ORDIN
Nr. 1079 din 1 octombrie 1992
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Garzii
financiare
ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 299 din 24 noiembrie 1992
Ministrul economiei si finantelor,
in baza prevederilor art. 20 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si
functionarea controlului financiar si a Garzii financiare,
in temeiul Hotararii Guvernului nr. 328/1991 privind organizarea si
functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea si functionarea Garzii
financiare, anexa la prezentul ordin.
Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Regulamentul privind
organizarea si functionarea Garzii financiare, aprobat prin Ordinul nr. 4/1991,
se abroga.
Art. 2
Garda financiara si Directia generala de organizare, resurse umane si
servicii generale se insarcineaza cu aducerea la indeplinire a prezentului
ordin.
Ministrul economiei
si finantelor,
George Danielescu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea si functionarea Garzii financiare
I. Dispozitii generale
Art. 1
Garda financiara este un corp de control financiar specializat al statului,
militarizat, neincazarmat, care isi desfasoara activitatea, potrivit legii, pe
intreg teritoriul tarii si este subordonata ministrului economiei si
finantelor.
Modul de organizare si functionare a aparatului Garzii Financiare,
conditiile de angajare, drepturile si obligatiile personalului, precum si
procedura de constatare a faptelor si de contestare a actelor incheiate sunt
cele stabilite prin prezentul regulament.
II. Organizarea si functionarea Garzii Financiare
Art. 2
Garda financiara are un aparat central cu competenta generala, organizat in
cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, iar in judete si municipiul
Bucuresti sunt constituite sectii ale Garzii financiare in structura
directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat.
Art. 3
Garda financiara este pusa sub comanda unui comisar general - cu rang de
subsecretar de stat, iar activitatea sa este coordonata de Comandamentul
garzii, condus si alcatuit in conditiile legii.
Comandamentul Garzii financiare analizeaza si dezbate problemele si
rezultatele activitatii acesteia, stabilind masuri de perfectionare a muncii;
comandamentul poate invita la sedintele sale conducatori si specialisti din
cadrul altor compartimente din Ministerul Economiei si Finantelor sau de la
alte ministere, departamente si institutii publice cu atributii in domeniul
economico-financiar si al controlului.
Art. 4
Comandamentul Garzii financiare se intruneste trimestrial sau ori de cate
ori este nevoie si isi desfasoara activitatea pe baza programelor de actiune.
Art. 5
Comisarul general, ca sef al Garzii financiare, are urmatoarele atributii
principale:
a) asigura, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, conducerea
cu eficienta si operativitate a aparatului Garzii financiare;
b) asigura ca fiecare persoana sa-si indeplineasca indatoririle si sa
aplice dispozitiile prevazute de legi, regulamente, ordine; asigura controlul
activitatii sectiilor teritoriale;
c) executa anchete si inspectii speciale ordonate de ministrul economiei si
finantelor, de comandamentul garzii sau din proprie initiativa;
d) in cazul descoperirii de nereguli si incorectitudini, ia sau ordona
masurile ce se impun;
e) primeste si asigura solutionarea sesizarilor si reclamatiilor in
legatura cu abaterile de la legile fiscale, de la reglementarile vamale, precum
si de la normele de comert, cu consultarea, dupa caz, a directiilor de
specialitate din Ministerul Economiei si Finantelor;
f) prevede si supune la timp conducerii Ministerului Economiei si
Finantelor necesarul de resurse pentru asigurarea conditiilor de desfasurare
normala a activitatii;
g) emite delegatii subalternilor pentru misiuni si insarcinari speciale;
h) numeste si elibereaza din functie personalul Garzii financiare si aplica
sanctiunile prevazute de lege, cu exceptiile prevazute la art. 15;
i) stabileste, cu acordul ministrului economiei si finantelor, atributiile
celorlalte functii de conducere din aparatul Garzii financiare.
Comisarul general raspunde in fata ministrului economiei si finantelor
pentru intreaga activitate a Garzii financiare.
Semestrial, comisarul general, sef al Garzii financiare va prezenta spre
analiza conducerii ministerului un raport asupra activitatii acesteia,
desfasurata in perioada supusa raportarii.
Art. 6
Comisarul general, sef al Garzii financiare este imputernicit sa emita
reguli, metode si procedee privind executarea controlului, raportarea
rezultatelor si alte dispozitii necesare bunei desfasurari a controlului.
Art. 7
In aparatul central, precum si la sectiile teritoriale ale Garzii
financiare se organizeaza divizii si compartimente de specialitate, potrivit
organigramei aprobate de ministrul economiei si finantelor.
Comisarul general este ajutat in activitatea sa de un numar de adjuncti;
sectiile sunt conduse de un comisar sef de sectie si adjuncti, iar diviziile,
de catre un comisar sef de divizie.
Art. 8
Sectiile Garzii financiare fac parte din structura directiilor generale ale
finantelor publice si controlului financiar de stat, sunt subordonate ierarhic
numai comisarului general, sef al Garzii financiare si au competenta de control
pe teritoriul judetului in care sunt organizate, respectiv al municipiului
Bucuresti si sectorului agricol Ilfov.
Comisarii sectiilor teritoriale ale Garzii financiare pot actiona, in baza
ordinului comisarului general sau cu acordul directorilor generali ai
directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat,
si in raza teritoriala a altor judete, comunicand directiilor generale in cauza
rezultatele misiunii.
In caz de continuare a unei misiuni sau a unei activitati de control si
cercetare ce nu sufera amanare, personalul Garzii financiare poate actiona si
in raza teritoriala de activitate a altor sectii, comunicand despre aceasta
Directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat
competenta in acel teritoriu. De asemenea, in caz de detasare sau misiune
ordonata pe raza teritoriala a altei sectii, personalul Garzii financiare are
competenta teritoriala stabilita pentru acea sectie.
Personalul Garzii financiare din aparatul central are competenta de
verificare pe intreg teritoriul tarii.
III. Conditiile de angajare si promovare a personalului
Art. 9
Selectionarea personalului in vederea angajarii, definitivarii si promovarii
in functii ierarhice sau in functii de conducere se face pe baza de concurs,
potrivit legii.
Art. 10
Garda financiara isi recruteaza personalul de executie pentru ocuparea
functiilor de comisar dintre cetatenii romani care indeplinesc urmatoarele
conditii:
a) barbati, cu serviciul militar satisfacut, apti pentru serviciul operativ
si sa nu depaseasca varsta de 45 de ani;
b) sa nu fi fost pedepsiti pentru savarsirea unor infractiuni;
c) sa fie absolventi ai unor institutii de invatamant superior economic sau
juridic. Pot fi angajate si persoane cu pregatire medie de specialitate
economica, in proportie de 20 % din numarul de posturi de specialitate, dar
numai in conditiile in care nu pot fi recrutate cadre cu pregatire superioara.
Art. 11
Ofiterii si subofiterii activi, specializati in asigurarea functionarii in
regim militarizat a Garzii financiare, pot fi detasati dupa promovarea
concursului de admitere la solicitarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu
aprobarea conducerii ministerului de unde provin.
Art. 12
Candidatii care solicita incadrarea in Garda financiara vor fi supusi unei
preselectii medicale si psihologice, care este eliminatorie, ce se va organiza
si desfasura prin unitatile medicale specializate ale Ministerului Apararii
Nationale sau ale Ministerului de Interne.
Art. 13
Candidatii admisi la preselectie se pot prezenta la concursurile organizate
potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei si
finantelor.
Art. 14
La incadrare, personalul Garzii financiare este obligat sa depuna
juramantul solemn prevazut de lege, care se va consemna intr-un act scris,
semnat de persoana in cauza, si se va pastra la dosarul personal.
Personalul Garzii financiare din aparatul central, precum si comisarii sefi
de sectie vor depune juramantul solemn in fata comisarului general al Garzii
financiare.
Persoanele incadrate la sectiile Garzii financiare din cadrul judetelor si
municipiului Bucuresti vor depune juramantul in fata comisarului sef de sectie,
la ceremonie participand si un reprezentant al comisarului general, sef al
Garzii financiare.
Art. 15
Numirea comisarilor generali adjuncti, a comisarilor sefi de sectie,
adjunctilor acestora si a sefilor de divizii se face prin ordin al ministrului
economiei si finantelor, la propunerea comisarului general.
Art. 16
Transferul, detasarea, delegarea pana la 60 de zile, aplicarea sanctiunilor
disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de munca al personalului, cu
exceptia celui prevazut la art. 15, se fac, in conditiile legii, de comisarul
general.
IV. Executarea serviciului, drepturile si obligatiile personalului Garzii
financiare in exercitarea atributiilor de serviciu
Art. 17
In exercitarea atributiilor prevazute de art. 15 din Legea nr. 30/1991
privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii
financiare, aparatul Garzii financiare executa:
a) serviciul ordinar;
b) serviciul extraordinar.
Serviciul ordinar se executa zilnic sau periodic de catre personalul Garzii
financiare, pe baza legitimatiei de serviciu, fara a fi nevoie de ordin
special, si cuprinde atributiile prevazute la art. 15 lit. a) si b) din Legea
nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a
Garzii financiare.
Serviciul extraordinar se executa de catre personalul Garzii financiare
numai in virtutea ordinelor sau delegatiilor speciale date de conducerea
Ministerului Economiei si Finantelor, potrivit art. 15 ultimul alineat din
Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si
a Garzii financiare.
La orice actiune de control participa minimum doua persoane din Garda
financiara.
Art. 18
In conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 30/1991, personalul
Garzii financiare este in drept:
a) sa efectueze controale in localurile si dependintele in care se produc,
se depoziteaza, se comercializeaza bunuri sau se desfasoara activitati care fac
obiectul impozitarii;
b) sa verifice existenta si autenticitatea documentelor justificative pe
timpul transportului, precum si in locurile de desfasurare a unor activitati de
productie, prestari servicii, acte si fapte de comert, cand exista indicii de
sustragere de la indeplinirea obligatiilor fiscale sau de realizare a unor
procedee interzise de lege;
c) sa verifice registrele si orice alte documente din care rezulta
indeplinirea obligatiilor fiscale;
d) sa efectueze, in conditiile si potrivit dispozitiilor Codului de
procedura penala, perchezitii in localuri publice sau particulare - case,
curti, dependinte si gradini -, daca exista indicii ca in aceste locuri sunt
ascunse marfuri sau instalatii cu care se fabrica produse fara indeplinirea
obligatiilor fiscale sau daca se comit alte fraude fiscale;
e) sa confiste, in conditiile legii, obiectele sau produsele - corpuri
delicte - sustrase de la plata impozitelor si taxelor sau ale caror fabricatie
si desfacere sunt interzise, precum si sa ridice documentele care pot servi la
dovedirea fraudelor sau contraventiilor descoperite;
f) sa constate contraventii si sa aplice sanctiunile corespunzatoare
potrivit competentei prevazute de lege; sa ia masura confiscarii marfurilor sau
produselor care au servit sau au fost destinate sa serveasca la savarsirea
vreuneia din faptele pentru care, prin lege, se prevede luarea unei astfel de
masuri;
g) sa sesizeze organele de urmarire penala in legatura cu infractiunile
constatate cu ocazia exercitarii atributiilor de serviciu;
h) sa poarte uniforma, sa pastreze, sa foloseasca si sa faca uz de
armamentul si mijloacele din dotare, in conditiile legii.
Art. 19
Personalul Garzii financiare are urmatoarele obligatii principale:
a) sa incheie cu obiectivitate si fara partinire acte scrise asupra
rezultatelor controlului si constatarilor facute;
b) sa execute in mod legal dispozitiile primite, informand asupra modului
de indeplinire a acestora;
c) sa pastreze secretul de serviciu, precum si asupra informatiilor cu
caracter confidential detinute ca urmare a exercitarii atributiilor de serviciu
si sa nu le faca publice, in afara cazului cand indatorirea functiei sau
nevoile justitiei nu impun in mod absolut contrariul;
d) sa nu pretinda si sa nu primeasca nici un fel de bunuri in natura sau in
bani, nici sa-si creeze avantaje in legatura cu serviciul sau prin exercitarea
functiei;
e) sa transmita toate cererile si reclamatiile ce intra in specificul
activitatii Garzii financiare, pe cale ierarhica;
f) sa pastreze in buna stare bunurile din dotare;
g) sa respecte cerintele statutului functionarului public;
h) sa nu faca parte din vreun partid sau organizatie politica;
i) sa nu consume bauturi alcoolice in timpul serviciului sau sa accepte sa
i se serveasca masa gratuit.
In exercitarea atributiilor, personalul Garzii financiare este obligat
sa-si faca cunoscuta, in prealabil, calitatea si sa prezinte legitimatia de
serviciu. Este obligat sa aiba o conduita demna, politicoasa, civilizata fata
de cetateni, ferma si intransigenta fata de cei ce incalca legile tarii.
Incalcarea oricarei obligatii de serviciu atrage aplicarea de sanctiuni
disciplinare, contraventionale sau penale, dupa caz.
Art. 20
Serviciul extraordinar in cadrul unitatilor teritoriale se organizeaza si
se executa pe baza ordinului scris al sefului sectiei, iar in lipsa acestuia,
al inlocuitorului desemnat. In ordin se vor preciza locul si timpul in care
trebuie sa se execute controlul.
Rezultatul controlului, evenimentele survenite si masurile luate se
consemneaza intr-un proces-verbal de control, iar evenimentele deosebite se
raporteaza imediat sefului ierarhic. Daca la control se constata numai fapte
care constituie contraventii, acestea se consemneaza in procesul-verbal de constatare
si sanctionare a contraventiilor, potrivit modelului anexat, nemaifiind
necesara intocmirea procesului-verbal de control. La iesirea din serviciu,
documentele de control se depun si se inregistreaza la sediul Garzii
financiare.
Art. 21
Personalul aflat in serviciu este obligat sa execute, in termenul fixat,
ordinele si dispozitiile primite; in cazurile cand are indicii temeinice
privind existenta unor nereguli sau fraude ale caror urmarire si constatare nu
pot suferi intarziere, raporteaza imediat sefilor ierarhici si procedeaza
conform ordinelor primite.
Asemenea situatii se mentioneaza neconditionat in procesul-verbal de
control.
Art. 22
Personalul Garzii financiare este obligat sa sprijine prin mijloace si
procedee de control specifice, organele de control financiar si celelalte
servicii din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, la cererea scrisa a
acestora si cu acordul prealabil al comisarului sef de sectie.
Art. 23
Serviciul de control in porturi, aeroporturi, puncte de control vamale
pentru trecerea frontierei si asupra mijloacelor de transport se poate executa
la orice ora din zi sau din noapte si in orice situatie s-ar gasi produsele; la
agentii economici si comerciali, in depozite sau la producatori, controlul se
va face, pe cat posibil, numai in zilele lucratoare cand acestia sunt in
activitate, tinandu-se seama de dispozitiile legale in vigoare.
Art. 24
Daca organele Garzii financiare constata contraventii pentru care nu au
competenta sa aplice sanctiuni sau sa confiste bunurile, sunt obligate sa
incheie acte de constatare preliminara pe care sa le trimita organelor in drept
pentru definitivarea verificarii si luarea masurilor legale.
De asemenea, daca constata savarsirea unor fapte sau neindeplinirea unor
obligatii ce revin comerciantilor ori agentilor economici verificati, pentru
care competenta sanctionarii cu amenda civila revine instantei judecatoresti,
sesizeaza instanta pentru aplicarea amenzilor, numai daca legea prevede ca
sesizarea se poate face de oricare persoana interesata. Sesizarea se face pe
baza actului de constatare incheiat in acest scop.
Art. 25
In cazul in care organele Garzii financiare, in cadrul atributiilor lor de
control, constata abateri de la dispozitiile legale in vigoare, pot lua masura
ca faptuitorii sa fie condusi la sediul garzii din care fac parte sau la cea
mai apropiata unitate a acesteia, la care se vor depune si obiectele retinute
pentru clarificarea faptelor, stabilirea provenientei bunurilor si intocmirea
formalitatilor legale.
Art. 26
In situatia in care organele Garzii financiare constata fapte care,
potrivit legii, sunt considerate infractiuni, ele procedeaza in conformitate cu
dispozitiile Codului de procedura penala, sesizand de indata organele
competente si predind corpurile delicte.
Daca dupa incheierea cercetarilor nu se constata savarsirea unei
infractiuni, corpurile delicte, daca nu au fost restituite de magistrat
persoanei de la care au fost retinute si au fost inapoiate Garzii financiare
care le-a retinut, acestea vor fi restituite celor in drept sau valorificate,
dupa caz, potrivit normelor legale.
Art. 27
Constatarile personalului Garzii financiare, care impun continuarea
controlului in contabilitatea agentilor economici pe o perioada mai mare de 8
ore, se vor comunica de indata directorului general al Directiei generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat, care va dispune
continuarea verificarii de catre directia controlului financiar de stat sau
directia impozite si taxe, in raport de natura constatarilor.
Eventualele nereguli constatate se vor raporta pe cale ierarhica,
comisarului general.
Art. 28
Personalul Garzii financiare, in limitele atributiilor stabilite prin lege,
colaboreaza cu alte organe specializate ale statului, care au atributii in
domeniul fiscal si al reglementarilor vamale sau al respectarii normelor de
comert, la impiedicarea oricaror sustrageri sau eschivari de la plata
impozitelor si taxelor, a activitatii de contrabanda si a oricaror procedee
interzise de lege in activitatea de comert.
Art. 29
Personalul aparatului central al Garzii financiare asigura permanent
controlul activitatii sectiilor Garzii financiare din judete si municipiul
Bucuresti, raportind cele constatate comisarului general si propunand masurile
ce urmeaza a fi luate, potrivit legii.
V. Procedura de constatare a faptelor si de contestare a actelor
Art. 30
Garda financiara este imputernicita sa constate contraventiile si sa aplice
sanctiunile prevazute de Legea nr. 30/1991 si de alte acte normative care
reglementeaza activitatea de control si pentru aplicarea carora este abilitata.
Actele de stabilire si sanctionare a contraventiilor se intocmesc cu
respectarea prevederilor Legii privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor.
Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor, prin care
se dispune, potrivit legii, aplicarea numai a amenzii sau a amenzii insotite de
masura confiscarii, se intocmeste prin act distinct de actul de control, prin
care se dispune aplicarea si a altor masuri.
Art. 31
Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor se poate face
plangere, in termenul prevazut de Legea privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor.
Art. 32
Plangerea se depune la sectia Garzii financiare, respectiv la Garda
financiara centrala, din care face parte agentul constatator, insotita de copia
procesului-verbal de constatare a contraventiei.
Art. 33
Plangerea, impreuna cu dosarul cauzei, se inainteaza de sectia Garzii
financiare, respectiv de Garda financiara centrala, de indata, judecatoriei in
a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia. In cazul amenzii
aplicate unei persoane juridice, plangerea acesteia se rezolva de organul
indicat in legea care prevede sanctionarea persoanei juridice. Daca legea nu
indica un asemenea organ, plangerea se rezolva in conditiile Legii privind
stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
Art. 34
Pentru contraventiile prevazute de Legea nr. 12/1990, republicata in anul
1991, privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale
ilicite, se vor respecta urmatoarele reguli speciale:
a) in cazul in care agentul constatator apreciaza ca pentru contraventiile
prevazute la art. 2 alin. 1 sanctionarea cu amenda nu este indestulatoare, nu
mai aplica amenda, iar procesul-verbal de constatare va fi trimis de indata
judecatoriei in a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia;
b) in cazul in care contravenientul nu a achitat, cu rea-credinta, amenda
in termen de 30 de zile de la ramanerea definitiva a sanctiunii, Garda
financiara din care face parte agentul constatator va sesiza instanta de
judecata pe a carei raza teritoriala s-a savarsit contraventia, pentru a lua
masurile prevazute la art. 4 din lege;
c) pentru faptele prevazute la art. 1 lit. l) - p), care in conformitate cu
art. 5 constituie infractiuni, se intocmesc acte de constatare potrivit
dispozitiilor Codului de procedura penala, care se depun Procuraturii, in
termenul prevazut de lege;
d) in conformitate cu art. 9, pe langa sanctionarea contraventionala,
organul din care face parte agentul constatator poate cere sanctionarea
disciplinara a salariatilor unitatilor controlate.
Art. 35
Masurile dispuse ca urmare a controlului, stabilite potrivit legii, altele
decat aplicarea sanctiunilor contraventionale, se comunica celor controlati in
termen de 30 de zile de la terminarea controlului, la sediul acestora, si pot
fi contestate, la comisarul general, in termen de 30 de zile de la primirea
notificarii lor.
Comisarul general va solutiona contestatiile prin decizie, care se comunica
in termen de 45 de zile de la primirea acestora.
Decizia de solutionare a comisarului general este executorie si poate fi
atacata in termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta la organele
judecatoresti competente, dupa procedura contenciosului administrativ.
Art. 36
Actele de constatare a unor incalcari ale normelor legale privitoare la
impozite si taxe vor fi comunicate de indata organelor financiare competente
pentru a fi solutionate in conditiile si termenele stabilite in reglementarile
legale ce au ca obiect impozitele si taxele respective.
Art. 37
La sectiile Garzii financiare se va organiza si se va conduce evidenta
proceselor-verbale incheiate de comisari, care sa asigure valorificarea
constatarilor si urmarirea executarii masurilor dispuse, la termenele prevazute
de lege.
VI. Utilizarea armamentului si echipamentului
Art. 38
Cand, in indeplinirea indatoririlor de serviciu, se intampina rezistenta
ori autorii fraudelor incearca sa dispara cu obiectele ori produsele gasite
asupra lor, personalul Garzii financiare este dator sa impiedice acest fapt,
folosind orice mijloace legale, inclusiv armamentul din dotare.
In actiunile sale poate solicita ajutorul organelor de politie, iar in zona
de frontiera, si al organelor de graniceri sau de control trecere frontiera.
Art. 39
Personalul Garzii financiare poate face uz de arma, in conditiile legii, in
caz de legitima aparare, cand ii este pusa in pericol viata ori integritatea
corporala, impotriva celor care riposteaza sau incearca sa riposteze cu arma
ori cu alte obiecte pentru a se sustrage identificarii si stabilirii provenientei
bunurilor sau pentru a-si asigura fuga de la locul faptei.
Se face uz de arma dupa ce s-a facut somatia legala.
Somatia se face prin cuvantul "STAI", iar in caz de nesupunere,
se someaza prin cuvintele "STAI CA TRAG".
Daca cel in cauza nu se supune nici de aceasta data, se trage un foc de
arma in sus.
In cazul in care, dupa executarea somatiei legale, persoana in cauza nu se
supune, se poate face uz de arma impotriva acesteia.
Uzul de arma se va face in asa fel incat sa duca la imobilizarea celor
impotriva carora se foloseste arma, tragindu-se, pe cat posibil, la picioare,
pentru a evita cauzarea mortii acestora.
Pentru nerespectarea procedurii legale privind uzul de arma, persoana in
cauza va fi direct responsabila, potrivit legii.
Art. 40
Dupa intrebuintarea armei se va da ajutor celui ranit pentru a fi
transportat la cea mai apropiata unitate sanitara, raportindu-se imediat
comisarului sef de sectie, respectiv comisarului general.
Totodata se va incheia un proces-verbal in care se vor consemna
imprejurarile folosirii armei de foc, ce se va inainta de indata Procuraturii
pe raza careia s-a facut uzul de arma.
Art. 41
Echiparea si dotarea Garzii financiare se fac potrivit normelor legale, in
baza prevederilor de cheltuieli aprobate pentru Ministerul Economiei si
Finantelor din bugetul administratiei centrale.
Art. 42
Personalul Garzii financiare are dreptul si este obligat sa poarte in
timpul serviciului uniforma si semne distincte, potrivit functiilor ierarhice,
precum si insigne, dupa modelul si in conditiile stabilite de normele legale.
In anumite situatii, la ordinul comisarului general, personalul garzii va purta
in timpul serviciului tinuta civila.
De asemenea, va purta arme de foc, cat si alte mijloace de autoaparare din
dotare si va utiliza, indeplinirea atributiilor, aparatura tehnica, mijloace de
transport si alte mijloace pentru preintampinarea si descoperirea fraudelor.
Art. 43
Garda financiara centrala si sectiile teritoriale vor avea un program de
pregatire profesionala si militara a personalului, cuprinzand studiul si
dezbaterea actelor normative, regulamentelor si ordinelor privitoare la
atributiile acestuia, precum si trageri cu armamentul din dotare.
Programul de tragere cu armamentul din dotare se va realiza in poligoane
amenajate ale unitatilor Ministerului Apararii Nationale sau Ministerului de
Interne, pe baza conventiilor incheiate cu comandamentele acestora.
VII. Dispozitii finale
Art. 44
Prezentul Regulament privind organizarea si functionarea Garzii financiare
a fost aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1079/1992,
inlocuind Regulamentul aprobat prin Ordinul nr. 4/1991, si intra in vigoare la
data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei.
GARDA FINANCIARA
.................
PROCES-VERBAL Nr. .............
de constatare si sanctionare a contraventiilor
incheiat in .......... ziua .......... luna .......... anul ..........
Subsemnatii ........................., avand functia de
..................., in temeiul Legii nr. 30/1991 si in baza legitimatiilor nr.
..................., eliberate de Garda financiara, in urma controlului
efectuat in ziua ..... luna ..... anul ..... ora ..... la
......................... din ................... str. ............. nr.
......, am constatat urmatoarele:
|1|
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
|2|
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
|3|
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
|1|
Faptele de mai sus constituie contraventii prevazute la: art. ..............
|2| |3|
din .......; art. ............ din .......; art. .............. din .........
De savarsirea acestor fapte se face vinovat(a) ..............................
..............................................................................
fiul (fiica) lui ............ si al (a) ............, in varsta de .......ani,
avand ocupatia de ............., domiciliat(a) in ......... str. ..............
nr. ..... bl. ....., sc. ..., et. ..., ap. ..., sectorul .....; legitimat (a)
cu ....... seria ...... nr. ......, eliberat de ................. la data de ..
...............................................................................
Fata de contraventiile constatate se aplica urmatoarele sanctiuni: .........
|1|
A. Contravenientul .......................... se amendeaza cu ...............
|2| |3|
lei cf. art. ...... din ......; ......... lei cf. art. .... din ......; ......
lei cf. art. ..... din ...... in suma totala de ........ lei .................
......................................................................................
Organ constatator .......................... Contravenient .............
...............................................................................
Martor
..........................................
..........................................
Amenda se va achita in contul nr. ............. deschis la
..................
In conformitate cu art. 26 alin. 1 din Legea nr. 32/1968, contravenientul
se/nu se angajeaza sa achite in termen de 48 de ore jumatate din minimul
amenzii, respectiv suma de ............ lei, iar chitanta se va depune sau se
va transmite prin posta, recomandat, in termenul aratat, la sediul Garzii
financiare din ......... str. ............. nr. ............................
In situatia in care contravenientul nu va achita amenda in termen de 15
zile de la data comunicarii procesului-verbal, se va proceda la executarea
silita, in conditiile legii.
B. In conformitate cu art. ...... din ............. se confisca de la
contravenient urmatoarele
bunuri:...............................................
Pentru fapta de la pct. .....:
........................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Bunurile confiscate apartin .................................................
...............................................................................
Contravenientul a formulat urmatoarele obiectiuni: .........................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Impotriva prezentului proces-verbal, care tine loc si de instiintare de
plata, se poate face plangere in termen de 15 zile de la data comunicarii.
Plangerea va fi insotita de copia procesului-verbal si se va depune la Garda
financiara.
...............................................................................
Intocmit in 3 exemplare, din care o copie s-a inmanat azi sau se va
comunica contravenientului
.............................................................
...............................................................................
Organ constatator Contravenient
........................ .................
........................ .................
........................ .................
Martor: Numele si prenumele ........................... domiciliat in ......
........ str. ................. nr. ... bl. .... sc. ... et. ... ap. ... sector
...., posesor al ...., seria ... nr. ......, eliberat ...... la data ..........
DOVADA
Bunurile aratate in prezentul proces-verbal au fost predate la data de ......
dlui(dnei) ..................., avand functia de ..............................
la ................................, cu sediul in .............................
Predator Primitor