ORDIN Nr. 257
din 1 august 2007
privind activitatea de
psihologie in Ministerul Internelor si Reformei Administrative
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 566 din 17 august 2007
Avand în vedere prevederile Legii nr. 213/2004 privind
exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă
practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din
Romania, ale Legii securităţii
şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, ale Hotărarii
Guvernului nr. 788/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 213/2004 şi ale Hotărarii Guvernului nr. 677/2003 privind condiţiile de acordare în mod
gratuit a asistenţei medicale şi psihologice, a medicamentelor şi protezelor
pentru poliţişti, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 7
alin (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,
ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul ordin instituie normele referitoare
la activitatea de psihologie în Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative, denumit în continuare MIRA.
Art. 2. - Principalele componente ale activităţii de
psihologie în MIRA sunt:
a) evaluarea psihologică;
b) asistenţa psihologică;
c) diagnoza organizaţională;
d) cercetarea ştiinţifică.
Art. 3. - Psihologii din MIRA participă, potrivit
competenţelor şi în părţile ce-i privesc, la activităţile de analiză a postului
şi a accidentelor de muncă/evenimentelor deosebite, precum şi de evaluare
profesională a personalului.
Art. 4. -In sensul prezentului ordin, termenii de mai
jos se utilizează cu înţelesul următor:
a) analiza psihologică a
activităţii profesionale - investigarea sistematică a sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor
profesionale în vederea identificării şi cuantificării solicitărilor psihice pe
care acestea le presupun, precum şi a deprinderilor, aptitudinilor şi a altor
caracteristici psihice necesare pentru a îndeplini eficace şi la nivelul
calitativ specificat activităţile de muncă;
b) asistenţă psihologică - ansamblul de programe şi măsuri specifice, conceput în mod
unitar, menit să asigure capacitatea de funcţionare optimă a individului din
punct de vedere al parametrilor psihici;
c) cabinet de psihologie - spaţiul sau ansamblul de spaţii în interiorul unei clădiri,
special destinat desfăşurării activităţii de psihologie, dotat conform
standardelor Colegiului Psihologilor din Romania,
utilizat permanent şi exclusiv de către psiholog pe
durata raporturilor sale de serviciu/muncă cu MIRA;
d) diagnoză
organizaţională - ansamblul de activităţi
specifice desfăşurate în scopul estimării şi interpretării parametrilor
psihosociali ai unor componente structurale sau procesuale ale organizaţiei, cu
ajutorul cunoştinţelor, metodelor şi tehnicilor psihologiei, în vederea
fundamentării şi adoptării unor decizii ce urmăresc eliminarea sau atenuarea
disfuncţionalităţilor şi generalizarea aspectelor pozitive existente;
e) date specifice -
orice documente, informaţii, indiferent de suport, formă, mod de exprimare sau
de punere în circulaţie în vederea desfăşurării activităţii de psihologie;
f) evaluare psihologică - procesul de cunoaştere şi estimare cantitativă şi calitativă,
prin utilizarea unor metode şi tehnici specifice, a parametrilor de stare şi de
funcţionare psihologică;
g) morbiditate
psihologică - tipul şi ponderea
disfuncţionalităţilor/afecţiunilor de ordin psihologic, de la
modificări/tulburări localizabile şi reversibile, pană la cele cu caracter ireversibil, patologic, constatate la
indivizi, grupuri, la un moment dat sau într-o anumită perioadă;
h) riscuri psihosociale -
factori fizici, sociali şi psihologici, prezenţi în mediul profesional, acţionand independent sau în interrelaţie, precum
şi orice element relevant din organizarea activităţii pentru care există
indicii de asociere pozitivă semnificativă între expunere şi modificarea
reversibilă sau ireversibilă a stării ori funcţionării psihologice şi care
deţin potenţialul de a cauza afecţiuni psihice, accidente de muncă/evenimente
deosebite sau neîndeplinirea sarcinilor şi îndatoririlor.
Art. 5. - (1) Activitatea profesională a psihologilor
din MIRA se desfăşoară conform reglementărilor privind statutul profesiei de
psiholog cu drept de liberă practică şi potrivit prevederilor prezentului
ordin.
(2) Exercitarea actului psihologic se face de către
psihologii cu drept de liberă practică încadraţi pe funcţii de specialitate în
MIRA şi este condiţionată de respectarea condiţiilor de competenţă
profesională, precum şi de spaţiu, dotare tehnică şi metodologică, potrivit
actelor normative în vigoare.
(3) Calitatea de psiholog în MIRA, cu excepţia celor
care îşi desfăşoară activitatea în domeniul psihologiei judiciare şi a
psihologilor din Agenţia Naţională Antidrog, este condiţionată de deţinerea
dreptului de liberă practică în specialitatea „psihologie aplicată în domeniul
securităţii naţionale", acordat de Colegiul Psihologilor din Romania.
(4) Psihologii care în cadrul
asistenţei psihologice desfăşoară activităţi specifice domeniilor psihologiei
clinice, consilierii psihologice sau psihoterapiei trebuie să deţină,
suplimentar, şi atestatul de liberă practică în una dintre specialităţile:
„psihologie clinică", „consiliere psihologică" sau
„psihoterapie".
(5) Psihologii care desfăşoară activităţi de avizare
psihologică în domeniul siguranţei circulaţiei şi a navigaţiei trebuie să
deţină, suplimentar, şi atestatul de liberă practică în specialitatea
„psihologia transporturilor".
Art. 6. - (1) Psihologul poate avea una dintre următoarele
trepte de specializare:
a) psiholog practicant;
b) psiholog specialist;
c) psiholog principal.
(2) Trecerea psihologilor în trepte de specializare
superioare se poate realiza la solicitarea acestora,
în condiţiile legii, după minimum 5 ani de exercitare a profesiei, dacă sunt
îndeplinite şi celelalte condiţii de formare profesională stabilite de Colegiul
Psihologilor din Romania.
Art. 7. - (1) Certificarea îndeplinirii condiţiilor de
funcţionare a structurilor specializate pentru desfăşurarea activităţii de
psihologie în MIRA se face de Colegiul Psihologilor din Romania, prin eliberarea avizului de
funcţionare.
(2) Cabinetul de psihologie, amenajat şi dotat
corespunzător, este o condiţie esenţială pentru asigurarea eficacităţii şi
calităţii actului profesional, avand ca scop:
a) respectarea dreptului la intimitate şi
confidenţialitate al persoanei supuse evaluării psihologice sau care
beneficiază de asistenţă psihologică, după caz;
b) desfăşurarea activităţilor individualizate de
evaluare şi asistenţă psihologică în condiţii care să nu afecteze calitatea şi
autenticitatea răspunsurilor/reacţiilor persoanei asupra căreia se exercită
actul psihologic;
c) asigurarea integrităţii, confidenţialităţii şi
disponibilităţii probelor psihologice, a rezultatelor acestora, a însemnărilor
şi înregistrărilor cu caracter profesional.
(3) In situaţia în care actul psihologic se exercită în
afara unităţilor prevăzute cu cabinet de psihologie, activitatea profesională a
psihologului se poate desfăşura doar în condiţiile de spaţiu şi dotare necesare
asigurării cerinţelor prevăzute la alin (2).
Art. 8. - (1) Numirea în funcţie a personalului cu
atribuţii în domeniul activităţii de psihologie se face numai după verificarea
cunoştinţelor, aptitudinilor şi competenţelor de/în specialitate,
corespunzătoare cerinţelor postului.
(2) Verificarea prevăzută la alin. (1) se realizează
prin constituirea de subcomisii de specialitate în cadrul comisiilor de
concurs/examen pentru ocuparea posturilor vacante, prin dispoziţie a
directorului Centrului de psihosociologie.
Art. 9. - (1) In situaţia în care activităţile de
psihologie sunt desfăşurate în echipă, răspunderea pentru actul psihologic
aparţine psihologului coordonator al echipei şi psihologului care îl desfăşoară
în mod direct.
(2) In situaţiile în care coordonatorul echipei nu este
psiholog, răspunderea pentru actul psihologic revine psihologului care îl
desfăşoară în mod direct.
Art. 10. -In domeniul activităţii de psihologie,
dreptul de liberă practică se exercită olograf, cu menţionarea în clar a
numelui, prenumelui şi a codului personal din Registrul unic al psihologilor cu
drept de liberă practică din Romania, concomitent cu
aplicarea parafei proprii.
Art. 11. - In activitatea lui,
psihologul este obligat să respecte Codul deontologic al profesiei de psiholog
cu drept de liberă practică, cadrul legal şi cel organizatoric, precum şi
standardele de calitate a serviciilor psihologice instituite în Romania, în domeniul activităţii de
psihologie.
Art. 12. - (1) Psihologul este obligat să păstreze
confidenţialitatea în legătură cu faptele şi informaţiile despre care a luat cunoştinţă în exercitarea
atribuţiilor profesionale, fiind interzisă utilizarea în interes personal a acestora.
(2) Rezultatele evaluărilor psihologice prezentate
unităţii beneficiare cuprind informaţii relevante în raport cu scopul urmărit,
fără a se motiva concluziile.
(3) Psihologul răspunde disciplinar pentru încălcarea
confidenţialităţii actului psihologic, potrivit Codului deontologic al
profesiei de psiholog cu drept de liberă practică şi Codului de procedură
disciplinară elaborate de Colegiul Psihologilor din Romania.
(4) In situaţiile în care potrivit legii psihologul
este obligat să dezvăluie aspecte care ţin de confidenţialitatea actului
psihologic, aceasta nu angajează răspunderea sa disciplinară conform
reglementărilor legale în vigoare.
(5) Confidenţialitatea actului psihologic persistă şi
după încheierea relaţiilor profesionale cu beneficiarul persoană fizică.
Art. 13. - (1) In exercitarea profesiei psihologul este
independent profesional, neputand fi supus
influenţelor rezultate din subordonarea ierarhică, de natură să conducă la
încălcarea normelor legale, deontologice şi de bună practică în vigoare, răspunderea
pentru întreaga prestaţie de specialitate revenindu-i în totalitate.
(2) Raporturile de subordonare ierarhică în care se
găsesc psihologii privesc doar aspectele legate de organizarea funcţională şi
administrativă a unităţii, ordinea interioară şi disciplina la locul de muncă.
(3) Şefii/comandanţii unităţilor vor respecta
independenţa profesională a psihologului şi dreptul de iniţiativă şi decizie în
exercitarea actului profesional.
CAPITOLUL II
Structurile şi personalul care desfăşoară activităţi de psihologie în unităţile
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
Art. 14. - Structurile şi personalul specializat pentru
desfăşurarea activităţii de psihologie în MIRA cuprind:
a) Centrul de psihosociologie, unitate de specialitate cu atribuţii de exercitare a actului psihologic,
învestită cu autoritate de reglementare, îndrumare, coordonare şi control în
domeniul de competenţă, subordonată funcţional directorului general al
Direcţiei generale management resurse umane;
b) serviciile/birourile/compartimentele de
psihologie de la nivelul inspectoratelor generale,
direcţiilor generale (similare) şi al instituţiilor de învăţămant, cu atribuţii de exercitare a actului
psihologic, precum şi de îndrumare, coordonare şi control a psihologilor din
structurile subordonate, după caz;
c) psihologii de unitate, încadraţi în unităţile componente ale structurilor de ordine şi
siguranţă publică din subordinea MIRA, cu rol în exercitarea actului
profesional potrivit specialităţii/specialităţilor în care sunt atestaţi,
formei de atestare, treptei de specializare şi competenţelor conferite de
prezentul ordin.
Art. 15. - MIRA sprijină activitatea de formare
profesională continuă a psihologilor cu drept de liberă practică, în
specialităţile de competenţă, în vederea asigurării pregătirii profesionale
potrivit standardelor de calitate stabilite de către Colegiul Psihologilor din
Romania.
Art. 16. - (1) Centrul de psihosociologie coordonează
în mod direct, în domeniile proprii de competenţă, activităţile de perfecţionare a pregătirii profesionale a
psihologilor, cu respectarea principiilor şi metodologiei de creditare a
activităţilor de formare profesională continuă elaborate de Colegiul
Psihologilor din Romania.
(2) Centrul de psihosociologie,
singur sau în colaborare cu inspectoratele generale, direcţiile generale
(similare) şi instituţiile de învăţămant din structura MIRA, organizează periodic convocări de
specialitate, în scopul analizării dificultăţilor apărute în activitate, al
diseminării informaţiilor, a experienţei şi a bunelor practici, precum şi al
clarificării unor aspecte concrete ale exercitării profesiei de psiholog şi
aplicării unitare a dispoziţiilor legale din domeniu.
CAPITOLULUI
Activităţile de psihologie desfăşurate în unităţile
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
SECŢIUNEA 1
Evaluarea psihologică
Art. 17. - Principalele situaţii în care se realizează
evaluarea psihologică sunt următoarele:
a) în cadrul procedurilor de resurse umane/personal;
b) în vederea selecţionării
personalului pentru îndeplinirea de sarcini, atribuţii şi misiuni în condiţii
de solicitare psihică intensă;
c) în cadrul asistenţei psihologice;
d) în vederea realizării activităţii de cercetare
ştiinţifică.
Art. 18. - (1) Evaluarea psihologică
în cadrul procedurilor de
resurse umane/personal urmăreşte îndeplinirea de către subiect a criteriilor de
acordare a avizului psihologic, pentru situaţiile de recrutare şi selecţionare
a personalului, modificare şi încetare a raporturilor de serviciu/de muncă ale
personalului.
(2) Evaluarea psihologică în vederea îndeplinirii
procedurilor de resurse umane/personal se realizează în următoarele scopuri:
a) recrutarea candidaţilor pentru participarea la
concursurile de admitere în instituţiile de formare a personalului MIRA sau a
celor care pregătesc personal pentru MIRA;
b) selecţionarea în vederea încadrării/angajării;
c) trecerea poliţiştilor/cadrelor militare într-o
categorie/corp superior;
d) promovarea în funcţii de conducere;
e) transferul în MIRA a unor
specialişti din instituţiile publice de apărare şi siguranţă naţională;
f) stabilirea situaţiei medico-profesionale/militare,
pe baza diagnosticului psihiatric.
(3) Evaluarea psihologică în vederea îndeplinirii
procedurilor de resurse umane/personal se face la solicitarea şefilor/
comandanţilor de unităţi, potrivit competenţelor de gestiune a resurselor
umane/personalului.
(4) Evaluarea psihologică în vederea precizării
gradului de diminuare a capacităţii de muncă şi clasării medicale, denumită în continuare expertiză psihologică, este o activitate realizată cu scopul susţinerii demersului de
stabilire a diagnosticului psihiatric.
Art. 19. - (1) Evaluarea psihologică în vederea
selecţionării personalului pentru îndeplinirea de sarcini, atribuţii şi misiuni
în condiţii de solicitare psihică intensă stabileşte capacitatea/aptitudinea
din punct de vedere psihologic a unei persoane de a se integra într-o
activitate profesională cu cerinţe specifice, determinate de natura, durata şi intensitatea efortului mintal.
(2) Evaluarea psihologică în vederea selecţionării
personalului pentru îndeplinirea de sarcini, atribuţii şi misiuni în condiţii
de solicitare psihică intensă se realizează în următoarele situaţii:
a) participarea la misiuni internaţionale şi
multinaţionale;
b) îndeplinirea funcţiilor de reprezentare externă;
c) executarea activităţilor/misiunilor care expun
personalul angajat în desfăşurarea lor la riscuri psihosociale;
d) exercitarea controlului financiar preventiv propriu;
e) atestarea pentru activităţi cu
cifru;
f) atestarea instructorilor şi evaluatorilor
conducătorilor auto;
g) acordarea dreptului de a conduce autovehicule
aparţinand unităţilor MIRA.
(3) Evaluarea psihologică se realizează şi pentru
includerea în Programul de protecţie a martorilor.
(4) Evaluarea psihologică prevăzută la alin. (1) se
poate realiza şi în alte situaţii temeinic justificate, potrivit
reglementărilor în vigoare.
Art. 20. - (1) Incadrarea activităţilor/misiunilor care
expun personalul angajat în desfăşurarea lor la riscuri
psihosociale, denumite în continuare activităţi cu
grad ridicat de risc, se realizează pe baza
analizei psihologice a activităţii profesionale.
(2) Centrul de psihosociologie stabileşte criteriile
de încadrare a activităţilor în condiţii cu grad ridicat de risc şi coordonează
studiile de analiză psihologică a activităţii profesionale.
(3) Actualizarea criteriilor se realizează în funcţie
de modificări structurale şi de atribuţii ale componentelor MIRA, ca urmare a
unor studii ştiinţifice şi la propunerea inspectoratelor şi direcţiilor
generale.
(4) Criteriile prevăzute la alin. (2) şi cele
modificate potrivit prevederilor alin. (3) vor fi incluse în lista întocmită de
Centrul de psihosociologie în acest scop şi aprobată de directorul Direcţiei generale management resurse umane.
(5) Inspectoratele generale, direcţiile generale
(similare) şi instituţiile de învăţămant ale MIRA stabilesc activităţile/misiunile cu grad ridicat de
risc din competenţă şi le comunică Centrului de psihosociologie.
Art. 21. - (1) Evaluarea
psihologică din cadrul asistenţei psihologice asigură supravegherea activă a
funcţionării individuale din punct de vedere al parametrilor psihici, în
condiţiile concrete de muncă, în scopul depistării precoce a potenţialului
dezadaptativ sau afecţiunilor psihice, planificării, monitorizării şi
verificării eficacităţii măsurilor de intervenţie psihologică.
(2) Evaluarea psihologică din cadrul asistenţei
psihologice se efectuează periodic şi în situaţii speciale.
(3) Evaluarea periodică se
realizează pe categorii de personal, în raport cu solicitările psihice ale
posturilor, astfel:
a) la intervale de 6 luni, pentru personalul aflat în
misiuni internaţionale/multinaţionale;
b) anual, pentru personalul care desfăşoară
activităţi/misiuni cu grad ridicat de risc, cadrele didactice şi instructorii
din instituţiile de învăţămant
şi şcolile de aplicaţii ale MIRA;
c) la intervale de 3 ani, pentru personalul care
poartă armament şi muniţie în misiune;
d) la intervale de 5 ani, pentru celelalte categorii de
personal.
(4) In situaţii temeinic justificate, pot face obiectul
evaluării periodice şi alte categorii de personal, potrivit reglementărilor în
vigoare.
(5) In situaţii speciale, evaluarea psihologică se
efectuează după cum urmează:
a) la apariţia unor
comportamente dezadaptative la locul de muncă;
b) după încheierea unor tratamente psihiatrice;
c) la întoarcerea personalului trimis în misiune
temporară în străinătate pentru o perioadă mai mare de 6 luni.
Art. 22. - Evaluarea psihologică în situaţia apariţiei
unor comportamente dezadaptative la locul de muncă se efectuează prin
dispoziţia şefului instituţiei, de către psihologul în a cărui competenţă se
află persoana respectivă.
Art. 23. - (1) Evaluarea psihologică realizată în
sensul prevederilor art. 18 alin. (2) lit. a)-e) şi art. 19 alin. (2) lit.
a)-g) se finalizează prin emiterea unui aviz psihologic, în conformitate cu
principiile şi procedurile în vigoare, se consemnează în documentele de
evidenţă şi se aduce la cunoştinţa beneficiarului.
(2) Valabilitatea avizului psihologic este de 12 luni
de la data emiterii acestuia, în scopul pentru care a fost solicitată evaluarea
psihologică.
Art. 24. - (1) Eventualele contestaţii cu privire la
avizul de inaptitudine emis în condiţiile art. 23 alin. (1) se depun în termen
de 48 de ore de la luarea la cunoştinţă.
(2) Directorul Centrului de psihosociologie are
obligaţia de a dispune constituirea unei comisii pentru analiza contestaţiei,
termenul de soluţionare fiind de 15 zile calendaristice de la data expirării
termenului de depunere a contestaţiei.
(3) Modul de adresare a contestaţiilor, precum şi
modul de soluţionare a acestora se stabilesc de către Centrul de
psihosociologie.
Art. 25. - (1) Expertiza psihologică se finalizează
printr-un raport individual de expertiză psihologică, întocmit în conformitate
cu principiile şi procedurile de diagnostic şi evaluare clinică, se consemnează
în documentele de evidenţă şi se aduce la cunoştinţă Comisiei centrale de
expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă sau, după caz, comisiilor
teritoriale de expertiză de la nivelul structurilor medicale subordonate
Direcţiei generale medicale.
(2) Evaluarea psihologică în vederea includerii în
programul de protecţie a martorilor se finalizează printr-un raport individual
de evaluare psihologică, întocmit în conformitate cu principiile şi procedurile
în vigoare, se consemnează în documentele de evidenţă şi se aduce la cunoştinţă
beneficiarului.
(3) Evaluarea psihologică din cadrul asistenţei
psihologice se finalizează printr-un raport individual de evaluare psihologică,
întocmit în conformitate cu principiile şi procedurile în vigoare, se
consemnează în documentele de evidenţă şi se aduce la cunoştinţă
beneficiarului.
Art. 26. - (1) Evaluarea psihologică se efectuează de
către structuri de specialitate abilitate, în funcţie de scopul urmărit.
(2) Centrul de psihosociologie efectuează evaluarea
psihologică în scopurile prevăzute la art. 18 alin. (2) lit. a)-e) şi art. 19
alin. (2) lit. a)-f).
(3) Centrul de
psihosociologie, precum şi psihologii care funcţionează în cadrul Comisiei
centrale de expertiză medicală şi evaluare a capacităţii de muncă sau
comisiilor teritoriale de expertiză de la nivelul structurilor medicale
subordonate Direcţiei generale medicale efectuează evaluarea psihologică
prevăzută la art. 18 alin. (2) lit. f).
(4) Centrul de psihosociologie, structurile de
specialitate de la nivelul inspectoratelor generale (similare) şi psihologii de
unitate, potrivit competenţelor atestate, efectuează
evaluarea psihologică a personalului din
responsabilitate pentru situaţiile prevăzute la art. 19 alin. (2) lit. g).
(5) Psihologii de unitate din cadrul Oficiului
Naţional pentru Protecţia Martorilor realizează evaluarea psihologică prevăzută
la art. 19 alin. (3).
(6) Evaluarea psihologică în cadrul asistenţei
psihologice se realizează în funcţie de situaţie, după cum urmează:
a) psihologii de unitate sau, în cazul în care nu
există, psihologii de la eşalonul superior efectuează evaluarea psihologică a personalului
din unităţile proprii/subordonate;
b) Centrul de psihosociologie realizează evaluarea
psihologică pentru personalul unităţilor din structura aparatului central al
ministerului, care nu au încadrat psiholog.
SECŢIUNEA a 2-a
Asistenţa psihologică
Art. 27. -Asistenţa psihologică are drept obiectiv
asigurarea condiţiilor privind adaptarea personalului şi a celorlalte categorii
de beneficiari la mediul de muncă specific, creşterea performanţelor personale,
identificarea şi remisiunea stărilor disfuncţionale, precum şi menţinerea
sănătăţii psihice.
Art. 28. - Beneficiază de asistenţă psihologică, prin
reţeaua proprie a ministerului, următoarele categorii de persoane:
a) personalul aflat în activitate;
b) personalul pensionat;
c) membrii de familie ai celor
prevăzuţi la lit. a) şi b);
d) soldaţii şi gradaţii care îndeplinesc serviciul
militar pe bază de voluntariat în unităţile MIRA;
e) elevii şi studenţii unităţilor de învăţămant ale MIRA;
f) militarii în rezervă, concentraţi în unităţile MIRA;
g) persoanele
reţinute sau arestate preventiv, din spaţiile administrate de MIRA;
h) persoanele incluse în Programul de protecţie a
martorilor;
i) străinii aflaţi în custodie publică în centrele
MIRA;
j) solicitanţii de azil cu nevoi speciale şi străinii
care au obţinut o formă de protecţie în Romania;
k) victimele traficului de persoane, incluse în
programele de asistenţă ale Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de
Persoane;
l) consumatorii de droguri
incluşi în programul integrat de asistenţă, conform normelor
în vigoare.
Art. 29. -Asistenţa psihologică este de următoarele
tipuri:
a) profilactică - presupune desfăşurarea de programe menite să îi asigure
individului capacitatea de a face faţă mediului biopsihosocial, prin
identificarea timpurie a eventualelor vulnerabilităţi psihice şi dezvoltarea
mecanismelor de adaptare;
b) primară - realizează atat
identificarea eventualelor probleme de natură psihologică, evaluarea şi
ierarhizarea lor, cat şi
proiectarea şi desfăşurarea programelor de intervenţie psihologică în scopul
autocunoaşterii, optimizării şi dezvoltării personale, al prevenţiei şi/sau
remisiunii problemelor;
c) recuperatorie -
vizează modalităţi de remisiune, prin tehnici de consiliere psihologică şi
psihoterapie, a unor manifestări dezadaptative sau tulburări/afecţiuni psihice
şi/sau soluţionarea unor probleme de natură psihosocială.
Art. 30. - (1) Asistenţa psihologică este acordată,
potrivit competenţelor, de către psihologii cu drept de liberă practică din
unităţile MIRA, după cum urmează:
a) psihologii de unitate, structurile de specialitate
de la nivelul inspectoratelor generale, direcţiilor generale (similare) şi
instituţiilor de învăţămant,
precum şi Centrul de psihosociologie desfăşoară activităţi de profilaxie şi asistenţă psihologică
primară;
b) psihologii din cadrul unităţilor sanitare ale MIRA,
al Agenţiei Naţionale Antidrog şi Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de
Persoane desfăşoară, în condiţiile prevederilor art. 5 alin. (4), toate
tipurile de asistenţă psihologică.
(2) Psihologii de unitate, cei
din structurile de specialitate de la nivelul inspectoratelor generale,
direcţiilor generale (similare) şi instituţiilor de învăţămant, precum şi cei din cadrul Centrului de
psihosociologie, dacă deţin atestatul de liberă practică în una dintre
specialităţile „consiliere psihologică" sau „psihoterapie", iar
cabinetele în care îşi desfăşoară activitatea posedă avizul de funcţionare în
acest sens, pot acorda, în limitele normelor de etică şi deontologie specifice,
asistenţă psihologică recuperatorie personalului din competenţă.
SECŢIUNEA a 3-a
Diagnoza organizaţională
Art. 31. - (1) Diagnoza organizaţională are drept
obiectiv cunoaşterea opiniilor, atitudinilor, reprezentărilor mentale,
comportamentelor, sentimentelor, valorilor personalului instituţiei,
referitoare la conţinutul, organizarea şi managementul activităţii profesionale
sau în raport cu o problemă ori un fenomen de interes.
(2) Diagnoza organizaţională asigură, prin mijloacele
specifice activităţii de psihologie, susţinerea procesului de conducere/comandă
şi fundamentarea măsurilor privind ameliorarea calităţii vieţii profesionale,
creşterea eficacităţii şi eficienţei în îndeplinirea atribuţiilor şi misiunilor
instituţiei.
Art. 32. - In realizarea
diagnozei organizaţionale se au în vedere, în principal, una sau mai multe
dintre următoarele teme:
a) structura formală şi informală;
b) climatul psihosocial şi cultura organizaţională;
c) factorii motivaţionali;
d) stresul ocupaţional şi consecinţele acestuia;
e) procesul de schimbare;
f) stilul de conducere şi practicile manageriale;
g) procesele de comunicare.
Art. 33. - Diagnoza organizaţională se realizează în
mod diferenţiat pentru nivelul:
a) instituţiei în ansamblu;
b) unităţilor din structura organizatorică a
ministerului;
c) serviciilor, secţiilor, birourilor,
compartimentelor, subunităţilor, grupurilor/echipelor operative.
Art. 34. - (1) Principalele situaţii în care se
realizează diagnoza organizaţională sunt următoarele:
a) executarea de inspecţii şi
controale;
b) fundamentarea unor măsuri de ameliorare a mediului
psihosocial;
c) semnalarea unor simptome negative semnificative în
funcţionarea componentelor structurii organizatorice;
d) necesitatea unei analize profunde a parametrilor structurali şi funcţionali ai sistemului de management;
e) evaluarea impactului în plan psihosocial al
implementării unor programe, politici şi strategii.
(2) Diagnoza organizaţională se realizează, la
solicitarea inspectoratelor generale, direcţiilor generale (similare) şi
instituţiilor de învăţămant,
precum şi în alte situaţii, cand
se consideră necesară desfăşurarea unui asemenea demers.
Art. 35. - Diagnoza organizaţională se realizează de
către structurile/personalul de specialitate, potrivit competenţelor, individual sau în echipă, în funcţie de
problematica psihosocială supusă analizei, precum şi de amploarea demersului.
Art. 36. - (1) Diagnoza organizaţională se finalizează
printr-un raport scris, în conformitate cu principiile şi procedurile în
vigoare, se consemnează în documentele de evidenţă şi se aduce la cunoştinţă
beneficiarului.
(2) Raportul de diagnoză organizaţională va cuprinde
datele de identificare a misiunii de diagnoză organizaţională, scopul şi
obiectivele studiului, procedurile, metodele şi tehnicile utilizate în
culegerea şi analiza datelor, rezultatele obţinute şi semnificaţia acestora,
concluziile, recomandările şi, după caz, documentaţia-anexă constituită din
documente/date probante sau justificative.
(3) Raportul de diagnoză organizaţională va fi însoţit
de o sinteză a principalelor constatări şi recomandări.
SECŢIUNEA a 4-a
Cercetarea ştiinţifică în domeniul activităţii de
psihologie
Art. 37. - (1) Cercetarea ştiinţifică în domeniul
activităţii de psihologie, denumită în continuare cercetare psihologică, reprezintă
activitatea destinată, în principal, dobandirii de cunoştinţe noi cu privire la fenomenele şi procesele
psihice apărute la personalul şi în instituţiile MIRA, precum şi utilizării
cunoştinţelor ştiinţifice pentru realizarea de noi instrumente, metode şi
tehnici de lucru sau pentru perfecţionarea/ îmbunătăţirea celor existente.
(2) Obiectivul principal al cercetării psihologice îl
constituie asimilarea şi generarea unor noi cunoştinţe de specialitate şi
dezvoltarea gradului de utilizare a acestora în scopul fundamentării
ştiinţifice şi al creşterii calităţii activităţii de psihologie în MIRA.
(3) Activitatea de cercetare psihologică asigură:
a) cunoaşterea ştiinţifică a fenomenelor, proceselor
şi mecanismelor psihologice care acţionează la nivel individual, de grup şi
organizaţional;
b) generarea/asimilarea, experimentarea, normarea şi
validarea metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică, precum
şi de diagnoză organizaţională;
c) elaborarea de documentaţii
şi sinteze, care abordează teme cu caracter teoretic şi practic-aplicativ
relevante pentru activitatea de psihologie.
(4) Activitatea de cercetare psihologică se poate
concretiza în:
a) participarea la manifestări cu caracter ştiinţific
şi profesional cu comunicări din rezultatele activităţii de cercetare
psihologică;
b) publicarea rezultatelor în reviste naţionale şi
internaţionale de specialitate, în monografii, sinteze, studii, lucrări,
tratate.
Art. 38. - (1) In scopul stimulării şi coordonării
activităţii de cercetare psihologică în MIRA, precum şi al instituirii şi
promovării standardelor de calitate şi deontologice ale activităţii
profesionale, la nivelul Centrului de psihosociologie funcţionează Consiliul
ştiinţific, ca organism colectiv de lucru, cu rol consultativ.
(2) Componenţa, atribuţiile şi modul de desfăşurare a
activităţii Consiliului ştiinţific sunt stabilite prin regulamentul de
organizare şi funcţionare internă.
(3) Modalităţile de organizare şi desfăşurare a
activităţii de cercetare în cadrul Centrului de psihosociologie, precum şi
coordonarea acesteia la nivelul MIRA se prevăd în Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Centrului.
Art. 39. - (1) Activitatea de cercetare psihologică se
poate realiza de către personalul de specialitate de la
toate nivelurile, individual sau în cadrul unor echipe constituite în acest
scop, cu respectarea eticii şi deontologiei în
activitatea de cercetare ştiinţifică.
(2) Structurile şi personalul de specialitate din MIRA
pot realiza programe proprii de cercetare psihologică sau se pot asocia la
desfăşurarea de programe de cercetare ştiinţifică naţionale sau internaţionale.
Art. 40. - (1) In scopul realizării politicilor şi
strategiilor în domeniul cercetării psihologice, Centrul de psihosociologie
poate coopera, în condiţiile legii, cu organisme şi asociaţii de profil,
institute de cercetare naţionale sau internaţionale, private ori de stat.
(2) In scopul menţinerii contactului şi integrării în
activităţile comunităţii profesionale şi ştiinţifice, naţionale şi internaţionale,
precum şi al creşterii capacităţii de a oferi soluţii proprii, psihologii din
MIRA pot face parte din asociaţii profesionale, societăţi şi organizaţii
ştiinţifice, naţionale şi internaţionale, fără ca activitatea desfăşurată în
aceste organisme să afecteze exercitarea atribuţiilor funcţiei de bază.
(3) In exercitarea dreptului de a desfăşura activităţi
de cercetare-dezvoltare şi inovare, psihologii din MIRA pot realiza, prin
cumul, activităţi de cercetare ştiinţifică în cadrul universităţilor şi
institutelor de cercetare naţionale, în condiţiile prevăzute de lege.
Art. 41. - (1) Activitatea de cercetare psihologică se
realizează în baza unui proiect de cercetare şi se finalizează printr-un raport
de cercetare.
(2) Proiectul de cercetare
este documentul de planificare care prezintă argumentele pentru abordarea temei
propuse, obiectivele, fazele/etapele demersului ştiinţific, rezultatele
preconizate şi modul de valorificare/diseminare a acestora.
(3) Raportul de cercetare este
documentul tehnico-ştiinţific care prezintă cadrul teoretic al problemei
studiate, obiectivele, modalităţile şi activităţile desfăşurate în cadrul unui
proiect de cercetare, rezultatele obţinute, precum şi acţiunile concrete pentru
valorificarea acestora.
(4) Raportul de cercetare psihologică se încheie în
două exemplare, dintre care unul se păstrează de către autor/psihologul
coordonator al echipei care a realizat cercetarea, iar cel de-al doilea se
înaintează Centrului de psihosociologie.
SECŢIUNEA a 5-a
Alte activităţi în domeniul psihologiei
Art. 42. - (1) Analiza psihologică a activităţii
profesionale are ca obiectiv realizarea profilului cerinţelor psihologice faţă
de deţinătorul postului sau participanţii la anumite tipuri de activităţi/misiuni,
precum şi identificarea şi clasificarea riscurilor psihosociale asociate
acestora.
(2) Pe baza rezultatului analizei psihologice a
activităţii profesionale se proiectează instrumentele şi activităţile de
evaluare psihologică şi asistenţă psihologică.
(3) Psihologul participă, în calitate de membru, în
comisia constituită în vederea analizei posturilor, întocmirii sau
reactualizării fişelor posturilor prevăzute în statul de organizare al unităţii
în care este încadrat.
Art. 43. - Psihologul acordă sprijin de specialitate
personalului care participă la activitatea de evaluare a subordonaţilor cu
privire la cunoaşterea calităţilor personale şi conduitei individuale ale
acestora, precum şi a factorilor psihosociali care au influenţat semnificativ
performanţa profesională.
Art. 44. - In activitatea de analiză a accidentelor în
muncă/evenimentelor deosebite, la solicitarea factorilor de decizie psihologul
formulează constatări şi concluzii în ceea ce priveşte:
a) identificarea caracteristicilor comune anumitor tipuri de accidente în muncă/evenimente deosebite, ce pot fi
semnificative din punct de vedere preventiv;
b) studierea cauzelor şi împrejurărilor producerii
unor accidente/evenimente deosebite pentru a determina în ce măsură anumite
caracteristici psihice personale şi/sau de grup pot fi legate de o posibilă
repetare a accidentului/evenimentului;
c) identificarea posibilelor disfuncţionalităţi ale
organizaţiei, prin prisma interpretării accidentelor/evenimentelor deosebite
drept posibile simptome ale acestora.
Art. 45. - Activităţile prevăzute la art. 42, 43 şi 44
pot fi desfăşurate, conform competenţelor conferite de tipul de atestat de
liberă practică deţinut, precum şi de prezentul ordin, de către orice psiholog
încadrat pe funcţii de specialitate în MIRA.
CAPITOLUL IV
Sistemul de gestiune a datelor
SECŢIUNEA 1
Organizarea sistemului de gestiune a datelor
Art. 46. - (1) Sistemul de gestiune a datelor specifice
cuprinde totalitatea procedurilor, metodelor şi regulilor privind
înregistrarea, păstrarea, prelucrarea, circulaţia datelor şi documentelor din
domeniul activităţii de psihologie.
(2) Sistemul de gestiune a datelor specifice este
constituit din evidenţa nominală şi evidenţa statistică a persoanelor care au
făcut obiectul activităţii de psihologie prevăzute la art. 2 lit. a)-c).
(3) Activităţile de gestiune a datelor specifice se
desfăşoară la nivelul structurilor/personalului specializate pentru
desfăşurarea activităţii de psihologie.
(4) Şefii/comandanţii de la toate nivelurile sunt
obligaţi să aplice măsurile tehnice şi organizatorice adecvate pentru
protejarea datelor specifice împotriva scurgerii accidentale sau ilegale,
pierderii, modificării, dezvăluirii ori accesului neautorizat la acestea.
(5) Evidenţa nominală şi evidenţa statistică prevăzute
la alin. (2) se realizează pe suport hartie şi/sau digital.
(6) Informaţiile, indiferent de mediul de stocare,
manual sau electronic, trebuie să fie exacte, complete şi relevante, în
conformitate cu metodologiile de lucru şi prevederile legale în vigoare.
Art. 47. -In scopul asigurării secretului profesional,
actele, lucrările şi înregistrările cu caracter profesional aflate asupra
psihologului ori la locul unde acesta îşi exercită profesia sunt inviolabile,
potrivit legii.
Art. 48. - Responsabilitatea
pentru păstrarea probelor psihologice, a rezultatelor acestora, a însemnărilor
şi a înregistrărilor cu caracter profesional revine psihologilor şi, după caz,
şefilor/comandanţilor unităţilor în care aceştia sunt încadraţi.
Art. 49. - (1) Probele psihologice
aplicate, rezultatele acestora, însemnările şi înregistrările se păstrează în
condiţii de siguranţă o perioadă de cel puţin 10 ani de la încheierea
relaţiilor profesionale, dacă prin alte prevederi legale nu este prevăzut alt
termen.
(2) La expirarea termenului
prevăzut la alin. (1) probele psihologice aplicate, rezultatele acestora,
însemnările şi înregistrările se distrug în totalitate, potrivit prevederilor
legale.
Art. 50. - (1) Este interzisă transmiterea de
informaţii din documentele de evidenţă a activităţii de psihologie către
persoanele sau instituţiile care nu au dreptul de a le cunoaşte.
(2) Incălcarea dispoziţiilor alin. (1) atrage, după
caz, răspunderea administrativă, disciplinară sau penală a celor vinovaţi.
SECŢIUNEA a 2-a
Evidenţa
activităţii de evaluare psihologică
Art. 51. - Documentele de evidenţă a activităţii de
evaluare psihologică realizate în condiţiile art. 17 lit. a) şi b) sunt:
a) avizul psihologic individual;
b) procesul-verbal de evaluare psihologică;
c) raportul individual de expertiză psihologică;
d) raportul individual de evaluare psihologică;
e) registrul de evidenţă a evaluărilor psihologice, al
cărui model este prezentat în anexa nr. 1.
Art. 52. - Avizul psihologic, procesul-verbal şi
raportul individual de evaluare psihologică pot fi consultate numai de către
următoarele persoane, astfel:
a) persoana evaluată;
b) şeful/comandantul unităţii beneficiare;
c) şeful structurii de resurse umane a unităţii
beneficiare şi lucrătorul care are în competenţă dosarul de personal;
d) psihologul de unitate;
e) psihologii cu atribuţii de coordonare, îndrumare şi
control de specialitate de la eşalonul superior.
Art. 53. - Documentele prevăzute la art. 51 lit. a)-d)
se încheie în două exemplare, dintre care unul se depune la dosarul de personal
sau medical, după caz, al celui evaluat, iar cel de-al doilea se păstrează la
unitatea emitentă.
Art. 54. - Evidenţa centralizată a persoanelor evaluate
psihologic se păstrează în registrul de evidenţă a evaluărilor psihologice.
SECŢIUNEA a 3-a
Evidenţa activităţii de asistenţă psihologică
Art. 55. - Documentele de evidenţă a activităţii de
asistenţă psihologică sunt:
a) carnetul psihologic, al cărui model este prezentat
în anexa nr. 2;
b) raportul individual de evaluare psihologică, al
cărui model este prezentat în anexa nr. 3;
c) registrul de asistenţă psihologică, al cărui model
este prezentat în anexa nr. 4;
d) registrul de evidenţă a carnetelor psihologice, al
cărui model este prezentat în anexa nr. 5.
Art. 56. - (1) Carnetul psihologic
conţine informaţii de specialitate referitoare la titular şi are anexate
următoarele:
a) fişa/fişele de observaţie psihologică, în cazul în
care individul face obiectul monitorizării psihologice;
b) fişele de răspuns la probele psihologice aplicate
cu diverse ocazii, pe care figurează, în mod obligatoriu, data examinării,
semnătura şi parafa psihologului examinator;
c) orice altă fişă cu conţinut psihologic referitoare
la subiectul respectiv.
(2) Actualizarea carnetului se face în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la producerea unei mutaţii cu privire la
datele prevăzute la alin. (1).
(3) Carnetul psihologic poate fi consultat numai de
către următoarele persoane, astfel:
a) titularul carnetului;
b) psihologul în a cărui competenţă se află titularul carnetului;
c) psihologii cu atribuţii de coordonare, îndrumare şi
control de specialitate de la eşalonul superior.
(4) Circuitul carnetelor psihologice se face astfel:
a) la detaşarea/mutarea în altă unitate carnetul
psihologic urmează traseul dosarului de personal. In cazul în care
detaşarea/mutarea are loc într-o unitate în care nu există psiholog, carnetul
este trimis psihologului/compartimentului de specialitate de la eşalonul
superior din structura respectivă;
b) la suspendarea/încetarea raporturilor
de serviciu/muncă, trecerea în rezervă sau în retragere, carnetele se
arhivează, conform reglementărilor în vigoare.
Art. 57. - Evidenţa centralizată a carnetelor
psihologice se păstrează în registrul de evidenţă a carnetelor psihologice.
Art. 58. - (1) Rapoartele de
evaluare psihologică în vederea acordării asistenţei psihologice se încheie, în
funcţie de scopul urmărit, astfel:
a) pentru evaluările periodice, în două exemplare,
dintre care unul se anexează la carnetul psihologic, iar cel de-al doilea se depune la dosarul de personal al persoanei evaluate;
b) pentru evaluările efectuate în situaţii speciale,
de regulă într-un singur exemplar, care se depune la carnetul psihologic al
subiectului.
(2) In cazul în care în urma unei evaluări psihologice
efectuate în situaţii speciale se constată că subiectul este susceptibil de a
prezenta afecţiuni psihice, raportul de evaluare psihologică se întocmeşte în
două exemplare, dintre care unul se anexează la carnetul psihologic, iar cel
de-al doilea se înaintează şefului/comandantului unităţii, cu propunerea de
trimitere pentru consult medical de specialitate.
Art. 59. - Raportul de evaluare psihologică în vederea
acordării asistenţei psihologice poate fi consultat numai de către următoarele
persoane, astfel:
a) persoana evaluată;
b) şeful/comandantul unităţii beneficiare;
c) şeful structurii de resurse umane a unităţii
beneficiare şi lucrătorul care are în competenţă dosarul de personal;
d) psihologii cu atribuţii de coordonare, îndrumare şi
control de specialitate de la eşalonul superior.
Art. 60. - Evidenţa centralizată a persoanelor evaluate
psihologic în vederea acordării asistenţei psihologice se păstrează în
registrul de asistenţă psihologică.
SECŢIUNEA a 4-a
Evidenţa activităţii de diagnoză organizaţională
Art. 61. - Documentele de evidenţă a activităţii de
diagnoză organizaţională sunt:
a) raportul de diagnoză organizaţională;
b) registrul de evidenţă a activităţii de diagnoză
organizaţională, al cărui model este prezentat în anexa nr. 6.
Art. 62. - (1) Raportul de
diagnoză organizaţională se încheie în două exemplare, dintre care unul se
păstrează de către autor/psihologul coordonator al echipei care a realizat
studiul, iar celălalt se înaintează solicitantului.
(2) Un exemplar din sinteza cuprinzand principalele constatări şi recomandări este remis Centrului de
psihosociologie.
Art. 63. - Evidenţa centralizată a rapoartelor de
diagnoză organizaţională se păstrează în registrul de evidenţă a activităţii de
diagnoză organizaţională.
SECŢIUNEA a 5-a
Evidenţa statistică
Art. 64. - (1) Situaţiile statistice se realizează prin
prelucrarea datelor şi informaţiilor din evidenţa nominală, manuală sau
automată.
(2) Situaţiile statistice se întocmesc conform
formularelor şi la termenele stabilite de directorul
Centrului de psihosociologie.
(3) Situaţiile statistice se referă la:
a) evaluarea psihologică - se raportează tipurile de
avize şi situaţiile în care au fost emise;
b) asistenţa psihologică - se raportează tipurile de
asistenţă şi situaţiile care au făcut necesară acordarea acesteia;
c) structura morbidităţii psihologice - se raportează
natura şi incidenţa/rata incidenţei problemelor/tulburărilor psihologice;
d) diagnoza organizaţională - se raportează numărul
respondenţilor participanţi la studiile de
diagnosticare.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 65. - (1) Centrul de psihosociologie stabileşte,
în condiţiile legii, procedurile şi formularele utilizate în activitatea de
psihologie care face obiectul prezentului ordin.
(2) Centrul de psihosociologie
stabileşte atribuţiile principale ale structurilor şi personalului, subordonate
pe linie de specialitate, pe care le modifică sau completează, după caz, ori de
cate ori este nevoie.
Art. 66. -Achiziţia instrumentelor, metodelor şi tehnicilor
de specialitate care urmează a fi utilizate în activitatea de psihologie se
face numai cu avizul Centrului de psihosociologie.
Art. 67. - Imprimatele tipizate pentru activitatea de
psihologie desfăşurată de serviciile/birourile/compartimentele de psihologie şi
psihologii de unitate se asigură de către structurile în cadrul cărora
fiinţează, respectiv sunt încadraţi.
Art. 68. - Structurile/personalul de specialitate vor
raporta activitatea desfăşurată conform termenelor şi procedurilor stabilite de
către Centrul de psihosociologie.
Art. 69. - Consilierea şefilor/comandanţilor pe
probleme privind activitatea de psihologie se realizează de către personalul de
specialitate din subordine.
Art. 70. - (1) Şefii/comandanţii unităţilor vor lua
măsuri pentru cunoaşterea şi aplicarea întocmai a
prevederilor prezentului ordin.
(2) Şefii/comandanţii de unităţi vor lua măsuri pentru
asigurarea spaţiilor şi dotării necesare înfiinţării şi funcţionării
cabinetelor de psihologie, conform prevederilor legale.
Art. 71. - Şefii/comandanţii unităţilor centrale şi
teritoriale ale ministerului au, privind evaluarea psihologică a personalului
din subordine, următoarele obligaţii:
a) să asigure prezentarea personalului la evaluarea
psihologică;
b) să respecte recomandările formulate de structurile/ personalul de specialitate;
c) să utilizeze personalul din subordine conform
avizelor psihologice deţinute.
Art. 72. -Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 73. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXA Nr. 1
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
Unitatea............................................................
Nr.............................din...................................
Secret de serviciu
(după completare)
REGISTRUL DE EVIDENTA A EVALUĂRILOR
PSIHOLOGICE
Nr. de ordine
|
Data evaluării
|
Numele şi prenumele/CNP
|
Unitatea solicitantă
|
Scopul evaluării
|
Psiholog examinator
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 2
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
Unitatea............................................................
Nr.............................din.................................
Secret de serviciu
(după completare)
CARNETUL PSIHOLOGIC*)
Numele:....................................................................................................Prenumele:.................................................................................................
Prenumele tatălui:.......................................................................................CNP:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Locul naşterii:
localitatea........................................................................... Judeţul.......................................................................................................
Domiciliul: strada.....................................................................nr..............,
localitatea...................................... Judeţul................................................
Studii:............................................................................................................................
Permis auto
categoria:...........................................................
Data încadrării în
M.I.R.A.:........................................................................................................................................................................ ................
1. Concluziile evaluării
psihologice la încadrare
2. Notări diverse (observaţii şi recomandări de
specialitate anterioare emiterii carnetului)
*) Datele cuprinse în acest document intră sub
incidenţa prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a
acestora şi a reglementărilor emise în aplicarea acesteia.
3. Asistenţă psihologică
Data
|
Serviciul de care a beneficiat
|
Concluzii şi recomandări
|
Psiholog
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 3
Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative Secret de serviciu
Unitatea............................................................
(după completare)
Ex.
nr. ...
Nr..................
din.................
RAPORT DE EVALUARE
PSIHOLOGICĂ
Dl/Dna...........................................................,
CNP........................................,
a fost examinat/ă la data de..................................................,în baza
solicitării făcute
de............................................................................................................................, în vederea:
...............................................................................................................
|
Aviz:
|
Observaţii:
|
Recomandări:
|
Psiholog
examinator,
.........................................................
(semnătura şi parafa)
|
ANEXA Nr. 4
Secret de serviciu
(după completare)
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
Unitatea............................................................
Psiholog............................................................
Nr.............................din...................................
REGISTRUL DE ASISTENTA PSIHOLOGICA
Nr. de ordine
|
Data
|
Numele şi prenumele/CNP
|
Serviciul solicitat
|
Solicitant
|
Motivul trimiterii
|
Serviciul de care a beneficiat
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 5
Secret de serviciu
(după completare)
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
Unitatea............................................................
Nr.............................din.................................
REGISTRUL DE EVIDENTA A CARNETELOR
PSIHOLOGICE
Nr. carnetului
|
Numele şi prenumele
|
Codul numeric personal
|
Unde s-a expediat (data şi numărul
adresei)
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 6
Secret de serviciu
(după completare)
Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative
Unitatea............................................................
Nr.............................din.................................
REGISTRUL DE EVIDENTA A ACTIVITĂŢII DE DIAGNOZA ORGANIZATIONALA
Nr. de ordine
|
Data
|
Unitatea evaluată
|
Solicitant
|
Psiholog/sociolog
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|