LEGE
Nr. 508 din 17 noiembrie 2004
privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public
a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1089 din 23 noiembrie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prin prezenta lege se infiinteaza Directia de Investigare a
Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, in cadrul Ministerului
Public, ca structura specializata in combaterea infractiunilor de criminalitate
organizata si terorism a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie, prin reorganizarea Sectiei de combatere a criminalitatii organizate
si antidrog si a structurilor sale teritoriale.
(2) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism isi exercita atributiile pe intregul teritoriu al Romaniei, prin
procurori specializati in combaterea criminalitatii organizate si a
terorismului.
(3) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism este condusa de un procuror-sef si este coordonata de procurorul
general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Art. 2
(1) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism are urmatoarele atributii:
a) efectuarea urmaririi penale pentru infractiunile prevazute in prezenta
lege in conditiile Codului de procedura penala si ale legilor speciale:
b) conducerea, supravegherea si controlul actelor de cercetare penala,
efectuate din dispozitia procurorului de catre ofiterii si agentii de politie
judiciara aflati in coordonarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism;
c) sesizarea instantelor judecatoresti pentru luarea masurilor prevazute de
lege si pentru judecarea cauzelor privind infractiunile care sunt, potrivit
art. 12, in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism;
d) studierea cauzelor care genereaza savarsirea infractiunilor de
criminalitate organizata, trafic de droguri, macrocriminalitate
economico-financiara, criminalitate informatica si terorism si a conditiilor
care le favorizeaza, elaborarea propunerilor in vederea eliminarii acestora,
precum si pentru perfectionarea legislatiei penale in acest domeniu;
e) constituirea si actualizarea bazei de date vizand infractiunile ce sunt
date in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism;
f) exercitarea altor atributii prevazute de Codul de procedura penala si de
legile speciale.
(2) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism exercita drepturile si indeplineste obligatiile procedurale prevazute
de lege, in cauzele privind infractiunile atribuite prin prezenta lege in
competenta sa.
CAP. 2
Organizarea si functionarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism
Art. 3
Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism este condusa, potrivit prevederilor art. 1 alin. (3), de un
procuror-sef, ajutat de un procuror-sef adjunct.
Art. 4
(1) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism este organizata in urmatoarele servicii, conduse de procurori-sefi:
a) serviciul de combatere a criminalitatii organizate;
b) serviciul de combatere a traficului de droguri;
c) serviciul de combatere a macrocriminalitatii economico-financiare;
d) serviciul de combatere a criminalitatii informatice;
e) serviciul de combatere a infractiunilor de terorism.
(2) In cadrul serviciilor se pot organiza birouri conduse de
procurori-sefi, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa
Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea procurorului-sef al
Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism.
(3) In cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism se infiinteaza un birou pentru studierea cauzelor care
genereaza si a conditiilor care favorizeaza savarsirea infractiunilor de criminalitate
organizata si terorism, subordonat direct procurorului-sef al Directiei de
Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
Art. 5
Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism se incadreaza cu procurori, specialisti in domeniul prelucrarii si
valorificarii informatiilor, economic, financiar, bancar, vamal, informatic si
in alte domenii, precum si cu personal auxiliar de specialitate si
administrativ, in limita posturilor prevazute in statul de functii, aprobat
potrivit legii.
Art. 6
(1) La nivelul parchetelor de pe langa curtile de apel se infiinteaza
servicii ale Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism, iar la nivelul parchetelor de pe langa tribunale se
infiinteaza birouri.
(2) Serviciile si birourile Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism sunt conduse de procurori-sefi.
(3) Procurorul-sef al biroului de la nivelul parchetului de pe langa
tribunal se subordoneaza procurorului-sef al serviciului de la nivelul
parchetului de pe langa curtea de apel in a carei circumscriptie functioneaza.
(4) Procurorul-sef al serviciului de la nivelul parchetului de pe langa
curtea de apel se subordoneaza procurorului-sef al Directiei de Investigare a
Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism.
(5) Numarul procurorilor incadrati in serviciile prevazute la alin. (1)
este stabilit de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de
Casatie si Justitie, la propunerea procurorului-sef al Directiei de Investigare
a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, pentru fiecare
serviciu, in functie de volumul si de complexitatea activitatii de urmarire
penala, in limita numarului total de posturi aprobat.
Art. 7
Procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism, procurorii cu functie de conducere,
precum si ceilalti procurori din cadrul acesteia sunt numiti, promovati,
transferati si eliberati din functie in conditiile legii.
Art. 8
(1) Pentru a fi numiti in cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor
de Criminalitate Organizata si Terorism procurorii trebuie sa aiba calitati
profesionale deosebite, sa aiba o conduita morala ireprosabila si o pregatire
specializata in combaterea infractiunilor de criminalitate organizata si
terorism.
(2) Conditiile minime de vechime pe care trebuie sa le indeplineasca
procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism sunt:
a) pentru functia de procuror-sef si procuror-sef adjunct al Directiei de
Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, o vechime
in functia de procuror sau de judecator de 10 ani;
b) pentru functia de procuror in cadrul Directiei de Investigare a
Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, o vechime in functia de
procuror sau de judecator de 6 ani.
(3) In cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism pot fi numiti si procurori financiari din cadrul Curtii
de Conturi. Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica in mod corespunzator.
Art. 9
(1) Ofiterii si agentii de politie judiciara anume desemnati potrivit art.
27 efectueaza numai acele acte de cercetare penala dispuse de procurorii
Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism, sub directa supraveghere si controlul nemijlocit al acestora.
(2) Dispozitiile procurorilor din cadrul Directiei de Investigare a
Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt obligatorii pentru
ofiterii si agentii de politie judiciara prevazuti la alin. (1). Actele
intocmite de ofiterii si agentii de politie judiciara din dispozitia scrisa a
procurorului sunt efectuate in numele acestuia.
Art. 10
(1) In cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism sunt numiti, prin ordin al procurorului general al
Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea
procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism, cu avizul ministrilor de resort, specialisti cu inalta
calificare in domeniul prelucrarii si valorificarii informatiilor, economic,
financiar, bancar, vamal, informatic, precum si in alte domenii, pentru
clarificarea unor aspecte tehnice in activitatea de urmarire penala.
(2) Specialistii prevazuti la alin. (1) au calitatea de functionar public
si isi desfasoara activitatea in cadrul structurii centrale, sub directa
conducere a procurorului-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism. Specialistii au drepturile si obligatiile
prevazute de lege pentru functionarii publici.
(3) Constatarea tehnico-stiintifica efectuata din dispozitia scrisa a
procurorului de catre specialistii prevazuti la alin. (1) constituie mijloc de
proba, in conditiile legii.
Art. 11
Functia de procuror sau de specialist in cadrul Directiei de Investigare a
Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism este incompatibila cu
orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din
invatamantul superior.
CAP. 3
Competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism
Art. 12
(1) Sunt de competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism infractiunile prevazute in Codul penal si
in legi speciale, cu exceptia celor date in competenta Parchetului National
Anticoruptie, dupa cum urmeaza: art. 189 alin. 3, 4 si 5 din Codul penal, art.
215 din Codul penal, daca s-a produs o paguba mai mare decat echivalentul in
lei a 100.000 euro, art. 279, 279^1, 280, 282, 284 si 302 din Codul penal, infractiunile
contra sigurantei statului prevazute in titlul I din Partea speciala a Codului
penal, Legea nr. 299/2004 privind raspunderea penala a persoanelor juridice
pentru infractiunile de falsificare de monede sau de alte valori, Legea nr.
39/2003 privind prevenirea si combaterea criminalitatii organizate, Legea nr.
678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane, cu
modificarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind
frontiera de stat a Romaniei, aprobata cu modificari prin Legea nr. 243/2002,
cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 112/2001 privind sanctionarea unor fapte savarsite in afara teritoriului
tarii de cetateni romani sau de persoane fara cetatenie domiciliate in Romania,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 252/2002, Legea nr. 141/1997 privind
Codul vamal al Romaniei, cu modificarile ulterioare, Legea nr. 182/2000 privind
protejarea patrimoniului cultural national mobil, cu modificarile si
completarile ulterioare, Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea
spalarii banilor, cu modificarile ulterioare, Legea nr. 143/2000 privind
combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si
completarile ulterioare, Legea nr. 300/2002 privind regimul juridic al
precursorilor folositi la fabricarea ilicita a drogurilor, Legea nr. 2/1998
privind prelevarea si transplantul de tesuturi si organe umane, cu modificarile
si completarile ulterioare, Legea nr. 111/1996 privind desfasurarea in siguranta
a activitatilor nucleare, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 141/2001 pentru sanctionarea
unor acte de terorism si a unor fapte de incalcare a ordinii publice, aprobata
cu modificari prin Legea nr. 472/2002, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
159/2001 pentru prevenirea si combaterea utilizarii sistemului financiar-bancar
in scopul finantarii de acte de terorism, aprobata prin Legea nr. 466/2002,
Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in
exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile
ulterioare - titlul III referitor la criminalitatea informatica, Legea nr. 365/2002
privind comertul electronic, cu modificarile ulterioare, infractiunile
prevazute de Legea nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale,
republicata, cu modificarile ulterioare, daca s-a produs o paguba mai mare
decat echivalentul in lei a 100.000 euro, Legea nr. 297/2004 privind piata de
capital.
(2) Faptele prevazute la alin. (1), cand sunt savarsite de militari activi,
sunt cercetate si, dupa caz, judecate de Parchetul militar sau de instanta
militara competenta, in conditiile legii.
(3) Sunt de competenta structurii centrale infractiunile prevazute la alin.
(1), savarsite in una dintre urmatoarele conditii:
a) de catre persoanele care apartin unor organizatii, asociatii sau grupari
criminale, care:
- prin activitatea lor pot aduce atingere sigurantei nationale a Romaniei;
- desfasoara activitati infractionale cu caracter transnational;
- activitatea infractionala s-a realizat sau a produs rezultate in
circumscriptia mai multor curti de apel;
b) s-a cauzat o paguba mai mare decat echivalentul in lei a 200.000 euro;
c) exista pericolul producerii ori s-a cauzat o tulburare importanta a
relatiilor sociale la nivelul unei colectivitati.
(4) Sunt de competenta serviciilor teritoriale infractiunile prevazute la
alin. (1), savarsite in una dintre urmatoarele conditii:
- s-a cauzat o paguba mai mare decat echivalentul in lei a 100.000 euro;
- activitatea infractionala s-a desfasurat sau si-a produs rezultatul in
mai multe judete din circumscriptia aceleiasi curti de apel.
(5) Sunt de competenta birourilor teritoriale toate celelalte infractiuni
dintre cele prevazute la alin. (1).
(6) Procurorul care efectueaza urmarirea penala in conditiile alin. (2),
(3) si (4) sesizeaza instanta competenta potrivit titlului II capitolul I din
Codul de procedura penala.
(7) Procurorii specializati din cadrul Directiei de Investigare a
Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism efectueaza in mod
obligatoriu urmarirea penala pentru infractiunile prevazute la alin. (1).
CAP. 4
Dispozitii procedurale
Art. 13
(1) Persoanele cu atributii de conducere sau de control sunt obligate sa
sesizeze Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata
si Terorism cu privire la orice date sau informatii din care rezulta ca s-a
savarsit una dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta
Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism.
(2) Persoanele cu atributii de control sunt obligate ca in cursul
efectuarii actului de control, in situatiile prevazute la alin. (1), sa
procedeze la asigurarea si conservarea urmelor infractiunii, a corpurilor
delicte si a oricaror mijloace de proba ce pot servi organelor de urmarire
penala.
(3) Serviciile si organele specializate in culegerea si prelucrarea
informatiilor au obligatia de a pune de indata la dispozitie Directiei de
Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism toate
datele si informatiile detinute in legatura cu savarsirea infractiunilor
prevazute la art. 12.
(4) Serviciile si organele specializate in culegerea si prelucrarea
informatiilor, la cererea procurorului-sef al Directiei de Investigare a
Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sau a procurorului anume
desemnat de acesta, ii vor pune la dispozitie toate datele si informatiile
prevazute la alin. (3), neprelucrate.
(5) In cazul dispunerii sau efectuarii de acte premergatoare pentru
infractiunile contra sigurantei nationale si pentru infractiunile de terorism,
Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism incunostinteaza organele de stat cu atributii in domeniul sigurantei
nationale, potrivit competentelor legale ale acestora si, dupa caz, solicita
sprijinul de specialitate al acestora.
(6) Nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. (1) - (5) atrage
raspunderea juridica, potrivit legii.
Art. 14
(1) Daca in cursul efectuarii urmaririi penale procurorii parchetelor de pe
langa instantele judecatoresti constata ca infractiunea care constituie
obiectul cauzei este una dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege in
competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism, acestia au obligatia de a inainta de indata dosarul
procurorului competent.
(2) Daca in cursul efectuarii activitatilor specifice de investigare
organele de politie constata ca fapta care formeaza obiectul cauzei este una
dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de
Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, acestea
au obligatia de a inainta de indata lucrarea procurorului competent.
Art. 15
Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism este autorizata sa detina si sa foloseasca mijloace adecvate pentru
verificarea, prelucrarea, stocarea si descoperirea informatiilor privitoare la
infractiunile date in competenta sa, in conditiile legii. Orice date si
informatii ce excedeaza competentei se transmit autoritatilor abilitate prin
lege.
Art. 16
(1) Cand sunt indicii temeinice cu privire la savarsirea uneia dintre
infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de
Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, in scopul
strangerii de probe sau al identificarii faptuitorului, pot fi dispuse
urmatoarele masuri:
a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare si a conturilor asimilate
acestora;
b) punerea sub supraveghere, interceptarea sau inregistrarea
comunicatiilor;
c) accesul la sisteme informatice.
(2) Masura prevazuta la alin. (1) lit. a) poate fi dispusa de procurorii
Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism, pe o durata de cel mult 30 de zile. Pentru motive temeinice, aceasta
masura poate fi prelungita de procuror prin ordonanta motivata, fiecare
prelungire neputand depasi 30 de zile. Durata maxima a masurii dispuse este de
4 luni.
(3) Masurile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) pot fi dispuse de
judecator, potrivit dispozitiilor art. 91^1 - 91^6 din Codul de procedura
penala, care se aplica in mod corespunzator.
(4) Procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism pot dispune sa li se comunice inscrisuri, documente
bancare, financiare ori contabile, in conditiile prevazute la alin. (1).
Art. 17
(1) In cazul in care exista indicii temeinice ca s-a savarsit sau ca se
pregateste savarsirea unei infractiuni dintre cele atribuite prin prezenta lege
in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism, care nu poate fi descoperita sau faptuitorii nu pot fi
identificati prin alte mijloace, pot fi folositi, in vederea strangerii datelor
privind existenta infractiunii si identificarea persoanelor fata de care exista
presupunerea ca au savarsit o infractiune, investigatori sub acoperire sau
colaboratori si informatori ai politiei judiciare, in conditiile prevazute de
art. 224^1 - 224^4 din Codul de procedura penala, care se aplica in mod
corespunzator.
(2) Investigatorii sub acoperire sunt ofiteri sau agenti de politie
judiciara special desemnati in acest scop si pot efectua investigatii numai cu
autorizarea motivata a procurorului anume desemnat de procurorul-sef al
Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism.
(3) Dispozitiile art. 22 din Legea nr. 39/2003 privind combaterea si
prevenirea criminalitatii organizate se aplica in mod corespunzator.
Art. 18
Persoana care a comis una dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege
in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism, iar in timpul urmaririi penale denunta si faciliteaza
identificarea si tragerea la raspundere penala a altor participanti la
savarsirea infractiunii beneficiaza de reducerea la jumatate a limitelor
pedepsei prevazute de lege.
Art. 19
Verificarea conturilor bancare si a conturilor asimilate acestora poate fi
efectuata numai la cererea procurorului-sef al Directiei de Investigare a
Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sau a procurorului anume
desemnat de acesta, in conditiile legii.
Art. 20
(1) Rechizitoriile intocmite de procurorii din cadrul serviciilor si
birourilor teritoriale ale Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism sunt confirmate de procurorii sefi ai
acestor servicii ori birouri.
(2) Rechizitoriile intocmite de procurorii sefi ai birourilor teritoriale
sunt confirmate de procurorii sefi ai serviciilor teritoriale.
(3) Rechizitoriile intocmite de procurorii sefi ai serviciilor teritoriale,
precum si de procurorii din cadrul structurii centrale a Directiei de
Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sunt
confirmate de procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism.
Art. 21
Dispozitiile din Codul de procedura penala si dispozitiile procedurale din
legile speciale se aplica in mod corespunzator si in cauzele atribuite prin
prezenta lege in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism.
CAP. 5
Cooperare internationala
Art. 22
In vederea consultarii reciproce cu organisme similare din alte tari, in
cazul infractiunilor de competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism si al schimbului de date si informatii cu
privire la cercetarea acestor infractiuni, se constituie un birou de asistenta
judiciara internationala, care functioneaza in cadrul Directiei de Investigare
a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, in subordonarea
directa a procurorului-sef.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 23
(1) Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism functioneaza cu urmatorul numar total de posturi:
a) 170 de posturi de procurori;
b) 30 de posturi de specialisti;
c) 150 de posturi de personal auxiliar de specialitate si administrativ.
(2) Numarul de posturi prevazut la alin. (1) include necesarul pentru
structurile teritoriale ale Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism.
Art. 24
(1) Conducerea Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie,
procurorii generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel si procurorii
din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism beneficiaza de toate drepturile stabilite pentru
magistrati in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind
salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 347/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
in alte acte normative, precum si in prezenta lege. Acestia sunt salarizati
potrivit cap. A nr. crt. 1 - 11 din anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 177/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
347/2003.
(2) Procurorul-sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism este asimilat din punct de vedere al
salarizarii functiei de consilier al procurorului general al Parchetului de pe
langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, iar procurorul-sef adjunct este
asimilat procurorului sef de sectie din cadrul Parchetului de pe langa Inalta
Curte de Casatie si Justitie.
(3) Specialistii din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism beneficiaza de drepturile prevazute in
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea
drepturilor de natura salariala ale functionarilor publici, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 228/2003, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si in prezenta lege. Salariul de baza al
specialistilor se stabileste potrivit cap. A nr. crt. 29 din anexa nr. 1 la
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 347/2003.
(4) Personalul prevazut la alin. (1), cel prevazut la cap. A nr. crt. 1 - 4
din anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 347/2003, procurorii si judecatorii
care participa la judecarea cauzelor in care urmarirea penala a fost efectuata
de procurorii din cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism beneficiaza de un spor de 40% la
indemnizatia de incadrare bruta lunara, iar personalul prevazut la alin. (3) beneficiaza
de un spor de 30% la indemnizatia de incadrare bruta lunara.
(5) Magistratii si personalul prevazut la alin. (3) care beneficiaza de
sporul de 40% sau, dupa caz, de 30% pentru efectuarea urmaririi penale in
cauzele de coruptie si pentru participarea la judecarea acestor cauze nu pot
beneficia si de sporurile prevazute la alin. (4).
(6) Salarizarea personalului auxiliar de specialitate este cea prevazuta de
lege pentru aceleasi categorii de personal al Parchetului de pe langa Inalta
Curte de Casatie si Justitie.
(7) Sporurile prevazute la alin. (4) se acorda incepand cu data de 1
ianuarie 2005.
Art. 25
(1) In cadrul Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism functioneaza Centrul de Aplicatii Operationale al
Procurorilor.
(2) In acest scop, prin hotarare a Guvernului va fi atribuit Ministerului
Public sediul necesar functionarii Centrului de Aplicatii Operationale al
Procurorilor.
Art. 26
Dispozitiile Legii nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, ale Legii
nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, precum si ale Legii nr. 317/2004
privind Consiliul Superior al Magistraturii se aplica in mod corespunzator si
Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si
Terorism.
Art. 27
Ministrul administratiei si internelor, cu avizul favorabil al procurorului
general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, va
desemna ofiterii si agentii de politie judiciara care isi vor desfasura activitatea
sub coordonarea Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate
Organizata si Terorism.
Art. 28
Cauzele aflate pe rolul Sectiei de combatere a criminalitatii organizate si
antidrog trec in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de
Criminalitate Organizata si Terorism.
Art. 29
In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi,
procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie va propune modificarea si completarea regulamentului parchetelor, in
conditiile legii.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU DORU
p. PRESEDINTELE SENATUI,
IOAN TARACILA