Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 109 din  3 martie 2004

pentru aprobarea Normelor metodologice privind controlul respectarii dispozitiilor Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata

ACT EMIS DE: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE


SmartCity3

              AGENTIA NATIONALA DE CONTROL AL EXPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 228 din 16 martie 2004

    In conformitate cu dispozitiile art. 5 alin. (2) si alin. (6) lit. a), c), h) si k), precum si ale art. 61 din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata,

    presedintele Agentiei Nationale de Control al Exporturilor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind controlul respectarii dispozitiilor Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    Presedintele Agentiei Nationale
                      de Control al Exporturilor,
                           Nineta Barbulescu,
                            secretar de stat

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
privind controlul respectarii dispozitiilor Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) In conformitate cu dispozitiile art. 5 din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, denumita in continuare lege, Agentia Nationala de Control al Exporturilor, denumita in continuare ANCEX, asigura controlul producerii, folosirii, importului si exportului de substante chimice toxice si precursori ai acestora, precum si al instalatiilor relevante prevazute de Conventia privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, denumita in continuare Conventie, astfel incat activitatile respective sa se desfasoare in conformitate cu dispozitiile legii.
    (2) Prezentele norme metodologice sunt elaborate cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare, in ceea ce priveste constatarea si sanctionarea contraventiilor.
    (3) Prezentele norme metodologice stabilesc obiectivele, precum si modul de desfasurare a controlului asupra indeplinirii dispozitiilor legii.
    (4) Controlul, conform alin. (1), se asigura prin:
    a) monitorizarea datelor de productie, prelucrare, consum, import si export pentru instalatiile si substantele prevazute de lege, in baza declararii acestora;
    b) inspectiile la fata locului la companiile/societatile, platformele, instalatiile, laboratoarele si obiectivele in legatura cu substantele inscrise in liste, precum si la instalatiile relevante, prevazute de Conventie.
    Art. 2
    (1) Scopul controlului il constituie verificarea respectarii legii si a legislatiei secundare, dupa cum urmeaza:
    a) Normele metodologice de declarare a substantelor chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, si de autorizare a instalatiilor pentru producerea acestor substante;
    b) Normele metodologice de intocmire si transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata;
    c) Ghidul de desfasurare a inspectiilor internationale ale Organizatiei pentru Interzicerea Armelor Chimice.
    (2) Substantele chimice inscrise in listele din anexa nr. 1 la lege, fiind considerate, dupa caz, produse militare sau cu dubla utilizare, conform art. 21 alin. (1) din lege, la controlul activitatilor de comert exterior cu aceste substante se va urmari si modul de respectare a prevederilor legislatiei din domeniul controlului exporturilor de produse si tehnologii militare sau cu dubla utilizare aplicabile acestora, dupa cum urmeaza:
    a) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice;
    b) Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse si tehnologii cu dubla utilizare.
    Art. 3
    In cadrul activitatilor de control prin inspectii la fata locului, membrii echipei de control vor manifesta deplina corectitudine si impartialitate.

    CAP. 2
    Obiectivele si desfasurarea controlului prin monitorizarea datelor de productie, prelucrare, consum, import si export, transmise prin declaratiile anuale

    Art. 4
    In conformitate cu dispozitiile art. 7 - 14 din lege, la ANCEX trebuie sa fie transmise urmatoarele declaratii:
    a) de la instalatii si/sau laboratoare pentru producerea substantelor inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege:
    - declaratii anuale detaliate cu privire la activitatile desfasurate in anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
    - declaratii anuale detaliate cu privire la activitatile prevazute pentru anul calendaristic urmator: pana la 1 septembrie;
    b) de la persoanele care detin si utilizeaza substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege:
    - declaratii anuale detaliate cu privire la activitatile desfasurate in anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
    c) de la persoanele care desfasoara programe pentru scopuri de protectie:
    - informatii privind programele prevazute pentru anul calendaristic urmator: pana la 1 octombrie;
    d) de la persoanele care importa sau exporta substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege:
    - declaratia prealabila: cu cel putin 60 de zile inainte de efectuarea operatiunii.
    Pentru saxitoxina, transferata in scopuri medicale, in cantitati de 5 mg sau mai mici, declaratia se face in perioada transferului;
    - declaratie detaliata cu privire la operatiunile efectuate in anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
    e) de la platforme cuprinzand una sau mai multe instalatii care au produs, prelucrat sau consumat in anul calendaristic precedent ori care anticipeaza ca vor produce, prelucra sau consuma in anul calendaristic urmator substante chimice inscrise in lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege, peste urmatoarele praguri cantitative:
    - 0,5 kg pentru BZ (nr. crt. 3);
    - 50 kg pentru amiton (nr. crt. 1) si PFIB (nr. crt. 2);
    - 500 kg pentru precursori (nr. crt. 4 - 14):
        - declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
        - declaratii anuale cu privire la activitatile prevazute pentru anul calendaristic urmator: pana la 1 septembrie;
    f) de la persoanele care au importat sau exportat substante chimice inscrise in lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege:
    - declaratii anuale cu privire la operatiunile desfasurate in anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
    g) de la platforme cuprinzand una sau mai multe instalatii care au produs in anul calendaristic anterior ori se anticipeaza ca vor produce in anul calendaristic urmator mai mult de 20 tone dintr-o substanta inscrisa in lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege:
    - declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
    - declaratii anuale cu privire la activitatile prevazute pentru anul calendaristic urmator: pana la 1 septembrie;
    h) de la persoanele care au importat sau exportat substante chimice inscrise in lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege:
    - declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
    i) de la platforme care au produs prin sinteza in anul calendaristic precedent mai mult de 100 tone substante organice definite, neinscrise in liste, cu exceptia platformelor care produc in exclusivitate explozivi sau hidrocarburi:
    - declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
    j) de la platforme cuprinzand una sau mai multe instalatii care au produs fiecare prin sinteza in cursul anului calendaristic precedent mai mult de 10 tone dintr-o substanta organica definita, neinscrisa in liste si care contine elementele fosfor, sulf sau fluor (numita substanta PSF):
    - declaratii anuale cu privire la activitatile desfasurate in anul calendaristic precedent: pana la 1 februarie;
    k) de la persoanele care detin substante pentru combaterea dezordinilor publice, in situatia modificarii elementelor din declaratia initiala:
    - declaratie cu modificarile la declaratia initiala: cu 60 de zile inainte ca acestea sa devina efective.
    Art. 5
    Activitatea de analiza a declaratiilor transmise ANCEX se executa in cadrul Directiei produse si tehnologii cu dubla utilizare si vizeaza urmatoarele obiective:
    a) daca acestea au fost intocmite si transmise la termen si in conformitate cu prevederile Normelor metodologice de intocmire si transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, si ale Normelor metodologice de declarare a substantelor chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, si de autorizare a instalatiilor pentru producerea acestor substante, in conformitate cu prevederile acestei legi;
    b) concordanta dintre activitatile specificate in declaratia cu privire la activitatile prevazute si cele desfasurate, consemnate in ultima declaratie;
    c) incadrarea tipurilor si cantitatilor produse de substante chimice in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, in limitele prevazute in autorizatia de functionare;
    d) concordanta datelor de import/export raportate in declaratiile anuale cu cele din licente si, dupa caz, declaratii vamale, factura externa, nota de intrare-receptie, documentele de transport international, actualitatea datelor generale de identificare a companiei/societatii, platformei, instalatiei, inclusiv a celor referitoare la persoana de contact si inlocuitorul acesteia.
    Art. 6
    (1) In situatia in care la analiza declaratiilor se identifica unele neclaritati sau neconcordante, se solicita clarificarile necesare din partea persoanei juridice controlate, prin persoana de contact. Daca neclaritatile sau neconcordantele persista, precum si atunci cand declaratiile au fost transmise cu intarziere, fapta care constituie contraventie, se executa un control prin inspectie la fata locului, conform prevederilor cap. III, urmand a se stabili masurile si/sau sanctiunile corespunzatoare.
    (2) Dupa elucidarea tuturor neclaritatilor si neconcordantelor, declaratiile primite la ANCEX reprezinta baza intocmirii, in cadrul Directiei produse si tehnologii cu dubla utilizare, a declaratiilor nationale ce se transmit la Organizatia pentru Interzicerea Armelor Chimice, denumita in continuare OIAC.
    (3) Dupa terminarea fiecarei etape de analizare a declaratiilor, pana la 30 martie si, respectiv, 30 octombrie, Directia produse si tehnologii cu dubla utilizare intocmeste un raport cu concluziile rezultate din aceasta activitate si propunerile corespunzatoare. Raportul se prezinta spre aprobare presedintelui ANCEX.

    CAP. 3
    Domeniile si obiectivele controlului prin inspectii

    Art. 7
    (1) Fac obiectul verificarii in vederea autorizarii si verificarilor sistematice urmatoarele instalatii:
    a) instalatia unica la scara redusa pentru producerea substantelor inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege;
    b) instalatia pentru producerea substantelor inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, in scopuri de protectie;
    c) instalatii si/sau laboratoare pentru producerea substantelor inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, pentru scopuri de cercetare, medicale sau farmaceutice.
    (2) La verificarea in vederea autorizarii instalatiilor mentionate la alin. (1) se va urmari, in principal:
    a) conformitatea datelor inscrise in dosarul de autorizare cu situatia de la fata locului;
    b) daca instalatia si/sau laboratorul corespund prevederilor legii in privinta tipului respectiv de instalatie/laborator;
    c) daca aplicarea normelor specifice privind evidenta operatiunilor cu substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, elaborate in conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) lit. a) din lege, asigura excluderea oricaror posibilitati de sustragere si de folosire in alte scopuri decat cele neinterzise a substantelor inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege.
    (3) La verificarile sistematice ale instalatiilor mentionate la alin. (1) se va urmari daca:
    a) autorizatia de functionare este in termenul de valabilitate aprobat;
    b) declaratiile privind cantitatile de substante chimice produse sunt corecte si daca nu au fost depasite cantitatile prevazute in autorizatia de functionare;
    c) cantitatea produsa din fiecare substanta si cantitatea totala detinuta sau prevazuta a fi detinuta la sfarsitul anului calendaristic corespund nivelurilor maxime inscrise in autorizatia de functionare;
    d) s-au produs si alte substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, in afara celor prevazute in autorizatia de functionare;
    e) sunt respectate conditiile stabilite la art. 17 alin. (2) din lege referitoare la vasele de reactie de la instalatia unica la scara redusa;
    f) este asigurata respectarea normelor specifice privind evidenta operatiunilor efectuate cu substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, in vederea excluderii oricaror posibilitati de sustragere ori de folosire a acestor substante in scopuri interzise.
    Art. 8
    La verificarile instalatiilor si/sau laboratoarelor care detin si utilizeaza substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege pentru scopuri neinterzise se va urmari daca:
    a) declaratiile privind substantele chimice detinute sunt corecte;
    b) au fost intocmite norme specifice privind evidenta operatiunilor efectuate cu substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, in vederea excluderii oricaror posibilitati de sustragere ori de folosire a acestor substante in scopuri interzise, si daca au fost supuse spre aprobare ANCEX;
    c) evidenta operatiunilor efectuate cu substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege este corecta si in conformitate cu normele specifice.
    Art. 9
    (1) La verificarea activitatilor companiilor/societatilor care importa sau exporta substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege se va urmari daca operatiunile efectuate s-au desfasurat in conformitate cu dispozitiile legii si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999.
    (2) In plus, fata de obiectivul prevazut la alin. (1), se verifica daca:
    a) a fost transmisa la ANCEX declaratia prealabila asupra operatiunii, cu cel putin 60 de zile inainte de efectuarea acesteia, cu exceptia transferurilor de saxitoxina in cantitati de 5 miligrame sau mai mici, destinata scopurilor medicale, care se declara inaintea efectuarii operatiunii;
    b) concorda datele din declaratia prealabila cu cele din declaratia anuala si cu cele din autorizatiile, licentele si, dupa caz, declaratiile vamale, factura externa, nota de intrare-receptie, documentele de transport international;
    c) declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen si in conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de declarare a substantelor chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, si de autorizare a instalatiilor pentru producerea acestor substante.
    Art. 10
    La verificarea activitatilor companiilor/societatilor, platformelor care produc, prelucreaza sau consuma substante chimice inscrise in lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege, peste pragurile prevazute de lege, mentionate la art. 4 lit. e) din prezentele norme metodologice, se va urmari:
    a) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen si in conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata;
    b) concordanta datelor din declaratiile anuale cu datele din evidentele de productie ale instalatiilor/sectiilor si ale companiei/societatii, platformei;
    c) inexistenta situatiilor de deturnare a substantelor chimice inscrise in lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege pentru alte scopuri decat cele neinterzise;
    d) absenta oricarei substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, cu exceptia situatiilor in care compania/societatea, platforma detine o instalatie autorizata pentru producerea unor astfel de substante;
    e) daca in documentele de livrare a substantelor chimice catre beneficiarii din tara s-a facut mentiunea ca acestea se supun prevederilor legii.
    Art. 11
    (1) La verificarea activitatilor companiilor/societatilor care importa sau exporta substante chimice inscrise in lista nr. 2 din anexa nr. 1 la lege se va urmari daca operatiunile efectuate s-au desfasurat in conformitate cu dispozitiile legii si, dupa caz, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 sau ale Legii nr. 387/2003.
    (2) In plus, fata de obiectivul prevazut la alin. (1), se verifica:
    a) concordanta datelor de import/export raportate in declaratiile anuale cu autorizatiile/certificatele de inregistrare, licentele, declaratiile vamale, factura externa, nota de intrare-receptie, documentele de transport international;
    b) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen in conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata.
    Art. 12
    La verificarea activitatilor companiilor/societatilor, platformelor care produc substante chimice inscrise in lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege, peste 20 tone pe an, se va urmari:
    a) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise in conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata;
    b) concordanta datelor din declaratiile anuale cu datele din evidentele de productie ale instalatiilor/sectiilor si ale companiei/societatii, platformei;
    c) absenta oricarei substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, cu exceptia situatiilor in care compania/societatea, platforma detine o instalatie autorizata pentru producerea unor astfel de substante;
    d) daca in documentele de livrare a substantelor catre beneficiarii din tara s-a facut mentiunea ca acestea se supun prevederilor legii.
    Art. 13
    (1) La verificarea activitatilor companiilor/societatilor care importa sau exporta substante chimice inscrise in lista nr. 3 din anexa nr. 1 la lege se va urmari daca operatiunile efectuate s-au desfasurat in conformitate cu dispozitiile legii si ale Legii nr. 387/2003.
    (2) In plus, fata de obiectivul prevazut la alin. (1), se verifica:
    a) concordanta datelor de import/export raportate in declaratiile anuale cu cele din certificatele de inregistrare, licentele si, dupa caz, din declaratiile vamale, facturile externe, notele de intrare-receptie, documentele de transport international;
    b) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen in conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata.
    Art. 14
    La companiile/societatile, platformele care produc prin sinteza mai mult de 100 tone pe an de substante organice definite, neinscrise in liste, cu exceptia celor care produc in exclusivitate explozivi sau hidrocarburi, precum si la companiile/societatile, platformele care cuprind una sau mai multe instalatii care produc fiecare mai mult de 10 tone pe an de substante organice definite neinscrise in liste si care contin elementele fosfor, sulf sau fluor, numite substante PSF, se verifica:
    a) daca declaratiile anuale au fost intocmite si transmise la termen in conformitate cu prevederile legii si ale Normelor metodologice de intocmire si transmitere a declaratiilor anuale industriale prevazute de Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata;
    b) concordanta datelor din declaratiile anuale cu datele nr. 1 din evidentele de productie ale instalatiilor/sectiilor si ale companiei/societatii, platformei;
    c) absenta oricarei substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, cu exceptia situatiilor in care compania/societatea, platforma detine o instalatie autorizata pentru producerea unor astfel de substante.
    Art. 15
    La companiile/societatile, platformele specificate la art. 10, 12 si 14 se va urmari si modul in care acestea sunt pregatite sa asigure primirea echipelor de inspectie internationale ale OIAC, situatie in care au urmatoarele obligatii:
    a) sa asigure, contra cost, mijloacele si serviciile necesare echipei de inspectie, transport local, comunicatii cu OIAC, interpretare, spatii de lucru, cazare, masa, asistenta medicala si alte servicii;
    b) sa asigure prevenirea divulgarii de informatii si date cu caracter secret, care nu au legatura cu obiectul inspectiei;
    c) sa asigure harti, planuri sau scheme cu indicarea obiectivelor relevante pentru obiectul inspectiei;
    d) sa intocmeasca, in limba romana si in limba engleza, instructajul premergator inspectiei;
    e) sa fie in masura sa permita echipei de inspectie internationale aplicarea procedurilor de supraveghere a traficului vehiculelor, prevazute de Conventie.
    Art. 16
    In afara obiectivelor de control specifice diferitelor companii/societati, platforme, instalatii, precizate la art. 7 - 15, corpul de control mai executa urmatoarele activitati:
    a) verifica daca conducatorii persoanelor juridice respective au desemnat personalul din subordine insarcinat cu aplicarea prevederilor legii, persoana de contact cu ANCEX si inlocuitorul acesteia si daca le-au stabilit atributii specifice;
    b) identifica eventualele situatii de nerespectare a prevederilor legii si ale normelor metodologice de aplicare a acesteia, conform art. 2 alin. (1), si stabileste sau propune masurile corespunzatoare.

    CAP. 4
    Etapele si desfasurarea controlului prin inspectii

    Art. 17
    Pregatirea controlului prin inspectii cuprinde urmatoarele activitati:
    a) stabilirea echipei de control;
    b) redactarea si aprobarea documentelor necesare desfasurarii controlului si a mandatului echipei de control (anexa nr. 3);
    c) redactarea si transmiterea faxului sau a notei telefonice catre persoana juridica ce urmeaza a fi controlata, cu cel putin 24 de ore inainte de inceperea controlului, in functie de complexitatea acestuia;
    d) cunoasterea documentara a activitatilor persoanei juridice ce urmeaza a fi controlata si pregatirea actelor normative si a documentelor ce vor fi folosite de echipa de control;
    e) intocmirea documentelor de deplasare;
    f) solicitarea de participare la control, dupa caz, cu aprobarea presedintelui ANCEX, a unor experti de la alte institutii abilitate.
    Art. 18
    Desfasurarea activitatii de control prin inspectii cuprinde urmatoarele etape:
    a) intalnirea de deschidere;
    b) controlul propriu-zis;
    c) finalizarea activitatii de control;
    d) analizarea cu reprezentantii persoanei juridice controlate a constatarilor, concluziilor si masurilor preconizate;
    e) intocmirea actelor de control.
    Art. 19
    La intalnirea de deschidere cu participarea directorului/managerului, a persoanei de contact si a altor persoane desemnate, se executa urmatoarele activitati:
    a) prezentarea membrilor echipei de control, a mandatului de control si a documentelor de identitate;
    b) informare asupra tematicii controlului;
    c) prezentarea reprezentantilor persoanei juridice controlate si a unei informari referitoare la situatia instalatiei sau domeniului care face obiectul controlului;
    d) inregistrarea in registrul unic de control, in conformitate cu prevederile Legii nr. 252/2003;
    e) reamintirea drepturilor ce revin persoanelor controlate [anexa nr. 1a)] si a obligatiilor ce revin acestora conform art. 27 din lege [anexa nr. 1b)];
    f) stabilirea programului de desfasurare a activitatii si a persoanelor ce vor fi consultate.
    Art. 20
    Controlul propriu-zis cuprinde urmatoarele activitati:
    a) verificarea documentelor si a registrelor (evidentelor) de productie;
    b) verificarea instructajului premergator inspectiei si a modului de prezentare a acestuia la platformele/instalatiile inspectabile OIAC;
    c) vizitarea spatiilor de productie, instalatiilor, spatiilor de depozitare a materiilor prime si a produselor finite;
    d) executarea verificarilor specifice activitatilor desfasurate de persoana juridica controlata, conform cap. III;
    e) solicitarea efectuarii unor analize in laboratorul platformei sau a recoltarii de probe, daca se considera necesar;
    f) executarea, la solicitarea echipei de control, a unor operatiuni tehnologice, daca acestea sunt necesare edificarii in legatura cu obiectivele controlului;
    g) executarea de fotografii sau inregistrari video, daca echipa de control considera necesar. In acest caz, cate un set de fotografii/inregistrari video va fi preluat de echipa de control, iar un alt set va ramane la persoana juridica controlata.
    Art. 21
    In cazul efectuarii de analize in laboratorul platformei, acestea se vor desfasura in prezenta unui membru al echipei de control.
    Art. 22
    In cazul recoltarii unor probe pentru analize la un laborator desemnat de ANCEX, operatiunea va fi efectuata de o persoana care deserveste instalatia, in prezenta unui membru al echipei de control. Se vor recolta doua probe identice ce se sigileaza de echipa de control; una se preia de echipa, alta ramane in pastrare la instalatie pana la comunicarea aprobarii raportului cu rezultatele controlului.
    Art. 23
    Finalizarea activitatii de control consta in concretizarea constatarilor si, dupa caz, a propunerilor de masuri pentru conformarea cu dispozitiile legii si ale normelor metodologice de aplicare.
    Art. 24
    (1) Analiza, cu reprezentantii persoanei juridice controlate, a constatarilor si a masurilor preconizate se face in scopul clarificarii tuturor aspectelor obiectivului de control.
    (2) In cadrul activitatii desfasurate conform alin. (1) se vor analiza si punctele de vedere si argumentele prezentate de reprezentantii persoanei juridice controlate.
    (3) In urma analizei, pe baza datelor, documentelor si argumentelor prezentate de reprezentantii persoanei juridice controlate, daca este cazul, echipa de inspectie poate reevalua constatarile si recomandarile.
    Art. 25
    (1) Intocmirea actelor de control reprezinta inscrierea sintezei constatarilor si recomandarilor facute, pe baza insusirii acestora de catre fiecare membru al echipei de control.
    (2) Actele de control pe care le intocmeste echipa de control la sediul persoanei juridice controlate sunt:
    a) procesul-verbal de control;
    b) procesul-verbal de constatare a contraventiei, in situatia in care s-au constatat incalcari ale legii care, potrivit prevederilor acesteia, constituie contraventie, la care se anexeaza instiintarea de plata;
    c) procesul-verbal de ridicare de documente in original, fotografii, inregistrari video si probe recoltate pentru analiza.
    Art. 26
    (1) Procesul-verbal de control va consemna denumirea persoanei juridice controlate si reprezentantii legali ai acesteia care au participat la control, cu mentionarea functiilor, compunerea echipei de control, perioada controlului si perioada controlata, obiectivul controlului conform mandatului de control, constatarile si masurile preconizate.
    (2) Procesul-verbal de control intocmit conform anexei nr. 4 se semneaza pe fiecare pagina atat de membrii echipei de control, cat si de managerul/directorul, persoana de contact si, eventual, de alti reprezentanti ai persoanei juridice controlate care au participat la activitatea de control si se stampileaza pe fiecare pagina cu stampila persoanei juridice controlate.
    Art. 27
    (1) Faptele care constituie contraventii, conform dispozitiilor art. 53 din lege, si cuantumul amenzilor sunt prezentate in anexa nr. 2.
    (2) Contraventiile se constata si se aplica de catre corpul de control al ANCEX si se consemneaza in procesul-verbal de constatare a contraventiei.
    (3) Stabilirea cuantumului amenzii contraventionale intre limitele prevazute de lege se face tinandu-se seama de gravitatea faptei, cu acordul presedintelui ANCEX.
    Art. 28
    (1) Procesul-verbal de constatare a contraventiei, intocmit in conformitate cu dispozitiile cap. II din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare, va cuprinde denumirea, sediul, numarul de inmatriculare la registrul comertului si codul fiscal ale persoanei juridice controlate, datele de identificare a persoanei care o reprezinta, consemnarea fidela a faptelor constatate, documentele si starile de fapt din care rezulta situatiile respective, precizarile, observatiile si eventualele obiectii ale reprezentantului legal al persoanei juridice controlate, limitele amenzii prevazute de lege si cuantumul amenzii aplicate, posibilitatea achitarii pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal de constatare a contraventiei a jumatate din minimul amenzii prevazute in lege.
    (2) Procesul-verbal de constatare a contraventiei se intocmeste conform anexei nr. 5, in doua exemplare inregistrate la ANCEX, se semneaza pe fiecare pagina de membrii echipei de control ca agenti constatatori si de reprezentantul legal al persoanei juridice controlate, care va aplica stampila companiei pe fiecare pagina a acestuia.
    (3) Instiintarea de plata conform anexei nr. 6 va cuprinde cuantumul amenzii aplicate, suma ce se poate achita in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal de constatare a contraventiei si termenul de depunere a chitantei de plata.
    (4) Un exemplar al procesului-verbal de constatare a contraventiei, impreuna cu instiintarea de plata, ramane la reprezentantul legal al persoanei juridice controlate, facandu-se mentiune despre aceasta in cuprinsul sau. Al doilea exemplar se preia de catre echipa de control.
    Art. 29
    Procesul-verbal de ridicare de documente in original, fotografii, inregistrari video si probe recoltate pentru analiza se incheie in doua exemplare, semnate de membrii echipei de control, de reprezentantul legal al persoanei juridice controlate, se stampileaza si se inregistreaza la sediul persoanei juridice controlate. Un exemplar se preia de echipa de control si cel de-al doilea exemplar ramane la sediul persoanei juridice controlate.

    CAP. 5
    Valorificarea activitatii de control prin inspectie

    Art. 30
    Dupa revenirea echipei de control la sediul ANCEX, aceasta intocmeste urmatoarele documente:
    a) raportul de control;
    b) nota de constatare, numai in situatia in care realitatea faptelor, starilor sau situatiilor constatate urmeaza a fi stabilita de organul de urmarire penala.
    Art. 31
    (1) Raportul de control se intocmeste de catre echipa de control in termen de cel mult 3 zile lucratoare de la data intoarcerii din activitatea de control.
    (2) In continutul raportului de control se mentioneaza:
    a) numarul mandatului si obiectivele controlului, conform acestuia;
    b) componenta echipei de control;
    c) persoana juridica controlata;
    d) reprezentantii persoanei juridice controlate (conducatorul companiei, persoana de contact, alti reprezentanti care au participat la activitatea de control);
    e) perioada desfasurarii controlului si perioada controlata;
    f) rezultatele controlului, concluziile si masurile stabilite/propuse;
    g) prezentarea in detaliu a faptelor ce reprezinta incalcari ale dispozitiilor legii si care constituie contraventii sau infractiuni si, dupa caz, cuantumul amenzii aplicate.
    (3) Raportul de control mai poate cuprinde propuneri referitoare la:
    a) eliberarea autorizatiei de functionare a instalatiei si/sau a laboratorului pentru producerea substantelor chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la lege, atunci cand controlul prin verificare s-a facut in urma unei cereri de autorizare;
    b) continuarea documentarii asupra unor aspecte constatate si ramase de clarificat la sediul ANCEX sau de catre alte organe abilitate;
    c) extinderea controlului si la alte societati/platforme;
    d) valorificarea concluziilor controlului in cadrul ANCEX pentru imbunatatirea normelor metodologice de aplicare a prevederilor legii si a activitatilor de implementare a Conventiei;
    e) sesizarea Ministerului Public, in cazul constatarii unor incalcari ale dispozitiilor legii, care pot constitui infractiuni.
    (4) La raportul de control se anexeaza procesul-verbal de control intocmit conform art. 26 si, dupa caz, procesul-verbal de constatare a contraventiei conform art. 29 si/sau proiectul notei de constatare intocmite conform art. 32.
    (5) Raportul de control se prezinta spre aprobare presedintelui ANCEX.
    Art. 32
    (1) Nota de constatare reprezinta un document unilateral intocmit de ANCEX in care se consemneaza, in detaliu, faptele, starile si situatiile a caror realitate urmeaza sa fie stabilita de organul de urmarire penala.
    (2) Intocmirea notei de constatare se face cu respectarea concluziilor si propunerilor din raportul de control aprobat de presedintele ANCEX.
    (3) Nota de constatare aprobata de presedintele ANCEX se transmite Ministerului Public, in aplicarea dispozitiilor art. 59 alin. (1) din lege, conform carora urmarirea penala se efectueaza in mod obligatoriu de procuror.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 33
    Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1a)
    la normele metodologice

                       DREPTURILE PERSOANELOR CONTROLATE

    In cazul efectuarii activitatilor de control, persoanele controlate au urmatoarele drepturi:

    1. Control prin monitorizarea datelor de productie, prelucrare, consum, import si export in baza declararii acestora
    a) sa furnizeze, din proprie initiativa, in termen de cel mult 10 zile de la trimiterea declaratiilor, date suplimentare pentru completarea unor date din acestea;
    b) sa transmita, din proprie initiativa, in termen de cel mult 10 zile de la trimiterea declaratiilor, declaratii rectificative pentru corectarea unor date;
    c) sa participe la lamurirea unor aspecte neclare din declaratiile transmise;
    d) sa faca propuneri privind perfectionarea procedurilor de intocmire si transmitere a declaratiilor, in conditiile legii.

    2. Control prin inspectii la fata locului
    a) sa asiste, prin persoana de contact si alte persoane desemnate, la toate activitatile de control;
    b) sa protejeze documentele si informatiile cu caracter confidential, inclusiv instalatiile si echipamentele care nu au legatura cu scopul controlului;
    c) sa furnizeze date si documente pentru lamurirea aspectelor constatate si dovedirea respectarii prevederilor legii si ale normelor metodologice de aplicare a acestora;
    d) sa pastreze cate un set din fotografiile, inregistrarile video si probele recoltate pentru analize, privind elemente relevante din instalatii, pana la elucidarea tuturor aspectelor legate de acestea;
    e) sa ia cunostinta anterior semnarii despre rezultatele controlului si sa formuleze obiectii cu privire la continutul actului de control;
    f) sa detina cate un exemplar din procesul-verbal de control si, dupa caz, din procesul-verbal de constatare a contraventiei;
    g) sa faca plangere impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, in termen de 15 zile de la primirea acestuia;
    h) sa faca propuneri pentru perfectionarea procedurilor de control, in conditiile legii.

    ANEXA 1b)
    la normele metodologice

                                 OBLIGATIILE
persoanelor controlate, in conformitate cu dispozitiile art. 27 din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata

    Art. 27
    In cazul efectuarii activitatilor de control, prin inspectii la fata locului, persoanele controlate au urmatoarele obligatii:
    a) prezinta echipei de inspectie datele necesare desfasurarii inspectiei, referitoare la caracteristicile platformei sau instalatiei, activitatile desfasurate, masurile de siguranta, administrative si de logistica;
    b) executa, la cerere, operatiuni tehnologice in instalatia controlata;
    c) pun, la cerere, la dispozitia inspectorilor, documentatii relevante pentru scopul inspectiei;
    d) permit inspectorilor sa solicite personalului platformei sau al instalatiei informatiile necesare stabilirii faptelor relevante pentru obiectivul inspectiei, putand obiecta la intrebarile considerate nerelevante fata de acest obiectiv;
    e) pun la dispozitie echipamentul de protectie necesar desfasurarii inspectiei sau permit folosirea echipamentului adus de echipa de inspectie, daca acesta corespunde specificului instalatiei;
    f) asigura instalarea si functionarea aparaturii si sistemelor de supraveghere continua, pe care le pun la dispozitie sau care sunt aduse de echipa de inspectie;
    g) permit, la solicitarea inspectorilor, fotografierea si/sau inregistrarea video, de catre reprezentantii lor sau ai Agentiei, a unor elemente relevante din instalatie, cu respectarea prevederilor legale privind masurile de manipulare a inregistrarilor, in conformitate cu caracterul secret al acestora;
    h) asigura, la cererea si in prezenta inspectorilor, recoltarea de probe si analizarea acestora, daca dispun de conditiile necesare; retin mostre din probele luate si permit transferul probelor pentru analize chimice la laboratoare desemnate de Agentie sau de Organizatie;
    i) participa la prezentarea, de catre echipa de inspectie, a rezultatelor preliminare ale inspectiei, contribuie la clarificarea eventualelor neconcordante si solicita furnizarea, in scris, de catre echipa de inspectie, a rezultatelor preliminare, a listei probelor luate si a documentelor retinute.

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                                FAPTELE
care constituie contraventii si cuantumurile amenzilor conform dispozitiilor art. 53 din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata

    Art. 53
    (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza urmatoarele fapte:
    a) transmiterea declaratiilor si notificarilor prevazute la art. 7 - 14 cu intarziere de pana la 30 de zile, cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei;
    b) transmiterea declaratiilor prevazute la art. 7 - 14 cu intarziere de peste 30 de zile, precum si transmiterea de date incomplete sau in neconcordanta cu activitatea desfasurata, cu amenda de la 300.000.000 lei la 500.000.000 lei;
    c) neindeplinirea obligatiei de a transmite declaratiile conform prevederilor prezentei legi, daca aceasta nu aduce prejudicii grave indeplinirii obligatiilor Romaniei catre Organizatie, cu amenda de la 500.000.000 lei la 1.000.000.000 lei;
    d) refuzul de a permite accesul membrilor corpului de control al Agentiei la obiectivele si instalatiile care fac obiectul prezentei legi, impiedicarea in orice mod a acestora de a-si exercita atributiile legale, precum si ascunderea unor date si informatii relevante referitoare la acestea, cu amenda de la 500.000.000 lei la 1.000.000.000 lei;
    e) neindeplinirea obligatiei stabilite potrivit dispozitiilor art. 16 alin. (2) de intocmire a normelor specifice privind evidenta operatiunilor efectuate cu asemenea substante si pastrarea in deplina siguranta a acestora, precum si incalcarea acestor norme, cu amenda de la 150.000.000 lei la 500.000.000 lei;
    f) netransmiterea, la solicitarea in scris a Agentiei, a documentelor, datelor si informatiilor solicitate, la termenele stabilite, cu amenda de la 50.000.000 lei la 200.000.000 lei.
    (2) Sanctiunile contraventionale pot fi aplicate si persoanelor juridice.
    (3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre corpul de control al Agentiei.
    (4) Contravenientul poate achita, pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1), agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal.

    ANEXA 3
    la normele metodologice

    Agentia Nationala de Control al Exporturilor
    Nr. ......./............

                             MANDAT DE CONTROL

    In conformitate cu dispozitiile art. 25 din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, echipa de control, compusa din:
    1. ............... - seful echipei de control, legitimatia ANCEX nr. .....;
    2. ............... - membru, legitimatia ANCEX nr. .....;
    3. ............... - membru, legitimatia ANCEX nr. .....,
este imputernicita sa verifice modul de aplicare si de respectare a dispozitiilor legii mentionate la: ............................, cu sediul in ........................, incepand cu data de .............. .
    Alte precizari privind obiectivele controlului:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    In conformitate cu dispozitiile art. 26 alin. (2) din legea mentionata, echipa de control are acces neingradit la toate obiectivele, instalatiile, echipamentele, documentele si informatiile necesare pentru verificarea modului de respectare a prevederilor Conventiei si ale legii.

                                              Presedintele ANCEX,
                                              ...................

    ANEXA 4
    la normele metodologice

    Agentia Nationala de Control al Exporturilor

                              PROCES-VERBAL DE CONTROL

    Incheiat astazi, ........., ora ..., in localitatea ...................., cu ocazia controlului efectuat in baza Mandatului de control nr. ..... din .......
la ............................................,
    (denumirea persoanei juridice controlate)
cu sediul in ............................, str. ............................... nr. ...., sectorul/judetul ..............., inregistrata la registrul comertului la nr. ..................., cod fiscal ........................., reprezentata de ...................................., in calitate de ......................, legitimat/legitimata cu C.I. (B.I.) seria ....... nr. ...., eliberat/eliberata de ............. la data de .........., CNP ................... .
    La activitatea de control, din partea persoanei juridice controlate au mai participat urmatoarele persoane (cu mentionarea functiei):
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    Echipa de control a ANCEX a fost compusa din:
    ........................................ - seful echipei de control;
    ........................................ - membru;
    ........................................ - membru.
    Perioada controlului ..........................................
    Perioada controlata ...........................................
    Obiectivele controlului conform mandatului de control:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    Constatari:

________________________________________________________________________________
   Echipa de control, semnaturi    Reprezentantii unitatii controlate, semnaturi
________________________________________________________________________________
Seful echipei:                     Directorul/managerul:
Membru:                 Persoana de contact:                  L.S.
Membru                             Alte persoane desemnate:
________________________________________________________________________________

    Recomandari:

    Alte mentiuni:
    1. Prin semnarea procesului-verbal de control se recunoaste restituirea originalelor documentelor puse la dispozitie echipei de control ANCEX.
    2. Cu ocazia controlului au fost/nu au fost efectuate ....... inregistrari fotografice sau video. Un set al inregistrarilor fotografice sau video a fost depus si inregistrat la sediul persoanei juridice controlate.
    3. Cu ocazia controlului au fost/nu au fost recoltate probe pentru analize la un laborator desemnat de ANCEX.
    4. Procesul-verbal de control are ..... file, ....... anexa/anexe, continand un numar de ........ file, a fost incheiat in 2 exemplare, dintre care un exemplar s-a retinut de catre ANCEX. Procesul-verbal de control a fost inregistrat la sediul persoanei juridice controlate cu nr. ..... din ........ .

________________________________________________________________________________
        Echipa de control               |   Reprezentantii persoanei juridice
                                        |              controlate
Prenumele si numele  Functia  Semnatura |Prenumele si numele  Functia  Semnatura
________________________________________|_______________________________________
                                        |              Directorul/
                                        |              managerul:
________________________________________|_______________________________________
                                        |              Persoana
                                        |              de contact:       L.S.
________________________________________|_______________________________________
                                        |
                                        |
________________________________________|_______________________________________

    Sediul: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1 - 3, Corp A1, sector 5, Bucuresti
    Tel.: 021-311 20 83, Fax: 021-311 12 65 Website: www.ancex.ro si www.export-control.ro

    ANEXA 5
    la normele metodologice

    Agentia Nationala de Control al Exporturilor
    Nr. ......... din ...............

                                  PROCES-VERBAL
                           de constatare a contraventiei

    Incheiat astazi, ............, ora ..., in localitatea ................., cu ocazia controlului efectuat in baza Mandatului de control nr. .......... din .............. al presedintelui Agentiei Nationale de Control al Exporturilor (ANCEX) la ......................................................, cu sediul in ..............., str. .............. nr. ...., sectorul/judetul ............. .
    Agenti constatatori:
    ....................., legitimatie ANCEX nr. .......;
    ....................., legitimatie ANCEX nr. .......;
    ....................., legitimatie ANCEX nr. ...... .
    Descrierea faptelor
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    Faptele au fost savarsite la data de ........, in locul ................... si in conformitate cu prevederile Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, constituie contraventii prevazute la art. .......... .

    Agenti constatatori,      Reprezentant contravenient,         Martor,
    ....................      ...........................      ............
        (semnatura)                  (semnatura)                (semnatura)

    De savarsirea acestor fapte se face vinovat contravenientul ......................., cu sediul in localitatea ............................, str. .............. nr. ...., sectorul/judetul ..................., inregistrat la registrul comertului la nr. .... din ..............., avand codul fiscal/CUI nr. ........................, reprezentat prin ..........................., avand functia de .............. la ............................, nascut la data de ............, in localitatea ......................., sectorul/judetul .........., fiul lui ........... si al ..........., domiciliat in localitatea ................, sectorul/judetul ................., str. .................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ...., legitimat cu C.I. (B.I.) seria ..... nr. ........., eliberat/eliberata la data de ............., de catre ...................., CNP .......................... .
    Pentru faptele constatate, care reprezinta contraventii, se aplica urmatoarele sanctiuni:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ..........................................................................,
       (se inscriu limitele prevazute de lege si cuantumul amenzii aplicate
                          pentru fiecare contraventie)
in suma totala de ............... (...........................), conform art. 53 alin. (1) lit. .... din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, care se varsa in contul nr. 20.22.01.03 deschis la trezoreria teritoriala a Ministerului Finantelor Publice.
    Conform art. 53 alin. (4) din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, in termen de 48 de ore de la incheierea prezentului proces-verbal contravenientul poate achita jumatate din minimul amenzii in suma de ........... (...........). Dovada achitarii se va depune la sediul ANCEX din Bucuresti, Calea 13 Septembrie nr. 1 - 3, corp A1, etaj III, sectorul 5, in termen de 15 zile de la data comunicarii prezentului proces-verbal. In caz contrar, se va proceda la executare silita, conform prevederilor legale.

    Alte mentiuni:
    Contravenientul are urmatoarele obiectii:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
Contravenientul a primit instiintarea de plata pentru suma de ................. (...........................................) lei.
    Contravenientul/reprezentantul legal nu a semnat procesul-verbal din cauza ca (refuza, nu poate, nu este de fata) ...................................... .
    De fata a fost martor .................., avand functia de ..............., la ............, nascut la data de ........., in localitatea ................., sectorul/judetul ..........., fiul lui .................. si al .............., domiciliat in localitatea ..................., sectorul/judetul .............., str. .......... nr. ....., bl. ...., sc. ..., ap. ..., legitimat cu C.I. (B.I.) seria ....... nr. ......., eliberat/eliberata la data ................... de catre ..................., CNP ................... .
    Procesul-verbal nu a fost semnat de martor, deoarece
    ...........................................................................
    ......................................................................... .
    Impotriva prezentului proces-verbal se poate face plangere in termen de 15 zile de la data comunicarii acestuia. Plangerea insotita de copia procesului-verbal se va depune la sediul ANCEX.
    Prezentul proces-verbal are ....... anexe continand ......... file si a fost incheiat in 2 (doua) exemplare, dintre care un exemplar s-a inmanat (se va transmite) contravenientului.

    Agenti constatatori,      Reprezentant contravenient,         Martor,
    ....................      ...........................      ............
        (semnatura)                  (semnatura)                (semnatura)

    Sediul: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1 - 3, Corp A1, sector 5, Bucuresti
    Tel.: 021-311 20 83, Fax: 021-311 12 65 Website: www.ancex.ro si www.export-control.ro

    ANEXA 6
    la normele metodologice

    Agentia Nationala de Control al Exporturilor

                           INSTIINTARE DE PLATA

    ..................................., cu sediul social in .................,
      (denumirea persoanei juridice)
str. ........................ nr. ......., sectorul/judetul .................., inregistrata la registrul comertului la nr. ......................, avand codul fiscal/CUI nr. ............................. .
    Conform Procesului-verbal de constatare a contraventiei nr. .............., incheiat la data de ............, s-a stabilit drept amenda suma de ........... (............................) lei.
    In situatia achitarii amenzii in termen de 48 de ore de la incheierea procesului-verbal de constatare a contraventiei, suma de plata este de ............ (.......................) lei.
    Amenda se achita in contul nr. 20.22.01.03 deschis la trezoreria teritoriala a Ministerului Finantelor Publice.
    Copia chitantei de plata se va depune la sediul ANCEX din Bucuresti, Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1 - 3, corp A1, etaj III, sectorul 5,
pana la data de .................................................. .
                 (15 zile de la data incheierii procesului-verbal
                          de constatare a contraventiei)

    In caz de neplata a obligatiilor se va trece la executarea silita.
    Data .....................

                                                  Agenti constatatori,
                                            (numele, prenumele si semnatura)
                                           ...................................
                                           ...................................

    Sediul: Palatul Parlamentului, Calea 13 Septembrie nr. 1   3, Corp A1, sector 5, Bucuresti
    Tel.: 021 311 20 83, Fax: 021 311 12 65 Website: www.ancex.ro si www.export control.ro



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 109/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 109 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu