ORDIN Nr. 419
din 30 martie 2010
pentru modificarea si
completarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a înnoirii
Parcului national de tractoare si masini agricole autopropulsate, aprobat prin
Ordinul ministrului mediului si padurilor nr. 2/2010
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 258 din 21 aprilie 2010
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 15.747 din 17
martie 2010 al Direcţiei implementare programe din cadrul
Administraţiei Fondului pentru Mediu,
în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Mediului şi Pădurilor,
ministrul mediului şi pădurilor emite prezentul ordin.
Art. I. - Ghidul de
finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de
tractoare şi maşini agricole autopropulsate, aprobat prin Ordinul
ministrului mediului şi pădurilor nr. 2/2010, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 31 din 15 ianuarie 2010, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2, litera b) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
,,b) colector- operator economic autorizat
să desfăşoare activităţi de colectare a vehiculelor
scoase din uz, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 2.406/2004
privind gestionarea vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu
modificările şi completările uiterioare;".
2. La articolul 2, după litera g) se introduce
o nouă literă, litera g1), cu următorul cuprins:
,,g1) proprietar aprobat-
proprietarul, persoană juridică, al cărui dosar de înscriere în
program a fost aprobat de Autoritate;".
3. La articolul 2, după litera k) se introduce
o nouă literă, litera k1), cu următorul cuprins:
,,k1) sesiune de înscriere - perioadă
de timp determinată, în interiorul căreia proprietarul, persoană
juridică, poate depune la Autoritate dosarul de înscriere în
program;".
4. La articolul 6, alineatul (3) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„(3) Proprietarul poate beneficia de mai multe prime de
casare, prin achiziţionarea mai multor tractoare şi/sau maşini
agricole autopropulsate noi, în schimbul predării spre casare a unui
număr echivalent de tractoare şi/sau maşini agricole
autopropulsate uzate aflate în proprietatea sa."
5. La articolul 7, litera a) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
,,a) s-a înscris la un producător validat în
vederea achiziţionării unui tractor nou sau a unei maşini
agricole autopropulsate noi, obţinând o notă de înscriere; în cazul
proprietarului persoană juridică, înscrierea la producătorul
validat se face după aprobarea dosarului de înscriere de către
Autoritate;".
6. La articolul 9 alineatul (2), litera e) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,e) operator economic."
7. La articolul 9 alineatul (3), după litera a)
se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul
cuprins:
,,a1) este înfiinţat/are activitate,
după caz, de cel puţin un an la data depunerii dosarului de
înscriere;".
8. La articolul 11, alineatele (3) şi (5) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(3) Plicul care conţine dosarul de validare poate
fi transmis şi prin serviciul poştal sau de curierat, sub
condiţia ca data de expediere, evidenţiată de respectivul
serviciu, să nu depăşească data-limită aferentă
sesiunii de validare.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(5) Autoritatea nu răspunde pentru situaţia
în care plicul transmis prin serviciul poştal sau de curierat este recepţionat
după 5 zile lucrătoare de la data-limită aferentă sesiunii
de validare, chiar dacă data de expediere evidenţiată pe plic nu
depăşeşte data-limită de depunere; în acest caz, dosarul de
validare nu mai constituie obiectul analizei şi evaluării."
9. La articolul 11 alineatul (8), litera I) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,l) situaţia financiară anuală la
încheierea ultimului exerciţiu financiar, însoţită, după
caz, de raportul administratorilor şi raportul comisiei de cenzori sau
raportul de audit, precum şi de ultima balanţă de verificare
lunară, în copii; la situaţia financiară anuală se
anexează copia confirmării depunerii acesteia la oficiul registrului
comerţului de pe lângă tribunalul judeţean sau al municipiului
Bucureşti, după caz;".
10. Articolul 13 se modificaşi va avea
următorul cuprins:
„ARTICOLUL 13
Suma aprobată producătorului validat
(1) Un producător nu poate solicita prin cererea
de finanţare depusă mai mult decât suma prevăzută pentru
desfăşurarea programului, în caz contrar solicitarea fiind nulă.
(2) Solicitările cumulate ale tuturor
producătorilor nu trebuie să depăşească suma
prevăzută pentru derularea programului, în caz contrar urmând a se
aplica prevederile alin. (3).
(3) In condiţiile în care suma totală
solicitată de producătorii validaţi depăşeşte
suma prevăzută pentru derularea programului, Autoritatea
procedează la distribuirea acesteia între producătorii validaţi,
prin aplicarea unui coeficient de proporţionalitate obţinut din
raportul dintre suma prevăzută pentru derularea programului şi
suma totală solicitată.
(4) Suma rezultată în urma aplicării
criteriilor prevăzute la alin. (1)-(3) reprezintă suma aprobată
de Autoritate şi care urmează să fie contractată cu
producătorul validat."
11. La articolul 14, alineatele (2), (5) şi (6)
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) Contractul se întocmeşte în două
exemplare, ambele având aceeaşi valoare juridică, câte un exemplar
pentru fiecare parte semnatară.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(5) Se consideră renunţare la finanţarea
aprobată neprezentarea producătorului validat pentru perfectarea
contractului şi/sau neprezentarea documentelor solicitate într-un termen
de maximum 10 zile de la data comunicată de Autoritate.
(6) In situaţia în care producătorul validat
nu utilizează până la data de 25 iulie a fiecărui an de derulare
a programului cel puţin 80% din suma contractată, contractul de
finanţare nerambursabilă încetează de drept, Autoritatea
procedând la redistribuirea sumei rămase neutilizată."
12. La articolul 14, după alineatul (6) se
introduc şapte noi alineate, alineatele (7)-(13), cu următorul
cuprins:
„(7) Redistribuirea sumei rămase neutilizată
se face prin act adiţional la contractul de finanţare
nerambursabilă, pe baza cererii de suplimentare a finanţării
depuse de producătorul validat care a utilizat, până la data de 25
iulie, cel puţin 80% din suma contractată. Cererea de suplimentare a
finanţării se depune la sediul Autorităţii până la
data de 28 iulie inclusiv.
(8) Redistribuirea sumei rămase neutilizată
în condiţiile alin. (6) se face de către Autoritate prin aplicarea
criteriilor prevăzute la art. 13 alin. (1)-(3).
(9) Lista producătorilor validaţi, cuprinzând
şi sumele contractate de către aceştia, inclusiv în urma
suplimentării finanţării, se publică/se actualizează
pe pagina de internet a Autorităţii, în termen de cel mult 3 zile
lucrătoare de la data:
a) perfectării contractului de finanţare
nerambursabilă;
b) încheierii actului adiţional privind
suplimentarea finanţării.
(10) Neprezentarea producătorului validat pentru
încheierea actului adiţional privind suplimentarea finanţării,
în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data comunicată de
Autoritate, atrage anularea suplimentării finanţării.
(11) Suma anulată potrivit art. 10 rămâne la
dispoziţia Autorităţii, care poate dispune, cu aplicarea
criteriilor prevăzute la art. 13 alin. (1)-(3), o nouă suplimentare a
finanţării către producătorul validat care depune cerere în
acest sens până la data stabilită şi comunicată de
Autoritate.
(12) In situaţia prevăzută la alin.
(11), Autoritatea încheie cu producătorul validat un nou act
adiţional şi actualizează, pe pagina de internet proprie, lista
producătorilor validaţi şi sumele contractate cu aceştia,
inclusiv în urma suplimentării finanţării.
(13) Producătorul validat căruia îi este
incident alin. (10) nu poate beneficia de suplimentarea finanţării în
condiţiile alin. (11)."
13. La articolul 20, alineatele (1)-(16) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„ARTICOLUL 20
Inscrierea în program
(1) Sesiunea de înscriere se consideră
deschisă după publicarea pe pagina de internet a
Autorităţii a listei producătorilor validaţi cu sumele
contractate de către aceştia. Ultima zi a sesiunii de înscriere nu
poate depăşi data de 25 august a fiecărui an în care se
desfăşoară programul.
(2) In cadrul sesiunii de înscriere, proprietarul
depune la Autoritate dosarul de înscriere, care trebuie să cuprindă
următoarele documente având caracter general:
a) cererea de finanţare, al cărei formular
este prevăzut în anexa nr. 7, în original, semnată de reprezentantul
legal al proprietarului sau de persoana împuternicită/desemnată
să îl reprezinte în cadrul programului, dacă proprietarul nu este
reprezentat de însuşi reprezentantul său legal;
b) copia actului de identitate al reprezentantului
legal al proprietarului;
c) procura notarială de împuternicire/actul de
desemnare (ordin/decizie/dispoziţie) a persoanei care reprezintă
proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat
de însuşi reprezentantul său legal, însoţită/însoţit
de actul de identitate al acesteia, în copie; procura notarială de
împuternicire se depune, în original, de către operatorul economic şi
organizaţia neguvernamentală; actul de desemnare se depune, în
original, de către instituţia publică, unitatea
administrativ-teritorială, unitatea sau instituţia de
învăţământ;
d) certificatul de înregistrare fiscală,
corespunzător formularului cod M.F.P. 14.13.20.99/1/2, prevăzut în
anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 262/2007, cu
modificările ulterioare, în copie;
e) certificatul de atestare fiscală, emis de
organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice,
valabil la data depunerii dosarului de înscriere, în original;
f) certificatul/certificatele de atestare fiscală
emis/emise de direcţia/direcţiile de taxe şi impozite locale,
valabil/valabile la data depunerii dosarului de înscriere, pentru sediul social
şi pentru punctul/punctele de lucru pentru care se intenţionează
achiziţionarea tractorului nou sau a maşinii agricole autopropulsate
noi, în original; dacă nu este cazul, proprietarul, unitate
administrativ-teritorială, poate prezenta declaraţia pe propria
răspundere a secretarului;
g) certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele
teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil
la data depunerii dosarului de înscriere, în original;
h) certificatul de atestare privind obligaţiile la
Fondul pentru mediu, valabil la data depunerii dosarului de înscriere, în
original;
i) certificatul de înmatriculare/înregistrare a tractorului
uzat sau a maşinii agricole autopropulsate uzate, în copie
certificată „Conform cu originalul"; în situaţia în care
certificatul de înregistrare nu conţine date privind anul de
fabricaţie, acesta trebuie însoţit de cartea de identitate a tractorului
uzat sau a maşinii agricole autopropulsate uzate, în copie
certificată „Conform cu originalul"; în lipsa cărţii de
identitate, poate fi depus, în copie certificată „Conform cu
originalul", orice act de proprietate cu valoare juridică ce poate
atesta vechimea tractorului uzat sau a maşinii agricole autopropulsate
uzate;
j) cu excepţia proprietarului operator economic,
copia situaţiei financiare anuale la încheierea ultimului exerciţiu
financiar, vizată de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului
Finanţelor Publice, însoţită, după caz, de raportul
administratorilor şi raportul comisiei de cenzori sau ultimul raport de
audit ori raport de analiză pe bază de bilanţ, împreună cu
ultima balanţă de verificare lunară.
(3) Dosarul de înscriere al proprietarului, unitate
administrativ-teritorială, trebuie să cuprindă şi
hotărârea consiliului local sau judeţean, după caz, privind
participarea la program, în original.
(4) Dosarul de înscriere al proprietarului, unitate sau
instituţie de învăţământ, trebuie să cuprindă
şi următoarele documente specifice:
a) dovada personalităţii juridice, aviz sau
autorizaţie de funcţionare, în copie;
b) decizia, ordinul sau actul de numire/validare,
după caz, prin care a fost numit directorul unităţii de
învăţământ ori rectorul instituţiei de
învăţământ, în copie;
c) actul doveditor al acreditării, în copie;
d) hotărârea consiliului de administraţie
privind participarea la program, în original.
(5) Dosarul de înscriere al proprietarului,
organizaţie neguvernamentală, trebuie să cuprindă şi
următoarele documente specifice, după caz:
a) actul constitutiv, cu toate modificările
şi completările ulterioare, în copie;
b) statutul, cu toate modificările şi
completările ulterioare, în copie;
c) hotărârea adunării generale a
organizaţiei neguvernamentale privind alegerea reprezentantului legal, în
copie;
d) certificatul de înscriere în Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor, în copie legalizată;
e) certificatul eliberat de instanţa
competentă, care atestă faptul că organizaţia
neguvernamentală nu a fost radiată din Registrul asociaţiilor
şi fundaţiilor, în original şi nu mai vechi de 10 zile
faţă de data depunerii dosarului de înscriere;
f) declaraţia, în original, privind eventuala
activitate economică a organizaţiei neguvernamentale, al cărei
formular este prevăzut în anexa nr. 8;
g) hotărârea adunării generale a
organizaţiei neguvernamentale privind participarea la program, în
original.
(6) Dosarul de înscriere al proprietarului, operator
economic, trebuie să cuprindă şi următoarele documente
specifice:
a) actul de înfiinţare (act constitutiv/contract
de societate/statut), cu toate modificările şi completările
ulterioare, în copie;
b) certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comerţului, împreună cu toate anexele sau/şi certificatul
constatator eliberat conform prevederilor art. 171 alin. (1) din
Legea nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
pentru sediul social şi punctul/punctele de lucru pentru care se
intenţionează achiziţionarea tractorului nou sau a maşinii
agricole autopropulsate noi în cadrul programului, în copii;
c) certificatul constatator emis de oficiul registrului
comerţului, în original şi nu mai vechi de 30 de zile la data
depunerii dosarului de înscriere, din care să rezulte: datele de
identificare a proprietarului, codul unic de înregistrare, capitalul social,
obiectul principal de activitate şi activităţile secundare de
activitate, administratorii, acţionarii/asociaţii şi
situaţia juridică;
d) copia actului de identitate al reprezentantului
legal;
e) hotărârea/decizia adunării generale a
acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de
administraţie privind participarea la program, în original;
f) declaraţia, în original, privind ajutoarele de
stat primite în ultimii 3 ani, inclusiv cele exceptate de la obligaţia
notificării; formularul declaraţiei este prevăzut în anexa nr.
9;
g) copiile situaţiilor financiare anuale la
încheierea ultimelor două exerciţii financiare, însoţite,
după caz, de rapoartele administratorilor şi rapoartele comisiei de
cenzori sau rapoartele de audit, împreună cu ultima balanţă de
verificare lunară; în cazul operatorului economic constituit ca societate
comercială în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, la situaţiile financiare anuale se
anexează confirmările depunerii acestora la oficiul registrului
comerţului de pe lângă tribunalul judeţean sau al municipiului
Bucureşti, după caz; operatorul economic, altul decât cel constituit
ca societate comercială în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, depune situaţiile
financiare anuale vizate de organele teritoriale de specialitate ale
Ministerului Finanţelor Publice.
(7) Dosarul de înscriere al proprietarului, instituţie
publică, trebuie să cuprindă şi următoarele documente
specifice:
a) actul de înfiinţare, în copie certificată
„conform cu originalul";
b) actul de numire/validare a reprezentantului legal,
în copie certificată „conform cu originalul";
c) hotărârea/ordinul/decizia/dispoziţia
privind participarea la program, în original.
(8) Hotărârea/ordinul/decizia/dispoziţia de
participare la program trebuie să cuprindă:
a) acordul cu privire la casarea tractorului uzat sau a
maşinii agricole autopropulsate uzate şi achiziţionarea
tractorului nou sau a maşinii agricole autopropulsate noi prin program;
b) numărul de tractoare sau maşini agricole
autopropulsate noi care se intenţionează a fi achiziţionat prin
program;
c) valoarea totală a finanţării
solicitate, reprezentând prima de casare corespunzătoare numărului de
tractoare sau maşini agricole autopropulsate uzate;
d) anexa, conţinând lista tractoarelor sau
maşinilor agricole autopropulsate uzate care urmează să fie
casate prin program; lista va cuprinde următoarele date: marca,
numărul de înmatriculare/înregistrare, anul fabricaţiei, numărul
şi seria certificatului de înmatriculare/înregistrare, numărul de
inventar.
(9) Dosarul de înscriere se depune legat, paginat
şi opisat, într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura
Autorităţii, la adresa: Administraţia Fondului pentru Mediu,
municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul
6, cod poştal 060031. Depunerea şi recepţionarea dosarului de
înscriere se fac în următoarele condiţii:
a) proprietarul va înscrie pe plic, în mod obligatoriu,
denumirea şi adresa sa completă, precum şi titlul: „Dosar de
înscriere în Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional de
tractoare şi maşini agricole autopropulsate pentru anul ........ -
Persoane juridice";
b) plicul care conţine dosarul de înscriere poate
fi transmis şi prin serviciul poştal sau de curierat, sub
condiţia ca data de expediere, evidenţiată de respectivul
serviciu, să nu depăşească data-limită aferentă
sesiunii de înscriere; Autoritatea nu răspunde pentru situaţia în
care plicul transmis prin serviciul poştal sau de curierat este
recepţionat după 5 zile lucrătoare de la data-limită
aferentă sesiunii de înscriere, chiar dacă data de expediere
evidenţiată pe plic nu depăşeşte data-limită de
depunere; în acest caz, dosarul de înscriere nu mai constituie obiectul
analizei şi evaluării;
c) la data recepţionării plicului
conţinând dosarul de înscriere, acesta primeşte de la registratura
Autorităţii un număr de înregistrare, în ordinea sosirii;
d) documentele cuprinse în dosarul de înscriere,
ilizibile sau care conţin ştersături ori modificări, precum
şi cele incomplete sau conţinând date şi informaţii
neconforme cu realitatea atrag respingerea dosarului de înscriere.
(10) Aprobarea înscrierii proprietarului se face în
urma analizei şi evaluării documentelor cuprinse în dosarul de
înscriere. In vederea analizei şi evaluării, prin dispoziţie a
preşedintelui Autorităţii, se numeşte Comisia de
analiză şi evaluare, constituită din personal din cadrul
Autorităţii.
(11) Comisia de analiză şi evaluare
verifică îndeplinirea de către proprietar a criteriilor de
eligibilitate, completând fişa de evaluare a eligibilităţii
proprietarului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 11.
(12) In baza propunerii Comisiei de analiză
şi evaluare, Autoritatea, prin Comitetul director, aprobă înscrierea
în program a proprietarului sau respinge dosarul de înscriere a acestuia.
(13) Lista proprietarilor aprobaţi se publică
pe pagina de internet a Autorităţii şi se actualizează
periodic.
(14) Producătorul validat înscrie proprietarul
aprobat în baza următoarelor documente:
a) actul de identificare a proprietarului (dovada
personalităţii juridice), în copie;
b) certificatul de înmatriculare/înregistrare a
tractorului uzat sau a maşinii agricole autopropulsate uzate, în original
şi în copie (originalul se restituie, copia se păstrează);
c) actul de identitate al reprezentantului legal al
proprietarului, în original şi în copie;
d) procura notarială de împuternicire sau actul de
desemnare (ordin/decizie/dispoziţie) a persoanei care reprezintă
proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat
de însuşi reprezentantul său legal, însoţită/însoţit
de actul de identitate al acesteia, în original şi în copie.
(15) Producătorul validat eliberează
proprietarului nota de înscriere, al cărei model este prevăzut în
anexa nr. 10. Nota de înscriere este valabilă 30 de zile de la eliberare,
cu posibilitatea prelungirii valabilităţii acesteia de către
producătorul validat emitent, la solicitarea justificată a
proprietarului înscris. In toate cazurile, valabilitatea notei de înscriere nu
poate depăşi însă data de 25 noiembrie.
(16) Responsabilitatea înscrierii proprietarului,
precum şi responsabilitatea prelungirii valabilităţii notei de
înscriere revin în exclusivitate producătorului validat. Producătorul
validat garantează comercializarea tractorului nou sau a maşinii
agricole autopropulsate noi, din al cărui/cărei preţ se scade
valoarea primei de casare, către proprietarul înscris care se
prezintă cu documentele prevăzute la art. 23 alin. (1) şi (2),
în termenul de valabilitate a notei de înscriere, în vederea
achiziţionării tractorului nou sau a maşinii agricole autopropulsate
noi."
14. La articolul 21, alineatul (3) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„(3) Pentru identificarea exactă a
calităţii persoanei care predă tractorul uzat sau maşina
agricolă autopropulsată uzată spre casare, colectorul poate
solicita, după caz, procura notarială de împuternicire sau actul de
desemnare (ordin/decizie/dispoziţie) a persoanei care reprezintă
proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat
de însuşi reprezentantul său legal, însoţită/însoţit
de actul de identitate al acesteia, în original şi în copie (procura
notarială de împuternicire sau actul de desemnare, precum şi
originalul actului de identitate se restituie)."
15. La articolul 23 alineatul (1), litera b) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) actul de identitate al reprezentantului legal, în
original şi în copie (după verificare, exemplarul original se
restituie), sau, după caz, procura notarială de împuternicire ori
actul de desemnare (ordin/decizie/dispoziţie) a persoanei care reprezintă
proprietarul în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat
de însuşi reprezentantul său legal, însoţită/însoţit
de actul de identitate al acesteia în original şi în copie (originalul
actului de identitate se restituie);".
16. Articolul 26 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
„ARTICOLUL 26
Anexele la ghid
Anexele nr. 1-11 fac parte integrantă din
prezentul ghid."
17. Anexele nr. 1, 3, 4, 5, 7 şi 10 se
modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-6 la prezentul ordin.
18. După anexa nr. 10 se introduce o nouă
anexă, anexa nr. 11, având conţinutul prevăzut în anexa nr. 7 la
prezentul ordin.
Art. II. -Anexele nr.
1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi pădurilor,
Lâszlo Borbely
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la ghid)
Datele de identificare a producătorului
Nr. de
înregistrare............/........................
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului
pentru Mediu ............../...............
CERERE DE FINANŢARE
- producător -
Titlul proiectului: „Diminuarea poluării prin
înnoirea Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole
autopropulsate"
Denumirea producătorului solicitant
................................................................................................................................
Forma juridică de organizare
..........................................................................................................................................
Nr. de înregistrare la oficiul registrului
comerţului.........../.........../................, C.I.F.........., cont
nr........................................, deschis la
Trezoreria.......................................................................
Adresa sediului social: str....................................................
nr........, bl......., sc........, et......., ap........, localitatea
....................................................... judeţul/sectorul
........., telefon..................., fax................, e-mail..................................
Reprezentant legal/Imputernicit al reprezentantului
legal
...........................................................................,
posesor al BI/CI seria.....nr................, eliberat/eliberată
de........................, CNP............................, telefon (fix
şi mobil)....................................,
fax........................................,
e-mail.....................................
Responsabil de proiect (persoană de contact)
..............................................., posesor al BI/CI seria.....
nr............., eliberat/eliberată de.............................,
CNP................................, telefon (fix şi mobil)
............................, fax........................, e-mail.....................................
Solicităm:
a) validarea în „Programul de stimulare a înnoirii
Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate
pentru anul............., instituit prin Legea nr. 329/2009 privind
reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice,
raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri
şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul
Monetar Internaţional, cu completările ulterioare";
b) în cazul validării, aprobarea
finanţării nerambursabile cu suma de ............... lei (în cifre
şi litere) a Proiectului „Diminuarea poluării prin înnoirea Parcului
naţional de tractoare şi maşini agricole" în
condiţiile prevăzute prin Ghidul de finanţare a Programului de
stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi maşini
agricole autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi
pădurilor nr. 2/2010, cu modificările şi completările
ulterioare.
Finanţarea nerambursabilă va fi
utilizată pentru comercializarea tractoarelor/maşinilor agricole
autopropulsate noi către proprietarii (persoane fizice şi persoane
juridice: operatori economici, unităţi administrativ-teritoriale,
instituţii publice, unităţi/instituţii de învăţământ,
organizaţii neguvernamentale) care vor fi înscrişi în evidenţele
noastre, cu respectarea în integralitate a condiţiilor prevăzute prin
Ghidul de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului
naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate şi
numai după încheierea contractului de finanţare cu Administraţia
Fondului pentru Mediu.
Subsemnatul,
................................................, în calitate de reprezentant
legal/împuternicit al reprezentantului legal al
............................................., declar pe propria
răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în
declaraţii, următoarele:
a) societatea comercială nu se află în
procedură de insolvenţă sau lichidare judiciară şi nu
face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestora, potrivit
prevederilor legale;
b) societatea comercială nu are obligaţii
exigibile de plată la bugetul de stat, bugetul local/bugetele locale,
Fondul pentru mediu;
c) nu suntem înregistraţi cu fapte
sancţionate de legislaţia financiară, vamală, sau fapte
care privesc disciplina financiară;
d) societatea comercială nu sponsorizează
şi nu va sponsoriza, pe întreaga perioadă de derulare a contractului
de finanţare nerambursabilă, activităţi cu efect negativ
asupra mediului;
e) societatea comercială nu se află în
dificultate economico-financiară;
f) am depus întreaga documentaţie, conform
prevederilor Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii
Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole
autopropulsate;
g) nu am furnizat informaţii false în documentele
prezentate.
Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor
informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi
în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele
financiare, şi garantez că datele furnizate sunt actuale, reale
şi corecte. De asemenea, declar că am luat cunoştinţă
de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori
prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat
la respingerea cererii de finanţare sau, ulterior, la returnarea
integrală a sumelor decontate de către Administraţia Fondului
pentru Mediu, primite ca finanţare nerambursabilă în cadrul
programului mai sus menţionat.
Subsemnatul autorizez prin prezenta orice
instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice
să furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai
Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic
şi financiar în legătură cu activitatea societăţii pe
care o reprezint.
Prin semnătura şi ştampila sa,
producătorul solicitant confirmă că a înţeles şi
şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii de finanţare.
Responsabil de proiect (persoană de contact)
Numele şi prenumele............................
Funcţia................................................
Semnătura...........................................
Reprezentant legal/Imputernicit al reprezentantului
legal
Numele şi prenumele............................
Funcţia................................................
Semnătura...........................................
Data....................................................
L.S.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 3 la ghid)
FIŞA
de evaluare a eligibilităţii
producătorului
Producător:........................................................................................................................................................................ .....
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului
pentru Mediu (AFM) a cererii de
finanţare:.............................................................
Suma solicitată prin cererea de finanţare:
...................................................................................................................................
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de
eligibilitate
|
DA
|
NU
|
Comentarii
|
A.
|
Eligibilitatea producătorului
|
|
|
|
A.1.
|
A depus documentaţia în cadrul sesiunii de validare
organizate de AFM.
|
|
|
|
A.2.
|
A depus cererea de finanţare, în original, semnată
şi ştampilată de reprezentantul legal sau împuternicitul
acestuia. Suma solicitată se
|
|
|
|
A.2.1.
|
încadrează în prevederile Ghidului de finanţare a
programului.
Cererea de finanţare conţine declaraţia
reprezentantului legal al
producătorului/împuternicitului, potrivit căreia
societatea comercială:
|
|
|
|
A.2.1.1.
|
- nu se află în procedură de insolvenţă sau
lichidare judiciară şi nu face obiectul unei proceduri legale
pentru declararea acestora, potrivit prevederilor legale;
|
|
|
|
A.2.1.2.
|
- nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul de
stat, bugetele locale,
|
|
|
|
A.2.1.3.
|
Fondul pentru mediu;
- nu este înregistrată cu fapte sancţionate de
legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care
privesc disciplina financiară;
- nu se află în dificultate economico-financiară;
- nu sponsorizează si nu va sponsoriza, pe întreaga
perioadă de derulare a contractului de finanţare
nerambursabilă, activităţi cu efect negativ asupra mediului.
|
|
|
|
A.3.
|
A depus, în copie, actul de înfiinţare (act
constitutiv/contract de societate/statut), cu toate modificările şi
completările ulterioare.
|
|
|
|
A.4.
|
A depus, în copie, certificatul de înregistrare la oficiul
registrului comerţului, împreună cu toate anexele, sau/şi
certificatul constatator eliberat conform prevederilor art. 171
alin. (1) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea
formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a
persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice,
înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea
funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru sediul social şi punctul/punctele
de lucru prin care se intenţionează comercializarea tractoarelor
şi/sau maşinilor agricole autopropulsate noi în cadrul programului.
|
|
|
|
A.5.
|
A depus certificatul constatator emis de oficiul registrului
comerţului, în original şi nu mai vechi de 30 de zile la data
depunerii dosarului de validare, din care rezultă: datele de identificare
a producătorului, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul
principal de activitate şi activităţile secundare de
activitate, administratorii, acţionarii/asociaţii şi
situaţia juridică.
|
|
|
|
A.6.
|
A depus, în copie, certificatul de înregistrare fiscală,
corespunzător formularului cod M.F.P. 14.13.20.99/1/2, prevăzut în
anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 262/2007
pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a
contribuabililor, cu modificările ulterioare.
|
|
|
|
A.7.
|
A depus, în original, certificatul de atestare fiscală, emis
de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor
Publice, valabil la data depunerii dosarului de validare.
|
|
|
|
A.8.
|
A depus, în original, certificatul/certificatele de atestare
fiscală emis/emise de către direcţia/direcţiile de taxe
şi impozite locale, valabil/valabile la data depunerii dosarului de
validare, pentru sediul social şi punctul/punctele de lucru prin care se
intenţionează comercializarea tractoarelor şi/sau
maşinilor agricole autopropulsate noi.
|
|
|
|
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de
eligibilitate
|
DA
|
NU
|
Comentarii
|
A.9.
|
A depus, în original, certificatul de cazier fiscal, eliberat de
organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor
Publice, valabil la data depunerii dosarului de validare.
|
|
|
|
A.10.
|
A depus, în original, certificatul de atestare privind
obligaţiile la Fondul pentru mediu, valabil la data depunerii dosarului
de validare.
|
|
|
|
A.11.
|
A depus actul de identitate al reprezentantului legal, în copie.
|
|
|
|
A.12.
|
A depus procura notarială prin care reprezentantul legal al
producătorului împuterniceşte persoana care îl reprezintă în
relaţia cu Autoritatea, inclusiv la momentul semnării contractului
de finanţare, şi copia actului de identitate al persoanei
împuternicite (dacă este cazul).
|
|
|
|
A.13.
|
A depus, în copie, certificările/înregistrările
comunitare sau naţionale de tip pentru tractoarele/maşinile
agricole autopropulsate noi propuse a fi comercializate prin program sau
dovada calităţii de importator ori de distribuitor autorizat al
producătorului/importatorului de tractoare/maşini agricole
autopropulsate noi.
|
|
|
|
A.14.
|
A depus documentul doveditor al deschiderii contului „50.70.24 -
Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând
finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru
protecţia mediului". (Acesta poate fi prezentat, cel mai târziu, la
data încheierii contractului de finanţare nerambursabilă.)
|
|
|
|
A.15.
|
A depus, în copie:
|
|
|
|
A.15.1.
|
- situaţia financiară anuală la încheierea
ultimului exerciţiu financiar, însoţită de raportul
administratorilor şi raportul comisiei de cenzori sau raportul de audit;
situaţia financiară anuală este însoţită de
confirmarea depunerii acesteia la oficiul registrului comerţului de pe
lângă tribunalul judeţean sau al municipiului Bucureşti, după
caz;
|
|
|
|
A.15.2.
|
- ultima balanţă de verificare lunară.
|
|
|
|
B.
|
Eligibilitatea proiectului
|
|
|
|
B.1.
|
A depus proiectul, în original, semnat şi ştampilat de
reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia şi de responsabilul de
proiect.
|
|
|
|
B.2.
|
Proiectul prevede diminuarea poluării prin înnoirea Parcului
naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate
şi se încadrează în cerinţele Ghidului de finanţare a
Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare
şi maşini agricole autopropulsate.
|
|
|
|
NOTĂ:
In cadrul rubricii „Indeplinirea criteriului de
eligibilitate" se bifează, după caz, cu DA sau NU
îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se
vor înscrie, după caz, comentariile de rigoare.
REZULTATUL EVALUĂRII PRODUCĂTORULUI:
1. JURIDIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume evaluator:
....................................... Data:..................
Semnătura:...............
2. ECONOMIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume evaluator: .......................................
Data:.................. Semnătura:...............
3. TEHNIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume evaluator:
....................................... Data:..................
Semnătura:...............
COMISIA DE ANALIZĂ ŞI EVALUARE PROPUNE
VALIDAREA/INVALIDAREA PRODUCĂTORULUI.
Preşedintele Comisiei de analiză şi
evaluare
Nume şi
prenume:....................................... Data:..................
Semnătura:...............
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 4 la ghid)
CONTRACT
de finanţare nerambursabilă
Nr..........din....................
Intre:
Părţile contractante
Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în
municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul
6, cod fiscal 14715650, cont nr. RO92TREZ7065017XXX000155, deschis la
Trezoreria Sector 6 Bucureşti, reprezentată legal
prin.............................................- preşedinte, în calitate
de finanţator, denumită în continuare AFM,
şi
Societatea Comercială
........................................................., cu sediul în
............................., înregistrată la Oficiul Registrului
Comerţului ................................. sub
nr...................................., C.I.F.........................., cont
nr..........................., deschis la
Trezoreria................................, reprezentată legal prin
domnul/doamna ..................................., care împuterniceşte pe
domnul/doamna ...................................., în calitate de
producător validat, denumită în continuare Beneficiar,
a intervenit prezentul contract de finanţare
nerambursabilă, denumit în continuare contract.
ARTICOLUL 1
Obiectul şi valoarea contractului
1.1. Prin prezentul contract, AFM acordă
Beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în
continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului
intitulat „Diminuarea poluării prin înnoirea Parcului naţional de
tractoare şi maşini agricole autopropulsate", denumit în
continuare proiect, din cadrul „Programului de stimulare a înnoirii Parcului
naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate pentru
anul...........", instituit prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea
unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar
Internaţional, cu completările ulterioare, denumit în continuare program,
şi în condiţiile prevăzute prin Ghidul de finanţare a
Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi
maşini agricole autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului
şi pădurilor nr. 2/2010, cu modificările şi
completările ulterioare, denumit în continuare Ghidul de finanţare
a programului.
1.2. Valoarea totală a prezentului contract, respectiv
finanţarea, este de...............................lei.
1.3. Cuantumul primei de casare este de cel mult 17.000
lei, fără ca acesta să depăşească:
a) pentru persoana fizică, 50% din preţul de
achiziţie al tractorului nou sau al maşinii agricole autopropulsate
noi;
b) pentru persoana juridică, 40% din preţul
de achiziţie, fără TVA, al tractorului nou sau al maşinii
agricole autopropulsate noi.
ARTICOLUL 2
Durata contractului
Prezentul contract intră în vigoare la data
semnării lui de către ambele părţi şi este valabil
până la data de 11 decembrie ............inclusiv.
ARTICOLUL 3
Modalitatea de finanţare
3.1. Finanţarea se face în tranşe lunare, în
interiorul perioadei prevăzute la art. 2, şi în conformitate cu
graficul de finanţare nerambursabilă prevăzut în anexa la
contract.
3.2. Finanţarea se realizează prin debitarea
contului de trezorerie al AFM, pe măsura tragerii sumelor, şi prin
creditarea contului nr.............................., deschis la
Trezoreria.......................de către Beneficiar, pe bază de
cerere de tragere însoţită în mod obligatoriu de documentele
prevăzute la art. 15 alin. (2) din Ghidul de finanţare a programului,
în condiţiile în care cererea de tragere şi documentele aferente sunt
complete şi corect întocmite.
3.3. Virarea sumelor din contul AFM în contul
Beneficiarului se face în termen de 15 zile de la depunerea cererii de tragere.
Ultima cerere de tragere se depune cel mai târziu la data de 25
noiembrie............
3.4. Suma neutilizată de către Beneficiar la
data de 11 decembrie..........rămâne la dispoziţia AFM.
3.5. Orice plată excedentară efectuată
de către AFM constituie plată necuvenită, iar Beneficiarul are
obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data
confirmării de primire a notificării din partea AFM.
ARTICOLUL 4
Redistribuirea finanţării
4.1. In situaţia în care Beneficiarul nu
utilizează până la data de 25 iulie...........cel puţin 80% din
suma totală contractată, prezentul contract încetează de drept,
AFM procedând la redistribuirea sumei rămase neutilizată.
4.2. Redistribuirea sumei rămase neutilizată
se face pe baza cererii de suplimentare a finanţării, depusă de
Beneficiarul care a utilizat până la data de 25 iulie.............cel
puţin 80% din suma totală contractată.
4.3. Cererea de suplimentare a finanţării se
depune la AFM până la data de 28 iulie..........inclusiv.
4.4. Redistribuirea sumei rămase neutilizată
se face de către AFM prin aplicarea criteriilor prevăzute la art. 13
alin. (1)-(3) şi în condiţiile stabilite în cuprinsul art. 14 din
Ghidul de finanţare a programului.
ARTICOLUL 5
Obligaţiile părţilor
5.1. Beneficiarul se obligă:
a) să utilizeze finanţarea numai în scopul
şi în condiţiile în care a fost acordată;
b) să utilizeze până la data de 25
iulie.............cel puţin 80% din suma totală contractată;
c) să asigure executarea proiectului cu diligenta
necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul
contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi cu standardele
de mediu aplicabile;
d) să fie singurul răspunzător în
faţa AFM pentru implementarea proiectului;
e) să asigure înregistrarea în evidenţa
contabilă a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente
prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform
reglementărilor contabile în vigoare;
f) să plătească toate taxele, impozitele
şi contribuţiile pe care le datorează potrivit
reglementărilor legale şi în termenele prevăzute de acestea;
g) să permită reprezentanţilor AFM
accesul la sediile sale pentru inspectarea activităţilor ce se
realizează din finanţarea acordată şi pentru examinarea
registrelor şi a evidenţelor contabile, a altor documente relevante
în legătură cu derularea proiectului;
h) să nu sponsorizeze activităţi cu
impact negativ asupra mediului pe întreaga perioadă de valabilitate a
prezentului contract;
i) să informeze AFM şi să prezinte
documentele corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu
privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu
ocazia prezentării cererii de finanţare ori pe parcursul
derulării prezentului contract, în termen de maximum 10 zile de la
producerea respectivei modificări;
j) să informeze AFM în cazul în care va fi supus
unei proceduri de reorganizare judiciară ori faliment, executare
silită sau oricărei alte proceduri similare;
k) în îndeplinirea prezentului contract, să nu
prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;
l) să furnizeze, în maximum 5 zile lucrătoare
de la notificarea AFM, orice informaţii suplimentare considerate necesare
pentru îndeplinirea prezentului contract;
m) să specifice, în cazul oricărui demers
publicitar efectuat în legătură cu proiectul, în orice formă
şi în orice mediu, că acesta este realizat în cadrul programului
derulat de AFM şi finanţat din Fondul pentru mediu;
n) să pună la dispoziţia
solicitanţilor o linie telefonică accesibilă sau de tip
„info-line", la care aceştia pot obţine informaţii cu
privire la proiect;
o) să justifice în scris proprietarului
solicitant, la cererea acestuia, motivele de fapt şi de drept care stau la
baza refuzului de a-i elibera notă de înscriere sau, dacă i-a
eliberat notă de înscriere, motivele de fapt şi de drept care stau la
baza refuzului de a comercializa tractorul nou sau maşina agricolă
autopropulsată nouă.
5.2. AFM se obligă:
a) să asigure finanţarea proiectului în
condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor
disponibile alocate programului prin bugetul anual propriu de venituri şi
cheltuieli;
b) să pună la dispoziţia Beneficiarului
informaţiile legate de finanţare.
ARTICOLUL 6
Răspunderea contractuală
6.1. Nerespectarea de către Beneficiar a
oricăreia dintre obligaţiile/clauzele asumate prin prezentul contract
constituie caz de culpă.
6.2. Constituie caz de culpă şi
următoarele fapte ale Beneficiarului:
a) comite nereguli de ordin financiar în
legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre
judecătorească definitivă;
b) împotriva Beneficiarului a fost demarată
procedura de reorganizare judiciară ori faliment, executare silită
sau orice altă procedură asemănătoare;
c) situaţia economico-financiară a
Beneficiarului nu mai asigură condiţii de realizare a proiectului.
6.3. Beneficiarul îşi asumă integral
răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe
întreg parcursul derulării prezentului contract, AFM fiind degrevată
în totalitate de orice responsabilitate.
6.4. Beneficiarul îşi asumă integral
răspunderea pentru refuzul de a elibera notă de înscriere
proprietarului solicitant sau pentru refuzul de a comercializa tractorul nou
sau maşina agricolă autopropulsată nouă proprietarului
solicitant căruia i-a fost eliberată notă de înscriere.
6.5. Beneficiarul suportă taxele, comisioanele,
cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de
pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi
finalizarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi
activităţilor aferente.
6.6. Beneficiarul rămâne direct
răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau
indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sa.
6.7. Orice caz de culpă şi orice
disfuncţionalitate apărute pe parcursul derulării prezentului
contract vor fi notificate Beneficiarului de către AFM, în maximum 5 zile
de la constatare. Dacă deficienţele menţionate nu sunt înlăturate
în termen de maximum 10 zile de la data notificării, AFM are dreptul de a
lua următoarele măsuri:
a) sistarea temporară a utilizării
finanţării până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) sistarea definitivă a finanţării
şi rezilierea unilaterală a prezentului contract, cu recuperarea
sumelor virate către Beneficiar, în condiţiile Codului de
procedură fiscală/procedură civilă.
ARTICOLUL 7
Incetarea contractului
Prezentul contract încetează de drept:
a) la data de 25 iulie........în condiţiile în
care Beneficiarul nu a utilizat până la această dată cel
puţin 80% din suma totală contractată;
b) la data prevăzută în contract;
c) la data intervenţiei unui act de autoritate;
d) la apariţia unor circumstanţe care nu au
putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care conduc la
modificarea clauzelor contractuale în asemenea măsură încât
îndeplinirea prezentului contract ar fi contrară AFM şi interesului
public; acest fapt va fi notificat Beneficiarului în termen de 10 zile de la
momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în
care AFM a luat cunoştinţă de apariţia unor astfel de
circumstanţe.
ARTICOLUL 8
Forţa majoră şi cazul fortuit
8.1. Prin forţă majoră şi/sau
caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa
părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit după
încheierea prezentului contract şi care împiedică părţile
să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile
contractuale.
8.2. Partea care invocă forţa majoră are
următoarele obligaţii:
a) să notifice cealaltă parte în termen de 5
zile de la data apariţiei;
b) să transmită, în termen de cel mult 30 de
zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă
majoră, certificatul de forţă majoră emis de autoritatea
competentă;
c) să comunice data încetării în termen de 5
zile de la încetare;
d) să ia orice măsuri care îi stau la
dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
8.3. Dacă nu se procedează la anunţarea
forţei majore, în condiţiile şi termenele prevăzute, partea
care o invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte
părţi prin lipsa notificării.
8.4. Indeplinirea prezentului contract va fi
suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar
fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor
până la apariţia acesteia.
8.5. Forţa majoră, comunicată şi
dovedită în condiţiile alin. 8.2, exonerează de răspundere
partea care o invocă.
8.6. Dacă forţa majoră şi/sau
consecinţele acesteia durează sau se estimează ca va/vor dura
mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu
bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei
mai bune:
a) încetarea prezentului contract, fără ca
vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte
daune-interese;
b) modificarea contractului.
8.7. Prevederile de mai sus se aplică şi în
caz fortuit.
ARTICOLUL 9
Cesiunea
Prezentul contract, precum şi toate drepturile
şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei
cesiuni totale sau parţiale.
ARTICOLUL 10
Litigii
10.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau
executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale
amiabilă.
10.2. In cazul în care o soluţie amiabilă nu
este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor
judecătoreşti competente în a căror rază teritorială
îşi are sediul AFM.
ARTICOLUL 11
Dispoziţii finale
11.1. Beneficiarul este de acord ca AFM să publice
date privind rezultatele implementării proiectului.
11.2. Orice notificare în baza prezentului contract se
face în scris, la următoarele adrese:
- pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul
Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
- pentru
Beneficiar:.....................................................
In cazul în care Beneficiarul doreşte să fie
notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va
fi comunicată în scris AFM.
Notificările făcute Beneficiarului la adresa
menţionată în cuprinsul prezentului alineat sau la o altă
adresă, comunicată ulterior, se consideră a fi aduse la
cunoştinţa acestuia.
Sub condiţia ca acestea să fie confirmate
ulterior, notificările se pot transmite şi prin fax la
următoarele numerele telefonice:
- pentru AFM:........................................;
- pentru Beneficiar:................................
11.3. Prezentul contract constituie titlu executoriu
potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat
conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
11.4. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în
caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai
Beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal
privind falsul în declaraţii.
11.5. Anexa, pe care Beneficiarul declară că
o cunoaşte şi o acceptă, face parte integrantă din
prezentul contract.
11.6. Prezentul contract, inclusiv anexa la acesta,
poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul părţilor,
prin act adiţional.
11.7. Prin excepţie de la alin. 11.6, nu este
necesară întocmirea unui act adiţional pentru modificările din
coloana 4 „Data programată" şi coloana 5 „Suma" din anexa
la prezentul contract, dacă acestea nu implică şi modificarea
duratei de realizare a proiectului sau modificarea valorii totale a
proiectului.
11.8. Sumele neutilizate la tragerile programate se vor
reporta la tragerile ulterioare, cu excepţia cazului prevăzut la art.
4. Solicitarea privind decalarea datei programate de depunere a cererii de
tragere şi/sau modificarea sumei de tras se transmite în scris, cu cel
puţin două zile înaintea momentului la care se doreşte ca
această modificare să intre în vigoare.
11.9. Prezentul contract s-a semnat la data
de...................., la sediul AFM, în două exemplare, ambele având
valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte
semnatară.
Administraţia Fondului pentru Mediu
Preşedinte,
.......................................................
Director economic,
.......................................................
Viza Control financiar preventiv
.......................................................
(semnătura/ziua, luna, anul)
Director implementare proiecte,
.......................................................
Consilier juridic,
.......................................................
Beneficiar,
.......................................................
Prin reprezentant legal/împuternicit,
.......................................................
ANEXA la Contractul de finanţare
nerambursabilă nr.........../.........
GRAFIC
de finanţare nerambursabilă
Nr. crt.
|
Eşalonarea
finanţării
|
Sold la începutul perioadei
|
Acordări
|
Sold la sfârşitul perioadei
|
Observaţii
|
Anul
|
Luna
|
Data programată
|
Suma
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
Administraţia Fondului pentru Mediu
Preşedinte,
.......................................................
Director economic,
.......................................................
Viza Control financiar preventiv
.......................................................
(semnătura/ziua, luna, anul)
Director implementare proiecte,
.......................................................
Consilier juridic,
.......................................................
Intocmit
Referent de specialitate,
(numai pentru exemplarul care rămâne la AFM)
.......................................................
Beneficiar,
.......................................................
Prin reprezentant legal/împuternicit,
.......................................................
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 5 la ghid)
Datele de identificare a producătorului validat
.......................................................
Nr. de
înregistrare............/..........................
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului
pentru Mediu.........../...................
CERERE DE TRAGERE
Denumirea producătorului validat solicitant
......................................................................................................................
Forma juridică de organizare
..........................................................................................................................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Registrului
Comerţului ..............................................,
C.I.F...................., cont nr...................., deschis la
Trezoreria.......................................
Adresa sediului social:
str................................. nr......., bl......., sc........,
et......., ap........, localitatea ...............,
judeţul/sectorul................., telefon.....................,
fax..................., e-mail......................................
Reprezentant
legal/împuternicit.............................................., posesor al
B.I./C.I./paşaportului seria.......nr........................,
eliberat/eliberată de............................., CNP...............................,
domiciliat
în.....................................................................,
în baza Contractului de finanţare
nerambursabilă nr........./......./..........., vă rog să
aprobaţi prezenta cerere de tragere pentru suma de...................lei
(în cifre şi litere).
Prezenta cerere este însoţită de:
1. listele proprietarilor beneficiari, semnate şi
ştampilate pe fiecare filă, cu datele de identificare privind:
a) proprietarul, persoană fizică: numele
şi prenumele, tip, serie şi număr act de identitate, adresa de
domiciliu/reşedinţă, cod numeric personal, număr de
telefon;
b) proprietarul, persoană juridică: denumire,
adresa sediului social, C.I.F., nr. de înregistrare la oficiul registrului
comerţului sau nr. de înregistrare la tribunal/judecătorie, după
caz;
c) tractorul uzat/maşina agricolă
autopropulsată uzată: tip, marcă, serie şasiu/caroserie,
serie motor, anul de fabricaţie, serie/număr certificat de
înmatriculare/înregistrare, serie/număr certificat de distrugere,
serie/număr certificat de radiere;
d) seria şi numărul facturii emise
proprietarului beneficiar;
2. lista proprietarilor beneficiari, în format
electronic;
3. facturile emise proprietarilor beneficiari, aferente
achiziţionării tractoarelor/maşinilor agricole autopropulsate
noi, în original şi în copie (originalul se restituie);
4. declaraţia pe propria răspundere a
reprezentantului legal al producătorului validat, din care rezultă
că societatea comercială nu are obligaţii exigibile de
plată la bugetul de stat, bugetele locale şi Fondul pentru mediu.
Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor
informaţiilor conţinute în prezenta cerere de tragere, în lista
proprietarilor beneficiari, inclusiv documentele financiare. Garantez că
datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar că am
luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în
declaraţii.
Reprezentant legal/împuternicit,
Numele şi
prenumele..................................
Funcţia......................................................
Semnătura.................................................
Data..........................................................
L.S.
Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu:
Preşedinte,
Numele şi
prenumele..................................
Semnătura..................................................
Director economic,
Numele şi
prenumele..................................
Semnătura..................................................
Director implementare proiecte,
Numele şi prenumele..................................
Semnătura..................................................
Şef serviciu implementare,
Numele şi
prenumele..................................
Semnătura..................................................
Referent de specialitate,
Numele şi prenumele..................................
Semnătura...................................................
ANEXA Nr. 5 (Anexa nr. 7 la ghid)
Antet proprietar
solicitant:................................................
Nr. înregistrare la proprietarul solicitant:...................din
data.....................
Nr. înregistrare la Administraţia Fondului pentru
Mediu:...................din data.....................
CERERE DE FINANŢARE
- proprietar, persoană juridică -
A. Date generale
Denumire proprietar:
..........................................................................................................................................
Forma juridică de organizare:
..........................................................................................................................................
Nr. de înregistrare la oficiul registrului
comerţului/tribunal/judecătorie, după caz,
..................../...................../................,
C.I.F..............................................., cont
nr...................................., deschis la
Trezoreria....................................................................
Adresa (sediul social):
str...................................................................nr...........,
bl..........., sc.........., et........., ap..........., localitatea
(municipiul/oraşul/comuna/satul)
............................................................
judeţul/sectorul .............................................. codul poştal.......................................,
telefon (fix/mobil) ................../................,
fax....................., e-mail.................................,
website...............................
Reprezentant legal (nume şi prenume)
..........................................................................................................................................
Act de identitate: B.I./C.I./Paşaport
seria...........nr..........................., eliberat
de...........................................................,
CNP.................................., domiciliat
în...................................., telefon
(fix/mobil)....................../....................,
fax...................., e-mail...........................................
Persoana împuternicită/desemnată: (nume
şi prenume)
.....................................................................................................................................
Act de identitate: B.I./C.I.
seria...........nr..........................., eliberat
de.........................., CNP. .................................,
domiciliat în....................................., telefon
(fix/mobil).................../...................., fax....................,
e-mail........................
B. Solicitare aprobare înscriere şi
finanţare
Proprietarul solicitant:
............................................................., prin
reprezentantul său legal/împuternicitul/desemnatul reprezentantului legal:
......................................................., solicităm
aprobarea înscrierii în cadrul „Programului de stimulare a înnoirii Parcului
naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate pentru
anul..........", instituit prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea
unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar
Internaţional, cu completările ulterioare, în vederea obţinerii
primei de casare în sumă de................lei (în cifre şi litere),
pentru un număr de...........tractoare uzate/maşini agricole
autopropulsate uzate din parcul propriu, sub rezerva îndeplinirii tuturor
condiţiilor de participare la program.
Diferenţa, până la acoperirea integrală
a preţului de comercializare a tractoarelor noi/maşinilor agricole
autopropulsate noi, va fi asigurată şi susţinută:
a) din surse proprii: DA |_| NU |_|
b) prin credit bancar: DA |_| NU |_|
C. Declaraţie pe propria răspundere
Subsemnatul, .....................................,
având datele de identificare menţionate la lit. A „Date generale" din
cuprinsul prezentei cereri de înscriere, reprezentant legal al proprietarului
solicitant/împuternicit/desemnat al reprezentantului legal al proprietarului
solicitant:....................................................., declar pe
propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în
declaraţii, următoarele:
a) am depus dosarul de înscriere în nume propriu,
fără a ne interpune în beneficiul vreunei persoane fizice sau vreunei
alte persoane juridice de drept public ori de drept privat;
b) avem îndeplinite obligaţiile exigibile de
plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către
bugetul de stat, bugetul local şi Fondul pentru mediu;
c) nu suntem înregistraţi cu fapte sancţionate
de legislaţia financiară, vamală, sau fapte care privesc
disciplina financiară;
d) nu avem suspendate activităţile economice,
nu suntem insolvabili sau în încetare de plăţi, nu ne aflăm în
procedură de insolvenţă sau lichidare ori reorganizare judiciară
sau în stare de faliment şi nu facem obiectul unei proceduri legale în
justiţie pentru declararea acestora, precum şi pentru altă
situaţie similară, potrivit prevederilor legale în vigoare, nu ne
aflăm în procedură de lichidare/dizolvare/desfiinţare (Se
completează după caz, în funcţie de categoria persoanei
juridice.);
e) nu încurajăm, nu susţinem şi nu
sponsorizăm activităţi cu efect negativ asupra mediului;
f) ne angajăm să asigurăm şi
să susţinem diferenţa de preţ prin modalitatea
prevăzută la lit. B „Solicitare aprobare înscriere şi
finanţare" din cuprinsul prezentei cereri;
g) casarea tractorului uzat/tractoarelor
uzate/maşinii agricole autopropulsate uzate/maşinilor agricole
autopropulsate uzate şi achiziţionarea tractorului nou/tractoarelor
noi/maşinii agricole autopropulsate/maşinilor agricole autopropulsate
noi nu fac obiectul unui alt program de finanţare;
h) suntem de acord ca orice instituţie, societate
comercială, bancă sau alte persoane juridice să furnizeze
informaţii reprezentanţilor Administraţiei Fondului pentru
Mediu, precum şi reprezentanţilor autorizaţi ai
producătorului validat cu privire la orice aspect juridic, tehnic şi
financiar în legătură cu activitatea noastră;
i) am depus întreaga documentaţie, potrivit
cerinţelor Ghidului de finanţare a programului;
j) am luat la cunoştinţă că
prezentarea eronată sau falsă a datelor şi informaţiilor
conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte
documentele cuprinse în dosarul de înscriere va duce automat la respingerea
cererii de finanţare sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei
acordate în cadrul programului cu titlu de primă de casare.
Subsemnatul am luat cunoştinţă de
următoarele:
a) cuantumul primei de casare este de cel mult 17.000
lei, fără ca aceasta să depăşească 40% din
preţul de achiziţie, fără TVA, al tractorului
nou/maşinii agricole autopropulsate noi;
b) numai producătorul validat în evidenţele
căruia suntem înscrişi ne poate garanta achiziţionarea
tractorului nou/tractoarelor noi/maşinii agricole autopropulsate/maşinilor
agricole autopropulsate noi.
Subsemnatul, înţelegând că orice omisiune sau
incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine
avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită
conform legii, declar că nu am furnizat informaţii false în
documentele prezentate şi îmi asum responsabilitatea datelor
conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate celelalte
documente cuprinse în dosarul de înscriere depus, inclusiv documentele
financiare, garantând de asemenea că datele furnizate sunt actuale, reale,
corecte şi complete.
Prin semnarea prezentei şi aplicarea
ştampilei, confirmăm că am înţeles şi ne-am
însuşit în integralitate conţinutul cererii de finanţare.
Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului
legal/împuternicitului
.......................................................
.......................................................
Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului
şi ştampila proprietarului solicitant
ANEXA Nr. 6 (Anexa nr. 10 la ghid)
Nr. de înregistrare
ieşire:............................................./......................................
(Se completează la eliberarea notei de înscriere
către proprietar.)
Nr. de înregistrare
intrare:.........................................../......................................
(Se completează la prezentarea proprietarului în
vederea achiziţionării.)
NOTĂ DE ÎNSCRIERE
- proprietar, persoană juridică -
I. Prin prezenta se confirmă înscrierea în
„Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi
maşini agricole autopropulsate pentru anul ............", instituit
prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi
instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu
Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu
completările ulterioare, a (denumirea persoanei juridice)
..............................................................................................................................,
înregistrat/înregistrată la
.................................................................... sub
nr................................................,
C.I.F.....................................................................,
având sediul social în...........................................,
reprezentat/reprezentată de către doamna/domnul (numele şi
prenumele)
........................................................................,
CNP................................................................, act de identitate
tip..............................
seria............nr................................., în calitate de
reprezentant legal/împuternicit/ desemnat al reprezentantului legal, proprietar
al tractorului uzat/maşinii agricole autopropulsate uzate: tip..............................................,
marcă .....................................,
model/variantă.............................., nr.
înmatriculare/înregistrare ....................., an
fabricaţie............, capacitate cilindrică...............[m3],
serie şasiu/caroserie ............................, serie
motor........................, în baza aprobării de către
Administraţia Fondului pentru Mediu a dosarului de înscriere, în
conformitate cu prevederile Ghidului de finanţare a Programului de stimulare
a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole
autopropulsate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi
pădurilor nr. 2/2010, cu modificările şi completările
ulterioare.
II. Garantăm comercializarea către
proprietarul înscris a tractorului nou/maşinii agricole autopropulsate
noi, tip............, marca............................,
model/variantă.............................., din al cărui/cărei
preţ se va scădea valoarea primei de casare, sub rezerva
prezentării la sediul nostru a proprietarului înscris, în vederea
achiziţionării tractorului nou/maşinii agricole autopropulsate
noi, în termenul de valabilitate a prezentei note de înscriere şi cu
următoarele documente obligatorii:
a) prezenta notă de înscriere, în original;
b) actul de identitate al reprezentantului legal, în
original şi în copie (după verificare, originalul se restituie), sau,
după caz, procura notarială de împuternicire ori actul de desemnare
(ordin/decizie/dispoziţie) a persoanei care reprezintă proprietarul
în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat de
însuşi reprezentantul său legal, însoţită/însoţit de
actul de identitate al acesteia, în original şi în copie (după
verificare, originalul actului de identitate se restituie);
c) certificatul de înmatriculare/înregistrare a
tractorului uzat sau a maşinii agricole autopropulsate uzate, în copie
legalizată;
d) certificatul de distrugere a tractorului uzat sau a
maşinii agricole autopropulsate uzate, în copie legalizată;
e) certificatul de radiere a tractorului uzat sau a
maşinii agricole autopropulsate uzate, în original.
In situaţia în care certificatul de înregistrare
nu conţine date privind anul de fabricaţie, acesta trebuie
însoţit de cartea de identitate a tractorului uzat sau a maşinii agricole
autopropulsate uzate, în copie legalizată, sau, în lipsa acesteia, de
orice act de proprietate cu valoare juridică, ce poate atesta vechimea
tractorului uzat sau a maşinii agricole autopropulsate uzate, în copie
legalizată.
III. Prezenta notă de înscriere este valabilă
30 de zile de la eliberare (până la data de ........................
inclusiv), cu posibilitatea de prelungire a valabilităţii la
solicitarea justificată a proprietarului înscris. Valabilitatea prezentei
note de înscriere nu poate depăşi însă data de 25
noiembrie..........
IV. Subsemnatul,
........................................., în calitate de reprezentant legal al
proprietarului/împuternicit/desemnat al reprezentantului legal al
proprietarului, declar că datele înscrise în prezenta notă de
înscriere sunt verificate şi corespund celor prezentate de subsemnat
şi am fost informat cu privire la condiţiile cumulative care trebuie
îndeplinite pentru a beneficia de facilităţile „Programului de
stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi maşini
agricole autopropulsate pentru anul........".
De asemenea, cunoscând prevederile Codului penal
privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că nu
ne-am înscris cu tractorul uzat/masina agricolă autopropulsată
uzată prevăzut/prevăzută la pct. I în evidentele altui
producător validat.
Semnăturile autorizate ale producătorului
validat
L.S.
.......................................................
Proprietar înscris,
.......................................................
Prin reprezentant legal/împuternicit/desemnat,
.......................................................
ANEXA Nr. 7 (Anexa nr. 11 la ghid)
FIŞA
de evaluare a eligibilităţii
proprietarului
Proprietar:..............................................................................................
Nr. de înregistrare la A.F.M, a cererii de
finanţare:...................................
Suma solicitată prin cererea de finanţare
(prima de casare solicitată):............lei
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de
eligibilitate
|
DA
|
NU
|
Comentarii
|
1.
|
Proprietarul a depus următoarele documente cu caracter
general:
|
|
|
|
1.1.
|
- cererea de finanţare, în original, semnată de
către reprezentantul legal al proprietarului sau de către persoana
împuternicită/desemnată de către acesta, dacă
proprietarul nu este reprezentat de însuşi reprezentantul său
legal;
- este înfiinţat/are activitate de cel puţin 6 luni la
data depunerii dosarului de înscriere;
|
|
|
|
1.2.
|
- copia actului de identitate a reprezentantului legal;
|
|
|
|
1.3.
|
- procura notarială de împuternicire/actul de desemnare
(ordin/decizie/dispoziţie) a persoanei care reprezintă proprietarul
în cadrul programului, dacă proprietarul nu este reprezentat de însuşi
reprezentantul său legal, însoţită/însoţit de actul de
identitate al acesteia, în copie; procura notarială de împuternicire se
depune, în original, de către: operatorul economic şi
organizaţia neguvernamentală; actul de desemnare se depune, în
original, de către: instituţia publică, unitatea
administrativ-teritorială, unitatea sau instituţia de
învăţământ;
|
|
|
|
1.4.
|
- certificatul de înregistrare fiscală, corespunzător
formularului cod M.F.P. 14.13.20.99/1/2, prevăzut în anexa nr. 1 la
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea
formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor, cu
modificările ulterioare, în copie;
|
|
|
|
1.5.
|
- certificatul de atestare fiscală, emis de organele
teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil
la data depunerii dosarului de înscriere, în original;
|
|
|
|
1.6.
|
- certificatul/certificatele de atestare fiscală emis/emise
de direcţia/direcţiile de taxe şi impozite locale,
valabil/valabile la data depunerii dosarului de înscriere, pentru sediul
social şi pentru punctul/punctele de lucru pentru care se
intenţionează achiziţionarea tractorului nou/maşinii
agricole autopropulsate noi în cadrul programului, în original;
- unitatea administrativ-teritorială a prezentat
declaraţia pe propria răspundere a secretarului;
|
|
|
|
1.7.
|
- certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele teritoriale
de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil la data
depunerii dosarului de înscriere, în original;
|
|
|
|
1.8.
|
- certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul
pentru mediu, valabil la data depunerii dosarului de înscriere, în original;
|
|
|
|
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de
eligibilitate
|
DA
|
NU
|
Comentarii
|
1.9.
|
- certificatul de înmatriculare/înregistrare a tractorului
uzat/maşinii agricole autopropulsate uzate, în copie certificată
„Conform cu originalul";
- certificatul de înregistrare nu conţine date privind anul
de fabricaţie şi a fost depusă cartea de identitate a
tractorului uzat/maşinii agricole autopropulsate uzate, în copie
certificată „Conform cu originalul";
- în lipsa cărţii de identitate a fost depus, în copie
certificată „Conform cu originalul", actul de proprietate cu
valoare juridică, care atestă vechimea tractorului
uzat/maşinii agricole autopropulsate uzate;
|
|
|
|
1.10.
|
Pct. 1.10 nu se aplică proprietarului, operator economic.
- copia situaţiei financiare anuale la încheierea ultimului
exerciţiu financiar, vizată de organele teritoriale de specialitate
ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţită, după caz,
de raportul administratorilor şi raportul comisiei de cenzori sau
ultimul raport de auditori raport de analiză pe bază de
bilanţ;
- ultima balanţă de verificare lunară, în copie.
|
|
|
|
2.
|
Proprietarul, unitate administrativ-teritorială, a depus
următoarele documente specifice:
|
|
|
|
2.1.
|
- hotărârea consiliului local sau judeţean, după
caz, privind participarea la program, în original.
|
|
|
|
3.
|
Proprietarul, unitate/instituţie de
învăţământ, a depus următoarele documente specifice:
|
|
|
|
3.1.
|
- dovada personalităţii juridice (aviz sau
autorizaţie de funcţionare), în copie;
|
|
|
|
3.2.
|
- decizia, ordinul sau actul de numire/validare, după caz,
prin care a fost numit directorul unităţii de
învăţământ ori rectorul instituţiei de
învăţământ, în copie;
|
|
|
|
3.3.
|
- actul doveditor al acreditării, în copie;
|
|
|
|
3.4.
|
- hotărârea consiliului de administraţie privind
participarea la program, în original.
|
|
|
|
4.
|
Proprietarul, organizaţie neguvernamentală, a depus
următoarele documente specifice:
|
|
|
|
4.1.
|
- actul constitutiv, cu toate modificările şi
completările ulterioare, în copie;
|
|
|
|
4.2.
|
- statutul, cu toate modificările şi completările
ulterioare, în copie;
|
|
|
|
4.3.
|
- hotărârea adunării generale privind alegerea
reprezentantului legal (preşedintelui), în copie;
|
|
|
|
4.4.
|
- certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor
şi fundaţiilor, în copie legalizată;
|
|
|
|
4.5.
|
- certificatul eliberat de către instanţa
competentă, care atestă faptul că organizaţia
neguvernamentală nu a fost radiată din Registrul asociaţiilor
şi fundaţiilor, în original şi nu mai vechi de 10 zile
faţă de data depunerii dosarului de înscriere;
|
|
|
|
4.6.
|
- declaraţia privind activitatea economică a
organizaţiei neguvernamentale, în original;
|
|
|
|
4.7.
|
- hotărârea adunării generale privind participarea la
program, în original.
|
|
|
|
5.
|
Proprietarul, operator economic, a depus următoarele
documente specifice:
|
|
|
|
5.1.
|
- actul de înfiinţare (act constitutiv/contract de
societate/statut), cu toate modificările şi completările
ulterioare, în copie;
|
|
|
|
5.2.
|
- certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comerţului, împreună cu toate anexele, sau/şi certificatul
constatator eliberat conform prevederilor art. 171 alin. (1) din
Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor ia
înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice,
asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea
fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării
persoanelor juridice, cu modificările şi completările
ulterioare, pentru sediul social şi punctul/punctele de lucru pentru
care se intenţionează achiziţionarea
tractoarelor/maşinilor agricole autopropulsate noi în cadrul
programului, în copii;
|
|
|
|
5.3.
|
- certificatul constatator emis de oficiul registrului
comerţului, în original şi nu mai vechi de 30 de zile la data
depunerii dosarului de înscriere, din care să rezulte: datele de
identificare a proprietarului, codul unic de înregistrare, capitalul social,
obiectul principal de activitate şi activităţile secundare de
activitate, administratorii, acţionarii/asociaţii şi
situaţia juridică;
|
|
|
|
5.4.
|
- copia actului de identitate al reprezentantului legal;
|
|
|
|
5.5.
|
- hotărârea/decizia adunării generale a
acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de
administraţie privind participarea la program, în original;
|
|
|
|
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de
eligibilitate
|
DA
|
NU
|
Comentarii
|
5.6.
|
- declaraţia, în original, privind ajutoarele de stat
primite în ultimii 3 ani, inclusiv cele exceptate de la obligaţia
notificării;
|
|
|
|
5.7.
|
- copiile situaţiilor financiare anuale la încheierea
ultimelor două exerciţii financiare, însoţite, după caz,
de rapoartele administratorilor şi rapoartele comisiei de cenzori sau
rapoartele de audit;
- ultima balanţă de verificare lunară;
- operatorul economic constituit ca societate comercială în
baza Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
a anexat la situaţiile financiare anuale confirmările depunerii
acestora la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul
judeţean/Tribunalul Municipiului Bucureşti;
- operatorul economic, altul decât cel constituit ca societate
comercială în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, a depus
situaţiile financiare anuale vizate de organele teritoriale de
specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice.
|
|
|
|
6.
|
Proprietarul, instituţie publică, a depus
următoarele documente specifice:
|
|
|
|
6.1.
|
- actul de înfiinţare, în copie certificată „Conform cu
originalul";
|
|
|
|
6.2.
|
- actul de numire/validare a reprezentantului legal, în copie
certificată „Conform cu originalul";
|
|
|
|
6.3.
|
- hotărârea/ordinul/decizia/dispoziţia privind
participarea la program, în original.
|
|
|
|
7.
|
Hotărârea/Ordinul/Decizia/Dispoziţia de participare la
program cuprinde:
|
|
|
|
7.1.
|
- acordul cu privire la casarea tractoarelor/maşinilor
agricole autopropulsate uzate şi achiziţionarea de
tractoare/maşini agricole autopropulsate noi prin program;
|
|
|
|
7.2.
|
- numărul de tractoare/maşini agricole autopropulsate
noi care se intenţionează a fi achiziţionate prin program;
|
|
|
|
7.3.
|
- valoarea totală a finanţării solicitate,
reprezentând prima de casare corespunzătoare numărului de
tractoare/maşini agricole autopropulsate uzate;
|
|
|
|
7.4.
|
- anexa, conţinând lista tractoarelor/maşinilor
agricole autopropulsate uzate care urmează să fie casate prin
program;
- lista cuprinde următoarele date: marca, numărul de
înmatriculare/înregistrare, anul fabricaţiei, numărul şi seria
certificatului de înmatriculare/înregistrare, numărul de inventar.
|
|
|
|
NOTĂ:
In cadrul rubricii „Indeplinirea criteriului de
eligibilitate" se bifează, după caz, cu DA sau NU
îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se
vor înscrie, după caz, comentariile de rigoare.
REZULTATUL EVALUĂRII PROPRIETARULUI: JURIDIC:
ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume evaluator:
....................................... Data:..................
Semnătura:...............
ECONOMIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume evaluator:
....................................... Data:..................
Semnătura:...............
COMISIA DE ANALIZĂ ŞI EVALUARE PROPUNE
APROBAREA ÎNSCRIERII PROPRIETARULUI/RESPINGEREA DOSARULUI DE ÎNSCRIERE.
Preşedintele Comisiei de analiză şi
evaluare
Nume şi
prenume:.................................... Data:.................. Semnătura:...............