ORDONANTA
URGENTA Nr. 24 din 18 martie 2009
privind stabilirea unor
competente pentru ordonatorul principal de credite al aparatului de lucru al
Guvernului
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 176 din 20 martie 2009
Până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 17/2009 privind desfiinţarea Cancelariei
Primului-Ministru şi stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de
lucru al Guvernului, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului erau 2
ordonatori principali de credite, ceea ce impunea aprobarea, în mod unitar, a
structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi ale fiecărei
structuri din aparatul de lucru al Guvernului, aceasta realizându-se prin
decizie a primului-ministru.
După desfiinţarea Cancelariei Primului-Ministru
singurul ordonator principal de credite pentru întregul aparat de lucru al
Guvernului a devenit secretarul general al Guvernului, conducătorul
Secretariatului General al Guvernului, care are rolul de a asigura derularea
operaţiunilor tehnice aferente actului de guvernare, rezolvarea problemelor
organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activităţii Guvernului şi a
primului-ministru. In aceste condiţii se impune ca acestea să fie realizate de
către ordonatorul principal de credite, care, de altfel, asigură gestionarea
unitară a acestei problematici, inclusiv în ceea ce priveşte raportările financiare
către Ministerul Finanţelor Publice.
Ţinând seama de faptul că neadoptarea de măsuri
imediate, prin ordonanţă de urgenţă, ar avea consecinţe negative în ceea ce
priveşte aplicarea măsurilor de optimizare a structurilor organizatorice ale
entităţilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului,
neadoptarea în regim de urgenţă a măsurilor preconizate
ar conduce la imposibilitatea luării unor măsuri de eficientizare a activităţii
la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, datorită restricţiilor privind introducerea
modificărilor corespunzătoare în structura şi volumul bugetului ordonatorului
principal de credite, cadrul juridic propus fiind menit să confere
flexibilitatea necesară unui management performant şi cu costuri minime la
acest nivel, elemente care constituie o situaţie extraordinară a cărei
reglementare nu poate fi amânată, nefiind suficientă utilizarea procedurii
parlamentare de urgenţă,
în temeiul art. 115 alin. (4)
din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 1. - (1) Structura organizatorică, numărul maxim
de posturi, statul de funcţii şi statul de personal ale fiecărei structuri din
cadrul aparatului de lucru al Guvernului se aprobă prin ordin al secretarului
general al Guvernului, la propunerea conducătorilor acestor structuri, cu
încadrarea în numărul maxim de posturi stabilit pentru aparatul de lucru al
Guvernului.
(2) Incadrarea personalului, modificarea,
suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor
de muncă ale personalului din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi
din cadrul structurilor fără personalitate juridică ce funcţionează în aparatul
de lucru al Guvernului se aprobă prin ordin al secretarului general al
Guvernului. Incadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea
raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale
personalului din cadrul structurilor cu personalitate juridică ce funcţionează
în aparatul de lucru al Guvernului se aprobă prin ordin al conducătorului
acestora.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (2)
persoanele care îndeplinesc funcţii de demnitate publică şi înalţii funcţionari
publici, pentru care dispoziţiile legale în vigoare se aplică în mod
corespunzător.
(4) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să
introducă în structura bugetului Secretariatului General al Guvernului şi în
anexele la acesta modificările intervenite prin aplicarea dispoziţiilor
prezentului articol, la propunerea ordonatorului principal de credite.
Art. 2. - Litera c) a
articolului 15 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea
Guvernului României şi a ministerelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din
2 aprilie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va
avea următorul cuprins:
,,c) secretarii de stat şi consilierii de stat din
cadrul aparatului de lucru al Guvernului;".
Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă:
a) alineatul (2) al articolului 3 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru
reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270
din 23 aprilie 2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
99/2008, cu modificările şi completările ulterioare;
b) articolul IX din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2009 pentru modificarea şi completarea
unor acte normative referitoare la organizarea şi funcţionarea unor structuri
din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 84 din 11 februarie 2009, cu modificările ulterioare;
c) alineatul (8) al articolului IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 17/2009 privind
desfiinţarea Cancelariei Primului-Ministru şi stabilirea unor măsuri pentru
reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 145 din 9 martie
2009;
d) alineatul (5) al articolului 7 din Hotărârea
Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al
Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu
modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea