Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 396 din 22 august 2002

pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea organismelor care realizeaza evaluarea conformitatii ascensoarelor

ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 685 din 17 septembrie 2002


SmartCity3


    Ministrul industriei si resurselor,
    in conformitate cu prevederile art. 23 din Normele metodologice privind desemnarea si notificarea nationala a laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 487/2002,
    in conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) si (2) si ale art. 20 din Hotararea Guvernului nr. 225/2002 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a ascensoarelor,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind desemnarea organismelor care realizeaza evaluarea conformitatii ascensoarelor, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    (1) Se infiinteaza Comisia de desemnare a organismelor care realizeaza evaluarea conformitatii ascensoarelor, denumita in continuare Comisia de desemnare.
    (2) Comisia de desemnare functioneaza in cadrul Directiei generale produse industriale si isi desfasoara activitatea conform propriului regulament de organizare si functionare.
    (3) Regulamentul de organizare si functionare si componenta Comisiei de desemnare se stabilesc in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin si se aproba prin ordin al ministrului industriei si resurselor.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  Ministrul industriei si resurselor,
                           Dan Ioan Popescu

    ANEXA 1

                          NORME METODOLOGICE
privind desemnarea organismelor care realizeaza evaluarea conformitatii ascensoarelor

    A. Dispozitii generale

    1. Prezentele norme metodologice stabilesc procedura privind desemnarea organismelor care realizeaza evaluarea conformitatii ascensoarelor, denumite in continuare organisme, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 225/2002 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a ascensoarelor.
    2. Poate fi desemnat drept organism care realizeaza evaluarea conformitatii orice persoana juridica sau entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul in Romania, inregistrata la camera de comert si industrie/oficiul registrului comertului, care dovedeste ca poate realiza sarcini specifice in legatura cu evaluarea conformitatii ascensoarelor si care respecta criteriile aplicabile organismelor notificate, prevazute in anexa nr. 14 la Hotararea Guvernului nr. 225/2002, precum si cerintele prevazute in prezentele norme metodologice.
    3. Organismele desemnate conform prevederilor prezentelor norme metodologice indeplinesc sarcinile care fac obiectul desemnarii atat pentru operatori economici romani, cat si straini si presteaza serviciile pentru care au fost desemnate atat pe teritoriul Romaniei, cat si in afara acestuia, dupa caz.

    B. Documentele solicitate organismelor pentru evaluare in vederea desemnarii

    4. Solicitarea pentru desemnare se completeaza de catre organism si se transmite la Ministerul Industriei si Resurselor - Comisia de desemnare, conform modelului redat in anexa la prezentele norme metodologice, si trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente:
    a) certificatul de inmatriculare la camera de comert si industrie/oficiul registrului comertului sau orice act juridic echivalent privind infiintarea, in copie;
    b) certificatul de acreditare ca organism de evaluare a conformitatii, emis de organismul national de acreditare;
    c) asigurarea de raspundere civila, in copie, pentru cazul in care raspunderea nu revine statului prin lege, insotita de o adresa emisa de societatea de asigurare, prin care sa se certifice ca polita de asigurare acopera despagubirile care pot fi solicitate in urma activitatii pentru care se solicita desemnarea;
    d) scurta prezentare a activitatii organismului, din care sa rezulte experienta si abilitatile acestuia in domeniul evaluarii ascensoarelor si a componentelor de securitate destinate acestora, cu indicarea codului si clasei CAEN din care aceste produse fac parte, inclusiv organigrama organismului;
    e) o scurta prezentare a activitatii organismului, din care sa reiasa:
    - cunoasterea tipurilor de produse care fac parte din domeniul de aplicare conform art. 1 din Hotararea Guvernului nr. 225/2002;
    - cunoasterea potentialilor clienti pentru certificare, in special a montatorilor de ascensoare asa cum sunt definiti la art. 2 alin. (1) lit. b) din Hotararea Guvernului nr. 225/2002 si a producatorilor care au in gama de fabricatie si in fabricatia curenta componente de securitate destinate ascensoarelor, care fac parte din domeniul de aplicare conform art. 1 din Hotararea Guvernului nr. 225/2002;
    - cunoasterea standardelor romane care adopta standardele europene armonizate ale caror prevederi se refera la ascensoare, aprobate prin Ordinul ministrului industriei si resurselor nr. 409/2001, si a tuturor completarilor la acest ordin;
    f) prezentarea schemei/schemelor de evaluare care se aplica de catre organism in calitate de organism desemnat, in functie de produs, cu indicarea procedurilor pe care are capabilitate sa le efectueze; schema/schemele trebuie sa faca referire la cerintele si procedura pentru evaluarea conformitatii utilizata;
    g) o declaratie scrisa prin care solicitantul este de acord ca organismul national de acreditare sa puna la dispozitie autoritatii competente, la cerere, documente si informatii in legatura cu acreditarea sa;
    h) raportul intocmit de catre organismul national de acreditare referitor la acordul privind procedura de evaluare a conformitatii, documentata si aplicata de catre solicitant, si sistemul de management al calitatii conform prevederilor art. 9 din Hotararea Guvernului nr. 225/2002;
    i) documentele incheiate pentru subcontractarea activitatilor in legatura cu sarcinile pentru care solicita desemnarea, in copie, daca este cazul;
    j) ultimele actualizari la reglementarile care au fost emise in aplicarea Hotararii Guvernului nr. 225/2002.

    C. Evaluarea solicitarii, acordarea, limitarea, suspendarea sau retragerea desemnarii

    5. Comisia de desemnare evalueaza solicitarea privind desemnarea in urma examinarii documentelor prevazute la pct. 4 si a verificarii respectarii:
    a) criteriilor pentru evaluarea organismelor, prevazute in anexa nr. 14 la Hotararea Guvernului nr. 225/2002;
    b) prevederilor art. 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor;
    c) cerintelor privind competenta tehnica si capabilitatea organismului de a evalua conformitatea ascensoarelor si componentelor de securitate cu cerintele esentiale prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 225/2002;
    d) sarcinilor in legatura cu procedura/procedurile de evaluare a conformitatii, prevazute in anexele nr. 4 - 12 la Hotararea Guvernului nr. 225/2002, pentru care organismul solicita desemnarea;
    e) valorii minime a asigurarii de raspundere civila conform pct. 4 lit. c);
    f) oricaror alte cerinte aplicabile organismelor, conform prezentelor norme metodologice.
    6. In masura in care este necesar pentru luarea deciziei privind desemnarea si notificarea organismului, Comisia de desemnare poate intreprinde orice alte masuri pentru informarea sa completa si corecta.
    In vederea luarii deciziei Comisia de desemnare poate realiza si o evaluare a solicitantului la sediul acestuia. Toate cheltuielile ocazionate de deplasarea Comisiei de desemnare la sediul solicitantului (transport, cazare, diurna) se suporta de catre solicitant.
    7.1. Comisia de desemnare va elibera un certificat de recunoastere organismului solicitant care a dovedit conformitatea cu cerintele prezentelor norme metodologice, stabilind scopul si sarcinile pentru care va fi desemnat, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii de desemnare. Modelul certificatului de recunoastere este prevazut in anexa nr. 2 la Normele metodologice privind desemnarea si notificarea nationala a laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 487/2002.
    7.2. In situatia in care organismul nu dovedeste conformitatea cu cerintele prevazute in prezentele norme metodologice, Comisia de desemnare, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii de desemnare, comunica organismului respingerea motivata a desemnarii.
    7.3. Rezultatul evaluarii realizate de Comisia de desemnare si decizia acesteia se consemneaza intr-un proces-verbal intocmit si pastrat conform Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei de desemnare.
    7.4. Comisia de desemnare solicita, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 487/2002, inscrierea organismului prevazut la pct. 7.1 in Registrul organismelor notificate.
    8.1. Lista cuprinzand organismele notificate va fi aprobata prin ordin al ministrului industriei si resurselor si va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    8.2. Ordinul prevazut la pct. 8.1 contine pentru fiecare organism notificat informatii privind denumirea completa, sediul, produsele sau grupele de produse care se supun evaluarii, asociate claselor CAEN, procedura/procedurile de evaluare a conformitatii produselor respective pentru care este notificat, precum si numarul de identificare din Registrul organismelor notificate.
    8.3. In cazuri motivate desemnarea si notificarea pot fi acordate pentru o perioada limitata; in aceasta situatie Comisia de desemnare va decide ulterior cu privire la prelungirea, limitarea sau retragerea desemnarii si notificarii.
    8.4. In termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a ordinului prevazut la pct. 8.1 Comisia de desemnare solicita organismului desemnat stabilirea, impreuna cu organismul national de acreditare, a programului de supraveghere; organismul desemnat va transmite in copie programul de supraveghere astfel convenit Comisiei de desemnare, in termen de 20 de zile lucratoare de la data la care organismul a primit cererea.
    9.1. Comisia de desemnare poate limita, suspenda sau retrage desemnarea unui organism in cazul nerespectarii cerintelor care au stat la baza desemnarii sau in situatia in care organismul solicita acest lucru.
    9.2. Solicitarea organismului privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnarii trebuie inaintata Comisiei de desemnare cu minimum 3 luni inainte de incetarea activitatii organismului in cauza.
    9.3. In situatia prevazuta la pct. 9.1 organismul trebuie sa asigure predarea intr-un mod corespunzator a documentelor si inregistrarilor in legatura cu evaluarile realizate sau in curs de realizare din perioada in care a fost desemnat, cu acceptul clientului, catre Comisia de desemnare sau catre un alt organism desemnat din domeniu, stabilit de Comisia de desemnare.
    9.4. Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnarii determina actualizarea ordinului ministrului industriei si resurselor prevazut la pct. 8.1.
    9.5. Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnarii unui organism nu afecteaza valabilitatea certificatelor de conformitate emise de catre acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnarii organismului.
    10. Organismele pot contesta la instanta judecatoreasca competenta decizia privind retragerea desemnarii, in conformitate cu legislatia in vigoare.

    D. Supravegherea organismelor desemnate

    11.1. Organismele desemnate trebuie sa indeplineasca in mod permanent cerintele si conditiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea.
    11.2. Organismele desemnate trebuie sa faca cunoscute Comisiei de desemnare si organismului national de acreditare orice intentie de modificare a documentelor prevazute la pct. 4, precum si orice alta masura ce se doreste a fi implementata si care ar putea afecta indeplinirea cerintelor si respectarea conditiilor in legatura cu desemnarea, cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de punerea in aplicare a modificarii. Organismele desemnate vor comunica totodata si data pentru punerea in aplicare a modificarii.
    11.3. Organismele desemnate vor transmite Comisiei de desemnare raportul organismului national de acreditare referitor la impactul modificarilor, daca acestea afecteaza conditiile prevazute la pct. 11.1. In situatia in care modificarile privesc certificatul de inmatriculare la camera de comert si industrie/oficiul registrului comertului, organismul desemnat va transmite Comisiei de desemnare si copia documentului actualizat.
    12.1. Supravegherea organismelor desemnate se realizeaza de catre organismul national de acreditare in conformitate cu procedura de supraveghere prevazuta la pct. 8.4.
    12.2. In termen de 10 zile lucratoare de la data incheierii auditului de supraveghere organismul desemnat va informa Comisia de desemnare cu privire la rezultatul auditului de supraveghere, prin transmiterea raportului complet de audit incheiat de catre echipa de evaluare a organismului national de acreditare.
    12.3. Organismele desemnate vor informa Comisia de desemnare cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditarii si/sau reinnoirea acesteia.
    13.1. In caz de existenta a oricarui dubiu privind respectarea cerintelor care au stat la baza desemnarii, organismul desemnat va transmite, la solicitarea Comisiei de desemnare, toate informatiile necesare pentru clarificarea situatiei aparute. Daca este cazul, la solicitarea Comisiei de desemnare organismul national de acreditare va realiza un audit de supraveghere neplanificat la organismul desemnat in cauza. Totodata Comisia de desemnare poate intreprinde orice alte masuri necesare clarificarii dubiilor existente.
    13.2. Organismul national de acreditare va transmite Comisiei de desemnare raportul si concluziile referitoare la auditul de supraveghere prevazut la pct. 13.1, in termen de doua zile lucratoare de la finalizarea acestuia.
    14.1. In situatia in care in cadrul procesului de evaluare sau supraveghere se constata neconformitati fata de cerintele prezentelor norme metodologice, Comisia de desemnare impreuna cu organismul national de acreditare si organismul desemnat in cauza vor stabili masurile necesare si programul pentru eliminarea neconformitatilor.
    14.2. In functie de natura neconformitatilor, Comisia de desemnare poate decide ca pe o perioada determinata pana la eliminarea neconformitatilor activitatea organismului in domeniul in care este desemnat sa fie limitata sau suspendata.
    15. Organismele desemnate trebuie sa permita neconditionat accesul reprezentantilor Comisiei de desemnare la documente, precum si participarea la activitatile care privesc incercarile si/sau evaluarile ce se realizeaza de catre acestea in legatura cu obiectul desemnarii si supravegherii, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
    16. Organismele desemnate vor transmite Comisiei de desemnare in fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitatile de certificare efectuate in anul calendaristic anterior. Raportul anual va contine in principal informatii privind:
    a) documentele emise, refuzate sau retrase, conform sarcinilor atribuite organismului ca urmare a desemnarii;
    b) reclamatiile si apelurile inregistrate impotriva deciziilor organismului desemnat, inclusiv informatii privind negocierile si rezultatele in legatura cu acestea;
    c) experienta acumulata in urma realizarii sarcinilor ce i-au revenit organismului ca urmare a desemnarii si propuneri de perfectionare a activitatii;
    d) activitatile subcontractate, subcontractantii si experienta dobandita ca urmare a subcontractarii activitatilor pentru realizarea sarcinilor ce i-au revenit organismului ca urmare a desemnarii;
    e) dificultatile intampinate in realizarea sarcinilor ce i-au revenit organismului ca urmare a desemnarii si masurile pe care le-a luat pentru eliminarea acestora sau pe care urmeaza sa le ia in acest scop;
    f) modul de participare a organismului la activitatile de standardizare din domeniul in care a fost desemnat.
    17. Anexa face parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice
    (model)

    Organismul .................................................................
                 (denumire completa, adresa, telefon/fax, e-mail, cod unic de
                    inregistrare, numar de ordine in registrul comertului)

                                                      Nr. ..../data ........*1)

                              CERERE DE DESEMNARE

    Organismul*2) .........................................., avand sediul in*3) ..............................................................................., reprezentat prin director/presedinte*4) ......................................., in aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea si notificarea nationala a laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 487/2002, si ale art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 225/2002 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a ascensoarelor, solicita Ministerului Industriei si Resurselor - Comisia de desemnare a organismelor care realizeaza evaluarea conformitatii ascensoarelor sa fie evaluat in vederea desemnarii in scopul de a realiza evaluarea conformitatii pentru grupa de produse*5) .............................. prin*6) ..............................
    Anexam la prezenta urmatoarele documente*7): ...............................
................................................................................
................................................................................
................................................................................

                     Directorul/Presedintele organismului,*8)
                         ...............................

------------
    *1) Numarul/data de inregistrare la Comisia de desemnare.
    *2) Denumirea completa a organismului.
    *3) Adresa completa, codul postal.
    *4) Numele si prenumele.
    *5) Denumirea si codul grupei de produse ce face obiectul evaluarii, asociate activitatilor CAEN.
    *6) Denumirea procedurilor de evaluare a conformitatii produselor ce fac obiectul evaluarii.
    *7) Documentele solicitate conform prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea si notificarea nationala a laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 487/2002.
    *8) Numele, prenumele, semnatura directorului/presedintelui si stampila organismului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 396/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 396 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu