HOTARARE Nr. 783 din 14 iulie 2005
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului
public denumit manager public
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 717 din 9 august 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 22
alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea
statutului special al functionarului public denumit manager public, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului
public denumit manager public, prevazute in anexa care face parte integranta
din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul integrarii europene,
Ene Dinga
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Presedintele
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Jozsef Birtalan
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea
statutului special al functionarului public denumit manager public
Pentru completarea cadrului normativ specific managerilor publici, in
aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind
crearea statutului special al functionarului public denumit manager public,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 452/2004, cu modificarile
si completarile ulterioare, denumita in continuare Ordonanta de urgenta, au
fost emise prezentele norme metodologice, denumite in continuare norme.
CAP. 1
Cadrul institutional
Art. 1
(1) Potrivit art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, Comisia pentru
manageri publici, denumita in continuare Comisia, este un organism de interes
general, independent fata de orice ingerinta politica si fata de orice posibil
interes specific predominant reprezentat de presedinte, de membrii acesteia sau
de terti.
(2) Comisia urmareste respectarea interesului public si asigura
transparenta, impartialitatea, reprezentativitatea si obiectivitatea in
exercitarea atributiilor prevazute in Ordonanta de urgenta si in prezentele
norme.
(3) In vederea indeplinirii atributiilor Comisiei ce decurg din prevederile
Ordonantei de urgenta si ale prezentelor norme, in aplicarea art. 3 alin. (5)
din Ordonanta de urgenta se constituie Secretariatul Comisiei, denumit in
continuare Secretariat, asigurat de Ministerul Administratiei si Internelor.
Art. 2
(1) Comisia se compune din maximum 17 membri, persoane fizice, reprezentanti
ai autoritatilor si institutiilor publice, ai organizatiilor neguvernamentale
si institutiilor de invatamant superior, precum si ai organizatiilor
profesionale din mass-media, desemnati de organele de conducere ale acestora.
(2) Componenta Comisiei este urmatoarea:
a) un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor;
b) un reprezentant al Uniunii Centrale pentru Reforma Administratiei
Publice din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor;
c) un reprezentant al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici;
d) un reprezentant al Institutului National de Administratie;
e) un reprezentant al Ministerului Educatiei si Cercetarii;
f) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
g) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si
Familiei;
h) un reprezentant al Ministerului Integrarii Europene;
i) un reprezentant al Cancelariei Primului-Ministru;
j) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului;
k) un reprezentant al Asociatiei Romane pentru Transparenta
"Transparency International Romania";
l) un reprezentant al Asociatiei "Pro Democratia";
m) un reprezentant al Federatiei Autoritatilor Locale din Romania;
n) un reprezentant al confederatiilor sindicale reprezentative la nivel
national, care au in componenta lor organizatii sindicale din domeniul
functionarilor publici, nominalizat de Consiliul Economic si Social;
o) un reprezentant al confederatiilor patronale reprezentative la nivel
national, nominalizat de Consiliul Economic si Social;
p) un reprezentant al institutiilor de invatamant superior, nominalizat de
Asociatia Scolilor si Institutelor de Administratie Publica;
q) un reprezentant al presei scrise si audiovizuale, desemnat de Clubul Roman
de Presa.
(3) Pentru a putea fi nominalizati ca membri ai Comisiei, reprezentantii
prevazuti la alin. (2) trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa aiba o buna reputatie;
b) sa nu aiba antecedente penale;
c) sa nu se afle in situatii de conflict de interese sau de
incompatibilitate, prevazute de lege.
(4) Componenta nominala a Comisiei se aproba prin decizie a
primului-ministru pentru un mandat de 3 ani, cu posibilitatea reinnoirii
acestuia de cel mult doua ori.
(5) Membrii Comisiei nu pot face parte din Secretariatul acesteia.
Art. 3
Membrii Comisiei aleg presedintele si vicepresedintele acesteia cu votul
majoritatii membrilor.
Art. 4
(1) Mandatul de membru al Comisiei poate inceta in urmatoarele conditii:
a) la solicitarea scrisa a persoanei;
b) de drept, in caz de deces sau de constatare a incapacitatii de exercitiu
printr-o hotarare judecatoreasca definitiva;
c) condamnarea printr-o hotarare judecatoreasca definitiva pentru infractiuni
prevazute de Codul penal si de alte legi speciale;
d) existenta unui conflict de interese;
e) pierderea functiei in virtutea careia a fost nominalizat;
f) exercitarea in mod necorespunzator a atributiilor si responsabilitatilor
ce ii revin sau absenta nejustificata la doua sedinte consecutive ale Comisiei;
g) producerea, cu rea-credinta, de prejudicii morale Comisiei prin
activitatea proprie;
h) nerespectarea hotararilor sau deciziilor Comisiei;
i) incapacitate pe motiv medical, ce il impiedica sa participe la cel putin
doua sedinte consecutive ale Comisiei;
j) alte incompatibilitati prevazute de lege;
k) la propunerea echipelor de asistenta tehnica ale proiectelor in domeniul
reformei functiei publice din administratia publica, finantate prin Programul
PHARE, pentru expertii desemnati in conditiile prevazute la art. 62;
l) la solicitarea justificata a autoritatii sau institutiei publice,
asociatiei ori organizatiei care l-a desemnat.
(2) Incadrarea in unul dintre cazurile prevazute la alin. (1) lit. c) - j)
se analizeaza si se hotaraste in sedinta de catre Comisie.
(3) Mandatul de membru al Comisiei se poate suspenda de la data constatarii
de catre Comisie a inceperii urmaririi penale pana la data incetarii acesteia
sau, dupa caz, pana la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti,
potrivit alin. (1) lit. c).
(4) Comisia hotaraste, in situatiile prevazute la alin. (2) si (3), fara
votul membrului in cauza, care in acest caz nu are drept de vot.
Art. 5
In situatia incetarii, potrivit art. 4, a mandatului unui membru al
Comisiei, urmeaza sa fie desemnat alt membru in Comisie, in conditiile art. 2
si ale art. 61 alin. (1), precum si, dupa caz, ale art. 3.
Art. 6
(1) La sedintele Comisiei poate participa fara drept de vot un numar de
maximum 15 persoane cu statut de observator, denumite in continuare
observatori, cu obligatia respectarii interesului public, transparentei,
impartialitatii si obiectivitatii. Persoanele propuse ca observatori trebuie sa
indeplineasca conditiile prevazute la art. 2 alin. (3).
(2) Odata cu aducerea la cunostinta publica a convocarii sedintei Comisiei,
Secretariatul face cunoscute propunerile nominale de observatori, la intocmirea
carora se va tine seama si de propunerile nominale facute potrivit art. 18 lit.
c).
(3) In termen de 7 zile de la data aducerii la cunostinta publica a
convocarii sedintei Comisiei, orice persoana interesata se poate inscrie la
Secretariat pe lista de propuneri a observatorilor.
(4) Propunerile formulate potrivit alin. (2) si (3) se transmit fiecarui
membru al Comisiei, cu cel putin 5 zile inainte de data sedintei, in vederea
exprimarii optiunilor asupra a maximum 15 dintre acestea. Secretariatul
centralizeaza optiunile exprimate si, in functie de numarul acestora,
intocmeste lista finala a observatorilor pe care ii convoaca pentru sedinta
Comisiei, sub rezerva aprobarii de catre aceasta.
(5) Observatorii prevazuti la alin. (1) pot formula observatii in scris, in
cazul constatarii unor neregularitati sau vicii in aplicarea procedurilor
aprobate, in conditiile stabilite prin regulamentul de organizare si
functionare al Comisiei. Observatiile se transmit Comisiei prin Secretariatul
acesteia.
Art. 7
(1) In vederea urmaririi si asigurarii aplicarii prevederilor Ordonantei de
urgenta si ale prezentelor norme, Comisia are urmatoarele atributii principale
privind mecanismul de gestionare a functiei publice de manager public:
a) de informare periodica privind respectarea mecanismului de gestionare a
functiei publice de manager public, respectiv a procedurilor de desfasurare a
proceselor prevazute la art. 22 alin. (2) lit. a) din Ordonanta de urgenta,
denumite in continuare procese;
b) de monitorizare: inspectie si urmarire a tuturor proceselor prevazute la
lit. a), in ansamblul lor, pentru a observa daca autoritatile si institutiile
publice responsabile aplica procedurile stabilite pentru implementarea
corespunzatoare a acestor procese;
c) de evaluare: analizare si aprobare a rezultatelor aplicarii procedurilor
de evaluare si, dupa caz, elaborare de propuneri de imbunatatire a procedurilor
de catre autoritatile si institutiile publice responsabile;
d) de asigurare, raportare si publicare a masurilor luate pentru garantarea
transparentei, impartialitatii si obiectivitatii procedurilor folosite in
exercitarea atributiilor sale;
e) de a decide, in domeniile sale de competenta: confirmare finala asupra
rezultatelor aplicarii intocmai a procedurilor stabilite pentru situatiile
respective, stabilirea treptei profesionale de incadrare ca manager public,
stabilirea clasamentului final al absolventilor.
(2) In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1), Comisia:
a) aproba regulamentul propriu de organizare si functionare;
b) propune revocarea presedintelui si/sau a unuia ori mai multor membri ai
Comisiei, in situatiile prevazute la art. 4 alin. (1) lit. c) - j);
c) aproba procedurile privind constituirea si functionarea grupurilor de
experti si de alti specialisti in domeniile sale de competenta;
d) poate solicita, pentru fundamentarea deciziilor sale, prin intermediul
Secretariatului sau, dupa caz, al partenerului de implementare prevazut la art.
12, prestarea, pe baza de contract, de servicii de asistenta tehnica,
consultanta, expertiza de specialitate, alte servicii necesare, de catre
personalitati recunoscute in domeniu, experti si alti specialisti, precum si de
la alti prestatori de asemenea servicii, de inalt profesionalism;
e) propune autoritatilor si institutiilor publice, precum si altor
structuri implicate in procesul respectiv reanalizarea masurilor care sunt
considerate ca nu respecta prevederile Ordonantei de urgenta, ale prezentelor
norme sau ale procedurilor stabilite conform legii;
f) recomanda efectuarea de modificari ale procedurilor sau poate cere
autoritatilor ori institutiilor publice interesate propuneri de imbunatatire a
procedurilor;
g) solutioneaza contestatiile in situatiile prevazute de Ordonanta de
urgenta si de prezentele norme;
h) poate desemna observatori fara drept de vot la lucrarile comisiilor de
organizare a selectiei pentru programele de formare specializata, prevazute la
art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, precum si in procesul de evaluare a
participantilor la programele respective ori a managerului public, observatori
care au dreptul de a interveni in cazul constatarii unor neregularitati sau
vicii in aplicarea procedurilor aprobate, prin participarea la dezbateri ori
observatii in scris; aproba participarea observatorilor la sedintele Comisiei,
in conditiile prevazute la art. 6;
i) asigura accesul la toate informatiile de interes public, potrivit legii;
j) poate colabora cu alte organizatii pentru exercitarea atributiilor
proprii;
k) aproba raportul sau anual de activitate, pe care il prezinta Guvernului
si publicului.
(3) Comisia indeplineste orice alte atributii ce decurg direct din
aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta, precum si ale prezentelor norme.
(4) Comisia, in exercitarea atributiilor din domeniul sau de competenta,
adopta hotarari, emite decizii si acorda avize consultative sau recomandari, in
concordanta cu prevederile Ordonantei de urgenta si ale prezentelor norme.
(5) Comisia are dreptul de a solicita de la Institutul National de
Administratie, Agentia Nationala a Functionarilor Publici, Ministerul
Administratiei si Internelor, precum si de la celelalte autoritati si
institutii publice, centrale si locale, datele si informatiile necesare realizarii
atributiilor sale.
(6) In cazul in care se constata neregularitati, in functie de gravitate,
Comisia le semnaleaza succesiv Secretariatului, autoritatii sau institutiei
publice interesate, ori, respectiv, le aduce la cunostinta opiniei publice.
Art. 8
(1) Pentru indeplinirea atributiilor sale, Comisia isi desfasoara
activitatea in sedinta constituita in conditiile alin. (2) si (3), precum si in
cazul prevazut la alin. (5).
(2) Comisia se intruneste in sedinta de cel putin doua ori pe an si ori de
cate ori este necesar, la propunerea presedintelui, a Secretariatului sau a cel
putin jumatate din numarul membrilor sai. Convocarea membrilor la sedinta
Comisiei se face de catre Secretariat cu cel putin 15 zile inainte de data
tinerii acesteia.
(3) Cvorumul de sedinta al Comisiei este:
a) minimum 7 membri, fiind necesara prezenta a cel putin cate unui membru
din cadrul fiecareia dintre categoriile prevazute la art. 3 alin. (4) din
Ordonanta de urgenta, in vederea indeplinirii atributiilor prevazute la art. 7
alin. (1) lit. a), b) si d), alin. (2) lit. c), d), e), f), h) si i), precum si
alin. (3);
b) minimum 11 membri, fiind necesara prezenta a cel putin cate unui membru
din cadrul fiecareia dintre categoriile prevazute la art. 3 alin. (4) din
Ordonanta de urgenta, in vederea indeplinirii atributiilor prevazute la art. 4
alin. (2), art. 7 alin. (1) lit. c), e) si alin. (2) lit. a), b), g) si k).
(4) La sedintele Comisiei este obligatorie participarea presedintelui sau,
in lipsa acestuia, a vicepresedintelui acesteia, precum si a unui reprezentant
al Secretariatului. Pe durata proiectelor PHARE din domeniul reformei functiei
publice din administratia publica este obligatorie si prezenta a cel putin unui
membru din categoria prevazuta la art. 62.
(5) Comisia isi poate desfasura activitatea si poate lua hotarari, in
vederea indeplinirii atributiilor prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a), b) si
d), alin. (2) lit. c), d), e), f), g), h), i) si k), si fara a fi intrunita in
sedinta, la initiativa presedintelui Comisiei sau a Secretariatului, cu
indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
a) Secretariatul sa solicite, in scris sau prin alt mijloc care asigura
dovada transmiterii (fax, e-mail, scrisoare recomandata cu confirmare de
primire etc.), tuturor membrilor Comisiei exprimarea votului;
b) Secretariatul sa precizeze, in solicitarea prevazuta la lit. a), data
pana la care acest vot trebuie sa ii fie comunicat in scris sau prin alt mijloc
care asigura dovada transmiterii;
c) numarul voturilor exprimate sa fie de minimum 7, cu exceptia situatiei
prevazute la art. 7 alin. (2) lit. g), cand acest numar trebuie sa fie de
minimum 11.
(6) Comisia hotaraste, in cazul intrunirii in sedinta, cu votul a jumatate
plus unu din numarul membrilor prezenti, cu exceptia situatiei prevazute la
alin. (3) lit. b), cand hotararea se ia cu votul a jumatate plus unu din
numarul membrilor sai; in cazul prevazut la alin. (5) Comisia hotaraste valabil
cu majoritatea voturilor valabil exprimate in termenul stabilit; in ambele
cazuri abtinerile nu se iau in calculul numarului de voturi exprimate.
(7) Pentru adoptarea anumitor decizii, unul sau mai multi membri ai
Comisiei pot solicita procedura de vot secret. Hotararea privind utilizarea
procedurii de vot secret se adopta cu majoritatea simpla a celor prezenti.
Art. 9
(1) Secretariatul prevazut la art. 1 alin. (3) este constituit din minimum
3 membri si are urmatoarele atributii ce decurg din prevederile Ordonantei de
urgenta si ale prezentelor norme:
a) elaboreaza proiectul regulamentului de organizare si functionare a
Comisiei, precum si propuneri de completare sau de modificare a acestuia, dupa
caz;
b) elaboreaza proiectele de hotarari, decizii, avize consultative, precum
si, dupa caz, de recomandari ale Comisiei si ia masuri in vederea asigurarii
implementarii acestora;
c) desfasoara activitati ce decurg din exercitarea atributiilor Comisiei;
d) primeste preferintele participantilor la programele de formare
specializata prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, precum si
optiunile absolventilor privind posturile de manageri publici, pe care le aduce
la cunostinta Comisiei, in vederea sustinerii lor de catre Agentia Nationala a
Functionarilor Publici, in functie de posibilitati;
e) primeste proiectele de fise de post pentru functiile de manager public
de la superiorii ierarhici ai acestora din cadrul autoritatilor si
institutiilor publice respective, le analizeaza si le verifica din punct de
vedere al respectarii prevederilor Ordonantei de urgenta, ale prezentelor
norme, precum si ale eventualelor hotarari ale Comisiei referitoare la fisele
de post si, dupa caz, fie le inainteaza Comisiei spre confirmare, fie
colaboreaza cu superiorul ierarhic respectiv pentru imbunatatirea acestora sau,
in cazul in care prevederile anterioare nu sunt aplicabile, face propuneri
corespunzatoare Comisiei;
f) primeste si inregistreaza orice contestatii destinate Comisiei, pe care
le analizeaza, si face propuneri corespunzatoare Comisiei privind modul de
solutionare;
g) creeaza, gestioneaza si actualizeaza pagina de Internet a Comisiei,
referitoare la managerii publici;
h) efectueaza actele procedurale si respecta procedura stabilita pentru
adoptarea hotararilor, emiterea deciziilor, avizelor consultative si
recomandarilor Comisiei;
i) pregateste sedintele Comisiei: intocmeste proiectul ordinii de zi a
sedintei, pregateste documentele, convoaca membrii Comisiei, comunica ordinea
de zi si materialele de sedinta, pregateste locatia de desfasurare a sedintei;
j) intocmeste procesul-verbal al fiecarei sedinte in registrul Comisiei,
care se pastreaza si se arhiveaza in conformitate cu prevederile in vigoare;
k) redacteaza hotararile Comisiei;
l) arhiveaza hotararile Comisiei, precum si celelalte documente care au
stat la baza fundamentarii acestor hotarari;
m) asigura aducerea la cunostinta publica a documentelor si hotararilor
Comisiei, in conformitate cu prevederile prezentelor norme;
n) estimeaza necesitatile financiare ale Comisiei si Secretariatului, pe
care le supune spre aprobare Comisiei, dupa care le transmite departamentului
de resort din Ministerul Administratiei si Internelor, in vederea alocarii de
la bugetul acestuia a sumelor necesare indeplinirii atributiilor ce le revin,
si intocmeste rapoartele financiare privind efectuarea cheltuielilor pe baza de
documente legale justificative;
o) elaboreaza raportul anual de activitate al Comisiei, pe care il supune
acesteia spre aprobare.
(2) Secretariatul indeplineste si alte atributii si responsabilitati
stabilite de Comisie, in baza prevederilor Ordonantei de urgenta si ale
prezentelor norme.
(3) Secretariatul depune diligentele necesare pentru buna derulare a
propriei activitati si sprijina Comisia in indeplinirea responsabilitatilor ce
ii revin potrivit Ordonantei de urgenta si prezentelor norme.
Art. 10
Ministerul Administratiei si Internelor asigura locatia si logistica
necesare indeplinirii atributiilor Comisiei si Secretariatului acesteia.
Art. 11
(1) Cheltuielile materiale si de servicii pentru indeplinirea atributiilor
Comisiei si Secretariatului acesteia sunt finantate de la bugetul Ministerului
Administratiei si Internelor.
(2) Presedintele Comisiei raspunde de modul de efectuare a cheltuielilor
prevazute la alin. (1).
Art. 12
Potrivit art. 3 alin. (7) din Ordonanta de urgenta, Ministerul
Administratiei si Internelor poate colabora, pentru realizarea atributiilor
sale prevazute prin Ordonanta de urgenta si prin prezentele norme, cu un
partener de implementare, care poate fi o organizatie internationala
interguvernamentala sau echipe de asistenta tehnica din partea proiectelor din
domeniul reformei administratiei publice, finantate prin Programul PHARE,
desemnate prin ordin al ministrului administratiei si internelor sau prin
contract, pe baza unui acord incheiat cu Romania sau cu autoritatile romane
competente.
Art. 13
(1) Institutul National de Administratie asigura promovarea, organizarea si
desfasurarea programelor de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1)
din Ordonanta de urgenta, cu respectarea regulamentului de ordine interioara, a
regulamentelor privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere si a
regulamentelor de studii, aprobate conform legii, precum si a prevederilor
prezentelor norme.
(2) In vederea indeplinirii atributiilor prevazute la alin. (1), Institutul
National de Administratie, pe langa atributiile si responsabilitatile conferite
prin actele normative in vigoare, mai are urmatoarele atributii si
responsabilitati ce decurg din aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta:
a) pune la dispozitie Comisiei datele si informatiile necesare
monitorizarii de catre aceasta a procesului de organizare si desfasurare a
selectiei pentru programele de formare specializata, precum si informatiile
referitoare la evaluarea pe parcursul acestor programe si tine seama de
recomandarile Comisiei pentru asigurarea desfasurarii corespunzatoare a acestui
proces;
b) stabileste, in colaborare cu Unitatea Centrala pentru Reforma
Administratiei Publice, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
precum si cu avizul consultativ al Comisiei, numarul de locuri pentru
programele de formare specializata, avand in vedere cerintele reformei in
administratia publica si necesitatile autoritatilor si institutiilor publice de
posturi de manageri publici;
c) elibereaza diplomele de absolvire pentru absolventii programelor de
formare specializata.
Art. 14
(1) In aplicarea art. 5 din Ordonanta de urgenta, Agentia Nationala a
Functionarilor Publici are urmatoarele atributii principale:
a) face propuneri in vederea stabilirii numarului de locuri pentru cele
doua programe de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1) din
Ordonanta de urgenta, tinand seama de prevederile Planului de ocupare a
functiilor publice;
b) avizeaza infiintarea sau, dupa caz, solicita autoritatilor si altor
institutii publice din administratia publica centrala, in colaborare cu
Comisia, infiintarea de posturi corespunzatoare functiei de manager public,
asigurand, dupa caz, aplicarea principiului gruparii mai multor manageri
publici in cadrul aceleiasi autoritati sau institutii publice;
c) avizeaza infiintarea de catre autoritatile publice locale a posturilor
pentru functiile de manager public;
d) colaboreaza cu autoritatile si institutiile publice, precum si cu
Comisia, in vederea asigurarii transferului managerilor publici, pentru
indeplinirea conditiei prevazute la art. 15 din Ordonanta de urgenta;
e) intocmeste, in colaborare cu Comisia, schema de repartizare a
absolventilor programelor de formare specializata prevazute la art. 10 alin.
(1) din Ordonanta de urgenta, avand in vedere si indeplinirea obligatiei prevazute
la art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgenta;
f) poate solicita de la autoritati si institutii din cadrul administratiei
publice locale necesitatile de posturi pentru functiile publice de manager
public, care pot fi infiintate potrivit art. 6 alin. (2) din Ordonanta de
urgenta;
g) intocmeste planul de ocupare a functiilor publice avand in vedere si
propunerile Comisiei, la a caror elaborare se tine seama de preferintele
exprimate de participantii la programele de formare specializata prevazute la
art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta si, respectiv, de optiunile
managerilor publici, pentru aplicarea art. 12 alin. (2) si a art. 15 din
Ordonanta de urgenta;
h) comunica autoritatilor si institutiilor publice interesate, in termen de
5 zile de la data contrasemnarii de catre Comisie a schemei de repartizare a
absolventilor, propunerile nominale de numire a acestora in functia publica de
manager public;
i) analizeaza optiunile managerilor publici privind transferul sau
incadrarea lor in conditiile prevazute la art. 45 alin. (3) si stabileste, in
functie de acestea si in limita numarului total de posturi aferente functiei
publice de manager public prevazut in Planul anual de ocupare a functiilor
publice, autoritatea sau institutia publica, precum si functia publica de
manager public echivalenta pe care urmeaza a fi transferati, conform art. 15
alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta, sau, dupa caz, numiti;
j) tine la zi evidenta absolventilor programelor de formare specializata
prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, in ceea ce priveste
indeplinirea conditiei prevazute la art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgenta;
k) asigura, potrivit art. 16 alin. (2) din Ordonanta de urgenta,
redistribuirea persoanelor care au pierdut statutul de manager public, pe o
functie publica generala corespunzatoare pregatirii si experientei acestora, in
limita functiilor publice vacante, si tine evidenta acestora in vederea
respectarii perioadei in care sunt obligati sa lucreze in administratia
publica, potrivit prevederilor art. 16 alin. (3) din Ordonanta de urgenta;
l) urmareste modul de respectare a angajamentului prevazut la art. 7 alin.
(2) din Ordonanta de urgenta si sesizeaza de indata Ministerul Administratiei
si Internelor in cazul suspendarii sau incetarii raportului de serviciu al
absolventilor acestor programe, intervenita in perioada prevazuta in
angajament;
m) sprijina Comisia si Secretariatul acesteia, respectiv partenerul de
implementare prevazut la art. 12, pentru realizarea in bune conditii a
atributiilor ce le revin, fara a putea fi implicata direct in exercitarea
acestora.
(2) Agentia Nationala a Functionarilor Publici indeplineste si alte
atributii ce decurg din aplicarea prezentelor norme.
Art. 15
Pentru aplicarea prevederilor art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta,
ministrul administratiei si internelor aproba, cu avizul consultativ al
Comisiei, continutul-model al angajamentului ce se semneaza cu acest minister
de catre participantii declarati admisi la unul dintre programele de formare
specializata prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, putand da,
in acest sens, imputernicire unuia dintre secretarii de stat.
Art. 16
Ministerul Administratiei si Internelor urmareste recuperarea debitelor
provenite din nerespectarea prevederilor angajamentului semnat potrivit art.
15.
Art. 17
Pentru asigurarea corelarii politicilor proprii, in ceea ce priveste
managerii publici, in functie de Strategia actualizata a Guvernului Romaniei
privind accelerarea reformei in administratia publica, Agentia Nationala a
Functionarilor Publici incheie un protocol de colaborare cu Institutul National
de Administratie, ce se supune aprobarii ministrului administratiei si
internelor, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentelor norme.
Art. 18
In aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta, autoritatile si
institutiile publice au urmatoarele atributii principale:
a) colaboreaza cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici pentru
elaborarea corespunzatoare a Planului de ocupare a functiilor publice si
asigurarea infiintarii in structura lor a posturilor necesare pentru functiile
publice de manager public, avand in vedere si prevederile art. 14 alin. (1)
lit. i);
b) colaboreaza cu Comisia si cu Secretariatul acesteia, respectiv cu
partenerul de implementare prevazut la art. 12, pentru realizarea atributiilor
si responsabilitatilor ce le revin potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta
si prezentelor norme;
c) pot propune observatori fara drept de vot, in conditiile art. 6;
d) numesc managerul public, potrivit art. 12 alin. (3) din Ordonanta de
urgenta, in termen de 15 zile de la data primirii de la Agentia Nationala a
Functionarilor Publici a comunicarii respective; in cazul in care exista o
solicitare scrisa si motivata a managerului public, actul administrativ de
numire poate fi emis de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, in
cel mult 30 de zile de la aceeasi data;
e) iau masurile necesare pentru intocmirea corespunzatoare a fiselor de
post pentru functiile publice de manager public, pana la data numirii in
functie a managerului public;
f) asigura, prin intermediul mentorului prevazut la art. 20, buna
desfasurare a activitatii participantului la programele de formare specializata
ale Institutului National de Administratie, pe durata stagiului, prin
facilitarea accesului acestuia la toate resursele necesare, inclusiv prin
oferirea unui post de lucru dotat cu birotica necesara: calculator, acces la
imprimanta, copiator, telefon/fax, rechizite si altele asemenea;
g) sprijina in mod activ activitatea managerului public, prin intermediul
superiorului ierarhic al acestuia, in vederea indeplinirii corespunzatoare a
atributiilor si responsabilitatilor prevazute in fisa postului managerului
public respectiv;
h) pot formula propuneri de imbunatatire a procedurilor in care autoritatea
sau institutia publica respectiva este implicata.
CAP. 2
Mecanismul de gestionare a functiei publice de manager public
Art. 19
(1) Selectia pentru programele de formare specializata prevazute la art. 4
alin. (1) din Ordonanta de urgenta, cu exceptia celor prevazute la art. 20
alin. (2) din Ordonanta de urgenta, se realizeaza de Institutul National de
Administratie, in colaborare cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in
conditiile prevazute prin prezentele norme si prin hotarare a Guvernului care
se adopta anual, conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 81/2001
privind infiintarea si organizarea Institutului National de Administratie,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 106/2002, cu modificarile si completarile
ulterioare, cu respectarea urmatoarelor criterii generale:
a) varsta maxima de 35 de ani;
b) studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau
echivalenta;
c) cunoasterea unei limbi de circulatie europeana;
d) cetatenie romana;
e) domiciliul in Romania;
f) lipsa restrictiilor privind calatoria in strainatate, pentru acele tari
avute in vedere de catre programul respectiv de formare.
(2) Procedurile de selectie se stabilesc prin regulamentele de studii ale
Institutului National de Administratie, aprobate conform legii.
Art. 20
(1) Pe perioada stagiilor in administratia publica din cadrul programelor
de formare specializata prevazute la art. 8 alin. (5) din Ordonanta de urgenta,
cursantii si stagiarii sunt sprijiniti si coordonati de catre functionari
publici care ocupa functii publice de conducere in conditiile legii, denumiti
in continuare mentori.
(2) Calitatea de mentor se atribuie prin contract individual de munca in
domeniul activitatii de formare profesionala continua, incheiat cu Institutul
National de Administratie sau, dupa caz, cu alte institutii de formare
continua, in situatia prevazuta la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de
urgenta, pe baza unui acord institutional dintre acestea si autoritatea sau
institutia publica in cadrul careia isi desfasoara activitatea mentorul
respectiv.
(3) Pot fi mentori functionarii publici prevazuti la alin. (1), care
indeplinesc urmatoarele conditii:
a) cunosc in detaliu structura organizatorica si activitatile desfasurate
in cadrul autoritatii sau institutiei publice respective;
b) au abilitati de comunicare si relationare cu personalul autoritatii sau
institutiei publice respective;
c) au experienta in a lucra in echipa si in actiuni de instruire;
d) au capacitatea de a motiva si indruma, in spirit inovator si reformator,
alte persoane;
e) nu au fost sanctionati disciplinar;
f) nu sunt rude, pana la gradul al IV-lea inclusiv, si nici sot, sotie sau
afin cu participantul la stagiu.
(4) Mentorul are urmatoarele atributii si responsabilitati principale,
delegate in conditiile legii, pe baza acordului institutional prevazut la alin.
(2):
a) asigura buna desfasurare a activitatii participantului la programele de
formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1), pe durata stagiului, prin:
acces la toate sectoarele de activitate cu relevanta pentru programele de
formare urmate si implicarea in activitatile specifice acestora; prezentarea
personalului din cadrul sectoarelor de activitate respective, precum si prin
acces la bazele de date fara caracter confidential, la documentatia specifica
activitatii acestor sectoare; coordonarea, monitorizarea si evaluarea
activitatii pe durata stagiului;
b) intocmeste un raport de evaluare la sfarsitul stagiului;
c) urmareste atingerea obiectivelor stagiului, precum si respectarea
domeniilor si tipurilor de activitati specifice.
(5) Domeniile si tipurile de activitati pe care mentorul este obligat sa le
includa in programul stagiilor prevazute la alin. (1) sunt stabilite de
autoritatile si institutiile publice in cadrul carora isi desfasoara
activitatea, in colaborare cu Institutul National de Administratie, avand in
vedere regulamentele de studii ale acestuia, aprobate conform legii.
(6) Drepturile si obligatiile ce decurg din calitatea de mentor, precum si
celelalte conditii aferente, inclusiv modul de remunerare, sunt stabilite prin
contractul individual de munca prevazut la alin. (2).
Art. 21
(1) Programul intensiv prevazut la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta
de urgenta trebuie sa cuprinda elemente care sa permita evaluarea absolventilor
pe baza acelorasi principii si criterii cu ale absolventilor programelor de
formare specializata, prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta.
(2) In vederea verificarii respectarii conditiilor prevazute la alin. (1),
Institutul National de Administratie si celelalte institutii de formare
continua care doresc sa organizeze programul intensiv prevazut la art. 10 alin.
(1) lit. c) din Ordonanta de urgenta trebuie sa solicite in acest sens, in
prealabil, avizul Comisiei. Solicitarea se depune la Secretariat, cu cel putin
60 de zile inaintea datei preconizate de incepere a programului, impreuna cu
datele si informatiile necesare verificarii de catre grupele de experti
prevazute la art. 7 alin. (2) lit. c), a indeplinirii conditiilor prevazute la
alin. (1), in vederea luarii deciziei de catre Comisie, conform prevederilor
art. 24 alin. (2).
(3) Avizul Comisiei se comunica, motivat, institutiilor interesate si se
aduce la cunostinta publica, in termen de 30 de zile de la data primirii
solicitarii.
Art. 22
(1) In cazul intervenirii unor situatii de natura celor prevazute la art.
81 alin. (1) lit. a) si e) - m) sau la art. 82 alin. (1) lit. a) si b) din
Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu
modificarile ulterioare, caz in care persoana respectiva isi intrerupe
programul de formare specializata, Institutul National de Administratie poate
dispune, pentru propriile programe, in conditiile regulamentelor sale de studii
si cu informarea documentata a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, si
aducerea la cunostinta Comisiei a urmatoarelor masuri:
a) reluarea de catre persoana in cauza a programului de formare
specializata, la incetarea situatiilor respective, daca perioada de absenta nu
afecteaza in mod substantial pregatirea acesteia sau buna desfasurare a
programului de formare specializata;
b) reluarea de catre persoana in cauza a programului de formare
specializata la urmatorul ciclu de formare, cu luarea in considerare a etapelor
parcurse pana la data intreruperii acestuia, in conditiile in care nu sunt
aplicabile prevederile lit. a);
c) eliminarea de la programul de formare specializata a persoanei in cauza,
daca nu sunt aplicabile masurile prevazute la lit. a) si b).
(2) Prevederile art. 9 alin. (2) din Ordonanta de urgenta nu sunt
aplicabile cazurilor prevazute la alin. (1).
Art. 23
(1) Situatiile de excludere a participantilor de la programele de formare
specializata, prevazute la art. 9 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, se
detaliaza prin Regulamentul de ordine interioara si regulamentele de studii ale
Institutului National de Administratie, aprobate potrivit legii.
(2) In situatiile prevazute la alin. (1) deciziile se iau de Institutul
National de Administratie, cu informarea prealabila documentata a Comisiei,
fiind aplicabile prevederile art. 9 alin. (2) din Ordonanta de urgenta.
Art. 24
(1) Persoanele prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta se
evalueaza cu respectarea urmatoarelor conditii:
a) elementele supuse evaluarii sunt cunostintele dobandite in cadrul
formarii, performantele profesionale din cadrul stagiilor din programul de
formare, precum si abilitatile manageriale ale fiecarei persoane, care este
testata pe baza unui cadru de competente pentru manageri publici, elaborat de
grupurile de experti prevazute la art. 7 alin. (2) lit. c) si aprobat de
Comisie;
b) evaluarea fiecarei serii de absolventi trebuie sa aiba la baza metode si
criterii de evaluare echivalente pentru fiecare dintre elementele prevazute la
lit. a).
(2) Evaluarea finala realizata de Comisie, potrivit prevederilor art. 10
alin. (1), coroborat cu art. 12 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, consta in
analizarea si decizia asupra echivalentei metodelor si criteriilor prevazute la
alin. (1) lit. b) si in aprobarea rezultatelor obtinute in urma calcularii
mediei proportionale, potrivit ponderii stabilite de Comisie, dintre:
a) rezultatele evaluarii - ramase definitive in conditiile stabilite de regulamentele
de studii prevazute la art. 8 alin. (1) din Ordonanta de urgenta - de la
absolvirea programelor de formare specializata prevazute la art. 4 alin. (1)
din Ordonanta de urgenta, exprimate cu puncte de la 1 la 100, respectiv a
programului intensiv de formare specializata, prevazut la art. 10 alin. (1)
lit. c) din Ordonanta de urgenta;
b) rezultatele evaluarii abilitatilor manageriale prevazute la alin. (1)
lit. a), evaluare ce se efectueaza de catre experti si de alti specialisti, in
conditiile prevazute la art. 7 alin. (1) lit. c) si alin. (2) lit. c),
exprimate cu puncte de la 1 la 100.
Art. 25
(1) Rezultatele evaluarii abilitatilor manageriale, rezultatele evaluarii
finale, inclusiv incadrarea in trepte profesionale a absolventilor programelor
prevazute la art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta si clasamentul final,
decise de Comisie, pot fi contestate de persoanele evaluate, in termen de 3
zile de la data aducerii la cunostinta publica a rezultatelor.
(2) La analizarea contestatiilor nu pot participa aceiasi experti sau alti
specialisti care au participat la efectuarea evaluarii persoanei respective.
(3) Rezultatele contestatiilor se stabilesc si se comunica celor in cauza,
in termen de maximum 30 de zile de la depunerea lor, si se aduc la cunostinta
publica.
Art. 26
(1) Incadrarea absolventilor in trepte profesionale si intocmirea
clasamentului final se aproba de Comisie si se aduc la cunostinta publica, in
termen de 3 zile de la data ramanerii definitive a rezultatelor evaluarii
finale.
(2) La aprobarea de catre Comisie a incadrarii in trepte profesionale a
absolventilor se are in vedere indeplinirea urmatoarelor conditii:
a) pentru treapta I, punctajul minim sa fie de 87,5 dintr-un punctaj de
100, iar diferenta dintre rezultatele evaluarii prevazute la art 24 alin. (2)
lit. a) si rezultatele evaluarii prevazute la art. 24 alin. (2) lit. b) sa nu
depaseasca 10 puncte;
b) pentru treapta a III-a, punctajul maxim sa fie de 55 dintr-un punctaj de
100 sau punctajul maxim sa fie de 65, cu conditia ca in cazul punctajelor
situate in intervalul 56 - 65 de puncte diferenta dintre rezultatele evaluarii
prevazute la art. 24 alin. (2) lit. a) si rezultatele evaluarii prevazute la
art. 24 alin. (2) lit. b) sa fie mai mare de 25 de puncte;
c) pentru treapta a II-a, absolventii care nu se incadreaza in conditiile
prevazute la lit. a) sau b).
Art. 27
(1) Optiunile absolventilor prevazute la art. 12 alin. (2) din Ordonanta de
urgenta se depun in conditiile prevazute la art. 9 alin. (1) lit. d), in termen
de 10 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului pentru
aprobarea Planului anual de ocupare a functiilor publice.
(2) Optiunile prevazute la alin. (1), exprimate in ordinea de preferinta de
catre absolventi, au in vedere toate posturile vacante de manageri publici
cuprinse in Planul anual de ocupare a functiilor publice.
Art. 28
In cazurile prevazute la art. 9 alin. (1) lit. m) si la art. 25 - 27,
aducerea la cunostinta publica consta in afisarea la sediul Secretariatului,
respectiv al partenerului de implementare, si in publicarea pe pagina de
Internet a Ministerului Administratiei si Internelor sau a Comisiei.
Art. 29
(1) Comisia va inainta Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in
termen de 3 zile de la data aducerii la cunostinta publica a rezultatelor
ramase definitive, treptele profesionale de incadrare, clasamentul final si
optiunile finale ale absolventilor in vederea intocmirii de catre aceasta a
schemei de repartizare a absolventilor, prevazuta la art. 12 alin. (2) din
Ordonanta de urgenta.
(2) In termen de 15 zile de la data primirii documentelor prevazute la
alin. (1), Agentia Nationala a Functionarilor Publici va intocmi, in conditiile
alin. (3), cu contrasemnatura Comisiei, schema de repartizare a absolventilor
pe functiile publice de manager public prevazute in Planul anual de ocupare a
functiilor publice.
(3) Schema de repartizare a absolventilor se intocmeste in ordinea
descrescatoare a rezultatelor inscrise in clasamentul final al managerilor
publici si potrivit ordinii de preferinta exprimate prin optiunile depuse de
fiecare dintre acestia, in functie de posturile ramase disponibile, prin
aplicarea acestei reguli. In caz de rezultate egale si/sau optiuni identice,
departajarea se face in ordinea descrescatoare a diferentei prevazute la art.
26 alin. (2) lit. b).
Art. 30
Functiile publice de manager public rezervate acestora se prevad de catre
Agentia Nationala a Functionarilor Publici in Planul anual de ocupare a
functiilor publice, cu respectarea prevederilor legale si a urmatoarelor
proceduri:
a) la instiintarea Comisiei, participantul la programele de formare
specializata prevazute la art. 4 alin. (1) si la art. 10 alin. (1) lit. c) din
Ordonanta de urgenta sau, dupa caz, managerul public isi exprima preferinta
pentru locul si domeniul in care doreste sa desfasoare activitate in functia de
manager public;
b) Agentia Nationala a Functionarilor Publici face cunoscut autoritatilor
si institutiilor publice respective preferintele exprimate, in vederea
formularii de propuneri corespunzatoare pentru Planul anual de ocupare a
functiilor publice.
Art. 31
(1) Functiile publice specifice de manager public se prevad in mod
obligatoriu distinct, fara precizarea gradului profesional, in Planul de
ocupare a functiilor publice pentru anul urmator, prin grija Agentiei Nationale
a Functionarilor Publici.
(2) Postul de manager public se considera a avea gradul profesional
acordat, conform legii, managerului public care il ocupa.
Art. 32
(1) Potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, autoritatile si
institutiile publice din administratia publica centrala au obligatia de a
infiinta posturile corespunzatoare functiilor publice de manager public fie din
proprie initiativa, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, fie
la solicitarea acestei agentii.
(2) Potrivit art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta, autoritatile si
institutiile administratiei publice locale care doresc sa infiinteze posturi
corespunzatoare functiilor publice de manager public vor solicita avizul
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in timp util, in vederea
introducerii lor in Planul de ocupare a functiilor publice pe anul urmator,
conform termenelor prevazute in instructiunile pentru elaborarea acestuia.
(3) La propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, functiile
publice de manager public se pot crea si in cursul anului, prin actul
administrativ al conducatorului autoritatii sau al institutiei publice
respective, ca urmare a transformarii unui post. Propunerea Agentiei poate fi
justificata si de solicitarile facute de autoritatile si institutiile publice
interesate, de Comisie sau de managerii publici.
Art. 33
Numirea in functia de manager public se face potrivit art. 12 alin. (3),
coroborat cu art. 11 alin. (3) din Ordonanta de urgenta, in gradul profesional
special, in cazul celor incadrati in treapta 1, respectiv in gradul profesional
asistent, in cazul celor incadrati in treptele 2 sau 3 de incadrare.
Art. 34
(1) In aplicarea art. 19 alin. (1), (1^1) si (1^2) din Ordonanta de
urgenta, salariul si sporul managerului public se stabilesc prin act
administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice respective,
astfel:
a) stabilirea salariului de baza al managerului public se face potrivit
reglementarilor legale pentru functionarii publici din aparatul propriu al
ministerelor, prin insumarea salariului de baza corespunzator functiei de
consilier, gradul profesional superior, treapta de salarizare I, cu
indemnizatia de conducere aferenta functiei publice de conducere, echivalenta
gradului profesional detinut de managerul public respectiv;
b) sporul de manager public se determina prin aplicarea la salariul de baza
al managerului public, calculat potrivit prevederilor lit. a), a procentului
determinat in functie de treapta profesionala detinuta, prevazut in anexa la
Ordonanta de urgenta.
(2) In aplicarea art. 19 din Ordonanta de urgenta, managerii publici
beneficiaza de toate sporurile prevazute de lege pentru functionarii publici,
inclusiv de sporurile specifice institutiilor sau autoritatilor publice in care
isi desfasoara activitatea.
(3) Salariul de baza al managerului public, calculat potrivit alin. (1)
lit. a), reprezinta baza de calcul pentru drepturile salariale suplimentare,
respectiv pentru sporurile prevazute la alin. (2), care se aplica, potrivit
legii, la salariul de baza al functionarului public si se trece ca atare in carnetul
de munca, impreuna cu sporul de manager public si cu celelalte drepturi
salariale ce se inscriu in acesta, potrivit legii.
Art. 35
(1) Actul administrativ de numire a managerului public trebuie sa contina,
pe langa elementele prevazute la art. 54 alin. (4) din Legea nr. 188/1999,
republicata, cu modificarile ulterioare, numele si functia superiorului
ierarhic sub a carui directa coordonare isi desfasoara activitatea managerul
public respectiv. Actul administrativ de numire impreuna cu fisa postului ce
constituie anexa care face parte integranta din acest act se comunica, in
copie, managerului public respectiv.
(2) Potrivit art. 13 alin. (3) din Ordonanta de urgenta, fisa postului
pentru managerul public se stabileste de catre superiorul sau ierarhic, cu
consultarea Comisiei si cu respectarea prevederilor art. 51 - 58.
(3) Atributiile si responsabilitatile managerului public se stabilesc
limitativ prin fisa postului si nu pot fi modificate decat in conditiile art.
13 alin. (4) din Ordonanta de urgenta si, in cazul promovarii in grad
profesional, ale art. 14 alin. (8) din Ordonanta de urgenta, precum si in cazul
retrogradarii acestuia.
Art. 36
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale managerului
public se face in doua etape, dupa cum urmeaza:
a) evaluarea efectuata de catre superiorul ierarhic al managerului public
respectiv, care se face in conformitate cu procedura de evaluare pentru
functionarii publici prevazuta de Hotararea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea
si dezvoltarea carierei functionarilor publici, cu modificarile ulterioare; si
b) evaluarea performantelor manageriale, efectuata de grupurile de experti
prevazute la art. 7 alin. (2) lit. c).
(2) Evaluarea performantelor manageriale prevazuta la alin. (1) lit. b)
contine doua componente, dupa cum urmeaza:
a) componenta strategica, in cadrul careia se evalueaza gradul in care
managerul public respectiv si-a atins obiectivele strategice ce decurg din
rolul prevazut la art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta si din scopul
principal al postului prevazut in fisa postului. Rezultatele care se pot obtine
ca urmare a evaluarii managerului public in cadrul acestei componente sunt:
"Obiective indeplinite cu impact deosebit", "Obiective indeplinite",
"Obiective partial indeplinite" si "Obiective
neindeplinite";
b) componenta operationala, in cadrul careia se evalueaza eficienta
activitatii managerului public respectiv sub aspectul calitatii, cantitatii si
raportului cost/beneficiu. Rezultatele care se pot obtine ca urmare a evaluarii
managerului public in cadrul acestei componente sunt "Corespunzator",
respectiv "Necorespunzator", pentru fiecare aspect: calitate,
cantitate, respectiv raport cost/beneficiu.
(3) Evaluarea Comisiei privind performantele profesionale individuale ale
managerului public consta in confirmarea rezultatelor evaluarii prevazute la
alin. (1) si aprobarea rezultatului final obtinut in urma cumularii acestor
rezultate.
(4) Rezultatele evaluarii profesionale individuale a managerilor publici
pot fi contestate in conditiile art. 25.
Art. 37
(1) Solicitarea evaluarii managerului public, potrivit art. 14 alin. (3)
din Ordonanta de urgenta, se face in toate cazurile in scris si se
inregistreaza la Secretariat, care dispune luarea masurilor necesare.
(2) Evaluarea managerului public de catre superiorul ierarhic, respectiv
evaluarea performantelor manageriale ale managerului public, prevazuta la art.
36 alin. (1) lit. b), se face in termen de 5 zile, respectiv de 30 de zile de
la data solicitarii prevazute la art. 14 alin. (3) din Ordonanta de urgenta sau
de la implinirea termenului prevazut la art. 14 alin. (6) lit. a) - c) din
Ordonanta de urgenta.
Art. 38
Comisia se implica direct in procesul de evaluare prevazut la art. 24 si
36, in cazul in care constata ca metodele, procedura de evaluare sau modul de
derulare a acesteia au fost aplicate necorespunzator, partial sau au fost
viciate.
Art. 39
(1) Rezultatele finale ale evaluarii Comisiei privind performantele
profesionale individuale ale managerului public pot afecta, separat sau, dupa
caz, simultan, gradul profesional si treapta profesionala sau, respectiv,
statutul de manager public.
(2) Rezultatele finale care afecteaza gradul profesional detinut se obtin
prin cumularea rezultatelor evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al
managerului public respectiv si ale evaluarii performantelor manageriale,
componenta operationala. Aceste rezultate finale pot fi:
a) promovarea in grad profesional: trecerea succesiva intr-un grad
profesional superior, care se poate obtine fie prin cumularea calificativului
"Bun", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic
al managerului public respectiv, cu calificativul "Corespunzator",
obtinut pentru toate elementele prevazute la art. 36 alin. (2) lit. b), ori
prin cumularea calificativului "Foarte bun" sau
"Exceptional", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul
ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Corespunzator",
obtinut pentru cel putin doua dintre elementele prevazute la art. 36 alin. (2)
lit. b), fie in mod automat, in conformitate cu prevederile art. 14 alin. (6)
din Ordonanta de urgenta, in cazul reconfirmarii pe treapta profesionala
detinuta;
b) retrogradarea in grad profesional: trecerea pe un grad profesional
inferior celui detinut la data evaluarii Comisiei, care se poate obtine prin
cumularea calificativului "Nesatisfacator", obtinut in cadrul
evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu
calificativul "Necorespunzator", obtinut pentru cel putin doua dintre
elementele prevazute la art. 36 alin. (2) lit. b), sau prin cumularea
calificativului "Satisfacator", obtinut in cadrul evaluarii efectuate
de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul
"Necorespunzator", obtinut pentru toate elementele prevazute la art.
36 alin. (2) lit. b);
c) reconfirmarea in grad profesional: mentinerea gradului profesional
detinut la data evaluarii Comisiei, care se poate obtine in toate celelalte
cazuri de rezultate decat cele prevazute la lit. a) si b).
(3) Rezultatele finale care afecteaza treapta profesionala detinuta se
obtin din cumularea rezultatelor evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al
managerului public respectiv si ale evaluarii performantelor manageriale,
componenta strategica. Aceste rezultate finale pot fi:
a) incadrarea managerului public pe o treapta superioara celei detinute,
care se poate obtine prin cumularea calificativului "Exceptional",
obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului
public respectiv, cu calificativul "Obiective indeplinite cu impact
deosebit", obtinut in cadrul evaluarii prevazute la art. 36 alin. (2) lit.
a);
b) incadrarea managerului public pe o treapta inferioara celei detinute,
care se poate obtine prin cumularea calificativului "Nesatisfacator",
obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al managerului
public respectiv, cu calificativul "Obiective neindeplinite", obtinut
in cadrul evaluarii prevazute la art. 36 alin. (2) lit. a);
c) reconfirmarea treptei profesionale: mentinerea treptei profesionale
detinute la data evaluarii Comisiei, care se poate obtine in toate celelalte
cazuri de rezultate decat cele prevazute la lit. a) si b).
(4) Rezultatele finale care afecteaza statutul de manager public se obtin
din cumularea rezultatelor evaluarii efectuate de superiorul ierarhic al
managerului public respectiv si ale evaluarii performantelor manageriale, componentele
strategica si operationala. Aceste rezultate finale pot fi:
a) pierderea statutului de manager public, care se poate obtine prin
cumularea calificativului "Satisfacator", obtinut in cadrul evaluarii
efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu
calificativul "Obiective neindeplinite", obtinut in cadrul evaluarii
prevazute la art. 36 alin. (2) lit. a), respectiv calificativul
"Necorespunzator", obtinut pentru toate elementele prevazute la art.
36 alin. (2) lit. b), sau prin cumularea calificativului
"Nesatisfacator", obtinut in cadrul evaluarii efectuate de superiorul
ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Obiective
neindeplinite", obtinut in cadrul evaluarii prevazute la art. 36 alin. (2)
lit. a), respectiv calificativul "Necorespunzator", obtinut pentru
doua dintre elementele prevazute la art. 36 alin. (2) lit. b);
b) reconfirmarea statutului de manager public, care se poate obtine in
toate celelalte cazuri de rezultate decat cele prevazute la lit. a).
Art. 40
Ca urmare a deciziei Comisiei privind rezultatele evaluarii profesionale,
ramase definitive, autoritatea sau institutia publica unde isi desfasoara
activitatea managerul public este obligata sa emita, in termen de 15 zile de la
data comunicarii deciziei, actul administrativ corespunzator.
Art. 41
Atributiile si responsabilitatile sporite ale managerului public promovat
in grad profesional se stabilesc de superiorul ierarhic al managerului public,
cu consultarea Comisiei, in termen de 15 zile de la data comunicarii
rezultatelor evaluarii.
Art. 42
Potrivit art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, managerii publici au
obligatia sa fi desfasurat efectiv activitate in cadrul a cel putin doua
autoritati sau institutii publice, timp de minimum 6 luni in fiecare dintre
acestea, ca o conditie necesara pentru a putea participa la concursul organizat
pentru accederea in categoria inaltilor functionari publici.
Art. 43
In aplicarea prevederilor art. 15 alin. (3) din Ordonanta de urgenta,
transferul se considera in interesul serviciului, cu toate drepturile ce decurg
potrivit legii, in cazul in care Comisia solicita transferul managerului public
la o alta autoritate sau institutie publica pe o functie publica de manager public
echivalenta.
Art. 44
(1) Autoritatile sau institutiile publice intre care urmeaza a se efectua
transferul au obligatia ca, in termen de maximum 30 de zile de la data primirii
comunicarii Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, sa asigure transferul
managerului public. In situatii temeinic justificate, acest termen se poate
decala, in conditiile stabilite de Comisie.
(2) Pentru asigurarea transferurilor prevazute la alin. (1), Agentia
Nationala a Functionarilor Publici are obligatia sa prevada in Planul anual de
ocupare a functiilor publice necesarul de posturi de manageri publici corelat
cu numarul de locuri propuse pentru programele de formare specializata
prevazute la art. 4 alin. (1) si la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta,
cu o rezerva de functii in plus de maximum 30% din acest necesar, ce pot fi
utilizate de autoritatile si institutiile publice in conditiile prevazute in
planul sus-mentionat.
(3) Posturile aferente functiilor publice specifice de manager public se
iau in calculul numarului minim de posturi de executie prevazute de lege pentru
constituirea compartimentelor din cadrul structurii organizatorice a
autoritatilor si institutiilor publice.
Art. 45
(1) In aplicarea prevederilor art. 2 din Ordonanta de urgenta, managerii
publici pot participa la concursurile organizate pentru ocuparea functiilor
publice de conducere, in conditiile prevazute de lege.
(2) Statutul special de manager public se suspenda de la data numirii in
functia publica de conducere pana la data iesirii din categoria functionarilor
publici de conducere, cu conditia mentinerii statutului de functionar public.
(3) La incetarea suspendarii, managerul public isi reia treapta si gradul
profesional detinute la data numirii in functia publica de conducere, fiind
incadrat in functie de optiuni si in limita numarului total de posturi aferente
functiei publice de manager public, prevazut in Planul anual de ocupare a
functiilor publice, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici
si cu avizul consultativ al Comisiei.
Art. 46
Managerii publici incadrati pe o functie corespunzatoare categoriei
inaltilor functionari publici, care sunt eliberati din functia respectiva fara
a pierde statutul de manager public, pot opta pentru a reveni pe functia de
manager public in gradul profesional general sau, cu acordul lor expres, in
gradul imediat inferior; ulterior, managerul public respectiv poate participa
la concursurile organizate pentru ocuparea functiilor publice corespunzatoare
categoriei inaltilor functionari publici, conform art. 17 alin. (1) din
Ordonanta de urgenta.
Art. 47
In aplicarea art. 18 alin. (3) din Ordonanta de urgenta, perioada formarii,
ce se considera vechime in munca sau in functia publica ori, dupa caz, in
specialitate, este cea prevazuta la art. 60 alin. (1), cu excluderea
perioadelor la care se refera situatiile prevazute la alin. (2) al aceluiasi
articol, precum si perioada de derulare a programului intensiv prevazut la art.
10 alin. (1) lit. c) din Ordonanta de urgenta.
CAP. 3
Pierderea statutului de manager public
Art. 48
(1) Modalitatile de pierdere a statutului de manager public, in cazurile
prevazute la art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgenta, respectiv la art. 39
alin. (4) lit. a), sunt urmatoarele:
a) prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei
publice respective, in cazul obtinerii unor rezultate nesatisfacatoare,
stabilite prin decizia Comisiei, la doua evaluari periodice ale performantelor
profesionale individuale;
b) prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei
publice respective, in cazul savarsirii de abateri disciplinare, emis la
propunerea comisiei de disciplina, cu avizul prealabil consultativ al Comisiei;
c) prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei
publice respective, emis cu avizul prealabil consultativ al Comisiei, in
situatiile si in conditiile prevazute la art. 84 din Legea nr. 188/1999,
republicata, cu modificarile ulterioare, altele decat cele prevazute la lit. a)
si b) si cu exceptia cazurilor prevazute la art. 84 alin. (4) lit. a) - c) din
aceeasi lege.
(2) In toate cazurile actul administrativ respectiv se comunica Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici si Comisiei in termen de 10 zile lucratoare
de la emiterea lui.
Art. 49
In situatia pierderii statutului de manager public, redistribuirea
prevazuta la art. 16 alin. (2) din Ordonanta de urgenta se face de catre
Agentia Nationala a Functionarilor Publici cu prioritate pe o functie publica
generala cat mai apropiata pregatirii profesionale specifice si gradului
profesional obtinut, in limita functiilor publice vacante, conform legii.
Art. 50
In cazurile prevazute la art. 84 alin. (4) lit. a) - c) din Legea nr.
188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, managerii publici sunt
transferati in cadrul altei autoritati sau institutii publice, prevederile art.
15 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta, precum si ale art. 43
aplicandu-se in mod corespunzator.
CAP. 4
Atributiile si responsabilitatile managerilor publici, abilitatile
generale, cunostintele specifice, domeniile de competenta manageriala, sfera
relationala
Art. 51
(1) Potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta,
managerul public, prin exercitarea atributiilor si responsabilitatilor sale,
trebuie sa contribuie la asigurarea eficientei si continuitatii reformei in
administratia publica, de la nivelurile strategice la cele operationale, precum
si la integrarea in structurile Uniunii Europene prin adoptarea si
implementarea acquis-ului comunitar in cadrul autoritatii sau institutiei
publice in care isi desfasoara activitatea.
(2) Responsabilitatile managerilor publici decurg din programe, proiecte si
activitati tranzitionale, menite sa accelereze modernizarea si transformarea
administratiei si serviciilor publice, cu scopul de a creste calitatea actului
administrativ, de a imbunatati serviciile publice si de a le armoniza cu
standardele Uniunii Europene.
Art. 52
(1) Managerul public conduce, coordoneaza sau asista coordonarea unor
activitati care, prin natura lor, necesita o perspectiva mai cuprinzatoare a
problemelor esentiale si a relatiilor dintre acestea, precum si un nivel de
expertiza specifice fata de cele avute de celelalte categorii de functionari
publici.
(2) Nivelul responsabilitatilor si complexitatea atributiilor functiei
publice specifice de manager public sunt determinate de gradul profesional
detinut.
Art. 53
Managerii publici trebuie sa aiba urmatoarele abilitati generale:
a) capacitate de a indeplini rolul de agent al schimbarii;
b) orientare catre rezultate: planificare si prioritizare, orientat spre
solutionare, rezistenta la factori externi, personalitate proactiva si
responsabila;
c) disponibilitate de autoperfectionare;
d) adaptabilitate;
e) gandire critica si analitica;
f) capacitate de evaluare a riscurilor;
g) capacitate de a identifica si a implementa solutii;
h) creativitate si inovativitate;
i) capacitate de a stabili relatii profesionale eficiente;
j) abilitati de comunicare, inclusiv mediere si negociere;
k) capacitate de a lucra eficient in echipe;
l) oricare alte abilitati generale relevante pentru post.
Art. 54
Cunostintele specifice pentru a ocupa un post de manager public sunt
urmatoarele:
a) formulare sau revizuire a procedurilor si regulamentelor activitatii
curente in conformitate cu standardele Uniunii Europene de calitate si
eficienta;
b) aplicare de principii si tehnici moderne privind bugetarea si
managementul financiar din sectorul public;
c) aplicare de principii si tehnici moderne de management operational,
supervizare si control al calitatii;
d) aplicare de principii si tehnici moderne de management al resurselor
umane;
e) aplicare de principii si tehnici moderne de management de proiect.
Art. 55
Domeniile de competenta manageriala pentru managerii publici sunt
urmatoarele:
a) utilizarea eficienta in calitate de coordonator sau membru pe termen
lung, mediu ori scurt in echipe de proiect, grupuri de lucru sau retele
interinstitutionale, pentru a stimula abordarile creative si fezabile vizand
solutionarea problemelor si modernizarea practicilor din sectorul public;
b) intarirea capacitatii institutionale, prin imbunatatirea sectorului de
resurse umane, precum si a metodelor existente;
c) evaluarea, revizuirea si propunerea de recomandari pentru imbunatatirea
practicilor curente;
d) utilizarea de instrumente si tehnici manageriale in administratia
publica;
e) formularea de politici, strategii si proceduri noi, actualizate sau
imbunatatite;
f) elaborarea de planuri de actiune pentru implementarea de politici si
strategii;
g) estimarea, asigurarea si gestiunea resurselor umane, financiare,
tehnice, materiale;
h) managementul sistematic al informatiei;
i) monitorizarea si evaluarea implementarii, dupa caz, de politici,
strategii si programe;
j) implementarea de planuri si strategii de comunicare interna si externa;
k) orice alte domenii specifice autoritatii sau institutiei publice
respective si postului de manager public.
Art. 56
(1) Atributiile si responsabilitatile generale ale managerilor publici sunt
urmatoarele:
a) coordonarea de activitati, proiecte, programe, compartimente, alte
structuri functionale sau servicii publice, dupa caz;
b) identificarea de domenii care ar putea beneficia de asistenta externa
privind reforma administratiei publice, precum si de proiecte corespunzatoare;
c) sustinerea de prezentari publice privind reforma administratiei publice
si integrarea europeana, precum si alte domenii de activitate in legatura cu
realizarea atributiilor si responsabilitatilor sale;
d) analizarea si elaborarea de documente legate de problematica integrarii
europene;
e) evaluarea impactului masurilor ce se dispun de conducerea autoritatii
sau institutiei publice respective;
f) orice alte atributii de nivel de complexitate similar, relevante pentru
postul de manager public.
(2) Atributiile si responsabilitatile specifice minimale ale managerilor
publici sunt urmatoarele:
a) revizuirea, evaluarea si propunerea de recomandari privind
simplificarea, modernizarea si imbunatatirea modalitatilor de prestare a
serviciilor publice in relatie cu beneficiarii;
b) elaborarea si propunerea de strategii de comunicare si management la
nivel intra- si interinstitutional;
c) elaborarea de metodologii de monitorizare continua si control al calitatii
activitatilor privind reforma administratiei publice si integrarea europeana;
d) elaborarea de rapoarte asupra activitatilor-cheie din sectoarele privind
reforma administratiei publice si integrarea europeana.
Art. 57
(1) Managerul public are urmatoarea sfera relationala interna:
a) isi desfasoara activitatea sub directa coordonare a unui inalt
functionar public sau, in cazul in care nu exista inalti functionari publici, a
functionarului public de conducere situat pe cel mai inalt nivel din cadrul
autoritatii ori institutiei publice respective;
b) coordoneaza activitatea persoanelor implicate in derularea proiectelor
si activitatilor din responsabilitatea acestuia;
c) are relatii functionale de colaborare cu compartimente din structura
autoritatii sau institutiei publice respective si, dupa caz, din unitatile
subordonate;
d) are relatii de verificare si documentare in domeniul activitatilor
coordonate;
e) poate avea relatii de reprezentare la cererea conducatorului autoritatii
sau institutiei publice ori, dupa caz, a superiorului ierarhic prevazut la lit.
a).
(2) Managerul public are, drept sfera relationala externa, relatii
functionale de colaborare cu alte autoritati sau institutii publice,
organizatii si institutii nationale si internationale, conform legii.
Art. 58
La elaborarea fisei de post a managerului public, autoritatile si
institutiile publice vor avea in vedere prevederile art. 51 - 57.
CAP. 5
Mecanismul de remunerare a cursantilor si stagiarilor
Art. 59
Cursantii si stagiarii sunt remunerati conform prevederilor art. 18 alin.
(1) si (2) din Ordonanta de urgenta si prevederilor Hotararii Guvernului nr.
1.175/2004 privind bursele cursantilor si stagiarilor la programele de formare
specializata pentru manageri publici.
Art. 60
(1) Plata bursei pentru participantii la programele de formare specializata
prevazute la art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta se face incepand cu luna
inscrierii acestora la Institutul National de Administratie si inceteaza, dupa
caz, la incheierea programelor de formare specializata si a evaluarii finale
sau in luna excluderii, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1) din Ordonanta de
urgenta, ori a eliminarii lor, potrivit prevederilor art. 22 alin. (1) lit. c).
(2) Plata bursei se suspenda in situatiile de intrerupere temporara a
programelor de formare specializata, situatii prevazute la art. 22 alin. (1),
precum si in regulamentele de studii ale Institutului National de
Administratie.
CAP. 6
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 61
(1) In termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme,
structurile prevazute la alin. (2) desemneaza persoanele care vor fi
nominalizate ca membri in Comisie si transmit nominalizarile la Ministerul
Administratiei si Internelor, care intocmeste lista finala.
(2) Pana la alegerea presedintelui Comisiei, prima sedinta a acesteia va fi
prezidata de presedintele Comisiei interimare pentru managerii publici, iar in
lipsa, de catre prim-vicepresedintele, respectiv vicepresedintele acesteia.
(3) In termen de 15 zile de la data aprobarii componentei nominale a
Comisiei, conform art. 2 alin. (4), Comisia interimara pentru managerii publici
prevazuta la art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 6/2005
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit
manager public, aprobata prin Legea nr. 156/2005, va proceda la predarea, pe baza
de protocol, catre Comisie a arhivei sale, precum si a contractelor si
conventiilor in curs de executie, data de la care Comisia interimara pentru
managerii publici isi inceteaza activitatea.
Art. 62
(1) Pe durata derularii proiectelor din domeniul reformei functiei publice
din administratia publica, finantate prin Programul PHARE, in aplicarea
prevederilor art. 21 alin. (2) din Ordonanta de urgenta, aprobarea in calitatea
de membri in Comisie a expertilor din state membre ale Uniunii Europene se
face, la propunerea echipelor de asistenta tehnica ale proiectelor PHARE
respective, in limita unui numar de 3 membri si cu asigurarea unui numar total
de membri impar.
(2) Pe durata prevazuta la alin. (1) cvorumul de sedinta prevazut la art. 8
alin. (3), precum si numarul voturilor exprimate potrivit alin. (5) lit. c) al
aceluiasi articol se majoreaza proportional cu numarul de membri aprobat
corespunzator alin. (1).
(3) Pe durata prevazuta la alin. (1), prin exceptie de la prevederile art.
7 alin. (2) lit. c), Comisia urmareste modul de aplicare a procedurilor privind
constituirea si functionarea grupurilor de experti si de alti specialisti in
domeniile sale de competenta.
(4) Pe durata prevazuta la alin. (1), prin exceptie de la prevederile art.
13 alin. (1), promovarea programelor de formare specializata prevazute la art.
4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta se poate asigura si de catre echipele de
asistenta tehnica a proiectelor PHARE, prevazute la alin. (1).
(5) Pentru absolventii proiectului prevazut la art. 21 alin. (1) din
Ordonanta de urgenta, componenta "Cursanti 2003 - 2005", evaluarea se
va putea face, in mod exceptional, conform unor proceduri tranzitorii aprobate
de Comisie, la propunerea Institutului National de Administratie, elaborata cu
respectarea prevederilor art. 24, cu precizarea ca la evaluare se va avea in
vedere cadrul de competente aprobat de Comisie pentru evaluarea absolventilor
aceluiasi proiect, componenta "Stagiari 2003 - 2004".
(6) Pentru absolventii prevazuti la alin. (5), Agentia Nationala a
Functionarilor Publici intocmeste, pe baza preferintelor exprimate de acestia
si a consultarii cu autoritatile si institutiile publice interesate, o lista
cuprinzand posturile vacante de manageri publici pentru anul 2005, pe care, in
termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme, o
supune spre aprobare, prin memorandum, in sedinta de Guvern si o aduce la
cunostinta publica.
Art. 63
Prevederile art. 21 alin. (3) din Ordonanta de urgenta se aplica la
solicitarea scrisa a absolventului, transmisa autoritatii sau institutiei
publice la care a fost repartizat.
Art. 64
Ministerul Administratiei si Internelor, prin Institutul National de
Administratie si Unitatea Centrala pentru Reforma Administratiei Publice,
asigura continuitatea implementarii procedurilor de selectie, formare, stagii
si evaluare a participantilor la programele de formare specializata derulate cu
asistenta tehnica din partea proiectelor PHARE, prevazute la art. 20 alin. (1)
din Ordonanta de urgenta, dupa terminarea acestora.
Art. 65
(1) In termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor
norme, ministrul administratiei si internelor va desemna prin ordin persoanele
care vor asigura activitatea Secretariatului prevazut la art. 1 alin. (3).
(2) In termen de 20 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor
norme, autoritatile sau institutiile publice unde au fost numiti managerii
publici, absolventi ai proiectului prevazut la art. 21 alin. (1) din Ordonanta
de urgenta, componenta "Stagiari 2003 2004", vor adapta fisele de
post ale acestora corespunzator prevederilor prezentelor norme si cu
respectarea prevederilor art. 13 alin. (3) si (4) din Ordonanta de urgenta.