HOTARARE Nr. 864 din 2 decembrie 1998
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, cu modificarile ulterioare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 474 din 9 decembrie 1998
In temeiul prevederilor art. 115 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Hotararea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 197 din 18 august 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, se
modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 5 se completeaza cu punctele 6 - 10, care vor avea urmatorul
cuprins:
"6. sa aplice, prin organele abilitate, modalitatile de executare
silita si masurile asiguratorii, in conditiile legii, pentru recuperarea
creantelor bugetare;
7. sa incheie protocoale de schimb de informatii si de colaborare cu
ministere, institutii publice si cu alte organizatii, potrivit competentelor
atribuite;
8. sa refuze cererile de finantare de la bugetul de stat, de suplimentare
si de virare a creditelor bugetare in cazurile in care acestea nu indeplinesc
conditiile legale sau se abat de la reglementarile in vigoare;
9. sa retraga creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite in
cazurile in care se constata ca acestea se utilizeaza in alte scopuri decat
cele stabilite;
10. sa respinga bilanturile contabile ale ordonatorilor de credite care nu
indeplinesc conditiile stabilite de normele in vigoare si sa stabileasca noi
termene pentru refacerea si prezentarea acestora, cu aplicarea amenzilor
prevazute in dispozitiile legale in vigoare."
2. Dupa articolul 6 se introduc articolele 6^1, 6^2 si 6^3, care vor avea
urmatorul cuprins:
"Art. 6^1
(1) Conducerea Ministerului Finantelor se exercita exclusiv de catre
ministrul finantelor.
Ministrul finantelor este ajutat in activitatea de conducere a ministerului
de 3 secretari de stat.
Ministrul finantelor si secretarii de stat sunt numiti pe criterii
politice.
(2) Secretarul general al ministerului este functionar public de cariera,
numit prin concurs sau prin examen pe criterii de profesionalism. Aceasta
asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii si
realizarea legaturilor functionale intre structurile ministerului.
(3) Secretarul general al ministerului poate indeplini si alte insarcinari prevazute
de regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori incredintate de
ministru.
(4) In directa subordonare a ministrului finantelor functioneaza Garda
Financiara si Directia Generala a Vamilor.
Art. 6^2
(1) Ministrul finantelor conduce intreaga activitate a Ministerului
Finantelor si il reprezinta in relatiile cu tertii, persoane fizice si juridice
din tara si din strainatate.
(2) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de ministrul
finantelor.
(3) Secretarii de stat raspund, in principal, de domenii, probleme si
activitati de aceeasi natura. Raspunderile si atributiile secretarilor de stat
se stabilesc prin ordin al ministrului finantelor.
(4) In cazul in care ministrul finantelor, din diferite motive, nu isi
poate exercita atributiile curente, il deleaga pe unul dintre secretarii de
stat sa exercite aceste atributii, instiintandu-l pe primul-ministru despre
aceasta.
Art. 6^3
(1) Secretarul general este subordonat ministrului finantelor.
(2) Secretarul general coordoneaza 4 departamente conduse de cate un
secretar general adjunct, precum si 3 directii generale conduse de cate un
director general.
(3) Secretarii generali adjuncti sunt functionari publici de cariera,
numiti prin concurs sau prin examen.
(4) Functia de secretar general adjunct se salarizeaza la nivelul
salariului de baza prevazut pentru functia de secretar general in anexa nr. V
la Legea nr. 154/1998, cu modificarile ulterioare, diminuat cu 10% .
(5) Functiile de secretar general si secretar general adjunct se inscriu in
numarul maxim de posturi aprobat prin prezenta hotarare, se ocupa prin examen
sau prin concurs in conditiile legii, iar persoanele care promoveaza se numesc
in functiile respective prin ordin al ministrului finantelor.
(6) Personalul din structura Ministerului Finantelor are calitatea de
functionar public."
3. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) Ministerul Finantelor are structura organizatorica prevazuta in anexa
nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finantelor, se pot
organiza servicii, birouri si colective temporare si se poate stabili numarul
posturilor de conducere.
(2) Ministerul Finantelor organizeaza, in conditiile legii, un cabinet
medical de incinta pentru asistenta medicala la locul de munca a salariatilor
sai. Angajarea si salarizarea personalului medico-sanitar se fac de catre
Ministerul Finantelor, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului
Finantelor este de 1.316, iar incepand cu data de 1 ianuarie 1999 va fi de
1.500 posturi, conform anexelor nr. 1 si 4.
(4) In numarul maxim de posturi prevazut la alin. (3) nu sunt incluse
posturile de demnitari, posturile aferente activitatii de control financiar si
a Garzii Financiare, care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se stabilesc
separat, prin ordin al ministrului finantelor, precum si cele utilizate pentru
cabinetele demnitarilor."
4. Articolul 8 se abroga.
5. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Atributiile, sarcinile si raspunderile aparatului propriu al
Ministerului Finantelor se stabilesc, in conformitate cu structura
organizatorica prevazuta in anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare si
functionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului finantelor.
(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile unitatilor teritoriale ale
Ministerului Finantelor se stabilesc prin regulamentul de organizare si
functionare, aprobat prin ordin al ministrului finantelor.
(3) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului din
aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile sale teritoriale
se stabilesc prin fisa postului, intocmita in urma evaluarii posturilor, pe
baza regulamentelor de organizare si functionare mentionate la alin. (1) si
(2), si se semneaza de catre salariat si de seful ierarhic."
6. Articolul 10 se abroga.
7. Articolul 11 alineatul (1) se abroga, iar articolul 11 alineatul (2) va
avea urmatorul cuprins:
"(2) Pe langa ministrul finantelor functioneaza, ca organ consultativ,
Colegiul ministerului.
Componenta si regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului
ministerului se aproba prin ordin al ministrului finantelor.
Colegiul ministerului se intruneste, la cererea si sub presedintia
ministrului finantelor, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea
sa."
8. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
(1) In exercitarea atributiilor sale ministrul finantelor emite ordine si
instructiuni.
(2) Ministrul finantelor aproba prin ordin, pentru aparatul propriu si
pentru unitatile sale subordonate, criterii in aplicarea prevederilor art. 109
din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata prin Legea nr. 108/1996, cu
modificarile ulterioare."
9. Dupa articolul 12 se introduce articolul 12^1, care va avea urmatorul
cuprins:
"Art. 12^1
Ministerul Finantelor poate organiza in imobilul in care isi desfasoara
activitatea un bufet de incinta, in conditiile legii."
10. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13
(1) Unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului
Finantelor, dupa caz, sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Repartizarea la nivel de judet, respectiv la nivelul municipiului
Bucuresti, a numarului maxim de posturi de specialitate prevazut la cap. I din
anexa nr. 2, pentru unitatile subordonate, se aproba prin ordin al ministrului
finantelor."
11. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
Statele de functii ale Ministerului Finantelor si ale unitatilor
subordonate se aproba in conditiile legii."
12. Anexele nr. 1, 2 si 3 la Hotararea Guvernului nr. 447/1997 se
inlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3 si 4, care fac parte integranta din prezenta
hotarare si se aplica in conditiile mentionate in aceasta hotarare.
Art. 2
(1) Prezenta hotarare intra in vigoare in termen de 15 zile de la data
publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, cu exceptia anexei nr. 1, care
se va aplica dupa 90 de zile, dar nu mai tarziu de 150 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2) Numai in cazul posturilor la care s-au stabilit atributii noi,
personalul va fi reincadrat pe baza examinarii profesionale efectuate conform
alin. (1), in conditiile aprobate prin ordin al ministrului finantelor, in
structura organizatorica cuprinsa in anexa nr. 1, iar personalul care nu a
primit atributii noi va fi reincadrat cu mentinerea salariului de baza
corespunzator gradului profesional sau treptei profesionale avute si, dupa caz,
a indemnizatiei de conducere.
Art. 3
(1) In mod tranzitoriu, de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari, timp de minimum 90 de zile, dar nu mai mult de 150 de zile,
directiile generale, directiile si compartimentul "Consilieri",
existente in actuala structura, se reorganizeaza in 4 departamente conduse de
cate un secretar general adjunct, subordonat secretarului general, conform
anexei nr. 4, cu urmatoarele exceptii:
- Directia generala programe si acorduri investitii publice si achizitii
publice, care se reorganizeaza in Directia programarea investitiilor publice si
Directia reglementarea si monitorizarea achizitiilor publice;
- Directia generala a participatiilor statului, administrarea monopolului
de stat si a bunurilor proprietatea statului, care se reorganizeaza in Directia
administrarii activelor statului si Directia administrarii monopolului de stat;
- Directia generala a bugetului de stat, in cadrul careia se infiinteaza
Directia fondului national de preaderare.
(2) Pana la evaluarea sau ca urmare a evaluarii, conform legii, a
performantelor profesionale individuale ale fiecarui angajat in raport cu
cerintele postului respectiv, personalul existent in cadrul Ministerului Finantelor,
cu exceptia celui din cadrul cabinetului demnitarului, organizat conform legii,
va putea fi reincadrat, cu mentinerea salariului de baza corespunzator gradului
profesional sau treptei profesionale avute si, dupa caz, a indemnizatiei de
conducere, in posturi din structura organizatorica aprobata prin anexa nr. 4.
Art. 4
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 865/1997 pentru infiintarea Oficiului de Plati si Contractare
PHARE, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 373 din 22
decembrie 1997, Hotararea Guvernului nr. 32/1998 privind modificarea anexei la
Hotararea Guvernului nr. 865/1997 pentru infiintarea Oficiului de Plati si
Contractare PHARE, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 47
din 3 februarie 1998, Hotararea Guvernului nr. 131/1998 pentru modificarea
Hotararii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 121 din 23 martie 1998, precum si orice alte prevederi contrare.
Art. 5
Hotararea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele
aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi = 1.500
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetelor acestora)
MINISTERUL FINANTELOR
__________
| MINISTRU |
|__________|
: CABINET :
: DEMNITAR :
:..........:
______________ |
| COLEGIUL |_________|
| MINISTERULUI | |__________________________________
|______________| | | |
__________________________|______________ | |
____|_____ _____|____ | ____|_____ | |
| SECRETAR | | SECRETAR | | | SECRETAR | | |
| DE STAT | | DE STAT | | | DE STAT | | |
|__________| |__________| | |__________| | |
: CABINET : : CABINET : | : CABINET : | |
: DEMNITAR : : DEMNITAR : | : DEMNITAR : | |
:..........: :..........: | :..........: | |
_________|________ | |
| SECRETAR GENERAL | | |
|__________________| | |
_________________________|____________________ | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | ____|____ ____|____ ____|____ ____|____ | |
| | | | MODUL 1 || MODUL 2 || MODUL 3 || MODUL 4 | | |
| | | |_________||_________||_________||_________| | |
| | |___________________________ | |
| |_________________ | ____| |
_____|_________ ________|______ ______|______ ____|____ ____|_____
| __|_______ || _____|____ || _____|____ | | COMISAR | | DIRECTOR |
| | DIRECTOR | || | DIRECTOR | ||| DIRECTOR | | | GENERAL | | GENERAL |
| | GENERAL | || | GENERAL | ||| GENERAL | | |_________| |__________|
| |__________| || |__________| |||__________| | _____|______ ___|________
| || || || GARDA || DIRECTIA |
| || || || FINANCIARA || GENERALA A |
| || || ||____________|| VAMILOR*) |
| || || | |____________|
|_______________||_______________||_____________|
| DG || DG || DG |
|_______________||_______________||_____________|
| OFICIUL || CONTROL || INSPECTIA |
| PENTRU || FINANCIAR AL || GENERALA |
| SUPRAVEGHEREA || INSTITUTIILOR || PENTRU |
| ACTIVITATII || BUGETARE || ACTIVITATEA |
| DE ASIGURARE || || INTERNA |
| SI REASIGURARE|| || |
|_______________||_______________||_____________|
_________
| MODUL 1 |
|_________|
|
__________________________________V_________________________________________
| DEPARTAMENT |
| SERVICII INTERNE |
|____________________________________________________________________________|
| ________________________________________________________ |
| | DG | |
| |________________________________________________________| |
| | COMUNICARE SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI | |
| |________________________________________________________| |
| | _____________________ | |
| | | D | | |
| | |_____________________| | |
| | __| RELATII PUBLICE | | |
| | __________ | |_____________________| | |
| | | DIRECTOR | | _________________________ | |
| _______|___| GENERAL |__| | D | | |
| | | |__________| | |_________________________| | |
| | | |__| INFORMARE SI TEHNOLOGIA | | |
| | | | INFORMATIEI | | |
| | | |_________________________| | |
| | |________________________________________________________| |
| | _____________________________________________________ |
| | | DG | |
| | |_____________________________________________________| |
| | | JURIDIC SI CONTENCIOS | |
| | |_____________________________________________________| |
| | | __________ | |
| |_______|__________________| DIRECTOR | | |
| | | | GENERAL | | |
| | | |__________| | |
| | |_____________________________________________________| |
| | _____________________________________________________ |
| | | DG | |
| | |_____________________________________________________| |
| | | BUGET SI CONTABILITATE INTERNA | |
| | |_____________________________________________________| |
| | | __________ | |
| |_______|__________________| DIRECTOR | | |
| | | | GENERAL | | |
| | | |__________| | |
| | |_____________________________________________________| |
| _____|____ |
| | SECRETAR | _____________________________________________________ |
| | GENERAL | | DG | |
| | ADJUNCT | |_____________________________________________________| |
| |__________| | DEZVOLTARE INSTITUTIONALA, RESURSE UMANE, ASISTENTA | |
| | | TEHNICA EXTERNA SI MONITORIZAREA PREADERARII | |
| | |_____________________________________________________| |
| | | __________ | |
| |_______|__________________| DIRECTOR | | |
| | | | GENERAL | | |
| | | |__________| | |
| | |_____________________________________________________| |
| | ________________________________________________________ |
| | | DG | |
| | |________________________________________________________| |
| | | SERVICII PENTRU ASISTAREA CONDUCERII SI SERVICII | |
| | | ADMINISTRATIVE | |
| | |________________________________________________________| |
| | | ___________________________ | |
| | | | D | | |
| | | |___________________________| | |
| | | __________ __| SERVICII PENTRU ASISTAREA | | |
| | | | DIRECTOR | | | CONDUCERII | | |
| |_______|___| GENERAL |__| |___________________________| | |
| | |__________| | _________________________ | |
| | | | D | | |
| | |__|_________________________| | |
| | | SERVICII ADMINISTRATIVE | | |
| | | PATRIMONIU SI ARHIVARE | | |
| | |_________________________| | |
| |________________________________________________________| |
|____________________________________________________________________________|
_________
| MODUL 2 |
|_________|
|
__________________________________V_________________________________________
| DEPARTAMENT |
| BUGET |
|____________________________________________________________________________|
| _______________________________________________________ |
| | DG | |
| |_______________________________________________________| |
| | ANALIZA, PREVIZIUNE SI POLITICI MACROECONOMICE | |
| |_______________________________________________________| |
| | __________ | |
| _______|______________________| DIRECTOR | | |
| | | | GENERAL | | |
| | | |__________| | |
| | |_______________________________________________________| |
| | _________________________________________________________ |
| | | DG | |
| | |_________________________________________________________| |
| | | PLANIFICAREA, SINTEZA SI EVALUAREA POLITICILOR BUGETARE | |
| | |_________________________________________________________| |
| | | ______________________________ | |
| | | | D | | |
| | | __|______________________________| | |
| | | | | SINTEZA POLITICILOR BUGETARE | | |
| | | | |______________________________| | |
| | | | | |
| | | | _________________________________ | |
| | | | | D | | |
| | | | |_________________________________| | |
| | | |__| POLITICI BUGETARE DE DEZVOLTARE | | |
| | | | | REGIONALA, LOCALA SI DE | | |
| | | | | COEZIUNE | | |
| | | | |_________________________________| | |
| | | | | |
| _____|____ | | _______________________________ | |
| | SECRETAR | | __________ | | D | | |
| | GENERAL | | | DIRECTOR | |__|_______________________________| | |
| | ADJUNCT |__|__| GENERAL |__| | FONDUL NATIONAL DE PREADERARE | | |
| |__________| | |__________| | |_______________________________| | |
| | | | | |
| | | | ___________________________________ | |
| | | | | D | | |
| | | |__|___________________________________| | |
| | | | | PROGRAMAREA INVESTITIILOR PUBLICE | | |
| | | | |___________________________________| | |
| | | | | |
| | | | ________________________________ | |
| | | | | D | | |
| | | |__|________________________________| | |
| | | | REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA | | |
| | | | ACHIZITIILOR PUBLICE | | |
| | | |________________________________| | |
| | |_________________________________________________________| |
| | _____________________________________________________ |
| | | DG | |
| | |_____________________________________________________| |
| | | PROGRAMARE BUGETARA SECTORIALA SI PENTRU SECURITATE | |
| | | SOCIALA | |
| | |_____________________________________________________| |
| | | ________________________ | |
| | | | D | | |
| | | |________________________| | |
| | | __| PROGRAMAREA BUGETARA | | |
| | | | | SECTORIALA | | |
| | | | |________________________| | |
| | | | _____________________________ | |
| | | | | D | | |
| | | | |_____________________________| | |
| | | __________ | | PROGRAMAREA BUGETARA PENTRU | | |
| |_______|__| DIRECTOR |__|__| SIGURANTA CETATEANULUI SI | | |
| | | | GENERAL | | | SECURITATE NATIONALA | | |
| | | |__________| | |_____________________________| | |
| | | | ___________________________ | |
| | | | | D | | |
| | | | |___________________________| | |
| | | |__| PROGRAMAREA BUGETARA | | |
| | | | PENTRU SECURITATE SOCIALA | | |
| | | |___________________________| | |
| | |_____________________________________________________| |
| | ____________ |
| | | D | |
| | |____________| |
| | | SERVICII | |
| | | PENTRU | |
| |_____________| ASISTAREA | |
| | CONDUCERII | |
| |____________| |
|____________________________________________________________________________|
_________
| MODUL 3 |
|_________|
|
__________________________________V_________________________________________
| DEPARTAMENT |
| TREZORERIE SI DATORIE PUBLICA |
|____________________________________________________________________________|
| ____________________________________________________ |
| | DG | |
| |____________________________________________________| |
| | TREZORERIE | |
| |____________________________________________________| |
| | ______________________ | |
| | | D | | |
| | |______________________| | |
| | __| PLANIFICARE SI | | |
| | | | ANALIZA FINANCIARA | | |
| | | |______________________| | |
| | __________ | ___________________ | |
| _______|__| DIRECTOR |__| | D | | |
| | | | GENERAL | |__|___________________| | |
| | | |__________| | | EXECUTIE BUGET SI | | |
| | | | | DECONTARI | | |
| | | | |___________________| | |
| | | | ______________________ | |
| | | | | D | | |
| | | | |______________________| | |
| | | |__| METODOLOGIE SI | | |
| | | | OPERATIUNI CONTABILE | | |
| | | |______________________| | |
| | |____________________________________________________| |
| | _____________________________________________________ |
| | | DG | |
| | |_____________________________________________________| |
| | | DATORIE PUBLICA SI ADMINISTRAREA ACTIVELOR STATULUI | |
| | |_____________________________________________________| |
| | | ____________________ | |
| | | | D | | |
| | | |____________________| | |
| | | __| DATORIE PUBLICA | | |
| | | | | INTERNA | | |
| | | | |____________________| | |
| | | | ______________________ | |
| | | | | D | | |
| | | __________ |__|______________________| | |
| |_______|___| DIRECTOR |__| | FINANTARE SI DATORIE | | |
| | | | GENERAL | | | PUBLICA EXTERNA | | |
| | | |__________| | |______________________| | |
| | | | _________________________ | |
| _____|____ | | | D | | |
| | SECRETAR | | | |_________________________| | |
| | GENERAL | | |__| ADMINISTRAREA ACTIVELOR | | |
| | ADJUNCT | | | STATULUI | | |
| |__________| | |_________________________| | |
| | |_____________________________________________________| |
| | _________________________________________ |
| | | DG | |
| | |_________________________________________| |
| | | OFICIUL DE PLATI SI CONTRACTARE PHARE | |
| | |_________________________________________| |
| | | __________ | |
| |_______|_____________| DIRECTOR | | |
| | | | GENERAL | | |
| | | |__________| | |
| | |_________________________________________| |
| | ______________________ |
| | | D | |
| | |______________________| |
| |_____________| SERVICII PENTRU | |
| | ASISTAREA CONDUCERII | |
| |______________________| |
|____________________________________________________________________________|
_________
| MODUL 4 |
|_________|
|
__________________________________V_________________________________________
| DEPARTAMENT |
| POLITICA IMPOZITELOR SI ADMINISTRAREA VENITURILOR |
|____________________________________________________________________________|
| ______________________________________________ |
| | DG | |
| |______________________________________________| |
| | POLITICA IMPOZITELOR | |
| |______________________________________________| |
| | _____________________ | |
| | | D | | |
| | |_____________________| | |
| | __| IMPOZITE DIRECTE | | |
| | | |_____________________| | |
| | __________ | _____________________ | |
| _______|__| DIRECTOR |__| | D | | |
| | | | GENERAL | |__|_____________________| | |
| | | |__________| | | IMPOZITE INDIRECTE | | |
| | | | |_____________________| | |
| | | | _____________________ | |
| | | | | D | | |
| | | | |_____________________| | |
| | | |__| ADMINISTRAREA | | |
| | | | MONOPOLULUI DE STAT | | |
| | | |_____________________| | |
| | |______________________________________________| |
| | ______________________________________________ |
| | | DG | |
| | |______________________________________________| |
| | | ADMINISTRAREA VENITURILOR | |
| | |______________________________________________| |
| | | _____________________ | |
| | | | D | | |
| | | __|_____________________| | |
| | | | | ESTIMARE VENITURI | | |
| | | | |_____________________| | |
| | | | ______________________ | |
| | | | | D | | |
| | | | |______________________| | |
| | | | | PROCEDURI INFORMARE | | |
| | | |__| SI ASISTAREA | | |
| | | | | CONTRIBUABILILOR | | |
| | | | |______________________| | |
| | | | ____________________ | |
| | | | | D | | |
| | | | |____________________| | |
| _____|____ | __________ |__| COLECTARE VENITURI | | |
| | SECRETAR | | | DIRECTOR | | |____________________| | |
| | GENERAL |__|__| GENERAL |__| _______________________ | |
| | ADJUNCT | | |__________| | | D | | |
| |__________| | | |_______________________| | |
| | | | | MONITORIZAREA | | |
| | | |__| CONTRIBUABILILOR MARI | | |
| | | | |_______________________| | |
| | | | ________________________ | |
| | | | | D | | |
| | | | |________________________| | |
| | | |__| RECUPERAREA CREANTELOR | | |
| | | | SI EXECUTARE SILITA | | |
| | | |________________________| | |
| | |______________________________________________| |
| | _______________________________________ |
| | | DG | |
| | |_______________________________________| |
| | | CONTROL FISCAL | |
| | |_______________________________________| |
| | | __________ | |
| |_______|____________| DIRECTOR | | |
| | | | GENERAL | | |
| | | |__________| | |
| | |_______________________________________| |
| | ____________ |
| | | D | |
| | |____________| |
| | | SERVICII | |
| |_____________| PENTRU | |
| | ASISTAREA | |
| | CONDUCERII | |
| |____________| |
|____________________________________________________________________________|
*) Functioneaza conform Hotararii Guvernului nr. 147/1996, cu modificarile
ulterioare.
LEGENDA:
DG = directie generala; D = directie; DG pentru care nu sunt specificate
directiile se organizeaza, in mod direct, in servicii si birouri.
ANEXA 2
UNITATI
in subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor
I. Institutii publice finantate de la bugetul de stat Numarul maxim
1. Directiile generale ale finantelor publice si de posturi
controlului financiar de stat judetene in subordinea de specialitate
carora functioneaza administratiile financiare municipale, ----------------
circumscriptiile fiscale orasenesti si perceptiile rurale
si Directia generala a finantelor publice si controlului
financiar de stat a municipiului Bucuresti in subordinea
careia functioneaza administratiile financiare ale
sectoarelor municipiului Bucuresti 29.624
2. Directia Generala a Vamilor si unitatile subordonate
acesteia 6.580
II. Regii autonome
1. Regia Autonoma "Imprimeria Nationala"
2. Regia Autonomia "Loteria Nationala".
NOTA:
a) In numarul de posturi cuprins la cap. I pct. 1 nu sunt incluse:
- posturile aferente activitatii de control financiar si a Garzii Financiare,
care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se aproba de catre ministrul
finantelor;
- posturile de agent fiscal si de operator de rol de la municipii, orase si
comune, care se stabilesc prin normativ aprobat de ministrul finantelor, in
functie de numarul localitatilor (sate, comune, orase), de dispersia geografica
a acestora, de numarul pozitiilor de rol si altele asemenea.
b) In numarul de posturi de specialitate prevazute in prezenta anexa nu
sunt cuprinse posturile de dactilograf si stenodactilograf,
secretar-dactilograf, functionar, magaziner, arhivar, portar, paznic,
ingrijitor, bufetier, manipulant bunuri, curier, muncitor si altele asemenea,
care pot fi de maximum 15% din numarul de posturi de specialitate si care se
repartizeaza pe unitati, cu aprobarea ministrului finantelor.
c) Procentul de maximum 15% se aplica si asupra numarului de posturi care
se aproba de ministrul finantelor in conditiile prevazute la lit. a).
d) In cazuri deosebite, procentul de maximum 15% poate fi modificat, cu
aprobarea ministrului finantelor, pana la cel mult 18% pentru unitatile
prevazute la cap. I.2.
ANEXA 3
MIJLOACELE DE TRANSPORT SI CONSUMUL DE CARBURANTI
_______________________________________________________________________________
Consumul
Numarul maxim de
Nr. Unitatea Tipul maxim carburant
crt. mijlocului aprobat pentru un
de transport (bucati) autovehicul
(litri/luna)
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4
_______________________________________________________________________________
1. Aparatul propriu
- parc auto propriu - autoturism 4 300
- parc auto comun - autoturism 13*1) 300
- autovehicul 1 400
pentru transport
de marfa si de
persoane
- autovehicul 1 400
pentru transport
de marfa
- autovehicul 1 450
pentru transport
de persoane
(delegatii)
I a) Aparat propriu - autoturisme 2 450
pentru programe - autoturisme de 1 450
PHARE*2) teren
2. Directiile generale - autoturisme cate 3 300
ale finantelor pentru fiecare
publice si D.G.F.P.C.F.S.*)
controlului
financiar de stat
judetene si a
municipiului
Bucuresti
- autoturisme cate 1 450
pentru fiecare
D.G.F.P.C.F.S.
judeteana
si 2 pentru
D.G.F.P.C.F.S.
a municipiului
Bucuresti
- autovehicule cate 1 450
pentru transport pentru fiecare
valori la D.G.F.P.C.F.S.
trezorerie judeteana
si 2 pentru
D.G.F.P.C.F.S.
a municipiului
Bucuresti
- autovehicule cate 2 pentru 400
pentru transport D.G.F.P.C.F.S.
de marfa Arad, Bihor,
Constanta, Timis
si a municipiului
Bucuresti
si cate 1
pentru celelalte
D.G.F.P.C.F.S.
3. Administratiile - autoturisme cate 1 pentru 300
financiare si fiecare unitate
circumscriptiile - autoturisme cate 1 pentru 450
fiscale din fiecare
municipiile si orasele administratie
cu peste 50.000 de financiara
locuitori si din de sector
sectoarele
municipiului Bucuresti
- autovehicule cate 1 pentru 450
pentru transport fiecare unitate
valori la care are in
trezorerie structura
activitate de
trezorerie
- autovehicule cate 1 pentru 400
pentru transport fiecare unitate
de marfa
4. Administratiile - autoturisme cate 1 pentru 450
financiare si fiecare unitate
circumscriptiile care are in
fiscale din municipii structura
si orase, altele decat activitate
cele prevazute la de trezorerie
pct. 3
- autovehicule cate 1 pentru 450
pentru transport fiecare unitate
valori la care are in
trezorerie structura
activitate
de trezorerie
5. Garda Financiara - autoturisme 300 400
_______________________________________________________________________________
*1) Cuprinde si un numar de 5 autoturisme necesare extinderii activitatii
de control si deservirii secretarului general si a celor 4 secretari generali
adjuncti, functii nou-introduse in structura ministerelor, care implica
numeroase deplasari impuse de natura muncii.
*2) Autoturismele si consumul de carburanti se finanteaza din fondurile
PHARE. Numarul de autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului
finantelor, in functie de dotarile rezultate din protocoalele si
memorandumurile incheiate cu organismele internationale.
*) Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat.
NOTA:
1) Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat
a judetului Tulcea are in dotare o salupa pentru control si activitate curenta.
2) Mijloacele de transport si consumul maxim de carburanti pentru Directia
Generala a Vamilor sunt cele prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului
nr. 147/1996, cu modificarile ulterioare.
3) Nu se considera depasiri la consumul de carburanti normat pe autovehicul
consumul care, la nivelul anului, se incadreaza in limita combustibilului
normat in raport cu numarul de autovehicule aprobat fiecarei unitati.
ANEXA 4
Numarul maxim de posturi = 1.500
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetelor acestora)
MINISTERUL FINANTELOR
STRUCTURA ORGANIZATORICA TRANZITORIE A MINISTERULUI FINANTELOR
__________
| MINISTRU |
|__________|
: CABINET :
: DEMNITAR :
:..........:
______________ |
| | |
| COLEGIUL |------------|
| MINISTERULUI | |_________________________________________
|______________| | | |
| | |
_________________________|___________ _____|______ ______|_____
| | | | | COMISAR | | DIRECTOR
|
____|_____ ____|_____ | ____|_____ | GENERAL | | GENERAL
|
| SECRETAR | | SECRETAR | | | SECRETAR | |____________|
|____________|
| DE STAT | | DE STAT | | | DE STAT | _____|______ ______|_____
|__________| |__________| | |__________| | GARDA | | DIRECTIA
|
: CABINET : : CABINET : | : CABINET : | FINANCIARA | | GENERALA A
|
: DEMNITAR : : DEMNITAR : | : DEMNITAR : |____________| | VAMILOR*1)
|
:..........: :..........: | :..........:
|____________|
|
____|_____
| SECRETAR |
| GENERAL |
|__________|
|
______________________|________________________
_______|_______ _______|_______ _______|_______ |
| _____________ | | _____________ | | _____________ | |
|| DIRECTOR || || DIRECTOR || || DIRECTOR || |
|| GENERAL || || GENERAL || || GENERAL || |
||_____________|| ||_____________|| ||_____________|| |
| OFICIUL | | A CONTROLULUI | | INSPECTIA | |
| PENTRU | | | | GENERALA | |
| SUPRAVEGHEREA | | | | PENTRU | |
| ACTIVITATII | | | | ACTIVITATE | |
| DE ASIGURARE | | | | INTERNA | |
| SI | | | | | |
| REASIGURARE | | | | | |
|_______________| |_______________| |_______________| |
| DG | | DG | | DG | |
|_______________| |_______________| |_______________| |
|
______________|______________
___|___ ___|___ ___|___ ___|___
| MODUL | | MODUL | | MODUL | | MODUL |
| 1 | | 2 | | 3 | | 4 |
|_______| |_______| |_______| |_______|
_________
| MODUL 1 |
|_________|
|
__________________________________V_________________________
| DEPARTAMENT |
| SERVICII INTERNE |
|____________________________________________________________|
| ____________________________________ |
| | | | | |
| | __________ | | | |
| ___|_| DIRECTOR | | CONSILIERI | D | |
| | | |__________| | | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| | | | DIRECTOR | | ORGANIZARE, | | |
| |___|_| GENERAL | | RESURSE UMANE | DG | |
| | | |__________| | SI FINANCIAR | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | | | |
| | | | GENERAL | | JURIDICA | DG | |
| | | |__________| | | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| __________ |___|_| DIRECTOR | | | | |
| | SECRETAR | | | | GENERAL | | DE COMUNICARE | DG | |
| | GENERAL |____| | |__________| | | | |
| | ADJUNCT | | |______________|________________|____| |
| |__________| | ____________________________________ |
| | | | | | |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | ECONOMICA, | D | |
| | | |__________| | SOCIAL- | | |
| | | | ADMINISTRATIV | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | DE TEHNOLOGIA | | |
| | | | GENERAL | | INFORMATIEI | DG | |
| | | |__________| | FINANCIARE | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | | | | |
| | | | DE PREGATIRE | | |
| | | __________ | SI | | |
| |___|_| DIRECTOR | | PERFECTIONARE | | |
| | | |__________| | A PERSONALULUI | D | |
| | | | FINANTELOR | | |
| | | | PUBLICE SI | | |
| | | | VAMAL | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | DE INTEGRARE | | |
| | | | GENERAL | | EUROPEANA | DG | |
| | | |__________| | | | |
| | |______________|________________|____| |
| | _____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | DE SOLUTIONARE | | |
| | | GENERAL | | A PLANGERILOR | DG | |
| | |__________| | | | |
| |______________|________________|____| |
|____________________________________________________________|
_________
| MODUL 2 |
|_________|
|
__________________________________V_________________________
| DEPARTAMENT |
| BUGET |
|____________________________________________________________|
| ____________________________________ |
| | __________ | DE ANALIZA | | |
| ___|_| DIRECTOR | | MACROECONOMICA | | |
| | | | GENERAL | | FINANCIARA SI | DG | |
| | | |__________| | PREVIZIUNE | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | A BUGETULUI | | |
| | | | GENERAL | | DE STAT*2) | DG | |
| | | |__________| | | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | A FINANTELOR | | |
| __________ |___|_| DIRECTOR | | INSTITUTIILOR | | |
| | SECRETAR | | | | GENERAL | | PUBLICE SI | DG | |
| | GENERAL |____| | |__________| | DREPTURI | | |
| | ADJUNCT | | | | SALARIALE | | |
| |__________| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | | A FINANTELOR | | |
| | | __________ | APARARII | | |
| |___|_| DIRECTOR | | NATIONALE, | | |
| | | | GENERAL | | ORDINII | DG | |
| | | |__________| | PUBLICE SI | | |
| | | | SIGURANTEI | | |
| | | | NATIONALE | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | EVALUAREA | | |
| | | GENERAL | | FINANTARII | DG | |
| | |__________| | ACTIVITATILOR | | |
| | | ECONOMICE | | |
| |______________|________________|____| |
|____________________________________________________________|
_________
| MODUL 3 |
|_________|
|
__________________________________V_________________________
| DEPARTAMENT |
| TREZORERIE SI DATORIE PUBLICA |
|____________________________________________________________|
| ____________________________________ |
| | __________ | | | |
| ___|_| DIRECTOR | | | | |
| | | | GENERAL | | A TREZORERIEI | DG | |
| | | |__________| | | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | A DATORIEI | | |
| | | | GENERAL | | PUBLICE*3) | DG | |
| | | |__________| | | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | A RELATIILOR | | |
| __________ |___|_| DIRECTOR | | FINANCIARE CU | | |
| | SECRETAR | | | | GENERAL | | ORGANISME | DG | |
| | GENERAL |____| | |__________| | INTERNATIONALE | | |
| | ADJUNCT | | |______________|________________|____| |
| |__________| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| | |_| DIRECTOR | | LEGISLATIE | | |
| |___| | GENERAL | | CONTABILA | DG | |
| | | |__________| | | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | OFICIUL DE | | |
| | | GENERAL | | PLATI SI | DG | |
| | |__________| | CONTRACTARE | | |
| | | PHARE | | |
| |______________|________________|____| |
|____________________________________________________________|
_________
| MODUL 4 |
|_________|
|
__________________________________V_________________________
| DEPARTAMENT |
| POLITICA IMPOZITELOR SI ADMINISTRAREA VENITURILOR |
|____________________________________________________________|
| ____________________________________ |
| | __________ | | | |
| ___|_| DIRECTOR | | LEGISLATIE | | |
| | | | GENERAL | | IMPOZITE | DG | |
| | | |__________| | DIRECTE | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | LEGISLATIE | | |
| | | | GENERAL | | IMPOZITE | DG | |
| | | |__________| | INDIRECTE | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | ACORDURI | | |
| |___|_| DIRECTOR | | FISCALE | D | |
| | | |__________| | INTERNATIONALE | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | | PROCEDURI | | |
| | | __________ | FISCALE SI | | |
| |___|_| DIRECTOR | | SISTEM | | |
| | | | GENERAL | | INFORMATIONAL | DG | |
| | | |__________| | PENTRU | | |
| | | | VENITURILE | | |
| | | | STATULUI | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| __________ | | __________ | | | |
| | SECRETAR | |___|_| DIRECTOR | | DE EVALUARE A | | |
| | GENERAL |____| | |__________| | VENITURILOR | D | |
| | ADJUNCT | | | | PUBLICE | | |
| |__________| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | | | | |
| | | __________ | DE COLECTARE A | | |
| |___|_| DIRECTOR | | VENITURILOR | | |
| | | | GENERAL | | STATULUI SI DE | DG | |
| | | |__________| | APLICARE A | | |
| | | | EXECUTARII | | |
| | | | SILITE | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | | | |
| |___|_| DIRECTOR | | ASISTENTA | | |
| | | |__________| | PENTRU | D | |
| | | | CONTRIBUABILI | | |
| | |______________|________________|____| |
| | ____________________________________ |
| | | __________ | ADMINISTRAREA | | |
| |___|_| DIRECTOR | | MONOPOLULUI DE | D | |
| | |__________| | STAT | | |
| |______________|________________|____| |
|____________________________________________________________|
*1) Functioneaza conform Hotararii Guvernului nr. 147/1996, cu modificarile
ulterioare.
*2) Include si Directia fondului national de preaderare, Directia
programarea investitiilor publice, precum si Directia reglementarea si
monitorizarea achizitiilor publice.
*3) Include si Directia administrarea activelor statului.
LEGENDA:
DG = directie generala; D = directie.