Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 779 din 21 mai 2002

privind instalatiile de receptie portuare pentru deseurile generate de nava si reziduurile marfii

ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 862 din 29 noiembrie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 12 lit. b) si t) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 197/1998, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civila si ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
    avand in vedere Directiva 2000/59/EC a Parlamentului European si Consiliului din 27 noiembrie 2000 referitoare la instalatiile de receptie portuare pentru deseurile generate de nava si reziduurile marfii, Regula 12 alin. (1) din anexa I si Regula 7 din anexa V la Conventia internationala MARPOL 73/78,

    ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Scop
    Scopul prezentului ordin este reducerea descarcarilor in mare a deseurilor generate de nava si a reziduurilor marfii, in special a descarcarilor ilegale de la navele care utilizeaza porturile maritime romanesti, prin imbunatatirea disponibilitatii si utilizarii instalatiilor de receptie portuara pentru deseurile generate de nava si reziduurile marfii, in vederea imbunatatirii protectiei mediului marin.
    Art. 2
    Definitii
    In sensul prezentului ordin:
    a) nava inseamna o nava maritima de orice tip operand in mediul marin, inclusiv ambarcatiunile pe aripi portante, vehiculele pe perna de aer, ambarcatiunile submersibile si plutitoare;
    b) MARPOL 73/78 inseamna Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978. Romania a aderat la Conventia internationala MARPOL 73/78, mai precis la anexele I, II si V, prin Legea nr. 6/1993 si a acceptat anexa III, amendata, si unele amendamente la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la 17 februarie 1978, prin Ordonanta Guvernului nr. 38/2001;
    c) deseu generat de nava inseamna toate deseurile si alte reziduuri decat reziduurile marfii, care sunt generate in timpul serviciului navei si cad sub incidenta prevederilor anexelor I si V la MARPOL 73/78, si deseul asociat marfii, dupa cum este definit in Liniile directoare ale Organizatiei Maritime Internationale pentru implementarea anexei V la MARPOL 73/78;
    d) reziduurile marfii inseamna materialul remanent al oricarei marfi la bord, in magaziile de marfa sau tancuri, care ramane in urma finalizarii procedurilor de descarcare si operatiilor de curatare si include excedentul provenit de la incarcare/descarcare si scurgeri;
    e) instalatii de receptie portuare inseamna orice instalatie care poate fi fixa, plutitoare sau mobila si capabila sa primeasca deseu generat de nava sau reziduuri ale marfii;
    f) nava de pescuit inseamna orice nava echipata si folosita comercial pentru prinderea pestelui sau a altor resurse marine vii;
    g) ambarcatiune de agrement inseamna o nava de orice tip, indiferent de mijloacele de propulsie, destinata pentru sport sau petrecerea timpului liber;
    h) port inseamna locul sau zona geografica amenajata prin lucrari de imbunatatire si echipamente pentru a permite, in principal, primirea navelor, inclusiv a navelor de pescuit si a ambarcatiunilor de agrement.
    Art. 3
    Competenta
    Prezentul ordin se aplica:
    a) tuturor navelor, inclusiv navelor de pescuit si de agrement, indiferent de pavilionul acestora, care fac escala sau opereaza in interiorul unui port maritim romanesc, cu exceptia navelor militare, navelor auxiliare ori a altor nave detinute sau operate de stat si folosite, la timpul dat, numai pentru un serviciu guvernamental necomercial; si
    b) tuturor porturilor maritime romanesti vizitate in mod normal de navele mentionate la lit. a).
    Art. 4
    Instalatii de receptie portuare
    (1) Administratia portului maritim asigura disponibilitatea instalatiilor adecvate de receptie portuare pentru a satisface cerintele utilizarii normale de catre nave a porturilor aflate in administrarea sa, fara a produce intarzieri nejustificate acestora. In cazurile in care un agent economic autorizat dispune de instalatii adecvate de receptie a deseurilor produse de nave sau reziduurilor marfii, acesta poate prelua activitatea de receptie in baza unei intelegeri scrise cu administratia portului maritim, cu conditia ca activitatea sa se desfasoare cu respectarea parametrilor prevazuti in standardele de mediu.
    (2) Pentru a realiza compatibilitatea instalatiile de receptie portuare vor fi dimensionate sa primeasca tipurile si cantitatile de deseu generat de nava si reziduuri ale marfii de la navele care utilizeaza in mod regulat acel port, luandu-se in considerare cerintele operationale ale utilizatorilor portului, marimea si pozitia geografica a portului, tipul navelor care fac escala in acel port si exceptarile prevazute in conformitate cu prevederile art. 9.
    (3) In cazul in care comandantul unei nave sau alta persoana fizica ori juridica, care utilizeaza instalatiile portuare, constata deficiente ale sistemului de receptie a deseurilor, va raporta acest eveniment la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, completand formularul-model al Organizatiei Maritime Internationale prevazut in anexa nr. 1.
    Art. 5
    Receptia deseului si planuri de manipulare
    (1) Un plan corespunzator de receptie si manipulare va fi intocmit in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va fi implementat de catre administratia portului pentru fiecare port maritim romanesc, in urma consultarii cu partile interesate, in special cu utilizatorii portuari sau cu reprezentantii acestora, in ceea ce priveste cerintele art. 4, 6, 7, 10 si 12. Cerintele detaliate pentru intocmirea unor asemenea planuri sunt prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Planurile de receptie si manipulare prevazute la alin. (1) pot, din motive de eficienta, sa fie dezvoltate intr-un context national, cu implicarea corespunzatoare a fiecarui port maritim romanesc, care va furniza tot ceea ce este necesar si disponibil din partea acestuia, respectiv instalatiile de receptie specifice fiecarui port.
    (3) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei prin Directia generala a transporturilor maritime, pe Dunare si cai navigabile va evalua si va aviza planul de receptie si manipulare, va monitoriza implementarea acestuia si va asigura reaprobarea acestuia la minimum 3 ani sau dupa ce sunt aduse modificari importante modului de operare a portului.
    Art. 6
    Notificarea
    (1) Comandantul unei nave, alta decat o nava de pescuit sau o ambarcatiune de agrement autorizata sa transporte pana la 12 pasageri, indreptandu-se catre un port maritim romanesc, va completa sincer si cu exactitate fiecare rubrica din formularul al carui model este prevazut in anexa nr. 3 si va comunica aceasta informatie administratiei portului respectiv:
    a) cu cel putin 24 de ore inainte de sosire, daca portul de escala este cunoscut; sau
    b) indata ce portul de escala este cunoscut, daca aceasta informatie este disponibila in mai putin de 24 de ore inainte de sosire; sau
    c) cel mai tarziu dupa plecarea navei din portul anterior, daca durata voiajului este mai mica de 24 de ore.
    (2) Formularul prevazut la alin. (1) va fi pastrat la bord cel putin pana in urmatorul port de escala si va fi disponibil la cererea autoritatilor portului respectiv.
    (3) Formularul prevazut la alin. (1) poate fi depus la administratia portului maritim si de agentul navei.
    Art. 7
    Predarea deseului generat de nava
    (1) Comandantul unei nave care face escala intr-un port maritim romanesc va preda tot deseul generat de nava unei instalatii de receptie portuare inaintea parasirii portului.
    (2) Administratia portului maritim va elibera comandantului navei care a predat deseul generat de nava un document prin care se atesta cantitatile receptionate.
    (3) Totusi o nava poate pleca spre urmatorul port de escala fara sa predea deseul generat de ea, daca reiese, in urma informatiilor furnizate in conformitate cu prevederile art. 6 si ale anexei nr. 3, ca exista suficient spatiu destinat pentru depozitarea deseului care a fost acumulat si care va fi acumulat in timpul voiajului prognozat al navei pana la urmatorul port de predare.
    (4) Daca exista motive intemeiate pentru a se crede ca nu sunt disponibile instalatii adecvate in urmatorul port de predare sau daca acest port este necunoscut si astfel exista riscul ca deseul sa fie descarcat in mare, administratia portului maritim, impreuna cu capitania acestui port, va lua toate masurile necesare pentru a preveni poluarea marina, solicitand comandantului navei sa predea deseul inainte de plecarea acesteia din port.
    Art. 8
    Tarife pentru deseul generat de nava
    (1) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei prin Directia generala economica si relatii bugetare va asigura ca toate cheltuielile aferente instalatiilor de receptie portuare pentru deseul generat de nava, inclusiv colectarea, tratarea si depozitarea deseului, sa fie acoperite prin tarifele platite de comandantii navelor.
    (2) Sistemele de recuperare a cheltuielilor pentru utilizarea instalatiilor de receptie portuare nu trebuie sa constituie un motiv pentru ca navele sa descarce deseuri in mare. In acest sens se vor aplica exclusiv navelor de pescuit si agrement autorizate sa transporte pana la 12 pasageri urmatoarele principii:
    a) toate navele care fac escala intr-un port maritim romanesc vor plati un tarif care sa acopere in mod semnificativ sau in totalitate cheltuielile de utilizare a instalatiilor de receptie portuare, in conformitate cu prevederile alin. (1). In acest sens tariful poate fi incorporat in tarifele portuare sau poate fi adoptat un tarif standard pentru deseu. Tarifele pot fi diferite in functie de categoria, tipul si dimensiunea navei;
    b) partea din cheltuieli ce nu este acoperita de tariful la care se face referire la lit. a), daca este cazul, va fi acoperita prin vanzarea cantitatilor de deseuri generate de nava si predate instalatiilor de receptie portuare;
    c) tarifele pot fi reduse daca comandantul navei poate demonstra ca nava sa, prin managementul de mediu adoptat, constructia navei, echipamentul si operarea sa, genereaza cantitati reduse de deseuri.
    (3) In vederea asigurarii faptului ca tarifele sunt corecte, transparente si nediscriminatorii si reflecta cheltuielile facute pentru instalatiile si serviciile facute disponibile si, acolo unde este cazul, folosite, administratiile porturilor maritime romanesti vor comunica in mod clar utilizatorilor portuari valoarea totala a tarifelor aplicate si criteriile de calcul al acestora. Aceeasi obligatie o au si operatorii portuari care au preluat atributiile in conformitate cu prevederile alin. (1) al art. 4.
    Art. 9
    Exceptari
    (1) Cand navele sunt angajate in trafic orar cu porturi de escala regulate si frecvente si sunt probe suficiente ca exista o intelegere pentru a se asigura predarea deseului generat de nava si plata tarifelor intr-un port de-a lungul rutei navei, administratiile porturilor maritime romanesti pot excepta acele nave de la obligatiile prevazute la art. 6 la alin. (1), art. 7 si 8.
    (2) Administratiile porturilor maritime romanesti vor informa semestrial Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei - Directia generala a transporturilor maritime, pe Dunare si cai navigabile asupra exceptarilor acordate in temeiul prevederilor alin. (1).
    Art. 10
    Predarea reziduurilor marfii
    Comandantul unei nave care face escala intr-un port maritim romanesc se va asigura ca reziduurile marfii sunt predate unei instalatii de receptie portuare in conformitate cu prevederile MARPOL 73/78. Pentru predarea reziduurilor marfii utilizatorul instalatiei de receptie portuare va plati un tarif administratiei portului maritim.
    Art. 11
    Mod de aplicare
    (1) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei prin Inspectoratul Navigatiei Civile poate inspecta orice nava in vederea verificarii daca acea nava respecta prevederile art. 7 si 10.
    (2) Pentru inspectiile referitoare la nave, altele decat navele de pescuit si agrement autorizate sa transporte pana la 12 persoane, se vor avea in vedere urmatoarele:
    a) in alegerea navelor pentru inspectie, Inspectoratul Navigatiei Civile va acorda o atentie deosebita:
    - navelor care nu s-au conformat cerintelor notificarii prevazute la art. 6;
    - navelor care in urma examinarii informatiei furnizate de comandant in conformitate cu art. 6 au demonstrat ca exista motive intemeiate pentru a se crede ca acea nava nu se conformeaza prevederilor prezentului ordin;
    b) Inspectoratul Navigatiei Civile va efectua inspectii la minimum 25% din totalul navelor maritime care viziteaza porturile maritime romanesti;
    c) Inspectoratul Navigatiei Civile va dispune ca nava sa nu paraseasca portul pana la predarea in totalitate a deseului generat de nava si a reziduurilor marfii unei instalatii de receptie portuare in conformitate cu prevederile art. 7 si 10, daca inspectia efectuata la bordul navei dovedeste ca nava nu a respectat prevederile acestor articole;
    d) in cazul in care exista dovezi clare ca o nava a parasit portul fara a se conforma prevederilor art. 7 si 10, Inspectoratul Navigatiei Civile va informa autoritatea competenta din urmatorul port de escala. Daca urmatorul port de escala este romanesc, atunci Inspectoratul Navigatiei Civile nu va permite plecarea navei pana cand o evaluare mai detaliata asupra factorilor referitori la conformitatea navei cu prevederile prezentului ordin nu va avea loc, ca de exemplu, acuratetea oricarei informatii furnizate in conformitate cu art. 6.
    (3) Inspectoratul Navigatiei Civile va elabora in termen de 60 de zile de la publicarea prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, procedurile de control pentru navele de pescuit si de agrement autorizate sa transporte pana la 12 pasageri, pentru a asigura conformitatea cu cerintele prezentului ordin.
    Art. 12
    Masuri suplimentare
    (1) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei prin Directia generala a transporturilor maritime, pe Dunare si cai navigabile va controla periodic si prin sondaj instalatiile de receptie portuare din porturile maritime romanesti.
    (2) Administratia portului maritim impreuna cu Inspectoratul Navigatiei Civile au urmatoarele obligatii:
    a) de a lua masurile necesare in vederea asigurarii informarii adecvate a comandantilor, direct sau prin intermediul agentilor navelor, a operatorilor de instalatii de receptie portuare si a altor persoane interesate asupra prevederilor prezentului ordin si de a urmari ca acestia sa se conformeze acestui ordin;
    b) de a asigura ca informatia notificata de comandanti, in conformitate cu prevederile art. 6, sa fie in mod corespunzator examinata;
    c) de a asigura ca formalitatile referitoare la utilizarea instalatiilor de receptie portuare sa fie simple si expeditive, in vederea crearii unui stimulent pentru comandantul care utilizeaza instalatiile de receptie portuare si a evitarii unor intarzieri nejustificate pentru nave;
    d) de a asigura ca tratamentul, recuperarea si depozitarea deseului generat de nava si a reziduurilor marfii sa fie efectuate in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    (3) Orice parte implicata in predarea sau receptia deseului generat de nava sau a reziduurilor marfii poate solicita compensatii pentru pierderea cauzata de intarzierea nemotivata, in conformitate cu legislatia in vigoare.
    Art. 13
    Sanctiuni
    Pentru descarcarea deseurilor si/sau a reziduurilor marfii in apele teritoriale romanesti si nerespectarea prevederilor referitoare la predarea acestora la instalatiile de receptie portuare comandantii navelor vor fi sanctionati in conformitate cu prevederile alin. (1) si (2) ale art. 92 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 14
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 15
    Intrarea in vigoare
    Prezentul ordin intra in vigoare dupa 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    p. Ministrul lucrarilor publice,
                      transporturilor si locuintei,
                             Ileana Tureanu,
                            secretar de stat

    ANEXA 1

 ______________________________________________________________________________
|FORM FOR REPORTING ALLEGED INADEQUACY| FORMULAR DE RAPORTARE A DEFICIENTELOR  |
|  OF RECEPTION FACILITIES FOR WASTE  |         INSTALATIEI DE RECEPTIE        |
|                                     |                                        |
|    The Master of a ship having      |    Comandantul unei nave care a avut   |
|difficulties discharging sewage to   |dificultati in predarea deseurilor va   |
|reception facilities should forward  |inainta urmatoarea informare, impreuna  |
|the information below, together with |cu documentatia doveditoare, la         |
|supporting documentation, to the     |Ministerul Lucrarilor Publice,          |
|Ministry of Public Works, Transports |Transporturilor si Locuintei - Directia |
|and Housing - General Directorate for|generala a transporturilor maritime, pe |
|Maritime, Danube and Inland Waterways|Dunare si cai navigabile.               |
|Transports.                          |                                        |
|                                     |                                        |
| 1. Port:                            | 1. Portul:                             |
| Name of Port or Area:               | Numele portului sau zona:              |
| Location in the port                | Locatia portului (de exemplu, dana/    |
| (e.g. berth/terminal/jetty):        | terminalul/molul):                     |
| Date of Call:                       | Data escalei:                          |
|                                     |                                        |
| 2. Amount of waste for discharge to | 2. Cantitatea de deseuri pentru predare|
|    facility: ................... mc |    la instalatie: ................. mc |
| Amount of waste not accepted by     | Cantitatea de deseuri care nu a fost   |
| facility above/other ........... mc | acceptata la instalatia de mai         |
|                                     | sus/altele ........................ mc |
|                                     |                                        |
| 3. Special problems encountered:    | 3. Probleme speciale intampinate:      |
|              _                      |                           _            |
| Undue delay |_|                     | Intarzieri nejustificate |_|           |
| Inconvenient            _           | Localizare                       _     |
| locality of facilities |_|          | necorespunzatoare a instalatiei |_|    |
| Use of facility           _         | Folosirea instalatiei a                |
| not technically possible |_|        | fost imposibila din punct  _           |
|                                     | de vedere tehnic          |_|          |
|        _                            |         _                              |
| Other |_|                           | Altele |_|                             |
|                                     |                                        |
| 4. Remarks: (e.g. information       | 4. Observatii: (de exemplu, informatia |
|    received from port authorities or|    primita de la administratia portuara|
|    operators of reception           |    sau operatorul instalatiei de       |
|    facilities: reasons given        |    receptie: motive referitoare la     |
|    concerning 2 above)              |    pct. 2 de mai sus)                  |
|                                     |                                        |
| 5. Ship's particulars               | 5. Caracteristicile navei              |
| Name of ship:                       | Numele navei:                          |
| Distinctive number or letters:      | Numarul IMO:                           |
| Port of registry:                   | Portul de inmatriculare:               |
| Owner or operator:                  | Armatorul sau operatorul navei:        |
| Number of persons on board:         | Numarul de persoane la bord:           |
| Master'signature .................. | Semnatura comandantului navei ........ |
|_____________________________________|________________________________________|

    ANEXA 2

                                 CERINTE
pentru planurile de manipulare si receptie a deseului in porturi (dupa cum se specifica in art. 5 din ordin)

    Planurile vor face referire la toate tipurile de deseuri generate de nava si la reziduurile marfii provenind de la navele care viziteaza portul in mod normal si vor fi dezvoltate in conformitate cu marimea portului si tipurile de nave care fac escale in acesta.
    Urmatoarele elemente vor fi urmarite in planuri:
    - o evaluare a necesitatilor pentru instalatiile de receptie portuare, avandu-se in vedere necesitatile navelor care viziteaza in mod normal portul;
    - o descriere a tipului si a capacitatii instalatiilor de receptie portuare;
    - o descriere detaliata a procedurilor pentru receptia si colectarea deseului generat de nava si a reziduurilor marfii;
    - descrierea sistemului de tarifare;
    - proceduri de raportare a deficientelor aparute la instalatiile de receptie portuare;
    - proceduri pentru consultarea continua cu utilizatorii portuari, cu contractorii de deseuri, operatorii de terminal si cu alte parti interesate; si
    - tipul si cantitatile de deseu generat de nava si reziduurile marfii receptionate si manipulate.
    Suplimentar planurile vor include:
    - sumarul legislatiei relevante si al formalitatilor de predare;
    - identificarea unei persoane sau a persoanelor responsabile pentru implementarea planului;
    - o descriere a echipamentului de pretratare si proceselor in port, daca exista;
    - o descriere a metodelor de inregistrare folosite in prezent la instalatiile actuale de receptie portuare;
    - o descriere a metodelor de inregistrare a cantitatilor de deseu generat de nava si a reziduurilor marfii; si
    - o descriere despre modul cum sunt depozitate deseul generat de nava si reziduurile marfii.
    Procedurile pentru receptie, colectare, stocare, tratament si depozitare vor fi conforme din toate punctele de vedere cu schemele de management de mediu potrivite pentru reducerea impactului asupra mediului al acestor activitati.

    Informatii care trebuie sa fie disponibile pentru toti utilizatorii porturilor maritime:
    - scurta referinta asupra importantei fundamentale a predarii complete a deseului generat de nava si a reziduurilor marfii;
    - localizarea instalatiilor de receptie portuare potrivit fiecarei dane, cu ilustratie/harta;
    - lista deseului generat de nava si a reziduurilor marfii cu care se lucreaza;
    - lista punctelor de contact, a operatorilor si serviciilor oferite;
    - descrierea procedurilor de predare;
    - descrierea sistemului de tarifare; si
    - proceduri de raportare a deficientelor aparute la instalatiile de receptie portuare.

    ANEXA 3

                                INFORMATIA
    ce trebuie comunicata inainte de intrarea in portul .............
    (portul de destinatie, dupa cum este definit in art. 6 din ordin)

    1. Numele, indicativul de apel, unde este cazul, numarul de identificare IMO al navei:
    2. Statul de pavilion:
    3. Timpul estimat de sosire (ETA):
    4. Timpul estimat de plecare (ETD):
    5. Portul anterior de escala:
    6. Urmatorul port de escala:
    7. Ultimul port si data la care s-a predat deseul generat de nava:
    8. Predati  _              _           _
       tot     |_|    o parte |_|   nimic |_|*)
       din deseul dumneavoastra la instalatiile de receptie portuare?
------------
    *) Bifati casuta corespunzatoare.

    9. Tipul si cantitatea de deseu sau reziduuri ce vor fi predate si/sau care vor ramane la bord si procentajul capacitatii maxime de stocare:
    Daca predati deseurile, completati coloana a doua.
    Daca predati o parte sau nici un deseu, completati toate coloanele.
_______________________________________________________________________________
        Tipul                Deseul Capacitatea Cantitatea Portul  Cantitatea
                             ce va  maxima      deseului   in care estimata de
                             fi     dedicata    pastrat    deseul  deseu ce va
                             predat pentru      la bord    ramas   fi generata
                             (mc)   stocare     (mc)       va fi   intre
                                    (mc)                   predat  notificare
                                                                   si urmatorul
                                                                   port de
                                                                   escala (mc)
_______________________________________________________________________________
 1. Ulei uzat
 Mal
 Apa de santina
 Altele (specificati)

 2. Gunoi
 Resturi alimentare
 Plastic
 Altele

 3. Deseu asociat marfii*1)
 (specificati)

 4. Reziduurile de marfa*1)
 (specificati)
_______________________________________________________________________________
    *1) Poate fi estimat.

    NOTA:
    1. Aceasta informatie poate fi folosita de controlul statului portului si pentru alte scopuri de inspectie.
    2. Copii ale notificarii vor fi transmise la Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei - Directia generala a transporturilor maritime, pe Dunare si cai navigabile.
    3. Acest formular va fi completat chiar daca nava este exceptata, in conformitate cu art. 9 din Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 779/2002.
    Confirm ca:
    - detaliile de mai sus sunt adevarate si corecte; si
    - exista la bord spatiu suficient dedicat pentru stocarea tuturor deseurilor generate intre momentul notificarii si in momentul intrarii in urmatorul port in care deseul va fi predat.
    Data ..................
    Ora ...................
    Semnatura comandantului navei/persoanei desemnate ......................



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 779/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 779 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 779/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu