ORDIN Nr. 2575
din 9 noiembrie 2007
privind aprobarea
Metodologiei si criteriilor de acordare a gradatiei de merit si a salariului de
merit in invatamantul preuniversitar
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 791 din 21 noiembrie 2007
In conformitate cu prevederile
art. 50 alin. (9) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului
didactic, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza consultării federaţiilor sindicale
reprezentative la nivel de ramură învăţământ,
în baza Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Metodologia şi criteriile de
acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învăţământul
preuniversitar, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Direcţia generală managementul resurselor
umane, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,
Cristian Mihai Adomniţei
ANEXĂ
METODOLOGIA ŞI
CRITERIILE
de acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de
merit în învăţământul preuniversitar
CAPITOLUL I
Acordarea gradaţiei de merit în învăţământul
preuniversitar
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prin unităţi
de învăţământ, în sensul prezentei metodologii, se au în vedere unităţile de învăţământ cu
personalitate juridică.
(2) In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (3)
din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările
şi completările ulterioare, personalul didactic de predare, personalul didactic
auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ pot beneficia de
gradaţia de merit, acordată prin concurs.
Art. 2. - (1) Această gradaţie se acordă potrivit art.
50 alin. (3) din Legea nr.128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Numărul de gradaţii de merit care se vor acorda
începând cu anul 2008 se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea
a 16% din totalul posturilor didactice de predare, posturilor didactice
auxiliare şi de conducere se scade numărul de gradaţii de merit acordate în
ultimii 3 ani, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă
efectivă de 4 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a
contractului individual de muncă din motive neimputabile
angajatului sau de exercitarea unei funcţii în
condiţiile art. 101 alin. (1), (2), (4) şi (5) din Legea nr. 128/1997, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) Pentru acordarea gradaţiei de merit se va avea în
vedere numărul de posturi didactice existente la nivelul inspectoratului
şcolar, precum şi numărul de gradaţii de merit acordate personalului didactic
prevăzut la alin. (2).
(4) In situaţia în care personalului didactic, inclusiv
celui din cluburile sportive şcolare şi din palatele copiilor şi
elevilor/Palatul Naţional al Copiilor, i se modifică locul de muncă la nivelul
aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta îşi păstrează gradaţia de
merit.
(5) In situaţia în care personalul didactic beneficiar
al gradaţiei de merit este detaşat în alt judeţ, acesta îşi păstrează gradaţia
de merit, conform prevederilor art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul
muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) In situaţia în care personalul didactic beneficiar
al gradaţiei de merit este pretransferat/transferat în alt judeţ, acesta îşi
păstrează gradaţia de merit, cu încadrarea în numărul maxim de gradaţii de
merit la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti în care s-a
pretransferat/transferat.
Art. 3. - Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă
de 4 ani, începând cu 1 iulie 2008.
Art. 4. - (1) Personalul didactic care a beneficiat de
gradaţie de merit poate participa la un nou concurs.
(2) Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de
gradaţie de merit şi de salariu de merit.
SECŢIUNEA a 2-a
Inscrierea
la concursul pentru acordarea gradaţiei de merit
Art. 5. - (1) La concursul pentru acordarea gradaţiei
de merit poate participa:
a) personalul didactic de predare, didactic auxiliar
şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, cu contract individual de
muncă pe perioadă nedeterminată, şi suplinitorii, cu o vechime în învăţământul
preuniversitar de peste 3 ani care au performanţe deosebite în inovarea
didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor
distinşi la concursuri şcolare, faza naţională şi internaţională, în perioada
19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008 şi calificativul „Foarte bine" în
fiecare an şcolar din perioada evaluării;
b) personalul didactic de predare din învăţământul
preuniversitar care desfăşoară activitate de formare continuă a cadrelor
didactice din învăţământul preuniversitar la casa corpului didactic, cu
performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a
elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională
şi internaţională, în perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008, care are
calificativul „Foarte bine" în fiecare an şcolar din perioada evaluării şi
o vechime în învăţământul preuniversitar de peste 3 ani.
(2) Condiţiile prevăzute mai sus trebuie să le
îndeplinească şi:
a) personalul didactic de predare de la centrele
judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională,
centrele şcolare pentru educaţie incluzivă, centrele logopedice interşcolare şi
cabinetele logopedice, centrele şi cabinetele de asistenţă psihopedagogică şi
mediatorii şcolari;
b) personalul didactic de predare şi de conducere de la
cluburile sportive şcolare, cluburile şi palatele copiilor cu statut de unităţi
de învăţământ subordonate inspectoratului şcolar, precum şi cel de la Palatul
Naţional al Copiilor;
c) personalul didactic auxiliar din unităţile conexe
din învăţământul preuniversitar.
SECŢIUNEA a 3-a
Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit
Art. 6. - (1) Activitatea din
ultimii 4 ani a candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de merit,
inclusă în raportul de autoevaluare, susţinută prin documente doveditoare, se
evaluează pe baza unei fişe elaborate de inspectoratul şcolar/Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului pentru palatele şi cluburile copiilor,
transmisă inspectoratelor şcolare şi Palatului Naţional al Copiilor, ţinându-se
seama de următoarele criterii care trebuie îndeplinite de candidat, în perioada
19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008:
1. Criteriul activităţilor
complexe cu valoare instructiv-educativă, cum sunt:
a) rezultate deosebite obţinute în pregătirea
preşcolarilor şi a elevilor în raport cu standardele curriculare de
performanţă, materializate în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale
elevilor la clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, teze cu
subiect unic, rezultate obţinute cu clasa şi individual pentru disciplinele de
specialitate în învăţământul vocational (de exemplu, ponderea elevilor cu
performanţe în clasa următoare);
b) iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a
disciplinei prin utilizarea programului AEL în cadrul şcolii, dacă există
condiţiile tehnice necesare;
c) performanţe în pregătirea elevilor distinşi la
concursuri de profil/olimpiade şcolare, concursuri cultural-artistice şi
sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,
materializate în obţinerea premiilor (locurile I, II, III), menţiunilor şi premiilor speciale la faza internaţională
şi a premiilor (locurile I, II, III), menţiunilor şi premiilor speciale la faza naţională,
judeţeană/municipiul Bucureşti şi interjudeţeană/ regională, precum şi în
obţinerea de premii speciale. Este indicat să se precizeze numele cadrului
didactic;
d) pregătirea loturilor olimpice pentru concursurile
şcolare, participarea, în calitate de membru al juriului sau al comitetului de
organizare, la concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudeţene (incluse în
programul de activităţi şi în calendarul inspectoratelor şcolare/Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului), naţionale şi internaţionale;
e) pregătirea loturilor olimpice, activitatea în
unităţi şcolare vocaţionale, participarea, în calitate de membru al juriului
sau al comitetului de organizare, la concursurile şi olimpiadele judeţene,
interjudeţene, naţionale ori internaţionale; organizarea de concursuri şi
festivaluri la nivel internaţional, naţional sau interjudeţean; organizarea şi
participarea la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane la nivel
internaţional, naţional ori interjudeţean;
f) rezultate notabile/măsurabile obţinute în
activităţile culturale şi educative organizate în şcoală şi finalizarea unor
proiecte de parteneriat educaţional, cu impact la nivel local/judeţean/al
municipiului Bucureşti/naţional/internaţional;
g) activitatea şi rezultatele obţinute în centrele de
excelenţă şi centrele de pregătire zonală din cadrul unităţilor de învăţământ
vocaţionale (muzică, seminarii, şcoli normale, teatru, coregrafie, arte
plastice, arhitectură, sport etc.) sau cu elevi cu dificultăţi de învăţare;
h) activitate desfăşurată în vederea realizării
echităţii în educaţie (activităţi de remediere şcolară, grădiniţă de vară,
activităţi de desegregare, de educaţie incluzivă, nediscriminatorie, de
educaţie multiculturală/interculturală, educaţie pentru diversitate/alteritate,
programe de educaţie a părinţilor recunoscute la nivel judeţean/naţional);
i) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute în
desfăşurarea unor activităţi practice, educative pentru formarea de abilităţi
de comunicare, antreprenoriale şi tehnice;
j) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin
finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional, la nivel local/judeţean/
naţional/internaţional, şi în activităţi de voluntariat, la nivelul comunităţii
locale;
k) activitate de consilier educativ sau îndrumarea
colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare;
l) participarea la cursuri de formare;
m) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei
naţionale de acţiune comunitară;
n) integrarea copiilor cu cerinţe
educative speciale în şcolile de masă şi desfăşurarea activităţilor de educaţie
remedială.
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea
didactică, materializate în:
a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare,
regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare,
auxiliare didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, după caz; cărţi în domeniul
educaţional, înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în
specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului; elaborarea de programe şcolare pentru discipline
opţionale noi, însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe vizând
curriculumul pentru opţional integrat în dezvoltare locală;
b) elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate
în domeniul didacticii, specialităţii şi managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN;
c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de
formator, activitate în domeniul sindical la nivel
local/judeţean/ naţional/internaţional, participarea cu comunicări la
simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic, în calitate de formator, contribuţia la
cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul problematicii învăţământului
şi educaţiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri cu o durată de
minimum 3 zile (24 de ore), care să vizeze asigurarea calităţii şi
personalizarea concretă de comunicare cu familia şi comunitatea privind
participarea şi contribuţia la activităţile menţionate;
d) activitate ca metodist, membru în consiliul
consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia
naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic;
e) activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii
tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ,
în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de
dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate.
3. Criteriul privind participarea la proiecte în cadrul
programelor de reformă educaţională, coordonate de inspectoratul şcolar,
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, de alti parteneri - Institutul
Francez, British Council, MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială,
Centrul de limbi moderne de la Graz etc, proiectele PHARE, Socrates, Comenius,
Arion, JIICA/JOCV, YOUTH, Kulturkontakt Austria, programul „A doua şansă"
etc, recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.
4. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii
de învăţământ/conexe, făcând vizibile rezultatele acesteia în presă, pe
site-urile educaţionale, prin sporirea calităţii actului educaţional,
manifestat prin locul ocupat de şcoală în ierarhia stabilită de inspectoratele
şcolare, ca urmare a:
a) contribuţiilor individuale şi/sau în echipă la
dezvoltarea practicii managementului educaţional şi instituţional, în contextul
reformei învăţământului;
b) atragerii de finanţări extrabugetare pentru
unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi informare, laboratoare
etc, având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului de
predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale;
c) realizării de proiecte extracurriculare, cu
finanţare extrabugetară;
d) realizării de parteneriate cu instituţiile din
domeniul educaţiei şi al culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de
cultură, case de cultură, asociaţii, fundaţii etc.) la nivel local, regional,
naţional şi internaţional;
e) realizărilor în ceea ce priveşte educaţia adulţilor
şi conversia profesională (cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de
învăţare).
(2) Punctajul grilei de evaluare pentru fiecare categorie de personal didactic şi didactic auxiliar se va
defalca pe discipline/domenii de activitate/tipuri de activităţi. Pentru
personalul de conducere din unităţile de învăţământ se va elabora o grilă
specifică de evaluare. Pentru activităţile obligatorii cuprinse în fişa
postului personalului didactic de predare şi de conducere nu se acordă punctaj.
(3) Realizarea cerinţelor prevăzute la alin. (1) pct. 4
lit. a), b), c) şi d) este obligatorie pentru personalul de conducere din
unităţile de învăţământ.
Art. 7. - Pentru personalul didactic auxiliar,
criteriile pentru acordarea gradaţiei de merit sunt stabilite în fişa de
evaluare a activităţii, elaborată de inspectoratul şcolar pe baza fişei
postului.
Art. 8. - (1) Consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar, prin aplicarea criteriilor generale, detaliază
criteriile şi stabileşte punctajul prin câte o grilă specifică fiecărei
categorii de cadre didactice şi personal didactic auxiliar, punctajele cu
ponderile aferente fiind separate pentru educatoare, învăţători, profesori şi
cadre didactice din învăţământul vocaţional, din cluburile sportive şcolare, palatele
şi cluburile copiilor şi elevilor, învăţământul special, personalul didactic auxiliar şi personalul
didactic de conducere din unităţile de învăţământ, cu consultarea sindicatelor
reprezentative din învăţământ la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti.
(2) Pentru personalul didactic şi personalul de
conducere din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi
elevilor, punctajele cu ponderile aferente sunt detaliate în grilele prevăzute
în anexele nr. 4 şi 5.
SECŢIUNEA a 4-a
Procedura de acordare a gradaţiei de merit
Art. 9. - (1) Inspectorul şcolar general numeşte prin
decizie comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de
merit.
(2) Comisia de coordonare a concursului în vederea
acordării gradaţiei de merit este formată din:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct;
b) secretar - un referent de la compartimentul
salarizare, normare;
c) membri - inspectori şcolari
de specialitate/metodişti ai inspectoratului şcolar.
(3) Pentru Palatul Naţional al Copiilor, comisia de
coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit este formată
din:
a) preşedinte - un inspector de specialitate din
Direcţia generală învăţământ preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului;
b) secretar - un inspector din Direcţia generală
managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului;
c) membri - inspectori şcolari de
specialitate/metodişti din cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului
Bucureşti.
(4) Reprezentanţii organizaţiilor sindicale
reprezentative din învăţământ la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti
participă în calitate de observatori la toate lucrările, au drept de acces la
documentele comisiilor şi dreptul să solicite consemnarea în procesul-verbal a
propriilor observaţii.
Art. 10. -In conformitate cu prevederile art. 50 alin.
(5) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi
completările ulterioare, procedura de atribuire a gradaţiei de merit prin
concurs cuprinde următoarele etape:
1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea
unităţii de învăţământ/conexe raportul de autoevaluare a activităţii
desfăşurate, însoţit de documente doveditoare, realizat în conformitate cu fişa
de evaluare elaborată de inspectoratul şcolar pentru acordarea gradaţiei de
merit, la categoria de personal în care acesta se încadrează.
2. Consiliul profesoral al unităţii de
învăţământ/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului în care raportul
reflectă realizările candidatului potrivit fişei de evaluare şi documentelor
doveditoare, formulează o apreciere sintetică asupra activităţii candidatului,
consemnată în procesul-verbal de şedinţă.
3. Directorul unităţii de
învăţământ/conexe depune la secretariatul inspectoratului şcolar raportul de
autoevaluare însoţit de documentele doveditoare, aprecierea sintetică a
consiliului profesoral, precum şi propria apreciere, care trebuie să fie
obiectivă, cu referire şi la deontologia profesională, la abilităţile de
comunicare ale candidatului în cadrul unităţii de învăţământ în care îşi
desfăşoară activitatea. Aprecierea directorului unităţii de învăţământ/conexe,
în situaţia în care candidează, se face de către inspectorul de management şi
evaluare instituţională. In cazul Palatului Naţional al Copiilor, aprecierea
personalului de conducere se face de către un inspector din Direcţia generală
învăţământ preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului.
4. In urma consultării consiliului consultativ al
disciplinei, inspectorul şcolar de specialitate întocmeşte un raport motivat referitor la activitatea candidatului în
specialitate, acordând punctajul ca sumă a punctelor pentru fiecare criteriu de
evaluare din fişă.
5. Comisia de coordonare a concursului în vederea
acordării gradaţiei de merit primeşte raportul de autoevaluare, aprecierea
consiliului profesoral şi a directorului unităţii, precum şi raportul motivat
al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le examinează, stabileşte
punctajul final şi întocmeşte lista în ordinea descrescătoare a acestuia, pe
posturi şi discipline. Lista astfel întocmită va fi prezentată în consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar.
6. In consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar, preşedintele comisiei de coordonare a
concursului în vederea acordării gradaţiei de merit prezintă propunerile de
acordare a gradaţiilor de merit.
7. Consiliul de administraţie aprobă lista cu
rezultatele candidaţilor participanţi la concurs, în ordinea descrescătoare a
punctajului acordat, şi o afişează la inspectoratul şcolar, conform graficului
din anexa nr. 1. In cazul Palatului Naţional al Copiilor, comisia de coordonare
a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului aprobă lista cu rezultatele candidaţilor
participanţi la concurs şi o afişează la sediul Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului, conform graficului din anexa
nr. 1.
8. Cadrele didactice au drept de contestaţie asupra
punctajului acordat, la inspectoratul şcolar, în conformitate cu graficul
prevăzut în anexa nr. 1. Contestaţiile se rezolvă în termen de 3 zile
calendaristice de la data înregistrării acestora de către o comisie de
soluţionare a contestaţiilor, numită prin decizie a inspectorului şcolar
general şi formată din:
a) preşedinte - inspectorul şcolar general/director
din Direcţia generală învăţământ preuniversitar din cadrul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru Palatul Naţional al Copiilor;
b) secretar - un referent de la compartimentul
salarizare, normare (altul decât cel din comisia de coordonare a concursului în
vederea acordării gradaţiei de merit/un reprezentant al Direcţiei generale
buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii din cadrul Ministerului Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului, pentru Palatul Naţional al Copiilor;
c) membri - consilierul juridic al inspectoratului
şcolar, inspectori şcolari/metodişti ai inspectoratului şcolar şi inspectorul
şcolar cu atribuţii privind managementul resurselor umane/inspectori de
specialitate din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar şi şeful
Serviciului juridic din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru
Palatul Naţional al Copiilor, alţii decât cei care au făcut parte din comisia
de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit.
Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi
poate fi contestată numai prin procedura contenciosului administrativ,
contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
La lucrările comisiei de contestaţii participă şi
reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate la federaţiile sindicale
reprezentative la nivel de ramură învăţământ, în calitate de observatori, care
au drept de acces la toate documentele şi pot solicita consemnarea în
procesul-verbal a propriilor observaţii.
9. a) Criteriile pentru
stabilirea ponderii pe diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile
de învăţământ, precum şi hotărârea asupra rezultatului concursului (punctaj
minim) se aprobă în comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.
Cadrele didactice care
îndeplinesc funcţii de conducere pot participa la concursul de acordare a
gradaţiei de merit fie ca personal de conducere, fie ca personal didactic,
exprimându-şi opţiunea în scris odată cu depunerea dosarului.
Cadrele didactice încadrate pe două sau mai multe
specializări pe perioada evaluării pot participa la concursul de acordare a
gradaţiei de merit la oricare dintre discipline, exprimându-şi opţiunea în
scris odată cu depunerea dosarului. Cadrele didactice care au desfăşurat
activitate metodică şi ştiinţifică pe două sau mai multe specializări sunt
evaluate pentru întreaga activitate.
b) Hotărârea asupra rezultatului concursului, precum şi
ponderea pe diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de
învăţământ aparţin inspectorului şcolar general, în baza listei întocmite în
ordinea descrescătoare a punctajului pe posturi şi discipline, care a fost
aprobată de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, cu condiţia
respectării proporţiei numărului de locuri pe discipline/domenii de
activitate/funcţii de conducere din unităţi de învăţământ.
10. Consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar înaintează lista candidaţilor validaţi la Direcţia generală managementul
resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
pentru emiterea ordinului ministrului. Lista transmisă la Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului cu adresa de înaintare conţine:
a) numărul total şi modul de calcul al numărului de
gradaţii de merit acordate la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti/
Palatului Naţional al Copiilor;
b) observaţiile liderilor de sindicat desemnaţi de
federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, care au
participat la procedura de acordare a gradaţiei de merit cu statut de observatori;
c) tabelul nominal şi punctajul pentru candidaţii
aprobaţi, conform anexei nr. 2.
Art. 11. - Direcţia generală managementul resurselor
umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului verifică
încadrarea în numărul de locuri, respectarea procedurii de acordare a gradaţiei
de merit şi elaborează ordinul ministrului pentru acordarea gradaţiei de merit
cadrelor didactice.
Art. 12. - Locurile rămase vacante după emiterea
ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului se vor include în
numărul de locuri pentru anul următor, fără a se depăşi procentul de 16% din
totalul posturilor didactice existente în anul pentru care se face calculul.
CAPITOLUL II
Acordarea salariului de merit în învăţământul
preuniversitar
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Art. 13. -In conformitate cu prevederile art. 50 alin.
(7) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare,
personalul didactic şi didactic auxiliar poate beneficia de salariu de merit.
Art. 14. - Numărul salariilor de merit pentru
personalul didactic şi didactic auxiliar se calculează la totalul posturilor
didactice şi didactice auxiliare existente la nivelul inspectoratului şcolar şi
se distribuie pe unităţi de învăţământ, indiferent de numărul cadrelor
didactice şi didactice auxiliare al acestora, iar
acordarea lor se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 15. - (1) a) Pentru personalul de execuţie,
procentul de până la 15% se aplică la suma salariului de bază al funcţiei
didactice din grilă, stabilit conform normelor de salarizare în vigoare,
devenind bază de calcul pentru celelalte sporuri şi alte drepturi salariale
care se calculează la salariul de bază.
b) Pentru personalul de conducere, procentul de până la
15% se aplică la suma salariului de bază al funcţiei didactice din grilă, stabilit
conform normelor de salarizare în vigoare, cu indemnizaţia de conducere, devenind bază de calcul pentru celelalte
sporuri şi alte drepturi salariale care se calculează la salariul de bază.
(2) Persoanele care beneficiază
de salariu de merit se stabilesc o dată pe an, de regulă după aprobarea
bugetului de stat, în raport cu rezultatele obţinute în activitatea desfăşurată
în anul precedent.
(3) Persoanele care solicită acordarea salariilor de
merit vor depune la conducerea unităţii de învăţământ o fişă-tip de
autoevaluare.
(4) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se
poate acorda după o perioadă de 6 luni de la angajare.
(5) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult
15% din numărul total de posturi prevăzut în statul de funcţii al unităţilor
bugetare, din care cel puţin două treimi vor fi utilizate pentru funcţiile de
execuţie şi cel mult o treime pentru funcţiile de conducere din unităţile de
învăţământ.
(6) In situaţia în care personalului didactic, inclusiv
celui din cluburile sportive şcolare şi celui din palatele copiilor, i se
modifică locul de muncă la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti,
acesta îşi păstrează salariul de merit.
(7) In situaţia în care personalul didactic
beneficiar al salariului de merit este detaşat în alt judeţ, acesta îşi
păstrează salariul de merit, conform prevederilor art. 47 alin. (2) din Legea
nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
(8) In situaţia în care personalul didactic beneficiar
al salariului de merit este pretransferat/transferat în alt judeţ, acesta îşi
păstrează salariul de merit, cu încadrarea în numărul maxim de salarii de merit
la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti în care s-a
pretransferat/transferat.
(9) In situaţia în care
persoana care a obţinut salariul de merit a renunţat la el ca urmare a
obţinerii gradaţiei de merit, chiar dacă acesteia nu i-a încetat contractul
individual de muncă cu unitatea, salariul de merit poate fi redistribuit, până
la expirarea perioadei de un an, altei persoane din aceeaşi unitate de
învăţământ, în ordinea descrescătoare a punctajului.
Art. 16. - Pentru directorii şi directorii adjuncţi,
salariile de merit se aprobă de consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar din numărul salariilor repartizate unităţii respective.
Art. 17. - Un cadru didactic nu poate beneficia
simultan de gradaţie de merit şi de salariu de merit.
Art. 18. - Salariul de merit se acordă pe an
calendaristic, începând cu 1 ianuarie 2008, pe baza punctajului realizat în
urma evaluării activităţii desfăşurate de candidat în anul calendaristic
precedent, conform fişei de evaluare stabilite de consiliul de administraţie al
unităţii de învăţământ, în baza prezentei metodologii.
Art. 19. - (1) Contestaţiile se depun la organul
ierarhic superior, după caz, în termen de 3 zile calendaristice de la data
comunicării rezultatelor, în conformitate cu graficul prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Contestaţiile se soluţionează de către o comisie
numită prin decizie a directorului unităţii, respectiv a inspectorului şcolar
general.
(3) Hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor
este definitivă şi poate fi contestată numai prin procedura contenciosului
administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de
art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
SECŢIUNEA a 2-a
Criterii de bază pentru acordarea salariului de
merit
Art. 20. - (1) Criterii privind calitatea activităţii
instructiv-educative (50 puncte):
a) calificativ „Foarte
bine" în anul şcolar precedent;
b) activitate de profesor coordonator de proiecte şi
programe educative;
c) utilizarea Sistemului educativ informatizat, pentru
cadrele didactice din unităţile de învăţământ în care acesta există;
d) activităţi educative desfăşurate cu elevii care au
cerinţe educative speciale:
1. activitate de predare, învăţare, evaluare,
diagnosticare şi terapie desfăşurată cu copiii cu cerinţe educative speciale în
şcolile de masă;
2. integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale
în şcolile de masă şi desfăşurarea activităţilor de educaţie remedială;
3. rezultatele comunicării cu părinţii şi cu
autorităţile locale, concretizate în reducerea abandonului şcolar, a
delincventei juvenile, a comportamentelor marginale;
e) activitate de şef de
catedră/comisie metodică, metodist, coordonator de cerc pedagogic, membru în
consiliul consultativ de specialitate, formator, mentor, preşedinte/membru în
comisia de evaluare şi asigurare a calităţii;
f) performanţe obţinute în pregătirea preşcolarilor
sau a elevilor, în urma testărilor şi a examenelor de sfârşit de ciclu;
g) rezultate obţinute cu preşcolarii/elevii la
concursurile şi olimpiadele şcolare la nivel local/judeţean şi naţional;
h) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei
naţionale de acţiune comunitară.
(2) Pentru personalul de conducere şi cadrele didactice
coordonatoare de proiecte şi programe educative, evaluarea se va face pe baza
unei fişe speciale elaborate la nivelul inspectoratului şcolar, care va
cuprinde indicatori specifici.
Art. 21. - (1) Criterii privind activitatea metodică,
ştiinţifică şi culturală (50 puncte):
a) valorificarea competenţelor dobândite în cadrul
cursurilor de perfecţionare, prin susţinerea de activităţi demonstrative sau
comunicări la sesiuni ştiinţifice de specialitate în şcoală;
b) susţinerea de activităţi demonstrative sau
comunicări la sesiuni ştiinţifice de specialitate la nivel
local/judeţean/naţional;
c) elaborarea şi publicarea unor studii şi articole în
reviste de specialitate acreditate;
d) obţinerea unor rezultate cu elevii, în urma
participării la concursurile şcolare, precum şi la activităţi
cultural-artistice şi sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării
şi Tineretului;
e) responsabilităţi suplimentare, neremunerate,
desfăşurate la nivel local/judeţean/naţional (membru în comisia naţională de
specialitate, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare,
coordonarea unor programe educaţionale în colaborare cu inspectoratul şcolar,
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, alţi parteneri - Institutul
Francez, British Council, Institutul Goet'he, Banca Mondială, PHARE, MATRA,
UNICEF, participarea la programele de reformă a învăţământului preuniversitar
PHARE, iniţierea şi derularea unor programe Socrates, Comenius, etc),
recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
f) participarea la cursuri de formare;
g) contribuţii la creşterea prestigiului şi a calităţii
activităţii unităţii de învăţământ prin forme de parteneriat cu reprezentanţi
ai comunităţii locale, operatori economici etc;
h) realizarea unor proiecte de finanţare din surse
extrabugetare;
i) activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii
tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ,
în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de
dialog social.
(2) Se vor puncta comunicările şi lucrările elaborate
şi prezentate în perioada evaluată.
Art. 22. - Fiecare unitate şcolară, prin consiliul de
administraţie, va stabili o fişă cu punctaj defalcat pentru fiecare categorie
de personal angajat, în vederea întocmirii raportului de autoevaluare a
activităţii, pe baza documentelor doveditoare, depuse pentru fiecare categorie
de personal angajat. Fişa cu punctajul
defalcat se va afişa la avizierul unităţii şcolare, înainte de întocmirea
dosarelor candidaţilor conform graficului prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 23. - La toate etapele de acordare a salariului de
merit participă, în calitate de observatori, liderul/liderii organizaţiilor
sindicale din unitate, respectiv reprezentanţii organizaţiilor sindicale
afiliate la federaţiile reprezentative la nivel de ramură învăţământ, ale căror
observaţii se consemnează în procesele-verbale, care au drept de acces la toate
documentele şi pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor
observaţii.
Art. 24. - (1) Pentru personalul didactic auxiliar,
salariul de merit se va acorda în urma evaluării calităţii şi eficienţei
activităţilor cuprinse în fişa postului de către consiliul de administraţie al
unităţii şcolare.
(2) Realizarea criteriilor prevăzute la art. 21 alin.
(1) lit. g) şi h) este obligatorie pentru personalul didactic de conducere.
Art. 25. - Candidaţii care au obţinut salariul de merit
pot să participe la concursul pentru obţinerea gradaţiei de merit. In cazul în
care vor fi nominalizaţi să obţină gradaţie de merit, candidaţii au obligaţia
să opteze pentru una dintre cele două, după emiterea ordinului ministrului
educaţiei, cercetării şi tineretului de aprobare a listei.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 26. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
Art. 27. - La data intrării în vigoare a prezentei
metodologii se abrogă Metodologia şi criteriile de acordare a gradaţiei de
merit şi a salariului de merit în învăţământul preuniversitar, aprobată prin
Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.669/2006, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 992 din 12 decembrie 2006, cu compeltările ulterioare
ANEXA Nr. 1 la metodologie
GRAFICUL
desfăşurării
concursului pentru acordarea gradaţiilor de merit - sesiunea 2008
- 21 ianuarie - 15 februarie 2008: depunerea dosarelor
care conţin documentele justificative privind activitatea cadrului didactic
respectiv la registratura inspectoratului şcolar;
-18-25 februarie 2008: analiza dosarelor de către
inspectorul şcolar de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ;
- 26 februarie - 7 martie 2008: verificarea dosarelor
de către comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit;
- 26 februarie - 7 martie 2008: verificarea dosarelor
de către reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ şi
refacerea punctajelor, în situaţia în care observaţiile sunt juste, împreună cu
inspectorul şcolar de specialitate;
- 10 martie 2008: consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar aprobă lista cuprinzând punctajele acordate în urma
evaluării;
- 13 martie 2008: afişarea listei la avizierul
inspectoratului şcolar;
- 13-17 martie 2008: depunerea contestaţiilor asupra punctajului acordat;
- 18-21 martie 2008: rezolvarea contestaţiilor de către
comisie;
- 24 martie 2008: validarea rezultatelor finale ale
concursului de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar;
- 26 martie 2008: înaintarea la
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, în vederea emiterii ordinului
ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului, a tabelului nominal cu
personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din
unităţile de învăţământ, nominalizat pentru acordarea gradaţiei de merit;
- 30 mai 2008: elaborarea ordinului ministrului
educaţiei, cercetării şi tineretului.
NOTĂ:
Cadrele didactice de la Palatul Naţional al Copiilor
vor depune dosarele pentru concursul de acordare a gradaţiei de merit, la registratura
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, respectând graficul de mai
sus.
ANEXA Nr. 2 la metodologie
TABEL NOMINAL SI PUNCTAJUL PENTRU CANDIDAŢII
APROBAŢI
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Specialitatea
|
Vechimea în învăţământ
|
Unitatea de învăţământ
|
Punctajul obţinut
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
In cazul personalului didactic de îndrumare şi control,
la rubrica „Unitatea de învăţământ" se va preciza unitatea de învăţământ
unde are obligaţia de predare. Adeverinţele emise de unităţile de învăţământ
respective se vor anexa la lista transmisă prin poştă la Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului.
ANEXA Nr. 3 la metodologie
GRAFICUL
desfăşurării acţiunilor pentru acordarea salariului
de merit în anul 2008GRAFICUL
- 19-23 noiembrie 2007:
inspectoratul şcolar analizează, repartizează şi transmite unităţilor de
învăţământ numărul salariilor de merit;
- 26-28 noiembrie 2007: afişarea la avizierul unităţii
de învăţământ a fişei cu punctajul defalcat pentru fiecare categorie de
personal angajat;
- 29 noiembrie - 5 decembrie 2007: personalul didactic
şi didactic auxiliar din învăţământ cu rezultate deosebite întocmeşte un raport
de autoevaluare a activităţii şi o cerere, care se vor depune la conducerea
unităţii; personalul de conducere, de îndrumare şi control întocmeşte raportul
de autoevaluare a activităţii şi o cerere, care se vor depune la inspectoratul
şcolar;
- 6-7 decembrie 2007: cererea şi raportul se analizează
în consiliul profesoral al unităţii, care formulează o apreciere sintetică
(pentru fiecare solicitant în parte) şi face propuneri pe care le înaintează
spre aprobare consiliului de administraţie;
- 10-11 decembrie 2007: consiliul de administraţie al
unităţii de învăţământ aprobă nominal personalul căruia i se atribuie salariul de merit, în limita
locurilor acordate de inspectoratul şcolar, şi transmite numele acestuia
inspectoratului şcolar spre validare; consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar analizează cererea şi raportul de autoevaluare al
personalului didactic de conducere, de îndrumare şi control şi aprobă nominal
persoanele cărora li se aprobă salariul de merit;
- 12 decembrie 2007: validarea şi afişarea
rezultatelor;
- 12-14 decembrie 2007: depunerea contestaţiilor;
- 17-18 decembrie 2007: soluţionarea contestaţiilor;
- 20 decembrie 2007: afişarea rezultatelor la
contestaţii.
NOTĂ:
1. Personalul didactic de conducere din unităţile de
învăţământ va întocmi şi va depune raportul de autoevaluare a activităţii
desfăşurate, la inspectoratul şcolar.
2. Aprobarea nominală va fi
dată în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în limita
locurilor aprobate.
ANEXA Nr. 4 la metodologie
A. Criteriile
specifice şi grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de merit
- directorul/directorul adjunct al clubului sportiv şcolar/liceului cu program sportiv -
Anul şcolar.................
Numele şi
prenumele..........................................................
Funcţia..............................................................................
Unitatea de
învăţământ.......................................................
Vechimea în
învăţământ......................................................
Grad
didactic.....................................................................
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 19 ianuarie 2004 - 18 ianuarie 2008)
|
Punctaj maxim
|
Subcriteriile
care trebuie îndeplinite de către candidat
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Punctaj acordat
|
01. Criteriul activităţilor complexe cu valoare
instructiv-educativă
|
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
f)
|
|
|
|
g)
|
|
|
|
h)
|
|
|
|
i)
|
|
|
|
j)
|
|
|
|
k)
|
|
|
|
l)
|
|
|
|
m)
|
|
|
|
n)
|
|
|
|
02. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică
|
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 19 ianuarie 2004 - 18 ianuarie 2008)
|
Punctaj maxim
|
Subcriteriile
care trebuie îndeplinite de către candidat
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Punctaj acordat
|
03. Criteriul privind participarea la proiecte în cadrul
programelor de reformă educaţională, coordonate de
inspectoratul şcolar, ministerul educaţiei,
cercetării şi tineretului, alţi parteneri
|
|
|
|
|
|
04. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de învăţământ/conexe, făcând vizibile
rezultatele acesteia în presă, pe site-urile educaţionale, prin sporirea
calităţii actului educaţional, manifestat prin locul ocupat de şcoală în
ierarhia stabilită de inspectoratele şcolare
|
|
a)
|
|
|
|
b)
|
|
|
|
c)
|
|
|
|
d)
|
|
|
|
e)
|
|
|
|
f)
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
a) Stabilirea subcriteriilor, punctajului maxim şi
detalierea acestuia se fac de către comisia paritară de la nivelul
inspectoratului şcolar.
b) Dovada îndeplinirii criteriilor din prezenta fişă se
face prin depunerea, în copie certificată pentru conformitate cu originalul, a
diplomelor, certificatelor, adeverinţelor etc, eliberate de instituţiile
abilitate.
B. Criteriile
specifice şi grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de merit
- personal didactic din învăţământul sportiv
integrat şi suplimentar -
(profesori de educaţie fizică şi sport şi antrenori)
Anul şcolar................
• Numele şi
prenumele..........................................................
•
Funcţia..............................................................................
• Unitatea de
învăţământ.......................................................
•Vechimea în
învăţământ.......................................................
• Grad
didactic.....................................................................
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)
|
Punctajul maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
01.
|
CRITERIUL ACTIVITĂŢILOR COMPLEXE CU VALOARE INSTRUCTIV-EDUCATIVA
|
|
|
|
|
a) Rezultate deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a
elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă, materializate
în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale elevilor la clasă, la
testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultate obţinute cu
clasa şi individual pentru disciplinele de specialitate în învăţământul
vocaţional:
- selecţia elevilor în grupe/clase cu profil sportiv
- ponderea promovării elevilor de la un an la altul de pregătire
sportivă/studiu
- elevi cu dublă legitimare
- elevi transferaţi
- elevi participanţi la pregătire, întreceri, concursuri şi
competiţii cu loturile naţionale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Rezultate deosebite obţinute în selecţia, pregătirea şi
promovarea sportivilor cu calităţi deosebite pentru sportul de performanţă:
- selecţia sportivilor cu calităţi deosebite
- pregătirea sportivilor cu calităţi deosebite
- promovarea sportivilor cu calităţi deosebite
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) Performanţe în pregătirea elevilor distinşi la competiţiile
naţionale si internaţionale, materializate prin obţinerea locurilor I, II, III, IV, V şi VI
|
|
|
|
|
Nr crt
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)
|
Punctajul maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
c.1) La disciplinele sportive individuale:
|
Competiţii internaţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
copii
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate europene, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul I
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul II
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)
|
Punctajul maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
- Jocuri Olimpice, locul III
|
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul IV
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul V
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul VI
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participare
|
|
|
|
Competiţii naţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul I
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS,
locurile IV-VI
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, juniori
(III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI,
tineret/seniori
|
|
|
|
c.2) La disciplinele sportive de echipă:
|
Competiţii internaţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile
IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile
IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate internaţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate europene, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate europene, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul I, copii
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)
|
Punctajul maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
- campionate mondiale, locul II, copii
|
|
|
|
|
- campionate mondiale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul I
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul II
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul III
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul IV
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul V
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locul VI
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII
|
|
|
|
- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participare
|
|
|
|
Competiţii naţionale oficiale
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul I
|
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III
|
|
|
|
- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locurile IV-VI
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
copii
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul I, juniori
(III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul II, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)
|
|
|
|
- campionate naţionale, locurile IV-VI,
juniori (III,II,I)
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul I,
tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul II, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori
|
|
|
|
- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI,
tineret/seniori
|
|
|
|
|
d) Pregătirea loturilor judeţene pentru olimpiadă la disciplina
pregătire sportivă teoretică, participarea, în calitate de membru al juriului
sau al comitetului de organizare, la olimpiada judeţeană şi naţională;
organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane la nivel
internaţional, naţional ori interjudeţean:
- pregătirea loturilor judeţene
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare
- membru în comisia de organizare a etapei judeţene
- membru în comisia de organizare a etapei naţionale
- însoţitor al elevilor la etapa judeţeană
- însoţitor al elevilor la etapa naţională
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel interjudeţean
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel naţional
- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii,
simpozioane la nivel internaţional
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)
|
Punctajul maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
e) Pregătirea loturilor naţionale/olimpice, participarea, în
calitate de membru al comisiilor/grupurilor de organizare şi
profesor-antrenor, la întrecerile/concursurile/competiţiile judeţene,
interjudeţene, naţionale şi internaţionale:
- pregătirea loturilor naţionale/olimpice
- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
judeţean
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
zonal
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
naţional
- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel
internaţional
- profesor-antrenor la
întrecerile/concursurile/competiţiile judeţene şi interjudeţene
- profesor-antrenor la întrecerile/concursurile/competiţiile
naţionale şi internaţionale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
f) Rezultate notabile/măsurabile obţinute
în activităţile culturale şi educative organizate în şcoală şi finalizarea
unor proiecte de parteneriat educaţional, cu impact la nivel
local/judeţean/al municipiului Bucureşti/naţional/internaţional:
- cu impact la nivel local
- cu impact la nivel judeţean
- cu impact la nivel interjudeţean
- cu impact la nivel naţional
- cu impact la nivel internaţional
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
g) Rezultatele comunicării cu părinţii, cu unităţile de
învăţământ şi cu autorităţile locale, concretizate în reducerea abandonului
şcolar, a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale:
- cu autorităţile locale
- cu unităţile de învăţământ
- cu părinţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
h) Activitate desfăşurată cu elevii
capabili de performanţă în centrele naţionale olimpice de excelenţă:
- director tehnic
- profesor/antrenor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
i) Rezultate obţinute în organizarea cu elevii a unor activităţi
practice, educative pentru formarea de abilităţi de comunicare, colaborare şi
organizare
|
|
|
|
|
j) Rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin finalizarea
unor proiecte de parteneriat educaţional la nivel local/judeţean/naţional/
internaţional şi în activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale:
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel local
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel judeţean
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel naţional
- proiecte de parteneriat educaţional la nivel internaţional
- activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
k) Activitate de consilier educativ, coordonator de cerc
pedagogic, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat
(se referă la activitatea din
perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)
|
Punctajul maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
02.
|
CRITERIUL PRIVIND PERFORMANŢE DEOSEBITE ÎN INOVAREA DIDACTICĂ
|
|
|
|
|
|
a) Contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente,
metodologii, îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare, auxiliare
didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, după caz; cărţi în domeniul
educaţional, înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în
specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului; elaborarea de programe şcolare pentru discipline
opţionale noi, însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe vizând
curriculumul pentru opţional integrat în dezvoltare locală:
- programe şcolare, regulamente, metodologii, îndrumătoare/
ghiduri metodice, manuale şcolare
- reviste şcolare, auxiliare/materiale didactice (bază sportivă,
materiale, aparate şi instalaţii sportive)
- cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN
- crearea de platforme de e-learning
- elaborarea de programe şcolare pentru discipline opţionale noi,
însoţite de suportul de curs
- elaborarea de programe vizând curriculumul pentru opţional
integrat în dezvoltare locală
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate în
domeniul didacticii, specialităţii si managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN
|
|
|
|
|
c) Activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator,
activitate în domeniul sindical la nivel local/judeţean/naţional/ internaţional,
participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale (zonale),
naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea personalului
didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formator, contribuţia la
cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul problematicii
învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri
cu o durată de minimum 3 zile (24 de ore), care să vizeze asigurarea
calităţii şi personalizarea concretă de comunicare cu familia şi
comunitatea privind participarea şi contribuţia la activităţile menţionate:
- activitate de evaluator de manuale
- activitate de mentorat
- activitate de formator
- activitate în domeniul sindical la nivel:
- local/judeţean
- naţional/internaţional
- participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale
(zonale), naţionale şi/sau internaţionale
- participarea la formarea personalului didactic prin casa
corpului didactic, în calitate de formator
- contribuţie la cercetări ştiinţifice fundamentale în
specialitate sau în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
d) Activitate ca metodist, membru în consiliul
consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de specialitate, coordonator de
cerc pedagogic:
- activitate ca metodist
- activitate ca membru în consiliul consultativ de specialitate
de la nivelul inspectoratului şcolar
- activitate în comisia naţională de specialitate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Criteriul care trebuie îndeplinit
de către candidat (se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004-18
ianuarie 2008)
|
Punctajul maxim
|
Detalierea
punctajului
maxim
|
Autoevaluare
|
Evaluarea
inspectoratului
şcolar
|
|
e) Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de
elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în
cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de
dialog social şi în comisii naţionale de
specialitate:
- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de
elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ
- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii consultative de
dialog social şi al altor structuri de dialog social
- activitate desfăşurată în comisii naţionale de specialitate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03.
|
CRITERIUL PRIVIND PARTICIPAREA LA PROIECTE ÎN CADRUL PROGRAMELOR
DE REFORMĂ EDUCAŢIONALĂ, COORDONATE DE INSPECTORATUL ŞCOLAR, MINISTERUL
EDUCAŢIEI, CERCETĂRII Şl TINERETULUI, ALŢI PARTENERI
|
|
|
|
|
a) participare la proiecte în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de inspectoratul şcolar
|
|
|
|
|
b) participare la proiecte în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
|
|
|
|
|
c) participare la proiecte în cadrul programelor de reformă
educaţională, coordonate de alţi parteneri şi recunoscute de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
|
|
|
|
|
04.
|
CRITERIUL PRIVIND CREŞTEREA PRESTIGIULUI UNITĂŢII DE
ÎNVĂŢĂMÂNT/CONEXE, FĂCÂND VIZIBILE REZULTATELE ACESTEIAÎN PRESĂ, PESITE-URILE
EDUCAŢIONALE, PRIN SPORIREA CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL, MANIFESTAT PRIN
LOCUL OCUPAT DE SCOALĂ ÎN IERARHIA STABILITĂ DE INSPECTORATELE ŞCOLARE
|
|
|
|
|
a) ca urmare a contribuţiilor individuale
şi/sau în echipă la
dezvoltarea practicii managementului educaţional şi
instituţional, în contextul reformei învăţământului
|
|
|
|
|
b) ca urmare a atragerii de finanţări extrabugetare pentru
unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi informare, laboratoare
etc, având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului de
predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale
|
|
|
|
|
c) ca urmare a realizării de proiecte extracurriculare, cu
finanţare extrabugetară
|
|
|
|
|
d) ca urmare a realizării de parteneriate cu instituţiile din
domeniul educaţiei şi al sportului (universităţi, cluburi sportive,
asociaţii, fundaţii etc.) la nivel local, regional, naţional şi internaţional
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
NOTĂ:
a) Stabilirea punctajului maxim
şi detalierea acestuia se fac de către comisia paritară de la nivelul
inspectoratului şcolar.
b) Dovada îndeplinirii criteriilor din prezenta fişă
se face prin depunerea, în copie certificată pentru conformitate cu originalul,
a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor etc, eliberate de instituţiile
abilitate.
ANEXA Nr. 5 la metodologie
A. Grila de punctaj
pentru acordarea gradaţiei de merit pentru personalul de conducere din palatele
şi cluburile copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
1. Activităţi complexe cu valoare instructiv- educativă
|
Atragerea şi creşterea numărului copiilor în activităţile
cercului (depăşirea nr. de elevi faţă de normativ)
|
2
|
|
Performanţe în pregătirea copiilor distinşi la concursuri de
profil, materializate în obţinerea locurilor I, II, III şi menţiunilor la faza internaţională şi naţională şi
locurilor I, II, III
şi premiilor speciale la faza interjudeţeană/regională
|
Internaţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Menţiune/ Premiu special
|
1/premiu
|
|
Naţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Premiu special
|
1/premiu
|
|
Interjudeţean/ Judeţean
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Premiu special
|
1/premiu
|
|
Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului
de organizare la concursurile şcolare incluse în programul de
activităţi şi în calendarul inspectoratului şcolar/Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
|
Internaţional
|
3/calitate
|
|
Naţional
|
2/calitate
|
|
Interjudeţean
|
1,5/calitate
|
|
Judeţean
|
1/calitate
|
|
Organizarea de concursuri şi festivaluri
|
Internaţional
|
3/activitate
|
|
Naţional
|
2/activitate
|
|
Interjudeţean/ Regional
|
1,5/activitate
|
|
Organizare de spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
4/activitate
|
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Interjudeţean/ Regional
|
2/activitate
|
|
Participare la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane
etc.
|
Internaţional
|
3/activitate
|
|
Naţional
|
2/activitate
|
|
Interjudeţean/ Regional
|
1/activitate
|
|
Finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional
|
Internaţional
|
3/proiect
|
|
Naţional
|
2/proiect
|
|
Judeţean
|
1/proiect
|
|
Local
|
0,5/proiect
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
|
Activităţi desfăşurate cu copii cu cerinţe educative speciale/
instituţionalizaţi etc.
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Judeţean
|
2/activitate
|
|
Local
|
1/activitate
|
|
Activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de
specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de
specialitate, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor
redacţionale ale revistelor şcolare
|
2/calitate
|
|
Participare la cursuri de formare
|
2/curs
|
|
Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminarii
|
1/participare
|
|
2. Performanţe deosebite în inovarea
didactică
|
Contribuţia la
|
activitatea educativă inovativă din cadrul palatului/clubului
copiilor
|
2
|
|
elaborarea de metodologii/ regulamente la nivel naţional
|
2/metodologie
|
|
elaborarea de materiale didactice auxiliare, îndrumătoare/ghiduri
metodice
|
2/auxiliar
|
|
reviste şcolare
|
2/revistă
|
|
Iniţierea şi organizarea unor forme variate de formare a cadrelor
didactice din palatele şi cluburile copiilor
|
2/formă
|
|
Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice de specialitate în
domeniul didacticii, specialităţii si managementului educaţional, înregistrate cu ISBN
|
2/lucrare
|
|
Activitatea de evaluator de proiecte educative şcolare şi
extraşcolare, de iniţiator şi coordonator de proiecte educative de mentorat,
de formator. Activitate în domeniul sindical
|
Naţional
|
3
|
|
Judeţean
|
2
|
|
Local
|
1
|
|
Participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic sau în cadrul unor proiecte educative, în calitate de formator
(minimum 24 de ore cursul)
|
2/curs
|
|
Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice şi
consilii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social
şi în comisiile naţionale de specialitate
|
1/activitate
|
|
3. Parteneriat educaţional în cadrul programelor de reformă
|
Proiecte de parteneriat educaţional coordonate de inspectoratul
şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi alţi parteneri
(Institutul Francez, British Council, PHARE, Socrates, Arion, UNICEF, JIICA/JOCV, Youth,
Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi moderne de la Graz,
KulturKontakt - Austria etc.)
|
3/proiect
|
|
4. Creşterea prestigiului unităţii
de învăţământ
|
Contribuţie individuală şi/sau în echipă la îmbunătăţirea
managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei
învăţământului
|
2
|
|
Realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare
|
2/proiect
|
|
Parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al
culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură, case de
cultură, asociaţii, fundaţii etc.)
|
Internaţional
|
4/proiect
|
|
Naţional
|
3/proiect
|
|
Regional
|
2/proiect
|
|
Local
|
1/proiect
|
|
Contribuţia în promovarea imaginii instituţiei în mass-media
locală, naţională, internaţională, site-uri educaţionale, în comunitate
|
3
|
|
B. Grila de punctaj
pentru acordarea gradaţiei de merit pentru cadrele didactice din palatele şi
cluburile copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
1. Activităţi complexe cu valoare instructiv-educativă
|
Atragerea şi menţinerea copiilor în activităţile cercului
(depăşirea nr. de elevi faţă de normativ)
|
2
|
|
Performanţe în pregătirea copiilor distinşi la
concursuri de profil, materializate în obţinerea locurilor I, II, III şi menţiunilor la faza
internaţională şi naţională şi locurilor I, II, III şi premiilor speciale la faza interjudeţeană/
regională
|
Internaţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Menţiune/ Premiu special
|
1/premiu
|
|
Naţional
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Premiu special
|
1/premiu
|
|
Interjudeţean/ Judeţean
|
Locul I
|
4/premiu
|
|
Locul II
|
3/premiu
|
|
Locul III
|
2/premiu
|
|
Premiu special
|
1/premiu
|
|
Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului
de organizare la concursurile şcolare incluse în programul de
activităţi si în calendarul inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei,
Cercetării si Tineretului
|
Internaţional
|
3/calitate
|
|
Naţional
|
2/calitate
|
|
Interjudeţean
|
1,5/calitate
|
|
Local
|
1/calitate
|
|
Organizare de spectacole, expoziţii,
concerte, simpozioane etc.
|
Internaţional
|
4/activitate
|
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Interjudeţean/Regional
|
2/activitate
|
|
Municipal/Local
|
1/activitate
|
|
Participare la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane
etc.
|
Internaţional
|
3/activitate
|
|
Naţional
|
2/activitate
|
|
Interjudeţean/Regional
|
1/activitate
|
|
Municipal/Local
|
0,5/activitate
|
|
Finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional
|
Internaţional
|
3/proiect
|
|
Naţional
|
2/proiect
|
|
Judeţean
|
1/proiect
|
|
Local
|
0,5/proiect
|
|
Criteriul
|
Subcriterii
|
Punctaj
|
Punctaj acordat
|
|
Activităţi desfăşurate cu copii cu cerinţe educative
speciale/institutionalizati etc.
|
Naţional
|
3/activitate
|
|
Judeţean
|
2/activitate
|
|
Local
|
1/activitate
|
|
Activitate ca metodist, membru în
consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi
în comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic,
îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare
|
2/calitate
|
|
Participare la cursuri de formare
|
2/curs
|
|
Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminarii
|
1/participare
|
|
2. Performanţe deosebite în inovarea
didactică
|
Contribuţia la elaborarea de
|
programe şcolare
|
2/programă
|
|
metodologii/regulamente la nivel naţional
|
2/metodologie
|
|
materiale auxiliare didactice, îndrumătoare/ghiduri metodice
|
2/auxiliar
|
|
reviste şcolare
|
2/revistă
|
|
Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice de specialitate în
domeniul didacticii, specialităţii şi managementului educaţional,
înregistrate cu ISBN
|
2/lucrare
|
|
Activitatea de evaluator, iniţiator şi coordonator de proiecte
educative, de mentorat, de formator. Activitate în domeniul sindical
|
Naţional
|
3
|
|
Judeţean
|
2
|
|
Local
|
1
|
|
Participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului
didactic sau în cadrul unor proiecte educative, în calitate de formatori
(minimum 24 de ore cursul)
|
2/curs
|
|
Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice şi
consilii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social
şi în comisiile naţionale de specialitate
|
1/activitate
|
|
3. Parteneriat educaţional în cadrul programelor de reformă
|
Proiecte de parteneriat educaţional coordonate de inspectoratul
şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi alţi parteneri
(Institutul Francez, British Council, PHARE^ Socrates, Arion, UNICEF,
JIICA/JOCV, Youth, Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi
moderne de la Graz, KulturKontakt - Austria etc.)
|
3/proiect
|
|
4. Creşterea prestigiului unităţii de învăţământ
|
Contribuţie individuală şi/sau în echipă la dezvoltarea
managementului educaţional, în contextul reformei învăţământului
|
2
|
|
Realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare
|
2/proiect
|
|
Parteneriate cu instituţiile din domeniul
educaţiei si al culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de
cultură, case de cultură, asociaţii, fundaţii etc.)
|
Internaţional
|
4/proiect
|
|
Naţional
|
3/proiect
|
|
Regional
|
2/proiect
|
|
Local
|
1/proiect
|
|