ORDIN Nr. 239
din 23 martie 2007
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind atestarea persoanelor juridice pentru a desfasura
activitati de imbunatatiri funciare pe terenuri din domeniul agricol
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 260 din 18 aprilie 2007
In temeiul art. 73 lit. d) din Legea îmbunătăţirilor
funciare nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, văzand Referatul de aprobare nr. 114.263 din
14 februarie 2007 al Direcţiei îmbunătăţiri funciare, în baza art. 9 alin. (6)
din Hotărarea Guvernului nr.
155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor
şi Dezvoltării Rurale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind
atestarea persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri
funciare pe terenuri din domeniul agricol, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Dosarele depuse în
vederea atestării anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se
analizează pe baza metodologiei în vigoare la data înregistrării cererii.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 30/1998
pentru aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor juridice care au capacitatea
de a desfăşura activităţi de
îmbunătăţiri funciare, în scopul participării acestora la licitaţiile pentru
adjudecarea studiilor de teren, a proiectării şi executării lucrărilor de
îmbunătăţiri funciare de utilitate publică din domeniul agricol, organizate
potrivit legii, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 220 din 16 iunie 1998, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 4. - Răspunderea pentru
ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin revine direcţiei care
asigură coordonarea sectorului de îmbunătăţiri funciare şi Administraţiei
Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Dan Ştefan Motreanu
ANEXA
NORME METODOLOGICE
privind atestarea persoanelor juridice pentru a
desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe
terenuri din domeniul agricol
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentele norme metodologice, denumite în
continuare norme, stabilesc procedurile de
atestare de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,
denumit în continuare MAPDR, a persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de
îmbunătăţiri funciare, respectiv de proiectare - studii de teren, elaborare de
documentaţii tehnico-economice, executarea de lucrări şi alte prestări de
servicii pentru îmbunătăţiri funciare, pe terenuri din domeniul agricol şi
asigură cadrul organizatoric şi regulile unitare pentru atestarea capacităţii
tehnico-profesionale a solicitanţilor.
Art. 2. - Atestarea persoanelor juridice are drept scop
verificarea capacităţii tehnico-economice a acestora de a îndeplini cerinţele
tehnice şi de calitate prevăzute în normativele privind desfăşurarea
activităţilor de îmbunătăţiri funciare.
Art. 3. - (1) Atestarea se realizează de către Comisia
de atestare a persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de
îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol din cadrul MAPDR,
denumită în continuare comisia, care se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile
prezentelor norme.
(2) Componenţa comisiei este prevăzută în anexa nr. 1
la prezentele norme.
CAPITOLUL II
Niveluri de competenţă
Art. 4. - Atestarea persoanelor juridice pentru a
desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol
se face pentru următoarele niveluri de competenţă:
a) efectuarea studiilor de
teren şi de laborator aferente:
a.1) studii topografice - cod St;
a. 2) studii geotehnice - cod Sg;
a. 3) studii hidrologice şi hidrogeologice - cod Sh;
a. 4) studii pedologice - cod Sp;
a. 5) alte studii specifice - cod Ss;
b) elaborarea de proiecte şi
alte documentaţii tehnico-economice;
c) executarea lucrărilor de construcţii-montaj şi
instalaţii-montaj;
d) alte prestări de servicii de îmbunătăţiri funciare.
Art. 5. - Atestarea se face pentru unul sau mai multe
niveluri de competenţă, pentru categoriile de lucrări de îmbunătăţiri funciare
prevăzute în prezentele norme.
CAPITOLUL III
Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiei de
atestare
Art. 6. - Procedura de atestare a persoanelor juridice
este organizată şi coordonată de direcţia de specialitate potrivit atribuţiilor
stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare al autorităţii publice
centrale care răspunde de sectorul de îmbunătăţiri funciare.
Art. 7. - (1) Comisia este formată din 9 membri
specialişti din domeniul îmbunătăţirilor funciare, din care un preşedinte, un
vicepreşedinte şi 7 membri.
(2) Comisia are un secretariat format din două
persoane, care nu sunt membri ai comisiei, şi anume: un reprezentant al
direcţiei de specialitate din cadrul MAPDR şi un reprezentant al Administraţiei
Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare, denumită în continuare ANIF.
(3) Membrii comisiei şi ai secretariatului îşi
păstrează calitatea de angajaţi ai unităţilor de la care provin, precum şi
toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din această calitate.
(4) Comisia este condusă de un preşedinte, specialist
în domeniul îmbunătăţirilor funciare, din cadrul MAPDR.
(5) Lucrările comisiei se desfăşoară la sediul ANIF,
situat în Şoseaua Olteniţei nr. 35 - 37, sectorul 4, Bucureşti.
(6) Comisia adoptă decizii
valabile în prezenţa preşedintelui şi a cel puţin 5 membri. In lipsa
preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt preluate de către vicepreşedinte.
(7) Hotărarile comisiei se iau cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
Voturile contra sau abţinerile se înregistrează nominal în procesul-verbal al
şedinţei.
(8) In cazul în care un membru al comisiei
înregistrează absenţe nemotivate la mai mult de două şedinţe consecutive, se
consideră că activitatea acestuia este necorespunzătoare şi preşedintele
comisiei va sesiza conducerea MAPDR pentru înlocuire.
(9) In funcţie de volumul lucrărilor, comisia va
stabili un grafic de şedinţe adecvat şi se va întruni ori de cate ori va fi nevoie, astfel încat să nu se
producă perturbări în activităţile de îmbunătăţiri funciare.
(10) Preşedintele comisiei are următoarele atribuţii:
a) aprobă graficele cu programarea şedinţelor
comisiei;
b) conduce lucrările şedinţelor comisiei de atestare;
c) semnează, în conformitate cu hotărarile comisiei de atestare, certificatele
de atestare sau, după caz, comunicările de respingere motivată a cererilor de
atestare;
d) prezintă conducerii MAPDR raportul anual asupra
activităţii comisiei de atestare.
(11) Vicepreşedintele comisiei are următoarele
atribuţii:
a) urmăreşte şi coordonează
desfăşurarea activităţilor secretariatului comisiei;
b) urmăreşte prezenţa membrilor comisie de atestare la
şedinţele acesteia.
(12) Secretariatul comisiei are următoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistrează cererile de atestare,
însoţite de documentele necesare;
b) întocmeşte graficul de şedinţe ale comisiei şi
programează persoanele juridice pentru interviu;
c) convoacă şedinţele comisiei şi comunică persoanelor
juridice solicitările comisiei privind necesitatea completării documentaţiei
depuse, precum şi data prezentării la interviu;
d) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor
comisiei;
e) comunică persoanelor fizice şi juridice hotărarile comisiei;
f) păstrează documentele comisiei şi asigură
arhivarea acestora.
(13) Comisia răspunde solidar de desfăşurarea
corespunzătoare a lucrărilor, avand următoarele atribuţii:
a) examinează cererile şi documentaţiile prezentate
pentru atestare de către persoane juridice;
b) hotărăşte eliberarea certificatelor de atestare cu
votul majorităţii absolute a membrilor ei;
c) hotărăşte respingerea cererilor de atestare ale
celor care nu întrunesc condiţiile şi criteriile de atestare.
(14) Membrii comisiei au următoarele drepturi şi
obligaţii:
a) să participe la şedinţele
comisiei cu drept de vot direct;
b) să semneze procesele-verbale întocmite la fiecare
şedinţă, pe baza cărora secretariatul comisiei va formula răspunsurile la
cererile de atestare;
c) să solicite consemnarea în procesele-verbale ale
şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere separate faţă de hotărarile adoptate cu majoritate;
d) să întocmească anual un raport asupra activităţii
comisiei.
CAPITOLUL IV
Criteriile şi condiţiile de atestare
Art. 8. - Atestarea persoanelor juridice se realizează
pe baza unor criterii şi în condiţii care să garanteze capacitatea acestora de
a efectua activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol,
corespunzătoare celor pentru care solicită atestare, cu respectarea
prevederilor legale.
Art. 9. - Criteriile pe baza cărora
se va face atestarea persoanelor juridice sunt următoarele:
a) calitatea de persoană juridică autorizată pentru
desfăşurarea de activităţi în domeniul îmbunătăţirilor funciare;
b) informaţiile generale despre persoana juridică:
denumirea şi sediul, numărul şi data înregistrării la registrul comerţului,
capitalul social, obiectul de activitate şi experienţa în domeniul
îmbunătăţirilor funciare şi în alte domenii prevăzute în obiectul său de
activitate;
c) existenţa sau lipsa sancţiunilor contravenţionale
ori penale pentru faptele prevăzute în Legea nr. 11/1991 privind combaterea
concurenţei neloiale, cu modificările şi completările ulterioare, şi în Legea
îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
d) posibilitatea asigurării cu personal de
specialitate necesar efectuării de activităţi de îmbunătăţiri funciare, pentru
care se solicită atestarea (studii, proiectare, execuţie şi alte prestări
servicii specifice);
e) dotarea tehnică cu utilaje şi echipamente de lucru
specifice pentru realizarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
f) situaţia economico-financiară din ultimul an, pe
bază de bilanţ, a persoanei juridice solicitante, confirmat de autoritatea
competentă, potrivit prevederilor legale.
Art. 10. - Atestarea persoanelor juridice
nou-înfiinţate sau care nu au prestat lucrări de îmbunătăţiri funciare se va
face după criteriile de la art. 9, urmand ca la prima solicitare de obţinere a vizei anuale să facă dovada
participării la licitaţii în domeniul îmbunătăţirilor funciare sau că au
executat lucrări specifice în subantrepriză. La solicitarea celei de-a doua
vize anuale persoana juridică va face dovada executării de lucrări de
îmbunătăţiri funciare obţinute prin licitaţie; în caz contrar certificatul de atestare
acordat se consideră nul de drept.
Art. 11. - Condiţiile minime obligatorii pentru
obţinerea atestării de către persoanele juridice sunt următoarele:
a) formularea unei cereri-tip, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme;
b) dovedirea personalităţii juridice prin copie de pe
certificatul de înmatriculare la registrul comerţului;
c) dovedirea experienţei în domeniul îmbunătăţirilor
funciare, cu excepţia persoanelor juridice prevăzute la art. 10, prin:
- statutul persoanei juridice, din care să rezulte
nivelurile de competenţă şi categoria/categoriile de lucrări de îmbunătăţiri
funciare pentru care se solicită atestarea;
- documente din care să rezulte că persoana juridică
a realizat una sau mai multe lucrări din categoria/categoriile celor prevăzute
în anexa nr. 2 la prezentele norme, în calitate de contractant sau
subcontractant, care să justifice competenţele pentru care solicită atestarea,
sintetizate conform anexei nr. 4 la prezentele norme;
- documente privind organizarea sistemului de calitate;
- documente privind calitatea lucrărilor specificate
la liniuţa a 2-a;
d) dovedirea bonităţii prin:
- fişe cu privire la asigurarea de personal pentru
nivelul de competenţă, conform anexei nr. 5 la
prezentele norme;
- dotarea proprie cu instalaţii şi utilaje specifice
activităţii pentru care solicită atestarea, gradul de utilizare al acestora în
contractele antreprenoriale directe şi în contractele de închiriere, consemnate
în situaţia dotării cu instalaţii şi utilaje specifice pentru nivelul de
competenţă conform anexei nr. 6 la prezentele norme;
- baze proprii - secţie de producţie, producţie
industrială, ateliere de întreţinere şi reparaţii pentru utilaje şi
echipamente;
- contracte perfectate pentru
realizarea de lucrări în domeniul îmbunătăţirilor funciare, în calitate de
contractant sau subcontractant, pentru anul în curs;
e) dovada că nu au fost sancţionate penal sau
contravenţional:
- avizul ANIF că nu au fost sancţionate în ultimii 2
ani pentru eventuale nerespectări ale prevederilor Legii nr. 138/2004, cu
modificările şi completările ulterioare;
- declaraţie scrisă, pe propria răspundere, că nu au
fost sancţionate penal sau contravenţional pentru gestiune frauduloasă, abuz de
încredere, fals, uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare
şi luare de mită ori pentru alte abateri prevăzute de Legea nr. 11/1991, cu
modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL V
Procedura de atestare
Art. 12. - Persoana juridică
care desfăşoară activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul
agricol transmite la secretariatul comisiei o cerere-tip, însoţită de
documentele prin care se dovedeşte că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la
art. 11 şi că a achitat tariful stabilit pentru
atestare.
Art. 13. - In cererea-tip şi în documentele însoţitoare
se vor preciza nivelul sau nivelurile de competenţă prevăzute la art. 4, precum
şi categoriile de lucrări de îmbunătăţiri funciare, prevăzute în anexa nr. 2 la
prezentele norme, pentru care solicită atestarea.
Art. 14. - Prezentarea incompletă a documentelor
prevăzute în prezentele norme, înregistrarea şi/sau prezentarea de date eronate
sau false în documentele care însoţesc cererea de atestare ori neprezentarea
documentelor şi informaţiilor solicitate de comisie atrag respingerea cererii
de atestare sau, după caz, anularea certificatului de atestare emis.
Art. 15. - Comisia îşi desfăşoară lucrările în
următoarele etape:
a) analizează, prin membri sau individual, cererile
şi documentaţiile prezentate de persoanele juridice;
b) discută, în plen, cu specialiştii împuterniciţi ai
persoanei juridice cu privire la formarea unui punct de vedere bine documentat;
c) dezbate, în plen, fiecare cerere în parte şi ia
hotărarea de aprobare a
cererii şi de eliberare a certificatelor de atestare sau, dacă este cazul, de
respingere motivată a cererilor.
Art. 16. - Hotărarile comisiei se comunică fiecărui solicitant, în termen de cel
mult 30 de zile de la adoptare.
Art. 17. - Graficul de şedinţe
aprobat de preşedintele comisiei, precum şi programarea persoanelor juridice
pentru interviu se vor comunica celor interesaţi de către secretariatul
comisiei.
Art. 18. - Specialistul împuternicit al persoanei
juridice prezent pentru interviu, în cadrul comisiei,
va prezenta, la cererea comisiei, actul de identitate şi împuternicirea emisă
de conducerea persoanei juridice pe care o reprezintă.
Art. 19. - In cadrul interviului specialistul
împuternicit al persoanei juridice va prezenta pentru consultare, la solicitarea
membrilor comisiei, originalele documentelor anexate la cerere.
Art. 20. - Neprezentarea persoanei juridice la comisie
la data, locul şi ora anunţate pentru interviu atrage reprogramarea acesteia.
Art. 21. - In cazul în care persoana juridică nu s-a prezentat la noul termen, comisia procedează la
respingerea cererii de atestare.
Art. 22. - Concluziile analizelor efectuate şi hotărarile adoptate de comisie se consemnează în
procese-verbale semnate de toţi membrii prezenţi.
Art. 23. - Procesele-verbale se
scriu într-un registru care se va păstra în condiţii de siguranţă la
secretariatul comisiei şi se va arhiva la ANIF.
Art. 24. - (1) In registrul cu procesele-verbale se
înscriu datele de bază privind persoana juridică, precum şi hotărarea comisiei (de eliberare a
certificatului de atestare sau, după caz, de respingere motivată a cererii de
atestare).
(2) Decizia comisiei poate fi contestată la
conducerea MAPDR, în termen de 30 de zile de la data comunicării acesteia.
(3) Impotriva deciziei
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale se poate formula plangere la instanţa juridică competentă,
potrivit legii.
Art. 25. - Certificatele de atestare se întocmesc
conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezentele norme.
Art. 26. - Certificatele vor fi
numerotate în ordine curentă şi se vor consemna într-un registru de evidenţă,
care se va păstra la secretariatul comisiei şi se va arhiva la sediul ANIF.
Art. 27. - Certificatul de atestare dă dreptul
persoanei juridice să încheie contracte sau să participe la licitaţiile
organizate pentru contractarea lucrărilor şi/sau serviciilor de îmbunătăţiri
funciare din nivelurile de competenţă prevăzute la art. 4 şi pentru categoriile
de lucrări de îmbunătăţiri funciare, prevăzute în anexa
nr. 2 la prezentele norme.
Art. 28. - (1) Valabilitatea certificatului de atestare
este de 3 ani, cu condiţia obţinerii vizelor anuale şi cu posibilitatea de a fi
revizuit sau anulat în acest interval, în cazurile în care persoana respectivă
se află în situaţia de a nu
mai îndeplini condiţiile şi criteriile de atestare. Această situaţie se
sesizează de către organele abilitate de lege pentru controlul tehnic sau
financiar, de către alte persoane atestate, precum şi de către persoanele
abilitate de MAPDR şi se aduce la cunoştinţă comisiei, care are obligaţia de a
analiza cazul, în mod operativ, în şedinţă extraordinară.
(2) Viza anuală se solicită pe bază de cerere-tip,
conform anexei nr. 3 la prezentele norme, începand cu
al doilea an de valabilitate a certificatului de
atestare, la care se anexează un memoriu privind activitatea desfăşurată de
persoana juridică de la data atestării pană la data solicitării vizei.
Art. 29. - Tariful pentru obţinerea atestării se
stabileşte diferenţiat, pe niveluri de competenţă şi activităţi, la propunerea
ANIF, şi se aprobă de MAPDR. Persoana care solicită atestarea plăteşte tariful, în numerar, la casieria ANIF
sau prin ordin de plată la prezentare în contul deschis pe numele comisiei,
evidenţa acestor fonduri ţinandu-se separat.
Art. 30. - După expirarea termenului de 3 ani de la
eliberarea certificatului de atestare, persoana titulară poate solicita
prelungirea valabilităţii atestării.
Art. 31. - Tariful pentru prelungirea valabilităţii
certificatului de atestare reprezintă jumătate din tariful pentru atestare.
Art. 32. - Certificatele emise anterior intrării în
vigoare a prezentelor norme în baza Ordinului ministrului agriculturii şi
alimentaţiei nr. 30/1998 pentru aprobarea Metodologiei de atestare a
persoanelor juridice care au capacitatea de a desfăşura activităţi de
îmbunătăţiri funciare, în scopul participării acestora la licitaţiile pentru
adjudecarea studiilor de teren, a proiectării şi executării lucrărilor de
îmbunătăţiri funciare de utilitate publică din domeniul
agricol, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.220 din 16 iunie 1998, cu modificările şi completările
ulterioare, sunt valabile pană
la expirarea acestora.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 33. - Nominalizarea membrilor comisiei şi ai
secretariatului acesteia se aprobă de conducerea MAPDR şi se reactualizează,
ori de cate ori este cazul, la
propunerea direcţiei de specialitate.
Art. 34. - Regulamentul de funcţionare al comisiei,
precum şi condiţiile de evaluare a solicitanţilor se stabilesc de către
aceasta.
Art. 35. - Nerespectarea, în orice mod, a prevederilor
prezentelor norme atrage, după caz, răspunderea disciplinară legală.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
COMPONENŢA
Comisiei de atestare a persoanelor juridice pentru a
desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe terenuri din domeniul agricol
Preşedinte: - specialist în domeniul
îmbunătăţirilor funciare din cadrul MAPDR
Vicepreşedinte - specialist în domeniul
îmbunătăţirilor funciare
Membri: - specialist din cadrul MAPDR
- specialist din cadrul
ANIF
-
specialist cu activitate în domeniul studiilor, proiectării etc. lucrărilor de îmbunătăţiri funciare
-
specialist din cadrul unei instituţii de învăţămant
superior de specialitate (profesor)
-
specialist din domeniul cercetării pentru îmbunătăţiri funciare
-
specialist din domeniul executării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare
-
specialist silvic atestat în lucrări de îmbunătăţiri funciare în domeniul
silvic
Secretariat: - specialist din cadrul ANIF
-
specialist din cadrul direcţiei de specialitate din MAPDR
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
CATEGORII LE
de lucrări de îmbunătăţiri funciare pentru care se
emit atestări persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe
terenuri din domeniul agricol
1. Indiguiri şi regularizări ale cursurilor de apă de
interes local, care cuprind, după caz:
a) îndiguiri;
b) calibrări şi reprofilări de albii, tăieri de
coturi, derivaţii;
c) consolidări de maluri, acumulări temporare.
2. Amenajări de irigaţii, care cuprind, după caz:
a) captarea apei: prize cu pompare şi/sau
gravitaţionale, puţuri forate, conducte, bazine de aspiraţie şi de refulare,
apărări şi consolidări de maluri, lucrări pentru dirijarea curenţilor de apă,
cu montajul instalaţiilor aferente;
b) aducţiunea şi distribuţia apei: canale, conducte,
noduri hidrotehnice, stăvilare, construcţii de traversare şi subtraversare,
staţii de pompare, bazine de aspiraţie şi de refulare, consolidări, căptuşeli,
cu montajul instalaţiilor aferente;
c) amenajarea interioară: canale şi conducte
îngropate, care alimentează cu apă instalaţiile de irigaţii şi, după caz,
montajul agregatelor de pompare mobile şi al instalaţiilor aferente, lucrări de
nivelare a terenului;
d) montajul instalaţiilor de irigaţii şi al
agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udărilor;
e) evacuarea apei în caz de avarii: canale, conducte,
deversoare, stăvilare, cu montajul instalaţiilor
aferente;
f) alimentarea cu energie electrică, pentru
automatizare şi dispecerizare şi altele asemenea, cu montajul instalaţiilor
aferente;
g) staţionări hidrogeologice, drumuri de exploatare,
cu montajul instalaţiilor aferente;
h) lucrări şi măsuri pedoameliorative prevăzute la art.
2 alin. (2) lit. e) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
3. Orezarii, care cuprind, după caz:
a) captarea apei: prize cu pompare şi/sau
gravitaţionale, conducte, bazine de aspiraţie şi de refulare, apărări şi
consolidări de maluri, lucrări pentru dirijarea curenţilor de apă, cu montajul
instalaţiilor aferente;
b) lucrări pentru aducţiunea şi distribuţia apei:
canale, conducte, noduri hidrotehnice, stăvilare, vanete, construcţii de
traversare şi de subtraversare, staţii de pompare, consolidări, căptuşeli, cu
montajul instalaţiilor aferente;
c) colectarea şi evacuarea apei: canale, conducte,
lucrări de traversare şi de subtraversare, consolidări, stăvilare, cu montajul
instalaţiilor aferente;
d) evacuarea apei în emisar: staţii de pompare, bazine
de aspiraţie şi de refulare, conducte, construcţii de subtraversare,
consolidări şi apărări de maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;
e) drumuri de exploatare;
f) amenajarea interioară:
lucrări de nivelare a terenului, diguleţe, rigole şi canale de contur;
g) montajul instalaţiilor de irigaţii şi al
agregatelor de pompare mobile, pentru aplicarea udărilor;
h) alimentarea cu energie electrică, pentru
automatizare şi dispecerizare, cu montajul instalaţiilor aferente;
i) lucrări şi măsuri pedoameliorative, prevăzute la
art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi
completările ulterioare.
4. Amenajări de desecare şi de drenaj, care cuprind,
după caz:
a) amenajări interioare: lucrările de nivelare şi de
modelare a terenului, canale provizorii de colectare şi de evacuare a apei, drenuri orizontale,
drenuri verticale, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) colectarea şi evacuarea apei: canale, drenuri
colectoare, drenuri verticale, conducte, lucrări de traversare şi de
subtraversare, staţii de pompare, bazine de absorbţie şi de refulare, noduri
hidrotehnice, consolidări, cu montajul instalaţiilor aferente;
c) evacuarea apei în emisar: staţii de pompare, bazine
de aspiraţie şi de refulare, conducte, subtraversări, consolidări şi apărări de
maluri, cu montajul instalaţiilor aferente;
d) drumuri de exploatare, staţionări hidrogeologice,
cu montajul instalaţiilor aferente;
e) lucrări şi măsuri pedoameliorative, prevăzute la
art. 2 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi
completările ulterioare.
5. Lucrări de combatere a eroziunii solului şi de
ameliorare a terenurilor afectate de alunecări, care cuprind, după caz:
a) amenajarea
versanţilor/terenurilor în pantă: nivelarea-modelarea terenurilor, captări de
izvoare, drumuri cu rol antierozional, canale, debuşee, terase, cleionaje,
praguri, căderi, consolidări, lucrări de traversare şi de subtraversare,
drenuri, cu montajul instalaţiilor aferente;
b) măsuri agrotehnice pentru protecţia solului:
sisteme de culturi pe curbele de nivel, în faşii şi în benzi înierbate, asolamente de protecţie;
c) lucrări pedoameliorative, prevăzute la art. 2
alin. (2) lit. e) din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările
ulterioare;
d) amenajarea formaţiunilor torenţiale/ameliorarea
torenţialităţii/combaterea eroziunii de adancire: nivelări-modelari şi umpluturi cu terasamente, canale de
nivel, plantaţii silvice, împrejmuiri, taluzări, ziduri de sprijin, căderi în
trepte, instalaţii de curent rapid, consolidări, cleionaje, gărduleţe,
traverse, praguri, baraje, căsoaie, gabioane, canale de evacuare în emisar,
lucrări de traversare şi de subtraversare, cu montajul instalaţiilor aferente;
e) amenajarea şi ameliorarea
terenurilor afectate de alunecări: canale de evacuare a apei, drenuri, captări
de izvoare, împăduriri, împrejmuiri, ziduri de sprijin, contrabanchete, lucrări
de modelare-nivelare a terenului;
f) stabilizarea/ameliorarea nisipurilor mişcătoare/de combatere a eroziunii eoliene: lucrări de
nivelare-modelare a terenului, de desecare, de drenaj, de irigaţii, plantaţii
de protecţie şi de livezi, împrejmuiri, drumuri de exploatare, lucrări şi
măsuri pedoameliorative şi agrotehnice specifice, prevăzute la art. 2 alin. (2)
lit. e) din Legea nr. 138/2004, şi altele asemenea.
6. Amenajări pedoameliorative, care cuprind, după
caz, lucrări de:
a) nivelare-modelare, de scarificare, de afanare adancă, rigole şi şanţuri de scurgere a apei, arături în benzi cu
coame;
b) udări de spălare a săraturilor;
c) aplicarea de amendamente, precum şi îngrăşăminte.
7. Perdele forestiere de protecţie a terenurilor
agricole şi plantaţii pentru combaterea eroziunii solului.
ANEXA Nr.3 la normele metodologice
Persoana juridică ................
Nr........... din .....................
CERERE
privind atestarea persoanelor juridice pentru a
desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe
terenuri din domeniul agricol
......................................................................................,
cu sediul în ..........................................................,
str......................................... nr...........,
(denumirea persoanei
juridice) judeţul ................................, telefon ..........., fax
..................., e-mail ....... , înmatriculată la registrul comerţului ................. cu nr............... din
............., reprezentată de ......................, avand funcţia de .................., în
conformitate cu prevederile art.
73 lit. d) din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările şi
completările ulterioare, solicităm eliberarea certificatului de atestare/vizei
anuale pentru următoarele niveluri de competenţă:
a) efectuarea studiilor de teren şi de laborator
aferente:
a.1) studii topografice - cod St;
a.2) studii geotehnice - cod Sg;
a.3) studii hidrologice şi
hidrogeologice - cod Sh;
a.4) studii pedologice - cod Sp;
a.5) alte studii specifice - cod Ss;
b) elaborarea de proiecte şi alte documentaţii
tehnico-economice;
c) executarea lucrărilor de construcţii-montaj şi
instalaţii-montaj;
d) alte prestări de servicii
de îmbunătăţiri funciare.
Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute de
normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor
şi dezvoltării rurale nr. 239 din 23 martie 2007, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 260 din 18 aprilie 2007.
...............................................................................................
(numele, prenumele, semnătura autorizată şi ştampila)
Domnului preşedinte al Comisiei de atestare a
persoanelor juridice pentru a desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe
terenuri din domeniul agricol.
NOTĂ:
Pentru fiecare nivel de competenţă se vor specifica,
conform anexei nr. 2, denumirea capitolului şi litera/literele care definesc
categoriile de lucrări pentru care se solicită atestarea.
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
SITUAŢIA
privind activităţile desfăşurate în domeniul
îmbunătăţirilor funciare
Persoana juridică
..............................................
Anul
|
Lucrarea
|
Capacităţi puse în funcţiune
|
Valoarea totală a
investiţiei/valoarea
realizată direct de
persoana juridică
|
Alte elemente specifice
|
Observaţii*)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data completării
.....................................................................
...............................................................................................
(numele, prenumele, semnătura autorizată şi ştampila)
*) Se va menţiona activitatea desfăşurată: studii,
proiectare şi/sau executare.
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
FIŞA
cu privire la asigurarea cu personal pentru nivelul de competenţă .........................*)
Persoana juridică
.......................................
Categorii de personal
|
Numărul de personal cu atribuţii
de:
|
conducere
|
execuţie
|
Ingineri (defalcaţi după profesie)
|
|
|
Tehnicieni (defalcaţi după profesie)
|
|
|
Economişti
|
|
|
Jurişti
|
|
|
Maiştri (defalcaţi după meserie)
|
|
|
Muncitori (defalcaţi după meserie)
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
Data completării
.......................................................................
................................................................................................
(numele, prenumele, semnătura autorizată şi ştampila)
*) Se va nominaliza nivelul de competenţă conform
prevederilor art. 4 din normele metodologice.
Această anexă se va completa pentru fiecare nivel de
competenţă pentru care se solicită atestarea.
ANEXA Nr. 6 la normele metodologice
SITUAŢIA
dotării cu instalaţii şi utilaje specifice pentru
nivelul de competenţă ............................*)
Persoana juridică
.......................................
Nr. crt.
|
Denumirea şi marca instalaţiilor şi
utilajelor
|
Anul fabricaţiei
|
Starea tehnică
|
Gradul de uzură
|
Observaţii**)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data completării
......................................................................
................................................................................................
(numele, prenumele, semnătura autorizată şi ştampila)
*) Se va nominaliza nivelul de competenţă conform
prevederilor art. 4 din normele metodologice.
Această anexă se va completa pentru fiecare nivel de
competenţă.
**) Se înscriu performanţele
tehnice ale utilajelor.
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
ROMANIA
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Comisia de atestare a persoanelor juridice pentru a
desfăşura activităţi de îmbunătăţiri funciare pe
terenuri din domeniul agricol
CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr............... din ............ 20..............
In conformitate cu prevederile art. 73 lit. d) din
Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, comisia de atestare a analizat dosarul
Cererii de atestare nr.......................... din ........................
Avand în vedere documentele
prezentate, anexă la cererea de atestare, şi în urma examinării solicitantului
prin interviu, comisia de atestare a hotărat
atestarea........................................................................................................................................................................ .......................................................,
(denumirea persoanei
juridice)
cu sediul în localitatea .............................................,
str.................................... nr.........,
sectorul/judeţul ...................,înregistrată la oficiul registrului
comerţului cu numărul ..........................., pentru a desfăşura
activităţi de îmbunătăţiri funciare
pe terenuri din domeniul agricol, pentru următoarele niveluri de competenţă şi
pentru categoria/categoriile
de lucrări de îmbunătăţiri funciare prevăzute la art. 5 din normele
metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale nr. 239/2007, pentru care se solicită atestarea.
Nivelul de competenţă
|
Categoria de
competenţă*)
|
a) Efectuarea studiilor de teren şi de laborator aferente
|
a.1) studii topografice - cod St
|
a.2) studii geotehnice - cod Sg
|
a.3) studii hidrologice şi hidrogeologice - cod Sh
|
a.4) studii pedologice - cod Sp
|
a.5) alte studii specifice - cod Ss
|
b) Elaborarea de proiecte şi alte documentaţii tehnico-economice
|
*)
|
c) Executarea lucrărilor de construcţii-montaj şi
instalaţii-montaj
|
*)
|
d) Alte prestări de servicii de îmbunătăţiri funciare
|
*)
|
Prezentul certificat este
valabil 3 ani de la data emiterii, se vizează anual şi poate fi revizuit sau
anulat în acest interval în cazul în care se constată că titularul nu mai
îndeplineşte criteriile şi condiţiile atestării.
Preşedinte,
..................................................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
*) Se completează: atestat pentru nivelul de competenţă
şi pentru categoria/categoriile de lucrări prevăzute în anexa nr. 2 la normele
metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale nr. 239/2007.
(verso certificat)
VIZĂ ANUALĂ
|
VIZĂ ANUALĂ
|
PRELUNGIRE VALABILITATE
|
VIZĂ ANUALĂ
|
VIZĂ ANUALĂ
|
De la data de.......20_ , pană la data de
... 20_
Modificări intervenite:
..............................................
..............................................
L.S.........................................
|
De la data de ....... 20 _ , pană la data
de ... 20_
Modificări intervenite:
..............................................
..............................................
L.S.........................................
|
De la data de ......20_ , pană la data de
... 20_
Modificări intervenite:
...............................................
...............................................
L.S..........................................
|
De la data de ...... 20_, pană la data de
... 20_
Modificări intervenite:
............................................
..............................................
L.S.........................................
|
De la data de ..... 20_ , pană la data de
... 20_
Modificări intervenite:
..............................................
..............................................
L.S........................................
|