ORDIN
Nr. 95136-712-282-10/806 din 21 martie 2001
pentru aprobarea Normelor tehnice privind completarea Registrului agricol
pentru perioada 2001 - 2005
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Nr. 95.136 din 21 martie 2001
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Nr. 712 din 23 aprilie 2001
MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
Nr. 282 din 30 martie 2001
MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
Nr. 10/806 din 27 aprilie 2001
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 275 din 28 mai 2001
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor, ministrul administratiei
publice, ministrul finantelor publice si ministrul dezvoltarii si prognozei,
avand in vedere prevederile art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 269/2001
privind registrul agricol pentru perioada 2001 - 2005,
tinand seama de Referatul de aprobare nr. 95.120 din 12 martie 2001 al
Directiei strategii, sinteze si statistici din cadrul Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 12/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor, cu modificarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 8/2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice, ale
Hotararii Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile ulterioare, si ale Hotararii
Guvernului nr. 16/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Dezvoltarii si Prognozei, cu modificarile ulterioare,
emit urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele tehnice privind completarea Registrului agricol pentru perioada
2001 - 2005, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 269/2001, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 118 din 7 martie 2001, cuprinse in
anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, Ministerul
Administratiei Publice, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltarii
si Prognozei vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
p. Ministrul finantelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul dezvoltarii si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
ANEXA 1
NORME TEHNICE
privind completarea Registrului agricol pentru perioada 2001 - 2005
I. DISPOZITII GENERALE
1. Pentru asigurarea unei evidente unitare cu privire la starea si
dezvoltarea agriculturii si la buna utilizare a resurselor locale, autoritatile
administratiei publice locale din toate unitatile administrativ-teritoriale vor
organiza intocmirea si tinerea la zi a Registrului agricol.
2. Registrul agricol constituie:
a) documentul oficial de evidenta primara unitara in care se inscriu date
privind terenurile detinute, pe categorii, modul de utilizare a suprafetei
agricole, suprafata arabila cultivata cu principalele culturi, suprafetele
amenajate pentru irigat, numarul pomilor, efectivele de animale, utilajele si instalatiile
agricole, mijloacele de transport, constructiile gospodaresti.
Pentru gospodariile populatiei se inscriu si date privind componenta
gospodariilor si evolutia efectivelor de animale;
b) sursa de date pentru infaptuirea pe plan local a unor politici ale
administratiei publice centrale: politica fiscala, agrara, protectiei sociale,
edilitara, sanitara, scolara etc.;
c) baza de date pentru satisfacerea unor solicitari ale cetatenilor:
eliberarea documentelor doveditoare privind proprietatea asupra animalelor, in
vederea vanzarii in targuri si oboare, privind calitatea de producator agricol,
in vederea vanzarii produselor la piata, privind starea materiala pentru
situatii de protectie sociala (somaj, ajutor social etc.) etc.;
d) sursa administrativa de date pentru sistemul informational statistic
(statistica curenta, pregatirea si organizarea recensamintelor, organizarea
unui sistem de anchete prin sondaj etc.).
3. Consiliile locale comunale, orasenesti, municipale si ale sectoarelor
municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru intocmirea si tinerea la zi a
Registrului agricol, pentru asigurarea impotriva degradarii, distrugerii sau
sustragerii acestuia, precum si pentru furnizarea datelor din registru, cu
respectarea prevederilor legale.
Registrul agricol, avand caracterul unui document oficial care constituie o
sursa importanta de informatie, va fi numerotat, parafat, sigilat si
inregistrat in registrul de intrare-iesire al consiliului local respectiv.
Prefectii vegheaza la respectarea prevederilor legale cu privire la
intocmirea si tinerea evidentei Registrului agricol, precum si la
corectitudinea datelor inscrise in acesta.
4. Se vor completa volume separate pentru urmatoarele categorii de
detinatori de terenuri si de animale:
- gospodarii ale populatiei cu domiciliul in
comuna/orasul/municipiul/sectorul municipiului Bucuresti (tipul 1);
- persoane fizice cu domiciliul in alte localitati, care detin terenuri,
animale si/sau constructii pe raza localitatii (tipul 2);
- unitati cu personalitate juridica cu sediul in localitate (societati
comerciale, societati/asociatii agricole, unitati din invatamant, sanatate,
culte, industrie, transport, constructii, administratie publica etc.) (tipul
3). Nu se inscriu unitatile apartinand Ministerului Apararii Nationale,
Ministerului de Interne, Ministerului Justitiei si Serviciului Roman de
Informatii;
- unitati cu personalitate juridica cu sediul in alta localitate, care
detin terenuri, animale sau constructii pe raza localitatii (tipul 4).
5. La comune se inscriu in Registrul agricol toate gospodariile populatiei,
chiar daca nu detin terenuri agricole si silvice, animale sau constructii,
precum si unitatile cu personalitate juridica ce detin terenuri agricole si silvice,
animale sau constructii. De asemenea, se inscriu toate gospodariile populatiei
din localitati rurale care apartin din punct de vedere administrativ de orase
sau de municipii, stabilite potrivit legii.
La orase, municipii si sectoare ale municipiului Bucuresti se inscriu in
Registrul agricol numai gospodariile populatiei si unitatile cu personalitate
juridica ce detin terenuri agricole si silvice, precum si cele care detin
animale din speciile: bovine, porcine, ovine, caprine, cabaline si familii de
albine.
6. Inscrierea datelor in Registrul agricol se va face pe baza declaratiilor
date sub semnatura proprie a capului de gospodarie sau, in lipsa acestuia, a
unui membru major al gospodariei, prin vizitarea gospodariilor de catre
persoanele imputernicite cu completarea Registrului agricol.
Inscrierea datelor in Registrul agricol se poate face si la sediul
primariei in cazul in care capul gospodariei se prezinta din proprie initiativa
sau pentru rezolvarea altor probleme.
Persoanele care nu au domiciliul in localitate vor trimite declaratia
prevazuta la alin. 1 prin posta, cu confirmare de primire, pe cheltuiala lor,
sau vor putea face declaratia prin procura.
In cazul indiviziunii oricare dintre coindivizari va putea da declaratia in
conditiile alin. 1 sau, dupa caz, ale alin. 3.
Pentru unitatile cu personalitate juridica datele se inscriu in Registrul
agricol pe baza declaratiilor date de conducatorul unitatii respective.
7. Inscrierea datelor in Registrul agricol se va face de catre agentul
agricol sau de un alt functionar din aparatul propriu al consiliului local
respectiv, care are sarcina de a completa, de a tine la zi si de a centraliza
datele din acest registru.
Secretarul unitatii administrativ-teritoriale coordoneaza, verifica si
raspunde de modul de completare si de tinere la zi a Registrului agricol.
Modificarea datelor inscrise in Registrul agricol se va face numai cu
acordul secretarului unitatii administrativ-teritoriale respective.
8. Inscrierea datelor in Registrul agricol se va face numai cu
cerneala/pasta.
Orice modificari ale datelor inscrise se fac prin taierea cu o linie
orizontala cu cerneala/pasta rosie si prin inscrierea datelor corecte, de
asemenea, cu cerneala/pasta rosie, lasandu-se vizibila cifra anterioara.
9. Pentru gospodariile populatiei inscrierea datelor se va face in ordinea
strazilor si a numarului de case, in registre separate pe sate, astfel incat sa
ramana, dupa apreciere, si un numar suficient de file libere la fiecare sat, care
vor servi pentru inscrierea gospodariilor ce se vor infiinta in perioada 2001 -
2005. Daca satele sunt formate dintr-un numar redus de gospodarii se vor
inscrie intr-un registru gospodariile din 2 - 3 sate, lasandu-se intre sate un
numar suficient de file libere pentru eventualele noi gospodarii ce se vor
infiinta in fiecare sat pana in anul 2005.
Nu se lasa file libere intre gospodarii pentru terenurile virane, chiar
daca sunt numerotate.
Gospodariile izolate se vor inscrie in satul de care apartine terenul
respectiv.
La orase, municipii si sectoare ale municipiului Bucuresti Registrul
agricol se va completa pe zone/cartiere.
10. In Registrul agricol se va deschide separat cate o partida pentru
fiecare gospodarie, persoana fizica sau unitate cu personalitate juridica.
Prin gospodarie se intelege grupul de doua sau mai multe persoane care
locuiesc impreuna in mod obisnuit, avand in general legaturi de rudenie, si
care se gospodaresc in comun, participand integral sau partial la bugetul de
venituri si cheltuieli al gospodariei. Dupa caz, membrii gospodariei lucreaza
impreuna terenul sau cresc animale, consuma si valorifica in comun produsele
obtinute.
Gospodaria poate fi formata si dintr-un grup de doua sau mai multe persoane
intre care nu exista legaturi de rudenie, dar care declara ca, prin intelegere,
locuiesc si se gospodaresc impreuna.
Persoanele care declara ca locuiesc si se gospodaresc singure, nefacand
parte din alta gospodarie, se considera tot ca o gospodarie, dar alcatuita
dintr-o singura persoana.
Se considera membri ai gospodariei atat cei prezenti, cat si cei care
absenteaza o perioada din gospodarie, cum sunt cei care invata la scoala in
alta localitate, cei plecati in armata etc., dar pe care gospodaria ii considera
membri ai sai, si nu au domiciliul in alta localitate.
Daca la acelasi numar de casa sunt doua sau mai multe gospodarii distincte,
fiecare dintre acestea va fi inscrisa separat in Registrul agricol.
11. La defalcarea unei gospodarii, la partida veche se mentine gospodaria
care isi pastreaza vechiul numar de pozitie, corectandu-se rubricile in mod
corespunzator, iar pentru gospodaria care s-a infiintat se va deschide o
partida noua, mentionandu-se la partida veche numarul la care i s-a deschis
noua partida.
12. Daca doua gospodarii vechi se unesc in una singura, ambele partide se
anuleaza cu mentiunea "unificat cu gospodaria de la pozitia numarul... si
deschis partida la pozitia numarul...". Noua partida cuprinde datele
ambelor gospodarii unificate.
13. In cazul in care persoanele din cadrul gospodariei isi schimba
domiciliul dintr-un sat in altul, respectiv dintr-o localitate componenta a
orasului sau a municipiului in alta - dar in limitele aceleiasi comune,
aceluiasi oras sau municipiu -, se va face transferarea datelor gospodariei la
satul sau la localitatea componenta, anulandu-se vechea partida cu mentiunea
"plecat in...".
In cazul in care persoanele din cadrul gospodariei isi schimba domiciliul
in alta comuna, in alt oras, municipiu sau sector al municipiului Bucuresti, se
va anula partida, inscriindu-se data si noua adresa si, dupa caz, se va trece
in volumul Registrului agricol cu gospodarii ale populatiei cu domiciliul in
alte localitati (tipul 2).
In cazul in care se inlocuieste capul gospodariei cu un alt membru din
cadrul gospodariei (de exemplu: prin deces, prin plecare din localitate etc.)
nu se deschide alta partida, ci se vor opera modificarile respective.
14. La efectuarea modificarilor prevazute la pct. 10 - 13 se vor avea in
vedere elementele definitorii ale gospodariei definite la pct. 10.
15. Pentru identificarea gospodariilor inscrise in Registrul agricol se va
intocmi o lista alfabetica cuprinzand gospodariile (repertoriu), care cuprinde
adresa capului de gospodarie (strada si numarul casei), numarul pozitiei si al
volumului Registrului agricol la care a fost inscrisa gospodaria.
16. Secretarul unitatii administrativ-teritoriale va aduce la cunostinta
publica dispozitiile legale privind Registrul agricol.
17. Termenele la care se efectueaza declararea si inscrierea in Registrul
agricol sunt urmatoarele:
a) 5 - 20 ianuarie, pentru datele anuale privind terenul in proprietate,
componenta gospodariei, efectivele de animale existente in gospodarie/unitatea
cu personalitate juridica la inceputul anului, precum si modificarile
intervenite in cursul semestrului II al anului precedent in efectivele de
bovine, porcine, ovine, caprine si cabaline pe care le detin (vanzari,
cumparari, produsi vii obtinuti, animale moarte sau sacrificate, alte
intrari-iesiri), utilaje, instalatii agricole si mijloace de transport,
constructii;
b) 15 - 31 mai pentru datele privind modul de utilizare a suprafetei
agricole, suprafata arabila cultivata, numarul pomilor fructiferi;
c) 1 - 15 iulie pentru datele privind evolutia efectivelor de animale in
semestrul I al anului.
Persoanele fizice si juridice pot declara date pentru a fi inscrise in
Registrul agricol si in afara acestor intervale de timp, in cazul in care au
intervenit modificari deosebite in patrimoniul agricol.
II. COMPLETAREA REGISTRULUI AGRICOL
PARTEA I
Coperta Registrului agricol se va completa cu date de identificare a
localitatii, pe tipuri, astfel:
- pentru tipul 1 - gospodarii ale populatiei cu domiciliul in
comuna/orasul/municipiul respectiv:
- judetul;
- comuna/orasul/municipiul;
- localitatea componenta (satul)/sectorul municipiului Bucuresti;
- codul SIRUTA al localitatii componente (sat)/sector, format din 6 caractere
numerice (cate unul in fiecare casuta);
- pentru tipul 2 - persoane fizice cu domiciliul in alte localitati, pentru
tipul 3 - unitati cu personalitate juridica cu sediul in localitate si pentru
tipul 4 - unitati cu personalitate juridica cu sediul in alta localitate:
- judetul;
- comuna/orasul/municipiul;
- codul SIRUTA al comunei/orasului/municipiului.
Date de identificare
"Pozitia numarul" reprezinta numarul de ordine al
gospodariei/unitatii cu personalitate juridica in cadrul volumului Registrului
agricol. La fiecare volum numerotarea pozitiilor incepe cu 001.
Pentru cetatenii romani cu domiciliul in alta tara se va inscrie tara de
domiciliu.
Caseta "Persoane fizice" se completeaza astfel:
- pentru persoanele fizice cu domiciliul in localitatea respectiva: strada
si numarul;
- pentru persoanele fizice cu domiciliul in alte localitati: date privind
domiciliul stabil (judetul, comuna/orasul/municipiul, strada, numarul). In
cazul in care detin si constructii (case de locuit, constructii gospodaresti)
se completeaza si adresa unde se afla aceste constructii (strada si numarul).
Caseta "Persoane juridice" se completeaza astfel:
- pentru persoanele juridice cu sediul in localitatea respectiva: organul
coordonator, denumirea unitatii, denumirea subunitatii, strada, numarul, codul
SIRUES format din 9 caractere numerice si codul fiscal format din 10 caractere
numerice;
- pentru persoanele juridice cu sediul in alte localitati: denumirea
unitatii cu personalitate juridica, adresa acesteia (judetul,
comuna/orasul/municipiul), denumirea subunitatii, strada si numarul.
NOTA:
Codurile SIRUES si SIRUTA vor fi comunicate de catre directiile generale
judetene de statistica.
CAP. 1
Componenta gospodariei
Se completeaza cu date privind membrii gospodariei numai pentru persoane
fizice cu domiciliul in localitatea respectiva.
Pentru persoanele fizice cu domiciliul in alta localitate se inscriu date
numai pentru proprietar (pe randul 01).
In coloana 1 "Numele si prenumele membrilor gospodariei" se vor
inscrie cu litere mari de tipar numele si prenumele capului gospodariei,
indiferent daca este barbat sau femeie, care va cuprinde si initiala prenumelui
tatalui.
Capul gospodariei, in sensul prezentelor norme, este persoana care conduce
gospodaria si o reprezinta in fata autoritatilor, fiind recunoscuta ca atare de
ceilalti membri ai gospodariei.
In continuare se inscriu membrii gospodariei in urmatoarea ordine:
sotie/sot, fiu/fiica, alte rude (mama/tata, ginere/nora, nepot/nepoata,
sora/frate etc.), persoane neinrudite.
In coloana 3 se va inscrie codul numeric personal (CNP) de pe buletinul sau
cartea de identitate, care cuprinde 13 caractere numerice.
In coloana 4 se va inscrie sexul prin mentionarea codului "1"
pentru barbati si "2" pentru femei.
In coloana 5 "Denumire legatura de rudenie" se va inscrie:
sotie/sot, fiu/fiica, nora/ginere etc.
In coloana 6 "Cod legatura rudenie" se va inscrie codul
corespunzator legaturii de rudenie fata de capul gospodariei, "2"
pentru sotie/sot, "3" pentru fiu/fiica, "4" pentru alte
rude, respectiv mama/tata, ginere/nora, nepot/nepoata, sora/frate etc.,
"5" pentru persoane neinrudite.
Daca o gospodarie are mai multi membri decat randurile prevazute in
Registrul agricol, se va folosi o alonja.
CAP. 2
Terenuri in proprietate
Se completeaza pentru toate categoriile de proprietari.
Se vor inregistra suprafetele in proprietate pe categorii de folosinta (pe
total si defalcate in functie de localitatea in care sunt situate: in
localitatea de resedinta si in alte localitati), inclusiv cele cu care s-au
inscris in asociatii cu personalitate juridica (societati comerciale si
societati agricole private).
Pentru persoanele fizice si juridice cu domiciliul, respectiv sediul, in
alte localitati se completeaza numai coloana "Total".
Suprafata gospodariei reprezinta suma suprafetelor pe care le detine in
proprietate fiecare membru al gospodariei, atat in proprietate personala, cat
si partea pe care o declara ca ii revine din indiviziune.
In cazul in care fiecare membru al gospodariei detine teren in proprietate
pe raza localitatii de domiciliu, in coloana "Mentiuni" din capitolul
1 se vor inscrie suprafata si categoria de folosinta a terenului, potrivit
categoriilor de teren mentionate in capitolul 2. De exemplu: 1,50 ha arabil,
2,35 ha pasuni, 0,30 ha livezi etc. Din insumarea acestor date rezulta
suprafetele inscrise in capitolul 2 (coloana "Localitatea de domiciliu/sediu").
Teren arabil (cod rand 01) este terenul care se ara in fiecare an sau la
intervale mai mari, in scopul cultivarii plantelor anuale sau perene - inclusiv
terenurile ramase necultivate din cauza inundatiilor, colmatarilor, a altor
calamitati cu caracter temporar si din alte cauze. De asemenea, din aceasta
categorie fac parte si terenurile ocupate de sere, solarii, rasadnite,
capsunerii.
Pasuni naturale (cod rand 02) sunt terenurile acoperite cu vegetatie
ierboasa instalata pe cale naturala si sunt destinate pasunatului animalelor.
Fanete naturale (cod rand 03) sunt terenurile cu vegetatie ierboasa
instalata pe cale naturala si care este destinata recoltarii sub forma de fan.
In evidenta gospodariei/unitatii cu personalitate juridica se inscriu numai
pasunile si fanetele aflate in proprietatea acesteia.
Nu se vor inscrie suprafetele folosite in comun ori arendate din izlazul
comunal sau din fondul silvic.
Vii, pepiniere viticole si hameisti (cod rand 04) cuprind plantatiile
viticole pe rod si tinere, plantatiile portaltoi, scolile de vita, hameistile
pe rod si tinere.
Vii pe rod (cod rand 05) cuprind plantatiile viticole pe rod.
Livezi de pomi, pepiniere, arbusti fructiferi (cod rand 06) cuprind
suprafetele ocupate cu livezi, cu arbusti fructiferi (coacazi, zmeuri, muri,
agrisi, trandafiri pentru dulceata etc.), precum si terenurile destinate
producerii de material saditor pomicol. Sunt considerate livezi terenurile
ocupate cu pomi fructiferi, in camp sau in jurul casei, care au cel putin 25 de
pomi fructiferi plantati la distante aproximativ normale pe rand si intre
randuri.
Livezi pe rod (cod rand 07) cuprind suprafetele ocupate cu livezi pe rod.
Teren agricol - total - (cod rand 08) reprezinta suma suprafetelor terenurilor
arabile, pasunilor naturale, fanetelor naturale, viilor, pepinierelor viticole
si hameistilor, livezilor de pomi, pepinierelor pomicole si arbustilor
fructiferi.
Fond forestier si alte terenuri cu vegetatie forestiera (cod rand 09)
reprezinta suprafata terenurilor impadurite, a celor in curs de impadurire, a
perdelelor de protectie, a pepinierelor silvice, inclusiv rachitariile.
Curti si cladiri (cod rand 10) - se evidentiaza suprafetele ocupate de
curti, cladiri de locuit si constructii gospodaresti. Se vor inscrie
suprafetele reale ocupate de curti si cladiri si nu o suprafata standard.
Alte terenuri (cod rand 11) - se inscrie suprafata ocupata de stufarisuri,
iazuri si helesteie, ape curgatoare, lacuri si balti permanente, stancarii,
grohotisuri, nisipuri, rape, mlastini, drumuri etc.
Suprafata totala (cod rand 12) reprezinta suma suprafetelor inscrise pe
randurile cod 08, 09, 10, 11.
CAP. 3
Modul de utilizare a suprafetei agricole situate pe raza localitatii
Se completeaza pentru toate categoriile de detinatori, cu particularitatile
mentionate mai jos.
Suprafata agricola cuprinde terenurile folosite pentru obtinerea productiei
vegetale - arabile, pasuni si fanete naturale, vii, pepiniere viticole si
hameisti, livezi si pepiniere pomicole, arbusti fructiferi - situate in
perimetrele extravilan si intravilan ale localitatilor.
Suprafata agricola in proprietate (cod rand 01) cuprinde terenurile aflate
in proprietatea gospodariei/unitatii cu personalitate juridica si este egala cu
suprafata inscrisa la capitolul 2, cod rand 08, coloana "Situata in
localitatea de domiciliu/sediu".
Suprafata agricola primita (cod rand 02) reprezinta suma suprafetelor
primite sub diferite forme (in arenda, in parte, in asociere, sub forma de
actiuni, sub alte forme), respectiv suma suprafetelor cod rand 03, 04, 05, 06,
07.
Suprafata agricola primita in arenda (cod rand 03) cuprinde terenul luat in
exploatare in schimbul unei arende in bani sau in natura (cota fixa) potrivit
prevederilor legislatiei in domeniu.
Suprafata agricola primita in parte (cod rand 04) cuprinde terenurile luate
in exploatare in schimbul unei cote-parti din productia obtinuta.
Suprafata agricola primita in asociere (cod rand 05) - se completeaza numai
de unitatile cu personalitate juridica si cuprinde terenurile cu care s-au
inscris membrii acestora in asociatii.
Suprafata agricola primita sub forma de actiuni (cod rand 06) - se
completeaza numai de unitatile cu personalitate juridica si cuprinde terenurile
apartinand unor persoane fizice sau juridice, cu care s-au inscris in
societatile respective.
Suprafata agricola primita sub alte forme (cod rand 07) cuprinde terenurile
pe care gospodaria/unitatea cu personalitate juridica le-a primit cu titlu gratuit,
prin schimb temporar, concesionare etc.
Suprafata agricola data (cod rand 08) reprezinta suma suprafetelor date sub
diferite forme, respectiv suma suprafetelor cod rand 09, 10, 11, 12, 13.
Suprafata agricola data in arenda (cod rand 09) cuprinde terenurile pe care
proprietarul le-a cedat unei alte gospodarii/unitati cu personalitate juridica
in vederea utilizarii lor in schimbul unei plati (arenda) in bani sau in natura
(cota fixa).
Suprafata agricola data in parte (cod rand 10) cuprinde terenurile pe care
proprietarul le-a cedat unei alte gospodarii/unitati cu personalitate juridica
in vederea utilizarii lor, acesta primind o cota-parte din productia obtinuta.
Cantitatea primita variaza in functie de productia obtinuta in anul agricol respectiv.
Suprafata agricola inscrisa la o societate/asociatie agricola cu
personalitate juridica (cod rand 11) cuprinde terenurile cu care proprietarul
s-a inscris intr-o societate/asociatie agricola cu personalitate juridica. Nu
se inregistreaza suprafetele cuprinse la asociatiile familiale (fara
personalitate juridica).
Suprafata agricola inscrisa la o societate comerciala agricola (ca
actionar) (cod rand 12) cuprinde terenurile cu care proprietarul participa sub
forma de actiuni la acest tip de societate comerciala.
Suprafata agricola data sub alte forme (cod rand 13) cuprinde terenurile
date spre exploatare cu titlu gratuit, prin schimb temporar, concesionare etc.
Suprafata agricola data la societatile/asociatiile agricole cu personalitate
juridica (cod rand 14) cuprinde terenurile date spre exploatare
societatilor/asociatiilor agricole cu personalitate juridica.
Suprafata agricola utilizata (cod rand 15) cuprinde terenurile utilizate de
gospodarie in mod direct si este egala cu cod rand 01 + 02 - 08.
Toate suprafetele vor fi inscrise in hectare si ari, tinandu-se seama ca 1
ha este egal cu 100 ari, iar 1 ar este egal cu 100 mp.
In cazul in care intr-o localitate se intrebuinteaza alte unitati de masura
decat hectarul, cum ar fi: jugarul, falcea, pogonul etc., toate declaratiile
date in asemenea unitati de masura vor fi transformate in ha si ari, avandu-se
in vedere urmatoarele echivalente:
- 1 jugar = 5.755 mp sau 57,55 ari;
- 1 pogon = 5.000 mp = 50 ari;
- 1 falce moldoveneasca = 14.322 mp = 1,43 ha.
CAP. 4
Suprafata arabila cultivata pe raza localitatii
Se completeaza pentru toate categoriile de detinatori.
Se vor inscrie suprafetele situate pe raza comunei/orasului/municipiului,
cultivate direct de persoane fizice si persoane juridice cu principalele
culturi, indiferent de forma de detinere a terenurilor respective (proprietate
privata, arenda, cote-parti etc.).
Alte cereale (cod rand 07) - se cuprind culturile de orez, mei, dughie,
hrisca etc.
Alte leguminoase pentru boabe (cod rand 10) - se cuprind culturile de
linte, bob, naut, arahide, fasolita etc.
Plante textile - total (cod rand 11) - se includ culturile de in pentru
fibre, canepa pentru fibre, bumbac, iuca, abutilon etc.
Alte plante uleioase (cod rand 15) - se cuprind culturile de ricin, in
pentru ulei, mustar, dovleac pentru seminte, mac etc.
Alte plante pentru alte industrializari (cod rand 18) - se cuprind
culturile de sorg pentru maturi, cicoare etc.
Plante pentru producerea de seminte si seminceri (cod rand 29) - se inscriu
numai suprafetele loturilor semincere cultivate in scopul producerii de seminte
si seminceri; nu se inscriu parcelele retinute din culturile existente in
vederea obtinerii de samanta.
Alte culturi (cod rand 32) - se cuprind culturile neincluse in codurile 01
- 31, inclusiv campuri experimentale, sere si rasadnite.
In suprafata arabila cultivata nu se cuprind terenurile situate pe marginea
strazilor/ulitelor, care sunt cultivate cu cartofi, legume, plante de nutret
etc.
CAP. 5
Pomi fructiferi - in livezi si razleti - pe raza localitatii
Se completeaza pentru toate categoriile de detinatori.
Pomii pe rod-total (cod rand 01) reprezinta numarul total al pomilor
fructiferi pe rod detinuti de gospodarie/unitatea cu personalitate juridica,
aflati atat in livezi, cat si razleti, in camp sau in jurul casei, pe raza
comunei, orasului, municipiului, sectorului municipiului Bucuresti, de
domiciliu/sediu.
Numarul pomilor pe rod se defalcheaza pe cod rand 02... 11, pe principalele
specii de pomi.
Pomii tineri (cod rand 12) reprezinta numarul total al pomilor, indiferent
de specie, aflati in masiv, razleti sau in curti, care nu au intrat pe rod.
Duzii se inscriu separat si nu se cuprind in numarul total al pomilor.
In numarul pomilor pe rod si tineri nu se cuprind pomii fructiferi de pe
aliniamentele strazilor, drumurilor si cailor ferate.
CAP. 6
Suprafete amenajate pentru irigat
Se completeaza pentru toate categoriile de detinatori.
Se inscriu date cu privire la suprafetele irigate efectiv, situate pe raza
comunei/orasului/municipiului si in alte localitati, cultivate direct de
persoanele fizice si persoanele juridice, indiferent de forma de detinere a terenurilor
respective (proprietate, arenda, cote-parti etc.).
Se inscriu suprafetele cultivate si irigate, nominalizate la principalele
culturi sau grupe de culturi (cod rand 02 - 10), ceea ce reprezinta suprafata
arabila totala irigata (cod rand 01), precum si categoriile de folosinta
reprezentate de pasuni si fanete, plantatiile viticole si pomicole (cod rand 11
- 14), care insumate reprezinta totalul terenului agricol irigat efectiv (cod
rand 15).
CAP. 7
Animalele domestice la inceputul anului
Se completeaza pentru toate categoriile de detinatori.
Se inscriu date cu privire la efectivele de animale pe total specie si pe
principalele grupe de varsta si sex existente pe raza localitatii.
In localitatile de unde in mod obisnuit pleaca animalele la iernat in alte
localitati, in salasuri la munte sau in balti, se vor inscrie, pe baza
declaratiei capului gospodariei sau a unui membru major al acesteia, si
animalele respective. In cazul in care un animal apartine mai multor
proprietari acesta se inscrie la gospodaria unde se gaseste animalul in
momentul inregistrarii (declararii).
Completarea acestui capitol se face astfel:
Bovine - total (cod rand 01) - se cuprind toate animalele din specia
taurine si bubaline, indiferent de sex, varsta sau destinatie economica, si se
calculeaza prin insumarea datelor de la randurile cod 02+03+04+05+06+08+10.
Vaci si bivolite (cod rand 02) sunt femelele care, indiferent de varsta,
greutate sau productia de lapte, au fatat cel putin o data.
Juninci gestante (cod rand 03) sunt femelele care, indiferent de varsta, se
gasesc la prima gestatie.
Taurii reproducatori (cod rand 04) sunt masculii folositi efectiv pentru
monta.
Boii si bivolii de munca (cod rand 05) sunt masculii (taurini si bubalini)
castrati, in varsta de peste doi ani.
Tineret femel - total (cod rand 06) sunt femelele destinate reproducerii,
inclusiv vitelele care au fost montate, dar nu au fost diagnosticate ca
gestante.
Tineret mascul - total (cod rand 08) - se inscrie totalitatea tineretului
mascul pana la 2 ani.
Bovine la ingrasat (cod rand 10) - se inscriu bovinele adulte puse la
ingrasat, precum si cele tinere destinate ingrasarii.
Ovine - total (cod rand 11) reprezinta totalitatea ovinelor existente, indiferent
de sex, varsta, destinatie economica si locul unde se afla.
Oi fatatoare (cod rand 12) - se inregistreaza femelele care au fatat cel
putin o data, indiferent de varsta.
Mioare montate (cod rand 13) - se inregistreaza tineretul femel destinat
reproducerii, care a fost montat.
Tineret sub un an (cod rand 14) - se inregistreaza tineretul mascul si
femel nascut in cursul anului anterior.
Caprine - total (cod rand 15) - se inscrie totalitatea caprinelor
existente, indiferent de sex, varsta, destinatie economica si locul unde se
afla.
Capre (cod rand 16) sunt femelele care au fatat cel putin o data,
indiferent de varsta.
Porcine - total (cod rand 17) - se inscriu toate animalele din specia
porcine, indiferent de sex, varsta si destinatie economica.
Scroafe de prasila (cod rand 18) - se inscriu femelele care au fatat cel
putin o data.
Tineret femel de prasila (6 - 9 luni) (cod rand 19) - se inscrie tineretul
femel destinat efectiv reproducerii.
Tineret din crescatorii (2 - 4 luni) (cod rand 20) cuprinde tineretul
mascul si femel aflat in perioada cuprinsa intre intarcare si varsta la care se
face clasarea pentru prasila sau ingrasare. Pentru gospodariile populatiei se
inregistreaza porcinele intre 2 - 4 luni.
Cabaline - total (cod rand 21) reprezinta totalitatea cabalinelor de munca,
de reproducere (armasari, iepe), de sport, de agrement etc.
Magari si catari (cod rand 23) - se inscriu animalele din speciile
respective, indiferent de varsta si sex.
Iepuri de casa (cod rand 24) - se inregistreaza numarul total al iepurilor
de casa din rasele de carne, blana, par etc.
Animale de blana (cod rand 25, 26, 27) - se inregistreaza animalele
crescute cu aceasta destinatie, indiferent de categoria de detinatori.
Pasari - total (cod rand 28) - se cuprinde efectivul total de pasari adulte
si tinere, masculi si femele din toate speciile.
Pasari ouatoare adulte (cod rand 29) - se inscriu femelele adulte din toate
speciile (gaini, gaste, rate, curci etc.).
Albine - familii (cod rand 30) - se cuprinde numarul total al familiilor de
albine; in cazul in care stupii au mai multe familii se inscrie numarul
familiilor existente in stupii respectivi.
CAP. 8
Evolutia efectivelor de animale in cursul anului
Se completeaza numai pentru gospodariile populatiei cu domiciliul in
localitate si pentru persoanele fizice cu domiciliul in alte localitati, care
detin animale pe raza localitatii.
Datele inscrise se refera la modificarile intervenite in efectivele animalelor,
cum sunt produsii vii obtinuti, cumparari, vanzari, taieri, animale moarte etc.
Datele privind evolutia animalelor se vor inscrie separat pentru fiecare
semestru.
Intre datele inscrise in capitolul 7 "Animalele domestice la inceputul
anului" si cele din capitolul 8 "Evolutia efectivelor de animale in
cursul anului"/semestrul I exista o stransa corelatie.
De exemplu, datele inscrise in capitolul 7 pentru anul 2002 trebuie sa fie
egale cu efectivul de la inceputul anului 2001, la care se adauga produsii vii
obtinuti, cumpararile si alte intrari si se scad animalele vandute, taiate in
gospodaria proprie, cele moarte si alte iesiri, inscrise in capitolul 8
"Evolutia efectivelor de animale" pentru anul 2001.
In situatia in care in unele gospodarii nu sunt miscari in cursul anului
efectivul de la sfarsitul anului va fi identic cu cel de la inceputul anului.
In legatura cu continutul indicatorilor privind evolutia efectivelor de
animale se fac urmatoarele precizari:
La cod rand 01, 14, 21, 28, 35 se inscrie numarul produsilor obtinuti prin
fatare in cursul anului. Se inscriu atat produsii obtinuti de la femelele
existente in gospodarie la inceputul anului, cat si cei obtinuti de la femelele
cumparate ulterior.
La cod rand 02, 08, 15, 22, 29, 36 se inscrie numarul animalelor cumparate,
indiferent de scopul cumpararii (reproducere, ingrasare, sacrificare) si de
locul de unde s-a facut cumpararea (de la gospodariile din aceeasi localitate,
de la unitati, din targuri, oboare etc.).
La cod rand 03, 09, 16, 23, 30, 37 se inscriu animalele primite gratuit sau
prin schimb.
La cod rand 04, 10, 17, 24, 31, 38 se inscrie numarul animalelor vandute
vii, indiferent de felul vanzarii.
La cod rand 05, 11, 18, 25, 32 se inscrie numarul animalelor taiate in
gospodarie pentru consum propriu sau pentru a fi vandute.
La cod rand 06, 12, 19, 26, 33, 39 se inscrie numarul animalelor moarte.
Tot aici se inscriu si animalele taiate din necesitate, care nu au putut fi
valorificate in hrana oamenilor, fiind confiscate sau folosite in hrana
animalelor.
La cod rand 07, 13, 20, 27, 34, 40 se inscriu animalele date gratuit sau in
schimb, precum si cele disparute (furate).
CAP. 9
Utilaje, instalatii agricole si mijloace de transport existente la
inceputul anului
Se completeaza pentru toate categoriile de detinatori.
Se inscriu echipamentele existente si care sunt in stare de functionare. Se
cuprind echipamentele dobandite prin cumparare, dotare, concesionare, mostenire
etc.
Echipamentele in proprietatea gospodariilor sau a unitatilor cu
personalitate juridica, care sunt date cu chirie altor gospodarii sau altor
agenti economici, se inscriu la proprietar; nu se inscriu echipamentele luate
cu chirie.
La tractoare se inscriu toate tractoarele cu cel putin doua axe, cu pneuri
sau senile, destinate in principal executarii lucrarilor agricole.
Motocultoarele sunt vehicule motorizate cu un singur ax.
La pluguri cu tractiune animala se inscriu cele tractate de un singur animal
si cele tractate de mai multe animale.
La semanatori cu tractiune mecanica se inscriu atat cele tractate, cat si
cele purtate.
La semanatori cu tractiune animala se inscriu numai cele de fabricatie
industriala.
La masini de stropit si prafuit nu se includ echipamentele portabile.
La remorci pentru tractor se inscriu toate tipurile (monoaxiale, cu doua
sau mai multe axe).
La care si carute nu se cuprind trasurile, docarele, saretele etc.
La instalatii pentru prepararea furajelor se cuprind bucatariile furajere,
uruitoarele, tocatoarele de furaje.
CAP. 10
Constructii pe raza localitatii
Se completeaza pentru toate categoriile de detinatori.
Se inscriu date cu privire la casele de locuit, grajduri si alte constructii
gospodaresti detinute in proprietate pe raza localitatii. La gospodariile care
poseda constructii de locuit ce au in prelungire incaperi care servesc drept
grajd, sure etc. se vor defalca suprafata destinata pentru locuit si suprafata
destinata pentru adapostul animalelor (grajd).
Daca intr-o gospodarie se gasesc doua sau mai multe case de locuit, acestea
se vor inscrie fiecare pe randuri separate.
Se considera o singura cladire aceea ale carei parti, desi au numar diferit
de etaje si au intrari separate, constituie o constructie unitara din punct de
vedere al sistemului constructiv.
Suprafata construita se considera suprafata cuprinsa in conturul exterior
al zidurilor inconjuratoare.
In cazul cladirilor cu mai multe etaje se va inscrie suprafata construita
desfasurata - total, care reprezinta suma suprafetelor sectiunilor orizontale
ale tuturor nivelurilor cladirii (subsol, parter, etaj, mansarda, exclusiv
podurile circulabile si necirculabile), delimitate de conturul exterior al
peretilor exteriori. In suprafata construita desfasurata nu se cuprind
suprafetele aferente treptelor exterioare, teraselor neacoperite, curtilor
interioare si exterioare de lumina sau de acces mai mari de 4 mp, subsolurile
tehnice.
III. CENTRALIZAREA DATELOR DIN REGISTRUL AGRICOL
PARTEA a II-a
1. Registrul agricol - Partea a II-a - Tabele centralizatoare se
completeaza intr-un exemplar la nivelul comunei, orasului, municipiului si
sectoarelor municipiului Bucuresti.
2. Pe baza datelor inscrise in Registrul agricol - Partea I se organizeaza
evidenta centralizata pe comuna, oras, municipiu si sectoare ale municipiului
Bucuresti, completandu-se tabelele din Registrul agricol - Partea a II-a. La
capitolele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 si 10 centralizarea se va face astfel:
- la gospodarii cu domiciliul in localitate se vor insuma datele din
volumele cu tipul 1;
- la persoanele cu domiciliul in alte localitati se vor insuma datele din
volumele cu tipul 2;
- la persoanele juridice se vor insuma datele din volumele cu tipul 3 si 4.
3. Centralizarea datelor pe comuna, oras, municipiu, sector al municipiului
Bucuresti se face in urmatoarele perioade:
a) pana la data de 30 ianuarie pentru datele privind efectivele de animale,
evolutia efectivelor de animale in cursul semestrului II al anului precedent,
numarul gospodariilor/unitatilor cu personalitate juridica, terenurile in
proprietate;
b) pana la data de 15 februarie pentru datele privind utilajele,
instalatiile agricole, mijloacele de transport, constructiile;
c) pana la data de 15 iunie pentru datele privind modul de utilizare a
suprafetei agricole, suprafata arabila cultivata, numarul pomilor;
d) pana la data de 30 iulie pentru datele privind evolutia efectivelor de
animale pe semestrul I.
Datele centralizate pe comune, orase, municipii si sectoare ale
municipiului Bucuresti vor fi comunicate directiilor generale de statistica
judetene si a municipiului Bucuresti la termenele si pe formularele stabilite
de Institutul National de Statistica si Studii Economice.
Comunicarea datelor centralizate se va face sub semnatura primarului si a
secretarului unitatii administrativ-teritoriale.
La verificarea si analiza datelor centralizate pe localitate pot fi
consultati specialistii de la circumscriptiile sanitar-veterinare, de la
punctele de insamantari artificiale, centrele agricole comunale si de la
oficiile judetene pentru cadastru si organizarea teritoriului, precum si de la
directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, in
legatura cu datele de care dispun.
Datele privind productia vegetala si animala (capitolele 11 si 12) se
stabilesc numai pentru gospodariile populatiei cu domiciliul in localitate prin
calcule efectuate la nivelul localitatii pe baza datelor centralizate inscrise
in capitole din Registrul agricol - Partea a II-a si a datelor culese cu
ajutorul sondajelor.
CAP. 11
Productia vegetala
Datele privind suprafata cultivata, pe culturi, se iau din capitolul 4.
Productia medie la hectar se inscrie pe baza rezultatelor sondajelor
efectuate la un numar de gospodarii a caror suprafata cultivata reprezinta 10 -
15% din suprafata culturii respective pe total localitate.
Sondajul si completarea chestionarului prezentat in anexa nr. 1 la
prezentele norme tehnice se efectueaza in termen de 5 - 10 zile de la
incheierea recoltarii fiecarei culturi.
La efectuarea sondajului si completarea chestionarului privind productia
obtinuta vor fi antrenati si specialisti de la centrele agricole.
De exemplu:
Gospodariile populatiei din localitatea A au cultivat cu grau 420 ha. A
fost selectat un esantion de 21 de gospodarii care au cultivat 56 ha, adica
13,3% din suprafata totala cultivata cu grau.
Specialistul anchetator va completa chestionarul-model prezentat in anexa
nr. 1, astfel:
_____________________________________________________________________
|Nr. | Numele si prenumele | Suprafata cultivata | Productia obtinuta |
|crt.| capului gospodariei |_____________________| (kg) |
| | | ha | ari | |
|____|_____________________|_________|___________|____________________|
| A | B | 1 | 2 |
|____|_____________________|_____________________|____________________|
| 1. | Avram T. Ion | 1 | 25 | 3.500 |
|____|_____________________|_________|___________|____________________|
| 2. | Marius A. Pop | 0 | 75 | 1.950 |
| . | | | | |
| . | | | | |
| . | | | | |
|____|_____________________|_________|___________|____________________|
|21. | | 1 | 75 | 5.250 |
|____|_____________________|_________|___________|____________________|
| | Total: | 56 | 25 | 159.600 |
|____|_____________________|_________|___________|____________________|
Productia medie la hectar pe esantionul format din cele 21 de gospodarii se
determina dupa cum urmeaza:
159.600
p = ---------- = 2.837,33 aproximativ 2.837 kg/ha
m 56,25
In capitolul 11 pe randul 01 se inscrie 420 ha in coloana "Suprafata
cultivata" si 2.837 kg in coloana "Productia medie".
In coloana "Productia totala" se inscrie rezultatul inmultirii:
2.837 x 420 = 1.191.540 kg, adica 1.191,5 tone.
In acest mod se procedeaza pentru toate culturile.
Pentru productia de fructe indicatorii de calcul sunt "Numarul pomilor
pe rod" si "Productia de fructe pe un pom"; se procedeaza
potrivit exemplului prezentat mai sus.
CAP. 12
Productia animala
Se vor raporta date pentru principalele produse animale obtinute de
gospodariile populatiei. Productia animala se determina pe baza efectivelor de
animale si a productiei medii stabilite prin sondaje.
In subcapitolul 12.1 rand 01, 04, 07 si 10 la numarul de animale
sacrificate se vor trece datele din capitolul 8 "Evolutia efectivului de
animale in gospodariile populatiei" (randurile 05, 18, 25 si 32 pentru
speciile respective). Pe randurile 3, 6, 9 si 12 se va inregistra greutatea
totala a animalelor sacrificate, exprimata in tone greutate vie.
In subcapitolul 12.2 rand 13 se va inscrie numarul mediu de vaci si
bivolite, calculat ca medie aritmetica simpla, respectiv se va aduna numarul de
vaci si bivolite existent la inceputul anului si cel de la sfarsitul anului si
se va imparti la 2. Datele de la inceputul anului si cele de la sfarsitul
anului se vor extrage din centralizatorul pe comuna - capitolul 7 "Animale
domestice - Situatia la inceputul anului."
Pe randul 17 se va inscrie cantitatea de lapte consumata, in medie, de un
vitel in cursul anului raportat, stabilita prin apreciere in functie de rasa,
destinatia vitelului (productie sau ingrasare), starea sanitar-veterinara a
femelelor-matca, posibilitatile de furajare din gospodarii si de modul de
alaptare (supt natural sau la galeata).
Pe randul 18 se va inscrie cantitatea totala de lapte consumata de vitel
prin inmultirea cantitatii medii stabilite ca fiind consumata de un vitel (rand
17) cu numarul viteilor obtinuti in cursul anului (capitolul 8 "Evolutia
efectivelor de animale", rand 01).
In subcapitolele 12.3 si 12.4, randurile 19 si 22, se va inscrie numarul
oilor si caprelor mulse, care se va stabili diminuandu-se efectivul de oi
fatatoare, mioare si, respectiv, capre, existent la inceputul anului, cu
numarul animalelor moarte in cursul anului, calculat pe baza indicelui de
mortalitate.
Pe randul 25 subcapitolul 12.5 se va inscrie numarul oilor tunse, care se
va calcula scazandu-se din efectivul total de ovine de la inceputul anului
numarul ovinelor adulte moarte in cursul anului, stabilit pe baza indicelui de
mortalitate, si al celor vandute.
Pe randul 28 subcapitolul 12.6 la numarul pasarilor care au ouat se vor
inregistra toate femelele ouatoare din speciile de pasari domestice, respectiv
gaini, rate, gaste, curci si bibilici. Datele se vor stabili cu ajutorul mediei
aritmetice simple pe baza numarului pasarilor ouatoare de la inceputul si
sfarsitul anului, impartit la 2. Datele de la inceputul si sfarsitul anului se
vor extrage din centralizatorul pe comuna - capitolul 7 "Animale domestice
- Situatia la inceputul anului" (randul 29).
Pentru numarul familiilor de albine de la care s-a extras miere (randul 31)
sursa in baza careia se vor stabili datele este situatia centralizata din
Registrul agricol privind numarul familiilor de albine (capitolul 7, randul 30)
din care se scade numarul familiilor disparute pana la inceputul primului
cules. Proportia familiilor de albine disparute este in functie de intensitatea
iernii, conditiile de hranire, situatia sanitara (frecventa si intensitatea
epizootiilor).
Aprecierile privind proportia familiilor de albine disparute in iarna si a
productiei medii pe familie de albine se vor face impreuna cu apicultorii din
comuna.
De asemenea, se vor utiliza si informatiile culese prin sondaj de la
gospodarii.
Pe randul 33 se va inscrie productia totala de miere extrasa, stabilita in
functie de productia medie apreciata de organele tehnice zooveterinare in
colaborare cu apicultorii din comuna, membri ai asociatiilor crescatorilor de
albine, precum si din informatiile culese prin sondaj de la gospodarii.
Autoritatile administratiei publice locale vor organiza, cu ocazia
inscrierii datelor in Registrul agricol, sondaje pentru culegerea de la
gospodariile populatiei a informatiilor cu privire la productia animala.
Sondajul se va efectua la 5% din numarul total al gospodariilor populatiei,
ceea ce inseamna ca din 20 de gospodarii se alege una. Selectarea se va face pe
baza Registrului agricol in care gospodariile sunt inscrise in ordinea
numarului casei. Pentru a se evita cuprinderea repetata a acelorasi gospodarii
se va proceda astfel:
- pentru anul 2001 se aleg gospodariile inscrise in Registrul agricol la
nr. 1, 21, 41, 61... etc.;
- pentru anul 2002 - gospodariile nr. 3, 23, 43, 63... etc.;
- pentru anul 2003 - gospodariile nr. 5, 25, 45, 65... etc.;
- pentru anul 2004 - gospodariile nr. 7, 27, 47, 67... etc.;
- pentru anul 2005 - gospodariile nr. 9, 29, 49, 69... etc.
Informatiile ce se obtin de la gospodariile selectate se inscriu intr-un
chestionar potrivit modelului cuprins in anexa nr. 2 la prezentele norme
tehnice.
Datele culese de la gospodariile cuprinse in sondaj vor fi utilizate pentru
determinarea productiei pe total comuna, oras, municipiu, astfel:
a) pe randul "Total pentru gospodariile cuprinse in sondaje" se
completeaza suma datelor inscrise in fiecare coloana;
b) se calculeaza nivelul mediu al indicatorilor prin impartirea datelor de
pe randul "Total", dupa cum urmeaza:
col. 2: col. 1 - pentru greutatea medie la sacrificare a bovinelor;
col. 4: col. 3 - pentru greutatea medie la sacrificare a porcinelor;
col. 6: col. 5 - pentru greutatea medie la sacrificare a ovinelor;
col. 8: col. 7 - pentru greutatea medie la sacrificare a caprinelor;
col. 10: col. 9 - pentru productia medie de lapte de vaca si bivolita;
col. 12: col. 11 - pentru productia medie de lapte de oaie;
col. 14: col. 13 - pentru productia medie de lapte de capra;
col. 16: col. 15 - pentru productia medie de lana;
col. 18: col. 17 - pentru productia medie de oua;
c) rezultatele obtinute prin calculele mentionate la lit. b) privind
nivelurile medii se inscriu in capitolul 12 din centralizatorul Registrului
agricol pe randurile 02, 05, 08, 11, 14, 20, 23, 26 si 29;
d) extinderea datelor se face potrivit indicatiilor de calcul din capitolul
12.
ANEXA 1
la normele tehnice
Judetul .....................................
Comuna/orasul/municipiul ....................
CHESTIONAR
privind productia vegetala obtinuta de gospodariile populatiei in anul ......
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos:
S = Suprafata (ha)
P = Productia totala (t)
_______________________________________________________________________
| | | Culturile*) |
| | |____________________________________________|
| | | Grau + | Orz + | Porumb |Floarea-| ...... |
| Numarul | Numele si | secara |orzoaica| boabe |soarelui| |
| gospodariei | prenumele |________|________|________|________|________|
| | | S | P | S | P | S | P | S | P | S | P |
|______________|___________|____|___|____|___|____|___|____|___|____|___|
| A | B | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10 |
|______________|___________|____|___|____|___|____|___|____|___|____|___|
| ............ | ......... | | | | | | | | | | |
| ............ | ......... | | | | | | | | | | |
| ............ | ......... | | | | | | | | | | |
|______________|___________|____|___|____|___|____|___|____|___|____|___|
| Total pentru gospodariile| | | | | | | | | | |
| cuprinse in sondaj | | | | | | | | | | |
|__________________________|____|___|____|___|____|___|____|___|____|___|
*) Se vor inscrie culturile existente in cadrul localitatii, in ordinea
existenta in Registrul agricol.
ANEXA 2
la normele tehnice
Judetul .....................................
Comuna/orasul/municipiul ....................
CHESTIONAR
privind productia animala obtinuta de gospodariile populatiei in anul ......
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos:
I - Nr. animale sacrificate
II - Greutate totala in viu (kg)
_____________________________________________________________________________
| | | Bovine | Porcine | Ovine | Caprine |
| Numarul |Numele si prenumele|___________|___________|__________|_________|
|gospodariei | proprietarului | I | II | I | II | I | II | I | II |
|____________|___________________|____|______|____|______|____|_____|____|____|
| A | B | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|____________|___________________|____|______|____|______|____|_____|____|____|
| 1. | Petru I. Nicolae | 2 | 870| 1 | 130| 5 | 75 | - | - |
| | | | | | | | | | |
| 21. | Marin T. Ion | - | - | 2 | 300| - | - | 1 | 8|
| | | | | | | | | | |
| 41. | Tanase V. Ion | - | - | 1 | 90| 2 | 40 | 1 | 35|
| | | | | | | | | | |
| ... | ................. | | | | | | | | |
| ... | ................. | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| 501. | Adam Petre | 1 | 70| 1 | 110| - | - | - | - |
| | | | | | | | | | |
| ... | ................. | | | | | | | | |
| ... | ................. | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| 1.721. | Ilie P. Vasile | - | - | - | - | 2 | 70 | 2 | 15|
|____________|___________________|____|______|____|______|____|_____|____|____|
| Total pentru gospodariile | 12 | 3.110| 65 | 7.520| 34 | 784 | 18 | 310|
| cuprinse in sondaj | | | | | | | | |
|________________________________|____|______|____|______|____|_____|____|____|
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos:
C - Nr. vaci si bivolite mulse
D - Productia totala de lapte muls
E - Nr. oi mulse
F - Nr. capre mulse
G - Nr. ovine tunse
H - Productia totala
I - Nr. pasari ouatoare
_____________________________________________________________________________
| | |Lapte de |Lapte de|Lapte de| | |
| | | vaca si | oaie | capra | Lana | Oua |
| Numarul | Numele si |bivolita | | | | |
|gospodariei | prenumele |_________|________|________|_________|___________|
| |proprietarului| C| D | E| D | F| D | G | H | I | H |
| | | | (l) | | (l) | | (l) | |(kg)| |(buc.)|
|____________|______________|__|______|__|_____|__|_____|____|____|____|______|
| A | B | 9| 10 |11| 12 |13| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
|____________|______________|__|______|__|_____|__|_____|____|____|____|______|
| 1. | Petru I. | | | | | | | | | | |
| | Nicolae | 1| 1.800|10| 300| | - | 12| 42| 15| 1.250|
| | | | | | | | | | | | |
| 21. | Marin T. Ion | 1| 1.900| -| - | | 320| - | - | 10| 1.020|
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| 41. | Tanase V. Ion| -| - | 5| 120| | 275| 5| 15| 12| 900|
| | | | | | | | | | | | |
| ... | ............ | | | | | | | | | | |
| ... | ............ | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| 501. | Adam Petre | 1| 2.050| -| - | | - | - | - | 7| 630|
| | | | | | | | | | | | |
| ... | ............ | | | | | | | | | | |
| ... | ............ | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| 1.721. |Ilie P. Vasile| -| - | | | | | | | | |
|____________|______________|__|______|__|_____|__|_____|____|____|____|______|
| Total pentru gospodariile |36|72.140|76|2.280|22|6.350| 90 | 265| 820|79.885|
| cuprinse in sondaj | | | | | | | | | | |
|___________________________|__|______|__|_____|__|_____|____|____|____|______|