HOTARARE Nr. 447 din 12 august 1997
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 197 din 18 august 1997
In temeiul prevederilor art. 115 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Ministerul Finantelor se organizeaza si functioneaza ca organ al
administratiei publice centrale de specialitate cu rol de sinteza, care aplica
strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice.
Art. 2
Ministerul Finantelor exercita administrarea generala a finantelor publice,
asigurand utilizarea parghiilor financiare si valutare in concordanta cu
cerintele economiei de piata si pentru stimularea initiativei agentilor
economici.
Art. 3
In realizarea obiectului sau de activitate, stabilit de legislatia in
vigoare, Ministerul Finantelor are, in principal, urmatoarele atributii:
1. elaboreaza proiectul bugetului de stat, al legii bugetare anuale si
raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum si proiectul legii de
rectificare a bugetului de stat, operand rectificarile corespunzatoare;
2. stabileste echilibrul bugetar in faza de elaborare a proiectului
bugetului de stat si a rectificarii acestuia;
3. stabileste metodologii pentru elaborarea proiectului bugetului de stat,
a proiectelor bugetelor fondurilor speciale si a proiectelor bugetelor locale;
4. urmareste executia operativa a bugetului de stat general consolidat;
stabileste masurile necesare pentru incasarea veniturilor si limitarea
cheltuielilor in vederea incadrarii in deficitul bugetar aprobat;
5. elaboreaza clasificatia indicatorilor privind finantele publice;
6. elaboreaza proiectul bugetului asigurarilor sociale de stat, al legii
bugetului asigurarilor sociale de stat anuale, precum si proiectul legii de
rectificare a acestuia;
7. stabileste masuri pentru asigurarea echilibrului financiar-valutar;
8. administreaza contul general al trezoreriei statului, deschis la Banca
Nationala a Romaniei, in care scop incheie conventii cu aceasta;
9. stabileste sistemul de organizare si functionare a trezoreriei statului
in vederea asigurarii efectuarii operatiunilor de incasari si plati pentru sectorul
public;
10. elaboreaza si administreaza bugetul de venituri si cheltuieli al
trezoreriei statului;
11. colaboreaza cu Banca Nationala a Romaniei la elaborarea balantei de
plati externe, a balantei creantelor si angajamentelor externe, a reglementarilor
din domeniul monetar si valutar si informeaza semestrial Guvernul asupra
modului de realizare a acestora, cu propuneri de solutii in acoperirea
deficitului sau utilizarii excedentului din contul curent al balantei de plati
externe;
12. contracteaza si garanteaza imprumuturi de stat de pe piata financiara
interna si externa, in scopul si in limitele competentelor stabilite de lege;
13. asigura punerea in circulatie prin Banca Nationala a Romaniei, pe baza
de conventie, a bonurilor de tezaur sau a altor instrumente specifice;
14. elaboreaza lucrarile privind contul general anual de executie a
bugetului de stat si, respectiv, a bugetului asigurarilor sociale de stat,
precum si conturile anuale de executie a bugetelor fondurilor speciale si
proiectele de legi referitoare la aceste conturi de executie, pe care le
prezinta spre insusire Guvernului, in vederea transmiterii spre aprobare
Parlamentului;
15. elaboreaza sau avizeaza proiecte de acte normative pentru aprobarea
normelor si normativelor de cheltuieli si acordarea unor drepturi salariatilor
din institutiile publice;
16. colaboreaza cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale in procesul
elaborarii de acte normative privind salarizarea pentru personalul din
institutiile publice, asistenta sociala si asigurarile sociale;
17. elaboreaza proiecte de acte normative privind stabilirea impozitelor
directe si indirecte si urmareste perfectionarea asezarii acestora;
18. elaboreaza, pe baza modelului-cadru al Organizatiei pentru Cooperare si
Dezvoltare Economica (O.E.C.D.), proiectul roman de conventie pentru evitarea
dublei impuneri si urmareste actualizarea acestuia in concordanta cu
recomandarile adoptate de O.E.C.D.;
19. negociaza, pregateste parafarea, semnarea si ratificarea conventiilor
pentru evitarea dublei impuneri negociate;
20. elaboreaza strategii, studii comparative, prioritati si proiecte de
acte normative privind politica fiscala a Romaniei in domeniul conventiilor
pentru evitarea dublei impuneri;
21. elaboreaza proiecte de acte normative in domeniul evidentei contabile,
financiare si de gestiune si urmareste perfectionarea sistemului de evidenta
contabila;
22. avizeaza proiectele de acte normative care genereaza sporuri de
cheltuieli sau modificari de venituri ale statului si au influente asupra
echilibrului bugetar;
23. analizeaza, fundamenteaza, propune cadrul legislativ si stabileste
masuri privind imprumuturile necesare acoperirii deficitului bugetar si
refinantarii acestuia sau pentru actiuni si lucrari de interes public;
administreaza mijloacele financiare imprumutate, urmareste rambursarea acestora
si achitarea dobanzilor aferente, in conditiile legii;
24. elaboreaza proiecte de acte normative cu privire la: colectarea
veniturilor bugetare, procedurile de control fiscal, licitatiile de achizitii
publice, combaterea si sanctionarea evaziunii fiscale, atribuirea codului
fiscal si la relatiile dintre contribuabili si administratia fiscala;
25. exercita, prin organele sale de specialitate, controlul utilizarii
creditelor bugetare de catre institutiile publice; controleaza in conditiile
legii, activitatea financiara a agentilor economici, urmarind stabilirea
corecta si indeplinirea integrala si la termen a obligatiilor financiare si
fiscale fata de stat;
26. exercita, prin organele sale de specialitate, controlul operativ si
inopinat in legatura cu aplicarea si cu respectarea legislatiei fiscale si
vamale;
27. actioneaza, prin mijloace specifice, pentru combaterea evaziunii
fiscale si a coruptiei;
28. infaptuieste politica vamala, in concordanta cu cadrul legislativ
existent;
29. asigura administrarea monopolului de stat, in conditiile legii;
30. analizeaza documentatiile tehnico-economice si emite acordul pentru
realizarea obiectivelor noi de investitii finantate partial sau integral de la
bugetul de stat, de la bugetele locale, de la bugetele fondurilor speciale si
din credite externe;
31. avizeaza programe de investitii publice anuale si multianuale,
elaborate de ordonatorii principali de credite;
32. propune cadrul legislativ si elaboreaza cadrul metodologic privind
activitatea de asigurari si exercita supravegherea aplicarii dispozitiilor
legale in acest domeniu, pentru stabilirea starii de insolvabilitate a societatilor
comerciale din sfera asigurarilor si pentru apararea drepturilor asiguratilor;
33. exercita calitatea de reprezentant al Romaniei la organismele
internationale cu caracter financiar;
34. coordoneaza, negociaza si incheie acorduri internationale, in numele
statului, in domeniul relatiilor financiare si valutare, in colaborare cu
Ministerul Afacerilor Externe;
35. analizeaza periodic modul de realizare a prevederilor bugetare, in
corelare cu indicatorii macroeconomici, si prezinta informari Guvernului, cu
propuneri de imbunatatire;
36. propune strategii de dezvoltare pe termen lung si solutii de reforma in
domeniul finantelor;
37. reprezinta statul, ca subiect de drepturi si obligatii, in fata
organelor de justitie, precum si in orice alte situatii in care acesta
participa nemijlocit, in nume propriu, in raporturi juridice, daca legea nu
stabileste in acest scop un alt organ;
38. solutioneaza, in conformitate cu prevederile legale, plangerile,
contestatiile, cererile de revizuire si apelurile persoanelor fizice si
juridice, indreptate impotriva modului de rezolvare a acestora de catre
organele Ministerului Finantelor;
39. elaboreaza, implementeaza si dezvolta sistemul informatic in domeniul
finantelor;
40. asigura, potrivit legii, tiparirea hartiilor de valoare de natura
titlurilor de stat, bonurilor de tezaur, obligatiilor necesare finantarii
datoriei publice, timbrelor fiscale, precum si a formularelor si imprimatelor
tipizate utilizate in activitatea fiscala si financiar-contabila;
41. editeaza materiale de specialitate necesare mediatizarii problematicii
financiare, in vederea cunoasterii sale de catre personalul propriu si de catre
contribuabili;
42. asigura elaborarea, tiparirea si difuzarea publicatiei "Revista
finante, credit, contabilitate", prin finantare din venituri
extrabugetare.
Din veniturile incasate din vanzare, se acopera cheltuielile materiale
ocazionate de realizarea si vanzarea revistei, inclusiv plata drepturilor
colaboratorilor, stabilite conform reglementarilor legale in vigoare.
Veniturile si cheltuielile aferente acestei activitati vor fi evidentiate
si contabilizate in mod distinct, potrivit prevederilor legale.
Disponibilitatile banesti aflate in cont la finele anului, dupa scaderea
obligatiilor de plata si a incasarilor anticipate, se fac venit la bugetul de
stat;
43. exercita atributiile ce-i revin, potrivit legii, asupra activitatii
regiilor autonome aflate in subordinea si, respectiv, sub autoritatea sa;
44. indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru
domeniul sau de activitate.
Art. 4
In exercitarea atributiilor sale, Ministerul Finantelor colaboreaza cu
celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu
autoritatile publice locale si cu alte organisme.
Art. 5
In indeplinirea atributiilor sale, Ministerul Finantelor este autorizat:
1. sa dea agentilor economici, ca urmare a controlului, dispozitii
obligatorii pentru luarea masurilor de respectare a legii;
2. sa ia masuri pentru aplicarea sanctiunilor prevazute de lege in
competenta ministerului;
3. sa aprobe, in conditiile prevazute de lege, inlesniri, restituiri,
compensari si amanari la plata impozitelor, taxelor si a altor varsaminte
obligatorii la bugetul de stat, precum si repunerea in termen a cererilor si a
contestatiilor;
4. sa dispuna plata, din conturile agentilor economici, in conditiile
legii, a varsamintelor obligatorii la bugetul de stat, neachitate in termen,
precum si a majorarilor pentru intarzierea la plata a acestora;
5. sa stabileasca orice alte masuri, in conditiile prevazute de lege.
Art. 6
Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice, institutiile
publice, precum si agentii economici au obligatia de a pune la dispozitia
Ministerului Finantelor, la cererea acestuia, datele si informatiile necesare
realizarii atributiilor sale.
Art. 7
(1) Ministerul Finantelor are structura organizatorica prevazuta in anexa
nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finantelor, se pot
organiza servicii, birouri, colective temporare prevazute la art. 9 din Legea
nr. 40/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, si se poate stabili
numarul posturilor de director general adjunct, director adjunct si asimilatii
acestora.
(2) Numarul maxim de posturi este de 1.261, exclusiv demnitarii.
(3) Ministerul Finantelor functioneaza cu un numar de 6 secretari de stat.
(4) In numarul maxim de posturi prevazut la alin. (2) nu sunt incluse
posturile aferente activitatii de control financiar si a Garzii financiare
care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se stabilesc separat, prin ordin
al ministrului finantelor.
Art. 8
(1) In cadrul structurii organizatorice a Ministerului Finantelor functioneaza
un numar de 7 departamente conduse de cate un secretar de stat sau secretar
executiv. Functia de secretar executiv se asimileaza, din punct de vedere al
salarizarii, cu functia de subsecretar de stat. Ministerul Finantelor poate
utiliza un post de secretar general cu salarizarea prevazuta pentru una dintre
functiile de la pct. 5 din nota la anexa nr. 8 la Legea salarizarii nr.
40/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, si cu indemnizatia de
conducere aferenta functiei de director general, prevazuta in aceeasi anexa.
(2) Functiile de secretar executiv si de secretar general se inscriu in
numarul maxim de posturi aprobat prin prezenta hotarare, se ocupa prin concurs,
in conditiile legii, iar persoanele care promoveaza concursul se numesc in
functii prin ordin al ministrului finantelor.
Art. 9
(1) Atributiile, sarcinile si raspunderile secretarilor de stat,
secretarilor executivi, secretarului general si ale celuilalt personal din
aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile sale teritoriale
se stabilesc, in conformitate cu structura organizatorica prevazuta in anexa
nr. 1 la prezenta hotarare, prin regulament de organizare si functionare,
aprobat prin ordin al ministrului finantelor.
(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului din
aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile sale teritoriale
se stabilesc prin fisa postului, care se intocmeste pe baza regulamentului de
organizare si functionare a ministerului si se semneaza de catre salariat si
seful ierarhic.
Art. 10
Personalul incadrat la Directia generala de tehnologia informatiei
financiare pe functiile prevazute in anexa nr. 4 la Hotararea Guvernului nr.
281/1993, cu modificarile ulterioare, in conditiile art. 34 din Legea
salarizarii nr. 40/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, beneficiaza
de salariile de baza incluse in anexa respectiva, inclusiv de majorarea cu 15%
a acestora.
Art. 11
(1) Conducerea Ministerului Finantelor se exercita de catre ministrul
finantelor. Ministrul finantelor conduce intreaga activitate a ministerului si
il reprezinta in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati publice
si cu organizatii din tara, cu organisme similare din strainatate, precum si cu
persoane juridice si fizice.
(2) In cadrul Ministerului Finantelor functioneaza Colegiul ministerului,
ca organ consultativ a carui organizare si componenta se aproba prin ordin al
ministrului finantelor.
Art. 12
(1) In exercitarea conducerii ministerului, ministrul finantelor emite
norme, ordine si instructiuni.
(2) Ministrul finantelor este abilitat sa delege unele dintre atributiile
sale structurilor din subordine.
Art. 13
(1) Unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului
Finantelor, dupa caz, sunt prevazute in anexa nr. 2 la prezenta hotarare.
(2) Pentru coordonarea programului de dezvoltare regionala se pot infiinta
consilii financiare teritoriale, prin ordin al ministrului finantelor.
Art. 14
Structura organizatorica, normativele de personal, criteriile de
constituire a compartimentelor unitatilor subordonate se aproba prin ordin al
ministrului finantelor.
Art. 15
Statele de functii ale unitatilor subordonate se aproba de Ministerul
Finantelor.
Art. 16
Infiintarea si desfiintarea unitatilor subordonate Ministerului Finantelor
se aproba prin ordin al ministrului finantelor, in conditiile legii.
Art. 17
Ministerul Finantelor are in dotare un parc auto necesar activitatii sale
specifice, in structura, numarul si consumul de carburanti prevazute in anexa
nr. 3.
Art. 18
(1) Prefecturile, impreuna cu consiliile judetene, Consiliul General al
Municipiului Bucuresti si consiliile locale, vor sprijini asigurarea spatiilor
corespunzatoare pentru desfasurarea activitatii unitatilor din teritoriu,
subordonate Ministerului Finantelor.
(2) In localitatile in care unitatile teritoriale subordonate Ministerului
Finantelor nu dispun de spatii corespunzatoare, consiliile locale vor sprijini
aceste unitati prin asigurarea, in conditiile legii, de amplasamente in vederea
construirii de sedii proprii. Ministerul Finantelor va prevedea, in programul
propriu de investitii, fonduri, in vederea construirii unor astfel de
obiective.
Art. 19
Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 20
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 76 din
27 aprilie 1995; art. 16 alin. (1) si anexele nr. 3 si 4 la Hotararea
Guvernului nr. 775/1996 pentru aprobarea structurii organizatorice si de
personal a Oficiului Concurentei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 224 din 19 septembrie 1996; anexa nr. 3 privind autovehiculele de
transport persoane si marfa din dotarea Ministerului Finantelor si unitatile
sale subordonate la Hotararea Guvernului nr. 788/1992 privind organizarea si
functionarea Ministerului Finantelor, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 336 din 29 decembrie 1992 si Hotararea Guvernului nr.
783/1990 privind infiintarea Centrului de calcul electronic al Ministerului
Finantelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 88 din 9
mai 1992.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
MINISTERUL FINANTELOR
------------------
| MINISTRU |
------------------
| -------------
|-------| CONSILIERII |
------------------ | -------------
| SECRETAR GENERAL | -------| -----------------------------
------------------ |----------|DIRECTIA GENERALA ORGANIZARE,|
| |RESURSE UMANE SI FINANCIAR |
| -----------------------------
| -----------------------------
|----------|DIRECTIA GENERALA JURIDICA |
| -----------------------------
| -----------------------------
|----------|DIRECTIA PRESA, RELATII CU |
| | PUBLICUL SI PROTOCOL |
| -----------------------------
| -------------------------------
|--------|DIRECTIA GENERALA A VAMILOR*)|
| -------------------------------
| -----------------------------
| | DIRECTIA ECONOMICA, |
|----------| SOCIAL-ADMINISTRATIV |
| -----------------------------
----------------------------------------------------
| | | | | | |
| | | | | | |
--- --- --- --- --- --- ---
| A | | B | | C | | D | | E | | F | | G |
--- --- --- --- --- --- ---
SEMNIFICATIA CASUTEI A
----------------
| DEPARTAMENTUL |
| BUGETULUI SI |
| TREZORERIEI |
----------------
|
--------------------------------------------------------------
| | | | |
------------ ------------- ----------- ------------ -------------
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA |
| GENERALA A | | GENERALA A | | GENERALA | | GENERALA A | | GENERALA |
| BUGETULUI | | FINANTELOR | | A | | FINANTELOR | | EVALUAREA |
| DE STAT | |INSTITUTIILOR| |TREZORERIEI| | APARARII | | FINANTARII |
------------ | PUBLICE SI | ----------- | NATIONALE, | |ACTIVITATILOR|
| DREPTURI | | ORDINII | | ECONOMICE |
| SALARIALE | | PUBLICE SI | -------------
------------- | SIGURANTEI |
| NATIONALE |
------------
SEMNIFICATIA CASUTEI B
----------------
| DEPARTAMENTUL |
| POLITICILOR |
| FISCALE |
----------------
|
----------------------------------------------
| | | |
------------ ------------ ----------- --------------
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA |
| GENERALA | | GENERALA | | GENERALA | | ACORDURI |
| LEGISLATIE | | LEGISLATIE | |LEGISLATIE | | FISCALE |
| IMPOZITE | | IMPOZITE | | CONTABILA | |INTERNATIONALE|
| DIRECTE | | INDIRECTE | ----------- --------------
------------ ------------
SEMNIFICATIA CASUTEI C
---------------
| DEPARTAMENTUL |
| CONTROLULUI |
| FINANCIAR |
---------------
|
-----------------------------------------------
| | | |
------------ ------------ ------------- ---------------
| DIRECTIA | | GARDA | | INSPECTIA | | DIRECTIA |
| GENERALA A | | FINANCIARA | | GENERALA | | GENERALA DE |
| CONTROLULUI | ------------ | PENTRU | | SOLUTIONARE |
------------- | ACTIVITATE | | A PLANGERILOR |
| INTERNA*) | ---------------
-------------
SEMNIFICATIA CASUTEI D
------------------
| DEPARTAMENTUL |
| PARTICIPATIILOR |
| STATULUI, |
| ADMINISTRARII |
| MONOPOLULUI |
| DE STAT |
------------------
|
------------------------------------
| | |
----------------- ------------ -----------------
|DIRECTIA GENERALA| | DIRECTIA | | OFICIUL DE |
|A PARTICIPATIILOR| | GENERALA | | SUPRAVEGHERE |
| STATULUI, | | PROGRAME SI| | A ACTIVITATII |
|ADMINISTRAREA | | ACORDURI | | DE ASIGURARE |
|MONOPOLULUI | | INVESTITII | | SI REASIGURARE*)|
|DE STAT SI A | | PUBLICE SI | ------------------
|BUNURILOR | | ACHIZITII |
|PROPRIETATEA | | PUBLICE |
|STATULUI | ------------
-----------------
SEMNIFICATIA CASUTEI E
------------------
| DEPARTAMENTUL |
| DATORII |
| PUBLICE SI |
| RELATIILOR |
| FINANCIARE |
| CU ORGANISME |
| INTERNATIONALE*)|
------------------
|
---------------------------------------------------
| | |
------------------- ------------------- -------------------
| DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA GENERALA |
| A RELATIILOR | | A DATORIEI PUBLICE| | ACORDURI |
| FINANCIARE | ------------------- | GUVERNAMENTALE SI |
| CU ORGANISME | | INTEGRARE |
| INTERNATIONALE | | EUROPEANA |
------------------- -------------------
SEMNIFICATIA CASUTEI F
------------------
| DEPARTAMENTUL |
| ANALIZA |
| MACROECONOMICA SI|
| INFORMATIZAREA |
| SISTEMULUI |
| FINANCIAR |
------------------
|
-----------------------------------------------
| | |
------------------- ------------------ ---------------
| DIRECTIA GENERALA| | DIRECTIA GENERALA| | DIRECTIA |
| DE ANALIZA | | DE TEHNOLOGIA | |DE PREGATIRE |
| MACROECONOMICA | | INFORMATIEI | | SI |
| FINANCIARA SI | | FINANCIARE | | PERFECTIONARE |
| PREVIZIUNE | ------------------ | A PERSONALULUI|
------------------ | FINANTELOR |
| PUBLICE |
| SI VAMAL |
---------------
SEMNIFICATIA CASUTEI G
---------------
| DEPARTAMENTUL |
| ADMINISTRARII |
| VENITURILOR |
---------------
|
-------------------------------------------------------
| | | |
---------------- ------------- -------------- --------------
| DIRECTIA | | DIRECTIA DE | | DIRECTIA | | DIRECTIA |
| GENERALA | | EVALUARE A | | GENERALA | | ASISTENTA |
| METODOLOGIA | | VENITURILOR | | DE COLECTARE | | PENTRU |
| PROCESULUI | | PUBLICE | | A VENITURILOR| | CONTRIBUABILI|
| DECLARATIILOR | ------------- | STATULUI SI | --------------
| SI GESTIONAREA | | DE APLICARE |
| DOSARELOR | | A EXECUTARII |
| FISCALE | | SILITE |
---------------- --------------
-------------
*) Coordonatorul departamentului indeplineste si functia de presedinte al
Comitetului interministerial de garantii si credite de comert exterior.
*) Functioneaza la nivel de directie generala.
*) Functioneaza conform Hotararii Guvernului nr. 147/1996, cu modificarile
ulterioare.
ANEXA 2
UNITATILE
in subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor
Numarul maxim
de posturi de
specialitate
I. Institutii publice finantate de la
bugetul de stat
1. Directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat
judetene, in subordinea carora
functioneaza administratiile financiare
municipale, circumscriptiile financiare
orasenesti si perceptiile rurale si
Directia generala a finantelor publice si
controlului financiar de stat a municipiului
Bucuresti, in subordinea careia functioneaza
administratiile financiare ale sectoarelor
municipiului Bucuresti 24.624
2. Directia Generala a Vamilor si unitatile
subordonate acesteia 6.580
3. Cabinetul medical 6
II. Regii autonome
1. Regia Autonoma "Imprimeria Nationala", infiintata prin
Hotararea Guvernului nr. 596/1992, modificata si completata prin Hotararea
Guvernului nr. 109/1996 si republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 64 din 29 martie 1996.
2. Regia Autonoma "Loteria Nationala", infiintata prin Hotararea
Guvernului nr. 816/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 350 din 19 decembrie 1994.
NOTA:
a) In numarul de posturi de la pct. I nu sunt incluse:
- posturile aferente activitatii de control financiar si a Garzii
financiare, care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se aproba de ministrul
finantelor;
- posturile de agent fiscal si de operator de rol de la municipii, orase si
comune, care se stabilesc prin normativ aprobat de ministrul finantelor, in
functie de numarul de localitati (sate, comune, orase), dispersia geografica a
acestora, numarul pozitiilor de rol si altele asemenea.
b) In numarul de posturi de specialitate prevazute in prezenta anexa nu
sunt cuprinse posturile de dactilograf si stenodactilograf,
secretar-dactilograf, functionar, sef depozit, magaziner, arhivar, portar,
paznic, ingrijitor, bufetier, manipulant bunuri, curier, muncitor si altele
asemenea, care pot fi de cel mult 15% din numarul de posturi de specialitate si
care se repartizeaza pe unitati, cu aprobarea ministrului finantelor.
c) Procentul de cel mult 15% se aplica si asupra numarului de posturi care
se aproba de ministrul finantelor, in conditiile prevazute la lit. a).
d) In cazuri deosebite, procentul de maximum 15% poate fi modificat pana la
cel mult 18% pentru unitatile de la pct. I.2. de catre ministrul finantelor.
ANEXA 3
MIJLOACELE DE TRANSPORT
SI CONSUMUL MAXIM DE CARBURANTI
----------------------------------------------------------------------
| Nr. | | Tipul | Numarul | Consumul maxim|
| crt.| Unitatea | mijlocului | maxim aprobat | de carburanti |
| | | de transport | (bucati) | (litri/luna) |
|-----|----------------|--------------|----------------|---------------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
|-----|----------------|--------------|----------------|---------------|
| 1. | Aparatul |- autoturism | 17 | 300 |
| | propriu |--------------|----------------|---------------|
| | |- autovehicul | | |
| | | pentru | | |
| | |transport de | | |
| | | marfa si de | | |
| | | persoane | 1 | 400 |
| | |--------------|----------------|---------------|
| | |- autovehicul | | |
| | | pentru | | |
| | | transport | | |
| | | de marfa | 1 | 400 |
|-----|----------------|--------------|----------------|---------------|
| 2. | Consiliile |- autoturisme |cate 1 pentru | 500 |
| | financiare | | fiecare | |
| | teritoriale | | consiliu | |
|-----|----------------|--------------|----------------|---------------|
| 3. | Directiile |- autoturisme |cate 3 pentru | 300 |
| |generale ale | | fiecare | |
| | finantelor | |D.G.F.P.C.F.S.*)| |
| | publice si |--------------|----------------|---------------|
| | controlului |- autoturisme |cate 1 pentru | 450 |
| | financiar | | fiecare | |
| | de stat din | |D.G.F.P.C.F.S.*)| |
| | judete si | | judeteana si | |
| | municipiul | | 2 pentru | |
| | Bucuresti | |D.G.F.P.C.F.S.*)| |
| | | | a municipiului | |
| | | | Bucuresti | |
| | |--------------|----------------|---------------|
| | |- autovehicule| cate 1 pentru | 450 |
| | | pentru | fiecare | |
| | | transport |D.G.F.P.C.F.S.*)| |
| | | valori la | judeteana si | |
| | | trezorerie | 2 pentru | |
| | | |D.G.F.P.C.F.S.*)| |
| | | | a municipiului | |
| | | | Bucuresti | |
| | |--------------|----------------|---------------|
| | |- autovehicule|cate 2 pentru | 400 |
| | | pentru |D.G.F.P.C.F.S.*)| |
| | | transport |Arad, Bihor, | |
| | | de marfa |Constanta, Timis| |
| | | | si a | |
| | | | municipiului | |
| | | | Bucuresti si | |
| | | | cate 1 pentru | |
| | | | celelalte | |
| | | |D.G.F.P.C.F.S.*)| |
|-----|----------------|--------------|----------------|---------------|
| 4. |Administratiile | - autoturisme| cate 1 | 300 |
| |financiare si | | pentru fiecare | |
| |circumscriptiile| | unitate | |
| | financiare |--------------|----------------|---------------|
| |din municipiile | - autoturisme| cate 1 | 450 |
| | si orasele cu | | pentru fiecare | |
| | peste 50.000 | | administratie | |
| |locuitori si | | financiara | |
| |din sectoarele | | de sector | |
| | municipiului |--------------|----------------|---------------|
| | Bucuresti |- autovehicule| cate 1 pentru | 450 |
| | | pentru | fiecare | |
| | | transport | unitate care | |
| | | valori la |are in structura| |
| | | trezorerie |activitate de | |
| | | | trezorerie | |
| | |--------------|----------------|---------------|
| | |- autovehicule| cate 1 pentru | 400 |
| | | pentru | fiecare | |
| | | transport | unitate | |
| | | de marfa | | |
|-----|----------------|--------------|----------------|---------------|
| 5. |Administratiile | - autoturisme| cate 1 | 300 |
| |financiare si | | pentru fiecare | |
| |circumscriptiile| | unitate care | |
| | financiare | | are in | |
| |din municipii si| | structura | |
| | orase, altele | | activitate de | |
| | decat cele de | | trezorerie | |
| | la pct. 4 |--------------|----------------|---------------|
| | |- autovehicule| cate 1 pentru | 450 |
| | | pentru | fiecare | |
| | | transport | unitate care | |
| | | valori la |are in structura| |
| | | trezorerie |activitate de | |
| | | | trezorerie | |
|-----|----------------|--------------|----------------|---------------|
| 6. | Garda | autoturisme | 300 | 400 |
| | financiara | | | |
|-----|----------------|--------------|----------------|---------------|
*) D.G.F.P.C.F.S. = Directia generala a finantelor publice si controlului
financiar de stat.
NOTA:
1. Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat
a judetului Tulcea are in dotare o salupa pentru control si activitate curenta.
2. Mijloacele de transport si consumul maxim de carburanti pentru Directia
Generala a Vamilor sunt cele prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului
nr. 147/1996, cu modificarile ulterioare.
3. Nu se considera depasire la consumul de carburanti normat pe autoturism
consumul care, la nivelul anului, se incadreaza in limita combustibilului
normat in raport cu numarul de autoturisme aprobat fiecarei unitati.