Având în vedere Recomandarea Consiliului privind integrarea pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată (2016/C 67/01), adoptată la data de 15 februarie 2016, care îşi propune să încurajeze statele membre ale Uniunii Europene în demersul de a înregistra şomerii de lungă durată la un serviciu de ocupare a forţei de muncă, de a oferi orientare personalizată acestor persoane, prin serviciile de ocupare a forţei de muncă, împreună cu alţi parteneri care sprijină integrarea pe piaţa muncii, precum şi de a încheia un acord de integrare în muncă cel târziu la 18 luni de la intrarea în şomaj, care ar trebui să cuprindă cel puţin o ofertă individuală de servicii în vederea găsirii unui loc de muncă şi identificarea unui punct unic de contact,dat fiind faptul că acest deziderat este asumat de Guvern prin Programul de guvernare 2017-2020 la capitolul Politici publice în domeniul muncii şi justiţiei sociale, Măsura 1. Stimularea creării de noi locuri de muncă, respectiv adoptarea unui „pachet integrat de măsuri pentru reintegrarea pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată - Măsuri care intră în sfera activităţilor de mentorat, asistenţă pentru căutarea unui loc de muncă, pentru continuarea educaţiei şi a formării profesionale, precum şi sprijin pentru locuinţă, transport, servicii de îngrijire a copiilor şi de îngrijire medicală sau de recuperare",luând în considerare consecinţele negative pe care le poate avea neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă, pe de o parte, asupra mediului de afaceri şi a potenţialului de creştere economică a României din cauza imposibilităţii de a satisface cererea de forţă de muncă aflată în creştere şi, pe de altă parte, în plan social, prin accentuarea vulnerabilităţilor cu care se confruntă şomerii de lungă durată, acest fapt poate determina detaşarea acestor persoane de pe piaţa muncii şi trecerea în inactivitate, respectiv o scădere a ofertei de forţă de muncă. În plus, având în vedere că următorul exerciţiu de colectare regulată a datelor cu privire la şomerii de lungă durată realizat de către Comisia Europeană va reflecta situaţia din perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2017, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă se va afla în imposibilitatea de a raporta o îmbunătăţire a situaţiei faţă de exerciţiul precedent, respectiv faptul că în anul 2017 nu a fost încheiat niciun acord de integrare în muncă cu şomerii de lungă durată înregistraţi în evidenţa Serviciului Public de Ocupare, întrucât acesta nu este desemnat ca Punct unic de contact pentru implementarea Recomandării,ţinând cont de faptul că Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă este instituţia publică de interes naţional care are calitatea de serviciu public de ocupare şi deţine, potrivit legii, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, atribuţii privind înregistrarea şi evidenţa şomerilor, inclusiv a şomerilor de lungă durată, precum şi atribuţii privind acordarea pentru şomeri a măsurilor pentru stimularea ocupării forţei de muncă, ce vizează creşterea şanselor de ocupare şi care se realizează prin măsurile active prevăzute de cadrul legislativ în vigoare,luând în considerare că, potrivit statutului său, Consiliul Europei poate solicita guvernelor statelor membre să îl informeze în legătură cu acţiunile realizate pentru punerea în aplicare a recomandărilor adoptate, iar Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă nu poate implementa recomandarea deoarece nu este asigurat cadrul legislativ privind desemnarea acestei instituţii ca Punct unic de contact la nivel naţional,având în vedere prevederile art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2016 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniile educaţiei, cercetării, formării profesionale şi sănătăţii, cu modificările ulterioare, prin care au fost modificate şi completate o serie de articole din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,luând în considerare faptul că Parlamentul României, prin Camera Deputaţilor, în calitate de cameră decizională, a modificat art. 24 din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât plata specialiştilor din comisiile de examinare să se realizeze de către furnizorii autorizaţi,ţinând cont că Preşedintele României nu a promulgat legea privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2016 de către Parlament, lege care a fost trimisă spre reexaminare în iulie 2017, prin cererea înregistrată la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor cu nr. 316 din 19.07.2017 - PLx. 12 din 1.02.2017, iar aceasta nu are ca obiect sesizat prevederile art. 24 din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere faptul că proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2016, cu modificările ulterioare, se află în proces de reexaminare la Parlamentul României în cadrul comisiilor în a căror competenţă intră aspectele reglementate de actul normativ,luând în considerare faptul că beneficiarii programelor de formare achită furnizorilor autorizaţi contravaloarea serviciilor de formare, inclusiv a celor de evaluare şi certificare şi în această situaţie nu este eficientă finanţarea de la bugetul de stat a cheltuielilor pentru plata specialiştilor pe domenii ocupaţionale din afara furnizorului de formare profesională, desemnaţi în comisiile de examinare, iar eliminarea în sistem de urgenţă a acestor cheltuieli are efect pozitiv asupra bugetului de stat şi asupra bunei funcţionări a activităţii furnizorilor autorizaţi,întrucât aceste împrejurări vizează interesul public şi constituie elementele unei situaţii de urgenţă şi extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul ILegea nr. 202/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294 din 6 mai 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: 1. La articolul 6 alineatul (1), după litera gg) se introduc două noi litere, literele hh) şi ii), cu următorul cuprins: hh) îndeplineşte calitatea de Punct unic de contact naţional pentru integrarea pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată; ii) coordonează interinstituţional la nivel naţional punerea în aplicare a măsurilor pentru integrarea pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată. 2. La articolul 26, după litera s) se introduc două noi litere, literele ş) şi t), cu următorul cuprins: ş)asigură punerea în aplicare a măsurilor pentru integrarea pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată, în calitate de punct unic de contact la nivel teritorial; t)asigură coordonarea interinstituţională, la nivel teritorial, privind punerea în aplicare a măsurilor pentru integrarea pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată. Articolul II - Articolul 24 din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 110 din 13 februarie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 24(1) Pentru activitatea desfăşurată membrii comisiilor de autorizare sau, după caz, supleanţii acestora, care participă la şedinţele comisiei, sunt plătiţi de agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza unor tarife stabilite de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale.(2) Evaluatorii de furnizori şi programe de formare profesională sunt plătiţi de agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit prevederilor aplicabile personalului plătit din fonduri publice, pe baza unor tarife stabilite prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, la care se adaugă cheltuielile de deplasare, după caz, la nivelul prevăzut de reglementările în vigoare pentru salariaţii instituţiilor publice, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate.(3) Finanţarea cheltuielilor pentru plata indemnizaţiilor membrilor comisiilor de autorizare judeţene şi a municipiului Bucureşti, a evaluatorilor de furnizori şi de programe, cheltuielile pentru funcţionarea comisiilor de autorizare, cheltuielile materiale pentru servicii şi cheltuielile de capital se efectuează din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.(4) Specialiştii pe domenii ocupaţionale, din afara furnizorului de formare profesională, desemnaţi în comisiile de examinare sunt plătiţi de furnizorul de formare profesională care organizează examenul de absolvire, pe baza unor tarife stabilite prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, la care se adaugă cheltuielile de deplasare, după caz, la nivelul prevăzut de reglementările în vigoare pentru salariaţii instituţiilor publice, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate. Articolul III Prevederile art. I şi II intră în vigoare la data publicării prezentei ordonanţe de urgenţă în Monitorul Oficial al României, Partea I.PRIM-MINISTRUMIHAI TUDOSEContrasemnează:Ministrul muncii şi justiţiei sociale,Lia-Olguţa VasilescuMinistrul finanţelor publice,Ionuţ Mişa