Luând în considerare Referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 95.594 din 12 iulie 2011 privind modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 772/2011,în baza prevederilor art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic,în temeiul prevederilor art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul mediului şi pădurilor emite prezentul ordin. Articolul IGhidul de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 772/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 10 februarie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 2 alineatul (1), după litera d) se introduc două noi litere, literele d1) şi d2), cu următorul cuprins: d1) autovehicul electric - autovehicul nou, propulsat cu energie electrică furnizată de baterii reîncărcabile, clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero; d2) autovehicul hibrid - autovehicul nou având cel puţin două convertoare de energie diferite şi două sisteme diferite de stocare a energiei (montate pe autovehicul) pentru a-i asigura propulsia; autovehiculul electric hibrid este asimilat autovehiculului hibrid; 2. La articolul 8, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: e)are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare; în situaţia în care colectorul are de recuperat TVA iar diferenţa dintre valoarea obligaţiilor de plată la bugetul de stat şi valoarea TVA este «0», se consideră că acesta este eligibil; 3. La articolul 9, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare; în situaţia în care producătorul are de recuperat TVA iar diferenţa dintre valoarea obligaţiilor de plată la bugetul de stat şi valoarea TVA este «0», se consideră că acesta este eligibil; 4. La articolul 10 alineatul (5), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)au îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare; în situaţia în care proprietarul are de recuperat TVA iar diferenţa dintre valoarea obligaţiilor de plată la bugetul de stat şi valoarea TVA este «0», se consideră că acesta este eligibil; 5. La articolul 10 alineatul (6), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)ajutorul de minimis solicitat sub forma primei de casare nu urmează a fi folosit pentru desfăşurarea de activităţi în unul dintre sectoarele prevăzute în cuprinsul art. 1 din Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006; 6. La articolul 10 alineatul (6), litera g) se abrogă. 7. La articolul 12, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)cererea de validare a colectorului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia; 8. La articolul 20 alineatul (2), litera o) se modifică şi va avea următorul cuprins: o)date privind documentele prezentate de către proprietar (după caz, certificat de moştenitor sau, în situaţia succesiunii pe cale judecătorească, sentinţa civilă, decizie emisă de autoritatea tutelară, certificat de căsătorie, act administrativ care atestă schimbarea/modificarea numelui şi/sau prenumelui, document care atestă schimbarea/modificarea adresei de domiciliu ori de reşedinţă, procură notarială de împuternicire sau act de desemnare/delegare etc.); 9. La articolul 22, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)cererea de validare a producătorului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia; 10. La articolul 28 alineatul (3), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)certificatul de moştenitor sau, în situaţia succesiunii pe cale judecătorească, sentinţa civilă, în original şi în copie legalizată; atunci când certificatul de moştenitor sau sentinţa civilă atestă existenţa mai multor moştenitori, este necesară prezentarea unei procuri notariale, în original, prin care persoana care predă în custodie autovehiculul uzat este expres mandatată să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul tuturor comoştenitorilor, în vederea: predării în custodia colectorului validat a autovehiculului uzat, casării autovehiculului uzat, radierii autovehiculului uzat din evidenţa circulaţiei, obţinerii tichetului valoric şi, după caz, înscrierii la un producător validat şi achiziţionării autovehiculului nou sau înstrăinării (valorificării) tichetului valoric către o altă persoană fizică cu domiciliul sau reşedinţa în România; 11. La articolul 30, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:(1) Colectorul validat care, pe baza confirmării primite din partea Autorităţii, a emis certificatul de distrugere pentru autovehiculul uzat completează şi eliberează tichetul valoric proprietarului care prezintă, în termenul stabilit de comun acord, certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autovehiculului uzat, în original şi în copie; 12. La articolul 32, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) În factura de livrare a autovehiculului nou, producătorul validat evidenţiază preţul de vânzare şi, distinct, face menţiunea «Suma de ......... lei reprezentând contravaloarea tichetului valoric/tichetelor valorice se suportă de către Administraţia Fondului pentru Mediu, prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul.....». Sub rubrica «Total de plată» se înscrie textul «Diferenţă de plată beneficiar» şi se menţionează suma rămasă de achitat de către proprietar. 13. La articolul 34 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)cererea de finanţare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13, în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia; 14. La articolul 34 alineatul (3), litera c) se abrogă. 15. La articolul 34 alineatul (5), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: f)declaraţia privind eventuala activitate economică a organizaţiei, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal, în original; modelul declaraţiei este prevăzut în anexa nr. 14. 16. La articolul 34 alineatul (7), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: e)declaraţia privind ajutoarele de minimis primite în ultimii 3 ani, respectiv 2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia proprietarul se înscrie în program, inclusiv cele exceptate de la obligaţia notificării, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal, în original; modelul declaraţiei este prevăzut în anexa nr. 15; 17. La articolul 34 alineatul (8), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)declaraţia privind ajutoarele de minimis primite în ultimii 3 ani, respectiv 2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia proprietarul se înscrie în program, inclusiv cele exceptate de la obligaţia notificării, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal, în original; modelul declaraţiei este prevăzut în anexa nr. 15; 18. La articolul 40, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) În factura de livrare a autovehiculului nou, producătorul validat evidenţiază preţul de vânzare şi, distinct, face menţiunea «Suma de......... lei reprezentând contravaloarea tichetului valoric/tichetelor valorice se suportă de către Administraţia Fondului pentru Mediu, prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul.....». Sub rubrica «Total de plată» se înscrie textul «Diferenţă de plată beneficiar» şi se menţionează suma rămasă de achitat de către proprietar. 19. După capitolul III se introduce un nou capitol , capitolul III1, cu următorul cuprins: Capitolul III^1Achiziţia autovehiculelor hibrid şi electrice în cadrul programului Articolul 401 Eligibilitatea proprietarului Este eligibilă pentru achiziţia de autovehicule hibrid şi/sau electrice în cadrul programului: a)persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 10 alin. (1); b)unitatea administrativ-teritorială care îndeplineşte cumulativ criteriile de eligibilitate generale prevăzute la art. 10 alin. (5); c)instituţia publică ce îndeplineşte cumulativ criteriile de eligibilitate generale prevăzute la art. 10 alin. (5). Articolul 402 Cuantumul primei de casare şi condiţiile de acordare(1) Prin excepţie de la prevederile art. 6 alin. (5), proprietarul prevăzut la art. 401 beneficiază de prima de casare exprimată prin:a)două tichete valorice, pentru achiziţionarea unui autovehicul hibrid, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat; b)4 tichete valorice, pentru achiziţionarea unui autovehicul electric, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat. (2) Proprietarul prevăzut la art. 401 poate achiziţiona mai multe autovehicule hibrid şi/sau electrice, în schimbul predării spre casare a unui număr echivalent de autovehicule uzate.(3) Beneficiază de prima de casare prevăzută la alin. (1) proprietarul prevăzut la art. 401 care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a)i-a fost aprobat dosarul de acceptare şi este inclus pe lista proprietarilor acceptaţi pentru achiziţia de autovehicule hibrid şi/sau electrice prin program; b)a predat colectorului validat autovehiculul uzat, obţinând certificatul de distrugere şi tichetele valorice; c)a radiat din evidenţele circulaţiei autovehiculul uzat, obţinând certificatul de radiere; d)s-a înscris la un producător validat în vederea achiziţionării autovehiculului hibrid sau electric, în baza tichetelor valorice şi a documentelor aferente, obţinând nota de înscriere; e)a achiziţionat autovehiculul hibrid sau electric de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere. (4) Proprietarul al cărui dosar de acceptare pentru achiziţia de autovehicule hibrid şi/sau electrice a fost aprobat nu are dreptul:a)să înstrăineze tichetele valorice obţinute în urma casării autovehiculului uzat; b)să dobândească tichet valoric/tichete valorice de la oricare altă persoană fizică sau juridică în vederea achiziţionării autovehiculului hibrid sau electric. Articolul 403 Sesiunea de înscriere în vederea acceptării(1) Anual, Autoritatea poate organiza una sau mai multe sesiuni de înscriere în vederea acceptării proprietarilor prevăzuţi la art. 401 care intenţionează să achiziţioneze autovehicule hibrid şi/sau electrice prin program.(2) Perioada de organizare a sesiunii de înscriere, precum şi suma alocată sesiunii se aprobă prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii.(3) Dispoziţia prevăzută la alin. (2) se publică pe pagina de internet a Autorităţii, cu cel puţin 5 zile înainte de data deschiderii sesiunii de înscriere.(4) Proprietarul care întruneşte, cumulativ, criteriile de eligibilitate poate depune dosarul de acceptare în cadrul sesiunii de înscriere în vederea acceptării. Articolul 404 Conţinutul dosarului de acceptare(1) Dosarul de acceptare al proprietarului persoană fizică trebuie să cuprindă următoarele documente:a)cererea de finanţare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 18, în original, completată corespunzător şi semnată de către proprietar; b)actul care îi atestă identitatea, precum şi domiciliul sau reşedinţa în România, eliberat de către autorităţile române, în termen de valabilitate, în copie; c)certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în copie legalizată; d)cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există, în copie legalizată; e)actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există, nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat; f)certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa proprietarul şi este înregistrat fiscal autovehiculul uzat, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau în copie legalizată. (2) În cazul unor situaţii particulare, în afara documentelor prevăzute la alin. (1), proprietarul persoană fizică trebuie să depună şi următoarele documente, după caz:a)certificatul de moştenitor sau, în situaţia succesiunii pe cale judecătorească, sentinţa civilă, în copie legalizată; atunci când certificatul de moştenitor sau sentinţa civilă atestă existenţa mai multor moştenitori, este necesară prezentarea unei procuri notariale, în original, prin care persoana care se înscrie în vederea acceptării este expres mandatată să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul tuturor comoştenitorilor, în vederea: acceptării în program, casării autovehiculului uzat şi obţinerii tichetelor valorice, radierii autovehiculului uzat din evidenţa circulaţiei, înscrierii la un producător validat şi achiziţionării autovehiculului hibrid sau electric nou; b)decizia emisă de către autoritatea tutelară competentă teritorial, în copie legalizată, în cazul moştenitorului/ comoştenitorului minor, din care să rezulte că reprezentantul legal al minorului, părinte sau tutore, este expres mandatat să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul minorului, în vederea: acceptării în program, casării autovehiculului uzat şi obţinerii tichetelor valorice, radierii autovehiculului uzat din evidenţa circulaţiei, înscrierii la un producător validat şi achiziţionării autovehiculului hibrid sau electric nou; c)decizia emisă de către autoritatea tutelară competentă teritorial, în original şi în copie legalizată, în cazul persoanei puse sub interdicţie sau a persoanei asupra căreia a fost instituită curatela potrivit prevederilor legale în vigoare, din care să rezulte că tutorele ori curatorul este expres mandatat să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul persoanei ocrotite, în vederea: acceptării în program, casării autovehiculului uzat şi obţinerii tichetelor valorice, radierii autovehiculului uzat din evidenţa circulaţiei, înscrierii la un producător validat şi achiziţionării autovehiculului hibrid sau electric nou; d)certificatul de căsătorie sau actul administrativ eliberat de către autoritatea competentă, care atestă schimbarea/modificarea numelui şi/sau prenumelui, în copie legalizată; e)documentul care atestă schimbarea/modificarea adresei de domiciliu sau de reşedinţă, eliberat de către autoritatea competentă, în situaţia în care adresa de domiciliu ori de reşedinţă înscrisă în actul de identitate diferă de adresa înscrisă în certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există; f)procura notarială, prin care proprietarul mandatează o altă persoană ca în numele, pe seama şi în interesul său să se înscrie în vederea acceptării în program, să caseze autovehiculul uzat şi să obţină tichetele valorice, să radieze autovehiculul uzat din evidenţa circulaţiei, să se înscrie la un producător validat şi să achiziţioneze autovehiculul hibrid sau electric nou, însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite. (3) Dosarul de acceptare a proprietarului unitate administrativ-teritorială trebuie să cuprindă cererea de finanţare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 18, în original, completată corespunzător, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia, însoţită de documentele prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. b)-m) şi art. 34 alin. (2).(4) Dosarul de acceptare a proprietarului instituţie publică trebuie să cuprindă cererea de finanţare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 18, în original, completată corespunzător, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia, însoţită de documentele prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. b)-m) şi art. 34 alin. (4). Articolul 405 Depunerea dosarului de acceptare(1) Dosarul de acceptare se depune în condiţiile prevăzute la art. 35.(2) Plicul conţinând dosarul de acceptare va avea înscrise, în mod obligatoriu, următoarele informaţii:a)numele şi prenumele/denumirea completă a proprietarului şi adresa de domiciliu/sediului, după caz; b)titlul: «Dosar de acceptare proprietar - persoană fizică/unitate administrativ-teritorială/instituţie publică - Achiziţia de autovehicule hibrid/electrice prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional»; c)perioada de organizare a sesiunii de înscriere. Articolul 406 Acceptarea(1) Acceptarea proprietarului se face în condiţiile prevăzute în cuprinsul art. 36.(2) Comisia de acceptare verifică îndeplinirea criteriilor de eligibilitate şi completează fişa de evaluare a eligibilităţii proprietarului; modelul fişei de evaluare a eligibilităţii proprietarului persoană fizică este prevăzut în anexa nr. 19. Articolul 407 Obţinerea tichetelor valorice(1) Certificatul de distrugere şi tichetele valorice se obţin în condiţiile prevăzute la art. 37.(2) În vederea obţinerii certificatului de distrugere şi a tichetelor valorice, proprietarul persoană fizică prezintă colectorului validat documentele prevăzute la art. 404 alin. (1)-(2), cu excepţia cererii de finanţare, în original şi în copii. Copiile documentelor rămân spre păstrare la colectorul validat.(3) Prin excepţie de la prevederile art. 19 alin. (2), colectorul eliberează proprietarului persoană fizică tichetele valorice, odată cu emiterea certificatului de distrugere şi în aceeaşi zi în care autovehiculul a fost predat spre distrugere.(4) Prin excepţie de la prevederile art. 19 alin. (10), pentru un autovehicul uzat predat spre casare se eliberează:a)două tichete valorice proprietarului acceptat de către Autoritate pentru achiziţionarea unui autovehicul hibrid; b)4 tichete valorice proprietarului acceptat de către Autoritate pentru achiziţionarea unui autovehicul electric. Articolul 408 Radierea autovehiculului uzat Radierea din evidenţa circulaţiei a autovehiculului uzat se face potrivit prevederilor art. 38. Articolul 409 Înscrierea la producătorul validat şi achiziţionarea autovehiculului hibrid sau electric Înscrierea proprietarului la producătorul validat şi achiziţionarea autovehiculului hibrid sau electric se efectuează: a)conform prevederilor art. 31 şi 32, în cazul persoanei fizice; b)conform prevederilor art. 38 şi 39, în cazul unităţii administrativ-teritoriale şi instituţiei publice. Articolul 4010 Producătorul(1) În vederea comercializării autovehiculelor hibrid şi/sau electrice prin program, producătorul trebuie să îndeplinească criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 9.(2) Prevederile cap. III secţiunea a 2-a se aplică producătorului şi în cazul comercializării autovehiculelor hibrid şi/sau electrice.20. La articolul 41, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: „(1) Colectorul, producătorul sau proprietarul al cărui dosar de validare ori, după caz, dosar de acceptare a fost respins poate introduce contestaţie la decizia Autorităţii.“ 21. La articolul 41 alineatul (5), literele a) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins: „a) datele de identitate sau, după caz, atributele de identificare a contestatorului; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........ e)numele, prenumele şi semnătura proprietarului sau, după caz, numele şi prenumele reprezentantului legal ori ale împuternicitului acestuia, semnătura şi ştampila. 22. La articolul 42, alineatele (2) -( 4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(2) Documentele depuse de către colectorul, producătorul sau proprietarul al cărui dosar de validare ori, după caz, dosar de acceptare a fost aprobat nu se restituie. Pe bază de solicitare scrisă, Autoritatea poate elibera colectorului validat, producătorului validat sau proprietarului acceptat copii ale documentelor depuse.(3) Pe bază de solicitare scrisă, Autoritatea poate restitui documentele depuse de către colectorul, producătorul sau proprietarul al cărui dosar de validare ori, după caz, dosar de acceptare a fost respins.(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), cererile de validare, cererile de finanţare, declaraţiile privind eventualele activităţi economice ale organizaţiilor neguvernamentale şi declaraţiile privind ajutoarele de minimis nu fac obiectul restituirii. 23. La anexa nr. 3 la ghid, punctul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: 4. A depus cererea de validare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia. 24. La anexa nr. 4 la ghid, la articolul 3, punctul 3.2 se modifică şi va avea următorul cuprins: 3.2. Pentru un autovehicul uzat care îndeplineşte cumulativ condiţiile prevăzute în ghid se eliberează un singur tichet valoric, cu următoarele excepţii: a)pentru un autovehicul uzat predat spre casare de proprietarul acceptat de către AFM în vederea achiziţionării unui autovehicul hibrid, se eliberează două tichete valorice; b)pentru un autovehicul uzat predat spre casare de proprietarul acceptat de către AFM în vederea achiziţionării unui autovehicul electric, se eliberează 4 tichete valorice. 25. La anexa nr. 4 la ghid, la articolul 3 punctul 3.3, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: f)proprietarul a prezentat, în termenul stabilit de comun acord cu colectorul validat, certificatul de radiere a autovehiculului uzat. 26. La anexa nr. 4 la ghid, la articolul 3, după punctul 3.11 se introduce un nou punct, punctul 3.12 , cu următorul cuprins: 3.12. Prevederile pct. 3.5 şi 3.6 se aplică întocmai şi în cazul proprietarilor persoane fizice acceptate de către AFM în vederea achiziţionării de autovehicule hibrid şi/sau electrice. 27. La anexa nr. 4 la ghid, la articolul 7 punctul 7.1, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 3 pct. 3.3 lit. a) şi b), să nu elibereze mai mult de un tichet valoric pentru un autovehicul uzat predat în cadrul programului, în caz contrar obligându-se să achite AFM contravaloarea tichetului valoric/tichetelor valorice eliberat/eliberate în plus, la valoarea nominală a acestuia/acestora; 28. La anexa nr. 9 la ghid, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: 3. A depus cererea de validare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia. 29. La anexa nr. 10 la ghid, la articolul 1, punctul 1.2 se modifică şi va avea următorul cuprins: 1.2. Finanţarea se acordă pentru comercializarea în cadrul programului a autovehiculelor noi: a)marca ............, cu sistem de propulsie ........ ........ .............; b)marca ............, cu sistem de propulsie ........ ........ .............; c)marca ............, cu sistem de propulsie ........ ........ .............;........ ................ ................ ................ ................ ........ ........ n)marca ..........., cu sistem de propulsie ........ ........ ..........; 30. La anexa nr. 13 la ghid, la punctul 4, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins: g)ajutorul de minimis solicitat sub forma primei de casare nu urmează a fi folosit pentru desfăşurarea de activităţi în unul dintre sectoarele prevăzute în cuprinsul art. 1 din Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratat ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006; 31. La anexa nr. 13 la ghid, la punctul 4, după litera g) se introduc două noi litere, literele g1) şi g2), cu următorul cuprins: g1) autovehiculele noi achiziţionate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul ............ vor fi utilizate pentru desfăşurarea activităţii de ........ ........ ........., conform Clasificării statistice la nivel naţional a activităţilor economice din România - Cod C.A.E.N. Rev. 2 (cod 4 cifre) ..........., aprobată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN; g2) autovehiculele noi achiziţionate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul............ nu vor fi destinate transportului rutier de mărfuri; 32. La anexa nr. 16 la ghid, punctele 1.2 , 5 .6, 7 .5 şi 8 .4 se modifică şi vor avea următorul cuprins: 1.2. A depus, după caz:
– cererea de finanţare prevăzută în anexa nr. 13 la ghid, în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;
– cererea de finanţare pentru achiziţia de autovehicule hibrid şi/sau electrice prevăzută în anexa nr. 18 la ghidul de finanţare a programului, în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia (valabilă numai în cazul unităţilor administrativ-teritoriale şi instituţiilor publice). ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... 5.6. A depus declaraţia privind eventuala activitate economică a organizaţiei, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal, în original. ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... 7.5. A depus declaraţia privind ajutoarele de minimis primite în ultimii 3 ani (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), inclusiv cele exceptate de la obligaţia notificării, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal, în original şi conform modelului prevăzut în anexa nr. 15. ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... 8.4. A depus declaraţia privind ajutoarele de minimis primite în ultimii 3 ani (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), inclusiv cele exceptate de la obligaţia notificării, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal, în original şi conform modelului prevăzut în anexa nr. 15 la ghidul de finanţare a programului. 33. La anexa nr. 16, punctul 3.3 se abrogă. 34. Anexele nr. 8 şi 15 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2. 35. După anexa nr. 17 se introduc două noi anexe, anexele nr. 18 şi 19 , având conţinutul prevăzut în anexele nr. 3 şi 4. Articolul IIAnexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul mediului şi pădurilor, Cristian Apostol, secretar de stat ANEXA Nr. 1(ANEXA Nr. 8 la ghid) Atribute de identificare a producătorului ........ ................ ........ ........ Nr. de înregistrare la producător ......../............. Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu .........../................ CERERE de validare a producătorului Denumirea completă a producătorului solicitant ........ ................ ................ ................ ........ ......... Forma juridică de organizare ........ ................ ................ ................ ................ ................ .............. Forma de proprietate ........ ........ .......... (publică/privată) Înregistrat/Înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ........ ............ sub nr. de ordine ........../........../........ ..........., cod de identificare fiscală ........ ................ ................, cont nr. ........ ................ ................ ........ ........, deschis la Trezoreria ........ ................ ........ ........... Adresa sediului social: localitatea ........ ................ ............, str. ........ ................ ................ ......... nr. ......., bl. ......, sc. ......., et. ......, ap. ......., judeţul/sectorul ........ ........ ..........., cod poştal ............, telefon (fix şi mobil) ........ ........ ..........., fax ........ ............., e-mail ........ ........, website ........ ..............., reprezentat/reprezentată legal de ........ ................ ........ .........., în calitate de ........ ........ ..............., prin reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal ........ ................ ............, cod numeric personal ........ ........ .............., posesor al actului de identitate tip ....... seria ......... nr. ..............., eliberat de către ........ ........ ........... la data de ........ ..........., domiciliat/cu reşedinţa în localitatea ........ ................ ..............., str. ........ ................ ................ ........... nr. ........, bl. ........, sc. ......., et. ......, ap. ......., judeţul/sectorul ........ ........ ..............., cod poştal ............, telefon (fix şi mobil) ........ ................ ........ ............., fax ........ ........ ........, e-mail ........ ........ ........., solicităm validarea în „Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul .......“, denumit în continuare program, şi perfectarea contractului de finanţare nerambursabilă în vederea decontării contravalorii tichetelor valorice utilizate de către proprietari pentru achiziţionarea de la societatea noastră a autovehiculelor noi, având următoarele caracteristici:
Nr. crt. |
Marca, modelul şi categoria de folosinţă |
Sistemul de propulsie |
Puterea maximă a ansamblului propulsor [kW/CP] |
Viteza maximă [km/h] şi autonomie [km] |
Emisii de CO2 [g/km] |
Rezultat obţinut la testele de siguranţă Euro NCAP |
Preţ de bază cu TVA inclus [euro] |
Alte specificaţii |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
„n“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Comercializarea autovehiculelor în cadrul programului se va efectua de către societatea noastră prin punctul de lucru/punctele de lucru având următoarele atribute de identificare: 1. Denumire ........ ................ ..............., cod de identificare fiscală (dacă este cazul) ..............., înregistrat în localitatea ........ ........ .............., str. ........ ................ ................ ......... nr. ......., bl. ......, sc. ......., et. ......, ap. ......., judeţul/sectorul ........ ..............., cod poştal ............, telefon (fix şi mobil) ........ ................ ........ ............., fax ........ ........ ........, e-mail ........ ........ ........., obiect de activitate ........ ............. (comerţul cu autovehicule). 2. Denumire ........ ................ ..............., cod de identificare fiscală (dacă este cazul) ..............., înregistrat în localitatea ........ ........ .............., str. ........ ................ ................ ......... nr. ......., bl. ......, sc. ......., et. ......, ap. ......., judeţul/sectorul ........ ..............., cod poştal ............, telefon (fix şi mobil) ........ ................ ........ ............., fax ........ ........ ........, e-mail ........ ........ ........., obiect de activitate ........ ............. (comerţul cu autovehicule). 3. Denumire ........ ................ ..............., cod de identificare fiscală (dacă este cazul) ..............., înregistrat în localitatea ........ ........ .............., str. ........ ................ ................ ......... nr. ......., bl. ......, sc. ......., et. ......, ap. ......., judeţul/sectorul ........ ..............., cod poştal ............, telefon (fix şi mobil) ........ ................ ........ ............., fax ........ ........ ........, e-mail ........ ........ ........., obiect de activitate ........ ............. (comerţul cu autovehicule). Subsemnatul, ........ .........., în calitate de reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele: a)societatea noastră are personalitate juridică română, este legal constituită şi desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României; b)societatea noastră are ca obiect de activitate producţia şi comercializarea/comercializarea autovehiculelor noi; c)societatea noastră deţine autorizaţiile/acordurile/avizele necesare desfăşurării activităţii; d)avem îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare; e)nu suntem înregistraţi cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală şi nici cu fapte care privesc disciplina financiară; f)societatea noastră, inclusiv punctul/punctele de lucru mai sus menţionat/menţionate, nu se află în stare de insolvenţă sau faliment, nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operaţională, nu se află sub administrare specială, nu are suspendate ori restricţionate activităţile economice, nu se află într-o altă situaţie similară legal reglementată; g)societatea noastră, inclusiv punctul/punctele de lucru mai sus menţionat/menţionate, nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute la lit. f), precum şi pentru orice altă situaţie similară; h)nu sponsorizăm activităţi cu efect negativ asupra mediului; i)în cadrul sesiunii precedente a programului, societatea noastră a respectat în integralitate prevederile Ghidului de finanţare a programului (denumit în continuare ghid) şi nu a încălcat clauzele stipulate prin actele juridice încheiate cu Administraţia Fondului pentru Mediu/societatea noastră nu a participat în cadrul sesiunii precedente a programului; j)am depus întreaga documentaţie, conform prevederilor ghidului şi în condiţiile stipulate în acesta; k)sunt de acord cu faptul că, în timpul procesului de analiză, poate apărea ca necesară completarea dosarului de validare cu noi documente, pe care, la solicitarea Comisiei de analiză, mă oblig să le depun în termenul prevăzut în cuprinsul ghidului; l)nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate.Subsemnatul declar că am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii. Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de validare şi în toate celelalte formulare şi documente depuse şi garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte. Am luat cunoştinţă că neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii de validare sau, ulterior, la returnarea integrală a sumelor decontate de către Administraţia Fondului pentru Mediu în cadrul programului. Subsemnatul autorizez prin prezenta cerere de validare orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze date şi informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu activitatea societăţii pe care o reprezint. Prin semnarea prezentei cereri de validare şi prin aplicarea ştampilei confirmăm că am înţeles şi ne-am însuşit în integralitate conţinutul acesteia. Reprezentant legal/Împuternicit al reprezentantului legal Numele şi prenumele ........ ........ ........ Funcţia ........ ................ ........ ............. Semnătura ........ ................ ................ Data ........ ................ ................ ......... L.S. ANEXA Nr. 2(ANEXA nr. 15 la ghid) DECLARAŢIE privind ajutoarele de minimis Subsemnatul, ........ ................ ........ ............., cod numeric personal ........ ................ ................ posesor al actului de identitate tip ............, seria ......... nr. ........ ........ ........, eliberat de către ........ ................ ........ ......... la data de ........ ........ ........., având domiciliul/reşedinţa la adresa ........ ................ ................ ................ ........ .........., în calitate de reprezentant legal al ........ ................ ................ ................ ........ ..........., înregistrat/înregistrată în registrul comerţului sub nr. de ordine ......./......./........ ..........., cod de identificare fiscală ........ ................ .........., cunoscând prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale actelor normative subsecvente, precum şi dispoziţiile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere următoarele: I. Nu am beneficiat/Am beneficiat de ajutor de minimis în ultimii 3 ani (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia am depus dosarul de acceptare în „Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul ............“): NU |_| DA |_|, după cum urmează: I.1. anul ........, tranşa 1 ........ ................ ........ ............ lei; (în cifre şi litere) data acordării ........ ........ ............; sursa de finanţare/instituţia finanţatoare ........ ................ ................ ........ ...........; tranşa 2 ........ ................ ........ ............ lei; (în cifre şi litere) data acordării ........ ........ ............; sursa de finanţare/instituţia finanţatoare ........ ................ ................ ........ ...........; tranşa „n“ ........ ................ ........ ............ lei; (în cifre şi litere) data acordării ........ ........ ............; sursa de finanţare/instituţia finanţatoare ........ ................ ................ ........ .......... . I.2. anul ........, tranşa 1 ........ ................ ........ ............ lei; (în cifre şi litere) data acordării ........ ........ ............; sursa de finanţare/instituţia finanţatoare ........ ................ ................ ........ ...........; tranşa 2 ........ ................ ........ ............ lei; (în cifre şi litere) data acordării ........ ........ ............; sursa de finanţare/instituţia finanţatoare ........ ................ ................ ........ ...........; tranşa „n“ ........ ................ ........ ............ lei; (în cifre şi litere) data acordării ........ ........ ............; sursa de finanţare/instituţia finanţatoare ........ ................ ................ ........ .......... . I.3. anul ........, tranşa 1 ........ ................ ........ ............ lei; (în cifre şi litere) data acordării ........ ........ ............; sursa de finanţare/instituţia finanţatoare ........ ................ ................ ........ ...........; tranşa 2 ........ ................ ................ lei; (în cifre şi litere) data acordării ........ ........ ............; sursa de finanţare/instituţia finanţatoare ........ ................ ................ ........ ...........; tranşa „n“ ........ ................ ........ ........ lei; (în cifre şi litere) data acordării ........ ........ ............; sursa de finanţare/instituţia finanţatoare ........ ................ ................ ........ .......... , sub una ori mai multe dintre următoarele modalităţi: a)subvenţie |_|; b)subvenţie pentru export |_|; c)anularea de datorii: forma concretă a datoriei ........ .............., perioada în care a fost înregistrată ........ ........ .......... |_|; d)preluarea pierderilor (perioada în care s-au înregistrat) ........ ................ ........ ........ |_|; e)exceptări de la plata taxelor şi impozitelor (se precizează fiecare taxă şi/sau impozit şi perioada de exceptare) ........ ................ ................ ................ ................ ............... |_|; f)reduceri de la plata taxelor şi impozitelor (se precizează fiecare taxă şi/sau impozit, se precizează în ce constă reducerea, precum şi perioada pentru care a fost acordată şi/ori se acordă reducerea) ........ ................ ................ ................ ........ ............. |_|; g)amânări de la plata taxelor şi a impozitelor (se precizează fiecare taxă şi/sau impozit, precum şi durata şi perioada de acordare a amânării de la plata taxelor şi a impozitelor) ........ ................ ................ ................ ................ .............. |_|; h)obţinerea unor venituri de pe urma fondurilor publice prin:• acordarea unor împrumuturi cu dobânzi preferenţiale (Se precizează suma care constituie ajutor de minimis - diferenţa dintre dobânda medie anuală practicată de băncile comerciale pentru aceeaşi perioadă şi dobânda anuală cu care a fost obţinut împrumutul.) ........ ................ ................ |_| ; • participări cu capital la investiţii în condiţii preferenţiale (Se precizează suma care constituie ajutor de stat - profitul anual la care fondul respectiv a renunţat prin efectuarea investiţiei respective.) ........ ................ ................ |_|; i)garanţii acordate de către stat sau de către alte autorităţi publice; se cuantifică avantajele obţinute pe această cale ........ ................ ........ ........ |_|; j)reduceri de preţ la bunurile şi/sau la serviciile achiziţionate (Se precizează suma care constituie ajutor de minimis: diferenţa dintre valoarea la preţul de piaţă şi valoarea acestora la preţurile la care au fost achiziţionate.) ........ ................ .......... |_|; k)venituri obţinute din achiziţionarea sub preţul pieţei a unor terenuri aparţinând domeniului privat al statului (Precizaţi suma care constituie ajutor de minimis: diferenţa dintre preţul pieţei şi preţul efectiv la care s-a realizat tranzacţia.) ........ ................ ........ ........ |_|; l)alte modalităţi prin care s-a acordat ajutorul de minimis (Se precizează.) ........ ................ ............. |_|.II. Subsemnatul, ........ ............., reprezentant legal al ........ ................ ........, nu sunt înregistrat cu fapte pedepsite de legislaţia penală şi nu am fost supus unei condamnări în ultimii 3 ani de către nicio instanţă de judecată, din motive profesionale sau etic-profesionale. III. Avem personalitate juridică română/Nu avem personalitate juridică. Suntem legal constituiţi şi desfăşurăm activităţi economice pe teritoriul României. IV. Avem îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare, şi nu suntem înregistraţi cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală şi nici cu fapte care privesc disciplina financiară. V. Nu am fost şi nu suntem subiectul unei proceduri de recuperare a unui ajutor de stat declarat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurenţei sau a Comisiei Europene/Am fost subiectul unei proceduri de recuperare a unui ajutor de stat declarat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună ca urmare a deciziei Consiliului Concurenţei/Comisiei Europene nr. ........ din ........ ............, decizia fiind executată şi creanţa integral recuperată anterior depunerii dosarului de acceptare. VI. Ajutorul de minimis solicitat sub forma primei de casare nu urmează a fi folosit pentru desfăşurarea de activităţi în unul dintre sectoarele prevăzute în cuprinsul art. 1 din Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratat ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28 decembrie 2006. VII. Nu ne aflăm în stare de insolvenţă sau faliment, nu ne aflăm în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operaţională, nu ne aflăm sub administrare specială, nu avem suspendate ori restricţionate activităţile economice, nu ne aflăm într-o altă situaţie similară legal reglementată. VIII. Nu facem obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute la pct. VII şi nici pentru orice altă situaţie similară. IX. Nu am obţinut şi nu suntem pe cale să obţinem finanţare pentru achiziţionarea unuia sau mai multor autovehicule noi şi/sau second-hand prin proiecte şi/sau programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare. X. Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta declaraţie şi garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte. Data ........ ........ ......... Reprezentant legal, Numele şi prenumele ........ ................ ............ Semnătura şi ştampila Observaţie: Sumele primite în lei ca ajutor de minimis vor fi echivalate în euro la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României valabil la data acordării lor, iar suma solicitată prin cererea de finanţare se va echivala în euro la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României valabil la data depunerii dosarului de acceptare (data înregistrării la Administraţia Fondului pentru Mediu a cererii de finanţare). ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 18 la ghid) Nr. de înregistrare la solicitant1) ............/............. Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu ............../.............. CERERE DE FINANŢARE pentru achiziţia de autovehicule hibrid şi/sau electrice 1. Date generale solicitant 1.1. Persoană fizică Numele şi prenumele ........ ................ ........., codul numeric personal ........ ................ ........ ............, posesor al actului de identitate tip ....... seria ......... nr. ..............., eliberat de către ........ ........ ........... la data de ........ .........., domiciliat/cu reşedinţa în România, la adresa: localitatea ........ ................ ................, str. ........ ................ ................ ........... nr. ........, bl. ........, sc. ........, et. ......, ap. ......., judeţul/sectorul ........ ................ .............., cod poştal .............., telefon (fix şi mobil) ........ ................ ........ .............., fax ........ ........ ........, e-mail ........ ........ .......... 1.2. Unitate administrativ-teritorială/instituţie publică Denumirea completă: ........ ................ ................ ........ ..............., forma juridică de organizare: ........ ................ ........ .........., codul de identificare fiscală ........ ................ ................ ........ ........., cu sediul la adresa: localitatea ........ ................ ........ ............., str. ........ ................ ........ ........ nr. ........, bl. ........, sc. ......., et. ......, ap. ......., judeţul/sectorul ........ ................ ........ ............, cod poştal ........ ............, telefon (fix şi mobil) ........ ................ ................ ............., fax ........ ........ ........, e-mail ........ ........ ..............., website: ........ ........ ............, reprezentat/reprezentată legal de către ........ ................ ............, în calitate de ........ ................ ............., prin reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal ........ ................ .............., cod numeric personal ........ ........ ............, posesor al actului de identitate tip ....... seria ......... nr. ........ ..........., eliberat de către ........ ........ ........... la data de ........ ..........., cu domiciliul în România la adresa: localitatea ........ ................ ............., str. ........ ................ ................ ......... nr. ......., bl. ......, sc. ......., et. ......, ap. ......., judeţul/sectorul ........ ..............., cod poştal ..........., telefon (fix şi mobil) ........ ................ ........ ............., fax ........ ................, e-mail ........ ........ .......... 2. Finanţare solicitată Solicit/Solicităm acceptarea în cadrul „Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul ..............“, cu un număr de ........ ................ .......... autovehicule uzate din parcul auto propriu şi pentru care solicit/solicităm o finanţare nerambursabilă în (în cifre şi litere) sumă de ........ ............ lei, (în cifre şi litere) reprezentând prima de casare exprimată prin tichete valorice, sumă corespunzătoare predării spre casare a numărului de autovehicule uzate mai sus menţionat. Prima de casare va fi utilizată exclusiv în scopul înnoirii parcului auto propriu prin achiziţionarea unui număr de ........ ............. autovehicule noi, din care: (în cifre şi litere) a)........ ............. autovehicule hibrid; (în cifre şi litere) b)........ ............. autovehicule electrice, (în cifre şi litere) de la un producător validat/de la mai mulţi producători validaţi. Am luat cunoştinţă că pot beneficia de: a)două tichete valorice pentru achiziţionarea unui autovehicul hibrid, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat; b)4 tichete valorice pentru achiziţionarea unui autovehicul electric, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat.Diferenţa până la acoperirea integrală a preţului de comercializare a autovehiculului/autovehiculelor o asigur/asigurăm şi o susţin/susţinem: a)din surse proprii: DA |_| NU |_|; b)prin credit bancar: DA |_| NU |_|; c)prin leasing financiar: DA |_| NU |_|.3. Date de identificare a autovehiculelor uzate
Nr. crt. |
Categoria |
Marca şi modelul |
Numărul de înmatriculare |
Numărul de identificare |
Anul fabricaţiei |
Anul primei înmatriculări în România |
Numărul şi seria certificatului de înmatriculare |
Numărul de inventar1) |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
„n“ |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Declaraţie pe propria răspundere Subsemnatul, ........ ..........., în calitate de solicitant/reprezentant legal al solicitantului/împuternicit al reprezentantului legal al solicitantului, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele: a)avem îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale şi bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare, şi nu suntem înregistraţi cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală şi nici cu fapte care privesc disciplina financiară1); avem îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul local2); b)ne angajăm să asigurăm şi să susţinem diferenţa de preţ prin modalitatea prevăzută la pct. 2 - „Finanţare solicitată“, lit. .......; c)am depus dosarul de acceptare în nume propriu, fără a ne interpune în beneficiul vreunei alte persoane, fizice sau juridice; d)suntem de acord ca orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze date şi informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu activitatea noastră1); e)am depus întreaga documentaţie, conform prevederilor Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional şi în condiţiile stipulate în acesta; f)suntem de acord cu faptul că în timpul procesului de analiză poate apărea ca necesară completarea dosarului de acceptare cu noi documente, pe care, la solicitarea Comisiei de analiză, ne obligăm să le depunem în termenul prevăzut în cuprinsul Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional; g)reprezentantul legal nu este înregistrat cu fapte pedepsite de legislaţia penală1); h)nu sponsorizăm activităţi cu efect negativ asupra mediului1); i)nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate.Subsemnatul declar că am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii. Subsemnatul, înţelegând că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate celelalte formulare şi documente depuse şi garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte. Am luat cunoştinţă că neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii de finanţare sau, ulterior, la returnarea integrală a sumelor acordate de către Administraţia Fondului pentru Mediu. Prin semnarea prezentei cereri de finanţare şi aplicarea ştampilei1) confirmăm că am înţeles şi ne-am însuşit în integralitate conţinutul acesteia. Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal/împuternicitului1) ........ ................ ........... Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului1) ........ ................ ......... L.S. Numele şi prenumele solicitantului2) ........ ................ ........... Semnătura solicitantului2) ........ ................ ......... 1) Se completează de către solicitantul unitate administrativ-teritorială sau instituţie publică. 2) Se completează de către solicitantul persoană fizică. ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 19 la ghid) FIŞA DE EVALUARE a eligibilităţii proprietarului persoană fizică Numele şi prenumele proprietarului: ........ ................ ........ ........ Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu - AFM - a cererii de finanţare: ........ ............. Suma solicitată prin cererea de finanţare ............ lei
Nr. crt. |
Documentele şi cerinţele în baza cărora se evaluează eligibilitatea solicitantului persoană fizică |
Îndeplinirea criteriului de eligibilitate |
Da |
Nu |
Comentarii |
1.1. |
A depus dosarul de acceptare în cadrul sesiunii de înscriere organizate de AFM. |
|
|
|
1.2. |
A depus cererea de finanţare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 18 la ghidul de finanţare a programului, în original, completată corespunzător şi semnată. |
|
|
|
1.3. |
A depus actul de identitate, în termen de valabilitate, în copie. |
|
|
|
1.4. |
A depus certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa proprietarul şi este înregistrat fiscal autovehiculul uzat, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată. |
|
|
|
NOTĂ: În cadrul rubricii „Îndeplinirea criteriului de eligibilitate“ se bifează, după caz, cu „DA“ sau „NU“ îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie, după caz, comentariile de rigoare.
REZULTATUL EVALUĂRII ELIGIBILITĂŢII PROPRIETARULUI: PROPUS SPRE ACCEPTARE/RESPINS Evaluator (juridic), ........ ................ .......... Data ........ ............ Semnătura ........ ........... Preşedintele Comisiei de analiză, ........ ................ .......... Data ........ ............ Semnătura ........ ...........