traducerea in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
    2.9. Punctul de vedere al agentiilor judetene sau al Agentiei municipiului Bucuresti pentru supravegherea si protectia mediului, care sa ateste ca deseul si subprodusele rezultate din prelucrare indeplinesc conditiile legale de protectie a mediului.
    3. Directia de evaluare impact ecologic si avizare va solicita, dupa caz, agentului economic importator referinte si alte acte suplimentare referitoare la deseurile importate, inclusiv buletine de analiza si certificate de calitate.
    4. Refuzul emiterii, suspendarea sau, dupa caz, anularea acordului de mediu se fac in urmatoarele cazuri:
    - documentatie incompleta;
    - documente prezentate cu modificari, stersaturi sau care creeaza suspiciuni;
    - anularea unuia din acordurile, accepturile sau buletinele de calitate solicitate;
    - nerespectarea conditiilor impuse.

    ANEXA A1

    MINISTERUL MEDIULUI
    Directia evaluare impact
    ecologic si avizare
    Nr. ....... / ..........

                             ACORD DE MEDIU
                       Nr. ........ din ........

    Se avizeaza agentul economic (denumire, localitate, certificat de
inmatriculare la Camera de Comert si Industrie) pentru importul urmatoarelor
categorii de deseuri valorificabile conform anexei nr. 1 din Hotararea
Guvernului nr. 340/1992, dupa cum urmeaza:
        Denumirea deseului      Nr. crt. din anexa nr. 1     Cantitatea
                                                                 U/M
        .................       ........................     .............
        .................       ........................     .............
    In urmatoarele conditii obligatorii:
...............................................................................
    Prezentul acord de mediu este valabil pana la data de ................
                                                 Director,
                                               ..............

    ANEXA B

    MINISTERUL SANATATII

                             METODOLOGIE
                        de emitere a acordului

    Acordul Ministerului Sanatatii reprezinta actul de autoritate sanitara de stat, care conditioneaza  obtinerea licentei de import de catre agentii economici care importa deseuri admise conditionat (anexa nr. 1 a hotararii) si produse periculoase pentru sanatatea populatiei (nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26 din anexa nr. 2 a hotararii).
    Acordul Ministerului Sanatatii se emite in baza prevederilor Legii nr. 73/1969 privind regimul stupefiantelor, Legii nr. 3/1979 privind asigurarea sanatatii populatiei, Legii nr. 5/1982 privind regimul pesticidelor, Decretului nr. 466/1979 privind regimul substantelor toxice, Hotararii Guvernului nr. 961/1990 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, precum si a prezentei hotarari.
    Acordul Ministerului Sanatatii are drept scop prevenirea importului de deseuri admise conditionat, contaminate chimic sau biologic (bacteriologic), si de produse considerate periculoase, care nu corespund normelor in vigoare in Romania, deci produse care ar influenta negativ sanatatea populatiei.
    Sunt supuse avizarii:
    1. deseurile valorificabile, admise conditionat, prevazute in anexa nr. 1 a hotararii;
    2. urmatoarele categorii de produse din anexa nr. 2 a hotararii:
-------------------------------------------------------------------------------
 Nr. crt din          Categoria de produse            Pozitia din tariful vamal
 anexa nr. 2
-------------------------------------------------------------------------------
     15       Vitamine si hormoni                     29.36; 29.37
     17       Antibiotice si alti compusi organici    29.41; 29.42
     18       Produse farmaceutice                    30.01-30.06
     21       Uleiuri esentiale, produse si preparate
              de parfumerie si cosmetice              33.01-33.07
     22       Sapunuri, preparate pentru spalat si
              paste pentru modelat                    34.01; 34.02; 34.07
     26       Pesticide (pentru profilaxia
              sanitar-umana)                          38.08
-------------------------------------------------------------------------------
    Acordul se solicita de catre agentul economic abilitat de ministerul de resort sa faca importul respectiv.
    Documentatia pe baza careia se emite acordul:
    1. Cerere scrisa, in care se mentioneaza numele agentului economic importator (firma), adresa, numarul de telefon, telex, fax, denumirea comerciala a produsului si pozitia din tariful vamal in care se incadreaza, furnizorul extern, beneficiarul produsului din tara, caracteristicile fizico-chimice, bacteriologice si de radioactivitate.
    2. Certificatul de abilitare emis de ministerul de resort.
    3. Certificatul de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie.
    4. Declaratia de conformitate din tara de origine pentru deseuri, cu traducerea in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
    5. Certificatul emis de organisme autorizate din tara de origine, prin care sa ateste ca deseurile nu prezinta risc toxicologic, bacteriologic si ecologic, cu traducerea in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
    Acordul se emite de catre:
    A. Directia medicinii preventive, pentru deseurile prevazute in anexa nr. 1 a hotararii si pentru produsele prevazute in anexa nr. 2 a hotararii la nr. crt. 22: sapunuri, preparate pentru spalat si paste pentru modelat si nr. crt. 26: pesticide (pentru profilaxia sanitar-umana).
    B. Directia farmaceutica, pentru produsele prevazute in anexa nr. 2 a hotararii la nr. crt. 15: vitamine si hormoni; nr. crt. 17: antibiotice si alti compusi organici;  nr. crt. 18: produse farmaceutice; nr. crt. 21: uleiuri esentiale, produse si preparate de parfumerie si cosmetice.
    Acordul se emite in cazul existentei tuturor documentelor mentionate mai sus, a continutului lor corespunzator si a concordantei cu prevederile legislatiei din Romania (norme).
    Pe cererea prezentata de agentul economic se inscrie concluzia-referat. Acordul se formuleaza conform modelului anexat, in 2 exemplare, din care un exemplar se inainteaza agentului economic si un exemplar ramane la emitent.
    Pe versoul fiecarui exemplar al cererii de licenta de import se inscrie: "Se avizeaza favorabil importul de ......." (se inscrie, dupa caz, denumirea deseului sau denumirea comerciala si forma de prezentare a produselor).
    Termenul maxim de la prezentarea documentatiei complete pana la emiterea acordului nu trebuie sa depaseasca 10 zile.

    ANEXA B1

    MINISTERUL SANATATII

                                 ACORD
                           nr. ..... din ......

    Avand in vedere cererea (denumirea agentului economic) nr. ...... din .....,
inregistrata la Ministerul Sanatatii sub nr. ..... din ........,
    in baza prevederilor H.G. nr. 340/1992 privind regimul de import al
deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri
periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator si a H.G.
nr. 961/1990 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii,
    expertizind documentatia prezentata,
    SE AVIZEAZA FAVORABIL IMPORTUL DE:
...............................................................................
...............................................................................
    In urmatoarele conditii obligatorii:
...............................................................................
    Prezentul acord este valabil pana la data de: .............................
                                                     Director,

    ANEXA C

    MINISTERUL SANATATII

                                   METODOLOGIE
                         de abilitare a agentilor economici

    1. Domeniu de aplicare

    Prezenta metodologie se aplica tuturor agentilor economici avand ca obiect de activitate importul, care au intentia sa importe produse cuprinse in anexa nr. 2 a hotararii la urmatoarele pozitii din tariful vamal: 29.35; 29.36; 29.37; 29.41; 29.42; 30.01-30.06; 33.01-33.07; 34.01; 34.02; 34.07; 38.08; 38.21; 96.16.
    In acest scop functioneaza, in cadrul Ministerului Sanatatii, Comisia de abilitare a agentilor importatori, numita prin ordin al ministrului sanatatii, care emite certificate de abilitare, conform  modelului din anexa C 1 la prezenta metodologie.
    2. Conditii de acordare a certificatelor de abilitare
    In scopul obtinerii certificatelor de abilitare, agentii economici importatori vor prezenta la Ministerul Sanatatii, cu mentiunea "pentru Comisia de abilitare", urmatoarele documente:
    a) solicitarea in scris a agentului economic importator, din care sa rezulte:
    - numele si sediul social al firmei;
    - numarul de inregistrare la Camera de Comert si Industrie;
    - scopul, obiectul si profilul de activitate;
    - grupa de produse si pozitia din tariful vamal pentru care solicita abilitarea;
    - experienta in domeniu a firmei;
    b) copie xeroxata dupa certificatul de inmatriculare a agentului economic la Camera de Comert si Industrie;
    c) fisa de prezentare a specialistilor angajati ai agentului economic, ce urmeaza a se ocupa de importul produselor pentru care solicita abilitarea; se vor anexa in copie carnetele de munca;
    d) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca nu a suferit sanctiuni in legatura cu activitatea pentru care solicita abilitarea;
    e) declaratia agentului economic ca si-a insusit prevederile hotararii.
    Nu se elibereaza certificate de abilitare agentilor economici care:
    - depun documentatie incompleta fata de cele prezentate mai sus;
    - nu sunt autorizati sa desfasoare activitate de comert exterior;
    - nu au angajat farmacist in cazul importului de medicamente si specialist in comert exterior pentru toate categoriile de produse.
    3. Desfasurarea activitatii de abilitare
    Certificatele de abilitare se elibereaza in 5-7 zile de la depunerea documentatiei.
    Comisia are dreptul sa solicite agentilor economici importatori informatii suplimentare legate de profilul de activitate, experienta in domeniu, cu respectarea prevederilor Legii sanitare, a prezentei hotarari si a altor prevederi legale privind circulatia produselor din anexa nr. 2 a hotararii.
    Abilitarea agentului economic se concretizeaza in eliberarea, de catre comisie, a certificatului de abilitare (anexa C 1).
    4. Anularea certificatului de abilitare
    Incalcarea prevederilor hotararii, precum si a legislatiei in domeniul circulatiei produselor farmaceutice, a regimului pesticidelor si a regimului substantelor toxice atrage dupa sine - la sesizarea agentilor constatatori prevazuti in art. 14 din hotarare - anularea sau, dupa caz, suspendarea, pe o perioada limitata, a certificatului de abilitare.
    Comisia de abilitare va comunica Ministerului Comertului si Turismului, Directiei Generale a Vamilor, Ministerului Mediului si Ministerului de Interne, in termen de 48 de ore, masura luata.
    Comisia de abilitare are obligatia de a tine si actualiza evidenta agentilor economici carora li s-au eliberat, anulat sau suspendat, temporar, certificatele de abilitare.

    ANEXA C1

    MINISTERUL SANATATII
    Comisia de abilitare
    Nr. ...... din .......

                           CERTIFICAT DE ABILITARE

    Se abiliteaza agentul economic (denumire, localitate, certificat de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie) pentru importul urmatoarelor grupe de produse:
       Denumirea grupei de produse          Pozitia din tariful vamal
    Prezentul certificat este valabil pana la data de ........, cu drept de prelungire.
    Prezentul certificat nu exonereaza agentul economic importator de raspunderile ce-i revin, potrivit legii, pentru introducerea in tara si utilizarea in mod necorespunzator a produselor pentru importul carora a fost abilitat.
    Agentul economic abilitat este obligat sa anunte Comisia de abilitare despre orice modificare intervenita in documentatia solicitata la abilitare, in termen de 15 zile de la schimbarea produsa.
                                                Presedinte/director,

    ANEXA D

    MINISTERUL AGRICULTURII
    SI ALIMENTATIEI

                                METODOLOGIE
                           de emitere a acordului

    A. Conditii de import de produse de origine animala (nr. crt. 1 din anexa nr. 2 a hotararii) si de alte produse de uz veterinar (nr. crt. 15 si 18 din anexa nr. 2 a hotararii)
    Acordul se emite de Directia generala sanitara veterinara din Ministerul Agriculturii si Alimentatiei agentilor economici care sunt abilitati sa importe asemenea produse.
    Importatorul are obligatia de a solicita Directiei generale sanitare veterinare conditiile sanitare veterinare pentru realizarea operatiunii de import anterior contractarii importului.
    In baza Legii sanitare veterinare nr. 75/1991, a conventiilor si acordurilor sanitare veterinare incheiate intre Romania si tarile exportatoare, Directia generala sanitara veterinara stabileste conditiile specifice si le transmite solicitantului. Acesta are obligatia de a trata aceste conditii cu exportatorul si de a comunica emitentului acceptarea lor asa cum au fost stabilite de acesta sau cu modificarile propuse de autoritatea tarii exportatoare. Aceste modificari se analizeaza de Directia generala sanitara veterinara si, dupa caz, se decide.
    Produsele mentionate la nr. crt. 15 si 18 din anexa nr. 2 a hotararii sunt acceptate la import numai daca sunt inregistrate in Romania pe baza certificatului de inregistrare a produsului in cauza, emis de Directia generala sanitara veterinara din Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
    Dupa stabilirea conditiilor, Directia generala sanitara veterinara emite si transmite in scris importatorului acordul sanitar veterinar de import si modelul de certificat sanitar veterinar care va insoti marfa. Aceste documente se comunica in scris si inspectoratelor de politie sanitara veterinara de la punctele de trecere a frontierei si directiilor sanitare veterinare din judetele beneficiare a importurilor.
    B. Conditii de import de pesticide (nr. crt. 26 din anexa nr. 2 a hotararii)
    Se emite acordul pentru importul (si introducerea in Romania) a pesticidelor de catre Directia de protectie a plantelor si carantina fitosanitara din Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, cu respectarea intocmai de catre cei abilitati a urmatoarei metodologii:
    1. se admite importul (si introducerea in tara) a pesticidelor numai la parametrii de calitate prezentati la omologare si cu termen de garantie pentru o perioada in care ele pot fi folosite;
    2. pesticidele nu se importa (si nu se introduc in tara) in ambalaje folosite in Romania pentru ambalarea produselor alimentare, farmaceutice si cosmetice;
    3. pesticidele se pot introduce in tara in urmatoarele categorii de ambalaje:
    - butoaie de tabla (vernisate in interior), capacitate maxima 200 l, cu minimum doua cercuri sau nervuri pentru protectia la rostogolire;
    - bidoane din polietilena sau din tabla (vernisata in interior), capacitate maxima 60 l, cu 1-2 minere (in functie de capacitate) comode pentru manipulare normala;
    - saci de polietilena (cu minimum o folie rezistenta si cu maximum doua suduri la capete) sau de hartie (cu minimum patru foi in interior) cusuti sau legati la gura de umplere cu sfoara, capacitate maxima 30 kg;
    - sticle, flacoane, pungi de polietilena (minimum doua folii), fiole (una sau mai multe bucati intr-o punga de plastic transparent, etansata perfect);
    4. ambalajele trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    - anterior sa nu fi fost folosite pentru alte produse;
    - sa reziste la multiple manipulari pe timpul de garantie al continutului si sa asigure in aceasta perioada integritatea calitatilor fizico-chimice ale pesticidului;
    - sa poarte (prin inscriptionare sau turnare) insemnele STAS: CAP DE MORT - OTRAVA, INFLAMABIL (daca este cazul) si chiar unele delimitari sau gradatii de continut de ml sau grame;
    - sa fie etansate si cu posibilitati de sigilare a orificiilor de umplere si de aerisire; sigiliul aplicat trebuie sa prezinte siguranta pe timpul transportului si al depozitarii la beneficiar;
    - dopul si busonul (unde este cazul) sa aiba imprimat insemnul STAS: CAP DE MORT - OTRAVA;
    - ambalajele pentru pulberi si granule sa aiba o singura gura de umplere;
    - tipul si dimensiunea ambalajului sunt la dispozitia importatorului, dar trebuie sa corespunda  celor mentionate mai sus; in prealabil, se solicita avizul Directiei de protectie a plantelor si carantina fitosanitara din Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;
    - fiecare ambalaj va avea (daca este posibil) culoarea grupei de toxicitate din care face parte continutul sau alta culoare, in afara de rosu, verde, albastru sau negru;
    - mai multe sticle, flacoane, fiole, pungi pot fi livrate in cutii (de carton, tabla, plastic etc.), cu cartoane sau alte placi izolatoare intre ele; cutiile trebuie sa fie rezistente la multiple manipulari si sa poarte - bine lipita - cate o eticheta cu instructiunile  cuprinse  in anexa D 1 si anexa D 2;
    - continutul ambalajului trebuie sa corespunda cantitativ cu datele inscrise pe eticheta, precum si in actul de transport;
    5. este interzis transportul pesticidelor cu cisterne (cai ferate, auto etc.) sau in ambalaje care nu indeplinesc conditiile prezentei metodologii;
    6. fiecare ambalaj ce contine pesticide va purta obligatoriu doua etichete scrise in limba romana si cat mai vizibil:
    - eticheta a) (anexa D 1): prezentarea pesticidului;
    - eticheta b) (anexa D 2): cu instructiuni de manipulare, transport, depozitare, folosire, protectie a muncii, prevenire si stingere a incendiilor, modul de decontaminare sau de distrugere a ambalajului dupa golire.
    Textul pentru etichetele a) si b) se inscriptioneaza pe fond alb, in culoarea grupei de toxicitate din care face parte pesticidul respectiv, si trebuie sa se refere la legislatia valabila pentru Romania; se pot introduce si pictograme acceptate pentru Romania;
    7. personalul folosit la manipularea si transportul pesticidelor trebuie sa fie instruit in acest sens de catre importator sau expeditor, iar mijlocul de transport trebuie sa corespunda pentru aceste produse;
    8. importatorii de pesticide  raspund de respectarea intocmai a obligatiilor de mai sus, care au ca scop pastrarea sanatatii oamenilor si protectia mediului inconjurator.
    NOTA:
    Aceasta metodologie se aplica si pentru pesticidele cate intra in tara sub forma de "ajutoare".

    ANEXA D1

                              ETICHETA a)
    Producator ...........                     Furnizor ...............
                           Denumire comerciala
                             contine % s.a.
    Inflamabil
    Toxic                                              Grupa .........
    Pentru ........                                    de toxicitate
    Omologat cu autorizatia nr. ........../anul
    Lot nr. ........ data fabricatiei .........
    Termen de garantie ..... contine ....+(-) 1
    Atentie, inainte de folosirea continutului
    consultati recomandarile din eticheta
    alaturata !.

    ANEXA D2

                               ETICHETA b)
    Producator ...............                  Furnizor ...............
         Inflamabil
    Punct de inflamabilitate ...... grade C                     OTRAVA
                                                             CAP DE MORT
                            Denumire comerciala
                                                       Grupa de toxicitate
                                                       ...................
                        - conform omologarii -
    Omologat in Romania cu autorizatia nr. ........./ anul
    Toxic pentru albine, pasari, animale de curte, vinat, pesti - dupa caz.
                         Proprietati fizico-chimice
    (..... produsul .....) este un concentrat emulsionabil, o pulbere muiabila
....... ce contine ........ % s.a. (se trece numele comun international al s.a.)
si se prezinta sub forma de lichid limpede, omogen, mobil (sau pulbere fina,
omogena sau .......) de culoare ........., cu miros ....... . Este (sau nu)
corosiv (se trec si alte proprietati specifice).
                           Timp de pauza
    Dupa aplicarea ultimului tratament si pana la recoltare trebuie sa treaca
....... zile.
                           Mod de actiune
    (.... produsul.....) actioneaza prin contact, ingestie, sistemic etc.
                           Mod de intrebuintare
    (.... produsul.....) se aplica prin stropiri-prafuiri (la avertizare) in
timpul de repaus, vegetatie, la urmatoarele culturi ..... si in doza de .....
(se trec culturile, testele si dozele omologate pentru Romania).
                           Compatibilitate
    (.... produsul.....) este compatibil cu majoritatea insectofungicidelor
folosite in mod curent in Romania, cu exceptia ..........
                     Masuri de igiena si protectie a muncii
    A se evita inhalarea sau contactul produsului cu ochii si pielea. In timpul
lucrului se poarta obligatoriu echipament de protectie, nu se bea, nu se maninca
si nu se fumeaza.
    Dupa terminarea lucrului se spala bine miinile si fata cu multa apa si
sapun, fara a freca.
    In caz de intoxicare prin ingestie, cutanat sau inhalare, se iau urmatoarele
masuri:
    - scoaterea accidentatului din mediul toxic sau poluat;
    - scoaterea imbracamintei contaminate;
    - spalarea tegumentelor cu apa multa sau cu solutii alcaline, daca sunt la
indemina;
    - transportarea de urgenta a acidentatului la cea mai apropiata unitate
sanitara: tratament sub supraveghere medicala.
    Nu se foloseste lapte ca antidot.
    A nu se lasa produsul la indemina copiilor, persoanelor bolnave, femeilor
gravide sau care alapteaza, batrinilor etc.
    A nu se contamina apa, alimentele, furajele, semintele si ambalajele
acestora.
    A nu se imprastia produsul in apropierea surselor de apa sau pe alte culturi
decat pe cea recomandata.
             Masuri de prevenire si stingere a incendiilor
    Se trec masurile specifice fiecarui produs, dar cu aplicabilitate in
Romania.
             Conditii de depozitare si transport
    Produsul se depoziteaza in ambalajul original, sigilat, in incaperi uscate,
destinate in exclusivitate pentru pesticide, fara actiunea directa a razelor
solare si a caldurii (pesticidele din grupa I de toxicitate se depoziteaza
separat de alte pesticide). Transportul se efectueaza ferit de intemperii si
caldura. Pe timpul manipularii, transportului si al depozitarii se iau
obligatoriu toate masurile de protectie a muncii, p.s.i. etc.
    Se trec metode de decontaminare sau distrugere a ambalajelor dupa golire,
precum si alte obligatii specifice.
    Temperatura de depozitare intre ....... grade C si ....... grade C.
                Termen de garantie
    Produsul este garantat ...... luni de la livrare, in conditiile de
depozitare mentionate mai sus.
..............................     Nota: Orice nerespectare a indicatiilor de
                                         mai sus va duce la diminuarea
                                         eficacitatii sau la un esec total.
    Textul de mai sus poate fi           Pentru lamuriri suplimentare va
    completat si cu alte date            adresati la ........................
            C. Documentatia de baza necesara emiterii acordului
    Acordul se solicita de catre agentul economic abilitat de ministerul de
resort sa faca importul respectiv.
    Documentatia pe baza careia se emite acordul:
    1. Cerere scrisa, in care se mentioneaza numele agentului importator
(firma), adresa, nr. telefon, telex, fax, denumirea comerciala a produsului si
pozitia din tariful vamal in care se incadreaza, furnizorul extern, beneficiarul
produsului din tara, caracteristicile fizico-chimice, bacteriologice si
radioactivitatea.
    2. Certificatul de abilitare emis de ministerul de resort.
    3. Certificatul de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie.
    4. Declaratia de conformitate din tara de origine pentru produse, cu
traducerea in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
    Acordul se emite de catre Directia de protectie a plantelor si carantina
fitosanitara din cadrul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.

    ANEXA D3
    MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
    Directia ...............

                               ACORD
                         nr. ...... din ..........
    Avand in vedere cererea (denumirea agentului economic) nr. ...... din
........., inregistrata la Ministerul Agriculturii si Alimentatiei sub nr.
...... din ..............,
    in baza prevederilor H.G. nr. 340/1992 privind regimul de import al
deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri
periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator,
    expertizind documentatia prezentata,
    SE AVIZEAZA FAVORABIL IMPORTUL DE:
...............................................................................
...............................................................................
    In urmatoarele conditii obligatorii:
...............................................................................
    Prezentul acord este valabil pana la data de ................
                                          Director,

    ANEXA E
    MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI

                           METODOLOGIE
                     de abilitare a agentilor economici
    1. Domeniul de aplicare
    Prezenta metodologie se aplica agentilor economici avand ca obiect de activitate importul de produse prevazute in anexa nr. 2 a hotararii, care intra in sfera de competenta a Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
    In acest scop functioneaza, in cadrul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, Comisia de abilitare a agentilor importatori, numita prin ordin al ministrului, care va elibera certificate de abilitare, conform modelului din anexa E 1.
    2. Conditii de acordare a certificatelor de abilitare
    In scopul obtinerii certificatului de abilitare, agentii economici importatori vor prezenta la Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, cu mentiunea "pentru Comisia de abilitare", urmatoarele documente:
    a) solicitarea, in scris, a agentului economic importator pentru abilitare, din care sa rezulte:
    - numele si sediul firmei;
    - numarul de inregistrare la Camera de Comert si Industrie;
    - scopul, obiectul si profilul de activitate;
    - produsele pentru care solicita abilitarea;
    - experienta in domeniu a firmei;
    b) copie xeroxata dupa certificatul de inmatriculare a agentului economic la Camera de Comert si Industrie;
    c) fisa de prezentare a specialistilor angajati ai agentului economic, ce urmeaza a se ocupa de importul produselor pentru care solicita abilitarea;
    d) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca nu a suferit sanctiuni in legatura cu activitatea pentru care solicita abilitarea;
    e) lista agentilor economici interni specializati, utilizatori directi ai produselor pentru care se efectueaza importul, insotita de angajamentul scris al acestora de preluare a produselor ce fac obiectul importului;
    f) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca si-a insusit prevederile hotararii.
    Nu se elibereaza certificate de abilitare agentilor economici care:
    - depun documentatie incompleta fata de cele solicitate mai sus;
    - nu sunt autorizati sa desfasoare activitate de comert exterior;
    - nu au angajati specialisti in domeniul importului de produse pentru care solicita abilitarea.
    3. Desfasurarea activitatii de abilitare
    Certificatele de abilitare se elibereaza in 5-7 zile de la depunerea documentatiei.
    Comisia are dreptul sa solicite agentilor economici importatori si alte informatii legate de profilul de activitate si de experienta in domeniu.
    4. Anularea certificatului de abilitare
    Comiterea de catre agentul economic a unor contraventii in sensul prevederilor hotararii, precum si al legislatiei in domeniul circulatiei produselor, atrage anularea sau, dupa caz, suspendarea pe o perioada limitata a certificatului de abilitare.
    Comisia de abilitare va comunica celorlalte ministere interesate, in termen de 48 de ore, decizia luata.
    Comisia de abilitare are obligatia de a tine si actualiza evidenta agentilor economici carora li s-au eliberat, anulat sau suspendat temporar certificatele de abilitare.

    ANEXA E1
    MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
    Comisia de abilitare
    Nr. ....../..........


                      CERTIFICAT DE ABILITARE
    Se abiliteaza agentul economic (denumire, localitate, certificat de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie) pentru importul urmatoarelor grupe de produse:
          Denumirea grupei de produse        Pozitia din tariful vamal
    Prezentul certificat este valabil pana la data de ............, cu drept de prelungire.
    Prezentul certificat nu exonereaza agentul economic importator de raspunderile ce-i revin, potrivit legii, pentru introducerea in tara si utilizarea in mod corespunzator a produselor pentru importul carora a fost abilitat.
    Agentul economic abilitat este obligat sa anunte Comisia de abilitare despre orice modificare intervenita in documentatia solicitata la abilitare, in termen de 15 zile.
                                 Director,

    ANEXA F
    MINISTERUL INDUSTRIEI

                             METODOLOGIE
                   de abilitare a agentilor economici
    1. Domeniul de aplicare
    Prezenta metodologie se aplica agentilor economici avand ca obiect de activitate importul de produse prevazute in anexele nr. 1 si nr. 2 ale hotararii, care intra in sfera de competenta a Ministerului Industriei.
    In acest scop functioneaza, in cadrul Ministerului Industriei, Comisia de abilitare a agentilor importatori, numita prin ordin al ministrului, care va elibera certificatul de abilitare, conform modelului din anexa F 1.
    2. Documentatii necesare
    In scopul obtinerii certificatului de abilitare, agentii economici vor prezenta la Ministerul Industriei, cu mentiunea "pentru Comisia de abilitare", urmatoarea documentatie:
    a) solicitarea, in scris, a agentului economic importator pentru abilitare, din care sa rezulte: denumirea si sediul firmei;  numarul de inregistrare la Camera de Comert si Industrie; scopul, obiectul si profilul de activitate; produsele pentru care solicita abilitarea si codul vamal al acestora; experienta in domeniu a firmei;
    b) copie xeroxata dupa certificatul de inmatriculare a agentului economic la Camera de Comert si Industrie;
    c) fisa de prezentare a specialistilor angajati ai agentului economic ce urmeaza a se ocupa de importul substantelor pentru care solicita abilitarea; se vor anexa in copie carnetele de munca;
    d) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca nu a suferit sanctiuni in legatura cu activitatea pentru care solicita abilitare;
    e) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca si-a insusit prevederile hotararii.
    Nu se elibereaza certificate de abilitare agentilor economici care:
    - depun documentatii incomplete fata de cele prezentate mai sus;
    - nu sunt autorizati sa desfasoare activitate de comert exterior;
    - nu au angajati specialisti in domeniul importului de substante pentru care solicita abilitarea.
    3. Desfasurarea activitatii de abilitare
    Certificatele de abilitare se elibereaza in maximum 7 zile de la depunerea documentatiei.
    Comisia solicita agentilor economici importatori, dupa caz, informatii suplimentare legate de profilul de activitate, experienta in domeniu, caracteristicile produselor pentru care solicita abilitarea, potentialii consumatori ai acestor produse, cu respectarea prevederilor hotararii.
    Abilitarea agentului economic se concretizeaza in eliberarea de catre comisie a certificatului de abilitare, prezentat in anexa F 1.
    4. Anularea certificatului de abilitare
    Comiterea de catre agentul economic a unor contraventii in sensul prevederilor hotararii atrage dupa sine, la solicitarea agentilor constatatori prevazuti in art. 14 al hotararii, anularea sau, dupa caz, suspendarea pe o perioada limitata a certificatului de abilitare.
    Comisia de abilitare va comunica Ministerului Comertului si Turismului si Ministerului Economiei si Finantelor - Directia Generala a Vamilor, in termen de 48 de ore de la primirea instiintarii, decizia luata.
    Comisia de abilitare are obligatia de a tine si actualiza permanent evidenta agentilor economici carora li s-au eliberat anual sau suspendat temporar certificate de abilitare.

    ANEXA F1

    MINISTERUL INDUSTRIEI
    Comisia de abilitare
    Nr. ..... / .........

                           CERTIFICAT DE ABILITARE

    Se abiliteaza agentul economic (denumire, localitate, numarul de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie) pentru importul urmatoarelor categorii de deseuri si/sau produse periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator.
        Denumirea categoriei de deseuri/produse              Pozitie
                                                    (Nr. crt. din anexa nr. 1)
                                                    (Pozitia din tariful vamal
                                                     - anexa nr. 2)
    Prezentul certificat este valabil pana la data de ............., cu drept de prelungire.
    Prezentul certificat nu exonereaza agentul economic importator de raspunderile ce-i revin, potrivit legii, pentru introducerea in tara si utilizarea in mod necorespunzator a deseurilor si produselor periculoase pentru importul carora a fost abilitat.
    Agentul economic abilitat este obligat sa anunte Comisia de abilitare despre orice modificare intervenita in documentatia solicitata la abilitare, in termen de 15 zile.
                               Presedinte/director,

    ANEXA G

    MINISTERUL COMERTULUI SI TURISMULUI

                             METODOLOGIE
            de emitere si reconfirmare a licentelor de import

    1. Importul deseurilor prevazute in anexa nr. 1 si al produselor prevazute in anexa nr. 2, nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26 este supus, conform Ordinului ministrului comertului si turismului nr. 62/1992, licentelor de import emise de Ministerul Comertului si Turismului.
    2. Eliberarea licentelor de import, in conformitate cu Ordinul ministrului comertului si turismului nr. 49/1991, pentru deseurile prevazute la anexa nr. 1, se face prin Directia generala de politica comerciala, numai cu conditia prezentarii de catre agentii economici solicitanti a urmatoarelor:
    - certificatul de abilitare a agentului economic pentru efectuarea acestor importuri, emis de Ministerul Industriei;
    - acordurile Ministerului Mediului si Ministerului Sanatatii, care trebuie mentionate si certificate cu semnatura si stampila pe versoul tuturor celor 3 exemplare ale cererilor de licenta.
    3. Eliberarea licentelor de import, in conformitate cu Ordinul ministrului comertului si turismului nr. 49/1991, pentru produsele prevazute in anexa nr. 2 la nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26, se face prin Directia generala de politica comerciala, numai cu conditia prezentarii de catre agentii economici solicitanti a urmatoarelor:
    - certificatul de abilitare a agentului economic pentru efectuarea acestor importuri, emis de ministerele de resort, dupa caz;
    - avizul Ministerului Sanatatii sau al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, dupa caz. Acordurile trebuie mentionate si certificate cu semnatura si stampila pe versoul tuturor celor 3 exemplare ale cererilor de licenta si vor contine, in mod obligatoriu, denumirea comerciala a produselor admise la import prin acordul respectiv.
    4. Eliberarea licentelor de import se va face in stricta conformitate cu avizele obtinute.

    ANEXA H

                             TERMINOLOGIA
                    utilizata in procedura de control

    - Declaratie de conformitate - declaratie scrisa, facuta de un furnizor din tara de origine informand, pe propria raspundere, ca produsul este conform unei norme sau altui document specificat.
    - Certificat de calitate (raport de incercari sau buletin de analiza) - document care prezinta rezultatele si concluziile tuturor incercarilor si alte informatii referitoare la acestea, eliberat de un laborator de incercari autorizat din tara de orgine.
    - Esantion - portiunea sau cantitatea de produse extrase dintr-un anumit lot, pe baza unor criterii stabilite prin standarde sau proceduri specifice, si care, ca urmare a incercarilor (verificarilor) efectuate asupra sa, permite sa se estimeze calitatea intregului lot.
    In lipsa altor prevederi ale unor proceduri sau norme specifice, modul de prelevare a esantioanelor va fi in conformitate cu metodele prevazute in STAS 6085/1986.
    - Neconformitate - abatere de la caracteristicile calitative declarate de furnizor, de la conditiile contractuale sau de la alte cerinte devenite obligatorii prin reglementari legale.
    - Termen de garantie - limita de timp stabilita de catre producator, in cadrul caruia produsul achizitionat trebuie sa-si pastreze caracteristicile calitative prescrise, iar cumparatorul are dreptul la remedierea sau inlocuirea acestuia, daca defectiunile nu-i sunt imputabile.
    - Termen de valabilitate - limita de timp stabilita de catre producator, in care produsul poate fi consumat si in care acesta trebuie sa-si mentina caracteristicile calitative prescrise, daca au fost respectate conditiile de transport, manipulare, depozitare si consum.

    ANEXA I

    DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
    Vama ......................
    Nr. ......./...............

                                CONVOCARE
                            (Nota telefonica)

    In conformitate cu prevederile art. 7 si 8 din Hotararea Guvernului nr. 340/1992, va solicitam participarea la controlul vamal al importului de ..........., importat de ..................., incarcat pe mijlocul de transport .................., in ziua de .............. pana la ora ............, la sediul nostru situat in .................... .
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.   Organul teritorial*) de control          Numele si prenumele   Semnatura
crt.                                           specialistului
-------------------------------------------------------------------------------
 1. Inspectoratul judetean si al municipiului
    Bucuresti pentru calitatea produselor si
    serviciilor
 2. Inspectia judeteana si a municipiului
    Bucuresti din Agentia pentru supravegherea
    si protectia mediului
 3. Centrul judetean si al municipiului
    Bucuresti de medicina preventiva
 4. Inspectia Nationala a Medicamentului -
    laboratoarele interjudetene
 5. Politia judeteana si a municipiului
    Bucuresti sanitar-veterinara
 6. Politia judeteana si a municipiului
    Bucuresti fitosanitara din inspectoratele
    de protectie a plantelor si carantina
    fitosanitara.
-------------------------------------------------------------------------------
                                   Sef vama,
------------
    *) Specialistii Ministerului Industriei vor fi convocati, dupa caz, in situatii speciale, intrucat acesta nu are organe teritoriale.


    ANEXA J

    DIRECTIA GENERALA A VAMILOR

                             REPARTIZAREA
     specialistilor imputerniciti, potrivit competentelor, sa participe la
     controlul vamal
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.  Organul teritorial de control*)   Nr. crt. din anexa   Nr. crt. din anexa
crt.                                   nr. 1 a hotararii    nr. 2 a hotararii
-------------------------------------------------------------------------------
 1. Inspectoratul judetean si al       1, 2, 3, 4, 5, 6,    2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,
    municipiului Bucuresti pentru      7, 8, 9, 10, 11,     10, 11, 12, 13, 14,
    calitatea produselor si            12, 13, 14.          15, 16, 17, 20, 22,
    serviciilor                                             23, 24, 25, 27, 28,
                                                            31.
 2. Inspectia judeteana si a           1, 2, 3, 4, 5, 6,    2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,
    municipiului Bucuresti din Agentia 7, 8, 9, 10, 11,     9, 10, 11, 12, 13,
    pentru supravegherea si protectia  12, 13, 14.          14, 17, 20, 24, 25,
    mediului                                                26, 27, 28.
 3. Centrul judetean si al municipiului
    Bucuresti de medicina preventiva   12, 13, 14.          22, 26.
 4. Inspectia Nationala a Medicamentului
    - laboratoarele interjudetene           -               15, 17, 18, 21, 31.
 5. Politia judeteana si a municipiului                     1, 15, 18, 23, 29,
    Bucuresti sanitar-veterinara            -               30.
 6. Politia judeteana si a municipiului
    Bucuresti fitosanitara din
    inspectoratele de protectie  a
    plantelor si carantina fitosanitara.    -               19, 26.
-------------------------------------------------------------------------------
    *) Specialistii imputerniciti ai Ministerului Industriei vor fi convocati, dupa caz, in situatii speciale, avand competente pentru toate categoriile de deseuri din anexa nr. 1 a hotararii, precum si pentru produsele din anexa nr. 2 a hotararii, cu exceptia celor prevazute la nr. crt. 1, 15, 18, 19, 23 si 26.

    ANEXA K

    DENUMIREA ORGANULUI IMPUTERNICIT CU APLICAREA
    HOTARARII GUVERNULUI Nr. 340/1992
    .................................
    .................................

                               PROCES-VERBAL
                   DE CONSTATARE-ESANTIONARE-CONTRAVENTIE
                             Nr. ............
    Incheiat azi ........... 199..., orele ........, la unitatea vamala .................. . Firma transportatoare ..................................... (denumirea completa, adresa, telefon, fax, telex). Reprezentantul transportatorului .................................... (numele, prenumele, actul de identitate, seria/nr). Mijlocul de transport .............. seria/nr. .......

           A. Elemente referitoare la produsele supuse verificarii
    Produsul ..........................., cantitatea supusa controlului: ......;
metoda de control aplicata: .............; marimea esantionului ................
Documente la baza controlului ......................... .
          B. S-au preluat esantioane pentru analizarea/incercarea in laborator
-------------------------------------------------------------------------------
                                                                  Persoanele
                                                                  care au fost
                                                                  prezente la
Nr.   Produsul/  Cantitatea aflata   Marimea   Marcajul/sigiliul  esantionare
crt. producator  la detinator      esantionului                   si au primit
                                                                  spre pastrare
                                                                  probele martor
-------------------------------------------------------------------------------
...............................................................................
...............................................................................
-------------------------------------------------------------------------------
    Agentul economic a emis comanda nr. ............/.......
    Esantioanele au fost expediate prin ...................
    Rezultatele analizelor si incercarilor vor fi comunicate telex/prin B.A.,
pana la data de ...........................
         C. Constatari facute in timpul desfasurarii controlului:
...............................................................................
...............................................................................
         D. Masuri stabilite in baza constatarilor:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
         E. S-au aplicat urmatoarele sanctiuni contraventionale:
-------------------------------------------------------------------------------
  Numele si prenumele           Actul de    Valoarea   Articolul din  Luat
  persoanei, ocupatia  Adresa   identitate  amenzii    Hotararea      cunostinta
  si locul de munca   completa  nr., data,             Guvernului     Nr.
                                emitentul              nr. 545/1991   chitanta
                                                       H.G. nr.       achitat
                                                       340/1992
-------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------
    NOTA:
    Conform Legii nr. 32/1968, cel in cauza poate achita in termen de 48 de ore jumatatea amenzii in contul B.C. 60.22.1.03, judet (sector) Ministerul Finantelor, iar chitanta va fi prezentata la .................. in termen de 10 zile.
    In caz contrar, se va proceda la executarea silita, prin Administratia financiara, cu amenda integrala.
           MARTOR OCULAR
    (cand se refera la semnarea P.V.)
    D-l (d-na) ......................, domiciliat(a) in ......................,
str. ........... nr. ......., bloc ........, scara ......., apartament ........,
sector .........., telefon ............, act de identitate ............ seria
..... nr. ........., emis de ............., la data de .............. .
            Semnatura
      .......................
      .......................
    Prezentul proces-verbal s-a intocmit in ......... exemplare, din care au
fost difuzate la .........................

     Agent constatator                         Importator/transportator
    ..................                   Am luat cunostinta de continutul
       (semnatura)                       procesului-verbal ................
                                         (nume, prenume, functie) .............
                                         ......................................
                                         Am urmatoarele observatii ............
                                         ......................................
                                         Semnatura ............................

    ANEXA L

    ORGANUL INSARCINAT CU APLICAREA
    HOTARARII GUVERNULUI nr. 340/1992

                       ETICHETA PENTRU ESANTION
         (Talonul care ramane pe esantion - la agentul constatator)
    Denumirea produsului ....................................................
    Locul prevalarii ........................................................
    Data prevalarii ............................. ora .......................
    Numerele aplicate esantioanelor prevalate ...............................
    .........................................................................
    Proces-verbal de prevalare: nr. .................. data .................
    Nr. de inregistrare la laborator ........................................
    Data .............. ora ........... valoarea esantioanelor ..............
    Declarata de detinatorul marfii .........................................
    Numele, functia si semnatura agentului constatator,
    .........................................................................
           Numele, functia si semnatura primitorului de la laborator,
    .........................................................................

    ORGANUL INSARCINAT CU APLICAREA
    HOTARARII GUVERNULUI nr. 340/1992
                                                            Loc pentru
                                                             sigiliu
                       ETICHETA PENTRU ESANTION
                  (Talonul volant - pentru laborator)
    Nr. de inregistrare la laborator .........................................
    Data ................. ora ........... denumirea produsului ..............
    ..........................................................................
    Denumirea destinatarului marfii: .........................................
    Denumirea expeditorului: .................................................
    Denumirea transportatorului: .............................................
        Numele, functia si semnatura            Semnatura transportatorului
        agentului constatator,                         marfii,
        .............................           ...........................
                        Numele, functia si semnatura
                        primitorului de la laborator,
                        .............................
    Nr. P.V. de prelevare ...........................




SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 340/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 340 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 340/1992
Legea 379 2004
pentru modificarea si completarea Legii nr. 178/2000 privind produsele cosmetice
Hotărârea 228 2004
privind controlul introducerii in tara a deseurilor nepericuloase, in vederea importului, perfectionarii active si a tranzitului
Hotărârea 1618 2003
privind regimul de import al produselor periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediu
Ordin 223 2003
privind aprobarea formularului-tip al procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor pentru nerespectarea regimului special al substantelor si preparatelor chimice periculoase si a modelului de chitanta pentru plata amenzilor aplicate
Hotărârea 1071 2003
pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 340/1992 privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator
Legea 264 2003
pentru modificarea si completarea Legii nr. 178/2000 privind produsele cosmetice
Legea 508 2002
pentru modificarea si completarea Legii nr. 178/2000 privind produsele cosmetice
Hotărârea 9 2002
pentru completarea anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 340/1992 privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator
Hotărârea 383 2000
pentru completarea anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 340/1992 privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator
Ordin 36 1999
privind regimul de export si import al marfurilor
Hotărârea 145 1995
pentru completarea Hotaririi Guvernului nr. 340/1992 si stabilirea unor exceptii de la prevederile acestei hotariri
Hotărârea 757 1992
privind aprobarea procedurilor de aplicare a prevederilor art. 2 lit. d), e), f), g), i), k), l) si m) din Hotarirea Guvernului nr. 482/1992 conform anexelor nr. 1 - 19.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu