Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 23 din 6 ianuarie 2010

privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 25 din 13 ianuarie 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 9 alin. (1) şi (3) din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Se aprobă standardele de cost pentru serviciile sociale organizate şi administrate, în condiţiile legii, de către furnizorii publici de servicii sociale.

(2) Standardele de cost stau la baza determinării necesarului cheltuielilor de funcţionare ale serviciilor sociale organizate şi administrate de furnizorii publici de servicii sociale din unităţile administrativ-teritoriale, precum şi a alocării sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru bugetele locale.

(3) Standardele de cost constituie unul dintre criteriile în baza cărora furnizorii publici de servicii sociale contractează servicii sociale cu furnizorii privaţi sau, după caz, cu alţi furnizori publici.

(4) Pentru încadrarea în standardele de cost, la organizarea şi înfiinţarea serviciilor sociale, furnizorii publici de servicii sociale vor avea în vedere cel mai avantajos raport cost/beneficiu la stabilirea capacităţii serviciului respectiv.

Art. 2. - Standardele de cost reprezintă costul minim aferent cheltuielilor anuale necesare furnizării serviciilor sociale, calculat pentru beneficiar/pe tipuri de servicii sociale, potrivit standardelor minime de calitate sau criteriilor prevăzute de lege.

Art. 3. - In situaţia în care, datorită nevoilor specifice şi situaţiilor particulare ale beneficiarilor unui anumit tip de serviciu social, costurile necesare furnizării serviciului respectiv depăşesc nivelul prevăzut de standardul de cost, consiliile judeţene, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor, în calitate de furnizori publici de servicii sociale, alocă sumele necesare din veniturile proprii.

Art. 4. - (1) Pentru a răspunde nevoilor beneficiarilor şi pentru asigurarea unor servicii de calitate, furnizorii publici de servicii sociale angajează personalul din centrele rezidenţiale şi centrele de zi, cu respectarea următoarelor criterii:

a) încadrarea pe categorii de personal;

b)  normarea, pe tipuri de servicii, a personalului încadrat potrivit prevederilor lit. a), cu raportare la totalul personalului prevăzut în statul de funcţii aprobat prin hotărâre a consiliului judeţean sau local;

c) încadrarea personalului corespunzător numărului maxim de posturi prevăzut în statul de funcţii aprobat.

(2)  Categoriile de personal prevăzute la alin. (1) lit. a) se referă la personalul cu funcţii de conducere, funcţii administrative, gospodărire, întreţinere-reparaţii, deservire, precum şi funcţii de specialitate pentru îngrijirea şi asistenţa beneficiarilor. Funcţiile personalului sunt prevăzute în anexa nr. 4.

(3)  Normarea personalului, prevăzută la alin. (1) lit. b), se realizează astfel:

a) în cazul serviciilor sociale acordate şi organizate în centre rezidenţiale, personalul de specialitate reprezintă minimum 60% din numărul total de personal;

b) în cazul serviciilor sociale acordate şi organizate în centre de zi, personalul de specialitate reprezintă minimum 80% din numărul total de personal.

(4) Pentru serviciile sociale prevăzute la alin. (3) lit. a) şi b), se repartizează maximum două posturi pentru funcţii de conducere, respectiv un post pentru directorul sau şeful de centru şi, după caz, un post pentru coordonatorul personalului de specialitate.

(5) Incadrarea cu personal, potrivit prevederilor alin. (1) lit. c), se stabileşte în funcţie de nevoile persoanelor beneficiare, precum şi cu respectarea raportului număr de beneficiari/număr de personal.

Art. 5. - (1) Pentru asigurarea transparenţei privind utilizarea fondurilor alocate şi administrarea acestora, furnizorii publici şi privaţi de servicii sociale au obligaţia de a face publice informaţiile privind costurile serviciilor sociale acordate.

(2)  Furnizorii publici de servicii sociale au obligaţia ca până la data de 30 aprilie a fiecărui an să transmită Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi autorităţilor administraţiei publice centrale aflate în subordinea acestuia datele privind beneficiarii, costurile şi personalul/tipul de serviciu, înregistrate în anul anterior raportării.

(3)  In aplicarea prevederilor alin. (2), Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice centrale aflate în subordine şi care au atribuţii în domeniul serviciilor sociale, emit instrucţiuni.

Art. 6. - (1) Nivelul standardului de cost şi raportul număr de beneficiari/personal angajat sunt prevăzute în anexele nr. 1-3 la prezenta hotărâre, după cum urmează:

a) anexa nr. 1, pentru serviciile sociale destinate protecţiei şi promovării drepturilor copilului;

b) anexa nr. 2, pentru serviciile sociale destinate protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor adulte cu handicap;

c) anexa nr. 3, pentru serviciile sociale rezidenţiale destinate persoanelor vârstnice.

(2) Finanţarea serviciilor sociale conform standardelor de cost prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 se asigură de la bugetul de stat în limita bugetelor aprobate anual cu această destinaţie în legea bugetului de stat şi din bugetele proprii ale autorităţilor administraţiei publice locale.

Art. 7. - Consiliile judeţene, respectiv consiliile locale răspund de repartizarea sumelor şi de aprobarea bugetelor pentru serviciile sociale cu sau fără personalitate juridică, aflate în administrare.

Art. 8. -Autorităţile administraţiei publice locale care au în administrare servicii sociale, coordonatorii serviciilor publice de asistenţă socială organizate în condiţiile Legii nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială, precum şi directorii serviciilor sociale cu personalitate juridică răspund, în calitate de angajator, de reorganizarea serviciilor sociale, în condiţiile legii, cu încadrarea în standardele de cost aprobate.

Art. 9. - In funcţie de dinamica cheltuielilor prevăzute la art. 5 alin. (2), precum şi de particularităţile în evoluţie ale serviciilor sociale şi de standardele de calitate aferente, prezenta hotărâre se modifică şi se completează în mod corespunzător, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

Art. 10. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Mihai Constantin Şeitan

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA Nr. 1

STANDARDELE

de cost/an pentru serviciile sociale destinate protecţiei şi promovării drepturilor copilului

1. Standard de cost pentru serviciile destinate copiilor plasaţi la asistenţi maternali

                                                                                                                             - lei -

Categoria copiilor

Standard de cost/an/beneficiar

Copii la asistenţi maternali cu un copil în plasament

20.896

Copii la asistenţi maternali cu 2 copii în plasament

13.931

Copii la asistenţi maternali cu 3 copii în plasament

11.014

2. Standard de cost pentru serviciile destinate copiilor cu dizabilitati plasaţi la asistenţi maternali

                                                                                                                             - lei -

Categoria copiilor

Standard de cost/an/beneficiar

Copii la asistenţi maternali cu un copil în plasament

24.452

Copii la asistenţi maternali cu 2 sau mai mulţi copii în plasament

17.486

3. Standard de cost pentru serviciile destinate copiilor cu HIV/SIDA plasaţi la asistenţi maternali

                                                                                                                             - lei -

Categoria copiilor

Standard de cost/an/beneficiar

Copii la asistenţi maternali cu un copil în plasament

28.467

Copii la asistenţi maternali cu 2 sau mai mulţi copii în plasament

21.501

4. Standard de cost pentru serviciile de tip rezidenţial destinate copiilor

                                                                                                                             - lei -

Categoria copiilor

Standard de cost/an/beneficiar

Raport copil/angajat

Copii plasaţi în centre de plasament

20.653

1,5/1

Copii plasaţi în case de tip familial

18.324

1,8/1

Copii plasaţi în apartamente

17.192

1,2/1

5. Standard de cost pentru serviciile de tip rezidenţial destinate copiilor cu dizabilităţi

                                                                                                                             - lei -

Categoria copiilor

Standard de cost/an/beneficiar

Raport copil/angajat

Copii plasaţi în centre de plasament

27.447

1/1

Copii plasaţi în case de tip familial

24.409

1,4/1

Copii plasaţi în apartamente

19.858

1,3/1

6. Standard de cost pentru centrele de primire în regim de urgenţă şi alte servicii de tip rezidenţial

                                                                                                                             - lei -

Categoria copiilor

Standard de cost/an/beneficiar

Raport copil/angajat

Copii plasaţi în centre de primire în regim de urgenţă, adăpost de  noapte  pentru  copiii  străzii,  copilul  care săvârşeşte fapte penale şi nu răspunde penal etc.

27.606

1/1

7. Standard de cost pentru centrele maternale

                                                                                                                             - lei -

Categoria beneficiarului

Standard de cost/an/beneficiar

Raport copil/angajat

Mamă cu un copil

31.756

0,8/1

Mamă cu 2 copii

28.868

Mamă cu 3 copii

27.904

8. Standard de cost pentru centrele de zi

                                                                                                                             - lei -

Categoria copiilor

Standard de cost/an/beneficiar

Raport copil/angajat

Copii beneficiari ai serviciilor centrelor de zi

7.035

2,9/1

9. Standard de cost pentru centrele de recuperare

                                                                                                                             - lei -

Categoria copiilor

Standard de cost/an/beneficiar

Raport copil/angajat

Copii beneficiari ai serviciilor centrelor de recuperare

9.283

3,3/1

ANEXA Nr. 2

STANDARDELE

de cost/an pentru serviciile sociale destinate protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor adulte cu handicap

Servicii sociale rezidenţiale

1. Standard de cost pentru centrul de îngrijire şi asistenţă persoane adulte cu handicap (CIA)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centrul de îngrijire şi asistenţă persoane adulte cu handicap (CIA)

23.164

1,45/1

2. Standard de cost pentru centrul de recuperare şi reabilitare persoane cu handicap (CRRPH)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centrul de recuperare şi

reabilitare persoane cu handicap (CRRPH)

24.423,55

1,3/1

3. Standard de cost pentru centrul de recuperare şi reabilitare neuropsihiatrică (CRRN)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centrul de recuperare şi

reabilitare neuropsihiatrică

(CRRN)

26.163,37

1,45/1

4. Standard de cost pentru centrul de integrare prin terapie ocupaţională (CITO)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centrul de integrare prin terapie

ocupaţională

(CITO)

18.692,16

2/1

5. Standard de cost pentru centrul-pilot de recuperare şi reabilitare (CP)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centrul-pilot de recuperare

si reabilitare

(CPRR)

26.915

1,45/1

6. Standard de cost pentru centrul de pregătire pentru o viaţă independentă (CPVI)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centrul de pregătire pentru

o viată independentă

(CPVI)

21.578,94

3/1

7. Standard de cost pentru locuinţe protejate (LP)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Locuinte protejate

(10 beneficiari/locuinţă)

• minim protejate

• moderat protejate

• maxim protejate

14.796

3/1

8. Standard de cost pentru centre „Respira" (CR)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centre „Respira" (CR)

17.000

2,5/1

9. Standard de cost pentru centre de criză (CCZ)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centre de criză (CCZ)

13.291,13

3/1

Servicii sociale alternative (de zi)

1. Standard de cost pentru centrele de zi (CZ)

Tipul serviciului public rezidenţial

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centrele de zi

13.088,64

-

2. Standard de cost pentru centrele ambulatorii de recuperare

Tipul serviciului

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport

beneficiar/angajat

Centrele ambulatorii de recuperare

4.992,24

-

ANEXA Nr. 3

STANDARDELE

de cost/an pentru serviciile sociale rezidenţiale destinate persoanelor vârstnice

Tipul centrului

Standard de cost/an/beneficiar

- lei -

Raport beneficiar/angajat

Cămin pentru persoane vârstnice

16.926

2/1

ANEXA Nr. 4

FUNCŢIILE

personalului din serviciile sociale

Personal cu funcţie de conducere

1.

Director sau şef de centru

2.

Coordonator personal de specialitate

Personal cu funcţii administrative, gospodărire, întreţinere-reparaţii, deservire

3.

Administrator

4.

Funcţionar, administrativ, economic

5.

Casier, magaziner

6.

Paznic, bufetier, îngrijitor, spălătoreasă

7.

Şofer

8.

Muncitor calificat

9.

Muncitor necalificat

Personal de specialitate de îngrijire şi asistenţă. Personal de specialitate şi auxiliar

10.

Medic

11.

Fiziokinetoterapeut

12.

Psiholog, psihopedagog

13.

Asistent social

14.

Logoped, profesor CFM, kinetoterapeut

15.

Instructor CFM, instructor de educaţie, instructor de ergoterapie, educator, educator-puericultor, maseur, nutriţionist, dietetician, interpret în limbaj mimico-gestual

16.

Asistent medical, soră medicală

17.

Infirmieră, îngrijitoare


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 23/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 23 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 23/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu