HOTARARE Nr. 317 din 20 martie 2003
pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu
pe anul 2003
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 208 din 31 martie 2003
In temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 2 alin. (2) si al art. 10
alin. (4) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2003 al Fondului pentru
mediu, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Unitatea care raspunde de gestionarea Fondului pentru mediu este Administratia
Fondului pentru Mediu, institutie de utilitate publica cu personalitate
juridica, aflata sub autoritatea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului.
Art. 2
(1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale inscrise in bugetul de
venituri si cheltuieli reprezinta limite maxime care nu pot fi depasite decat
in cazuri justificate si numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului.
(2) In cazul in care in executie se inregistreaza depasiri sau nerealizari
ale veniturilor totale aprobate, Administratia Fondului pentru Mediu poate
efectua cheltuieli totale, proportional cu gradul de realizare a veniturilor
incasate, in limita a 3% din veniturile Fondului pentru mediu, conform art. 6
alin. (2) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata.
(3) Cheltuielile Fondului pentru mediu, prevazute la cap. II pct. 1 din
bugetul prezentat in anexa, sunt destinate pentru finantarea proiectelor
eligibile, stabilite in planul anual pe 2003 adoptat de Comitetul de avizare,
conform art. 10 din Legea nr. 73/2000, republicata.
(4) Sumele ramase neutilizate la sfarsitul anului, rezultate din executia
bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu pe anul 2003,
raman la dispozitia acestuia si se utilizeaza in anul urmator cu aceeasi
destinatie, cu exceptia sumelor alocate de la bugetul de stat, conform art. 10
alin. (4) din Legea nr. 73/2000, republicata, si art. 66 alin. (2) din Legea
nr. 500/2002 privind finantele publice.
(5) Repartizarea pe trimestre a veniturilor si cheltuielilor bugetare prevazute
in anul 2003 se propune de catre directorul general al Administratiei Fondului
pentru Mediu si se aproba de catre ministrul apelor si protectiei mediului.
Art. 3
(1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se
sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(2) Contraventia se constata si amenda se aplica de catre organele de
specialitate ale statului, imputernicite potrivit legii, persoanelor vinovate
de nerespectarea prevederilor prezentei hotarari.
(3) Contraventiilor prevazute la alin. (1) le sunt aplicabile dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002.
Art. 4
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, prin Administratia Fondului
pentru Mediu, va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Petru Lificiu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
al Fondului pentru mediu pe anul 2003
Mii lei
______________________________________________________________________________
| Denumirea indicatorului |Nr. | Program
2003|
| |rand|
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|I. Veniturile Fondului pentru Mediu - Total (1 + 2 + 3) | 1 | 941.251.460
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|1. Sume ramase neutilizate la 31 decembrie 2002 conform | |
|
| art. 10 alin. 4 din Legea nr. 73/2000, republicata. | 2 | 189.884.460
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|2. Venituri incasate conform Legii nr. 73/2000, | |
|
| republicata, din care: | 3 | 737.367.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|a) o cota de 3% din veniturile incasate de agentii | |
|
| economici colectori sau valorificatori de deseuri | |
|
| feroase si neferoase | 4 | 197.167.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|b) sumele incasate pentru emisiile de poluanti in atmosfera| |
|
| ce afecteaza factorii de mediu, prevazute in anexa nr. 1| 5 | 100.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|c) veniturile incasate din utilizarea de noi terenuri | | |
| pentru depozitarea deseurilor reciclabile, prevazute in | |
|
| anexa nr. 2 | 6 | 200.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|d) o cota de 3% din valoarea ambalajelor comercializate de | |
|
| producatori si importatori, cu exceptia celor utilizate | |
|
| pentru medicamente | 7 | 130.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|e) o cota de 2% din valoarea substantelor chimice | |
|
| periculoase comercializate de producatori si | |
|
| importatori, prevazute in anexa nr. 3, mai putin cele | |
|
| utilizate la producerea medicamentelor | 8 | 150.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|f) o cota de 0,5% din valoarea substantelor chimice | |
|
| periculoase comercializate de producatori si | |
|
| importatori, utilizate in agricultura, prevazute in | |
|
| anexa nr. 4 | 9 | 10.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|g) o cota de 3% din pretul de adjudecare a masei lemnoase | |
|
| cumparate de la Regia Nationala a Padurilor si de la | | |
| alti proprietari de paduri, persoane juridice sau | |
|
| persoane fizice | 10 | 30.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|h) o cota de 1,5% din valoarea incasata prin | |
|
| comercializarea produselor finite din tutun | 11 | 100.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|m) cuantumul taxelor incasate prin birourile unice la | |
|
| emiterea acordului/autorizatiei de mediu pentru | |
|
| activitatile cu impact redus | 12 | 20.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|3. Venituri incasate conform Hotararii Guvernului | |
|
| nr. 1052/2001 (Monitorul Oficial nr. 685 din | |
|
| 30 octombrie 2001) reprezentand 1% din valoarea masei | |
|
| lemnoase vandute pe picior de Regia Nationala a | |
|
| Padurilor in anul 2002, pentru agentii economici cu | |
|
| activitate de exploatare forestiera si prelucrare a | |
|
| lemnului. | 13 | 14.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|II. Cheltuielile Fondului pentru Mediu - Total (1 + 2) | 14 | 866.399.470
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|1. Cheltuieli pentru finantare proiecte din planul anual | |
|
| pe 2003, adoptat de Comitetul de Avizare conform art. 10| |
|
| din Legea nr. 73/2000, republicata*) | 15 | 838.162.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|a) controlul si reducerea poluarii aerului, apei si | |
|
| solului, inclusiv prin utilizarea unor tehnologii | |
|
| curate | 16 | 230.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|b) protectia resurselor naturale | 17 | 50.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|c) gestionarea sau reciclarea deseurilor | 18 | 323.162.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|d) tratarea si/sau eliminarea deseurilor periculoase | 19 | 180.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|e) protectia si conservarea biodiversitatii | 20 | 40.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|f) educatia si constientizarea privind protectia mediului | 21 | 15.000.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|2. Cheltuielile Administratiei Fondului pentru Mediu - in | |
|
| limita a 3% din veniturile incasate pentru efectuarea de| |
|
| cheltuieli curente si de capital conform art. 6 alin. 2 | |
|
| din Legea nr. 73/2000, republicata (A + B + C) | 22 | 28.237.470
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|A. Cheltuieli curente - Total (1 + 2 + 3), din care: | 23 | 22.797.470
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|1. Cheltuieli de personal, din care: | 24 | 10.422.990
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - cheltuieli cu salariile | 25 | 6.147.225
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - cheltuieli cu asigurarile si protectie sociala, | |
|
| din care: | 26 | 2.096.765
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - contributia la asigurarile sociale | |
|
| (Legea nr. 632/2002) - 24,5% | 27 | 1.432.570
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - contributia la asigurari sociale de sanatate | |
|
| (Legea nr. 150/2002) - 7% | 28 | 430.306
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - contributii buget asigurari somaj | |
|
| (Legea nr. 76/2002) - 3,5% | 29 | 204.653
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - contributii asigurari accidente de munca si boli | |
|
| profesionale (Legea nr. 346/2002) - 0,5% | 30 | 29.236
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - deplasari, detasari, transferari - total, din care: | 31 | 2.179.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - in tara | 32 | 1.129.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - in strainatate | 33 | 1.050.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|2. Cheltuieli materiale si servicii, din care: | 34 | 11.350.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - cheltuieli pentru intretinere si gospodarire: | 35 | 2.050.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - incalzit | 36 | 300.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - iluminat si forta motrica | 37 | 200.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - apa, canal, salubritate | 38 | 150.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - posta, telefon, telex, radio/TV, telefax, internet | 39 | 600.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - furnituri de birou | 40 | 300.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - materiale pentru curatenie | 41 | 100.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - alte materiale si prestari de servicii | 42 | 400.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - materiale si prestari servicii cu caracter functional | 43 | 1.600.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata | |
|
| si echipament | 44 | 1.300.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - reparatii curente | 45 | 6.300.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - carti, publicatii, abonamente | 46 | 100.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|3. Alte cheltuieli - total - din care: | 47 | 1.024.480
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - calificare, perfectionarea si specializarea | |
|
| profesionala a salariatilor | 48 | 150.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - protocol | 49 | 400.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - protectia muncii | 50 | 50.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - alte cheltuieli | 51 | 424.480
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|B. Cheltuieli de capital | 52 | 4.940.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
| - investitii - dotari mijloace fixe | 53 | 4.940.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|C. Rezerve cheltuieli de capital pentru dezvoltare conform | |
|
| art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 14 din | |
|
| 29 ianuarie 1998 | 54 | 500.000
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
|III. Sume ramase neutilizate la sfarsitul anului reportate | | |
| in anul urmator, utilizate cu aceeasi destinatie, cu | |
|
| exceptia sumelor alocate de la bugetul de stat, | |
|
| conform art. 10 alin. 4 din Legea nr. 73/2000, | |
|
| republicata. (I - II) | 55 | 74.851.990
|
|___________________________________________________________|____|_____________|
*) Sumele prevazute la cap. II pct. 1 lit. a, b, c, d, e, f pot fi
redistribuite in cadrul acestor categorii specifice de proiecte la propunerea
comitetului director al Administratiei Fondului pentru Mediu, analizate si
adoptate prin vot de catre Comitetul de avizare al Administratiei Fondului
pentru Mediu conform Legii nr. 73/2000, republicata.