HOTARARE Nr. 27 din 15 ianuarie 2004
pentru aprobarea conditiilor de inchiriere de catre Compania Nationala de Cai
Ferate "C.F.R." - S.A. a unor parti din infrastructura feroviara
neinteroperabila, precum si de gestionare a acestora
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 72 din 28 ianuarie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 9^1
alin. (5) si art. 10^2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998
privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii
Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 89/1999, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba conditiile de inchiriere de catre Compania Nationala de Cai
Ferate "C.F.R." - S.A. a unor parti din infrastructura feroviara
neinteroperabila, precum si de gestionare a acestora, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2
(1) Infrastructura feroviara interoperabila din Romania, definita conform
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul
pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate
Romane, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 89/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare, cuprinde sectiile de circulatie
prevazute in anexa nr. 2, cu toate elementele necesare desfasurarii circulatiei
si manevrei materialului rulant, cladirile statiilor de cale ferata cu
facilitatile aferente, precum si celelalte cladiri si facilitati destinate
desfasurarii transportului feroviar, existente la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari.
(2) Infrastructura feroviara neinteroperabila din Romania, definita conform
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/1998, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 89/1999, cu modificarile si
completarile ulterioare, cuprinde sectiile de circulatie prevazute in anexa nr.
3, cu toate elementele necesare desfasurarii circulatiei si manevrei
materialului rulant, cladirile statiilor de cale ferata cu facilitatile
aferente, precum si celelalte cladiri si facilitati destinate desfasurarii
transportului feroviar, existente la momentul adoptarii prezentei hotarari.
Art. 3
Statiile care delimiteaza sectiile de circulatie apartinand infrastructurii
feroviare neinteroperabile de sectiile de circulatie apartinand infrastructurii
feroviare interoperabile fac parte din infrastructura feroviara interoperabila.
Art. 4
Prevederile privind gestionarea infrastructurii feroviare, prevazute in
Hotararea Guvernului nr. 581/1998 privind infiintarea Companiei Nationale de
Cai Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societatii Nationale a
Cailor Ferate Romane, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
349 din 15 septembrie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se
completeaza in mod corespunzator.
Art. 5
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
CONDITII DE INCHIRIERE
de catre Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. a unor
parti din infrastructura feroviara neinteroperabila, precum si de gestionare a
acestora
CAP. 1
Gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile
Art. 1
Infrastructura feroviara neinteroperabila din Romania se gestioneaza in
conditiile legii, in conformitate cu prevederile prezentei hotarari si ale
reglementarilor specifice aplicabile.
Art. 2
Autoritatea Feroviara Romana - AFER va elabora, impreuna cu Compania
Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., denumita in continuare
C.F.R., reglementari tehnice si de siguranta circulatiei trenurilor, specifice
conditiilor de trafic de pe reteaua feroviara neinteroperabila, pe care le va
propune spre aprobare Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului.
Art. 3
Pe intreaga durata de functionare a infrastructurii feroviare
neinteroperabile, reglementarile in vigoare privind conditiile de functionare,
exploatare, intretinere, reparare sau de orice alta natura privind
infrastructura feroviara interoperabila se aplica si pentru infrastructura
feroviara neinteroperabila, daca nu sunt, in mod expres, inlocuite de o
reglementare specifica acesteia.
Art. 4
In cadrul contractului de activitate incheiat, in conditiile legii si in
conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 581/1998 privind
infiintarea Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. prin
reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, cu modificarile si
completarile ulterioare, de catre C.F.R., pe de o parte, si Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului in numele statului, pe de alta
parte, se inscriu prevederi specifice privind functionarea infrastructurii
feroviare neinteroperabile, in mod distinct fata de infrastructura feroviara
interoperabila, precum si modul de calcul al tarifului de utilizare a
infrastructurii neinteroperabile, pentru perioada in care traficul pe aceste
sectii este organizat de catre C.F.R., in conformitate cu reglementarile in
vigoare.
Art. 5
(1) C.F.R. nu poate actiona pe infrastructura feroviara neinteroperabila in
calitate de operator de transport feroviar si nu se poate asocia in vederea
efectuarii unor asemenea servicii.
(2) Pe perioada gestionarii infrastructurii feroviare neinteroperabile,
C.F.R. poate executa pe aceasta infrastructura transporturi in interes propriu,
cu material rulant propriu sau inchiriat, in conditiile legii.
Art. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli al C.F.R. se aproba conform prevederilor
legale si contine capitole distincte pentru infrastructura feroviara
interoperabila si cea neinteroperabila, cu structuri identice privind
elementele de venituri si cheltuieli.
Art. 7
Veniturile obtinute din exploatarea infrastructurii feroviare
neinteroperabile, precum si cheltuielile efectuate pentru functionarea acesteia
se inregistreaza de catre C.F.R. in conturi contabile separate de cele pentru
infrastructura feroviara interoperabila.
Art. 8
(1) Activitatile de conducere operativa a circulatiei trenurilor pe
sectiile de circulatie apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile se
desfasoara exclusiv de catre C.F.R. prin structurile proprii de management al
traficului feroviar, in conditiile legii.
(2) Activitatile de conducere a circulatiei trenurilor la nivelul statiilor
de cale ferata si al altor puncte de sectionare de pe sectiile de circulatie
apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile se desfasoara numai cu
personalul autorizat de catre Autoritatea Feroviara Romana - AFER, sub
coordonarea structurilor de management al traficului feroviar din C.F.R., cu
respectarea tuturor normelor de siguranta circulatiei si in conformitate cu
reglementarile in vigoare.
CAP. 2
Conditii obligatorii privind asigurarea serviciului de transport feroviar
public de calatori si marfuri pe infrastructura feroviara neinteroperabila
Art. 9
(1) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari,
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va actualiza
contractul de concesiune pentru gestionarea infrastructurii feroviare, incheiat
cu C.F.R., aflat in vigoare, mentionand in mod distinct obligatiile partilor
privind gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, in conditiile
legii.
(2) Contractul de concesiune incheiat de Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului cu C.F.R. va prevedea posibilitatea C.F.R. de a
oferi in regim de inchiriere sectiile de circulatie apartinand infrastructurii
feroviare neinteroperabile, precum si conditiile de gestionare a acestor sectii
si conditiile de realizare a serviciilor de transport feroviar pe acestea,
catre alti agenti economici, in conditiile legii.
Art. 10
Exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile se face de catre
C.F.R. prin:
a) ofertarea de capacitati de circulatie pentru operatori de transport
feroviar licentiati conform prevederilor legale, pe baza incheierii de catre
acestia cu C.F.R. a unui contract de acces si a platii tarifului de utilizare a
infrastructurii feroviare neinteroperabile si a chiriilor aferente serviciilor
si facilitatilor solicitate, ca metoda de lucru tranzitorie, pana la
inchirierea sectiei de circulatie sau incetarea activitatilor si inchiderea
sectiei de circulatie respective;
b) ofertarea in regim de inchiriere a uneia sau mai multor sectii de
circulatie impreuna cu toate elementele infrastructurii feroviare necesare
desfasurarii procesului de transport catre una sau mai multe persoane juridice,
licentiate conform prevederilor legale, in scopul realizarii atat a
activitatilor de gestionare a infrastructurii respective, cat si a serviciilor
de transport feroviar public de marfa si/sau de calatori, in conditiile legii.
Art. 11
(1) Dupa actualizarea contractului de concesiune incheiat intre Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului si C.F.R., in conditiile legii si
in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, C.F.R. va comunica in scris
consiliilor judetene pe raza carora se afla sectii de circulatie apartinand
infrastructurii feroviare neinteroperabile lista completa a acestora, cu
informarea privind intentia ofertarii spre inchiriere a sectiilor de circulatie
in scopul realizarii atat a activitatilor de gestionare a infrastructurii, cat
si a serviciilor de transport feroviar public de calatori si/sau de marfa pe
sectiile respective ori de inchidere a acestora, in cazul in care nu se pot
incheia contracte de inchiriere in urma desfasurarii procedurilor legale.
(2) In termen de 30 de zile de la comunicarea de catre C.F.R. a listei
sectiilor de circulatie apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile,
consiliile judetene vor transmite in scris la C.F.R. propuneri privind pachetul
minim necesar de servicii publice de transport feroviar de calatori, pe fiecare
sectie de circulatie.
(3) Propunerile primite de la consiliile judetene se analizeaza in cadrul
C.F.R. in functie de capacitatile existente si de celelalte considerente
tehnice si comerciale privind fiecare sectie de circulatie si se includ in
documentatia intocmita de C.F.R. cu conditiile de ofertare a fiecarei sectii
pentru inchiriere.
Art. 12
(1) In termen de 30 de zile de la primirea pachetului minim necesar de
servicii publice de transport feroviar de calatori pe fiecare sectie de
circulatie, C.F.R. va organiza licitatii, prin licitatie publica cu strigare,
pentru selectarea agentilor economici interesati in preluarea sectiilor
respective in regim de inchiriere, precum si a activitatii aferente, in
conditiile legii.
(2) Pentru sectiile de circulatie apartinand infrastructurii feroviare
neinteroperabile, la care nu se pot incheia contracte de inchiriere, dupa
organizarea licitatiei, C.F.R. decide repetarea licitatiei in maximum 15 zile.
Art. 13
Pentru sectiile de circulatie apartinand infrastructurii feroviare
neinteroperabile, la care nu se pot incheia contracte de inchiriere conform
prevederilor art. 12, C.F.R. va proceda in felul urmator:
a) in cazul sectiilor de circulatie ale infrastructurii feroviare
neinteroperabile pe care se desfasoara exclusiv transport de marfa, C.F.R. va
informa in scris consiliile judetene implicate asupra necesitatii inchiderii
acestora din motive economice si va actiona in vederea inchiderii lor pentru
transport, in conditiile legii;
b) in cazul sectiilor de circulatie ale infrastructurii feroviare
neinteroperabile pe care se desfasoara si transport de calatori, C.F.R. va
organiza in maximum 15 zile o noua licitatie, in conditiile unei chirii lunare
negociate in conditiile legii si aprobate prin hotarare a Guvernului, iar
criteriul esential de alegere a operatorului care obtine dreptul de operare a
activitatilor de transport pe aceste sectii este nivelul cel mai redus al
tarifelor de transport de calatori pentru realizarea pachetului minim de
servicii de transport in conditiile de calitate stipulate in caietul de
sarcini;
c) in cazul sectiilor de circulatie ale infrastructurii feroviare
neinteroperabile pe care se desfasoara si transport de calatori, daca nu se
poate incheia un contract de inchiriere nici dupa cea de-a treia licitatie
organizata conform prevederilor lit. b), C.F.R. va informa in scris consiliile
judetene implicate asupra necesitatii inchiderii acestora din motive economice
si va actiona in vederea inchiderii lor pentru transport, in conditiile legii.
Art. 14
Personalul de la C.F.R., Societatea Nationala de Transport Feroviar de
Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. si Societatea Nationala de
Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., care se
disponibilizeaza ca urmare a inchiderii unor sectii de circulatie apartinand
infrastructurii feroviare neinteroperabile si a incetarii activitatilor pe
aceste sectii, va beneficia de masuri de protectie sociala conform legislatiei
in vigoare.
CAP. 3
Inchirierea unor sectii de circulatie de pe infrastructura feroviara
neinteroperabila
Art. 15
(1) Preluarea prin inchiriere a unor sectii de circulatie din
infrastructura feroviara neinteroperabila poate fi acordata unei persoane
juridice sau unui grup de persoane juridice inregistrate in Romania, fiecare
dintre acestea fiind autorizata de Autoritatea Feroviara Romana - AFER pentru
activitatile preluate pe sectiile de circulatie respective, in calitate de
gestionar al infrastructurii feroviare si/sau de operator de transport
feroviar, care detin personal propriu calificat si autorizat in conformitate cu
reglementarile in vigoare si care se angajeaza sa le exploateze in stricta
conformitate cu reglementarile generale si specifice privind transportul pe
caile ferate romane.
(2) Norme specifice privind componenta si modul de lucru ale comisiei de
evaluare, termenele de realizare a licitatiilor, precum si procedura de
solutionare a contestatiilor, cu respectarea legislatiei in vigoare aplicabile,
se elaboreaza de catre Autoritatea Feroviara Romana - AFER si se aproba prin
ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
Art. 16
(1) Procedura de inchiriere a unor sectii de circulatie din infrastructura
feroviara neinteroperabila se organizeaza de catre C.F.R. prin licitatie, pe
baza unui caiet de sarcini intocmit pentru fiecare sectie sau grup de sectii de
circulatie care se oferteaza impreuna.
(2) Caietul de sarcini pentru fiecare contract de inchiriere va contine
cerintele privind asigurarea functionarii infrastructurii feroviare respective
pe perioada inchirierii, necesarul de operatiuni de intretinere si reparatii
ale infrastructurii feroviare in conformitate cu reglementarile in vigoare,
incadrarea in parametrii tehnici de exploatare a sectiei de circulatie si
cerintele privind desfasurarea serviciului de transport de marfa si/sau a
serviciului de transport feroviar public de calatori in conditii de siguranta a
traficului feroviar.
(3) Pentru fiecare dintre sectiile de circulatie sau grup de sectii de
circulatie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile care sunt oferite
pentru inchiriere, C.F.R. va specifica in caietul de sarcini:
a) volumele potentiale de transporturi de marfa conform cerintelor pietei;
b) pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de
calatori, definit in colaborare cu autoritatile publice locale si care trebuie
realizat in mod obligatoriu de candidatii la licitatie;
c) descrierea parcului de material rulant necesar pentru realizarea
pachetului minim necesar de servicii publice de transport feroviar de calatori.
Art. 17
(1) Agentii economici care inchiriaza sectii de circulatie ale
infrastructurii feroviare neinteroperabile au obligatia de a mentine in stare
de functiune infrastructura feroviara cu toate instalatiile fixe si
echipamentele conexe, precum si materialul rulant utilizat, conform normelor
tehnice si prevederilor instructionale din sistemul de transport feroviar.
(2) Pentru indeplinirea obligatiilor prevazute la alin. (1), agentii
economici pot desfasura activitatile de supraveghere, intretinere si/sau
reparare a infrastructurii feroviare si a materialului rulant utilizat, in
conformitate cu drepturile si obligatiile ce le revin in calitate de gestionari
ai infrastructurii feroviare respective, cu personal propriu sau pe baza de
contracte cu furnizori de servicii atestati de catre Autoritatea Feroviara
Romana - AFER.
Art. 18
(1) Agentii economici care au inchiriat sectii de circulatie ale
infrastructurii feroviare neinteroperabile au dreptul de preluare exclusiva a
intregului trafic feroviar local de pe sectiile respective, in conditiile
legii.
(2) Agentii economici care au inchiriat sectii de circulatie ale
infrastructurii feroviare neinteroperabile pot efectua pe acestea servicii de
transport feroviar cu trenuri mixte de marfa si calatori, cu respectarea
reglementarilor in vigoare.
(3) Agentii economici care au inchiriat sectii de circulatie ale
infrastructurii feroviare neinteroperabile pot acorda dreptul de acces pentru
trafic local pe sectiile respective unor operatori de transport feroviar
licentiati de Autoritatea Feroviara Romana - AFER, pe baza de contract de acces
semnat cu acestia, avand dreptul de a percepe un tarif de utilizare a
infrastructurii feroviare, negociat cu acestia, in conditiile legii.
Art. 19
(1) Agentii economici care au inchiriat sectii de circulatie ale
infrastructurii feroviare neinteroperabile sunt obligati sa acorde drept de
acces pe sectiile respective altor operatori feroviari licentiati de
Autoritatea Feroviara Romana - AFER, in urmatoarele cazuri:
a) tren complet, aflat in tranzit peste sectia inchiriata;
b) tren complet, format in afara sectiei inchiriate si avand ca destinatie
una dintre statiile de pe sectia inchiriata;
c) tren complet, format in una dintre statiile de pe sectia inchiriata si
avand ca statie de destinatie orice statie in afara sectiei inchiriate.
(2) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare, incasat pentru
cazurile stabilite la alin. (1), nu va putea depasi nivelul maxim al tarifului
de utilizare a infrastructurii stabilit de Guvern pentru C.F.R. pentru portiuni
de infrastructura similara si tonaje pe tren similare.
Art. 20
(1) Contractele de inchiriere se incheie cu C.F.R. pentru o perioada de 5 -
10 ani in functie de perioada necesara amortizarii sumelor pe care agentul
economic se angajeaza prin contractul de inchiriere sa le aloce in activitati
de reparatii capitale si/sau investitii pentru fiecare sectie si/sau pentru
materialul rulant necesar operarii trenurilor pe sectiile respective.
(2) Anual, C.F.R. va analiza, impreuna cu agentul economic beneficiar de
contract, modul de indeplinire a obligatiilor asumate prin contract si va
decide modalitatile de continuare a contractului.
(3) Contractele de inchiriere vor contine clauze de reziliere de catre
C.F.R., daca agentul economic ce a beneficiat de contractul de inchiriere nu
si-a indeplinit obligatiile asumate prin contractul respectiv.
(4) In cazul rezilierii unui contract de inchiriere, procedura de oferta a
sectiei respective pentru un nou contract de inchiriere se organizeaza in
maximum 30 de zile de la reziliere, conform prevederilor prezentei hotarari.
Art. 21
Agentii economici care inchiriaza una sau mai multe sectii de circulatie
ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, in scopul realizarii, in
conditiile legii, a transportului feroviar de marfa si/sau a transportului
feroviar public de calatori, au dreptul sa aplice politici tarifare pentru
serviciile oferite, cu respectarea urmatoarelor principii:
a) serviciul de transport de marfa se va organiza exclusiv pe principii
comerciale de piata, fara nici o interventie din partea statului, operatorii de
transport feroviar avand libertatea stabilirii tarifelor de transport;
b) serviciul de transport feroviar public de calatori, definit prin
pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de calatori,
se desfasoara pe baza tarifelor de transport stabilite pentru pachetul minim
necesar de servicii publice de transport, in urma procedurii de licitatie
pentru fiecare sectie de circulatie;
c) tarifele de transport feroviar public de calatori, stabilite in urma
licitatiei de inchiriere a dreptului de operare a serviciilor de transport pe o
anumita sectie de circulatie apartinand infrastructurii feroviare
neinteroperabile, pot fi modificate dupa incheierea contractului de inchiriere
cu C.F.R., numai cu acordul C.F.R. si numai ca urmare a efectelor inflatiei sau
a impactului investitiilor solicitate de C.F.R. privind cresterea calitatii
serviciilor de transport de calatori, in conditiile legii.
Art. 22
(1) Operatorii de transport feroviar care preiau, in conditiile legii,
activitatea de transport feroviar public de calatori pe sectii de circulatie
apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile primesc, in conditiile
legii, prin contract de inchiriere de la Societatea Nationala de Transport
Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. parcul de material
rulant necesar desfasurarii activitatilor asumate pentru primii 3 ani de
activitate si preiau personalul feroviar calificat de la C.F.R. si Societatea
Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A.,
necesar efectuarii activitatii de transport feroviar public de calatori.
Nivelul chiriei va fi la nivelul cheltuielilor pe care le inregistreaza
Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A., in calitate de proprietar, cu acest parc de material
rulant.
(2) Dupa incheierea perioadei de 3 ani de valabilitate a contractului de
inchiriere pentru materialul rulant, o comisie formata din reprezentanti ai
C.F.R., Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A. si ai Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului va face o analiza a indeplinirii obligatiilor asumate de operatorul
de transport feroviar si va decide asupra conditiilor de prelungire a
contractului de inchiriere sau va decide achizitia materialului rulant de catre
operatorul respectiv, in conditiile legii.
Art. 23
Contractele privind preluarea unor sectii de circulatie apartinand
infrastructurii feroviare neinteroperabile de catre agenti economici in regim
de inchiriere vor contine obligatia asigurarii activitatilor de conducere
operativa a circulatiei trenurilor, in conformitate cu prevederile art. 9 alin.
(1), iar tariful perceput de C.F.R. de la acestia pentru plata serviciilor
respective se stabileste in functie de nivelul costurilor variabile ale C.F.R.
pentru asigurarea acestor servicii si se aproba prin hotarare a Guvernului.
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
Sectiile de circulatie ce alcatuiesc infrastructura feroviara
interoperabila
________________________________________________________
|Nr. | Sectii de circulatie |
|crt.| |
|____|___________________________________________________|
| 1 | Brasov - Podul Olt - Sibiu - Vintul de Jos - |
| | Simeria - Arad - Curtici - Frontiera |
|____|___________________________________________________|
| 2 | Piatra Olt - Babeni - Ramnicul Valcea - Podul Olt |
|____|___________________________________________________|
| 3 | Filiasi - Carbunesti - Targu Jiu - Simeria |
|____|___________________________________________________|
| 4 | Carbunesti - Albeni |
|____|___________________________________________________|
| 5 | Babeni - Berbesti - Alunu |
|____|___________________________________________________|
| 6 | Simeria - Pestis |
|____|___________________________________________________|
| 7 | Ilia - Marginea - Lugoj |
|____|___________________________________________________|
| 8 | Sibiu - Copsa Mica |
|____|___________________________________________________|
| 9 | Filiasi - Turceni - Targu Jiu |
|____|___________________________________________________|
| 10 | Gura Motrului - Turceni - Dragotesti |
|____|___________________________________________________|
| 11 | Bucuresti Nord - Ploiesti - Brasov - Sighisoara - |
| | Teius - Cluj - Oradea - Episcopia Bihor |
|____|___________________________________________________|
| 12 | Ploiesti Vest - Targoviste - Fieni |
|____|___________________________________________________|
| 13 | Oradea - Arad |
|____|___________________________________________________|
| 14 | Brasov - Ciceu - Deda - Dej - Jibou - Baia Mare - |
| | Satu Mare |
|____|___________________________________________________|
| 15 | Beclean pe Somes - Salva - Ilva Mica |
|____|___________________________________________________|
| 16 | Apahida - Dej |
|____|___________________________________________________|
| 17 | Oradea - Sacuieni Bihor - Carei - Satu Mare - |
| | Halmeu |
|____|___________________________________________________|
| 18 | Deda - Targu Mures - Razboieni |
|____|___________________________________________________|
| 19 | Bistrita - Saratel |
|____|___________________________________________________|
| 20 | Salva - Viseul de Jos - Sighetul Marmatiei |
|____|___________________________________________________|
| 21 | Jibou - Carei |
|____|___________________________________________________|
| 22 | Ploiesti - Buzau - Marasesti - Adjud - Bacau - |
| | Roman - Pascani - Veresti - Suceava - Dornesti - |
| | Vicsani |
|____|___________________________________________________|
| 23 | Adjud - Ciceu |
|____|___________________________________________________|
| 24 | Ilva Mica - Suceava |
|____|___________________________________________________|
| 25 | Bacau - Bicaz |
|____|___________________________________________________|
| 26 | Veresti - Botosani |
|____|___________________________________________________|
| 27 | Faurei - Tecuci - Barlad - Crasna - Buhaiesti - |
| | Iasi - Cristesti Jijia |
|____|___________________________________________________|
| 28 | Zorleni - Falciu - Falciu Nord |
|____|___________________________________________________|
| 29 | Iasi - Pascani |
|____|___________________________________________________|
| 30 | Bucuresti Nord - Armasesti - Urziceni - Faurei - |
| | Braila - Galati |
|____|___________________________________________________|
| 31 | Marasesti - Tecuci - Barbosi |
|____|___________________________________________________|
| 32 | Fetesti - Faurei - Buzau |
|____|___________________________________________________|
| 33 | Bucuresti Nord - Ciulnita - Fetesti - Medgidia - |
| | Constanta - Mangalia |
|____|___________________________________________________|
| 34 | Slobozia Veche - Ciulnita - Calarasi |
|____|___________________________________________________|
| 35 | Medgidia - Negru Voda |
|____|___________________________________________________|
| 36 | Medgidia - Tulcea |
|____|___________________________________________________|
| 37 | Bucuresti Nord - Rosiori Nord - Craiova - |
| | Filiasi - Turnu Severin - Timisoara - Arad |
|____|___________________________________________________|
| 38 | Bucuresti Nord - Titu - Pitesti - Costesti - |
| | Piatra Olt - Craiova |
|____|___________________________________________________|
| 39 | Bucuresti Nord - Giurgiu Nord |
|____|___________________________________________________|
| 40 | Giurgiu Nord - Videle |
|____|___________________________________________________|
| 41 | Titu - Targoviste |
|____|___________________________________________________|
| 42 | Golesti - Campulung - Argeselu |
|____|___________________________________________________|
| 43 | Pitesti - Valcele |
|____|___________________________________________________|
| 44 | Rosiori Nord - Turnu Magurele |
|____|___________________________________________________|
| 45 | Rosiori Nord - Alexandria |
|____|___________________________________________________|
| 46 | Piatra Olt - Caracal |
|____|___________________________________________________|
| 47 | Craiova - Calafat |
|____|___________________________________________________|
| 48 | Strehaia - Motru |
|____|___________________________________________________|
| 49 | Caransebes - Resita Sud |
|____|___________________________________________________|
| 50 | Timisoara - Jimbolia |
|____|___________________________________________________|
| 51 | Timisoara - Jebel - Voiteni - Stamora Moravita |
|____|___________________________________________________|
| 52 | Bucuresti - Oltenita |
|____|___________________________________________________|
| 53 | Constanta Ferryboat - Agigea Nord |
|____|___________________________________________________|
| 54 | Ploiesti Sud - Armasesti |
|____|___________________________________________________|
| 55 | Urziceni - Slobozia Noua - Tandarei |
|____|___________________________________________________|
| 56 | Lupeni - Livezeni |
|____|___________________________________________________|
| 57 | Comanesti - Moinesti |
|____|___________________________________________________|
| 58 | Amaradia - Barsesti |
|____|___________________________________________________|
| 59 | Buzau - Berca |
|____|___________________________________________________|
| 60 | Timisoara Sud - Buzias - Lugoj |
|____|___________________________________________________|
| 61 | Teius - Coslariu - Vintu de Jos |
|____|___________________________________________________|
| 62 | Campia Turzii - Turda |
|____|___________________________________________________|
| 63 | Toate sectiile de circulatie care constituie |
| | racorduri si linii de centura din complexele |
| | feroviare |
|____|___________________________________________________|
| 64 | Toate sectiile de circulatie dintre frontiera de |
| | stat si prima statie de cale ferata |
|____|___________________________________________________|
ANEXA 3*)
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
Sectiile de circulatie ce alcatuiesc infrastructura feroviara
neinteroperabila
________________________________________________________
|Nr. | Sucursala | Sectii de circulatie | KM |
|crt.| | | |
|____|___________|__________________________________|____|
| 1 | Bucuresti | FIENI - PIETROSITA | 8 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 2 | Bucuresti | PLOIESTI NORD - MANECIU | 44 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 3 | Bucuresti | BUDA - SLANIC | 34 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 4 | Bucuresti | CAMPINA - CAMPINITA - TELEGA | 8 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 5 | Bucuresti | DITESTI - GURA PALANGII | 8 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 6 | Bucuresti | I.L. CARAGIALE - DITESTI - MORENI| 18 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 7 | Bucuresti | CACIULATI - SNAGOV PLAJA | 15 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 8 | Craiova | COSTESTI - ROSIORI NORD | 64 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 9 | Craiova | ALEXANDRIA - ZIMNICEA | 42 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 10 | Craiova | CARACAL - CORABIA | 41 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 11 | Craiova | GOLENTI - POIANA MARE | 7 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 12 | Craiova | ALBENI - SECIURI | 14 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 13 | Craiova | VALCELE - CURTEA DE ARGES | 16 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 14 | Timisoara | CARANSEBES - BOUTARI | 37 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 15 | Timisoara | HATEG - SUBCETATE | 8 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 16 | Timisoara | BERZOVIA - VASIOVA | 12 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 17 | Timisoara | VASIOVA - RESITA NORD | 15 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 18 | Timisoara | BERZOVIA - ORAVITA | 59 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 19 | Timisoara | ORAVITA - ANINA | 33 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 20 | Timisoara | ORAVITA - IAM | 27 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 21 | Timisoara | BUZIAS - GATAIA | 32 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 22 | Timisoara | GATAIA - JAMU MARE | 24 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 23 | Timisoara | VOITENI - GATAIA | 18 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 24 | Timisoara | GATAIA - BERZOVIA | 16 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 25 | Timisoara | JEBEL - LIEBLING | 10 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 26 | Timisoara | JEBEL - GIERA | 33 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 27 | Timisoara | TIMISOARA NORD - CRUCENI | 49 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 28 | Timisoara | CARPINIS - IONEL | 31 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 29 | Timisoara | RONAT TRIAJ - SATU NOU | 35 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 30 | Timisoara | SATU NOU - LOVRIN | 5 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 31 | Timisoara | LOVRIN - SINNICOLAU MARE | 16 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 32 | Timisoara | SINNICOLAUL MARE - CENAD | 12 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 33 | Timisoara | SANANDREI - PERIAM | 36 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 34 | Timisoara | PERIAM - SINNICOLAU MARE | 18 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 35 | Timisoara | SINNICOLAU MARE - VALCANI | 21 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 36 | Timisoara | JIMBOLIA - LOVRIN | 27 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 37 | Timisoara | BARBATEN - LUPENI | 4 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 38 | Timisoara | SIMERIA - HUNEDOARA | 15 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 39 | Timisoara | MINTIA - BRAD | 29 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 40 | Timisoara | BRAD - VATA | 19 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 41 | Timisoara | VATA - GURA HONT | 36 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 42 | Timisoara | GURA HONT - INEU | 50 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 43 | Timisoara | INEU - CERMEI | 14 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 44 | Timisoara | RADNA - TIMISOARA EST | 64 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 45 | Timisoara | ARAD NORD - PERIAM | 42 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 46 | Timisoara | PERIAM - SATU NOU | 11 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 47 | Timisoara | LOVRIN - NERAU | 27 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 48 | Timisoara | ARAD - NADLAC | 52 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 49 | Timisoara | SANTANA - INEU | 39 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 50 | Timisoara | NADAB - GRANICERI | 20 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 51 | Timisoara | BOUTARI - HATEG | 29 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 52 | Cluj | CIUMEGHIU - HOLOD | 45 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 53 | Cluj | VASCAU - HOLOD | 56 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 54 | Cluj | HOLOD - ORADEA EST | 49 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 55 | Cluj | DOBRESTI - ROGOZ | 10 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 56 | Cluj | BORSA - VISEUL DE JOS | 23 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 57 | Cluj | ILVA MICA - RODNA VECHE | 21 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 58 | Cluj | SACUIENI - SIMLEU SILVANIEI | 71 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 59 | Cluj | SIMLEU SILVANIEI - SARMASAG | 14 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 60 | Cluj | GHILVACI - ARDUD | 18 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 61 | Cluj | TURDA - ABRUD | 93 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 62 | Cluj | ULMENI SALAJ - CEHU SILVANIEI | 10 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 63 | Cluj | ABRAMI - POPESTI | 14 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 64 | Cluj | SATU MARE - BIXAD | 45 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 65 | Cluj | HUEDIN - CALATELE | 3 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 66 | Cluj | BISTRITA - BISTRITA BARTGAULUI | 30 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 67 | Cluj | BAIA MARE SUD - BAIA SPRIE | 7 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 68 | Brasov | SELIMBAR - CISNADIE | 7 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 69 | Brasov | UCEA - VICTORIA | 9 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 70 | Brasov | SIBOT - CUGIR | 13 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 71 | Brasov | ALBA IULIA - ZLATNA | 38 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 72 | Brasov | BARTOLOMEU - ZARNESTI | 24 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 73 | Brasov | HARMAN - INTORSURA BUZAULUI | 29 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 74 | Brasov | ODORHEI - VANATORI | 38 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 75 | Brasov | BLAJ - TARNAVENI VEST | 36 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 76 | Brasov | TARNAVENI VEST - PRAID | 77 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 77 | Brasov | MAGHERUS SIEU - LECHINTA | 13 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 78 | Brasov | LECHINTA - MIHESUL DE CAMPIE | 53 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 79 | Brasov | MIHESUL DE CAMPIE - LUDUS | 28 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 80 | Brasov | SFANTUL GHEORGHE - COVASNA | 28 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 81 | Brasov | SIBIU - AGNITA | 58 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 82 | Brasov | SEBES ALBA - PETRESTII DE PADURE | 30 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 83 | Brasov | SERCAIA - CINCA VECHE | 9 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 84 | Brasov | LUDUS - BAND - LECHINTA - | |
| | | TG. MURES - BAILE SOVATA |191 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 85 | Brasov | COVASNA - TARGU SECUIESC | 16 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 86 | Brasov | TARGU SECUIESC - BRETCU | 22 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 87 | Brasov | CHILENI - VOSLABEN | 7 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 88 | Iasi | ROMAN - BUHAIESTI | 71 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 89 | Iasi | PASCANI - TIMISESTI | 18 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 90 | Iasi | TIMISESTI - TARGU NEAMT | 12 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 91 | Iasi | DOLHASCA - FALTICENI | 25 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 92 | Iasi | LEORDA - DOROHOI | 21 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 93 | Iasi | DORNISOARA - FLORENI | 22 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 94 | Iasi | PALTINOASA - DARMANESTI | 34 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 95 | Iasi | FUNDUL MOLDOVEI - POJORATA | 7 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 96 | Iasi | VAMA - MOLDOVITA | 20 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 97 | Iasi | DORNESTI - GURA PUTNEI | 34 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 98 | Iasi | GURA PUTNEI - PUTNA | 6 |
|____|___________|__________________________________|____|
| 99 | Iasi | DORNESTI - SIRET | 16 |
|____|___________|__________________________________|____|
|100 | Iasi | GURA PUTNEI - NISIPITU | 25 |
|____|___________|__________________________________|____|
|101 | Iasi | GRIVITA - BARLAD | 7 |
|____|___________|__________________________________|____|
|102 | Iasi | CRASNA - HUSI | 33 |
|____|___________|__________________________________|____|
|103 | Iasi | DANGENI - SAVENI | 16 |
|____|___________|__________________________________|____|
|104 | Iasi | PODUL ILOAIEI - HARLAU | 41 |
|____|___________|__________________________________|____|
|105 | Iasi | LETCANI - DANGENI | 93 |
|____|___________|__________________________________|____|
|106 | Iasi | DANGENI - DOROHOI | 47 |
|____|___________|__________________________________|____|
|107 | Galati | BERCA - NEHOIASU | 51 |
|____|___________|__________________________________|____|
|108 | Galati | FOCSANI - ODOBESTI | 11 |
|____|___________|__________________________________|____|
|109 | Galati | MARASESTI - PANCIU | 18 |
|____|___________|__________________________________|____|
|110 | Galati | GALATI - TARGU BUJOR | 53 |
|____|___________|__________________________________|____|
|111 | Galati | TARGU BUJOR - GRIVITA | 49 |
|____|___________|__________________________________|____|
|112 | Constanta | SALIGNY EST - CERNAVODA | 4 |
|____|___________|__________________________________|____|
|113 | Constanta | DOROBANTU - NAVODARI | 26 |
|____|___________|__________________________________|____|
|114 | Constanta | NAVODARI - P1 CAPUL MIDIA | 6 |
|____|___________|__________________________________|____|
|115 | Constanta | P1 CAPUL MIDIA - CAPUL MIDIA | 4 |
|____|___________|__________________________________|____|
|116 | Constanta | P1 CAPUL MIDIA - SITORMAN | 12 |
|____|___________|__________________________________|____|
|117 | Constanta | PALAS - NAVODARI | 22 |
|____|___________|__________________________________|____|
|118 | Constanta | DOROBANTU - ROMCIM | 5 |
|____|___________|__________________________________|____|
NOTA:
Lungimile in km ale sectiilor de cale ferata din aceasta anexa reprezinta
distantele dintre statiile de cale ferata, indiferent daca sectiile respective
sunt pe linii simple sau duble.