ORDIN Nr
ORDIN
Nr. 542 din 8 aprilie 2003
pentru aprobarea Metodologiei privind initierea, programarea, achizitia,
elaborarea, avizarea, aprobarea si valorificarea reglementarilor tehnice si a
rezultatelor activitatilor specifice in constructii, amenajarea teritoriului,
urbanism si habitat
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 269 din 17 aprilie 2003
In temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) din Regulamentul privind tipurile
de reglementari tehnice si de cheltuieli aferente activitatii de reglementare
in constructii, urbanism, amenajarea teritoriului si habitat, aprobat prin
Hotararea Guvernului nr. 203/2003, si al art. 4 alin. (3) din Hotararea
Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Se aproba Metodologia privind initierea, programarea, achizitia,
elaborarea, avizarea, aprobarea si valorificarea reglementarilor tehnice si a
rezultatelor activitatilor specifice in constructii, amenajarea teritoriului,
urbanism si habitat, prevazuta in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin Ordinul ministrului
lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.133/2001 pentru
aprobarea Metodologiei privind elaborarea reglementarilor tehnice in
constructii, amenajarea teritoriului si urbanism si procedura de achizitie,
publicat in Buletinul constructiilor, vol. 9/2001, isi inceteaza
aplicabilitatea.
Art. 3
Directia generala tehnica in constructii si Directia generala economica si
relatii bugetare vor duce la indeplinire prezentul ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Traian Panait,
secretar de stat
ANEXA 1
METODOLOGIE
privind initierea, programarea, achizitia, elaborarea, avizarea, aprobarea si
valorificarea reglementarilor tehnice si a rezultatelor activitatilor specifice
in constructii, amenajarea teritoriului, urbanism si habitat
CAP. 1
Prevederi generale
Art. 1
Activitatea de reglementare in constructii, urbanism, amenajarea
teritoriului si habitat, denumita in continuare activitate de reglementare,
potrivit prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu
modificarile ulterioare, precum si ale Regulamentului privind tipurile de
reglementari tehnice si de cheltuieli aferente activitatii de reglementare in
constructii, urbanism, amenajarea teritoriului si habitat, aprobat prin
Hotararea Guvernului nr. 203/2003, denumit in continuare Regulament, cuprinde:
- elaborarea de reglementari tehnice in domeniul constructiilor, urbanism,
amenajarea teritoriului si habitat, denumite in continuare reglementari
tehnice;
- efectuarea/realizarea unor activitati specifice de reglementare in
domeniile mentionate - cercetari, testari, documentatii, studii, audit, banci
de date, precum si realizarea prototipurilor necesare fundamentarii
reglementarilor specifice domeniului, denumite in continuare activitati
specifice de reglementare, asa cum sunt definite in Regulament.
Art. 2
(1) Reglementarile tehnice se redacteaza structurat pe titluri, capitole,
sectiuni si articole, dupa caz, in termeni clari si precisi, fara posibilitati
de interpretare.
(2) In cazul in care in cadrul reglementarii tehnice se fac referiri la
alte acte normative, inclusiv reglementari tehnice in vigoare, se va evita
reproducerea de articole ori preluarea de texte din acestea, indicandu-se numai
actul, capitolul si/sau articolul de referinta.
(3) Explicitarea prevederilor se face prin comentarii, exemple de aplicare,
pachete de programe de calcul si materiale ilustrative - figuri, desene,
planse, scheme -, dupa caz.
(4) La finalul reglementarii tehnice se mentioneaza lista actelor normative
si standardelor conexe si glosarul de termeni specifici domeniului reglementat.
Art. 3
(1) Dreptul de proprietate asupra reglementarilor tehnice, pe toata durata
elaborarii acestora, se exercita de Ministerul Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, denumit in continuare M.L.P.T.L.
(2) Reglementarile tehnice intra in proprietatea publica a statului si
devin texte oficiale de natura normativa la data intrarii in vigoare a
ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei prin
care au fost aprobate.
(3) Dreptul de proprietate asupra rezultatelor activitatilor specifice de
reglementare - cercetari, testari, documentatii, studii, audit, banci de date
si realizarea prototipurilor necesare fundamentarii reglementarilor specifice
domeniului - se exercita de M.L.P.T.L.
Art. 4
(1) Sub autoritatea M.L.P.T.L. functioneaza Comitetul tehnic de coordonare
generala, denumit in continuare CTCG, si comitetele tehnice de specialitate,
denumite in continuare CTS, organisme consultative si de avizare in activitatea
de reglementare.
(2) Modul de organizare si functionare a CTCG si CTS se aproba prin ordin
al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
CAP. 2
Atributii si responsabilitati privind activitatea de reglementare
SECTIUNEA 1
Autoritatea contractanta
Art. 5
Potrivit prevederilor Legii nr. 10/1995, cu modificarile ulterioare, si ale
Hotararii Guvernului nr. 203/2003, M.L.P.T.L. are atributii privind initierea,
programarea, achizitia, elaborarea, avizarea, aprobarea si valorificarea
reglementarilor tehnice si a rezultatelor activitatilor specifice de
reglementare.
Art. 6
(1) Directia generala tehnica in constructii, denumita in continuare
D.G.T.C., coordoneaza activitatea de reglementare.
(2) D.G.T.C. administreaza fondurile necesare activitatii de reglementare,
impreuna cu Directia generala economica si relatii bugetare, scop in care:
a) intocmeste bugetul de venituri si cheltuieli al activitatii de
reglementare;
b) propune componenta nominala a CTCG si CTS, care se aproba prin ordin al
ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei;
c) elaboreaza impreuna Directia generala economica si relatii bugetare si
cu consultarea CTCG, CTS si/sau a autoritatilor publice proiecte de programe
privind activitatea de reglementare, pe care le inainteaza spre aprobare
ordonatorului de credit, la propunerea secretarului de stat coordonator;
d) promoveaza proiectul ordinului de aprobare al fiecarei reglementari
tehnice, insotit de reglementarea tehnica respectiva si, acolo unde este cazul,
de eventualele avize ale autoritatilor imputernicite prin lege sa desfasoare
activitate in domeniul reglementarii tehnice respective;
e) organizeaza programarea, contractarea, avizarea si valorificarea
activitatii de reglementare;
f) tine registrul de evidenta a reglementarilor tehnice prin care se aloca
fiecarei noi reglementari cate un indicativ (vezi anexa nr. I.5);
g) verifica din punct de vedere tehnic contractele privind elaborarea
reglementarilor tehnice si activitatilor specifice de reglementare;
h) organizeaza achizitiile publice de prestari de servicii pentru
elaborarea reglementarilor tehnice/activitatilor specifice de reglementare;
i) intocmeste anual lista reglementarilor tehnice in vigoare, pe care o
transmite spre publicare in Buletinul constructiilor.
Art. 7
Directia generala economica si relatii bugetare, denumita in continuare
D.G.E.R.B.:
a) verifica, avizeaza si urmareste executia bugetului de venituri si
cheltuieli al activitatii de reglementare, din fondul constituit din venituri
proprii la M.L.P.T.L. in baza prevederilor art. 40 alin. 1 lit. a) din Legea
nr. 10/1995, cu modificarile ulterioare;
b) verifica utilizarea, in conditiile legii, a fondurilor pentru
activitatea de reglementare;
c) verifica partea financiara a contractelor de elaborare a reglementarilor
tehnice si activitatilor specifice de reglementare si solicita elaboratorului,
dupa caz, introducerea corectiilor necesare;
d) acorda viza de control financiar preventiv intern, semneaza si tine
evidenta contractelor aferente activitatii de reglementare;
e) asigura decontarea lucrarilor contractate, conform prevederilor
contractuale.
Art. 8
Directia generala juridica si contencios, denumita in continuare D.G.J.C.:
a) verifica legalitatea si conformitatea proiectelor de contract prezentate
cu contractul-cadru prevazut in anexa nr. II;
b) vizeaza contractele aferente activitatii de reglementare;
c) asigura transmiterea ordinelor de aprobare a reglementarilor tehnice
spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 9
(1) Responsabilul de tema este un specialist din cadrul M.L.P.T.L., care
are responsabilitatea urmaririi elaborarii reglementarii tehnice, respectiv a
efectuarii/realizarii activitatilor specifice de reglementare, incepand de la
faza de pregatire a achizitiei pana la valorificarea acesteia.
(2) Responsabilul de tema este nominalizat din cadrul directiei generale in
al carei profil de activitate se regaseste reglementarea tehnica respectiva, o
data cu elaborarea programului privind activitatile de reglementare.
(3) Responsabilul de tema are urmatoarele atributii:
a) intocmeste caietul de sarcini pentru elaborarea reglementarilor tehnice
si a activitatilor specifice de reglementare;
b) raspunde la clarificarile privind elementele cuprinse in acesta,
solicitate de potentialii ofertanti la D.G.T.C.;
c) asigura pregatirea documentelor necesare contractarii lucrarilor de
elaborare a reglementarii tehnice sau, dupa caz, a realizarii activitatii
specifice de reglementare si verifica conformitatea proiectului de contract cu
prevederile actelor normative in vigoare;
d) indruma si coordoneaza din punct de vedere tehnic, in toate fazele,
elaborarea reglementarii tehnice sau, dupa caz, a realizarii activitatii
specifice de reglementare;
e) aduce la cunostinta D.G.T.C. eventualele neconcordante cu prevederi ale
altor reglementari tehnice - semnalate de elaborator - si face propuneri
privind armonizarea acestora;
f) analizeaza lucrarea predata/activitatea realizata si intocmeste
referatul de analiza prin care propune, dupa caz, avizarea favorabila - fara
conditii/cu conditii pentru faza urmatoare - sau reavizarea ca urmare a
necesitatii refacerii/revizuirii;
g) stabileste, impreuna cu secretarul CTS, data sedintei de avizare,
participa la avizarea lucrarii si sustine in fata comitetului referatul de
analiza;
h) intocmeste referatul de aprobare a proiectului de ordin privind
aprobarea reglementarii tehnice de care raspunde;
i) participa in comisia de receptie in calitate de membru;
j) verifica si raspunde de indeplinirea obligatiei elaboratorului de a
prezenta pe suport magnetic - CD-ROM -, in 3 exemplare, textul reglementarii
tehnice/activitatii specifice de reglementare, precum si materialele grafice,
dupa caz, in redactarea finala pentru care s-a obtinut viza "Bun de
tipar".
SECTIUNEA a 2-a
Organismele consultative si de avizare
Art. 10
(1) CTCG prevazut la art. 4 este format din specialisti din cadrul
M.L.P.T.L., din institute de profil aflate sub autoritatea sau in subordinea
M.L.P.T.L., cadre didactice din invatamantul superior, alti specialisti cu
activitati recunoscute in domeniu.
(2) CTCG are urmatoarele atributii:
a) avizeaza - cu mentiunea "Bun de tipar" - si propune spre
aprobare prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si
locuintei reglementarile tehnice elaborate in redactarea a II-a, avizate in
prealabil - fara conditii - de CTS, potrivit prevederilor prezentei
metodologii;
b) mediaza si/sau, dupa caz, arbitreaza divergentele care pot aparea in
procesul de avizare a reglementarilor tehnice si/sau de realizare a
activitatilor specifice de reglementare, in toate fazele de elaborare a
acestora.
Art. 11
(1) CTS prevazute la art. 4 sunt formate din specialisti din cadrul
M.L.P.T.L., din institute de profil aflate sub autoritatea sau in subordinea
M.L.P.T.L., cadre didactice din invatamantul superior, alti specialisti cu
activitati recunoscute in domeniu.
(2) CTS au urmatoarele atributii:
a) intocmesc, prin grija secretarilor acestora, propuneri de elaborare sau
actualizare a reglementarilor tehnice si/sau realizarea de activitati specifice
de reglementare;
b) analizeaza si avizeaza, in toate fazele, reglementarile tehnice si/sau
rezultatele activitatilor specifice de reglementare prezentate, in concordanta
cu reglementarile tehnice si cu celelalte acte normative in vigoare;
c) propun avizarea finala in CTCG a reglementarilor tehnice, in vederea
promovarii acestora spre aprobare prin ordin al ministrului lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei.
(3) In cazul reglementarilor tehnice si/sau activitatilor specifice de
reglementare cu caracter multidisciplinar, in vederea analizarii si avizarii pe
faze de elaborare, a asigurarii continutului tehnic, precum si a formei de
prezentare corespunzator domeniilor respective, functioneaza comitete tehnice
de specialitate reunite - formate din membri ai comitetelor tehnice al caror
profil se regaseste in lucrarile respective.
SECTIUNEA a 3-a
Entitatea contractanta
Art. 12
(1) Entitatea contractanta este institutia publica sau agentul economic
care elaboreaza, pe baza de contract incheiat cu M.L.P.T.L., reglementari
tehnice si/sau realizeaza activitati specifice de reglementare.
(2) Entitatea contractanta mentionata la alin. (1) are urmatoarele
obligatii:
a) elaboreaza reglementarile tehnice si/sau realizeaza activitatile
specifice de reglementare in toate fazele, la termenele si in conditiile de
calitate, tehnice si financiare, potrivit contractului;
b) sesizeaza responsabilului de tema in coordonarea caruia se afla orice
neconcordante cu prevederi ale altor reglementari tehnice ori cu acte normative
in vigoare si face propuneri privind armonizarea acestora;
c) raspunde de prevederile reglementarilor tehnice elaborate, respectiv de
rezultatele obtinute ca urmare a efectuarii/realizarii activitatilor specifice
de reglementare, in ceea ce priveste asigurarea cerintelor de calitate
prevazute in Legea nr. 10/1995, cu modificarile ulterioare.
CAP. 3
Organizarea activitatii de reglementare tehnica
SECTIUNEA 1
Programarea
Art. 13
(1) Reglementarile tehnice, precum si activitatile specifice de
reglementare se contracteaza in baza programelor aprobate de conducerea
M.L.P.T.L.
(2) Programele se intocmesc de D.G.T.C. impreuna cu D.G.E.R.B., conform
anexei nr. I.1, se vizeaza de presedintii CTS si se aproba de ordonatorul de
credit, la propunerea secretarului de stat coordonator.
(3) Programele pot fi completate sau modificate, in conditiile alin. (2),
in functie de disponibilitatile financiare si/sau de prioritatile ce apar ca
urmare a unor necesitati ulterioare elaborarii si aprobarii lui.
Art. 14
La elaborarea programelor se au in vedere:
a) strategia M.L.P.T.L. in domeniul activitatii de reglementare;
b) prioritatile integrarii europene;
c) programele-pilot, cercetarile, testarile, documentatiile, studiile care
pot fundamenta elaborarea unor noi reglementari tehnice sau revizuirea celor
existente;
d) propunerile facute de CTS, CTCG, autoritati ale administratiei publice
centrale/locale, institute de cercetare-dezvoltare, institute de proiectare,
institutii de invatamant superior, agenti economici, asociatii profesionale sau
persoane fizice;
e) constatarile Inspectoratului de Stat in Constructii ca urmare a
controalelor efectuate in teritoriu, precum si sesizarile primite din partea
autoritatilor administratiei publice centrale si/sau locale referitor la
activitati in domeniul constructiilor, amenajarii teritoriului, urbanism si
habitat.
SECTIUNEA a 2-a
Cerintele activitatilor de reglementare
Art. 15
La elaborarea reglementarilor tehnice, precum si la realizarea
activitatilor specifice de reglementare se are in vedere asigurarea cerintelor
de calitate stabilite prin Legea nr. 10/1995, cu modificarile ulterioare, care
sa conduca la:
a) armonizarea cu prevederile reglementarilor tehnice din Uniunea
Europeana;
b) valorificarea rezultatelor obtinute in urma cercetarilor,
programelor-pilot, testarilor si studiilor;
c) asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii constructiilor si, dupa
caz, al activitatilor de amenajare a teritoriului, urbanism si habitat, in
vederea satisfacerii cerintelor utilizatorilor, ale societatii, precum si
pentru protectia mediului.
SECTIUNEA a 3-a
Fazele elaborarii reglementarilor tehnice, efectuarii/realizarii
activitatilor specifice de reglementare
Art. 16
(1) Elaborarea reglementarilor tehnice cuprinde, de regula, urmatoarele
faze:
a) redactarea I, ancheta si sinteza observatiilor la ancheta;
b) redactarea a II-a - finala (bun de tipar).
(2) In cazuri bine justificate reglementarile tehnice se pot elabora intr-o
singura faza sau in mai multe faze, in functie de complexitatea materialului
documentar existent, cu avizul comun al CTS, CTCG, precum si de existenta unui
consens al specialistilor cu activitati recunoscute in domeniu.
Art. 17
(1) Faza "redactarea I, ancheta si sinteza observatiilor la
ancheta" consta in parcurgerea urmatoarelor etape:
a) elaborarea textului reglementarii tehnice intr-o prima forma, in baza
lucrarilor de fundamentare, a rezultatelor cercetarilor stiintifice utilizate,
a analizei comparative a prevederilor din reglementarile tehnice internationale
sau nationale din care s-au preluat unele prevederi, precum si a materialelor
dezbatute in cadrul unor intalniri nationale sau internationale, dupa caz.
Fiecare relatie de calcul sau formula prezentata si retinuta va fi comentata,
indicandu-se explicit sursa;
b) ancheta, care consta in transmiterea lucrarii elaborate in conformitate
cu prevederile lit. a) tuturor factorilor potential interesati in domeniul
reglementat si, in mod obligatoriu, autoritatilor publice centrale si/sau
locale si altor institutii publice cu atributii in domeniu, pentru a fi
analizata si a se formula eventuale observatii;
c) sinteza observatiilor la ancheta, care consta in redactarea sintetica a
observatiilor primite, cu mentionarea celui care le-a formulat, precum si
rezultatul analizei fiecarei observatii, precizandu-se, dupa caz, insusirea
acestora sau motivatiile pentru care acestea nu au fost insusite;
d) redactarea I, care consta in amendarea textului elaborat conform
prevederilor lit. a), cu acele observatii primite in urma anchetei si insusite
de elaborator.
(2) Faza "redactarea I, ancheta si sinteza observatiilor la
ancheta" se preda la beneficiar in minimum 12 exemplare.
Art. 18
(1) La faza "redactarea a II-a - finala" se revizuieste
continutul lucrarii in conformitate cu dispozitiile din avizul CTS, formulate
la avizarea fazei "redactarea I, ancheta si sinteza observatiilor la
ancheta", realizandu-se forma finala a textului.
(2) Redactarea a II-a finala va fi insotita, acolo unde este cazul, de
avizele favorabile ale autoritatilor publice cu activitate in domeniu, altele
decat M.L.P.T.L., interesate de elaborarea reglementarii tehnice respective,
obtinute anterior prin grija elaboratorului.
(3) Redactarea a II-a - finala se preda la beneficiar in minimum 12
exemplare.
(4) Dupa avizarea fara conditii in CTCG, elaboratorul va preda la
beneficiar, inregistrat pe suport magnetic - CDROM - (formatul cerut de
beneficiar prin contract), in 3 exemplare, textul redactarii a II-a - finale
pentru care s-a obtinut viza "Bun de tipar" insotit, dupa caz, de
materialul ilustrativ in original (pe folii transparente, cliseele fotografiilor
etc.); programele de calcul se vor prezenta pe suport magnetic - CD-ROM -,
insotit de manualul de utilizare.
Art. 19
(1) Efectuarea/realizarea activitatilor specifice de reglementare se face,
de regula, intr-una sau mai multe faze, dupa caz.
(2) Lucrarea se preda la beneficiar in minimum 12 exemplare.
(3) In cazul realizarii de testari si/sau in prototipuri in conditii reale
de exploatare, lucrarile efectuate se receptioneaza in situ, pe baza
documentatiilor specifice si cu respectarea prevederilor legale.
SECTIUNEA a 4-a
Avizarea lucrarilor privind activitatea de reglementare
Art. 20
(1) Reglementarile tehnice, precum si rezultatele activitatilor specifice
de reglementare se avizeaza dupa cum urmeaza:
a) de catre CTS in domeniu, pentru toate fazele contractuale;
b) de catre CTS reunite in situatiile in care, ca urmare a complexitatii
reglementarii tehnice, aceasta este de competenta de analiza si avizare a doua
sau mai multe CTS;
c) de catre CTCG pentru viza finala "Bun de tipar" a redactarii a
II-a a reglementarilor tehnice avizate favorabil fara conditii in CTS.
(2) Se supun avizarii toate fazele de elaborare prevazute prin contract,
numai daca acestea sunt insotite de referatul de analiza intocmit de
responsabilul de tema din cadrul M.L.P.T.L.
(3) La avizarea fazelor beneficiarul asigura participarea reprezentantilor
autoritatilor publice cu activitate in domeniul reglementarilor tehnice
respective, altele decat M.L.P.T.L., interesate in elaborarea reglementarilor
tehnice.
(4) Formularele pentru procesele-verbale de avizare sunt prezentate in
anexele nr. I.2 si I.3.
Art. 21
(1) Avizarea in CTS, respectiv in CTCG, se poate desfasura numai in
prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor respectivului comitet,
in care nu pot fi inclusi membrii comitetului care au participat direct la
elaborarea reglementarii tehnice si/sau la efectuarea activitatii specifice de
reglementare care se avizeaza.
(2) Concluziile avizarii se consemneaza in procesul-verbal al sedintei de
avizare.
(3) Ca urmare a analizei pe faze a reglementarilor tehnice/activitatilor
specifice de reglementare, in cazul unor modificari ale textului, noua
formulare adoptata se consemneaza in procesul-verbal al sedintei de avizare si
se inscrie in aviz la rubrica "Conditii".
(4) Divergentele care pot aparea pe parcursul avizarii se consemneaza in
procesul-verbal - insotite de motivarea scrisa a celui care le-a formulat - si
se solutioneaza de CTCG in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data
comunicarii.
SECTIUNEA a 5-a
Aprobarea reglementarilor tehnice
Art. 22
(1) Reglementarile tehnice se aproba prin ordin al ministrului lucrarilor
publice, transporturilor si locuintei, la propunerea D.G.T.C., cu avizul favorabil
al secretarului de stat coordonator.
(2) Reglementarile tehnice care au aplicabilitate si in domeniile de
activitate ale altor ministere sau organisme ale administratiei publice
centrale se aproba prin ordin comun al ministrului lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei si al conducatorilor respectivelor organisme.
(3) Ordinul de aprobare al fiecarei reglementari tehnice contine si
precizari privind publicarea acestuia.
SECTIUNEA a 6-a
Valorificarea activitatii de reglementare
Art. 23
(1) Valorificarea reglementarilor tehnice se face prin publicarea acestora,
in conformitate cu prevederile ordinului de aprobare.
(2) Valorificarea activitatilor specifice de reglementare se face prin
constituirea fondului national de documentare-informare, in cadrul autoritatii
cu atributii in domeniu din subordinea/autoritatea M.L.P.T.L. si, dupa caz,
prin punerea la dispozitie autoritatilor administratiei publice centrale si/sau
locale si celorlalte institutii interesate.
(3) Lucrarile ce fac obiectul activitatilor specifice de reglementare si
care sunt legate de programele prioritare ale M.L.P.T.L. pot fi tiparite si
difuzate prin grija autoritatilor cu atributii in domeniu din
subordinea/autoritatea M.L.P.T.L.
CAP. 4
Finantarea activitatii de reglementare
Art. 24
(1) Din fondurile constituite din venituri proprii la M.L.P.T.L., in baza
prevederilor art. 40 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 10/1995, cu modificarile
ulterioare, se efectueaza cheltuieli curente - cheltuieli de personal,
cheltuieli materiale si servicii - si cheltuieli de capital privind:
a) plata contravalorii contractelor de elaborare a reglementarilor
tehnice/activitatilor specifice de reglementare;
b) retribuirea, in conditiile legii, a membrilor CTCG si ai CTS, altii
decat salariatii M.L.P.T.L.;
c) achizitionarea de documentatii, carti, reviste, publicatii de
specialitate etc. din tara si din strainatate;
d) realizarea de traduceri necesare activitatilor specifice domeniului;
e) cheltuieli generate de diseminarea reglementarilor tehnice, precum si
culegerea de informatii privind modul de implementare a acestora, inclusiv
publicarea lucrarilor;
f) participarea la simpozioane si intalniri stiintifice din tara si din
strainatate, in conditiile legii;
g) achizitionarea de materiale, consumabile, echipamente, piese de schimb
si software;
h) alte dotari necesare bunei desfasurari a activitatii de reglementare;
i) cheltuieli pentru intretinerea si repararea echipamentelor;
j) cheltuieli pentru actiuni de reprezentare si protocol, in conformitate
cu prevederile legale;
k) orice alte cheltuieli necesare pentru realizarea activitatii de
reglementare.
(2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) se fac in limita fondurilor
constituite si prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli.
CAP. 5
Decontarea lucrarilor de elaborare a reglementarilor tehnice si a
activitatilor specifice de reglementare
Art. 25
(1) Decontarea lucrarilor de elaborare a reglementarilor tehnice, precum si
a rezultatelor activitatilor specifice de reglementare se face pe faze, in baza
facturii emise de executant si insotite de procesul-verbal de receptie,
redactat conform anexei nr. I.4, cu mentiunea SE RECEPTIONEAZA si vizat de conducerile
celor doua parti in contract.
(2) Procesul-verbal de receptie a fazei "redactarea a II-a -
finala" se intocmeste numai dupa obtinerea avizului "Bun de
tipar" de la CTCG.
(3) Elaboratorul va emite factura numai dupa comunicarea procesului-verbal
de receptie a fazei.
CAP. 6
Achizitia
Art. 26
(1) Activitatea de elaborare a reglementarilor tehnice si activitatilor
specifice de reglementare este de natura serviciilor de cercetare-dezvoltare
remunerate integral de catre autoritatea contractanta si ale caror rezultate nu
sunt necesare autoritatii contractante in propriul beneficiu.
(2) In conditiile dezvoltarii sistemului concurential, contractele de
prestari de servicii pentru elaborarea de reglementari tehnice si activitati
specifice de reglementare se atribuie in conformitate cu procedurile din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice,
aprobata si modificata prin Legea nr. 212/2002, si cu actele normative emise in
aplicarea acesteia, respectiv Hotararea Guvernului nr. 461/2001 pentru
aprobarea normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001
privind achizitiile publice si Ordinul ministrului lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei si al ministrului finantelor publice nr.
1.013/873/2001 privind aprobarea structurii, continutului si modului de
utilizare a Documentatiei standard pentru elaborarea si prezentarea ofertei
pentru achizitia publica de servicii.
Art. 27
Contractele pentru elaborarea reglementarilor tehnice/activitatilor
specifice de reglementare se intocmesc in conformitate cu prevederile
contractului-cadru prevazut in anexa nr. II.
CAP. 7
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 28
Prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei
se stabilesc conditiile de remunerare, potrivit legii, a membrilor CTCG si CTS,
altii decat angajatii M.L.P.T.L.
Art. 29
Reglementarile tehnice/activitatile specifice de reglementare aflate in
curs de elaborare la data intrarii in vigoare a prezentei metodologii se vor
definitiva pe baza prevederilor legale in vigoare la data contractarii.
Art. 30
Anexele nr. I si II fac parte integranta din prezenta metodologie.
ANEXA 1.1a)*)
la metodologie
*) Anexa nr. I.1a) este reprodusa in facsimil.
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Directia Generala Tehnica in Constructii
Nr. __________/DGTC/______________
SE APROBA,
MINISTRU
PROPUN APROBAREA,
SECRETAR DE STAT
PROGRAMUL .../anul ...
privind activitatea de reglementare in constructii, urbanism, amenajarea
teritoriului si habitat
- etapa ... de contractare -
_________________________________________________________________________
| DOMENIUL | PROGRAMUL .../... |
|______________________________________|__________________________________|
| COD | DENUMIRE | Numar | Cheltuieli | Lista |
| | | lucrari | estimate | lucrarilor|
| | | |- mil. lei -| |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | Anexa 1 |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | Anexa 2 |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | Anexa 3 |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | | | | Anexa n |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
| | TOTAL | | | |
|_____|________________________________|_________|____________|___________|
NOTA: finantarea se realizeaza din veniturile proprii constituite la MLPTL
in baza art. 40 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in
constructii, cu modificarile ulterioare.
DIRECTIA GENERALA TEHNICA DIRECTIA GENERALA ECONOMICA
IN CONSTRUCTII SI RELATII BUGETARE
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR GENERAL,
VIZAT
Presedintii comitetelor tehnice de specialitate:
ANEXA 1.1b)*)
la metodologie
*) Anexa nr. I.1b) este reprodusa in facsimil.
Ministerul Lucrarilor Publice, Anexa ... la Programul .../anul
Transporturilor si Locuintei
LISTA
reglementarilor tehnice si activitatilor specifice propuse pentru elaborare in
domeniul*) ...................................................................
- etapa ... de contractare -
*) Domeniile sunt cele corespunzatoare comitetelor tehnice de specialitate.
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea lucrarii |Activitate*1) |Necesitate,|Forma de | Cheltuieli
|
|crt.| |______________|scop |atribuire a | estimate
|
| | |tip lucrare*2)| |contractului|- mil. lei
-|
|____|____________________|______________|___________|____________|____________|
| | | | | |
|
|____|____________________|______________|___________|____________|____________|
| | | | | |
|
|____|____________________|______________|___________|____________|____________|
| | TOTAL: | X | X | X |
|
|____|____________________|______________|___________|____________|____________|
Precizari (conform Regulamentului aprobat prin Hotararea Guvernului nr.
203/2003)
*1) Activitatea de reglementare: 1 - Reglementari tehnice
2 - Activitati specifice
*2) Tip lucrare:
______________________________________________________________________________
| pentru 1 - Reglementari tehnice | pentru 2 - Activitati specifice
|
|_____________________________________|________________________________________|
| A. Regulamente | A. Cercetari (detaliate conform
|
| | art. 3 alin. (2) din Regulament)
|
|_____________________________________|________________________________________|
| B. Coduri/Normative | B. Testari (detaliate conform
|
| | art. 3 alin. (3) din Regulament)
|
|_____________________________________|________________________________________|
| C. Ghiduri/Metodologii | C. Documentatii (detaliate conform
|
| | art. 3 alin. (4) din Regulament)
|
|_____________________________________|________________________________________|
| D. Specificatii tehnice | D. Studii (detaliate conform
|
| | art. 3 alin. (5) din Regulament)
|
|_____________________________________|________________________________________|
| | E. Audit (detaliate conform
|
| | art. 3 alin. (6) din Regulament)
|
|_____________________________________|________________________________________|
| | F. Banci de date (detaliate conform
|
| | art. 3 alin. (7) din Regulament)
|
|_____________________________________|________________________________________|
| | G. Prototipuri (detaliate conform
|
| | art. 3 alin. (8) din Regulament)
|
|_____________________________________|________________________________________|
ANEXA 1.2*)
la metodologie
*) Anexa nr. I.2 este reprodusa in facsimil.
COMITETUL TEHNIC DE SPECIALITATE __________________________________________
Presedinte,
___________________
PROCES-VERBAL DE AVIZARE
Nr. _____ din __________
1. Simbolul si denumirea lucrarii:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Faza _____________________________________________
3. Elaborator _______________________________________
4. Contract nr. ________ din ________________________
5. Concluziile avizarii
5.a - Faza se AVIZEAZA FAVORABIL - FARA CONDITII
5.b - Faza se AVIZEAZA FAVORABIL - cu urmatoarele CONDITII pentru faza
urmatoare:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
In vederea avizarii si receptionarii fazei, elaboratorul are obligatia de a
introduce in documentatie conditiile stabilite de Comitetul Tehnic de
Specialitate, mentionate la pct. 6.c, in termen de _____ zile de la data
prezentului aviz, procedand dupa cum urmeaza:
- va face dovada in scris a indeplinirii obligatiei de mai sus;
- va prezenta documentatia la reavizare.
5.c - Faza se AVIZEAZA NEFAVORABIL - cu urmatoarele CONDITII in vederea
refacerii si prezentarii documentatiei pentru o noua avizare:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Documentatia, refacuta in conformitate cu conditiile de la pct. 6.d, se va
prezenta la responsabilul de tema in termen de _____ zile de la data
prezentului aviz.
6. In temeiul concluziilor de la pct. 5, Comitetul Tehnic de Specialitate
nr. _____ apreciaza ca, din punct de vedere tehnic, documentatia analizata
prezentata in Faza _____________________________,
SE POATE
----------- RECEPTIONA.
NU SE POATE
7. Participanti:
7.a. Membrii Comitetului Tehnic de Specialitate:
________________________________________________________________________________
Nr. Numele si prenumele Profesia/Functia Semnatura
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7.b. Invitati:
________________________________________________________________________________
Nr. Numele si prenumele Profesia/Functia Semnatura
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Secretar Responsabil lucrare/tema,
Comitet tehnic de specialitate,
_______________________________ _________________________
ANEXA 1.3*)
la metodologie
*) Anexa nr. I.3 este reprodusa in facsimil.
COMITETUL TEHNIC DE COORDONARE GENERALA
Presedinte,
SECRETAR DE STAT
PROCES-VERBAL DE AVIZARE
Nr. _____ din __________
1. Denumirea reglementarii tehnice:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Faza: Redactarea a III-a - finala.
3. Elaborator __________________________________________
4. Contract nr. _________ din __________________________
5. Concluziile avizarii:
Urmare analizei si vazand Avizul favorabil - fara conditii - nr. _____ din
_________________, emis de Comitetul Tehnic de Specialitate nr. _____ pentru
reglementarea tehnica prezentata in Redactarea a II-a (finala):
5.a - se AVIZEAZA FAVORABIL si se acorda viza "BUN DE TIPAR" -
reglementarea tehnica se poate promova pentru aprobare si publicare;
5.b - se amana acordarea vizei "BUN DE TIPAR" pana la
introducerea urmatoarelor CONDITII:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
6. In temeiul concluziilor de la pct. 5, Comitetul Tehnic de Coordonare
Generala apreciaza ca, din punct de vedere tehnic, documentatia analizata
prezentata in Faza _____________________________,
SE POATE
----------- RECEPTIONA.
NU SE POATE
7. Participanti:
7.a. Membrii Comitetului Tehnic de Coordonare Generala:
________________________________________________________________________________
Nr. Numele si prenumele Profesia/Functia Semnatura
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7.b. Invitati:
________________________________________________________________________________
Nr. Numele si prenumele Profesia/Functia Semnatura
crt.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Secretar Responsabil tema,
Comitet Tehnic de Coordonare Generala, M.L.P.T.L,
______________________________________ _______________________
ANEXA 1.4*)
la metodologie
*) Anexa nr. I.4 este reprodusa in facsimil.
M.L.P.T.L - D.G.T.C. EXECUTANT
Se aproba Se aproba
Director General, Director General,
Nr. si data inregistrare la Nr. si data inregistrare la
BENEFICIAR EXECUTANT
___________________________ ___________________________
PROCES-VERBAL DE RECEPTIE
(continut-cadru)
Nr. ___ din data ________
1. Simbolul si denumirea lucrarii:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Faza ____________________________________________
3. Elaborator ______________________________________
4. Contract nr. __________ din _____________________
5. Comisia de receptie - paritara - este constituita din reprezentantii
beneficiarului si executantului, dupa cum urmeaza:
________________________________________________________________________________
Nr. Numele si prenumele Institutia Functia
crt. reprezentata
________________________________________________________________________________
M.L.P.T.L Responsabil lucrare/tema
________________________________________________________________________________
Elaborator Sef de proiect
________________________________________________________________________________
Elaborator Director economic
________________________________________________________________________________
6. Vazand documentele prezentate, Comisia constata urmatoarele:
6.1. Lucrarea a fost AVIZATA FAVORABIL - FARA CONDITII - de catre Comitetul
Tehnic de Specialitate nr. _________, conform Procesului-verbal de avizare nr.
_______ din data _______________, anexat, prin care se propune receptionarea
fazei.
6.2. Lucrarea a fost AVIZATA FAVORABIL - CU CONDITII PENTRU FAZA URMATOARE
- de catre Comitetul Tehnic de Specialitate nr. _________, conform
Procesului-verbal de avizare nr. _______, din data _______________, anexat,
prin care se propune receptionarea fazei.
6.3. Lucrarea a fost AVIZATA FAVORABIL - "BUN DE TIPAR" - de
catre Comitetul Tehnic de Coordonare Generala, conform Procesului-verbal de
avizare nr. _______, din data _______________, anexat, prin care se propune
receptionarea fazei.
7. Ca urmare a celor constatate, precum si a recomandarii din
Procesul-verbal de avizare, Comisia de receptie hotaraste:
7.a Intrucat lucrarile executate sunt corespunzatoare din punct de vedere
tehnic si conforme clauzelor contractuale SE RECEPTIONEAZA.
7.b Intrucat lucrarile executate nu sunt corespunzatoare din punct de
vedere tehnic si/sau nu sunt conforme clauzelor contractuale, NU SE
RECEPTIONEAZA.
8. Valoarea contractata a lucrarilor corespunzatoare fazei
_________________
este de
____________________________________________________________________lei.
(cifre si litere)
9. - Data prevazuta in contract pentru predarea la beneficiar a lucrarilor
fazei supuse receptiei: _______________________
- Data la care au fost predate la beneficiar lucrarile fazei supuse
receptiei: _______________________.
10. Se anexeaza urmatoarele documente analizate in vederea receptionarii
(dupa caz):
- Procesul-verbal de avizare al executantului, nr. ______;
- Procesul-verbal nr. ______ din _________ al Comitetului Tehnic de
Specialitate, nr. ______;
- Procesul-verbal nr. ______ din _________ al Comitetului Tehnic de
Coordonare Generala;
- Post-calculul intocmit de executant;
- Nota justificativa a consumului de manopera;
- Nota justificativa a consumului de materiale;
- Nota justificativa a consumului cheltuieli directe;
- Copiile contractelor/conventiilor civile ale colaboratorilor la lucrare;
- Post-calculul, precum si Notele justificative ale consumului de
materiale, manopera si cheltuieli directe ale colaboratorilor;
- Procesele-verbale de receptie a lucrarilor colaboratorilor la
contractantul general.
11. Alte observatii
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Intocmit azi _________, in 5 (cinci) exemplare, din care 2 (doua) pentru
beneficiar si 3 (trei) pentru executant,
COMISIA DE RECEPTIE:
________________________________________________________________________________
Nume si prenume Functia Semnatura
________________________________________________________________________________
BENEFICIAR:
________________________________________________________________________________
Responsabil lucrare/tema
________________________________________________________________________________
EXECUTANT:
________________________________________________________________________________
Sef proiect
________________________________________________________________________________
Director economic
________________________________________________________________________________
ANEXA 1.5*)
la metodologie
*) Anexa nr. I.5 este reprodusa in facsimil.
MODEL FILA DE CAPAT
MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
1) ........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
2) .........................................................
3) .........................................................
4) ........................................................................
...........................................................................
5) ........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
6) .........................................................
Precizari privind redactarea filei de capat
La redactarea filei de capat a lucrarii, corespunzator fiecarei faze de
elaborare, se vor completa, dupa caz, spatiile marcate de la 1) la 6), avand in
vedere urmatoarele:
1) Titlul lucrarii (conform pozitiei din lista de lucrari componenta a
Programului de activitati de reglementare)
2) Indicativul (numai in cazul reglementarilor tehnice)
Exemplu: GP - 027 - 95 semnifica:
GP - ghid de proiectare
027 - numarul de ordine in ansamblul
reglementarilor
95 - anul aprobarii prin ordin
3) Tipul lucrarii (conform Hotararii Guvernului nr. 203/2003)
4) Aprobata prin Ordinul ministrului lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei nr. ........../.......
(numai in cazul reglementarilor tehnice)
5) Structura lucrarii Se vor inscrie date de identificare: volum nr.,
titlul acestuia etc.
6) Data elaborarii
NOTA:
Nu se va inscriptiona "Anexa nr. I.5".
ANEXA 2
la metodologie
M.L.P.T.L. EXECUTANT
Nr. intrare ...... din data ........ Nr. intrare ...... din data
........
CONTRACT-CADRU
pentru elaborarea reglementarilor tehnice/realizarea activitatilor specifice de
reglementare
Nr.*) ............. din .................
*) Numarul contractului este alocat de M.L.P.T.L. - D.G.T.C.; data inscrisa
este data de intrare in vigoare a contractului, corespunzand datei semnarii
acestuia de catre ambele parti.
I. Partile contractante
Art. 1
Intre: a) ......................................................, cu sediul
in .........................., str. .................... nr. ......, judetul
...................., cod postal .................., telefon
.................., fax ..................., e-mail
..........................., cont virament nr. ..............................,
deschis la ...................................., sucursala
...................................., reprezentata prin:
Director general .................................
Director economic ...............................,
in calitate de executant; si
b) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, cu sediul
in municipiul Bucuresti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, cod postal
77113, tel. 314.15.06, fax 224.90.09, e-mail: dtc6@mt.ro, cont virament nr.
......................, deschis la Trezoreria Municipiului Bucuresti,
reprezentat prin:
Secretar de stat ..........................................................
Directia generala tehnica in constructii - director general ...............
Directia generala economica si relatii bugetare - director general .......,
in calitate de beneficiar,
a intervenit urmatorul contract.
II. Obiectul, valoarea si valabilitatea contractului
Art. 2
Obiectul contractului
Elaborarea lucrarii:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
in conformitate cu Metodologia privind initierea, programarea, achizitia,
elaborarea, avizarea, aprobarea si valorificarea reglementarilor tehnice si a
rezultatelor activitatilor specifice in constructii, amenajarea teritoriului,
urbanism si habitat, aprobata prin Ordinul ministrului lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei nr. 542/2003.
Art. 3
Valoarea totala ferma a contractului este de ...................... lei,
din care taxa pe valoarea adaugata de .......................... lei.
Pentru anul in curs valoarea contractului este de .....................
lei, din care taxa pe valoarea adaugata de .......................... lei, conform
devizelor anexate.
Art. 4
Executantul se obliga sa elaboreze lucrarea astfel cum este prevazut in
graficul de realizare a lucrarii, in decurs de ... zile de la data intrarii in
vigoare a contractului.
Art. 5
Contractul isi inceteaza valabilitatea o data cu efectuarea de catre
beneficiar a ultimei plati.
Art. 6
Programul de elaborare a reglementarii tehnice/activitatii specifice de
reglementare contine urmatoarele faze:
a) redactarea I, ancheta, sinteza observatiilor la ancheta/faza ...........
cu predare la data de: .................;
c) redactarea a II-a, finala/faza ..............
cu predare la data de: ..................
Art. 7
Modificarile de program (termene, valori, grup de lucru, colaboratori) pot
fi efectuate prin acte aditionale la prezentul contract, care se depun pentru
semnare la beneficiar cu minimum 15 zile calendaristice inaintea termenului de
predare a fazei respective si care vor fi avizate de comitetul tehnic de
specialitate.
Art. 8
Indeplinirea conditiilor rezultate din avizari si/sau a recomandarilor din
anchetele la factorii interesati se va face prin grija executantului, in cadrul
valorii totale a contractului.
Art. 9
Decontarea se face pentru fiecare faza, pe baza facturii emise de
executant, insotita de procesul-verbal de receptie fara obiectiuni.
III. Documentele contractului
Art. 10
Fac parte integranta din prezentul contract urmatoarele anexe:
Anexa nr. 1 - Fisa reglementarii tehnice/activitatii specifice de
reglementare
Anexa nr. 2 - Devizul de cheltuieli
Anexa nr. 2.a - Detaliere art. Materiale
Anexa nr. 2.b - Detaliere art. Manopera
Anexa nr. 2.c - Detaliere art. Alte cheltuieli directe (pe faze)
Anexa nr. 3 - Tema reglementarii tehnice/activitatii specifice de
reglementare.
IV. Obligatiile partilor contractante
IV.a) Obligatii ale ambelor parti
Art. 11
Predarea fiecarei faze la beneficiar - Directia generala tehnica in
constructii - se face pe baza adresei de inaintare emise de executant, vizata
de primire de catre responsabilul de tema si inregistrata la registratura
generala a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
IV.b) Obligatiile executantului
Art. 12
Executantul declara pe propria raspundere ca nu a mai contractat alte
lucrari finantate din fonduri publice si avand acelasi continut cu cel al
prezentului contract.
Art. 13
In situatiile in care specificul reglementarii tehnice/activitatii
specifice de reglementare o impune, dupa avizarea favorabila a ultimei faze,
executantul va obtine avizele organelor administratiei publice centrale/locale
in al caror domeniu de autoritate reglementarea tehnica poate produce efecte.
Art. 14
Executantul va preda fazele la termenele stabilite prin prezentul contract
si in conditii bune de grafica si redactare.
Art. 15
Lucrarea se preda la beneficiar intr-un numar de 12 (douasprezece)
exemplare, pentru fiecare faza.
Elaboratorul va preda la beneficiar, inregistrat pe CD-ROM - 3 exemplare -,
in formatul cerut de beneficiar, textul redactarii a II-a - finale pentru care
a obtinut de la beneficiar viza "Bun de tipar", insotit, dupa caz, de
materialul ilustrativ in original (pe folii transparente, cliseele
fotografiilor etc.).
In cazul reglementarilor tehnice elaborate sau insotite de programe de
calcul, o data cu redactarea a II-a se vor preda la M.L.P.T.L. programul sursa,
programul de calcul si manualul de utilizare, inregistrate pe CD-ROM.
Art. 16
Intarzierile de predare a fazelor de contract se penalizeaza cu 0,3% din
valoarea totala a contractului, pentru fiecare zi de intarziere, dar nu mai
mult decat valoarea fazei asupra careia este aplicata penalizarea.
Art. 17
Executantul va introduce observatiile rezultate in urma sedintelor de
avizare in termenul stabilit prin procesul-verbal de avizare - de regula fara
afectarea termenelor de predare a fazelor urmatoare - si in cadrul valorii
fazei prevazute in contract.
Art. 18
Executantul raspunde, in calitate de autor, de prevederile reglementarii
tehnice, respectiv de calitatea si/sau rezultatele lucrarii care face obiectul
prezentului contract, inclusiv pentru partile elaborate de colaboratori, pe
care si le-a insusit prin avizarea interna.
IV.c) Obligatiile beneficiarului
Art. 19
Beneficiarul va asigura avizarea fiecarei faze in comitetul tehnic de
specialitate, in termen de cel mult 30 de zile de la data predarii acestora.
Art. 20
In situatia in care, ca urmare a formularii unor conditii necesare a fi
introduse in faza analizata, prin procesul-verbal de avizare se face
recomandarea de a nu se receptiona faza, executantul are obligatia de a
prezenta lucrarea la reavizare in termenul prevazut prin procesul-verbal de
avizare.
V. Dispozitii finale
Art. 21
In cazul in care predarea primei faze nu are loc in cel mult 15 zile
lucratoare de la termenul prevazut, inclusiv termenul prevazut in procesul-verbal
de avizare pentru refacerea lucrarii, prezentul contract se considera reziliat
de drept.
Art. 22
In cazul in care la avizare lucrarea primei faze este respinsa de comitetul
tehnic de specialitate fara mentiuni de refacere, beneficiarul isi rezerva
dreptul ca, in termen de 10 zile de la data avizarii, sa notifice executantului
rezilierea unilaterala a contractului.
Art. 23
Reglementarea tehnica/activitatea specifica de reglementare care face
obiectul prezentului contract este in proprietatea beneficiarului - Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei - incepand cu decontarea
primei faze.
La data publicarii ordinului de aprobare a reglementarii tehnice in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, reglementarea tehnica devine bun
public.
Art. 24
Contractul se considera stins o data cu receptia ultimei faze contractuale
si cu decontarea acesteia de catre beneficiar.
Art. 25
Situatiile de forta majora - calamitati naturale sau antropice, stare de
razboi - se comunica in maximum 5 zile calendaristice de la producerea lor,
dovada cazului de forta majora urmand a fi facuta in termen de 15 zile
calendaristice de la data declansarii starii de forta majora.
In aceste situatii termenele contractuale se vor prelungi cu perioada de
intrerupere efectiva datorata motivelor mentionate, partile avand obligatia de
a incheia un proces-verbal in care se vor consemna perioada de intrerupere si
cauza care a determinat-o.
Art. 26
Eventualele neintelegeri dintre parti, ivite pe parcursul derularii
contractului, se vor solutiona pe cale amiabila, iar in caz de litigii partile
se vor adresa organelor de justitie competente.
Art. 27
Prezentul contract s-a incheiat in 5 (cinci) exemplare, din care 2 (doua)
exemplare pentru executant si 3 (trei) exemplare pentru beneficiar, si intra in
vigoare la data semnarii lui de catre ambele parti.
EXECUTANT BENEFICIAR
Director general, Secretar de stat,
.................... .....................
Director economic, Secretar general,
..................... ...................
Vizat Vizat
Oficiul juridic Directia generala juridica si contencios
Director general,
Directia generala economica si relatii bugetare
Director general,
Control financiar preventiv Control financiar preventiv
Directia generala tehnica in constructii
Director general,
Serviciul programe cercetare si
reglementari tehnice
Sef serviciu,
ANEXA 1*)
la Contractul nr. ..............
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
FISA REGLEMENTARII TEHNICE/ACTIVITATII SPECIFICE DE REGLEMENTARE
mii lei
______________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea lucrarii:| Perioada | Graficul de realizare a
|
|crt.| _________________ | de executie | lucrarilor - durata in zile/faze
|
| | _________________ | Valoare totala | valoarea lucrarilor/faze
|
| | _________________ | Valoare in
|___________________________________|
| | _________________ | anul curent | Faza 1| Avizarea| Faza n|
Avizarea|
| | | | | fazei 1| | fazei n
|
|____|___________________|_________________|_______|_________|_______|_________|
| |Grupul de lucru: | | | | |
|
| 1. | _________________ | _______________ | | | |
|
| 2. | _________________ | _______________ | | | |
|
| 3. | _________________ | | | | |
|
|____|___________________| | | | |
|
| |Colaboratori la | | | | |
|
| |elaborare: | | | | |
|
| 1. | _________________ | | | 30 | | 45 |
| 2. | _________________ | | | - | | -
|
| 3. | _________________ | | | | |
|
|____|___________________| | | | |
|
| |Colaboratori la | | | | |
|
| |ancheta: | | | | |
|
| 1. | _________________ | | | | |
|
| 2. | _________________ | | | | |
|
| 3. | _________________ | | | | |
|
|____|___________________|_________________|_______|_________|_______|_________|
EXECUTANT, BENEFICIAR - MLPTL,
Director General, Serviciul Programe Cercetare
si Reglementari Tehnice
Sef serviciu,
Sef de proiect, Responsabil tema,
ANEXA 2*)
la Contractul nr. ...............
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
_________________________
_________________________
(UNITATEA EXECUTANTA)
DEVIZUL DE CHELTUIELI
- lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Articole de calculatie | Valoare totala | Din care:
|
|crt.| si elemente de calcul |
|_____________________|
| | | | Faza 1 | Faza n
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 1.| Materiale*) | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 2.| Manopera*) | | | |
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 3.| CAS, Ajutor somaj, CASS etc. | | |
|
| | (rd. 2 x. .....%) | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 4.| Alte cheltuieli directe*) | | | |
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 5.| Cheltuieli regie sectie | | |
|
| | (rd. 2 + rd. 3) x .....% | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 6.| Total cost sectie | | |
|
| | (rd. 1 la rd. 5) | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 7.| Cheltuieli regie institut | | |
|
| | (rd. 6 x .....%) | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 8.| Total pret de cost | | | |
| | (rd. 6 + rd. 7) | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 9.| Profit (rd. 8 x 5%) | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 10.| TOTAL (rd. 8 + rd. 9) | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 11.| Colaboratori | | |
|
| | din care: colaboratori persoane | | |
|
| | fizice | | |
|
| | colaboratori persoane | | |
|
| | juridice | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 12.| TOTAL (rd. 10 + rd. 11) | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| 13.| TVA (rd. 12 x 19%) | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
| | TOTAL GENERAL | | |
|
|____|__________________________________|________________|__________|__________|
Raspundem pentru legalitatea, realitatea, exactitatea si corectitudinea
datelor inscrise in prezentul deviz de cheltuieli.
Director General, Director Economic,
Sef proiect
NOTA: in completarea prezentei anexe, a se vedea:
*) Detaliere art. Materiale (pe faze) - vezi anexa 2.a
*) Detaliere art. Manopera (pe faze) - vezi anexa 2.b
*) Detaliere art. Alte cheltuieli directe (pe faze) - vezi anexa 2.c
ANEXA 2.a*)
la Contractul nr. ...............
*) Anexa nr. 2.a este reprodusa in facsimil.
*) Detaliere art. Materiale
- lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Articol |UM| Faza 1 | Faza 1 |
Valoare|
|crt.| | |______________________|______________________| totala
|
| | | |Cant.| Val./UM|Valoare|Cant.| Val./UM|Valoare|
|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
| | TOTAL: | | | | | | | |
|
|____|_______________|__|_____|________|_______|_____|________|_______|________|
UNITATEA EXECUTANTA
Director General, Director Economic,
Sef proiect
Data: ________________
ANEXA 2.b*)
la Contractul nr. ...............
*) Anexa nr. 2.b este reprodusa in facsimil.
*) Detaliere art. Manopera
______________________________________________________________________________
|Nume, |Functie| TOTAL | Faza 1
|
|prenume| | CONTRACT |
|
|_______|_______|___________|__________________________________________________|
| | |Nr.|Valoare| Luna ... | Luna ... | Total faza
|
| | |ore| | | |
|
|_______|_______|___|_______|__________________|__________________|____________|
| | | | |nr. |tarif|valoare|nr. |tarif|valoare|nr.
|valoare|
| | | | |ore |orar | |ore |orar | |ore |
|
|_______|_______|___|_______|____|_____|_______|____|_____|_______|____|_______|
|_______|_______|___|_______|____|_____|_______|____|_____|_______|____|_______|
|Total: | | | | | | | | | | |
|
|_______|_______|___|_______|____|_____|_______|____|_____|_______|____|_______|
__________________________________________________________
|Nume, | Faza n |
|prenume| |
|_______|__________________________________________________|
| | Luna ..... | Luna ..... | Total faza |
| | | | |
|_______|__________________|__________________|____________|
| |nr. |tarif|valoare|nr. |tarif|valoare|nr. |valoare|
| |ore |orar | |ore |orar | |ore | |
|_______|____|_____|_______|____|_____|_______|____|_______|
|_______|____|_____|_______|____|_____|_______|____|_______|
|Total: | | | | | | | | |
|_______|____|_____|_______|____|_____|_______|____|_______|
UNITATEA EXECUTANTA
Director General, Director Economic,
Sef proiect
Data: ________________
ANEXA 2.c*)
la Contractul nr. ................
*) Anexa nr. 2.c este reprodusa in facsimil.
*) Detaliere art. Alte cheltuieli directe (pe faze)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
UNITATEA EXECUTANTA
Director General, Director Economic,
Sef proiect
NOTA: Se completeaza de catre elaborator in functie de datele reale
necesare pentru elaborarea lucrarii
Data: ________________
ANEXA 3
la Contractul nr. ...............
TEMA
reglementarii tehnice/activitatii specifice de reglementare
1. Titlul lucrarii
2.a) Stadiul tratarii subiectului supus reglementarii tehnice/activitatii
specifice de reglementare pe plan international
2.b) Stadiul tratarii subiectului supus reglementarii tehnice/activitatii
specifice de reglementare pe plan national
3. Alinierea la normele Uniunii Europene
4. Necesitatea si oportunitatea elaborarii lucrarii. Obiective propuse
5. Continutul lucrarii (titluri, capitole, subcapitole, sectiuni, cu
prezentarea scurta a acestora)
6. Bibliografie
7. Glosar de termeni
EXECUTANT BENEFICIAR - M.L.P.T.L.
Sef de proiect, Responsabil tema,
NOTA:
Pct. 1 5 se vor completa cu date succinte si definitorii in vederea
elaborarii si aprecierii unitare a lucrarii.
|