ORDIN
Nr. 109 din 3 martie 2004
pentru aprobarea Normelor metodologice privind controlul respectarii
dispozitiilor Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei
privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor
chimice si distrugerea acestora, republicata
ACT EMIS DE: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
AGENTIA NATIONALA DE CONTROL AL EXPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 228 din 16 martie 2004
In conformitate cu dispozitiile art. 5 alin. (2) si alin. (6) lit. a), c),
h) si k), precum si ale art. 61 din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea
prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii
si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata,
presedintele Agentiei Nationale de Control al Exporturilor emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind controlul respectarii dispozitiilor
Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea
dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea
acestora, republicata, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale
de Control al Exporturilor,
Nineta Barbulescu,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind controlul respectarii dispozitiilor Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea
prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii
si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) In conformitate cu dispozitiile art. 5 din Legea nr. 56/1997 pentru
aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii,
stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata,
denumita in continuare lege, Agentia Nationala de Control al Exporturilor,
denumita in continuare ANCEX, asigura controlul producerii, folosirii,
importului si exportului de substante chimice toxice si precursori ai acestora,
precum si al instalatiilor relevante prevazute de Conventia privind
interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si
distrugerea acestora, denumita in continuare Conventie, astfel incat
activitatile respective sa se desfasoare in conformitate cu dispozitiile legii.
(2) Prezentele norme metodologice sunt elaborate cu respectarea
prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002,
cu modificarile ulterioare, in ceea ce priveste constatarea si sanctionarea
contraventiilor.
(3) Prezentele norme metodologice stabilesc obiectivele, precum si modul de
desfasurare a controlului asupra indeplinirii dispozitiilor legii.
(4) Controlul, conform alin. (1), se asigura prin:
a) monitorizarea datelor de productie, prelucrare, consum, import si export
pentru instalatiile si substantele prevazute de lege, in baza declararii
acestora;
b) inspectiile la fata locului la companiile/societatile, platformele,
instalatiile, laboratoarele si obiectivele in legatura cu substantele inscrise
in liste, precum si la instalatiile relevante, prevazute de Conventie.
Art. 2
(1) Scopul controlului il constituie verificarea respectarii legii si a
legislatiei secundare, dupa cum urmeaza:
a) Normele metodologice de declarare a substantelor chimice inscrise in
lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor
Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii
armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, si de autorizare a
instalatiilor pentru producerea acestor substante;
b) Normele metodologice de intocmire si transmitere a declaratiilor anuale
industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor
Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii
armelor chimice si distrugerea acestora, republicata;
c) Ghidul de desfasurare a inspectiilor internationale ale Organizatiei
pentru Interzicerea Armelor Chimice.
(2) Substantele chimice inscrise in listele din anexa nr. 1 la lege, fiind
considerate, dupa caz, produse militare sau cu dubla utilizare, conform art. 21
alin. (1) din lege, la controlul activitatilor de comert exterior cu aceste
substante se va urmari si modul de respectare a prevederilor legislatiei din
domeniul controlului exporturilor de produse si tehnologii militare sau cu
dubla utilizare aplicabile acestora, dupa cum urmeaza:
a) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul
exporturilor si importurilor de produse strategice;
b) Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse
si tehnologii cu dubla utilizare.
Art. 3
In cadrul activitatilor de control prin inspectii la fata locului, membrii
echipei de control vor manifesta deplina corectitudine si impartialitate.
CAP. 2
Obiectivele si desfasurarea controlului prin monitorizarea datelor de
productie, prelucrare, consum, import si export, transmise prin declaratiile
anuale
Art. 4
In conformitate cu dispozitiile art. 7 - 14 din lege, la ANCEX trebuie sa
fie transmise urmatoarele declaratii:
a) de la instalatii si/sau laboratoare pentru producerea substantelor
inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege:
- declaratii anuale detaliate cu privire la activitatile desfasurate in
anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
- declaratii anuale detaliate cu privire la activitatile prevazute pentru
anul calendaristic urmator: pana la 1 septembrie;
b) de la persoanele care detin si utilizeaza substante chimice inscrise in
lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege:
- declaratii anuale detaliate cu privire la activitatile desfasurate in
anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
c) de la persoanele care desfasoara programe pentru scopuri de protectie:
- informatii privind programele prevazute pentru anul calendaristic
urmator: pana la 1 octombrie;
d) de la persoanele care importa sau exporta substante chimice inscrise in
lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege:
- declaratia prealabila: cu cel putin 60 de zile inainte de efectuarea
operatiunii.
Pentru saxitoxina, transferata in scopuri medicale, in cantitati de 5 mg
sau mai mici, declaratia se face in perioada transferului;
- declaratie detaliata cu privire la operatiunile efectuate in anul
calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
e) de la platforme cuprinzand una sau mai multe instalatii care au produs,
prelucrat sau consumat in anul calendaristic precedent ori care anticipeaza ca
vor produce, prelucra sau consuma in anul calendaristic urmator substante
chimice inscrise in lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege, peste urmatoarele
praguri cantitative:
- 0,5 kg pentru BZ (nr. crt. 3);
- 50 kg pentru amiton (nr. crt. 1) si PFIB (nr. crt. 2);
- 500 kg pentru precursori (nr. crt. 4 - 14):
- declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul
calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
- declaratii anuale cu privire la activitatile prevazute pentru anul
calendaristic urmator: pana la 1 septembrie;
f) de la persoanele care au importat sau exportat substante chimice
inscrise in lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege:
- declaratii anuale cu privire la operatiunile desfasurate in anul
calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
g) de la platforme cuprinzand una sau mai multe instalatii care au produs
in anul calendaristic anterior ori se anticipeaza ca vor produce in anul
calendaristic urmator mai mult de 20 tone dintr-o substanta inscrisa in lista
nr. 3 din anexa nr. 1 la lege:
- declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul
calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
- declaratii anuale cu privire la activitatile prevazute pentru anul
calendaristic urmator: pana la 1 septembrie;
h) de la persoanele care au importat sau exportat substante chimice
inscrise in lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege:
- declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul
calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
i) de la platforme care au produs prin sinteza in anul calendaristic
precedent mai mult de 100 tone substante organice definite, neinscrise in
liste, cu exceptia platformelor care produc in exclusivitate explozivi sau hidrocarburi:
- declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul
calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
j) de la platforme cuprinzand una sau mai multe instalatii care au produs
fiecare prin sinteza in cursul anului calendaristic precedent mai mult de 10
tone dintr-o substanta organica definita, neinscrisa in liste si care contine
elementele fosfor, sulf sau fluor (numita substanta PSF):
- declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul
calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
k) de la persoanele care detin substante pentru combaterea dezordinilor
publice, in situatia modificarii elementelor din declaratia initiala:
- declaratie cu modificarile la declaratia initiala: cu 60 de zile inainte
ca acestea sa devina efective.
Art. 5
Activitatea de analiza a declaratiilor transmise ANCEX se executa in cadrul
Directiei produse si tehnologii cu dubla utilizare si vizeaza urmatoarele
obiective:
a) daca acestea au fost intocmite si transmise la termen si in conformitate
cu prevederile Normelor metodologice de intocmire si transmitere a
declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru
aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii,
stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, si
ale Normelor metodologice de declarare a substantelor chimice inscrise in lista
nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor
Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii
armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, si de autorizare a
instalatiilor pentru producerea acestor substante, in conformitate cu
prevederile acestei legi;
b) concordanta dintre activitatile specificate in declaratia cu privire la
activitatile prevazute si cele desfasurate, consemnate in ultima declaratie;
c) incadrarea tipurilor si cantitatilor produse de substante chimice in
lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, in limitele prevazute in autorizatia de
functionare;
d) concordanta datelor de import/export raportate in declaratiile anuale cu
cele din licente si, dupa caz, declaratii vamale, factura externa, nota de
intrare-receptie, documentele de transport international, actualitatea datelor
generale de identificare a companiei/societatii, platformei, instalatiei,
inclusiv a celor referitoare la persoana de contact si inlocuitorul acesteia.
Art. 6
(1) In situatia in care la analiza declaratiilor se identifica unele
neclaritati sau neconcordante, se solicita clarificarile necesare din partea
persoanei juridice controlate, prin persoana de contact. Daca neclaritatile sau
neconcordantele persista, precum si atunci cand declaratiile au fost transmise
cu intarziere, fapta care constituie contraventie, se executa un control prin
inspectie la fata locului, conform prevederilor cap. III, urmand a se stabili
masurile si/sau sanctiunile corespunzatoare.
(2) Dupa elucidarea tuturor neclaritatilor si neconcordantelor,
declaratiile primite la ANCEX reprezinta baza intocmirii, in cadrul Directiei
produse si tehnologii cu dubla utilizare, a declaratiilor nationale ce se
transmit la Organizatia pentru Interzicerea Armelor Chimice, denumita in
continuare OIAC.
(3) Dupa terminarea fiecarei etape de analizare a declaratiilor, pana la 30
martie si, respectiv, 30 octombrie, Directia produse si tehnologii cu dubla
utilizare intocmeste un raport cu concluziile rezultate din aceasta activitate
si propunerile corespunzatoare. Raportul se prezinta spre aprobare
presedintelui ANCEX.
CAP. 3
Domeniile si obiectivele controlului prin inspectii
Art. 7
(1) Fac obiectul verificarii in vederea autorizarii si verificarilor
sistematice urmatoarele instalatii:
a) instalatia unica la scara redusa pentru producerea substantelor inscrise
in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege;
b) instalatia pentru producerea substantelor inscrise in lista nr. 1 din
anexa nr. 1 la lege, in scopuri de protectie;
c) instalatii si/sau laboratoare pentru producerea substantelor inscrise in
lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, pentru scopuri de cercetare, medicale sau
farmaceutice.
(2) La verificarea in vederea autorizarii instalatiilor mentionate la alin.
(1) se va urmari, in principal:
a) conformitatea datelor inscrise in dosarul de autorizare cu situatia de
la fata locului;
b) daca instalatia si/sau laboratorul corespund prevederilor legii in
privinta tipului respectiv de instalatie/laborator;
c) daca aplicarea normelor specifice privind evidenta operatiunilor cu
substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, elaborate in
conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) lit. a) din lege, asigura
excluderea oricaror posibilitati de sustragere si de folosire in alte scopuri
decat cele neinterzise a substantelor inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1
la lege.
(3) La verificarile sistematice ale instalatiilor mentionate la alin. (1)
se va urmari daca:
a) autorizatia de functionare este in termenul de valabilitate aprobat;
b) declaratiile privind cantitatile de substante chimice produse sunt
corecte si daca nu au fost depasite cantitatile prevazute in autorizatia de
functionare;
c) cantitatea produsa din fiecare substanta si cantitatea totala detinuta
sau prevazuta a fi detinuta la sfarsitul anului calendaristic corespund
nivelurilor maxime inscrise in autorizatia de functionare;
d) s-au produs si alte substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa
nr. 1 la lege, in afara celor prevazute in autorizatia de functionare;
e) sunt respectate conditiile stabilite la art. 17 alin. (2) din lege
referitoare la vasele de reactie de la instalatia unica la scara redusa;
f) este asigurata respectarea normelor specifice privind evidenta
operatiunilor efectuate cu substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa
nr. 1 la lege, in vederea excluderii oricaror posibilitati de sustragere ori de
folosire a acestor substante in scopuri interzise.
Art. 8
La verificarile instalatiilor si/sau laboratoarelor care detin si utilizeaza
substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege pentru
scopuri neinterzise se va urmari daca:
a) declaratiile privind substantele chimice detinute sunt corecte;
b) au fost intocmite norme specifice privind evidenta operatiunilor
efectuate cu substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege,
in vederea excluderii oricaror posibilitati de sustragere ori de folosire a
acestor substante in scopuri interzise, si daca au fost supuse spre aprobare
ANCEX;
c) evidenta operatiunilor efectuate cu substante chimice inscrise in lista
nr. 1 din anexa nr. 1 la lege este corecta si in conformitate cu normele
specifice.
Art. 9
(1) La verificarea activitatilor companiilor/societatilor care importa sau
exporta substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege se va
urmari daca operatiunile efectuate s-au desfasurat in conformitate cu
dispozitiile legii si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999.
(2) In plus, fata de obiectivul prevazut la alin. (1), se verifica daca:
a) a fost transmisa la ANCEX declaratia prealabila asupra operatiunii, cu
cel putin 60 de zile inainte de efectuarea acesteia, cu exceptia transferurilor
de saxitoxina in cantitati de 5 miligrame sau mai mici, destinata scopurilor
medicale, care se declara inaintea efectuarii operatiunii;
b) concorda datele din declaratia prealabila cu cele din declaratia anuala
si cu cele din autorizatiile, licentele si, dupa caz, declaratiile vamale,
factura externa, nota de intrare-receptie, documentele de transport
international;
c) declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen si in
conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de declarare a
substantelor chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr.
56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea
dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea
acestora, republicata, si de autorizare a instalatiilor pentru producerea
acestor substante.
Art. 10
La verificarea activitatilor companiilor/societatilor, platformelor care
produc, prelucreaza sau consuma substante chimice inscrise in lista nr. 2 din
anexa nr. 1 la lege, peste pragurile prevazute de lege, mentionate la art. 4
lit. e) din prezentele norme metodologice, se va urmari:
a) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen si in
conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si
transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997
pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii,
producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora,
republicata;
b) concordanta datelor din declaratiile anuale cu datele din evidentele de
productie ale instalatiilor/sectiilor si ale companiei/societatii, platformei;
c) inexistenta situatiilor de deturnare a substantelor chimice inscrise in
lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege pentru alte scopuri decat cele neinterzise;
d) absenta oricarei substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr.
1 la lege, cu exceptia situatiilor in care compania/societatea, platforma
detine o instalatie autorizata pentru producerea unor astfel de substante;
e) daca in documentele de livrare a substantelor chimice catre beneficiarii
din tara s-a facut mentiunea ca acestea se supun prevederilor legii.
Art. 11
(1) La verificarea activitatilor companiilor/societatilor care importa sau
exporta substante chimice inscrise in lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege se va
urmari daca operatiunile efectuate s-au desfasurat in conformitate cu
dispozitiile legii si, dupa caz, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
158/1999 sau ale Legii nr. 387/2003.
(2) In plus, fata de obiectivul prevazut la alin. (1), se verifica:
a) concordanta datelor de import/export raportate in declaratiile anuale cu
autorizatiile/certificatele de inregistrare, licentele, declaratiile vamale,
factura externa, nota de intrare-receptie, documentele de transport
international;
b) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen in
conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si
transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru
aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii,
stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata.
Art. 12
La verificarea activitatilor companiilor/societatilor, platformelor care
produc substante chimice inscrise in lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege, peste
20 tone pe an, se va urmari:
a) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise in conformitate
cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si transmitere a
declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru
aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii,
stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata;
b) concordanta datelor din declaratiile anuale cu datele din evidentele de
productie ale instalatiilor/sectiilor si ale companiei/societatii, platformei;
c) absenta oricarei substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr.
1 la lege, cu exceptia situatiilor in care compania/societatea, platforma
detine o instalatie autorizata pentru producerea unor astfel de substante;
d) daca in documentele de livrare a substantelor catre beneficiarii din
tara s-a facut mentiunea ca acestea se supun prevederilor legii.
Art. 13
(1) La verificarea activitatilor companiilor/societatilor care importa sau
exporta substante chimice inscrise in lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege se va
urmari daca operatiunile efectuate s-au desfasurat in conformitate cu
dispozitiile legii si ale Legii nr. 387/2003.
(2) In plus, fata de obiectivul prevazut la alin. (1), se verifica:
a) concordanta datelor de import/export raportate in declaratiile anuale cu
cele din certificatele de inregistrare, licentele si, dupa caz, din declaratiile
vamale, facturile externe, notele de intrare-receptie, documentele de transport
international;
b) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen in
conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si
transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997
pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii,
producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora,
republicata.
Art. 14
La companiile/societatile, platformele care produc prin sinteza mai mult de
100 tone pe an de substante organice definite, neinscrise in liste, cu exceptia
celor care produc in exclusivitate explozivi sau hidrocarburi, precum si la
companiile/societatile, platformele care cuprind una sau mai multe instalatii
care produc fiecare mai mult de 10 tone pe an de substante organice definite
neinscrise in liste si care contin elementele fosfor, sulf sau fluor, numite
substante PSF, se verifica:
a) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen in
conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si
transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997
pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii,
producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora,
republicata;
b) concordanta datelor din declaratiile anuale cu datele nr. 1 din
evidentele de productie ale instalatiilor/sectiilor si ale companiei/societatii,
platformei;
c) absenta oricarei substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr.
1 la lege, cu exceptia situatiilor in care compania/societatea, platforma
detine o instalatie autorizata pentru producerea unor astfel de substante.
Art. 15
La companiile/societatile, platformele specificate la art. 10, 12 si 14 se
va urmari si modul in care acestea sunt pregatite sa asigure primirea echipelor
de inspectie internationale ale OIAC, situatie in care au urmatoarele
obligatii:
a) sa asigure, contra cost, mijloacele si serviciile necesare echipei de
inspectie, transport local, comunicatii cu OIAC, interpretare, spatii de lucru,
cazare, masa, asistenta medicala si alte servicii;
b) sa asigure prevenirea divulgarii de informatii si date cu caracter
secret, care nu au legatura cu obiectul inspectiei;
c) sa asigure harti, planuri sau scheme cu indicarea obiectivelor relevante
pentru obiectul inspectiei;
d) sa intocmeasca, in limba romana si in limba engleza, instructajul premergator
inspectiei;
e) sa fie in masura sa permita echipei de inspectie internationale
aplicarea procedurilor de supraveghere a traficului vehiculelor, prevazute de
Conventie.
Art. 16
In afara obiectivelor de control specifice diferitelor companii/societati,
platforme, instalatii, precizate la art. 7 - 15, corpul de control mai executa
urmatoarele activitati:
a) verifica daca conducatorii persoanelor juridice respective au desemnat
personalul din subordine insarcinat cu aplicarea prevederilor legii, persoana
de contact cu ANCEX si inlocuitorul acesteia si daca le-au stabilit atributii
specifice;
b) identifica eventualele situatii de nerespectare a prevederilor legii si
ale normelor metodologice de aplicare a acesteia, conform art. 2 alin. (1), si
stabileste sau propune masurile corespunzatoare.
CAP. 4
Etapele si desfasurarea controlului prin inspectii
Art. 17
Pregatirea controlului prin inspectii cuprinde urmatoarele activitati:
a) stabilirea echipei de control;
b) redactarea si aprobarea documentelor necesare desfasurarii controlului
si a mandatului echipei de control (anexa nr. 3);
c) redactarea si transmiterea faxului sau a notei telefonice catre persoana
juridica ce urmeaza a fi controlata, cu cel putin 24 de ore inainte de
inceperea controlului, in functie de complexitatea acestuia;
d) cunoasterea documentara a activitatilor persoanei juridice ce urmeaza a
fi controlata si pregatirea actelor normative si a documentelor ce vor fi
folosite de echipa de control;
e) intocmirea documentelor de deplasare;
f) solicitarea de participare la control, dupa caz, cu aprobarea
presedintelui ANCEX, a unor experti de la alte institutii abilitate.
Art. 18
Desfasurarea activitatii de control prin inspectii cuprinde urmatoarele
etape:
a) intalnirea de deschidere;
b) controlul propriu-zis;
c) finalizarea activitatii de control;
d) analizarea cu reprezentantii persoanei juridice controlate a
constatarilor, concluziilor si masurilor preconizate;
e) intocmirea actelor de control.
Art. 19
La intalnirea de deschidere cu participarea directorului/managerului, a
persoanei de contact si a altor persoane desemnate, se executa urmatoarele
activitati:
a) prezentarea membrilor echipei de control, a mandatului de control si a
documentelor de identitate;
b) informare asupra tematicii controlului;
c) prezentarea reprezentantilor persoanei juridice controlate si a unei
informari referitoare la situatia instalatiei sau domeniului care face obiectul
controlului;
d) inregistrarea in registrul unic de control, in conformitate cu
prevederile Legii nr. 252/2003;
e) reamintirea drepturilor ce revin persoanelor controlate [anexa nr. 1a)]
si a obligatiilor ce revin acestora conform art. 27 din lege [anexa nr. 1b)];
f) stabilirea programului de desfasurare a activitatii si a persoanelor ce
vor fi consultate.
Art. 20
Controlul propriu-zis cuprinde urmatoarele activitati:
a) verificarea documentelor si a registrelor (evidentelor) de productie;
b) verificarea instructajului premergator inspectiei si a modului de
prezentare a acestuia la platformele/instalatiile inspectabile OIAC;
c) vizitarea spatiilor de productie, instalatiilor, spatiilor de depozitare
a materiilor prime si a produselor finite;
d) executarea verificarilor specifice activitatilor desfasurate de persoana
juridica controlata, conform cap. III;
e) solicitarea efectuarii unor analize in laboratorul platformei sau a
recoltarii de probe, daca se considera necesar;
f) executarea, la solicitarea echipei de control, a unor operatiuni
tehnologice, daca acestea sunt necesare edificarii in legatura cu obiectivele
controlului;
g) executarea de fotografii sau inregistrari video, daca echipa de control
considera necesar. In acest caz, cate un set de fotografii/inregistrari video
va fi preluat de echipa de control, iar un alt set va ramane la persoana
juridica controlata.
Art. 21
In cazul efectuarii de analize in laboratorul platformei, acestea se vor
desfasura in prezenta unui membru al echipei de control.
Art. 22
In cazul recoltarii unor probe pentru analize la un laborator desemnat de
ANCEX, operatiunea va fi efectuata de o persoana care deserveste instalatia, in
prezenta unui membru al echipei de control. Se vor recolta doua probe identice
ce se sigileaza de echipa de control; una se preia de echipa, alta ramane in
pastrare la instalatie pana la comunicarea aprobarii raportului cu rezultatele
controlului.
Art. 23
Finalizarea activitatii de control consta in concretizarea constatarilor
si, dupa caz, a propunerilor de masuri pentru conformarea cu dispozitiile legii
si ale normelor metodologice de aplicare.
Art. 24
(1) Analiza, cu reprezentantii persoanei juridice controlate, a
constatarilor si a masurilor preconizate se face in scopul clarificarii tuturor
aspectelor obiectivului de control.
(2) In cadrul activitatii desfasurate conform alin. (1) se vor analiza si
punctele de vedere si argumentele prezentate de reprezentantii persoanei
juridice controlate.
(3) In urma analizei, pe baza datelor, documentelor si argumentelor
prezentate de reprezentantii persoanei juridice controlate, daca este cazul,
echipa de inspectie poate reevalua constatarile si recomandarile.
Art. 25
(1) Intocmirea actelor de control reprezinta inscrierea sintezei
constatarilor si recomandarilor facute, pe baza insusirii acestora de catre
fiecare membru al echipei de control.
(2) Actele de control pe care le intocmeste echipa de control la sediul
persoanei juridice controlate sunt:
a) procesul-verbal de control;
b) procesul-verbal de constatare a contraventiei, in situatia in care s-au
constatat incalcari ale legii care, potrivit prevederilor acesteia, constituie
contraventie, la care se anexeaza instiintarea de plata;
c) procesul-verbal de ridicare de documente in original, fotografii,
inregistrari video si probe recoltate pentru analiza.
Art. 26
(1) Procesul-verbal de control va consemna denumirea persoanei juridice controlate
si reprezentantii legali ai acesteia care au participat la control, cu
mentionarea functiilor, compunerea echipei de control, perioada controlului si
perioada controlata, obiectivul controlului conform mandatului de control,
constatarile si masurile preconizate.
(2) Procesul-verbal de control intocmit conform anexei nr. 4 se semneaza pe
fiecare pagina atat de membrii echipei de control, cat si de
managerul/directorul, persoana de contact si, eventual, de alti reprezentanti
ai persoanei juridice controlate care au participat la activitatea de control
si se stampileaza pe fiecare pagina cu stampila persoanei juridice controlate.
Art. 27
(1) Faptele care constituie contraventii, conform dispozitiilor art. 53 din
lege, si cuantumul amenzilor sunt prezentate in anexa nr. 2.
(2) Contraventiile se constata si se aplica de catre corpul de control al
ANCEX si se consemneaza in procesul-verbal de constatare a contraventiei.
(3) Stabilirea cuantumului amenzii contraventionale intre limitele prevazute
de lege se face tinandu-se seama de gravitatea faptei, cu acordul presedintelui
ANCEX.
Art. 28
(1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei, intocmit in conformitate
cu dispozitiile cap. II din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare,
va cuprinde denumirea, sediul, numarul de inmatriculare la registrul comertului
si codul fiscal ale persoanei juridice controlate, datele de identificare a
persoanei care o reprezinta, consemnarea fidela a faptelor constatate,
documentele si starile de fapt din care rezulta situatiile respective,
precizarile, observatiile si eventualele obiectii ale reprezentantului legal al
persoanei juridice controlate, limitele amenzii prevazute de lege si cuantumul
amenzii aplicate, posibilitatea achitarii pe loc sau in termen de cel mult 48
de ore de la data incheierii procesului-verbal de constatare a contraventiei a
jumatate din minimul amenzii prevazute in lege.
(2) Procesul-verbal de constatare a contraventiei se intocmeste conform
anexei nr. 5, in doua exemplare inregistrate la ANCEX, se semneaza pe fiecare
pagina de membrii echipei de control ca agenti constatatori si de
reprezentantul legal al persoanei juridice controlate, care va aplica stampila
companiei pe fiecare pagina a acestuia.
(3) Instiintarea de plata conform anexei nr. 6 va cuprinde cuantumul
amenzii aplicate, suma ce se poate achita in termen de cel mult 48 de ore de la
data incheierii procesului-verbal de constatare a contraventiei si termenul de
depunere a chitantei de plata.
(4) Un exemplar al procesului-verbal de constatare a contraventiei,
impreuna cu instiintarea de plata, ramane la reprezentantul legal al persoanei
juridice controlate, facandu-se mentiune despre aceasta in cuprinsul sau. Al
doilea exemplar se preia de catre echipa de control.
Art. 29
Procesul-verbal de ridicare de documente in original, fotografii,
inregistrari video si probe recoltate pentru analiza se incheie in doua
exemplare, semnate de membrii echipei de control, de reprezentantul legal al
persoanei juridice controlate, se stampileaza si se inregistreaza la sediul
persoanei juridice controlate. Un exemplar se preia de echipa de control si cel
de-al doilea exemplar ramane la sediul persoanei juridice controlate.
CAP. 5
Valorificarea activitatii de control prin inspectie
Art. 30
Dupa revenirea echipei de control la sediul ANCEX, aceasta intocmeste
urmatoarele documente:
a) raportul de control;
b) nota de constatare, numai in situatia in care realitatea faptelor,
starilor sau situatiilor constatate urmeaza a fi stabilita de organul de
urmarire penala.
Art. 31
(1) Raportul de control se intocmeste de catre echipa de control in termen
de cel mult 3 zile lucratoare de la data intoarcerii din activitatea de
control.
(2) In continutul raportului de control se mentioneaza:
a) numarul mandatului si obiectivele controlului, conform acestuia;
b) componenta echipei de control;
c) persoana juridica controlata;
d) reprezentantii persoanei juridice controlate (conducatorul companiei,
persoana de contact, alti reprezentanti care au participat la activitatea de
control);
e) perioada desfasurarii controlului si perioada controlata;
f) rezultatele controlului, concluziile si masurile stabilite/propuse;
g) prezentarea in detaliu a faptelor ce reprezinta incalcari ale
dispozitiilor legii si care constituie contraventii sau infractiuni si, dupa
caz, cuantumul amenzii aplicate.
(3) Raportul de control mai poate cuprinde propuneri referitoare la:
a) eliberarea autorizatiei de functionare a instalatiei si/sau a
laboratorului pentru producerea substantelor chimice inscrise in lista nr. 1
din anexa nr. 1 la lege, atunci cand controlul prin verificare s-a facut in
urma unei cereri de autorizare;
b) continuarea documentarii asupra unor aspecte constatate si ramase de
clarificat la sediul ANCEX sau de catre alte organe abilitate;
c) extinderea controlului si la alte societati/platforme;
d) valorificarea concluziilor controlului in cadrul ANCEX pentru
imbunatatirea normelor metodologice de aplicare a prevederilor legii si a
activitatilor de implementare a Conventiei;
e) sesizarea Ministerului Public, in cazul constatarii unor incalcari ale
dispozitiilor legii, care pot constitui infractiuni.
(4) La raportul de control se anexeaza procesul-verbal de control intocmit
conform art. 26 si, dupa caz, procesul-verbal de constatare a contraventiei
conform art. 29 si/sau proiectul notei de constatare intocmite conform art. 32.
(5) Raportul de control se prezinta spre aprobare presedintelui ANCEX.
Art. 32
(1) Nota de constatare reprezinta un document unilateral intocmit de ANCEX
in care se consemneaza, in detaliu, faptele, starile si situatiile a caror
realitate urmeaza sa fie stabilita de organul de urmarire penala.
(2) Intocmirea notei de constatare se face cu respectarea concluziilor si
propunerilor din raportul de control aprobat de presedintele ANCEX.
(3) Nota de constatare aprobata de presedintele ANCEX se transmite
Ministerului Public, in aplicarea dispozitiilor art. 59 alin. (1) din lege,
conform carora urmarirea penala se efectueaza in mod obligatoriu de procuror.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 33
Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1a)
la normele metodologice
DREPTURILE PERSOANELOR CONTROLATE
In cazul efectuarii activitatilor de control, persoanele controlate au
urmatoarele drepturi:
1. Control prin monitorizarea datelor de productie, prelucrare, consum,
import si export in baza declararii acestora
a) sa furnizeze, din proprie initiativa, in termen de cel mult 10 zile de
la trimiterea declaratiilor, date suplimentare pentru completarea unor date din
acestea;
b) sa transmita, din proprie initiativa, in termen de cel mult 10 zile de
la trimiterea declaratiilor, declaratii rectificative pentru corectarea unor
date;
c) sa participe la lamurirea unor aspecte neclare din declaratiile
transmise;
d) sa faca propuneri privind perfectionarea procedurilor de intocmire si
transmitere a declaratiilor, in conditiile legii.
2. Control prin inspectii la fata locului
a) sa asiste, prin persoana de contact si alte persoane desemnate, la toate
activitatile de control;
b) sa protejeze documentele si informatiile cu caracter confidential,
inclusiv instalatiile si echipamentele care nu au legatura cu scopul
controlului;
c) sa furnizeze date si documente pentru lamurirea aspectelor constatate si
dovedirea respectarii prevederilor legii si ale normelor metodologice de
aplicare a acestora;
d) sa pastreze cate un set din fotografiile, inregistrarile video si
probele recoltate pentru analize, privind elemente relevante din instalatii,
pana la elucidarea tuturor aspectelor legate de acestea;
e) sa ia cunostinta anterior semnarii despre rezultatele controlului si sa
formuleze obiectii cu privire la continutul actului de control;
f) sa detina cate un exemplar din procesul-verbal de control si, dupa caz,
din procesul-verbal de constatare a contraventiei;
g) sa faca plangere impotriva procesului-verbal de constatare a
contraventiei si de aplicare a sanctiunii, in termen de 15 zile de la primirea acestuia;
h) sa faca propuneri pentru perfectionarea procedurilor de control, in
conditiile legii.
ANEXA 1b)
la normele metodologice
OBLIGATIILE
persoanelor controlate, in conformitate cu dispozitiile art. 27 din Legea nr.
56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea
dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea
acestora, republicata
Art. 27
In cazul efectuarii activitatilor de control, prin inspectii la fata
locului, persoanele controlate au urmatoarele obligatii:
a) prezinta echipei de inspectie datele necesare desfasurarii inspectiei,
referitoare la caracteristicile platformei sau instalatiei, activitatile
desfasurate, masurile de siguranta, administrative si de logistica;
b) executa, la cerere, operatiuni tehnologice in instalatia controlata;
c) pun, la cerere, la dispozitia inspectorilor, documentatii relevante
pentru scopul inspectiei;
d) permit inspectorilor sa solicite personalului platformei sau al
instalatiei informatiile necesare stabilirii faptelor relevante pentru
obiectivul inspectiei, putand obiecta la intrebarile considerate nerelevante
fata de acest obiectiv;
e) pun la dispozitie echipamentul de protectie necesar desfasurarii
inspectiei sau permit folosirea echipamentului adus de echipa de inspectie,
daca acesta corespunde specificului instalatiei;
f) asigura instalarea si functionarea aparaturii si sistemelor de
supraveghere continua, pe care le pun la dispozitie sau care sunt aduse de
echipa de inspectie;
g) permit, la solicitarea inspectorilor, fotografierea si/sau inregistrarea
video, de catre reprezentantii lor sau ai Agentiei, a unor elemente relevante
din instalatie, cu respectarea prevederilor legale privind masurile de
manipulare a inregistrarilor, in conformitate cu caracterul secret al acestora;
h) asigura, la cererea si in prezenta inspectorilor, recoltarea de probe si
analizarea acestora, daca dispun de conditiile necesare; retin mostre din probele
luate si permit transferul probelor pentru analize chimice la laboratoare
desemnate de Agentie sau de Organizatie;
i) participa la prezentarea, de catre echipa de inspectie, a rezultatelor
preliminare ale inspectiei, contribuie la clarificarea eventualelor
neconcordante si solicita furnizarea, in scris, de catre echipa de inspectie, a
rezultatelor preliminare, a listei probelor luate si a documentelor retinute.
ANEXA 2
la normele metodologice
FAPTELE
care constituie contraventii si cuantumurile amenzilor conform dispozitiilor
art. 53 din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind
interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si
distrugerea acestora, republicata
Art. 53
(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza urmatoarele fapte:
a) transmiterea declaratiilor si notificarilor prevazute la art. 7 - 14 cu
intarziere de pana la 30 de zile, cu amenda de la 100.000.000 lei la
300.000.000 lei;
b) transmiterea declaratiilor prevazute la art. 7 - 14 cu intarziere de
peste 30 de zile, precum si transmiterea de date incomplete sau in
neconcordanta cu activitatea desfasurata, cu amenda de la 300.000.000 lei la
500.000.000 lei;
c) neindeplinirea obligatiei de a transmite declaratiile conform
prevederilor prezentei legi, daca aceasta nu aduce prejudicii grave
indeplinirii obligatiilor Romaniei catre Organizatie, cu amenda de la
500.000.000 lei la 1.000.000.000 lei;
d) refuzul de a permite accesul membrilor corpului de control al Agentiei
la obiectivele si instalatiile care fac obiectul prezentei legi, impiedicarea
in orice mod a acestora de a-si exercita atributiile legale, precum si
ascunderea unor date si informatii relevante referitoare la acestea, cu amenda
de la 500.000.000 lei la 1.000.000.000 lei;
e) neindeplinirea obligatiei stabilite potrivit dispozitiilor art. 16 alin.
(2) de intocmire a normelor specifice privind evidenta operatiunilor efectuate
cu asemenea substante si pastrarea in deplina siguranta a acestora, precum si
incalcarea acestor norme, cu amenda de la 150.000.000 lei la 500.000.000 lei;
f) netransmiterea, la solicitarea in scris a Agentiei, a documentelor,
datelor si informatiilor solicitate, la termenele stabilite, cu amenda de la
50.000.000 lei la 200.000.000 lei.
(2) Sanctiunile contraventionale pot fi aplicate si persoanelor juridice.
(3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre
corpul de control al Agentiei.
(4) Contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de cel mult 48 de
ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data
comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1),
agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in
procesul-verbal.
ANEXA 3
la normele metodologice
Agentia Nationala de Control al Exporturilor
Nr. ......./............
MANDAT DE CONTROL
In conformitate cu dispozitiile art. 25 din Legea nr. 56/1997 pentru
aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii,
stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata,
echipa de control, compusa din:
1. ............... - seful echipei de control, legitimatia ANCEX nr. .....;
2. ............... - membru, legitimatia ANCEX nr. .....;
3. ............... - membru, legitimatia ANCEX nr. .....,
este imputernicita sa verifice modul de aplicare si de respectare a
dispozitiilor legii mentionate la: ............................, cu sediul in
........................, incepand cu data de .............. .
Alte precizari privind obiectivele controlului:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
In conformitate cu dispozitiile art. 26 alin. (2) din legea mentionata,
echipa de control are acces neingradit la toate obiectivele, instalatiile,
echipamentele, documentele si informatiile necesare pentru verificarea modului
de respectare a prevederilor Conventiei si ale legii.
Presedintele ANCEX,
...................
ANEXA 4
la normele metodologice
Agentia Nationala de Control al Exporturilor
PROCES-VERBAL DE CONTROL
Incheiat astazi, ........., ora ..., in localitatea ....................,
cu ocazia controlului efectuat in baza Mandatului de control nr. ..... din
.......
la ............................................,
(denumirea persoanei juridice controlate)
cu sediul in ............................, str. ...............................
nr. ...., sectorul/judetul ..............., inregistrata la registrul
comertului la nr. ..................., cod fiscal .........................,
reprezentata de ...................................., in calitate de
......................, legitimat/legitimata cu C.I. (B.I.) seria ....... nr.
...., eliberat/eliberata de ............. la data de .........., CNP
................... .
La activitatea de control, din partea persoanei juridice controlate au mai
participat urmatoarele persoane (cu mentionarea functiei):
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Echipa de control a ANCEX a fost compusa din:
........................................ - seful echipei de control;
........................................ - membru;
........................................ - membru.
Perioada controlului ..........................................
Perioada controlata ...........................................
Obiectivele controlului conform mandatului de control:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Constatari:
________________________________________________________________________________
Echipa de control, semnaturi Reprezentantii unitatii controlate,
semnaturi
________________________________________________________________________________
Seful echipei: Directorul/managerul:
Membru: Persoana de contact: L.S.
Membru Alte persoane desemnate:
________________________________________________________________________________
Recomandari:
Alte mentiuni:
1. Prin semnarea procesului-verbal de control se recunoaste restituirea
originalelor documentelor puse la dispozitie echipei de control ANCEX.
2. Cu ocazia controlului au fost/nu au fost efectuate ....... inregistrari
fotografice sau video. Un set al inregistrarilor fotografice sau video a fost
depus si inregistrat la sediul persoanei juridice controlate.
3. Cu ocazia controlului au fost/nu au fost recoltate probe pentru analize
la un laborator desemnat de ANCEX.
4. Procesul-verbal de control are ..... file, ....... anexa/anexe,
continand un numar de ........ file, a fost incheiat in 2 exemplare, dintre
care un exemplar s-a retinut de catre ANCEX. Procesul-verbal de control a fost
inregistrat la sediul persoanei juridice controlate cu nr. ..... din ........ .
________________________________________________________________________________
Echipa de control | Reprezentantii persoanei juridice
| controlate
Prenumele si numele Functia Semnatura |Prenumele si numele Functia
Semnatura
________________________________________|_______________________________________
| Directorul/
| managerul:
________________________________________|_______________________________________
| Persoana
| de contact: L.S.
________________________________________|_______________________________________
|
|
________________________________________|_______________________________________
Sediul: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1 - 3, Corp A1,
sector 5, Bucuresti
Tel.: 021-311 20 83, Fax: 021-311 12 65 Website: www.ancex.ro si
www.export-control.ro
ANEXA 5
la normele metodologice
Agentia Nationala de Control al Exporturilor
Nr. ......... din ...............
PROCES-VERBAL
de constatare a contraventiei
Incheiat astazi, ............, ora ..., in localitatea .................,
cu ocazia controlului efectuat in baza Mandatului de control nr. .......... din
.............. al presedintelui Agentiei Nationale de Control al Exporturilor
(ANCEX) la ......................................................, cu sediul in
..............., str. .............. nr. ...., sectorul/judetul ............. .
Agenti constatatori:
....................., legitimatie ANCEX nr. .......;
....................., legitimatie ANCEX nr. .......;
....................., legitimatie ANCEX nr. ...... .
Descrierea faptelor
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Faptele au fost savarsite la data de ........, in locul ...................
si in conformitate cu prevederile Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea
prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii
si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, constituie
contraventii prevazute la art. .......... .
Agenti constatatori, Reprezentant contravenient, Martor,
.................... ........................... ............
(semnatura) (semnatura) (semnatura)
De savarsirea acestor fapte se face vinovat contravenientul
......................., cu sediul in localitatea ............................,
str. .............. nr. ...., sectorul/judetul ..................., inregistrat
la registrul comertului la nr. .... din ..............., avand codul fiscal/CUI
nr. ........................, reprezentat prin ...........................,
avand functia de .............. la ............................, nascut la data
de ............, in localitatea ......................., sectorul/judetul
.........., fiul lui ........... si al ..........., domiciliat in localitatea
................, sectorul/judetul ................., str. ....................
nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ...., legitimat cu C.I. (B.I.) seria .....
nr. ........., eliberat/eliberata la data de ............., de catre
...................., CNP .......................... .
Pentru faptele constatate, care reprezinta contraventii, se aplica
urmatoarele sanctiuni:
...........................................................................
...........................................................................
..........................................................................,
(se inscriu limitele prevazute de lege si cuantumul amenzii aplicate
pentru fiecare contraventie)
in suma totala de ............... (...........................), conform art.
53 alin. (1) lit. .... din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor
Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii
armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, care se varsa in contul
nr. 20.22.01.03 deschis la trezoreria teritoriala a Ministerului Finantelor
Publice.
Conform art. 53 alin. (4) din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea
prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii
si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, in termen de
48 de ore de la incheierea prezentului proces-verbal contravenientul poate
achita jumatate din minimul amenzii in suma de ........... (...........).
Dovada achitarii se va depune la sediul ANCEX din Bucuresti, Calea 13
Septembrie nr. 1 - 3, corp A1, etaj III, sectorul 5, in termen de 15 zile de la
data comunicarii prezentului proces-verbal. In caz contrar, se va proceda la
executare silita, conform prevederilor legale.
Alte mentiuni:
Contravenientul are urmatoarele obiectii:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Contravenientul a primit instiintarea de plata pentru suma de .................
(...........................................) lei.
Contravenientul/reprezentantul legal nu a semnat procesul-verbal din cauza
ca (refuza, nu poate, nu este de fata) ...................................... .
De fata a fost martor .................., avand functia de ...............,
la ............, nascut la data de ........., in localitatea .................,
sectorul/judetul ..........., fiul lui .................. si al ..............,
domiciliat in localitatea ..................., sectorul/judetul ..............,
str. .......... nr. ....., bl. ...., sc. ..., ap. ..., legitimat cu C.I. (B.I.)
seria ....... nr. ......., eliberat/eliberata la data ................... de
catre ..................., CNP ................... .
Procesul-verbal nu a fost semnat de martor, deoarece
...........................................................................
......................................................................... .
Impotriva prezentului proces-verbal se poate face plangere in termen de 15
zile de la data comunicarii acestuia. Plangerea insotita de copia
procesului-verbal se va depune la sediul ANCEX.
Prezentul proces-verbal are ....... anexe continand ......... file si a
fost incheiat in 2 (doua) exemplare, dintre care un exemplar s-a inmanat (se va
transmite) contravenientului.
Agenti constatatori, Reprezentant contravenient, Martor,
.................... ........................... ............
(semnatura) (semnatura) (semnatura)
Sediul: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1 - 3, Corp A1,
sector 5, Bucuresti
Tel.: 021-311 20 83, Fax: 021-311 12 65 Website: www.ancex.ro si www.export-control.ro
ANEXA 6
la normele metodologice
Agentia Nationala de Control al Exporturilor
INSTIINTARE DE PLATA
..................................., cu sediul social in .................,
(denumirea persoanei juridice)
str. ........................ nr. ......., sectorul/judetul ..................,
inregistrata la registrul comertului la nr. ......................, avand codul
fiscal/CUI nr. ............................. .
Conform Procesului-verbal de constatare a contraventiei nr. ..............,
incheiat la data de ............, s-a stabilit drept amenda suma de ...........
(............................) lei.
In situatia achitarii amenzii in termen de 48 de ore de la incheierea
procesului-verbal de constatare a contraventiei, suma de plata este de
............ (.......................) lei.
Amenda se achita in contul nr. 20.22.01.03 deschis la trezoreria
teritoriala a Ministerului Finantelor Publice.
Copia chitantei de plata se va depune la sediul ANCEX din Bucuresti,
Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1 - 3, corp A1, etaj III,
sectorul 5,
pana la data de .................................................. .
(15 zile de la data incheierii procesului-verbal
de constatare a contraventiei)
In caz de neplata a obligatiilor se va trece la executarea silita.
Data .....................
Agenti constatatori,
(numele, prenumele si semnatura)
...................................
...................................
Sediul: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1 3, Corp A1,
sector 5, Bucuresti
Tel.: 021 311 20 83, Fax: 021 311 12 65 Website: www.ancex.ro si www.export
control.ro