HOTARARE Nr. 796 din 25 iulie 2002
pentru aprobarea Metodologiei de achizitionare, prin cumparare, schimb sau
donatie, de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura,
prin Regia Nationala a Padurilor, a terenurilor ce pot fi incluse in fondul
forestier proprietate publica a statului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 603 din 15 august 2002
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 9^5
din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 226/2000 privind circulatia juridica
a terenurilor cu destinatie forestiera, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 66/2002,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Metodologia de achizitionare, prin cumparare, schimb sau donatie,
de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, prin Regia
Nationala a Padurilor, a terenurilor ce pot fi incluse in fondul forestier
proprietate publica a statului, prevazuta in anexa care face parte integranta
din prezenta hotarare.
Art. 2
(1) Regia Nationala a Padurilor va lua masurile necesare pentru asigurarea
fondurilor de cumparare a terenurilor si pentru folosirea lor potrivit
destinatiei prevazute de lege, conform Programului anual de extindere a
fondului forestier elaborat de autoritatea centrala care raspunde de
silvicultura.
(2) In fiecare an, prin grija Regiei Nationale a Padurilor, suprafetele de
teren care isi schimba destinatia prin scoaterea definitiva din fondul
forestier proprietate publica a statului vor fi compensate cu suprafete cel
putin egale ca marime, cumparate in numele statului, conform metodologiei
prevazute la art. 1.
Art. 3
Regia Nationala a Padurilor si inspectoratele teritoriale de regim silvic
si cinegetic din subordinea autoritatii publice centrale care raspunde de
silvicultura vor aduce la indeplinire dispozitiile prezentei hotarari.
Art. 4
Necomunicarea de catre directia silvica apartinand Regiei Nationale a
Padurilor a refuzului motivat al ofertei de vanzare catre inspectoratul
teritorial de regim silvic si cinegetic constituie contraventie si se
sanctioneaza cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei.
Art. 5
Neluarea de catre directiile silvice apartinand Regiei Nationale a
Padurilor a tuturor masurilor pentru ca optiunea privind cumpararea terenului,
in cazul vanzarilor cu drept de preemtiune, sa fie comunicata in termenul
prevazut de lege sau nerespectarea ordinii de prioritati prevazute in
metodologie la achizitionarea unui teren constituie contraventie si se
sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei.
Art. 6
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 4
si 5 se fac de personalul silvic, imputernicit in acest scop, din cadrul
autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si din cadrul
inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic.
Art. 7
Contraventiilor prevazute la art. 4 si 5 le sunt aplicabile dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
METODOLOGIE
de achizitionare, prin cumparare, schimb sau donatie, de catre autoritatea
publica centrala care raspunde de silvicultura, prin Regia Nationala a
Padurilor, a terenurilor ce pot fi incluse in fondul forestier proprietate
publica a statului
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezenta metodologie se aplica la evaluarea in vederea achizitionarii, prin
cumparare, schimb sau prin donatie, a unor terenuri, in numele statului, de
catre Regia Nationala a Padurilor.
Art. 2
(1) Fac obiectul evaluarii si achizitionarii categoriile de terenuri in
urmatoarea ordine de prioritati:
a) enclave aflate in fondul forestier proprietate publica a statului;
b) terenuri din fondul forestier, limitrofe fondului forestier proprietate
publica a statului;
c) terenuri care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publica a
statului, din zone deficitare in paduri, si terenuri limitrofe fondului
forestier proprietate publica a statului, care nu au destinatie forestiera;
d) terenuri forestiere care nu sunt limitrofe fondului forestier
proprietate publica a statului;
e) terenuri cu destinatie agricola, acoperite cu vegetatie forestiera, care
nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publica a statului;
f) terenuri degradate.
(2) Zonele deficitare in paduri in intelesul alin. (1) lit. c) se stabilesc
pe judete, prin ordin comun al ministrului agriculturii, alimentatiei si
padurilor si al ministrului apelor si protectiei mediului, in termen de 90 de
zile de la data intrarii in vigoare a prezentei metodologii.
(3) Autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura elaboreaza
Programul anual de extindere a fondului forestier, pana la sfarsitul primului
trimestru al anului anterior, pe baza propunerilor Regiei Nationale a Padurilor
si ale inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic. Aplicarea
prevederilor programului anual se face de catre Regia Nationala a Padurilor.
Art. 3
Sunt considerate enclave, in sensul prezentei metodologii, terenurile
evidentiate ca atare in amenajamentele silvice (tabelul enclavelor), precum si
alte terenuri, cu sau fara vegetatie forestiera, inconjurate de fond forestier
proprietate publica a statului.
Art. 4
Prin actiunea de corectare a perimetrului fondului forestier proprietate
publica a statului se intelege actiunea de obtinere a suprafetei fondului
forestier cu un contur cat mai regulat, in scopul imbunatatirii conditiilor de
administrare.
Art. 5
(1) Sumele necesare in vederea cumpararii terenurilor ce fac obiectul
prezentei metodologii se asigura din:
a) Fondul de conservare si regenerare a padurilor, constituit in temeiul
art. 63 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic;
b) alte fonduri destinate acestui scop, in conditiile legii.
(2) Repartizarea din aceste fonduri a sumelor necesare se face de Regia
Nationala a Padurilor, la solicitarea directiilor silvice, in conformitate cu
prevederile Programului anual de extindere a fondului forestier elaborat de
autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura.
Art. 6
(1) Pentru evaluarea terenurilor ce fac obiectul achizitiei de catre
autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, prin Regia
Nationala a Padurilor, se infiinteaza, la nivelul fiecarei directii silvice din
structura organizatorica a Regiei Nationale a Padurilor, o comisie de evaluare
formata din 5 membri, in urmatoarea componenta:
a) inspectorul-sef al inspectoratului teritorial de regim silvic si
cinegetic in a carui raza de activitate se afla terenul sau un imputernicit al
acestuia, ca reprezentant al autoritatii publice centrale care raspunde de
silvicultura - presedinte;
b) seful Compartimentului Fond forestier din cadrul directiei silvice -
membru;
c) seful Compartimentului Regenerarea padurilor din cadrul directiei
silvice - membru;
d) seful ocolului silvic in a carui raza de activitate se afla terenul -
membru;
e) contabilul-sef al ocolului silvic in a carui raza de activitate se afla
terenul - membru.
(2) Comisia de evaluare isi desfasoara activitatea in baza unui regulament
de organizare si functionare si are urmatoarele atributii principale:
a) selecteaza, pe baza informatiilor prezentate, ofertele care prezinta
interes pentru sectorul silvic public;
b) evalueaza terenul oferit, in concordanta cu procedura de evaluare
prevazuta in anexa nr. 2, pornind de la valoarea terenului stabilita potrivit
anexei nr. 3;
c) propune pretul in vederea comunicarii optiunii, in cazul existentei
dreptului de preemtiune conform prevederilor art. 8;
d) propune pretul sau limitele de preturi care vor fi utilizate in
negocierea cu proprietarul-vanzator, dupa caz, pentru terenurile ce se
incadreaza in prevederile art. 9;
e) evalueaza si stabileste echivalarea terenurilor ce fac obiectul
schimburilor si transmite documentatiile intocmite impreuna cu hotararea
cuprinzand propunerile de schimb, spre avizare, organelor ierarhice competente;
f) supune spre aprobare conducerii directiei silvice documentatia de
evaluare in vederea achizitionarii prin cumparare, donatie, respectiv schimb, a
terenurilor in cauza si preda documentatia aprobata comisiei de negociere
prevazute la art. 7 alin. (1).
Art. 7
(1) Pentru negocierea contractelor de vanzare-cumparare ce urmeaza sa fie
incheiate de Regia Nationala a Padurilor in numele statului se constituie, la
nivelul fiecarei directii silvice din structura organizatorica a regiei,
comisia de negociere formata din 5 membri, in urmatoarea componenta:
a) inginerul-sef al directiei silvice - presedinte;
b) reprezentantul inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic
in a carui raza de activitate se afla terenul - membru;
c) contabilul-sef al directiei silvice - membru;
d) consilierul juridic al directiei silvice - membru;
e) reprezentantul Regiei Nationale a Padurilor - membru.
(2) Comisia de negociere isi desfasoara activitatea in baza unui regulament
de organizare si functionare si are urmatoarele atributii principale:
a) negociaza cu proprietarul-vanzator pretul de cumparare al terenului, pe
baza limitelor stabilite de comisia de evaluare, incheind in acest sens un
proces-verbal;
b) inainteaza conducerii directiei silvice intreaga documentatie prevazuta
in anexa nr. 4, in vederea incheierii contractului de vanzare-cumparare;
c) preda spre arhivare la registratura directiei silvice, dupa incheierea
contractului de vanzare-cumparare, intreaga documentatie prevazuta in anexa nr.
4.
CAP. 2
Procedura de cumparare
Art. 8
(1) Vanzarea terenurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) si b),
potrivit legii, face obiectul dreptului de preemtiune al autoritatii publice
centrale care raspunde de silvicultura. Exercitarea dreptului de preemtiune se
face prin Regia Nationala a Padurilor, in termen de 30 de zile de la data
afisarii ofertei la sediul primariei in a carei raza teritoriala se afla
terenul respectiv, prin comunicare inregistrata la primarie. Comunicarea va contine
si pretul oferit, stabilit conform prevederilor art. 10 alin. (2).
(2) Vanzarea terenurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. c), e) si f),
dar numai a celor agricole situate in extravilan, face obiectul dreptului de
preemtiune al statului, in calitate de vecin, in conditiile Legii nr. 54/1998
privind circulatia juridica a terenurilor. Exercitarea dreptului de preemtiune
se face de catre Regia Nationala a Padurilor, in numele statului, in termen de
45 de zile de la data afisarii ofertei de vanzare la sediul primariei in a
carei raza teritoriala se afla terenul respectiv. Comunicarea va cuprinde si
pretul oferit, stabilit potrivit art. 10 alin. (2), si va fi inregistrata la
primarie.
(3) Regia Nationala a Padurilor raspunde de asigurarea dreptului de
preemtiune al statului, respectiv al autoritatii publice centrale care raspunde
de silvicultura, pentru toate vanzarile de terenuri prevazute la alin. (1) si
(2) si este obligata sa ia toate masurile in acest sens.
(4) In situatia in care Regia Nationala a Padurilor opteaza pentru
neacceptarea unei oferte, directia silvica va comunica in scris refuzul motivat
inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic, in termen de 60 de
zile de la data afisarii ofertei de vanzare.
(5) Directiile silvice ale Regiei Nationale a Padurilor vor lua toate
masurile necesare pentru ca optiunea privind cumpararea terenului sa fie
comunicata in cadrul termenelor prevazute la alin. (1), respectiv la alin. (2),
dupa caz.
Art. 9
Cumpararea de terenuri care fac parte din categoriile prevazute la art. 2
alin. (1) lit. c) - f), cu exceptia terenurilor agricole situate in extravilan,
se face prin negociere.
Art. 10
(1) Directia silvica, in termen de 10 zile de la data inregistrarii ofertei
de vanzare la primarie, respectiv de la data inregistrarii ofertei de vanzare
la directia silvica, pentru vanzarile care nu fac obiectul dreptului de
preemtiune, elaboreaza, prin Compartimentul Fond forestier, documentatia ce se
va utiliza la evaluarea terenului de catre comisia de evaluare. Informatiile
necesare evaluarii in scopul cumpararii terenului sunt prezentate in anexa nr.
1. Marimea suprafetei terenurilor care fac obiectul cumpararii se va stabili pe
baza informatiilor cadastrale pentru imobilele intabulate sau pe baza
masuratorilor directe efectuate de experti autorizati.
(2) In termenul prevazut la alin. (1) directorul directiei silvice convoaca
comisia de evaluare care, in termen de 5 zile, analizeaza documentatia, face
propuneri privind oportunitatea cumpararii terenului, stabileste, pe baza
procedurilor prevazute in anexa nr. 2, pretul maxim ce se poate oferi si
propune, dupa caz, pretul de pornire ce va sta la baza negocierii.
(3) Rezultatele analizei comisiei de evaluare se consemneaza intr-un
proces-verbal de evaluare semnat de toti membrii prezenti ai comisiei. Pe baza
acestuia comisia de evaluare emite o hotarare care va fi inaintata directorului
directiei silvice si care va fi semnata de presedintele comisiei.
Exemplificarea modului de calcul este prezentata in anexa nr. 6.
Art. 11
(1) Pe baza hotararii comisiei de evaluare referitoare la oportunitatea
cumpararii terenului ce face obiectul negocierii, insusita de conducerea
directiei silvice, aceasta din urma va comunica ofertantului, in termen de 30
de zile de la data inregistrarii ofertei de vanzare, optiunea sa. In cazul in
care se opteaza pentru cumpararea terenului, in raspunsul transmis in scris
proprietarului sau coproprietarilor, dupa caz, se va preciza termenul si se va propune
locul negocierii.
(2) Termenul prevazut la alin. (1) nu poate fi mai mare de 10 zile de la
data comunicarii optiunii, iar negocierea se face de regula la sediul
directiilor silvice, al inspectoratelor teritoriale de regim silvic si
cinegetic ori al ocoalelor silvice, al primariilor sau al altor institutii.
(3) In situatia in care pretul solicitat depaseste limita maxima stabilita
conform prezentei metodologii, directia silvica va comunica ofertantului pretul
maxim oferit, urmand ca acesta sa comunice in termen de 30 de zile acceptarea
pretului oferit, dupa caz.
(4) In situatia in care se opteaza pentru neacceptarea unei oferte ca
urmare a lipsei fondurilor disponibile, acest fapt va fi comunicat in scris
ofertantului si inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic, in
termen de 60 de zile de la data inregistrarii ofertei.
Art. 12
(1) Comisia de negociere, in baza mandatului scris acordat de conducerea
directiei silvice, va negocia cu proprietarul pretul de cumparare si celelalte
conditii necesare in vederea incheierii contractului de vanzare-cumparare. In
situatia in care s-a impus determinarea marimii suprafetei prin masuratori
directe, iar acestea nu s-au putut efectua pana la data negocierii, in
procesul-verbal incheiat cu aceasta ocazie se va preciza ca valoarea unitara
negociata (lei/ha) este ferma, iar valoarea totala a negocierii va fi
modificata in functie de rezultatele ridicarilor in plan. Contractul de
vanzare-cumparare se va incheia numai dupa cunoasterea rezultatului
masuratorilor directe si actualizarea, in functie de acesta, a valorii obtinute
in negociere.
(2) Procesul-verbal prevazut la alin. (1) va fi semnat de toti membrii
prezenti ai comisiei de negociere si de vanzatorul terenului sau de
reprezentantul legal al acestuia.
Art. 13
Dupa incheierea contractului de vanzare-cumparare, in conformitate cu
prevederile legale in vigoare, directia silvica va executa procedurile legale
de inregistrare in cadastrul general si forestier.
Art. 14
Regia Nationala a Padurilor ia masuri de identificare a situatiilor
prevazute la art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 226/2000,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 66/2002, pentru care proprietarii sunt de
acord cu vanzarea de terenuri si initiaza in interesul/numele statului
elaborarea documentatiilor prevazute in prezenta metodologice.
CAP. 3
Donatii
Art. 15
In sensul prezentei metodologii, prin donatie se intelege un contract
solemn, unilateral si cu titlu gratuit prin care o persoana, fizica sau
juridica, denumita donator, transmite in mod irevocabil, cu intentia liber
exprimata, fara sa primeasca ceva in schimb, un teren asupra caruia are drept
de proprietate, catre stat, prin Regia Nationala a Padurilor, in calitate de
donatar.
Art. 16
Intre donator si donatar se incheie in forma autentica un contract de
donatie. Procedurile necesare in vederea incheierii contractului de donatie si
trecerii terenului in proprietatea publica a statului se fac cu respectarea
prevederilor Codului civil si ale Legii nr. 213/1998 privind proprietatea
publica si regimul juridic al acesteia. Pentru a produce efecte juridice este
necesara o manifestare, in forma autentica, a consimtamantului ambelor parti.
Art. 17
Terenul ce face obiectul contractului de donatie trebuie sa indeplineasca,
cumulativ, urmatoarele conditii: sa fie in circuitul civil, sa fie dobandit in
mod licit, sa aiba amplasament determinat, sa existe. Donatorul trebuie sa aiba
calitatea de proprietar. Dreptul de preemtiune asupra terenului nu este
aplicabil donatiei.
Art. 18
Oferta donatorului se inregistreaza la directia silvica in a carei raza
teritoriala se afla terenul. Aceasta identifica obiectul ofertei si obtine
informatiile necesare in vederea luarii deciziei de acceptare a donatiei,
potrivit anexei nr. 1. Directia silvica, pe baza informatiilor inscrise in
anexa nr. 1 si avizate de comisia de evaluare, analizeaza oferta si stabileste
daca:
- terenul ce face obiectul donatiei nu creeaza, prin amplasament,
suprafata, bonitate stationala sau alte caracteristici, dificultati evidente in
administrare;
- sarcinile care greveaza terenul si conditiile impuse in actul de donatie
sunt compatibile cu proprietatea publica a statului si/sau nu intra in contradictie
cu reglementarile in vigoare referitoare la scopul, organizarea si functionarea
Regiei Nationale a Padurilor ca administrator al fondului forestier proprietate
publica a statului.
Art. 19
Daca in urma analizei efectuate nu s-au identificat motive care sa
impiedice acceptarea donatiei, directia silvica elaboreaza memoriul de
fundamentare a deciziei de acceptare a donatiei si transmite Regiei Nationale a
Padurilor documentatia in forma completa prevazuta in anexa nr. 4.
Art. 20
Regia Nationala a Padurilor se pronunta asupra oportunitatii donatiei si
transmite documentatia autoritatii publice centrale care raspunde de
silvicultura. Daca obiectul donatiei este un teren agricol, se solicita de la
autoritatea publica centrala care raspunde de agricultura un aviz referitor la
schimbarea destinatiei acestuia.
Art. 21
(1) Autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura transmite,
prin Regia Nationala a Padurilor, donatorului actul de acceptare a donatiei.
Dupa comunicarea actului de acceptare se incheie contractul de donatie.
(2) Donatorul va preda Regiei Nationale a Padurilor, pe baza de
proces-verbal, terenul donat statului, potrivit clauzelor stabilite in
contract, fiind raspunzator de eventuale deteriorari produse din culpa sa.
Art. 22
Cheltuielile efectuate pentru incheierea in forma autentica a contractului
de donatie, precum si cele necesare pentru intabularea sau inscrierea
modificarilor in registrele de publicitate imobiliara a terenului ce face
obiectul donatiei se suporta de Regia Nationala a Padurilor, in calitate de
administrator al fondului forestier proprietate publica a statului.
Art. 23
Procedura de evaluare prevazuta la art. 10 alin. (2) si (3) se aplica in
mod corespunzator si pentru terenurile donate de proprietari si preluate de
Regia Nationala a Padurilor in numele statului roman.
Art. 24
Regia Nationala a Padurilor va inregistra in amenajamentele silvice si in
evidentele de cadastru general terenul dobandit prin donatie.
CAP. 4
Schimburi de terenuri
Art. 25
Terenurile forestiere proprietate publica a statului, administrate de Regia
Nationala a Padurilor, pot face obiectul schimbului, cu respectarea
prevederilor Legii nr. 213/1998, numai in situatia in care lipsesc din
fondurile prevazute la art. 5 sumele disponibile necesare cumpararii
terenurilor.
Art. 26
(1) In scopul eliminarii enclavelor din fondul forestier proprietate
publica a statului, pentru corectarea perimetrului acestuia, precum si in
scopul majorarii suprafetelor impadurite din zonele deficitare in paduri, in
vederea combaterii secetei si schimbarilor climatice, Regia Nationala a
Padurilor propune autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura
efectuarea schimbului de terenuri. Propunerile vor fi insotite de
documentatiile de evaluare si echivalare intocmite conform prezentei
metodologii, precum si de dovada lipsei sumelor necesare prevazute la art. 25.
(2) Autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura verifica
propunerile prevazute la alin. (1) si, dupa caz, aproba efectuarea schimbului
numai dupa realizarea extinderii fondului forestier national cu cele 100.000 ha
prevazute in Planul de actiune al Programului de guvernare pe perioada 2001 -
2004, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 455/2001.
(3) Pentru efectuarea schimbului terenurile pentru care exista aprobare in
vederea schimbului se trec din domeniul public al statului in domeniul privat
al statului prin hotarare a Guvernului, la initiativa Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor, cu avizul Ministerului Finantelor Publice,
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si al
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului. In aceeasi hotarare a Guvernului va
fi mentionata si suprafata de teren ce urmeaza sa fie achizitionata de Regia
Nationala a Padurilor prin schimb cu terenul trecut in domeniul privat al
statului.
Art. 27
(1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii
Guvernului prevazute la art. 26 alin. (3) se incheie contractul de schimb in
conditiile legii.
(2) Prin schimburile de terenuri efectuate potrivit alin. (1) fiecare teren
dobandeste situatia juridica si destinatia terenului pe care il inlocuieste.
(3) In situatia in care contractul de schimb nu poate fi incheiat in
termenul prevazut la alin. (1), autoritatea publica centrala care raspunde de
silvicultura va initia, la expirarea acestui termen, proiectul de hotarare a
Guvernului prin care terenul oferit la schimb de Regia Nationala a Padurilor
revine in fondul forestier proprietate publica a statului.
Art. 28
Terenurile ce intra prin schimb in domeniul privat al statului in
conditiile art. 27 vor fi trecute in fondul forestier proprietate publica,
administrat de Regia Nationala a Padurilor, in conditiile Legii nr. 213/1998.
Art. 29
Nu pot face obiectul schimbului terenurile din fondul forestier proprietate
publica a statului care, la data intrarii in vigoare a prezentei metodologii,
sunt inregistrate in urmatoarele categorii:
a) ariile protejate forestiere prevazute in Legea nr. 5/2000 privind
aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national - sectiunea a III-a -
zone protejate si delimitate de autoritatile publice centrale care raspund de
mediu si silvicultura;
b) terenuri cu paduri incadrate in grupa I functionala subgrupa a 4-a -
paduri cu functii de recreere si subgrupa a 5-a - paduri de interes stiintific
si de ocrotire a genofondului si ecofondului forestier, altele decat cele
prevazute la lit. a);
c) terenuri cu paduri cu functii speciale de protectie, situate in statiuni
cu conditii grele sub raport ecologic, precum si arboretele in care nu este
posibila sau admisa recoltarea de masa lemnoasa, impunandu-se numai lucrari
speciale de conservare - tipul II functional -, altele decat cele prevazute la
lit. a) si b);
d) terenuri pe care sunt amplasate instalatii de transport forestier (B3 -
cod de folosinta a fondului forestier utilizat in Normele tehnice pentru
amenajarea padurilor), cladiri curti depozite permanente (B4), pepiniere,
plantatii semincere si culturi de plante-mama (B5);
e) terenuri cultivate pentru nevoile administratiei (B7);
f) terenuri cu fazanerii, pastravarii, centre de prelucrare a fructelor de
padure, uscatorii de seminte (B8);
g) ape care fac parte din fondul forestier (B9);
h) terenuri situate in intravilanul localitatilor;
i) terenuri ale caror amplasamente pot crea noi enclave sau pot produce
neregularitati ale perimetrului fondului forestier de stat;
j) terenuri situate in zone deficitare in paduri, zone stabilite conform
prevederilor art. 2 alin. (2).
Art. 30
Nu pot fi preluate in fondul forestier proprietate publica a statului, prin
schimb, urmatoarele categorii de terenuri:
a) terenurile inapte pentru impaduriri;
b) terenurile care nu au din punct de vedere al proprietatii o situatie
juridica clara;
c) terenurile care sunt grevate de sarcini, prevazute ca atare in
evidentele birourilor de carte funciara de pe langa judecatorii si care sunt
incompatibile cu proprietatea publica a statului;
d) terenurile aflate in litigiu in instantele judecatoresti;
e) terenurile agricole oferite in conditiile art. 9^2 din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 226/2000, aprobata si modificata prin Legea nr.
66/2002, care nu sunt limitrofe fondului forestier proprietate publica a
statului, cu suprafete mai mici de 25 ha sau a caror amplasare creeaza
dificultati evidente in administrare.
ART 31
Terenurile care fac obiectul schimbului vor fi situate in limitele
teritorial-administrative ale aceluiasi judet, cu exceptia schimburilor
efectuate in scopul cresterii suprafetei fondului forestier in zonele
deficitare, daca terenul ce urmeaza sa fie preluat in fondul forestier este
situat in zonele nominalizate in Programul anual de extindere a fondului
forestier prevazut la art. 2 alin. (3).
Art. 32
Regia Nationala a Padurilor ia masuri de identificare a situatiilor
prevazute la art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 226/2000, aprobata
cu modificari prin Legea nr. 66/2002, pentru care proprietarii sunt de acord cu
efectuarea schimburilor de terenuri si initiaza, in numele statului, elaborarea
documentatiilor prevazute in prezenta metodologie.
Art. 33
Regia Nationala a Padurilor incheie cu proprietarul terenului ce face
obiectul schimbului un antecontract in care se stipuleaza acordul acestuia
pentru efectuarea schimbului. In acelasi act se vor inscrie si conditiile de
suportare de catre cele doua parti a contravalorii cheltuielilor efectuate de
Regia Nationala a Padurilor ca initiator, cu ocazia elaborarii documentatiilor
de schimb.
Art. 34
Schimbul prevazut in prezentul capitol se efectueaza prin echivalarea
valorica a terenurilor in cauza. Pentru realizarea echivalentelor valorice
directiile silvice au obligatia de a obtine informatiile necesare in vederea
evaluarii pentru terenurile implicate. Informatiile se inscriu in formularul
prevazut in anexa nr. 1. Fisele se intocmesc pentru fiecare entitate
teritoriala implicata in schimb, omogena din punct de vedere al amplasamentului
si bonitatii stationale. Pentru terenurile pe care Regia Nationala a Padurilor
le preia in administrare, anterior completarii fisei prevazute in anexa nr. 1,
se executa, prin unitati specializate, studii de diagnoza stationala, care sa
prezinte concluziile referitoare la sansele de instalare a vegetatiei
forestiere si la solutiile tehnice necesare (compozitii de regenerare,
tehnologii si altele asemenea).
Art. 35
Documentatia de evaluare si echivalare se supune analizei comisiei de
evaluare, care emite hotararea pe baza careia directorul directiei silvice
inainteaza Regiei Nationale a Padurilor propunerea de schimb.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 36
Terenurile obtinute prin cumparare, donatie sau schimb, in conditiile
prezentei metodologii, devin terenuri cu destinatie forestiera in proprietatea
publica a statului si in administrarea Regiei Nationale a Padurilor.
Art. 37
In termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
metodologii Regia Nationala a Padurilor va elabora regulamentele de organizare
si functionare pentru comisia de evaluare si pentru comisia de negociere
prevazute la art. 6 si 7, ce vor fi supuse aprobarii autoritatii publice centrale
care raspunde de silvicultura.
Art. 38
Documentele emise in aplicarea procedurilor de evaluare si achizitionare
prevazute in prezenta metodologie se arhiveaza pentru fiecare teren care a
facut obiectul evaluarii, urmand sa fie pastrate in conditii de deplina
siguranta. Continutul documentatiei arhivate este prezentat in anexa nr. 4.
Art. 39
Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic vor tine evidenta
ofertelor si achizitiilor de terenuri, avand obligatia de a urmari respectarea
prioritatii la achizitionare a ofertelor, modul de tratare si finalizare a
acestora.
Art. 40
Actualizarea valorilor inscrise in tabelele 1, 2a si 2b din anexa nr. 3,
utilizate in procedurile de evaluare si cumparare descrise in anexa nr. 2, se
face prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de
silvicultura, o data cu modificarea pretului mediu al unui metru cub de masa
lemnoasa pe picior, potrivit legii.
Art. 41
Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezenta metodologie.
ANEXA 1
la metodologie
FISA
cuprinzand informatiile necesare in vederea evaluarii terenului
- Model -
1. Elemente privind identificarea proprietarului:
_______________________________________________________________________________
Persoana fizica Persoana juridica
_______________________________________________________________________________
Numele .......................... Denumirea/numele: ........................
Prenumele ....................... ..........................................
Domiciliul ...................... Codul fiscal .............................
_________________________________ Adresa sediului central ..................
Actul de identitate ............. __________________________________________
CNP ............................. Certificatul de inmatriculare/inregistrare
..........................................
Reprezentata prin ........................
_______________________________________________________________________________
2. Elemente privind atestarea proprietatii:
Documente .................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Sarcini ...................................................................
Documentele nominalizate sunt prezentate in copii. Ele atesta faptul ca
terenul se afla in proprietatea ofertantului si nu este grevat de sarcini care
sa impiedice trecerea sa in proprietatea publica a statului.
3. Elemente privind amplasarea si identificarea terenului:
Judetul ..........................
Comuna ...........................
Satul ............................
Amplasamentul cadastral general: Parcela ...........................
Tarlaua ...........................
Amplasamentul cadastral forestier: Directia silvica ..................
Ocolul silvic .....................
UP ................................
Parcela/subparcela ................
Se afla la ....... km de fondul forestier proprietate publica a statului.
Pentru localizarea amplasamentului se anexeaza urmatoarele documente
grafice:
- schita de ansamblu, cu incadrarea in zona a terenului;
- copie (vizata de oficiul de cadastru, geodezie si cartografie judetean)
de pe planul cadastral - in care sunt marcate limitele terenului;
- copie de pe harta amenajistica in care este marcat terenul forestier,
vizata de ocolul silvic in a carui raza teritoriala se afla terenul.
4. Elemente privind marimea suprafetei terenului:
Marimea suprafetei terenului este de ................... ha si a fost
stabilita (se anuleaza ce nu corespunde):
- prin masuratori directe, efectuate in concordanta cu normele cadastrale
in vigoare de catre ........................., utilizandu-se ca aparatura
topografica .................. . Documentatia rezultata este anexata;
- pe baza informatiilor cadastrale utilizate la intabularea in cadastrul
imobiliar, realizata la data de ........................ .
5. Destinatia actuala (agricola, forestiera etc.) .........................
6. Folosinta actuala (conform Normelor tehnice pentru introducerea
cadastrului general/forestier, arabil, faneata, pasune, padure etc.) ..........
...............................................................................
7. Caracteristici ale terenului:
- bonitate (tip sol, tip statiune) .......................................;
- inclinare ..................................;
- afectat de urmatoarele fenomene negative (eroziune, alunecare,
inmlastinare etc.) ............................................................
...............................................................................
8. Alte informatii:
- rol functional (protectie, productie) ..................................;
- grad de risc (privind asigurarea pazei) ................................;
- sanse de instalare a vegetatiei forestiere (pentru terenuri cu alta
destinatie decat cea forestiera) .............................................;
- accesibilitate (distanta fata de cea mai apropiata cale de acces) .........................
.
9. Caracteristici ale vegetatiei forestiere*):
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Participarea
B - Provenienta
C - Vitalitatea
______________________________________________________________________________
|Unitatea|Suprafata|Consistenta|Specia| A |Varsta|Clasa de | B | C
|Calitatea|
|omogena | | | | | |productie| |
|arborilor|
|________|_________|___________|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | | |______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
| | |
|______|____|______|_________|____|___|_________|
|________|_________|___________|______|____|______|_________|____|___|_________|
9.1 Starea de sanatate: ...................................................
9.2. Calitatea arboretului: ...............................................
Intocmit Verificat
..................... .....................
(numele si prenumele) (numele si prenumele)
Semnatura Semnatura
Data ............ Data ............
------------
*) In situatia in care vegetatia de pe teren prezinta diferentieri
dimensionale, caracteristicile se vor prezenta pe unitati omogene ale
vegetatiei identificate pe terenul analizat, apreciindu-se marimea suprafetei
respective.
ANEXA 2
la metodologie
PROCEDURA DE EVALUARE
pentru terenuri ce fac obiectul achizitiei prin cumparare, schimb sau donatie
A. Achizitii prin cumparare/donatie
1. In conformitate cu atributiile stabilite la art. 6 din metodologie,
comisia de evaluare stabileste pretul maxim si propune, luand in considerare si
alte criterii, limitele de preturi ce vor fi utilizate in procedura de
negociere.
2. Pretul maxim de cumparare al unui teren (VMAX) se determina cu ajutorul
relatiei:
VMAX = VTER + VVEG, (3.1)
in care:
VTER - valoarea in lei a terenului fara vegetatie forestiera ce face
obiectul evaluarii;
VVEG - valoarea in lei a vegetatiei forestiere existente pe terenul ce face
obiectul evaluarii.
3. La stabilirea valorii terenului fara vegetatie forestiera se va utiliza
relatia de calcul:
VTER = S x R1 x R2 x Vu, (3.2)
in care:
S - marimea, exprimata in hectare, a suprafetei terenului ce se evalueaza
in vederea cumpararii;
R1 - coeficientul de evaluare a sansei de instalare a vegetatiei
forestiere. Valorile coeficientilor R1 sunt diferentiate in raport cu zonele
fitogeografice si cu starea terenului; ele sunt prezentate in tabelul 3 din
anexa nr. 3;
R2 - coeficientul de evaluare a riscului de asigurare a integritatii
padurii. Valorile coeficientilor R2 sunt diferentiate in functie de
intensitatea presiunii sociale asupra padurii; ele sunt prezentate in tabelul 4
din anexa nr. 3;
Vu - valoarea maxima, in lei, a unui teren in suprafata de un hectar, stabilita
in functie de caracteristicile terenului, prin intermediul relatiei:
CMEX x PML x RPF
Vu = ------------------, (3.3)
RD
in care:
CMEX - cresterea medie la exploatabilitate a productiei principale a
speciei reprezentative pentru grupa de formatii forestiere in al carei areal se
afla terenul - mc/(ha x an);
PML - pretul mediu al unui metru cub de lemn (lei/mc) si diferentiat pe
grupe de specii, in raport cu ponderea lor in structura cotei normale de
taiere;
RPF - rata medie a profitului, corespunzatoare terenului pe care este
instalata padurea - ca mijloc de productie; pentru uniformizare s-a utilizat
aceeasi valoare cu cea utilizata in evaluarea terenurilor agricole - 25%;
RD - rata medie anuala a dobanzii pe piata bancara, conform datelor
statistice oficiale - 10% .
Valorile Vu sunt diferentiate in functie de bonitatea terenului si de grupa
de formatii forestiere; ele sunt prezentate in tabelul 1 din anexa nr. 3. In
situatia in care terenul oferit nu poate fi inclus in arealul unei grupe de
formatii forestiere, se va incadra in grupa al carei areal este cel mai
apropiat de amplasamentul terenului. Incadrarea pe grupe de formatii forestiere
si pe categorii de bonitate a terenurilor cu alta destinatie decat forestiera
se face de catre comisia de evaluare.
4. Valoarea vegetatiei forestiere existente pe terenul ce face obiectul
evaluarii (VVEG) se determina prin intermediul relatiei:
n
___
\
VVEG = K x S x D1 x D2 x > PRi x Vij, (3.4)
/__
i=1
in care:
i - indicele speciei identificate in compozitia vegetatiei forestiere
existente pe teren; i = 1 ... n (numarul de specii identificate);
K - consistenta vegetatiei forestiere exprimata prin indicele de acoperire
(in zecimi);
D1 - indicele de reducere a valorii vegetatiei forestiere in raport cu
starea de sanatate a arboretului. Valorile sunt diferentiate in raport cu
categoria de varsta si cu intensitatea fenomenului de uscare; ele sunt
prezentate in tabelul 5 din anexa nr. 3;
D2 - indicele de reducere a valorii vegetatiei forestiere in raport cu
calitatea arboretului. Valorile sunt diferentiate in raport cu categoria de
varsta si cu clasele de vatamare a arboretului, exprimate prin procentul
arborilor vatamati; ele sunt prezentate in tabelul 6 din anexa nr. 3;
PRi - proportia de participare, in compozitia arboretului, a speciei
"i" (in zecimi);
Vij - valoarea maxima a unui hectar de padure din specia "i" la
categoria de varsta "j" (lei/ha). Corespunzator caracteristicilor
speciilor, s-au constituit categorii de varsta de 5 si 10 ani. Valorile maxime
sunt prezentate in tabelele 2a si 2b din anexa nr. 3;
S - aceeasi semnificatie ca in relatia (3.2).
5. Comisia de evaluare, pe baza informatiilor referitoare la preturile
inregistrate pe piata locala in tranzactiile imobiliare cu terenuri agricole si
forestiere, stabileste, in functie de conditiile concrete ale terenului, un
pret mediu de cumparare (VLOC).
In functie de valoarea maxima rezultata din calcul (VMAX) si de cea
stabilita prin luarea in considerare a pietei imobiliare locale, comisia de
evaluare propune, pentru aprobare, pretul de pornire si pretul maxim de
cumparare ca limite ale valorilor ce vor sta la baza mandatului de negociere a
pretului de cumparare.
Pretul de cumparare nu va putea depasi valoarea maxima rezultata din
calculul (VMAX).
6. Calculele privind stabilirea valorii maxime a terenului, precum si
valoarea medie a preturilor rezultate in tranzactiile imobiliare locale vor fi
incluse in procesul-verbal prevazut la art. 10 alin. (3) din metodologie si in
hotararea emisa de comisia de evaluare, prin care se propun optiunea de adoptat
si, dupa caz, limitele de preturi in vederea negocierii.
B. Achizitii prin schimb
1. Evaluarea terenurilor ce fac obiectul schimbului, in vederea stabilirii
echivalentului valoric al suprafetelor, se face prin intermediul relatiei:
VSC = VTER + VVEG, (2.1)
in care:
VSC - valoarea de schimb a unui hectar de teren (lei/ha);
VTER - valoarea unui hectar de teren fara vegetatie forestiera (lei/ha),
calculata cu ajutorul relatiei:
VTER = Vu x Cu x R1 x R2, (2.2)
in care:
Cu - indicele de majorare a valorii terenului, stabilit prin intermediul
relatiei:
8
___
\
Cu = 1 + > ui, (2.3)
/__
i=1
in care:
ui - valorile coeficientilor de utilitate acordate pentru indeplinirea de
catre teren a criteriilor prevazute in anexa nr. 5;
Vu, R1, R2 - au semnificatia si modul de obtinere prezentate la pct. A.3,
corespunzator caracteristicilor terenului;
VVEG - valoarea vegetatiei forestiere existente pe o suprafata de un hectar
din terenul evaluat (lei/ha), calculata cu ajutorul relatiei:
n
___
\
VVEG = K x D1 x D2 x F > PRi x Vij, (2.4)
/__
i=1
in care:
K, D1, D2, PRi, Vij si i au semnificatia si modul de stabilire prezentate
la pct. A.4, corespunzator caracteristicilor terenului evaluat;
F - valoarea coeficientului prevazut in anexa nr. 5, corespunzator tipului
functional al arboretului aferent terenului forestier, conform Normelor tehnice
pentru amenajarea padurilor, aprobate prin Ordinul ministrului apelor,
padurilor si protectiei mediului nr. 1.672/2000.
Incadrarea in tipul functional se face conform inregistrarii in
amenajamentul aflat in uz la data intrarii in vigoare a prezentei metodologii,
cu exceptia arboreturilor a caror categorie functionala este modificata
ulterior prin restrictii suplimentare la recoltarea masei lemnoase.
2. Suprafata, in echivalenta valorica, a terenului oferit la schimb de
Regia Nationala a Padurilor se determina cu relatia:
S1VSC1 - CH1
S2 = --------------, (2.8)
VSC2
in care:
S1 - suprafata terenului ce intra in fondul forestier (ha);
S2 - suprafata ce va fi oferita, ca echivalent valoric, in compensare de
catre Regia Nationala a Padurilor (ha);
VSC1 - valoarea unitara a terenului ce intra in fondul forestier de stat
(lei/ha);
VSC2 - valoarea unitara a terenului ce iese din fondul forestier de stat
(lei/ha).
3. Informatiile necesare, rezultatele evaluarii valorice a terenurilor
implicate in schimb si calculul marimii suprafetei, in echivalent valoric, a
terenului ce urmeaza sa fie transmis de catre Regia Nationala a Padurilor se
vor inscrie in "Fisa de calcul al echivalentei valorice a terenurilor ce
fac obiectul schimbului". Acest document va reprezenta anexa la
procesul-verbal de echivalenta incheiat intre parti, in care se va consemna
acordul acestora referitor la rezultatele calculelor de echivalenta.
4. Regia Nationala a Padurilor va efectua, prin unitati autorizate,
masuratorile topografice si celelalte operatiuni necesare intabularii terenului
ce urmeaza sa fie predat prin schimb celeilalte parti.
5. Documentatia elaborata, continand informatiile mentionate in anexa nr.
4, se transmite inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic (ITRSC)
in a carui raza se gasesc terenurile ce fac obiectul schimbului. In termen de 5
zile acesta analizeaza si avizeaza documentatia primita si o returneaza
directiei silvice.
6. Documentatia completata cu avizul ITRSC se transmite Regiei Nationale a
Padurilor care o analizeaza din punct de vedere al oportunitatii schimbului. In
termen de 10 zile Regia Nationala a Padurilor elibereaza avizul necesar si
inainteaza documentatia autoritatii publice centrale care raspunde de
silvicultura, pentru analiza si aprobare.
7. Schimbul (compensarea) de terenuri se aproba prin ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si padurilor. Aprobarea intra in vigoare o data cu
hotararea Guvernului prin care se aproba trecerea din domeniul public in
domeniul privat al statului a terenului oferit la schimb de Regia Nationala a
Padurilor. Dupa incheierea contractului de schimb predarea-preluarea reciproca
a terenurilor ce fac obiectul schimbului se face pe baza de proces-verbal.
ANEXA 3*)
la metodologie
*) Anexa 3 este reprodusa in facsimil.
Valoarea terenului in raport cu bonitatea si grupa de formatii forestiere
TABEL 1
______________________________________________________________________________
| | Valoarea terenului
|
|
|______________________________________|
| Grupe de formatii forestiere | Bonitate |
|
|______________________________________|
| | Superioara | Medie | Inferioara
|
| | mii lei/ha | mii lei/ha | mii lei/ha
|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
| 1. Molidisuri | 11248| 8202|
4452|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
| 2. Molideto-bradete, modideto-fagete, | | |
|
| bradete, bradeto-fagete, amestecuri| | |
|
| de rasinoase cu fag | 10320| 7440|
4320|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
| 3. Pinete, laricete | 5140| 3143|
2166|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
| 4. Fagete | 9233| 6379|
3693|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
| 5. Fagete (amestecuri) cu alte specii | | |
|
| goruneto-fagete | 10500| 7168|
4139|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
| 6. Gorunete, goruneto-sleauri, amestec| | |
|
| de gorun cu alte cvercinee, | 11111| 7608|
4348|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
| 7. Stejareto-sleauri, amestec de | | |
|
| stejar cu alte cvercinee | 12034| 8722| 5410|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
| 8. Garnitete, cerete, cero-sleauri, | | |
|
| amestec de garnita si cer | 7718| 5604|
3491|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
| 9. Stejarete de stejar brumariu si | | |
|
| stejarete de stejar pufos | 6431| 4869|
2756|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
|10. Zavoaie de plopi indigeni si | | |
|
| salcie, aninisuri | 6667| 4571|
1857|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
|11. Salcamete | 6778| 3615|
1397|
|_______________________________________|____________|____________|____________|
Valori maxime ale vegetatiei forestiere utilizate in stabilirea limitelor
de
preturi
TABEL 2a
mii lei/ha
______________________________________________________________________________
| Specia |Clasa de | Intervale de varsta (ani)
|
| |productie
|_________________________________________________________|
| | | 1 - 5 | 6 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Molid | I | 9991 | 28547 | 57094 | 85641 | 114188 | 142735
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 8411 | 24030 | 48060 | 72090 | 96120 | 120150
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 6770 | 19344 | 38688 | 58032 | 77376 | 96720
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 5160 | 14742 | 29484 | 44226 | 58968 | 73710
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 3571 | 10204 | 20408 | 30612 | 40816 | 51020
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Brad | I | 9276 | 26502 | 53004 | 79506 | 106008 | 132510
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 7874 | 22497 | 44994 | 67491 | 89988 | 112485
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 6512 | 18605 | 37210 | 55815 | 74420 | 93025
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 5209 | 14884 | 29768 | 44652 | 59536 | 74420
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 3967 | 11333 | 22666 | 33999 | 45332 | 56665
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Lance | I | 9673 | 27638 | 55276 | 82914 | 110552 | 138190
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 8073 | 23065 | 46130 | 69195 | 92260 | 115325
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 6472 | 18492 | 36984 | 55476 | 73968 | 92460
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 4851 | 13861 | 27722 | 41583 | 55444 | 69305
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 3291 | 9402 | 18804 | 28206 | 37608 | 47010
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Pin | I | 5166 | 14761 | 29522 | 44283 | 59044 | 73805
|
|silvestru|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 3947 | 11278 | 22556 | 33834 | 45112 | 56390
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 2899 | 8283 | 16566 | 24849 | 33132 | 41415
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 1955 | 5586 | 11172 | 16758 | 22344 | 27930
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 1130 | 3228 | 6456 | 9684 | 12912 | 16140
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Pin negru| I | 4408 | 12595 | 25190 | 37785 | 50380 | 62975
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 3412 | 9749 | 19498 | 29247 | 38996 | 48745
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 2542 | 7264 | 14528 | 21792 | 29056 | 36320
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 1747 | 4991 | 9982 | 14973 | 19964 | 24955
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 1115 | 3186 | 6372 | 9558 | 12744 | 15930
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Fag | I | 8161 | 23318 | 46636 | 69954 | 93272 | 116590
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 6516 | 18618 | 37236 | 55854 | 74472 | 93090
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 5128 | 14650 | 29300 | 43950 | 58600 | 73250
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 3899 | 11140 | 22280 | 33420 | 44560 | 55700
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 2852 | 8149 | 16298 | 24447 | 32596 | 40745
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
- continuare -
______________________________________________________________________________
| Specia |Clasa de | Intervale de varsta (ani)
|
| |productie |_________________________________________________________|
| | | 51 - 60| 61 - 70| 71 - 80 | 81 - 90 |91 - 100 | >
100 |
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Molid | I | 171282 | 199829 | 228376 | 256923 | 285470 | 314017
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 144180 | 168210 | 192240 | 216270 | 240300 | 264330
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 116064 | 135408 | 154752 | 174096 | 193440 | 212784
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 88452 | 103194 | 117936 | 132678 | 147420 | 162162
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 61224 | 71428 | 81632 | 91836 | 102040 | 112244
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Brad | I | 159012 | 185514 | 212016 | 238518 | 265020 | 291522
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 134982 | 157479 | 179976 | 202473 | 224970 | 247467
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 111630 | 130235 | 148840 | 167445 | 186050 | 204655
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 89304 | 104188 | 119072 | 133956 | 148840 | 163724
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 67998 | 79331 | 90664 | 101997 | 113330 | 124663
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Lance | I | 165828 | 193466 | 221104 | 248742 | 276380 | 304018
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 138390 | 161455 | 184520 | 207585 | 230650 | 253715
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 110952 | 129444 | 147936 | 166428 | 184920 | 203412
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 83166 | 97027 | 110888 | 124749 | 138610 | 152471
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 56412 | 65814 | 75216 | 84618 | 94020 | 103422
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Pin | I | 88566 | 103327 | 118088 | | |
|
|silvestru|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 67668 | 78946 | 90224 | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 49698 | 57981 | 66264 | | |
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 33516 | 39102 | 44688 | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 19368 | 22596 | 25824 | | |
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Pin negru| I | 75570 | 88165 | 100760 | | |
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 58494 | 68243 | 77992 | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 43584 | 50848 | 58112 | | |
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 29946 | 34937 | 39928 | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 19116 | 22302 | 25488 | | |
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Fag | I | 139908 | 163226 | 186544 | 209862 | 233180 | 256498
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 111708 | 130326 | 148944 | 167562 | 186180 | 204798
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 87900 | 102550 | 117200 | 131850 | 146500 | 161150
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 66840 | 77980 | 89120 | 100260 | 111400 | 122540
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 48894 | 57043 | 65192 | 73341 | 81490 | 89639
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
Valori maxime ale vegetatiei forestiere utilizate in stabilirea limitelor
de
preturi
TABEL 2a (continuare)
mii lei/ha
______________________________________________________________________________
| Specia |Clasa de | Intervale de varsta (ani)
|
| |productie
|_________________________________________________________|
| | | 1 - 5 | 6 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Mesteacan| I | 3777 | 10790 | 21580 | 32370 | 43160 | 53950
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 3163 | 9037 | 18074 | 27111 | 36148 | 45185
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 2598 | 7422 | 14844 | 22266 | 29688 | 37110
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 2013 | 5751 | 11502 | 17253 | 23004 | 28755
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 1407 | 4020 | 8040 | 12060 | 16080 | 20100
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Gorun (s)| I | 11926 | 34073 | 68146 | 102219 | 136292 | 170365
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 9544 | 27269 | 54538 | 81807 | 109076 | 136345
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 7449 | 21283 | 42566 | 63849 | 85132 | 106415
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 5444 | 15553 | 31106 | 46659 | 62212 | 77765
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 3760 | 10744 | 21488 | 32232 | 42976 | 53720
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Gorun (I)| I | 9329 | 26655 | 53310 | 79965 | 106620 | 133275
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 7664 | 21897 | 43794 | 65691 | 87588 | 109485
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 5856 | 16730 | 33460 | 50190 | 66920 | 83650
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 4262 | 12176 | 24352 | 36528 | 48704 | 60880
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 2937 | 8390 | 16780 | 25170 | 33560 | 41950
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Carpen | I | 2403 | 6867 | 13734 | 20601 | 27468 | 34335
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 2094 | 5983 | 11966 | 17949 | 23932 | 29915
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 1777 | 5078 | 10156 | 15234 | 20312 | 25390
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 1454 | 4153 | 8306 | 12459 | 16612 | 20765
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 1151 | 3289 | 6578 | 9867 | 13156 | 16445
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Stejar | I | 14450 | 41287 | 82574 | 123861 | 165148 | 206435
|
|(s)
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 12069 | 34483 | 68966 | 103449 | 137932 | 172415
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 9902 | 28292 | 56584 | 84876 | 113168 | 141460
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 7807 | 22306 | 44612 | 66918 | 89224 | 111530
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 6052 | 17292 | 34584 | 51876 | 69168 | 86460
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Stejar | I | 9902 | 28292 | 56584 | 84876 | 113168 | 141460
|
|(I)
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 8273 | 23636 | 47272 | 70908 | 94544 | 118180
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 6715 | 19185 | 38370 | 57555 | 76740 | 95925
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 5264 | 15041 | 30082 | 45123 | 60164 | 75205
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 3975 | 11358 | 22716 | 34074 | 45432 | 56790
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
- continuare -
______________________________________________________________________________
| Specia |Clasa de | Intervale de varsta (ani)
|
| |productie |_________________________________________________________|
| | | 51 - 60| 61 - 70| 71 - 80 | 81 - 90 |91 - 100 | >
100 |
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Mesteacan| I | 64740 | | | | | |
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 54222 | | | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 44532 | | | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 34506 | | | | |
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 24120 | | | | |
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Gorun (s)| I | 204438 | 238511 | 272584 | 306657 | 340730 | 374803
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 163614 | 190883 | 218152 | 245421 | 272690 | 299959
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 127698 | 148981 | 170264 | 191547 | 212830 | 234113
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 93318 | 108871 | 124424 | 139977 | 155530 | 171083
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 64464 | 75208 | 85952 | 96696 | 107440 | 118184
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Gorun (I)| I | 159930 | 186585 | 213240 | 239895 | 266550 | 293205
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 131382 | 153279 | 175176 | 197073 | 218970 | 240867
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 100380 | 117110 | 133840 | 150570 | 167300 | 184030
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 73056 | 85232 | 97408 | 109584 | 121760 | 133936
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 50340 | 58730 | 67120 | 75510 | 83900 | 92290
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Carpen | I | 41202 | | | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 35898 | | | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 30468 | | | | |
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 24918 | | | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 19734 | | | | |
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Stejar | I | 247722 | 289009 | 330296 | 371583 | 412870 | 454157
|
|(s)
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 206898 | 241381 | 275864 | 310347 | 344830 | 379313
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 169752 | 198044 | 226336 | 254628 | 282920 | 311212
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 133836 | 156142 | 178448 | 200754 | 223060 | 245366
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 103752 | 121044 | 138336 | 155628 | 172920 | 190212
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Stejar | I | 169752 | 198044 | 226336 | 254628 | 282920 | 311212
|
|(I) |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 141816 | 165452 | 189088 | 212724 | 236360 | 259996
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 115110 | 134295 | 153480 | 172665 | 191850 | 211035
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 90246 | 105287 | 120328 | 135369 | 150410 | 165451
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 68148 | 79506 | 90864 | 102222 | 113580 | 124938
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
Valori maxime ale vegetatiei forestiere utilizate in stabilirea limitelor
de preturi
TABEL 2a (continuare)
mii lei/ha
______________________________________________________________________________
| Specia |Clasa de | Intervale de varsta (ani)
|
| |productie
|_________________________________________________________|
| | | 1 - 5 | 6 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 40 | 41 - 50
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Tei | I | 7423 | 12371 | 24742 | 37113 | 49484 | 61855
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 6294 | 10490 | 20980 | 31470 | 41960 | 52450
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 5165 | 8609 | 17218 | 25827 | 34436 | 43045
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 4069 | 6781 | 13562 | 20343 | 27124 | 33905
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 3068 | 5113 | 10226 | 15339 | 20452 | 25565
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Cer | I | 6151 | 17573 | 35146 | 52719 | 70292 | 87865
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 5040 | 14399 | 28798 | 43197 | 57596 | 71995
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 4023 | 11493 | 22986 | 34479 | 45972 | 57465
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 3157 | 9020 | 18040 | 27060 | 36080 | 45100
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 2456 | 7016 | 14032 | 21048 | 28064 | 35080
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Garnita | I | 5648 | 16137 | 32274 | 48411 | 64548 | 80685
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 4712 | 13464 | 26928 | 40392 | 53856 | 67320
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 3824 | 10925 | 21850 | 32775 | 43700 | 54625
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 3005 | 8586 | 17172 | 25758 | 34344 | 42930
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 2315 | 6615 | 13230 | 19845 | 26460 | 33075
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Stejar | I | 7277 | 12128 | 24256 | 36384 | 48512 | 60640
|
|pufos |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 5512 | 9187 | 18374 | 27561 | 36748 | 45935
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 3969 | 6615 | 13230 | 19845 | 26460 | 33075
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 2674 | 4456 | 8912 | 13368 | 17824 | 22280
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 1654 | 2756 | 5512 | 8268 | 11024 | 13780
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
|Stejar | I | 9922 | 16537 | 33074 | 49611 | 66148 | 82685
|
|brumariu
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | II | 7883 | 13138 | 26276 | 39414 | 52552 | 65690
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | III | 5843 | 9739 | 19478 | 29217 | 38956 | 48695
|
|
|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | IV | 3859 | 6431 | 12862 | 19293 | 25724 | 32155
|
| |__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
| | V | 2288 | 3813 | 7626 | 11439 | 15252 | 19065
|
|_________|__________|_______|________|_________|_________|_________|__________|
- continuare -
______________________________________________________________________________
| Specia |Clasa de | Intervale de varsta (ani)
|
| |productie
|_________________________________________________________|
| | | 51 - 60| 61 - 70| 71 - 80 | 81 - 90 |91 - 100 | >
100 |
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Tei | I | 74226 | | | | |
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 62940 | | | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 51654 | | | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 40686 | | | | |
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 30678 | | | | |
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Cer | I | 105438 | 123011 | 140584 | 158157 | 175730 | 193303 |
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 86394 | 100793 | 115192 | 129591 | 143990 | 158389
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 68958 | 80451 | 91944 | 103437 | 114930 | 126423
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 54120 | 63140 | 72160 | 81180 | 90200 | 99220
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 42096 | 49112 | 56128 | 63144 | 70160 | 77176
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Garnita | I | 96822 | 112959 | 129096 | 145233 | 161370 | 177507
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 80784 | 94248 | 107712 | 121176 | 134640 | 148104
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 65550 | 76475 | 87400 | 98325 | 109250 | 120175
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 51516 | 60102 | 68688 | 77274 | 85860 | 94446
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 39690 | 46305 | 52920 | 59535 | 66150 | 72765
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Stejar | I | 72768 | 84896 | 97024 | | |
|
|pufos
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 55122 | 64309 | 73496 | | |
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 39690 | 46305 | 52920 | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 26736 | 31192 | 35648 | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 16536 | 19292 | 22048 | | |
|
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
|Stejar | I | 99222 | 115759 | 132296 | | |
|
|brumariu
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | II | 78828 | 91966 | 105104 | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | III | 58434 | 68173 | 77912 | | |
|
| |__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | IV | 38586 | 45017 | 51448 | | |
|
|
|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
| | V | 22878 | 26691 | 30504 | | | |
|_________|__________|________|________|_________|_________|_________|_________|
Valori maxime ale vegetatiei forestiere utilizate in stabilirea limitelor
de preturi
TABEL 2b
mii lei/ha
______________________________________________________________________________
| Specia |Clasa de | Intervale de varsta (ani)
|
| |productie |_________________________________________________________|
| | |1 - 5 |6 - 10 |11 - 15|16 - 20|21 - 25 | 26 - 30 | >
30 |
|_________|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
|Salcam | I | 5071 | 20284 | 30426 | 40568 | 50710 | 60852 | 70994
|
|(p) |__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | II | 4533 | 18132 | 27198 | 36264 | 45330 | 54396 |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | III | 3862 | 15448 | 23172 | 30896 | 38620 | |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | IV | 2366 | 9464 | 14196 | 18928 | 23660 | |
|
| |__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | V | 1582 | 6328 | 9492 | 12656 | | |
|
|_________|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
|Salcam | I | 3908 | 15632 | 23448 | 31264 | 39080 | 46896 | 54712
|
|(I)
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | II | 3478 | 13912 | 20868 | 27824 | 34780 | 41736 |
|
| |__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | III | 2876 | 11504 | 17256 | 23008 | 28760 | |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | IV | 1890 | 7560 | 11340 | 15120 | 18900 | | |
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | V | 1376 | 5504 | 8256 | 11008 | | |
|
|_________|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
|Plop a, n| I | 4822 | 24110 | 36165 | 48220 | 60275 | 72330 | 84385
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | II | 3634 | 18170 | 27255 | 36340 | 45425 | 54510 | 63595
|
| |__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | III | 3022 | 15110 | 22665 | 30220 | 37775 | 45330 |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | IV | 2362 | 11810 | 17715 | 23620 | 29525 | |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | V | 1402 | 7010 | 10515 | 14020 | 17525 | |
|
|_________|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
|Plop ea | I | 9874 | 49370 | 74055 | 98740 | 123425 | |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | II | 7752 | 38760 | 58140 | 77520 | | |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | III | 5905 | 29525 | 44288 | 59050 | | |
|
| |__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | IV | 3943 | 19715 | 29573 | 39430 | | |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | V | 3124 | 15620 | 23430 | | | |
|
|_________|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
|Salcie | I | 6781 | 33905 | 50858 | 67810 | 84763 | 101715 |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | II | 6583 | 32915 | 49373 | 65830 | 82288 | |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | III | 4602 | 23010 | 34515 | 46020 | 57525 | |
|
| |__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | IV | 4000 | 20000 | 30000 | 40000 | | |
|
|
|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
| | V | 2038 | 10190 | 15285 | 20380 | | |
|
|_________|__________|______|_______|_______|_______|________|_________|_______|
Valorile coeficientului de evaluare a sansei de instalare a vegetatiei
forestiere (R1)
TABEL 3
______________________________________________________________________________
| | Categorie | Zone fitogeografice
|
| | teren
|____________________________________________________________|
| | | stepa | silvostepa | zona forestiera | subalpin | alpin
|
|_____|___________|________|____________|_________________|___________|________|
| R1 | normal | 0,7 | 0,9 | 1,0 | 0,8 | 0,5
|
| |___________|________|____________|_________________|___________|________|
| | degradat | 0,4 | 0,6 | 0,8 | 0,4 | 0,3
|
|_____|___________|________|____________|_________________|___________|________|
Valorile coeficientului de evaluare a riscului de asigurare a integritatii
padurii (R2)
TABEL 4
______________________________________________________________________________
| | Intensitatea presiunii sociale asupra padurii
|
| |_____________________________________________________________________|
| | foarte mare | mare | mijlocie | redusa | foarte redusa
|
|________|________________|_________|____________|___________|_________________|
| R2 | 0,75 | 0,80 | 0,85 | 0,90 | 1,0 |
|________|________________|_________|____________|___________|_________________|
Indicele de reducere a valorii vegetatiei forestiere in raport cu starea de
sanatate (uscare) a arboretului (D1)
TABEL 5
______________________________________________________________________________
| | Categoria | Intensitatea fenomenului de uscare
|
|
|_____________|___________________________________________________________|
| | de varsta | normala | Slaba | medie | puternica | foarte puternica
|
|____|_____________|__________|________|________|___________|__________________|
| D1 | < 1/2 TE*) | 1,00 | 0,90 | 0,85 | 0,80 |
0,70 |
| |_____________|__________|________|________|___________|__________________|
| | >/= 1/2 TE | 1,00 | 0,85 | 0,75 | 0,65 |
0,55 |
|____|_____________|__________|________|________|___________|__________________|
*) - varsta exploatabilitatii arboretului
Indicele de reducere a valorii vegetatiei forestiere in raport cu calitatea
arboretului (D2)
TABEL 6
______________________________________________________________________________
| | Categoria | Clase de vatamare (% nr. arbori vatamati)
|
| |_____________|___________________________________________________________|
| | de varsta | 0 - 5 | 6 - 10 | 11 - 30 | 31 - 60 | >
60 |
|____|_____________|__________|___________|____________|____________|__________|
| D2 | < 1/2 TE | 1,00 | 0,95 | 0,90 | 0,85 |
0,80 |
|
|_____________|__________|___________|____________|____________|__________|
| | >/= 1/2 TE | 1,00 | 0,90 | 0,80 | 0,75 |
0,65 |
|____|_____________|__________|___________|____________|____________|__________|
ANEXA 4
la metodologie
DOCUMENTATIA
de evaluare si cumparare a terenurilor de catre Regia Nationala a Padurilor
(continut)
1. Scrisoarea de intentie a vanzarii terenului
2. Informatii necesare pentru evaluarea terenului (model prezentat in anexa
nr. 1) si documentatia anexata
3. Proces-verbal al sedintei comisiei de evaluare
4. Hotararea comisiei de evaluare
5. Scrisoarea de raspuns a directiei silvice, adresata ofertantului
6. Mandatul de negociere incredintat comisiei de negociere de catre
directorul directiei silvice
7. Procesul-verbal de negociere a pretului de cumparare a terenului
8. Hotararea comitetului director privind aprobarea rezultatelor negocierii
9. Contractul de vanzare-cumparare a terenului
10. Alte documente care contin informatii utilizate in procedurile de
evaluare si cumparare a terenului, daca este cazul
DOCUMENTATIA
necesara pentru efectuarea unor schimburi cu terenuri ce apartin fondului
forestier proprietate publica a statului
(continut)
1. Memoriul justificativ elaborat de directia silvica
2. Documente privind regimul de proprietate al terenului care va intra in
fondul forestier proprietate publica a statului:
- act de proprietate intabulat in registrul de publicitate
- extras de carte funciara
- schita (planul) cadastrala a terenului cu coordonatele punctelor
reprezentative
3. Documentele privind terenul ce se ofera in compensare de Regia Nationala
a Padurilor:
- extras din amenajamentul silvic
- schita cadastrala (plan topografic) + coordonatele punctelor
reprezentative
4. Fisa cuprinzand informatii necesare in vederea evaluarii terenului ce va
fi inclus in fondul forestier proprietate publica a statului
5. Fisa cuprinzand informatii necesare in vederea evaluarii terenului ce va
fi scos din fondul forestier proprietate publica a statului
6. Studiu de diagnoza stationala a terenului ce urmeaza sa fie inclus in
fondul forestier proprietate publica a statului
7. Fisa de calcul al echivalentei terenurilor care fac obiectul schimbului
8. Procesul-verbal al sedintei comisiei de evaluare
9. Hotararea comisiei de evaluare
10. Adresa de inaintare catre Regia Nationala a Padurilor a propunerii de
schimb din partea directiei silvice teritorial
11. Procesul-verbal de echivalenta incheiat intre Regia Nationala a
Padurilor si administratorul terenului care va intra in fondul forestier
proprietate publica a statului
12. Avizul inspectoratului teritorial de regim silvic si cinegetic in a
carui raza se gasesc terenurile ce fac obiectul schimbului/compensarii
13. Avizul Regiei Nationale a Padurilor privind efectuarea
schimbului/compensarii
14. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor de aprobare
a schimbului/compensarii
15. Copie de pe hotararea Guvernului prin care se aproba trecerea din
domeniul public in domeniul privat al statului a terenului oferit la schimb de
catre Regia Nationala a Padurilor
16. Procesele-verbale de predare-preluare a terenurilor care au facut
obiectul schimbului (compensarii)
DOCUMENTATIA
necesara pentru efectuarea unei donatii pentru un teren ce urmeaza sa intre in
fondul forestier proprietate publica a statului
(continut)
1. Memoriu de fundamentare a deciziei de acceptare a ofertei de donatie
2. Fisa cuprinzand informatiile necesare pentru terenul ce face obiectul
donatiei si urmeaza sa intre in proprietatea publica a statului
3. Documente privind regimul de proprietate al terenului ce face obiectul
donatiei
4. Oferta, in forma autentica, de donatie a proprietarului terenului
5. Procesul-verbal al sedintei comisiei de evaluare
6. Hotararea comisiei de evaluare
7. Adresa de inaintare a documentatiei catre Regia Nationala a Padurilor
8. Avizul Regiei Nationale a Padurilor inaintat autoritatii publice
centrale care raspunde de silvicultura
9. Avizul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura (daca
este cazul)
10. Contractul de donatie autentificat
11. Proces-verbal de predare-preluare a terenului ce a facut obiectul
donatiei, incheiat intre donator si Regia Nationala a Padurilor.
ANEXA 5
la metodologie
CRITERII
in baza carora se determina coeficientii "u" si "F"
utilizati la calculul contravalorii terenurilor
________________________________________________________________
Nr. Criterii Coeficienti
crt. de utilitate
________________________________________________________________
1. Amplasarea terenului fata de localitati (u1)
A. Teren pana la 2 km inclusiv de la limita
perimetrului construibil:
- municipiul Bucuresti si statiuni balneare,
climaterice sau turistice 12
- municipii resedinta de judet 8
- municipii 6
- orase 4
- sate resedinta de comuna 2
- sate 1
B. Teren intre 2 si 5 km inclusiv de la
limita perimetrului construibil:
- municipiul Bucuresti si statiuni balneare,
climaterice sau turistice 10
- municipii resedinta de judet 6
- municipii 4
- orase 2
- sate resedinta de comuna 1
- sate 0
C. Teren intre 5 si 10 km inclusiv de la
limita perimetrului construibil:
- municipiul Bucuresti si statiuni balneare,
climaterice sau turistice 9
- municipii resedinta de judet 5
- municipii 3
- orase 1
- sate resedinta de comuna 0
- sate 0
D. Teren peste 10 km de la limita
perimetrului construibil:
- municipiul Bucuresti si statiuni balneare,
climaterice sau turistice 8
- municipii resedinta de judet 4
- municipii 2
- orase 0
- sate resedinta de comuna 0
- sate 0
NOTA:
Se ia in considerare distanta fata de
localitatea de cea mai mare categorie.
2. Amplasarea terenului fata de retelele de
transport (u2)
A. Transport rutier (terenul este amplasat
la o distanta de cel mult 1 km fata de
calea de transport):
- autostrazi si drumuri nationale europene 3,0
- drumuri nationale 0,8
- drumuri judetene 0,6
- drumuri comunale 0,4
- drumuri forestiere, industriale si altele
asemenea 0,2
NOTA:
Se ia in considerare numai accesul la drumul
de cea mai mare categorie.
B. Transport feroviar (u3) (in cazul in care
terenul se afla la o distanta de cel mult
5 km fata de statie) 0,5
C. Transport fluvial (u4) (in cazul in care
terenul se afla la o distanta de cel mult
5 km fata de port) 0,5
D. Transport maritim (u5) (in cazul in care
terenul se afla la o distanta de cel mult
5 km fata de port) 0,5
3. Alte utilitati:
- retele de apa - canal (u6) pana la 500 m 0,5
- retele de distributie a energiei electrice
(u7) pana la 500 m 0,5
- retele de distributie a gazelor naturale
(u8) pana la 1.000 m 0,5
4. Tipul functional al arboretului corespunzator
terenului forestier evaluat (F):
- terenuri cu arboreturi la care sunt permise
tratamente intensive (tipul functional TIII) 2,0
- terenuri cu arboreturi la care sunt permise
tratamente cu perioade de regenerare normala
sau mai mare, dar cu restrictii in
executarea taierilor (tipul functional TIV) 1,5
- terenuri cu arboreturi cu functii de
productie si protectie (tipurile functionale
TV si TVI) 1,0
________________________________________________________________
ANEXA 6
la metodologie
EXEMPLE DE CALCUL
1. Un teren ce urmeaza sa fie cumparat de stat, in suprafata de 2,5 ha,
situat in grupa formatiei forestiere a fagetelor de bonitate mijlocie. Terenul
se afla in imediata apropiere a fondului forestier proprietate publica a
statului, nu prezinta pericole in ceea ce priveste asigurarea pazei si nu este
acoperit cu vegetatie forestiera.
S = 2,5 ha;
Vu = 6.379 mii lei/ha (valoare extrasa din tabelul 1 din anexa nr. 3;
elemente de intrare: bonitate mijlocie si grupa formatiei forestiere a
fagetelor);
R1 = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 3 din anexa nr. 3; teren situat in
zona forestiera);
R2 = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 4 din anexa nr. 3);
VTER = S x R1 x R2 x Vu = 2,5 x 6.379 x 1,0 x 1,0 = 15.947,5 mii lei
2. Un teren ce urmeaza sa fie cumparat de stat, in suprafata de 1,4 ha,
situat in grupa formatiei forestiere a amestecurilor de rasinoase cu fag, de
bonitate inferioara. Arboretul instalat are consistenta 0,8 si prezinta
urmatoarele caracteristici:
_____________________________________________
Specia Proportia Varsta Clasa de productie
_____________________________________________
Molid 0,4 70 IV
Brad 0,3 80 IV
Fag 0,3 80 IV
_____________________________________________
Se inregistreaza un fenomen de uscare de intensitate puternica si 8% arbori
vatamati si/sau cu defecte. Nu sunt probleme legate de asigurarea integritatii
fondului forestier.
VMAX = VTER + VVEG;
S = 1,4 ha;
Vu = 4.320.000 lei/ha (valoare extrasa din tabelul 1 din anexa nr. 3;
bonitate inferioara; grupa formatiei forestiere a amestecurilor de rasinoase cu
fag);
R1 = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 3 din anexa nr. 3; teren normal,
situat in zona forestiera); R2 = 1,0 (valoare extrasa din tabelul 4 din anexa
nr. 3);
VTER = S x R1 x R2 x Vu = 1,4 x 4.320.000 x 1,0 x 1,0 = 6.048.000 lei
K = 0,8; S = 1,4 ha;
D1 = 0,8 (valoare extrasa din tabelul 5 din anexa nr. 3; uscare de
intensitate medie in arboret cu varsta mai mare decat jumatate din varsta
exploatabilitatii);
D2 = 0,95 (valoare extrasa din tabelul 6 din anexa nr. 3; 8% arbori
vatamati si/sau cu defecte in arboret cu varsta mai mare decat jumatate din
varsta exploatabilitatii);
Vij - valori extrase din tabelul 2a din anexa nr. 3; elemente de intrare:
specia, clasa de productie, categoria de varsta in functie de varsta reala a
speciei;
n
___
\
VVEG = K x S x D1 x D2 > PRi x Vij = 0,8 x 1,4 x 0,8 x 0,95 x
/__
i=1
x (0,4 x 103.194.000 + 0,3 x 119.072.000 + 0,3 x 89.120.000) = 88.299.402 lei
VMAX = VTER + VVEG = 6.048.000 + 88.299.402 aproximativ egal 94.347 mii
lei.