LEGE
Nr. 119 din 16 octombrie 1996
cu privire la actele de stare civila
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 282 din 11 noiembrie 1996
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Sectiunea 1
Actele de stare civila si persoanele care le intocmesc
Art. 1
Actele de stare civila sunt inscrisuri autentice prin care se dovedeste
nasterea, casatoria sau decesul unei persoane. Acestea se intocmesc in
interesul statului si al persoanei si servesc la cunoasterea numarului si
structurii populatiei, a situatiei demografice, la apararea drepturilor si
libertatilor fundamentale ale cetatenilor.
Art. 2
Actele de nastere, de casatorie si de deces se intocmesc in registre de
stare civila, in doua exemplare, ambele originale, si se completeaza manual, cu
cerneala speciala de culoare neagra.
Art. 3
(1) Atributiile de stare civila se indeplinesc de catre consiliile judetene
si de catre autoritatile administratiei publice locale ale municipiilor,
sectoarelor municipiului Bucuresti, oraselor si comunelor, prin ofiterii de
stare civila.
(2) Sunt ofiteri de stare civila:
a) primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, oraselor si
comunelor;
b) sefii misiunilor diplomatice si ai oficiilor consulare de cariera ale
Romaniei;
c) comandantii de nave si aeronave.
(3) Primarii si sefii misiunilor diplomatice si ai oficiilor consulare de
cariera ale Romaniei pot delega exercitarea atributiilor de ofiter de stare
civila viceprimarului, secretarului sau altor functionari din aparatul propriu,
respectiv unuia dintre agentii diplomatici sau unuia dintre functionarii
consulari.
(4) Ofiterul de stare civila nu poate intocmi acte de stare civila cand
este parte sau declarant. In asemenea cazuri, el va delega o alta persoana, in
conditiile legii.
Art. 4
(1) Cetatenii straini care au domiciliul sau se afla temporar in Romania
pot cere inregistrarea actelor si faptelor de stare civila in aceleasi conditii
ca si cetatenii romani.
(2) Persoanele fara cetatenie sunt obligate sa solicite inregistrarea
actelor si faptelor de stare civila la autoritatile administratiei publice
locale competente.
(3) Cetatenii straini pot cere, iar persoanele fara cetatenie sunt obligate
sa solicite inscrierea de mentiuni pe actele de stare civila intocmite in
registrele de stare civila romane.
(4) Daca un cetatean strain s-a casatorit sau a decedat pe teritoriul
Romaniei, ofiterul de stare civila care a intocmit actul va trimite, in termen
de 5 zile de la inregistrare, un extras de pe actul respectiv organului
competent al Ministerului de Interne, care il va transmite misiunii diplomatice
sau oficiului consular al tarii respective acreditate in Romania, potrivit
obligatiilor izvorate din tratate, acorduri sau conventii la care Romania este
parte sau pe baza de reciprocitate.
Art. 5
(1) Inregistrarea actelor si faptelor de stare civila si inscrierea
mentiunilor se fac la cerere, pe baza declaratiei persoanei obligate la
aceasta, sau din oficiu, in conditiile prevazute de prezenta lege.
(2) Numele de familie si prenumele se scriu asa cum rezulta din actele de
identitate, din certificatele de stare civila si din alte inscrisuri prezentate
de declarant sau primite de la autoritatile prevazute de lege.
(3) Intocmirea actelor de stare civila, precum si inscrierea mentiunilor se
fac in limba romana, folosindu-se alfabetul latin.
Art. 6
(1) Ofiterul de stare civila este obligat sa verifice realitatea
continutului declaratiei si concordanta acesteia cu actele de identitate,
certificatele de stare civila si cu celelalte inscrisuri prezentate de
declarant.
(2) Actul de stare civila, intocmit in temeiul declaratiei, se semneaza de
catre ofiterul de stare civila si de catre declarant.
(3) In cazul in care declarantul nu poate semna, ofiterul de stare civila
mentioneaza aceasta pe actul de stare civila, pe care il semneaza.
(4) Este interzis sa se faca stersaturi, razuiri, prescurtari si adaugari
in actele de stare civila.
Art. 7
Actele de stare civila intocmite de o persoana care a exercitat in mod
public atributiile de ofiter de stare civila, cu respectarea prevederilor
prezentei legi, sunt valabile, chiar daca acea persoana nu avea aceasta
calitate.
Art. 8
(1) Daca nasterea sau decesul are loc in tren, pe o nava sau aeronava, ori
intr-un alt mijloc de transport in timpul calatoriei pe teritoriul Romaniei,
intocmirea actului de stare civila se face la autoritatea administratiei
publice locale a locului de coborare sau de debarcare.
(2) In cazul in care nasterea, casatoria sau decesul are loc pe o nava, in
timpul unei calatorii in afara apelor teritoriale romane, evenimentul se
inregistreaza in jurnalul de bord de catre comandantul navei.
(3) Comandantul navei poate incheia casatorii numai intre persoane de
cetatenie romana. El poate aproba, pentru motive temeinice, reducerea
termenului prevazut la art. 29 alin. (2).
(4) Daca nasterea sau decesul are loc pe o aeronava, in timpul unei
calatorii in afara teritoriului Romaniei, evenimentul se inregistreaza de
comandantul aeronavei in carnetul de drum.
(5) Inregistrarile facute in jurnalul de bord sau in carnetul de drum,
potrivit alin. (2) si (4), vor cuprinde toate datele necesare intocmirii
actului de stare civila, precum si semnaturile cerute de lege, ele facand
dovada evenimentului pana la intocmirea actului in conditiile prevazute de
alin. (6).
(6) Comandantul navei sau al aeronavei elibereaza persoanelor indreptatite
o dovada cu privire la inregistrarea facuta, iar la sosirea in tara inainteaza
prin capitania portului, respectiv prin comandantul aeroportului, un extras de
pe jurnalul de bord sau de pe carnetul de drum, la autoritatea administratiei
publice locale a sectorului 1 al municipiului Bucuresti, care va intocmi actul
de stare civila.
(7) In caz de mobilizare, razboi, participare la misiuni de mentinere a
pacii sau in scop umanitar, Ministerul Apararii Nationale desemneaza cadrele
militare care inregistreaza actele si faptele de stare civila ale militarilor
si ale personalului civil si le comunica autoritatilor administratiei publice
competente.
Art. 9
Orice modificare intervenita in statutul civil al unei persoane, ca urmare
a intocmirii unui act de stare civila sau, dupa caz, dispusa printr-o hotarare
judecatoreasca definitiva si irevocabila, ori printr-un act administrativ, se
comunica din oficiu, in termen de 10 zile, autoritatii administratiei publice
locale unde s-a intocmit actul de nastere, de casatorie sau de deces al
persoanei la care aceasta modificare se refera, in vederea inscrierii
mentiunilor corespunzatoare.
Art. 10
In cazul in care ofiterul de stare civila refuza sa intocmeasca un act sau sa
inscrie o mentiune ce intra in atributiile sale, persoana nemultumita poate
sesiza judecatoria in raza careia domiciliaza.
Art. 11
(1) Pe baza actelor de stare civila se elibereaza certificate de nastere si
de casatorie titularilor sau reprezentantilor legali ai acestora, iar
certificatele de deces, membrilor familiei sau altor persoane indreptatite. In
certificatele de stare civila nu vor fi preluate titlurile de noblete, chiar
daca au fost inscrise in unele acte de stare civila.
(2) In cazul in care certificatul de stare civila nu a fost eliberat la
data intocmirii actului, eliberarea acestuia se face la cererea scrisa a
persoanei indreptatite.
(3) Cererea se depune la autoritatea administratiei publice locale care are
in pastrare registrul de stare civila sau a domiciliului ori a resedintei
petitionarului. In cazul in care registrul de stare civila nu se afla in
pastrarea autoritatii la care s-a depus cererea, aceasta il solicita
autoritatii administratiei publice competente, in termen de 3 zile. In situatia
in care exemplarul 1 al actului de stare civila lipseste ori actele au fost
predate Arhivelor Statului, autoritatea administratiei publice locale, care
primeste cererea, solicita extras, dupa caz, de pe actul ce se gaseste in
pastrarea consiliului judetean, al Consiliului General al Municipiului
Bucuresti ori Arhivelor Statului, pe baza caruia intocmeste si elibereaza
certificatul de stare civila.
(4) Eliberarea altor certificate in locul celor pierdute, sustrase,
distruse sau deteriorate este supusa taxei de timbru, potrivit legii.
(5) Cererile privind procurarea si eliberarea certificatelor de stare
civila ale cetatenilor straini, ale caror acte si fapte de stare civila s-au
produs si s-au inregistrat in Romania, adresate misiunilor diplomatice si
oficiilor consulare ale acestor tari, acreditate in Romania, precum si ale
cetatenilor romani cu domiciliul sau resedinta in strainatate, adresate
misiunilor diplomatice si oficiilor consulare de cariera ale Romaniei sau
Ministerului de Interne, vor fi solutionate de Ministerul de Interne.
(6) Transmiterea acestor documente se va face, dupa caz, prin Ministerul
Afacerilor Externe, daca actele au fost solicitate prin misiunile diplomatice
si oficiile consulare de cariera ale Romaniei, prin misiunile diplomatice si
oficiile consulare acreditate in Romania sau prin Ministerul de Interne,
potrivit conventiilor la care tara noastra este parte.
(7) Certificatele de stare civila eliberate de autoritatile administratiei
publice locale, care au inregistrat actele si faptele de stare civila, sunt
valabile si in strainatate.
Art. 12
(1) Este interzisa retinerea certificatelor de stare civila de catre orice
persoana, cu exceptia cazurilor prevazute de lege.
(2) In cazul in care autoritatile investite cu atributii de stare civila
constata ca unele date din cuprinsul unui certificat de stare civila nu
corespund cu cele din actul pe baza caruia a fost eliberat, certificatul se
retine si se sesizeaza autoritatea administratiei publice locale competente, in
vederea anularii si eliberarii unui nou certificat.
Sectiunea a 2-a
Dovada starii civile
Art. 13
Starea civila se dovedeste cu actele intocmite in registrele de stare
civila, precum si cu certificatele de stare civila eliberate pe baza acestora.
Art. 14
Pentru tot ceea ce reprezinta constatari personale ale ofiterului de stare
civila, actele de stare civila fac dovada pana la constatarea falsului prin
hotarare judecatoreasca definitiva, iar pentru celelalte inscrieri, pana la
proba contrara.
Art. 15
Intocmirea, anularea, rectificarea sau completarea ori reconstituirea
actelor de stare civila, precum si orice inscrieri facute pe actele de stare
civila, in temeiul unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, ori
in baza unui act administrativ, sunt opozabile oricarei persoane pana la proba
contrara.
Art. 16
Starea civila se poate dovedi prin orice mijloace de proba in fata
instantei judecatoresti, in cazul prevazut la art. 10, precum si in fata
autoritatilor administratiei publice cand se solicita reconstituirea actelor de
stare civila, in urmatoarele situatii:
a) nu au existat registre de stare civila;
b) registrele de stare civila au fost pierdute ori distruse in totalitate
sau in parte;
c) nu este posibila procurarea din strainatate a certificatelor de stare
civila sau a extraselor dupa actele de stare civila;
d) intocmirea actelor de stare civila a fost omisa.
CAP. 2
Intocmirea actelor de stare civila
Sectiunea 1
Intocmirea actului de nastere
Art. 17
(1) Intocmirea actului de nastere se face la autoritatea administratiei
publice locale in a carei raza administrativ-teritoriala s-a produs
evenimentul, pe baza declaratiei verbale a persoanelor prevazute la art. 19, a
actului de identitate al mamei si al declarantului, a certificatului medical
constatator al nasterii si, dupa caz, a certificatului de casatorie al
parintilor.
(2) Daca declaratia priveste pe un copil din afara casatoriei, iar recunoasterea
paternitatii are loc in momentul declararii nasterii, datele privind pe tatal
copilului se inscriu in rubricile corespunzatoare din cuprinsul actului de
nastere ce se intocmeste.
(3) Declararea nasterii se face in termen de 15 zile pentru copilul nascut
viu si in termen de 3 zile pentru copilul nascut mort. Termenele se socotesc de
la data nasterii. In cazul in care copilul nascut viu a decedat inauntrul
termenului de 15 zile, declararea nasterii se face in termen de 24 de ore de la
data decesului. Pentru copilul nascut mort se intocmeste numai actul de
nastere.
Art. 18
(1) Numele de familie si prenumele copilului se stabilesc potrivit legii.
(2) Ofiterul de stare civila poate refuza inscrierea unor prenume care sunt
formate din cuvinte indecente ori ridicole, parintii putand opta pentru un nume
corespunzator.
(3) Daca parintii nu au nume de familie comun sau exista neconcordanta
intre prenumele copilului trecut in certificatul medical constatator al
nasterii si declaratia verbala a declarantului, intocmirea actului de nastere
se face pe baza declaratiei scrise si semnate de ambii parinti, din care sa
rezulte numele de familie si prenumele copilului. In caz de neintelegere intre
parinti, va decide autoritatea administratiei publice locale de la locul
inregistrarii nasterii, prin dispozitie scrisa.
Art. 19
Au obligatia de a face declaratia de nastere oricare dintre parinti, iar
daca, din diferite motive, nu o pot face, obligatia declararii revine
medicului, persoanelor care au fost de fata la nastere sau personalului din
unitatea in care a avut loc nasterea, rudelor ori vecinilor care au luat
cunostinta despre nasterea unui copil.
Art. 20
(1) Cand declaratia de nastere a fost facuta dupa expirarea termenelor
prevazute de art. 17 alin. (3), inauntrul termenului de un an de la nastere,
intocmirea actului de nastere se face cu aprobarea primarului, respectiv a
sefului misiunii diplomatice sau al oficiului consular de cariera.
(2) Daca nasterea s-a produs in strainatate si intocmirea actului nu a fost
facuta la misiunea diplomatica sau la oficiul consular de cariera al Romaniei
ori la autoritatea locala din strainatate, intocmirea actului de nastere se
face in tara, la autoritatea administratiei publice locale de la domiciliul
parintilor, dupa ce Ministerul de Interne verifica, prin intermediul
Ministerului Afacerilor Externe, daca nasterea nu a fost inregistrata in
strainatate.
Art. 21
(1) Cand declaratia a fost facuta dupa trecerea unui an de la data
nasterii, intocmirea actului se face in baza hotararii judecatoresti definitive
si irevocabile, care trebuie sa contina toate datele necesare intocmirii
actului de nastere.
(2) Actiunea se introduce la judecatoria in a carei raza are domiciliul
persoana interesata sau unde are sediul institutia de ocrotire a copilului. In
vederea solutionarii, instanta solicita politiei verificari pentru stabilirea
identitatii, precum si avizul medicului legist cu privire la varsta si sexul
persoanei al carei act de nastere se cere a fi intocmit. Judecarea cauzei se
face cu participarea procurorului.
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) sunt aplicabile in mod corespunzator si
in cazul in care nasterea unui cetatean roman s-a produs in strainatate, iar
declaratia de nastere se face in tara.
Art. 22
(1) Intocmirea actului de nastere al copilului gasit se face, in termen de
30 de zile de la data gasirii copilului, la autoritatea administratiei publice
locale in a carei raza administrativ-teritoriala a fost gasit, pe baza procesului-verbal
intocmit de politie, de medic si de reprezentantul autoritatii administratiei
publice locale, caruia ii revine si obligatia de a face declaratia de
inregistrare a nasterii. Persoana care a gasit copilul este obligata sa anunte,
in termen de 24 de ore, politia si sa prezinte copilul cu toate obiectele si
inscrisurile aflate asupra lui.
(2) Din procesul-verbal prevazut la alin. (1) trebuie sa rezulte data,
locul si imprejurarile in care a fost gasit copilul, sexul, data presupusa a
nasterii (anul, luna si ziua) stabilita de medic, de institutia sau de persoana
careia i-a fost incredintat copilul.
(3) Dupa intocmirea procesului-verbal, reprezentantul autoritatii
administratiei publice locale va lua masuri de ocrotire a acestuia, potrivit legii.
Art. 23
(1) In situatia in care copilul este abandonat de catre mama in spital,
conducatorul unitatii sanitare are obligatia sa sesizeze politia in termen de
24 de ore de la constatarea acestui fapt.
(2) Daca nu a fost stabilita identitatea mamei in termen de 30 de zile,
intocmirea actului de nastere se va face pe baza certificatului medical
constatator al nasterii si a procesului-verbal incheiat de politie, de
conducatorul unitatii sanitare si de reprezentantul autoritatii administratiei
publice locale caruia ii revine si obligatia de a face declaratia de
inregistrare a nasterii.
Art. 24
In cazurile prevazute la art. 22 si 23, daca nu se cunosc numele de familie
si prenumele copilului, acestea se stabilesc, prin dispozitie, de catre
primarul localitatii unde se inregistreaza nasterea.
Art. 25
La inregistrarea nasterii, ofiterul de stare civila atribuie si inscrie
codul numeric personal, care se mentioneaza in certificatul de nastere, precum
si in toate celelalte acte care privesc persoana in cauza.
Art. 26
(1) In cazul adoptiei cu efecte depline se va intocmi un nou act de nastere
de catre autoritatea administratiei publice locale de la domiciliul
adoptatorilor sau in raza careia se afla sediul institutiei de ocrotire in
ingrijirea careia se gaseste adoptatul.
(2) In situatia in care adoptatorii sunt cetateni straini ori cetateni
romani cu domiciliul sau cu resedinta in strainatate, noul act de nastere se va
intocmi de catre autoritatea administratiei publice locale in a carei raza
administrativ-teritoriala are domiciliul cel adoptat sau unde isi are sediul
institutia de ocrotire, in cazul copiilor aflati in ingrijirea acesteia.
(3) In noul act de nastere intocmit, rubrica "Locul nasterii" se
va completa cu denumirea unitatii administrativ-teritoriale unde isi are sediul
autoritatea administratiei publice locale care intocmeste actul.
(4) In cazul adoptiei cu efecte restranse se va proceda potrivit
prevederilor art. 46.
Sectiunea a 2-a
Intocmirea actului de casatorie
Art. 27
(1) Casatoria se incheie de catre ofiterul de stare civila, la sediul
autoritatii administratiei publice locale a municipiului, sectorului
municipiului Bucuresti, orasului sau comunei in a carei raza
administrativ-teritoriala isi are domiciliul sau resedinta unul dintre viitorii
soti.
(2) Casatoria se poate incheia in afara sediului autoritatii administratiei
publice locale, cu aprobarea primarului, daca din motive temeinice unul dintre
soti se afla in imposibilitate de a se prezenta.
Art. 28
(1) Declaratia de casatorie se face personal de catre viitorii soti, in
scris, la autoritatea administratiei publice locale unde urmeaza a se incheia
casatoria.
(2) Ofiterul de stare civila, care primeste declaratia de casatorie,
solicita viitorilor soti sa prezinte actele de identitate, certificatele de
nastere, certificatele medicale privind starea sanatatii acestora si, daca este
cazul, dovezi privind desfacerea sau incetarea casatoriei, precum si aprobarea
presedintelui consiliului judetean sau a primarului general al municipiului
Bucuresti pentru incheierea casatoriei, in cazul existentei unor impedimente
rezultate din conditiile de varsta, rudenie fireasca sau adoptie, in conditiile
prevazute de lege.
(3) Daca unul dintre viitorii soti nu se afla in localitatea unde urmeaza a
se incheia casatoria, el poate face declaratia de casatorie la autoritatea
administratiei publice locale in a carei raza administrativ-teritoriala are
domiciliul sau resedinta, care o transmite, in termen de 48 de ore, la
autoritatea administratiei publice locale unde urmeaza a se incheia casatoria.
Art. 29
(1) Casatoria se incheie in termen de 10 zile, in care se cuprind atat ziua
cand a fost facuta declaratia de casatorie, cat si ziua in care se oficiaza
casatoria.
(2) Primarul municipiului, al sectorului municipiului Bucuresti, al
orasului sau al comunei unde urmeaza a se incheia casatoria poate sa
incuviinteze, pentru motive temeinice, incheierea casatoriei inainte de
implinirea termenului prevazut la alin. (1).
Art. 30
Ofiterul de stare civila nu incheie casatoria daca constata ca nu sunt
indeplinite cerintele legii, consemnand refuzul intr-un proces-verbal.
Dispozitiile art. 10 sunt aplicabile in mod corespunzator.
Art. 31
(1) La incheierea casatoriei, ofiterul de stare civila ia consimtamantul
viitorilor soti, ii declara casatoriti, dupa care le citeste dispozitiile din
Codul familiei referitoare la drepturile si indatoririle sotilor si intocmeste,
de indata, actul de casatorie.
(2) Actul de casatorie se semneaza de catre soti, cu numele de familie pe
care s-au invoit sa-l poarte in timpul casatoriei, si de catre ofiterul de
stare civila.
Art. 32
La incheierea casatoriei intre cetateni straini sau intre acestia si
cetateni romani, daca nu cunosc limba romana, precum si in cazul in care unul
sau ambii viitori soti sunt surdomuti, se va folosi interpret autorizat,
incheindu-se in acest sens un proces-verbal.
Art. 33
Ofiterul de stare civila poate incheia casatoria intre cetateni straini
numai daca, pe langa actele prevazute la art. 28, viitorii soti prezinta dovezi
eliberate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale tarilor ai caror
cetateni sunt, din care sa rezulte ca sunt indeplinite conditiile de fond,
cerute de legea lor nationala, pentru incheierea casatoriei.
Sectiunea a 3-a
Intocmirea actului de deces
Art. 34
(1) Intocmirea actului de deces se face la autoritatea administratiei
publice locale in a carei raza administrativ-teritoriala s-a produs decesul, pe
baza declaratiei verbale facute de catre membrii familiei decedatului, iar in
lipsa acestora, de catre colocatari, vecini, administratorul imobilului,
medicul sau alt cadru din unitatea sanitara unde s-a produs decesul, si a
certificatului medical constatator al decesului.
(2) Declarantul va depune certificatul medical constatator al decesului,
actul de identitate si, daca este cazul, livretul militar sau adeverinta de
recrutare ale celui decedat.
Art. 35
(1) Declararea decesului se face in termen de 3 zile de la data incetarii
din viata a persoanei. In acest termen se cuprinde atat ziua in care s-a produs
decesul, cat si ziua in care se face declaratia.
(2) Cand decesul se datoreaza unei sinucideri, unui accident sau altor
cauze violente, precum si in cazul gasirii unui cadavru, declararea se face in
termen de 48 de ore, socotit din momentul decesului sau al gasirii cadavrului.
(3) In cazurile prevazute la alin. (2), pentru intocmirea actului de deces
este necesara si dovada eliberata de politie sau de Parchet, din care sa
rezulte ca una dintre aceste autoritati a fost sesizata despre deces.
(4) In cazul in care decesul nu a fost declarat in termen, intocmirea
actului de deces se face cu aprobarea Parchetului.
Art. 36
In cazul in care se declara decesul unui copil nascut viu, care a incetat
din viata fara ca declararea nasterii sa fi fost facuta in termenele prevazute
de lege, ofiterul de stare civila va intocmi mai intai actul de nastere si apoi
pe cel de deces. Daca, din motive temeinice, actul de nastere nu poate fi
intocmit, ofiterul de stare civila intocmeste actul de deces si ulterior
urmareste inregistrarea nasterii.
Art. 37
(1) Certificatul medical constatator al decesului, in care se consemneaza
cauza decesului, se intocmeste si se semneaza de catre medic sau, in lipsa
acestuia, de catre un cadru mediu sanitar care a facut constatarea.
(2) Daca decesul s-a produs pe o nava sau pe o aeronava si nu exista medic
la bord, constatarea decesului se va face in primul port sau aeroport de
escala, de catre un medic.
(3) In situatia cand durata calatoriei navei pana la primul port de escala
este mai mare de 24 de ore, constatarea decesului se face de catre comandant,
impreuna cu consiliul de bord, si se consemneaza in jurnalul de bord. In caz de
moarte violenta, comandantul navei va efectua cercetari, potrivit legii.
Art. 38
(1) Actul de identitate si livretul militar sau adeverinta de recrutare ale
persoanei decedate se retin de catre ofiterul de stare civila si se inainteaza,
dupa caz, politiei sau comandamentului militar, pana la data de 5 a lunii
urmatoare.
(2) In cazurile in care declarantul nu poate prezenta actele mentionate la
alin. (1), va preciza, in scris, motivul neprezentarii acestora si datele de
stare civila ale decedatului. Declaratia se inainteaza autoritatilor
competente.
Art. 39
(1) Intocmirea actului de deces privind un cadavru gasit se face la
autoritatea administratiei publice locale in a carei raza administrativ -
teritoriala a fost gasit.
(2) Inregistrarea cadavrului neidentificat se va face pe baza documentelor
prevazute la art. 34 si la art. 35 alin. (3), precum si a procesului-verbal
intocmit de medic, care va cuprinde varsta, sexul, locul unde a fost gasit
cadavrul, data si cauza decesului.
(3) Datele privind identitatea cadavrului, stabilite ulterior de catre
autoritatile administratiei publice competente, se inscriu prin mentiune pe
actul respectiv. Mentiunea se comunica autoritatii administratiei publice
locale care are in pastrare actul de nastere, politiei si, dupa caz,
comandamentului militar.
Art. 40
(1) Ofiterul de stare civila, dupa intocmirea actului de deces, elibereaza
declarantului o adeverinta de inhumare sau de incinerare a cadavrului.
(2) Inhumarea sau incinerarea unui cetatean roman, al carui deces s-a
produs si s-a inregistrat in strainatate, se face pe baza adeverintei eliberate
de autoritatea administratiei publice locale in a carei raza administrativ -
teritoriala urmeaza sa se faca inhumarea sau incinerarea. Cand decesul
cetateanului roman s-a inregistrat la misiunea diplomatica a Romaniei,
adeverinta se va elibera pe baza certificatului de deces eliberat de misiunea
diplomatica sau de oficiul consular de cariera.
(3) Daca decesul unui cetatean roman s-a produs pe o aeronava aflata in
afara teritoriului Romaniei sau pe o nava aflata in afara apelor teritoriale
romane, iar cadavrul este transportat in tara, inhumarea sau incinerarea se
face pe baza dovezii eliberate de comandantul navei sau al aeronavei, potrivit
art. 8 alin. (6).
Art. 41
(1) Intocmirea actului de deces, in baza unei hotarari judecatoresti
definitive declarative de moarte, se face din oficiu sau la cererea persoanei
interesate, dupa caz, la autoritatea administratiei publice locale de la:
a) locul de nastere al celui declarat mort;
b) domiciliul celui declarat mort, in cazul cand actul de nastere a fost
intocmit la autoritatile locale din strainatate;
c) domiciliul persoanei care a solicitat declararea judecatoreasca a
mortii, in situatia in care locul nasterii si domiciliul decedatului nu sunt
cunoscute.
Sectiunea a 4-a
Intocmirea actelor de stare civila ale cetatenilor romani aflati in
strainatate
Art. 42
Intocmirea actelor de stare civila privind pe cetatenii romani aflati in
strainatate se face la misiunile diplomatice, la oficiile consulare de cariera
ale Romaniei sau la autoritatile locale competente.
Art. 43
(1) Sefii misiunilor diplomatice si ai oficiilor consulare de cariera ale
Romaniei incheie casatorii intre cetateni romani sau daca unul dintre viitorii
soti este cetatean roman, daca aceasta este in concordanta cu legislatia tarii
in care sunt acreditati
(2) Misiunile diplomatice si oficiile consulare de cariera ale Romaniei
trimit, prin Ministerul Afacerilor Externe, actele din primul exemplar al
registrelor de stare civila, pe masura completarii lor, la autoritatea
administratiei publice locale a sectorului 1 al municipiului Bucuresti,
impreuna cu documentele primare pe baza carora s-a intocmit actul. Al doilea
exemplar al actelor din registrele de stare civila va fi trimis, in termen de
30 de zile de la data cand toate actele au fost completate, la autoritatea
administratiei publice locale a municipiului Bucuresti.
(3) Actele de stare civila ale cetatenilor romani, intocmite la
autoritatile straine, au putere doveditoare in tara numai daca sunt transcrise
in registrele de stare civila romane. Transcrierea actelor de stare civila si
inscrierea mentiunilor primite din strainatate se efectueaza cu aprobarea
Ministerului de Interne. Cetateanul roman este obligat ca, in termen de 6 luni
de la intoarcerea in tara sau de la primirea din strainatate a certificatului
sau extrasului de stare civila, sa ceara transcrierea acestor acte la
autoritatea administratiei publice locale in a carei raza
administrativ-teritoriala are domiciliul.
(4) Cetatenii romani ale caror acte de stare civila au fost inregistrate in
localitati care au apartinut Romaniei, iar in prezent se gasesc pe teritoriul
altor state, pot solicita intocmirea actelor de stare civila la autoritatea
administratiei publice locale in a carei raza administrativ-teritoriala au
domiciliul, pe baza extrasului de pe actul de stare civila ce se gaseste in
pastrarea Arhivelor Statului. Transcrierea acestor extrase in registrele de
stare civila se va face cu aprobarea Ministerului de Interne.
CAP. 3
Inscrierea mentiunilor in actele de stare civila
Art. 44
In actele de nastere si, atunci cand este cazul, in cele de casatorie sau
de deces se inscriu mentiuni cu privire la modificarile intervenite in starea
civila a persoanei, in urmatoarele cazuri:
a) stabilirea filiatiei prin recunoastere sau hotarare judecatoreasca
definitiva si irevocabila si incuviintarea purtarii numelui;
b) contestarea recunoasterii sau tagaduirea paternitatii;
c) casatorie, desfacerea, incetarea sau anularea casatorie;
d) adoptie, desfacerea, incetarea sau anularea adoptiei;
e) pierderea sau dobandirea cetateniei romane;
f) schimbarea numelui;
g) deces;
h) rectificare, completare sau anulare a actelor de stare civila ori a
mentiunilor inscrise pe ele;
i) schimbarea sexului, dupa ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii
judecatoresti.
Art. 45
Inscrierea mentiunii de stabilire a filiatiei pe actul de nastere si, dupa
caz, de casatorie si de deces se face din oficiu sau la cererea celui
interesat, pe baza actului de recunoastere intocmit potrivit legii sau a
hotararii judecatoresti definitive si irevocabile. In situatia in care,
ulterior, prin hotarare definitiva si irevocabila s-a incuviintat purtarea
numelui de familie al parintelui fata de care s-a stabilit filiatia, mentiunea
se inscrie si pe actele de nastere ale copiilor minori, iar in cazul copiilor
majori, numai la cererea acestora.
Art. 46
In cazul adoptiei cu efecte restranse se face mentiune pe actul de nastere
al celui adoptat si, daca este cazul, pe cel de casatorie, pe baza hotararii
judecatoresti definitive, din oficiu sau la cererea oricarei persoane
interesate.
Art. 47
Anularea sau desfacerea adoptiei, dispusa prin hotarare judecatoreasca
definitiva si irevocabila, se inscrie, prin mentiune, pe actul de nastere initial
si, dupa caz, pe cel intocmit in urma adoptiei, pe actul de casatorie si pe
actele de nastere ale copiilor minori ai celui adoptat, iar in cazul copiilor
majori, numai la cererea acestora. Mentiunea se inscrie, din oficiu sau la
cererea persoanei interesate, pe baza hotararii judecatoresti definitive si
irevocabile.
Art. 48
Incetarea casatoriei prin decesul sau prin declararea judecatoreasca a
mortii unuia dintre soti, anularea sau desfacerea casatoriei se inscriu prin
mentiune pe actul de casatorie si pe cele de nastere ale fostilor soti.
Mentiunea se inscrie, din oficiu, pe baza comunicarii primite de la ofiterul
starii civile care a intocmit actul de deces, a hotararii judecatoresti
definitive si irevocabile ori la cererea persoanei interesate.
Art. 49
Mentiunea privitoare la schimbarea numelui se inscrie pe actele de stare
civila ale persoanei in cauza, potrivit legii.
Art. 50
Mentiunile privind acordarea sau pierderea cetateniei romane se inscriu pe
actul de nastere si, daca este cazul, pe cel de casatorie, pe baza comunicarii
transmise de Ministerul de Interne.
Art. 51
La cerere, persoanelor indreptatite li se pot elibera, potrivit art. 11,
certificate de stare civila cu mentiunile inscrise in actele de stare civila.
Certificatele de stare civila eliberate anterior se retrag si se anuleaza.
CAP. 4
Reconstituirea si intocmirea ulterioara a actelor de stare civila
Art. 52
Reconstituirea actelor de stare civila se poate face, la cerere, daca:
a) registrele de stare civila au fost pierdute sau distruse, in totalitate
ori in parte;
b) actul de stare civila a fost intocmit in strainatate si nu poate fi
procurat certificatul ori extrasul de pe acest act.
Art. 53
Intocmirea ulterioara a actelor de stare civila se poate cere daca:
a) intocmirea actului de nastere sau de deces a fost omisa, desi au fost
depuse actele necesare intocmirii acestuia;
b) intocmirea actului de casatorie a fost omisa, desi a fost luat
consimtamantul sotilor de catre ofiterul de stare civila.
Art. 54
(1) Cererea de reconstituire sau de intocmire ulterioara a unui act de
stare civila, insotita de actele doveditoare, se depune la autoritatea
administratiei publice locale, competenta sa intocmeasca actul, sau a locului
de domiciliu al persoanei interesate, in cazul prevederilor art. 52 lit. b).
Cererea se solutioneaza in termen de 30 de zile, prin dispozitie a primarului,
care se comunica solicitantului in termen de 10 zile de la emitere.
(2) Dispozitia prevazuta la alin. (1) poate fi contestata la instanta
judecatoreasca in a carei raza teritoriala isi are sediul autoritatea emitenta.
Art. 55
Dispozitiile art. 52-54 se aplica, in mod corespunzator, persoanelor fara
cetatenie, care au domiciliul in Romania.
Art. 56
In cazul in care unul dintre exemplarele registrului de stare civila este
pierdut sau distrus, in totalitate ori in parte, acesta se inlocuieste printr-o
copie intocmita de pe registrul existent, care se certifica pentru conformitate
de catre ofiterul de stare civila.
CAP. 5
Anularea, modificarea, rectificarea sau completarea actelor de stare civila
si a mentiunilor
Art. 57
(1) Anularea, modificarea, rectificarea sau completarea actelor de stare
civila si a mentiunilor inscrise pe acestea se pot face numai in temeiul unei
hotarari judecatoresti definitive si irevocabile.
(2) Sesizarea instantei judecatoresti se face de catre persoana interesata,
de catre autoritatea administratiei publice locale, de catre consiliul judetean
sau de catre Parchet. Cererea se solutioneaza de judecatoria in a carei raza
teritoriala se afla domiciliul sau sediul acestora, pe baza cercetarilor
efectuate de politie si a concluziilor procurorului.
(3) Solutionarea cererii de anulare, modificare, rectificare sau completare
a actelor de stare civila si a mentiunilor inscrise pe acestea, facuta de un
cetatean strain sau cetatean roman cu domiciliul in strainatate, este de
competenta Judecatoriei sectorului 1 al municipiului Bucuresti.
(4) Actele de stare civila reconstituite nu pot fi rectificate ori
completate.
Art. 58
Anularea, modificarea, rectificarea sau completarea unui act de stare
civila sau a unei mentiuni inscrise pe acesta, dispuse prin hotarare
judecatoreasca definitiva si irevocabila, se inscriu numai prin mentiune pe
actul de stare civila corespunzator.
CAP. 6
Continutul si forma actelor de stare civila. Pastrarea registrelor de stare
civila
Art. 59
(1) Continutul si forma actelor de nastere, de casatorie si de deces sunt
prevazute in anexele nr. 1A, 1B, 1C, 2A, 2B si 2C.
(2) Actele de stare civila vor fi tiparite pe ambele fete, cu exceptia
celor pentru misiunile diplomatice si oficiile consulare de cariera ale
Romaniei, care vor fi tiparite pe o singura fata, in registre confectionate din
hartie speciala si compactate cu panza.
(3) Pe actele de stare civila se va imprima o tenta de culoare, astfel:
albastra - pe cele de nastere, roz - pe cele de casatorie si cenusie - pe cele
de deces, avand la mijloc stema Romaniei.
Art. 60
(1) Numerotarea actelor se va face pe an calendaristic. Registrele de stare
civila, precum si fiecare an calendaristic se vizeaza, pentru deschidere si
inchidere, de catre primar.
(2) Primul exemplar al registrelor de stare civila se pastreaza la
autoritatea administratiei publice locale unde s-a intocmit, iar al doilea
exemplar se inainteaza, dupa caz, consiliului judetean sau Consiliului General
al Municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data cand toate filele
din registru au fost completate.
(3) Ambele exemplare ale registrelor de stare civila se trimit Arhivelor
Statului, dupa trecerea a 100 de ani de la data completarii lor.
Art. 61
Autoritatile administratiei publice care au in pastrare registrele de stare
civila sunt obligate sa asigure conservarea si securitatea acestora, cu
respectarea normelor privind evidenta si pastrarea arhivelor.
CAP. 7
Contraventii
Art. 62
(1) Constituie contraventii la regimul actelor de stare civila urmatoarele
fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii
penale, sunt considerate infractiuni:
a) detinerea fara drept a certificatului de stare civila apartinand altei
persoane;
b) nedeclararea nasterii sau decesului in conditiile si in termenele
prevazute de lege;
c) neasigurarea conservarii si securitatii registrelor si certificatelor de
stare civila, potrivit normelor privind evidenta si pastrarea acestora, sau
netrimiterea la Arhivele Statului a registrelor de stare civila, dupa trecerea
termenului legal de pastrare;
d) necomunicarea la autoritatile administratiei publice competente, de
catre ofiterul de stare civila, a mentiunilor, a copiilor de pe deciziile de
admitere a schimbarii numelui, neinscrierea mentiunilor pe actele de stare
civila ori netransmiterea celui de-al doilea exemplar al registrelor de stare
civila la consiliul judetean sau, dupa caz, la Consiliul General al
Municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data cand toate filele au
fost completate;
e) neprezentarea certificatelor de stare civila sau a extraselor eliberate
de autoritatile straine, ofiterului de stare civila de la locul de domiciliu,
pentru transcriere in registrele de stare civila romane, in termenul prevazut
la art. 43 alin. (2);
f) omiterea declararii, in fata ofiterului de stare civila, a unor date
referitoare la starea civila a persoanelor sau declararea lor in mod inexact;
g) neverificarea de catre ofiterul de stare civila a realitatii continutului
declaratiei si a concordantei acesteia cu actele de identitate, certificatele
de stare civila si celelalte inscrisuri prezentate;
h) comunicarea datelor inscrise in actele de stare civila in alte conditii
decat cele prevazute la art. 69;
i) neeliberarea de catre personalul medico-sanitar competent, in termenele
legale de declarare a nasterii si a decesului, a certificatelor medicale
constatatoare ale acestor fapte;
j) pierderea sau deteriorarea certificatelor de stare civila;
k) oficierea de catre deserventii cultelor a serviciului religios in cazul
casatoriilor sau in vederea inhumarii sau incinerarii, fara a li se fi
prezentat certificatul de casatorie si, respectiv, documentul prevazut la art.
40;
l) inregistrarea unui act de stare civila cu incalcarea competentei
teritoriale prevazute de prezenta lege;
m) efectuarea de razuiri, stersaturi in cuprinsul actelor de stare civila;
n) netransmiterea comunicarilor cu privire la inregistrarea nasterii
cetatenilor romani cu domiciliul in Romania, ori a modificarilor intervenite in
statutul civil al persoanelor, a buletinelor de identitate ale persoanelor
decedate, precum si a livretelor militare, autoritatilor administratiei publice
competente;
o) nerespectarea termenului prevazut de lege privind sesizarea politiei
despre gasirea unui copil sau abandonarea acestuia intr-o unitate sanitara;
p) inhumarea sau incinerarea cadavrului fara prezentarea documentului
prevazut la art. 40.
(2) Contraventiile prevazute la lit. a)-c) se sanctioneaza cu amenda de la
30.000 lei la 60.000 lei, iar cele de la lit. d)-p), cu amenda de la 40.000 lei
la 80.000 lei.
Art. 63
Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre
primari, de catre persoanele imputernicite prin dispozitia presedintelui
consiliului judetean sau prin ordin al prefectului, precum si de catre
politisti cu atributii in acest domeniu.
Art. 64
Dispozitiile cuprinse in acest capitol se completeaza cu prevederile Legii
nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
CAP. 8
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 65
La intocmirea actului de nastere, precum si a celorlalte acte de stare
civila, numele de familie si prenumele titularului se scriu in limba materna
folosindu-se alfabetul latin.
Art. 66
Autoritatile administratiei publice locale intocmesc comunicari nominale
pentru nascutii vii, cetateni romani, ori cu privire la modificarile
intervenite in statutul civil al persoanelor in varsta de 0-14 ani, care se
inainteaza la sfarsitul fiecarei luni politiei, pentru crearea si actualizarea
bazei de date a populatiei.
Art. 67
Certificatele ori, dupa caz, hotararile judecatoresti de adoptie,
despartenie si deciziile de infiere si de schimbare a numelui, eliberate
potrivit legilor anterioare, extrasele de pe actele de stare civila ce au fost
eliberate de autoritatile militare in baza legii, precum si deciziile emise in
baza Decretului nr. 432/1949 pot servi drept temei, la cererea celui indreptatit,
pentru intocmirea actului ori pentru inscrierea mentiunilor pe actele de stare
civila, cu avizul Ministerului de Interne.
Art. 68
Inscrisurile care au stat la baza intocmirii actelor de stare civila pot fi
trimise, la cerere, instantelor judecatoresti, parchetelor sau politiei, care
sunt obligate sa le restituie, iar pentru motive temeinice, la cererea
autoritatilor administratiei publice, se pot elibera extrase de pe actele de
stare civila.
Art. 69
Comunicarea datelor inscrise in actele de stare civila se poate face, in
cazuri temeinic justificate, la cererea autoritatilor publice, altele decat
cele cu atributii legale in materie, cu aprobarea prefectului.
Art. 70
Ministerul Sanatatii, cu avizul Ministerului de Interne si al Departamentului
pentru Administratie Publica Locala, va stabili, potrivit legii, continutul si
forma certificatelor medicale de constatare a nasterii, a decesului, precum si
a celor privind starea sanatatii viitorilor soti si va asigura tiparirea
acestora.
Art. 71
(1) Autoritatile administratiei publice locale intocmesc buletine
statistice de nastere, de casatorie si de deces, iar judecatoriile, buletine
statistice de divort.
(2) Comisia Nationala pentru Statistica, cu avizul Ministerului de Interne,
al Departamentului pentru Administratie Publica Locala si al Ministerului
Sanatatii, stabileste continutul si forma buletinelor statistice de nastere, de
casatorie si de deces, iar cu avizul Ministerului Justitiei, ale buletinelor
statistice de divort; asigura tiparirea lor si emite norme referitoare la modul
de completare si transmitere a acestora.
Art. 72
(1) Ministerul de Interne si Departamentul pentru Administratie Publica
Locala indruma si controleaza, in conditiile legii, autoritatile administratiei
publice locale si judetene in domeniul starii civile.
(2) Prefectii, presedintii consiliilor judetene si primarul general al
municipiului Bucuresti organizeaza indrumarea si controlul activitatii de stare
civila desfasurate de autoritatile administratiei publice locale si iau masuri
privind conservarea si securitatea documentelor de stare civila.
Art. 73
Ministerul de Interne si Departamentul pentru Administratie Publica Locala
stabilesc, potrivit reglementarilor in vigoare, formularele necesare
activitatii de stare civila, altele decat cele prevazute la art. 59, si emit,
in termen de 90 zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, metodologia cu
privire la aplicarea unitara a dispozitiilor acesteia.
Art. 74
Ministerul de Interne asigura cerneala speciala pentru completarea actelor
de stare civila, confectionarea registrelor si a certificatelor de stare civila
si distribuirea, contra cost, a acestora autoritatilor administratiei publice
judetene si a municipiului Bucuresti, precum si Ministerului Afacerilor
Externe. Celelalte imprimate auxiliare vor fi tiparite prin grija consiliilor
judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Art. 75
Dispozitiile prezentei legi, referitoare la intocmirea actelor de stare
civila, eliberarea certificatelor, inscrierea si comunicarea mentiunilor, in
raporturile cu alte state, sunt aplicabile in masura in care nu se prevede
altfel prin acorduri, tratate si conventii la care Romania este parte.
Art. 76
Anexele nr. 1 A, 1 B, 1 C, 2 A, 2 B si 2 C fac parte integranta din
prezenta lege.
Art. 77
(1) Prezenta lege intra in vigoare dupa 90 de zile de la data publicarii ei
in Monitorul Oficial al Romaniei.
(2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Decretul nr.
278/1960 cu privire la actele de stare civila, H.C.M. nr. 1.090/1960 privind
aprobarea modelelor registrelor de stare civila, H.C.M. nr. 2.290/1969 privind
stabilirea si sanctionarea contraventiilor la regimul actelor de stare civila,
modificata prin Hotararea Guvernului nr. 616/1993, precum si orice alte
dispozitii contrare.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 1 octombrie 1996, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI
VALER SUIAN
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 1
octombrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia
Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
ANEXA 1A
COMUNEI
PRIMARIA ORASULUI
MUNICIPIULUI ..............................................
ACT DE NASTERE Nr. ............................
din: anul ........ luna ................ ziua .........
CODUL NUMERIC PERSONAL
MENTIUNI |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
S A A L L Z Z N N N N N C
DATE PRIVIND COPILUL:
_______________________________________________________________________
| Numele de familie | |
| _________________|__________________________________________________|
| Prenumele | |
|___________________|__________________________________________________|
| | Anul | luna | ziua |
| |__________|____________________|__________________|
| Data nasterii: | | | |
|___________________|__________|____________________|__________________|
| | comuna, orasul, municipiul | judetul |
| |__________________________________|_______________|
| Locul nasterii | | |
|___________________|__________________________________|_______________|
| Sexul | cetatenia | nationalitatea|
|___________________|__________________________________|_______________|
________________________________________________________________________
| DATE PRIVIND PARINTII | TATAL | MAMA |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Numele de familie | | |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Prenumele | | |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Data nasterii | anul | luna | ziua | anul | luna | ziua |
| |______|______|_______|_______|______|________|
| | | | | | | |
|________________________|______|______|_______|_______|______|________|
| Locul | comuna | | |
| nasterii | orasul | | |
| | municipiul | | |
| |_____________|_____________________|_______________________|
| | judetul | | |
|__________|_____________|_____________________|_______________________|
| Cetatenia | | |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Nationalitatea | | |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Domiciliul | comuna, | | |
| | orasul | | |
| | municipiul| | |
| | strada, | | |
| | numarul | | |
| |___________|_____________________|_______________________|
| | judetul | | |
|____________|___________|_____________________|_______________________|
Declarantul ....................... in calitate de .....................
domiciliat in (comuna, orasul, municipiul) ................................
strada ............................ nr. ..... judetul .....................
a prezentat certificatul medical constatator al nasterii nr. ...............
eliberat de ................. din care rezulta ca s-a nascut un copil .....
Semnaturi:
....................... ..............................
Ofiter de stare civila Declarant
L.S.
........................................................................
CERTIFICATE ELIBERATE
ANEXA 2A
AMBASADA
-------- ROMANIEI LA .................................................
CONSULATUL
ACT DE NASTERE Nr. ............................
din: anul ........ luna ................ ziua .........
CODUL NUMERIC PERSONAL
MENTIUNI |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
S A A L L Z Z N N N N N C
DATE PRIVIND COPILUL:
________________________________________________________________________
| Numele de familie | |
|___________________|__________________________________________________|
| Prenumele | |
|___________________|__________________________________________________|
| | anul | luna | ziua |
| |__________|____________________|__________________|
| Data nasterii: | | | |
|___________________|__________|____________________|__________________|
| | Localitatea | Tara |
| |__________________________________|_______________|
| Locul nasterii | | |
|___________________|__________________________________|_______________|
| Sexul | cetatenia | nationalitatea|
|___________________|__________________________________|_______________|
________________________________________________________________________
| DATE PRIVIND PARINTII | TATAL | MAMA |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Numele de familie | | |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Prenumele | | |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Data nasterii | anul | luna | ziua | anul | luna | ziua |
| |______|______|_______|_______|______|________|
| | | | | | | |
|________________________|______|______|_______|_______|______|________|
| Locul | Localitatea | | |
| nasterii ____________|_____________________|_______________________|
| | Judetul | | |
| |------------ | | |
| | Tara | | |
|__________|_____________|_____________________|_______________________|
| Cetatenia | | |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Nationalitatea | | |
|________________________|_____________________|_______________________|
| Domiciliul |Localitatea| | |
| | strada, | | |
| | numarul | | |
| |___________|_____________________|_______________________|
| | Judetul | | |
| | --------- | | |
| | Tara | | |
|____________|___________|_____________________|_______________________|
Declarantul ....................... in calitate de ....................
domiciliat in (localitatea) ...........................................
strada.................................................... nr. ........
a prezentat certificatul medical constatator al nasterii nr. ..........
eliberat de ................. din care rezulta ca s-a nascut un
copil ......
Semnaturi:
....................... ..............................
Ofiter de stare civila Declarant
L.S.
........................................................................
CERTIFICATE ELIBERATE
ANEXA 1B
COMUNEI
PRIMARIA ORASULUI
MUNICIPIULUI .........................................
ACT DE CASATORIE Nr. ......................
din anul ....... luna ............ ziua ..........
CODUL NUMERIC PERSONAL
MENTIUNI: Sotul Sotia
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
S A A L L Z Z N N N N N C S A A L L Z Z N N N N N C
_____________________________________________________________________
| DATE PRIVIND SOTII | SOTUL | SOTIA |
|______________________|_______________________|______________________|
| Numele de familie | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Prenumele | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Data nasterii | anul | luna | ziua | anul | luna | ziua |
| |______|______|_________|_______|______|_______|
| | | | | | | |
|______________________|______|______|_________|_______|______|_______|
| comuna | | |
| Locul orasul | | |
| nasterii municipiul | | |
| ------------|-----------------------|----------------------|
| Judetul | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Cetatenia | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Nationalitatea | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| comuna | | |
| orasul | | |
| municipiul | | |
| strada | | |
| numarul | | |
| Domiciliul ----------|-----------------------|----------------------|
| Judetul | | |
|______________________|_______________________|______________________|
DATE PRIVIND PARINTII
______________________________________________________________________
| Numele | | |
| de familie | | |
| TATAL ------------|-----------------------|----------------------|
| Prenumele | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Numele | | |
| de familie | | |
| MAMA ------------|-----------------------|----------------------|
| Prenumele | | |
|______________________|_______________________|______________________|
Potrivit invoielii, in casatorie, numele de familie al sotului va fi
................................. iar al sotiei va fi ...................
In temeiul consimtamantului exprimat personal de fiecare dintre viitori
soti prezenti, noi, ofiter de stare civila .............................
am incheiat prezentul act de casatorie.
Semnaturi:
..............................
Sotul
........................ ..............................
Ofiter de stare civila Sotia
L.S.
..................................................................
CERTIFICATE ELIBERATE:
ANEXA 2B
AMBASADA
-------- ROMANIEI LA ..................................
CONSULATUL
ACT DE CASATORIE Nr. ......................
din anul ....... luna ............ ziua ..........
CODUL NUMERIC PERSONAL
MENTIUNI: Sotul Sotia
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
S A A L L Z Z N N N N N C S A A L L Z Z N N N N N C
____________________________________________________________________
| DATE PRIVIND SOTII | SOTUL | SOTIA |
|______________________|_______________________|______________________|
| Numele de familie | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Prenumele | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Data nasterii | anul | luna | ziua | anul | luna | ziua |
| |______|______|_________|_______|______|_______|
| | | | | | | |
|______________________|______|______|_________|_______|______|_______|
| Localitatea | | |
| Locul | | |
| nasterii ------------|-----------------------|----------------------|
| Judetul | | |
| ------------| | |
| Tara | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Cetatenia | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Nationalitatea | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Localitatea | |
| strada | | |
| numarul | | |
| Domiciliul ----------|-----------------------|----------------------|
| Judetul | | |
| -----------| | |
| Tara | | |
|______________________|_______________________|______________________|
DATE PRIVIND PARINTII
______________________________________________________________________
| Numele | | |
| de familie | | |
| TATAL ------------|-----------------------|----------------------|
| Prenumele | | |
|______________________|_______________________|______________________|
| Numele | | |
| de familie | | |
| MAMA ------------|-----------------------|----------------------|
| Prenumele | | |
|______________________|_______________________|______________________|
Potrivit invoielii, in casatorie, numele de familie al sotului va fi
................................. iar al sotiei va fi ...............
............................ .
In temeiul consimtamantului exprimat personal de fiecare dintre viitori
soti prezenti, noi, ofiter de stare civila ............................
am incheiat prezentul act de casatorie.
Semnaturi:
..............................
Sotul
........................ ..............................
Ofiter de stare civila Sotia
L.S.
..................................................................
CERTIFICATE ELIBERATE:
ANEXA 1C
COMUNEI
PRIMARIA ORASULUI
MUNICIPIULUI ..............................................
ACT DE DECES Nr. ............................
din: anul ........ luna ................ ziua .........
CODUL NUMERIC PERSONAL
MENTIUNI |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
S A A L L Z Z N N N N N C
DATE PRIVIND DECEDATUL:
________________________________________________________________________
| Numele de familie | |
|___________________|___________________________________________________|
| Prenumele | |
|___________________|___________________________________________________|
| | Anul | luna | ziua |
| |__________|____________________|___________________|
| Data nasterii: | | | |
|___________________|__________|____________________|___________________|
| | comuna, orasul, municipiul | Judetul |
| |__________________________________|________________|
| Locul nasterii | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| Sexul | Cetatenia | Nationalitatea |
|___________________|__________________________________|________________|
| | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| | comuna, orasul, municipiul, | Judetul |
| | strada, numarul | |
| Domiciliul |----------------------------------|----------------|
| | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| | anul | luna | ziua |
| |_____________|________________________|____________|
| | | | |
| Data si locul |_____________|________________________|____________|
| decesului | Comuna | |
| | orasul | Judetul |
| | municipiul | |
|___________________|__________________________________|________________|
________________________________________________________________________
| DATE PRIVIND | TATAL | MAMA |
| PARINTII | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| Numele de familie | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| Prenumele | | |
|___________________|__________________________________|________________|
Declarant ............................., in calitate de ..............
domiciliat in (comuna, orasul, municipiul).................................
strada ............................. nr. ....... judetul ..................
a prezentat certificatul medical constatator al decesului nr. .............
eliberat de ................................ cauza decesului fiind
............................................................................
Semnaturi:
............................. ............................
Ofiter de stare civila Declarant
L.S.
........................................................................
CERTIFICATE ELIBERATE:
ANEXA 2C
AMBASADA
-------- ROMANIEI LA ..................................
CONSULATUL
ACT DE DECES Nr. ............................
din: anul ........ luna ................ ziua .........
CODUL NUMERIC PERSONAL
MENTIUNI |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
S A A L L Z Z N N N N N C
DATE PRIVIND DECEDATUL:
________________________________________________________________________
| Numele de familie | |
|___________________|___________________________________________________|
| Prenumele | |
|___________________|___________________________________________________|
| | Anul | luna | ziua |
| |__________|____________________|___________________|
| Data nasterii: | | | |
|___________________|__________|____________________|___________________|
| | Localitatea | Judetul (tara) |
| |__________________________________|________________|
| Locul nasterii | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| Sexul | Cetatenia | Nationalitatea |
|___________________|__________________________________|________________|
| | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| | Localitatea, | Judetul (tara) |
| | strada, numarul | |
| Domiciliul |----------------------------------|----------------|
| | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| | anul | luna | ziua |
| |_____________|________________________|____________|
| | | | |
| Data si locul |_____________|________________________|____________|
| decesului | Localitatea |
| |___________________________________________________|
| | Tara |
|___________________|___________________________________________________|
________________________________________________________________________
| DATE PRIVIND | TATAL | MAMA |
| PARINTII | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| Numele de familie | | |
|___________________|__________________________________|________________|
| Prenumele | | |
|___________________|__________________________________|________________|
Declarant ............................., in calitate de ................
domiciliat in (localitatea) ...................................strada
............................. nr. ....... judetul (tara) ...............
a prezentat certificatul medical constatator al decesului nr. .............
eliberat de ................................ cauza decesului fiind
............................................................................
Semnaturi:
............................. ............................
Ofiter de stare civila Declarant
L.S.
........................................................................
CERTIFICATE ELIBERATE: