ORDIN Nr. 213
din 9 mai 2006
privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale
de Asigurari de Sanatate nr. 60/32/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile
si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si
completarile ulterioare
ACT EMIS DE:
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 447 din 24 mai 2006
Având în vedere Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate,
cu modificările si completările ulterioare, si Referatul de aprobare al
Ministerului Sănătăţii si al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate hr. E.N.
10.284/D.G. 1.467/2006,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de
asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
Art. I. - Normele de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări
sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 16 februarie 2006, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 77 va avea următorul cuprins:
„Art. 77. - (1) Sumele reprezentând indemnizaţii
plătite de către angajatori asiguraţilor, care depăşesc suma contribuţiilor
datorate de aceştia în luna respectivă, se recuperează din contribuţiile
datorate pentru lunile următoare sau din bugetul Fondului naţional unic de
asigurări sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această
destinaţie.
(2) Pentru recuperarea sumelor reprezentând
indemnizaţii achitate care depăşesc obligaţia lunară de plată a contribuţiei
pentru concedii şi indemnizaţii, angajatorul depune la registratura casei de
asigurări de sănătate solicitarea scrisă conform modelului prevăzut în anexa
nr. 12, la care se ataşează Declaraţia privind obligaţiile de plată prevăzută
la art. 1, precum şi, după caz, dovada achitării contribuţiei pentru concedii
şi indemnizaţii, pentru perioada anterioară pentru care se solicită
restituirea.
(3) Cererea va fi analizată de compartimentul de
specialitate din cadrul casei de asigurări de sănătate, care va întocmi
referatul de propunere spre aprobare a cererii de restituire sau, după caz, de
respingere cu motivarea acesteia, referat avizat de personalul împuternicit să
exercite viza CFP.
(4) Referatul prevăzut la alin. (3), semnat de
directorul executiv al Direcţiei management şi economică, va fi supus aprobării
preşedintelui-director general, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13.
(5) Pe baza referatului aprobat se întocmesc:
ordonanţarea de plată, ordinul de plată, borderoul ordinelor de plată prevăzut
în anexa nr. 14 sau, după caz, comunicarea de respingere a plăţii prevăzută în
anexa nr. 15, care va fi transmisă solicitantului în termen de 15 zile.
(6) După efectuarea plăţii, dosarul se arhivează la
compartimentul de specialitate."
2. Articolul 97 va avea următorul cuprins:
„Art. 97. - Anexele nr. 1-15 fac parte integrantă din
prezentele norme."
3. După anexa nr. 11 se introduc patru noi anexe, anexele nr. 12-15,
având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 -4 care fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Cristian Vlădescu
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 12 la norme)
UNITATEA
Str...... nr....., bl....., sc....., et.....,
ap......, sectorul/judeţul ...................
Codul fiscal........................................
Contul .................................................
Trezoreria ...........................................
Nr.............../
......................................
Către Casa de Asigurări de Sănătate
......................
Unitatea ................................, cod fiscal
............, cu sediul în localitatea ..............., str..............
nr........, bl.......,sc......, et....., ap......, sectorul/judeţul
..................., cont ..........., deschis la Trezoreria ........................., vă rugăm a ne
vira suma de ..............
(....................) lei, reprezentând diferenţa dintre suma indemnizaţiilor
cuvenite (tip indemnizaţii):
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
şi contribuţia de concedii şi indemnizaţii de asigurări
sociale de sănătate datorată de angajator pe luna/perioada
................................., după cum urmează:
- totalul cuantumului prestaţiilor de suportat din
bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru concedii
şi indemnizaţii plătite pe luna/perioada .............................., suma: ............................ lei;
- totalul contribuţiilor pentru concedii şi
indemnizaţii datorat de angajator pe luna/perioada
...............................,suma: ............................... lei;
- totalul sumei de recuperat de la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru
concedii şi indemnizaţii pe luna/perioada ...............................,
suma: ..................... lei.
Ne asumăm răspunderea pentru realitatea datelor
prezentate mai sus şi pentru corectitudinea determinării drepturilor de
indemnizaţii sociale de sănătate.
Anexa: Declaraţia/Declaraţiile privind evidenţa
obligaţiilor de plată către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale
de sănătate pentru concedii şi indemnizaţii pe luna/perioada .................................
Director,
(Administrator)
........................
Director economic,
............................
ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 13 la norme)
CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
Casa de Asigurări de Sănătate ................................
Str...........................................................
nr..............
Sectorul/judeţul
...........................................................
Aprobat
Preşedinte-director general,
.......................................
REFERAT
In baza prevederilor art. 38 alin. (2) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de
asigurări sociale de sănătate, ale art. 77 din Normele de aprobare a Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, aprobate prin Ordinul ministrului
sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.
60/32/2006, analizând documentele justificative depuse la Casa de Asigurări de
Sănătate............ sub nr............/..........,
propunem aprobarea/respingerea plăţii sumei de
................. lei reprezentând diferenţa dintre „Totalul cuantumului prestaţiilor de suportat din
bugetul FNUASS pentru concedii şi indemnizaţii" plătite salariaţilor
proprii şi „Totalul contribuţiilor pentru concedii şi indemnizaţii datorat de
angajator" pe luna/perioada ......................către Unitatea
......................... din localitatea
........................................
Motivele respingerii cererii
........................................................................................................................................................................ ................
......................................................................................................
Direcţia management şi economică
Director executiv,
................................
Şeful
compartimentului de specialitate,
...........................................................
Intocmit
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 14 la norme)
CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
Casa de Asigurări de Sănătate
..............................
Str...........................................................
nr............
Sectorul/judeţul
..........................................................
BORDEROU ANEXĂ
La ordonanţarea de plată nr.........../................. a sumei
reprezentând diferenţa dintre indemnizaţiile sociale de sănătate plătite salariaţilor proprii,
care se suportă din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de
sănătate, şi contribuţia angajatorului pentru concedii şi indemnizaţii la
bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii/codul fiscal
|
Numărul referatului aprobat
|
Suma în lei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL SUME
|
X
|
|
Şeful compartimentului de specialitate,
.............................................................
Intocmit
ANEXA Nr. 4
(Anexa nr. 15 la norme)
CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
Casa de Asigurări de Sănătate
...............................
Str.........................................
nr..............................
Sectorul/judeţul ..........................................................
Către Unitatea ................................,
localitatea ................, str............. nr....., bl. ...,
sc. ..., et....., ap......, sectorul/judeţul ............
Prin prezenta vă facem cunoscut că nu s-a aprobat
virarea sumei de .................... lei, reprezentând diferenţa dintre indemnizaţiile sociale de sănătate
plătite salariaţilor proprii, care se suportă din bugetul Fondului naţional
unic de asigurări sociale de sănătate, şi contribuţia angajatorului pentru
concedii şi indemnizaţii la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale
de sănătate, datorată pentru luna/perioada ......................
Şeful compartimentului de specialitate,
..........................................................
Intocmit