NORME
Nr. 6707 din 29 decembrie 2000
privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei
ACT EMIS DE: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR
AUTORIZATI DIN ROMANIA
PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL NR. 38 din 23 ianuarie 2001
I. Atributiile si raspunderile filialelor Corpului Expertilor Contabili si
Contabililor Autorizati din Romania
In vederea organizarii evidentei expertilor contabili, a contabililor
autorizati si a societatilor comerciale de profil, precum si pentru asigurarea
conditiilor bunei desfasurari a activitatii acestora, filialele Corpului
Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, denumit in
continuare Corpul, au urmatoarele atributii:
A. Cu privire la expertii contabili si contabilii autorizati
Pentru acordarea vizei anuale expertilor contabili si contabililor
autorizati consiliile filialelor, presedintii si secretarii acestora au
urmatoarele obligatii si sarcini:
1. difuzarea sub semnatura catre toti expertii contabili si contabilii
autorizati aflati in evidenta a formularului "Fisa pentru persoane
fizice", potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1 care face parte
integranta din prezentele norme, pana la data de 15 decembrie a anului pentru care
se intocmeste aceasta fisa;
2. in scopul evidentei si urmaririi depunerii formularului "Fisa
pentru persoane fizice" filiala va intocmi tabele nominale, separat pentru
expertii contabili si pentru contabilii autorizati, potrivit modelului
prezentat in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentele norme;
3. termenul de depunere la filiala Corpului a formularului "Fisa
pentru persoane fizice" de catre expertii contabili si contabilii
autorizati este 31 decembrie a anului pentru care se intocmeste aceasta fisa;
4. in cazuri justificate, atunci cand expertii contabili si contabilii
autorizati anunta in termenul prevazut la pct. 3 ca nu pot depune formularul
"Fisa pentru persoane fizice", filiala este in drept sa acorde un alt
termen de inca 5 zile. Daca nici in acest termen nu a fost depusa fisa,
presedintele consiliului filialei nu va acorda viza anuala pentru exercitarea
profesiei;
5. viza anuala pentru exercitarea profesiei de catre expertii contabili si
contabilii autorizati se acorda daca au fost indeplinite cumulativ urmatoarele
conditii:
a) achitarea in intregime a obligatiilor fata de Corp pe anul curent;
b) plata la bugetul de stat, in cuantumul si la termenul prevazute de lege,
a impozitelor cuvenite statului asupra onorariilor incasate de la beneficiari;
c) dovada asigurarii pentru riscul profesional;
d) dovada ca nu au suferit nici o condamnare care, potrivit legislatiei in
vigoare, interzice dreptul de gestiune si de administrare a societatilor
comerciale (prezentarea certificatului de cazier judiciar sau declaratie pe
propria raspundere);
e) nu au savarsit fapte care sa incalce obligatiile prevazute de lege,
precum si regulile privind conduita si etica profesionala, pentru care sa fi
fost sanctionati de Comisia de disciplina, potrivit pct. 124 din Regulamentul
de organizare si functionare a Corpului;
f) depunerea fisei individuale prezentate in anexa nr. 1 la prezentele
norme;
g) pregatire profesionala;
6. in baza datelor declarate pe propria raspundere de catre expertii
contabili si contabilii autorizati secretarul filialei va verifica exactitatea
datelor si a informatiilor prezentate, va lua masuri pentru incasarea taxelor
si a cotizatiilor datorate si va propune presedintelui consiliului filialei
acordarea vizei anuale. Acordarea vizei anuale se concretizeaza prin semnatura
si prin stampila filialei pusa in casuta special rezervata in carnetul de
membru al Corpului, precum si prin eliberarea autorizatiei de exercitare a
profesiei pe anul respectiv (conform modelului prezentat in anexa nr. 1A);
7. actiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se
desfasoara pana la data de 15 ianuarie, data dupa care filialele au obligatia:
a) sa afiseze la sediul filialei, la instantele de judecata, la Camera de
comert si industrie etc. lista cuprinzand expertii contabili si contabilii
autorizati care au obtinut viza anuala si care au dreptul sa exercite profesia;
b) sa inainteze pana la data de 1 februarie Secretariatului general al
Corpului o informare care sa cuprinda urmatoarele date:
- numarul total al expertilor contabili aflati in evidenta Corpului, din
care numarul celor carora li s-a acordat viza anuala;
- numarul total al contabililor autorizati aflati in evidenta Corpului, din
care numarul celor carora li s-a acordat viza anuala;
- principalele aspecte, greutati si propuneri in legatura cu activitatea
desfasurata in acest domeniu.
B. Cu privire la societatile comerciale autorizate
1. Pentru societatile comerciale de profil filialele transmit, sub
semnatura reprezentantului legal al societatii comerciale, fisa acesteia,
intocmita dupa modelul prezentat in anexa nr. 3 care face parte integranta din
prezentele norme, pana la data de 31 decembrie a anului pentru care se
intocmeste aceasta fisa.
2. In scopul evidentei si urmaririi depunerii fisei societatii comerciale
filiala Corpului va intocmi un tabel, potrivit modelului prezentat in anexa nr.
4 care face parte integranta din prezentele norme.
3. Prevederile lit. A pct. 3, 4 si 5 se aplica in mod corespunzator si
societatilor comerciale de profil care sunt in evidenta filialelor Corpului, cu
exceptia dispozitiilor pct. 5 lit. c), conform carora societatea comerciala,
membra a Corpului, trebuie sa prezinte polita de asigurare a riscului
profesional.
In mod asemanator, societatea comerciala trebuie sa faca dovada depunerii
fisei prezentate in anexa nr. 3 la prezentele norme.
4. In baza datelor declarate de societatea comerciala pe propria raspundere
secretarul filialei va verifica exactitatea datelor prezentate in fisa si va
face propuneri presedintelui consiliului filialei privind acordarea vizei
anuale pentru exercitarea profesiei.
Acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei se comunica de catre
filiala prin adresa, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5 care face
parte integranta din prezentele norme.
5. Actiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se
desfasoara pana la data de 15 ianuarie, data dupa care filialele au obligatia
sa afiseze la sediul lor, la camera de comert si industrie, la instantele de
judecata etc. lista cuprinzand societatile comerciale care au obtinut viza
anuala si care au dreptul sa exercite profesia.
II. Dispozitii finale
1. Secretariatul general al Corpului impreuna cu sectiunile si
departamentele Corpului vor initia masuri pentru indrumarea, sprijinul si
controlul modului de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei.
2. Pe baza informarilor primite de la filiale Secretariatul general al
Corpului impreuna cu sectiunile Corpului vor prezenta Biroului permanent al
Consiliului superior al Corpului rapoarte anuale cuprinzand rezultatele si
masurile luate, precum si directiile de actiune in legatura cu acordarea vizei
anuale pentru exercitarea profesiei.
3. Pentru perioada in care nu s-a acordat viza, ca urmare a nesolicitarii
sau neindeplinirii conditiilor, membrii Corpului nu sunt exonerati de plata
obligatiilor fata de acesta.
4. Contestatiile la masura luata de filiala Corpului de neacordare a vizei
anuale pentru exercitarea profesiei se solutioneaza in baza prevederilor art.
32 si 35 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin
Legea nr. 42/1995, si ale pct. 43 - 50 si 124 - 130 din Regulamentul de
organizare si functionare a Corpului.
Prezentele norme intra in vigoare incepand cu data de 3 ianuarie 2001. Pe
aceeasi data isi inceteaza valabilitatea Normele nr. 2.120/1997 privind
acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, publicate in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 322 bis din 21 noiembrie 1997.
ANEXA 1
la norme
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
Filiala ...........................
FISA PENTRU PERSOANE FIZICE
1. Date de identificare
__________________________________
1.1. Numele si prenumele |__________________________________|
______________________________
1.2. Numarul carnetului emis de Corp |______________________________|
______________________________
1.3. Numarul autorizatiei C.E.C.C.A.R. |______________________________|
_______________________
1.4. Data nasterii |_______________________|
______________________________
1.5. Locul nasterii |______________________________|
__________________________________
1.6. Domiciliul |__________________________________|
______________________________
1.7. Telefon |______________________________|
2. Calitatea
___________________________ ____________________________
2.1. | Expert contabil | | 2.2. | Contabil autorizat | | |
|_________________|_________| |____________________|___|___|
3. Modul de desfasurare a activitatii de expert contabil
sau contabil autorizat
_______________________________________________________________________
3.1. | Prin cabinete proprii cu angajare de colaboratori | |
|___________________________________________________|___________________|
_______________________________________________________________________
3.2. | Salariati in societati comerciale de expertiza contabila | |
|__________________________________________________________|____________|
_______________________________________
3.2.1. Denumirea cabinetului sau | |
a societatii comerciale |_______________________________________|
_______________________________________
3.2.2. Codul fiscal | |
|_______________________________________|
_______________________________________
3.2.3. Sediul cabinetului sau | |
al societatii comerciale |_______________________________________|
_________________ _________________
3.2.4. Telefon |_________________| 3.2.5. Fax |_________________|
__________________________________
3.3. | Cu titlu individual | |
|_____________________|____________|
__________________________________
3.4. | Cenzor | |
|____________|_____________________|
__________________________
3.4.1. Denumirea societatii comerciale | 1/ 2/ 3/ |
|__________________________|
__________________________
3.4.2. Sediul societatii comerciale | 1/ 2/ 3/ |
|__________________________|
__________________ __________________
3.4.3. Telefon | 1/ 2/ 3/ | 3.4.4. Fax | 1/ 2/ 3/ |
|__________________| |__________________|
_____________________________________
3.5. | Cenzor extern independent | |
|___________________________|_________|
__________________________
3.5.1. Denumirea societatii comerciale | 1/ 2/ 3/ |
|__________________________|
__________________________
3.5.2. Sediul societatii comerciale | 1/ 2/ 3/ |
|__________________________|
__________________ __________________
3.5.3. Telefon | 1/ 2/ 3/ | 3.5.4. Fax | 1/ 2/ 3/ |
|__________________| |__________________|
____________
3.6. Numarul de contracte de audit: Total, din care: |____________|
- in industrie, comert ____________
si prestari de servicii |____________|
- in banci si societati ____________
de asigurari |____________|
____________
3.7. Numarul de clienti pentru lucrari contabile |____________|
____________
3.8. Numarul lucrarilor de expertiza Total, din care: |____________|
contabila: ____________
- judiciare |____________|
____________
- nejudiciare |____________|
____________
3.9. Numarul de evaluari la care s-a participat |____________|
____________
3.10. Alte lucrari - numarul de clienti |____________|
4. Pregatire profesionala realizata in anul anterior
____________________________________________________________________________
| Cursuri sau | | | | |
| seminarii*) | Profilul | Denumirea | Organizatorul | Durata (ore) |
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
*) In coloana respectiva veti marca "C" pentru cursuri sau
"S" pentru seminarii.
5. Necesitati de pregatire profesionala in viitor*)
___________________________________________________________________________
|\ | | | | | |Piete de |
| \ Nivelul | Audit |Contabilitate|Fiscalitate|Gestiune|Evaluari| capital |
| \ |_______|_____________|___________|________|________|_________|
| \ | | | | | | | | | | | | |
| \ | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
| Profilul \ | | | | | | | | | | | | |
|____________\|___|___|______|______|_____|_____|____|___|____|___|___|_____|
|Initiere | | | | | | | | | | | | |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|____|___|____|___|___|_____|
|Perfectionare| | | | | | | | | | | | |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|____|___|____|___|___|_____|
|Reciclare | | | | | | | | | | | | |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|____|___|____|___|___|_____|
*) In casutele corespunzatoare profilului si nivelului pentru care optati,
completati:
- in coloana 1: "N" - daca doriti ca aceste actiuni sa se
desfasoare la
nivel national; sau
"F" - daca doriti ca ele sa se desfasoare la
nivelul
filialei;
- in coloana 2: completati numarul de zile pe care sunteti dispus sa le
efectuati pentru domeniul respectiv.
6. Achitarea obligatiilor fata de Corp
_____________________________
6.1. Suma achitata in contul cotizatiilor |_____________________________|
_____________________________
6.2. Venitul anual realizat (fara T.V.A.) |_____________________________|
_________________
6.3. Are polita de asigurare | DA | NU |
|________|________|
- denumirea societatii de asigurare ........................................
7. Alte informatii
7.1. Limbi straine cunoscute:
___________________________________
| Satisfacator | Bine | Foarte bine |
_________________________________________|______________|______|_____________|
| Limba engleza | - scris | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| | - citit | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba franceza | - scris | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| | - citit | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba spaniola | - scris | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| | - citit | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba italiana | - scris | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| | - citit | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba araba | - scris | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| | - citit | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba rusa | - scris | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| | - citit | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Alte limbi | - scris | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| | - citit | | | |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
_________________
7.2. Abonamente la revista Corpului pe anul in curs | DA | NU |
|________|________|
7.3. Daca este membru si al altor
organisme profesionale (denumirea) .....................................
_________________
7.4. Daca face parte din organele de conducere ale altor | DA | NU |
organisme profesionale |________|________|
Semnatura
...................
(Parafa)
ANEXA 1A
la norme
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI CORPUL EXPERTILOR CONTABILI
SI CONTABILILOR AUTORIZATI SI CONTABILILOR AUTORIZATI
DIN ROMANIA DIN ROMANIA
Filiala ..................... Filiala .....................
MATCA AUTORIZATIEI AUTORIZATIE
de exercitare a profesiei de expert de exercitare a profesiei de expert
contabil/contabil autorizat in cursul contabil/contabil autorizat in cursul
anului ................. anului .................
In baza Ordonantei Guvernului In baza Ordonantei Guvernului
nr. 65/1994, aprobata prin Legea nr. 65/1994, aprobata prin Legea
nr. 42/1995, modificata si nr. 42/1995, modificata si completata
completata prin Ordonanta prin Ordonanta Guvernului nr. 89/1998,
Guvernului nr. 89/1998, aprobata aprobata prin Legea nr. 186/1999, si a
prin Legea nr. 186/1999, si a Normelor nr. 5.952/2000 privind
Normelor nr. 5.952/2000 privind acordarea vizei anuale pentru
acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, aprobate prin
exercitarea profesiei, aprobate Hotararea Consiliului superior al
prin Hotararea Consiliului superior Corpului Expertilor Contabili si
al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania
Contabililor Autorizati din Romania nr. 39/2000,
nr. 39/2000,
Domnul/Doamna ................, Domnul/Doamna ................,
expert contabil/contabil autorizat expert contabil/contabil autorizat cu
cu studii superioare/medii, studii superioare/medii, posesor/
posesor/posesoare al/a carnetului posesoare al/a carnetului nr.
.........,
nr. ..............., poate exercita poate exercita atributiile conferite de
atributiile conferite de calitatea calitatea de expert contabil/
de expert contabil/contabil autorizat contabil autorizat in cursul anului
in cursul anului .................. . ......... .
Prezenta autorizatie este Prezenta autorizatie este valabila
valabila numai insotita de carnetul numai insotita de carnetul de expert
de expert contabil/contabil autorizat contabil/contabil autorizat vizat pe
vizat pe anul ......... . anul ......... .
Data eliberarii ................. Data eliberarii .................
Seria ......... nr. ............. Seria ......... nr. .............
Presedinte, Secretar, Presedinte, Secretar,
Semnatura titularului,
ANEXA 2
la norme
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
Filiala ...........................
TABEL
cuprinzand expertii contabili/contabilii autorizati aflati in evidenta
Corpului, care au primit si au depus fisa personala privind activitatea
desfasurata in anul ..........
____________________________________________________________________________
|Nr. | Numele si | Data | | Data | | Data |
|crt.| prenumele | primirii | Semnatura | depunerii | Semnatura | acordarii |
| | | fisei | | fisei la | | vizei |
| | | personale | | filiala | | |
| | | | | Corpului | | |
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
Presedinte, Secretar,
ANEXA 3
la norme
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
Filiala ...........................
FISA PENTRU SOCIETATI COMERCIALE
1. Date de identificare
__________________________________
1.1. Denumirea societatii comerciale
|__________________________________|
_________________
1.2. Numarul autorizatiei C.E.C.C.A.R.
|_________________|
__________________________________
1.3. Sediul (strada, numarul, localitatea)
|__________________________________|
____________ ____________ ____________
1.4. Telefon |____________| Fax |____________| E-mail |____________|
_________________ _____________
1.5. Numarul de inmatriculare |_________________| Codul fiscal
|_____________|
in registrul comertului
1.6. Birouri, filiale, sucursale, agentii, puncte de lucru:
___________________________________________________________________________
| Nr. | | | |
| crt. | Denumirea | Adresa | Telefon/Fax |
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
_________________ _______________ ____________
1.7. Statutul | in exercitiu | | | suspendata | | | radiata |
|
societatii comerciale |______________|__| |____________|__|
|_________|__|
2. Repartitia capitalului social
__________________________________
2.1. Total capital social (mii lei): |__________________________________|
___________________
2.2. Numarul total de actionari sau de asociati,
|___________________|
din care:
___________________
experti contabili si/sau contabili autorizati,
|___________________|
membri ai Corpului
2.3. Datele de identificare a actionarilor/asociatilor (anexa nr. 3A)
_________________ _________________
2.4. Actiunile sunt nominale? |________|________|
|________|________|
3. Obiectul activitatii*)
_________________________________________________
| Prevazut in statut | Executat in ultimul an |
| | calendaristic |
|______________________|__________________________|
|______________________|__________________________|
|______________________|__________________________|
|______________________|__________________________|
|______________________|__________________________|
|______________________|__________________________|
|______________________|__________________________|
|______________________|__________________________|
|______________________|__________________________|
|______________________|__________________________|
*) Pentru completarea tabelului de mai sus folositi numai codurile din
anexa nr. 3B, fara a mai inscrie continutul activitatii.
4. Consiliul de administratie
4.1. Numarul total de membri __________________________________
in consiliul de administratie,
|__________________________________|
din care:
actionari/asociati experti contabili si/sau ______________________
contabili autorizati, membri ai Corpului
|______________________|
4.2. Datele de identificare a membrilor consiliului de administratie:
______________________________________________________________________________
| Nr. | Numele si | | | | Functia in cadrul
|
| crt. | prenumele | Nationalitatea | Adresa | Calitatea*) | consiliului de
|
| | | | | | administratie
|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
*) Pentru calitatea de expert contabil se va completa "EC", iar
pentru cea de contabil autorizat "CA".
5. Modificari statutare si evolutia societatilor comerciale
5.1. Modificarea sediului Data efectuarii modificarii
societatii comerciale
(se va mentiona noul sediu)
_____________________________________ ___________________________
|_____________________________________| |___________________________|
5.2. Modificarea repartitiei capitalului social prin:
5.2.1. cesionare de parti sociale sau vanzare de actiuni la alti
asociati/actionari din aceeasi societate comerciala
___________________________________________________________________________
| Nr. | Numele si | Numarul de parti | Valoarea | Data |
| crt. | prenumele | sociale/actiuni | totala | vanzarii |
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|
5.3. Modificarea componentei consiliului de administratie:
5.3.1. persoane inlocuite
___________________________________________________________________________
| Nr. | Numele si | Functia in consiliul | Data inlocuirii |
| crt. | prenumele | de administratie | |
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
5.3.2. membri noi
___________________________________________________________________________
| Nr. | Numele si | Functia in consiliul | Data validarii |
| crt. | prenumele | de administratie | |
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
5.4. Modificarea formei juridice prin transformare in*): Data efectuarii
modificarii:
______________________________________ __________________
- S.R.L. |______________________________________| |__________________|
______________________________________ __________________
- S.A. |______________________________________| |__________________|
______________________________________ __________________
- S.N.C. |______________________________________| |__________________|
______________________________________ __________________
- alte forme |______________________________________| |__________________|
------------
*) Se va completa prin inscrierea semnului "X" pe randul
respectiv.
6. Efectivul personalului angajat*)
__________________________________________________________________
| Nr. | Numele si prenumele | Partea in care este inscris |
| crt. | | in Tabloul Corpului |
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
*) Nu se inscriu persoanele din aparatul administrativ.
7. Asigurarea societatii comerciale
7.1. Societatea de asigurare la care s-a facut asigurarea
_____________________________________________________________________________
|_____________________________________________________________________________|
_______________________________________
7.1.2. Adresa societatii de asigurare
|_______________________________________|
____________ _____________
7.2. Numarul politei de asigurare |____________| Suma achitata
|_____________|
8. Achitarea obligatiilor fata de Corp
________________
8.1. Suma achitata |________________|
8.2. Numarul de salariati (cu exceptia stagiarilor si a ________________
personalului administrativ)
|________________|
________________
8.3. Venitul anual realizat (fara T.V.A.)
|________________|
9. Daca societatea comerciala mai este inscrisa si in alte organisme
profesionale de profil se vor indica aceste organisme
_____________________________________________________________________________
|_____________________________________________________________________________|
_________
| |
| L.S. | Semnatura,
|_________|
ANEXA 3A
la norme
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
Filiala ...........................
SITUATIA
privind actionarii (asociatii) la Societatea Comerciala .....................
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Calitatea (cenzor sau membru in consiliul de administratie)
B - Data la care a devenit asociat sau actionar
C - Numarul de actiuni/parti sociale
D - Valoarea totala a actiunilor
E - Ponderea actiunilor in valoarea totala %
_______________________________________________________________________________
Nr. Numele si Nationalitatea Adresa Telefon A B C D E
crt. prenumele (str. nr.,
localitatea)
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_________
| |
| L.S. | Semnatura,
|_________|
ANEXA 3B
la norme
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
Filiala ...........................
CODIFICAREA
lucrarilor ce se pot executa, fara a fi limitative, de catre societatile de
expertiza
1. Tinerea sau supravegherea contabilitatii si intocmirea bilantului
contabil:
1.1. acordarea asistentei privind organizarea si tinerea contabilitatii,
inclusiv in cazul sistemelor informatice;
1.2. elaborarea si punerea in aplicare a: procedeelor contabile, planului
de conturi adaptat unitatii, contabilitatii de gestiune, tabloului de bord,
controlul de gestiune si controlului prin buget, in baza si cu respectarea
normelor generale.
2. Efectuarea de analize economico-financiare, ca de exemplu:
2.1. analiza structurilor financiare;
2.2. analiza gestiunii financiare si a rentabilitatii capitalului investit;
2.3. tehnici de analiza si de gestiune a fondului de rulment;
2.4. sisteme de credit - leasing, factoring etc.;
2.5. determinarea situatiilor financiare si de gestiune prin rapoarte
procentuale;
2.6. elaborarea de tablouri de finantare si planuri de trezorerie;
2.7. elaborarea de tablouri si resurse;
2.8. asistenta in prevenirea si inlaturarea dificultatilor unitatilor.
3. Efectuarea de audit financiar-contabil, ca de exemplu:
3.1. diagnostic financiar - cresterea, rentabilitatea, echilibrul si
riscurile financiare;
3.2. audit intern - organizarea sau controlul regularitatii si sinceritatii
sistemului;
3.3. studii, asistenta pentru realizarea de investitii financiare;
3.4. audit si certificarea bilantului contabil.
4. Efectuarea de evaluari patrimoniale:
4.1. evaluari de bunuri si de active patrimoniale;
4.2. evaluari de intreprinderi si de valori mobiliare, pentru vanzari,
succesiuni, partaje, donatii sau la cererea celor interesati;
4.3. evaluari de elemente intangibile.
5. Efectuarea de expertize contabile dispuse de organele judiciare sau
solicitate de persoanele fizice ori juridice, in conditiile prevazute de lege,
ca de exemplu:
5.1. expertize amiabile;
5.2. expertize contabil-judiciare;
5.3. arbitraje in cauze civile;
5.4. expertize de gestiune.
6. Executarea de lucrari cu caracter financiar-contabil, ca de exemplu:
6.1. intocmirea de situatii periodice;
6.2. consolidarea conturilor si a bilantului contabil;
6.3. intocmirea de planuri de finantare pe termen mediu si lung.
7. Executarea de lucrari cu caracter fiscal, ca de exemplu:
7.1. studii si consultatii pe probleme de ordin fiscal;
7.2. participarea la intocmirea si depunerea declaratiilor fiscale;
7.3. asistenta in probleme de T.V.A. si impozite;
7.4. fiscalitate imobiliara;
7.5. asistenta in aplicarea tarifului vamal;
7.6. asistarea contribuabilului cu ocazia verificarilor.
8. Efectuarea de lucrari de organizare administrativa si informatica, cum
ar fi:
8.1. organigrame, structuri, definiri de functii;
8.2. legaturi intre servicii, circulatia documentelor si informatiilor;
8.3. automatizarea prelucrarii informatiilor, alegerea echipamentelor;
8.4. analiza si organizarea fluxului informational;
8.5. alegerea softurilor necesare;
8.6. formarea profesionala continua;
8.7. contributii la protectia patrimoniului unitatii.
9. Indeplinirea atributiilor prevazute in mandatul de cenzor la societatile
comerciale, conform prevederilor legale.
ANEXA 4
la norme
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
Filiala ...........................
TABEL
cuprinzand societatile comerciale de expertiza din evidenta Corpului care au
primit si au depus fisa privitoare la activitatea desfasurata in anul ........
____________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea | | Data | | Data | | Data |
|crt.|societatii|Sediul|primirii |Semnatura|depunerii| Semnatura | acordarii |
| |comerciale| | fisei | | la | | vizei si |
| | | | | | filiala | | numarul |
| | | | | |Corpului | |comunicarii|
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
| | | | | | | | |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
| | | | | | | | |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
| | | | | | | | |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
| | | | | | | | |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
| | | | | | | | |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
| | | | | | | | |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
| | | | | | | | |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
| | | | | | | | |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
Presedinte, Secretar,
ANEXA 5
la norme
CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
Filiala ........................... Nr. ....... din .............
AVIZ
Se acorda viza pentru exercitarea profesiei pe anul ........... Societatii
Comerciale ..............................., cu sediul in
......................, codul fiscal nr. ....................., inregistrata la
registrul comertului sub nr. ................ .
Acordarea vizei anuale nu exonereaza de raspundere
......................... pentru eventualele date nereale privitoare la
raportarea veniturilor constatate ulterior acordarii vizei.
Presedinte, Secretar,