Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 532 din 25 noiembrie 2004

pentru ratificarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Danemarcei privind cooperarea pentru implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice (UNFCCC), semnat la Copenhaga la 28 ianuarie 2003, si a Acordului dintre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din Romania si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei privind proiectul de tip implementare in comun "Rumegus 2000", semnat la Bucuresti la 7 martie 2003

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1138 din  2 decembrie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Memorandumul de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Danemarcei privind cooperarea pentru implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice (UNFCCC), semnat la Copenhaga la 28 ianuarie 2003.
    Art. 2
    Se ratifica Acordul dintre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din Romania si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei privind proiectul de tip implementare in comun "Rumegus 2000", semnat la Bucuresti la 7 martie 2003.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              DORU IOAN TARACILA

                           MEMORANDUM DE INTELEGERE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Danemarcei privind cooperarea pentru implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice (UNFCCC)*)

    *) Traducere.

    Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Danemarcei, denumite in continuare parti,
    avand in vedere prevederile Conventiei-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice - UNFCCC (Rio de Janeiro, 1992), la care Romania si Danemarca sunt parti, precum si ale Protocolului de la Kyoto la aceasta conventie (1997), ratificat de ambele parti,
    tinand seama de art. 6 al Protocolului de la Kyoto, care permite transferul de unitati de reducere a emisiilor (ERU-uri), ce provin din proiecte de tip "implementare in comun" care au ca scop reducerea emisiilor antropogenice de gaze cu efect de sera la surse sau cresterea absorbtiilor acestora in rezervoare naturale,
    avand in vedere art. 17 al Protocolului de la Kyoto, ce prevede posibilitatea participarii in mecanismul de "comercializare a emisiilor" pentru indeplinirea angajamentelor de reducere a emisiilor determinate de gaze cu efect de sera,
    subliniind importanta politicilor si a masurilor interne necesare indeplinirii obligatiilor stipulate in Protocolul de la Kyoto si rolul suplimentar al activitatilor desfasurate in baza art. 6 si 17 ale aceluiasi protocol,
    tinand seama de liniile directoare ulterioare asupra art. 6 si 17 ale Protocolului de la Kyoto, ce vor fi elaborate de Conferinta partilor/Intalnirea partilor la Protocolul de la Kyoto (CoP/MoP), si avand in vedere, de asemenea, deciziile viitoare ale CoP/MoP privind conformarea,
    exprimandu-si speranta privind intrarea in vigoare a Protocolului de la Kyoto,
    luand in considerare ca viitoarea cooperare in domeniul mecanismului implementare in comun, in baza art. 6 al Protocolului de la Kyoto, si in domeniul comercializarii emisiilor, in baza art. 17 al aceluiasi protocol, va avea o contributie eficienta la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera,
    luand in considerare prioritatea comuna a Romaniei si a Regatului Danemarcei de a ocroti mediul si de a promova dezvoltarea durabila,
    dorind sa exprime vointa politica de a coopera pentru realizarea obiectivului Conventiei-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice si al Protocolului de la Kyoto la aceasta conventie, in special de a facilita utilizarea mecanismului implementare in comun si de a explora posibilitatile comercializarii emisiilor,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Scop
    Prezentul memorandum de intelegere va detalia procedurile descrise in Protocolul de la Kyoto, cu referire la cooperarea romano-daneza privind art. 6 si 17 ale Protocolului de la Kyoto.
    Art. 2
    Domeniu de aplicare
    (1) Prezentul memorandum de intelegere se aplica procedurilor care, conform art. 6 al Protocolului de la Kyoto, faciliteaza dezvoltarea si implementarea in Romania a proiectelor de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera si transferul catre partea daneza a cantitatii convenite de unitati de reducere a emisiilor (ERU-uri), rezultate din proiectele respective.
    (2) Daca partile sunt de acord, reducerile rezultate pana la inceputul anului 2008 din proiecte de tip implementare in comun pot fi transformate in unitati ale cantitatii atribuite (AAU-uri), in perioada 2008 - 2012, si comercializate partii daneze, in baza art. 17 al Protocolului de la Kyoto.
    (3) Deciziile privind transferurile se iau, pentru fiecare proiect, de catre partea romana, ca urmare a unei cereri formulate de catre partea daneza.
    Art. 3
    Autoritati competente
    Autoritatile responsabile cu implementarea prevederilor prezentului memorandum de intelegere sunt:
    - pentru partea romana: Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si Ministerul Industriei si Resurselor;
    - pentru partea daneza: Ministerul Mediului.
    Art. 4
    Contributia partii romane
    (1) Partea romana faciliteaza dezvoltarea si implementarea proiectelor de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera prin sprijinirea cu informatii a potentialilor beneficiari interesati in realizarea acestora si cu aprobarea oficiala a proiectelor de tip implementare in comun, in conformitate cu art. 6.1 (a) al Protocolului de la Kyoto, si a cerintelor nationale referitoare la acest tip de proiecte. Partea romana asigura ca veniturile realizate din vanzarea ERU-urilor sunt utilizate pentru finantarea proiectelor de la care provin ERU-urile.
    (2) Partea romana transfera cantitatea convenita si platita anticipat de ERU-uri, in perioada convenita pentru fiecare proiect, atat timp cat proiectul de tip implementare in comun de unde provin ERU-urile genereaza in continuare reduceri de emisii, care pot fi verificate de catre o entitate independenta. Aprobarea transferului trebuie sa contina asumarea de catre partea romana a obligatiei asigurarii transferului catre partea daneza a cantitatii convenite si obtinute de ERU-uri, in concordanta cu art. 6 al Protocolului de la Kyoto. Acordul de proiect va confirma, de asemenea, ca transferul este scutit de orice alta taxa suplimentara fata de suma convenita pentru plata ERU-urilor. In cazul schimbarilor in politicile nationale (energie, mediu) ale statului gazda, ce au ca rezultat unele dificultati privind generarea si transmiterea de ERU-uri de catre executantul proiectului, partea romana va face tot posibilul sa transfere intr-o maniera practica partii daneze ERU-urile convenite anterior in acordul de proiect.
    Art. 5
    Contributia partii daneze
    Partea daneza contribuie la dezvoltarea si implementarea proiectelor de reducere a emisiilor prin achizitionarea de la partea romana a ERU-urilor provenite din proiectele respective, aceasta din urma fiind ultimul proprietar al acestor unitati. Contractul de achizitionare va include aprobarea oficiala daneza a proiectului, in concordanta cu art. 6.1 al Protocolului de la Kyoto.
    Art. 6
    Aspecte financiare
    Aspectele financiare privind proiectele de tip implementare in comun se stabilesc pentru fiecare caz in parte si se prevad in acordurile de proiect.
    Art. 7
    Evaluarea independenta a proiectelor
    Pana cand Comitetul de supervizare pentru mecanismul implementare in comun al Secretariatului Conventiei-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice va acredita firme specializate ca posibile entitati independente pentru verificarea si validarea proiectelor, partea daneza va stabili o lista provizorie cu asemenea firme, iar partea romana va fi de acord cu acestea.
    Art. 8
    Dispozitii finale
    (1) Prezentul memorandum de intelegere intra in vigoare la data primirii ultimei notificari prin care partile isi comunica reciproc, in scris, indeplinirea procedurilor interne legale necesare pentru intrarea in vigoare a acestuia.
    (2) Prezentul memorandum de intelegere se incheie pe o perioada de 10 ani si se va prelungi automat pe noi perioade de cate 5 ani.
    (3) Oricare parte poate denunta prezentul memorandum de intelegere prin notificare scrisa adresata celeilalte parti. Denuntarea isi va produce efectele la 6 luni de la data primirii notificarii.
    Semnat la Copenhaga la 28 ianuarie 2003, in doua exemplare originale, in limba engleza, ambele texte fiind egal autentice.

                         Pentru Guvernul Romaniei,
                              Andrei Vlad Moga,
                                 ambasador

                     Pentru Guvernul Regatului Danemarcei,
                            Hans Christian Schmidt,
                              ministrul mediului

                                   ACORD
intre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din Romania si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei privind proiectul de tip implementare in comun "Rumegus 2000"*)

    *) Traducere.

    Ministerul Apelor si Protectiei Mediului din Romania si Ministerul Mediului din Regatul Danemarcei, denumite in continuare parti,
    avand in vedere Acordul dintre Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului din Romania si Ministerul Mediului si Energiei din Regatul Danemarcei privind cooperarea in domeniul protectiei mediului, semnat la Bucuresti la 23 mai 2000, si Memorandumul de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Danemarcei privind cooperarea pentru implementarea Protocolului de la Kyoto la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice (UNFCCC), semnat la Copenhaga la 28 ianuarie 2003,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Documente de referinta pentru proiect
    Proiectul de tip implementare in comun "Rumegus 2000", denumit in continuare Proiect, este descris in documentele "Rumegus 2000 - Documentul de prezentare a proiectului (PDD) din 15 octombrie 2002", "Rumegus 2000 - Studiul situatiei de referinta din 15 octombrie 2002" si "Rumegus 2000 - Plan de monitorizare din 16 septembrie 2002". Aceste documente vor fi actualizate o data cu validarea finala.
    Art. 2
    Situatia de referinta si cantitatile
    Partile au convenit ca cea mai realista varianta pentru continuarea situatiei de referinta, prezentata in Studiul situatiei de referinta, este varianta cu nr. IV. Avand in vedere aceasta varianta de continuare a situatiei de referinta, reducerile de emisii au fost estimate la 32.121 tone bioxid de carbon echivalent (t CO2_e) in 2004 si 52.999 t CO2_e in urmatorii ani pana in 2017. In perioada 2004 - 2007 se estimeaza reduceri de 191.118 t CO2_e, in perioada 2008 - 2012 se estimeaza reduceri de 264.995 t CO2_e, iar in perioada 2013 - 2017 se estimeaza reduceri de 264.995 t CO2_e.
    Art. 3
    Conditii generale
    Partea romana:
    1. va transfera partii daneze toate reducerile de emisii verificate in perioada 2004 - 2017, pana la o cantitate totala de 721.108 t CO2_e. Cantitatea va fi transferata in conformitate cu mecanismul implementare in comun privind creditele timpurii si perioadele de indeplinire a angajamentelor;
    2. garanteaza transferul unitatilor de reducere a emisiilor, pana la o cantitate totala de 721.108 t CO2_e, atat timp cat centralele de termoficare, care fac obiectul acestui acord asupra Proiectului, sunt in operare, fara a se lua in considerare, de exemplu, schimbarea proprietarului;
    3. va emite norme obligatorii pentru monitorizarea companiei de proiect privind unitatile cantitatii atribuite (AAU-uri) si unitatile de reducere a emisiilor (ERU-uri) generate de Proiect. In plus, inspectoratele teritoriale de protectie a mediului vor analiza trimestrial procedurile de monitorizare si vor certifica rapoartele de monitorizare a AAU-urilor si ERU-urilor generate de Proiect.
    Partea daneza:
    1. va finanta activitatile referitoare la consultanta pentru ambele parti, in faza de implementare a Proiectului, 2002 - 2003. Partile au convenit ca firma "Grue & Hornstrup Consulting Engineers" va realiza activitatile de consultanta;
    2. va finanta atat validarea Documentului de prezentare a proiectului (PDD), a Studiului situatiei de referinta si a Planului de monitorizare, cat si verificarea rapoartelor de monitorizare si transmiterea rapoartelor de verificare catre Comitetul de supervizare pentru mecanismul implementare in comun al UNFCCC, acestea fiind realizate de catre o entitate independenta. Partile au convenit ca firma SGS Societe Generale de Surveillance - S.A. va realiza validarea Studiului situatiei de baza;
    3. va finanta echipamentele tehnice pana la o valoare de 19,6 milioane coroane daneze (DKK), care vor fi furnizate de catre partea daneza. Utilizand o rata de schimb de 1,0 USD = 7,531 DKK, suma platita in avans in valoare de 19,6 milioane coroane daneze reprezinta 2,6 milioane USD.
    4. Echipamentele tehnice vor fi ofertate in Danemarca, tinandu-se seama de conditiile licitatiilor internationale. Dosarele de licitatie pentru echipamentele tehnice vor fi considerate finale dupa primirea aprobarii companiei de proiect. Dupa decizia Comitetului de evaluare, plata se va face catre firma care a castigat licitatia, dupa ce partea romana si-a dat acordul pentru aceasta decizie, bazandu-se pe toate documentele licitatiei pentru furnizarea echipamentelor tehnice. Platile pentru echipamentele tehnice vor fi transferate direct din conturile partii daneze in contul firmei castigatoare a licitatiei.
    Art. 4
    Alte conditii
    In cazul in care Comitetul de supervizare pentru mecanismul implementare in comun al UNFCCC nu va aproba cantitatea specificata de 721.108 AAU-uri si ERU-uri pentru a fi transferata partii daneze sau in cazul in care cantitatea verificata este mai mica decat a fost estimata, partea romana va prelungi perioada de timp convenita pentru transferul de AAU-uri si ERU-uri, pana cand cantitatea convenita si achitata anterior de AAU-uri si ERU-uri va fi transferata.
    In cazul in care cantitatea verificata de AAU-uri si ERU-uri generate de Proiect este mai mare decat a fost estimata in Studiul situatiei de referinta, partea daneza isi rezerva dreptul de a achizitiona toate AAU-urile si ERU-urile rezultate din Proiect, la un pret stabilit prin negocieri intre parti. Achizitionarea cantitatilor suplimentare cumulate pentru perioada 2004 - 2007 se va realiza in anul 2008, pentru perioada 2008 - 2012 se va realiza in anul 2013 si pentru perioada 2013 - 2017 se va realiza in anul 2018. In cazul in care nu s-a ajuns la un acord intre parti in anii 2008, 2013, respectiv 2018, dreptul de preemtiune se va pierde pentru perioada negociata.
    Toate documentele elaborate in legatura cu acest acord asupra Proiectului vor fi redactate in limba engleza.
    Art. 5
    Inregistrarea tranzactiilor
    Partile vor inregistra cantitatile de AAU-uri si ERU-uri transferate, respectiv primite, in registrele lor nationale si vor transmite aceste informatii Secretariatului UNFCCC.
    Toate rapoartele de monitorizare si verificare vor fi transmise ambelor parti si vor fi puse la dispozitie Secretariatului UNFCCC.
    Art. 6
    Solutionarea diferendelor
    Masura in care obligatiile vor fi considerate indeplinite va fi determinata prin consultari intre parti. Daca Proiectul nu este in conformitate cu viitoarele reguli si linii directoare pentru proiectele de tip implementare in comun, partile vor analiza impreuna mijloacele de modificare a Proiectului, astfel incat acesta sa poata fi in conformitate cu cerintele respective.
    Tinandu-se seama de art. 14 paragraful 1 din UNFCCC, in cazul unui diferend intre parti privind acest acord asupra Proiectului, partile vor incerca sa solutioneze respectivul diferend prin negociere sau arbitraj.
    Un tribunal arbitral ad-hoc va fi compus din trei membri, la cererea oricareia dintre parti. Fiecare parte va numi un arbitru, iar acestia vor alege, de comun acord, un presedinte. Arbitrii vor stabili amplasamentul tribunalului arbitral intr-o jurisdictie neutra, pentru a se asigura ca nu exista conexiuni intre desfasurarea procedurilor de arbitraj si statul in care este ales amplasamentul tribunalului arbitral. Procedurile arbitrale se vor desfasura in limba engleza. Tribunalul arbitral va aplica regulile de procedura prevazute in Regulile de arbitraj ale UNCITRAL - cu modificarile impuse de natura problemei juridice -, care vor fi incorporate prin aceasta prevedere.
    Ca temei al pronuntarii unei sentinte, tribunalul arbitral va lua in considerare atat UNFCCC si Protocolul de la Kyoto, cat si alte considerente ale politicii publice internationale. Aplicarea dreptului civil va avea prioritate. Tribunalul arbitral va avea competenta sa emita sentinte cu valoare de recomandare, pe care partile le vor respecta cu buna-credinta. Efectele juridice obligatorii ale sistemului de conformitate se vor baza pe prevederile acestui acord asupra Proiectului, ale UNFCCC si ale Protocolului de la Kyoto.
    Art. 7
    Dispozitii finale
    Prezentul acord asupra Proiectului intra in vigoare la data primirii ultimei notificari prin care partile isi comunica in scris indeplinirea procedurilor interne legale necesare pentru intrarea in vigoare a acestuia.
    Prezentul acord asupra Proiectului va ramane in vigoare pana cand ambele parti vor indeplini toate obligatiile rezultate din acesta.
    Prezentul acord asupra Proiectului nu poate fi denuntat de catre parti pana la data de 31 decembrie 2018, cand va inceta fara o notificare prealabila.
    Fiecare parte poate propune amendamente la acest acord asupra Proiectului. Partile vor depune eforturi pentru a ajunge la un acord asupra oricarui amendament propus. Amendamentele pot fi adoptate doar pe baza de consens.
    Semnat la Bucuresti la 7 martie 2003, in doua exemplare originale in limba engleza, ambele texte fiind egal autentice.

              Pentru Ministerul Apelor si Protectiei Mediului
                                din Romania,
                                Ioan Jelev

                         Pentru Ministerul Mediului
                          din Regatul Danemarcei,
                              Morten Pedersen



SmartCity5

COMENTARII la Legea 532/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 532 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu