E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 14 din 26 ianuarie 2001

privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 65 din  7 februarie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Ministerul Apararii Nationale este organul de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, prin care este condusa activitatea in domeniul apararii nationale, potrivit prevederilor legii si strategiei de securitate nationala, pentru garantarea suveranitatii, independentei si unitatii statului, integritatii teritoriale a tarii si democratiei constitutionale.
    (2) Ministerul Apararii Nationale are personalitate juridica.
    (3) Ministerul Apararii Nationale are sediul in municipiul Bucuresti, str. Izvor nr. 3 - 5 sectorul 5.
    (4) Ministerul Apararii Nationale raspunde in fata Parlamentului, a Guvernului si a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii pentru modul de aplicare a prevederilor Constitutiei, a celorlalte acte normative in vigoare, a hotararilor Guvernului si ale Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, precum si ale tratatelor internationale la care Romania este parte, in domeniul sau de activitate.
    Art. 2
    Pentru indeplinirea atributiilor care ii revin Ministerul Apararii Nationale coopereaza cu celelalte ministere si organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu autoritati publice autonome, cu organizatii neguvernamentale, precum si cu agenti economici.

    CAP. 2
    Organizarea si functionarea

    Art. 3
    Ministerul Apararii Nationale este organizat in structuri centrale.
    Art. 4
    (1) Structurile centrale ale Ministerului Apararii Nationale, subordonate ministrului apararii nationale, sunt: Departamentul pentru Integrare Euroatlantica si Politica de Aparare, Departamentul pentru Relatii cu Parlamentul, Armonizare Legislativa si Relatii Publice, Departamentul pentru Armamente, Statul Major General, Inspectoratul Ministerului Apararii Nationale, Secretariatul General, Directia Generala de Informatii a Apararii, Directia Management Resurse Umane, Directia Financiar-Contabila si Directia Audit Intern.
    (2) In subordinea ministrului apararii nationale mai functioneaza: consilierii ministrului, consilierul diplomatic, Cabinetul ministrului si Corpul de control al ministrului.
    (3) Directia Instantelor Militare si Sectia Parchetelor Militare se subordoneaza ministrului apararii nationale numai in ceea ce priveste aspectele stabilite prin ordin comun al ministrului apararii nationale, ministrului justitiei si procurorului general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie.
    (4) Structurile centrale ale Ministerului Apararii Nationale au in compunere, dupa caz, directii, servicii, sectii, birouri si compartimente.
    (5) Pentru executarea conducerii structurilor prevazute la alin. (1), (2) si (3) sunt prevazute in statele de organizare functiile corespunzatoare.
    (6) Structura organizatorica si numarul de posturi ale ministerului se aproba prin hotarare a Guvernului.
    Art. 5
    Ministerul Apararii Nationale are in subordine statele majore ale categoriilor de forte ale armatei, comandamente, directii, institutii militare de invatamant, institutii de cercetare, formatiuni si alte structuri.
    Art. 6
    (1) Ministerul Apararii Nationale este condus si reprezentat de ministrul apararii nationale.
    (2) In exercitarea conducerii ministrul apararii nationale este ajutat de secretarii de stat si de seful Statului Major General.
    (3) La nivelul ministrului apararii nationale se constituie Colegiul Ministerului Apararii Nationale si Consiliul de Planificare a Apararii, cu rol consultativ si, respectiv, deliberativ. Organizarea si functionarea acestora se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului apararii nationale.
    Art. 7
    (1) In exercitarea competentelor conferite de lege ministrul apararii nationale emite ordine si instructiuni.
    (2) Secretarii de stat, inspectorul general, secretarul general, directorul general si sefii de directii emit dispozitii si instructiuni, potrivit competentelor specifice.
    (3) Seful Statului Major General emite ordine cu caracter militar, dispozitii si instructiuni, potrivit domeniilor de competenta.
    Art. 8
    Pe timpul absentei ministrului apararii nationale conducerea Ministerului Apararii Nationale se exercita de catre un secretar de stat desemnat de acesta.

    CAP. 3
    Atributiile Ministerului Apararii Nationale

    Art. 9
    (1) Ministerul Apararii Nationale are urmatoarele atributii specifice:
    a) analizeaza si propune Consiliului Suprem de Aparare a Tarii si Guvernului Romaniei masurile care se impun pentru asigurarea capacitatii de aparare a tarii;
    b) aduce la indeplinire masurile adoptate de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii si de Guvernul Romaniei care privesc armata;
    c) raspunde de capacitatea de lupta a armatei;
    d) infiinteaza, desfiinteaza, disloca si redisloca unitati, in timp de pace, pana la esalonul brigada exclusiv;
    e) elaboreaza proiectele de acte normative privind apararea nationala si asigura armonizarea acestora cu legislatia din statele membre NATO;
    f) coordoneaza politica de integrare in NATO si in Uniunea Europeana pentru structurile din subordine, intretine si dezvolta relatiile de cooperare politico-militara cu celelalte state si asigura reprezentarea armatei romane in raporturile cu armatele statelor cu care Romania are relatii diplomatice;
    g) conduce activitatea de informatii, protectie si siguranta militara;
    h) elaboreaza propunerile de buget pentru finantarea armatei, raspunde de executia acestuia dupa aprobare si asigura buna desfasurare a activitatii financiar-contabile;
    i) realizeaza planificarea apararii in limitele resurselor la dispozitie;
    j) raspunde de pregatirea comandamentelor, instruirea efectivelor active si in rezerva;
    k) conduce invatamantul militar;
    l) asigura ca in toate activitatile pe care le desfasoara armata sa fie respectate normele de protectie a mediului, potrivit reglementarilor in vigoare;
    m) organizeaza si conduce activitatea de relatii publice a armatei;
    n) stabileste modul de organizare, functionare si competentele consiliilor de onoare si ale consiliilor de judecata;
    o) conduce activitatea de logistica a armatei;
    p) raspunde de asistenta medicala a efectivelor;
    r) asigura inzestrarea armatei cu armament, tehnica militara si materiale;
    s) elaboreaza normele de inzestrare, intrebuintare, intretinere si reparare pentru armament, tehnica militara si alte bunuri din dotare, precum si normele de consum pentru munitii si alte materiale, stabileste normele privind planificarea materiala si financiara, decontarea, evidenta si controlul mijloacelor materiale si banesti necesare structurilor subordonate;
    s) conduce, indruma si coordoneaza activitatea de comert exterior privind importul si exportul de produse cu destinatie militara si documentatiile pentru acestea;
    t) aproba, in limita competentei sale, documentatiile tehnico-economice pentru lucrarile de investitii proprii si urmareste executarea acestora la termenele stabilite;
    t) ia masurile ce se impun, potrivit reglementarilor in vigoare, pentru rechizitionarea de bunuri si chemarea persoanelor fizice la prestari de servicii, potrivit nevoilor armatei;
    u) elaboreaza regulamente si instructiuni cu caracter militar necesare personalului armatei; editeaza publicatii in domeniile de activitate ale armatei;
    v) conduce activitatea de cercetare si proiectare din structurile subordonate;
    w) conduce inspectiile, controalele si auditul intern in toate structurile armatei.
    (2) Ministerul Apararii Nationale indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.

    CAP. 4
    Domenii de responsabilitate ale structurilor centrale

    Art. 10
    Departamentul pentru Integrare Euroatlantica si Politica de Aparare coordoneaza procesul de integrare euroatlantica si dezvoltare a relatiilor militare internationale, raspunde de aplicarea politicii de aparare, asigura planificarea integrata a apararii si conduce activitatea de cercetare stiintifica in aria sa de responsabilitate.
    Art. 11
    Departamentul pentru Relatii cu Parlamentul, Armonizare Legislativa si Relatii Publice asigura relatiile cu Parlamentul, cu alte autoritati publice si organizatii neguvernamentale, coordoneaza activitatea legislativa, sustine proiectele de legi in Parlament, indruma procesul de armonizare a prevederilor actelor normative din domeniul apararii cu cele ale statelor membre NATO si ale Uniunii Europene, conduce activitatile care privesc relatiile publice si cercetarea stiintifica in aria sa de responsabilitate.
    Art. 12
    Departamentul pentru Armamente raspunde de achizitiile de tehnica militara si conduce activitatea de cercetare stiintifica in aria sa de responsabilitate.
    Art. 13
    Fiecare departament este condus de un secretar de stat, care este si sef al departamentului, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului apararii nationale.
    Art. 14
    (1) Statul Major General asigura conducerea militara a armatei, raspunde de capacitatea de lupta a acesteia, aduce la indeplinire programele de integrare euroatlantica si cooperare politico-militara pentru structurile proprii si conduce activitatea de cercetare stiintifica in aria sa de responsabilitate.
    (2) Statul Major General este condus de seful Statului Major General, numit pe o perioada de 4 ani de Presedintele Romaniei, la propunerea ministrului apararii nationale, cu avizul primului-ministru.
    (3) Seful Statului Major General este militarul cu rangul cel mai inalt din armata.
    (4) La nivelul sefului Statului Major General se constituie Comitetul Sefilor Statelor Majore, cu rol deliberativ. Organizarea si functionarea acestuia se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului apararii nationale.
    Art. 15
    (1) Inspectoratul Ministerului Apararii Nationale este structura prin care ministrul apararii nationale isi exercita atributiile specifice de control si evaluare a activitatilor desfasurate in armata.
    (2) Inspectoratul organizeaza si conduce activitatile de protectie a muncii si a mediului, de supraveghere tehnica si de metrologie.
    (3) Inspectoratul este condus de inspectorul general, numit prin ordin al ministrului apararii nationale.
    Art. 16
    (1) Secretariatul General conduce directiile si serviciile subordonate, coordoneaza directiile stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale si asigura realizarea lucrarilor de secretariat, administrative si de protocol la nivelul Ministerului Apararii Nationale.
    (2) Secretariatul General este condus de secretarul general, care este functionar public, numit prin ordin al ministrului apararii nationale.
    Art. 17
    (1) Directia Generala de Informatii a Apararii este structura specializata a Ministerului Apararii Nationale care raspunde de obtinerea, prelucrarea, verificarea, stocarea si valorificarea informatiilor si datelor referitoare la factorii de risc si amenintare externi si interni, militari si nonmilitari care pot afecta siguranta nationala, de elaborarea conceptiei privind realizarea securitatii informatiilor si activitatii criptografice si de asigurarea informatiilor geografice necesare armatei.
    (2) Directia Generala de Informatii a Apararii este condusa de un director general, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului apararii nationale.
    (3) Functia de director general al Directiei Generale de Informatii a Apararii se asimileaza din punct de vedere al salarizarii cu functia de subsecretar de stat.
    (4) Personalul Directiei Generale de Informatii a Apararii isi desfasoara activitatea deschis sau acoperit, in raport cu nevoile de realizare a sigurantei nationale in domeniul militar.
    (5) Unele categorii de tehnica si bunuri specifice se achizitioneaza prin structuri specializate proprii, pe baza de contract, cu parteneri interni sau externi.
    Art. 18
    Directia Management Resurse Umane este structura specializata in elaborarea politicilor, strategiilor si reglementarilor in domeniul managementului resurselor umane profesionalizate - posturi, personal, salarizare.
    Art. 19
    Directia Financiar-Contabila este structura specializata a Ministerului Apararii Nationale prin care se asigura indeplinirea sarcinilor economice si financiar-contabile ce revin ministrului in calitate de ordonator principal de credite.
    Art. 20
    Directia Audit Intern este structura specializata destinata executarii verificarilor de tip endogen si expost asupra administrarii patrimoniului si utilizarii banului public pe criterii de eficienta, eficacitate si economicitate.
    Art. 21
    Sefii directiilor subordonate ministrului apararii nationale se numesc de catre acesta.

    CAP. 5
    Personalul Ministerului Apararii Nationale

    Art. 22
    Personalul Ministerului Apararii Nationale este format din militari si civili.
    Art. 23
    (1) In efectivele structurilor operative ale Ministerului Apararii Nationale si ale structurilor subordonate acestuia nu sunt incluse:
    a) efectivele Directiei Generale de Informatii a Apararii si ale unitatilor subordonate. Finantarea lor se realizeaza din fonduri bugetare aprobate cu aceasta destinatie. Modul de planificare, evidenta si utilizare a fondurilor necesare se stabileste de ministrul apararii nationale, similar reglementarilor privind cheltuielile operative;
    b) cadrele militare care isi desfasoara activitatea in alte structuri ale administratiei publice centrale de specialitate, alte organe centrale si unitati bugetare, precum si in cele subordonate acestora. Finantarea lor se asigura in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    c) personalul militar si civil din structurile finantate de la alte capitole bugetare decat "Aparare nationala" din bugetul Ministerului Apararii Nationale, precum si cel din structurile care se finanteaza integral din venituri extrabugetare;
    d) militarii in termen aflati in bazele de instructie, in primele 4 luni de la incorporare. Finantarea lor se face din bugetul Ministerului Apararii Nationale.
    (2) Evidenta efectivelor mentionate la lit. a) - d) se tine separat.
    Art. 24
    Ministerul Apararii Nationale asigura, potrivit legii, asistenta medicala si protectia sociala a personalului din subordine, inclusiv pentru cel in rezerva si in retragere, familiilor si urmasilor acestuia, precum si drepturile la pensie ale cadrelor militare.
    Art. 25
    (1) Cadrele militare in rezerva si retragere si familiile acestora, precum si personalul civil din armata beneficiaza, ca masura de protectie sociala, de inlesniri stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale in folosirea caselor de odihna, sanatoriilor, caminelor de garnizoana si a altor amenajari recreative si sportive.
    (2) Personalul civil beneficiaza de folosirea locuintelor de serviciu sau de interventie, potrivit ordinului ministrului apararii nationale.
    Art. 26
    Celelalte drepturi si obligatii ale personalului militar si civil sunt prevazute de lege si de alte acte normative.

    CAP. 6
    Dispozitii comune

    Art. 27
    In cadrul Ministerului Apararii Nationale se pot constitui colegii, consilii, comitete sau comisii profesionale. Organizarea si functionarea acestora se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului apararii nationale.
    Art. 28
    Atributiile structurilor centrale ale Ministerului Apararii Nationale se aproba prin ordin al ministrului apararii nationale.
    Art. 29
    Ministerul Apararii Nationale isi organizeaza propriul sistem de formare si perfectionare a personalului militar, integrat in invatamantul national.
    Art. 30
    (1) Ministerul Apararii Nationale are retea sanitara proprie, camine de garnizoana, amenajari sportive si recreative, sanatorii, case de odihna, cabane de instructie, locuinte de serviciu si de interventie, organe de presa.
    (2) In subordinea Ministerului Apararii Nationale functioneaza urmatoarele institutii de interes national: Muzeul Militar National, Biblioteca Militara Nationala si Cercul Militar National.
    (3) Ministerul Apararii Nationale poate avea in subordine sau in coordonare regii autonome, companii nationale, societati comerciale, agentii, formatii cultural-artistice, cluburi si asociatii sportive.
    (4) In subordinea sau in coordonarea Ministerului Apararii Nationale pot functiona unitati si formatiuni stabilite prin hotarare a Guvernului, finantate integral sau partial din venituri extrabugetare.
    Art. 31
    Ministerul Apararii Nationale asigura personalul propriu si tehnica din dotare impotriva riscurilor specifice, precum si pentru cazuri de raspundere civila stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale, in conditiile legii.
    Art. 32
    (1) Ministerul Apararii Nationale dispune de un parc propriu de autovehicule, dimensionat conform statelor de organizare, de sisteme si mijloace de transmisiuni si informatica, precum si de alte tipuri de tehnica si materiale stabilite prin normele de inzestrare.
    (2) Carburantii si lubrifiantii pentru tehnica de lupta neinmatriculata sunt exceptati de la plata sumelor datorate pentru Fondul special al drumurilor publice.
    Art. 33
    Ministerul Apararii Nationale administreaza patrimoniul aflat in dotare, putand sa inchirieze bunuri care fac parte din acesta sau sa le valorifice in alt mod, in functie de regimul lor juridic. Sumele incasate se vor retine ca mijloace extrabugetare pentru acoperirea unor cheltuieli materiale si de capital.
    Art. 34
    (1) Ministerul Apararii Nationale poate angaja si executa, la cerere, prin unitatile sale, prestari de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice, in domeniile si in conditiile stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale. Sumele incasate din prestarile de servicii vor fi retinute integral de Ministerul Apararii Nationale ca venituri extrabugetare si se vor utiliza pentru finantarea cheltuielilor materiale si de capital.
    (2) Ministerul Apararii Nationale presteaza si servicii cu caracter obligatoriu, prevazute prin lege. Tarifele aferente acestor servicii, inclusiv cele in regim de urgenta, se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    Art. 35
    Fondurile necesare pentru desfasurarea activitatilor in Ministerul Apararii Nationale se asigura astfel: de la bugetul de stat; din mijloace extrabugetare; fondurile primite cu ocazia participarii la actiuni sub egida organizatiilor internationale; din alte surse legal constituite.
    Art. 36
    Ministerul Apararii Nationale are dreptul sa solicite si sa obtina de la autoritatile administratiei publice centrale si locale, de la agentii economici si de la oricare alte persoane juridice sau persoane fizice date, informatii ori documente necesare pentru indeplinirea atributiilor sale. Nerespectarea prezentei prevederi legale atrage raspunderea disciplinara, contraventionala, civila sau penala, dupa caz.
    Art. 37
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2000 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 271 din 15 iunie 2000, precum si orice alte dispozitii contrare.

                 PRIM-MINISTRU
                 ADRIAN NASTASE

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul apararii nationale,
                        Ioan Mircea Pascu

                        Ministrul finantelor publice,
                        Mihai Nicolae Tanasescu

                        Ministrul administratiei publice,
                        Octav Cozmanca



SmartCity5

COMENTARII la OUG 14/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 14 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu