E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Instrucţiuni Nr.1 din 10.03.2016

privind întocmirea şi depunerea situaţiei financiare anuale şi a raportării anuale de către entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară - Sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare
ACT EMIS DE: Autoritatea de Supraveghere Financiara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 230 din 29 martie 2016



SmartCity1

Potrivit deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 9 martie 2016,în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1) lit. a) şi d), art. 6 alin. (2) şi ale art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013 , cu modificările şi completările ulterioare,în baza prevederilor art. 5 alin. (2) şi art. 6 alin. (7) din Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 39/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele internaţionale de raportare financiară, aplicabile entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară din Sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea instrucţiune: Articolul 1Prezenta instrucţiune stabileşte modul de întocmire şi depunere a raportărilor anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, distinct de situaţiile financiare anuale, de către entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară din Sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare, care au obligaţia aplicării prevederilor Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 39/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele internaţionale de raportare financiară, aplicabile entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Autoritatea de Supraveghere Financiară din Sectorul instrumentelor şi investiţiilor financiare, denumită în continuare Norma nr. 39/2015.Articolul 2(1) Entităţile menţionate la art. 1, denumite în continuare entităţi, depun raportarea anuală la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, în format hârtie şi format electronic sau numai în format electronic, având ataşată o semnătură electronică extinsă.(2) Formatul electronic al raportărilor anuale la 31 decembrie, generat prin programele de asistenţă, constă într-un fişier PDF având ataşat un fişier xml. Formatul electronic al raportărilor anuale, conţinând formularistica necesară şi programul de verificare cu documentaţia de utilizare aferentă, se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice pentru întocmirea raportărilor anuale. Programul de asistenţă este pus la dispoziţia entităţilor în mod gratuit de unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, de la adresa www.mfinante.ro(3) Raportarea anuală poate fi depusă la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau la oficiile poştale, prin scrisori cu valoare declarată, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 627/1995 privind îmbunătăţirea disciplinei depunerii bilanţurilor contabile şi a altor documente cu caracter financiar-contabil şi fiscal, de către operatorii economici şi alţi contribuabili.Articolul 3(1) Entităţile întocmesc şi depun raportarea anuală, care cuprinde următoarele formulare:a)situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii (cod 10) - conform anexei nr. 1; b)situaţia veniturilor şi cheltuielilor (cod 20) - conform anexei nr. 2 lit. A sau B (în funcţie de specificul entităţii); c)date informative (cod 30) - conform anexei nr. 3; d)situaţia activelor imobilizate (cod 40) - conform anexei nr. 4. (2) Formularele prevăzute la alin. (1) cuprinse în raportarea anuală la 31 decembrie sunt întocmite pe baza balanţei de verificare a conturilor sintetice la data de 31 decembrie. Articolul 4 (1) Raportările anuale sunt semnate de persoanele în drept şi de către administratorul sau persoana care are obligaţia gestionării entităţii şi includ şi numele în clar ale acestora. Calitatea persoanei care a întocmit raportările anuale se completează astfel:a)director economic, contabil-şef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie, potrivit legii; b)persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, potrivit legii. (2) Prin persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie se înţelege orice persoană angajată potrivit legii, care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Entităţile care au în subordine sucursale sau subunităţi fără personalitate juridică verifică şi centralizează balanţele de verificare ale acestora, întocmind raportările anuale.(4) Subunităţile fără personalitate juridică ce aparţin unor persoane juridice din străinătate au obligaţia întocmirii şi depunerii raportărilor anuale în conformitate cu prezenta instrucţiune. Articolul 5(1) Entităţile completează datele de identificare (denumirea entităţii, adresa, telefonul şi numărul de înmatriculare la registrul comerţului), cele referitoare la încadrarea corectă în forma de proprietate (anexa nr. 5), precum şi codul unic de înregistrare, citeţ, şi codul privind activitatea, fără a se folosi prescurtări sau iniţiale.(2) Necompletarea corectă pe prima pagină a formularului „Situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii" a datelor prevăzute la alin. (1) conduce la imposibilitatea identificării entităţii şi, în consecinţă, se consideră că raportarea anuală nu a fost depusă. (3) Entităţile completează codul privind activitatea desfăşurată, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, aprobată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007. În cazul în care entitatea desfăşoară mai multe activităţi, se trece codul activităţii preponderente, care defineşte profilul entităţii (respectiv codul clasei CAEN al activităţii preponderente).Articolul 6(1) Raportările anuale se depun la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice în termen de 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar.(2) Formularele care compun raportările anuale se completează în lei. Această unitate de măsură se trece pe fiecare formular în parte.(3) Entităţile care de la constituire şi până la încheierea exerciţiului financiar nu au desfăşurat activitate depun o declaraţie pe propria răspundere a administratorului sau a persoanei care are obligaţia gestionării entităţii, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, care cuprinde toate datele de identificare, respectiv:a)denumirea completă, conform certificatului de înregistrare; b)adresa completă şi numărul de telefon; c)numărul de înregistrare la registrul comerţului şi codul privind activitatea; d) codul fiscal/codul unic de înregistrare;e)capitalul social.O declaraţie similară depun şi entităţile care se află în curs de lichidare potrivit prevederilor legale incidente. (4) Entităţile întocmesc raportările anuale folosind planul de conturi aplicabil acestora, conform reglementărilor contabile aprobate prin Norma nr. 39/2015.
(5) Societăţile de administrare întocmesc şi depun raportări anuale pentru organismele de plasament colectiv pe care le administrează (exclusiv organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv), distinct de propriile raportări anuale. Articolul 7(1) Entităţile întocmesc şi publică, conform prevederilor Normei nr. 39/2015, situaţii financiare anuale întocmite în baza Standardelor internaţionale de raportare financiară (IFRS).(2) Entităţile au obligaţia să depună situaţii financiare anuale în termen de 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, la sediul Autorităţii de Supraveghere Financiară, precum şi la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţite de documentele prevăzute de lege. Potrivit prevederilor Normei nr. 39/2015 şi
Legii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru entităţile care aplică IFRS, situaţiile financiare au componentele prevăzute de aceste standarde. (3) În vederea depunerii la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice a situaţiilor financiare anuale în format hârtie şi în format electronic sau numai în formă electronică, având ataşată o semnătură electronică extinsă, entităţile utilizează programul de asistenţă pus la dispoziţie în mod gratuit de către Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin care se generează un fişier de tip PDF, având ataşat un fişier xml, care conţine datele de identificare a entităţii, precum şi un fişier cu extensia zip. Fişierul cu extensia zip conţine situaţiile financiare anuale şi documentele cerute de lege, aşa cum acestea sunt întocmite de entităţi şi scanate, alb-negru, lizibil şi cu o rezoluţie care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fişierului PDF la care este ataşat fişierul zip.(4) Pentru organismele de plasament colectiv aflate în administrare, situaţiile financiare anuale se întocmesc şi se depun de către societatea de administrare, distinct de propriile situaţii financiare anuale.(5) Pentru organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, situaţiile financiare anuale se întocmesc şi se depun numai la sediul Autorităţii de Supraveghere Financiară de către societăţile de administrare, distinct de propriile situaţii financiare anuale.(6) Entităţile care au în subordine sucursale sau subunităţi fără personalitate juridică verifică şi centralizează balanţele de verificare ale acestora, întocmind situaţiile financiare anuale.(7) Subunităţile fără personalitate juridică ce aparţin unor persoane juridice din străinătate au obligaţia întocmirii şi depunerii situaţiilor financiare anuale în conformitate cu prezenta instrucţiune. (8) Entităţile care nu au desfăşurat activitate de la constituire şi până la sfârşitul exerciţiului financiar de raportare nu întocmesc situaţii financiare anuale, urmând să depună în acest sens o declaraţie pe propria răspundere a administratorului sau a persoanei care are obligaţia gestionării entităţii, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 6 alin. (3). Articolul 8Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta instrucţiune. Articolul 9Nerespectarea prevederilor prezentei instrucţiuni se sancţionează în conformitate cu prevederile titlului X al Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul 10La data intrării în vigoare a prezentei instrucţiuni, prevederile Instrucţiunii nr. 2/2007 privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale de către entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare , aprobată prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 30/2007, cu modificările şi completările ulterioare, nu se mai aplică entităţilor menţionate la art. 1.Articolul 11Prezenta instrucţiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în Buletinul şi pe site-ul Autorităţii de Supraveghere Financiară şi intră în vigoare la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României. p. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Gheorghe Cornel Coca Constantinescu ANEXA Nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. SITUAŢIA ACTIVELOR, DATORIILOR ŞI CAPITALURILOR PROPRII la data de 31 decembrie ... 1 Sumele înscrise la acest rând şi preluate din conturile 2675 la 2679 reprezintă creanţele aferente contractelor de leasing financiar şi altor contracte asimilate, precum şi alte creanţe imobilizate, scadente într-o perioadă mai mică de 12 luni.2 În acest cont se evidenţiază acţiunile care, din punct de vedere al IAS 32, reprezintă datorii financiare. *) Conturi de repartizat după natura elementelor respective. **) Solduri debitoare ale conturilor respective. ***) Solduri creditoare ale conturilor respective. Administrator, Numele şi prenumele ........ ................ ......... Semnătura ........ ................ ................ ........ Întocmit Numele şi prenumele ........ ................ ................ ......... Calitatea ........ ................ ................ ................ ............ Semnătura ........ ................ ................ ................ ......... Nr. de înregistrare în organismul profesional ........ ........ ANEXA Nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. A. SITUAŢIA VENITURILOR ŞI CHELTUIELILOR la data de 31 decembrie ... (formatul utilizat de către toate entităţile, cu excepţia organismelor de plasament colectiv constituite prin act constitutiv) * Conturi de repartizat după natura elementelor respective. La rândul 19 - se cuprind şi drepturile colaboratorilor, stabilite potrivit legislaţiei muncii, care se preiau din rulajul debitor al contului 621 „Cheltuieli cu colaboratorii", analitic „Colaboratori persoane fizice". Administrator, Numele şi prenumele ........ ................ ......... Semnătura ........ ................ ................ ........ Întocmit Numele şi prenumele ........ ................ ................ ......... Calitatea ........ ................ ................ ................ ............ Semnătura ........ ................ ................ ................ ......... Nr. de înregistrare în organismul profesional ........ ........ B. SITUAŢIA VENITURILOR ŞI CHELTUIELILOR la data de 31 decembrie ... (formatul utilizat de către organismele de plasament colectiv constituite prin act constitutiv) Administrator, Numele şi prenumele ........ ................ ......... Semnătura ........ ................ ................ ........ Întocmit Numele şi prenumele ........ ................ ................ ......... Calitatea ........ ................ ................ ................ ............ Semnătura ........ ................ ................ ................ ......... Nr. de înregistrare în organismul profesional ........ ........ ANEXA Nr. 3*)*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. DATE INFORMATIVE la data de 31 decembrie ... *) Pentru statutul de „persoane juridice asociate" se vor avea în vedere prevederile Codului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. **) Subvenţii pentru stimularea ocupării forţei de muncă (transferuri de la bugetul statului către angajator) - reprezintă sumele acordate angajatorilor pentru plata absolvenţilor instituţiilor de învăţământ, stimularea şomerilor care se încadrează în muncă înainte de expirarea perioadei de şomaj, stimularea angajatorilor care încadrează în muncă pe perioadă nedeterminată şomeri în vârstă de peste 45 de ani, şomeri întreţinători unici de familie sau şomeri care în termen de 3 ani de la data angajării îndeplinesc condiţiile pentru a solicita pensia anticipată parţială sau de acordare a pensiei pentru limită de vârstă ori pentru alte situaţii prevăzute prin legislaţia în vigoare privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. ***) Se va completa cu cheltuielile efectuate pentru activitatea de cercetare-dezvoltare, respectiv cercetarea fundamentală, cercetarea aplicativă, dezvoltarea tehnologică şi inovarea, stabilite potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare. ****) Cheltuielile de inovare se determină potrivit Regulamentului (CE) nr. 1.450/2004 al Comisiei din 13 august 2004 de punere în aplicare a Deciziei nr. 1.608/2003/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind producţia şi dezvoltarea statisticilor comunitare privind inovarea, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 267 din 14 august 2004. *****) Pentru creanţele preluate prin cesionare de la persoane juridice se completează atât valoarea nominală a acestora, cât şi costul lor de achiziţie. Pentru statutul de „persoane juridice afiliate" se vor avea în vedere prevederile Codului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. 1) Se vor include chiriile plătite pentru terenuri ocupate şi aferente spaţiilor comerciale aparţinând proprietarilor privaţi sau unor unităţi ale administraţiei publice, inclusiv chiriile pentru folosirea luciului de apă în scop recreativ sau în alte scopuri (pescuit etc.). 2) În categoria „Alte datorii în legătură cu persoanele fizice şi persoanele juridice, altele decât datoriile în legătură cu instituţiile publice (instituţiile statului)" nu se vor înscrie subvenţiile aferente veniturilor existente în soldul contului 472. 3) Titluri de valoare care conferă drepturi de proprietate asupra entităţilor, care sunt negociabile şi tranzacţionate, potrivit legii. 4) Titluri de valoare care conferă drepturi de proprietate asupra entităţilor, care nu sunt tranzacţionate. 5) La secţiunea „XI Capital social vărsat", la rd. 190 - 196, în col. 2 şi col. 4 entităţile vor înscrie procentul corespunzător capitalului social deţinut în totalul capitalului social vărsat înscris la rd. 189. În formularul „Date informative" (cod 30), la rândurile 01, 02 şi 03 coloana 1, entităţile care au în subordine subunităţi vor înscrie cifra 1, indiferent de numărul acestora. Rândul 03 coloana 1 din formularul „Date informative" se completează numai de entităţile care la sfârşitul perioadei de raportare nu au înregistrat nici profit, nici pierdere (rezultat financiar zero). La rândurile privind plăţile restante din formularul „Date informative" (cod 30) se înscriu sumele care la data de 31 decembrie au depăşit termenele de plată prevăzute în contracte sau acte normative. La rândul 64 din formularul „Date informative" (cod 30) se va cuprinde contravaloarea tichetelor de masă acordate salariaţilor în baza prevederilor Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, cu modificările şi completările ulterioare. Administrator, Numele şi prenumele ........ ................ ......... Semnătura ........ ................ ................ ........ Întocmit Numele şi prenumele ........ ................ ................ ......... Calitatea ........ ................ ................ ................ ............ Semnătura ........ ................ ................ ................ ......... Nr. de înregistrare în organismul profesional ........ ........ ANEXA Nr. 4*)*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil. SITUAŢIA ACTIVELOR IMOBILIZATE la data de 31 decembrie ... În formularul „Situaţia activelor imobilizate" (cod 40), informaţiile sunt înscrise la costul istoric sau la valoarea reevaluată a imobilizărilor, după caz. În cadrul acestui formular, la „Situaţia ajustărilor pentru depreciere" se înscriu informaţiile din contabilitate reprezentând ajustările pentru depreciere sau pierdere de valoare aferente imobilizărilor şi activelor biologice. Administrator, Numele şi prenumele ........ ................ ......... Semnătura ........ ................ ................ ........ Întocmit Numele şi prenumele ........ ................ ................ ......... Calitatea ........ ................ ................ ................ ............ Semnătura ........ ................ ................ ................ ......... Nr. de înregistrare în organismul profesional ........ ........ ANEXA Nr. 5*)*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil. NOMENCLATOR - FORME DE PROPRIETATE


SmartCity5

COMENTARII la Instrucţiuni 1/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Instrucţiuni 1 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu