ORDONANTA
URGENTA Nr. 130 din 21 decembrie 2006
privind Inspectia Sociala
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 1056 din 30 decembrie 2006
In cadrul strategiei Uniunii Europene, definită la
Lisabona, subliniind caracterul pluridimensional al politicilor de incluziune
socială, România s-a angajat prin Legea nr. 47/2006 privind sistemul naţional
de asistenţă socială în direcţia unei abordări globale a politicilor de
dezvoltare socială.
Pentru a completa aceste obiective de coerenţă şi de
transversalitate în domeniul politicilor sociale, Legea nr. 47/2006 privind
sistemul naţional de asistenţă socială, care constituie reglementarea-cadru,
prevede realizarea unei noi construcţii instituţionale în scopul stabilirii
unui mecanism unic de organizare a sistemului de asistenţă socială, a
modalităţilor de finanţare, a tipurilor de prestaţii, a beneficiarilor şi a
nevoilor concrete ale acestora.
In baza prevederilor art. 29 din Legea nr. 47/2006, în
subordinea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei se
înfiinţează Inspecţia Socială ca organ de specialitate al administraţiei
publice centrale, cu personalitate juridică, care are drept scop controlul
implementării legislaţiei în domeniu, precum şi inspectarea activităţii
instituţiilor publice şi private, responsabile cu furnizarea prestaţiilor şi
serviciilor sociale.
Conform Planului de măsuri prioritare pentru integrare
europeană şi a angajamentelor asumate de România, Inspecţia Socială trebuie să
se organizeze începând cu 1 ianuarie 2007, fapt pentru care în vederea
organizării şi funcţionării acestei instituţii este necesar a se adopta măsuri
imediate pentru stabilirea cadrului normativ. Neadoptarea cadrului normativ
necesar prin utilizarea procedurii de legiferare pe calea ordonanţei de urgenţă
va conduce la nerespectarea unor angajamente asumate în vederea integrării
României în Uniunea Europeană, dar şi la imposibilitatea efectuării acţiunilor
de control şi de evaluare a modului în care se respectă legislaţia în domeniul
asistenţei sociale. Aceste elemente constituie situaţii extraordinare şi
vizează interesul public.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă de urgenţă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Inspecţia Socială este înfiinţată
potrivit Legii nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială ca
organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, aflată în subordinea
Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu sediul în municipiul
Bucureşti.
(2) Inspecţia Socială are în subordine inspectorate
sociale judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti,denumite în
continuare inspectorate teritoriale, fără personalitate juridică.
(3) Inspecţia Socială se organizează şi funcţionează
potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi în baza
regulamentului de organizare şi funcţionare.
Art. 2. - Cheltuielile de organizare şi funcţionare a
Inspecţiei Sociale, atât pentru nivelul central, cât şi pentru inspecţiile
teritoriale, sunt asigurate din fondurile alocate de la bugetul de stat, prin
bugetul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
Art. 3. - (1) Inspecţia Socială are ca scop inspectarea
activităţilor din domeniul asistenţei sociale şi al incluziunii sociale
realizate de autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi
persoanele fizice şi juridice privind prevenirea, limitarea sau înlăturarea
efectelor temporare ori permanente ale unor situaţii care pot genera
marginalizarea sau excluziunea socială a persoanei, familiei, grupurilor ori
comunităţilor.
(2) Inspecţia Socială îndeplineşte următoarele
funcţii cu caracter general:
a) de autoritate de stat, prin care se asigură exercitarea controlului aplicării unitare şi
respectării reglementărilor în domeniul său de activitate, precum şi al
funcţionării inspectoratelor teritoriale;
b) de comunicare, care
are drept scop relaţionarea permanentă cu autorităţile administraţiei publice
centrale şi locale şi cu persoanele fizice şi juridice supuse activităţii de
inspecţie, informarea acestora şi a cetăţenilor asupra modului cum se respectă
drepturile sociale stabilite prin lege;
c) de formare, prin
care se realizează dezvoltarea competenţelor multidisciplinare ale personalului
propriu;
d) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului român şi al Guvernului
României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul său de activitate;
e) de administrare, prin
care se asigură gestionarea bunurilor din domeniul public, respectiv privat al
statului ori, după caz, al unităţilor administrativ-teritoriale pe care le are
în administrare sau în folosinţă şi de gestionare a fondurilor alocate.
(3) In îndeplinirea scopului său, Inspecţia Socială
are şi următoarele funcţii specifice:
a) de control, prin care
se realizează verificarea respectării drepturilor sociale ale cetăţenilor şi a
prevederilor legale în domeniu, a modului de asigurare, administrare şi
gestionare a prestaţiilor şi serviciilor sociale şi a fondurilor destinate
asistenţei sociale şi incluziunii sociale, precum şi a performanţei
furnizorilor şi a calităţii serviciilor sociale;
b) de evaluare, prin
care se analizează impactul politicilor şi procedurilor publice implementate în
domeniul prestaţiilor şi serviciilor sociale, în vederea stabilirii de
diagnostice şi elaborării de propuneri şi recomandări de îmbunătăţire a
cadrului legal şi instituţional, precum şi de eficientizare a alocărilor
bugetare necesare promovării incluziunii sociale şi dezvoltării sistemului
naţional de asistenţă socială;
c) de consiliere, prin
care se acordă autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale şi
persoanelor fizice şi juridice publice sau private cu atribuţii în domeniul
asistenţei sociale şi incluziunii sociale îndrumări şi recomandări în vederea
derulării în bune condiţii a activităţii şi a perfecţionării acestora şi
prevenirii faptelor de încălcare a prevederilor legale.
Art. 4. - (1) Activităţile
de inspecţie, în sensul prezentei ordonanţe de
urgenţă, cuprind misiunile de control,evaluare şi consiliere realizate în
domeniul asistenţei sociale şi al incluziunii sociale.
(2) Sunt supuse activităţii de inspecţie prevăzute la
alin. (1) autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, persoanele
fizice şi juridice publice şi private cu atribuţii şi responsabilităţi în
domeniul asistenţei sociale, precum şi furnizorii de servicii sociale, publici
şi privaţi.
(3) In sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, prin misiune se înţelege totalitatea
sarcinilor atribuite inspectorului social, prin ordinul de misiune, pentru
realizarea activităţilor de evaluare, control şi consiliere în domeniul
asistenţei sociale.
Art. 5. - Misiunile Inspecţiei Sociale au la bază
următoarele principii şi valori:
a) respectarea drepturilor sociale ale cetăţenilor;
b) transparenţa şi responsabilitatea publică;
c) flexibilitatea şi abordarea globală;
d) promovarea diversităţii, creativităţii, concurenţei
şi competitivităţii;
e) gestionarea eficientă a resurselor umane şi
materiale.
Art. 6. - In realizarea funcţiilor
sale Inspecţia Socială îndeplineşte
următoarele atribuţii principale:
a) inspectează modul în care sunt respectate
prevederile legale privind stabilirea, acordarea şi promovarea drepturilor
sociale ale cetăţenilor de către autorităţile administraţiei publice centrale
şi locale, precum şi de către alte persoane fizice şi juridice, publice şi
private, în calitate de furnizor de servicii sociale;
b) inspectează modul în care sunt respectate
prevederile legale referitoare la administrarea fondurilor pentru plata
drepturilor sociale, precum şi a celor alocate pentru susţinerea şi dezvoltarea
serviciilor sociale, a proiectelor, programelor şi politicilor din domeniu;
c) constată săvârşirea faptelor care încalcă
prevederile legale din domeniul asistenţei sociale şi incluziunii sociale şi
propune instituţiilor competente aplicarea măsurilor legale pentru stabilirea
răspunderii juridice a persoanelor vinovate şi, după caz, sesizează organele de
urmărire penală competente în situaţia în care faptele respective întrunesc
elementele constitutive ale unei infracţiuni;
d) constată contravenţii şi, după caz, aplică
sancţiunile prevăzute de lege;
e) realizează inspectarea modului de acordare a
drepturilor de către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale,
precum şi a persoanelor fizice şi juridice, publice şi private, care furnizează
prestaţii şi servicii sociale;
f) realizează inspecţii tematice pentru evaluarea
specifică a unor aspecte ale politicilor sociale, ale măsurilor incluse în
strategiile naţionale în domeniul asistenţei sociale şi incluziunii sociale;
g) exercită controlul operativ şi inopinat în vederea
prevenirii, descoperirii şi combaterii oricăror acte şi fapte din domeniul
asistenţei sociale şi incluziunii sociale care au condus la încălcarea
drepturilor sociale ale cetăţeanului;
h) desfăşoară activităţi de investigare socială
derivate din rezultatele controlului şi formulează propuneri de îmbunătăţire a
activităţii, organizării şi a metodei de acordare a prestaţiilor şi serviciilor sociale;
i) inspectează furnizorii de servicii sociale publici
şi privaţi din punct de vedere al eficienţei şi performanţei acestora în
îndeplinirea obiectivelor stabilite în conformitate cu standardele de calitate
şi de cost, conform reglementărilor în vigoare;
j) înregistrează, centralizează şi sintetizează
informaţiile referitoare la furnizorii de servicii sociale şi la serviciile
sociale acordate de către aceştia şi gestionează Registrul electronic unic al
serviciilor sociale;
k) controlează, evaluează şi monitorizează respectarea
prevederilor legale în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de acordare a
acreditării furnizorilor de servicii sociale şi serviciilor furnizate de
acestea;
l) întocmeşte rapoarte scrise
în urma fiecărei inspecţii şi asigură transmiterea acestora, pentru observaţii,
autorităţilor administraţiei publice, persoanelor fizice sau juridice publice
şi private inspectate;
m) elaborează propuneri de îmbunătăţire a cadrului
legislativ din domeniile supuse inspecţiei şi le înaintează Ministerului
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei pentru promovare, precum şi altor
autorităţi ale administraţiei publice centrale pentru informare;
n) întocmeşte raportul anual al activităţii, precum şi
rapoarte naţionale privind rezultatele inspecţiilor tematice;
o) organizează şi coordonează activitatea de formare,
informare şi documentare în domeniul său de activitate;
p) elaborează şi difuzează ghiduri şi manuale
operaţionale necesare activităţii de inspecţie, care se aprobă prin decizie a
inspectorului general-şef;
q) reprezintă statul şi Guvernul român, prin mandat, în
raporturile cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate în
domeniul său de activitate;
r) negociază, încheie şi derulează acorduri de
colaborare, programe şi proiecte cu structuri interne şi internaţionale din
domeniul său de referinţă, conform mandatului acordat;
s) administrează şi gestionează fondurile alocate prin
bugetul aprobat, precum şi bunurile din domeniul public sau privat al statului
pe care le are în administrare şi/sau în folosinţă, după caz;
t) finanţează sau cofinanţează proiecte, programe,
investiţii din domeniul său de activitate.
Art. 7. - In realizarea funcţiilor şi atribuţiilor
sale, Inspecţia Socială cooperează cu ministere, alte instituţii ale
administraţiei publice centrale şi locale, organisme private, reprezentanţi ai
partenerilor sociali şi, după caz, poate contracta, în condiţiile legii,
serviciile unor experţi sau ale unor organisme specializate.
CAPITOLUL II
Organizarea şi funcţionarea Inspecţiei Sociale
Art. 8. - (1) Inspecţia Socială este condusă de un
inspector general de stat.
(2) Funcţia de inspector general de stat este funcţie
publică corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, fiind
asimilată funcţiei de secretar general din ministere.
(3) Funcţia de inspector general de stat se ocupă
prin concurs organizat în condiţiile legii.
(4) Inspectorul general de stat este numit, pe baza
rezultatelor concursului, prin decizie a primului-ministru.
(5) Funcţia de inspector general de stat nu este
supusă influenţelor politice.
(6) In exercitarea atribuţiilor de conducere,
inspectorul general de stat este ajutat de 2 inspectori generali adjuncţi,
funcţionari publici de conducere, salarizaţi la nivel de directori generali din
ministere.
(7) Inspectorii generali adjuncţi sunt numiţi, în urma
unui concurs organizat în condiţiile legii, prin ordin al ministrului muncii,
solidarităţii sociale şi familiei, la propunerea
inspectorului general de stat.
(8) Atribuţiile şi responsabilităţile inspectorilor
generali adjuncţi sunt stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare
al Inspecţiei Sociale.
(9) Inspectorul general de stat este ordonator de
credite.
Art. 9. - (1) Inspectorul
general de stat are următoarele atribuţii şi responsabilităţi principale:
a) coordonează activitatea Inspecţiei Sociale şi a
structurilor subordonate;
b) reprezintă Inspecţia Socială în raporturile cu
autorităţile publice, cu alte persoane juridice şi fizice, precum şi cu
organisme din ţară şi din străinătate;
c) stabileşte şi propune spre aprobare ministrului
muncii, solidarităţii sociale şi familiei planul anual de control, evaluare şi
consiliere;
d) stabileşte şi organizează misiunile de inspecţie
şi, după caz, aprobă componenţa echipelor de inspectori sociali;
e) avizează rapoartele de inspecţie şi urmăreşte
punerea în aplicare şi respectarea măsurilor dispuse;
f) avizează raportul anual de activitate al
Inspecţiei Sociale, pe care îl înaintează ministrului muncii, solidarităţii
sociale şi familiei pentru aprobare;
g) propune spre aprobare ministrului muncii,
solidarităţii sociale şi familiei, în condiţiile legii, bugetul necesar
organizării şi funcţionării Inspecţiei Sociale şi inspectoratelor teritoriale;
h) numeşte/încadrează, modifică, suspendă şi dispune
încetarea raporturilor de serviciu sau de muncă ale personalului din subordine,
în condiţiile legii;
i) aprobă tematicile şi programul de pregătire
profesională a personalului Inspecţiei Sociale;
j) dispune controale asupra activităţii structurilor
subordonate.
(2) In exercitarea atribuţiilor sale, inspectorul
general de stat emite decizii cu caracter individual şi normativ, ordine de
misiune, metodologii şi instrucţiuni în domeniul de activitate al Inspecţiei
Sociale.
Art. 10. - (1) Inspectoratele teritoriale sunt
coordonate de către inspectori sociali-şefi, funcţionari publici de conducere,
salarizaţi la nivelul directorilor din ministere.
(2) Funcţia de inspector social-şef se ocupă prin
concurs organizat în condiţiile legii.
(3) Inspectorul social-şef este numit, în urma
concursului, prin decizie a inspectorului general de stat.
(4) Inspectorii sociali-şefi au responsabilitatea
coordonării activităţii curente a inspectoratelor teritoriale şi a îndeplinirii
programului anual de activitate stabilit de inspectorul general de stat.
(5) Atribuţiile inspectorilor sociali-şefi se
stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspecţiei Sociale.
CAPITOLUL III
Personalul Inspecţiei Sociale
Art. 11. - (1) Se instituie funcţia de inspector social
în cadrul categoriei funcţiilor publice specifice.
(2) Personalul Inspecţiei Sociale este alcătuit din
inspectori sociali, funcţionari publici cu statutul reglementat prin Legea nr.
188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, precum şi din personal încadrat în baza
contractului individual de muncă.
(3) Sunt inspectori sociali şi inspectorul general de
stat, precum şi inspectorii generali adjuncţi, având toate drepturile şi
obligaţiile prevăzute de lege pentru această categorie de funcţionari publici.
Art. 12. - (1) Salarizarea, drepturile, îndatoririle şi
incompatibilităţile specifice ale inspectorilor sociali se stabilesc prin
statut special, care se aprobă prin lege.
(2) Până la adoptarea statutului prevăzut la alin. (1),
salarizarea inspectorilor sociali se face conform dispoziţiilor legale privind
drepturile salariale şi alte drepturi ale funcţionarilor
publici.
Art. 13. - Inspectorii sociali, în desfăşurarea
activităţii lor, au următoarele puteri de inspecţie:
a) să aibă acces liber, în condiţiile legii, cu
înştiinţare prealabilă, în sediul autorităţilor administraţiei publice centrale
şi locale ori al persoanei fizice sau juridice, publice ori private, cu
atribuţii în domeniu, şi/sau în orice alt loc în care aceştia îşi desfăşoară
activitatea, cu excepţia cazurilor în care, ca urmare a unor sesizări, se emite
ordin special de misiune, în condiţiile legii;
b) să solicite autorităţilor administraţiei publice
centrale şi locale ori persoanei fizice sau juridice, publice ori private,
toate documentele şi informaţiile necesare pentru realizarea controlului, în
limitele prevăzute de lege;
c) să aibă acces la bazele de date informatice ale
organismelor controlate, în condiţiile legii;
d) să ceară informaţii de la orice persoană şi despre
orice problemă care constituie obiectul controlului şi să solicite orice
documentaţie pe care o consideră necesară pentru realizarea rapoartelor de
control, în condiţiile legii;
e) să decidă asupra măsurilor de sancţionare şi asupra
perioadei în care abaterile constatate trebuie remediate;
f) să sesizeze organele de urmărire penală cu privire
la cazurile sau la situaţiile de încălcare a dispoziţiilor legale în domeniu,
care întrunesc elementele constitutive ale infracţiunii;
g) să solicite autorităţilor competente sau
organismelor abilitate prin lege, aplicarea măsurilor constând în încetarea sau
suspendarea activităţii unităţilor care acordă servicii sociale ori, după caz,
retragerea acreditării furnizorilor de servicii sociale, în condiţiile legii.
Art. 14. - Inspectorii sociali, în desfăşurarea
activităţii lor, au următoarele obligaţii:
a) să nu aibă interese directe sau indirecte, de
orice natură ar fi acestea, faţă de autorităţile administraţiei publice
centrale şi locale ori faţă de persoanele fizice sau juridice, publice ori
private, supuse controlului;
b) să nu deţină calitatea de asociat sau de membru în organele de conducere, administrare sau control la persoanele
fizice sau juridice, publice ori private, supuse controlului;
c) să păstreze, în afara rapoartelor,
confidenţialitatea, discreţia profesională şi regulile deontologice ale
funcţiei publice;
d) să înştiinţeze fără întârziere autorităţile şi
instituţiile competente dacă, în perioada derulării misiunii de inspecţie,
constată delicte ori abateri grave în respectarea legii, care atrag răspunderea
juridică;
e) să respecte principiile şi valorile prevăzute la
art. 5.
Art. 15. - Inspectorii sociali au următoarele
atribuţii principale:
a) inspectează modul de aplicare corectă şi unitară a
legilor şi a altor acte normative care reglementează acordarea prestaţiilor şi
serviciilor sociale şi dispun măsurile necesare în vederea remedierii
deficienţelor constatate;
b) inspectează şi, după caz, acordă consiliere
furnizorilor de servicii sociale, precum şi oricărei alte instituţii cu
atribuţii în domeniul prestaţiilor şi serviciilor sociale;
c) îndeplinesc obiectivele şi
tematicile prevăzute în programele anuale de inspecţie.
Art. 16. - (1) Inspectorii sociali îşi desfăşoară
activitatea de inspecţie în baza unui ordin de misiune scris, având acces la
toate documentele şi informaţiile care conţin date relevante în legătură cu
realizarea activităţilor de inspecţie.
(2) In baza ordinului de misiune, inspectorii sociali
îşi pot desfăşura activitatea de inspecţie pe întreg teritoriul ţării,
indiferent de inspecţia teritorială în care îşi desfăşoară activitatea în mod curent.
(3) In cazul faptelor grave care pun în pericol viaţa
şi siguranţa beneficiarilor de servicii sociale, inspectorul social poate
propune autorităţilor competente sau organismelor abilitate prin lege măsuri de
sancţionare a persoanelor vinovate, conform legii, chiar dacă faptele
respective sunt constatate de acesta în afara misiunilor stabilite prin ordin
scris.
Art. 17. - Procedurile privind activitatea de inspecţie
se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspecţiei
Sociale.
Art. 18. - Autorităţile administraţiei publice centrale
şi locale ori persoanele fizice sau juridice, publice ori private, inspectate
au obligaţia de a pune la dispoziţie inspectorilor sociali orice document sau
informaţie necesară şi relevantă misiunii de inspecţie, în condiţiile legii.
Art. 19. - Responsabilitatea asupra modului de
realizare a misiunilor de inspecţie aparţine inspectorilor sociali care au
întocmit şi au semnat rapoartele de inspecţie.
Art. 20. - (1) Inspectorii sociali pot exercita funcţii şi activităţi în domeniul didactic, precum şi în
alte domenii stabilite prin statut.
(2) Inspectorul general de stat, inspectorii generali
adjuncţi şi inspectorii sociali pot îndeplini temporar funcţii de demnitate
publică, perioadă în care li se suspendă raporturile de serviciu.
Art. 21. - Statul de funcţii şi condiţiile specifice de
încadrare a personalului se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Inspecţiei Sociale.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 22. - (1) Inspecţia socială va începe să
funcţioneze cu atribuţiile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă la 6 luni
de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2) In termenul prevăzut la alin. (1), Inspecţia
Socială preia atribuţiile şi responsabilităţile în domeniul inspecţiei ale
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, Autorităţii
Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, Ministerului Muncii, Solidarităţii
Sociale şi Familiei, precum şi ale structurilor sale
deconcentrate, stabilite de lege.
(3) Personalul cu atribuţii şi responsabilităţi în
domeniul inspecţiei, care în prezent este încadrat în structura Autorităţii
Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, a Autorităţii Naţionale pentru
Protecţia Drepturilor Copilului, a Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale
şi Familiei şi a structurilor sale deconcentrate, va fi preluat prin transfer
la Inspecţia Socială, în cadrul termenului prevăzut la alin. (1).
Art. 23. - (1) Obstrucţionarea în orice mod de către
autorităţile administraţiei publice centrale sau locale ori de către persoanele
fizice sau juridice, publice ori private, a inspectorilor sociali să îşi
exercite atribuţiile în limitele prevăzute la art. 13, 15 şi 17 din prezenta
ordonanţă de urgenţă constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la
5.000 lei la 10.000 lei.
(2) Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor
prevăzute la alin. (1) se fac de către inspectorii sociali.
(3) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă
referitoare la contravenţii se completează cu dispoziţiile Ordonanţei
Guvernului nr. 2/2001 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 24. - Pentru dezvoltarea
activităţilor proprii, autorităţile publice centrale sau locale vor atribui
Inspecţiei Sociale, cu prioritate, în condiţiile prevăzute de lege, terenuri,
clădiri şi spaţii şi orice alt mijloc de funcţionare necesar exercitării
misiunilor.
Art. 25. - (1) In primul an de
la înfiinţare, Inspecţia Socială funcţionează cu un număr total de 350 de
posturi, suplimentându-se cu 300 numărul maxim de posturi finanţat prin bugetul
Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
(2) Repartizarea numărului de posturi se realizează
după criterii prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspecţiei Sociale, care
să asigure pluridisciplinaritate misiunilor, echilibru de vârstă, de gen şi
alte criterii specifice, precum şi în funcţie de caracteristicile
sociodemografice ale judeţului, respectiv ale municipiului Bucureşti.
Art. 26. - Inspecţia Socială, în condiţiile prevăzute
de regulamentul de organizare şi funcţionare, realizează formarea şi
perfecţionarea personalului propriu.
Art. 27. - In termen de 120 de
zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei va elabora proiectul de lege privind
Statutul inspectorului social, la propunerea Inspecţiei Sociale.
Art. 28. - In termen de 90 de
zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei va elabora, la propunerea Inspecţiei
Sociale, regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia, care se aprobă
prin hotărâre a Guvernului.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor
Gheorghe Vlădescu