ORDIN
Nr. 251 din 26 martie 2005
pentru organizarea si functionarea secretariatelor de risc privind controlul
activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate
substante periculoase
ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 298 din 11 aprilie 2005

In baza prevederilor art. 19 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 95/2003
privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in
care sunt implicate substante periculoase,
in temeiul art. 4 pct. I.17 din Hotararea Guvernului nr. 408/2004 privind
organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, cu
modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 5 alin. (8) din Hotararea Guvernului nr. 408/2004, cu
modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 1.625/2003 privind
infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia
Mediului,
in temeiul art. 4 din Hotararea Guvernului nr. 1.626/2003 privind
infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor regionale de protectie a
mediului,
ministrul mediului si gospodaririi apelor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Prezentul ordin stabileste organizarea si functionarea secretariatelor de
risc privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore
in care sunt implicate substante periculoase si limitarea consecintelor
acestora pentru populatie si mediu.
Art. 2
Masurile, atributiile si activitatile prevazute de prezentul ordin asigura
implementarea dispozitiilor legale in vigoare in domeniul controlului
activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate
substante periculoase.
Art. 3
(1) In sensul prezentului ordin se folosesc urmatoarele abrevieri:
a) APM - agentia de protectie a mediului;
b) ARPM - agentia regionala de protectie a mediului;
c) ANPM - Agentia Nationala pentru Protectia Mediului;
d) MMGA - Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.
(2) In sensul prezentului ordin termenii specifici utilizati sunt definiti
dupa cum urmeaza:
a) obiectiv fara risc - obiectiv in care sunt prezente substante
periculoase in cantitati (tone) mai mici decat cele prezentate in coloana 2 din
tabelele 1 si 3 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind
controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt
implicate substante periculoase;
b) obiectiv cu risc minor - obiectiv in care sunt prezente substante
periculoase in cantitati (tone) mai mari sau egale cu cele prezentate in
coloana 2 si mai mici decat cele prezentate in coloana 3 din tabelele 1 si 3
din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
c) obiectiv cu risc major - obiectiv in care sunt prezente substante
periculoase in cantitati (tone) mai mari sau egale cu cele prezentate in
coloana 3 din tabelele 1 si 3 din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr.
95/2003;
d) efect Domino - cresterea probabilitatii producerii unui accident major
sau agravarea consecintelor acestuia, prin amplasarea a cel putin doua
obiective, dintre care unul este obiectiv cu risc major, la distante suficient
de mici ca sa se influenteze reciproc;
e) Comisia pentru acreditarea expertilor externi - comisie formata la
nivelul Secretariatului de risc din ANPM, cu scopul recunoasterii oficiale a
competentei expertilor de a participa la activitati specifice prevenirii
accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si limitarii
consecintelor acestora pentru populatie si mediu;
f) Comisia pentru siguranta instalatiilor si accidente - comisie formata
din experti acreditati de comisia specializata a Secretariatului de risc din
ANPM si reprezentanti ai secretariatelor de risc;
g) expert extern - expert in domeniul tehnic, avand pregatire superioara si
o experienta relevanta de cel putin 7 ani, acreditat de comisia specializata a
Secretariatului de risc din ANPM.
Art. 4
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin conducerea APM,
ARPM, ANPM si a directiei de specialitate din MMGA va lua masuri de functionare
a secretariatelor de risc in conformitate cu denumirile si cu distributia de
personal prezentate in anexa nr. 1.
Art. 5
Conducerea APM, ARPM, ANPM si a directiei de specialitate din MMGA va emite
decizii de nominalizare a persoanelor in secretariatele de risc, cu respectarea
prevederilor art. 4 si avand la baza consimtamantul persoanei, sau dupa caz, va
angaja prin concurs personalul necesar conform anexei nr. 1.
Art. 6
Personalul numit sau, dupa caz, angajat in secretariatele de risc va avea
studii superioare. La angajare, tematica de concurs va include si continutul
prezentului ordin.
Art. 7
Se aproba atributiile secretariatelor de risc prezentate in anexa nr. 2.
Art. 8
In conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, conducerea APM,
ARPM, ANPM si a directiei de specialitate din MMGA va intocmi fisele de post
ale persoanelor nominalizate sau angajate in secretariatele de risc, potrivit
art. 5 si 6, numai in limita atributiilor prevazute in anexa nr. 2.
Art. 9
Procedura de inspectie pentru obiectivele care prezinta pericole de
producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si
Procedura de acreditare a expertilor externi, elaborate de Secretariatul de
risc din MMGA, vor fi aprobate prin ordin al ministrului mediului si
gospodaririi apelor, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentului ordin.
Art. 10
In conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, se imputerniceste
personalul din secretariatele de risc sa efectueze inspectii privind siguranta
instalatiilor la obiectivele care intra sub incidenta Hotararii Guvernului nr.
95/2003.
Art. 11
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 12
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul
ministrului apelor si protectiei mediului nr. 1.441 din 12 martie 2003 privind
infiintarea Secretariatului de risc pentru controlul activitatilor care
prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante
periculoase, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 196 din
26 martie 2003.
Art. 13
Conducerea APM, ARPM, ANPM si a directiei de specialitate din MMGA va pune
in aplicare dispozitiile prezentului ordin.
Art. 14
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Sulfina Barbu
ANEXA 1
DISTRIBUTIA, LA NIVELUL ANILOR 2005 - 2006, A PERSONALULUI IN
SECRETARIATELE DE RISC PENTRU CONTROLUL ACTIVITATILOR CARE PREZINTA PERICOLE DE
ACCIDENTE MAJORE IN CARE SUNT IMPLICATE SUBSTANTE PERICULOASE
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea secretariatului Numarul
de
crt. salariati
________________________________________________________________________________
1. Secretariatul de risc din MMGA 3
2. Secretariatul de risc din ANPM 15
3. Secretariatul de risc din ARPM Bacau pentru Regiunea 1
- Nord-Est 3
4. Secretariatul de risc din ARPM Galati pentru Regiunea 2
- Sud-Est 3
5. Secretariatul de risc din ARPM Pitesti pentru Regiunea 3
- Sud-Muntenia 3
6. Secretariatul de risc din ARPM Craiova pentru Regiunea 4
- Sud-Vest 3
7. Secretariatul de risc din ARPM Timisoara pentru Regiunea 5
- Vest 3
8. Secretariatul de risc din ARPM Cluj-Napoca pentru Regiunea 6
- Nord-Vest 3
9. Secretariatul de risc din ARPM Sibiu pentru Regiunea 7 - Centru 3
10. Secretariatul de risc din ARPM Bucuresti pentru Regiunea 8 -
Bucuresti-Ilfov 3
11. Secretariatul de risc din APM Alba Iulia 2
12. Secretariatul de risc din APM Alexandria 2
13. Secretariatul de risc din APM Arad 2
14. Secretariatul de risc din APM Baia Mare 3
15. Secretariatul de risc din APM Bistrita 2
16. Secretariatul de risc din APM Botosani 2
17. Secretariatul de risc din APM Braila 2
18. Secretariatul de risc din APM Brasov 3
19. Secretariatul de risc din APM Buzau 2
20. Secretariatul de risc din APM Calarasi 2
21. Secretariatul de risc din APM Constanta 3
22. Secretariatul de risc din APM Deva 3
23. Secretariatul de risc din APM Drobeta-Turnu Severin 2
24. Secretariatul de risc din APM Focsani 2
25. Secretariatul de risc din APM Giurgiu 2
26. Secretariatul de risc din APM Iasi 2
27. Secretariatul de risc din APM Ilfov 2
28. Secretariatul de risc din APM Miercurea-Ciuc 2
29. Secretariatul de risc din APM Oradea 2
30. Secretariatul de risc din APM Piatra-Neamt 2
31. Secretariatul de risc din APM Ploiesti 3
32. Secretariatul de risc din APM Resita 2
33. Secretariatul de risc din APM Ramnicu Valcea 3
34. Secretariatul de risc din APM Satu Mare 2
35. Secretariatul de risc din APM Sfantu Gheorghe 2
36. Secretariatul de risc din APM Slatina 2
37. Secretariatul de risc din APM Slobozia 2
38. Secretariatul de risc din APM Suceava 2
39. Secretariatul de risc din APM Targoviste 2
40. Secretariatul de risc din APM Targu Jiu 2
41. Secretariatul de risc din APM Targu Mures 2
42. Secretariatul de risc din APM Tulcea 2
43. Secretariatul de risc din APM Vaslui 2
44. Secretariatul de risc din APM Zalau 2
________________________________________________________________________________
TOTAL: 116
________________________________________________________________________________
ANEXA 2
ATRIBUTII ALE SECRETARIATELOR DE RISC
A. Secretariatul de risc din APM:
1. raspunde de implementarea la nivel de judet a dispozitiilor Hotararii
Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole
de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase si ale
legislatiei subsecvente;
2. identifica/inventariaza titularii activitatilor, respectiv obiectivele
care intra sub incidenta prevederilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale
legislatiei subsecvente;
3. asigura verificarea in teren a obiectivelor, respectiv a titularilor de
activitate, cu privire la obligatiile prevazute in Hotararea Guvernului nr.
95/2003 si in legislatia subsecventa, in conformitate cu procedura de inspectie
aprobata prin ordin al ministrului mediului si gospodaririi apelor;
4. colaboreaza si schimba informatii, in conditiile legii, cu autoritatile
locale si cu organisme neguvernamentale;
5. informeaza operatorii asupra cerintelor referitoare la continutul
notificarii activitatii care prezinta pericole de producere a accidentelor
majore in care sunt implicate substante periculoase;
6. verifica continutul notificarii activitatii care prezinta pericole de
producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase
si, dupa caz, comunica titularului activitatii observatii;
7. tine evidenta notificarilor, conform Ordinului ministrului agriculturii,
padurilor, apelor si mediului nr. 1.084/2003 privind aprobarea procedurilor de
notificare a activitatilor care prezinta pericole de producere a accidentelor
majore in care sunt implicate substante periculoase si, respectiv, a
accidentelor majore produse;
8. solicita titularilor de activitate si celorlalte autoritati locale
informatii necesare desfasurarii activitatii;
9. utilizeaza proceduri elaborate si transmise spre aplicare de
Secretariatul de risc din MMGA;
10. verifica luarea masurilor pentru prevenirea accidentelor cu impact
asupra sanatatii omului si a mediului si limitarea consecintelor acestora;
11. colaboreaza cu personalul de specialitate din APM in scopul aplicarii
procedurii de reglementare pentru activitatile in care sunt prezente substante
periculoase;
12. confirma in scris titularilor de activitate primirea documentatiilor
depuse sau transmise;
13. intocmeste documentele de interzicere a utilizarii sau punerii in
functiune a oricarui obiectiv, a oricarei instalatii ori unitati de stocare sau
a oricarei parti din aceasta, daca titularul activitatii nu a inaintat in
termenele legale notificarea, raportul de securitate, planul de urgenta
interna, informatiile necesare intocmirii planului de urgenta externa sau alte
informatii solicitate, dupa caz, conform dispozitiilor Hotararii Guvernului nr.
95/2003 si ale legislatiei subsecvente;
14. informeaza operatorul cu privire la cerintele legate de structura si
continutul documentatiei privind politica de prevenire a accidentelor majore,
precum si asupra conditiilor impuse pentru verificarea acesteia;
15. verifica continutul documentatiei privind politica de prevenire a
accidentelor majore;
16. tine evidenta documentatiilor privind politica de prevenire a
accidentelor majore;
17. informeaza in scris operatorul asupra rezultatelor verificarii
documentatiei privind politica de prevenire a accidentelor majore;
18. informeaza operatorii asupra cerintelor referitoare la rapoartele de
securitate;
19. verifica rapoartele de securitate conform Ordinului ministrului
agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 142/2004 pentru aprobarea
Procedurii de evaluare a raportului de securitate privind activitatile care
prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate
substante periculoase si, dupa caz, intocmeste formele necesare implicarii
expertilor externi in procesul de verificare a rapoartelor de securitate;
20. tine evidenta rapoartelor de securitate;
21. comunica in scris titularilor de activitate rezultatul verificarii
raportului de securitate;
22. informeaza operatorii asupra cerintelor referitoare la planurile
interne si externe de urgenta;
23. verifica existenta planurilor interne si externe de urgenta pentru
obiectivele cu risc major;
24. initiaza si participa la evaluarea, inclusiv la testarea planurilor
interne si externe de urgenta pentru obiectivele cu risc major;
25. urmareste modul de respectare a termenelor de transmitere de catre
titularii de activitate a notificarilor, a politicilor de prevenire a
accidentelor majore, a rapoartelor de securitate, a planurilor de urgenta
interna si a informatiilor necesare elaborarii planurilor de urgenta externa,
in concordanta cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 95/2003;
26. intocmeste planurile de inspectie, conform procedurii elaborate si
transmise de Secretariatul de risc din MMGA;
27. in urma fiecarei inspectii intocmeste un raport de inspectie, conform
procedurii elaborate si transmise de Secretariatul de risc din MMGA;
28. informeaza titularii de activitate cu privire la obligativitatea
notificarii unui accident sau a unei avarii in care sunt implicate substante
periculoase;
29. in caz de accident major:
a) informeaza imediat Secretariatul de risc din ARPM privind producerea
unui accident;
b) verifica continutul notificarii accidentelor conform Ordinului
ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 1.084/2003 privind
procedurile de notificare a activitatilor care prezinta pericole de producere a
accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si, respectiv,
a accidentelor majore produse;
c) participa la schimbul de informatii cu reprezentantii desemnati de
titularul de activitate si cu celelalte autoritati locale;
d) participa la cercetarea la fata locului a accidentelor si intocmeste
raportul final pe care il transmite Secretariatului de risc din ARPM;
e) tine evidenta notificarilor;
f) urmareste luarea tuturor masurilor de interventie si remediere necesare,
urgente, pe termen mediu sau lung, de catre titularul activitatii;
g) colecteaza si verifica, prin inspectie, informatiile necesare pentru
analizarea completa a aspectelor tehnice, organizatorice si manageriale ale
accidentului major;
h) stabileste impreuna cu titularii activitatilor masurile preventive ce se
impun pentru evitarea unor viitoare accidente;
i) pune la dispozitie compartimentului pentru relatii publice informatii
privind posibile efecte, inclusiv pentru situatii cu impact transfrontier;
j) participa la lucrarile comisiei tehnice de evaluare a cauzelor si
consecintelor inclusiv, si, dupa caz, intocmeste formele necesare implicarii
expertilor externi;
30. initiaza si participa la programe si proiecte interne si internationale
si face propuneri pentru activitatea de cercetare;
31. participa la elaborarea politicilor de dezvoltare si amenajare a
teritoriului, a politicilor relevante locale, asigurandu-se ca se va pastra o
distanta adecvata si se vor lua masuri suplimentare tehnice pentru a nu mari
pericolul asupra: populatiei, zonelor rezidentiale, cladirilor si teritoriilor
cu utilitate publica, cailor importante de comunicatii, zonelor de recreere
etc., datorat obiectivelor care intra sub incidenta Hotararii Guvernului nr.
95/2003 si a legislatiei subsecvente;
32. participa la evaluarea grupurilor de obiective si a situatiilor
probabile declansarii efectului Domino;
3. instituie si actualizeaza un registru care va cuprinde urmatoarele:
a) informatiile referitoare la obiectivele care intra sub incidenta
Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si a legislatiei subsecvente;
b) evidenta accidentelor;
c) analiza cauzelor producerii accidentului major, experienta acumulata si
masurile preventive necesare pentru prevenirea altor asemenea accidente;
34. pune la dispozitie compartimentului pentru relatii publice informatii
referitoare la:
a) proiectarea unor noi obiective carora le sunt aplicabile prevederile
Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente;
b) modificarile aduse obiectivelor existente, carora le sunt aplicabile
prevederile Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente;
c) dezvoltarile in jurul obiectivelor existente, care intra sub incidenta
Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si a legislatiei subsecvente;
35. colaboreaza, potrivit legii, cu autoritatile pentru protectie civila si
cu celelalte autoritati competente;
36. supune spre aprobare conducerii corespondenta destinata factorilor
interesati din afara APM;
37. transmite informatiile solicitate de secretariatele de risc din ARPM,
ANPM si MMGA;
38. intocmeste un raport lunar privind activitatea proprie si il prezinta
spre avizare conducerii APM;
39. in cazul in care exista posibilitatea producerii unui accident major cu
efecte transfrontiere la un obiectiv ce intra sub incidenta Hotararii
Guvernului nr. 95/2003 si a legislatiei subsecvente, informeaza Secretariatul
de risc din MMGA.
B. Secretariatul de risc din ARPM:
1. coordoneaza din punct de vedere tehnic, la nivel regional,
secretariatele de risc din APM-uri;
2. urmareste respectarea termenelor stabilite pentru implementarea la nivel
de regiune a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei
subsecvente;
3. initiaza si incurajeaza schimbul de experienta la nivel regional;
4. initiaza/participa la programe si proiecte interne si internationale si
face propuneri pentru activitatea de cercetare;
5. elaboreaza sinteza inventarelor obiectivelor la nivel regional;
6. tine evidenta la nivel regional a rezultatelor evaluarilor rapoartelor
de securitate;
7. solicita secretariatelor de risc din APM-uri datele si informatiile
necesare elaborarii sintezelor privind obiectivele care prezinta pericole de
producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase;
8. asigura accesul, in conditiile legii, pentru APM-urile din regiune,
precum si pentru APM-urile din celelalte regiuni la date si informatii necesare
desfasurarii activitatii si participa la schimbul de astfel de date si
informatii intre aceste autoritati;
9. informeaza imediat Secretariatul de risc din ANPM privind producerea
unui accident major;
10. transmite informatiile solicitate de secretariatele de risc din ANPM si
MMGA;
11. utilizeaza proceduri elaborate si transmise spre aplicare de
Secretariatul de risc din MMGA;
12. supune spre aprobare conducerii corespondenta destinata factorilor
interesati din afara ARPM;
13. intocmeste un raport lunar privind activitatea proprie si il prezinta
spre avizare conducerii ARPM (dupa caz, corelat cu atributia similara a
componentei locale a ARPM);
14. evalueaza necesitatile de instruire si pregatire a personalului din
secretariatele de risc din APM-uri;
15. pentru componenta locala a ARPM (judetul de resedinta) atributiile sunt
cele mentionate la lit. A.
C. Secretariatul de risc din ANPM:
1. coordoneaza din punct de vedere tehnic, la nivel national,
secretariatele de risc din APM-uri si ARPM-uri;
2. urmareste respectarea termenelor stabilite pentru implementarea la nivel
national a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei
subsecvente;
3. infiinteaza Comisia pentru siguranta instalatiilor si accidente;
4. asigura secretariatul tehnic al Comisiei pentru siguranta instalatiilor
si accidente;
5. infiinteaza Comisia pentru acreditarea expertilor externi;
6. asigura secretariatul tehnic al Comisiei pentru acreditarea expertilor
externi;
7. elaboreaza proceduri specifice in domeniul managementului riscului si
controlului activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care
sunt implicate substante periculoase, impreuna cu Secretariatul de risc din
MMGA;
8. propune programe de evaluare a riscului la nivel national, le supune
dezbaterii specialistilor din domeniu si le transmite Secretariatului de risc
din MMGA;
9. solicita de la secretariatele de risc datele si informatiile necesare
desfasurarii activitatii;
10. primeste si actualizeaza datele si informatiile din sistemul
secretariatelor de risc cu privire la accidentele produse pe plan national si
intocmeste rapoarte privind: cauzele accidentelor produse, rezultatele
analizelor de specialitate ale acestora, concluziile si experienta acumulata,
in vederea diseminarii informatiilor la factorii interesati;
11. creeaza si actualizeaza registrul-baza de date care va cuprinde:
informatii referitoare la obiectivele ce intra sub incidenta prevederilor
Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei subsecvente, accidentele
produse si cauzele acestora, masurile stabilite si experienta acumulata,
rezultatele evaluarilor si celelalte documente relevante;
12. informeaza imediat Secretariatul de risc din MMGA privind producerea
unui accident major;
13. schimba date si informatii cu organisme specializate, la nivel national
si international;
14. initiaza si incurajeaza schimbul de experienta dintre specialistii din
domeniul specific de activitate, inclusiv cu structuri similare internationale;
15. se documenteaza cu privire la accidentele produse pe plan international
si intocmeste informari in vederea diseminarii informatiilor la factorii
interesati;
16. colaboreaza, potrivit legii, cu autoritatile pentru protectie civila si
cu celelalte autoritati competente;
17. supune spre aprobare conducerii corespondenta destinata factorilor
interesati din afara ANPM;
18. intocmeste un raport lunar privind activitatea proprie si il prezinta
spre avizare conducerii directiei de specialitate din ANPM;
19. initiaza si participa la programe si proiecte interne si
internationale;
20. evalueaza necesitatile de instruire si pregatire a personalului din
secretariatele de risc si organizeaza activitati pentru instruirea si pregatirea
acestuia.
D. Secretariatul de risc din MMGA:
1. monitorizeaza la nivel national activitatea secretariatelor de risc din
APM-uri, ARPM-uri si ANPM;
2. verifica respectarea dispozitiilor legale privind functionarea si
organizarea secretariatelor de risc din APM-uri, ARPM-uri si ANPM;
3. urmareste respectarea termenelor stabilite pentru implementarea la nivel
national a dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003 si ale legislatiei
subsecvente si recomanda masuri de conformare;
4. participa la activitatea Comisiei pentru siguranta instalatiilor si
accidente;
5. participa la activitatea Comisiei pentru acreditarea expertilor externi;
6. elaboreaza impreuna cu Secretariatul de risc din ANPM proceduri
specifice in domeniul managementului riscului si controlului activitatilor care
prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante
periculoase si le transmite spre aplicare secretariatelor de risc;
7. solicita datele si informatiile necesare desfasurarii activitatii de la
secretariatele de risc;
8. primeste datele si informatiile din sistemul secretariatelor de risc cu
privire la accidentele produse pe plan national si intocmeste rapoarte privind:
cauzele accidentelor produse, rezultatele analizelor de specialitate ale
acestora, concluziile si experienta acumulata, in vederea diseminarii la
factorii interesati;
9. creeaza si actualizeaza registrul-baza de date care va cuprinde:
informatii referitoare la obiectivele ce intra sub incidenta prevederilor Hotararii
Guvernului nr. 95/2003, accidentele produse si cauzele acestora, masurile
stabilite si experienta acumulata, rezultatele evaluarilor si celelalte
documente relevante;
10. initiaza si incurajeaza schimbul de experienta dintre specialistii din
domeniul specific de activitate, inclusiv cu structuri similare internationale;
11. se documenteaza cu privire la accidentele produse pe plan international
si intocmeste informari in vederea diseminarii la factorii interesati;
12. initiaza si participa la programe si proiecte interne si
internationale;
13. elaboreaza si propune spre aprobare ordine ale ministrului, care au
fost supuse in prealabil consultarii specialistilor;
14. recomanda programe de evaluare a riscului la nivel national si, dupa
caz, le propune spre aprobare prin ordin al ministrului mediului si
gospodaririi apelor;
15. colaboreaza, potrivit legii, cu autoritatile pentru protectie civila si
cu celelalte autoritati competente;
16. la solicitarea autoritatilor, initiaza expertize speciale privind
pericole probabile sau efecte ale accidentelor in care sunt implicate substante
periculoase;
17. schimba la nivel national si international informatii cu organisme
specializate privind activitatile in care sunt implicate substante periculoase;
18. transmite informatii cu privire la accidentele survenite pe plan
international catre autoritatile competente sau alte organisme specializate;
19. raporteaza la Uniunea Europeana datele si informatiile, conform
procedurilor internationale;
20. supune spre aprobare conducerii corespondenta destinata factorilor
interesati din afara MMGA;
21. intocmeste un raport lunar privind activitatea proprie si il prezinta
spre avizare conducerii directiei de specialitate din MMGA;
22. evalueaza necesitatile de instruire si pregatire a personalului din
secretariatele de risc si organizeaza activitati pentru instruirea si
pregatirea acestuia.