Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2575 din 9 noiembrie 2007

privind aprobarea Metodologiei si criteriilor de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 791 din 21 noiembrie 2007



In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (9) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza consultării federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ,

în baza Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia şi criteriile de acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învăţământul preuniversitar, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală managementul resurselor umane, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,

Cristian Mihai Adomniţei

ANEXĂ

METODOLOGIA  ŞI  CRITERIILE

de acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învăţământul preuniversitar

CAPITOLUL I

Acordarea gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar

SECŢIUNEA 1

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prin unităţi de învăţământ, în sensul prezentei metodologii, se au în vedere unităţile de învăţământ cu personalitate juridică.

(2) In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ pot beneficia de gradaţia de merit, acordată prin concurs.

Art. 2. - (1) Această gradaţie se acordă potrivit art. 50 alin. (3) din Legea nr.128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Numărul de gradaţii de merit care se vor acorda începând cu anul 2008 se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice de predare, posturilor didactice auxiliare şi de conducere se scade numărul de gradaţii de merit acordate în ultimii 3 ani, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 4 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitarea unei funcţii în condiţiile art. 101 alin. (1), (2), (4) şi (5) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Pentru acordarea gradaţiei de merit se va avea în vedere numărul de posturi didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar, precum şi numărul de gradaţii de merit acordate personalului didactic prevăzut la alin. (2).

(4) In situaţia în care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive şcolare şi din palatele copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor, i se modifică locul de muncă la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta îşi păstrează gradaţia de merit.

(5)  In situaţia în care personalul didactic beneficiar al gradaţiei de merit este detaşat în alt judeţ, acesta îşi păstrează gradaţia de merit, conform prevederilor art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.

(6)  In situaţia în care personalul didactic beneficiar al gradaţiei de merit este pretransferat/transferat în alt judeţ, acesta îşi păstrează gradaţia de merit, cu încadrarea în numărul maxim de gradaţii de merit la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti în care s-a pretransferat/transferat.

Art. 3. - Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadă de 4 ani, începând cu 1 iulie 2008.

Art. 4. - (1) Personalul didactic care a beneficiat de gradaţie de merit poate participa la un nou concurs.

(2) Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradaţie de merit şi de salariu de merit.

SECŢIUNEA a 2-a

Inscrierea la concursul pentru acordarea gradaţiei de merit

Art. 5. - (1) La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit poate participa:

a)  personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, şi suplinitorii, cu o vechime în învăţământul preuniversitar de peste 3 ani care au performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională şi internaţională, în perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008 şi calificativul „Foarte bine" în fiecare an şcolar din perioada evaluării;

b)    personalul didactic de predare din învăţământul preuniversitar care desfăşoară activitate de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar la casa corpului didactic, cu performanţe deosebite în inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la concursuri şcolare, faza naţională şi internaţională, în perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008, care are calificativul „Foarte bine" în fiecare an şcolar din perioada evaluării şi o vechime în învăţământul preuniversitar de peste 3 ani.

(2) Condiţiile prevăzute mai sus trebuie să le îndeplinească şi:

a)  personalul didactic de predare de la centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională, centrele şcolare pentru educaţie incluzivă, centrele logopedice interşcolare şi cabinetele logopedice, centrele şi cabinetele de asistenţă psihopedagogică şi mediatorii şcolari;

b) personalul didactic de predare şi de conducere de la cluburile sportive şcolare, cluburile şi palatele copiilor cu statut de unităţi de învăţământ subordonate inspectoratului şcolar, precum şi cel de la Palatul Naţional al Copiilor;

c)   personalul didactic auxiliar din unităţile conexe din învăţământul preuniversitar.

SECŢIUNEA a 3-a

Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit

Art. 6. - (1) Activitatea din ultimii 4 ani a candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de merit, inclusă în raportul de autoevaluare, susţinută prin documente doveditoare, se evaluează pe baza unei fişe elaborate de inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului pentru palatele şi cluburile copiilor, transmisă inspectoratelor şcolare şi Palatului Naţional al Copiilor, ţinându-se seama de următoarele criterii care trebuie îndeplinite de candidat, în perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008:

1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă, cum sunt:

a) rezultate deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă, materializate în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale elevilor la clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, teze cu subiect unic, rezultate obţinute cu clasa şi individual pentru disciplinele de specialitate în învăţământul vocational (de exemplu, ponderea elevilor cu performanţe în clasa următoare);

b) iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea programului AEL în cadrul şcolii, dacă există condiţiile tehnice necesare;

c) performanţe în pregătirea elevilor distinşi la concursuri de profil/olimpiade şcolare, concursuri cultural-artistice şi sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, materializate în obţinerea premiilor (locurile I, II, III), menţiunilor şi premiilor speciale la faza internaţională şi a premiilor (locurile I, II, III), menţiunilor şi premiilor speciale la faza naţională, judeţeană/municipiul Bucureşti şi interjudeţeană/ regională, precum şi în obţinerea de premii speciale. Este indicat să se precizeze numele cadrului didactic;

d)  pregătirea loturilor olimpice pentru concursurile şcolare, participarea, în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudeţene (incluse în programul de activităţi şi în calendarul inspectoratelor şcolare/Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului), naţionale şi internaţionale;

e)  pregătirea loturilor olimpice, activitatea în unităţi şcolare vocaţionale, participarea, în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudeţene, naţionale ori internaţionale; organizarea de concursuri şi festivaluri la nivel internaţional, naţional sau interjudeţean; organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane la nivel internaţional, naţional ori interjudeţean;

f) rezultate notabile/măsurabile obţinute în activităţile culturale şi educative organizate în şcoală şi finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional, cu impact la nivel local/judeţean/al municipiului Bucureşti/naţional/internaţional;

g) activitatea şi rezultatele obţinute în centrele de excelenţă şi centrele de pregătire zonală din cadrul unităţilor de învăţământ vocaţionale (muzică, seminarii, şcoli normale, teatru, coregrafie, arte plastice, arhitectură, sport etc.) sau cu elevi cu dificultăţi de învăţare;

h) activitate desfăşurată în vederea realizării echităţii în educaţie (activităţi de remediere şcolară, grădiniţă de vară, activităţi de desegregare, de educaţie incluzivă, nediscriminatorie, de educaţie multiculturală/interculturală, educaţie pentru diversitate/alteritate, programe de educaţie a părinţilor recunoscute la nivel judeţean/naţional);

i) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute în desfăşurarea unor activităţi practice, educative pentru formarea de abilităţi de comunicare, antreprenoriale şi tehnice;

j) rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional, la nivel local/judeţean/ naţional/internaţional, şi în activităţi de voluntariat, la nivelul comunităţii locale;

k) activitate de consilier educativ sau îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare;

l) participarea la cursuri de formare;

m) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei naţionale de acţiune comunitară;

n) integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale în şcolile de masă şi desfăşurarea activităţilor de educaţie remedială.

2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică, materializate în:

a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare, auxiliare didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, după caz; cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului; elaborarea de programe şcolare pentru discipline opţionale noi, însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe vizând curriculumul pentru opţional integrat în dezvoltare locală;

b) elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate în domeniul didacticii, specialităţii şi managementului educaţional, înregistrate cu ISBN;

c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator, activitate în domeniul sindical la nivel local/judeţean/ naţional/internaţional, participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formator, contribuţia la cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri cu o durată de minimum 3 zile (24 de ore), care să vizeze asigurarea calităţii şi personalizarea concretă de comunicare cu familia şi comunitatea privind participarea şi contribuţia la activităţile menţionate;

d) activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic;

e)  activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate.

3. Criteriul privind participarea la proiecte în cadrul programelor de reformă educaţională, coordonate de inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, de alti parteneri - Institutul Francez, British Council, MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi moderne de la Graz etc, proiectele PHARE, Socrates, Comenius, Arion, JIICA/JOCV, YOUTH, Kulturkontakt Austria, programul „A doua şansă" etc, recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

4.  Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de învăţământ/conexe, făcând vizibile rezultatele acesteia în presă, pe site-urile educaţionale, prin sporirea calităţii actului educaţional, manifestat prin locul ocupat de şcoală în ierarhia stabilită de inspectoratele şcolare, ca urmare a:

a)  contribuţiilor individuale şi/sau în echipă la dezvoltarea practicii managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei învăţământului;

b)  atragerii de finanţări extrabugetare pentru unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi informare, laboratoare etc, având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului de predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale;

c)  realizării de proiecte extracurriculare, cu finanţare extrabugetară;

d)  realizării de parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură, case de cultură, asociaţii, fundaţii etc.) la nivel local, regional, naţional şi internaţional;

e)   realizărilor în ceea ce priveşte educaţia adulţilor şi conversia profesională (cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de învăţare).

(2)  Punctajul grilei de evaluare pentru fiecare categorie de personal didactic şi didactic auxiliar se va defalca pe discipline/domenii de activitate/tipuri de activităţi. Pentru personalul de conducere din unităţile de învăţământ se va elabora o grilă specifică de evaluare. Pentru activităţile obligatorii cuprinse în fişa postului personalului didactic de predare şi de conducere nu se acordă punctaj.

(3) Realizarea cerinţelor prevăzute la alin. (1) pct. 4 lit. a), b), c) şi d) este obligatorie pentru personalul de conducere din unităţile de învăţământ.

Art. 7. - Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea gradaţiei de merit sunt stabilite în fişa de evaluare a activităţii, elaborată de inspectoratul şcolar pe baza fişei postului.

Art. 8. - (1) Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, prin aplicarea criteriilor generale, detaliază criteriile şi stabileşte punctajul prin câte o grilă specifică fiecărei categorii de cadre didactice şi personal didactic auxiliar, punctajele cu ponderile aferente fiind separate pentru educatoare, învăţători, profesori şi cadre didactice din învăţământul vocaţional, din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, învăţământul special, personalul didactic auxiliar şi personalul didactic de conducere din unităţile de învăţământ, cu consultarea sindicatelor reprezentative din învăţământ la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti.

(2) Pentru personalul didactic şi personalul de conducere din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor, punctajele cu ponderile aferente sunt detaliate în grilele prevăzute în anexele nr. 4 şi 5.

SECŢIUNEA a 4-a

Procedura de acordare a gradaţiei de merit

Art. 9. - (1) Inspectorul şcolar general numeşte prin decizie comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit.

(2) Comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit este formată din:

a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct;

b) secretar - un referent de la compartimentul salarizare, normare;

c)  membri - inspectori şcolari de specialitate/metodişti ai inspectoratului şcolar.

(3) Pentru Palatul Naţional al Copiilor, comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit este formată din:

a)  preşedinte - un inspector de specialitate din Direcţia generală învăţământ preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;

b)  secretar - un inspector din Direcţia generală managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;

c) membri - inspectori şcolari de specialitate/metodişti din cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

(4) Reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti participă în calitate de observatori la toate lucrările, au drept de acces la documentele comisiilor şi dreptul să solicite consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.

Art. 10. -In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, procedura de atribuire a gradaţiei de merit prin concurs cuprinde următoarele etape:

1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea unităţii de învăţământ/conexe raportul de autoevaluare a activităţii desfăşurate, însoţit de documente doveditoare, realizat în conformitate cu fişa de evaluare elaborată de inspectoratul şcolar pentru acordarea gradaţiei de merit, la categoria de personal în care acesta se încadrează.

2.  Consiliul profesoral al unităţii de învăţământ/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului în care raportul reflectă realizările candidatului potrivit fişei de evaluare şi documentelor doveditoare, formulează o apreciere sintetică asupra activităţii candidatului, consemnată în procesul-verbal de şedinţă.

3.  Directorul unităţii de învăţământ/conexe depune la secretariatul inspectoratului şcolar raportul de autoevaluare însoţit de documentele doveditoare, aprecierea sintetică a consiliului profesoral, precum şi propria apreciere, care trebuie să fie obiectivă, cu referire şi la deontologia profesională, la abilităţile de comunicare ale candidatului în cadrul unităţii de învăţământ în care îşi desfăşoară activitatea. Aprecierea directorului unităţii de învăţământ/conexe, în situaţia în care candidează, se face de către inspectorul de management şi evaluare instituţională. In cazul Palatului Naţional al Copiilor, aprecierea personalului de conducere se face de către un inspector din Direcţia generală învăţământ preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

4.  In urma consultării consiliului consultativ al disciplinei, inspectorul şcolar de specialitate întocmeşte un raport motivat referitor la activitatea candidatului în specialitate, acordând punctajul ca sumă a punctelor pentru fiecare criteriu de evaluare din fişă.

5. Comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit primeşte raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral şi a directorului unităţii, precum şi raportul motivat al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le examinează, stabileşte punctajul final şi întocmeşte lista în ordinea descrescătoare a acestuia, pe posturi şi discipline. Lista astfel întocmită va fi prezentată în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.

6.  In consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, preşedintele comisiei de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit prezintă propunerile de acordare a gradaţiilor de merit.

7. Consiliul de administraţie aprobă lista cu rezultatele candidaţilor participanţi la concurs, în ordinea descrescătoare a punctajului acordat, şi o afişează la inspectoratul şcolar, conform graficului din anexa nr. 1. In cazul Palatului Naţional al Copiilor, comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului aprobă lista cu rezultatele candidaţilor participanţi la concurs şi o afişează la sediul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, conform graficului din anexa nr. 1.

8.   Cadrele didactice au drept de contestaţie asupra punctajului acordat, la inspectoratul şcolar, în conformitate cu graficul prevăzut în anexa nr. 1. Contestaţiile se rezolvă în termen de 3 zile calendaristice de la data înregistrării acestora de către o comisie de soluţionare a contestaţiilor, numită prin decizie a inspectorului şcolar general şi formată din:

a)  preşedinte - inspectorul şcolar general/director din Direcţia generală învăţământ preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru Palatul Naţional al Copiilor;

b) secretar - un referent de la compartimentul salarizare, normare (altul decât cel din comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit/un reprezentant al Direcţiei generale buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru Palatul Naţional al Copiilor;

c)  membri - consilierul juridic al inspectoratului şcolar, inspectori şcolari/metodişti ai inspectoratului şcolar şi inspectorul şcolar cu atribuţii privind managementul resurselor umane/inspectori de specialitate din cadrul Direcţiei generale învăţământ preuniversitar şi şeful Serviciului juridic din Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru Palatul Naţional al Copiilor, alţii decât cei care au făcut parte din comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit.

Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi poate fi contestată numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

La lucrările comisiei de contestaţii participă şi reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate la federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, în calitate de observatori, care au drept de acces la toate documentele şi pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.

9.  a) Criteriile pentru stabilirea ponderii pe diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de învăţământ, precum şi hotărârea asupra rezultatului concursului (punctaj minim) se aprobă în comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.

Cadrele didactice care îndeplinesc funcţii de conducere pot participa la concursul de acordare a gradaţiei de merit fie ca personal de conducere, fie ca personal didactic, exprimându-şi opţiunea în scris odată cu depunerea dosarului.

Cadrele didactice încadrate pe două sau mai multe specializări pe perioada evaluării pot participa la concursul de acordare a gradaţiei de merit la oricare dintre discipline, exprimându-şi opţiunea în scris odată cu depunerea dosarului. Cadrele didactice care au desfăşurat activitate metodică şi ştiinţifică pe două sau mai multe specializări sunt evaluate pentru întreaga activitate.

b) Hotărârea asupra rezultatului concursului, precum şi ponderea pe diferite specialităţi/funcţii de conducere din unităţile de învăţământ aparţin inspectorului şcolar general, în baza listei întocmite în ordinea descrescătoare a punctajului pe posturi şi discipline, care a fost aprobată de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, cu condiţia respectării proporţiei numărului de locuri pe discipline/domenii de activitate/funcţii de conducere din unităţi de învăţământ.

10. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar înaintează lista candidaţilor validaţi la Direcţia generală managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului pentru emiterea ordinului ministrului. Lista transmisă la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului cu adresa de înaintare conţine:

a) numărul total şi modul de calcul al numărului de gradaţii de merit acordate la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti/ Palatului Naţional al Copiilor;

b) observaţiile liderilor de sindicat desemnaţi de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, care au participat la procedura de acordare a gradaţiei de merit cu statut de observatori;

c)  tabelul nominal şi punctajul pentru candidaţii aprobaţi, conform anexei nr. 2.

Art. 11. - Direcţia generală managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului verifică încadrarea în numărul de locuri, respectarea procedurii de acordare a gradaţiei de merit şi elaborează ordinul ministrului pentru acordarea gradaţiei de merit cadrelor didactice.

Art. 12. - Locurile rămase vacante după emiterea ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului se vor include în numărul de locuri pentru anul următor, fără a se depăşi procentul de 16% din totalul posturilor didactice existente în anul pentru care se face calculul.

CAPITOLUL II

Acordarea salariului de merit în învăţământul preuniversitar

SECŢIUNEA 1

Dispoziţii generale

Art. 13. -In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (7) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, personalul didactic şi didactic auxiliar poate beneficia de salariu de merit.

Art. 14. - Numărul salariilor de merit pentru personalul didactic şi didactic auxiliar se calculează la totalul posturilor didactice şi didactice auxiliare existente la nivelul inspectoratului şcolar şi se distribuie pe unităţi de învăţământ, indiferent de numărul cadrelor didactice şi didactice auxiliare al acestora, iar acordarea lor se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Art. 15. - (1) a) Pentru personalul de execuţie, procentul de până la 15% se aplică la suma salariului de bază al funcţiei didactice din grilă, stabilit conform normelor de salarizare în vigoare, devenind bază de calcul pentru celelalte sporuri şi alte drepturi salariale care se calculează la salariul de bază.

b) Pentru personalul de conducere, procentul de până la 15% se aplică la suma salariului de bază al funcţiei didactice din grilă, stabilit conform normelor de salarizare în vigoare, cu indemnizaţia de conducere, devenind bază de calcul pentru celelalte sporuri şi alte drepturi salariale care se calculează la salariul de bază.

(2)  Persoanele care beneficiază de salariu de merit se stabilesc o dată pe an, de regulă după aprobarea bugetului de stat, în raport cu rezultatele obţinute în activitatea desfăşurată în anul precedent.

(3) Persoanele care solicită acordarea salariilor de merit vor depune la conducerea unităţii de învăţământ o fişă-tip de autoevaluare.

(4) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda după o perioadă de 6 luni de la angajare.

(5) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numărul total de posturi prevăzut în statul de funcţii al unităţilor bugetare, din care cel puţin două treimi vor fi utilizate pentru funcţiile de execuţie şi cel mult o treime pentru funcţiile de conducere din unităţile de învăţământ.

(6) In situaţia în care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive şcolare şi celui din palatele copiilor, i se modifică locul de muncă la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta îşi păstrează salariul de merit.

(7)   In situaţia în care personalul didactic beneficiar al salariului de merit este detaşat în alt judeţ, acesta îşi păstrează salariul de merit, conform prevederilor art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

(8)  In situaţia în care personalul didactic beneficiar al salariului de merit este pretransferat/transferat în alt judeţ, acesta îşi păstrează salariul de merit, cu încadrarea în numărul maxim de salarii de merit la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti în care s-a pretransferat/transferat.

(9) In situaţia în care persoana care a obţinut salariul de merit a renunţat la el ca urmare a obţinerii gradaţiei de merit, chiar dacă acesteia nu i-a încetat contractul individual de muncă cu unitatea, salariul de merit poate fi redistribuit, până la expirarea perioadei de un an, altei persoane din aceeaşi unitate de învăţământ, în ordinea descrescătoare a punctajului.

Art. 16. - Pentru directorii şi directorii adjuncţi, salariile de merit se aprobă de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar din numărul salariilor repartizate unităţii respective.

Art. 17. - Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradaţie de merit şi de salariu de merit.

Art. 18. - Salariul de merit se acordă pe an calendaristic, începând cu 1 ianuarie 2008, pe baza punctajului realizat în urma evaluării activităţii desfăşurate de candidat în anul calendaristic precedent, conform fişei de evaluare stabilite de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, în baza prezentei metodologii.

Art. 19. - (1) Contestaţiile se depun la organul ierarhic superior, după caz, în termen de 3 zile calendaristice de la data comunicării rezultatelor, în conformitate cu graficul prevăzut în anexa nr. 3.

(2)  Contestaţiile se soluţionează de către o comisie numită prin decizie a directorului unităţii, respectiv a inspectorului şcolar general.

(3)  Hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi poate fi contestată numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

SECŢIUNEA a 2-a

Criterii de bază pentru acordarea salariului de merit

Art. 20. - (1) Criterii privind calitatea activităţii instructiv-educative (50 puncte):

a) calificativ „Foarte bine" în anul şcolar precedent;

b) activitate de profesor coordonator de proiecte şi programe educative;

c) utilizarea Sistemului educativ informatizat, pentru cadrele didactice din unităţile de învăţământ în care acesta există;

d) activităţi educative desfăşurate cu elevii care au cerinţe educative speciale:

1. activitate de predare, învăţare, evaluare, diagnosticare şi terapie desfăşurată cu copiii cu cerinţe educative speciale în şcolile de masă;

2.  integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale în şcolile de masă şi desfăşurarea activităţilor de educaţie remedială;

3.  rezultatele comunicării cu părinţii şi cu autorităţile locale, concretizate în reducerea abandonului şcolar, a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale;

e)  activitate de şef de catedră/comisie metodică, metodist, coordonator de cerc pedagogic, membru în consiliul consultativ de specialitate, formator, mentor, preşedinte/membru în comisia de evaluare şi asigurare a calităţii;

f)  performanţe obţinute în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în urma testărilor şi a examenelor de sfârşit de ciclu;

g)  rezultate obţinute cu preşcolarii/elevii la concursurile şi olimpiadele şcolare la nivel local/judeţean şi naţional;

h) coordonarea activităţilor din cadrul Strategiei naţionale de acţiune comunitară.

(2) Pentru personalul de conducere şi cadrele didactice coordonatoare de proiecte şi programe educative, evaluarea se va face pe baza unei fişe speciale elaborate la nivelul inspectoratului şcolar, care va cuprinde indicatori specifici.

Art. 21. - (1) Criterii privind activitatea metodică, ştiinţifică şi culturală (50 puncte):

a) valorificarea competenţelor dobândite în cadrul cursurilor de perfecţionare, prin susţinerea de activităţi demonstrative sau comunicări la sesiuni ştiinţifice de specialitate în şcoală;

b) susţinerea de activităţi demonstrative sau comunicări la sesiuni ştiinţifice de specialitate la nivel local/judeţean/naţional;

c) elaborarea şi publicarea unor studii şi articole în reviste de specialitate acreditate;

d) obţinerea unor rezultate cu elevii, în urma participării la concursurile şcolare, precum şi la activităţi cultural-artistice şi sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;

e) responsabilităţi suplimentare, neremunerate, desfăşurate la nivel local/judeţean/naţional (membru în comisia naţională de specialitate, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare, coordonarea unor programe educaţionale în colaborare cu inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, alţi parteneri - Institutul Francez, British Council, Institutul Goet'he, Banca Mondială, PHARE, MATRA, UNICEF, participarea la programele de reformă a învăţământului preuniversitar PHARE, iniţierea şi derularea unor programe Socrates, Comenius, etc), recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;

f) participarea la cursuri de formare;

g) contribuţii la creşterea prestigiului şi a calităţii activităţii unităţii de învăţământ prin forme de parteneriat cu reprezentanţi ai comunităţii locale, operatori economici etc;

h) realizarea unor proiecte de finanţare din surse extrabugetare;

i) activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social.

(2) Se vor puncta comunicările şi lucrările elaborate şi prezentate în perioada evaluată.

Art. 22. - Fiecare unitate şcolară, prin consiliul de administraţie, va stabili o fişă cu punctaj defalcat pentru fiecare categorie de personal angajat, în vederea întocmirii raportului de autoevaluare a activităţii, pe baza documentelor doveditoare, depuse pentru fiecare categorie de personal angajat. Fişa cu punctajul defalcat se va afişa la avizierul unităţii şcolare, înainte de întocmirea dosarelor candidaţilor conform graficului prevăzut în anexa nr. 3.

Art. 23. - La toate etapele de acordare a salariului de merit participă, în calitate de observatori, liderul/liderii organizaţiilor sindicale din unitate, respectiv reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate la federaţiile reprezentative la nivel de ramură învăţământ, ale căror observaţii se consemnează în procesele-verbale, care au drept de acces la toate documentele şi pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.

Art. 24. - (1) Pentru personalul didactic auxiliar, salariul de merit se va acorda în urma evaluării calităţii şi eficienţei activităţilor cuprinse în fişa postului de către consiliul de administraţie al unităţii şcolare.

(2) Realizarea criteriilor prevăzute la art. 21 alin. (1) lit. g) şi h) este obligatorie pentru personalul didactic de conducere.

Art. 25. - Candidaţii care au obţinut salariul de merit pot să participe la concursul pentru obţinerea gradaţiei de merit. In cazul în care vor fi nominalizaţi să obţină gradaţie de merit, candidaţii au obligaţia să opteze pentru una dintre cele două, după emiterea ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului de aprobare a listei.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 26. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

Art. 27. - La data intrării în vigoare a prezentei metodologii se abrogă Metodologia şi criteriile de acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.669/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 992 din 12 decembrie 2006, cu compeltările ulterioare

ANEXA Nr. 1 la metodologie

GRAFICUL

desfăşurării concursului pentru acordarea gradaţiilor de merit - sesiunea 2008

- 21 ianuarie - 15 februarie 2008: depunerea dosarelor care conţin documentele justificative privind activitatea cadrului didactic respectiv la registratura inspectoratului şcolar;

-18-25 februarie 2008: analiza dosarelor de către inspectorul şcolar de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ;

- 26 februarie - 7 martie 2008: verificarea dosarelor de către comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit;

- 26 februarie - 7 martie 2008: verificarea dosarelor de către reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământ şi refacerea punctajelor, în situaţia în care observaţiile sunt juste, împreună cu inspectorul şcolar de specialitate;

- 10 martie 2008: consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar aprobă lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării;

- 13 martie 2008: afişarea listei la avizierul inspectoratului şcolar;

- 13-17 martie 2008: depunerea contestaţiilor asupra punctajului acordat;

- 18-21 martie 2008: rezolvarea contestaţiilor de către comisie;

- 24 martie 2008: validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar;

- 26 martie 2008: înaintarea la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului, a tabelului nominal cu personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, nominalizat pentru acordarea gradaţiei de merit;

- 30 mai 2008: elaborarea ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.

NOTĂ:

Cadrele didactice de la Palatul Naţional al Copiilor vor depune dosarele pentru concursul de acordare a gradaţiei de merit, la registratura Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, respectând graficul de mai sus.

ANEXA Nr. 2 la metodologie

TABEL NOMINAL SI PUNCTAJUL PENTRU CANDIDAŢII APROBAŢI

Nr. crt.

Numele şi prenumele

Funcţia

Specialitatea

Vechimea în învăţământ

Unitatea de învăţământ

Punctajul obţinut

NOTĂ:

In cazul personalului didactic de îndrumare şi control, la rubrica „Unitatea de învăţământ" se va preciza unitatea de învăţământ unde are obligaţia de predare. Adeverinţele emise de unităţile de învăţământ respective se vor anexa la lista transmisă prin poştă la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

ANEXA Nr. 3 la metodologie

GRAFICUL

desfăşurării acţiunilor pentru acordarea salariului de merit în anul 2008GRAFICUL

-  19-23 noiembrie 2007: inspectoratul şcolar analizează, repartizează şi transmite unităţilor de învăţământ numărul salariilor de merit;

- 26-28 noiembrie 2007: afişarea la avizierul unităţii de învăţământ a fişei cu punctajul defalcat pentru fiecare categorie de personal angajat;

- 29 noiembrie - 5 decembrie 2007: personalul didactic şi didactic auxiliar din învăţământ cu rezultate deosebite întocmeşte un raport de autoevaluare a activităţii şi o cerere, care se vor depune la conducerea unităţii; personalul de conducere, de îndrumare şi control întocmeşte raportul de autoevaluare a activităţii şi o cerere, care se vor depune la inspectoratul şcolar;

- 6-7 decembrie 2007: cererea şi raportul se analizează în consiliul profesoral al unităţii, care formulează o apreciere sintetică (pentru fiecare solicitant în parte) şi face propuneri pe care le înaintează spre aprobare consiliului de administraţie;

-  10-11 decembrie 2007: consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ aprobă nominal personalul căruia i se atribuie salariul de merit, în limita locurilor acordate de inspectoratul şcolar, şi transmite numele acestuia inspectoratului şcolar spre validare; consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar analizează cererea şi raportul de autoevaluare al personalului didactic de conducere, de îndrumare şi control şi aprobă nominal persoanele cărora li se aprobă salariul de merit;

- 12 decembrie 2007: validarea şi afişarea rezultatelor;

- 12-14 decembrie 2007: depunerea contestaţiilor;

- 17-18 decembrie 2007: soluţionarea contestaţiilor;

- 20 decembrie 2007: afişarea rezultatelor la contestaţii.

NOTĂ:

1.   Personalul didactic de conducere din unităţile de învăţământ va întocmi şi va depune raportul de autoevaluare a activităţii desfăşurate, la inspectoratul şcolar.

2.  Aprobarea nominală va fi dată în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în limita locurilor aprobate.

ANEXA Nr. 4 la metodologie

A. Criteriile specifice şi grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de merit

- directorul/directorul adjunct al clubului sportiv şcolar/liceului cu program sportiv -

Anul şcolar.................

Numele şi prenumele..........................................................

Funcţia..............................................................................

Unitatea de învăţământ.......................................................

Vechimea în învăţământ......................................................

Grad didactic.....................................................................

Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat

(se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004 - 18 ianuarie 2008)

Punctaj maxim

Subcriteriile

care trebuie îndeplinite de către candidat

Detalierea

punctajului

maxim

Autoevaluare

Punctaj acordat

01. Criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă

a)

b)

c)

d)

e)

f)

g)

h)

i)

j)

k)

l)

m)

n)

02. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică

a)

b)

c)

d)

e)

Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat

(se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004 - 18 ianuarie 2008)

Punctaj maxim

Subcriteriile

care trebuie îndeplinite de către candidat

Detalierea

punctajului

maxim

Autoevaluare

Punctaj acordat

03. Criteriul privind participarea la  proiecte în cadrul programelor de  reformă  educaţională, coordonate de inspectoratul şcolar, ministerul   educaţiei, cercetării şi tineretului, alţi parteneri

04. Criteriul privind creşterea prestigiului unităţii de învăţământ/conexe, făcând vizibile rezultatele acesteia în presă, pe site-urile educaţionale, prin sporirea calităţii actului educaţional, manifestat prin locul ocupat de şcoală în ierarhia stabilită de inspectoratele şcolare

a)

b)

c)

d)

e)

f)

TOTAL

NOTĂ:

a) Stabilirea subcriteriilor, punctajului maxim şi detalierea acestuia se fac de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.

b) Dovada îndeplinirii criteriilor din prezenta fişă se face prin depunerea, în copie certificată pentru conformitate cu originalul, a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor etc, eliberate de instituţiile abilitate.

B. Criteriile specifice şi grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de merit

- personal didactic din învăţământul sportiv integrat şi suplimentar -

(profesori de educaţie fizică şi sport şi antrenori)

Anul şcolar................

• Numele şi prenumele..........................................................

• Funcţia..............................................................................

• Unitatea de învăţământ.......................................................

•Vechimea în învăţământ.......................................................

• Grad didactic.....................................................................

Nr. crt.

Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat

(se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)

Punctajul maxim

Detalierea

punctajului

maxim

Autoevaluare

Evaluarea

inspectoratului

şcolar

01.

CRITERIUL ACTIVITĂŢILOR COMPLEXE CU VALOARE INSTRUCTIV-EDUCATIVA

a) Rezultate deosebite obţinute în pregătirea preşcolarilor şi a elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă, materializate în progresul elevilor la clasă, în rezultate ale elevilor la clasă, la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultate obţinute cu  clasa şi  individual  pentru  disciplinele  de  specialitate în învăţământul vocaţional:

- selecţia elevilor în grupe/clase cu profil sportiv

- ponderea promovării elevilor de la un an la altul de pregătire sportivă/studiu

- elevi cu dublă legitimare

- elevi transferaţi

- elevi participanţi la pregătire, întreceri, concursuri şi competiţii cu loturile naţionale

b) Rezultate deosebite obţinute în selecţia, pregătirea şi promovarea sportivilor cu calităţi deosebite pentru sportul de performanţă:

- selecţia sportivilor cu calităţi deosebite

- pregătirea sportivilor cu calităţi deosebite

- promovarea sportivilor cu calităţi deosebite

c) Performanţe în pregătirea elevilor distinşi la competiţiile naţionale si internaţionale, materializate prin obţinerea locurilor I, II, III, IV, V şi VI

Nr crt

Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat

(se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)

Punctajul maxim

Detalierea

punctajului

maxim

Autoevaluare

Evaluarea

inspectoratului

şcolar

c.1) La disciplinele sportive individuale:

Competiţii internaţionale oficiale

- campionate internaţionale, locul I, copii

- campionate internaţionale, locul II, copii

- campionate internaţionale, locul III, copii

- campionate internaţionale, locurile IV-VI, copii

- campionate internaţionale, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate internaţionale, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate internaţionale, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate internaţionale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)

- campionate internaţionale, locul I, tineret/seniori

- campionate internaţionale, locul II, tineret/seniori

- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori

- campionate internaţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori

- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate balcanice, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)

- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori

- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori

- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori

- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori

- campionate europene, locul I, copii

- campionate europene, locul II, copii

- campionate europene, locul III, copii

- campionate europene, locurile IV-VI, copii

- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori

- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori

- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori

- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori

- campionate mondiale, locul I, copii

- campionate mondiale, locul II, copii

- campionate mondiale, locul III, copii

- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii

- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori

- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori

- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori

- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori

- Jocuri Olimpice, locul I

- Jocuri Olimpice, locul II

Nr. crt.

Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat

(se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)

Punctajul maxim

Detalierea

punctajului

maxim

Autoevaluare

Evaluarea

inspectoratului

şcolar

- Jocuri Olimpice, locul III

- Jocuri Olimpice, locul IV

- Jocuri Olimpice, locul V

- Jocuri Olimpice, locul VI

- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII

- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participare

Competiţii naţionale oficiale

- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul I

- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II

- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III

- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locurile IV-VI

- campionate naţionale, locul I, copii

- campionate naţionale, locul II, copii

- campionate naţionale, locul III, copii

- campionate naţionale, locurile IV-VI, copii

- campionate naţionale, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate naţionale, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate naţionale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe naţionale, locul I, tineret/seniori

- campionate/cupe naţionale, locul II, tineret/seniori

- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori

- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori

c.2) La disciplinele sportive de echipă:

Competiţii internaţionale oficiale

- campionate internaţionale, locul I, copii

- campionate internaţionale, locul II, copii

- campionate internaţionale, locul III, copii

- campionate internaţionale, locurile IV-VI, copii

- campionate internaţionale, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate internaţionale, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate internaţionale, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate internaţionale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)

- campionate internaţionale, locul I, tineret/seniori

- campionate internaţionale, locul II, tineret/seniori

- campionate internaţionale, locul III, tineret/seniori

- campionate internaţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori

- campionate balcanice, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate balcanice, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate balcanice, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate balcanice, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)

- campionate balcanice, locul I, tineret/seniori

- campionate balcanice, locul II, tineret/seniori

- campionate balcanice, locul III, tineret/seniori

- campionate balcanice, locurile IV-VI, tineret/seniori

- campionate europene, locul I, copii

- campionate europene, locul II, copii

- campionate europene, locul III, copii

- campionate europene, locurile IV-VI, copii

- campionate/cupe europene, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe europene, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe europene, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe europene, locul I, tineret/seniori

- campionate/cupe europene, locul II, tineret/seniori

- campionate/cupe europene, locul III, tineret/seniori

- campionate/cupe europene, locurile IV-VI, tineret/seniori

- campionate mondiale, locul I, copii

Nr. crt.

Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat

(se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)

Punctajul maxim

Detalierea

punctajului

maxim

Autoevaluare

Evaluarea

inspectoratului

şcolar

- campionate mondiale, locul II, copii

- campionate mondiale, locul III, copii

- campionate mondiale, locurile IV-VI, copii

- campionate/cupe mondiale, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe mondiale, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe mondiale, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, juniori (III, II, I)

- campionate/cupe mondiale, locul I, tineret/seniori

- campionate/cupe mondiale, locul II, tineret/seniori

- campionate/cupe mondiale, locul III, tineret/seniori

- campionate/cupe mondiale, locurile IV-VI, tineret/seniori

- Jocuri Olimpice, locul I

- Jocuri Olimpice, locul II

- Jocuri Olimpice, locul III

- Jocuri Olimpice, locul IV

- Jocuri Olimpice, locul V

- Jocuri Olimpice, locul VI

- Jocuri Olimpice, locurile VII-VIII

- Jocuri Olimpice, realizarea condiţiilor de participare

Competiţii naţionale oficiale

- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul I

- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul II

- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locul III

- campionate naţionale şcolare - CSS/LPS, locurile IV-VI

- campionate naţionale, locul I, copii

- campionate naţionale, locul II, copii

- campionate naţionale, locul III, copii

- campionate naţionale, locurile IV-VI, copii

- campionate naţionale, locul I, juniori (III, II, I)

- campionate naţionale, locul II, juniori (III, II, I)

- campionate naţionale, locul III, juniori (III, II, I)

- campionate naţionale, locurile IV-VI, juniori (III,II,I)

- campionate/cupe naţionale, locul I, tineret/seniori

- campionate/cupe naţionale, locul II, tineret/seniori

- campionate/cupe naţionale, locul III, tineret/seniori

- campionate/cupe naţionale, locurile IV-VI, tineret/seniori

d) Pregătirea loturilor judeţene pentru olimpiadă la disciplina pregătire sportivă teoretică, participarea, în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la olimpiada judeţeană şi naţională; organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane la nivel internaţional, naţional ori interjudeţean:

- pregătirea loturilor judeţene

- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare

- membru în comisia de organizare a etapei judeţene

- membru în comisia de organizare a etapei naţionale

- însoţitor al elevilor la etapa judeţeană

- însoţitor al elevilor la etapa naţională

- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane la nivel interjudeţean

- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane la nivel naţional

- organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, simpozioane la nivel internaţional

Nr. crt.

Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat

(se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)

Punctajul maxim

Detalierea

punctajului

maxim

Autoevaluare

Evaluarea

inspectoratului

şcolar

e) Pregătirea loturilor naţionale/olimpice, participarea, în calitate de membru al comisiilor/grupurilor de organizare şi profesor-antrenor, la întrecerile/concursurile/competiţiile judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale:

- pregătirea loturilor naţionale/olimpice

- membru al comisiilor/grupurilor naţionale de coordonare

- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel judeţean

- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel zonal

- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel naţional

- membru în comisiile de organizare a competiţiilor de nivel internaţional

- profesor-antrenor la întrecerile/concursurile/competiţiile judeţene şi interjudeţene

- profesor-antrenor la întrecerile/concursurile/competiţiile naţionale şi internaţionale

f) Rezultate notabile/măsurabile obţinute în activităţile culturale şi educative organizate în şcoală şi finalizarea unor proiecte de parteneriat  educaţional,   cu   impact  la   nivel   local/judeţean/al municipiului Bucureşti/naţional/internaţional:

- cu impact la nivel local

- cu impact la nivel judeţean

- cu impact la nivel interjudeţean

- cu impact la nivel naţional

- cu impact la nivel internaţional

g) Rezultatele comunicării cu părinţii, cu unităţile de învăţământ şi cu autorităţile locale, concretizate în reducerea abandonului şcolar, a delincventei juvenile, a comportamentelor marginale:

- cu autorităţile locale

- cu unităţile de învăţământ

- cu părinţii

h) Activitate desfăşurată cu elevii capabili de performanţă în centrele naţionale olimpice de excelenţă:

- director tehnic

- profesor/antrenor

i) Rezultate obţinute în organizarea cu elevii a unor activităţi practice, educative pentru formarea de abilităţi de comunicare, colaborare şi organizare

j) Rezultate măsurabile/cuantificabile obţinute prin finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional la nivel local/judeţean/naţional/ internaţional şi în activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale:

- proiecte de parteneriat educaţional la nivel local

- proiecte de parteneriat educaţional la nivel judeţean

- proiecte de parteneriat educaţional la nivel naţional

- proiecte de parteneriat educaţional la nivel internaţional

- activităţi de voluntariat la nivelul comunităţii locale

k) Activitate de consilier educativ, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare

Nr. crt.

Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat

(se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)

Punctajul maxim

Detalierea

punctajului

maxim

Autoevaluare

Evaluarea

inspectoratului

şcolar

02.

CRITERIUL PRIVIND PERFORMANŢE DEOSEBITE ÎN INOVAREA DIDACTICĂ

a) Contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri metodice, manuale şcolare, auxiliare didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, după caz; cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul  Educaţiei,  Cercetării şi Tineretului;  elaborarea de programe şcolare pentru discipline opţionale noi, însoţite de suportul de curs; elaborarea de programe vizând curriculumul pentru opţional integrat în dezvoltare locală:

- programe şcolare, regulamente, metodologii, îndrumătoare/ ghiduri metodice, manuale şcolare

- reviste şcolare, auxiliare/materiale didactice (bază sportivă, materiale, aparate şi instalaţii sportive)

- cărţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN

- crearea de platforme de e-learning

- elaborarea de programe şcolare pentru discipline opţionale noi, însoţite de suportul de curs

- elaborarea de programe vizând curriculumul pentru opţional integrat în dezvoltare locală

b) Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice publicate în domeniul didacticii, specialităţii si managementului educaţional, înregistrate cu ISBN

c) Activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator, activitate în domeniul sindical la nivel local/judeţean/naţional/ internaţional, participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formator, contribuţia la cercetări ştiinţifice în specialitate sau în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri cu o durată de minimum 3 zile (24 de ore), care să vizeze asigurarea calităţii şi personalizarea concretă   de   comunicare   cu   familia   şi   comunitatea   privind participarea şi contribuţia la activităţile menţionate:

- activitate de evaluator de manuale

- activitate de mentorat

- activitate de formator

- activitate în domeniul sindical la nivel:

- local/judeţean

- naţional/internaţional

- participarea cu comunicări la simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale

- participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formator

- contribuţie la cercetări ştiinţifice fundamentale în specialitate sau în domeniul problematicii învăţământului şi educaţiei

d) Activitate   ca   metodist,   membru   în   consiliul   consultativ  de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic:

- activitate ca metodist

- activitate ca membru în consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar

- activitate în comisia naţională de specialitate

Nr. crt.

Criteriul care trebuie îndeplinit de către candidat (se referă la activitatea din perioada 19 ianuarie 2004-18 ianuarie 2008)

Punctajul maxim

Detalierea

punctajului

maxim

Autoevaluare

Evaluarea

inspectoratului

şcolar

e) Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social şi în comisii naţionale de specialitate:

- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ

- activitate desfăşurată în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social

- activitate desfăşurată în comisii naţionale de specialitate

03.

CRITERIUL PRIVIND PARTICIPAREA LA PROIECTE ÎN CADRUL PROGRAMELOR DE REFORMĂ EDUCAŢIONALĂ, COORDONATE DE INSPECTORATUL ŞCOLAR, MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII Şl TINERETULUI, ALŢI PARTENERI

a) participare la proiecte în cadrul programelor de reformă educaţională, coordonate de inspectoratul şcolar

b) participare la proiecte în cadrul programelor de reformă educaţională, coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului

c) participare la proiecte în cadrul programelor de reformă educaţională, coordonate de alţi parteneri şi recunoscute de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului

04.

CRITERIUL PRIVIND CREŞTEREA PRESTIGIULUI UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT/CONEXE, FĂCÂND VIZIBILE REZULTATELE ACESTEIAÎN PRESĂ, PESITE-URILE EDUCAŢIONALE, PRIN SPORIREA CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL, MANIFESTAT PRIN LOCUL OCUPAT DE SCOALĂ ÎN IERARHIA STABILITĂ DE INSPECTORATELE ŞCOLARE

a) ca urmare a contribuţiilor individuale şi/sau în echipă la

dezvoltarea practicii managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei învăţământului

b) ca urmare a atragerii de finanţări extrabugetare pentru unitate, programe, proiecte, centre de documentare şi informare, laboratoare etc, având ca efect creşterea calităţii instituţiei şi a procesului de predare-învăţare-evaluare, a bazei didactico-materiale

c) ca urmare a realizării de proiecte extracurriculare, cu finanţare extrabugetară

d) ca urmare a realizării de parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al sportului (universităţi, cluburi sportive, asociaţii, fundaţii etc.) la nivel local, regional, naţional şi internaţional

TOTAL

NOTĂ:

a) Stabilirea punctajului maxim şi detalierea acestuia se fac de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului şcolar.

b)  Dovada îndeplinirii criteriilor din prezenta fişă se face prin depunerea, în copie certificată pentru conformitate cu originalul, a diplomelor, certificatelor, adeverinţelor etc, eliberate de instituţiile abilitate.

ANEXA Nr. 5 la metodologie

A. Grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de merit pentru personalul de conducere din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor

Criteriul

Subcriterii

Punctaj

Punctaj acordat

1. Activităţi complexe cu valoare  instructiv- educativă

Atragerea şi creşterea numărului copiilor în activităţile cercului (depăşirea nr. de elevi faţă de normativ)

2

Performanţe în pregătirea copiilor distinşi la concursuri de profil, materializate în obţinerea locurilor I, II, III şi menţiunilor la faza internaţională şi  naţională şi  locurilor  I,   II,   III  şi premiilor       speciale la faza interjudeţeană/regională

Internaţional

Locul I

4/premiu

Locul II

3/premiu

Locul III

2/premiu

Menţiune/ Premiu special

1/premiu

Naţional

Locul I

4/premiu

Locul II

3/premiu

Locul III

2/premiu

Premiu special

1/premiu

Interjudeţean/ Judeţean

Locul I

4/premiu

Locul II

3/premiu

Locul III

2/premiu

Premiu special

1/premiu

Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare la   concursurile   şcolare   incluse   în programul de activităţi şi în calendarul inspectoratului        şcolar/Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului

Internaţional

3/calitate

Naţional

2/calitate

Interjudeţean

1,5/calitate

Judeţean

1/calitate

Organizarea de concursuri şi festivaluri

Internaţional

3/activitate

Naţional

2/activitate

Interjudeţean/ Regional

1,5/activitate

Organizare de spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.

Internaţional

4/activitate

Naţional

3/activitate

Interjudeţean/ Regional

2/activitate

Participare   la  spectacole,   expoziţii, concerte, simpozioane etc.

Internaţional

3/activitate

Naţional

2/activitate

Interjudeţean/ Regional

1/activitate

Finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional

Internaţional

3/proiect

Naţional

2/proiect

Judeţean

1/proiect

Local

0,5/proiect

Criteriul

Subcriterii

Punctaj

Punctaj acordat

Activităţi desfăşurate cu copii cu cerinţe educative speciale/ instituţionalizaţi etc.

Naţional

3/activitate

Judeţean

2/activitate

Local

1/activitate

Activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare

2/calitate

Participare la cursuri de formare

2/curs

Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminarii

1/participare

2. Performanţe deosebite în inovarea didactică

Contribuţia la

activitatea educativă inovativă din cadrul palatului/clubului copiilor

2

elaborarea de metodologii/ regulamente la nivel naţional

2/metodologie

elaborarea de materiale didactice auxiliare, îndrumătoare/ghiduri metodice

2/auxiliar

reviste şcolare

2/revistă

Iniţierea şi organizarea unor forme variate de formare a cadrelor didactice din palatele şi cluburile copiilor

2/formă

Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice de specialitate în domeniul didacticii, specialităţii si managementului educaţional, înregistrate cu ISBN

2/lucrare

Activitatea de evaluator de proiecte educative şcolare şi extraşcolare, de iniţiator şi coordonator de proiecte educative de mentorat, de formator. Activitate în domeniul sindical

Naţional

3

Judeţean

2

Local

1

Participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic sau în cadrul unor proiecte educative, în calitate de formator (minimum 24 de ore cursul)

2/curs

Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice şi consilii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate

1/activitate

3. Parteneriat educaţional în cadrul programelor de reformă

Proiecte de parteneriat educaţional coordonate de inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi alţi parteneri (Institutul Francez, British Council, PHARE, Socrates, Arion, UNICEF, JIICA/JOCV, Youth, Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi moderne de la Graz, KulturKontakt - Austria etc.)

3/proiect

4. Creşterea prestigiului unităţii de învăţământ

Contribuţie individuală şi/sau în echipă la îmbunătăţirea managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei învăţământului

2

Realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare

2/proiect

Parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al culturii (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură, case de cultură, asociaţii, fundaţii etc.)

Internaţional

4/proiect

Naţional

3/proiect

Regional

2/proiect

Local

1/proiect

Contribuţia în promovarea imaginii instituţiei în mass-media locală, naţională, internaţională, site-uri educaţionale, în comunitate

3

B. Grila de punctaj pentru acordarea gradaţiei de merit pentru cadrele didactice din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor/Palatul Naţional al Copiilor

Criteriul

Subcriterii

Punctaj

Punctaj acordat

1. Activităţi complexe cu valoare  instructiv-educativă

Atragerea şi menţinerea copiilor în activităţile cercului (depăşirea nr. de elevi faţă de normativ)

2

Performanţe   în   pregătirea   copiilor distinşi    la    concursuri    de    profil, materializate în obţinerea locurilor I, II, III şi menţiunilor la faza internaţională şi  naţională şi  locurilor I,   II,   III  şi premiilor speciale la faza interjudeţeană/ regională

Internaţional

Locul I

4/premiu

Locul II

3/premiu

Locul III

2/premiu

Menţiune/ Premiu special

1/premiu

Naţional

Locul I

4/premiu

Locul II

3/premiu

Locul III

2/premiu

Premiu special

1/premiu

Interjudeţean/ Judeţean

Locul I

4/premiu

Locul II

3/premiu

Locul III

2/premiu

Premiu special

1/premiu

Participarea în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare la   concursurile   şcolare   incluse   în programul de activităţi si în calendarul inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei, Cercetării si Tineretului

Internaţional

3/calitate

Naţional

2/calitate

Interjudeţean

1,5/calitate

Local

1/calitate

Organizare de spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane etc.

Internaţional

4/activitate

Naţional

3/activitate

Interjudeţean/Regional

2/activitate

Municipal/Local

1/activitate

Participare  la  spectacole,   expoziţii, concerte, simpozioane etc.

Internaţional

3/activitate

Naţional

2/activitate

Interjudeţean/Regional

1/activitate

Municipal/Local

0,5/activitate

Finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional

Internaţional

3/proiect

Naţional

2/proiect

Judeţean

1/proiect

Local

0,5/proiect

Criteriul

Subcriterii

Punctaj

Punctaj acordat

Activităţi desfăşurate cu copii cu cerinţe educative speciale/institutionalizati etc.

Naţional

3/activitate

Judeţean

2/activitate

Local

1/activitate

Activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţională de specialitate, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare

2/calitate

Participare la cursuri de formare

2/curs

Participări cu lucrări de specialitate la conferinţe şi seminarii

1/participare

2. Performanţe deosebite în inovarea didactică

Contribuţia la elaborarea de

programe şcolare

2/programă

metodologii/regulamente la nivel naţional

2/metodologie

materiale   auxiliare   didactice, îndrumătoare/ghiduri metodice

2/auxiliar

reviste şcolare

2/revistă

Elaborarea de cărţi şi lucrări ştiinţifice de specialitate în domeniul didacticii, specialităţii şi managementului educaţional, înregistrate cu ISBN

2/lucrare

Activitatea de  evaluator,  iniţiator şi coordonator de proiecte educative, de mentorat, de formator. Activitate în domeniul sindical

Naţional

3

Judeţean

2

Local

1

Participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic sau în cadrul unor proiecte educative, în calitate de formatori (minimum 24 de ore cursul)

2/curs

Activitatea desfăşurată în cadrul unor comisii tehnice şi consilii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate

1/activitate

3. Parteneriat educaţional în cadrul programelor de reformă

Proiecte de parteneriat educaţional coordonate de inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi alţi parteneri (Institutul Francez, British Council, PHARE^ Socrates, Arion, UNICEF, JIICA/JOCV, Youth, Institutul Goethe, Banca Mondială, Centrul de limbi moderne de la Graz, KulturKontakt - Austria etc.)

3/proiect

4. Creşterea prestigiului unităţii de învăţământ

Contribuţie individuală şi/sau în echipă la dezvoltarea managementului educaţional, în contextul reformei învăţământului

2

Realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare

2/proiect

Parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei  si  al  culturii   (universităţi, biblioteci, muzee, centre de cultură, case de cultură, asociaţii, fundaţii etc.)

Internaţional

4/proiect

Naţional

3/proiect

Regional

2/proiect

Local

1/proiect


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2575/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2575 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2575/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu