E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT Nr

REGULAMENT   Nr. 1 din  7 martie 1995

privind principiile si organizarea avizarii tehnice a sistemelor de plati si decontari fara numerar

ACT EMIS DE: BANCA NATIONALA A ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 75 din 26 aprilie 1995


SmartCity3


    1. Dispozitii generale
    Art. 1
    In temeiul art. 2 din Legea nr. 33/1991 si al art. 21 din Legea nr. 34/1991, Banca Nationala a Romaniei emite prezentul regulament, al carui obiect il constituie principiile si organizarea avizarii tehnice a sistemelor de plati si decontari fara numerar la Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 2
    Ca activitate de interes public desfasurata prin conturi deschise la societatile bancare autorizate de Banca Nationala a Romaniei, denumite in continuare, pentru scopurile prezentului regulament, banci, transferul de fonduri banesti prin sisteme de plati si decontari fara numerar este supus reglementarii si controlului Bancii Nationale a Romaniei, precum si avizarii tehnice a sistemelor individuale de plati si decontari fara numerar prin care serviciile de transfer de fonduri in forma scripturala sunt oferite publicului.
    Aceste servicii nu pot fi efectuate decat de catre persoane juridice. Persoanele juridice, altele decat bancile, pot presta servicii de plati fara numerar, in conditiile legii; numai dupa autorizarea acestora de catre Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 3
    Un sistem de plati si decontari fara numerar, denumit si definit in continuare pentru scopul prezentului regulament drept sistem, cuprinde:
    a) instrumentele de plati fara numerar, reprezentand suporturi tehnice de date prin care intra si ies informatii din structura de prelucrare; se definesc prin specimen, creat si actualizat ca referinta de catre operator la Autoritatea de Avizare Tehnica pentru toti multiplii sai, individualizati prin momentul in timp si alte date particulare cu care intra in structura de prelucrare;
    b) structura de prelucrare a informatiei de plati fara numerar reprezinta un sistem tehnico-economic de creare, intermediere, circulatie si valorificare a datelor printr-un ansamblu coerent si definit in prealabil de operator, cuprinzand metode, tehnici si proceduri de transfer, analiza, compunere, semnificare a datelor, efectuate prin infrastructuri de comunicare ordonata, transparente si reconstituibile pentru operatori sau beneficiari, dupa caz;
    c) operatorul de plati fara numerar, care reprezinta responsabilul pentru activarea si gestionarea structurii de prelucrare;
    d) beneficiarii, care reprezinta utilizatorii initiali, intermediari si finali ai structurii de prelucrare;
    e) Autoritatea de Avizare Tehnica este Banca Nationala a Romaniei, reprezentata prin Directia plati si decontari bancare, imputernicita de Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei sa angajeze Banca Nationala a Romaniei fata de terti pentru respectarea prezentului regulament, inclusiv prin control al personalului propriu, desfasurat in banci si la sucursalele si filialele acestora.

    2. Avizarea tehnica a instrumentelor de plati fara numerar
    Art. 4
    Bancile pot oferi servicii de plati pe baza autorizatiei de functionare primite de la Banca Nationala a Romaniei, care va continua sa supravegheze prudential serviciile de plati.
    Nici un sistem, indiferent daca utilizeaza instrumente pe suport hartie sau pe alte suporturi, nu poate fi utilizat de catre o banca, decat in perioada si in forma in care are aprobata in prealabil de catre Autoritatea de Avizare Tehnica o documentatie specifica, expresa si la zi privind:
    a) continutul si forma specimenului, conditionat astfel incat sa fie arhivat, pastrat si asigurat accesul in conditiile convenite cu Autoritatea de Avizare Tehnica ca referinta si modalitate de control in procesul emisiunii/crearii, circulatiei si inscrierii in conturi sau evidente deschise de banci a informatiei pe care ar putea sa o contina un lot determinat de multipli ai specimenului si care reprezinta tirajul instrumentului. Specimenul cuprinde in mod explicit si intocmai informatia care se repeta identic la toti multiplii si care se refera la identificarea si definirea tranzactiei de plati, a partenerilor, obiectului si cuantumului acesteia, precum si orice alte date cerute prin lege, dispuse de reglementarile Bancii Nationale a Romaniei sau considerate revelatoare de operator - daca nu contravin prevederilor antementionate -, precum si distributia respectivei informatii pe suportul instrumentelor;
    b) descrierea detaliata si evaluarea de catre banca a sistemului, fie ca banca este operatorul acestuia sau nu, pentru scopul evitarii si gestionarii riscurilor care ar stirbi increderea publicului in platile fara numerar ca activitate de interes public.
    Art. 5
    Documentatia de la art. 4 se va depune de catre banca la Autoritatea de Avizare Tehnica inainte de punerea in circulatie a tirajului tiparit, confectionat pe suporturi corporale sau executat prin inregistrari dematerializate, dupa caz. Documentatia va cuprinde, sub semnatura autorizata care angajeaza banca, urmatoarele documente:
    a) cererea de autorizare a circulatiei si de luare in evidenta a tirajului, cuprinzand datele din anexa nr. 1, referitoare la:
    - date privind producerea, volumul si numerotarea specimenului si a multiplilor; planificarea in timp a producerii si punerii in circulatie a multiplilor - denumiti in cazul materializarii pe suport hartie blanchete, in cazul cartelei bancare de debit sau de credit formatul cartelei, iar in cazul inregistrarilor electronice dematerializate format-imagine relevat - aria proiectata de beneficiari; identificarea si recomandarea expresa de catre banca si de catre operator, dupa caz, a intreprinzatorului care urmeaza sa produca specimenul si multiplii.
    Dupa caz, cererea va descrie si semnificatia atribuita de catre solicitant dimensiunilor, inscrisurilor si desenelor instrumentului, al contramarcii si copertelor sale, cu mentionarea procedeelor tipografice, a nuantelor de culoare sau a altor caracteristici si procedee tehnice conforme unui standard tehnic recunoscut si larg raspandit (STAS, ISO etc.); de asemenea, se va atasa o mostra a hartiei sau a materialului pe care s-a facut tiparirea sau confectionarea suportului corporal al instrumentului propriu-zis si, dupa caz, a contramarcii sale, pentru parametrii de calitate atasandu-se un certificat emis de un laborator agreat de Autoritatea de Avizare Tehnica care sa ateste conformitatea cu reglementarile in vigoare;
    - angajamentul formal si pe proprie raspundere al bancii ca multiplii produsi sunt identici cu specimenul, mai putin seria si numarul, precum si inscriptia "specimen" sau o alta modalitate de a individualiza specimenul confectionat ca atare prin scoaterea definitiva a unui multiplu din circulatie prin anulare individuala (perforare, operare de inscriptii lamuritoare ale faptului etc.);
    - acordul cu efectuarea, de catre autoritatea de avizare tehnica in contul bancii solicitante, de cheltuieli de verificare de conformitate cu prevederile reglementarilor in vigoare a datelor si elementelor comunicate in cerere si materializate in specimenul remis Autoritatii de Avizare Tehnica;
    b) cinci exemplare-martor ale specimenului, numerotate distinct, care nu vor fi restituite de catre autoritatea de avizare tehnica;
    c) in cazul in care se intentioneaza introducerea pe piata de instrumente noi, se va prezenta o copie integrala a studiului de fezabilitate aprobat de actionarii sau de conducerea emitentului, care va cuprinde, fara a se limita, elemente ca:
    - prezentarea generala comparata a instrumentului;
    - procedura de emitere;
    - aria de utilizatori;
    - operatiunile de decontare realizabile cu instrumentul respectiv;
    - modalitati de evaluare a riscului si de asigurare a securitatii prin caracteristicile instrumentului, ale structurii de prelucrare, precum si la operatori si beneficiari;
    - fraude estimate de emitent;
    - alte informatii pe care emitentul le considera relevante pentru lansarea si succesul pe piata a instrumentului.
    Art. 6
    Documentatia va fi supusa analizei Autoritatii de Avizare Tehnica, care va putea efectua lucrari suplimentare proprii si comandate tertilor pe seama solicitantului, pentru verificarea conformitatii datelor cererii cu caracteristicile specimenului remis si cu reglementarile in vigoare.
    Autoritatea de Avizare Tehnica va face analiza documentatiei si a lucrarilor suplimentare comandate si receptionate de la terti pe baza de metodologii si procedee proprii, bazate pe o grila de verificare a specimenului, care, dupa caz, va cuprinde, fara a se limita parametrii ca dimensiunile instrumentului si ale zonelor sale, a perforatiilor, a fezabilitatii operarii de inscrieri in spatiile desemnate pentru aceasta cu cerneluri ori alte mijloace autorizate de larga raspandire, prin inregistrare mecanizata ori electronica sau prin alte mijloace identificabile si verificabile si, dupa caz, protejate, precum si verificarea conditiilor de securitate si prevenire a falsificarii prin verificarea:
    - pozitionarii seriei si numarului;
    - elementelor de desen din masa hartiei:
      - filigran;
      - retea complexa a hartiei;
    - textului sau desenelor in culori fluorescente;
    - tratarii chimice a hartiei;
    - elementelor suplimentare de securitate:
      - element secret;
      - microtext;
      - imposibilitatea copierii prin diferite procedee.
    In termen maxim de 30 de zile de la data inregistrarii la Autoritatea de Avizare Tehnica a receptiei ultimei lucrari suplimentare edificatoare comandate unui tert, Autoritatea de Avizare Tehnica va emite pe adresa solicitantului, in numele Bancii Nationale a Romaniei, un document denumit autorizatie de punere in circulatie a tirajului, datat si semnat, inaintea datei sau in raport cu precizarile caruia banca nu va putea pune in circulatie respectivul tiraj. Pentru banca, documentul reprezinta, de asemenea, dovada ca Banca Nationala a Romaniei a luat in evidenta datele declarate referitoare la tiraj intr-o baza de date de interes, dar fara acces public.
    Autorizatia se acorda pe timp limitat, prevazut expres in text.

    3. Avizarea tehnica a structurii de prelucrare
    Art. 7
    In vederea eliminarii riscurilor si intaririi disciplinei decontarilor, fiecare banca va depune si va mentine la zi la Autoritatea de Avizare Tehnica, sub semnatura autorizata, o documentatie completa referitoare la structura de prelucrare proprie. Aceasta documentatie va cuprinde:
    a) cererea de autorizare a functionarii structurii de prelucrare cuprinzand datele din anexa nr. 2;
    b) prezentarea structurii de prelucrare conform metodologiei indicate de la caz la caz, de catre Autoritatea de Avizare Tehnica;
    c) o evaluare proprie a riscurilor de disfunctionalitati in structura de prelucrare, a prevenirii si impartirii acestora intre banca, operatori si beneficiari;
    d) orice alta informatie sau document suplimentar cerut de Autoritatea de Avizare Tehnica in vederea acordarii si mentinerii autorizatiei;
    e) acordul cu efectuarea de catre Autoritatea de Avizare Tehnica in contul bancii solicitante a cheltuielilor de colectare, prelucrare, verificare si evaluare a datelor de la lit. a) - d) de mai sus.
    In termen maxim de 30 de zile de la data inregistrarii la Autoritatea de Avizare Tehnica a receptiei ultimei lucrari suplimentare edificatoare comandate unui tert, Autoritatea de Avizare Tehnica va emite un document denumit autorizatie de functionare a structurii de prelucrare a instrumentului de plata, datat si semnat, inaintea datei sau in raport cu precizarile caruia banca nu va putea utiliza respectiva structura de prelucrare.
    Pentru banca, documentul reprezinta, de asemenea, dovada ca Banca Nationala a Romaniei a luat in evidenta datele declarate intr-o baza de date de interes, dar fara acces public.
    Autorizatia se acorda pe timp limitat, prevazut expres in text.
    Procesul de autorizare a Bancii Nationale a Romaniei va fi organizat in scopul incurajarii si imbunatatirii eficientei decontarilor fara numerar, in primul rand a celor interbancare si pentru a evita riscul de sistem, precum si pentru a gestiona cazurile de forta majora, bancile trebuind sa faca dovada, prin documentatia inaintata Bancii Nationale a Romaniei, ca atat participantii, cat si furnizorii de servicii de plati, au vointa si dispun de capacitatea de a gestiona riscurile de creditare si lichiditate induse pentru banci de sistemele de plati.
    In acest scop, bancile vor prezenta, iar Autoritatea de Avizare Tehnica va analiza si, in caz de necesitate, va impune nivelurile minime de performanta pentru sistemele de plati fara numerar supuse avizarii.
    Astfel, sistemele prezentate la avizare trebuie:
    1. sa contina scheme de compensare multilaterala care sa aiba o baza legala bine fundamentata in conformitate cu legislatia romana in vigoare si cu cea din alte jurisdictii relevante;
    2. sa cuprinda participanti la schemele de compensare multilaterala care sa faca dovada ca le inteleg consecintele, inclusiv ca au o reprezentare asupra riscurilor financiare induse pentru banci;
    3. sa aiba definite detaliat procedurile pentru gestiunea riscurilor de credit si de lichiditate, atat pentru furnizorul serviciilor de compensare, cat si pentru participanti, facand dovada ca toate partile au vointa si capacitatea de a gestiona si a cuprinde fiecare dintre responsabilitatile si consecintele lor respective pe care riscul le poate produce si, de asemenea, ca limitele riscului sunt plasate la limita maxima de expunere la credit care poate fi produsa de fiecare participant;
    4. sa fie capabile de a asigura cel putin incheierea la timp a decontarilor zilnice in situatia in care participantul cu cea mai mare pozitie debitoare se afla in imposibilitate de decontare;
    5. sa aiba obiective si criterii transparente de admitere a participantilor;
    6. sa contina scheme de compensare multilaterala care sa asigure compatibilitatea operationala a sistemelor si infrastructurilor tehnice, dispunand de alternative viabile (back-up) capabile sa indeplineasca cererile zilnice de procesare.

    4. Modificari
    Art. 8
    Pentru orice modificare pe care intentioneaza sa o opereze fata de continutul autorizatiilor acordate conform art. 4 - 7, banca se va conforma din proprie initiativa procedurilor de la art. 4 - 8, ca pentru un instrument sau structura de prelucrare distincta.

    5. Masuri de impunere a respectarii prezentului regulament
    Art. 9
    Autoritatea de Avizare Tehnica constata incalcarile prevederilor prezentului regulament si daca nu se intrunesc elementele unei infractiuni, impune bancilor urmatoarele masuri pentru respectarea prezentului regulament:
    - sesizarea autoritatii de reglementare si supraveghere bancara pentru retragerea autorizatiei de a emite instrumente de plata personalizate ale bancii aflate in culpa;
    - sesizarea autoritatii de decontare finala din Banca Nationala a Romaniei pentru intreruperea operativa a fluxului decontarilor pe contul bancii, constatate de Autoritatea de Avizare Tehnica in culpa, la aparitia in decontari a unui astfel de instrument sau pentru impunerea altor masuri de restabilire a disciplinei decontarilor, cu preluarea raspunderilor materiale pentru blocarea sau intarzierea sistemelor de decontari ale operatorului si beneficiarilor de catre banca in culpa;
    - sesizarea incalcarii constatate de Autoritatea de Avizare Tehnica catre Consiliul de Administratie al bancii in culpa si a autoritatilor de control ale Bancii Nationale a Romaniei.

    6. Dispozitii finale si tranzitorii
    Art. 10
    Pana la data de 31 martie 1995 bancile vor depune la Autoritatea de Avizare Tehnica documentatia conform art. 5 si 7 pentru toate instrumentele de plata proprii aflate in circulatie la acea data, cat si pentru structurile de prelucrare corespunzatoare, in vederea initializarii unor baze de date corespunzatoare.
    Pana la data de 15 aprilie 1995, Autoritatea de Avizare Tehnica va emite Autorizatii Provizorii de utilizare a instrumentelor depuse. Incepand cu data de 16 aprilie 1995 vor putea fi refuzate la decontarea finala in reteaua Bancii Nationale a Romaniei instrumentele care nu beneficiaza de autorizatia provizorie a Autoritatii de Avizare Tehnica, intreaga raspundere pentru intarzieri, pagube si incalcarea disciplinei in vigoare a decontarilor revenind bancilor care nu s-au conformat dispozitiilor Bancii Nationale a Romaniei.
    Pana la data de 15 aprilie 1995, Autoritatea de Avizare Tehnica va emite Autorizatii Provizorii de functionare provizorie a structurilor de prelucrare declarate. Incepand cu data de 1 mai 1995, aceste autorizatii pot fi retrase de catre Autoritatea de Avizare Tehnica, cu o notificare prealabila de 5 zile lucratoare adresata in scris presedintelui bancii, intreaga raspundere pentru intarzieri, pagube si incalcarea disciplinei in vigoare a decontarilor revenind bancilor care nu s-au conformat dispozitiilor Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 11
    Pentru orice nou instrument propriu al Bancii Nationale a Romaniei, Secretariatul General al Bancii Nationale a Romaniei va intocmi si va actualiza documentatia prevazuta la art. 4, gestionand raporturile cu furnizorii Bancii Nationale a Romaniei pentru realizarea acestuia, dupa obtinerea de la Autoritatea de Avizare Tehnica a unei notificari de conformitate cu reglementarile in vigoare, pe care o va solicita in scris.
    Art. 12
    Autoritatea de Avizare Tehnica poate efectua verificari proprii pe parcurs atat in cadrul Bancii Nationale a Romaniei, cat si la banci, pentru a impune respectarea prevederilor prezentului regulament.
    Art. 13
    Autoritatea de Avizare Tehnica creeaza si mentine, pentru scopurile aplicarii prezentului regulament, baze de date proprii protejate si inchise, atat in vederea respectarii secretului bancar, cat si a satisfacerii interesului public. Accesul la bazele de date ale Autoritatii de Avizare Tehnica este restrictionat si se face:
    - pentru personalul Bancii Nationale a Romaniei, pe baza cererii scrise a directorilor directiilor din Banca Nationala a Romaniei si a directorilor sucursalelor acesteia, aprobate de conducatorul Autoritatii de Avizare Tehnica;
    - pentru personalul altor institutii, pe baza cererii scrise a conducatorilor acestora, cu avizul prealabil al conducatorului Autoritatii de Avizare Tehnica si cu aprobarea guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 14
    Pana la 31 decembrie 1995, Autoritatea de Avizare Tehnica va emite norme tehnice in aplicarea prezentului regulament, privind autorizarea de catre Banca Nationala a Romaniei a persoanelor juridice, altele decat bancile, de a presta servicii de plati fara numerar, precum si norme-cadru si norme tehnice privind sistemele de plati fara numerar prin carti de plata.
    Art. 15
    Prezentul regulament intra in vigoare la 1 martie 1995 si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.

              Presedintele Consiliului de administratie al
                     Bancii Nationale a Romaniei,
                           Mugur Isarescu,
                             guvernator

    ANEXA 1

                               CERERE
de autorizare a circulatiei si de luare in evidenta a tirajului de instrumente de plata fara numerar

    INTRARE D.P.D.B. Nr.                                               data:
 _____________________________________________________________________________
|   Societatea bancara ................................., inregistrata la     |
| Registrul comertului sub nr. ......, avand sediul principal in tara/judetul |
| ............, localitatea .........., str. ......... nr. ...., cod postal   |
| ...., prin ......., domiciliat in localitatea ................, str. ...    |
| nr. .., bloc ...., scara...., etaj ...., apartament ..., judet/sector .....,|
| B.I./Pasaport seria .... nr. ...., eliberat de ......, la data de ....., in |
| calitate de*1) ......, solicitam autorizarea circulatiei si luarea in       |
| evidenta a tirajului pentru*2) ....... in urmatoarele conditii:             |
|   a) tiraj ..... adica (.....) exemplare;                                   |
|   b) numerotate de la ..... pana la ..... inclusiv;                         |
|   c) tirajul se va produce si pune in circulatie conform estimarii din      |
| anexa nr. 1.1;                                                              |
|   d) descrierea si semnificatia atribuita dimensiunilor, inscrisurilor si   |
| desenelor instrumentului, ale contramarcii si copertelor sale sunt cele din |
| anexa nr. 1.2 (se vor mentiona procedeele tipografice, nuantele de culoare  |
| sau alte caracteristici si procedee tehnice folosite, cu indicarea          |
| standardului tehnic aplicabil);                                             |
|   e) specimenele vor fi numerotate de la ........ pana la ..... inclusiv,   |
| fiind individualizate ca atare prin ..... (inscriptia "SPECIMEN" operata    |
| prin tiparire sau orice alt procedeu).                                      |
|                                                                             |
|   Executarea tirajului se va face de catre intreprinzatorul .............,  |
| inregistrat la Registrul comertului sub nr. .........., avand sediul in     |
| localitatea ........, str. ....... nr. ....., cod postal ..........         |
|                                                                             |
|   Declaram pe propria raspunde ca:                                          |
|   1. multiplii sunt si vor fi identici cu specimenul, mai putin seria,      |
| numarul si modalitatea de individualizare a specimenului;                   |
|   2. intreprinzatorul  .................... indeplineste toate conditiile   |
| referitoare la mijloacele de tezaurizare, gestionarea hartiei speciale,     |
| distrugerea pierderilor tehnologice si posibilitatile tehnice de realizare  |
| si numerotare a instrumentelor in vederea asigurarii calitatii cerute de    |
| norme;                                                                      |
|   3. suntem de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate de Autoritatea   |
| de Avizare Tehnica, inclusiv a celor pentru angajarea de terti in vederea   |
| verificarii de conformitate cu prevederile reglementarilor in vigoare a     |
| datelor si elementelor comunicate si materializate in specimen;             |
|   4. suntem de acord cu efectuarea oricarui control ulterior al Autoritatii |
| de Avizare Tehnica, in conditiile reglementarilor in vigoare, al productiei |
| si circulatiei instrumentului.                                              |
|                                                                             |
|   Anexele fac parte integranta din prezenta cerere si constau in:           |
|   - anexele nr. 1.1 si 1.2 completate;                                      |
|   - 5 specimene ale instrumentului;                                         |
|   - mostra de hartie;                                                       |
|   - certificat de calitate pentru hartie si pentru alte materiale, emis de  |
| autoritati agreate de Autoritatea de Avizare Tehnica.                       |
|                                                                             |
|                                   Semnatura autorizata a solicitantului,    |
|                                                  S.S./L/S.                  |
|                                                                             |
|                                                                             |
|   *1) Se completeaza cu calitatea pe care o are persoana care semneaza      |
|       cererea in societatea bancara  (imputernicit, reprezentant etc.).     |
|   *2) Se completeaza cu tipul instrumentului de plata.                      |
|_____________________________________________________________________________|

    ANEXA 2

                               CERERE
de autorizare a functionarii structurii de prelucrare a instrumentelor de plata fara numerar

      INTRARE D.P.D.B. Nr.                                             data:
 _____________________________________________________________________________
|   Societatea bancara ................................., inregistrata la     |
| Registrul comertului sub nr. ........, avand sediul principal in            |
| tara/judetul ............, localitatea .............., str. ........ nr.    |
| ....., cod postal ......, prin ......., domiciliat in localitatea           | | ............., str. ........ nr. ...., bloc ...., scara ...., etaj .....,   | | apartament ...., judet/sector ........, B.I./Pasaport seria .... nr. ....., |
| eliberat de ........, la data de ......, in calitate de*1) ....., solicitam | | autorizarea de functionare si luarea in evidenta a structurii de prelucrare |
| pentru*2) ................ .                                                |
|                                                                             |
|   1. Declaram pe propria raspundere ca datele comunicate sunt conforme cu   | | realitatea.                                                                 |
|   2. Suntem de acord ca suportarea cheltuielilor efectuate de Autoritatea   |
| de Avizare Tehnica in vederea colectarii, prelucrarii, verificarii si       | | evaluarii datelor si elementelor comunicate in cererea de autorizare sa se  | | faca din contul nostru nr. ........... .                                    |
|   3. Suntem de acord cu efectuarea oricarui control ulterior in societatea  | | noastra bancara al reprezentantilor Autoritatii de Avizare Tehnica sau al   |
| altor persoane desemnate de aceasta, in conditiile reglementarilor in       |
| vigoare, al structurii de prelucrare avizate.                               |
|                                                                             |
|                                   Semnatura autorizata a solicitantului,    |
|                                                  S.S./L/S.                  |
|                                                                             |
|                                                                             |
|   *1) Se completeaza cu calitatea pe care o are persoana care semneaza      |
|       cererea in societatea bancara  (imputernicit, reprezentant etc.).     |
|   *2) Se completeaza cu tipul instrumentului de plata.                      |
|_____________________________________________________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Regulament 1/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 1 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu