E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 367 din 18 aprilie 2002

privind aprobarea Statutului de organizare si functionare a Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" si a componentei nominale a Consiliului stiintific

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 282 din 25 aprilie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 4 alin. 2 din Legea nr. 82/1993 privind constituirea Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Statutul de organizare si functionare a Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", prevazut in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Se aproba componenta nominala a Consiliului stiintific al Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", prevazuta in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga art. 2 si 3, precum si anexele nr. 2 si 3 din Hotararea Guvernului nr. 248/1994 pentru adoptarea unor masuri in vederea aplicarii Legii nr. 82/1993 privind constituirea Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 168 din 4 iulie 1994, cu modificarile ulterioare.
    Art. 4
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Petru Lificiu

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

                         Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
                         Marian Sarbu

    ANEXA 1

                              STATUTUL
de organizare si functionare a Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii"

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Activitatea Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", denumita in continuare Administratia Rezervatiei, se desfasoara in temeiul prevederilor Legii nr. 82/1993 privind constituirea Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pe baza prevederilor prezentului statut.
    Art. 2
    (1) Teritoriul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", denumita in continuare Rezervatie, cuprinde: Delta Dunarii, Complexul lagunar Razim - Sinoie, Dunarea maritima pana la Cotul Pisicii, sectorul Isaccea - Tulcea cu zona inundabila, saraturile Murighiol - Plopu si litoralul Marii Negre de la bratul Chilia pana la Capul Midia, inclusiv marea teritoriala pana la izobata de 20 m.
    (2) Limita vestica continentala a Rezervatiei este reprezentata de contactul Podisului Dobrogean cu zonele umede si palustre.
    (3) Din punct de vedere al organizarii administrativ-teritoriale Rezervatia este extinsa pe teritoriile a 3 judete: Tulcea, Constanta si Galati.
    Art. 3
    Valoarea patrimoniului natural al Rezervatiei este recunoscuta prin includerea acesteia in reteaua internationala a rezervatiilor biosferei, in cadrul programului "Omul si Biosfera" (1980), prin declararea ei ca zona umeda de importanta internationala, in special ca habitat al pasarilor de apa, Conventia Ramsar (septembrie 1991), si prin includerea ei pe Lista patrimoniului natural mondial - UNESCO (decembrie 1991).
    Art. 4
    (1) Patrimoniul natural al Rezervatiei, domeniul public de interes national, este constituit din suprafetele terestre si acvatice din perimetrul Rezervatiei impreuna cu resursele naturale pe care le genereaza.
    (2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1):
    a) terenurile din perimetrul Rezervatiei care, potrivit legii, sunt proprietate privata a persoanelor fizice;
    b) terenurile din perimetrul Rezervatiei care, potrivit legii, sunt proprietate publica sau privata a unitatilor administrativ-teritoriale;
    c) terenurile din perimetrul Rezervatiei, ocupate de amenajarile agricole si piscicole, care, potrivit legii, constituie domeniu public de interes judetean si care sunt in administrarea Consiliului Judetean Tulcea.
    (3) Persoanele fizice si juridice care desfasoara activitati in perimetrul Rezervatiei sunt obligate sa foloseasca numai mijloace ecologice admise, atat traditionale, cat si noi, in conditiile de reglementare si autorizare stabilite de Administratia Rezervatiei.
    Art. 5
    Patrimoniul Administratiei Rezervatiei se compune din patrimoniul natural definit la art. 4, aflat in administrarea Administratiei Rezervatiei, si din patrimoniul propriu al Administratiei Rezervatiei.
    Art. 6
    (1) Administratia Rezervatiei detine in patrimoniul sau cladiri, mijloace de transport pe apa si pe uscat, alte mijloace fixe si fonduri circulante, care ii permit desfasurarea intregii activitati.
    (2) Obiectul de activitate al Administratiei Rezervatiei il constituie crearea si aplicarea unui regim special de administrare pentru conservarea si protectia diversitatii biologice din ecosistemele naturale ale Rezervatiei, pentru dezvoltarea asezarilor umane si organizarea activitatilor economice in corelatie cu capacitatea de suport a acestor ecosisteme. In realizarea obiectului sau de activitate Administratia Rezervatiei indeplineste functia de autoritate de mediu, in conditiile legii, pe intregul teritoriu al Rezervatiei.

    CAP. 2
    Atributiile, organizarea si functionarea Administratiei Rezervatiei

    Art. 7
    Administratia Rezervatiei este institutie publica cu personalitate juridica si functioneaza in subordinea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, avand regimul juridic de serviciu descentralizat al acestuia, cu sediul in municipiul Tulcea.
    Art. 8
    (1) Administratia Rezervatiei are urmatoarele atributii principale:
    a) evalueaza starea ecologica a patrimoniului natural, organizand cercetarea stiintifica, elaboreaza strategia de conservare si redresare si, dupa aprobarea acesteia de catre Consiliul stiintific al Administratiei Rezervatiei, asigura masurile necesare pentru conservarea si protectia biodiversitatii;
    b) stabileste si aplica masurile de reconstructie ecologica a ecosistemelor deltaice si dispune masurile legale corespunzatoare pentru protectia, ameliorarea si refacerea starii de calitate a mediului, acolo unde a fost deteriorat;
    c) administreaza in mod direct domeniul public de interes national din perimetrul Rezervatiei si ia masuri pentru refacerea si protectia unitatilor fizico-geografice componente; organizeaza si exercita supravegherea si controlul modului in care sunt puse in aplicare si respectate dispozitiile legale in vigoare privind masurile de protectie stabilite in statutul Administratiei Rezervatiei si alte aspecte care, potrivit legii, sunt de competenta Administratiei Rezervatiei;
    d) in exercitarea atributiilor sale Administratia Rezervatiei poate solicita institutiilor statului cu atributii in combaterea practicilor ilegale sprijin pentru controlul si sanctionarea, potrivit legii, a faptelor savarsite pe teritoriul Rezervatiei, ce contravin reglementarilor legale in vigoare. Institutiile solicitate au obligatia de a raspunde cererii Administratiei Rezervatiei;
    e) stabileste, impreuna cu Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, regulile de circulatie si acces pe bratele Dunarii pentru barci, salupe, nave fluviale si maritime, iar pentru canalele si lacurile interioare din perimetrul Rezervatiei propune spre aprobare Ministerului Apelor si Protectiei Mediului regulile de acces si circulatie, exercitand controlul asupra modului de respectare a acestora. Capitania Portului Tulcea si Inspectoratul Politiei de Frontiera, prin subunitatile din teritoriu, vor asigura, la solicitarea Administratiei Rezervatiei, sprijin pentru aplicarea masurilor legale asupra navelor care au produs poluari ale apelor, in conformitate cu legislatia in vigoare;
    f) in cooperare cu serviciile descentralizate ale celorlalte autoritati de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale si in parteneriat cu alte institutii publice locale si cu sectorul privat:
    - elaboreaza obiectivele de management pentru conservarea biodiversitatii si dezvoltarea durabila in Rezervatie (Planul de management al Administratiei Rezervatiei), prin care se promoveaza realizarea obiectivelor prioritare pentru mediu si dezvoltare durabila, in conformitate cu obiectivele Strategiei nationale pentru protectia mediului, ale Strategiei nationale pentru dezvoltare durabila si ale Planului national de aderare la Uniunea Europeana;
    - elaboreaza si pune in aplicare strategii locale pentru mediu si dezvoltare durabila, in conformitate cu obiectivele si recomandarile Agendei 21, ale strategiilor si programelor de actiuni elaborate si puse in aplicare in cadrul Procesului Mediu pentru Europa;
    - participa la elaborarea si punerea in aplicare a planurilor de amenajare a teritoriului si a planurilor de amenajare a teritoriului si de urbanism, asigurand integritatea dimensiunii de mediu si a cerintelor ecologice in politicile si strategiile zonale si locale privind planificarea utilizarii, organizarea si amenajarea teritoriului si a asezarilor umane, cu luarea in considerare a structurii si valorii capitalului natural din teritoriu si utilizarea acestuia pe principiile dezvoltarii durabile;
    - participa la elaborarea si punerea in aplicare a planurilor si a programelor pentru protejarea intereselor populatiei locale, pentru conservarea patrimoniului cultural, precum si pentru cresterea calitatii vietii si a standardului de civilizatie;
    - participa la elaborarea si punerea in aplicare a planurilor si programelor pentru apararea impotriva inundatiilor si a catastrofelor;
    g) emite acordul si autorizatia de mediu pentru desfasurarea activitatilor in perimetrul Rezervatiei de catre persoanele fizice si juridice, in conditiile legii si in concordanta cu cerintele conservarii biodiversitatii si a structurilor ecologice specifice, incluzand si procedurile de stabilire a obligatiilor de mediu in procesul de privatizare;
    h) evalueaza starea resurselor naturale si a nivelului de valorificare a acestora, in acord cu potentialul lor de regenerare si cu capacitatea de suport a ecosistemelor, scop in care elaboreaza si pune in aplicare reglementari privind valorificarea resurselor naturale regenerabile si a tuturor celorlalte resurse din Rezervatie;
    i) poate concesiona, in conditiile legii, activitatile de valorificare a resurselor naturale regenerabile si de utilizare a terenurilor, in scopul desfasurarii de activitati economice;
    j) colaboreaza cu autoritatile administratiei publice pentru protejarea intereselor localnicilor, precum si pentru cresterea calitatii vietii si a standardului de civilizatie;
    k) sustine si impune prin mijloacele prevazute de lege, in special prin aplicarea procedurilor de autorizare, promovarea tehnologiilor curate, schimbarea modelelor de productie si de consum, in sensul utilizarii durabile a resurselor materiale si energetice si al reducerii impactului negativ asupra mediului;
    l) participa, potrivit atributiilor si competentelor legale, la elaborarea si punerea in aplicare a programelor si proiectelor de cooperare cu organismele interne si internationale in context transfrontier, regional si international;
    m) elaboreaza si publica rapoarte periodice privind starea mediului la nivelul Rezervatiei;
    n) actioneaza prin toate mijloacele prevazute de lege si pe intregul teritoriu al Rezervatiei pentru protectia si ameliorarea starii mediului si a calitatii vietii, cu luarea in considerare a necesitatii punerii in aplicare pe plan local a prevederilor conventiilor si acordurilor internationale la care Romania este parte, precum si pentru realizarea obiectivelor, programelor si planurilor de actiune dezvoltate in baza acestor conventii si acorduri;
    o) incurajeaza si dezvolta parteneriatul cu toate sectoarele societatii civile, cu organizatiile neguvernamentale, precum si cu institutiile publice sau private care militeaza in interesul sustinerii si atingerii obiectivelor pentru mediu si dezvoltare durabila;
    p) organizeaza activitati cu scop instructiv, formativ si educational, asigura informarea curenta a populatiei si a autoritatilor locale cu privire la starea si evolutia calitatii mediului in Rezervatie, dezvolta cooperarea cu mass-media si publica materiale avand ca scop sensibilizarea opiniei publice, angajarea populatiei si a comunitatilor locale in sustinerea si aplicarea masurilor privind protectia mediului, conservarea naturii si a diversitatii biologice, reconstructia ecologica a zonelor deteriorate si ameliorarea calitatii vietii, combaterea actiunilor de capturare, detinere si ucidere a faunei salbatice in perioadele de prohibitie;
    q) identifica, delimiteaza si propune declararea zonelor functionale ale rezervatiei si introduce marcaje si semnale avertizoare pentru limitarea actiunilor perturbatoare;
    r) avizeaza, sub raportul protectiei ecosistemelor, planurile de amenajare a teritoriului si de urbanism de pe teritoriul Rezervatiei, elaborate potrivit legii;
    s) conlucreaza cu Compania Nationala "Apele Romane" - S.A. in vederea gospodaririi apelor si efectuarii lucrarilor hidrotehnice necesare.
    (2) In cadrul activitatilor pe care le desfasoara in limitele competentelor legale Administratia Rezervatiei incaseaza sume provenite din tarife pentru lucrarile si serviciile prestate la solicitarea persoanelor fizice si juridice, sume care se gestioneaza in regim extrabugetar; nivelul tarifelor se aproba prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului.
    Art. 9
    Administratia Rezervatiei este condusa de Consiliul stiintific in subordinea caruia se afla Colegiul executiv ca organ de aplicare a hotararilor Consiliului stiintific. Presedintele Consiliului stiintific si al Colegiului executiv este guvernatorul Administratiei Rezervatiei, numit de Guvern la propunerea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, cu avizul prefectului judetului Tulcea.
    Art. 10
    Activitatea Consiliului stiintific se desfasoara in baza prezentului statut si a regulamentului propriu de functionare aprobat in prima sedinta a consiliului.
    Art. 11
    Consiliul stiintific are 15 membri, dupa cum urmeaza:
    - presedinte, guvernatorul Administratiei Rezervatiei;
    - membru, reprezentant al Ministerului Apelor si Protectiei Mediului;
    - 2 membri, reprezentanti ai Academiei Romane;
    - membru, reprezentant al Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor;
    - membru, reprezentant al Universitatii "Spiru Haret" Bucuresti;
    - membru, reprezentant al Consiliului Judetean Tulcea;
    - membru, reprezentant al Consiliului Judetean Constanta;
    - membru, reprezentant al Prefecturii Judetului Tulcea;
    - membru, reprezentant al Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A.;
    - membru, reprezentant al Regiei Nationale a Padurilor;
    - membru, reprezentant al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Mediului;
    - membru, reprezentant al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare "Delta Dunarii" Tulcea;
    - membru, reprezentant al Institutului National de Cercetare-Dezvoltare Marina "Grigore Antipa" Constanta;
    - membru, reprezentant al societatii civile.
    Art. 12
    Membrii Consiliului stiintific sunt numiti de Guvern, la propunerea organelor din care fac parte.
    Art. 13
    Calitatea de membru al Consiliului stiintific se poate pierde prin demisia titularului sau prin revocarea sa de catre Guvern.
    Art. 14
    Consiliul stiintific se reuneste semestrial in sedinte ordinare, iar guvernatorul Administratiei Rezervatiei poate convoca sedinte extraordinare ale Consiliului stiintific ori de cate ori este nevoie. Sedintele extraordinare ale Consiliului stiintific pot fi convocate si la solicitarea unei treimi din numarul membrilor acestuia.
    Art. 15
    Consiliul stiintific al Administratiei Rezervatiei are urmatoarele atributii:
    a) aproba programele de conservare a genofondului (biodiversitatii) si ecofondului;
    b) propune modificarea perimetrelor zonelor cu regim de protectie integrala, ale zonelor tampon si ale zonelor economice;
    c) aproba programul de realizare a reconstructiei ecologice si a lucrarilor de investitii necesare a fi realizate in acest scop;
    d) aproba strategia stiintifica privitoare la administrarea Rezervatiei;
    e) stabileste speciile de plante si animale ce necesita protectie totala pe teritoriul Rezervatiei;
    f) analizeaza periodic modul de administrare a patrimoniului natural, gradul de valorificare a resurselor regenerabile pe zone de districte si stabileste masuri de respectare a criteriilor de valorificare a acestora;
    g) aproba nivelurile anuale de valorificare a resurselor naturale regenerabile, tehnologiile, ca modalitati si mijloace tehnice de valorificare a acestora, precum si zonele de valorificare;
    h) aproba, in conditiile legii, cerintele de cercetare pentru cunoasterea mediului deltaic, precum si realizarea temelor de cercetare, indiferent de institutia care le efectueaza si de sursa de finantare;
    i) receptioneaza, analizeaza si stabileste modul de valorificare a rezultatelor cercetarilor desfasurate, in scopul indeplinirii obiectivelor Administratiei Rezervatiei;
    j) aproba programul unitar de cercetare stiintifica a fenomenelor deltaice;
    k) analizeaza modul de respectare si de aplicare a prevederilor acordurilor, protocoalelor, programelor si ale altor documente incheiate intre Administratia Rezervatiei si organismele guvernamentale si neguvernamentale interne si externe cu care colaboreaza in realizarea unor obiective de interes comun;
    l) aproba raportul anual de activitate si programul de activitate pentru anul urmator ale Administratiei Rezervatiei si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul urmator, care se aproba de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului;
    m) aproba norme interne de consumuri si normative care nu sunt in competenta de aprobare a altor organe;
    n) face propuneri de norme tehnice privind desfasurarea activitatilor economico-productive, de turism si agrement pe teritoriul Rezervatiei si le supune aprobarii Ministerului Apelor si Protectiei Mediului;
    o) aproba programul de realizare a lucrarilor de reconstructie ecologica si a lucrarilor de investitii necesare a fi realizate in acest scop.
    Art. 16
    Sedintele de lucru ale Consiliului stiintific se convoaca de catre presedintele acestuia cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita, prin scrisoare, telex sau fax care contine informatii privind ordinea de zi, data, locul, ora inceperii sedintei si modul in care se pot consulta documentele supuse dezbaterii.
    Art. 17
    Consiliul stiintific este legal constituit si poate adopta hotarari daca numarul membrilor prezenti este de cel putin doua treimi din numarul total al membrilor.
    Art. 18
    (1) Consiliul stiintific adopta hotarari cu votul favorabil al majoritatii simple a membrilor sai.
    (2) Hotararile cu privire la propunerile de modificare a perimetrelor zonelor cu regim de protectie integrala si a zonelor tampon se iau cu votul favorabil a doua treimi din numarul membrilor Consiliului stiintific.
    Art. 19
    Colegiul executiv al Administratiei Rezervatiei este format din 5 membri numiti prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului.
    Art. 20
    Colegiul executiv are urmatoarele atributii:
    a) pune in aplicare hotararile Consiliului stiintific;
    b) supune avizarii Consiliului stiintific si aprobarii conducerii Ministerului Apelor si Protectiei Mediului proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul urmator si propunerile de modificare a prevederilor bugetare pentru anul in curs;
    c) propune reglementari pentru valorificarea resurselor naturale de pe teritoriul Rezervatiei, precum si conditiile de desfasurare a activitatilor economice, propuneri pe care le supune aprobarii Consiliului stiintific;
    d) coordoneaza procesul de concesionare, in conformitate cu prevederile legale;
    e) propune spre aprobare Ministerului Apelor si Protectiei Mediului tarifele pentru prestatiile de servicii efectuate de Administratia Rezervatiei;
    f) adopta masuri pentru aplicarea programelor de conservare a ecosistemelor, de marcare si imprejmuire a zonelor cu regim de protectie integrala, de respectare a normelor de protectie a Rezervatiei;
    g) identifica posibilitatile de valorificare a rezultatelor cercetarilor stiintifice finantate de Administratia Rezervatiei;
    h) urmareste indeplinirea programului de realizare a reconstructiei ecologice si a lucrarilor de investitii necesare a fi realizate in acest scop;
    i) urmareste modul de incadrare a activitatilor desfasurate de Administratia Rezervatiei in prevederile bugetului de venituri si cheltuieli si ia masuri pentru incadrarea in nivelurile planificate si aprobate;
    j) stabileste masuri de organizare si desfasurare a activitatilor din sistemul informational intern, de organizare a circulatiei documentelor, gestionare si pastrare a lor;
    k) analizeaza periodic modul de respectare si de aplicare a prevederilor acordurilor, protocoalelor, programelor si ale altor documente incheiate intre Administratia Rezervatiei si organismele guvernamentale si neguvernamentale interne si externe cu care colaboreaza in realizarea unor obiective de interes comun.
    Art. 21
    (1) Colegiul executiv isi desfasoara activitatea in sedinte de lucru bilunare, ordinare sau in sedinte extraordinare.
    (2) Hotararile Colegiului executiv sunt valabile daca se adopta cu votul favorabil al majoritatii absolute.
    (3) Guvernatorul Administratiei Rezervatiei are drept de veto, acesta votand ultimul. In cazul in care guvernatorul Administratiei Rezervatiei isi exercita dreptul de veto, problema supusa dezbaterii Colegiului executiv va fi inaintata spre dezbatere Consiliului stiintific.
    Art. 22
    (1) Sedintele Colegiului executiv se organizeaza si se convoaca de presedintele acestuia pe baza programului trimestrial de lucru.
    (2) Sedintele extraordinare se pot convoca la cererea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor Colegiului executiv, cu conditia prezentarii ordinii de zi, a problematicii sau a documentelor ce urmeaza sa fie analizate si care sunt in competenta de solutionare a Colegiului executiv.
    Art. 23
    (1) Dezbaterile din cadrul sedintelor ordinare sau extraordinare se consemneaza in registrul de procese-verbale al Colegiului executiv, care este tinut de secretarul acestuia, desemnat in prima sedinta a Colegiului executiv dintre salariatii Administratiei Rezervatiei. Documentele supuse dezbaterii fiecarei sedinte se pastreaza in copii, in dosarul respectivei sedinte, de catre secretarul Colegiului executiv.
    (2) Hotararile adoptate se comunica celor vizati prin secretarul Colegiului executiv, iar originalul ramane in pastrare in dosarul de hotarari ale acestuia.
    Art. 24
    (1) Guvernatorul Administratiei Rezervatiei are urmatoarele atributii:
    a) asigura conducerea curenta a activitatii Administratiei Rezervatiei;
    b) reprezinta Administratia Rezervatiei in raporturile acesteia cu persoane juridice si fizice, cu autoritatile locale si centrale ale autoritatii publice, cu organizatiile guvernamentale sau neguvernamentale din domeniul propriu de activitate;
    c) are calitatea de ordonator secundar de credite pentru activitatile din domeniul sau de activitate, finantate de la bugetul de stat;
    d) emite dispozitii pentru aplicarea hotararilor Consiliului stiintific si ale Colegiului executiv;
    e) propune modificarea sau imbunatatirea organizarii activitatii, a organigramei, a statului de functii si a structurii de personal;
    f) propune imbunatatirea dotarii Administratiei Rezervatiei cu mijloace fixe necesare desfasurarii activitatii;
    g) analizeaza si urmareste activitatea de contractare, finantare si realizare a lucrarilor de cercetare stiintifica;
    h) face propuneri conducerii Ministerului Apelor si Protectiei Mediului pentru numiri in functiile de conducere din subordine;
    i) analizeaza si propune organelor competente modificarea nivelurilor taxelor si tarifelor;
    j) constata si sanctioneaza contraventii potrivit competentei legale, in domeniul sau de activitate;
    k) controleaza modul in care se respecta regulile de circulatie si accesul pe bratele Dunarii pentru barci, salupe, nave fluviale si maritime, stabilite de Administratia Rezervatiei impreuna cu Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei; efectueaza impreuna cu organele de politie controale ale vehiculelor aflate in circulatie, cand exista indicii cu privire la savarsirea unor infractiuni in domeniul mediului.
    (2) Guvernatorul Administratiei Rezervatiei poate delega unele dintre atributiile sale, pe termen limitat, unor membri ai Colegiului executiv si altor cadre de conducere sau executie care lucreaza in cadrul Administratiei Rezervatiei.
    Art. 25
    Din structura organizatorica a Administratiei Rezervatiei fac parte urmatoarele directii:
    a) management ecologic;
    b) relatii externe, informare, educatie;
    c) Corpul de inspectie si paza - Comisariatul Garzii de Mediu;
    d) economica.
    Art. 26
    Atributiile directiilor prevazute la art. 25 se stabilesc prin regulament de organizare si functionare propriu, aprobat de Colegiul executiv al Administratiei Rezervatiei.
    Art. 27
    (1) Controlul aplicarii prevederilor acordului si autorizatiilor de mediu, al modului de valorificare a resurselor, de prestare a serviciilor si de exercitare a unor drepturi acordate populatiei locale se realizeaza de Corpul de inspectie si paza - Comisariatul Garzii de Mediu si de alte persoane din cadrul serviciilor de specialitate, imputernicite de conducerea Administratiei Rezervatiei.
    (2) In exercitarea atributiilor de serviciu personalul imputernicit este asimilat cu personalul care indeplineste functii ce implica exercitiul autoritatii de stat.
    Art. 28
    Personalul Corpului de inspectie si paza - Comisariatul Garzii de Mediu va purta pe durata exercitarii atributiilor de serviciu uniforma aprobata.
    Art. 29
    Uniforma se atribuie celor in drept, potrivit legii.
    Art. 30
    Personalul care are dreptul sa poarte uniforma pe timpul exercitarii atributiilor de serviciu trebuie sa posede si sa poarte asupra sa legitimatia de serviciu si/sau de control, dupa caz, eliberate in conformitate cu reglementarile in vigoare.

    CAP. 3
    Zonarea Rezervatiei

    Art. 31
    Teritoriul Rezervatiei este delimitat in 3 categorii de zone: zone cu regim de protectie integrala, zone tampon si zone economice. Acestea sunt definite si delimitate conform anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 248/1994 pentru adoptarea unor masuri in vederea aplicarii Legii nr. 82/1993 privind constituirea Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii".
    Art. 32
    Zonele cu regim de protectie integrala de pe teritoriul Rezervatiei cuprind:
    a) formatiunile fizice si biologice sau gruparile de asemenea formatiuni, care au o valoare universala exceptionala din punct de vedere stiintific sau estetic;
    b) habitatele speciilor de animale si vegetale amenintate, care au o valoare universala exceptionala din punct de vedere stiintific sau al conservarii lor;
    c) siturile naturale care au o valoare exceptionala din punct de vedere stiintific, istoric, estetic sau conservativ.
    Art. 33
    (1) Zonele cu regim de protectie integrala se stabilesc prin hotarare a Guvernului, la propunerea Consiliului stiintific al Administratiei Rezervatiei, cu avizul Academiei Romane si al Ministerului Apelor si Protectiei Mediului.
    (2) Pentru declararea ca zona cu regim de protectie integrala zona va trebui sa indeplineasca una dintre conditiile prevazute la art. 32.
    (3) Zonele cu regim de protectie integrala sunt in administrarea directa a Administratiei Rezervatiei.
    Art. 34
    In cadrul zonelor cu regim de protectie integrala se pot desfasura activitati care au urmatoarele obiective:
    a) cercetarea evolutiei zonei, mentinerea si conservarea calitatilor acesteia, monitorizarea principalilor parametri ce ii definesc starea de evolutie;
    b) cercetarea biologiei zonei;
    c) realizarea actiunilor de paza si control asupra zonei de catre personalul Administratiei Rezervatiei.
    Art. 35
    Accesul in interiorul zonelor cu regim de protectie integrala si desfasurarea activitatilor prevazute in statut se realizeaza in baza autorizatiei si a permisului emise de Administratia Rezervatiei.
    Art. 36
    (1) Zonele tampon de pe teritoriul Rezervatiei cuprind suprafete de teren sau de ape ce inconjoara zonele cu regim de protectie integrala. Zonele tampon prezinta caracteristici biologice apropiate de cele ale zonei pe care o inconjoara, indeplinind functia de limitare a impactului activitatilor umane asupra zonelor cu regim de protectie integrala.
    (2) Zonele tampon sunt in administrarea directa a Administratiei Rezervatiei.
    Art. 37
    Declararea unei suprafete ca zona tampon aferenta unei zone cu regim de protectie integrala se realizeaza prin actul de declarare a zonei cu regim de protectie integrala careia i se asociaza.
    Art. 38
    Pe teritoriul zonelor tampon se pot desfasura, pe baza autorizatiilor si a permiselor emise de Administratia Rezervatiei, urmatoarele activitati:
    a) valorificarea resurselor vegetale prin aplicarea de tehnologii nepoluante;
    b) pescuitul comercial cu mijloace si tehnologii traditionale;
    c) pasunatul animalelor;
    d) practicarea turismului;
    e) cercetarea stiintifica a fenomenelor deltaice;
    f) realizarea de filme.
    Art. 39
    (1) Accesul in zonele tampon si practicarea activitatilor prevazute la art. 38 se vor face in baza autorizatiilor si a permiselor emise de Administratia Rezervatiei.
    (2) Pentru practicarea activitatilor autorizate in aceste zone se vor percepe tarife si taxe stabilite prin acte normative in vigoare.
    Art. 40
    (1) Zonele economice sunt constituite din suprafetele din Rezervatie ramase dupa delimitarea zonelor cu regim de protectie integrala si a zonelor tampon aferente acestora.
    (2) In cadrul zonelor economice se desfasoara activitati economico-sociale traditionale, in concordanta cu normele de protectie si conservare a patrimoniului natural al Rezervatiei.
    Art. 41
    In zonele economice se pot desfasura, in baza acordurilor, autorizatiilor de mediu si a permiselor emise de Administratia Rezervatiei, activitati economice pentru valorificarea resurselor naturale regenerabile (pescuit si recoltarea altor specii acvatice, recoltarea stufului si a altor specii vegetale de interes, pescuit sportiv si de recreere, vanatoare, pasunat, recoltarea fanului, exploatarea masei lemnoase, apicultura, recoltarea ciupercilor si a plantelor medicinale, cultivarea terenurilor inundabile etc.), turism, precum si alte activitati economice specifice zonei (piscicultura si acvacultura, agricultura, silvicultura, zootehnie, transport naval si rutier, prestari de servicii etc.).
    Art. 42
    (1) Populatia cu domiciliul stabil in perimetrul Rezervatiei beneficiaza de prioritate in ocuparea locurilor de munca create prin activitatile economice ce se desfasoara in perimetrul Rezervatiei.
    (2) Pentru acoperirea unor nevoi strict gospodaresti populatia care are domiciliul stabil in perimetrul Rezervatiei poate recolta gratuit o cantitate totala de doua tone de stuf si papura de familie pe an, in zone anume stabilite de Administratia Rezervatiei, zone care nu se vor suprapune zonelor de valorificare economica a resursei stuficole, in baza permisului eliberat de Administratia Rezervatiei. Pentru acoperirea unor nevoi strict gospodaresti persoanele cu domiciliul in localitatile limitrofe Rezervatiei, cu exceptia municipiului Tulcea, pot recolta contra cost, in baza permisului eliberat de Administratia Rezervatiei, o cantitate de doua tone de stuf si papura de familie pe an, in zone stabilite de Administratia Rezervatiei, zone ce nu trebuie sa se suprapuna zonelor valorificabile economic.
    (3) Populatia cu domiciliul in perimetrul Rezervatiei poate sa pescuiasca, fara taxe, cu mijloace proprii traditionale, in baza permisului eliberat de Administratia Rezervatiei, o cantitate de peste destinata consumului propriu, in perioadele si din speciile admise.
    (4) In cazul incalcarii conditiilor stabilite in permis pentru desfasurarea activitatilor mentionate anterior persoana pierde dreptul de a mai beneficia de facilitatile enumerate pe o perioada de 5 ani.
    Art. 43
    Zonele de reconstructie ecologica sunt suprafete de teren situate in teritoriul Rezervatiei in cadrul carora impactul produs de activitatea umana sau de anumite fenomene naturale au condus la degradarea ecosistemelor naturale, la aparitia unor dezechilibre sau au determinat pierderea unor ecosisteme specifice, in cadrul carora Administratia Rezervatiei desfasoara activitati de refacere a echilibrului ecologic si de renaturare a zonei afectate, folosind mijloace tehnice si tehnologii adecvate.
    Art. 44
    Declararea unei zone ca zona de reconstructie ecologica se face de catre Consiliul stiintific al Administratiei Rezervatiei pe baza rezultatelor cercetarilor stiintifice, a datelor de monitorizare prelucrate sau a studiilor de impact.
    Art. 45
    In zonele de reconstructie ecologica se pot desfasura activitatile specifice zonelor tampon sau economice, in functie de zona de baza in care se executa lucrarile de reconstructie ecologica, in baza autorizatiei si permisului emise de Administratia Rezervatiei.

    CAP. 4
    Finantarea activitatilor Administratiei Rezervatiei

    Art. 46
    (1) Cheltuielile Administratiei Rezervatiei vor fi acoperite din subventii de la bugetul de stat, din donatii si din surse proprii. Administratia Rezervatiei va deschide un cont, in conditiile legii, pentru derularea fondurilor extrabugetare.
    (2) Sursele extrabugetare ale Administratiei Rezervatiei se evidentiaza intr-un cont distinct, se gestioneaza in regim extrabugetar si se constituie din:
    a) tarife pentru lucrari si servicii prestate la solicitarea persoanelor fizice si juridice in cadrul activitatilor pe care le desfasoara in limitele competentelor legale;
    b) venituri rezultate din comercializarea materialelor de informare, educatie si prezentare ale Rezervatiei.
    Art. 47
    (1) Administratia Rezervatiei este abilitata sa deruleze programe si proiecte referitoare la Rezervatie, ce sunt finantate de institutii financiare si bancare internationale.
    (2) In acest scop Administratia Rezervatiei poate deschide un cont in lei si unul in valuta, cu respectarea legislatiei in vigoare, pentru constituirea unor fonduri in vederea finantarii activitatilor de interes pentru rezervatie.
    (3) Utilizarea fondurilor astfel constituite va fi aprobata de catre Colegiul executiv.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 48
    Editarea de materiale publicitare sau informationale cu privire la patrimoniul natural al Rezervatiei, precum si producerea de filme documentare si a hartilor Rezervatiei sunt permise numai in baza avizului obtinut de la Administratia Rezervatiei, care va certifica veridicitatea datelor publicate.
    Art. 49
    (1) Administratia Rezervatiei va institui o diploma de onoare ce va fi conferita anual persoanelor din afara Administratiei Rezervatiei sau institutiilor care au contribuit in mod deosebit, voluntar si dezinteresat la obtinerea unor rezultate de exceptie.
    (2) Acordarea diplomei de onoare se va face in sedinta deschisa a Consiliului stiintific, conform unor criterii speciale aprobate de acesta.
    Art. 50
    (1) Administratia Rezervatiei are dreptul de a edita unele publicatii si materiale de informare ce trateaza problemele Rezervatiei. Administratia Rezervatiei are dreptul de a comercializa materialele de informare produse.
    (2) Administratia Rezervatiei elaboreaza si publica rapoarte periodice privind starea mediului la nivelul Rezervatiei.
    Art. 51
    Administratia Rezervatiei organizeaza sesiuni de lucru, comunicari stiintifice si schimburi de experienta cu participare nationala si internationala in domeniul protectiei si conservarii patrimoniului natural.

    ANEXA 2

                             COMPONENTA
Consiliului stiintific al Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii"

Presedinte:    1. ing. Virgil Munteanu - guvernatorul Administratiei Rezervatiei
                  Biosferei "Delta Dunarii"
Membri:        2. prof. dr. Dan Balteanu - Academia Romana, membru corespondent
               3. prof. Cristian Herra - Ministerul Agriculturii, Alimentatiei
                  si Padurilor, membru corespondent al Academiei Romane
               4. prof. dr. Marian-Traian Gomoiu - Academia Romana, membru
                  corespondent
               5. ing. Trifon Belacurencu - presedinte, Consiliul Judetean
                  Tulcea
               6. Vladimir Manastireanu - subprefect, Prefectura Judetului
                  Tulcea
               7. prof. dr. doc. Grigore Posea - prorector, Universitatea "Spiru
                  Haret" Bucuresti
               8. prof. dr. Angheluta Vadineanu - Universitatea Bucuresti,
                  Departamentul de ecologie sistemica si managementul
                  capitalului natural
               9. Adriana Baz - Ministerul Apelor si Protectiei Mediului,
                  director Directia protectie si conservare a biodiversitatii,
                  arii protejate si monumente ale naturii
              10. dr. Mircea Staras - director stiintific, Institutul
                  National
                  de Cercetare-Dezvoltare "Delta Dunarii" Tulcea
              11. dr. ing. Simion Nicolaev - director general, Institutul
                  National de Cercetare-Dezvoltare Marina "Grigore Antipa"
                  Constanta
              12. ing. Hristu Uzun - director, Directia apelor Dobrogea -
                  Litoral, Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.
              13. ing. Gheorghe Pislaru - director general adjunct, Regia
                  Nationala a Padurilor
              14. dr. ing. Octavian Ciobota - presedinte, Fundatia Ecologista
                  din Romania
              15. Dumitru Bedivan   director, Directia urbanism, amenajarea
                  teritoriului, Consiliul Judetean Constanta.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 367/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 367 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 367/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu