HOTARARE Nr. 936 din 23 decembrie 1998
privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in
Informatica - ICI Bucuresti
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 509 din 29 decembrie 1998
In temeiul art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si
modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Se infiinteaza Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in
Informatica - ICI Bucuresti, prin reorganizarea Institutului de Cercetari in
Informatica Bucuresti care isi inceteaza activitatea.
(2) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI
Bucuresti este persoana juridica romana, cu sediul in municipiul Bucuresti, bd.
Maresal Averescu nr. 8 - 10, sectorul 1, si functioneaza dupa modelul regiilor
autonome, conform Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea
organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si
modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare, in coordonarea
Comisiei Nationale de Informatica.
Art. 2
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti
are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetari stiintifice si
dezvoltari tehnologice, reglementari de interes national privind domeniul
tehnologiei informatiei si comunicatiei de date. Institutul desfasoara
activitati de informatizare a administratiei publice, a sectoarelor economiei
nationale si a societatii in ansamblu, precum si activitati de comert interior
si exterior, marketing, servicii cu valoare adaugata in domeniul tehnologiilor
informatiei si comunicatiilor de date.
Art. 3
Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in
Informatica - ICI Bucuresti este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 4
(1) Personalul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica
- ICI Bucuresti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetari in
Informatica si isi pastreaza salariile avute la data transferului, pana la
negocierea noului contract colectiv de munca.
(2) Noul contract colectiv de munca va fi negociat si inregistrat la
Directia generala de munca si protectie sociala in termen de 60 de zile de la
data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 5
Imobilul, anexele si terenul aferent, situate in municipiul Bucuresti, bd.
Maresal Averescu nr. 8 - 10 si str. Roma nr. 4 - 6, sectorul 1, in care a
functionat Institutul de Cercetari in Informatica, trec in administrarea
Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti.
Art. 6
(1) Activul si pasivul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in
Informatica - ICI Bucuresti, stabilite pe baza situatiei patrimoniului la data
de 30 septembrie 1998, in suma de 13.475.668 mii lei, se preiau pe baza de
protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetari in Informatica.
(2) Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in
Informatica - ICI Bucuresti, stabilit la data de 30 septembrie 1998, este de
5.947.670 mii lei.
Art. 7
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti
isi desfasoara activitatea in conformitate cu reglementarile legale in vigoare,
precum si cu regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 2.
Art. 8
Comisia Nationala de Informatica, in calitate de organ coordonator, va
cuprinde in bugetul sau de venituri si cheltuieli fondurile necesare realizarii
unor investitii, dotari, aparatura, echipamente si instalatii.
Art. 9
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 10
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga art. 5 din
Hotararea Guvernului nr. 215/1995 privind organizarea si functionarea Comisiei
Nationale de Informatica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 70 din 18 aprilie 1995.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Presedintele Comisiei
Nationale de Informatica,
Sergiu Stelian Iliescu
Ministrul cercetarii
si tehnologiei,
Mircea Pusca
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti
____________________________
| CONSILIUL DE ADMINISTRATIE |
|____________________________|
|
________|_________ ______________________
____________________| DIRECTOR GENERAL |__________| CONSILIUL STIINTIFIC |
| |__________________| |______________________|
| |
| __________|____________
| | COMITETUL DE DIRECTIE |
| |_______________________|
| |
| ____________________|_______________________________________
| _____|______ ______|______ | _____|_____ ________|_______
| | DIRECTOR |___ | DIRECTOR | | | DIRECTOR | | DIRECTOR |
| | STIINTIFIC | | | PRODUCTIE | | | TEHNIC | | ECONOMIC |
| |____________| | | SI SERVICII | | |___________| |________________|
| | | |_____________| | | | | |
| ______|________ | | | _______|_________ | ____|____ |
| | COMPARTIMENTE | | _______|_______ | | COMPARTIMENTE | | |CONTABIL-| |
| | DE CERCETARE- | | | COMPARTIMENTE | | | DE REGLEMENTARI | | | SEF | |
| | DEZVOLTARE | | | DE TRANSFER | | | SI METODOLOGII | | |_________| |
| | PENTRU | | | TEHNOLOGIC SI | | | PENTRU | | | |
| | INFORMATICA | | | SERVICII | | | INFORMATICA | | | |
| |_______________| | | PENTRU | | |_________________| | | |
| | | INFORMATICA | | | | |
| | |_______________| | ____________|__ | |
| _______|________ | | SERVICIUL | | |
| | RELATII | | | ADMINISTRATIV | | |
| | INTERNATIONALE | | |_______________| | |
| |________________| | ____________|__ |
| ___________________ | | SERVICIUL | |
|__| CONTROL FINANCIAR | | | FINANCIAR- | |
| DE GESTIUNE | | | CONTABILITATE | |
|___________________| | |_______________| |
| ____________|_
| | SERVICIUL |
| | PROGRAMARE |
| | URMARIRE |
| | ACTIVITATE |
| |______________|
________________________________|___________________________
______|______ ________|_______ ____|____ _____|_____ ______|______
| MARKETING - | | RESURSE UMANE | | JURIDIC | | CONSILIER | | SERVICIUL |
| SERVICII - | | COMPARTIMENTUL | |_________| | SI CTE | | INFORMARE, |
| PROTOCOL | | FORMARE SI | |___________| | DOCUMENTARE |
|_____________| | PERFECTIONARE | | SI EDITARE |
|________________| |_____________|
ANEXA 2
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Institutului de Cercetare-Dezvoltare in
Informatica - ICI Bucuresti
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti,
denumit in continuare institut, este persoana juridica aflata in coordonarea
Comisiei Nationale de Informatica, care functioneaza dupa modelul regiilor
autonome, conform Ordonantei Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata
prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare, si isi desfasoara
activitatea pe baza prevederilor legale in vigoare si a prezentului regulament.
Art. 2
(1) Structura organizatorica a institutului este cuprinsa in anexa nr. 1 la
hotarare.
(2) Institutul poate infiinta in cadrul structurii sale subunitati fara
personalitate juridica, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
Modalitatea de constituire a acestora si relatiile lor in cadrul institutului
si cu tertii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare si
functionare.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
Art. 3
Institutul este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare
stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul tehnologiei informatiei si
comunicatiilor de date, prin participarea la elaborarea strategiei de
dezvoltare a domeniului si la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor
stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si
dezvoltare tehnologica in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiei de
date si a strategiei de informatizare a societatii romanesti.
Obiectul de activitate al institutului consta in:
- activitati de cercetare-dezvoltare;
- elaborarea de produse si sisteme informatice pentru diverse domenii de
utilizare, cu prioritate pentru sectorul public;
- dezvoltarea si implementarea de retele utilizator de calculatoare;
- elaborarea de studii de diagnoza si prognoza privind dezvoltarea
domeniului;
- servicii informatice pentru diverse domenii ale activitatii
economico-sociale;
- organizarea Bibliotecii nationale de programe si a productiei de programe
informatice;
- organizarea perfectionarii personalului din informatica, organizarea de
forme de invatamant postuniversitar, doctorate, scoli postuniversitare etc.;
- elaborarea de propuneri de documente normative, metodologice si de
standardizare privind regimul juridic si economic in domeniul tehnologiei
informatiei si comunicatiei de date si al produselor si serviciilor asociate
acestora, armonizate cu reglementarile Uniunii Europene;
- participarea la realizarea lucrarilor in cadrul colaborarii cu alte tari
pe linia academiilor de stiinta, a unor organisme internationale si a unor
institute similare ca profil;
- preluarea directa a unor proiecte mari de interes national, ca integrator
(antreprenor general), in domeniul informatizarii si conducerii;
- preluarea directa sau prin licitatie a unor proiecte mari internationale
ca integrator (antreprenor general);
- efectuarea de activitati de comert intern si activitati de import-export,
potrivit legii, exclusiv in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor;
- formarea de echipe specializate pentru anumite tipuri de produse in
domeniul tehnologiilor informatiei si comunicatiei de date, care, apoi, sa se
transforme in societati comerciale, persoane juridice independente, cu sediu
diferit, care astfel vor deveni parteneri de incredere ai institutului;
- transfer tehnologic al rezultatelor cercetarilor din domeniul tehnologiei
informatiei si comunicatiei de date;
- valorificarea rezultatelor cercetarilor din domeniul tehnologiei
informatiei si comunicatiei de date;
- activitati de productie si servicii in vederea sustinerii cercetarii si
dezvoltarii tehnologice in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiei de
date, precum si expozitii de profil;
- editarea si tiparirea de publicatii in domeniul tehnologiei informatiei
si comunicatiei de date.
In acest scop, institutul efectueaza:
a) cercetari fundamentale de baza si orientate pentru diferite domenii ale
tehnologiei informatiei si comunicatiei de date;
b) cercetare avansata si aplicata in informatica;
c) diseminarea rezultatelor cercetarii in informatica;
d) analiza, proiectarea, programarea si implementarea de sisteme complexe
de informatii pentru industrie si organisme ale administratiei publice;
e) elaborarea de reglementari, standarde, norme si metodologii in domeniu;
f) consultanta in informatica, control si management automat (studii de
fezabilitate, specificatii tehnice pentru oferte, studii de modernizare etc.);
g) livrarea de sisteme "la cheie", dezvoltate pe baza cerintelor
beneficiarilor;
h) dezvoltarea de software de aplicatie, cu inalte caracteristici de
generalizare;
i) pregatire si specializare in informatica, in scoli postuniversitare,
doctorate;
j) evaluarea de solutii, proiecte si sisteme informatice, standardizare in
tehnologia informatiei;
k) asistenta tehnica la implementarea de software in institut sau la alte
firme, informare si documentare in informatica;
l) preluarea de la alte firme a unor produse software de aplicatie, in
scopul dezvoltarii acestora in comun.
In cadrul obiectului sau de activitate, institutul colaboreaza si la
realizarea unor activitati de cercetare-dezvoltare privind apararea nationala.
CAP. 3
Patrimoniul
Art. 4
Conform bilantului contabil la data de 30 septembrie 1998, institutul are
un patrimoniu propriu in valoare de 5.947.670 mii lei.
Art. 5
(1) Institutul administreaza cu diligenta unui bun proprietar bunuri
proprietate publica, precum si alte bunuri dobandite in conditiile legii. Bunurile
proprietate publica, precum si cele dobandite se afla in administrarea
institutului si se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetarilor, concretizate in active corporale si
necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri,
sunt bunuri dobandite, daca prin contract nu se prevede altfel, si se
inregistreaza in evidenta contabila a institutului.
(3) In exercitarea drepturilor sale institutul poseda si foloseste bunurile
aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii,
in scopul realizarii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele
utilizarii acestora.
(4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activitati se poate face
numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de
cercetare-dezvoltare, in conditiile prevederilor legale corespunzatoare si cu
aprobarea Comisiei Nationale de Informatica si a Ministerului Cercetarii si
Tehnologiei.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale
in vigoare.
CAP. 4
Structura organizatorica si functionala
Art. 6
(1) Institutul poate avea in structura subunitati, sectii, laboratoare si
alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de
activitate.
(2) In functie de specificul activitatii se pot organiza colective
specializate sau colective interdisciplinare.
Art. 7
Modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului se
propune de catre directorul general, cu avizul consiliului de administratie, si
se aproba de Comisia Nationala de Informatica. Directorul general stabileste
relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului, precum si
relatiile acestora cu tertii si le poate acorda conducatorilor acestor
subunitati imputerniciri de reprezentare in numele institutului, cu avizul
consiliului de administratie.
Art. 8
Conducatorii subunitatilor din structura institutului raspund fata de
consiliul de administratie si fata de directorul general pentru indeplinirea
tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de
acestia.
CAP. 5
Organele de conducere
Art. 9
(1) Conducerea institutului este asigurata de catre:
- consiliul de administratie;
- comitetul de directie;
- directorul general.
(2) Orientarea si coordonarea activitatii stiintifice din institut sunt
asigurate de consiliul stiintific.
Consiliul de administratie
Art. 10
(1) Consiliul de administratie este format din 7 membri numiti pentru un
mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
(2) Structura consiliului de administratie este:
- un presedinte;
- un vicepresedinte;
- 5 membri.
Art. 11
(1) Din consiliul de administratie fac parte, in mod obligatoriu:
- directorul general al institutului, presedinte;
- un reprezentant al Ministerului Cercetarii si Tehnologiei;
- un reprezentant al Comisiei Nationale de Informatica;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- un reprezentant al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
- presedintele consiliului stiintific.
(2) Ceilalti membri ai consiliului de administratie pot fi ingineri,
economisti, juristi, alti specialisti din institut, precum si reprezentanti ai
agentilor economici de profil.
(3) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele.
(4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al
presedintelui Comisiei Nationale de Informatica.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave
sau pentru inactivitate in executarea mandatului se face de acelasi organ care
i-a numit.
Art. 12
(1) Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani, avand
urmatoarele drepturi si obligatii:
a) isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau la unitatea de la
care provin si toate drepturile si obligatiile derivand din aceasta calitate;
b) sunt remunerati pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o
indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu
pot participa in aceeasi calitate la societatile comerciale cu care institutul
are relatii contractuale sau interese concurente.
(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de
administratie cei care, personal ori sotul, sotia sau rudele pana la gradul al
doilea inclusiv sunt, in acelasi timp, patroni sau asociati la societati
comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla
in relatii comerciale directe concurente.
Art. 13
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza
regulamentului propriu de functionare si cu respectarea legislatiei in vigoare.
El hotaraste in problemele privind activitatea institutului, cu exceptia celor
care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
Art. 14
(1) Consiliul de administratie se intruneste o data pe luna si ori de cate
ori interesele institutului o impun, convocarea acestuia facandu-se de catre
presedinte sau la solicitarea a cel putin unei treimi din numarul membrilor
consiliului de administratie.
(2) Dezbaterile in consiliul de administratie sunt conduse de presedintele
acestuia, iar in lipsa lui, de catre vicepresedinte.
Art. 15
(1) Consiliul de administratie isi poate desfasura activitatea in prezenta
a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita
aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma
intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
(2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor
membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul din numarul total al
membrilor.
Art. 16
La sedintele consiliului de administratie este invitat si reprezentantul
sindicatului.
Art. 17
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate
atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite
sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform
prevederilor legale.
Art. 18
(1) Membrii consiliului de administratie raspund, in conditiile legii,
pentru indeplinirea atributiilor ce le revin.
(2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei
decizii care s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, daca au
consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului
de administratie si au anuntat in scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile
art. 12 alin. (1) lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare
a acestui fapt.
Art. 19
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) avizeaza organizarea de subunitati, sectii, laboratoare si alte
structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului de activitate al
institutului;
b) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele
concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de varf
si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a
domeniului propriu;
c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care il inainteaza
Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare si inovare din cadrul
Ministerului Cercetarii si Tehnologiei;
d) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si
il depune la organul coordonator, in vederea aprobarii prin hotarare a Guvernului;
e) analizeaza si avizeaza bilantul contabil si contul de profit si
pierderi, pe care le supune aprobarii Ministerului Finantelor, si aproba
raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institut in anul
precedent;
f) analizeaza raportarea semestriala privind activitatea realizata de
institut, aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru
al bugetului de venituri si cheltuieli;
g) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit
prevederilor legale, investitiile care urmeaza sa fie realizate de institut;
h) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea
patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor
bunuri, servicii si subunitati de productie din patrimoniul institutului;
i) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice, in vederea
realizarii de activitati comune care prezinta interes pentru asociati si care
se incadreaza in obiectul de activitate al institutului, cu respectarea
prevederilor legale;
j) aproba valorificarea bunurilor dobandite, cu respectarea prevederilor
legale;
k) fundamenteaza si prezinta Comisiei Nationale de Informatica propuneri
pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri si cheltuieli al
acesteia, pentru finantarea obiectivelor de interes national specifice
activitatii institutului;
l) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 34 alin. (1) si
stabileste modul de rambursare a acestora;
m) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
o) executa orice alte atributii stabilite, potrivit prevederilor legale.
Art. 20
In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta
organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul
precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
Art. 21
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut;
atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de functionare a
consiliului de administratie.
Comitetul de directie
Art. 22
Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de
directie, compus din directorul general si din directorii din structura
organizatorica a institutului.
Art. 23
Comitetul de directie stabileste actiunile concrete, necesare pentru
realizarea obiectivelor, rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice;
d) bugetul de venituri si cheltuieli;
e) programul de investitii;
f) sistemul de asigurare a calitatii;
g) alte obligatii.
Art. 24
Comitetul de directie se intruneste decadal sau ori de cate ori interesele
institutului o impun.
Art. 25
Comitetul de directie exercita atributii si are raspundere in limita
competentei stabilite de conducerea institutului si aprobate de consiliul de
administratie.
Directorul general
Art. 26
Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general,
numit prin ordin al presedintelui Comisiei Nationale de Informatica, cu acordul
ministrului cercetarii si tehnologiei, dintre cercetatorii stiintifici principali
care lucreaza in domeniu si au pregatire manageriala.
Art. 27
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si
responsabilitati:
a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului in
relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu
persoane fizice din tara si din strainatate;
b) propune, modificarea structurii organizatorice si functionale a
institutului;
c) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la
toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora
cu tertii;
d) numeste si revoca conducatorii compartimentelor de munca din aparatul
propriu, precum si directorii din structura organizatorica a institutului, cu
avizul consiliului de administratie;
e) angajeaza si concediaza personalul propriu;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca si a salariilor
personalului din institut prin comitetul de directie; aproba salariile
rezultate din negocierea directa;
g) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea
prevederilor legale;
h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert exterior
prin compartimente proprii specializate;
i) exercita atributiile si are raspunderile care ii revin din prevederile
legale, aproba si ia masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor
date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe;
j) exercita orice alte atributii care ii sunt delegate de consiliul de
administratie;
k) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale
celorlalte persoane din conducerea institutului;
l) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru
sumele alocate institutului de la bugetul de stat, in conditiile art. 21 alin.
(1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr.
51/1996.
Consiliul stiintific
Art. 28
(1) Consiliul stiintific este format din 19 membri reprezentand toate
compartimentele stiintifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari
deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, din cadre
didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara
acestuia, alesi prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din
institut.
(3) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte,
alesi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de catre membrii acestuia. Din
consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorii
institutului.
(4) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu
regulamentul propriu.
Art. 29
Atributiile consiliului stiintific sunt urmatoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de
cercetare-dezvoltare si la elaborarea Programului national de
cercetare-dezvoltare tehnologica in domeniul tehnologiei informatiei si
comunicatiei de date;
b) intocmeste programul anual de elaborare a reglementarilor in domeniul
informaticii;
c) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale
Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
d) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum si
realizarea acestora;
e) avizeaza hotararile care implica politica de cercetare a institutului;
f) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si pentru incadrarea
personalului de cercetare in grade profesionale;
g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de incadrare
si promovare a personalului de cercetare;
h) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile si
confirma rezultatele concursurilor pentru functiile de cercetator stiintific si
cercetator principal gradele III, II si I;
i) organizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor cu caracter
stiintific;
j) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop
stiintific;
k) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in
strainatate.
CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia. Relatii
financiare
Art. 30
(1) Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul
contabil si contul de profit si pierderi, potrivit normelor metodologice
elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bilantul contabil anual se avizeaza de catre consiliul de
administratie, se aproba de Comisia Nationala de Informatica si se prezinta
Ministerului Finantelor, dupa care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea a IV-a.
Art. 31
(1) Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de
venituri si cheltuieli pentru fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de catre Guvern, la
propunerea Comisiei Nationale de Informatica, cu avizul Ministerului Finantelor
si al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
Art. 32
Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul
determina anual volumul veniturilor de realizat si cheltuielile totale de
efectuat.
Art. 33
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform
reglementarilor cuprinse in contractul colectiv de munca, in limita fondului
total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli
stabilit potrivit legii.
Art. 34
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care in cursul
unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate
contracta credite cu bancile, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute,
in termeni reali, realizate in anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea
Ministerului Finantelor.
Art. 35
(1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile care urmeaza a fi
realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din
surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub
incidenta art. 6 si 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993.
(2) In cazul altor investitii decat cele prevazute la art. 6 din Ordonanta
Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau partial de la bugetul de stat,
limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar
institutul are obligatia ca in executia bugetului de venituri si cheltuieli sa
se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
(3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe
baza de licitatie publica, potrivit legislatiei privind achizitiile publice.
(4) Contractarea de credite mai mari de 500 de milioane lei, in vederea
realizarii de investitii de natura celor prevazute la alin. (1) si (2), se
efectueaza cu aprobarea Comisiei Nationale de Informatica, pe baza avizului
prealabil al Ministerului Finantelor.
Art. 36
(1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului se efectueaza prin
conturi deschise la banci cu sediul in Romania.
(2) Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in
valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a
normativelor de disciplina financiar-valutara, stabilite prin actele normative
in vigoare.
(3) Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior, potrivit legii.
Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi
deschise la societati comerciale cu sediul in Romania.
Art. 37
Institutul isi va organiza controlul financiar preventiv si controlul
financiar de gestiune, potrivit legii.
CAP. 7
Reglementarea litigiilor
Art. 38
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe
cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane
competente, in conformitate cu prevederile legale.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 39
(1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu
celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de
cercetare-dezvoltare.
(2) Modificarile si completarile prezentului regulament de organizare si
functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu
respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Comisiei Nationale de
Informatica.
Art. 40
Statutul de institut national de cercetare se reinnoieste prin
reacreditare, care are loc intr-un interval de maximum 5 ani.
Art. 41
Prevederile prezentului regulament de organizare si functionare se
completeaza, in cazul unor aspecte nereglementate in continutul acestuia, cu
dispozitiile legale aplicabile regiilor autonome.