Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 93 din 17 septembrie 2008

pentru aprobarea Criteriilor si metodologiei privind selectionarea personalului si stabilirea duratei participarii acestuia la misiuni individuale in afara teritoriului statului roman

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 670 din 29 septembrie 2008



Pentru aplicarea dispoziţiilor art. 14 alin. (2) din Legea nr. 42/2004 privind participarea forţelor armate la misiuni în afara teritoriului statului român,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,

ministrul apărării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Criteriile şi metodologia privind selecţionarea personalului şi stabilirea duratei participării acestuia la misiuni individuale în afara teritoriului statului român, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 octombrie 2008.

(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă „M.R.U.-5, Norme privind selecţia şi pregătirea personalului pentru trimiterea la misiuni în străinătate şi utilizarea ulterioară a acestuia", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 136/2002*).

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării,

Teodor Viorel Meleşcanu

*) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.136/2002 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXĂ

CRITERII   ŞI   METODOLOGIE

privind selecţionarea personalului şi stabilirea duratei participării acestuia la misiuni individuale în afara teritoriului statului român

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentul ordin reglementează modul de selecţionare a personalului din Ministerul Apărării în vederea participării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român.

Art. 2. - (1) Misiunile individuale se ocupă prin detaşare şi au durata de până la un an.

(2)  Misiunile individuale sunt acele misiuni în funcţii de stat major din structuri NATO, UE, ONU, OSCE şi alte structuri/organizaţii internaţionale la care România este parte, precum şi în funcţii aparţinând forţelor din teatrele de operaţii, inclusiv funcţii de vizibilitate.

(3)  Prin funcţii de vizibilitate se înţelege funcţiile prevăzute cu gradul de colonel/similar şi general/similar.

Art. 3. - Misiunile individuale în afara teritoriului statului român a căror durată este mai mare de un an se reglementează separat, prin ordin al ministrului apărării.

CAPITOLUL II

Criteriile privind selecţionarea personalului

Art. 4. - Selecţionarea personalului în vederea participării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român se desfăşoară pe baza următoarelor criterii:

a) criterii eliminatorii;

b) criterii de ierarhizare.

Art. 5. - (1) Criteriile eliminatorii, prevăzute în anexa nr. 1, se analizează în baza documentelor de evidenţă a personalului şi a testelor specifice susţinute de candidaţi.

(2)  Candidaţii care nu îndeplinesc criteriile eliminatorii sunt respinşi şi nu mai pot fi ierarhizaţi.

(3)   Criteriile de ierarhizare, prevăzute în anexa nr. 2, stabilesc ierarhizarea candidaţilor pe baza punctajului obţinut de către aceştia.

Art. 6. - Pentru funcţiile de vizibilitate se organizează şi se desfăşoară şi proba de interviu de evaluare.

CAPITOLUL III

Metodologia privind selecţionarea personalului

Art. 7. - Personalul din Ministerul Apărării poate fi trimis în misiuni individuale în afara teritoriului statului român prin concurs, cu aprobarea ministrului apărării.

Art. 8. - Scopul desfăşurării concursului este de a ierarhiza candidaţii care au îndeplinit criteriile eliminatorii.

Art. 9. - (1) Concursul se organizează, de regulă, cu 4 luni înainte de data stabilită pentru ocuparea postului sau trimiterii personalului la misiuni individuale în afara teritoriului statului român.

(2) In situaţii deosebite, selecţionarea personalului în vederea participării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român se poate face şi prin procedura de urgenţă, procedură ce constă în selecţionarea candidatului din baza de date existentă.

Art. 10. - Situaţiile deosebite precizate la art. 9 alin. (2) sunt următoarele:

a)  întoarcerea din misiune a celui detaşat din motive obiective;

b)   perioada dintre momentul lansării ofertei de către structurile/organizaţiile internaţionale şi cel pentru ocuparea postului este mai mică de 4 luni.

Art. 11. - Pentru organizarea concursului, Statul Major General, prin Direcţia personal şi mobilizare, elaborează un plan propriu de măsuri, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, şi o bază de selecţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 4, în scopul respectării principiilor transparenţei şi egalităţii de şanse, precum şi a criteriilor formulate de organismele internaţionale, cu indicarea surselor de selecţie şi a numărului de candidaţi.

Art. 12. - Pentru rezolvarea problemelor tehnice de organizare a interviului de evaluare se înfiinţează secretariatul comisiei de evaluare a candidaţilor pentru funcţiile de vizibilitate, format din 2 membri ai structurii de personal din Direcţia personal şi mobilizare. Comisia de evaluare a candidaţilor pentru funcţiile de vizibilitate este desemnată de către directorul Statului Major General, are o componentă variabilă în funcţie de nivelul gradelor candidaţilor şi nu va avea mai mult de 5 membri.

Art. 13. - Concursul cuprinde următoarele etape:

a)  ierarhizarea candidaţilor declaraţi admişi în procesul de selecţie pe baza evaluării datelor din memoriul original/dosarul profesional;

b) desfăşurarea interviului de evaluare a candidaţilor;

c) stabilirea ierarhiei finale;

d)  aprobarea de către ministrul apărării a candidatului care urmează să ocupe postul scos la concurs.

Art. 14. - (1) Ierarhizarea candidaţilor se efectuează în ordine descrescătoare, pe baza punctajelor standard acordate în urma evaluării datelor din memoriul original.

(2) In cazul celor care solicită ocuparea funcţiilor de vizibilitate, punctajul obţinut la interviul de evaluare - prin însumarea notelor, pe o scară de la 1 la 10 - se înmulţeşte cu coeficientul 0,6 şi se însumează cu punctajul rezultat în urma evaluării datelor din memoriul original -înmulţit la rândul său cu coeficientul 0,4. Ierarhia finală a candidaţilor se realizează pe baza mediei ponderate a celor 2 termeni.

Exemplu:

Punctaj la interviul de evaluare: 9+9+9+8+8=43

Punctaj în urma evaluării datelor din memoriul original: 14

Punctaj final: (43x0,6+14x0,4):2=(25,8+5,6):2=31,4:2=15,7

CAPITOLUL IV

Responsabilităţile structurilor privind selecţionarea personalului

Art. 15. - Departamentul pentru politica de apărare şi planificare analizează solicitările structurilor/organizaţiilor internaţionale prevăzute la art. 2 alin. (2) şi oportunitatea participării cu personal din Ministerul Apărării la misiuni individuale în afara teritoriului statului român şi, după caz, aprobă sau înaintează spre aprobare documentaţia necesară pentru luarea deciziei.

Art. 16. - Statul Major General are responsabilităţi privind gestionarea, selecţia, organizarea, desfăşurarea concursului şi instruirea personalului Ministerului Apărării, cu excepţia personalului Direcţiei generale de informaţii a apărării, în vederea trimiterii la misiuni individuale temporare în afara teritoriului statului român.

Art. 17. - Direcţia generală de informaţii a apărării are responsabilităţi privind planificarea, selecţia, instruirea, gestiunea şi evaluarea personalului din structurile subordonate pentru participarea la misiuni individuale temporare în afara teritoriului statului român, conform reglementărilor proprii.

Art. 18. - Direcţia personal şi mobilizare exercită următoarele atribuţii:

a)   evaluează datele din memoriile originale/dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi în urma desfăşurării procesului de selecţie, pe baza punctajelor standard, prevăzute în anexa nr. 2;

b) centralizează datele şi întocmeşte tabelul cu ierarhizarea tuturor candidaţilor;

c)  pregăteşte documentaţia necesară pentru susţinerea interviului de evaluare de către candidaţii pentru funcţiile de vizibilitate şi transmite preşedintelui comisiei datele necesare convocării acesteia;

d) comunică rezultatele finale ale concursului structurilor din care provin candidaţii;

e)  întocmeşte raportul adresat ministrului apărării pentru aprobarea candidaţilor ce urmează să ocupe posturile scoase la concurs; raportul cu candidaţii care au susţinut interviul de evaluare va fi semnat şi de preşedintele comisiei;

f) iniţiază demersurile necesare emiterii ordinului de detaşare a candidaţilor declaraţi admişi.

Art. 19. - Pentru evaluarea candidaţilor în vederea selecţionării, se abilitează următoarele structuri cu atribuţii specifice, astfel:

a)  Secţia psihologie militară a Statului Major General şi Secţia psihologie a Direcţiei generale de informaţii a apărării, pentru examinarea psihologică;

b) Spitalul Clinic de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila", prin ambulatoriul de specialitate, pentru examinarea medicală;

c)  Secţia poliţie militară a Statului Major General, pentru verificarea cunoştinţelor şi deprinderilor privind circulaţia pe drumurile publice şi conducerea autovehiculelor;

d) Direcţia management resurse umane, prin Centrul naţional militar de testare limbi străine, pentru administrarea testelor de plasament pentru cursul de învăţare a limbii engleze americane/American Language Course Placement Test, denumit în continuare ALCPT, pentru funcţiile de stat major, şi a testelor de stabilire a profilului lingvistic standardizat, pentru funcţiile de vizibilitate.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 20. - (1) Duratele mandatelor şi alte cerinţe de personal pentru participarea la misiuni individuale sunt precizate în fişele posturilor transmise de structurile/organizaţiile internaţionale prevăzute la art. 2 alin. (2) în care personalul urmează să fie detaşat.

(2) Instruirea personalului din cadrul Ministerului Apărării care participă la misiuni individuale în afara teritoriului statului român se reglementează prin ordin al ministrului apărării şi se execută cu cel puţin 20 de zile înainte de plecarea în misiune.

Art. 21. - (1) Personalul care a participat la o misiune individuală în afara teritoriului statului român poate fi selecţionat pentru a îndeplini o nouă misiune de acelaşi tip, numai după o perioadă de cel puţin un an.

(2) In scopul încadrării unor funcţii pentru care nu există candidaţi, şeful Statului Major General şi directorul general al Direcţiei generale de informaţii a apărării pot aproba participarea la selecţie şi înainte de expirarea termenului prevăzut la alin. (1), pentru personalul din subordine.

Art. 22. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele criterii şi metodologie.

ANEXA Nr. 1 la criterii si metodologie

CRITERII   ELIMINATORII

privind selecţionarea candidaţilor pentru misiuni individuale

Nr. crt.

Criterii

Condiţii

Modul de verificare

Structura care verifică

1.

Competenţa profesională

Pregătirea militară generală

Evaluarea competenţei profesionale şi verificarea cerinţelor de personal - studiul documentelor de evidentă

Structura care propune candidaţii

Pregătirea de specialitate

2.

Cerinţe de stat major

Abilităţi de lucru în mediul internaţional

Capacitatea de a redacta documente în limba engleză

Cunoştinţe de bază privind operarea PC, MS Office

3.

Gradul

Subofiţer/maistru militar la general -în funcţie de cerinţele postului

4.

Vârsta

Să nu împlinească limita de vârstă în grad pe timpul misiunii

25-50 de ani pentru observatorii militari

5.

Cerinţe de personal

Să aibă cel puţin un an de la întoarcerea din ultima misiune

Să nu aibă probleme personale sau familiale deosebite şi să nu fie urmărit, cercetat penal sau administrativ, aspecte care să necesite prezenţa în ţară

Să nu fi fost repatriat sau sancţionat pe timpul unei misiuni internaţionale

6

Starea sănătăţii

Apt psihologic

Test - admis/ respins

Secţia psihologică

Apt medical conform cerinţelor fişei medicale standard ONU

Vizită medicală - admis/respins

Ambulatoriul de specialitate din cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila"

Condiţie fizică foarte bună certificată de medicul unităţii la capitolul antecedente personale şi date antropologice din fişa medicală

Capacitate de lucru în condiţii grele şi periculoase

7.

Cunoaşterea limbii engleze

- pentru observatorii ONU sau OSCE - cel puţin 80 de puncte ALCPT

- pentru personalul de stat major- cel puţin 70 de puncte ALCPT

Test ALCPT

Centrul naţional militar de testare limbi străine din cadrul Direcţiei managament resurse umane

Pentru funcţiile de vizibilitate

STANAG 6001

8.

Conducerea autoturismelor de teren

Posesor al permisului de conducere categoria B

Probă teoretică si practică - admis/respins

Secţia poliţie militară

Cel puţin 2 ani experienţă de conducător auto

Abilităţi în conducerea vehiculelor 4x4

Cunoştinţe privind executarea întreţinerii zilnice a autoturismelor

ANEXA Nr. 2 la criterii si metodologie

CRITERII   DE   IERARHIZARE

a candidaţilor selecţionaţi pentru misiuni individuale

Nr. crt.

Criteriul

Nivel

Punctaj

Punctaj obţinut

1.

Funcţii îndeplinite - se punctează o singură funcţie din fiecare categorie. Pentru subofiţeri se vor evalua funcţiile corespunzătoare domeniului fişei postului din teatru şi eşalonului unde sunt încadraţi.

Comandant de pluton/similar

1

Comandant companie/similar

2

Comandant batalion/similar

3

Ofiţer de stat major la nivel batalion/similar

2

Ofiţer de stat major la nivel brigadă/similar

3

Ofiţer de stat major la nivel categorii de forţe ale armatei/similar

3

2.

Cursuri/similare pentru subofiţeri

Curs de bază

1

Curs avansat

2

Curs stat major

3

Facultatea de comandă şi stat major/ULD

4

Curs de operaţiuni de pace

4

Curs de conducere a operaţiunilor multinaţionale întrunite - JOINT

4

3.

Participarea la alte misiuni individuale în afara teritoriului statului român

1

REZULTAT OBŢINUT

puncte

Observaţii:

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

ANEXA Nr. 3 la criterii si metodologie

- model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRARII

Statul Major General

Direcţia personal si mobilizare

..........2008

Nr.....................

Bucureşti

NESECRET

Exemplarul nr...................

Aprob

PLAN   DE   MĂSURI

pentru selecţia organizată în perioada............pentru încadrarea funcţiei............în perioada.................

Nr. crt.

Activitatea

Data şi locul

Cine execută

Observaţii

1.

Elaborarea cerinţelor de personal

2.

Intocmirea planului de măsuri şi stabilizarea bazei de date de selecţie

3.

Transmiterea solicitărilor de personal către structurile menţionate în baza de selecţie la structurile evaluatoare

4.

Centralizarea propunerilor primite şi pregătirea documentaţiei necesare desfăşurării selecţiei - tabele nominale, fişe medicale, formulare de lucru etc.

Nr. crt.

Activitatea

Data şi locul

Cine execută

Observaţii

5.

Intâlnire cu candidaţii, instructaj privind programul selecţiei, preluarea documentelor solicitate şi înmânarea fişelor medicale Examinarea psihologică

6.

Evaluarea cunoştinţelor de limba engleză

7.

Examinarea cunoştinţelor şi deprinderilor auto

8.

Examinarea medicală

9.

Verificarea îndeplinirii cerinţelor de personal

10.

Centralizarea rezultatelor examinărilor

11.

Intocmirea documentelor şi prezentarea rezultatelor candidaţilor, în vederea stabilirii participanţilor la misiune

12.

Iniţierea raportului de misiune

13.

Comunicarea rezultatelor

14.

Solicitarea certificatelor de securitate

15.

Inştiinţarea Direcţiei operaţionalizare, generare şi evaluare forţe /J.7 privind perioada de pregătire centralizată

16.

Inapoierea memoriilor originale

17.

Emiterea ordinelor de detaşare

18.

Expedierea extraselor din ordinul de detaşare

19.

Actualizarea bazei de date

Şeful,

.....................................

Intocmit

.....................................

ANEXA Nr. 4 la criterii si metodologie

- model -

BAZA   DE   SELECŢIE

pentru activitatea din perioada...........................

Nr. crt.

Cod denumire funcţie

Gradul

Solicitări

Total

Structura

Nr. de candidaţi

Comandamentul Forţei Multinaţionale, Bagdad

1.

SMFT

SMFA

SMFN

Comandamentul Corpului Multinaţional, Bagdad

2.

..

..

..

..

Comandamentul Brigăzii Inaintate Vest, Tallil

n

Şeful,

........................................

Intocmit

.........................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 93/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 93 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu