ORDIN
Nr. 372 din 21 septembrie 2001
privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea modului de
organizare a activitatii de imbunatatiri funciare
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 61 din 29 ianuarie 2002
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
avand in vedere prevederile art. 10 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 23/2000 privind infiintarea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome a
Imbunatatirilor Funciare, aprobata si modificata prin Legea nr. 440/2001,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 12/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor, cu modificarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice pentru implementarea modului de organizare a
activitatii de imbunatatiri funciare, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. va aduce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului
agriculturii si alimentatiei nr. 65/2000 privind aprobarea Normelor
metodologice pentru implementarea modului de organizare a activitatii de
imbunatatiri funciare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
264 din 13 iunie 2000.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii,
alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
pentru implementarea modului de organizare a activitatii de imbunatatiri
funciare
Structura organizatorica a Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A.
Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. functioneaza
sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
Conducerea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
este asigurata de adunarea generala a actionarilor, consiliul de administratie
si de directorul general.
Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A. are in
structura sa o unitate centrala compusa din directii, servicii, birouri si
compartimente si 41 de sucursale judetene in teritoriu.
Structura organizatorica a unitatii centrale este formata din compartimente
functionale, astfel:
Atributiile Serviciului planificarea lucrarilor de imbunatatiri funciare si
a lucrarilor de investitii
1. Propune consiliului de administratie indicatorii de plan pentru
sucursalele Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., in
conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
2. Verifica si aproba reactualizarea planurilor tehnice anuale in functie
de evolutia elementelor de cheltuieli care compun preturile, tarifele si
salariile sau ca urmare a modificarii bugetului de venituri si cheltuieli si a
contractului colectiv de munca.
3. Controleaza la nivel de sucursala respectarea prevederilor din planurile
tehnice aprobate in Consiliul de administratie al Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. si incadrarea in nivelurile de
cheltuieli transmise prin bugetul de venituri si cheltuieli.
4. Urmareste lunar modul de realizare a planului tehnic pe elemente de
cheltuieli, raportate prin deconturi justificative si devize financiare.
5. Analizeaza propunerile sucursalelor de introducere in plan a lucrarilor
de investitii aflate in derulare, precum si de promovare a unor lucrari noi si
de reabilitare a celor existente, in vederea completarii, modernizarii si
retehnologizarii, urmarindu-se reducerea pierderilor de apa, economisirea
energiei electrice si reducerea consumurilor specifice pe resursele consumate,
finantate de la bugetul de stat sau din surse proprii.
6. Urmareste deschiderea de finantare, asigurarea listelor de investitii si
transmiterea la sucursale a acestora, in vederea incheierii contractelor sau a
actelor aditionale pentru derularea procesului investitional.
7. Propune introducerea in planul de proiectare a documentatiilor
tehnico-economice elaborate de proiectanti la solicitarea sucursalelor, in
limita alocatiilor bugetare aprobate.
8. Urmareste stadiul realizarilor valorice la lucrarile de investitii
stabilite si aprobate prin programul de investitii si intocmeste raportarile
periodice solicitate de organele abilitate.
9. Participa la avizarea in Consiliului tehnico-economic a documentatiilor
tehnico-economice elaborate pentru obiectivele de investitii din amenajarile de
imbunatatiri funciare.
10. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
Atributiile Directiei managementului exploatarii, intretinerii si
reparatiilor lucrarilor de imbunatatiri funciare, cadastru si patrimoniu al
imbunatatirilor funciare
1. Intocmeste inventarul suprafetelor amenajate cu lucrari de irigatii,
desecare-drenaj, combaterea eroziunii solului din administrarea Societatii
Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., conform darii de seama
statistice A.G.R. 1I.F.;
2. Intocmeste inventarul lucrarilor de imbunatatiri funciare din
patrimoniul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., de
pe suprafetele amenajate cu lucrari de imbunatatiri funciare.
3. Analizeaza propunerile sucursalelor privind includerea in programul
anual de intretinere si reparatii a suprafetelor amenajate cu lucrari de
imbunatatiri funciare.
4. Analizeaza volumul lucrarilor de intretinere si reparatii propuse de
sucursale pentru a fi incluse in planurile tehnice.
5. Participa la stabilirea cuantumului resurselor financiare ce se
repartizeaza sucursalelor pentru realizarea lucrarilor incluse in planul
tehnic.
6. Avizeaza documentatiile tehnice de intretinere si reparatii prezentate
de sucursale.
7. Analizeaza propuneri de tehnologii noi in activitatea de intretinere si
reparatii si propune aprobarea si implementarea acestora in realizarea
lucrarilor.
8. Urmareste in teren realitatea executiei lucrarilor de intretinere si
reparatii, conform situatiilor de lucrari intocmite de sucursale.
9. Elaboreaza metodologia de intocmire a programelor de lucru si
inregistrare a realizarilor la nivel de formatie, sistem, sucursala.
10. Analizeaza propunerile sucursalelor pentru trecerea in conservare
temporara a unor amenajari de irigatii.
11. Propune programul de perfectionare profesionala a personalului din
sucursale.
12. Participa la elaborarea normelor metodologice pentru acordarea
alocatiilor bugetare destinate acoperirii costului lucrarilor de intretinere si
reparatii si al energiei electrice pentru pomparea apei in amenajarile de
irigatii si desecari.
13. Coordoneaza actiunea de completare si imbunatatire a regulamentelor de
functionare a amenajarilor de imbunatatiri funciare.
14. Face propuneri pentru echiparea suprafetelor amenajate pentru irigat cu
instalatii moderne adecvate schemei hidrotehnice a sistemului de irigatii.
15. Urmareste volumele de apa pompate in activitatea de irigatii si
desecari, incadrarea in consumurile specifice de energie electrica pentru 1.000
mc de apa pompata, incadrarea randamentului de functionare a sistemelor de
irigatii in randamentele aprobate prin ordin al ministrului agriculturii,
alimentatiei si padurilor.
16. Urmareste consumul de energie electrica necesar pentru pomparea apei in
sistemele de irigatii si desecari si face propuneri de alocare a fondurilor
necesare, in functie de necesitatile concrete ale sucursalelor.
17. Avizeaza normele tehnice si tehnologiile rezultate din cercetarea
stiintifica privind exploatarea, intretinerea si repararea lucrarilor de
imbunatatiri funciare si colaboreaza in acest scop cu statiunile experimentale
ale Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu
Sisesti".
18. Coordoneaza activitatea de prevenire si combatere a inundatiilor, prin
sucursalele care au in administrare constructii cu rol de aparare impotriva
inundatiilor.
19. Verifica si avizeaza planurile de aparare impotriva inundatiilor,
intocmite de sucursale; le supune aprobarii conducerii Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. si le prezinta spre avizare Comisiei
centrale de aparare impotriva inundatiilor din cadrul Ministerului Apelor si
Protectiei Mediului.
20. Urmareste inscrierea in planurile tehnice de intretinere si reparatii a
volumelor necesare pentru repararea lucrarilor cu rol de aparare.
21. Analizeaza propunerile sucursalelor pentru fondurile necesare
actiunilor de aparare si de constituire a stocurilor de materiale si a
mijloacelor de interventie.
22. Propune conducerii Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare"
- S.A. constituirea Comandamentului propriu de aparare, asigura constituirea
Secretariatului central si aproba componenta secretariatelor din sucursalele
Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
23. Colaboreaza cu Comisia centrala de aparare impotriva inundatiilor de pe
langa Ministerul Apelor si Protectiei Mediului pentru verificarea starii
tehnice a lucrarilor cu rol de aparare si realizarea lucrarilor de reparatii
necesare.
24. Participa la actiunile Conventiei hidrotehnice incheiate de Romania cu
Ungaria si Iugoslavia privind problemele de aparare impotriva inundatiilor si
problemele legate de apele de frontiera.
25. Coordoneaza activitatea de obtinere a autorizatiilor de gospodarire a
apelor si a autorizatiilor de mediu.
26. Raspunde de intocmirea cadastrului lucrarilor de imbunatatiri funciare.
27. Participa la negocierile privind prestatiile efectuate de sucursale
tarilor vecine in domeniul apelor si al apararii impotriva inundatiilor.
28. Intocmeste operativa cu precipitatiile cazute in sistemele de
imbunatatiri funciare si cu rezerva de apa din sol.
29. Urmareste elaborarea bilantului de mediu in procesul de privatizare,
conform Ordinului ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului nr.
184/1997 si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea
societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile
ulterioare.
30. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
Atributiile Directiei de strategii si relatii internationale
1. Analizeaza documentatiile tehnico-economice elaborate pentru obiectivele
de investitii din amenajarile de imbunatatiri funciare.
2. Coordoneaza activitatea Consiliului tehnico-economic al Societatii
Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., intocmeste referatele de
avizare a documentatiilor tehnico-economice si le supune spre aprobare
directorului general, presedinte al Consiliului tehnico-economic, urmareste
avizarea acestora la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si la
Ministerul Finantelor Publice.
3. Urmareste elaborarea proiectelor tehnice, a caietelor de sarcini, a
detaliilor de executie, precum si reactualizarea de catre sucursale a devizelor
generale la lucrarile in curs de executie, in conformitate cu legislatia in
vigoare.
4. Urmareste stadiul realizarii fizice a capacitatilor din programul de
investitii aprobat si, de asemenea, asigura reprezentarea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. in cadrul comisiilor de receptie a
obiectivelor de investitii.
5. Elaboreaza tarifele de prestatii pentru pomparea apei de irigatii si
pentru alte activitati cu aplicabilitate generala, pe care le supune aprobarii
Consiliului de administratie al Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A.
6. Elaboreaza contracte-tip in conformitate cu legislatia in vigoare pentru
diversele activitati specifice sectorului de imbunatatiri funciare. Verifica si
aproba contractele incheiate de Societatea Nationala "Imbunatatiri
Funciare" - S.A. pentru lucrari de investitii din programul anual si
pentru lucrari cu tertii finantate din planul tehnic.
7. Coordoneaza actiunile de cooperare tehnico-stiintifica interna si
internationala, colaborand cu directiile de specialitate din cadrul
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, Ministerului Finantelor
Publice, Ministerului Integrarii Europene, cu Reprezentanta din Romania a
Bancii Mondiale, in limita competentelor acordate de conducerea Societatii
Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
8. Coordoneaza si urmareste derularea contractelor cu finantare externa,
asigura asistenta tehnica necesara si furnizeaza date altor compartimente
functionale interesate din cadrul Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A.
9. Elibereaza avize in conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii si
alimentatiei nr. 30/1998 pentru aprobarea Metodologiei de atestare a
persoanelor juridice care au capacitatea de a desfasura activitati de
imbunatatiri funciare, in scopul participarii acestora la licitatiile pentru
adjudecarea studiilor de teren, a proiectarii si executarii lucrarilor de
imbunatatiri funciare de utilitate publica din domeniul agricol, organizate
potrivit legii.
10. Coordoneaza, verifica si aproba procedurile de adjudecare a lucrarilor
de proiectare, constructii-montaj si reparatii in domeniul imbunatatirilor
funciare si al achizitiilor de bunuri, organizate de sucursale, cu respectarea
legislatiei in vigoare.
11. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
Atributiile Directiei financiar-contabile, informatica, administrativ
1. Urmareste respectarea prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991,
republicata, privind organizarea contabilitatii patrimoniului.
2. Asigura colaborarea cu celelalte compartimente ale Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. in vederea elaborarii bugetului de
venituri si cheltuieli anual.
3. Exercita controlul financiar preventiv la nivelul centralei Societatii
Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si urmareste sarcinile ce
decurg din decizia de organizare a acestuia.
4. Urmareste asigurarea disponibilitatilor financiare necesare desfasurarii
activitatii Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
5. Analizeaza rezultatele economico-financiare ale Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A., urmarind incadrarea in indicatorii
aprobati prin bugetul de venituri si cheltuieli.
6. Asigura integritatea patrimoniului Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. prin organizarea efectuarii
inventarierii periodice a acestuia la sucursale si urmareste inregistrarea in
contabilitate a plusurilor si minusurilor de inventar.
7. Intocmeste decontul centralizat privind acordarea si justificarea
subventiilor bugetare, cu respectarea normelor metodologice aprobate.
8. Asigura relatia cu Banca Agricola - S.A. - Sucursala municipiului
Bucuresti si cu Banca Comerciala Romana - S.A. privind derularea operatiunilor
prin conturile deschise la acestea.
9. Asigura relatia cu Directia generala a finantelor publice a municipiului
Bucuresti privind T.V.A., impozite, taxe, datorii catre bugetul de stat si
furnizarea informatiilor solicitate de organele de control.
10. Urmareste permanent respectarea prevederilor legale pe linie
financiar-contabila si a tuturor modificarilor si completarilor aparute.
11. Urmareste desfasurarea activitatii tuturor compartimentelor aflate in
subordinea sa.
12. Propune programe de indrumare si control al personalului din subordine,
la sucursalele Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
13. Urmareste rezolvarea problemelor de serviciu ale personalului din
subordine.
14. Coordoneaza, indruma si dispune masuri pentru imbunatatirea calitatii
in activitatea de aprovizionare tehnico-materiala din structura organizatorica
a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
15. Asigura proiectarea si programarea sistemului informatic al Societatii
Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
16. Implementeaza sistemul informatic in teritoriu, avand in vedere
realizarea prin teletransmisie a informarilor operative si curente.
17. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A.
Atributiile Compartimentului managementul resurselor umane
1. Propune spre aprobare consiliului de administratie si adunarii generale
a actionarilor structuri organizatorice si norme de personal prin dimensionare,
organizare si gradare a activitatii centralei si a sucursalelor.
2. Urmareste desfasurarea activitatii de personal si salarizare din cadrul
centralei si al sucursalelor.
3. Urmareste respectarea drepturilor si obligatiilor salariatilor centralei
si sucursalelor, stipulate in contractul colectiv de munca negociat.
4. Analizeaza si propune materiale pentru negocierea contractului colectiv
de munca.
5. Intocmeste, inregistreaza si difuzeaza celor in drept deciziile
Compartimentului managementul resurselor umane.
6. Gestioneaza deciziile celorlalte compartimente functionale ale centralei
Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
7. Intocmeste, inregistreaza si difuzeaza contractele individuale de munca
ale salariatilor centralei si ale conducerii sucursalelor, negociate cu
conducerea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.,
conform structurii organizatorice aprobate si in conformitate cu drepturile
stabilite in contractul colectiv de munca in vigoare.
8. Transmite la centrala si la sucursale dispozitii de conformare aprobate
de conducerea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si
urmareste realizarea acestora.
9. Propune programe de indrumare si control al activitatii Compartimentului
managementul resurselor umane din sucursale.
10. Urmareste evidenta concediilor de odihna ale salariatilor centralei si
ale conducerii sucursalelor.
11. Tine evidenta carnetelor de munca, urmarind inscrierea conform
documentelor prezentate, cu modificarile intervenite pe parcursul derularii
contractului individual de munca, a datelor (angajari, transferari, promovari,
trimitere in somaj etc.), in conformitate cu legislatia in vigoare.
12. Controleaza si verifica in teren corectitudinea respectarii sarcinilor
Compartimentului managementul resurselor umane la nivel de sucursale.
13. Analizeaza necesitatea si oportunitatea calificarii, perfectionarii sau
specializarii profesionale a salariatilor Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
14. Urmareste si centralizeaza lunar si cumulat incadrarea in fondul de
salarii al personalului centralei si al sucursalelor, prevazut in bugetul de
venituri si cheltuieli aprobat.
15. Urmareste si centralizeaza date privind numarul de personal al
centralei si al sucursalelor, lunar si cumulat, pentru subventii si alte
activitati.
16. Intocmeste situatiile lunare privind numarul mediu de personal, fondul
de salarii, salariul mediu realizat pe societate si productivitatea muncii,
elaborate in colaborare cu Directia financiar-contabila, informatica,
administrativ, situatii solicitate de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor si de Ministerul Finantelor Publice.
17. Intocmeste, gestioneaza si transmite rapoarte statistice lunare,
trimestriale, anuale.
18. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
Atributiile Compartimentului juridic
1. Reprezinta si apara interesele Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A. in fata instantelor judecatoresti, organelor de arbitrare
si a altor organe de justitie, organelor de urmarire penala si a notariatelor
de stat, precum si in raporturile cu persoanele juridice si cu persoanele
fizice, pe baza delegatiei de autoritate date de conducere.
2. Analizeaza periodic modul de respectare a dispozitiilor legale cu
privire la apararea proprietatii Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A. si a intereselor legitime ale personalului acesteia,
stabilind cauzele care genereaza savarsirea de infractiuni si litigii, si
semnaleaza conducerii abaterile constatate, propunand masurile corespunzatoare.
3. Asigura actiunile necesare pentru realizarea creantelor prin obtinerea
titlurilor executorii si sprijina executarea acestora.
4. Avizeaza asupra legalitatii contractelor economice, contractelor de
munca, deciziilor de sanctionare, deciziilor de imputare, deciziilor de
imputernicire sau de delegare de competente, a deciziilor de numire si
eliberare din functie, precum si a oricaror masuri care sunt de natura sa
angajeze raspunderea patrimoniala a Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A.
5. Intocmeste sau avizeaza proiectele de acte normative, regulamente,
instructiuni, precum si orice acte similare care sunt legate de atributiile si
activitatea Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. si
face propuneri pentru modificarea sau retragerea celor care nu mai sunt in
concordanta cu legea.
6. Initiaza sau participa la actiuni de popularizare a legilor si de
prevenire a incalcarii dispozitiilor legale.
7. Indruma si controleaza activitatea juridica din cadrul sucursalelor
teritoriale ale Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
si organizeaza consfatuiri cu juristii acestora in legatura cu atributiile ce
le revin pentru aplicarea unitara a prevederilor legale.
8. Avizeaza incadrarea juristilor la sucursalele judetene ale Societatii
Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., asigurand participarea de
specialitate in comisia de examinare.
9. Informeaza conducerea Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A. asupra interpretarii si aplicarii unor acte normative.
10. Prezinta informari periodice in fata conducerii Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. asupra situatiei juridice a acesteia,
evidentiind cauzele unor disfunctii si propunand masuri de eliminare a
deficientelor, conform temeiului legal.
11. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
Atributiile Biroului de audit intern
1. Efectueaza inspectii si analize ale sistemului propriu de control
intern, in scopul propunerii de masuri care sa conduca la asigurarea
indeplinirii obiectivelor Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A.
2. Realizarea planului de activitate de audit intern se efectueaza prin
cooptarea si a revizorilor contabili existenti in sucursalele Societatii
Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., a caror activitate este
coordonata de Biroul de audit intern.
3. Constatarile rezultate in urma verificarilor efectuate sunt inscrise in
rapoartele de audit intern prezentate directorului general pentru aprobarea
masurilor propuse.
4. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
Atributiile Biroului corpului de control
Verifica in teritoriu sesizarile adresate Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor, care sunt repartizate spre rezolvare Societatii
Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A., precum si sesizarile din
teritoriu adresate directorului general, propunand masuri de rezolvare si de
penalizare a celor vinovati.
Efectueaza actiuni periodice de verificare si control la nivelul
sucursalelor, care au in vedere urmatoarele:
1. respectarea prevederilor legale privind intocmirea planului tehnic;
2. corespondenta cantitatilor raportate in situatiile de lucrari lunare cu
cele realizate in teren;
3. incadrarea in norme a consumurilor realizate la principalele materiale,
carburanti, lubrifianti;
4. corectitudinea incadrarii personalului;
5. respectarea legislatiei in vigoare la achizitia de materiale si piese.
Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
Atributiile Compartimentului protectia muncii si PSI
1. Indruma, coordoneaza si controleaza activitatea de protectie a muncii,
siguranta circulatiei, de prevenire si stingere a incendiilor, din toate
sucursalele Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A.,
pentru asigurarea celor mai bune conditii de munca, prevenirea accidentelor de
munca, imbolnavirilor profesionale si a pagubelor materiale.
2. Propune spre aprobare conducerii Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A. normativele pentru acordarea echipamentului de protectie
si de lucru si controleaza modul in care se acorda si se foloseste acest
echipament in procesul de productie la sucursalele Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
3. Controleaza modul in care se organizeaza si se efectueaza instructajele
de protectie a muncii, siguranta circulatiei si prevenirea si stingerea
incendiilor si daca au fost insusite cunostintele necesare.
4. Controleaza aplicarea normelor de protectie a muncii, siguranta
circulatiei, prevenirea si stingerea incendiilor.
5. Controleaza, din punct de vedere al protectiei muncii, respectarea
dispozitiilor legale referitoare la timpul de lucru si timpul de odihna, munca
suplimentara si de noapte, conditiile de munca grele sau vatamatoare sanatatii.
6. Cerceteaza, sub aspectul cauzelor si raspunderilor, accidentele de munca
colective, mortale, cele care au produs invaliditate, accidentele tehnice,
accidentele de circulatie, precum si cauzele incendiilor si pagubele produse de
acestea.
7. Controleaza inregistrarea, evidenta si raportarea accidentelor de munca
si a incendiilor si modul cum au fost cercetate de persoanele in drept din
cadrul sucursalelor Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" -
S.A.
8. Studiaza cauzele accidentelor de munca in vederea generalizarii celor
mai bune metode de prevenire a acestora.
9. Controleaza nominalizarea si utilizarea fondurilor destinate activitatii
de protectie a muncii, siguranta circulatiei si de prevenire si stingere a
incendiilor.
10. Coordoneaza si controleaza modul in care se desfasoara activitatea de
propaganda.
11. Organizeaza instruiri anuale cu coordonatorii activitatii de
specialitate din cadrul sucursalelor Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" - S.A.
12. Dispune masuri pentru inlaturarea deficientelor constatate, stabilind
termene de executie si de comunicare pentru realizarea lor.
13. Dispune masuri pentru limitarea temporara a activitatii in locurile de
munca in care situatia din punct de vedere al protectiei muncii si al
prevenirii si stingerii incendiilor prezinta pericol iminent de producere a
unor accidente.
14. Dispune oprirea din circulatie pe drumurile publice a autovehiculelor
apartinand Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. care
nu indeplinesc normele legale.
15. Dispune oprirea din lucru a utilajelor apartinand Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. care nu sunt dotate cu accesorii care
sa previna producerea unor accidente.
16. Dispune aplicarea de sanctiuni disciplinare celor care se fac vinovati
de nerespectarea atributiilor privind protectia muncii, siguranta circulatiei,
prevenirea si stingerea incendiilor.
17. Tine evidenta evenimentelor produse in cadrul sucursalelor.
18. Supravegheaza respectarea normelor de protectie a muncii, siguranta
circulatiei si PSI de catre salariatii centralei Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. si face instructajul acestora.
19. Prezinta periodic in fata conducerii Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A. informari asupra situatiei
sucursalelor.
20. Executa orice alte sarcini trasate de conducerea Societatii Nationale
"Imbunatatiri Funciare" - S.A.
*
* *
Fiecare compartiment functional din structura organizatorica a unitatii
centrale a Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" - S.A. isi
gaseste corespondentul in cadrul structurii organizatorice a sucursalei
judetene.
Sucursalele judetene sunt unitati fara personalitate juridica, functioneaza
pe baza de gestiune economico-financiara si intocmesc evidenta contabila la
nivel de balanta de verificare.
In exercitarea atributiilor sucursalelor, in vederea derularii in bune
conditii a lucrarilor de intretinere, reparatii si exploatare, conducerile
sucursalelor primesc delegare de competenta din partea directorului general.
Structura organizatorica a Societatii Nationale "Imbunatatiri
Funciare" S.A. se modifica prin hotarare a adunarii generale a
actionarilor, la propunerea consiliului de administratie.