Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1 din  3 septembrie 2004

privind Statutul Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar

ACT EMIS DE: FONDUL DE GARANTARE A DEPOZITELOR IN SISTEMUL BANCAR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 844 din 15 septembrie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 1 alin. (2) si ale art. 51 din Ordonanta Guvernului nr. 39/1996 privind infiintarea si functionarea Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 46^1 din Ordonanta Guvernului nr. 39/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    presedintele Consiliului de administratie al Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Statutul Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin Statutul Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 346 din 8 decembrie 1997, se abroga.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  Presedintele Consiliului de administratie
          al Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar,
                              Niculae Vulpescu

    ANEXA 1

                               STATUTUL
    Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Fondul de garantare a depozitelor in sistemul bancar, denumit in continuare Fondul, este constituit si functioneaza in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 39/1996 privind infiintarea si functionarea Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta, cu prevederile prezentului statut si ale reglementarilor date in aplicarea legii.
    Art. 2
    Fondul se constituie pe perioada nedeterminata ca persoana juridica de drept public, avand drept scop:
    a) garantarea depozitelor constituite la institutiile de credit autorizate in conditiile legii si efectuarea platilor sub forma compensatiilor catre persoane fizice, persoane juridice ori entitati fara personalitate juridica, potrivit conditiilor si limitelor stabilite in ordonanta;
    b) desfasurarea activitatii, in cazul desemnarii sale ca administrator interimar ori ca lichidator al institutiilor de credit; atributiile Fondului desemnat intr-o astfel de calitate sunt cele stabilite de lege.
    Art. 3
    Fondul are sediul social in municipiul Bucuresti.

    CAP. 2
    Conducerea si administrarea Fondului

    Art. 4
    Potrivit prevederilor ordonantei, Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei examineaza si aproba:
    - statutul Fondului si reglementarile elaborate de acesta in aplicarea legii;
    - structura organizatorica si de personal, precum si politica salariala;
    - bugetul de venituri si cheltuieli al Fondului;
    - majorarea contributiilor anuale;
    - suspendarea si reluarea platii contributiilor anuale;
    - stabilirea contributiilor speciale, nivelul acestora si termenul de plata;
    - propunerile cu privire la efectuarea imprumuturilor, inclusiv prin emiterea de titluri de valoare de catre Fond;
    - raportul anual de activitate si situatiile financiare anuale.
    Art. 5
    Organele de administrare si de conducere executiva ale Fondului sunt:
    a) Consiliul de administratie al Fondului;
    b) directorul general al Fondului.
    Art. 6
    Componenta Consiliului de administratie al Fondului, conditiile care trebuie indeplinite pentru numirea membrilor acestuia, numirea, incetarea calitatii de membru si revocarea din functie a acestora sunt prevazute la art. 26 - 29 din ordonanta.
    Art. 7
    (1) Consiliul de administratie al Fondului se intruneste cel putin o data pe luna in sedinta ordinara.
    (2) Consiliul de administratie al Fondului poate fi convocat in sedinta extraordinara de catre presedinte, din proprie initiativa sau la cererea oricarui membru al consiliului de administratie.
    (3) Consiliul de administratie al Fondului se convoaca in scris, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de data sedintei.
    (4) Convocarea trebuie sa contina ordinea de zi, data si documentele supuse discutiei, precum si locul de desfasurare a sedintei.
    (5) Sedintele vor avea loc la sediul Fondului sau in orice alt loc unde s-a convenit. La sedintele Consiliului de administratie al Fondului participa, in calitate de invitat, directorul general, iar in lipsa acestuia, unul dintre adjunctii sai care a fost desemnat de catre acesta.
    (6) In situatii care impun actiuni urgente, termenul de 5 zile poate fi redus, iar convocarea va fi efectuata verbal.
    (7) Consiliul de administratie al Fondului delibereaza in mod valabil in prezenta a cel putin 5 din numarul membrilor sai.
    (8) Deciziile Consiliului de administratie al Fondului se iau cu majoritate simpla de voturi din totalul membrilor acestuia.
    (9) Secretariatul Consiliului de administratie al Fondului este asigurat de Fond. Procesul-verbal al sedintei, care contine ordinea deliberarilor, deciziile luate, numarul de voturi intrunite si opiniile separate, daca este cazul, se semneaza de catre toti membrii care au participat la sedinta.
    (10) Discutiile din cadrul sedintelor Consiliului de administratie al Fondului pot fi inregistrate folosindu-se mijloace audio corespunzatoare.
    Art. 8
    Atributiile Consiliului de administratie al Fondului sunt urmatoarele:
    a) analizeaza, avizeaza si propune Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei documentele prevazute la art. 4;
    b) analizeaza si aproba:
    1. numirea si eliberarea din functie a directorului general si a adjunctilor acestuia;
    2. modalitatile, plafoanele maxime, termenele si conditiile de plasare, in scopul fructificarii resurselor financiare disponibile ale Fondului, precum si rapoartele referitoare la operatiunile de investire a resurselor financiare ale acestuia;
    3. desemnarea Fondului ca administrator interimar ori ca lichidator la institutiile de credit;
    4. contractarea cu persoane fizice si juridice, romane sau straine, de servicii privind activitatea de lichidare, servicii de asistenta si consultanta de specialitate;
    5. cererile de oferta si ofertele institutiilor de credit, in cazul tranzactiilor privind achizitionarea de active si asumarea de pasive, conform reglementarilor legale privind procedura falimentului institutiilor de credit;
    6. rapoartele intocmite de Fond, in calitate de lichidator sau de administrator interimar, conform prevederilor legale;
    7. raportul cu privire la selectarea auditorilor financiari;
    8. sistemul de control intern, inclusiv auditul intern;
    9. implicatiile asupra Fondului ale hotararii judecatoresti privind inceperea procedurii falimentului si stabilirea masurilor de luat, pe baza propunerilor directorului general, cu privire la modalitatile de lichidare a institutiilor de credit declarate in stare de faliment, respectiv cu privire la plata compensatiilor catre deponenti;
    10. solicitarile Fondului cu privire la primirea de la Banca Nationala a Romaniei si de la institutiile de credit participante a documentelor si informatiilor necesare functionarii in bune conditii a acestuia;
    c) exercita orice alte sarcini prevazute de lege sau date de Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 9
    (1) Presedintele Consiliului de administratie al Fondului are urmatoarele atributii:
    a) stabileste ordinea de zi si convoaca Consiliul de administratie al Fondului in conformitate cu prevederile legii;
    b) conduce lucrarile sedintelor Consiliului de administratie al Fondului;
    c) solicita directorului general sau, in lipsa acestuia, inlocuitorului sau prezentarea materialelor ce constituie obiectul ordinii de zi;
    d) numeste un membru al Consiliului de administratie al Fondului, care il inlocuieste in cazul imposibilitatii temporare de participare;
    e) face propuneri de numire in functie pentru directorul general si adjunctii acestuia;
    f) semneaza contractele de munca cu membrii conducerii executive si le stabileste salariile de incadrare, precum si indemnizatiile respective;
    g) acorda prime si alte stimulente conducerii executive si aproba propunerile de premiere a personalului, prezentate de directorul general;
    h) asigura prezentarea la Consiliul de administratie al Fondului a bugetului de venituri si cheltuieli, a situatiilor financiare anuale, a raportului anual de activitate, precum si a propunerii privind alocarea profitului Fondului;
    i) controleaza activitatea directorului general;
    j) asigura ducerea la indeplinire a hotararilor Consiliului de administratie al Fondului si informarea acestuia asupra modului de realizare a hotararilor;
    k) exercita orice alte sarcini in aplicarea prevederilor legale sau stabilite de Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei ori de Consiliul de administratie al Fondului.
    (2) Presedintele Consiliului de administratie al Fondului, impreuna cu directorul general, inainteaza si prezinta, dupa caz, Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei documentele prevazute la art. 4.
    (3) Presedintele Consiliului de administratie al Fondului propune spre aprobare Consiliului de administratie al Fondului masurile ce se impun pentru ducerea la indeplinire a sarcinilor trasate de Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 10
    Directorul general al Fondului conduce operativ activitatea curenta a acestuia, asigura indeplinirea hotararilor Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei si ale Consiliului de administratie al Fondului si informeaza asupra modului de realizare a acestora. Directorul general al Fondului are urmatoarele atributii:
    a) reprezinta Fondul in raporturile cu tertii. Reprezentarea se face direct sau prin delegat;
    b) propune Consiliului de administratie al Fondului spre avizare, respectiv spre aprobare, documentele prevazute la art. 4 si 8;
    c) asigura publicarea listei institutiilor de credit ai caror clienti beneficiaza de garantarea rambursarii depozitelor si a modificarilor ulterioare ale acesteia;
    d) asigura indeplinirea tuturor procedurilor necesare pentru efectuarea platilor prevazute de lege, in cazul indisponibilizarii depozitelor;
    e) supravegheaza procesele de administrare, de lichidare si de plata a compensatiilor deponentilor garantati si dispune asupra masurilor de luat;
    f) incheie, modifica si desface contractele individuale de munca ale salariatilor Fondului;
    g) angajeaza cheltuielile legate de functionarea Fondului;
    h) asigura organizarea si exercitarea controlului intern si a auditului intern, in conformitate cu normele emise de Fond;
    i) incheie contracte de servicii privind activitatea de lichidare, servicii de asistenta si de consultanta de specialitate cu persoane fizice si juridice, romane si straine;
    j) indeplineste orice alte atributii date in aplicarea prevederilor legale ori stabilite in sarcina sa de Consiliul de administratie al Fondului.
    Art. 11
    Numirea si eliberarea din functie a directorului general si a adjunctilor acestuia se aproba de catre Consiliul de administratie al Fondului, la propunerea presedintelui acestuia.

    CAP. 3
    Organizarea si functionarea Fondului

    Art. 12
    In termen de 60 de zile de la data aprobarii de catre Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei a structurii organizatorice si de personal, conducerea executiva a Fondului elaboreaza proiectul regulamentului de organizare si functionare al Fondului si il supune aprobarii Consiliului de administratie al Fondului.
    Art. 13
    Activitatea Fondului ca platitor al compensatiilor aferente depozitelor garantate se va desfasura in conformitate cu prevederile ordonantei si ale reglementarilor elaborate de Fond in aplicarea acestora.
    Art. 14
    Activitatea Fondului in calitate de administrator interimar ori de lichidator al institutiilor de credit, desemnat intr-o astfel de calitate conform legii, se va desfasura in conformitate cu prevederile legislatiei aplicabile in acest domeniu si ale reglementarilor proprii elaborate de conducerea executiva a Fondului in termen de 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentului statut.
    Art. 15
    (1) In baza aprobarii de catre Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei a politicii salariale a Fondului, precum si a prevederilor din legislatia muncii, conducerea executiva a Fondului va elabora proiectul contractului colectiv de munca, care va fi negociat cu salariatii Fondului si va fi apoi supus aprobarii Consiliului de administratie al Fondului.
    (2) Contractele individuale de munca pentru membrii conducerii executive a Fondului se negociaza si se semneaza de catre presedintele Consiliului de administratie al Fondului. Tot acesta stabileste si nivelul salariilor de incadrare si al indemnizatiilor respective pentru conducerea executiva a Fondului.
    (3) Contractele individuale de munca pentru personalul de executie al Fondului, precum si salariile individuale de incadrare ale acestuia se stabilesc prin negociere de catre directorul general, conform reglementarilor legale si prevederilor contractului colectiv de munca aprobat.
    (4) Angajarea si stabilirea salariului de incadrare pentru personalul de executie se aproba prin decizie a directorului general al Fondului.
    Art. 16
    Stabilirea salariilor de incadrare, precum si a indemnizatiilor de conducere pentru directorul general si adjunctii acestuia se aproba prin decizie a presedintelui Consiliului de administratie al Fondului.

    CAP. 4
    Resursele financiare ale Fondului si modul de utilizare a acestora

    Art. 17
    (1) Fondul are urmatoarele resurse financiare:
    a) contributiile initiale, anuale, inclusiv contributiile majorate si speciale ale institutiilor de credit;
    b) incasarile din recuperarea creantelor Fondului;
    c) imprumuturi;
    d) venituri din investirea resurselor financiare disponibile;
    e) alte resurse - donatii, sponsorizari, asistenta financiara;
    f) alte venituri stabilite conform legii.
    (2) Resursele financiare ale Fondului vor fi utilizate pentru plata compensatiilor, pentru restituirea creditelor angajate si pentru acoperirea cheltuielilor curente ale acestuia.
    (3) Sumele ramase disponibile dupa acoperirea obligatiilor de plata se investesc in conditiile aprobate de Consiliul de administratie al Fondului.
    (4) Resursele disponibile ale Fondului pot fi investite de Fond in:
    a) titluri de stat, titluri garantate de stat si titluri de valoare emise de Banca Nationala a Romaniei;
    b) depozite la termen la institutii de credit, depozite ce nu pot depasi 25% din volumul resurselor disponibile. Expunerea Fondului pentru fiecare institutie de credit nu poate depasi 10% din volumul resurselor disponibile;
    c) titluri de stat emise de statele membre ale Uniunii Europene, titluri emise de bancile centrale ale acestora si titluri emise de Trezoreria Statelor Unite ale Americii. Astfel de investitii pot fi efectuate numai incepand cu data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.
    (5) Selectarea instrumentelor financiare si a institutiilor de credit la care se va face investirea resurselor financiare disponibile ale Fondului va avea in vedere minimizarea riscurilor plasamentelor respective, potrivit reglementarilor proprii ale Fondului. Se va urmari totodata investirea eficienta a resurselor respective, inclusiv prin diversificarea modalitatilor de investire, in limitele si in conditiile prevazute de ordonanta.
    (6) In acest scop conducerea executiva a Fondului prezinta lunar Consiliului de administratie situatia fondurilor disponibile care pot fi investite in perioada urmatoare, avand in vedere, pe de o parte, incasarea de contributii de la institutiile de credit, plasamentele care ajung la scadenta, dobanzile aferente acestor plasamente, precum si disponibilitatile din contul curent, iar pe de alta parte, obligatiile privind plata de compensatii, rambursarea de credite si acoperirea cheltuielilor curente de functionare ale Fondului. In functie de datele mentionate mai sus se vor prezenta propuneri de investire pe diferite perioade.
    Art. 18
    (1) Diferenta dintre veniturile realizate din investirea resurselor financiare ale Fondului si cheltuielile curente ale acestuia constituie profitul Fondului.
    (2) Profitul Fondului se repartizeaza intr-o cota minima de 99% pentru reintregirea resurselor Fondului destinate platii depozitelor garantate, dupa deducerea unei cote de pana la 1% pentru constituirea fondului anual de participare la profit a personalului de executie si de conducere, precum si a membrilor Consiliului de administratie al acestuia. Modalitatea de repartizare a profitului se stabileste de Consiliul de administratie al Fondului, la propunerea directorului general.

    CAP. 5
    Bugetul de venituri si cheltuieli, situatiile financiare anuale si controlul acestora

    Art. 19
    Organizarea si conducerea contabilitatii se fac potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, si ale reglementarilor proprii in domeniu, avizate de Banca Nationala a Romaniei si de Ministerul Finantelor Publice.
    Art. 20
    (1) Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, elaborat de conducerea executiva a Fondului, se supune spre aprobare Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei, dupa analiza si avizarea acestuia de catre Consiliul de administratie al Fondului.
    (2) Modul de executie a bugetului de venituri si cheltuieli se verifica de catre controlul intern al Fondului si se analizeaza periodic de Consiliul de administratie al Fondului.
    Art. 21
    (1) In vederea indeplinirii atributiilor Fondului privind efectuarea controlului intern si auditului intern, Consiliul de administratie al Fondului aproba mecanisme de control si audit intern care se vor stabili prin norme proprii, in concordanta cu reglementarile legale.
    (2) In scopul auditarii situatiilor financiare, Fondul va incheia contract cu un auditor financiar, persoana juridica autorizata de Camera Auditorilor Financiari din Romania.
    Art. 22
    (1) Raportul anual de activitate al Fondului impreuna cu situatiile financiare anuale se supun aprobarii Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei, la propunerea Consiliului de administratie al Fondului.
    (2) Raportul anual de activitate al Fondului impreuna cu situatiile financiare anuale, aprobate de Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei, precum si raportul auditorului financiar se vor da publicitatii potrivit legii.

    CAP. 6
    Reglementari emise de Fond

    Art. 23
    (1) In vederea indeplinirii atributiilor sale si pentru punerea in aplicare si respectarea prevederilor legislatiei referitoare la activitatea Fondului, conducerea executiva a acestuia va elabora reglementari proprii sub forma de regulamente, norme, ordine, circulare si comunicate.
    (2) Proiectele de regulamente si de norme se analizeaza si se avizeaza de Consiliul de administratie al Fondului si se supun aprobarii Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei. Regulamentele si normele aprobate vor fi semnate de presedintele Consiliului de administratie al Fondului.
    (3) Celelalte reglementari se aproba de Consiliul de administratie al Fondului si vor fi semnate de directorul general al acestuia.
    (4) Reglementarile elaborate de Fond se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 24
    Dizolvarea, incetarea activitatii ori modificarea obiectului de activitate al Fondului se poate face numai prin lege.
    Art. 25
    Statutul Fondului se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu