HOTARARE Nr.
52 din 19 ianuarie 2011
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 78 din 31 ianuarie 2011
In temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată, şi al art. 27 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru
creşterea copiilor,
Guvernul României adoptă
prezenta
Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind
concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Ioan Nelu Botiş
p. Ministrul administraţiei şi internelor
Gheorghe Emacu,
secretar de stat
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1)
Beneficiază de drepturile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor,
denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, următoarele persoane,
denumite în continuare persoane îndreptăţite:
a) oricare dintre părinţii fireşti ai
copilului/copiilor, respectiv fiecare, în cazul prevăzut la art.10 din
ordonanţa de urgenţă;
b) oricare dintre soţii cărora li s-a/s-au încredinţat
copilul/copii în vederea adopţiei sau au adoptat copilul/copiii, respectiv
fiecare, în cazul prevăzut la art. 10 din ordonanţa de urgenţă;
c) persoana care are copilul în plasament ori în
plasament în regim de urgenţă;
d) asistentul maternal
profesionist, numai pentru copiii săi naturali ori adoptaţi;
e) persoana care a fost numită tutore.
(2) Persoanele îndreptăţite
prevăzute la alin. (1) beneficiază de drepturile prevăzute de ordonanţa de
urgenţă dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) se încadrează în prevederile art. 2 alin. (1) sau,
după caz, în prevederile art. 2 alin. (5) şi (6) din ordonanţa de urgenţă;
b) sunt cetăţeni români sau, după caz, străini ori apatrizi;
c) au domiciliul sau reşedinţa în România, conform
legii;
d) locuiesc în România împreună cu copilul/copiii
pentru care solicită drepturile şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.
Art. 2. - (1) Drepturile prevăzute la art. 2 alin.
(1)-(4), art. 5 alin. (1), art. 6 alin. (1), art. 7 alin. (1) şi (2), art. 8
alin. (4) şi art. 9 alin. (5) şi (6) din ordonanţa de urgenţă se cuvin pentru
fiecare dintre primele 3 naşteri sau, după caz, pentru primele 3 situaţii
prevăzute la art. 8 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă.
(2) Alocaţia de stat pentru copii se cuvine în
cuantumul prevăzut la art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă pentru fiecare
copil până la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv 3
ani, în cazul copilului cu handicap.
Art. 3. - (1) La stabilirea celor 3 naşteri sau, după
caz, a celor 3 situaţii prevăzute la art. 8 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă,
se iau în calcul numai cele pentru care s-a beneficiat de drepturile prevăzute
de ordonanţa de urgenţă, respectiv de drepturile prevăzute de Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
7/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) In situaţia în care persoana se află la a patra
naştere ori următoarele sau, după caz, la a patra situaţie prevăzută la art. 8
alin. (2) din ordonanţa de urgenţă ori următoarele şi nu a beneficiat de
drepturile menţionate la alin. (1), atunci, în înţelesul ordonanţei de urgenţă,
drepturile prevăzute de aceasta se acordă.
CAPITOLUL II
Concediul şi indemnizaţiile lunare pentru creşterea copilului
Art. 4. - (1) Concediul şi indemnizaţiile lunare pentru
creşterea copilului, prevăzute de ordonanţa de urgenţă, se acordă persoanelor
îndreptăţite, dacă acestea au realizat venituri supuse impozitului pe venit,
potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul
fiscal, timp de 12 luni în ultimul an anterior
datei naşterii copilului sau, după caz, anterior datei la care s-a realizat
încredinţarea în vederea adopţiei, s-a încuviinţat adopţia ori s-a instituit
plasamentul sau tutela.
(2) De drepturile prevăzute la
alin. (1) beneficiază şi persoanele care au realizat în perioada de referinţă
avută în vedere venituri supuse impozitului pe venit, dar care, potrivit legii,
sunt scutite de plata acestora.
(3) Se iau în considerare perioadele prevăzute la art.
2 alin. (5) lit. o)-s) din ordonanţa de urgenţă şi în situaţia în care persoana
admisă la cursurile unei alte forme de învăţământ preuniversitar sau, după caz,
universitar, postuniversitar de masterat sau de doctorat, organizat potrivit
legii, nu poate începe cursurile din motive medicale,
inclusiv starea de graviditate ori maternitate.
Art. 5. - In aplicarea art. 2 alin. (5) lit. m), o)-s)
din ordonanţa de urgenţă, cursurile preuniversitare, universitare,
postuniversitare la nivelul studiilor universitare de masterat pot fi
frecventate atât la unităţi de învăţământ de stat, cât şi particulare,
autorizate sau acreditate, în condiţiile legii, în ţară sau într-un alt stat
membru al Uniunii Europene, într-un domeniu recunoscut de Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Art. 6. - (1) Drepturile reprezentând indemnizaţiile
prevăzute la art. 2 alin. (1)-(4) din ordonanţa de urgenţă se acordă pe bază de
cerere, însoţită în mod obligatoriu de copia actului de identitate al
solicitantului şi a certificatului de naştere al copilului pentru care se
solicită dreptul ori, după caz, de livretul de familie, certificate pentru
conformitate cu originalul şi, după caz, de actele doveditoare prevăzute la
alin. (4)-(7), care să ateste îndeplinirea condiţiilor prevăzute de ordonanţa
de urgenţă.
(2) In cazul în care nu a fost întocmit actul de
naştere al copilului pentru care se solicită dreptul, cererea prevăzută la
alin. (1) va fi însoţită de copia legalizată a actului constatator al naşterii.
Pentru copiii cetăţeni străini sau români născuţi în străinătate, cererea va fi
însoţită de certificatul sau extrasul de naştere tradus în limba română şi
legalizat.
(3) Pentru situaţia prevăzută la alin. (2),
beneficiarii dreptului au obligaţia să depună la agenţia pentru prestaţii
sociale judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, denumită în continuare agenţia
teritorială, copia certificatului de naştere al copilului, în termen de 30
de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 6 luni de la naşterea
copilului sau 12 luni de la înregistrarea naşterii la autorităţile române
competente, în condiţiile Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare
civilă, republicată, cu modificările ulterioare, în cazul copiilor cetăţeni
români născuţi în străinătate.
(4) Actele doveditoare privind calitatea solicitantului
şi relaţia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicită dreptul se prezintă
în copie certificată sau, după caz, autentificată pentru conformitate cu
originalul şi sunt, după caz, următoarele:
a) certificatele de naştere ale
copiilor pentru care se solicită drepturile prevăzute de ordonanţa de urgenţă,
precum şi ale celorlalţi copii aflaţi în întreţinere;
b) hotărârea judecătorească de
încredinţare în vederea adopţiei, potrivit legii;
c) hotărârea judecătorească de
încuviinţare a adopţiei, potrivit legii;
d) hotărârea judecătorească
sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura
plasamentului, potrivit legii;
e) decizia directorului general
al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după
caz, hotărârea judecătorească pentru măsura plasamentului în regim de urgenţă,
potrivit legii;
f) hotărârea judecătorească de
instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare, potrivit
legii;
g) actul doveditor care atestă calitatea de
reprezentant legal al persoanei minore lipsite de capacitate deplină de
exerciţiu al drepturilor civile, îndreptăţită să beneficieze de indemnizaţie
pentru creşterea copilului, respectiv părinte, tutore, curator, altă persoană
desemnată reprezentant legal prin decizia directorului general al direcţiei
generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, prin
hotărâre judecătorească.
(5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri,
precum şi nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de
angajator sau de organele competente, sunt, după caz, următoarele:
a) dovada eliberată de angajator sau de entităţile
asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri supuse
impozitului, din care să rezulte că persoana îndreptăţită a realizat timp de 12
luni în ultimul an anterior naşterii copilului venituri din salarii, sau, după
caz, de autoritatea competentă, în caz de dizolvare, faliment ori lichidare
judiciară a angajatorului;
b) dovada privind veniturile
realizate în anul fiscal anterior celui în care s-a născut copilul şi/sau, după
caz, dovada privind venitul calculat în vederea plăţii anticipate a
impozitului, precum şi copia deciziei de impunere, eliberată de autorităţile
competente, în cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi
independente şi/sau din activităţi agricole;
c) dovada eliberată de organele
competente, în cazul persoanelor care realizează venituri profesionale
neimpozabile;
d) dovada eliberată de organele
competente, în cazul asociaţilor unici, privind veniturile realizate de
aceştia;
e) adeverinţa eliberată de
plătitorul indemnizaţiei de maternitate, potrivit Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări
sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
399/2006, cu modificările şi completările ulterioare, de angajator sau, după
caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate ori de agenţia judeţeană
pentru ocuparea forţei de muncă;
f) dovada eliberată de autorităţile competente, de angajatori
sau, după caz, declaraţia pe propria răspundere, din care să rezulte data de la
care solicitantul se află în concediu pentru creşterea copilului;
g) copia contractului de muncă
sau, după caz, dovada eliberată de angajatori ori de autorităţile competente
străine sau române, tradusă şi legalizată, care să ateste perioadele în care au
fost realizate activităţi profesionale şi care sunt totalizate conform
prevederilor Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al
Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate
socială, denumit în continuare Regulamentul nr.
883/2004 şi ale Regulamentului (CE) nr. 987/2009
al Parlamentului European si al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire
a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind
coordonarea sistemelor de securitate socială, precum şi veniturile aferente
acestor activităţi, inclusiv cele provenite din perioadele de şomaj şi concedii
medicale. Aceste prevederi se aplică şi persoanelor care au realizat activităţi
salariale ori independente în statele care aplică prevederile Regulamentului
(CEE) nr. 1.408/1971 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea
regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariaţi şi cu
familiile acestora, care se deplasează în cadrul Comunităţii, pentru situaţiile
prevăzute la art. 90 alin. (1) din Regulamentul nr. 883/2004.
(6) Actele doveditoare privind atestarea situaţiilor prevăzute la art. 2 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă
şi, după caz, nivelul venitului lunar aferent acestor perioade, certificate
pentru conformitate de autorităţile competente, sunt următoarele:
a) dovada eliberată de
instituţia care a trimis persoana în misiune permanentă în străinătate, pentru
situaţia prevăzută la lit. k);
b) dovada eliberată de agenţia
teritorială pentru ocuparea forţei de muncă, pentru situaţiile prevăzute la
lit. a), b), c), t);
c) dovada eliberată de casele
teritoriale de pensii, pentru situaţia prevăzută la lit. d) şi e);
d) dovada eliberată de angajator pentru situaţiile
prevăzute la lit. c), d), f), i),j), u);
e) dovada eliberată de casa
teritorială de asigurări de sănătate, pentru situaţia prevăzută la lit. c);
f) adeverinţa eliberată de
instituţia de învăţământ, care să ateste frecventarea cursurilor fără
întrerupere, până la data solicitării acesteia, pentru situaţiile prevăzute la
lit. m)-s);
g) diploma de absolvire, foaia
matricolă sau adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ superior, pentru
situaţiile prevăzute la lit. t) şi v);
h) livretul militar, certificatul sau orice altă dovadă
eliberată, după caz, de centrul militar în a cărui rază teritorială domiciliază
persoana îndreptăţită sau de structurile militare ale instituţiilor din
sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, în care sunt
precizate cu exactitate perioadele şi natura situaţiei respective, pentru
situaţia prevăzută la lit. l).
i) dovada privind calitatea de elev, student sau masterand la o unitate de învăţământ, recunoscută pe teritoriul
statului respectiv, eliberată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării,
prin Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, ori de către
instituţiile de învăţământ abilitate pentru recunoaşterea studiilor ori a
perioadelor de studii efectuate în străinătate, în baza procedurilor legale în
vigoare, pentru situaţia prevăzută la lit. m).
(7) In cazul prevăzut la art. 2 alin. (5) lit. j) din
ordonanţa de urgenţă, persoana îndreptăţită prezintă dovada eliberată de
angajator, din care să reiasă că aceasta s-a aflat în perioada de maximum 3
luni de la încetarea unui contract de muncă pe perioadă determinată şi începerea unui alt contract de muncă pe
durată determinată la acelaşi angajator, considerate contracte succesive,
conform art. 80 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi
completările ulterioare.
(8) In cazurile prevăzute la
art. 2 alin. (5) lit. g) şi h) din ordonanţa de urgenţă, nu este necesar ca
persoana îndreptăţită să prezinte acte doveditoare privind atestarea acestor
situaţii, drepturile respective fiind acordate de agenţiile teritoriale.
(9) Alte acte doveditoare
privind acordarea drepturilor reprezentând indemnizaţiile prevăzute la art. 2
alin. (1)-(4) din ordonanţa de urgenţă sunt, după caz, următoarele:
a) declaraţia pe propria
răspundere din care să rezulte că celălalt părinte firesc sau, după caz, o altă
persoană dintre cele prevăzute la art. 8 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă nu
beneficiază de indemnizaţie sau de stimulent;
b) declaraţia pe propria răspundere a persoanei
îndreptăţite din care să reiasă că se ocupă de creşterea şi îngrijirea
copilului şi că acesta nu este încredinţat sau dat în plasament unei alte
persoane ori unui organism privat autorizat sau
serviciu public;
c) certificatul de încadrare a copilului într-un grad de
handicap;
d) adeverinţa eliberată de
medicul specialist privind certificarea naşterii înainte de termen;
e) alte documente, după caz, din care să rezulte
îndeplinirea condiţiilor de acordare a concediului şi indemnizaţiei pentru
creşterea copilului, la solicitarea agenţiilor teritoriale.
(10) Pentru cetăţenii străini sau apatrizi, componenţa
familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică se dovedesc cu documentele
eliberate de autorităţile din ţara de origine şi confirmate de autorităţile
române sau, după caz, cu documentele eliberate de autorităţile române, precum
si cu alte documente prevăzute la alin. (4).'
Art. 7. - (1) Concediul pentru creşterea copilului,
prevăzut la art. 2 alin. (1) şi (4), art. 6 şi 10 din ordonanţa de urgenţă, se
acordă pe bază de cerere aprobată de către angajatorul la care îşi desfăşoară
activitatea persoana îndreptăţită.
(2) In situaţia persoanelor îndreptăţite care
realizează venituri din activităţi independente sau agricole şi care nu
lucrează în baza unui contract de muncă, concediul reprezintă
întreruperea/suspendarea activităţii pe perioada până la împlinirea de către
copil a vârstei de un an sau 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu
handicap, în situaţia solicitării drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) şi
(4) din ordonanţa de urgenţă.
(3) Persoanele care
frecventează cursurile preuniversitare, universitare, postuniversitare de
masterat şi de doctorat beneficiază de indemnizaţie pentru creşterea copilului
indiferent dacă întrerup sau nu frecventarea cursurilor pe perioada de până la
împlinirea de către copil a vârstei de un an sau 2 ani, respectiv 3 ani, în
cazul copilului cu handicap.
Art. 8. - (1) In cazul în care persoana îndreptăţită, beneficiară a concediului şi a indemnizaţiei lunare
pentru creşterea copilului sau, după caz, a stimulentului de inserţie, până la
împlinirea de către copil a vârstei de un an sau 2 ani, respectiv 3 ani, în
cazul copilului cu handicap, naşte în această perioadă unul sau mai mulţi copii
ori se produce o nouă situaţie dintre cele prevăzute la art. 8 alin. (2) din
ordonanţa de urgenţă, aceasta, la finalizarea concediului sau, după caz, a
dreptului la stimulentul de inserţie, acordat pentru copilul anterior, optează,
pe baza unei noi cereri, pentru unul dintre drepturile prevăzute la art. 2
alin. (1), respectiv art. 7 din ordonanţa de urgenţă. Pentru continuitatea
acordării drepturilor, cererea trebuie să fie depusă cu 60 de zile înaintea
împlinirii de către copilul anterior a vârstei de 1, 2 sau 3 ani, în cazul copilului
cu handicap, sau în termen de
maximum 30 de zile de la această dată. In cazul în care se depăşeşte acest
termen, drepturile vor fi acordate de la data depunerii cererii.
(2) In situaţia prevăzută la
alin. (1) se acordă indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului în cuantumul
primit anterior, după cum urmează:
a) nu mai mult de 3.400 lei în cazul în care persoana
optează pentru concediu şi indemnizaţia prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)
din ordonanţa de urgenţă;
b) nu mai mult de 1.200 lei, în
cazul în care persoana optează pentru concediu şi indemnizaţia prevăzute la
art. 2 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă.
(3) In cazul prevăzut la alin. (1), dacă cele 12 luni
prevăzute la art. 2 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă sunt constituite şi din
perioade în care persoana a realizat venituri supuse impozitului, atunci
indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului se va calcula pe baza
veniturilor realizate în această perioadă, inclusiv pe baza celor realizate în
perioadele prevăzute la art. 2 alin. (5) şi (6) din ordonanţa de urgenţă.
(4) In situaţia prevăzută la alin. (3), dacă din calcul
rezultă un cuantum al indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului mai mic
decât cuantumul indemnizaţiei primit anterior naşterii celui din urmă copil, atunci
se acordă indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului primită anterior, cu
respectarea prevederilor alin. (2).
(5) In situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (3),
dreptul la concediu şi indemnizaţie pentru creşterea copilului sau, după caz,
la stimulentul de inserţie, pentru copilul anterior, încetează la data
acordării noului drept.
(6) In situaţia în care unul dintre părinţi se află în
concediul de maternitate prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
158/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, concediul pentru creşterea copilului
şi indemnizaţiile lunare prevăzute la art. 2 alin. (1)-(4) din ordonanţa de
urgentase pot acorda doar după terminarea acestuia din urmă, dar nu mai devreme
de a 43-a zi de la data naşterii copilului.
(7) In situaţia în care
persoana se află cu primul copil în perioada de concediu şi indemnizaţie pentru
creşterea copilului în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările şi
completările ulterioare, şi naşte un alt/alţi copil/copii sau se află în una
dintre situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, după
data de 1 ianuarie 2011, pe perioada suprapunerii naşterilor sau, după caz, a
situaţiilor, suma prevăzută la art. 9 alin. (6) din ordonanţa de urgenţă nu se
acordă.
(8) In situaţia prevăzută la alin. (7), la terminarea
perioadei de acordare a drepturilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
7/2007, cu modificările şi completările ulterioare pentru copilul născut după
data de 1 ianuarie 2011 sau, după caz, pentru situaţiile prevăzute la art. 8
alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, survenite după această dată, persoana
îndreptăţită optează pentru unul dintre drepturile prevăzute la art. 2 alin.
(1) din ordonanţa de urgenţă.
(9) In situaţia prevăzută la alin. (8) se acordă
indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului aplicând corespunzător
dispoziţiile alin. (2)-(4).
Art. 9. - (1) In situaţia în care după alegerea
opţiunii de concediu de către persoana îndreptăţită, copilul/copiii este/sunt
încadrat/încadraţi în grad de handicap, dreptul prevăzut la art. 2 alin. (4)
din ordonanţa de urgenţă se acordă de la data emiterii certificatului de
încadrare în grad de handicap, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile de la această dată. Dacă
cererea este depusă după termenul menţionat, dreptul se acordă de la data
depunerii cererii.
(2) In situaţia în care, după împlinirea vârstei de un
an sau 2 ani, copilul, respectiv unul sau mai mulţi dintre copiii rezultaţi din
sarcini multiple, este încadrat într-un grad de handicap, drepturile prevăzute
la art. 2 alin. (4) din ordonanţa de urgenţă se acordă de la data emiterii
certificatului de încadrare în grad de handicap, dacă cererea este depusă în
termen de 60 de zile de la această dată. Dacă cererea este depusă după termenul
menţionat, dreptul se acordă de la data depunerii cererii.
(3) In situaţia în care unul dintre copiii rezultaţi în
urma unei sarcini multiple este încadrat într-un grad de handicap până la
împlinirea de către acesta a vârstei de 3 ani, pentru acesta se continuă
concediul şi plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului în cuantumul
prevăzut la art. 2 alin. (4) din ordonanţa de urgenţă. In cazul în care sunt
încadraţi în grad de handicap mai mulţi copii rezultaţi în urma unei sarcini
multiple, pe lângă indemnizaţia pentru creşterea copilului în cuantumul
prevăzut la art. 2 alin. (4) din ordonanţa de urgenţă se va acorda şi suma
prevăzută la art. 5 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, în raport cu numărul
copiilor.
CAPITOLUL III
Concediul fără plată pentru creşterea copilului
Art. 10. - Persoanele care au optat pentru acordarea
concediului pentru creşterea copilului şi a indemnizaţiei lunare prevăzute la
art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă pot beneficia, după
împlinirea de către copil a vârstei de un an, de concediul fără plată prevăzut
la art. 6 din ordonanţa de urgenţă.
Art. 11. - (1) Incepând cu cea de-a patra naştere sau,
după caz, al patrulea copil adoptat, încredinţat în vederea adopţiei, dat în
plasament ori în plasament în regim de urgenţă sau pentru care s-a instituit
tutela, persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (1)
din ordonanţa de urgenţă au dreptul la un concediu fără plata indemnizaţiei
pentru creşterea copilului.
(2) Durata concediului prevăzut la alin. (1) este de 4
luni şi se acordă integral, o singură dată, fiecăruia dintre părinţii fireşti
ai copilului sau, după caz, fiecăreia dintre persoanele care au adoptat
copilul, cărora li s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei sau care au
copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenţă, asistentului
maternal profesionist pentru copiii proprii, precum şi persoanei care a fost
numită tutore, în perioada până la împlinirea de către copil a vârstei de 2
ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap.
(3) Concediul fără plata
indemnizaţiei pentru creşterea copilului se acordă de către angajator pe bază
de cerere, însoţită de copia livretului de familie sau a certificatului de
naştere al copilului ori, după caz, de copia actului constatator al naşterii
sau a extrasului de naştere, precum şi, după caz, de actele doveditoare privind
situaţia juridică a copilului faţă de persoana îndreptăţită.
(4) Părinţii fireşti ai
copilului, respectiv persoanele aflate în situaţiile prevăzute la art. 8 alin.
(2) din ordonanţa de urgenţă, nu pot beneficia de concediul fără plata
indemnizaţiei pentru creşterea copilului în acelaşi timp. Perioada concediului
prevăzut la alin. (1) este diferită pentru fiecare dintre aceştia.
CAPITOLUL IV
Stimulentul de inserţie
Art. 12. - (1) Stimulentul de inserţie prevăzut la art.
7 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă se acordă lunar persoanelor îndreptăţite care au optat pentru acordarea concediului pentru
creşterea copilului şi a indemnizaţiei lunare prevăzute la art. 2 alin. (1)
lit. a) din ordonanţa de urgenţă, dacă acestea realizează venituri supuse
impozitului, înainte de împlinirea de către copil a vârstei de un an.
(2) Acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului
sau, după caz, a stimulentului de inserţie se face la cererea scrisă a
persoanei îndreptăţite, ori de câte ori aceasta solicită, cu respectarea
condiţiilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă.
(3) Dacă persoana îndreptăţită,
în perioada în care beneficiază de stimulentul de inserţie, doreşte să i se
acorde concediul fără plată prevăzut la art. 6 din ordonanţa de urgenţă, pe
această perioadă, precum şi la reluarea realizării de venituri supuse
impozitului, nu mai beneficiază de stimulentul de inserţie.
Art. 13. - (1) Stimulentul de inserţie se acordă pe
bază de cerere, semnată de persoana îndreptăţită, însoţită de dovada eliberată
de angajator sau, după caz, de alte documente eliberate de autorităţile
competente ori de declaraţia pe propria răspundere din care să rezulte că
aceasta realizează sau urmează să realizeze venituri
supuse impozitului.
(2) In situaţia stabilirii
dreptului la stimulentul de inserţie pentru persoana care beneficiază de
concediul pentru creşterea copilului şi indemnizaţia lunară prevăzută la art. 2
alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă, cererea de acordare va fi însoţită
numai de documentele prevăzute la alin. (1).
(3) In situaţia stabilirii
dreptului la stimulentul de inserţie pentru persoana care deşi are dreptul nu
solicită acordarea concediului pentru creşterea copilului şi a indemnizaţiei
lunare prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă, cererea
este însoţită de actele doveditoare necesare stabilirii acestui drept, dintre
cele prevăzute la art. 6.
CAPITOLUL V
Alocaţia de stat pentru copii
Art. 14. - (1) Copiii în vârstă
de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copiilor cu handicap, beneficiază
de alocaţia de stat pentru copii în cuantumul prevăzut la art. 5 alin. (2) din
ordonanţa de urgenţă.
(2) In situaţia copiilor în vârstă de peste 2 ani,
respectiv de peste 3 ani, în cazul copiilor cu handicap, alocaţia de stat
pentru copii se acordă în cuantumul prevăzut la art. 3 alin. (1) din Legea nr.
61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată.
Art. 15. - (1) Alocaţia de stat pentru copii prevăzută
la art. 14 alin. (1) se acordă pe bază de cerere, însoţită în mod obligatoriu
de actul de identitate al solicitantului şi de certificatul de naştere sau,
după caz, de actul constatator al naşterii sau extrasul de naştere al copilului
pentru care se solicită dreptul, în original şi în copie, certificate pentru
conformitate cu originalul, precum şi de actele doveditoare prevăzute de lege
pentru solicitarea acestui drept.
(2) In situaţia în care alocaţia de stat pentru copii
se solicită odată cu indemnizaţia lunară sau, după caz, cu stimulentul de
inserţie prevăzute la art. 2 alin. (2)-(4), respectiv art. 7 din ordonanţa de
urgenţă, cererea se completează potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(3) In situaţia în care alocaţia de stat pentru copii
se solicită distinct, se utilizează formularul de cerere prevăzut de Normele
metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de
stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi
plată a alocaţiei de stat pentru copii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
577/2008.
Art. 16. -Alocaţia de stat pentru copii se cumulează cu
indemnizaţia lunară sau cu stimulentul de inserţie prevăzute la art. 2 alin.
(2)-(4), respectiv art. 7 din ordonanţa de urgenţă.
CAPITOLUL VI
Stabilirea şi plata indemnizaţiilor lunare pentru
creşterea copilului,
a stimulentului de inserţie şi a alocaţiei de stat pentru copii
Art. 17. - Drepturile prevăzute de ordonanţa de urgenţă
pot fi solicitate de către persoana îndreptăţită sau, după caz, de
reprezentantul legal ori de mandatarul acestora, împuternicit prin procură.
Art. 18. - (1) Cererea privind acordarea drepturilor
prevăzute la art. 2 alin. (1)-(4) şi la art. 7 alin. (1) şi (2) din ordonanţa
de urgenţă se completează de către persoanele îndreptăţite, reprezentanţii
legali sau mandatarii acestora, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Majorarea prevăzută la art.
9 alin. (6) din ordonanţa de urgenţă se acordă la solicitarea scrisă a
persoanei îndreptăţite, însoţită de copia certificatului de naştere al
copilului.
(3) Pentru situaţia prevăzută
la art. 6 alin. (5) lit. a), adeverinţa se completează potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 19. - (1) Cererile prevăzute la art. 18 alin. (1)
şi (2), însoţite de documentele justificative depuse de persoanele îndreptăţite
la primăria comunei, oraşului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului
Bucureşti, pe raza căreia/căruia solicitantul îşi are domiciliul sau reşedinţa,
se transmit de către primar la agenţia judeţeană pentru prestaţii sociale,
respectiv a municipiului Bucureşti, denumită în continuare agenţia
teritorială pe bază de borderou, în termenul prevăzut la art. 14 alin. (2)
din ordonanţa de urgenţă. Modelul de borderou este prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Primăriile au obligaţia să
verifice documentaţia depusă de solicitanţi şi să transmită agenţiilor
teritoriale dosarele complete, cu toate documentele justificative
corespunzătoare dreptului solicitat.
(3) Cererile prevăzute la art. 18 alin. (1)şi (2) sunt
certificate, prin semnătură şi ştampilă, de către primar sau, după caz, de
către persoana împuternicită de acesta.
Art. 20. - (1) Solicitarea drepturilor prevăzute la
art. 2 alin. (1)-(4) şi la art. 7 alin. (1) şi (2) din ordonanţa de urgenţă se
soluţionează prin decizie emisă de directorul executiv al agenţiei teritoriale,
în termenul prevăzut la art. 14 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă.
(2) Decizia prevăzută la alin.
(1) se comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la data
emiterii, direct sau prin poştă.
(3) Datele cuprinse în cererea
privind acordarea drepturilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă, însoţită de
actele doveditoare, sunt supuse confidenţialităţii. Acestea vor putea fi
folosite numai în scopul stabilirii dreptului la concediu şi indemnizaţie
lunară, stimulent de inserţie sau alocaţie de stat pentru copii şi al
întocmirii unor situaţii statistice.
(4) Deciziile prevăzute la alin. (1) se emit potrivit
modelului ce va fi aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale
pentru Prestaţii Sociale, denumită în continuare Agenţie.
Art. 21. - (1) La stabilirea bazei de calcul al
indemnizaţiei pentru creşterea copilului se iau în considerare toate veniturile
realizate de persoana îndreptăţită, obţinute în condiţiile art. 3 din ordonanţa
de urgenţă, precum şi veniturile aferente perioadelor asimilate prevăzute la
art. 2 alin. (5) şi (6) din ordonanţa de urgenţă.
(2) Cuantumul indemnizaţiei
pentru creşterea copilului se calculează prin aplicarea cotei de 75% asupra
bazei de calcul stabilite potrivit alin. (1).
(3) Pentru luna în care s-a născut
copilul se ia în calcul venitul cuvenit în luna respectivă.
(4) In situaţia în care cele 12 luni anterioare datei
naşterii copilului se constituie numai din perioadele asimilate prevăzute la
art. 2 alin. (5) din ordonanţa de urgenţă, fără venituri aferente acestora,
cuantumul indemnizaţiei pentru creşterea copilului este de 600 lei. Dacă
persoana realizează venituri o perioadă de câteva luni în interiorul celor 12
luni, baza de calcul pentru stabilirea cuantumului indemnizaţiei pentru
creşterea copilului este reprezentată de suma totală a veniturilor realizate în
aceste luni, împărţită la 12.
(5) Dacă din calculul indemnizaţiei pentru creşterea
copilului potrivit prevederilor alin. (2) rezultă un cuantum mai mic de 600
lei, se acordă 600 lei.
Art. 22. - (1) In situaţia persoanelor care realizează
venituri din activităţi independente sau agricole, cuantumul indemnizaţiei
pentru creşterea copilului se recalculează în baza dovezilor eliberate de
organele competente privind veniturile efectiv realizate în perioada pentru
care s-a luat în calcul venitul estimat în vederea plăţii anticipate a
impozitului sau, după caz, pentru care s-a completat declaraţia pe propria
răspundere.
(2) Dovada prevăzută la alin.
(1) se transmite de către persoana beneficiară la agenţia teritorială, în
termen de 30 de zile de la comunicare.
(3) Dacă din recalculare
rezultă un cuantum mai mare al indemnizaţiei pentru creşterea copilului faţă de
cel stabilit iniţial, diferenţa de cuantum se acordă pentru toată perioada de
la data stabilirii dreptului.
(4) Dacă din recalculare
rezultă un cuantum mai mic al indemnizaţiei pentru creşterea copilului faţă de
cel stabilit iniţial, diferenţa de cuantum, stabilită de la data acordării, se
recuperează de la beneficiar.
Art. 23. - (1) Dreptul reprezentând indemnizaţia pentru
creşterea copilului se cuvine după cum urmează:
a) începând cu ziua următoare
celei în care încetează, conform legii, concediul de maternitate, dar nu mai
devreme de a 43-a zi de la data naşterii copilului, indiferent de persoana
îndreptăţită care solicită dreptul, dacă cererea este depusă în termen de 60 de
zile lucrătoare de la acea dată;
b) începând cu data naşterii
copilului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la
acea dată, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condiţiile, conform legii,
pentru acordarea concediului de maternitate şi a indemnizaţiei aferente;
c) începând cu data adopţiei, a
instituirii tutelei, plasamentului sau încredinţării, dacă cererea este depusă
în termen de 60 de zile lucrătoare de la data la care s-au aprobat ori, după
caz, s-au instituit măsurile de protecţie a copilului;
d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte
situaţii, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusă peste termenele
prevăzute la lit. a), b) şi c);
e) începând cu ziua următoare
celei în care beneficiarul stimulentului de inserţie nu mai realizează venituri
supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, şi solicită
revenirea în concediul pentru creşterea copilului, dacă cererea este depusă în
termen de 30 de zile de la această dată.
(2) Indemnizaţia pentru creşterea copilului se acordă
de la datele prevăzute la alin. (1) lit. a)-d), dar nu mai devreme de data la
care s-a aprobat concediul pentru creşterea copilului ori a încetat realizarea
de venituri supuse impozitului.
Art. 24. - Dreptul reprezentând stimulentul de inserţie
se cuvine după cum urmează:
a) începând cu ziua următoare
celei în care persoana îndreptăţită îşi reia activitatea profesională şi
realizează venituri supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului
fiscal, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea
dată;
b) de la data naşterii copilului, dacă cererea este
depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de la acea dată, în cazul persoanelor
care nu îndeplinesc condiţiile, conform legii, pentru acordarea concediului de
maternitate şi a indemnizaţiei aferente;
c) de la data adopţiei, a instituirii tutelei,
plasamentului sau încredinţării, dacă cererea este depusă în termen de 60 de
zile lucrătoare de la data la care s-au aprobat ori, după caz, s-au instituit
măsurile de protecţie a copilului;
d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte
situaţii, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusă peste termenele
prevăzute la lit. a), b) şi c);
e) începând cu ziua următoare
celei în care beneficiarul indemnizaţiei pentru creşterea copilului realizează
venituri supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, şi
plata acesteia se suspendă, dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile de
la această dată.
Art. 25. - Pe perioada acordării indemnizaţiei pentru
creşterea copilului, plata pensiei de invaliditate şi a venitului de
completare, acordate potrivit legii, nu se suspendă.
Art. 26. - (1) Plata indemnizaţiei lunare pentru
creşterea copilului, a stimulentului de inserţie şi a alocaţiei de stat pentru
copii se efectuează începând cu luna următoare aprobării cererii prin decizie a
directorului executiv al agenţiei teritoriale.
(2) Cuantumul indemnizaţiei lunare pentru creşterea
copilului şi al stimulentului aferent fracţiunilor de lună se stabileşte
proporţional, în funcţie de numărul zilelor calendaristice din luna respectivă
pentru care acestea se cuvin şi se acordă.
Art. 27. - Plata drepturilor prevăzute de ordonanţa de
urgenţă se efectuează lunar, prin mandat poştal, la domiciliul persoanei
îndreptăţite, al reprezentantului legal sau al mandatarului acestora ori, la
cererea acestora, în cont deschis la o unitate bancară.
Art. 28. - (1) Agenţiile teritoriale solicită Agenţiei
creditele bugetare corespunzătoare drepturilor prevăzute de ordonanţa de
urgenţă, până cel târziu la data de 15 a fiecărei luni.
(2) Agenţia solicită Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale creditele bugetare prevăzute la alin. (1), centralizate la
nivelul întregii ţări, până cel târziu la data de 20 a fiecărei luni.
Art. 29. - (1) In aplicarea prevederilor art. 16 şi 17
din ordonanţa de urgenţă, autorităţile competente au obligaţia de a transmite
agenţiilor teritoriale lunar, până la data de 10 a fiecărei luni, tabelul
nominal cu persoanele aflate în situaţii de natură a genera încetarea sau
suspendarea drepturilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă, precum şi data la care acestea s-au produs.
(2) Autorităţile prevăzute la alin. (1) sunt
următoarele:
a) primăria, pentru situaţiile prevăzute la art. 16
alin. (1) lit. b) şi alin. (2) lit. g), precum şi la art. 17 alin. (1) lit. c)
din ordonanţa de urgenţă, precum şi pentru orice modificări cunoscute de
aceasta cu privire la realizarea de venituri supuse impozitului pe venit de
către beneficiari, de natură a genera încetarea sau suspendarea drepturilor
prevăzute de ordonanţa de urgenţă;
b) direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia
copilului, pentru situaţiile prevăzute la art. 16 alin. (2) lit. a)-d) şi f)
din ordonanţa de urgenţă;
c) inspectoratul judeţean de poliţie, pentru situaţiile
prevăzute la art. 16 alin. (2) lit. e) din ordonanţa de urgenţă.
Art. 30. - (1) In cazul în care
3 luni consecutiv se înregistrează mandate poştale returnate, plata drepturilor
prevăzute în ordonanţa de urgenţă se suspendă, urmând ca agenţia teritorială să
verifice cauzele care au condus la această situaţie.
(2) După verificarea prevăzută la alin. (1), plata
drepturilor se reia, inclusiv cu plata drepturilor restante, din oficiu, în
situaţia în care se constată că nu este culpa persoanei îndreptăţite sau, după
caz, la cererea persoanei îndreptăţite, dacă sunt menţinute condiţiile de acordare.
Art. 31. - In cazul în care persoana beneficiară de
indemnizaţie pentru creşterea copilului sau, după caz, de stimulent lunar îşi
schimbă domiciliul ori, după caz, reşedinţa în altă unitate
administrativ-teritorială decât cea de domiciliu sau de reşedinţă, agenţia
teritorială plătitoare a acestor drepturi, la solicitarea acesteia are
obligaţia de a transfera cererea şi actele doveditoare care au stat la baza
deschiderii dreptului, însoţite de situaţia privind data până la care s-a
efectuat plata drepturilor şi sumele restante, la agenţia teritorială în a
cărei rază beneficiarul şi-a stabilit noul domiciliu ori, după caz, reşedinţa.
Art. 32. - Suspendarea plăţii/Incetarea
drepturilor/Reluarea plăţii drepturilor/Modificarea cuantumului indemnizaţiei
pentru creşterea copilului se face prin decizie a directorului executiv al
agenţiei teritoriale şi se comunică beneficiarului în termen de 15 zile
lucrătoare. Modelele deciziilor se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 33. - (1) In vederea asigurării în sistemul
asigurărilor sociale de sănătate a persoanelor beneficiare de indemnizaţia
lunară pentru creşterea copilului sau de concediul fără plată prevăzut la art.
6 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, agenţiile teritoriale au obligaţia lunar
să vireze caselor de asigurări de sănătate teritoriale contribuţia individuală
de asigurări sociale de sănătate şi să transmită tabelul nominal privind
persoanele beneficiare.
(2) Agenţiile teritoriale transmit Agenţiei, până la
data de 15 a fiecărei luni pentru luna anterioară, fundamentarea creditelor
necesare pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru
persoanele beneficiare.
(3) Agenţia solicită Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale creditele bugetare prevăzute la alin. (2) centralizate la
nivelul întregii ţări până cel târziu la data de 20 a fiecărei luni.
Art. 34. - (1) Persoanele îndreptăţite care se află în
concediul fără plată prevăzut la art. 6 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă au
obligaţia să comunice în scris agenţiei teritoriale această opţiune, pentru a
se putea plăti contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate
prevăzută la art. 33 alin. (1).
(2) Comunicarea va fi însoţită
în mod obligatoriu de adeverinţa de la angajator că persoana se află în
concediu fără plată sau, după caz, de declaraţia pe propria răspundere că nu
realizează venituri supuse impozitului, precum şi de orice alte documente
solicitate de agenţia teritorială.
(3) Pentru persoanele prevăzute la alin. (1) plata
contribuţiei de asigurări sociale de sănătate se efectuează începând cu luna
transmiterii comunicării.
(4) Pentru persoanele prevăzute la alin. (1) care nu
comunică datele menţionate, plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate
nu poate fi efectuată până la comunicare.
Art. 35. - Pentru persoanele prevăzute la art. 33 şi
34, agenţiile teritoriale au obligaţia lunar să vireze contribuţia individuală
de asigurări sociale de sănătate şi să depună până la data de 25 inclusiv a
lunii următoare celei pentru care se datorează contribuţiile Declaraţia privind
obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa
nominală a persoanelor asigurate. Modalitatea de depunere a declaraţiei este
stabilită prin Hotărârea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, conţinutul,
modalitatea de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de
plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a
persoanelor asigurate".
Art. 36. - (1) Perioada în care
se beneficiază de indemnizaţie pentru creşterea copilului constituie perioadă
asimilată stagiului de cotizare în sistemul public de pensii, precum şi în
sistemul asigurărilor sociale de şomaj.
(2) In vederea înregistrării în sistemul public de
pensii şi în sistemul asigurărilor sociale de şomaj a perioadelor asimilate
prevăzute la alin. (1), agenţiile teritoriale au obligaţia de a depune lunar la
casa teritorială de pensii, precum şi la agenţia teritorială pentru ocuparea
forţei de muncă, în termenul şi în condiţiile stabilite de lege, Declaraţia
privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi
evidenţa nominală a persoanelor asigurate.
(3) In situaţia prevăzută la art. 17, reprezentantul
legal al persoanei îndreptăţite lipsite de capacitate deplină de exerciţiu al drepturilor
civile este doar primitorul drepturilor, acestuia nefiindu-i aplicabile
prevederile alin. (1) şi (2), respectiv ale art. 21 şi 22 din ordonanţa de
urgenţă.
Art. 37. - Persoanele care doresc să schimbe
modalitatea de plată pentru care au optat iniţial au obligaţia să comunice în
scris această nouă opţiune de plată agenţiei teritoriale. Agenţia teritorială
va solicita beneficiarului documentele justificative necesare pentru noua
opţiune.
Art. 38. - (1) Persoanele care
îşi desfăşoară activitatea în ministerele şi instituţiile din sectorul de
apărare, ordine publică şi siguranţă naţională beneficiază de concediu şi de
indemnizaţie pentru creşterea copilului acordate prin aceste instituţii.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile tuturor
categoriilor de personal.
(3) In situaţia în care în perioada concediului pentru
creşterea copilului şi a indemnizaţiei aferente raportul de muncă sau de
serviciu al persoanelor prevăzute la alin. (1) încetează, plata indemnizaţiei
se asigură, prin agenţiile teritoriale, până la împlinirea de către copil a
vârstei de 1 an sau, după caz, 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu
handicap.
(4) In situaţia prevăzută la alin. (3), instituţiile
din sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională au obligaţia să
transmită agenţiilor teritoriale în a căror rază teritorială domiciliază
persoana beneficiară cererea şi documentele doveditoare ale acesteia care au
stat la baza stabilirii dreptului.
Art. 39. - In aplicarea prezentelor
norme metodologice, precum şi pentru reglementarea unor situaţii care pot să
apară pe parcursul aplicării în acelaşi timp a prevederilor ordonanţei de
urgenţă, precum şi a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările şi completările ulterioare, Ministerul Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale poate emite instrucţiuni sau precizări, în limitele legii,
care se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei
sociale.
Art. 40. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 11)
la normele metodologice
|
|
CERERE
pentru
acordarea indemnizaţiei de
creştere a copilului /stimulentului de inserţie si alocaţiei de stat pentru copii
(Doamna/Domnule director al
A.J.P.S.
|
Subsemnata (ul),
A1. DATE PERSONALE ALE SOLICITANTULUI/
PERSOANEI ÎNDREPTĂŢITE
|
|_| Dl. |_| Dna.
Nume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|
Act identitate* |_|_|_| Seria |_|_| Nr
|_|_|_|_|_|_|
liberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| la data de
|__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a)
|
(*) In cazul cetăţenilor români se va specifica tipul de act de
identitate:
Bl - buletin de identitate
CJ - carte de identitate
CIP - carte de identitate provizorie
P - paşaport
|
Pentru cetăţenii străini sau apatrizi:
PST - permis de şedere temporara
PSP - permis de şedere permanentă CRP- carte de
rezidentă permanentă
DI - document de identitate
CR - carte de rezidentă
CK - carte de rezidenţă permanentă
CR - carte de rezidenta
CRP- carte de rezidentă permanentă
|
A2. DATE DE CONTACT ALE SOLICITANTULUI / PERSOANEI ÎNDREPTĂŢITE
Strada
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_|_|_|_|_| Sc. |_|_|_|
Apart. |_|_|_|_|_| Sector |___|
Localitatea |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judet |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Telefon
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
B. IN CONFORMITATE CU PREVEDERILE LEGALE, SOLICITANTUL POATE FI:
|_| Persoană îndreptăţită
|_| Reprezentant legal al persoanei
îndreptăţite
|_| Mandatar al persoanei îndreptăţite
|
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
C1. DATE PERSONALE ALE PERSOANEI
ÎNDREPTĂŢITE*
|_| DL |_| Dna.
Nume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|
Act identitate* |_|_|_| Seria |_|_| Nr
|_|_|_|_|_|_|
liberat de |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| la data de
|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
(*) In cazul cetăţenilor români sc va
specifica tipul de act de identitate:
BI - buletin de identitate
CI - carte de identitate
CIP - carte de identitate provizorie
P - paşaport
|
Pentru cetăţenii străini sau apatrizi:
PST - permis de şedere temporară
PSP - permis de şedere permanentă
DI - document de identitate
|
C2. DATE DE CONTACT ALE PERSOANEI ÎNDREPTĂŢITE*
Strada
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_|_|_|_|_| Sc. |_|_|_|
Apart. |_|_|_|_|_| Sector |___|
Localitatea
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judet |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Telefon
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
D1. SOLICITANTUL /
PERSOANA ÎNDREPTĂŢITĂ ARE REŞEDINŢA IN AFARA
ROMÂNIEI:
|_| NU |_| DA
D2. STAREA CIVILĂ A SOLICITANTULUI / PERSOANEI
ÎNDREPTĂŢITE
|_| Căsătorit
(ă) |_| Necăsătorit (ă) |_|
Văduv (ă)
|_| Divorţat
(ă) |_| Despărţit în fapt |_|
Uniune consensuală
Altele................................................................................................
D3. SITUAŢIA ŞCOLARA
A SOLICITANTULUI / PERSOANEI ÎNDREPTĂŢITE
|_| Fără
studii |_| Generale |_| Medii |_| Superioare
E1. SITUAŢIA PROFESIONALA A SOLICITANTULUI / PERSOANEI
ÎNDREPTĂŢITE
|_| Elev* |_| Student* |_|
Lucrător agricol* |_| Independent* |_| Fără loc de muncă
|_| Salariat* |_| Şomer* |_| Lucrător ocazional |_| Pensionar*
Altele
.....................................................................................................................
*Se vor ataşa adeverinţe, după caz, de la unitatea şcolară,
angajator, organe competente
E2. DACĂ LUCREAZĂ ÎN AFARA ROMÂNIEI?
|_| NU |_| DA
E3. DACĂ A LUCRAT ÎN ULTIMELE 12 LUNI, ANTERIOR DATEI NAŞTERII
COPILULUI*?
|
|
(*) se ataşează adeverinţă de la angajator (eu specificarea CUI
pentru România)
E4. DACĂ A FOST ÎN ULTIMELE 12 LUNI ÎNTRUNA DIN PERIOADELE
ASIMILATE
|_| NU |_| DA - se va mentiona CODUL perioadei asimilate
conf. Anexei
|_|_|_| în perioada |_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_| în perioada |_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_| în perioada |_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|
(zz)(ll)(aa) (zz)(ll)(aa)
|
* Se completează doar în situaţia în care solicitantul
nu este persoana îndreptăţită
Vă rog să aprobaţi
acordarea următoarelor drepturi:
F. COPII:
1. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus
menţionat, persoana îndreptăţită are calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
2. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal |___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, persoana îndreptăţită
are calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
3. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, persoana îndreptăţită
are calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are
copilul în plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
4. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, persoana îndreptăţită
are calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
G1. ALŢI COPII AFLAŢI ÎN ÎNTREŢINERE
1. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, solicitantul are
calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
Pentru acest copil
părinţii au beneficiat de indemnizaţie de creştere/stimulent conf. OuG
nr.148/2005:
|__| Nu |__| Da, mama în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
|__| Da, tata în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z
z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
2. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, solicitantul are
calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană
cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
Pentru acest copil părinţii au beneficiat de
indemnizaţie de creştere/stimulent conf. OuG nr.148/2005:
|__| Nu |__| Da, mama în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
|__| Da, tata în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
3. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal |___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, solicitantul are
calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
Pentru acest copil
părinţii au beneficiat de indemnizaţie de creştere/stimulent conf. OuG
nr.148/2005:
|__| Nu |__| Da, mama în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
|__| Da, tata în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
4. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria |__|__|__|
Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, solicitantul are
calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană
cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
Pentru acest copil părinţii au beneficiat de
indemnizaţie de creştere/stimulent conf. OuG nr.148/2005:
|__| Nu |__| Da, mama în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
|__| Da, tata în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
G2. ALŢI COPII AFLAŢI ÎN ÎNTREŢINERE
5. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, solicitantul are
calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de
handicap)
Pentru acest copil părinţii au beneficiat de
indemnizaţie de creştere/stimulent conf. OuG nr.148/2005:
|__| Nu |__| Da, mama în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
|__| Da, tata în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
6. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, solicitantul are
calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
Pentru acest copil părinţii au beneficiat de
indemnizaţie de creştere/stimulent conf. OuG nr.148/2005:
|__| Nu |__| Da, mama în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z
z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
|__| Da, tata în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z
z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
7. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, solicitantul are
calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
Pentru acest copil părinţii au beneficiat de
indemnizaţie de creştere/stimulent conf. OuG nr.148/2005:
|__| Nu |__| Da, mama în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
|__| Da, tata în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) ( l l) (a a)
8. Numele si prenumele
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|
Act de identitate/act doveditor * |__|__|__| Seria
|__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|
Pentru copilul sus menţionat, solicitantul are
calitatea de:
|__| Părinte natural |__| Persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei
|__| Tutore |__| Persoană care are copilul în plasament
|__| Părinte adoptiv |__| Persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă
Copilul este persoană cu handicap:
|__| Nu |__| Da (se va
ataşa copie după certificatul de încadrare în gradul de handicap)
Pentru acest copil părinţii au beneficiat de
indemnizaţie de creştere/stimulent conf. OuG nr.148/2005:
|__| Nu |__| Da, mama în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
|__| Da, tata în perioada
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a a)
H. MODALITATEA DE PLATĂ
|_|
|
Mandat poştal
|
|_|
|
In cont bancar
|
Nume titular cont |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Numar cont bancar
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Deschis la banca
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
I. PERSOANA
ÎNDREPTĂŢITĂ
|__| A beneficiat de
indemnizaţia de maternitate/indemnizaţia de creştere a copilului/stimulent
(lunar/de inserţie) în perioada de la |_|_|_|_|_|_| până la |_|_|_|_|_|_|
(zz) (ll) (aa)
(zz) (ll) (aa)
|__| Nu a beneficiat de indemnizaţia
de maternitate/indemnizaţia de creştere a copilului/stimulent (lunar/de
inserţie)
J. Persoana îndreptăţită se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului, aceasta locuieşte
împreună cu copilul şi care nu este încredinţat sau dat în plasament unei alte
persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public.
Cunoscând prevederile Codului penal cu privire la
falsul în declaraţii, respectiv declararea necorespunzătoare a adevărului
făcută unui organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare, declar pe
proprie răspundere că datele şi informaţiile prezentate corespund realităţii.
Data
.....................
Semnătura solicitantului
.......................................
ANEXA- PERIOADE ASIMILATE
Perioade asimilate:
|
Cod
|
au beneficiat de indemnizaţie de şomaj, stabilita conform legii,
sau au realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii.
în condiţiile prevăzute de actele normative cu caracter special care
reglementează concedierile colective
|
01
|
s-au aflat în evidenţa agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei
de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti. în vederea acordării
indemnizaţiei de şomaj
|
02
|
au beneficiat de concedii şi de indemnizaţii de asigurări sociale
de sănătate prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005
privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006. cu modificările
şi completările ulterioare
|
03
|
au beneficiat de concedii medicale şi de
indemnizaţii pentru prevenirea îmbolnăvirilor şi recuperarea capacităţii de
munca, exclusiv pentru situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de
muncă sau boli profesionale în baza Legii nr. 346/2002 privind asigurarea
pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată
|
04
|
au beneficiat de pensie de invaliditate. în condiţiile legii
|
05
|
se află în perioada de întrerupere temporară a activităţii, din
iniţiativa angajatorului, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive
economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivii legii
|
06
|
au beneficiat de concediu şi indemnizaţia lunară pentru creşterea
copilului
|
07
|
au beneficiat de concediu şi indemnizaţie lunară pentru creşterea
copilului cu handicap
|
08
|
au beneficiat de concediu fara plată pentru creşterea copilului
|
09
|
sc află în perioada de 3 luni de la încetarea unui contract de
muncă pe durată determinată şi începerea unui alt contract de muncă pe durată
determinată, aşa cum este aceasta definită de Legea m. 53/2003 - Codul
muncii, cu modificările şi completările ulterioare
|
10
|
şi-au însoţit soţul/soţia trimis/trimisă în misiune permanentă în
străinătate
|
11
|
au efectuat sau efectuează serviciul militar pe bază de
voluntariat, au fost concentraţi, mobilizaţi sau în prizonierat
|
12
|
frecventează, fără întrerupere, cursurile de zi ale
învăţământului preuniversitar sau, după caz, universitar şi
postuniversitar la nivelul studiilor universitare de masterat, organizat
potrivii legii. în ţară sau într-un alt stat membru al Uniunii Europene,
într-un domeniu recunoscut de Ministerul Educaţiei. Cercetării. Tineretului
şi Sportului, cu excepţia situaţiei de întrempere a cursurilor din motive
medicale
|
13
|
au calitatea de doctorand. în condiţiile prevă/ulc de art, 20 şi
21 din Hotărârea Guvernului nr.567/2005 privind organizarea şi desfăşurarea
studiilor universitare de doctorat, cu modificările ulterioare
|
14
|
se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de
învăţământ preuniversitar şi începerea în acelaşi an calendaristic a unei
alte forme de învăţământ preuniversitar, cursuri de zi. organizate potrivit
legii, frecventate fara întrerupe re
|
15
|
se află în perioada cuprinsă între absolvirea cursurilor de zi
ale învăţământului preuniversitar, organizat potrivit legii, şi începerea
învăţământului universitar, cursuri de zi, în acelaşi an calendaristic
|
16
|
sc afla în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de
învăţământ universitar, cursuri de zi, cu sau fara examen de licenţă sau de
diplomă, şi începerea în acelaşi an calendaristic a unei alte forme de
învăţământ universitar, cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate
fara întrerupere
|
17
|
se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de
învăţământ universitar, cursuri de zi. cu sau fără examen de licenţă sau de
diplomă, şi începerea în acelaşi an calendaristic a învăţământului
postuniversitar la nivelul studiilor universitare de masterat. cursuri de zi.
organizate potrivit legii, frecventate fără întrempere
|
18
|
se află în perioada cuprinsă între
încheierea unei forme de învăţământ posftiniversitar, cursuri de zi. şi
începerea în acelaşi an calendaristic a unei alte forme de învăţământ postuniversitar,
cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate fara întrerupere
|
19
|
sc află în perioada de 60 de zile de la finalizarea cursurilor
învăţământului obligatoriu sau. după caz. de la absolvirea cursurilor de zi
ale învăţământului preuniversitar, universitar şi posftiniversitar la nivelul
studiilor universitare de masterat organizai potrivit legii, cu sau fără
examen de absolvire, în vederea angajării ori. după caz, trecerii în şomaj,
calculate începând cu data de 1 a lunii următoare finalizării studiilor
|
20
|
au beneficiat de concediu fara plata pentru a participa la cursuri de formare şi perfecţionare profesionala din iniţiativa
angajatorului sau la care acesta şi-a dat acordul, organizate în condiţiile
legii
|
21
|
sc află în perioada cuprinsă între absolvirea cursurilor de zi
ale învăţământului medical superior, organizat potrivit legii, cu examen de
licenţă organizat în prima sesiune, şi începerea primului rezidentiat după
absolvire
|
22
|
DECLARATIE
A CELUILALT PARINTE (SOT/SOTIE AL/A PERSOANEI
INDREPTATITE)
Subsemnatul(a)
A. DATE PERSONALE
|_| Dl. |_| Dna.
Nume
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Numele înainte de căsătorie |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Prenume
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Cetăţenie Română |_| UE |_| Non UE |_|
Act identitate* |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr |_|_|_|_|_|_|
|
(*) In cazul cetăţenilor români se va
specifica lipul de act de identitate:
BI - buletin de identitate
CI - carte de identitate
CIP - carte de identitate provizorie
P - paşaport Unde este cazul vor fi ataşate şi copii după
certificate
|
Pentru cetăţenii străini sau apatrizi:
PST - permis de şedere temporară
PSP - permis de şedere permanentă
DI - document de identitate
|
B. DATE DE CONTACT
Strada
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr. |_|_|_|_| Bl.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Sc. |_|_|_| Apart
|_|_|_|_|_| Sector |____|
Localitatea |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Judet
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Telefon
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Mobil |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Fax |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
E-mail
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
C. DACĂ ARE REŞEDINŢA
(locul de şedere obişnuită) ÎN AFARA ROMÂNIEI:
( ) NU ( ) DA
D. DACĂ LUCREAZĂ ÎN AFARA ROMÂNIEI:
( ) NU ( ) DA
Declar următoarele:
( ) Beneficiez de indemnizaţie
pentru creşterea copilului/stimulent (lunar/de inserţie)
( ) Nu beneficiez de indemnizaţie
pentru creşterea copilului/stimulent (lunar/de inserţie)
Prin semnarea prezentei, am luat la cunoştinţă că cele
declarate sunt corecte şi complete, iar declararea necorespunzătoare a
adevărului se pedepseşte conform legii penale.
Data
.......................
Semnătura
.....................
ANEXA Nr. 21)
la normele metodologice
Denumire
angajator/instituţie_______________________________
Sediu
angajator/instituţie__________________________________
Nr. ORC._______________________________________________
Cod CUI _________________________________________
Telefon /fax
______________________________________________
ADEVERINŢĂ*
nr.................../......................
Se adevereşte prin prezenta că
|__| Dl. |__| Dna.
Nume
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Numele înainte de căsătorie |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Prenumc |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
CNP |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Cetăţenie Română |__| UE |__| Non UE |__|
cu domiciliul în:
Strada |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Nr. |__|__|__|__| Bl. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Sc. |__|__|__| Apart |__|__|__|__| Sector |__|
Localitatea
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Judet
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
având în instituţia noastră calitatea de**:
___________________________________________
de la data de |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a)
I. Referitor la îndeplinirea
condiţiilor de acordare a concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea
copilului:
- a beneficiat de indemnizaţie
de maternitate în perioada:
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a
a)
- cele 42 de zile din concediul de lăuzie sc împlinesc
în data de:
|__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a)
- a beneficiat de indemnizaţie pentru creşterea
copilului în
perioada:
|__|__|__|__|__|__| - |__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a) (z z) (l l) (a
a)
Se aprobă concediul pentru creşterea copilului începând
cu data de:
|__|__|__|__|__|__|
(z z) (l l) (a a)
* Se va completa de către fiecare angajator/instituţie
care atestă una din situaţiile în care persoana s-a aflat la un moment dat în
interiorul celor 12 luni.
** Se va trece calitatea persoanei. De ex. salariat cu
contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată/determinată, şomer,
pensionar de invaliditate etc.
1) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.
II. Referitor la veniturile realizate în ultimele 12 luni anterior datei naşterii copilului:
NR. CRT.
|
|
LUNA
|
ANUL
|
NR. ZILE
LUCRATE
|
NR. ZILE
CONCEDIU MEDICAL
|
NR. ZILE
CONCEDIU
ODIHNĂ
|
NR. ZILE
CONCEDIU
FĂRĂ PLATĂ, ABSENŢE
NEMOTIVATE
|
VENIT NET
REALIZAT
|
1
|
luna naşterii copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
luna anterioară lunii naşterii copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
luna a 2-a anterioară lunii naşterii
copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
luna a 3-a anterioară lunii naşterii
copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
luna a 4-a anterioară lunii naşterii
copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
luna a 5-a anterioară lunii naşterii
copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
luna a 6-a anterioară lunii naşterii
copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
luna a 7-a anterioară lunii naşterii
copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
luna a 8-a anterioară lunii naşterii copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
luna a 9-a anterioară lunii naşterii
copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
luna a 10-a anterioară lunii naşterii
copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12
|
luna a II-a anterioară lunii naşterii
copilului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cunoscând prevederile din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, respectiv declararea
neeorcspunzătoare a adevărului făcută unui organ sau instituţii de stat declar
pe proprie răspundere că datele şi informaţiile prezentate corespund
realităţii.
...........................................................................
(Numele/prenumele, semnătura şi ştampila
reprezentantului legal)
ANEXA Nr. 3
la normele metodologice
Primăria.......................................
Judeţul.........................................
BORDEROU
privind solicitările de acordare a indemnizaţiei de
creştere a copilului/stimulentului de inserţie şi alocaţiei de stat pentru copii
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
CNP
|
Adresa
|
Nr. de înregistrare la primărie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
......................................................................................
(Numele/prenumele, semnătura şi ştampila
reprezentantului legal)