ORDIN Nr. 896
din 20 iulie 2006
privind aprobarea Normelor
metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri si cheltuieli al
spitalului public
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 676 din 7 august 2006
Având în vedere prevederile art. 191 din Legea nr.
95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, ale
art. 62 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu
modificările ulterioare, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr.
1.954/2005 pentru aprobarea Clasificatiei indicatorilor privind finanţele
publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii
Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii Publice,
văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale
buget şi credite externe nr. 2.276 din 20 iulie 2006,
ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă Normele metodologice pentru
elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Normele metodologice
prevăzute la alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi pentru celelalte
instituţii sanitare publice finanţate integral din venituri proprii, din
reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice.
(3) Pentru ministerele şi instituţiile cu reţea
sanitară proprie, normele metodologice de elaborare a bugetului de venituri şi
cheltuieli se aprobă prin ordin sau decizie de conducătorul acestora, cu avizul
Ministerului Sănătăţii Publice.
Art. 2. - Prevederile prezentului ordin intră în
vigoare la 1 ianuarie 2007, dată la care se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii nr. 755/2004 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind elaborarea şi execuţia bugetului de
venituri şi cheltuieli pentru instituţiile sanitare publice finanţate integral
din venituri proprii, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 645 din 16 iulie 2004, cu
modificările ulterioare.
Art. 3. - Direcţiile din cadrul Ministerului Sănătăţii
Publice, autorităţile de sănătate publică, precum şi unităţile sanitare publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României,Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXA
NORME METODOLOGICE
pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public
1. Norme cu caracter general
(1) Spitalul public este
unitatea sanitară cu paturi, de utilitate publică, cu personalitate juridică,
ce furnizează servicii medicale. Spitalul public este instituţie publică
finanţată integral din venituri proprii şi funcţionează pe principiul
autonomiei financiare, care presupune următoarele:
a) organizarea activităţii spitalului pe baza
bugetului de venituri şi cheltuieli, pe total unitate, precum şi pe fiecare
secţie sau compartiment, astfel încât cheltuielile necesare pentru realizarea
serviciilor medicale să fie acoperite din veniturile realizate;
b) evaluarea corectă a veniturilor proprii,
fundamentarea cheltuielilor pe baza propunerilor secţiilor şi compartimentelor
din structura spitalului, în raport cu obiectivele programate, şi elaborarea
bugetului de venituri şi cheltuieli potrivit Clasificaţiei indicatorilor
privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 1.954/2005, cu modificările şi completările ulterioare;
c) aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli
de către managerul spitalului şi cu acordul organului ierarhic superior,
respectiv conducătorul autorităţii de sănătate publică sau ministrul sănătăţii
publice, după caz;
d) repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli
aprobat pe secţii şi compartimente din structura spitalului;
e) modificarea bugetului de venituri şi cheltuieli de
către structurile care l-au aprobat;
f) executarea bugetului de venituri şi cheltuieli
printr-o bună gestiune economico-financiară, realizarea serviciilor medicale
contractate, precum şi a celorlalte prestaţii şi activităţi ale spitalului, în
condiţii de echilibru financiar între venituri şi cheltuieli.
(2) Spitalul public este condus de un manager, persoană fizică sau juridică, ce îndeplineşte
atribuţiile ordonatorului
terţiar de credite, în condiţiile legii. Managerul încheie contract de
management cu Ministerul Sănătăţii Publice, în care se cuprind şi obligaţii
legate de realizarea indicatorilor economico-financiari rezultaţi din modul de
elaborare şi execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli. (3)
Responsabilităţile managerului, ca ordonator terţiar de credite, sunt:
a) angajarea, lichidarea şi ordonanţarea
cheltuielilor în limita bugetului aprobat numai pentru realizarea sarcinilor
instituţiei pe care o conduce şi în condiţiile stabilite prin Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor
instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea
angajamentelor bugetare şi legale. Managerii vor stabili prin decizie internă:
- persoanele angajate care au atribuţii şi
responsabilităţi în cadrul compartimentelor de specialitate pentru operaţiunile
de angajare, lichidare şi ordonanţare;
- persoanele autorizate care efectuează plăţile pe
baza documentelor ordonanţate de către ordonatorul de credite;
- persoanele desemnate pentru executarea controlului
financiar preventiv;
b) realizarea serviciilor medicale contractate cu
casele de asigurări de sănătate, precum şi a celor prevăzute în celelalte
contracte;
c) asigurarea, în condiţiile legii, a drepturilor
pacienţilor;
d) realizarea veniturilor contractate cu casele de asigurări de sănătate, precum şi cu terţe persoane
fizice şi juridice;
e) angajarea şi utilizarea creditelor bugetare pe
baza bunei gestiuni financiare;
f) asigurarea integrităţii bunurilor încredinţate
instituţiei pe care o conduce;
g) organizarea şi ţinerea la zi
a contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra
situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi execuţiei bugetare;
h) organizarea sistemului de monitorizare a programului
de achiziţii publice şi a programului de investiţii publice;
i) organizarea evidenţei programelor naţionale de sănătate
şi realizarea indicatorilor aferenţi acestora;
j) organizarea şi ţinerea la zi a evidenţei
patrimoniului, conform reglementărilor legale;
k) analizarea periodică, cel puţin lunar, a execuţiei
bugetului de venituri şi cheltuieli şi stabilirea de măsuri operative pentru
remedierea deficienţelor;
l) asigurarea monitorizării
cheltuielilor de personal şi a execuţiei bugetare pe structura bugetului
aprobat;
m) organizarea eliberării
decontului de cheltuieli pe pacient;
n) asigurarea codificării DRG.
2. Structura, elaborarea şi
fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli
2.1. Structura bugetului de venituri
şi cheltuieli
(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli cuprinde
resursele financiare şi cheltuielile din cadrul unui exerciţiu financiar, de
regulă un an, necesare în vederea asigurării condiţiilor de desfăşurare normală
a activităţii spitalelor publice, de furnizare a serviciilor medicale
contractate cu casele de asigurări de sănătate, precum şi a altor servicii, în
condiţiile legii. Veniturile şi cheltuielile se cuprind în macheta de buget din
structura Clasificaţiei indicatorilor financiari, aprobată prin Ordinul
ministrului finanţelor nr. 1.954/2005, cu modificările şi completările
ulterioare. Bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului se compune din:
a) bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului,
conform modelului din anexa nr. 1;
b) bugetele de venituri şi cheltuieli ale secţiilor/
compartimentelor, conform modelului din anexa nr. 2;
c) situaţia privind numărul de posturi şi structura
acestora, conform modelului din anexa nr. 3;
d) bugetul fondului de dezvoltare al spitalului,
conform modelului din anexa nr. 4.
(2) Veniturile proprii ale spitalelor se cuprind în macheta de buget pe capitole, subcapitole şi
paragrafe şi evidenţiază:
a) valoarea contractelor de furnizare de servicii
medicale încheiate de spitale cu casele de asigurări sociale de sănătate
judeţene şi a municipiului Bucureşti, în calitate de furnizor de servicii
medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, precum şi din
alte prestaţii şi activităţi;
b) valoarea contractelor de furnizare de servicii
medicale cu case de asigurări de sănătate private sau cu agenţi economici;
c) valoarea contractelor privind furnizarea de
servicii medicale solicitate de alte unităţi spitaliceşti, farmaceutice,de
cabinete medicale sau de alte unităţi sanitare publice ori private acreditate,
care nu au specialişti pentru unele activităţi sau
manopere medicale;
d) sume realizate din editarea şi difuzarea unor
publicaţii cu caracter medical;
e) sume realizate din servicii medicale, hoteliere sau
de altă natură, furnizate la cererea unor terţi, atât în structurile cu paturi,
cât şi în cele ambulatorii;
f) sume realizate din servicii de asistenţă medicală
la domiciliu, furnizate la cererea pacienţilor;
g) valoarea contractelor de cercetare şi alte surse;
h) valoarea contractelor reprezentând asocieri
investiţionale în domenii medicale ori de cercetare medicală şi farmaceutică;
i) sume din închirierea unor spaţii medicale,
echipamente sau aparatură medicală către alţi furnizori de servicii medicale,
în condiţiile legii;
j) sume din închirierea bunurilor care aparţin
spitalului;
k) sume din donaţii şi
sponsorizări;
l) sume din legate;
m) sume de la bugetul de stat şi de la bugetele locale;
n) sume din bugetul constituit din contribuţiile
instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice;
o) contravaloarea medicamentelor
şi materialelor sanitare specifice primite prin programele de sănătate, finanţate
din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
(3) Veniturile proprii evidenţiate şi realizate de
spital se depersonalizează în cadrul bugetului, respectiv sumele încasate nu au
o anumită destinaţie şi pot fi utilizate pentru cheltuieli curente şi de
capital. Fac excepţie veniturile din sumele alocate de la bugetul local,
bugetul de stat, Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din
bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru combaterea consumului
excesiv de tutun şi băuturi alcoolice.
(4) Veniturile spitalelor, care provin de la bugetele
locale, de la bugetul de stat, de la bugetul Fondului naţional unic de
asigurări sociale de sănătate, precum şi de la bugetul constituit din
contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi
băuturi alcoolice, se utilizează numai pentru destinaţiile pentru care au fost
alocate, după cum urmează:
a) De la bugetul de stat se
asigură:
- realizarea obiectivelor şi activităţilor cuprinse
în programele naţionale de sănătate;
- dotarea cu echipamente medicale, în condiţiile
legii;
- investiţii legate de construirea de noi spitale,
inclusiv pentru finalizarea celor aflate în execuţie;
- expertizarea, transformarea şi consolidarea
construcţiilor grav afectate de seisme şi de alte cazuri de forţă majoră;
- modernizarea, transformarea şi extinderea
construcţiilor existente, precum şi efectuarea de reparaţii capitale;
- activităţi didactice şi de
cercetare;
- alte cheltuieli curente şi de capital.
b) De la bugetele locale, respectiv de la bugetul
propriu al judeţelor, pentru spitalele judeţene, şi de la celelalte bugete
locale, pentru spitalele de interes judeţean sau local, se finanţează
cheltuieli de întreţinere, gospodărire, reparaţii, consolidare, extindere şi
modernizare a unităţilor sanitare publice şi dotări independente, în limita
creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie în bugetele locale
respective.
c) Din bugetul constituit din
contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi
băuturi alcoolice se finanţează investiţii în infrastructura sistemului sanitar
public şi unele programe naţionale de sănătate care se repartizează de
Ministerul Sănătăţii Publice ordonatorilor secundari şi terţiari de la titlul
51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice."
d) Spitalele pot primi cu titlu gratuit medicamente
prin programele naţionale de sănătate finanţate din Fondul naţional unic de
asigurări sociale de sănătate, precum şi alte bunuri din fonduri de la bugetul
de stat, fonduri externe nerambursabile şi rambursabile, precum şi din donaţii
şi sponsorizări.
(5) Cheltuielile spitalului se evidenţiază în macheta
de buget pe total, din care cheltuieli pentru activitatea finanţată din
venituri proprii şi, separat, cheltuieli pentru activităţi finanţate din sume
de la bugetele locale, bugetul de stat, bugetul Fondului naţional unic de
asigurări sociale de sănătate şi bugetul constituit din contribuţiile
instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice,
precum şi, după caz, din alte surse de venituri a căror utilizare este
stabilită de lege.
Cheltuielile spitalului se prevăd în macheta de buget
pe structura clasificaţiei economice pe titluri, articole şi alineate, precum
şi pe clasificaţia funcţională pe capitole, subcapitole şi paragrafe.
Cheltuielile, în structura economică, cuprind:
a) titlul I „Cheltuieli de
personal" se desfăşoară pe articole, respectiv „Cheltuieli salariale în
bani" (articolul 10.01) şi „Cheltuieli salariale în natură"
(articolul 10.02); articolele au subdiviziuni denumite alineate, care detaliază
tipurile de cheltuieli de personal (de exemplu, 10.01.01 „Salarii de bază"
etc);
b) titlul II „Bunuri şi
servicii, structurat pe articole în „Bunuri şi servicii" (articolul
20.01), „Reparaţii curente" (articolul 20.02), „Hrana" (articolul
20.03), „Medicamente şi materiale sanitare" (articolul 20.04), „Bunuri de
natura obiectelor de inventar" (articolul 20.05), „Deplasări, detaşări,
transferări" (articolul 20.06) etc; articolele se desfăşoară pe alineate,
în funcţie de tipurile de cheltuieli (de exemplu, 20.04.01 „Medicamente");
c) cheltuielie de capital se desfăşoară pe titlul 71,
respectiv titlul X „Active
nefinanciare", care cuprinde articolul 71.01 „Active fixe",
structurat pe alineate, în funcţie de categoria de cheltuieli pe care o
evidenţiază: „Construcţii" (71.01.01); „Maşini, echipamente şi mijloace de
transport" (71.01.02); „Mobilier, aparatură birotică şi alte active
corporale" (71.01.03); „Alte active fixe" (71.01.30);
d) cheltuielile se prevăd în macheta de buget şi pe
clasificaţia funcţională pe capitole, subcapitole şi paragrafe, în funcţie de
activitatea spitalului, astfel: „Produse farmaceutice, materiale sanitare şi
dispozitive medicale", „Asistenţa medicală în ambulatoriu",
„Asistenţa de urgenţă prespitalicească", „Asistenţa în unităţile sanitare
cu paturi", „Ingrijiri la domiciliu", „Cercetare aplicativă şi
dezvoltare experimentală în sănătate", „Alte cheltuieli";
subcapitolele se defalcă pe paragrafe, de exemplu, „Spitale generale"
(66.06.01);
e) cheltuielile ce se înscriu în macheta de buget din
sumele alocate de la bugetele locale, bugetul de stat, Fondul naţional unic de
asigurări sociale de sănătate şi bugetul constituit din contribuţiile
instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice
se defalcă pe clasificaţia indicatorilor financiari, în funcţie de sursele de
venituri şi de tipurile de cheltuieli.
(6) Excedentul bugetului de venituri şi cheltuieli se
stabileşte ca diferenţă între totalul veniturilor şi totalul cheltuielilor.
Bugetul spitalelor publice poate fi încheiat numai cu excedent sau cu excedent
zero, când veniturile sunt egale cu cheltuielile. Excedentul anual rezultat din
execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se reportează în anul următor şi
se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital.
In situaţia în care spitalul public a rămas cu excedent
de casă la finele anului precedent, pentru utilizarea acestuia în noul
exerciţiu bugetar se procedează astfel:
a) cheltuielile pentru exerciţiul curent se măresc în
limita excedentului înregistrat la finele anului precedent şi care se află sub
formă de disponibilităţi în contul curent deschis la Trezoreria Statului. In
această situaţie cheltuielile activităţii curente vor fi mai mari decât
veniturile curente şi se echilibrează prin poziţia „Excedent din anul precedent
pentru echilibrarea cheltuielilor în anul curent". Ca urmare, în acest caz, se va completa la finele machetei rubrica „Deficit";
b) este interzisă cuprinderea excedentului din anul
precedent în categoria „Venituri", deoarece acestea nu aparţin anului
curent.
2.2. Elaborarea şi fundamentarea bugetului de venituri
şi cheltuieli
(1) In etapa de elaborare a bugetului de venituri şi
cheltuieli comitetul director trebuie să analizeze resursele posibile şi
cheltuielile necesare, reflectate într-un proiect de buget fundamentat pe
principalii indicatori fizici: volumul serviciilor medicale ce urmează a fi
furnizate, alte resurse, dezvoltarea sau restructurarea unor activităţi.
(2) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se
elaborează de comitetul director pe baza centralizării de către compartimentul
financiar-contabil a propunerilor prezentate de conducătorii secţiilor şi compartimentelor
din structura spitalului, având în vedere:
a) estimarea veniturilor ce urmează a se realiza din
activitatea de furnizare a serviciilor medicale, alte prestaţii şi activităţi;
b) cheltuielile necesare şi priorităţile stabilite
pentru activitatea de acordare a asistenţei medicale şi alte activităţi;
c) realizarea echilibrului financiar între veniturile
şi cheltuielile cuprinse în proiectul de buget.
(3) Fundamentarea bugetului
de venituri şi cheltuieli reprezintă un complex de analize şi decizii prin care
managerul evaluează nivelul surselor de venituri şi dimensionează categoriile
de cheltuieli pe o bază reală, care să susţină realizarea în anul curent a
volumului de activitate a spitalului public pe care îl
conduce.
(4) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli are
la bază principiul specializării bugetare, potrivit căruia veniturile şi
cheltuielile se înscriu pe surse de provenienţă şi pe categorii de cheltuieli,
grupate după natura lor economică şi destinaţia acestora, potrivit
clasificaţiei bugetare.
(5) Fundamentarea veniturilor spitalului se face
pentru fiecare sursă de venit, prin indicatori care conduc la stabilirea
corectă a nivelului acestora. De asemenea, analiza cuprinde şi realizările din
ultimii 1-2 ani.
(6) Estimarea veniturilor are în vedere atât sursele
de venituri rezultate din contracte cu persoane fizice sau juridice, precum şi
măsurile de redimensionare a unor activităţi de furnizare de servicii, de
restructurare a unităţii şi personalului şi de eficientizare a activităţii
spitalului pe termen scurt, mediu şi lung.
(7) Fundamentarea veniturilor diferă de la unitate la
unitate, dar în general ar trebui să se ţină cont de aspectele ce reglementează
sursele de venituri şi condiţiile specifice fiecărei unităţi de furnizare a
serviciilor medicale, după cum urmează:
a) la estimarea veniturilor din contractele încheiate
cu casele de asigurări de sănătate pentru furnizarea serviciilor medicale se
iau în consideraţie:
- condiţiile de contractare prevăzute anual prin
Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate, normele de aplicare ale acestuia,
precum şi celelalte reglementări în domeniu;
- numărul de servicii pe structură (spitalizare
continuă, de zi etc.) estimat a se realiza şi finanţa;
- modalitatea de plată (DRG, plata pe caz externat,
plata pe serviciu, plata pe zi de spitalizare, cronici, UPU etc);
- inflaţia prognozată;
- analiza valorii serviciilor în anul curent faţă de
anul precedent şi identificarea cauzelor plusurilor şi minusurilor constatate;
b) veniturile de la persoane fizice pentru plata
serviciilor solicitate se calculează în funcţie de:
- numărul estimat al
persoanelor solicitante;
- volumul şi natura serviciilor medicale cerute;
- venituri medii pe o persoană;
- analiza comparativă a estimărilor din anul curent
cu realizările din anul precedent;
c) veniturile din asocieri investiţionale:
- se estimează pe baza
contractelor în curs şi care rămân valabile şi în anul curent sau pe baza
noilor contracte;
d) alte venituri, în concordanţă cu volumul
prestărilor de servicii medicale, inclusiv actele adiţionale, având ca nivel de
referinţă realizările din anul anterior, creşterea sau reducerea capacităţii
unităţii de a presta servicii medicale, indicele de inflaţie prognozat de către
instituţiile abilitate, noi surse de venituri etc.
(8) Fundamentarea cheltuielilor se efectuează de
comitetul director împreună cu şefii de secţii şi compartimente, urmărindu-se:
a) utilizarea resurselor materiale şi băneşti pentru
cheltuieli oportune şi strict necesare;
b) reducerea cheltuielilor pentru utilităţi prin
stabilirea de norme proprii de consum;
c) aprovizionarea cu
materiale, medicamente în limita cerinţelor actelor medicale, evitându-se
formarea de stocuri;
d) stabilirea la nivelul spitalului de proceduri
pentru actele medicale furnizate de fiecare secţie, de liste proprii de
medicamente, materiale sanitare şi reactivi, aprobate de comitetul director;
e) stabilirea necesarului de lucrări de întreţinere
pe bază de studii de fundamentare şi documentaţii tehnice în cadrul unor
strategii de îmbunătăţire a calităţii actului medical;
f) evaluarea produselor din
gestiuni şi eliberarea acestora în funcţie de cerinţele actelor medicale şi de
respectarea scopului pentru care au fost achiziţionate;
g) întărirea controlului intern asupra consumurilor pe
secţii şi compartimente;
h) reducerea cheltuielilor ca urmare a externalizării unor servicii şi activităţi, potrivit normelor
legale.
(9) Cheltuielile se desfăşoară pe structura
clasificaţiei bugetare şi reflectă consumul de valori materiale şi băneşti
necesare pentru îndeplinirea obiectivelor activităţii spitalului.
(10) La fundamentarea cheltuielilor se au în vedere:
a) indicatorii fizici cu ajutorul cărora se poate
aprecia efortul financiar (număr de salariaţi, număr de cazuri externate, număr
de paturi, număr de zile de spitalizare etc);
b) evoluţia cheltuielilor pe ultimii 2-3 ani, pentru
a constata tendinţa de creştere sau de reducere a cheltuielilor;
c) evaluarea cheltuielilor pe fiecare secţie sau
compartiment şi stabilirea responsabilităţilor conducătorilor acestor
structuri;
d) normele şi reglementările privind efectuarea
cheltuielilor (alocaţii de hrană, salarii etc);
e) eliminarea sau reducerea practicilor anterioare
care au condus la cheltuieli neeconomicoase.
(11) Estimarea cheltuielilor necesită efectuarea
calculelor pentru stabilirea consumului real de resurse umane, materiale şi de
capital şi, separat, stabilirea cheltuielilor directe, indirecte şi generale
necesare pentru realizarea serviciilor medicale. La stabilirea principalelor
niveluri de cheltuieli se au în vedere prevederile legale ce reglementează
fiecare natură de cheltuieli, precum şi alte elemente de calcul, după cum
urmează:
a) cheltuieli de personal (titlul 10):
- în domeniul politicii de personal şi al structurii
organizatorice managerul stabileşte şi aprobă numărul de personal pe categorii
şi locuri de muncă, propune structura organizatorică şi reorganizarea unităţii.
La stabilirea numărului de posturi se are în vedere realizarea furnizării
serviciilor medicale contractate pe principii de eficienţă în realizarea
cheltuielilor, concomitent cu îmbunătăţirea calităţii la acordarea actului
medical;
- calculul numărului de personal şi al necesarului de
cheltuieli de personal se face pe baza statului de funcţii aprobat, prin
evalularea drepturilor de personal, în detaliu, pe structura clasificaţiei,
pentru întregul personal, pe baza organigramei unităţii, pe fiecare secţie şi
compartiment ale spitalului;
- numărul de posturi, structura acestora şi
cheltuielile cu salariile se aprobă ca anexă la bugetul de venituri şi
cheltuieli al fiecărei unităţi sanitare publice;
- numărul de posturi aprobat prin bugetul fiecărei
unităţi sanitare publice nu poate fi depăşit;
- cuantumul cheltuielilor de personal, de regulă, nu
trebuie să depăşească 60% din totalul cheltuielilor cuprinse în bugetul de
venituri şi cheltuieli;
b) bunuri şi servicii (titlul 20)
Evaluarea cheltuielilor pentru bunuri şi
servicii se fundamentează pe fiecare alineat, avându-se în vedere:
- necesarul calculat pe baza propunerilor primite de la
fiecare secţie şi compartiment, stocul normat stabilit
de unitate, stocul la finele anului precedent;
- numărul de cazuri externate;
- alocaţiile legale de hrană pe tipuri de secţii;
- note de fundamentare pentru reparaţii curente şi
capitale;
- alte activităţi şi consumuri
necesare;
c) cheltuielile de capital se estimează ţinându-se
cont de propunerile justificate ale secţiilor şi compartimentelor pe
bază de documentaţii tehnice, în condiţiile legii.
Cheltuielile de capital se înscriu în lista de investiţii ce constituie anexă
la bugetul de venituri şi cheltuieli, conform Ordinului ministrului finanţelor
nr. 2.487/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finanţarea
investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului şi a Normelor
metodologice privind aplicarea de către trezoreriile statului a mecanismului de
finanţare a investiţiilor instituţiilor publice, cu modificările şi
completările ulterioare. In cadrul cheltuielilor de capital se evidenţiază
fondul de dezvoltare a spitalului, în condiţiile prezentelor norme
metodologice;
d) cheltuielile ce se înscriu în buget se reevaluează
prin estimarea sumelor ce se pot obţine pentru serviciile medicale furnizate
conform metodologiei de calcul al decontării serviciilor medicale aprobate prin
normele metodologice de aplicare a contractului-cadru în cadrul sistemului de
asigurări sociale de sănătate (DRG, tarif pe caz ponderat, plata pe serviciu
medical, tarif pe zi de spitalizare, UPU etc).
(12) In cazul în care spitalul primeşte sume pentru
programe naţionale de sănătate, calculul necesarului se face în funcţie de
prevederile privind normele de organizare şi finanţare a programelor naţionale
de sănătate.
3. Negocierea contractului
de furnizare de servicii medicale şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli
(1) Contractul de furnizare de servicii medicale se
negociază de către manager cu conducerea casei de asigurări de sănătate, în
funcţie de indicatorii stabiliţi în contractul-cadru şi normele de aplicare a
acestuia şi necesarul estimat al unităţii pentru furnizarea serviciilor
medicale ce urmează a se contracta.
(2) Reprezentanţii autorităţii de sănătate publică
sau ai Ministerului Sănătăţii Publice, după caz, în funcţie de subordonare, au
rol de supraveghere a procesului de negociere, urmărind ca aceasta să se
realizeze pe baza prevederilor legale, colaborând în acest sens cu
reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi ai caselor de
asigurări de sănătate, după caz.
(3) In cazul refuzului uneia dintre părţi de a semna
contractul de furnizare de servicii medicale, se constituie o comisie de
mediere formată din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii Publice şi ai Casei
Naţionale de Asigurări de Sănătate, care în termen de maximum 10 zile
soluţionează divergenţele.
(4) Proiectul bugetului de
venituri şi cheltuieli se definitivează şi se aprobă după semnarea
contractului de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de
sănătate.
(5) Proiectul bugetului spitalului public, precum şi
bugetele secţiilor şi compartimentelor spitalului se prezintă consiliului
consultativ pentru analiză şi propuneri de îmbunătăţire.
(6) Managerul spitalului definitivează şi aprobă
proiectul bugetului pe total şi îl înaintează organului ierarhic superior,
pentru obţinerea acordului. Pentru obţinerea acordului organului ierarhic
superior, spitalul prezintă următoarele documente:
- bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului,
conform modelului din anexa nr. 1;
- situaţia privind numărul de posturi şi structura
acestora, conform modelului din anexa nr. 3;
- bugetul fondului de dezvoltare a spitalului, conform
modelului din anexa nr. 4;
- nota de prezentare a bugetului aprobat.
(7) Nota de prezentare a bugetului spitalului va
cuprinde enumerarea surselor de venituri şi a sumelor corespunzătoare fiecărei
surse de venit, precum şi măsurile preconizate de spital pentru încadrarea
cheltuielilor în nivelul veniturilor prevăzute în bugetul aprobat.
(8) După obţinerea acordului, bugetul total se
reanalizează cu conducătorii secţiilor şi compartimentelor şi se aprobă pe
secţiile şi compartimentele din structura spitalului, conform machetei
prevăzute în anexa nr. 2. Bugetele pe secţii şi compartimente se comunică
acestora şi intră în execuţie odată cu încheierea contractului între manager şi
şefii structurilor în cauză, cu încadrarea în termenul prevăzut de lege.
(9) Un exemplar al bugetului de venituri şi
cheltuieli aprobat (în copie) se prezintă unităţii Trezoreriei Statului la care
unitatea sanitară are conturile deschise.
4. Execuţia bugetului de
venituri şi cheltuieli
(1) Veniturile unităţii sanitare publice se
încasează, se administrează, se utilizează şi se contabilizează potrivit
dispoziţiilor legale aplicabile unităţilor finanţate integral din venituri
proprii. Veniturile se înregistrează în contabilitatea spitalului în conturile
corespunzătoare de venituri în momentul creării lor şi înscrise în documente
(facturi) şi nu atunci când se încasează.
(2) Prevederile de la cheltuieli stabilite pe titluri,
articole şi alineate reprezintă limita maximă a plăţilor de casă şi se
efectuează în exerciţiul bugetar curent.
(3) Cheltuielile înscrise în bugetul de venituri şi
cheltuieli au destinaţie precisă şi limitată şi nu pot fi efectuate dacă nu au
temei legal.
(4) Documentele privind
angajarea, lichidarea şi ordonanţarea pentru propunerile privind cheltuielile
cu procurarea medicamentelor şi a materialelor sanitare se emit de secţiile din
spital, care reprezintă compartimentele de specialitate, şi se semnează de
şeful de secţie sau de înlocuitorul acestuia, în calitate de conducător al
compartimentului de specialitate.
(5) Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea
cheltuielilor se efectuează pe parcursul exerciţiului financiar, în limita
disponibilului de prevederi la cheltuieli pe subdiviziuni (subcapitol, titlu,
articol şi alineat) la care se încadrează plata respectivă şi a disponibilului
din cont.
(6) Plăţile se efectuează de către persoanele care
îndeplinesc funcţia de contabil, stabilite de către conducătorul instituţiei
sanitare publice, în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
1.792/2002. Obligaţiile de plată către furnizori se înregistrează în
contabilitatea spitalului pe baza documentelor justificative care reflectă
crearea obligaţiei de plată şi nu când are loc plata.
(7) Sumele rămase neutilizate la finele anului se
reportează în anul următor şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de
capital.
(8) Sumele ce se decontează în luna ianuarie, aferente
serviciilor medicale acordate în luna decembrie în baza contractelor încheiate
cu casa de asigurări de sănătate, inclusiv regularizările aferente anului
precedent, se includ în bugetul de venituri şi cheltuieli şi reprezintă
venituri ale anului curent.
(9) Sumele reprezentând drepturile de personal aferente lunii decembrie a anului curent se înregistrează pe
cheltuiala acestui an.
(10) Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se
derulează prin conturile deschise la unităţile teritoriale ale Trezoreriei
Statului pe seama spitalului public, iar operaţiunile respective sunt
înregistrate în contabilitatea proprie, potrivit normelor şi procedurilor
aprobate pentru instituţiile publice.
Pentru veniturile încasate şi plăţile dispuse în limita
bugetului de venituri şi cheltuieli (pe subdiviziunile acestuia), instituţia
sanitară publică are deschise la Trezoreria Statului următoarele conturi:
• contul 5041 „Disponibil din activitatea sanitară
conform Legii nr. 145/1997", în care se înregistrează:
- veniturile proprii încasate din activitatea de
prestări de servicii medicale pe bază de contracte încheiate cu casa de
asigurări de sănătate, acte adiţionale la contracte, venituri din servicii
medicale la cerere;
- venituri din închirieri, asociaţii investiţionale
în domeniul medical ori de cercetare ştiinţifică medicală şi farmaceutică,
editarea şi difuzarea unor publicaţii cu caracter medical, donaţii şi
sponsorizări, alte surse;
- plăţile dispuse în limita prevederilor din bugetul
de venituri şi cheltuieli.
(10.1) Operaţiunile efectuate şi evidenţiate în contul
de mai sus se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea proprie în
conturile următoare:
- 560 „Disponibil al instituţiilor finanţate integral
din venituri proprii";
- 706 „Venituri din închirieri", cod 30.10;
- 701 „Venituri din vânzarea produselor finite",
cod 33.10.16;
- 704 „Venituri din lucrări executate şi servicii
prestate", cod 33.10 (mai puţin 33.10.16);
- 779 „Alte venituri operaţionale", cod 37.10;
- 791 „Venituri excepţionale din operaţiuni cu active
fixe", cod 39.10;
• contul 5047 „Disponibil din alocaţii bugetare cu
destinaţie specială", deschis la unităţile teritoriale ale Trezoreriei
Statului şi a municipiului Bucureşti, în care se înregistrează:
a) sumele primite de la bugetul de stat prin bugetul
Ministerului Sănătăţii Publice şi Ministerului
Educaţiei şi Cercetării, după caz;
b) sumele primite din bugetul constituit din
contribuţii asupra producerii, comercializării şi publicităţii asupra
produselor din tutun şi alcool;
c) sumele primite de la bugetele locale;
d) plăţile dispuse de instituţiile publice sanitare
pentru îndeplinirea acţiunilor respective.
(10.2) Operaţiunile efectuate şi evidenţiate în contul
de mai sus se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea proprie în
conturile:
a) pentru sumele primite de
la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătăţii Publice şi Ministerului
Educaţiei şi Cercetării se utilizează:
- contul 551.1 „Disponibil din alocaţii bugetare cu
destinaţie specială - buget de stat";
- contul 773.1 „Venituri din
alocaţii bugetare cu destinaţie specială - buget de stat" (36.10.50.02);
• conturile 551.1 şi 773.1 se dezvoltă pe analitice,
după caz;
b) pentru sumele primite din bugetul constituit din
contribuţii instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi alcool
se utilizează:
- contul 551.2 „Disponibil din alocaţii bugetare cu
destinaţie specială - contribuţii instituite pentru combaterea consumului
excesiv de tutun şi alcool";
- contul 773.2 „Venituri din alocaţii bugetare cu
destinaţie specială - contribuţii asupra producerii, comercializării şi
publicităţii pentru produse din tutun şi alcool" (36.10.50.03);
c) pentru sumele primite de la bugetele locale se
utilizează:
- contul 551.3 „Disponibil din alocaţii bugetare cu
destinaţie specială - buget local";
- contul 773.3 „Venituri din alocaţii bugetare cu
destinaţie specială - buget local" (36.10.50.01).
(11) In conformitate cu pct. 5 din normele metodologice
aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, managerii
spitalelor, în baza atribuţiilor pe care le îndeplinesc ca ordonatori terţiari
de credite, au obligaţia organizării evidenţei creditelor bugetare aprobate, a
angajamentelor bugetare şi legale, folosindu-se în acest scop conturile în
afara bilanţului:
- contul 8060 „Credite bugetare aprobate";
- contul 8066 „Angajamente bugetare";
- contul 8067 „Angajamente legale".
Conturile menţionate mai sus se desfăşoară în evidenţa
analitică conform reglementărilor în vigoare, pentru activitatea realizată din venituri proprii
şi pentru cheltuielile efectuate din sumele primite din alocaţii cu destinaţie
specială, pe capitole şi în cadrul acestora pe titluri, articole şi alineate.
Pentru cheltuielile din bugetul de stat conturile respective se desfăşoară pe
fiecare acţiune şi program, pe titluri, articole şi alineate.
(12) Managerii spitalelor au obligaţia analizării şi
raportării execuţiei bugetului de venituri şi cheltueili lunar, trimestrial şi
anual ordonatorului de credite ierarhic superior. Analiza se efectuează de
către manager, de la nivelul bugetelor secţiilor şi compartimentelor, pentru a
se identifica aspectele care influenţează negativ execuţia bugetară şi implicit
realizarea contractului de administrare.
5. Fondul de dezvoltare a spitalului
(1) Fondul de dezvoltare a
spitalului se utilizează pentru dotarea spitalului şi se constituie din
următoarele surse:
a) sume rezultate din valorificarea bunurilor
disponibile, precum şi din cele casate cu respectarea dispoziţiilor legale în
vigoare;
b) sponsorizări cu destinaţia
„dezvoltare";
c) o cotă de 20% din excedentul bugetului de venituri
şi cheltueili înregistrat la finele exerciţiului financiar;
d) sume rezultate din închirieri, în condiţiile legii;
e) o cotă-parte din amortizarea calculată lunar şi
cuprinsă în bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului, cu condiţia
păstrării echilibrului financiar între venituri şi cheltuieli; această sursă se
ia în calcul pe baza unor precizări suplimentare ce se vor transmite ulterior.
(2) Evidenţierea fondului de
dezvoltare se face pe subdiviziunile titlului 70 „Cheltuieli de capital"
al Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005, şi se înregistrează în contabilitate prin contul 1391 „Fond de dezvoltare a spitalului."
(3) Spitalele vor solicita unităţilor de trezorerie
la care au deschise conturile deschiderea unui cont de disponibil pentru fondul
de dezvoltare.
(4) Soldul fondului de dezvoltare rămas la finele
anului se reportează în anul următor, fiind utilizat potrivit legii.
6. Dispoziţii finale
Serviciile medicale realizate de spitale peste valoarea
contractată se facturează distinct. Contravaloarea acestor servicii se prevede
în bugetul unităţii, atât la venituri, cât şi la cheltuieli.
ANEXA Nr. 11)
INSTITUŢIA SANITARA PUBLICA
DE ACORD,
ORDONATOR DE CREDITE IERARHIC SUPERIOR,
APROBAT,
CONDUCEREA INSTITUŢIEI PUBLICE SANITARE
Norme metodologice Legea 95/2006
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
pentru anul........
mii lei
Nr.
crt.
|
Capitol
|
Subcap.
|
Paragraf
|
Denumirea
indicatorilor
|
Prevederi
anuale
|
Trim I
|
Trim II
|
Trim III
|
Trim IV
|
1
|
|
|
|
TOTAL VENITURI PROPRII
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
I. VENITURI CURENTE
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
C. VENITURI NEFISCALE
|
|
|
|
|
|
4
|
30.10
|
|
|
C1 VENITURI DIN PROPRIETATE
|
|
|
|
|
|
5
|
|
05
|
|
Venituri din concesiuni şi închirieri
|
|
|
|
|
|
6
|
|
50
|
|
Alte venituri din proprietate
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
C2 VÂNZĂRI DE BUNURI Şl SERVICII
|
|
|
|
|
|
8
|
33,10
|
|
|
VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII Şl
ALTE ACTIVITĂŢI
|
|
|
|
|
|
9
|
|
08
|
|
Venituri din prestări de servicii
|
|
|
|
|
|
10
|
|
16
|
|
Venituri din valorificarea produselor
obţinute din activitatea proprie sau anexă
|
|
|
|
|
|
11
|
|
20
|
|
Venituri din cercetare
|
|
|
|
|
|
12
|
|
21
|
|
Venituri din contractele cu casele de
asigurări de sănătate *)
|
|
|
|
|
|
13
|
|
50
|
|
Alte venituri din prestări de servicii
şi alte activităţi **)
|
|
|
|
|
|
14
|
37.10
|
|
|
TRANSFERURI VOLUNTARE ALTELE DECÂT
SUBVENŢIILE
|
|
|
|
|
|
15
|
|
01
|
|
Donaţii şi sponsorizări
|
|
|
|
|
|
16
|
|
50
|
|
Alte transferuri voluntare
|
|
|
|
|
|
17
|
|
|
01
|
Venituri din bunuri primite cu titlu
gratuit prin programe de sănătate
|
|
|
|
|
|
18
|
|
|
02
|
Venituri din aparatura medicală primită
din fonduri nerambursabile
|
|
|
|
|
|
19
|
|
|
03
|
Venituri din aparatură medicală primită
din fonduri rambursabile
|
|
|
|
|
|
20
|
|
|
04
|
Venituri din aparatură medicală primită
din fonduri de la bugetul de stat
|
|
|
|
|
|
21
|
|
|
05
|
Alte transferuri voluntare
|
|
|
|
|
|
22
|
|
|
|
II. VENITURI DIN CAPITAL
|
|
|
|
|
|
23
|
39.10
|
|
|
VENITURI DIN VALORIFICAREA UNOR BUNURI
|
|
|
|
|
|
24
|
|
01
|
|
Venituri din valorificarea unor bunuri
ale instituţiilor publice
|
|
|
|
|
|
25
|
|
04
|
|
Venituri din privatizare
|
|
|
|
|
|
26
|
|
50
|
|
Alte venituri din valorificarea unor
bunuri
|
|
|
|
|
|
27
|
|
|
|
IV SUBVENŢII
|
|
|
|
|
|
28
|
42.10
|
|
|
Subvenţii de la bugetul de stat
|
|
|
|
|
|
29
|
|
|
11
|
Subvenţii de la bugetul de stat pentru
spitale
|
|
|
|
|
|
30
|
|
|
|
Programe naţionale de sănătate
|
|
|
|
|
|
31
|
|
|
|
Investiţii, in condiţiile legii
|
|
|
|
|
|
32
|
|
|
|
Reparaţii capitale
|
|
|
|
|
|
33
|
|
|
|
Acţiuni sanitare
|
|
|
|
|
|
34
|
|
|
|
Aparatură medicală de inaltă performantă
|
|
|
|
|
|
35
|
|
|
|
Alte cheltuieli
|
|
|
|
|
|
36
|
43.10
|
|
|
Subvenţii de la alte administraţii
|
|
|
|
|
|
37
|
|
|
10
|
Subvenţii de la bugetele locale pentru spitale
|
|
|
|
|
|
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
38
|
44.10
|
|
|
Sume alocate din bugetul constituit din
contribuţiile pentru producerea, importul si publicitatea pentru produse din
tutun si alcool
|
|
|
|
|
|
39
|
|
|
|
Infrastructură sanitară
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
Programe naţionale de sănătate
|
|
|
|
|
|
41
|
|
|
|
Din total Venituri, VENITURI PENTRU
FONDUL DE DEZVOLTARE
|
|
|
|
|
|
42
|
|
|
|
Cota parte din amortizarea lunară
|
|
|
|
|
|
43
|
|
|
|
Sume din valorificarea bunurilor
disponibile si casate
|
|
|
|
|
|
44
|
|
|
|
Sponsorizări cu destinaţia "dezvoltare"
|
|
|
|
|
|
45
|
|
|
|
O cota de 20% din excedentul bugetului
inregistrat la finele exerciţiului financiar
|
|
|
|
|
|
46
|
|
|
|
Sume rezultate din inchirieri
|
|
|
|
|
|
47
|
Titlu
|
Articol
|
Aliniat
|
Denumirea indicatorilor
|
|
|
|
|
|
48
|
|
|
|
II. TOTAL CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII
|
|
|
|
|
|
49
|
|
|
|
01. CHELTUIELI CURENTE
|
|
|
|
|
|
50
|
10.00
|
|
|
10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
|
|
|
|
|
|
51
|
|
01
|
|
Cheltuieli salariale in bani
|
|
|
|
|
|
52
|
|
|
01
|
Salarii de bază
|
|
|
|
|
|
53
|
|
|
02
|
Salarii de merit
|
|
|
|
|
|
54
|
|
|
03
|
Indemnizaţii de conducere
|
|
|
|
|
|
55
|
|
|
04
|
Spor de vechime
|
|
|
|
|
|
56
|
|
|
05
|
Sporuri pentru condiţii de munca
|
|
|
|
|
|
57
|
|
|
06
|
Alte sporuri
|
|
|
|
|
|
58
|
|
|
07
|
Ore suplimentare
|
|
|
|
|
|
59
|
|
|
08
|
Fond de premii
|
|
|
|
|
|
60
|
|
|
09
|
Prima de vacanta
|
|
|
|
|
|
61
|
|
|
10
|
Fond pentru posturi ocupate prin cumul
|
|
|
|
|
|
62
|
|
|
11
|
Fond aferent plaţii cu ora
|
|
|
|
|
|
63
|
|
|
12
|
Indemnizaţii plătite unor persoane din
afara unităţii
|
|
|
|
|
|
64
|
|
|
13
|
Indemnizaţii de delegare
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
14
|
Indemnizaţii de detaşare
|
|
|
|
|
|
66
|
|
|
15
|
Alocaţii pentru transportul la şi de la
locul de muncă
|
|
|
|
|
|
67
|
|
|
16
|
Alocaţii pentru locuinţe
|
|
|
|
|
|
68
|
|
|
30
|
Alte drepturi salariale in bani
|
|
|
|
|
|
69
|
|
02
|
|
Cheltuieli salariale in natură
|
|
|
|
|
|
70
|
|
|
01
|
Tichete de masă
|
|
|
|
|
|
71
|
|
|
02
|
Norme de hrană
|
|
|
|
|
|
72
|
|
|
03
|
Uniforme si echipament obligatoriu
|
|
|
|
|
|
73
|
|
|
04
|
Locuinţa de serviciu folosită de
salariat şi familia sa
|
|
|
|
|
|
74
|
|
|
05
|
Transportul la şi de la locul de munca
|
|
|
|
|
|
75
|
|
|
30
|
Alte drepturi salariale in natură
|
|
|
|
|
|
76
|
|
03
|
|
Contribuţii
|
|
|
|
|
|
77
|
|
|
01
|
Contribuţii pentru asigurări sociale de
stat
|
|
|
|
|
|
78
|
|
|
02
|
Contribuţii pentru asigurările de şomaj
|
|
|
|
|
|
79
|
|
|
03
|
Contribuţii pentru asigurările sociale
de sănătate
|
|
|
|
|
|
80
|
|
|
04
|
Contribuţii de asigurari pt accidente de
munca si boli profes.
|
|
|
|
|
|
81
|
|
|
05
|
Prime de asigurare viaţă platite de
angajator pentru angajaţi
|
|
|
|
|
|
82
|
|
|
06
|
Contribuţii pentru concedii si
indemnizaţii
|
|
|
|
|
|
83
|
20.00
|
|
|
20 TITLUL II BUNURI Şl SERVICII
|
|
|
|
|
|
84
|
|
01
|
|
Bunuri şi servicii
|
|
|
|
|
|
mii
lei
Nr.
crt
|
Capitol
|
Subcap.
|
Paragraf
|
Denumirea
indicatorilor
|
Prevederi
anuale
|
Trim I
|
Trim II
|
Trim III
|
Trim IV
|
85
|
|
|
01
|
Furnituri de birou
|
|
|
|
|
|
86
|
|
|
02
|
Materiale pentru curăţenie
|
|
|
|
|
|
87
|
|
|
03
|
Iluminat, incălzit şi forţă motrică
|
|
|
|
|
|
88
|
|
|
04
|
Apă, canal si salubritate
|
|
|
|
|
|
89
|
|
|
05
|
Carburanţi si lubrifianti
|
|
|
|
|
|
90
|
|
|
06
|
Piese de schimb
|
|
|
|
|
|
91
|
|
|
07
|
Transport
|
|
|
|
|
|
92
|
|
|
08
|
Poştă, telecomunicaţii, radio, tv,
internet
|
|
|
|
|
|
93
|
|
|
09
|
Materiale si prestări de servicii cu
caracter funcţional
|
|
|
|
|
|
94
|
|
|
30
|
Alte bunuri şi servicii pentru
întreţinere si funcţionare
|
|
|
|
|
|
95
|
|
02
|
|
Reparaţii curente
|
|
|
|
|
|
96
|
|
03
|
|
Hrană
|
|
|
|
|
|
97
|
|
|
01
|
Hrană pentru oameni
|
|
|
|
|
|
98
|
|
|
02
|
Hrană pentru animale
|
|
|
|
|
|
99
|
|
04
|
|
Medicamente şi materiale sanitare
|
|
|
|
|
|
100
|
|
|
01
|
Medicamente
|
|
|
|
|
|
101
|
|
|
02
|
Materiale sanitare
|
|
|
|
|
|
102
|
|
|
03
|
Reactivi
|
|
|
|
|
|
103
|
|
|
04
|
Dezinfectanti
|
|
|
|
|
|
104
|
|
05
|
|
Bunuri de natura obiectelor de inventar
|
|
|
|
|
|
105
|
|
|
01
|
Uniforme si echipament
|
|
|
|
|
|
106
|
|
|
03
|
Lenjerie si accesorii de pat
|
|
|
|
|
|
107
|
|
|
30
|
Alte obiecte de inventar
|
|
|
|
|
|
108
|
|
06
|
|
Deplasări, detaşări, transferări
|
|
|
|
|
|
109
|
|
|
01
|
Deplasări interne, detaşări, transferări
|
|
|
|
|
|
110
|
|
|
02
|
Deplasări in străinătate
|
|
|
|
|
|
111
|
|
09
|
|
Materiale de laborator
|
|
|
|
|
|
112
|
|
10
|
|
Cercetare-dezvoltare
|
|
|
|
|
|
113
|
|
11
|
|
Cărţi, publicaţii si materiale
documentare
|
|
|
|
|
|
114
|
|
12
|
|
Consultanţa si expertiză
|
|
|
|
|
|
115
|
|
13
|
|
Pregătire profesională
|
|
|
|
|
|
116
|
|
14
|
|
Protecţia muncii
|
|
|
|
|
|
117
|
|
25
|
|
Cheltuieli judiciare si extrajudiciare
pentru interesele statului
|
|
|
|
|
|
118
|
|
30
|
|
Alte cheltuieli
|
|
|
|
|
|
119
|
|
|
04
|
Chirii
|
|
|
|
|
|
120
|
|
|
09
|
Executarea silită a creanţelor bugetare
|
|
|
|
|
|
121
|
|
|
30
|
Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
|
|
|
|
|
|
122
|
70.00
|
|
|
70. CHELTUIELI DE CAPITAL
|
|
|
|
|
|
123
|
71.00
|
|
|
71. TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE
|
|
|
|
|
|
124
|
|
01
|
|
Active fixe (inclusiv reparaţii
capitale)
|
|
|
|
|
|
125
|
|
|
01
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
126
|
|
|
02
|
Maşini, echipamente si mijloace de
transport
|
|
|
|
|
|
127
|
|
|
03
|
Mobilier, aparatură birotica si alte active corporale
|
|
|
|
|
|
128
|
|
|
30
|
Alte active fixe
|
|
|
|
|
|
129
|
|
|
|
din Total Cheltuieli de capital,
CHELTUIELI PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE
|
|
|
|
|
|
130
|
|
|
01
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
131
|
|
|
02
|
Maşini, echipamente si mijloace de
transport
|
|
|
|
|
|
132
|
|
|
03
|
Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
|
|
|
|
|
|
133
|
|
|
30
|
Alte active fixe (inclusiv reparaţii
capitale)
|
|
|
|
|
|
134
|
|
|
|
Din cheltuieli totale:
|
|
|
|
|
|
135
|
Capitol
|
Subcap
|
Paragraf
|
|
|
|
|
|
|
136
|
66.10
|
|
|
SĂNĂTATE
|
|
|
|
|
|
137
|
|
04
|
|
Servicii medicale ambulator
|
|
|
|
|
|
138
|
|
|
02
|
Asistenţă medicală pentru specialităţi
clinice
|
|
|
|
|
|
139
|
|
|
05
|
Asistenta medicală in centre
multifuncţionale
|
|
|
|
|
|
140
|
|
|
50
|
Alte servicii medicale ambulatorii
|
|
|
|
|
|
141
|
|
06
|
|
Asistenţă medicală in unităţi sanitare
cu paturi
|
|
|
|
|
|
142
|
|
|
01
|
Spitale generale
|
|
|
|
|
|
143
|
|
|
06
|
Sanatorii balneare şi de recuperare
|
|
|
|
|
|
144
|
|
10
|
|
Cercetare aplicativă si dezvoltare
experimentală in sănătate
|
|
|
|
|
|
145
|
|
50
|
|
Alte cheltuieli in domeniul sănătăţii
|
|
|
|
|
|
146
|
|
|
01
|
Activităţi de ergaterapie in unităţi
sanitare
|
|
|
|
|
|
147
|
|
|
50
|
Alte instituţii si acţiuni sanitare
|
|
|
|
|
|
148
|
|
|
|
II.1. CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII
|
|
|
|
|
|
149
|
Titlu
|
Articol
|
Aliniat
|
Denumirea indicatorilor
|
|
|
|
|
|
150
|
|
|
|
I. CHELTUIELI CURENTE
|
|
|
|
|
|
151
|
10.00
|
|
|
10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
|
|
|
|
|
|
152
|
|
01
|
|
Cheltuieli salariale in bani
|
|
|
|
|
|
153
|
|
|
01
|
Salarii de bază
|
|
|
|
|
|
154
|
|
|
02
|
Salarii de merit
|
|
|
|
|
|
155
|
|
|
03
|
Indemnizaţii de conducere
|
|
|
|
|
|
156
|
|
|
04
|
Spor de vechime
|
|
|
|
|
|
157
|
|
|
05
|
Sporuri pentru condiţii de munca
|
|
|
|
|
|
158
|
|
|
06
|
Alte sporuri
|
|
|
|
|
|
159
|
|
|
07
|
Ore suplimentare
|
|
|
|
|
|
160
|
|
|
08
|
Fond de premii
|
|
|
|
|
|
161
|
|
|
09
|
Prima de vacantă
|
|
|
|
|
|
162
|
|
|
10
|
Fond pentru posturi ocupate prin cumul
|
|
|
|
|
|
163
|
|
|
11
|
Fond aferent plaţii cu ora
|
|
|
|
|
|
164
|
|
|
12
|
Indemnizaţii plătite unor persoane din
afara unităţii
|
|
|
|
|
|
165
|
|
|
13
|
Indemnizaţii de delegare
|
|
|
|
|
|
166
|
|
|
14
|
Indemnizaţii de detaşare
|
|
|
|
|
|
167
|
|
|
15
|
Alocaţii pentru transportul la şi de la
locul de muncă
|
|
|
|
|
|
168
|
|
|
16
|
Alocaţii pentru locuinţe
|
|
|
|
|
|
169
|
|
|
30
|
Alte drepturi salariale in bani
|
|
|
|
|
|
170
|
|
02
|
|
Cheltuieli salariale in natură
|
|
|
|
|
|
171
|
|
|
01
|
Tichete de masa
|
|
|
|
|
|
172
|
|
|
02
|
Norme de hrana
|
|
|
|
|
|
173
|
|
|
03
|
Uniforme si echipament obligatoriu
|
|
|
|
|
|
174
|
|
|
04
|
Locuinţă de serviciu folosită de
salariat si familia sa
|
|
|
|
|
|
175
|
|
|
05
|
Transportul la şi de la locul de muncă
|
|
|
|
|
|
176
|
|
|
30
|
Alte drepturi salariale in natură
|
|
|
|
|
|
177
|
|
03
|
|
Contribuţii
|
|
|
|
|
|
178
|
|
|
01
|
Contribuţii pentru asigurări sociale de
stat
|
|
|
|
|
|
179
|
|
|
02
|
Contribuţii pentru asigurările de şomaj
|
|
|
|
|
|
180
|
|
|
03
|
Contribuţii pentru asigurările sociale
de sănătate
|
|
|
|
|
|
181
|
|
|
04
|
Contribuţii de asigurări pt accidente de
munca şi boli profes.
|
|
|
|
|
|
182
|
|
|
05
|
Prime de asigurare viaţă platite de
angajator pentru angajaţi
|
|
|
|
|
|
mii lei
Nr.
crt
|
Capitol
|
Subcap.
|
Paragraf
|
Denumirea
indicatorilor
|
Prevederi
anuale
|
Trim I
|
Trim II
|
Trim III
|
Trim IV
|
183
|
|
|
06
|
Contribuţii pentru concedii si
indemnizaţii
|
|
|
|
|
|
184
|
20.00
|
|
|
20 TITLUL II BUNURI Şl SERVICII
|
|
|
|
|
|
185
|
|
01
|
|
Bunuri şi servicii
|
|
|
|
|
|
186
|
|
|
01
|
Furnituri de birou
|
|
|
|
|
|
187
|
|
|
02
|
Materiale pentru curăţenie
|
|
|
|
|
|
188
|
|
|
03
|
Iluminat, incălzit şi forţă motrică
|
|
|
|
|
|
189
|
|
|
04
|
Apă, canal si salubritate
|
|
|
|
|
|
190
|
|
|
05
|
Carburanţi si lubrifianti
|
|
|
|
|
|
191
|
|
|
06
|
Piese de schimb
|
|
|
|
|
|
192
|
|
|
07
|
Transport
|
|
|
|
|
|
193
|
|
|
08
|
Poştă, telecomunicaţii, radio, tv,
internet
|
|
|
|
|
|
194
|
|
|
09
|
Materiale si prestări de servicii cu caracter funcţional
|
|
|
|
|
|
195
|
|
|
30
|
Alte bunuri si servicii pentru
întreţinere si funcţionare
|
|
|
|
|
|
196
|
|
02
|
|
Reparaţii curente
|
|
|
|
|
|
197
|
|
03
|
|
Hrană
|
|
|
|
|
|
198
|
|
|
01
|
Hrană pentru oameni
|
|
|
|
|
|
199
|
|
|
02
|
Hrană pentru animale
|
|
|
|
|
|
200
|
|
04
|
|
Medicamente şi materiale sanitare
|
|
|
|
|
|
201
|
|
|
01
|
Medicamente
|
|
|
|
|
|
202
|
|
|
02
|
Materiale sanitare
|
|
|
|
|
|
203
|
|
|
03
|
Reactivi
|
|
|
|
|
|
204
|
|
|
04
|
Dezinfectanti
|
|
|
|
|
|
205
|
|
05
|
|
Bunuri de natura obiectelor de inventar
|
|
|
|
|
|
206
|
|
|
01
|
Uniforme si echipament
|
|
|
|
|
|
207
|
|
|
02
|
Lenjerie si accesorii de pat
|
|
|
|
|
|
208
|
|
|
03
|
Alte obiecte de inventar
|
|
|
|
|
|
209
|
|
06
|
|
Deplasări, detaşări, transferări
|
|
|
|
|
|
210
|
|
|
01
|
Deplasări interne, detaşari, transferări
|
|
|
|
|
|
211
|
|
|
02
|
Deplasări in străinătate
|
|
|
|
|
|
212
|
|
09
|
|
Materiale de laborator
|
|
|
|
|
|
213
|
|
10
|
|
Cercetare-dezvoltare
|
|
|
|
|
|
214
|
|
11
|
|
Cărţi, publicaţii si materiale
documentare
|
|
|
|
|
|
215
|
|
12
|
|
Consultanţă si expertiză
|
|
|
|
|
|
216
|
|
13
|
|
Pregătire profesională
|
|
|
|
|
|
217
|
|
14
|
|
Protecţia muncii
|
|
|
|
|
|
218
|
|
25
|
|
Cheltuieli judiciare si extrajudiciare
pentru interesele statului
|
|
|
|
|
|
219
|
|
30
|
|
Alte cheltuieli
|
|
|
|
|
|
220
|
|
|
04
|
Chirii
|
|
|
|
|
|
221
|
|
|
09
|
Executarea silită a creanţelor bugetare
|
|
|
|
|
|
222
|
|
|
30
|
Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
|
|
|
|
|
|
223
|
70.00
|
|
|
70. CHELTUIELI DE CAPITAL
|
|
|
|
|
|
224
|
71.00
|
|
|
71. TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE
|
|
|
|
|
|
225
|
|
01
|
|
Active fixe (inclusiv reparaţii
capitale)
|
|
|
|
|
|
226
|
|
|
01
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
227
|
|
|
02
|
Maşini, echipamente si mijloace de
transport
|
|
|
|
|
|
228
|
|
|
03
|
Mobilier, aparatura birotica şi alte
active corporale
|
|
|
|
|
|
229
|
|
|
30
|
Alte active fixe (inclusiv reparaţii
capitale)
|
|
|
|
|
|
230
|
|
|
|
din care, CHELTUIELI PENTRU FONDUL DE
DEZVOLTARE
|
|
|
|
|
|
231
|
|
|
01
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
232
|
|
|
02
|
Maşini, echipamente si mijloace de
transport
|
|
|
|
|
|
233
|
|
|
03
|
Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
|
|
|
|
|
|
234
|
|
|
30
|
Alte active fixe (inclusiv reparaţii
capitale)
|
|
|
|
|
|
235
|
|
|
|
DIN CHELTUIELI TOTALE:
|
|
|
|
|
|
236
|
Capitol
|
Subcap
|
Paragraf
|
|
|
|
|
|
|
237
|
66.10
|
|
|
SĂNĂTATE
|
|
|
|
|
|
238
|
|
04
|
|
Servicii medicale ambulator
|
|
|
|
|
|
239
|
|
|
02
|
Asistenţa medicală pentru specialităţi
clinice
|
|
|
|
|
|
240
|
|
|
05
|
Asistentă medicală in centre
multifuncţionale
|
|
|
|
|
|
241
|
|
|
50
|
Alte servicii medicale ambulatorii
|
|
|
|
|
|
242
|
|
06
|
|
Asistenţă medicală in unităţi sanitare
cu paturi
|
|
|
|
|
|
243
|
|
|
01
|
Spitale generale
|
|
|
|
|
|
244
|
|
|
06
|
Sanatorii balneare şi de recuperare
|
|
|
|
|
|
245
|
|
10
|
|
Cercetare aplicativă şi dezvoltare
experimentală in sănătate
|
|
|
|
|
|
246
|
|
50
|
|
Alte cheltuieli in domeniul sănătăţii
|
|
|
|
|
|
247
|
|
|
01
|
Activităţi de ergoterapie in unităţi
medico-sanitare
|
|
|
|
|
|
248
|
|
|
50
|
Alte instituţii şi acţiuni sanitare
|
|
|
|
|
|
249
|
|
|
|
II.2. CHELTUIELI DIN ALTE VENITURI
PROPRII ***
|
|
|
|
|
|
250
|
Titlu
|
Articol
|
Aliniat
|
Denumirea indicatorilor
|
|
|
|
|
|
251
|
|
|
|
I. CHELTUIELI CURENTE
|
|
|
|
|
|
252
|
10.00
|
|
|
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
|
|
|
|
|
|
253
|
20.00
|
|
|
TITLUL II BUNURI Şl SERVICII
|
|
|
|
|
|
254
|
70.00
|
|
|
TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
|
|
|
|
|
|
255
|
|
|
|
DIN CHELTUIELI TOTALE:
|
|
|
|
|
|
256
|
Capitol
|
Subcap
|
Paragraf
|
|
|
|
|
|
|
257
|
66.10
|
|
|
SĂNĂTATE
|
|
|
|
|
|
258
|
|
04
|
|
Servicii medicale ambulator
|
|
|
|
|
|
259
|
|
|
02
|
Asistenţă medicală pentru specialităţi clinice
|
|
|
|
|
|
260
|
|
|
05
|
Asistenta medicală in centre
multifuncţionale
|
|
|
|
|
|
261
|
|
|
50
|
Alte servicii medicale ambulatorii
|
|
|
|
|
|
262
|
|
06
|
|
Asistenţa medicală in unităţi sanitare
cu paturi
|
|
|
|
|
|
263
|
|
|
01
|
Spitale generale
|
|
|
|
|
|
264
|
|
|
06
|
Sanatorii balneare şi de recuperare
|
|
|
|
|
|
265
|
|
|
|
Cheltuieli din subvenţiile de la bugetul
de stat***
|
|
|
|
|
|
266
|
Titlu
|
Articol
|
Aliniat
|
|
|
|
|
|
|
267
|
|
|
|
01. CHELTUIELI CURENTE
|
|
|
|
|
|
268
|
10.00
|
|
|
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
|
|
|
|
|
|
269
|
20.00
|
|
|
TITLUL II BUNURI Şl SERVICII
|
|
|
|
|
|
270
|
70.00
|
|
|
TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
|
|
|
|
|
|
271
|
Capitol
|
Subcap
|
Paragraf
|
|
|
|
|
|
|
272
|
|
|
|
DIN CHELTUIELI TOTALE:
|
|
|
|
|
|
273
|
66.10
|
|
|
SĂNĂTATE
|
|
|
|
|
|
274
|
|
04
|
|
Servicii medicale ambulator
|
|
|
|
|
|
275
|
|
|
02
|
Asistenţă medicală pentru specialităţi
clinice
|
|
|
|
|
|
276
|
|
|
05
|
Asistentă medicală in centre multifuncţionale
|
|
|
|
|
|
277
|
|
|
50
|
Alte servicii medicale ambulatorii
|
|
|
|
|
|
mii lei
Nr.
Crt.
|
Capitol
|
Subcap.
|
Paragraf
|
Denumirea
indicatorilor
|
Prevederi
anuale
|
Trim I
|
Trim II
|
Trim III
|
Trim IV
|
278
|
|
06
|
|
Asistenţă medicală in unităţi sanitare cu paturi
|
|
|
|
|
|
279
|
|
|
01
|
Spitale generale
|
|
|
|
|
|
280
|
|
|
06
|
Sanatorii balneare şi de recuperare
|
|
|
|
|
|
281
|
|
|
|
Cheltuieli din subvenţiile de la bugetul
local, total ***
|
|
|
|
|
|
282
|
Titlu
|
Articol
|
Aliniat
|
|
|
|
|
|
|
283
|
|
|
|
01. CHELTUIELI CURENTE
|
|
|
|
|
|
284
|
|
10
|
|
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
|
|
|
|
|
|
285
|
|
20
|
|
TITLUL II BUNURI Şl SERVICII
|
|
|
|
|
|
286
|
|
71
|
|
TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
|
|
|
|
|
|
287
|
|
|
|
Din cheltuieli totale:
|
|
|
|
|
|
288
|
Capitol
|
Subcap
|
Paragraf
|
|
|
|
|
|
|
289
|
66.10
|
|
|
SĂNĂTATE
|
|
|
|
|
|
290
|
|
04
|
|
Servicii medicale ambulator
|
|
|
|
|
|
291
|
|
|
02
|
Asistenţă medicală pentru specialităţi
clinice
|
|
|
|
|
|
292
|
|
|
05
|
Asistentă medicală in centre
multifuncţionale
|
|
|
|
|
|
293
|
|
|
50
|
Alte servicii medicale ambulatorii
|
|
|
|
|
|
294
|
|
06
|
|
Asistenţă medicală in unităţi sanitare
cu paturi
|
|
|
|
|
|
295
|
|
|
01
|
Spitale generale
|
|
|
|
|
|
296
|
|
|
06
|
Sanatorii balneare si de recuperare
|
|
|
|
|
|
297
|
|
|
|
Cheltuieli din sumele alocate din
bugetul constituit din contribuţiile cu producerea, importul şi publicitatea
pentru produse din tutun si alcool ***
|
|
|
|
|
|
298
|
|
|
|
01. CHELTUIELI CURENTE
|
|
|
|
|
|
299
|
|
10
|
|
TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
|
|
|
|
|
|
300
|
|
20
|
|
TITLUL II BUNURI SI SERVICII
|
|
|
|
|
|
301
|
|
71
|
|
TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
|
|
|
|
|
|
302
|
|
|
|
Din cheltuieli totale:
|
|
|
|
|
|
303
|
Capitol
|
Subcap
|
Paragraf
|
|
|
|
|
|
|
304
|
66.10
|
|
|
SĂNĂTATE
|
|
|
|
|
|
305
|
|
04
|
|
Servicii medicale ambulator
|
|
|
|
|
|
306
|
|
|
02
|
Asistenţă medicală pentru specialităţi
clinice
|
|
|
|
|
|
307
|
|
|
05
|
Asistentă medicală in centre
multifuncţionale
|
|
|
|
|
|
308
|
|
|
50
|
Alte servicii medicale ambulatorii
|
|
|
|
|
|
309
|
|
06
|
|
Asistenţă medicală in unităţi sanitare cu paturi
|
|
|
|
|
|
310
|
|
|
01
|
Spitale generale
|
|
|
|
|
|
311
|
|
|
06
|
Sanatorii balneare si de recuperare
|
|
|
|
|
|
312
|
|
|
|
Cheltuieli pentru medicamente şi
materiale sanitare specifice, furnizate fără plată de CNAS***
|
|
|
|
|
|
313
|
Titlu
|
Articol
|
Aliniat
|
|
|
|
|
|
|
314
|
|
|
|
01. CHELTUIELI CURENTE
|
|
|
|
|
|
315
|
20.00
|
|
|
TITLUL II BUNURI Şl SERVICII
|
|
|
|
|
|
316
|
|
|
|
Din cheltuieli totale:
|
|
|
|
|
|
317
|
Capitol
|
Subcap
|
Paragraf
|
|
|
|
|
|
|
318
|
66.10
|
|
|
SĂNĂTATE
|
|
|
|
|
|
319
|
|
06
|
|
Asistenţă medicală in unităţi sanitare
cu paturi
|
|
|
|
|
|
320
|
|
|
01
|
Spitale generale
|
|
|
|
|
|
321
|
|
|
|
CHELTUIELI TOTALE
|
|
|
|
|
|
322
|
|
|
|
a) Excedent
|
|
|
|
|
|
323
|
|
|
|
b) Deficit
|
|
|
|
|
|
324
|
|
|
|
c) Excedent din anul precedent pentru
echilibrarea bugetului in anul curent
|
|
|
|
|
|
*) se includ si actele adiţionale la contractele
incheiate cu casele de asigurări de sănătate
**) se detaliază pe surse
***) se detaliază pe structura clasificatiei bugetare
Nota
Veniturile realizate din bunuri primite cu titlu gratuit
cuprind sumele aferente medicamentelor si materialelor sanitare contractate si
distribuite de CNAS, fara plata prin programe de
sănătate (37.10. 50. 01);
Veniturile din cercetare sunt cele prevăzute in
contracte cu terţe persoane fizice si juridice, conform legii;
Sumele aferente programelor de sănătate se defalca pe
fiecare program, subprogram sau acţiune sanitara conform clasificatiei bugetare;
ANEXA Nr. 21)
SPITALUL...................
SECŢIA/ COMPARTIMENTUL
APROBAT,
MANAGER
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIEI PE ANUL...... )*
mii
lei
Nr.
crt.
|
Capitol
|
Subcap.
|
Paragraf
|
Denumirea
indicatorilor
|
Prevederi
anuale
|
Trim I
|
Trim II
|
Trim III
|
Trim IV
|
1
|
|
|
|
TOTAL VENITURI
|
|
|
|
|
|
2
|
33.10
|
|
|
VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII SI
ALTE ACTIVITĂŢI
|
|
|
|
|
|
3
|
|
08
|
|
Venituri din prestări de servicii
|
|
|
|
|
|
4
|
|
16
|
|
Venituri din valorificarea produselor
obţinute din activitatea
proprie sau anexa
|
|
|
|
|
|
5
|
|
20
|
|
Venituri din cercetare
|
|
|
|
|
|
6
|
|
21
|
|
Venituri din contractele cu casele de
asigurări de sănătate
|
|
|
|
|
|
7
|
Titlu
|
Articol
|
Aliniat
|
Denumirea indicatorilor
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
II. TOTAL CHELTUIELI
|
|
|
|
|
|
9
|
10
|
|
|
10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
|
|
|
|
|
|
10
|
20
|
|
|
20 TITLUL II BUNURI SI SERVICII
|
|
|
|
|
|
11
|
70
|
|
|
70. CHELTUIELI DE CAPITAL
|
|
|
|
|
|
12
|
71
|
|
|
71. TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE
|
|
|
|
|
|
13
|
|
01
|
|
Active fixe (inclusiv reparaţii
capitale)
|
|
|
|
|
|
14
|
|
|
01
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
15
|
|
|
02
|
Maşini, echipamente şi mijloace de
transport
|
|
|
|
|
|
16
|
|
|
03
|
Mobilier, aparatura birotica şi alte
active corporale
|
|
|
|
|
|
17
|
|
|
30
|
Alte active fixe
|
|
|
|
|
|
*) Modelul se poate simplifica sau detalia la nivelul
unităţii sanitare
1) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3*)
UNITATEA SANITARA_____________
SE APROBA,
CONDUCEREA INSTITUŢIEI
SANITARE PUBLICE
DE ACORD,
ORDONATOR DE CREDITE
IERARHIC SUPERIOR
NUMĂRUL DE POSTURI SI STRUCTURA ACESTORA
CONFORM STAT DE FUNCŢII APROBAT
PE ANUL_______
Nr. crt.
|
STRUCTURA
POSTURILOR
|
NUMĂRUL DE POSTURI
|
1.
|
Numărul de posturi, total, din care,
|
|
2.
|
Personal sanitar, total, din care,
|
|
2.1
|
Medici
|
|
2.2
|
Alt personal superior
|
|
2.3
|
Personal mediu
|
|
3.
|
Personal auxiliar sanitar tehnic,
economic, administrativ, muncitori
|
|
4.
|
Număr mediu persoane remunerate
|
|
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 4*)
INSTITUŢIA SANITARA PUBLICA
DE ACORD,
ORDONATOR DE CREDITE IERARHIC SUPERIOR,
APROBAT,
CONDUCEREA INSTITUŢIEI PUBLICE SANITARE
Norme metodologice Legea 95/2006
BUGETUL FONDULUI DE DEZVOLTARE
pentru anul........................
mii lei
Nr.
|
Capitol
|
Subcap
|
Paragraf
|
Denumirea
indicatorilor
|
Prevederi
anuale
|
Trim 1
|
Trim II
|
Trim III
|
Trim IV
|
1
|
|
|
|
TOTAL VENITURI
|
|
|
|
|
|
2
|
30 10
|
05
|
|
Sume rezultate din inchirieri
|
|
|
|
|
|
3
|
37 10
|
01
|
|
Sponsorizări cu destinaţia
"dezvoltare"
|
|
|
|
|
|
4
|
37 10
|
50
|
|
Cota parte din amortizarea lunara
|
|
|
|
|
|
5
|
37 10
|
50
|
|
O cotă de 20% din excedentul bugetului
|
|
|
|
|
|
6
|
39 10
|
50
|
|
Sume din valorificarea bunurilor
disponibile si casate
|
|
|
|
|
|
7
|
Titlu
|
Articol
|
Aliniat
|
Denumirea indicatorilor
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
II. TOTAL CHELTUIELI
|
|
|
|
|
|
9
|
70.00
|
|
|
CHELTUIELI DE CAPITAL
|
|
|
|
|
|
|
71.00
|
|
|
ACTIVE NEFINANCIARE
|
|
|
|
|
|
|
71.00
|
01
|
|
Active fixe( inclusiv reparaţii
capitale)
|
|
|
|
|
|
10
|
|
|
01
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
11
|
|
|
02
|
Maşini, echipamente si mijloace de
transport
|
|
|
|
|
|
12
|
|
|
03
|
Mobilier, aparatura birotică si alte
active corporale
|
|
|
|
|
|
13
|
|
|
30
|
Alte active fixe (inclusiv reparaţii
capitale)
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.