Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 235 din 7 martie 2007

privind gestionarea uleiurilor uzate

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 199 din 22 martie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia Romaniei, republicată, şi al art. 54 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul Romaniei adoptă prezenta hotărare.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Obiectul prezentei hotărari îl constituie reglementarea activităţilor de gestionare a uleiurilor uzate, inclusiv a filtrelor de ulei uzate, pentru evitarea efectelor negative asupra sănătăţii populaţiei şi asupra mediului.

(2) Se exceptează de la prevederile prezentei hotărari uleiurile uzate conţinand bifenili policlorurati sau alţi compuşi similari în concentraţii mai mari de 50 ppm, care fac obiectul Hotărarii Guvernului nr. 173/2000 pentru reglementarea regimului special privind gestiunea şi controlul bifenililor policlorurati şi ale altor compuşi similari, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/59/CEE privind eliminarea bifenililor policlorurati şi a trifenililor policlorurati, precum şi uleiurile uzate contaminate cu substanţe care intră sub incidenţa definiţiei deşeurilor periculoase potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - La baza activităţilor de gestionare a uleiurilor uzate stau obiectivele prioritare ale gestionării deşeurilor prevăzute la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - (1) In sensul prezentei hotărari termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)   colectare - toate operaţiunile prin care uleiurile uzate pot fi transferate de la deţinători la operatori economici care efectuează colectarea, valorificarea sau eliminarea acestor uleiuri;

b)   coincinerare/combustie - utilizarea uleiurilor uzate drept combustibil, cu recuperarea adecvată a căldurii generate;

c)   carburant - combustibilul lichid volatil care, în amestec cu aerul, este folosit la alimentarea motoarelor cu ardere internă;

d)   generator - orice persoană fizică sau operatori economici din a căror activitate rezultă uleiuri uzate;

e)  recipiente - rezervoarele, cisternele, autocisternele şi butoaiele metalice;

f)  regenerare - orice procedeu care permite producerea de uleiuri de bază printr-o rafinare a uleiurilor uzate, implicand în special separarea de impurităţi, produse de oxidare şi aditivi;

g)   uleiuri - toate uleiurile industriale şi lubrifianţii, pe bază minerală, semisintetice, sintetice sau biogene;

h) ulei de bază - uleiul mineral rafinat în care se introduc diferite adaosuri, cum ar fi aditivi sau alte substanţe organice ori anorganice, pentru obţinerea unor proprietăţi speciale;

i) uleiuri uzate - toate uleiurile prevăzute la lit. h) care au devenit improprii destinaţiei iniţiale, în special acele uleiuri provenite de la motoarele cu combustie şi de la sistemele de transmisie, uleiurile lubrifiante, uleiurile pentru turbine, pentru sistemele hidraulice, industriale, emulsiile şi filtrele de ulei.

(2) Termenii şi expresiile prevăzute la alin. (1) se completează cu termenii definiţi în anexa nr. IA la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL II

Interdicţii şi obligaţii

Art. 4. - (1) Se interzic persoanelor fizice şi operatorilor economici:

a)   deversarea uleiurilor uzate în apele de suprafaţă, apele subterane, apele mării teritoriale şi în sistemele de canalizare;

b)   evacuarea pe sol sau depozitarea în condiţii necorespunzătoare a uleiurilor uzate, precum şi abandonarea reziduurilor rezultate din valorificarea şi incinerarea acestora;

c)  valorificarea şi incinerarea uleiurilor uzate prin metode care generează poluare peste valorile limită admise de legislaţia în vigoare;

d)   amestecarea diferitelor categorii de uleiuri uzate prevăzute în anexa nr. 1 şi/sau cu alte tipuri de uleiuri conţinand bifenili policlorurati ori alţi compuşi similari şi/sau cu alte tipuri de substanţe şi preparate chimice periculoase;

e)   amestecarea uleiurilor uzate cu motorină, ulei de piroliză, ulei nerafinat tip P3, solvenţi, combustibil tip P şi reziduuri petroliere şi utilizarea acestui amestec drept carburant;

f)   amestecarea uleiurilor uzate cu alte substanţe care impurifică uleiurile;

g)  incinerarea uleiurilor uzate în alte instalaţii decat cele prevăzute în Hotărarea Guvernului nr. 128/2002 privind incinerarea deşeurilor, cu modificările şi completările ulterioare;

h) colectarea, stocarea şi transportul uleiurilor uzate în comun cu alte tipuri de deşeuri;

i) gestionarea uleiurilor uzate de către persoane neautorizate;

j) utilizarea uleiurilor uzate ca agent de impregnare a materialelor.

(2) Operatorii economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de gestionare a uleiurilor uzate sunt obligaţi să întocmească planurile de intervenţie pentru situaţii accidentale şi să asigure condiţiile de aplicare a acestora. Planurile de intervenţie pentru situaţii accidentale se depun la sediul autorităţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului, la solicitarea eliberării sau revizuirii autorizaţiei de mediu.

Art. 5. - (1) Generatorii de uleiuri uzate au următoarele obligaţii:

a)  să asigure colectarea separată a întregii cantităţi de uleiuri uzate generate, conform prevederilor anexei nr. 1, şi stocarea corespunzătoare pană la predare;

b)   să asigure valorificarea întregii cantităţi de uleiuri uzate sau eliminarea acelora care nu mai pot fi valorificate prin mijloace proprii, dacă acest lucru este posibil şi dacă sunt autorizaţi în acest sens, sau să predea uleiurile uzate operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare, valorificare şi/sau de eliminare;

c)   să livreze uleiurile uzate însoţite de declaraţii pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare, valorificare şi/sau de eliminare a uleiurilor uzate;

d)    să păstreze evidenţa privind uleiul proaspăt consumat, precum şi cantitatea, calitatea, provenienţa, localizarea şi înregistrarea stocării şi predării uleiurilor uzate, potrivit prevederilor lit. b);

e)   să raporteze semestrial şi la solicitarea expresă a autorităţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului competente informaţiile prevăzute la lit. d).

(2) Deţinătorii de uleiuri uzate au următoarele obligaţii:

a)   să predea uleiurile uzate însoţite de declaraţii pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare, valorificare şi/sau de eliminare;

b)   să păstreze evidenţa privind cantitatea, calitatea, provenienţa şi înregistrarea stocării şi predării uleiurilor uzate, potrivit prevederilor lit. a);

c)   să raporteze semestrial şi la solicitarea expresă a autorităţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului informaţiile prevăzute la lit. b).

Art. 6. - Persoanele fizice care deţin în gospodărie uleiuri uzate sunt obligate să predea cu titlu gratuit întreaga cantitate numai operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare, valorificare şi/sau de eliminare a uleiurilor uzate.

Art. 7. - Operatorii economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare a uleiurilor uzate au următoarele obligaţii:

a)   să asigure colectarea separată a uleiurilor uzate, conform prevederilor anexei nr. 1, precum şi stocarea în condiţii de siguranţă pentru sănătatea populaţiei şi protecţia mediului;

b)   să predea toată cantitatea de ulei uzat operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de valorificare sau eliminare, însoţită de declaraţie pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, şi să păstreze o probă de ulei prelevată din fiecare transport. Proba se păstrează pană cand analiza acesteia confirmă calitatea declarată de colector şi uleiul uzat poate fi valorificat sau eliminat;

c)  să inscripţioneze vizibil pe recipiente categoria de ulei uzat colectat, potrivit prevederilor anexei nr. 1;

d)   să păstreze evidenţa privind cantitatea, calitatea, provenienţa, localizarea şi înregistrarea colectării uleiurilor uzate, precum şi înregistrarea predării acestora în conformitate cu prevederile lit. b);

e)   să raporteze semestrial şi la solicitarea expresă a autorităţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului informaţiile prevăzute la lit. d).

Art. 8. - (1) Staţiile de distribuţie a produselor petroliere şi alţi operatori economici care comercializează uleiuri de motor şi de transmisie au următoarele obligaţii:

a)   să amenajeze în incintă un spaţiu de colectare a uleiurilor uzate sau într-o zonă aflată la o distanţă acceptabilă pentru clienţi şi să asigure colectarea cu titlu gratuit a acestora pentru tipurile de uleiuri comercializate;

b)   să predea uleiurile uzate colectate operatorilor economici prevăzuţi la art. 9 alin. (1);

c)  să afişeze la loc vizibil indicatoare privind amplasarea spaţiilor de colectare.

(2) Obligaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) pot fi realizate ca alternativă şi prin terţi care sunt situaţi la o distanţă acceptabilă pentru clienţi şi sunt autorizaţi în acest sens.

Art. 9. - (1) Producătorii şi importatorii de uleiuri, denumiţi în continuare persoane responsabile, sunt obligaţi să asigure organizarea sistemului de gestionare a uleiurilor uzate, corespunzător cantităţilor şi tipurilor de uleiuri introduse pe piaţă.

(2)   Obligaţia prevăzută la alin. (1) se poate realiza individual sau prin terţii indicaţi autorităţilor publice centrale pentru protecţia mediului de către persoanele responsabile.

(3)  In scopul stabilirii unui sistem coerent de gestionare a uleiurilor uzate, persoanele responsabile pot încheia acorduri voluntare cu autorităţile publice centrale şi/sau locale.

(4)   Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) au obligaţia să ţină evidenţa privind:

a)  datele de identificare ale operatorilor economici prin care se comercializează uleiul introdus pe piaţă, precum şi cantitatea, tipul şi provenienţa uleiului;

b)  datele de identificare ale operatorilor economici care colectează uleiurile uzate în numele persoanelor responsabile;

c)   cantitatea, calitatea uleiurilor uzate şi datele de identificare ale operatorilor economici cărora le-au fost predate în vederea valorificării/eliminării.

(5)   Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) au obligaţia:

a)   să raporteze semestrial şi la solicitarea expresă a autorităţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului informaţiile prevăzute la alin. (4);

b)   să pună la dispoziţie beneficiarilor informaţiile necesare pentru utilizarea în siguranţă a uleiurilor.

Art. 10. - Operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de transport al uleiurilor uzate le sunt aplicabile prevederile art. 23 şi 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi cele ale Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului, al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi al ministrului economiei şi comerţului nr. 2/211/118/2004 pentru aprobarea Procedurii de reglementare şi control al transportului deşeurilor pe teritoriul Romaniei, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 11. - (1) Valorificarea uleiurilor uzate se realizează cu prioritate prin regenerare, în cazul în care uleiurile uzate se pretează acestei operaţii.

(2)  In cazul în care condiţiile tehnice şi economice fac neviabilă regenerarea, valorificarea uleiurilor uzate se realizează prin coincinerare şi prin alte operaţii de valorificare, potrivit anexei nr. MB din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

(3)  In cazul în care procedeele prevăzute la alin. (1) şi (2)  nu sunt aplicabile,  se  realizează eliminarea prin incinerare, cu respectarea valorilor limită de emisie prevăzute în Hotărarea Guvernului nr. 128/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 12. - Operatorii economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de valorificare a uleiurilor uzate prin regenerare sau prin alte operaţii de valorificare a acestora, în conformitate cu anexa nr. IIB din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi completările ulterioare, au următoarele obligaţii:

a)   să valorifice uleiurile uzate utilizand tehnologii şi instalaţii care să asigure protecţia corespunzătoare a sănătăţii populaţiei şi a mediului;

b)   să regenereze uleiurile uzate cu conţinut de bifenili policloruraţi sau alţi compuşi similari, conform art. 1 alin. (2), numai în cazul în care prin regenerare fie se elimină bifenilii policloruraţi sau alţi compuşi similari, fie rezultă ulei de bază cu un conţinut de bifenili policloruraţi ori alţi compuşi similari în concentraţii mai mici de 50 ppm;

c)  să preleve probe şi să efectueze analiza uleiului uzat la recepţie conform legislaţiei în vigoare, în vederea verificării calităţii declarate, precum şi respectării prevederilor lit. b);

d)   să regenereze uleiurile uzate astfel încat uleiul de bază obţinut să nu conţină substanţe a căror concentraţie să îl clasifice ca deşeu periculos, conform anexelor nr. IC, ID şi IE la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările şi completările ulterioare;

e)   să verifice şi să controleze dacă uleiul de bază obţinut prin procesul de regenerare corespunde specificaţiilor tehnice de calitate în vigoare pentru sortimentul respectiv;

f)   să păstreze evidenţa privind cantitatea de ulei uzat primit, calitatea acestuia şi datele de identificare ale operatorilor economici de la care primeşte ulei uzat în vederea valorificării, cantitatea regenerată, respectiv valorificată printr-o altă operaţie, precum şi înregistrarea cantităţii de ulei uzat care nu poate fi valorificat;

g)   să raporteze semestrial şi la solicitarea expresă a autorităţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului informaţiile prevăzute la lit. f).

Art. 13. - (1) Operatorii economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de valorificare a uleiurilor uzate prin coincinerare, precum şi cei autorizaţi să desfăşoare activităţi de eliminare prin incinerare a uleiurilor uzate sunt obligaţi:

a)   să utilizeze tehnologii şi instalaţii care asigură protecţia sănătăţii populaţiei şi a mediului;

b)   să respecte valorile limită de emisie prevăzute de Hotărarea Guvernului nr. 128/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

c)   în desfăşurarea activităţii de coincinerare să efectueze controlul concentraţiilor substanţelor poluante atat în uleiul uzat, cat şi în amestecul de ulei uzat cu alţi combustibili, ţinand seama de caracteristicile tehnice ale instalaţiilor;

d)   la coincinerare sunt acceptate uleiurile uzate colectate pe categorii, conform anexei nr. 1;

e)   la incinerare sunt acceptate pentru eliminare doar uleiuri uzate amestecate cu alte tipuri de uleiuri conţinand bifenili policloruraţi sau alţi compuşi similari şi/sau cu alte tipuri de compuşi periculoşi;

f)   să păstreze evidenţa privind cantitatea de ulei uzat primit, calitatea acestuia şi datele de identificare ale operatorilor economici de la care primeşte uleiul uzat în vederea coincinerării/eliminării;

g) să raporteze semestrial şi la solicitarea expresă a autorităţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului informaţiile prevăzute la lit. f).

(2) Prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (1) lit. d) este permisă amestecarea între ele a diferitelor categorii de uleiuri uzate, în situaţia valorificării acestora prin coincinerare sau eliminare prin incinerare.

Art. 14. - (1) Producătorii şi importatorii de uleiuri şi lubrifianţi sunt obligaţi să informeze publicul asupra necesităţii colectării, valorificării şi/sau eliminării adecvate a uleiurilor uzate. Orice tip de reclamă referitoare la aceste aspecte trebuie amplasat în locuri vizibile la toate punctele de comercializare şi trebuie să conţină următorul text:

„Acest ulei trebuie predat unui colector autorizat după utilizare!"

(2) Uleiurile de motor şi de transmisie destinate comercializării trebuie să aibă inscripţionat pe ambalaj următorul text:

„Acest ulei trebuie predat unui colector autorizat după utilizare! Este interzisă amestecarea acestui ulei cu solvenţi, lichid de frană şi lichid de răcire. Este interzisă utilizarea acestuia drept carburant în amestec cu motorină.

Acest produs după utilizare are codul............................, conform Hotărarii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzand deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, şi se încadrează în categoria de colectare...................................."

CAPITOLUL III

Autorizarea

Art. 15. - Autorizarea din punct de vedere al protecţiei mediului a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de gestionare a uleiurilor uzate se realizează în condiţiile legii.

CAPITOLUL IV

Sancţiuni

Art. 16. - Constituie contravenţii şi se sancţionează astfel:

a)  nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a) şi b) şi ale art. 5, cu amendă de la 100 lei la 1.000 lei pentru persoane fizice, respectiv de la 7.500 lei la 10.000 lei pentru persoanele juridice;

b)   nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. c), d), f), g), h), i) şi j), art. 7, 8, 9, 11, 12 şi ale art. 13 alin. (1), cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru persoanele juridice;

c)  nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. d), f), g) şi j) şi ale art. 6, cu amendă de la 100 lei la 500 lei pentru persoane fizice;

d)   nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. e), cu amendă de la 500 lei la 5.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv de la 7.500 lei la 22.500 lei pentru persoanele juridice;

e)  nerespectarea prevederilor art. 14, cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele juridice.

Art. 17. - (1) Constatarea contravenţiilor prevăzute la art. 16 şi aplicarea sancţiunilor se fac de către personalul împuternicit al:

a)   Gărzii Naţionale de Mediu, pentru nerespectarea prevederilor art. 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 şi 13;

b)   Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, pentru nerespectarea prevederilor art. 14.

(2) Prevederile alin. (1) referitoare la contravenţii se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.  180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

(3)  Contravenientul poate achita în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normativ, agentul constatator făcand menţiune despre această posibilitate în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei.

(4)   Actele de constatare a contravenţiilor întocmite de agenţii constatatori din cadrul autorităţilor prevăzute la alin. (1) sunt acte procedurale, potrivit reglementărilor legale, cu toate efectele prevăzute de legislaţia în vigoare.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 18. - Agenţiile locale pentru protecţia mediului asigură afişarea listei cuprinzand operatorii economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de gestionare a uleiurilor uzate.

Art. 19. - (1) Potrivit prevederilor art. 5 alin. (1) lit. e) şi alin. (2) lit. c), art. 7 lit. e), art. 9 alin. (5) lit. a), art. 12 lit. g) şi ale art. 13 alin. (1) lit. g), datele se raportează autorităţilor publice teritoriale pentru protecţia mediului.

(2) Pe baza datelor prevăzute la alin. (1) şi centralizate la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor înaintează Comisiei  Europene  la fiecare 3 ani  un  raport privind situaţia gestionării uleiurilor uzate, prima raportare acoperind perioada 2007-2009.

Art. 20. - Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, în calitate de autoritate centrală pentru protecţia mediului, are responsabilitatea comunicării către Comisia Europeană a reglementărilor şi dispoziţiilor administrative adoptate pentru implementarea Directivei nr. 75/439/CEE privind eliminarea uleiurilor uzate, amendată prin directivele nr. 87/101/CEE si nr. 91/692/CEE.

Art. 21. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărare.

Art. 22. - (1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărari, Hotărarea Guvernului nr. 662/2001 privind gestiunea uleiurilor uzate, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 446 din 8 august 2001, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.

(2) Prezenta hotărare intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu excepţia art. 20, care intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei hotărari.

Prezenta hotărare transpune Directiva nr. 75/439/CEE privind eliminarea uleiurilor uzate, publicată în Jurnalul Oficial (JOCE) nr. L 194/1975, modificată prin Directiva nr. 87/101/CEE, publicată în Jurnalul Oficial (JOCE) nr. L 42/1987, referitoare la eliminarea uleiurilor uzate.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei şi comerţului,

Varujan Vosganian

Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,

Sulfina Barbu

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor,

Marian Zlotea

Departamentul pentru Afaceri Europene

Adrian Ciocănea,

secretar de stat

ANEXA Nr. 1

CONDIŢII

de colectare şi asocierea în categorii de colectare a următoarelor tipuri de uleiuri uzate, conform codurilor cuprinse în anexa nr. 2 la Hotărarea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzand deşeurile,inclusiv deşeurile periculoase

Colectarea uleiurilor uzate se face în recipiente închise etanş, rezistente la şoc mecanic şi termic, iar stocarea, în spaţii corespunzător amenajate, împrejmuite şi securizate, pentru prevenirea scurgerilor necontrolate, pe 3 categorii de deşeuri prezentate în continuare:

Categoria de colectare 1:

12.01.07*) - uleiuri minerale de ungere uzate, fără halogeni (cu excepţia emulsiilor şi soluţiilor)

12.01.10*) - uleiuri sintetice de ungere uzate

12.01.19*) - uleiuri de ungere uşor biodegradabile

13.01 - deşeuri de uleiuri hidraulice, cu excepţia:

-   13.01.01*) - uleiuri hidraulice cu conţinut de PCB;

-   13.01.04*) - emulsii clorurate;

-   13.01.09*) - uleiuri hidraulice minerale clorinate;

-   13.01.13*) - alte uleiuri hidraulice.

13.02.  - uleiuri uzate de motor, de transmisie şi de ungere,

cu excepţia:

-   13.02.04*) - uleiuri minerale clorurate de motor, de transmisie şi de ungere;

-   13.02.08*) - alte uleiuri de motor, de transmisie şi de ungere.

13.03.  - deşeuri de uleiuri izolante şi de transmitere a căldurii, cu excepţia:

-   13.03.01*) - uleiuri izolante şi de transmitere a căldurii cu conţinut de PCB;

-   13.03.06*) - uleiuri minerale clorinate si de transmitere a căldurii, altele decat cele specificate la 13.03.01*);

-   13.03.10*) - alte uleiuri izolante şi de transmitere a căldurii.

13.04.  - uleiuri de santină.

Categoria de colectare 2:

12.01.06*) - uleiuri uzate cu halogeni (neemulsionate) de la maşini-unelte;

13.07.  - deşeuri de combustibili lichizi.

13.01.01*) - uleiuri hidraulice cu conţinut de PCB

13.01.04*) - emulsii clorurate

13.01.09*) - uleiuri hidraulice minerale clorinate

13.01.13*) - alte uleiuri hidraulice

13.02.04*) - uleiuri minerale clorurate de motor, de transmisie şi de ungere

13.02.08*) - alte uleiuri de motor, de transmisie şi de ungere

13.03.01*) - uleiuri izolante şi de transmitere a căldurii cu conţinut de PCB

13.03.06*) - uleiuri  minerale clorinate şi de transmitere a căldurii, altele decat cele specificate la 13.03.01*)

13.03.10*) - alte uleiuri izolante şi de transmitere a căldurii

13.05.06*) - ulei de la separatoarele ulei/apă

13.08.  - alte deşeuri uleioase nespecificate,

cu excepţia:

- 13.08.99*) - alte deşeuri nespecifice.

Categoria de colectare 3:

13.05.  - deşeuri de la separarea ulei/apă,

cu excepţia:

-   13.05.06*) - ulei de la separatoarele ulei/apă.

13.08.99*) - alte deşeuri nespecifice.

NOTĂ:

Uleiurile uzate, colectate conform categoriilor prezentate mai sus, pot fi destinate regenerării, valorificării energetice, altor reutilizări sau eliminării, în funcţie de caracteristicile fiecărei categorii, ţinandu-se cont de condiţiile tehnico-economice şi de protecţie a mediului.

*) Deşeuri periculoase.

ANEXA Nr. 2

DECLARAŢIE

pentru livrarea uleiurilor uzate

Se completează de generatorul, deţinătorul şi/sau de colectorul de uleiuri uzate.

Tipul de ulei uzat/Categoria de colectare

Vă rugăm să completaţi corect denumirea şi codul deşeului, conform codurilor cuprinse în anexa nr. 2 la Hotărarea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzand deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase şi/sau categoria de colectare conform anexei nr.  1   la Hotărarea Guvernului nr. 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate.

|_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|

Codul deşeului  |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| Categoria |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|

Cantitatea ........................................................................................................................

Date referitoare la producătorul de deşeuri. In căsuţă treceţi cifra corespunzătoare.

|_| 1 = Generatori/Deţinători 2 = Unitatea colectoare

Firma

|_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|

Strada |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|  Nr. |_|

Codul postal |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|

Localitatea |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|

Uleiurile uzate predate nu sunt impurificate cu alte produse, cum sunt uleiurile cu conţinut de PCB sau alţi compuşi similari, în concentraţii mai mari de 50 ppm, care nu sunt adecvate pentru preluare.

Localitatea                             Data                                       Semnătura

...............................           .......................                ............................................

                                                                                        (ştampila firmei)

NOTĂ:

1.  Acest document se păstrează 3 ani de la data emiterii.

2.  Originalul însoţeşte marfa, iar copia se păstrează de emitent.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 235/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 235 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 235/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu