ORDONANTA DE URGENTA Nr. 146 din 31 octombrie 2002
privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 824 din 14 noiembrie 2002
In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
CAP. 1
Definitii
Art. 1
In intelesul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai
jos se definesc dupa cum urmeaza:
a) trezoreria statului - un sistem unitar si integrat prin care statul
asigura efectuarea operatiunilor de incasari si plati privind fonduri publice,
inclusiv cele privind datoria publica, si a altor operatiuni ale statului, in conditii
de siguranta si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare;
b) titluri de stat - inscrisuri care atesta datoria publica sub forma de
bonuri, certificate de trezorerie, inclusiv certificatele de trezorerie pentru
populatie nerascumparate la scadenta si transformate in certificate de depozit,
sau alte instrumente financiare constituind imprumuturi ale statului in moneda
nationala sau in valuta, pe termen scurt, mediu si lung. Acestea pot fi emise
in forma materializata sau dematerializata, nominative sau la purtator, si pot
fi negociabile sau nenegociabile;
c) operatiuni repo - tranzactii reversibile in cadrul carora Ministerul
Finantelor Publice cumpara titluri de valoare cu risc zero, in lei sau in
valuta, cu angajamentul partenerului de a rascumpara respectivele active la o
data ulterioara si la un pret stabilit la data incheierii tranzactiei;
d) cumparari reversibile repo - tranzactii reversibile in cadrul carora
Ministerul Finantelor Publice cumpara titluri de stat pentru tranzactionare de
la intermediarii autorizati conform prevederilor legale, cu angajamentul
acestora de a le rascumpara la o data ulterioara si la un pret stabilit la data
incheierii tranzactiei;
e) cont escrow - cont deschis de institutii publice la banci, in baza unei
intelegeri intre doua sau mai multe parti, in care sunt pastrate la dispozitia
acestora anumite sume in lei sau in valuta, intr-o limita si in conditii
convenite;
f) bilet la ordin - inscris prin care emitentul se obliga sa plateasca
beneficiarului, la scadenta sau la ordinul acestuia, o suma de bani;
g) avalizare bilet la ordin - procedura prin care se acorda o garantie
suplimentara privind asigurarea platii la scadenta a sumei inscrise in biletul
la ordin;
h) cont corespondent - cont curent deschis de Ministerul Finantelor Publice
la o banca din strainatate cu scopul efectuarii de operatiuni de incasari si
plati in valuta.
CAP. 2
Operatiuni derulate prin trezoreria statului
Art. 2
(1) Prin trezoreria statului se deruleaza operatiunile de incasari si plati
privind fonduri publice care privesc, dupa caz, fara a se limita la acestea:
a) veniturile si cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurarilor
sociale de stat, bugetelor locale, bugetului trezoreriei statului;
b) veniturile si cheltuielile bugetelor fondurilor speciale, care se
constituie si se utilizeaza potrivit reglementarilor legale;
c) veniturile si cheltuielile bugetelor institutiilor publice;
d) emiterea certificatelor de trezorerie pentru populatie, rascumpararea
acestora la scadenta si transformarea certificatelor de trezorerie in
certificate de depozit;
e) datoria publica interna si externa, inclusiv serviciul datoriei publice
interne si externe;
f) alte venituri si cheltuieli privind fonduri publice, reglementate prin
dispozitii legale, inclusiv drepturile de incasat si obligatiile de plata ale
statului, la baza carora stau acorduri si conventii guvernamentale si
comerciale.
(2) Statul garanteaza efectuarea operatiunilor financiare prin trezoreria
statului in conditii de siguranta si in conformitate cu dispozitiile legale in
vigoare, precum si pastrarea integritatii disponibilitatilor banesti.
CAP. 3
Administrarea resurselor contului curent general al trezoreriei statului
Art. 3
(1) Contul curent general al trezoreriei statului functioneaza la Banca
Nationala a Romaniei si este deschis pe seama Ministerului Finantelor Publice
si a unitatilor trezoreriei statului din cadrul directiilor generale ale
finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti si administratiilor
finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
(2) In contul curent general al trezoreriei statului Banca Nationala a
Romaniei inregistreaza incasarile si efectueaza platile in limita
disponibilitatilor existente in cont.
(3) Contul curent general al trezoreriei statului se consolideaza zilnic la
nivelul Centralei Bancii Nationale a Romaniei.
(4) Functionarea contului curent general al trezoreriei statului si
inregistrarea operatiunilor in acest cont se stabilesc prin conventie incheiata
intre Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei.
(5) Este interzisa preluarea de sume din contul curent general al
trezoreriei statului fara acordul persoanelor din cadrul Ministerului
Finantelor Publice si al unitatilor trezoreriei statului din cadrul directiilor
generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti si
administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti,
autorizate sa administreze acest cont.
Art. 4
Operatiunile de incasari si plati prevazute la art. 2 alin. (1) sunt
evidentiate in contabilitatea trezoreriei statului potrivit planului de conturi
aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 5
(1) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de
subordonare, efectueaza operatiunile de incasari si plati prin unitatile
trezoreriei statului in a caror raza sunt inregistrate fiscal, cu exceptia
institutiilor publice ai caror conducatori au calitatea de ordonatori
principali si secundari de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor
sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale si institutiilor publice
autonome cu sediul in municipiul Bucuresti, precum si a Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, care efectueaza operatiunile de incasari si plati prin
Trezoreria Municipiului Bucuresti.
(2) In vederea efectuarii cheltuielilor institutiile publice, indiferent de
sistemul de finantare si de subordonare, au obligatia de a prezenta unitatilor
trezoreriei statului la care au conturile deschise bugetul de venituri si
cheltuieli, aprobat si repartizat pe trimestre in conditiile legii.
(3) La decontarea sumelor in numerar sau prin virament din conturile
institutiilor publice pentru efectuarea cheltuielilor, unitatile trezoreriei
statului verifica existenta bugetelor de venituri si cheltuieli ale
institutiilor respective si a listelor de investitii, aprobate in conditiile
legii, urmarind respectarea limitei creditelor bugetare deschise si repartizate
sau a disponibilitatilor de fonduri, dupa caz, si a destinatiei acestora,
precum si alte obiective stabilite prin norme metodologice de catre Ministerul
Finantelor Publice.
(4) Din conturile de cheltuieli sau de disponibilitati, dupa caz, ale
institutiilor publice, deschise la trezoreria statului, se pot elibera sume
pentru efectuarea de plati in numerar, reprezentand drepturi salariale, precum
si pentru alte cheltuieli care nu se justifica a fi efectuate prin virament.
(5) Institutiile publice au obligatia sa organizeze activitatea de
casierie, astfel incat incasarile si platile in numerar sa fie efectuate in
conditii de siguranta, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare si in
limita plafonului de casa stabilit de catre unitatile trezoreriei statului
pentru fiecare institutie publica.
(6) Sumele achitate in numerar de catre contribuabili, reprezentand
venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale,
bugetelor fondurilor speciale si venituri extrabugetare ale institutiilor
publice, se incaseaza prin casieriile proprii ale institutiilor care
gestioneaza bugetele respective, daca legea nu prevede altfel.
(7) Veniturile bugetelor prevazute la art. 2 alin. (1) pot fi incasate in
numerar si prin unitatile Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A., pe
baza de conventii incheiate cu persoanele abilitate, cu conditia asigurarii
fondurilor necesare achitarii comisioanelor stabilite pentru efectuarea acestor
operatiuni.
(8) Transferurile si subventiile alocate de la bugetul de stat, bugetele
locale, bugetele fondurilor speciale si de la alte bugete regiilor autonome,
societatilor sau companiilor nationale si societatilor comerciale, dupa caz, se
vireaza in conturi deschise pe seama acestora la unitatile trezoreriei statului
in a caror raza sunt inregistrate fiscal si se utilizeaza numai potrivit
destinatiilor aprobate prin lege, neputand fi executate silit.
(9) Institutiile publice pot deschide, cu avizul Ministerului Finantelor Publice,
conturi escrow la o banca agreata de institutiile finantatoare externe sau
interne, in care sa se colecteze veniturile sau alte disponibilitati incasate
de catre acestea in limita unor sume, in lei sau in valuta, in conditii
stabilite prin conventii incheiate intre parti.
(10) Este interzis institutiilor publice sa efectueze operatiunile de
incasari si plati prin banci, cu exceptia incasarilor si platilor efectuate in
valuta, precum si a prevederilor alin. (9).
Art. 6
(1) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare, au obligatia
sa vireze sumele reprezentand contravaloarea bunurilor achizitionate,
serviciilor prestate sau lucrarilor executate in conturile agentilor economici
beneficiari, deschise la unitatile trezoreriei statului in a caror raza acestia
sunt inregistrati fiscal.
(2) Agentii economici sau alte persoane juridice imputernicite de acestia
vor utiliza sumele incasate in conturile deschise la unitatile trezoreriei
statului, prevazute la alin. (1), in urmatoarea ordine: pentru achitarea
drepturilor de natura salariala, prin transferul sumelor aferente in conturile
deschise la banci, cu exceptia impozitelor si contributiilor aferente acestora,
pentru achitarea obligatiilor catre bugetul de stat si celelalte bugete, iar
sumele ramase disponibile pot fi virate in conturile deschise la banci.
(3) Conturile agentilor economici prevazute la alin. (1) se supun
executarii silite prin unitatile trezoreriei statului, pe baza titlurilor
executorii emise de organele autorizate sa aplice procedura de executare
silita, conform prevederilor legale.
(4) Institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare, pot emite
bilete la ordin pentru garantarea platii anumitor sume la date fixe. Aceste
bilete la ordin pot fi avalizate de catre terti, cu exceptia trezoreriei
statului.
CAP. 4
Utilizarea si fructificarea disponibilitatilor contului curent general al
trezoreriei statului
Art. 7
(1) Disponibilitatile contului curent general al trezoreriei statului se
pot utiliza pentru:
a) finantarea temporara a deficitelor din anii precedenti ale bugetului de
stat, nefinantate prin imprumuturi de stat;
b) finantarea temporara a deficitelor din anii precedenti ale bugetului
asigurarilor sociale de stat, pana la alocarea de sume cu aceasta destinatie;
c) finantarea deficitelor temporare ale bugetului de stat, bugetului
asigurarilor sociale de stat si bugetului trezoreriei statului din exercitiul
curent.
(2) Disponibilitatile ramase neangajate in contul curent general al
trezoreriei statului, dupa finantarea deficitelor bugetare prevazute la alin.
(1), pot fi utilizate pentru:
a) acordarea de imprumuturi pentru rascumpararea la scadenta sau inainte de
scadenta, dupa caz, a titlurilor de stat emise pentru finantarea sau
refinantarea datoriei publice, cu conditia asigurarii disponibilitatilor
necesare pentru efectuarea cheltuielilor aprobate potrivit legii;
b) acordarea de imprumuturi pentru acoperirea golurilor temporare de casa,
ca urmare a decalajului dintre veniturile si cheltuielile bugetelor locale,
precum si ale bugetelor fondurilor speciale, cu termen de rambursare in cursul
aceluiasi exercitiu bugetar;
c) efectuarea de plasamente prin operatiuni specifice la banci si
institutii financiare autorizate sa efectueze astfel de operatiuni, garantate
cu titluri de stat detinute de acestea sau prin soldul creditor al depozitelor
in valuta liber convertibila;
d) acordarea altor imprumuturi pe baza de hotarare a Guvernului;
e) efectuarea de cumparari reversibile repo;
f) efectuarea de plasamente in titluri de valoare cu risc zero, in
conditiile pietei.
(3) Nivelul ratei dobanzii aferente plasamentelor prevazute la alin. (2)
lit. b) si c) se stabileste prin conventii prin negociere directa, iar nivelul
dobanzii aferente imprumuturilor prevazute la alin. (2) lit. d) este cel
stabilit prin hotarare a Guvernului de aprobare a acestora.
(4) Dobanda incasata pentru disponibilitatile din contul curent general al
trezoreriei statului, utilizate conform alin. (1) si (2), reprezinta venit al
bugetului trezoreriei statului.
(5) Rata dobanzii pentru disponibilitatile utilizate conform alin. (1) si
alin. (2) lit. a) se determina la nivelul ratei medii lunare a dobanzilor
platite de trezoreria statului la disponibilitatile si depozitele pe termen
constituite din disponibilitati pastrate in trezoreria statului.
(6) Nivelul ratei dobanzilor aferente echivalentului in lei al
imprumuturilor externe guvernamentale incasat in contul curent general al
trezoreriei statului si utilizat pentru finantarea si refinantarea deficitului
bugetului de stat, incepand cu exercitiul financiar al anului 2003, este cel
prevazut la alin. (5). Dobanda calculata reprezinta venit al bugetului
trezoreriei statului.
(7) Pentru disponibilitatile ramase in contul curent general al trezoreriei
statului la sfarsitul fiecarei zile Banca Nationala a Romaniei acorda o dobanda
al carei nivel este stabilit prin conventia incheiata cu Ministerul Finantelor
Publice. Dobanda incasata reprezinta venit la bugetul trezoreriei statului.
Art. 8
Asigurarea permanenta a echilibrului dintre resursele contului curent
general al trezoreriei statului si necesitatile de finantare se poate realiza
prin urmatoarele metode, in functie de conditiile pietelor monetara si
valutara:
a) utilizarea echivalentului in lei al unor sume vandute la rezerva
valutara a statului, din conturile de disponibilitati in valuta;
b) atragerea de depozite pe termen scurt de la banci sau alte institutii
financiare, cu dobanzi stabilite in conditiile cererii si ofertei pietei
financiare;
c) emisiunea de certificate de trezorerie;
d) operatiuni repo.
Art. 9
(1) Disponibilitatile in valuta gestionate de Ministerul Finantelor
Publice, provenite din imprumuturi interne si externe contractate de stat,
destinate finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei
publice, precum si din alte surse prevazute de lege se pastreaza la Banca
Nationala a Romaniei in conturi purtatoare de dobanda, care functioneaza in
afara contului curent general al trezoreriei statului, si se utilizeaza
potrivit legii. Ministerul Finantelor Publice poate efectua prin contul
corespondent deschis la o banca din strainatate operatiuni de incasari si plati
in valuta.
(2) Dobanzile incasate din fructificarea disponibilitatilor in valuta
prevazute la alin. (1) au urmatoarea destinatie:
a) dobanzile aferente sumelor prevazute la alin. (1), mai putin cele
aferente imprumuturilor externe contractate de stat, destinate finantarii
deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, constituie
venituri ale bugetului trezoreriei statului si se utilizeaza ca sursa pentru
plata dobanzilor aferente datoriei publice interne contractate in valuta;
b) dobanzile aferente imprumuturilor externe contractate de stat, destinate
finantarii deficitului bugetului de stat si refinantarii datoriei publice,
constituie venituri ale bugetului trezoreriei statului si se utilizeaza ca
sursa pentru plata dobanzilor aferente datoriei publice externe.
(3) Dobanzile incasate pentru disponibilitatile in valuta provenite din
imprumuturi externe contractate de stat, destinate finantarii deficitului
bugetului de stat si refinantarii datoriei publice, se utilizeaza pe destinatiile
prevazute la alin. (2), in limita creditelor bugetare aprobate in bugetul
trezoreriei statului cu aceasta destinatie.
(4) Din disponibilitatile in valuta se pot constitui depozite la Banca
Nationala a Romaniei in conditiile stabilite prin conventie incheiata intre
Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei sau pot fi
fructificate in mod direct de catre Ministerul Finantelor Publice prin
plasamente in instrumente cu grad de risc zero emise de institutii financiare
interne si externe.
(5) Disponibilitatile in valuta, altele decat cele prevazute la alin. (1),
care, potrivit reglementarilor in vigoare, privesc fonduri publice gestionate
de Ministerul Finantelor Publice, se pastreaza in conturi distincte deschise la
banci.
(6) Institutiile publice efectueaza operatiunile de incasari si plati in
valuta prin conturi deschise la banci selectate de catre acestea.
Art. 10
(1) Trezoreria statului acorda dobanzi la disponibilitatile pastrate in
contul curent general al trezoreriei statului, pentru care, potrivit
reglementarilor legale in vigoare, exista obligatia acordarii de dobanzi.
(2) Pentru sumele pastrate in conturi deschise la trezoreria statului
agentii economici si institutiile publice finantate integral din venituri
proprii vor beneficia de dobanda.
(3) Dobanda aferenta certificatelor de trezorerie pentru populatie,
nerascumparate la scadenta si transformate in certificate de depozit, se
plateste de la bugetul de stat, incepand cu exercitiul bugetar al anului 2003.
(4) Din disponibilitatile pastrate in conturile deschise la trezoreria
statului, in afara celor provenite din alocatii bugetare si imprumuturi din
disponibilitatile contului curent general al trezoreriei statului, se pot
constitui depozite la termen, la solicitarea scrisa a titularilor acestora.
(5) Nivelul ratelor dobanzilor acordate la disponibilitatile prevazute la
alin. (1), (2), (3) si (4) se stabileste de catre Ministerul Finantelor
Publice, cu incadrarea in obiectivele politicii monetare a Guvernului si a
Bancii Nationale a Romaniei.
CAP. 5
Bugetul trezoreriei statului
Art. 11
(1) Ministerul Finantelor Publice elaboreaza, administreaza si executa
bugetul trezoreriei statului.
(2) Bugetul trezoreriei statului cuprinde la venituri urmatoarele:
a) dobanzi pentru: depozitele si plasamentele financiare constituite din
imprumuturi externe guvernamentale; disponibilitatile contului curent general
al trezoreriei statului; disponibilitatile in valuta provenite din imprumuturi
externe pentru finantarea deficitului bugetului de stat si refinantarea
datoriei publice, pastrate in conturile deschise la Banca Nationala a Romaniei
si banci pe baza de conventii; imprumuturile acordate din contul curent general
al trezoreriei statului;
b) dobanzi pentru finantarea temporara a deficitelor bugetare din contul
curent general al trezoreriei statului;
c) majorari de intarziere si penalitati de intarziere pentru neplata
creantelor bugetului trezoreriei statului;
d) alte venituri.
(3) Bugetul trezoreriei statului cuprinde la cheltuieli urmatoarele:
a) dobanzi, comisioane si alte speze pentru imprumuturi externe
guvernamentale;
b) dobanzi la disponibilitati si depozite pe termen;
c) comisioane cuvenite bancilor si Casei de Economii si Consemnatiuni
C.E.C. - S.A. pentru incasarea unor venituri ale bugetului de stat si pentru
alte servicii prestate pentru trezoreria statului;
d) cheltuieli de functionare a unitatilor trezoreriei statului, care
cuprind: cheltuieli materiale si servicii pentru intretinerea si functionarea
trezoreriei statului si a sistemelor informatice ale acesteia, taxe postale,
cheltuieli cu transportul si asigurarea numerarului si valorilor, paza sediilor
si chirii, cheltuieli cu intretinerea, functionarea si asigurarea mijloacelor
de transport al numerarului si valorilor, cheltuieli de publicitate;
e) cheltuieli de capital pentru unitatile trezoreriei statului;
f) alte cheltuieli.
(4) Bugetul trezoreriei statului se prezinta spre aprobare Guvernului o
data cu proiectul legii bugetului de stat, in structura stabilita de Ministerul
Finantelor Publice.
(5) Bugetul trezoreriei statului se poate modifica prin hotarare a
Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice.
(6) Ministerul Finantelor Publice, in functie de evolutia volumului
disponibilitatilor si al depozitelor pastrate in contul curent general al
trezoreriei statului si de evolutia nivelului ratelor dobanzilor, poate aproba
modificarea creditelor bugetare aprobate pentru plata dobanzilor prevazute la
alin. (3) lit. a) si b) prin virari de credite de la alte subdiviziuni
bugetare, in tot cursul anului.
(7) Excedentul anual rezultat din executia bugetului trezoreriei statului,
ca diferenta intre veniturile incasate si platile efectuate, se reporteaza in
anul urmator si se utilizeaza pentru acoperirea cheltuielilor aprobate in
bugetul trezoreriei statului.
Art. 12
(1) Pentru neplata la termen a ratelor si dobanzilor scadente la
imprumuturile acordate din contul curent general al trezoreriei statului, in
conditiile art. 7 alin. (2) lit. b) si d), se datoreaza majorari si penalitati
de intarziere prevazute de reglementarile legale privind executarea creantelor
bugetare.
(2) Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere calculate
potrivit alin. (1) urmeaza regimul juridic al creantelor bugetare.
(3) Creantele rezultate din gestionarea imprumuturilor externe
guvernamentale contractate direct sau garantate de stat, precum si din alte
operatiuni, derulate prin trezoreria statului, se urmaresc si se executa in
conditiile prevazute de dispozitiile legale privind executarea creantelor
bugetare.
(4) Dreptul de a cere executarea silita privind creantele prevazute la
alin. (3) se prescrie in termen de 25 de ani de la data la care, potrivit
legii, se naste acest drept.
Art. 13
(1) Ministerul Finantelor Publice elaboreaza trimestrial si anual bilantul
general al trezoreriei statului in structura stabilita de acesta.
(2) Bilantul general al trezoreriei statului impreuna cu contul anual de
executie al bugetului trezoreriei statului se prezinta pentru aprobare
Guvernului, pana la data de 1 iulie a anului urmator celui de executie.
CAP. 6
Contraventii
Art. 14
(1) Urmatoarele fapte constituie contraventii si se sanctioneaza dupa cum
urmeaza:
a) preluarea de sume din contul curent general al trezoreriei statului si
din conturile in valuta ale Ministerului Finantelor Publice fara acordul
persoanelor autorizate sa efectueze operatiuni din aceste conturi, cu amenda de
la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei;
b) efectuarea de catre institutiile publice de incasari si plati in alte
conturi decat cele stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta, cu amenda de
la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei.
c) utilizarea sumelor incasate in conturile deschise la unitatile
trezoreriei statului, de catre agentii economici prevazuti la art. 6 alin. (1)
sau de catre persoanele juridice imputernicite de catre acestia, in alta ordine
decat cea prevazuta la alin. (2) al aceluiasi articol, cu amenda de la
50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la
alin. (1) se fac de catre persoanele imputernicite din cadrul Ministerului
Finantelor Publice sau al Curtii de Conturi, dupa caz.
(3) Contraventiilor prevazute la alin. (1) li se aplica prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare, cu
exceptia art. 28 si 29.
CAP. 7
Dispozitii finale
Art. 15
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta Ministerul Finantelor Publice va elabora norme
metodologice in aplicarea prevederilor acesteia.
Art. 16
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga
Ordonanta Guvernului nr. 66/1994 privind formarea si utilizarea resurselor
derulate prin trezoreria statului, aprobata prin Legea nr. 128/1994, republicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 141 din 8 aprilie 1998, cu
modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu