Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 783 din 14 iulie 2005

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 717 din  9 august 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 22 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul administratiei si internelor,
                       Vasile Blaga

                       Ministrul integrarii europene,
                       Ene Dinga

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Presedintele
                       Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
                       Jozsef Birtalan

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public

    Pentru completarea cadrului normativ specific managerilor publici, in aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Ordonanta de urgenta, au fost emise prezentele norme metodologice, denumite in continuare norme.

    CAP. 1
    Cadrul institutional

    Art. 1
    (1) Potrivit art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, Comisia pentru manageri publici, denumita in continuare Comisia, este un organism de interes general, independent fata de orice ingerinta politica si fata de orice posibil interes specific predominant reprezentat de presedinte, de membrii acesteia sau de terti.
    (2) Comisia urmareste respectarea interesului public si asigura transparenta, impartialitatea, reprezentativitatea si obiectivitatea in exercitarea atributiilor prevazute in Ordonanta de urgenta si in prezentele norme.
    (3) In vederea indeplinirii atributiilor Comisiei ce decurg din prevederile Ordonantei de urgenta si ale prezentelor norme, in aplicarea art. 3 alin. (5) din Ordonanta de urgenta se constituie Secretariatul Comisiei, denumit in continuare Secretariat, asigurat de Ministerul Administratiei si Internelor.
    Art. 2
    (1) Comisia se compune din maximum 17 membri, persoane fizice, reprezentanti ai autoritatilor si institutiilor publice, ai organizatiilor neguvernamentale si institutiilor de invatamant superior, precum si ai organizatiilor profesionale din mass-media, desemnati de organele de conducere ale acestora.
    (2) Componenta Comisiei este urmatoarea:
    a) un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor;
    b) un reprezentant al Uniunii Centrale pentru Reforma Administratiei Publice din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor;
    c) un reprezentant al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;
    d) un reprezentant al Institutului National de Administratie;
    e) un reprezentant al Ministerului Educatiei si Cercetarii;
    f) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
    g) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    h) un reprezentant al Ministerului Integrarii Europene;
    i) un reprezentant al Cancelariei Primului-Ministru;
    j) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului;
    k) un reprezentant al Asociatiei Romane pentru Transparenta "Transparency International Romania";
    l) un reprezentant al Asociatiei "Pro Democratia";
    m) un reprezentant al Federatiei Autoritatilor Locale din Romania;
    n) un reprezentant al confederatiilor sindicale reprezentative la nivel national, care au in componenta lor organizatii sindicale din domeniul functionarilor publici, nominalizat de Consiliul Economic si Social;
    o) un reprezentant al confederatiilor patronale reprezentative la nivel national, nominalizat de Consiliul Economic si Social;
    p) un reprezentant al institutiilor de invatamant superior, nominalizat de Asociatia Scolilor si Institutelor de Administratie Publica;
    q) un reprezentant al presei scrise si audiovizuale, desemnat de Clubul Roman de Presa.
    (3) Pentru a putea fi nominalizati ca membri ai Comisiei, reprezentantii prevazuti la alin. (2) trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
    a) sa aiba o buna reputatie;
    b) sa nu aiba antecedente penale;
    c) sa nu se afle in situatii de conflict de interese sau de incompatibilitate, prevazute de lege.
    (4) Componenta nominala a Comisiei se aproba prin decizie a primului-ministru pentru un mandat de 3 ani, cu posibilitatea reinnoirii acestuia de cel mult doua ori.
    (5) Membrii Comisiei nu pot face parte din Secretariatul acesteia.
    Art. 3
    Membrii Comisiei aleg presedintele si vicepresedintele acesteia cu votul majoritatii membrilor.
    Art. 4
    (1) Mandatul de membru al Comisiei poate inceta in urmatoarele conditii:
    a) la solicitarea scrisa a persoanei;
    b) de drept, in caz de deces sau de constatare a incapacitatii de exercitiu printr-o hotarare judecatoreasca definitiva;
    c) condamnarea printr-o hotarare judecatoreasca definitiva pentru infractiuni prevazute de Codul penal si de alte legi speciale;
    d) existenta unui conflict de interese;
    e) pierderea functiei in virtutea careia a fost nominalizat;
    f) exercitarea in mod necorespunzator a atributiilor si responsabilitatilor ce ii revin sau absenta nejustificata la doua sedinte consecutive ale Comisiei;
    g) producerea, cu rea-credinta, de prejudicii morale Comisiei prin activitatea proprie;
    h) nerespectarea hotararilor sau deciziilor Comisiei;
    i) incapacitate pe motiv medical, ce il impiedica sa participe la cel putin doua sedinte consecutive ale Comisiei;
    j) alte incompatibilitati prevazute de lege;
    k) la propunerea echipelor de asistenta tehnica ale proiectelor in domeniul reformei functiei publice din administratia publica, finantate prin Programul PHARE, pentru expertii desemnati in conditiile prevazute la art. 62;
    l) la solicitarea justificata a autoritatii sau institutiei publice, asociatiei ori organizatiei care l-a desemnat.
    (2) Incadrarea in unul dintre cazurile prevazute la alin. (1) lit. c) - j) se analizeaza si se hotaraste in sedinta de catre Comisie.
    (3) Mandatul de membru al Comisiei se poate suspenda de la data constatarii de catre Comisie a inceperii urmaririi penale pana la data incetarii acesteia sau, dupa caz, pana la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti, potrivit alin. (1) lit. c).
    (4) Comisia hotaraste, in situatiile prevazute la alin. (2) si (3), fara votul membrului in cauza, care in acest caz nu are drept de vot.
    Art. 5
    In situatia incetarii, potrivit art. 4, a mandatului unui membru al Comisiei, urmeaza sa fie desemnat alt membru in Comisie, in conditiile art. 2 si ale art. 61 alin. (1), precum si, dupa caz, ale art. 3.
    Art. 6
    (1) La sedintele Comisiei poate participa fara drept de vot un numar de maximum 15 persoane cu statut de observator, denumite in continuare observatori, cu obligatia respectarii interesului public, transparentei, impartialitatii si obiectivitatii. Persoanele propuse ca observatori trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 2 alin. (3).
    (2) Odata cu aducerea la cunostinta publica a convocarii sedintei Comisiei, Secretariatul face cunoscute propunerile nominale de observatori, la intocmirea carora se va tine seama si de propunerile nominale facute potrivit art. 18 lit. c).
    (3) In termen de 7 zile de la data aducerii la cunostinta publica a convocarii sedintei Comisiei, orice persoana interesata se poate inscrie la Secretariat pe lista de propuneri a observatorilor.
    (4) Propunerile formulate potrivit alin. (2) si (3) se transmit fiecarui membru al Comisiei, cu cel putin 5 zile inainte de data sedintei, in vederea exprimarii optiunilor asupra a maximum 15 dintre acestea. Secretariatul centralizeaza optiunile exprimate si, in functie de numarul acestora, intocmeste lista finala a observatorilor pe care ii convoaca pentru sedinta Comisiei, sub rezerva aprobarii de catre aceasta.
    (5) Observatorii prevazuti la alin. (1) pot formula observatii in scris, in cazul constatarii unor neregularitati sau vicii in aplicarea procedurilor aprobate, in conditiile stabilite prin regulamentul de organizare si functionare al Comisiei. Observatiile se transmit Comisiei prin Secretariatul acesteia.
    Art. 7
    (1) In vederea urmaririi si asigurarii aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta si ale prezentelor norme, Comisia are urmatoarele atributii principale privind mecanismul de gestionare a functiei publice de manager public:
    a) de informare periodica privind respectarea mecanismului de gestionare a functiei publice de manager public, respectiv a procedurilor de desfasurare a proceselor prevazute la art. 22 alin. (2) lit. a) din Ordonanta de urgenta, denumite in continuare procese;
    b) de monitorizare: inspectie si urmarire a tuturor proceselor prevazute la lit. a), in ansamblul lor, pentru a observa daca autoritatile si institutiile publice responsabile aplica procedurile stabilite pentru implementarea corespunzatoare a acestor procese;
    c) de evaluare: analizare si aprobare a rezultatelor aplicarii procedurilor de evaluare si, dupa caz, elaborare de propuneri de imbunatatire a procedurilor de catre autoritatile si institutiile publice responsabile;
    d) de asigurare, raportare si publicare a masurilor luate pentru garantarea transparentei, impartialitatii si obiectivitatii procedurilor folosite in exercitarea atributiilor sale;
    e) de a decide, in domeniile sale de competenta: confirmare finala asupra rezultatelor aplicarii intocmai a procedurilor stabilite pentru situatiile respective, stabilirea treptei profesionale de incadrare ca manager public, stabilirea clasamentului final al absolventilor.
    (2) In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1), Comisia:
    a) aproba regulamentul propriu de organizare si functionare;
    b) propune revocarea presedintelui si/sau a unuia ori mai multor membri ai Comisiei, in situatiile prevazute la art. 4 alin. (1) lit. c) - j);
    c) aproba procedurile privind constituirea si functionarea grupurilor de experti si de alti specialisti in domeniile sale de competenta;
    d) poate solicita, pentru fundamentarea deciziilor sale, prin intermediul Secretariatului sau, dupa caz, al partenerului de implementare prevazut la art. 12, prestarea, pe baza de contract, de servicii de asistenta tehnica, consultanta, expertiza de specialitate, alte servicii necesare, de catre personalitati recunoscute in domeniu, experti si alti specialisti, precum si de la alti prestatori de asemenea servicii, de inalt profesionalism;
    e) propune autoritatilor si institutiilor publice, precum si altor structuri implicate in procesul respectiv reanalizarea masurilor care sunt considerate ca nu respecta prevederile Ordonantei de urgenta, ale prezentelor norme sau ale procedurilor stabilite conform legii;
    f) recomanda efectuarea de modificari ale procedurilor sau poate cere autoritatilor ori institutiilor publice interesate propuneri de imbunatatire a procedurilor;
    g) solutioneaza contestatiile in situatiile prevazute de Ordonanta de urgenta si de prezentele norme;
    h) poate desemna observatori fara drept de vot la lucrarile comisiilor de organizare a selectiei pentru programele de formare specializata, prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, precum si in procesul de evaluare a participantilor la programele respective ori a managerului public, observatori care au dreptul de a interveni in cazul constatarii unor neregularitati sau vicii in aplicarea procedurilor aprobate, prin participarea la dezbateri ori observatii in scris; aproba participarea observatorilor la sedintele Comisiei, in conditiile prevazute la art. 6;
    i) asigura accesul la toate informatiile de interes public, potrivit legii;
    j) poate colabora cu alte organizatii pentru exercitarea atributiilor proprii;
    k) aproba raportul sau anual de activitate, pe care il prezinta Guvernului si publicului.
    (3) Comisia indeplineste orice alte atributii ce decurg direct din aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta, precum si ale prezentelor norme.
    (4) Comisia, in exercitarea atributiilor din domeniul sau de competenta, adopta hotarari, emite decizii si acorda avize consultative sau recomandari, in concordanta cu prevederile Ordonantei de urgenta si ale prezentelor norme.
    (5) Comisia are dreptul de a solicita de la Institutul National de Administratie, Agentia Nationala a Functionarilor Publici, Ministerul Administratiei si Internelor, precum si de la celelalte autoritati si institutii publice, centrale si locale, datele si informatiile necesare realizarii atributiilor sale.
    (6) In cazul in care se constata neregularitati, in functie de gravitate, Comisia le semnaleaza succesiv Secretariatului, autoritatii sau institutiei publice interesate, ori, respectiv, le aduce la cunostinta opiniei publice.
    Art. 8
    (1) Pentru indeplinirea atributiilor sale, Comisia isi desfasoara activitatea in sedinta constituita in conditiile alin. (2) si (3), precum si in cazul prevazut la alin. (5).
    (2) Comisia se intruneste in sedinta de cel putin doua ori pe an si ori de cate ori este necesar, la propunerea presedintelui, a Secretariatului sau a cel putin jumatate din numarul membrilor sai. Convocarea membrilor la sedinta Comisiei se face de catre Secretariat cu cel putin 15 zile inainte de data tinerii acesteia.
    (3) Cvorumul de sedinta al Comisiei este:
    a) minimum 7 membri, fiind necesara prezenta a cel putin cate unui membru din cadrul fiecareia dintre categoriile prevazute la art. 3 alin. (4) din Ordonanta de urgenta, in vederea indeplinirii atributiilor prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a), b) si d), alin. (2) lit. c), d), e), f), h) si i), precum si alin. (3);
    b) minimum 11 membri, fiind necesara prezenta a cel putin cate unui membru din cadrul fiecareia dintre categoriile prevazute la art. 3 alin. (4) din Ordonanta de urgenta, in vederea indeplinirii atributiilor prevazute la art. 4 alin. (2), art. 7 alin. (1) lit. c), e) si alin. (2) lit. a), b), g) si k).
    (4) La sedintele Comisiei este obligatorie participarea presedintelui sau, in lipsa acestuia, a vicepresedintelui acesteia, precum si a unui reprezentant al Secretariatului. Pe durata proiectelor PHARE din domeniul reformei functiei publice din administratia publica este obligatorie si prezenta a cel putin unui membru din categoria prevazuta la art. 62.
    (5) Comisia isi poate desfasura activitatea si poate lua hotarari, in vederea indeplinirii atributiilor prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a), b) si d), alin. (2) lit. c), d), e), f), g), h), i) si k), si fara a fi intrunita in sedinta, la initiativa presedintelui Comisiei sau a Secretariatului, cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
    a) Secretariatul sa solicite, in scris sau prin alt mijloc care asigura dovada transmiterii (fax, e-mail, scrisoare recomandata cu confirmare de primire etc.), tuturor membrilor Comisiei exprimarea votului;
    b) Secretariatul sa precizeze, in solicitarea prevazuta la lit. a), data pana la care acest vot trebuie sa ii fie comunicat in scris sau prin alt mijloc care asigura dovada transmiterii;
    c) numarul voturilor exprimate sa fie de minimum 7, cu exceptia situatiei prevazute la art. 7 alin. (2) lit. g), cand acest numar trebuie sa fie de minimum 11.
    (6) Comisia hotaraste, in cazul intrunirii in sedinta, cu votul a jumatate plus unu din numarul membrilor prezenti, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (3) lit. b), cand hotararea se ia cu votul a jumatate plus unu din numarul membrilor sai; in cazul prevazut la alin. (5) Comisia hotaraste valabil cu majoritatea voturilor valabil exprimate in termenul stabilit; in ambele cazuri abtinerile nu se iau in calculul numarului de voturi exprimate.
    (7) Pentru adoptarea anumitor decizii, unul sau mai multi membri ai Comisiei pot solicita procedura de vot secret. Hotararea privind utilizarea procedurii de vot secret se adopta cu majoritatea simpla a celor prezenti.
    Art. 9
    (1) Secretariatul prevazut la art. 1 alin. (3) este constituit din minimum 3 membri si are urmatoarele atributii ce decurg din prevederile Ordonantei de urgenta si ale prezentelor norme:
    a) elaboreaza proiectul regulamentului de organizare si functionare a Comisiei, precum si propuneri de completare sau de modificare a acestuia, dupa caz;
    b) elaboreaza proiectele de hotarari, decizii, avize consultative, precum si, dupa caz, de recomandari ale Comisiei si ia masuri in vederea asigurarii implementarii acestora;
    c) desfasoara activitati ce decurg din exercitarea atributiilor Comisiei;
    d) primeste preferintele participantilor la programele de formare specializata prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, precum si optiunile absolventilor privind posturile de manageri publici, pe care le aduce la cunostinta Comisiei, in vederea sustinerii lor de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in functie de posibilitati;
    e) primeste proiectele de fise de post pentru functiile de manager public de la superiorii ierarhici ai acestora din cadrul autoritatilor si institutiilor publice respective, le analizeaza si le verifica din punct de vedere al respectarii prevederilor Ordonantei de urgenta, ale prezentelor norme, precum si ale eventualelor hotarari ale Comisiei referitoare la fisele de post si, dupa caz, fie le inainteaza Comisiei spre confirmare, fie colaboreaza cu superiorul ierarhic respectiv pentru imbunatatirea acestora sau, in cazul in care prevederile anterioare nu sunt aplicabile, face propuneri corespunzatoare Comisiei;
    f) primeste si inregistreaza orice contestatii destinate Comisiei, pe care le analizeaza, si face propuneri corespunzatoare Comisiei privind modul de solutionare;
    g) creeaza, gestioneaza si actualizeaza pagina de Internet a Comisiei, referitoare la managerii publici;
    h) efectueaza actele procedurale si respecta procedura stabilita pentru adoptarea hotararilor, emiterea deciziilor, avizelor consultative si recomandarilor Comisiei;
    i) pregateste sedintele Comisiei: intocmeste proiectul ordinii de zi a sedintei, pregateste documentele, convoaca membrii Comisiei, comunica ordinea de zi si materialele de sedinta, pregateste locatia de desfasurare a sedintei;
    j) intocmeste procesul-verbal al fiecarei sedinte in registrul Comisiei, care se pastreaza si se arhiveaza in conformitate cu prevederile in vigoare;
    k) redacteaza hotararile Comisiei;
    l) arhiveaza hotararile Comisiei, precum si celelalte documente care au stat la baza fundamentarii acestor hotarari;
    m) asigura aducerea la cunostinta publica a documentelor si hotararilor Comisiei, in conformitate cu prevederile prezentelor norme;
    n) estimeaza necesitatile financiare ale Comisiei si Secretariatului, pe care le supune spre aprobare Comisiei, dupa care le transmite departamentului de resort din Ministerul Administratiei si Internelor, in vederea alocarii de la bugetul acestuia a sumelor necesare indeplinirii atributiilor ce le revin, si intocmeste rapoartele financiare privind efectuarea cheltuielilor pe baza de documente legale justificative;
    o) elaboreaza raportul anual de activitate al Comisiei, pe care il supune acesteia spre aprobare.
    (2) Secretariatul indeplineste si alte atributii si responsabilitati stabilite de Comisie, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta si ale prezentelor norme.
    (3) Secretariatul depune diligentele necesare pentru buna derulare a propriei activitati si sprijina Comisia in indeplinirea responsabilitatilor ce ii revin potrivit Ordonantei de urgenta si prezentelor norme.
    Art. 10
    Ministerul Administratiei si Internelor asigura locatia si logistica necesare indeplinirii atributiilor Comisiei si Secretariatului acesteia.
    Art. 11
    (1) Cheltuielile materiale si de servicii pentru indeplinirea atributiilor Comisiei si Secretariatului acesteia sunt finantate de la bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.
    (2) Presedintele Comisiei raspunde de modul de efectuare a cheltuielilor prevazute la alin. (1).
    Art. 12
    Potrivit art. 3 alin. (7) din Ordonanta de urgenta, Ministerul Administratiei si Internelor poate colabora, pentru realizarea atributiilor sale prevazute prin Ordonanta de urgenta si prin prezentele norme, cu un partener de implementare, care poate fi o organizatie internationala interguvernamentala sau echipe de asistenta tehnica din partea proiectelor din domeniul reformei administratiei publice, finantate prin Programul PHARE, desemnate prin ordin al ministrului administratiei si internelor sau prin contract, pe baza unui acord incheiat cu Romania sau cu autoritatile romane competente.
    Art. 13
    (1) Institutul National de Administratie asigura promovarea, organizarea si desfasurarea programelor de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, cu respectarea regulamentului de ordine interioara, a regulamentelor privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere si a regulamentelor de studii, aprobate conform legii, precum si a prevederilor prezentelor norme.
    (2) In vederea indeplinirii atributiilor prevazute la alin. (1), Institutul National de Administratie, pe langa atributiile si responsabilitatile conferite prin actele normative in vigoare, mai are urmatoarele atributii si responsabilitati ce decurg din aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta:
    a) pune la dispozitie Comisiei datele si informatiile necesare monitorizarii de catre aceasta a procesului de organizare si desfasurare a selectiei pentru programele de formare specializata, precum si informatiile referitoare la evaluarea pe parcursul acestor programe si tine seama de recomandarile Comisiei pentru asigurarea desfasurarii corespunzatoare a acestui proces;
    b) stabileste, in colaborare cu Unitatea Centrala pentru Reforma Administratiei Publice, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, precum si cu avizul consultativ al Comisiei, numarul de locuri pentru programele de formare specializata, avand in vedere cerintele reformei in administratia publica si necesitatile autoritatilor si institutiilor publice de posturi de manageri publici;
    c) elibereaza diplomele de absolvire pentru absolventii programelor de formare specializata.
    Art. 14
    (1) In aplicarea art. 5 din Ordonanta de urgenta, Agentia Nationala a Functionarilor Publici are urmatoarele atributii principale:
    a) face propuneri in vederea stabilirii numarului de locuri pentru cele doua programe de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, tinand seama de prevederile Planului de ocupare a functiilor publice;
    b) avizeaza infiintarea sau, dupa caz, solicita autoritatilor si altor institutii publice din administratia publica centrala, in colaborare cu Comisia, infiintarea de posturi corespunzatoare functiei de manager public, asigurand, dupa caz, aplicarea principiului gruparii mai multor manageri publici in cadrul aceleiasi autoritati sau institutii publice;
    c) avizeaza infiintarea de catre autoritatile publice locale a posturilor pentru functiile de manager public;
    d) colaboreaza cu autoritatile si institutiile publice, precum si cu Comisia, in vederea asigurarii transferului managerilor publici, pentru indeplinirea conditiei prevazute la art. 15 din Ordonanta de urgenta;
    e) intocmeste, in colaborare cu Comisia, schema de repartizare a absolventilor programelor de formare specializata prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, avand in vedere si indeplinirea obligatiei prevazute la art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgenta;
    f) poate solicita de la autoritati si institutii din cadrul administratiei publice locale necesitatile de posturi pentru functiile publice de manager public, care pot fi infiintate potrivit art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta;
    g) intocmeste planul de ocupare a functiilor publice avand in vedere si propunerile Comisiei, la a caror elaborare se tine seama de preferintele exprimate de participantii la programele de formare specializata prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta si, respectiv, de optiunile managerilor publici, pentru aplicarea art. 12 alin. (2) si a art. 15 din Ordonanta de urgenta;
    h) comunica autoritatilor si institutiilor publice interesate, in termen de 5 zile de la data contrasemnarii de catre Comisie a schemei de repartizare a absolventilor, propunerile nominale de numire a acestora in functia publica de manager public;
    i) analizeaza optiunile managerilor publici privind transferul sau incadrarea lor in conditiile prevazute la art. 45 alin. (3) si stabileste, in functie de acestea si in limita numarului total de posturi aferente functiei publice de manager public prevazut in Planul anual de ocupare a functiilor publice, autoritatea sau institutia publica, precum si functia publica de manager public echivalenta pe care urmeaza a fi transferati, conform art. 15 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta, sau, dupa caz, numiti;
    j) tine la zi evidenta absolventilor programelor de formare specializata prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, in ceea ce priveste indeplinirea conditiei prevazute la art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgenta;
    k) asigura, potrivit art. 16 alin. (2) din Ordonanta de urgenta, redistribuirea persoanelor care au pierdut statutul de manager public, pe o functie publica generala corespunzatoare pregatirii si experientei acestora, in limita functiilor publice vacante, si tine evidenta acestora in vederea respectarii perioadei in care sunt obligati sa lucreze in administratia publica, potrivit prevederilor art. 16 alin. (3) din Ordonanta de urgenta;
    l) urmareste modul de respectare a angajamentului prevazut la art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta si sesizeaza de indata Ministerul Administratiei si Internelor in cazul suspendarii sau incetarii raportului de serviciu al absolventilor acestor programe, intervenita in perioada prevazuta in angajament;
    m) sprijina Comisia si Secretariatul acesteia, respectiv partenerul de implementare prevazut la art. 12, pentru realizarea in bune conditii a atributiilor ce le revin, fara a putea fi implicata direct in exercitarea acestora.
    (2) Agentia Nationala a Functionarilor Publici indeplineste si alte atributii ce decurg din aplicarea prezentelor norme.
    Art. 15
    Pentru aplicarea prevederilor art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta, ministrul administratiei si internelor aproba, cu avizul consultativ al Comisiei, continutul-model al angajamentului ce se semneaza cu acest minister de catre participantii declarati admisi la unul dintre programele de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, putand da, in acest sens, imputernicire unuia dintre secretarii de stat.
    Art. 16
    Ministerul Administratiei si Internelor urmareste recuperarea debitelor provenite din nerespectarea prevederilor angajamentului semnat potrivit art. 15.
    Art. 17
    Pentru asigurarea corelarii politicilor proprii, in ceea ce priveste managerii publici, in functie de Strategia actualizata a Guvernului Romaniei privind accelerarea reformei in administratia publica, Agentia Nationala a Functionarilor Publici incheie un protocol de colaborare cu Institutul National de Administratie, ce se supune aprobarii ministrului administratiei si internelor, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme.
    Art. 18
    In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta, autoritatile si institutiile publice au urmatoarele atributii principale:
    a) colaboreaza cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici pentru elaborarea corespunzatoare a Planului de ocupare a functiilor publice si asigurarea infiintarii in structura lor a posturilor necesare pentru functiile publice de manager public, avand in vedere si prevederile art. 14 alin. (1) lit. i);
    b) colaboreaza cu Comisia si cu Secretariatul acesteia, respectiv cu partenerul de implementare prevazut la art. 12, pentru realizarea atributiilor si responsabilitatilor ce le revin potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta si prezentelor norme;
    c) pot propune observatori fara drept de vot, in conditiile art. 6;
    d) numesc managerul public, potrivit art. 12 alin. (3) din Ordonanta de urgenta, in termen de 15 zile de la data primirii de la Agentia Nationala a Functionarilor Publici a comunicarii respective; in cazul in care exista o solicitare scrisa si motivata a managerului public, actul administrativ de numire poate fi emis de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, in cel mult 30 de zile de la aceeasi data;
    e) iau masurile necesare pentru intocmirea corespunzatoare a fiselor de post pentru functiile publice de manager public, pana la data numirii in functie a managerului public;
    f) asigura, prin intermediul mentorului prevazut la art. 20, buna desfasurare a activitatii participantului la programele de formare specializata ale Institutului National de Administratie, pe durata stagiului, prin facilitarea accesului acestuia la toate resursele necesare, inclusiv prin oferirea unui post de lucru dotat cu birotica necesara: calculator, acces la imprimanta, copiator, telefon/fax, rechizite si altele asemenea;
    g) sprijina in mod activ activitatea managerului public, prin intermediul superiorului ierarhic al acestuia, in vederea indeplinirii corespunzatoare a atributiilor si responsabilitatilor prevazute in fisa postului managerului public respectiv;
    h) pot formula propuneri de imbunatatire a procedurilor in care autoritatea sau institutia publica respectiva este implicata.

    CAP. 2
    Mecanismul de gestionare a functiei publice de manager public

    Art. 19
    (1) Selectia pentru programele de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, cu exceptia celor prevazute la art. 20 alin. (2) din Ordonanta de urgenta, se realizeaza de Institutul National de Administratie, in colaborare cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in conditiile prevazute prin prezentele norme si prin hotarare a Guvernului care se adopta anual, conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 81/2001 privind infiintarea si organizarea Institutului National de Administratie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 106/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea urmatoarelor criterii generale:
    a) varsta maxima de 35 de ani;
    b) studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta;
    c) cunoasterea unei limbi de circulatie europeana;
    d) cetatenie romana;
    e) domiciliul in Romania;
    f) lipsa restrictiilor privind calatoria in strainatate, pentru acele tari avute in vedere de catre programul respectiv de formare.
    (2) Procedurile de selectie se stabilesc prin regulamentele de studii ale Institutului National de Administratie, aprobate conform legii.
    Art. 20
    (1) Pe perioada stagiilor in administratia publica din cadrul programelor de formare specializata prevazute la art. 8 alin. (5) din Ordonanta de urgenta, cursantii si stagiarii sunt sprijiniti si coordonati de catre functionari publici care ocupa functii publice de conducere in conditiile legii, denumiti in continuare mentori.
    (2) Calitatea de mentor se atribuie prin contract individual de munca in domeniul activitatii de formare profesionala continua, incheiat cu Institutul National de Administratie sau, dupa caz, cu alte institutii de formare continua, in situatia prevazuta la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta, pe baza unui acord institutional dintre acestea si autoritatea sau institutia publica in cadrul careia isi desfasoara activitatea mentorul respectiv.
    (3) Pot fi mentori functionarii publici prevazuti la alin. (1), care indeplinesc urmatoarele conditii:
    a) cunosc in detaliu structura organizatorica si activitatile desfasurate in cadrul autoritatii sau institutiei publice respective;
    b) au abilitati de comunicare si relationare cu personalul autoritatii sau institutiei publice respective;
    c) au experienta in a lucra in echipa si in actiuni de instruire;
    d) au capacitatea de a motiva si indruma, in spirit inovator si reformator, alte persoane;
    e) nu au fost sanctionati disciplinar;
    f) nu sunt rude, pana la gradul al IV-lea inclusiv, si nici sot, sotie sau afin cu participantul la stagiu.
    (4) Mentorul are urmatoarele atributii si responsabilitati principale, delegate in conditiile legii, pe baza acordului institutional prevazut la alin. (2):
    a) asigura buna desfasurare a activitatii participantului la programele de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1), pe durata stagiului, prin: acces la toate sectoarele de activitate cu relevanta pentru programele de formare urmate si implicarea in activitatile specifice acestora; prezentarea personalului din cadrul sectoarelor de activitate respective, precum si prin acces la bazele de date fara caracter confidential, la documentatia specifica activitatii acestor sectoare; coordonarea, monitorizarea si evaluarea activitatii pe durata stagiului;
    b) intocmeste un raport de evaluare la sfarsitul stagiului;
    c) urmareste atingerea obiectivelor stagiului, precum si respectarea domeniilor si tipurilor de activitati specifice.
    (5) Domeniile si tipurile de activitati pe care mentorul este obligat sa le includa in programul stagiilor prevazute la alin. (1) sunt stabilite de autoritatile si institutiile publice in cadrul carora isi desfasoara activitatea, in colaborare cu Institutul National de Administratie, avand in vedere regulamentele de studii ale acestuia, aprobate conform legii.
    (6) Drepturile si obligatiile ce decurg din calitatea de mentor, precum si celelalte conditii aferente, inclusiv modul de remunerare, sunt stabilite prin contractul individual de munca prevazut la alin. (2).
    Art. 21
    (1) Programul intensiv prevazut la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta trebuie sa cuprinda elemente care sa permita evaluarea absolventilor pe baza acelorasi principii si criterii cu ale absolventilor programelor de formare specializata, prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta.
    (2) In vederea verificarii respectarii conditiilor prevazute la alin. (1), Institutul National de Administratie si celelalte institutii de formare continua care doresc sa organizeze programul intensiv prevazut la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta trebuie sa solicite in acest sens, in prealabil, avizul Comisiei. Solicitarea se depune la Secretariat, cu cel putin 60 de zile inaintea datei preconizate de incepere a programului, impreuna cu datele si informatiile necesare verificarii de catre grupele de experti prevazute la art. 7 alin. (2) lit. c), a indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1), in vederea luarii deciziei de catre Comisie, conform prevederilor art. 24 alin. (2).
    (3) Avizul Comisiei se comunica, motivat, institutiilor interesate si se aduce la cunostinta publica, in termen de 30 de zile de la data primirii solicitarii.
    Art. 22
    (1) In cazul intervenirii unor situatii de natura celor prevazute la art. 81 alin. (1) lit. a) si e) - m) sau la art. 82 alin. (1) lit. a) si b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare, caz in care persoana respectiva isi intrerupe programul de formare specializata, Institutul National de Administratie poate dispune, pentru propriile programe, in conditiile regulamentelor sale de studii si cu informarea documentata a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, si aducerea la cunostinta Comisiei a urmatoarelor masuri:
    a) reluarea de catre persoana in cauza a programului de formare specializata, la incetarea situatiilor respective, daca perioada de absenta nu afecteaza in mod substantial pregatirea acesteia sau buna desfasurare a programului de formare specializata;
    b) reluarea de catre persoana in cauza a programului de formare specializata la urmatorul ciclu de formare, cu luarea in considerare a etapelor parcurse pana la data intreruperii acestuia, in conditiile in care nu sunt aplicabile prevederile lit. a);
    c) eliminarea de la programul de formare specializata a persoanei in cauza, daca nu sunt aplicabile masurile prevazute la lit. a) si b).
    (2) Prevederile art. 9 alin. (2) din Ordonanta de urgenta nu sunt aplicabile cazurilor prevazute la alin. (1).
    Art. 23
    (1) Situatiile de excludere a participantilor de la programele de formare specializata, prevazute la art. 9 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, se detaliaza prin Regulamentul de ordine interioara si regulamentele de studii ale Institutului National de Administratie, aprobate potrivit legii.
    (2) In situatiile prevazute la alin. (1) deciziile se iau de Institutul National de Administratie, cu informarea prealabila documentata a Comisiei, fiind aplicabile prevederile art. 9 alin. (2) din Ordonanta de urgenta.
    Art. 24
    (1) Persoanele prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta se evalueaza cu respectarea urmatoarelor conditii:
    a) elementele supuse evaluarii sunt cunostintele dobandite in cadrul formarii, performantele profesionale din cadrul stagiilor din programul de formare, precum si abilitatile manageriale ale fiecarei persoane, care este testata pe baza unui cadru de competente pentru manageri publici, elaborat de grupurile de experti prevazute la art. 7 alin. (2) lit. c) si aprobat de Comisie;
    b) evaluarea fiecarei serii de absolventi trebuie sa aiba la baza metode si criterii de evaluare echivalente pentru fiecare dintre elementele prevazute la lit. a).
    (2) Evaluarea finala realizata de Comisie, potrivit prevederilor art. 10 alin. (1), coroborat cu art. 12 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, consta in analizarea si decizia asupra echivalentei metodelor si criteriilor prevazute la alin. (1) lit. b) si in aprobarea rezultatelor obtinute in urma calcularii mediei proportionale, potrivit ponderii stabilite de Comisie, dintre:
    a) rezultatele evaluarii - ramase definitive in conditiile stabilite de regulamentele de studii prevazute la art. 8 alin. (1) din Ordonanta de urgenta - de la absolvirea programelor de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, exprimate cu puncte de la 1 la 100, respectiv a programului intensiv de formare specializata, prevazut la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta;
    b) rezultatele evaluarii abilitatilor manageriale prevazute la alin. (1) lit. a), evaluare ce se efectueaza de catre experti si de alti specialisti, in conditiile prevazute la art. 7 alin. (1) lit. c) si alin. (2) lit. c), exprimate cu puncte de la 1 la 100.
    Art. 25
    (1) Rezultatele evaluarii abilitatilor manageriale, rezultatele evaluarii finale, inclusiv incadrarea in trepte profesionale a absolventilor programelor prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta si clasamentul final, decise de Comisie, pot fi contestate de persoanele evaluate, in termen de 3 zile de la data aducerii la cunostinta publica a rezultatelor.
    (2) La analizarea contestatiilor nu pot participa aceiasi experti sau alti specialisti care au participat la efectuarea evaluarii persoanei respective.
    (3) Rezultatele contestatiilor se stabilesc si se comunica celor in cauza, in termen de maximum 30 de zile de la depunerea lor, si se aduc la cunostinta publica.
    Art. 26
    (1) Incadrarea absolventilor in trepte profesionale si intocmirea clasamentului final se aproba de Comisie si se aduc la cunostinta publica, in termen de 3 zile de la data ramanerii definitive a rezultatelor evaluarii finale.
    (2) La aprobarea de catre Comisie a incadrarii in trepte profesionale a absolventilor se are in vedere indeplinirea urmatoarelor conditii:
    a) pentru treapta I, punctajul minim sa fie de 87,5 dintr-un punctaj de 100, iar diferenta dintre rezultatele evaluarii prevazute la art 24 alin. (2) lit. a) si rezultatele evaluarii prevazute la art. 24 alin. (2) lit. b) sa nu depaseasca 10 puncte;
    b) pentru treapta a III-a, punctajul maxim sa fie de 55 dintr-un punctaj de 100 sau punctajul maxim sa fie de 65, cu conditia ca in cazul punctajelor situate in intervalul 56 - 65 de puncte diferenta dintre rezultatele evaluarii prevazute la art. 24 alin. (2) lit. a) si rezultatele evaluarii prevazute la art. 24 alin. (2) lit. b) sa fie mai mare de 25 de puncte;
    c) pentru treapta a II-a, absolventii care nu se incadreaza in conditiile prevazute la lit. a) sau b).
    Art. 27
    (1) Optiunile absolventilor prevazute la art. 12 alin. (2) din Ordonanta de urgenta se depun in conditiile prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d), in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului pentru aprobarea Planului anual de ocupare a functiilor publice.
    (2) Optiunile prevazute la alin. (1), exprimate in ordinea de preferinta de catre absolventi, au in vedere toate posturile vacante de manageri publici cuprinse in Planul anual de ocupare a functiilor publice.
    Art. 28
    In cazurile prevazute la art. 9 alin. (1) lit. m) si la art. 25 - 27, aducerea la cunostinta publica consta in afisarea la sediul Secretariatului, respectiv al partenerului de implementare, si in publicarea pe pagina de Internet a Ministerului Administratiei si Internelor sau a Comisiei.
    Art. 29
    (1) Comisia va inainta Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in termen de 3 zile de la data aducerii la cunostinta publica a rezultatelor ramase definitive, treptele profesionale de incadrare, clasamentul final si optiunile finale ale absolventilor in vederea intocmirii de catre aceasta a schemei de repartizare a absolventilor, prevazuta la art. 12 alin. (2) din Ordonanta de urgenta.
    (2) In termen de 15 zile de la data primirii documentelor prevazute la alin. (1), Agentia Nationala a Functionarilor Publici va intocmi, in conditiile alin. (3), cu contrasemnatura Comisiei, schema de repartizare a absolventilor pe functiile publice de manager public prevazute in Planul anual de ocupare a functiilor publice.
    (3) Schema de repartizare a absolventilor se intocmeste in ordinea descrescatoare a rezultatelor inscrise in clasamentul final al managerilor publici si potrivit ordinii de preferinta exprimate prin optiunile depuse de fiecare dintre acestia, in functie de posturile ramase disponibile, prin aplicarea acestei reguli. In caz de rezultate egale si/sau optiuni identice, departajarea se face in ordinea descrescatoare a diferentei prevazute la art. 26 alin. (2) lit. b).
    Art. 30
    Functiile publice de manager public rezervate acestora se prevad de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici in Planul anual de ocupare a functiilor publice, cu respectarea prevederilor legale si a urmatoarelor proceduri:
    a) la instiintarea Comisiei, participantul la programele de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) si la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta sau, dupa caz, managerul public isi exprima preferinta pentru locul si domeniul in care doreste sa desfasoare activitate in functia de manager public;
    b) Agentia Nationala a Functionarilor Publici face cunoscut autoritatilor si institutiilor publice respective preferintele exprimate, in vederea formularii de propuneri corespunzatoare pentru Planul anual de ocupare a functiilor publice.
    Art. 31
    (1) Functiile publice specifice de manager public se prevad in mod obligatoriu distinct, fara precizarea gradului profesional, in Planul de ocupare a functiilor publice pentru anul urmator, prin grija Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
    (2) Postul de manager public se considera a avea gradul profesional acordat, conform legii, managerului public care il ocupa.
    Art. 32
    (1) Potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala au obligatia de a infiinta posturile corespunzatoare functiilor publice de manager public fie din proprie initiativa, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, fie la solicitarea acestei agentii.
    (2) Potrivit art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta, autoritatile si institutiile administratiei publice locale care doresc sa infiinteze posturi corespunzatoare functiilor publice de manager public vor solicita avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in timp util, in vederea introducerii lor in Planul de ocupare a functiilor publice pe anul urmator, conform termenelor prevazute in instructiunile pentru elaborarea acestuia.
    (3) La propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, functiile publice de manager public se pot crea si in cursul anului, prin actul administrativ al conducatorului autoritatii sau al institutiei publice respective, ca urmare a transformarii unui post. Propunerea Agentiei poate fi justificata si de solicitarile facute de autoritatile si institutiile publice interesate, de Comisie sau de managerii publici.
    Art. 33
    Numirea in functia de manager public se face potrivit art. 12 alin. (3), coroborat cu art. 11 alin. (3) din Ordonanta de urgenta, in gradul profesional special, in cazul celor incadrati in treapta 1, respectiv in gradul profesional asistent, in cazul celor incadrati in treptele 2 sau 3 de incadrare.
    Art. 34
    (1) In aplicarea art. 19 alin. (1), (1^1) si (1^2) din Ordonanta de urgenta, salariul si sporul managerului public se stabilesc prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice respective, astfel:
    a) stabilirea salariului de baza al managerului public se face potrivit reglementarilor legale pentru functionarii publici din aparatul propriu al ministerelor, prin insumarea salariului de baza corespunzator functiei de consilier, gradul profesional superior, treapta de salarizare I, cu indemnizatia de conducere aferenta functiei publice de conducere, echivalenta gradului profesional detinut de managerul public respectiv;
    b) sporul de manager public se determina prin aplicarea la salariul de baza al managerului public, calculat potrivit prevederilor lit. a), a procentului determinat in functie de treapta profesionala detinuta, prevazut in anexa la Ordonanta de urgenta.
    (2) In aplicarea art. 19 din Ordonanta de urgenta, managerii publici beneficiaza de toate sporurile prevazute de lege pentru functionarii publici, inclusiv de sporurile specifice institutiilor sau autoritatilor publice in care isi desfasoara activitatea.
    (3) Salariul de baza al managerului public, calculat potrivit alin. (1) lit. a), reprezinta baza de calcul pentru drepturile salariale suplimentare, respectiv pentru sporurile prevazute la alin. (2), care se aplica, potrivit legii, la salariul de baza al functionarului public si se trece ca atare in carnetul de munca, impreuna cu sporul de manager public si cu celelalte drepturi salariale ce se inscriu in acesta, potrivit legii.
    Art. 35
    (1) Actul administrativ de numire a managerului public trebuie sa contina, pe langa elementele prevazute la art. 54 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, numele si functia superiorului ierarhic sub a carui directa coordonare isi desfasoara activitatea managerul public respectiv. Actul administrativ de numire impreuna cu fisa postului ce constituie anexa care face parte integranta din acest act se comunica, in copie, managerului public respectiv.
    (2) Potrivit art. 13 alin. (3) din Ordonanta de urgenta, fisa postului pentru managerul public se stabileste de catre superiorul sau ierarhic, cu consultarea Comisiei si cu respectarea prevederilor art. 51 - 58.
    (3) Atributiile si responsabilitatile managerului public se stabilesc limitativ prin fisa postului si nu pot fi modificate decat in conditiile art. 13 alin. (4) din Ordonanta de urgenta si, in cazul promovarii in grad profesional, ale art. 14 alin. (8) din Ordonanta de urgenta, precum si in cazul retrogradarii acestuia.
    Art. 36
    (1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale managerului public se face in doua etape, dupa cum urmeaza:
    a) evaluarea efectuata de catre superiorul ierarhic al managerului public respectiv, care se face in conformitate cu procedura de evaluare pentru functionarii publici prevazuta de Hotararea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile ulterioare; si
    b) evaluarea performantelor manageriale, efectuata de grupurile de experti prevazute la art. 7 alin. (2) lit. c).
    (2) Evaluarea performantelor manageriale prevazuta la alin. (1) lit. b) contine doua componente, dupa cum urmeaza:
    a) componenta strategica, in cadrul careia se evalueaza gradul in care managerul public respectiv si-a atins obiectivele strategice ce decurg din rolul prevazut la art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta si din scopul principal al postului prevazut in fisa postului. Rezultatele care se pot obtine ca urmare a evaluarii managerului public in cadrul acestei componente sunt: "Obiective indeplinite cu impact deosebit", "Obiective indeplinite", "Obiective partial indeplinite" si "Obiective neindeplinite";
    b) componenta operationala, in cadrul careia se evalueaza eficienta activitatii managerului public respectiv sub aspectul calitatii, cantitatii si raportului cost/beneficiu. Rezultatele care se pot obtine ca urmare a evaluarii managerului public in cadrul acestei componente sunt "Corespunzator", respectiv "Necorespunzator", pentru fiecare aspect: calitate, cantitate, respectiv raport cost/beneficiu.
    (3) Evaluarea Comisiei privind performantele profesionale individuale ale managerului public consta in confirmarea rezultatelor evaluarii prevazute la alin. (1) si aprobarea rezultatului final obtinut in urma cumularii acestor rezultate.
    (4) Rezultatele evaluarii profesionale individuale a managerilor publici pot fi contestate in conditiile art. 25.
    Art. 37
    (1) Solicitarea evaluarii managerului public, potrivit art. 14 alin. (3) din Ordonanta de urgenta, se face in toate cazurile in scris si se inregistreaza la Secretariat, care dispune luarea masurilor necesare.
    (2) Evaluarea managerului public de catre superiorul ierarhic, respectiv evaluarea performantelor manageriale ale managerului public, prevazuta la art. 36 alin. (1) lit. b), se face in termen de 5 zile, respectiv de 30 de zile de la data solicitarii prevazute la art. 14 alin. (3) din Ordonanta de urgenta sau de la implinirea termenului prevazut la art. 14 alin. (6) lit. a) - c) din Ordonanta de urgenta.
    Art. 38
    Comisia se implica direct in procesul de evaluare prevazut la art. 24 si 36, in cazul in care constata ca metodele, procedura de evaluare sau modul de derulare a acesteia au fost aplicate necorespunzator, partial sau au fost viciate.
    Art. 39
    (1) Rezultatele finale ale evaluarii Comisiei privind performantele profesionale individuale ale managerului public pot afecta, separat sau, dupa caz, simultan, gradul profesional si treapta profesionala sau, respectiv, statutul de manager public.
    (2) Rezultatele finale care afecteaza gradul profesional detinut se obtin prin cumularea rezultatelor evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv si ale evaluarii performantelor manageriale, componenta operationala. Aceste rezultate finale pot fi:
    a) promovarea in grad profesional: trecerea succesiva intr-un grad profesional superior, care se poate obtine fie prin cumularea calificativului "Bun", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Corespunzator", obtinut pentru toate elementele prevazute la art. 36 alin. (2) lit. b), ori prin cumularea calificativului "Foarte bun" sau "Exceptional", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Corespunzator", obtinut pentru cel putin doua dintre elementele prevazute la art. 36 alin. (2) lit. b), fie in mod automat, in conformitate cu prevederile art. 14 alin. (6) din Ordonanta de urgenta, in cazul reconfirmarii pe treapta profesionala detinuta;
    b) retrogradarea in grad profesional: trecerea pe un grad profesional inferior celui detinut la data evaluarii Comisiei, care se poate obtine prin cumularea calificativului "Nesatisfacator", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Necorespunzator", obtinut pentru cel putin doua dintre elementele prevazute la art. 36 alin. (2) lit. b), sau prin cumularea calificativului "Satisfacator", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Necorespunzator", obtinut pentru toate elementele prevazute la art. 36 alin. (2) lit. b);
    c) reconfirmarea in grad profesional: mentinerea gradului profesional detinut la data evaluarii Comisiei, care se poate obtine in toate celelalte cazuri de rezultate decat cele prevazute la lit. a) si b).
    (3) Rezultatele finale care afecteaza treapta profesionala detinuta se obtin din cumularea rezultatelor evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv si ale evaluarii performantelor manageriale, componenta strategica. Aceste rezultate finale pot fi:
    a) incadrarea managerului public pe o treapta superioara celei detinute, care se poate obtine prin cumularea calificativului "Exceptional", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Obiective indeplinite cu impact deosebit", obtinut in cadrul evaluarii prevazute la art. 36 alin. (2) lit. a);
    b) incadrarea managerului public pe o treapta inferioara celei detinute, care se poate obtine prin cumularea calificativului "Nesatisfacator", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Obiective neindeplinite", obtinut in cadrul evaluarii prevazute la art. 36 alin. (2) lit. a);
    c) reconfirmarea treptei profesionale: mentinerea treptei profesionale detinute la data evaluarii Comisiei, care se poate obtine in toate celelalte cazuri de rezultate decat cele prevazute la lit. a) si b).
    (4) Rezultatele finale care afecteaza statutul de manager public se obtin din cumularea rezultatelor evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv si ale evaluarii performantelor manageriale, componentele strategica si operationala. Aceste rezultate finale pot fi:
    a) pierderea statutului de manager public, care se poate obtine prin cumularea calificativului "Satisfacator", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Obiective neindeplinite", obtinut in cadrul evaluarii prevazute la art. 36 alin. (2) lit. a), respectiv calificativul "Necorespunzator", obtinut pentru toate elementele prevazute la art. 36 alin. (2) lit. b), sau prin cumularea calificativului "Nesatisfacator", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Obiective neindeplinite", obtinut in cadrul evaluarii prevazute la art. 36 alin. (2) lit. a), respectiv calificativul "Necorespunzator", obtinut pentru doua dintre elementele prevazute la art. 36 alin. (2) lit. b);
    b) reconfirmarea statutului de manager public, care se poate obtine in toate celelalte cazuri de rezultate decat cele prevazute la lit. a).
    Art. 40
    Ca urmare a deciziei Comisiei privind rezultatele evaluarii profesionale, ramase definitive, autoritatea sau institutia publica unde isi desfasoara activitatea managerul public este obligata sa emita, in termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei, actul administrativ corespunzator.
    Art. 41
    Atributiile si responsabilitatile sporite ale managerului public promovat in grad profesional se stabilesc de superiorul ierarhic al managerului public, cu consultarea Comisiei, in termen de 15 zile de la data comunicarii rezultatelor evaluarii.
    Art. 42
    Potrivit art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, managerii publici au obligatia sa fi desfasurat efectiv activitate in cadrul a cel putin doua autoritati sau institutii publice, timp de minimum 6 luni in fiecare dintre acestea, ca o conditie necesara pentru a putea participa la concursul organizat pentru accederea in categoria inaltilor functionari publici.
    Art. 43
    In aplicarea prevederilor art. 15 alin. (3) din Ordonanta de urgenta, transferul se considera in interesul serviciului, cu toate drepturile ce decurg potrivit legii, in cazul in care Comisia solicita transferul managerului public la o alta autoritate sau institutie publica pe o functie publica de manager public echivalenta.
    Art. 44
    (1) Autoritatile sau institutiile publice intre care urmeaza a se efectua transferul au obligatia ca, in termen de maximum 30 de zile de la data primirii comunicarii Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, sa asigure transferul managerului public. In situatii temeinic justificate, acest termen se poate decala, in conditiile stabilite de Comisie.
    (2) Pentru asigurarea transferurilor prevazute la alin. (1), Agentia Nationala a Functionarilor Publici are obligatia sa prevada in Planul anual de ocupare a functiilor publice necesarul de posturi de manageri publici corelat cu numarul de locuri propuse pentru programele de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) si la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta, cu o rezerva de functii in plus de maximum 30% din acest necesar, ce pot fi utilizate de autoritatile si institutiile publice in conditiile prevazute in planul sus-mentionat.
    (3) Posturile aferente functiilor publice specifice de manager public se iau in calculul numarului minim de posturi de executie prevazute de lege pentru constituirea compartimentelor din cadrul structurii organizatorice a autoritatilor si institutiilor publice.
    Art. 45
    (1) In aplicarea prevederilor art. 2 din Ordonanta de urgenta, managerii publici pot participa la concursurile organizate pentru ocuparea functiilor publice de conducere, in conditiile prevazute de lege.
    (2) Statutul special de manager public se suspenda de la data numirii in functia publica de conducere pana la data iesirii din categoria functionarilor publici de conducere, cu conditia mentinerii statutului de functionar public.
    (3) La incetarea suspendarii, managerul public isi reia treapta si gradul profesional detinute la data numirii in functia publica de conducere, fiind incadrat in functie de optiuni si in limita numarului total de posturi aferente functiei publice de manager public, prevazut in Planul anual de ocupare a functiilor publice, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si cu avizul consultativ al Comisiei.
    Art. 46
    Managerii publici incadrati pe o functie corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, care sunt eliberati din functia respectiva fara a pierde statutul de manager public, pot opta pentru a reveni pe functia de manager public in gradul profesional general sau, cu acordul lor expres, in gradul imediat inferior; ulterior, managerul public respectiv poate participa la concursurile organizate pentru ocuparea functiilor publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, conform art. 17 alin. (1) din Ordonanta de urgenta.
    Art. 47
    In aplicarea art. 18 alin. (3) din Ordonanta de urgenta, perioada formarii, ce se considera vechime in munca sau in functia publica ori, dupa caz, in specialitate, este cea prevazuta la art. 60 alin. (1), cu excluderea perioadelor la care se refera situatiile prevazute la alin. (2) al aceluiasi articol, precum si perioada de derulare a programului intensiv prevazut la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta.

    CAP. 3
    Pierderea statutului de manager public

    Art. 48
    (1) Modalitatile de pierdere a statutului de manager public, in cazurile prevazute la art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, respectiv la art. 39 alin. (4) lit. a), sunt urmatoarele:
    a) prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice respective, in cazul obtinerii unor rezultate nesatisfacatoare, stabilite prin decizia Comisiei, la doua evaluari periodice ale performantelor profesionale individuale;
    b) prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice respective, in cazul savarsirii de abateri disciplinare, emis la propunerea comisiei de disciplina, cu avizul prealabil consultativ al Comisiei;
    c) prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice respective, emis cu avizul prealabil consultativ al Comisiei, in situatiile si in conditiile prevazute la art. 84 din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, altele decat cele prevazute la lit. a) si b) si cu exceptia cazurilor prevazute la art. 84 alin. (4) lit. a) - c) din aceeasi lege.
    (2) In toate cazurile actul administrativ respectiv se comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si Comisiei in termen de 10 zile lucratoare de la emiterea lui.
    Art. 49
    In situatia pierderii statutului de manager public, redistribuirea prevazuta la art. 16 alin. (2) din Ordonanta de urgenta se face de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici cu prioritate pe o functie publica generala cat mai apropiata pregatirii profesionale specifice si gradului profesional obtinut, in limita functiilor publice vacante, conform legii.
    Art. 50
    In cazurile prevazute la art. 84 alin. (4) lit. a) - c) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, managerii publici sunt transferati in cadrul altei autoritati sau institutii publice, prevederile art. 15 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta, precum si ale art. 43 aplicandu-se in mod corespunzator.

    CAP. 4
    Atributiile si responsabilitatile managerilor publici, abilitatile generale, cunostintele specifice, domeniile de competenta manageriala, sfera relationala

    Art. 51
    (1) Potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta, managerul public, prin exercitarea atributiilor si responsabilitatilor sale, trebuie sa contribuie la asigurarea eficientei si continuitatii reformei in administratia publica, de la nivelurile strategice la cele operationale, precum si la integrarea in structurile Uniunii Europene prin adoptarea si implementarea acquis-ului comunitar in cadrul autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea.
    (2) Responsabilitatile managerilor publici decurg din programe, proiecte si activitati tranzitionale, menite sa accelereze modernizarea si transformarea administratiei si serviciilor publice, cu scopul de a creste calitatea actului administrativ, de a imbunatati serviciile publice si de a le armoniza cu standardele Uniunii Europene.
    Art. 52
    (1) Managerul public conduce, coordoneaza sau asista coordonarea unor activitati care, prin natura lor, necesita o perspectiva mai cuprinzatoare a problemelor esentiale si a relatiilor dintre acestea, precum si un nivel de expertiza specifice fata de cele avute de celelalte categorii de functionari publici.
    (2) Nivelul responsabilitatilor si complexitatea atributiilor functiei publice specifice de manager public sunt determinate de gradul profesional detinut.
    Art. 53
    Managerii publici trebuie sa aiba urmatoarele abilitati generale:
    a) capacitate de a indeplini rolul de agent al schimbarii;
    b) orientare catre rezultate: planificare si prioritizare, orientat spre solutionare, rezistenta la factori externi, personalitate proactiva si responsabila;
    c) disponibilitate de autoperfectionare;
    d) adaptabilitate;
    e) gandire critica si analitica;
    f) capacitate de evaluare a riscurilor;
    g) capacitate de a identifica si a implementa solutii;
    h) creativitate si inovativitate;
    i) capacitate de a stabili relatii profesionale eficiente;
    j) abilitati de comunicare, inclusiv mediere si negociere;
    k) capacitate de a lucra eficient in echipe;
    l) oricare alte abilitati generale relevante pentru post.
    Art. 54
    Cunostintele specifice pentru a ocupa un post de manager public sunt urmatoarele:
    a) formulare sau revizuire a procedurilor si regulamentelor activitatii curente in conformitate cu standardele Uniunii Europene de calitate si eficienta;
    b) aplicare de principii si tehnici moderne privind bugetarea si managementul financiar din sectorul public;
    c) aplicare de principii si tehnici moderne de management operational, supervizare si control al calitatii;
    d) aplicare de principii si tehnici moderne de management al resurselor umane;
    e) aplicare de principii si tehnici moderne de management de proiect.
    Art. 55
    Domeniile de competenta manageriala pentru managerii publici sunt urmatoarele:
    a) utilizarea eficienta in calitate de coordonator sau membru pe termen lung, mediu ori scurt in echipe de proiect, grupuri de lucru sau retele interinstitutionale, pentru a stimula abordarile creative si fezabile vizand solutionarea problemelor si modernizarea practicilor din sectorul public;
    b) intarirea capacitatii institutionale, prin imbunatatirea sectorului de resurse umane, precum si a metodelor existente;
    c) evaluarea, revizuirea si propunerea de recomandari pentru imbunatatirea practicilor curente;
    d) utilizarea de instrumente si tehnici manageriale in administratia publica;
    e) formularea de politici, strategii si proceduri noi, actualizate sau imbunatatite;
    f) elaborarea de planuri de actiune pentru implementarea de politici si strategii;
    g) estimarea, asigurarea si gestiunea resurselor umane, financiare, tehnice, materiale;
    h) managementul sistematic al informatiei;
    i) monitorizarea si evaluarea implementarii, dupa caz, de politici, strategii si programe;
    j) implementarea de planuri si strategii de comunicare interna si externa;
    k) orice alte domenii specifice autoritatii sau institutiei publice respective si postului de manager public.
    Art. 56
    (1) Atributiile si responsabilitatile generale ale managerilor publici sunt urmatoarele:
    a) coordonarea de activitati, proiecte, programe, compartimente, alte structuri functionale sau servicii publice, dupa caz;
    b) identificarea de domenii care ar putea beneficia de asistenta externa privind reforma administratiei publice, precum si de proiecte corespunzatoare;
    c) sustinerea de prezentari publice privind reforma administratiei publice si integrarea europeana, precum si alte domenii de activitate in legatura cu realizarea atributiilor si responsabilitatilor sale;
    d) analizarea si elaborarea de documente legate de problematica integrarii europene;
    e) evaluarea impactului masurilor ce se dispun de conducerea autoritatii sau institutiei publice respective;
    f) orice alte atributii de nivel de complexitate similar, relevante pentru postul de manager public.
    (2) Atributiile si responsabilitatile specifice minimale ale managerilor publici sunt urmatoarele:
    a) revizuirea, evaluarea si propunerea de recomandari privind simplificarea, modernizarea si imbunatatirea modalitatilor de prestare a serviciilor publice in relatie cu beneficiarii;
    b) elaborarea si propunerea de strategii de comunicare si management la nivel intra- si interinstitutional;
    c) elaborarea de metodologii de monitorizare continua si control al calitatii activitatilor privind reforma administratiei publice si integrarea europeana;
    d) elaborarea de rapoarte asupra activitatilor-cheie din sectoarele privind reforma administratiei publice si integrarea europeana.
    Art. 57
    (1) Managerul public are urmatoarea sfera relationala interna:
    a) isi desfasoara activitatea sub directa coordonare a unui inalt functionar public sau, in cazul in care nu exista inalti functionari publici, a functionarului public de conducere situat pe cel mai inalt nivel din cadrul autoritatii ori institutiei publice respective;
    b) coordoneaza activitatea persoanelor implicate in derularea proiectelor si activitatilor din responsabilitatea acestuia;
    c) are relatii functionale de colaborare cu compartimente din structura autoritatii sau institutiei publice respective si, dupa caz, din unitatile subordonate;
    d) are relatii de verificare si documentare in domeniul activitatilor coordonate;
    e) poate avea relatii de reprezentare la cererea conducatorului autoritatii sau institutiei publice ori, dupa caz, a superiorului ierarhic prevazut la lit. a).
    (2) Managerul public are, drept sfera relationala externa, relatii functionale de colaborare cu alte autoritati sau institutii publice, organizatii si institutii nationale si internationale, conform legii.
    Art. 58
    La elaborarea fisei de post a managerului public, autoritatile si institutiile publice vor avea in vedere prevederile art. 51 - 57.

    CAP. 5
    Mecanismul de remunerare a cursantilor si stagiarilor

    Art. 59
    Cursantii si stagiarii sunt remunerati conform prevederilor art. 18 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta si prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.175/2004 privind bursele cursantilor si stagiarilor la programele de formare specializata pentru manageri publici.
    Art. 60
    (1) Plata bursei pentru participantii la programele de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta se face incepand cu luna inscrierii acestora la Institutul National de Administratie si inceteaza, dupa caz, la incheierea programelor de formare specializata si a evaluarii finale sau in luna excluderii, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, ori a eliminarii lor, potrivit prevederilor art. 22 alin. (1) lit. c).
    (2) Plata bursei se suspenda in situatiile de intrerupere temporara a programelor de formare specializata, situatii prevazute la art. 22 alin. (1), precum si in regulamentele de studii ale Institutului National de Administratie.

    CAP. 6
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 61
    (1) In termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme, structurile prevazute la alin. (2) desemneaza persoanele care vor fi nominalizate ca membri in Comisie si transmit nominalizarile la Ministerul Administratiei si Internelor, care intocmeste lista finala.
    (2) Pana la alegerea presedintelui Comisiei, prima sedinta a acesteia va fi prezidata de presedintele Comisiei interimare pentru managerii publici, iar in lipsa, de catre prim-vicepresedintele, respectiv vicepresedintele acesteia.
    (3) In termen de 15 zile de la data aprobarii componentei nominale a Comisiei, conform art. 2 alin. (4), Comisia interimara pentru managerii publici prevazuta la art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 6/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, aprobata prin Legea nr. 156/2005, va proceda la predarea, pe baza de protocol, catre Comisie a arhivei sale, precum si a contractelor si conventiilor in curs de executie, data de la care Comisia interimara pentru managerii publici isi inceteaza activitatea.
    Art. 62
    (1) Pe durata derularii proiectelor din domeniul reformei functiei publice din administratia publica, finantate prin Programul PHARE, in aplicarea prevederilor art. 21 alin. (2) din Ordonanta de urgenta, aprobarea in calitatea de membri in Comisie a expertilor din state membre ale Uniunii Europene se face, la propunerea echipelor de asistenta tehnica ale proiectelor PHARE respective, in limita unui numar de 3 membri si cu asigurarea unui numar total de membri impar.
    (2) Pe durata prevazuta la alin. (1) cvorumul de sedinta prevazut la art. 8 alin. (3), precum si numarul voturilor exprimate potrivit alin. (5) lit. c) al aceluiasi articol se majoreaza proportional cu numarul de membri aprobat corespunzator alin. (1).
    (3) Pe durata prevazuta la alin. (1), prin exceptie de la prevederile art. 7 alin. (2) lit. c), Comisia urmareste modul de aplicare a procedurilor privind constituirea si functionarea grupurilor de experti si de alti specialisti in domeniile sale de competenta.
    (4) Pe durata prevazuta la alin. (1), prin exceptie de la prevederile art. 13 alin. (1), promovarea programelor de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta se poate asigura si de catre echipele de asistenta tehnica a proiectelor PHARE, prevazute la alin. (1).
    (5) Pentru absolventii proiectului prevazut la art. 21 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, componenta "Cursanti 2003 - 2005", evaluarea se va putea face, in mod exceptional, conform unor proceduri tranzitorii aprobate de Comisie, la propunerea Institutului National de Administratie, elaborata cu respectarea prevederilor art. 24, cu precizarea ca la evaluare se va avea in vedere cadrul de competente aprobat de Comisie pentru evaluarea absolventilor aceluiasi proiect, componenta "Stagiari 2003 - 2004".
    (6) Pentru absolventii prevazuti la alin. (5), Agentia Nationala a Functionarilor Publici intocmeste, pe baza preferintelor exprimate de acestia si a consultarii cu autoritatile si institutiile publice interesate, o lista cuprinzand posturile vacante de manageri publici pentru anul 2005, pe care, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme, o supune spre aprobare, prin memorandum, in sedinta de Guvern si o aduce la cunostinta publica.
    Art. 63
    Prevederile art. 21 alin. (3) din Ordonanta de urgenta se aplica la solicitarea scrisa a absolventului, transmisa autoritatii sau institutiei publice la care a fost repartizat.
    Art. 64
    Ministerul Administratiei si Internelor, prin Institutul National de Administratie si Unitatea Centrala pentru Reforma Administratiei Publice, asigura continuitatea implementarii procedurilor de selectie, formare, stagii si evaluare a participantilor la programele de formare specializata derulate cu asistenta tehnica din partea proiectelor PHARE, prevazute la art. 20 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, dupa terminarea acestora.
    Art. 65
    (1) In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme, ministrul administratiei si internelor va desemna prin ordin persoanele care vor asigura activitatea Secretariatului prevazut la art. 1 alin. (3).
    (2) In termen de 20 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme, autoritatile sau institutiile publice unde au fost numiti managerii publici, absolventi ai proiectului prevazut la art. 21 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, componenta "Stagiari 2003   2004", vor adapta fisele de post ale acestora corespunzator prevederilor prezentelor norme si cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (3) si (4) din Ordonanta de urgenta.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 783/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 783 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu