ORDONANTA DE URGENTA Nr. 92 din 10 noiembrie 2004
privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale
functionarilor publici pentru anul 2005
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1091 din 23 noiembrie 2004
Asigurarea unor drepturi salariale pentru functionarii publici care,
potrivit legii, indeplinesc prerogative de putere publica si sunt supusi unui
regim sever al incompatibilitatilor si conflictului de interese este un
obiectiv prioritar al Strategiei actualizate a Guvernului Romaniei privind
accelerarea reformei in administratia publica 2004 - 2006, aprobata prin
Hotararea Guvernului nr. 699/2004.
Masurile cuprinse in prezenta ordonanta de urgenta reprezinta o etapa in
reforma salariala a functionarilor publici si au la baza negocierile Guvernului
Romaniei cu Banca Mondiala, Fondul Monetar International, precum si cu
organizatiile sindicale reprezentative ale functionarilor publici.
Masurile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta vizeaza interesul
social, buna desfasurare a activitatii in administratia publica, cresterea
calitatii serviciului public si constituie situatii de urgenta si
extraordinare.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza drepturile salariale si
alte drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005.
(2) Sistemul de salarizare a functionarilor publici are in vedere
urmatoarele:
a) crearea premiselor pentru implementarea din anul 2006 a sistemului
unitar de salarizare a functionarilor publici;
b) crearea unei ierarhizari a sistemului de salarizare pe categorii, clase,
grade profesionale;
c) salarizarea in raport cu activitatea depusa, cu importanta si
complexitatea atributiilor si responsabilitatilor prevazute in fisa postului.
(3) Sistemul de salarizare cuprinde salariile de baza, sporurile, premiile,
stimulentele si alte drepturi.
Art. 2
Prezenta ordonanta de urgenta se aplica functionarilor publici numiti in
temeiul Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicata, cu modificarile ulterioare.
Art. 3
Gestiunea sistemului de salarizare a functionarilor publici se asigura de
fiecare ordonator principal de credite, cu incadrarea in resursele financiare
si in numarul maxim de posturi aprobate potrivit legii.
CAP. 2
Elementele sistemului de salarizare a functionarilor publici
SECTIUNEA 1
Salarii de baza
Art. 4
Salariul de baza se stabileste in functie de nivelul studiilor necesare
exercitarii functiei publice si in raport cu categoria si, dupa caz, cu gradul profesional
al functiei publice, precum si in raport cu nivelul la care se presteaza
activitatea, respectiv la nivel central si local, potrivit anexelor nr. I - IV.
Art. 5
(1) Pentru fiecare grad profesional al functiei publice de executie se
stabilesc trei trepte de salarizare, potrivit anexelor nr. I - IV.
(2) Pentru functiile publice de secretar general, secretar general adjunct,
secretar general al prefecturii, secretar general al judetului, secretar
general al municipiului Bucuresti si secretar al unitatii
administrativ-teritoriale salariile de baza sunt stabilite la lit. A din
anexele nr. I - IV.
(3) Pentru functiile publice de executie de grad profesional debutant
salariile de baza sunt stabilite in anexele nr. I - IV.
Art. 6
(1) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004 privind unele masuri in domeniul functiei
publice, la categoria A, B sau C, clasa III, gradul 3 se reincadreaza in gradul
profesional asistent si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta
ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie
detinuta, gradul profesional asistent, treapta 3 de salarizare.
(2) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa III, gradul 2
se reincadreaza in gradul profesional asistent si beneficiaza de salariul de
baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru
functia publica de executie detinuta, gradul profesional asistent, treapta 2 de
salarizare.
(3) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa III, gradul 1
se reincadreaza in gradul profesional asistent si beneficiaza de salariul de
baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru
functia publica de executie detinuta, gradul profesional asistent, treapta 1 de
salarizare.
(4) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa II, gradul 3
se reincadreaza in gradul profesional principal si beneficiaza de salariul de
baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru
functia publica de executie detinuta, gradul profesional principal, treapta 3
de salarizare.
(5) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa II, gradul 2
se reincadreaza in gradul profesional principal si beneficiaza de salariul de
baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru
functia publica de executie detinuta, gradul profesional principal, treapta 2
de salarizare.
(6) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004 la categoria A, B sau C, clasa II, gradul 1 se
reincadreaza in gradul profesional principal si beneficiaza de salariul de baza
prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia
publica de executie detinuta, gradul profesional principal, treapta 1 de
salarizare.
(7) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa I, gradul 3 se
reincadreaza in gradul profesional superior si beneficiaza de salariul de baza
prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia
publica de executie detinuta, gradul profesional superior, treapta 3 de
salarizare.
(8) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa I, gradul 2 se
reincadreaza in gradul profesional superior si beneficiaza de salariul de baza
prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia
publica de executie detinuta, gradul profesional superior, treapta 2 de
salarizare.
(9) Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, la categoria A, B sau C, clasa I, gradul 1 se
reincadreaza in gradul profesional superior si beneficiaza de salariul de baza
prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia
publica de executie detinuta, gradul profesional superior, treapta 1 de
salarizare.
Art. 7
(1) Functionarii publici de conducere salarizati conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, potrivit unei functii publice de executie din
categoria A, clasa III, gradul 1 beneficiaza de salariul de baza prevazut
pentru functia publica respectiva gradul profesional asistent, treapta 1 de
salarizare, la care se adauga indemnizatia de conducere.
(2) Functionarii publici de conducere salarizati conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, potrivit unei functii publice de executie din
categoria A, clasa III, gradul 2 beneficiaza de salariul de baza prevazut
pentru functia publica respectiva gradul profesional asistent, treapta 2 de
salarizare, la care se adauga indemnizatia de conducere.
(3) Functionarii publici de conducere salarizati conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, potrivit unei functii publice de executie din
categoria A, clasa III, gradul 3 beneficiaza de salariul de baza prevazut pentru
functia publica respectiva gradul profesional asistent, treapta 3 de
salarizare, la care se adauga indemnizatia de conducere.
(4) Functionarii publici de conducere salarizati conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, potrivit unei functii publice de executie din
categoria A, clasa II, gradul 1 beneficiaza de salariul de baza prevazut pentru
functia publica respectiva gradul profesional principal, treapta 1 de
salarizare, la care se adauga indemnizatia de conducere.
(5) Functionarii publici de conducere salarizati conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, potrivit unei functii publice de executie din
categoria A, clasa II, gradul 2 beneficiaza de salariul de baza prevazut pentru
functia publica respectiva gradul profesional principal, treapta 2 de
salarizare, la care se adauga indemnizatia de conducere.
(6) Functionarii publici de conducere salarizati conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004 potrivit unei functii publice de executie din
categoria A, clasa II, gradul 3 beneficiaza de salariul de baza prevazut pentru
functia publica respectiva gradul profesional principal, treapta 3 de
salarizare, la care se adauga indemnizatia de conducere.
(7) Functionarii publici de conducere salarizati conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, potrivit unei functii publice de executie din
categoria A, clasa I, gradul 1 beneficiaza de salariul de baza prevazut pentru
functia publica respectiva gradul profesional superior, treapta 1 de
salarizare, la care se adauga indemnizatia de conducere.
(8) Functionarii publici de conducere salarizati conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, potrivit unei functii publice de executie din
categoria A, clasa I, gradul 2 beneficiaza de salariul de baza prevazut pentru
functia publica respectiva gradul profesional superior, treapta 2 de
salarizare, la care se adauga indemnizatia de conducere.
(9) Functionarii publici de conducere salarizati conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 82/2004, potrivit unei functii publice de executie din
categoria A, clasa I, gradul 3 beneficiaza de salariul de baza prevazut pentru
functia publica respectiva gradul profesional superior, treapta 3 de
salarizare, la care se adauga indemnizatia de conducere.
(10) Pana la adoptarea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii
publici, functionarii publici din categoria inaltilor functionari publici si a
functionarilor publici de conducere isi pastreaza functiile publice de executie
corespunzatoare.
Art. 8
Pentru functiile publice de director general salarizarea se face cu
respectarea dispozitiilor art. 7 alin. (1) - (9).
Art. 9
(1) Salariile de baza ale functionarilor publici aflati in corpul de
rezerva si care in cursul anului 2005 sunt redistribuiti intr-o functie
publica, in conditiile legii, se stabilesc la nivelul treptei 3 de salarizare,
corespunzatoare categoriei, clasei si gradului profesional in care sunt
incadrati.
(2) Functionarii publici promovati in cursul anului 2005 pe o functie
publica de executie de un grad profesional superior celui detinut beneficiaza
de salariile de baza prevazute in anexele la prezenta ordonanta de urgenta,
pentru gradul profesional in care promoveaza, la treapta 3 de salarizare. Daca
functionarul public are un salariu de baza mai mare decat cel prevazut la
treapta 3 de salarizare, salariul de baza de care beneficiaza dupa promovarea
in gradul profesional se stabileste potrivit treptei de salarizare imediat
superioare care asigura o crestere salariala.
(3) Pentru candidatii declarati admisi la concursul pentru ocuparea unei
functii publice de conducere, organizat in cursul anului 2005, care nu au avut
anterior calitatea de functionar public, salariul de baza se stabileste prin
actul administrativ al ordonatorului de credite pana la nivelul de finantare
prevazut in statul de functii, aprobat potrivit legii.
(4) Functionarii publici care se transfera in cursul anului 2005
beneficiaza de un salariu de baza corespunzator treptei de salarizare detinute,
potrivit autoritatii sau institutiei publice la care se transfera, conform
anexelor la prezenta ordonanta de urgenta, cu exceptia cazului in care
functionarul public se transfera la cerere intr-o functie publica de nivel
inferior, situatie in care salariul de baza si treapta de salarizare sunt cele
prevazute pentru functia publica vacanta respectiva.
Art. 10
(1) Salariile de baza ale functionarilor publici numiti in functii publice
specifice se stabilesc cu respectarea dispozitiilor art. 6, de ordonatorii
principali de credite, prin asimilare cu salariile de baza ale functionarilor
publici numiti in functii publice generale, in raport cu categoria, clasa si,
dupa caz, gradul profesional al functiei publice, cu avizul Agentiei Nationale
a Functionarilor Publici.
(2) In situatia in care functiile publice specifice au fost avizate de
Agentia Nationala a Functionarilor Publici prin echivalare cu functii publice
generale pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta,
salariile de baza ale functionarilor publici numiti in functii publice
specifice se stabilesc potrivit avizului Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici.
(3) In cazul autoritatilor si institutiilor publice care au stabilit
functii publice potrivit Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru
asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor
publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu
modificarile si completarile ulterioare, persoanele incadrate cu contract individual
de munca in posturi care presupun exercitarea atributiilor de natura celor
prevazute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu
modificarile ulterioare, vor fi numite in functiile publice stabilite si
avizate. Salariile de baza vor fi stabilite, in conditiile legii, de catre
Agentia Nationala a Functionarilor Publici, pe baza propunerilor inaintate de
catre ordonatorii de credite.
Art. 11
(1) Pentru rezultate deosebite obtinute in activitatea desfasurata,
ordonatorul de credite poate acorda, in limita a 20% din numarul de posturi
corespunzatoare functiilor publice, prevazut in statul de functii, un salariu
de merit lunar, de pana la 15% din salariul de baza, care face parte din acesta
si care constituie baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se
acorda in raport cu salariul de baza. Ordonatorii principali de credite care au
in subordine unitati bugetare cu un numar redus de functii publice pot aproba
ca incadrarea in numarul maxim de beneficiari de salariu de merit si in
proportiile stabilite pentru functiile publice de executie sa se faca la
nivelul unitatilor respective luate impreuna; repartizarea numarului de
beneficiari de salariu de merit pe unitatile luate in calcul, in acest caz, se
face de catre ordonatorul principal de credite.
(2) Salariile de merit se acorda functionarilor publici incadrati pe
functii publice de executie in proportie de cel putin doua treimi din numarul
total al functiilor publice stabilit in conditiile alin. (1).
(3) Functionarii publici care beneficiaza de salariu de merit se stabilesc
pentru anul 2005, dupa aprobarea bugetului anual, pe baza rezultatelor obtinute
in activitatea desfasurata in anul 2004.
(4) Pot beneficia de salariu de merit functionarii publici care nu au fost
sanctionati disciplinar si cei a caror sanctiune a fost radiata de drept,
potrivit legii. Ordonatorii de credite pot stabili, cu consultarea
organizatiilor sindicale reprezentative ale functionarilor publici, criterii
suplimentare pentru acordarea salariilor de merit.
(5) In cazul in care pe parcursul anului 2005 intervin modificari ale
raportului de serviciu, din motive care nu sunt imputabile functionarului
public, inclusiv modificarea raportului de serviciu prin promovarea
functionarului public in cauza, salariul de merit acordat se mentine pana la
expirarea perioadei pentru care a fost stabilit.
(6) In cazul in care pe parcursul anului 2005 raporturile de serviciu ale
functionarilor publici care beneficiaza de salariu de merit inceteaza sau se
suspenda, salariile de merit se redistribuie, incepand cu data de intai a lunii
urmatoare, altor functionari publici care indeplinesc conditiile pentru
acordare.
(7) Pentru functionarii publici nou-angajati salariul de merit se poate
acorda dupa o perioada de cel putin 6 luni de la angajare.
(8) Functionarii publici debutanti nu pot beneficia de salariu de merit.
Art. 12
(1) Promovarea, in conditiile legii, a persoanelor incadrate in functia de
debutant se face prin transformarea postului pe care acestea sunt incadrate. In
termenul prevazut de lege, autoritatile si institutiile publice vor comunica
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici modificarile respective.
(2) Promovarea, in conditiile legii, a persoanelor care au absolvit studii
de nivel superior in specialitatea in care isi desfasoara activitatea se face
prin transformarea postului pe care acestea sunt incadrate, cu avizul Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici.
(3) Functionarii publici care absolvesc in cursul anului 2005 o forma de
invatamant superior de lunga sau de scurta durata, incadrati pe functii publice
cu nivel de studii inferior, se numesc, prin examen, intr-o functie publica de
executie, un grad profesional si o treapta de salarizare care sa le asigure acestora
o crestere de pana la 15% a salariului de baza avut anterior. Examenul se
organizeaza de autoritatea sau institutia publica in care isi desfasoara
activitatea functionarul public, pe baza unui regulament-cadru aprobat prin
ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art. 13
Functionarul public care exercita cu caracter temporar pe o perioada mai
mare de 30 de zile, in conditiile legii, o functie publica corespunzatoare
categoriei inaltilor functionari publici sau categoriei functionarilor publici
de conducere are dreptul la salariul de baza corespunzator functiei publice
exercitate temporar, astfel cum este prevazut in statul de functii.
SECTIUNEA a 2-a
Sporuri
Art. 14
(1) Functionarii publici salarizati potrivit prezentei ordonante de urgenta
beneficiaza de un spor de vechime in munca de pana la 25%, calculat la salariul
de baza corespunzator timpului lucrat in program normal de lucru, astfel:
__________________________________________
Transele de vechime Cota din salariul
in munca de baza
__________________________________________
intre 3 si 5 ani 5%
de la 5 la 10 ani 10%
de la 10 la 15 ani 15%
de la 15 la 20 de ani 20%
peste 20 de ani 25%
__________________________________________
(2) Sporul corespunzator vechimii in munca se plateste cu incepere de la
data de 1 a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca,
prevazuta la transa respectiva.
(3) Pentru acordarea sporului de vechime in munca, autoritatea sau
institutia publica va lua in considerare integral si perioadele lucrate
anterior in alte domenii de activitate decat cele bugetare.
Art. 15
Functionarii publici care, potrivit programului normal de lucru, isi
desfasoara activitatea in timpul noptii, intre orele 22,00 si 6,00, beneficiaza
pentru orele lucrate in acest interval de un spor pentru munca prestata in
timpul noptii de 25% din salariul de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta
cel putin jumatate din programul normal de lucru.
Art. 16
(1) Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru de functionarii
publici numiti in functii publice de executie, de conducere sau din categoria
inaltilor functionari publici se vor plati cu un spor din salariul de baza,
dupa cum urmeaza:
a) 75% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei
normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza pentru orele urmatoare. Cu spor de 100% se
platesc si orele lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in celelalte zile
in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza.
(2) Munca prestata potrivit alin. (1) poate fi compensata cu timp liber
corespunzator, la cererea functionarului public, in conditiile in care orele nu
au fost platite.
(3) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata si
sporurile prevazute la alin. (1) se pot plati numai daca efectuarea orelor
suplimentare a fost dispusa in scris de seful ierarhic, fara a se depasi 360 de
ore anual.
Art. 17
Functionarii publici care poseda titlul stiintific de "doctor"
beneficiaza de un spor pentru titlul stiintific de 15% din salariul de baza,
daca isi desfasoara activitatea in domeniul pentru care poseda titlul
stiintific respectiv, care se plateste cu incepere de la data de 1 a lunii
urmatoare celei in care s-a solicitat acordarea acestuia.
Art. 18
(1) Sporul de confidentialitate se acorda functionarilor publici din
aparatul de lucru al Guvernului in cuantum de pana la 15%, precum si
functionarilor publici din cadrul Administratiei Prezidentiale, Consiliului
National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, Ministerului Afacerilor
Externe, directiilor subordonate ministrului delegat pentru comert din cadrul
Ministerului Economiei si Comertului, Consiliului Legislativ, in cuantumul
prevazut de reglementarile in vigoare.
(2) Categoriile de functionari publici, cuantumurile sporului de
confidentialitate si conditiile de acordare se stabilesc, in limitele prevazute
de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu
incadrarea in cheltuielile de personal prevazute in bugetul aprobat.
SECTIUNEA a 3-a
Premii
Art. 19
(1) Pentru activitatea desfasurata functionarii publici au dreptul la un
premiu anual, egal cu salariul mediu lunar de baza realizat in anul pentru care
se face premierea.
(2) Premiul anual se plateste in luna ianuarie 2006.
(3) Pentru functionarii publici care nu au lucrat tot timpul anului, premiul
anual se acorda proportional cu perioada lucrata si se stabileste luandu-se in
calcul media salariilor de baza realizate in perioada in care au desfasurat
activitate, raportat la 12 luni.
(4) Ordonatorii de credite pot reduce sau anula premiul anual in cazul
functionarilor publici care in cursul anului 2005 au fost sanctionati
disciplinar.
Art. 20
(1) Ordonatorii principali de credite pot acorda premii lunare in limita de
pana la 10% din cheltuielile cu salariile aferente functiilor publice prevazute
in statul de functii, din economiile realizate prin reducerea cheltuielilor cu
salariile, fara a depasi valoarea economiilor realizate. Premiile se pot acorda
in cursul anului functionarilor publici care au realizat sau au participat
direct la obtinerea unor rezultate in activitate apreciate ca valoroase.
(2) Premiile individuale se stabilesc de catre ordonatorii de credite cu
avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa
caz, cu avizul reprezentantilor functionarilor publici, acolo unde nu sunt
astfel de organizatii sindicale.
Art. 21
(1) Autoritatile si institutiile publice care, potrivit legii, au dreptul
sa procedeze la confiscarea si valorificarea de bunuri sau sa aplice si sa
incaseze penalitati pot constitui un fond de stimulare a functionarilor
publici, in limitele prevazute de dispozitiile legale in vigoare. Modul de
constituire din fiecare sursa si conditiile de utilizare a fondului se
stabilesc cu avizul organizatiilor sindicale reprezentative, prin hotarare a
Guvernului.
(2) Pana la intrarea in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la alin.
(1), raman aplicabile reglementarile existente privind constituirea si
conditiile de utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului.
SECTIUNEA a 4-a
Alte drepturi
Art. 22
(1) Functionarii publici au dreptul anual la un concediu de odihna platit,
in raport cu vechimea lor in munca, dupa cum urmeaza:
Vechimea in munca Durata concediului
pana la 10 ani 21 de zile lucratoare
peste 10 ani 25 de zile lucratoare
(2) Concediul de odihna se efectueaza in fiecare an calendaristic, integral
sau fractionat. In cazul in care programarea concediului se face fractionat,
conducatorul autoritatii sau institutiei publice este obligat sa stabileasca
programarea astfel incat una dintre fractiuni sa fie de cel putin 15 zile
lucratoare, neintrerupt. La solicitarea motivata a functionarului public, se
pot acorda fractiuni neintrerupte mai mici de 15 zile lucratoare.
(3) In cazul in care functionarul public, din motive justificate, nu poate
efectua, integral sau partial, concediul de odihna la care avea dreptul in anul
calendaristic 2005, cu acordul persoanei in cauza, autoritatea sau institutia
publica este obligata sa acorde concediul de odihna neefectuat, pana la
sfarsitul anului 2006.
(4) Compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa in
cazul incetarii raporturilor de serviciu ale functionarilor publici.
(5) Functionarii publici beneficiaza, pe perioada efectuarii concediului
anual de odihna la care sunt indreptatiti conform legii, de o indemnizatie
pentru concediul de odihna. La determinarea indemnizatiei de concediu de odihna
se vor lua in calcul, pe langa salariul de baza, si sporurile de care
beneficiaza, potrivit legii.
(6) La cererea functionarului public, indemnizatia de concediu de odihna se
plateste de catre autoritatea sau institutia publica cu cel putin 5 zile
lucratoare inainte de plecarea in concediu.
(7) Celelalte prevederi din Hotararea Guvernului nr. 250/1992 privind
concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia
publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare,
republicata, cu modificarile ulterioare, raman in vigoare.
Art. 23
In afara concediului de odihna, functionarii publici mai au dreptul, in
conditiile legii, la zile de concediu platit in cazul urmatoarelor evenimente
familiale deosebite:
a) casatoria functionarului public - 5 zile lucratoare;
b) nasterea sau casatoria unui copil - 3 zile lucratoare;
c) decesul sotiei/sotului functionarului public sau al unei rude de pana la
gradul al III-lea a functionarului public sau a sotului/sotiei acestuia,
inclusiv - 3 zile lucratoare;
d) controlul medical anual - o zi lucratoare.
Art. 24
Pe perioada in care functionarii publici sunt trimisi in delegare in alte
localitati decat cea in care isi desfasoara activitatea, autoritatile sau
institutiile publice le acorda indemnizatii de delegare si le deconteaza
cheltuielile de transport si de cazare, in conditiile stabilite pentru
personalul din institutiile publice.
Art. 25
(1) Cand detasarea sau mutarea temporara in alta activitate se face pe o
functie publica la care este stabilit un salariu de baza mai mare, functionarii
publici detasati sau trecuti temporar in alta activitate au dreptul la acest
salariu in conditiile prevazute de lege.
(2) Pe perioada detasarii sau mutarii temporare in alta activitate
functionarii publici primesc, pe langa salariul de baza stabilit potrivit alin.
(1), si celelalte drepturi ce se acorda personalului din autoritatea sau
institutia publica respectiva.
(3) Drepturile ce se acorda pe timpul detasarii sau mutarii temporare in
alta activitate se suporta de catre autoritatea sau institutia publica in care
functionarul public respectiv isi desfasoara activitatea.
Art. 26
(1) Functionarul public mutat, in cadrul aceleiasi autoritati sau
institutii publice, in alta localitate are dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale,
precum si pentru bunurile din gospodaria sa;
b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza net din ultima luna;
c) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective,
acordat la cererea sa.
(2) Mutarea in alta localitate se va putea face, in toate cazurile, numai
cu asigurarea unei locuinte de serviciu, in conditiile legii.
Art. 27
(1) De drepturile prevazute la art. 25 alin. (1) beneficiaza si
functionarii publici care solicita sa fie transferati in alta autoritate sau
institutie publica situata intr-o localitate diferita de cea de domiciliu, daca
in cererea de transfer s-a facut aceasta mentiune.
(2) Plata drepturilor respective se suporta de catre autoritatea sau
institutia publica la care se face transferul.
Art. 28
(1) La incadrarea intr-o autoritate sau institutie publica din alta
localitate decat cea de domiciliu, in primul an de activitate dupa absolvirea
studiilor, functionarii publici beneficiaza de o indemnizatie de instalare
egala cu un salariu de baza corespunzator functiei publice de debutant in care
urmeaza sa fie incadrati.
(2) Indemnizatia de instalare poate fi egala cu doua salarii de baza pentru
acele localitati unde atragerea specialistilor se face cu mare greutate. Lista
localitatilor respective se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea
Ministerului Administratiei si Internelor, dupa consultarea organizatiilor
sindicale din administratia publica.
(3) Functionarii publici care au beneficiat de indemnizatia de instalare si
care ulterior au demisionat sau au incetat raporturile de serviciu din motive
imputabile lor inainte de implinirea unui an de la instalare vor restitui, in
conditiile legii, indemnizatia primita, calculata proportional cu perioada
ramasa pana la expirarea termenului de un an.
Art. 29
(1) Functionarii publici care isi continua studiile beneficiaza de concedii
de studii potrivit legii. In cazul in care conducatorul autoritatii sau
institutiei publice apreciaza ca studiile sunt utile autoritatii sau
institutiei publice in care functionarul public isi desfasoara activitatea, pe
perioada concediului de studii acordat, in limita a 30 de zile lucratoare anual
din acesta, functionarului public respectiv i se platesc salariul de baza
corespunzator functiei publice detinute si, dupa caz, sporul de vechime.
(2) Functionarii publici care urmeaza o forma de specializare sau de
perfectionare pe o durata mai mare de o luna, dar nu mai mult de un an, si care
primesc pe aceasta perioada drepturile salariale sunt obligati sa se angajeze
in scris ca vor lucra de la 1 la 5 ani in autoritatea sau institutia publica
respectiva. In cazul nerespectarii angajamentului, acestia vor restitui autoritatii
sau institutiei publice drepturile salariale primite pe perioada cursurilor de
specializare sau de perfectionare, proportional cu timpul ramas pana la
implinirea termenului, precum si celelalte drepturi acordate, pe aceeasi
perioada, de autoritatea sau institutia publica trimitatoare, cu exceptia
cazului in care functionarii publici respectivi nu mai detin functiile publice
din motive neimputabile acestora sau in cazul transferului in interesul
serviciului. Prevederile prezentului alineat se aplica si in situatia prevazuta
la alin. (1).
CAP. 3
Litigii
Art. 30
(1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu stabilirea salariilor de
baza, sporurilor, premiilor si a altor drepturi care se acorda potrivit
prevederilor prezentei ordonante de urgenta este de competenta ordonatorilor de
credite.
(2) Contestatia poate fi depusa in termen de 5 zile de la data comunicarii
actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale si a altor drepturi
ale functionarului public.
(3) Ordonatorii de credite vor solutiona contestatiile in termen de 10 zile
de la inregistrare, cu avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel
de autoritate ori institutie publica sau, dupa caz, cu avizul reprezentantilor
functionarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale.
(4) Impotriva masurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana in
cauza se poate adresa instantei de contencios administrativ sau, dupa caz,
instantei judecatoresti competente, potrivit legii, in termen de 30 de zile de
la data comunicarii solutionarii contestatiei.
CAP. 4
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 31
Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica si personalului vamal
care are calitatea de functionar public.
Art. 32
Pentru indeplinirea atributiilor ce revin unor posturi pe care sunt
incadrati functionari publici de executie si care devin temporar vacante, in
conditiile prevazute de art. 87 si 88 din Legea nr. 188/1999, republicata, cu
modificarile ulterioare, pot fi angajate cu contract individual de munca, pe o
perioada egala cu durata suspendarii, alte persoane care indeplinesc conditiile
prevazute de fisa postului, dar numai in situatia in care in corpul de rezerva
nu exista functionari publici care sa indeplineasca conditiile prevazute de
fisa postului.
Art. 33
(1) Agentia Nationala a Functionarilor Publici acorda asistenta de
specialitate, coordoneaza metodologic si controleaza modul de aplicare a
dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta.
(2) Controlul aplicarii prevederilor legale privind salarizarea
functionarilor publici se realizeaza si de catre Ministerul Muncii,
Solidaritatii Sociale si Familiei si de Ministerul Finantelor Publice, potrivit
atributiilor din domeniul de activitate al acestor institutii.
Art. 34
(1) Salariile functionarilor publici sunt brute si impozabile, potrivit
legii.
(2) Data platii salariului se stabileste in conformitate cu prevederile
legale in vigoare.
Art. 35
(1) Salariile functionarilor publici se platesc inaintea oricaror alte
obligatii de plata ale autoritatii sau institutiei publice.
(2) Salariile functionarilor publici nu pot face obiectul unei executari
silite sau al altei masuri administrative sau judiciare decat in conditiile
legii.
(3) Salariile functionarilor publici nu pot face obiectul vreunei limitari
sau renuntari, cu exceptia retinerilor din salariu efectuate in conformitate cu
prevederile legale. Orice limitare sau renuntare efectuata cu incalcarea
acestui principiu este lovita de nulitate absoluta.
Art. 36
Functionarii publici ale caror raporturi de serviciu au fost suspendate in
conditiile legii si care isi reiau activitatea dupa data de 1 ianuarie 2005 vor
beneficia de salariile de baza stabilite, potrivit prezentei ordonante de
urgenta, pentru functia publica in care au fost numiti anterior.
Art. 37
(1) Nivelurile salariilor de baza prevazute in anexele la prezenta
ordonanta de urgenta sunt cele corespunzatoare pentru lunile octombrie -
decembrie 2005. In perioada ianuarie - septembrie 2005 functionarii publici vor
beneficia de 45% din suma aferenta cresterii totale a salariilor de baza,
calculata ca diferenta intre salariile de baza cuvenite incepand cu luna
octombrie 2005, stabilite potrivit prezentei ordonante de urgenta, si salariile
de baza avute in luna decembrie 2004.
(2) Salariile de baza calculate pentru prima etapa de majorare potrivit
prevederilor alin. (1) vor fi rotunjite din 1.000 in 1.000 de lei in favoarea
functionarului public.
Art. 38
(1) Functionarii publici numiti in conditiile art. 47 si 49 din Hotararea
Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea si dezvoltarea carierei
functionarilor publici vor fi reincadrati, dupa caz, cu avizul Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici, intr-o functie publica care sa le asigure
salariul de baza individual avut in luna decembrie 2004. In cazul in care
acesta se situeaza intre limite, functionarii publici vor fi reincadrati in
functia publica care sa le asigure o treapta de salarizare imediat superioara
nivelului salariului de baza avut in luna decembrie 2004.
(2) Salariile de baza individuale ale functionarilor publici de executie
care in luna decembrie 2004 aveau niveluri de salarizare mai mari decat cele
prevazute in anexele nr. I - IV la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
82/2004 se stabilesc in conditiile prevazute la alin. (1).
Art. 39
Functionarii publici care la data de 1 ianuarie 2005 au salariul de baza
mai mare decat salariul de baza stabilit potrivit prezentei ordonante de
urgenta isi pastreaza salariul de baza avut.
Art. 40
Functionarii publici beneficiaza de sporurile sau de alte drepturi
salariale prevazute de legislatia specifica autoritatii sau institutiei publice
in care isi desfasoara activitatea.
Art. 41
Prezenta ordonanta de urgenta se completeaza cu prevederile Legii nr.
188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si cu dispozitiile
actelor normative speciale care reglementeaza salarizarea si alte drepturi
pentru personalul bugetar.
Art. 42
(1) In perioada ianuarie - decembrie 2005, Agentia Nationala a
Functionarilor Publici poate aproba, in conditiile legii, organizarea
concursurilor pentru ocuparea functiilor publice vacante, numai pentru:
a) institutiile si autoritatile publice nou-infiintate, finantate integral
sau partial din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul
asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale
de sanatate si bugetele locale;
b) institutiile si autoritatile publice finantate integral din venituri
proprii;
c) completarea numarului de posturi in cadrul compartimentelor implicate in
implementarea angajamentelor asumate prin negocierile pentru aderarea la
Uniunea Europeana;
d) ocuparea unor posturi unice devenite vacante in cadrul institutiilor si
autoritatilor publice.
(2) Concursurile pot fi organizate in conditiile prevazute la alin. (1), cu
avizul Ministerului Finantelor Publice cu privire la asigurarea fondurilor
necesare aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta si finantarii
posturilor corespunzatoare functiilor publice vacante din cadrul autoritatilor
si institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul de stat,
bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj si din
bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
(3) Pentru ocuparea functiilor publice vacante in conditiile alin. (1),
ordonatorii principali de credite pot aproba, o data pe trimestru, pana la data
de 1 septembrie 2005, in limita numarului maxim de posturi prevazut in planul
de ocupare a functiilor publice pentru anul 2005, precum si in anexele la Legea
bugetului de stat pe anul 2005 si in Legea bugetului asigurarilor sociale de
stat pe anul 2005, cu incadrarea in nivelul alocatiilor bugetare aprobate
pentru cheltuielile cu salariile, numai pentru posturile corespunzatoare
functiilor publice vacante, utilizarea unui numar mai mare de posturi de nivel
inferior sau de acelasi nivel prin reducerea corespunzatoare a unui numar de
posturi de nivel superior, precum si modificarea in ceea ce priveste calitatea
acestor posturi, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici. Fac exceptie de la obtinerea avizului
Administratia Prezidentiala, Camera Deputatilor, Senatul, Curtea de Conturi,
Consiliul Legislativ si Consiliul Concurentei.
(4) Fac exceptie de la obtinerea avizului Ministerului Finantelor Publice
autoritatile si institutiile publice din administratia publica locala.
Art. 43
(1) Dispozitiile art. 6 - 8 se vor finaliza in termen de 30 de zile de la
publicarea prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
(2) In termenul prevazut la alin. (1) autoritatile si institutiile publice
sunt obligate sa obtina avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art. 44
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se suspenda
aplicarea dispozitiilor art. 29, art. 32 alin. (2) si ale art. 34 alin. (2) din
Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, ale art. XVI alin.
(5) si (6) din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea
transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in
mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si ale art. 46 din Hotararea Guvernului nr.
1.209/2003 privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici.
Art. 45
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
a) dispozitiile referitoare la functionarii publici din cuprinsul
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 123/2003 privind cresterile salariale ce
se vor acorda personalului din sectorul bugetar, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 164/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) dispozitiile art. 12 alin. (1) si (6) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 10/2004 privind Statutul personalului vamal, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 243/2004;
c) orice alte dispozitii contrare.
Art. 46
Anexele nr. I - IV*) fac parte integranta din prezenta ordonanta de
urgenta.
------------
*) Anexele nr. I - IV sunt reproduse in facsimil.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Nicolae Berechet,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru
administratia publica,
Gheorghe Emacu
Presedintele Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici,
Romeo Paul Postelnicu
p. Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Valentin Mocanu,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
Aparatul Administratiei Prezidentiale, Parlamentului, Guvernului, Inaltei
Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie
si Justitie, Consiliului Legislativ, Consiliului Concurentei, Curtii de
Conturi, Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii si
Consiliului National al Audiovizualului
A. Salarii de baza pentru functii publice de conducere
___________________________________________________
|Nr. | Functia publica | Salariul de baza*)|
|crt.| | - lei - |
|____|__________________________|___________________|
| 1. | Sef departament | 32.148.000 |
|____|__________________________|___________________|
| 2. | Secretar general | 30.299.000 |
|____|__________________________|___________________|
*) Cuprinde si indemnizatia de conducere.
B. Salarii de baza pentru functii publice de executie
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica |Clasa |Gradul |Treapta de |Salariul de
baza|
|crt.| | |profesional |salarizare | - lei -
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| 1. | Consilier, expert, | | | |
|
| | consilier juridic | I | Superior | 1 | 18.957.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 2 | 17.257.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 3 | 17.041.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 16.928.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 2 | 14.177.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 3 | 13.031.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 1 | 11.085.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 2 | 8.808.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 3 | 7.877.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Debutant | - | 4.775.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 2. | Auditor | I | Superior | 1 | 18.957.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 2 | 17.257.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 3 | 17.041.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 16.928.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 2 | 14.177.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 3 | 13.031.000 |
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 1 | 11.085.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 2 | 8.808.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 3 | 7.877.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 3. | Referent de | | | |
|
| | specialitate | II | Superior | 1 | 11.385.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 2 | 9.246.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 3 | 8.308.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 1 | 7.686.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 2 | 7.503.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 3 | 5.704.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 1 | 4.767.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 2 | 4.553.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 3 | 4.306.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Debutant | - | 4.151.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 4. | Referent | III | Superior | 1 | 7.616.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 2 | 6.483.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 3 | 5.738.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 1 | 5.105.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 2 | 4.924.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 3 | 4.689.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 1 | 4.533.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 2 | 4.378.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 3 | 4.221.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Debutant | - | 4.065.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
C. Indemnizatii de conducere
___________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica | Indemnizatia de conducere |
|crt.| | in procente din salariul de baza |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 1. | Director general | 55% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 2. | Director*) | 50% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 3. | Director adjunct | 40% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 4. | Contabil-sef | 40% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 5. | Sef sector | 40% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 6. | Sef serviciu | 30% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 7. | Sef birou | 25% |
|____|___________________________________|__________________________________|
*) Indemnizatia de conducere pentru functia de director se aplica si
sefului de sector de la Consiliul Legislativ.
D. Sporuri specifice
Personalul prevazut in prezenta anexa beneficiaza si de sporurile prevazute
de dispozitiile legale in vigoare.
ANEXA 2
Aparatul propriu al ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, al Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi
de Asigurari Sociale, al Inspectiei Muncii, al Casei Nationale de Asigurari de
Sanatate si al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca
A. Salarii de baza pentru inalti functionari publici
___________________________________________________
|Nr. | Functia publica | Salariul de baza*)|
|crt.| | - lei - |
|____|__________________________|___________________|
| 1. | Secretar general | 30.299.000 |
|____|__________________________|___________________|
| 2. | Secretar general adjunct | 26.663.000 |
|____|__________________________|___________________|
| 3. | Comisar general | 23.806.000 |
|____|__________________________|___________________|
*) Cuprinde si indemnizatia de conducere.
B. Salarii de baza pentru functii publice de executie
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica |Clasa |Gradul |Treapta de |Salariul de
baza|
|crt.| | |profesional |salarizare | - lei -
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| 1. | Consilier, expert, | | | | |
| | inspector, consilier | | | |
|
| | juridic | I | Superior | 1 | 14.050.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 2 | 12.283.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 3 | 11.126.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 9.975.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 2 | 8.964.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 3 | 8.293.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 1 | 7.465.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 2 | 6.967.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 3 | 6.470.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Debutant | - | 4.775.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 2. | Auditor | I*)| Superior | 1 | 19.646.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I*)| Superior | 2 | 15.558.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I*)| Superior | 3 | 12.715.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 11.299.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 2 | 8.971.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 3 | 8.224.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 1 | 7.465.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 2 | 6.858.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 3 | 6.470.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 3. | Referent de | | | |
|
| | specialitate | II | Superior | 1 | 11.385.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 2 | 9.246.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 3 | 8.308.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 1 | 7.686.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 2 | 7.503.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 3 | 5.704.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 1 | 4.767.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 2 | 4.553.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 3 | 4.306.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Debutant | - | 4.151.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 4. | Referent | III | Superior | 1 | 7.433.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 2 | 6.423.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 3 | 5.738.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 1 | 5.105.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 2 | 4.804.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 3 | 4.645.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 1 | 4.485.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 2 | 4.378.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 3 | 4.221.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Debutant | - | 4.065.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 5. | Comisar | I | Superior | 1 | 14.050.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 2 | 12.283.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 3 | 11.126.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 9.975.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Debutant | - | 4.775.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 1 | 10.312.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 2 | 9.245.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 3 | 8.308.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 1 | 7.686.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Debutant | - | 4.151.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 1 | 7.259.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 2 | 6.423.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 3 | 5.451.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 1 | 5.105.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Debutant | - | 4.065.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
*) Se utilizeaza si pentru salarizarea controlorilor delegati ai
Ministerului Finantelor Publice la care salariile de baza sunt mai mari cu 20%
.
C. Indemnizatii de conducere
___________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica | Indemnizatia de conducere |
|crt.| | in procente din salariul de baza |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 1. | Director general | 55% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 2. | Inspector de stat sef | 55% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 3. | Inspector general de stat | 55% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 4. | Director general adjunct | 50% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 5. | Inspector de stat sef adjunct | 50% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 6. | Inspector general de stat adjunct | 50% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 7. | Comisar general adjunct | 50% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 8. | Director | 50% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 9. | Inspector-sef | 50% |
|____|___________________________________|__________________________________|
|10. | Director adjunct | 40% |
|____|___________________________________|__________________________________|
|11. | Inspector-sef adjunct | 40% |
|____|___________________________________|__________________________________|
|12. | Contabil sef | 40% |
|____|___________________________________|__________________________________|
|13. | Sef sector | 40% |
|____|___________________________________|__________________________________|
|14. | Comisar sef divizie | 50% |
|____|___________________________________|__________________________________|
|15. | Sef serviciu | 30% |
|____|___________________________________|__________________________________|
|16. | Sef birou | 25% |
|____|___________________________________|__________________________________|
D. Sporuri specifice
Personalul prevazut in prezenta anexa beneficiaza si de sporurile prevazute
de dispozitiile legale in vigoare.
NOTA:
1. Salariile de baza ale personalului vamal sunt mai mari cu 20% fata de
salariile prevazute la punctele 1, 3 si 4 ale lit. B din prezenta anexa.
2. Personalul vamal, echivalat potrivit Legii nr. 188/1999, republicata, cu
modificarile ulterioare, beneficiaza si de sporurile si alte drepturi specifice
reglementate prin Statutul personalului vamal si alte dispozitii legale in
vigoare.
ANEXA 3
Aparatul propriu al prefecturilor, al institutiilor subordonate
autoritatilor sau institutiilor publice centrale, ale serviciilor publice
descentralizate ale ministerelor si ale altor organe ale administratiei publice
centrale de specialitate din unitatile administrativ-teritoriale, al
inspectoratelor teritoriale de munca, al caselor de asigurari de sanatate
judetene si a municipiului Bucuresti, al Casei de Asigurari de Sanatate a
Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti,
al Casei de Asigurari de Sanatate a Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, al caselor judetene de pensii si a municipiului
Bucuresti, al agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca si a
municipiului Bucuresti, precum si din aparatul propriu al consiliilor judetene
si al Consiliului General al municipiului Bucuresti
A. Salarii de baza pentru inalti functionari publici si functii publice de
conducere
_______________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica | Salariul de baza*)|
|crt.| | - lei - |
|____|______________________________________________|___________________|
| 1. | Secretar general al Prefecturii Municipiului | |
| | Bucuresti | 29.330.000 |
|____|______________________________________________|___________________|
| 2. | Secretar general al prefecturii: | |
| |______________________________________________|___________________|
| | - categoria I | 27.930.000 |
| |______________________________________________|___________________|
| | - categoria II | 27.600.000 |
|____|______________________________________________|___________________|
| 3. | Secretar general al municipiului Bucuresti | 29.330.000 |
|____|______________________________________________|___________________|
| 4. | Sef departament in aparatul propriu al | |
| | Consiliului General al Municipiului Bucuresti| 14.267.000 |
|____|______________________________________________|___________________|
| 5. | Secretar general al judetului: | |
| |______________________________________________|___________________|
| | - categoria I | 27.930.000 |
| |______________________________________________|___________________|
| | - categoria II | 27.600.000 |
|____|______________________________________________|___________________|
*) Cuprinde si indemnizatia de conducere.
B. Salarii de baza pentru functii publice de executie
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica |Clasa |Gradul |Treapta de |Salariul de
baza|
|crt.| | |profesional |salarizare | - lei -
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| 1. | Consilier, expert, | | | |
|
| | inspector, consilier | | | |
|
| | juridic | I | Superior | 1 | 13.158.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 2 | 11.784.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 3 | 10.675.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 9.569.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 2 | 8.599.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 3 | 7.957.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 1 | 7.162.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 2 | 6.685.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 3 | 6.208.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Debutant | - | 4.775.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 2. | Auditor | I | Superior | 1 | 13.158.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 2 | 11.784.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 3 | 10.675.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 9.569.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 2 | 8.599.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 3 | 7.957.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 1 | 7.162.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 2 | 6.685.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 3 | 6.208.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 3. | Referent de | | | |
|
| | specialitate | II | Superior | 1 | 11.289.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 2 | 9.170.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 3 | 8.238.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 1 | 7.623.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 2 | 7.440.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 3 | 5.657.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 1 | 4.727.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 2 | 4.515.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 3 | 4.270.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Debutant | - | 4.151.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 4. | Referent | III | Superior | 1 | 7.201.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 2 | 6.223.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 3 | 5.451.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 1 | 5.105.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 2 | 4.767.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 3 | 4.608.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 1 | 4.450.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 2 | 4.369.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 3 | 4.211.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Debutant | - | 4.065.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 5. | Comisar | I | Superior | 1 | 13.158.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 2 | 11.784.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 3 | 10.675.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 9.569.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Debutant | - | 4.775.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 1 | 10.312.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 2 | 9.167.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 3 | 8.238.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 1 | 7.623.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Debutant | - | 4.151.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 1 | 7.201.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 2 | 6.372.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 3 | 5.451.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 1 | 5.105.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Debutant | - | 4.065.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
C. Indemnizatii de conducere
____________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica | Indemnizatia de conducere |
|crt.| | in procente din salariul de baza |
|____|____________________________________|__________________________________|
| 1. | Arhitect sef*) | 55% |
|____|____________________________________|__________________________________|
| 2. | Inspector-sef, arhitect sef - | |
| | primaria municipiului Bucuresti | 55% |
|____|____________________________________|__________________________________|
| 3. | Arhitect sef adjunct*) | 50% |
|____|____________________________________|__________________________________|
| 4. | Inspector-sef adjunct | 50% |
|____|____________________________________|__________________________________|
| 5. | Director executiv | 50% |
|____|____________________________________|__________________________________|
| 6. | Director executiv adjunct | 40% |
|____|____________________________________|__________________________________|
| 7. | Contabil sef | 40% |
|____|____________________________________|__________________________________|
| 8. | Comisar sef sectie | 50% |
|____|____________________________________|__________________________________|
| 9. | Comisar sef adjunct | 40% |
|____|____________________________________|__________________________________|
|10. | Comisar sef sectie divizie | 30% |
|____|____________________________________|__________________________________|
|11. | Sef serviciu, sef administratie | |
| | financiara - nivel oras*) | 30% |
|____|____________________________________|__________________________________|
|12. | Sef birou, sef administratie | |
| | financiara - nivel comuna | 25% |
|____|____________________________________|__________________________________|
*) Se utilizeaza la nivel de judet, la Primaria Municipiului Bucuresti.
*) Se utilizeaza numai la Primaria Municipiului Bucuresti.
*) Pentru functia de sef administratie financiara de la nivelul sectoarelor
Municipiului Bucuresti, indemnizatia de conducere este de 50% .
D. Sporuri specifice
Personalul prevazut in prezenta anexa beneficiaza si de sporurile prevazute
de dispozitiile legale in vigoare.
NOTA:
1. Salariile de baza ale personalului vamal sunt mai mari cu 20% fata de
salariile prevazute la punctele 1, 3 si 4 ale lit. B din prezenta anexa.
2. Personalul vamal, echivalat potrivit Legii nr. 188/1999, republicata, cu
modificarile ulterioare, beneficiaza si de sporurile si alte drepturi specifice
reglementate prin Statutul personalului vamal si alte dispozitii legale in
vigoare (personalul vamal care desfasoara activitati de control in cala de
marfuri a navelor si aeronavelor, compartimentele de marfuri si bagaje ale
mijloacelor de transport auto si de cale ferata, precum si in mesagerii la
coletele postale si la bagajele introduse sau scoase din tara, beneficiaza de
sporul pentru conditii deosebite).
3. Personalul de executie din trezorerii beneficiaza de un spor pentru
conditii deosebite de munca de 10% din salariul de baza.
ANEXA 4
Aparatul propriu al consiliilor locale si al institutiilor din subordinea
consiliilor judetene sau consiliilor locale
A. Salarii de baza pentru functii publice de conducere
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica | Salariul de
baza*)|
|crt.| | - lei -
|
|____|_____________________________________________________|___________________|
| 1. | Secretar al unitatilor administrativ teritoriale: |
|
| | - municipii: | |
|
|_____________________________________________________|___________________|
| | - cu peste 320.000 locuitori*) | 25.697.000 |
|
|_____________________________________________________|___________________|
| | - categoria I | 23.201.000
|
|
|_____________________________________________________|___________________|
| | - categoria II | 21.072.000
|
| |_____________________________________________________|___________________|
| | - categoria III | 19.089.000
|
|
|_____________________________________________________|___________________|
| | - orase: |
|
|
|_____________________________________________________|___________________|
| | - categoria I | 17.078.000
|
| |_____________________________________________________|___________________|
| | - categoria II | 16.337.000
|
|
|_____________________________________________________|___________________|
| | - categoria III | 15.955.000
|
|
|_____________________________________________________|___________________|
| | - comune: |
|
| |_____________________________________________________|___________________|
| | - cu peste 15.000 locuitori | 12.482.000
|
|
|_____________________________________________________|___________________|
| | - categoria I (intre 7.001 - 15.000 locuitori) | 11.470.000
|
| |_____________________________________________________|___________________|
| | - categoria II (intre 3.001 - 7.000 locuitori) | 11.117.000
|
|
|_____________________________________________________|___________________|
| | - categoria III (pana la 3.000 locuitori) | 10.812.000
|
|____|_____________________________________________________|___________________|
*) Cuprinde si indemnizatia de conducere.
*) Se aplica si la sectoarele municipiului Bucuresti.
NOTA:
1. Stabilirea categoriilor judetelor, municipiilor si oraselor, se face
prin hotarare a Guvernului.
2. In cazul secretarului unitatii administrativ-teritoriale, care in mod
exceptional, potrivit legii, are studii medii salariul de baza prevazut de
prezenta ordonanta de urgenta se diminueaza cu 10% .
B. Salarii de baza pentru functii publice de executie
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica |Clasa |Gradul |Treapta de |Salariul de
baza|
|crt.| | |profesional |salarizare | - lei -
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| 1. | Consilier, expert, | | | | |
| | inspector, | | | |
|
| | consilier juridic | I | Superior | 1 |
11.112.000*)|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 2 | 9.823.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 3 | 8.536.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 7.608.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 2 | 6.746.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 3 | 6.252.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 1 | 5.922.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 2 | 5.595.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 3 | 5.101.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Debutant | - | 4.775.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
*) Nu se aplica la comunele de categoria III.
______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica |Clasa |Gradul |Treapta de |Salariul de
baza|
|crt.| | |profesional |salarizare | - lei -
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| 2. | Auditor | I | Superior | 1 | 11.112.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 2 | 9.823.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Superior | 3 | 8.536.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 1 | 7.608.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 2 | 6.746.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Principal | 3 | 6.252.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 1 | 5.922.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 2 | 5.595.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | I | Asistent | 3 | 5.101.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 3. | Referent de | | | |
|
| | specialitate | II | Superior | 1 | 7.084.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 2 | 6.120.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Superior | 3 | 5.518.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 1 | 5.272.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 2 | 5.038.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Principal | 3 | 4.884.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 1 | 4.651.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 2 | 4.497.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Asistent | 3 | 4.342.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | II | Debutant | - | 4.151.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
______________________________________________________________________________
| 4. | Referent | III | Superior | 1 | 6.560.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 2 | 6.072.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Superior | 3 | 5.496.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 1 | 5.063.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 2 | 4.884.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Principal | 3 | 4.651.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 1 | 4.497.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 2 | 4.342.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Asistent | 3 | 4.187.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
| | | III | Debutant | - | 4.065.000
|
|____|________________________|______|____________|___________|________________|
C. Indemnizatii de conducere
___________________________________________________________________________
|Nr. | Functia publica | Indemnizatia de conducere |
|crt.| | in procente din salariul de baza |
| | | (limita maxima) |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 1. | Arhitect sef*) | 55% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 2. | Director executiv | 50% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 3. | Director executiv adjunct | 40% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 4. | Contabil - sef | 40% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 5. | Sef serviciu, arhitect sef*) | 30% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 6. | Sef birou | 25% |
|____|___________________________________|__________________________________|
| 7. | Persoana cu responsabilitate in | |
| | domeniul urbanismului si | |
| | amenajarii teritoriului si al | |
| | autorizarii executarii lucrarilor | |
| | de constructii*) | 15% |
|____|___________________________________|__________________________________|
* Se utilizeaza la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti, al judetelor
si al municipiilor.
*) Se utilizeaza la orase.
*) Se utilizeaza la comune.
D. Sporuri specifice
Personalul prevazut in prezenta anexa beneficiaza si de sporurile prevazute
de dispozitiile legale in vigoare.