ORDIN Nr. 539
din 25 august 2009
pentru aprobarea regimului
permiselor de vanatoare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 606 din 2 septembrie 2009
Având în vedere Avizul Consiliului Naţional de
Vânătoare nr. 1/2009 şi Referatul de aprobare nr. 252.997 din 23 martie 2009 al
Direcţiei generale de regim silvic şi cinegetic,
în baza prevederilor art. 6 alin. (1) lit. r) şi alin.
(4), ale art. 28 şi art. 56 alin. (1) din Legea vânătorii şi a protecţiei
fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (6) din Hotărârea
Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,
ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul pentru
obţinerea permiselor de vânătoare, prevăzut în anexa nr. I.
Art. 2. - (1) Se aprobă conţinutul şi modelul
permisului de vânătoare permanent, prevăzute în anexa nr. II.
(2) Se aprobă conţinutul şi modelul permisului de
vânătoare temporar, prevăzute în anexa nr. III.
(3) Valabilitatea permisului de vânătoare temporar este
de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii acestuia.
Art. 3. - Se aprobă Regulamentul pentru tipărirea,
înserierea, gestionarea, eliberarea şi anularea permiselor de vânătoare şi
pentru preschimbarea permiselor de vânătoare aflate în uz, prevăzut în anexa
nr. IV.
Art. 4. - (1) Punerea în circulaţie a permiselor de
vânătoare prevăzute la art. 2 alin. (1) se face de la data intrării în vigoare
a prezentului ordin.
(2) Punerea în circulaţie a permiselor de vânătoare
prevăzute la art. 2 alin. (2) se face în termen de 45 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentului ordin.
Art. 5. - Autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură, organizaţiile vânătoresti gestionare de fonduri cinegetice în
drept să elibereze permise de vânătoare şi asociaţiile, uniunile sau
federaţiile naţionale de profil recunoscute la nivel naţional şi internaţional
şi înfiinţate prin lege aplică prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - Controlul aplicării prevederilor prezentului
ordin se realizează de autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură şi de structurile teritoriale ale acesteia, precum şi de alte
organe abilitate ale statului, potrivit limitelor de competenţă.
Art. 7. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale nr. 635/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind dobândirea
permisului de vânătoare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 853 din data de 17 septembrie 2004, şi Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor
şi dezvoltării rurale nr. 1.125/2005 privind aprobarea modelului de permis de
vânătoare şi a Regulamentului privind tipărirea, gestionarea, distribuirea,
eliberarea şi anularea permisului de vânătoare publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.005 din 14 noiembrie 2005.
Art. 8. -Anexele nr. I-IV fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 9. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltam rurale,
Ilie Sârbu
ANEXA Nr. I
REGULAMENT
pentru obţinerea permiselor de vânătoare
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Permisul de vânătoare permanent şi permisul
de vânătoare temporar, prevăzute de Legea vânătorii şi a protecţiei fondului
cinegetic nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, atestă
dreptul titularului de a practica vânătoarea, în condiţiile legii.
Art. 2. - (1) Permisul de vânătoare permanent se
eliberează doar solicitanţilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 28
alin. (3) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Permisul de vânătoare permanent se poate dobândi
doar în limita locurilor vacante existente la fiecare organizaţie vânătorească,
stabilite în funcţie de suprafaţa fondurilor cinegetice gestionate de aceasta
şi de zona geografică în care se găsesc fondurile cinegetice, în conformitate
cu prevederile art. 5 alin. (3) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 3. - (1) Numărul de locuri vacante se face public
prin afişarea la sediul fiecărei organizaţii vânătoresti a unui anunţ însuşit
de către conducerea acesteia, anterior examenului.
(2) Numărul de locuri vacante va fi confirmat, după
verificare, de comisia de examinare.
Art. 4. - Permisul de vânătoare temporar se eliberează
apatrizilor cu domiciliul în străinătate şi cetăţenilor străini care
îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 28 alin. (4) din Legea nr. 407/2006,
cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL II
Procedura de obţinere a permiselor de vânătoare
SECŢIUNEA 1
Permisul de vânătoare permanent
Stagiatura
Art. 5. - (1) Candidatul pentru dobândirea permisului
de vânătoare permanent solicită în scris conducerii uneia sau mai multor
organizaţii vânătoresti înscrierea acestuia pentru stagiatura în vederea
obţinerii permisului de vânătoare.
(2) Cererea întocmită conform modelului prevăzut în
anexa nr. 1, depusă la organizaţia vânătorească, primeşte număr de înregistrare
din registrul curent de corespondenţă al organizaţiei vânătoresti, în ziua
depunerii.
(3) Cererea se analizează de către conducerea
organizaţiei vânătoresti, iar hotărârea se comunică în scris solicitantului în
termen de 30 de zile de la data depunerii cererii, conform modelului prevăzut
în anexa nr. 2.
(4) Dacă cererea a fost aprobată, în comunicarea
prevăzută la alin. (3) se menţionează şi denumirea grupei de vânători la care a
fost repartizat pentru efectuarea perioadei de stagiatura.
(5) Odată cu comunicarea prevăzută la alin. (3) se
transmite şi fişa de stagiatură întocmită conform modelului prevăzut în anexa
nr. 3.
(6) Perioada de stagiatură începe de la data
comunicării de repartizare prevăzută la alin. (3).
Art. 6. - Numărul solicitanţilor pentru efectuarea
stagiaturii este nelimitat.
Art. 7. -In perioada de stagiatură fiecare candidat
participă la următoarele activităţi practice:
a) 3 acţiuni de vânătoare;
b) o instruire practică privind portul şi mânuirea
armei de vânătoare, precum şi o şedinţă de tragere cu arma de vânătoare la
punct fix şi la talere.
Art. 8. - (1) După efectuarea activităţilor prevăzute
la art. 7 lit. a) şi b), stagiarul primeşte o recomandare de absolvire din
partea organizaţiei vanatoreşti sau a clubului de vânătoare la care a efectuat
stagiatură, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
(2) La fiecare acţiune practică la care participă
stagiarul va prezenta fişa de stagiatură, pentru ca organizatorul împuternicit
de către asociaţie să înscrie datele cu privire la acţiunea respectivă, conform
formularului.
Art. 9. - Responsabilitatea prezenţei stagiarului la
acţiunile programate de organizaţia vânătorească conform art. 7 revine
acestuia.
Programarea examenului
Art. 10. - (1) Examenul pentru dobândirea permisului de
vânătoare permanent se organizează anual, la aceeaşi dată şi în acelaşi loc
pentru toate organizaţiile vanatoreşti cu sediul în acelaşi judeţ, conform
aprobării autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
(2) In situaţia în care organizaţiile vanatoreşti cu
sediul în municipiul Bucureşti solicită examinarea unui număr mai mare de 50 de
candidaţi/organizaţie, examenul se poate organiza separat pentru fiecare
organizaţie vânătorească.
Art. 11. - Programarea examenului se va face în urma
analizei propunerilor organizaţiilor vanatoreşti interesate, transmise în scris
de acestea, cu cel puţin 30 de zile înainte de data solicitată, la autoritatea
publică centrală care răspunde de silvicultură.
Art. 12. -Autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură va comunica organizaţiilor vanatoreşti interesate, precum şi
instituţiilor ai căror reprezentanţi fac parte din comisia de examinare
prevăzută la art. 17 alin. (1) data la care a fost aprobată organizarea
examenului în fiecare judeţ, cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data
organizării examenului.
Art. 13. - (1) Organizaţiile vanatoreşti interesate de
susţinerea examenului în cadrul unui judeţ vor stabili de comun acord locul de
organizare şi desfăşurare a examenului, având obligaţia de a suporta în comun,
proporţional cu numărul de candidaţi, cheltuielile ocazionate de desfăşurarea
acestuia.
(2) Plata indemnizaţiei de examinare pentru membrii
comisiei de examinare va fi efectuată în ziua examenului de organizaţia cu cel
mai mare număr de candidaţi, în contul căreia celelalte asociaţii vor vira
cotă-parte din indemnizaţie, proporţional cu numărul candidaţilor.
(3) Tariful de examinare perceput de organizatori
pentru fiecare candidat este de 150 lei.
(4) Valoarea indemnizaţiei de examinare este de 20 lei
de dosar examinat.
Inscrierea candidaţilor pentru examen
Art. 14. - (1) Pentru fiecare candidat care solicită
participarea la examen, dosarul de examen trebuie să conţină în mod obligatoriu
următoarele documente:
a) actul de identitate - copie;
b) cererea prin care se solicită înscrierea în cadrul
organizaţiei vanatoreşti, prevăzută la art. 5 alin. (2) - original;
c) comunicarea, din partea conducerii organizaţiei
vanatoreşti la care solicită înscrierea, privind repartizarea solicitantului,
prevăzută la art. 5 alin. (3) - original;
d) recomandarea de absolvire prevăzută la art. 8 alin.
(1) - original;
e) fişa de stagiatură prevăzută la art. 5 alin. (5) şi
completată potrivit art. 8 alin. (2), însuşită de candidat, de organizatorul
activităţilor practice şi avizată de conducerea executivă a organizaţiei vanatoreşti
sau a clubului de vânătoare la care a efectuat stagiatură - original;
f) fişa medicală, întocmită conform modelului prevăzut
de reglementările în domeniu, din care să rezulte că este apt fizic şi psihic
să deţină şi să folosească arma de foc de vânătoare - original;
g) comunicare de la organele de poliţie (certificat de
cazier judiciar) din care să rezulte că are dreptul să deţină şi să folosească
arma de foc de vânătoare - original;
h) declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă
faptul că în ultimii 3 ani nu a săvârşit fapte care sunt încadrate ca
infracţiuni de Legea nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 - autentificată, în
original.
(2) Dosarul de examen se completează de către candidat
cu documentele prevăzute la alin. (1), se depune la sediul organizaţiei
vanatoreşti al cărei membru doreşte să devină şi se înregistrează în registrul
curent de corespondenţă al acesteia cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de
organizarea examenului, iar lista candidaţilor se transmite autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură cu cel puţin 5 zile înainte de data
examenului.
(3) La înregistrarea dosarelor, organizaţia
vânătorească întocmeşte pentru fiecare dosar câte o fişă de evidenţă a
documentelor prezentate, certificată, sub semnătură, de către conducerea
organizaţiei vanatoreşti sau de un împuternicit al acesteia.
(4) Dosarele de examen completate şi înregistrate
anterior intrării în vigoare a prezentului regulament rămân valabile până la
data examenului, dar nu mai târziu de un an, în condiţiile Ordinului
ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 635/2004 pentru
aprobarea Regulamentului privind dobândirea permisului de vânătoare.
Art. 15. - Prezentarea incompletă a dosarelor prevăzute
la art. 14 şi/sau întocmirea incorectă a documentelor depuse conduc la
neadmiterea participării la examen a candidaţilor în cauză.
Pregătirea şi examinarea candidaţilor
Art. 16. - (1) Pentru pregătirea şi examinarea
teoretică a candidaţilor autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură elaborează un set de întrebări şi răspunsuri privind examenul de
vânător, pe care îl prezintă pe site-ul propriu.
(2) Setul de întrebări şi răspunsuri menţionat la alin.
(1), prevăzut în anexa nr. 6*), conţine 800 de întrebări, fiecare întrebare
având 3 răspunsuri preformulate dintre care unul este corect.
(3) Autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură poate reactualiza conţinutul setului de întrebări prevăzut la
alin. (1), în acord cu legislaţia în vigoare şi cu literatura din domeniul
cinegetic, cu cel puţin 60 de zile înaintea datei susţinerii examenului
prevăzut la art. 10 alin. (1), unde acesta va fi folosit.
(4) Intrebările şi răspunsurile menţionate la alin.
(2) sunt formulate având în vedere noţiuni privind domeniul cinegetic din:
- biologia speciilor ce aparţin faunei de interes
cinegetic;
- legislaţia în domeniul cinegetic;
- etica vânătorească;
- chinologie;
- boli ale vânatului;
- arme de vânătoare.
Art. 17. - (1) Examinarea candidaţilor se face de o
comisie de examinare formată din:
a) 2 reprezentanţi cu studii superioare de lungă
durată, absolvenţi licenţiaţi ai unei instituţii de învăţământ superior în care
au studiat vânatul şi vânătoarea şi care deţin permis permanent de vânătoare,
din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, dintre
care unul este preşedintele comisiei;
b) 2 reprezentanţi cu studii superioare de lungă
durată, absolvenţi licenţiaţi ai unei instituţii de învăţământ superior în care
au studiat vânatul şi vânătoarea şi care deţin permis permanent de vânătoare,
din cadrul asociaţiilor, uniunilor sau federaţiilor naţionale de profil
recunoscute la nivel naţional şi internaţional şi înfiinţate prin lege;
c) un reprezentant al instituţiilor de învăţământ care
au ca disciplină de studiu vânatul şi vânătoarea, cu studii superioare de lungă
durată, absolvent al unei instituţii de învăţământ superior în care a studiat
vânatul şi vânătoarea şi care deţine permis permanent de vânătoare, invitat de
către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură.
(2) Nominalizarea persoanelor prevăzute la alin. (1)
lit. b) şi c) se transmite la autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură cu minimum 5 zile lucrătoare anterior datei programate pentru
examenul respectiv.
Art. 18. - Hotărârile comisiei stabilite la art. 17
alin. (1) se iau prin majoritate simplă.
Art. 19. - (1) Comisia de examinare se întruneşte la
datele, orele şi locurile stabilite de către autoritatea publică centrală care
răspunde de silvicultură pentru extragerea testelor de examinare şi a grilelor
de verificare, respectiv pentru susţinerea examenului.
(2) Testele prevăzute la alin. (1) conţin 30 de
întrebări din cele stabilite potrivit art. 16.
(3) Timpul de examinare este de 60 de minute.
Art. 20. - Comisia de examinare îşi poate desfăşura
activitatea în prezenţa obligatorie a minimum 3 membri, dintre care minimum un
reprezentant al autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
Art. 21. - (1) Comisia de examinare are următoarele
atribuţii privind examenul:
a) stabileşte testele tip grilă şi grilele de
verificare care se vor folosi pentru examen, le multiplică şi le introduce în
plicuri care se sigilează la sediul autorităţii publice centrale care răspunde
de silvicultură;
b) verifică dosarele candidaţilor, existente la
organizaţiile vânătoreşti, în vederea susţinerii examenului, prezentate de
conducerile executive ale acestora;
c) întocmeşte şi prezintă public prin afişare cu cel
puţin 30 de minute înainte de ora programată pentru desfăşurarea examenului
rezultatele verificării dosarelor, menţionând candidaţii ale căror dosare au
fost admise şi au dreptul de a participa la examen, precum şi pe cei ale căror
dosare au fost respinse şi nu au drept de participare la examen;
d) legitimează candidaţii, pe baza actului de
identitate, la intrarea acestora în sala de examinare;
e) desigilează în faţa candidaţilor testele şi
grilele de verificare, distribuie testele şi prezintă modul de desfăşurare a
examenului;
f) anulează testele candidaţilor care încearcă să
copieze sau copiază răspunsurile la întrebări;
g) elimină din sala de examinare candidaţii care nu
îşi pot completa singuri testele, precum şi candidaţii care nu cunosc limba
română şi apelează la traducători neautorizaţi de Ministerul Justiţiei şi
Libertăţilor Cetăţeneşti;
h) barează în grilele testelor întrebările la care nu
s-a răspuns, înainte de corectare, apoi verifică fiecare lucrare, punctând în mod
corespunzător răspunsurile date;
i) întocmeşte procesul-verbal de examinare într-un
număr de exemplare egal nu numărul instituţiilor care au desemnat reprezentanţi
în comisia de examinare;
j) prezintă public prin afişare, după corectarea
tuturor testelor, rezultatele examenului, declarând promovaţi candidaţii care
au răspuns corect la minimum 20 de întrebări, respectiv respinşi pe cei care nu
realizează acest nivel.
(2) Organizaţiile vânătoreşti care au prezentat
candidaţi la examen iau în copie câte un exemplar al proceselor verbale
întocmite cu ocazia examenului.
Art. 22. - Candidaţii declaraţi „respinşi", precum
şi cei declaraţi „absenţi" la examen au dreptul la reexaminare în decurs
de un an, cu ocazia examenului organizat pentru alte organizaţii vânătoreşti,
potrivit prezentului regulament, cu condiţia depunerii unei cereri în acest
sens şi a reactualizării documentelor prevăzute la art. 14 alin. (1) lit. f) şi
g).
Art. 23. - (1) Documentele de examen sunt constituite
din:
a) dosarele candidaţilor;
b) copie de pe procesul-verbal încheiat cu ocazia
verificării dosarelor;
c) testele tip grilă corectate şi semnate de comisia
de examinare;
d) copie de pe grilele de verificare;
e) copie de pe procesul-verbal de examinare.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se arhivează la
sediile organizaţiilor vânătoreşti care au prezentat candidaţi la examen,
conform prevederilor legale.
Soluţionarea contestaţiilor
Art. 24. - (1) Contestaţiile privind rezultatul probei
teoretice din cadrul examenului pentru dobândirea permisului de vânătoare
permanent se pot depune, în termen de 3 zile lucrătoare de la data desfăşurării
examenului, la sediile organizaţiilor vânătoreşti unde candidatul este înscris.
(2) Organizaţiile vânătoreşti au obligaţia să înainteze
contestaţiile primite, împreună cu testele tip grilă corectate, la autoritatea
publică centrală care răspunde de silvicultură, în vederea soluţionării
acestora, păstrând totodată o copie de pe aceste teste.
*) Anexa nr. 6 se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 606 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru
relaţii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial", Bucureşti,
sos. Panduri nr. 1.
(3) Contestaţiile se soluţionează în termen de 10 zile
lucrătoare de la data primirii lor, de către o comisie constituită din:
a) un reprezentant al autorităţii publice centrale
care răspunde de silvicultură, cu studii superioare de lungă durată, absolvent
al unei instituţii de învăţământ superior în care să fi studiat vânatul şi vânătoarea,
altul decât cei prevăzuţi la art. 17 alin. (1) lit. a);
b) un reprezentant cu studii superioare de lungă
durată, absolvent al unei instituţii de învăţământ superior în care să fi
studiat vânatul şi vânătoarea din cadrul asociaţiilor, uniunilor sau
federaţiilor naţionale de profil recunoscute la nivel naţional şi internaţional
şi înfiinţate prin lege, altul decât cei prevăzuţi la art. 17 alin. (1) lit.
b);'
c) un reprezentant cu studii superioare de lungă
durată absolvent al unei instituţii de învăţământ superior în care să fi
studiat vânatul şi vânătoarea din cadrul unei instituţii de învăţământ superior
care are în programa de învăţământ vânatul şi vânătoarea, invitat de către
autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, altul decât cel
prevăzut la art. 17 alin. (1) lit. c).
(4) Comisia prevăzută la alin. (3) îşi poate exercita
atribuţiile în prezenţa a cel puţin doi membri din care cel puţin un
reprezentant al autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
Art. 25. - In cazul în care contestaţia este admisă,
candidatul care a formulat-o va fi declarat „promovat" şi este în drept să
i se elibereze permisul de vânătoare permanent potrivit legii şi prezentului
regulament.
Eliberarea permisului de vânătoare permanent
Art. 26. - Permisul de vânătoare permanent obţinut în
condiţiile prezentului regulament se eliberează, în condiţiile legii, de către
organizaţiile vânătoreşti licenţiate doar pentru candidaţii proprii declaraţi
„promovaţi" la examenul pentru dobândirea permisului de vânătoare
permanent, cel mai devreme la 15 zile după data desfăşurării examenului.
SECŢIUNEA a 2-a
Eliberarea permisului de vânătoare temporar
Art. 27. - (1) Condiţiile pe care un solicitant trebuie
să le îndeplinească pentru obţinerea permisului de vânătoare temporar sunt cele
prevăzute la art. 28 alin. (4) din Legea nr. 407/2006, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Pentru obţinerea permisului de vânătoare temporar
solicitantul trebuie să depună la gestionarul fondului cinegetic unde urmează
să practice vânătoarea următoarele documente:
a) cerere - original;
b) actul de identitate - copie;
c) permisul de vânătoare sau licenţă de vânătoare,
emise de autorităţile competente ale statului în care solicitantul are
domiciliul, care atestă faptul că titularul are dreptul de a deţine şi folosi
arme de vânătoare, respectiv de a practica vânătoarea - copie;
d) invitaţie din partea gestionarului de fonduri
cinegetice, organizator al acţiunii de vânătoare - copie;
e) asigurare împotriva accidentelor la vânătoare,
valabilă pe teritoriul României - copie.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 28. -Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la Regulamentul pentru obţinerea
permiselor de vânătoare
Inregistrat la:
(organizaţia vânătorească)
Nr.................din................
SE APROBĂ
Conducător executiv/împ uternicit,
........................................................
CERERE
Subsemnatul,....................................................,
cetăţean......................., fiul lui.....................şi
al.................., născut în anul......., luna..........., ziua......, în
localitatea........................., judeţul....................., domiciliat
în....................., str................., nr......., bl......., sc......,
ap......, judeţul (sectorul)....................., posesor al actului de
identitate.......seria.......nr................., eliberat de
............................ la data de ..................., cod numeric
personal .............................................., de profesie
............................................., angajat
la......................................., în funcţia
de............................................., vă rog a-mi aproba înscrierea
ca practicant în cadrul organizaţiei
vânătoreşti........................................................, în vederea
obţinerii permisului de vânătoare permanent, în condiţiile legii.
Am luat cunoştinţă despre prevederile statutului
organizaţiei vânătoreşti....................................., pe care mi-l
însuşesc şi mă oblig să îl respect, în condiţiile legii.
Declar pe propria răspundere că nu mă aflu în niciuna
din situaţiile prevăzute de lege care să îmi interzică obţinerea permisului de
vânătoare şi, respectiv, a permisului de armă.
Telefon..............................................................
Alte modalităţi de
contactare............................
Data
................................................................
Semnătura
................................................................
ANEXA Nr. 2 la Regulamentul pentru obţinerea
permiselor de vânătoare
Organizaţia vânătorească
.........................................
Nr...................din..............
COMUNICARE
Domnului/doamnei......................................
Domiciliat (ă)
în..........................................
Ca urmare a cererii dumneavoastră, înregistrată la
organizaţia
vânătorească.................................................................cu
nr..............din data de..................., prin care solicitaţi înscrierea
pentru pregătirea practică şi teoretică în vederea obţinerii permisului de
vânătoare permanent, vă comunicăm acceptul nostru şi vă precizăm că sunteţi
repartizat/ă la grupa de vânători a fondului cinegetic nr........,
denumit.............................., din judeţul.......................,
gestionat de organizaţia noastră prin clubul/filiala
Pentru desfăşurarea acţiunilor practice îl veţi
contacta pe domnul.......................................
Reprezentant legal,
................................................................
(numele, prenumele şi funcţia)
ANEXA Nr. 3 la Regulamentul pentru obţinerea
permiselor de vânătoare
Organizaţia vânătorească
................................................................
Grupa de vânători
................................................................
AVIZEZ
Conducător executiv/împuternicit,
................................................................
FIŞA DE STAGIATURĂ
a
domnului/doamnei.......................................
Data începerii
stagiaturii.................................
Fondul
cinegetic.............................................
Nr. crt.
|
Data
|
Denumirea activităţii la care a
participat
|
Documentul în care se regăseşte
activitatea (proces-verbal, autorizaţie de vânătoare etc.)
|
Organizator stagiatură
|
Semnătura organizator stagiatură
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnătura stagiarului
................................................................
ANEXA Nr. 4 la Regulamentul pentru obţinerea
permiselor de vânătoare
Organizaţia vânătorească
Nr................/.................
RECOMANDARE DE ABSOLVIRE
Ca urmare a rezultatelor obţinute în perioada de
stagiatură (tragerea cu arma de vânătoare la ţintă fixă şi la talere în
poligonul de tir şi participarea la acţiunile de vânătoare), îl/o recomandăm pe
dl/dna ............................................, fiul/fiica
lui.....................şi al/a................................,
domiciliat/domiciliată în..................................., posesor/posesoare
al/a BI/CI seria........ nr...................., eliberat
de.............................la data de................, CNP.......................................,
pentru a participa la examenul pentru dobândirea permisului de vânătoare
permanent.
Data
................................................................
Conducător executiv/împuternicit,
................................................................
(numele, prenumele, funcţia)
ANEXA Nr. 5 la Regulamentul pentru obţinerea
permiselor de vânătoare
Organizaţia vânătorească
................................................................
DECLARAŢIE
Subsemnatul,....................................................,
cetăţean....................., fiul lui.....................şi
al......................., născut în anul......., luna..........., ziua......,
în localitatea.........................Judeţul....................., domiciliat
în....................., str................. nr......., bl......., sc......,
ap......Judeţul (sectorul)....................., posesor al actului de
identitate.......seria......., nr................., eliberat de.................,
la data de..................., cod numeric
personal................................, cunoscând sancţiunile penale privind
falsul în declaraţii, conform art. 292 Cod penal, pe propria răspundere declar
că în ultimii 3 ani nu am săvârşit fapte care sunt încadrate ca infracţiuni de
Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr. 407/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
Dau prezenta declaraţie pentru a-mi servi la examenul
pentru obţinerea permisului de vânătoare permanent.
Data
................................................................
Declarant
Numele şi prenumele............................
Semnătura.............................................
ANEXA Nr. II
CONŢINUTUL ŞI MODELUL
permisului de vânătoare permanent
- Format tip cartelă, tipărită pe o singură faţă, cu
dimensiunile: 85,72 mm lungime; 54,03 mm lăţime; 0,08 mm grosime; 3,18 mm raza
de racordare a colţurilor
- Suportul este din ABS, inert UV, cu background ce
conţine mai multe culori, rezistent la contrafacere prin scanare, tipărire sau
copiere.
- Conţinutul: drapelul, denumirea statului; denumirea
documentului; numele; prenumele; CNP.; adresa titularului; emitent; data
emiterii; seria/numărul; denumirea structurii emitente; fotografia titularului
- Fondul faţă/verso este verde pal degrade -fountain
fiii de la verde la alb
- Caracteristicile literelor:
- denumirea statului - Times New Roman 11, negru;
- denumirea documentului - Times New Roman 10, negru;
- numele; prenumele; CNP.; adresa titularului; emitent;
data emiterii; seria/numărul; denumirea structurii emitente - Times New Roman 8
italic - bold;
- datele variabile- Times New Roman 9, negru.
- Elemente de siguranţă:
- foto 2 a titularului, inert UV, simetric foto 1, în
partea dreaptă;
- numele emitentului, inert UV, poziţionat sub foto
1-Times New Roman 9.
- Fotografia: color, având dimensiunile de 30 x 22 mm,
executată cu mijloace informatice direct pe suportul cărţii de identitate
- Drapelul: realizat în culorile naţionale, având dimensiunile
de 50 x 5 mm şi poziţionarea la centru, în partea superioară a permisului de
vânătoare permanent.
ANEXA Nr. III
CONŢINUTUL ŞI MODELUL
permisului de vânătoare temporar
GESTIONAR
(personalizat) Seria..........Nr..........
|
PERMIS DE VÂNĂTOARE TEMPORAR
|
Valabil din..................până în.................
Dl/Dna..........................................................,
cetăţean....................................cu domiciliul în
..............................................................................................................................................
(ţara,
localitatea, strada etc.)
posesor al actului de identitate
seria/nr............................., emis la data
de...............................,
posesor al permisului/licenţei de vânătoare
seria/nr...................................................................,
este autorizat să practice vânătoarea în România, în condiţiile
legii, în perioada.........................., pe fondurile de vânătoare
gestionate de unitatea noastră, pentru care vor fi eliberate autorizaţii de
vânătoare.
La eliberarea prezentului permis au fost analizate următoarele
documente depuse de solicitant în fotocopii:
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
Data
emiterii............... Gestionar
(conducător/împuternicit)
Numele si prenumele...............................
Semnătura................................
|
ANEXA Nr. IV
REGULAMENT
pentru tipărirea, înserierea, gestionarea,
eliberarea şi anularea permiselor de vânătoare şi pentru preschimbarea
permiselor de vânătoare aflate în uz
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Permisele de vânătoare permanente sau
temporare sunt documente legale care atestă faptul că titularul are dreptul de
a practica vânătoarea, în condiţiile legii.
CAPITOLUL II
Tipărirea, înserierea şi gestionarea permiselor de
vânătoare permanente şi a permiselor de vânătoare temporare
Art. 2. - (1) Permisele de vânătoare permanente şi
permisele de vânătoare temporare se tipăresc, în regie proprie sau prin unităţi
specializate, după modelele aprobate prin prezentul regulament, de către
gestionarii abilitaţi care deţin licenţă şi care gestionează fonduri cinegetice
în România.
(2) Tipărirea prin unităţi specializate se face la
solicitarea organizaţiilor vânătoreşti prevăzute la alin. (1).
(3) Solicitarea prevăzută la alin. (2) va conţine toate
datele şi informaţiile ce trebuie înscrise în permisele de vânătoare, conform
modelelor aprobate prin prezentul regulament.
Art. 3. - Formularele permiselor de vânătoare temporare
se tipăresc pe suport de hârtie autocopiativă format A5 landscape, în carnete
capsate a câte 50 de file perforate, formate din 25 de seturi a câte două file
fiecare.
Art. 4. - (1) Inserierea permiselor de vânătoare se
face pentru fiecare judeţ, prin înscrierea unei serii ce reprezintă indicativul
rutier al judeţului în care emitentul îşi are sediul.
(2) Numerotarea permiselor de vânătoare se face cu 5
cifre şi începe cu numărul 00001 pentru fiecare serie şi tip de permis de
vânătoare.
(3) Intervalul de numere necesar numerotării prevăzute
la alin. (2) se alocă de către organismul specializat în domeniul cinegetic din
cadrul administratorului fondului cinegetic naţional, la solicitarea celor în
drept să elibereze permise de vânătoare.
(4) Pentru aplicarea prevederilor alin. (3), în cadrul
organismului specializat în domeniul cinegetic din cadrul administratorului fondului
cinegetic naţional se întocmeşte un registru de evidenţă a intervalelor de
numere alocate organizaţiilor vânătoreşti pentru permisele de vânătoare
permanente, conform anexei nr. 1.
Art. 5. - Gestionarea permiselor de vânătoare se face
de către persoana împuternicită în acest sens de conducătorul organizaţiilor
vânătoreşti prevăzute la art. 2 alin. (1).
CAPITOLUL III
Eliberarea permiselor de vânătoare
SECŢIUNEA 1
Permis de vânătoare permanent
Art. 6. - (1) Eliberarea permiselor de vânătoare permanente
se realizează de către organizaţiile vânătoreşti abilitate ca urmare a
preschimbării permiselor de vânătoare aflate în uz, a dobândirii de către
propriii membri a calităţii de vânător şi în situaţiile în care permisul de
vânătoare este pierdut sau deteriorat.
(2) Permisul de vânătoare permanent se eliberează numai
de către persoana împuternicită în acest sens de conducătorul executiv al
organizaţiilor vânătoreşti prevăzute la art. 2 alin. (1).
(3) Evidenţa eliberării permiselor de vânătoare
permanente se ţine într-un registru de gestiune întocmit conform modelului
prevăzut în anexa nr. 2.
A. Eliberarea permisului de vânătoare permanent ca
urmare a dobândirii de către membrii asociaţi a calităţii de vânător
Persoanelor membre ale organizaţiilor vânătoreşti care
dobândesc, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, calitatea de
vânător după data intrării în vigoare a prezentului regulament li se eliberează
permis de vânătoare permanent.
B. Eliberarea permisului de vânătoare permanent ca
urmare a pierderii sau deteriorării totale a acestuia
1. In cazul în care permisul de vânătoare permanent
este pierdut sau total deteriorat, organizaţia vânătorească în care este membru
asociat poate elibera unul nou, în baza dovezii pe care o face titularul
acestuia că a publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a,
anunţul prin care documentul pierdut sau deteriorat total a fost declarat nul
de către posesor şi în baza unei declaraţii întocmite conform modelului
prevăzut în anexa nr. 3, autentificată.
2. Permisul de vânătoare permanent se eliberează în
condiţiile prevăzute la pct. 1 ori de câte ori este cazul.
C. Eliberarea unui nou permis de vânătoare permanent ca
urmare a deteriorării parţiale a permisului de vânătoare permanent deţinut
anterior
1. Eliberarea unui nou permis de vânătoare permanent
se face la cererea titularului, în situaţia în care permisul de vânătoare
permanent emis anterior este deteriorat parţial. In acest caz, permisul de
vânătoare permanent deteriorat parţial se anulează prin înscrierea pe acesta a
cuvântului „Anulat" cu culoare roşie, se semnează de către persoana
împuternicită să elibereze permisul de vânătoare permanent, se aplică ştampila
unităţii şi se reţine de emitent.
2. Permisul de vânătoare permanent se eliberează în
condiţiile prevăzute la pct. 1 ori de câte ori este cazul.
Art. 7. - (1) Odată cu emiterea permisului de vânătoare
permanent, organizaţiile vânătoreşti abilitate eliberează propriilor membri şi
un document care să ateste calitatea de membru al organizaţiei vânătoreşti
respective.
(2) Dovedirea calităţii de membru asociat al altor
organizaţii vânătoreşti decât cea emitentă a permisului de vânătoare permanent
se face cu documentul care atestă calitatea de membru, emis de fiecare dintre
acestea, vizat anual.
(3) Formularul documentului de membru se stabileşte de
fiecare organizaţie vânătorească. Conţinutul documentului trebuie să furnizeze
minimum următoarele informaţii:
a) numele, prenumele şi iniţiala tatălui titularului;
b) numărul şi seria proprii fiecărei organizaţii
vânătoreşti;
c) seria permisului de vânătoare permanent şi
organizaţia emitentă;
d) adresa completă a titularului;
e) codul numeric personal al titularului;
f) viza anuală.
Art. 8. - Organizaţiile vânătoreşti care au eliberat
permise de vânătoare permanente transmit administratorului fondului cinegetic
naţional, în luna următoare, în format electronic şi pe suport hârtie,
informaţii privitoare la: numele, prenumele şi codul numeric personal ale
persoanelor cărora le-au fost eliberate permise de vânătoare permanente, precum
şi seria şi numărul fiecărui permis eliberat.
SECŢIUNEA a 2-a
Permisul de vânătoare temporar
Art. 9. - (1) Eliberarea permisului de vânătoare
temporar se face de către gestionarii abilitaţi care deţin licenţa şi care gestionează
fonduri cinegetice persoanelor prevăzute de lege pentru acţiunile de vânătoare
ce se desfăşoară pe fondurile cinegetice pe care le gestionează.
(2) Permisul de vânătoare temporar se eliberează numai
de către persoane împuternicite în acest scop din cadrul gestionarilor de
fonduri cinegetice.
(3) Datele din permisul de vânătoare temporar se
completează citeţ, cu culoare neagră, cu majuscule, în toate rubricile
prevăzute de formular.
(4) Eliberarea de către organizaţiile vânătoreşti a
permisului de vânătoare temporar se realizează ca urmare:
a) a dobândirii dreptului de a participa la acţiuni de
vânătoare de către persoanele prevăzute de lege;
b) în situaţiile în care permisul de vânătoare temporar
este pierdut sau deteriorat.
(5) Eliberarea unui nou permis de vânătoare temporar
ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorării totale a celui deţinut
anterior
1. In cazul în care permisul de vânătoare temporar
este pierdut, furat sau total deteriorat, gestionarul care l-a eliberat poate
elibera unul nou, în baza unei declaraţii întocmite conform modelului prevăzut
în anexa nr. 4, autentificată.
2. Permisul de vânătoare temporar se eliberează în
condiţiile prevăzute la alin. (1) ori de câte ori este cazul.
(6) Eliberarea unui nou permis de vânătoare temporar
ca urmare a deteriorării parţiale a celui emis anterior
1. Eliberarea unui nou permis de vânătoare temporar se
face la cererea titularului, în situaţia în care permisul de vânătoare temporar
emis anterior este deteriorat parţial. In acest caz, permisul de vânătoare
temporar deteriorat se anulează prin înscrierea pe acesta a cuvântului
„Anulat" cu culoare roşie, se semnează de către persoana împuternicită să
elibereze permise de vânătoare temporare, se aplică ştampila unităţii şi se
reţine de emitent.
2. Permisul de vânătoare temporar se eliberează în
condiţiile prevăzute la alin. (1) ori de câte ori este cazul.
Art. 10. - Gestionarii fondurilor cinegetice care au
eliberat permise de vânătoare temporare transmit administratorului fondului
cinegetic naţional, lunar, până la data de 5 a fiecărei luni, în format
electronic şi pe suport hârtie, informaţii privitoare la: numele, prenumele şi
codul numeric personal ale persoanelor cărora le-au fost eliberate permise de
vânătoare temporare, precum şi seria şi numărul fiecărui permis eliberat.
CAPITOLUL IV
Anularea permiselor de vânătoare
Art. 11. - (1) Permisele de vânătoare permanente
şi permisele de vânătoare temporare se anulează de către gestionarii fondurilor
cinegetice care le-au eliberat sau, după caz, de către unul dintre gestionarii
la care titularul este membru asociat, în condiţiile legii.
(2) Pentru situaţiile în care posesorul permisului de
vânătoare permanent sau al permisului de vânătoare temporar a săvârşit o faptă
încadrată ca infracţiune de Legea vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic
nr. 407/2006, cu modificările şi completările ulterioare, permisul de vânătoare
se reţine în vederea anulării până la finalizarea cercetărilor ce se întreprind
de către organele competente ale statului în legătură cu fapta săvârşită.
(3) După finalizarea cercetărilor permisul de vânătoare
se înapoiază posesorului sau se anulează, după caz, în funcţie de confirmarea
faptei, rezultată în urma cercetării efectuate de către organele competente ale
statului.
Art. 12. - Cazurile reţinerii în vederea anulării sau
anulării permiselor de vânătoare se aduc la cunoştinţă într-un termen de 30 de
zile calendaristice, în mod oficial, administratorului fondului cinegetic
naţional şi organizaţiilor vânătoreşti unde persoana respectivă mai este membră
asociată.
Art. 13. - Publicarea anulării permiselor de vânătoare
în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, se face de către gestionarul
care le-a anulat.
CAPITOLUL V
Preschimbarea permiselor de vânătoare aflate în uz
Art. 14. - (1) Organizaţiile vânătoreşti licenţiate,
gestionare de fonduri cinegetice, preschimbă permisul de vânătoare aflat în uz
propriilor membri care îl deţin cu permisul de vânătoare permanent, numai dacă
aceştia îndeplinesc condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare referitoare
la domeniul cinegetic.
(2) Preschimbarea permisului de vânătoare permanent se
realizează numai cu reţinerea permisului de vânătoare deţinut de titular la
acel moment.
Art. 15. - (1) Preschimbarea permisului de vânătoare
aflat în uz cu permisul de vânătoare permanent se efectuează în termen de un an
de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.
(2) După expirarea termenului prevăzut la alin. (1),
posesorii permisului de vânătoare aflat în uz pierd dreptul de a practica
vânătoarea până la preschimbarea acestuia în condiţiile prezentului regulament.
Art. 16. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la Regulamentul pentru tipărirea.
înserierea. gestionarea, eliberarea si anularea permiselor de vânătoare si
pentru preschimbarea permiselor de vânătoare aflate în uz
REGISTRUL DE EVIDENŢĂ
a intervalelor de numere alocate organizaţiilor
vânătoreşti pentru permisele de vânătoare permanente
Nr. crt.
|
Solicitant
|
Solicitare
|
Inregistrare solicitare
|
Numere atribuite
|
Observaţii
|
Denumirea
|
Adresa
|
Nr.
|
Data
|
Nr.
|
Data
|
Cantitatea (nr.)
|
Intervalul
|
Data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Responsabil evidenţă
Numele şi prenumele...........................
Funcţia................................................
ANEXA Nr. 2 la Regulamentul pentru tipărirea.
înserierea. gestionarea, eliberarea si anularea permiselor de vânătoare si
pentru preschimbarea permiselor de vânătoare aflate în uz
REGISTRUL DE GESTIUNE
a permiselor de vânătoare permanente al (organizaţia
vânătorească)..........................................................
Nr. crt.
|
Seria şi numărul
permisului de
vânătoare
permanent
|
Produs şi achiziţionat de la
|
Documentul de
achiziţie (serie, nr, data)
|
Date privind identitatea
titularului permisului
(nume, prenume, CNP, domiciliu)
|
Data eliberării
|
Semnătura
responsabilului de
gestiune, pentru
predarea
permisului
|
Semnătura
titularului pentru
primirea permisului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
Responsabil gestiune
Numele şi prenumele........................
Funcţia............................................
ANEXA Nr. 3 la Regulamentul pentru tipărirea. înserierea.
gestionarea, eliberarea si anularea permiselor de vânătoare si pentru
preschimbarea permiselor de vânătoare aflate în uz
DECLARAŢIE
Subsemnatul/Subsemnata,.........................................,
cu domiciliul în......................................., posesor/posesoare al/a
B.I./C.I. seria......nr..........., eliberat/eliberată
de.............................., la data de................., cod numeric
personal..........................., având cunoştinţă de prevederile art. 292
din Codul penal, declar pe propria răspundere că Permisul de vânătoare
permanent având seria......nr..........nu a fost anulat sau reţinut în vederea
anulării şi că de la data*).....................a acestui document nu am
solicitat şi nu mi-a fost eliberat un alt permis de vânătoare permanent.
Data
....................................................................
Semnătura
....................................................................
*) Se completează cu unul dintre termenii:
„pierderii", „furtului", „deteriorării totale".
ANEXA Nr. 4 la Regulamentul pentru tipărirea.
înserierea. gestionarea, eliberarea si anularea permiselor de vânătoare si
pentru preschimbarea permiselor de vânătoare aflate în uz
DECLARAŢIE
Subsemnatul/Subsemnata,...................................,
cu domiciliul în......................................, posesor/posesoare al/a
actului de identitate ............. seria ...... nr.............., eliberat de
........................, la data de ......................, cod numeric
personal .............................., având cunoştinţă de prevederile art.
292 din Codul penal, declar pe propria răspundere că de la data*)
..........................a Permisului de vânătoare temporar având
seria......nr............nu am solicitat şi nu mi-a fost eliberat un alt permis
de vânătoare temporar.
Data
....................................................................
Semnătura
....................................................................
*) Se completează cu unul dintre termenii: „pierderii",
„furtului", „deteriorării totale".