ORDIN Nr. 1323
din 26 mai 2009
privind aprobarea
Normativului cu tarifele pentru plata prestatiilor de servicii în domeniile de
activitate ale Inspectiei Muncii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 372 din 3 iunie 2009
Având în vedere:
- prevederile art. 7 din Legea nr. 108/1999 pentru
înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, republicată;
- prevederile art. 4 din Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Inspecţiei Muncii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
767/1999, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 33/2002 privind
reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autorităţile
publice centrale şi locale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002;
- prevederile art. 55 alin. (1) din Regulamentul
privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi
prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte
normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr. 561/2009;
- Nota inspectorului general de stat nr. 481 din 7 mai
2009,
în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normativul cu tarifele pentru plata
prestaţiilor de servicii efectuate în domeniile de activitate ale Inspecţiei
Muncii, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Inspecţia Muncii şi inspectoratele
teritoriale de muncă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Dumitru-Nicu Cornoiu,
secretar de stat
ANEXĂ
NORMATIV
cu tarifele pentru plata prestaţiilor de servicii în
domeniile de activitate ale Inspecţiei Muncii
Art. 1. - (1) Inspecţia Muncii efectuează, prin
personalul propriu analize, expertize tehnice şi acordă asistenţă de
specialitate şi consultanţă în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii
şi sănătăţii în muncă, denumite în continuare prestaţii de servicii, la
cererea persoanelor fizice, juridice, persoanelor fizice autorizate şi a altor
entităţi constituite în condiţiile legii.
(2) Contravaloarea prestaţiilor de servicii efectuate
în condiţiile prevăzute de prezentul normativ se suportă de către beneficiarii
acestora şi se virează în contul de trezorerie sau la casieria inspectoratului
teritorial de muncă care efectuează prestaţia.
Art. 2. - (1) Prestaţiile de servicii prevăzute în prezentul
normativ se efectuează numai după confirmarea achitării tarifului.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în
condiţiile în care prin lege se precizează că prestaţiile de servicii trebuie
efectuate de îndată ce au fost solicitate de beneficiarii legali, achitarea
tarifului poate fi ulterioară realizării acestora.
Art. 3. -In funcţie de categoria de servicii prestate,
tarifele care se percep de la persoane fizice, juridice, persoane fizice
autorizate şi de la alte entităţi constituite în condiţiile legii sunt
următoarele:
1. Participarea inspectorilor de muncă la efectuarea
determinărilor de noxe, respectiv participarea la activităţile pentru acordarea
unor drepturi prevăzute de legislaţia în vigoare, potrivit prevederilor art. 2
din Hotărârea Guvernului nr. 246/2007 privind metodologia de reînnoire a
avizelor de încadrare a locurilor de muncă în condiţii deosebite, cu
modificările şi completările ulterioare. Tarif: 40 lei/oră.
2. Analiza documentaţiei şi expertizarea unităţilor în
vederea eliberării autorizaţiei de deţinere a materialelor explozive în
conformitate cu prevederile art. 8 din Legea nr. 126/1995 privind regimul
materiilor explozive, cu modificările şi completările ulterioare.
Tarif: - materiale explozive propriu-zise - 360 lei;
- obiecte artizanale şi de distribuţie pe bază de
amestecuri pirotehnice - 300 lei.
3. Expertiza şi analiza în vederea eliberării
autorizaţiei de depozitare a materiilor explozive, în conformitate cu
prevederile art. 9 din Legea nr. 126/1995, cu modificările şi completările
ulterioare.
Tarif: 400 lei.
4. Expertiza şi analiza documentaţiei în vederea
acordării vizei anuale a autorizaţiei de deţinere materii explozive, conform
prevederilor art. 11 din Legea nr. 126/1995, cu modificările şi completările
ulterioare.
Tarif: - materiale explozive propriu-zise - 60 lei;
- obiecte artizanale şi de distracţie pe bază de
amestecuri pirotehnice - 200 lei.
5. Analiza documentaţiei şi efectuarea expertizării
în vederea:
- acordării vizei anuale a autorizaţiei de funcţionare
a depozitelor de materii explozive - emiterii avizului de amplasare a firidelor
de explozivi la persoanele juridice cu profil minier, potrivit prevederilor
art. 19 din Legea nr. 126/1995, cu modificările şi completările ulterioare;
- expertizării/avizării încăperilor pentru
depozitarea, păstrarea şi manipularea capselor pentru pistoalele de implant
bolţuri, fuzee antigrindină, capse de alarmare utilizate la transportul
feroviar, capse de asomare, spaţii destinate depozitării armelor, precum şi spaţii
destinate depozitării muniţiilor, capselor, pulberilor de muniţie, conform
prevederilor Ordinului ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr.
1.102/2008 privind avizarea spaţiilor destinate depozitării muniţiilor,
capselor sau pulberilor pentru muniţie;
- aprobării depăşirii cu 25 % a cantităţii maxime de
exploziv pentru care s-a eliberat autorizaţia depozitului, conform art. 9 din
Legea nr. 126/1995, cu modificările şi completările ulterioare.
Tarif: 200 lei/aviz.
6. Examinarea artificierilor şi pirotehniştilor în
vederea autorizării acestora şi asistenţă tehnică la pregătirea activităţilor
pentru autorizarea şi reautorizarea artificierilor, conform art. 293 din
Legea nr. 126/1995, cu modificările şi completările ulterioare.
Tarif: 50 lei/candidat.
7. Eliberarea de certificate/adeverinţe în baza
documentelor existente în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă, la
cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricăror entităţi care au dreptul
legal de a solicita şi a obţine aceste informaţii, conform Legii Arhivelor
Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi
Ordonanţei Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării
certificatelor şi adeverinţelor de către autorităţile publice centrale şi
locale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002.
Tarif: 40 lei/document.
8. Eliberarea de copii în baza documentelor existente
în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă la cererea persoanelor fizice,
juridice sau a oricăror entităţi care au dreptul legal de a solicita şi obţine
aceste informaţii, conform prevederilor Legii nr. 16/1996, cu modificările şi
completările ulterioare. Tarif: 0,5 lei/pagină.
9. Eliberarea de certificate cu informaţii extrase din
baza de date organizată la nivelul Inspecţiei Muncii cu registrele generale de
evidenţă a salariaţilor depuse de angajatori, conform Hotărârii Guvernului nr.
161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a
salariaţilor, cu modificările ulterioare, şi Ordonanţei Guvernului nr. 33/2002,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002.
Tarif: 10 lei/salariat.
10. Furnizarea datelor din Registrul general de
evidenţă a salariaţilor pentru refacerea conţinutului său la angajator, prin
preluarea informaţiilor din baza de date organizată la nivelul Inspecţiei
Muncii, conform Hotărârii Guvernului nr. 161/2006, cu modificările ulterioare.
Tarif: 50 lei/registru de cel mult 1 MB, plus 10 lei
pentru fiecare MB suplimentar.
Art. 4. - Prin excepţie de la prevederile art. 2, nu se
percep tarife pentru prestarea de servicii către:
a) instituţiile care funcţionează în subordinea, în
coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale. Informaţiile furnizate se utilizează numai în scopul menţionat în mod
expres în solicitarea adresată de către aceste instituţii, cu respectarea
prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date,
cu modificările şi completările ulterioare;
b) instanţele de judecată, organele de cercetare
penală, organele de urmărire penală, organele fiscale, precum şi oricare alte
instituţii pentru care actele normative prevăd scutirea de taxe, tarife şi
comisioane;
c) instituţiile cu care Inspecţia Muncii a încheiat
protocoale de colaborare privind efectuarea de prestaţii cu titlu gratuit,
necesare realizării atribuţiilor acestora, potrivit legii.