DECIZIE Nr. 1074/EN din 6 iulie 2004
privind implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor
electronice
ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN
COMUNICATII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 750 din 18 august 2004
In temeiul prevederilor art. 38 alin. (1), (3) si (5) din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a
comunicatiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 591/2002,
precum si ale art. 4 alin. (4), art. 9 alin. (2) si (3), art. 10 alin. (10) si
ale art. 13 alin. (2) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal si
drepturile utilizatorilor cu privire la retelele si serviciile de comunicatii
electronice,
avand in vedere Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei nr. 184/2004 pentru aprobarea Documentului de politica si strategie
privind implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor
electronice,
presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii emite
prezenta decizie.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezenta decizie reglementeaza modalitatile de implementare a
serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice, prin stabilirea
conditiilor si a procedurii de desemnare a furnizorilor de serviciu universal,
astfel cum acestia sunt definiti la art. 2 alin. (1) lit. g) din Legea nr.
304/2003 pentru serviciul universal si drepturile utilizatorilor cu privire la
retelele si serviciile de comunicatii electronice, precum si prin stabilirea
mecanismului de compensare a costului net determinat de furnizarea serviciilor
din sfera serviciului universal.
(2) In aplicarea prevederilor prezentei decizii, Autoritatea Nationala de
Reglementare in Comunicatii, denumita in continuare ANRC, va urmari asigurarea
dreptului de acces la serviciul universal pe intregul teritoriu al Romaniei, cu
respectarea principiului neutralitatii tehnologice, prin realizarea
obiectivelor prevazute in Ordinul ministrului comunicatiilor si tehnologiei
informatiei nr. 184/2004 pentru aprobarea Documentului de politica si strategie
privind implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor
electronice.
Art. 2
(1) Serviciile incluse in sfera serviciului universal, care fac obiectul
prezentei decizii, sunt:
a) furnizarea accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix;
b) accesul la telefoanele publice cu plata.
(2) Dreptul de acces la serviciul prevazut la alin. (1) lit. a) este
asigurat prin instalarea de telecentre, in conditiile sectiunii 1 a cap. II,
precum si prin acordarea de subventii, in conditiile sectiunii a 2-a a cap. II.
(3) Dreptul de acces la serviciul prevazut la alin. (1) lit. b) este
asigurat prin instalarea de telefoane publice cu plata, in conditiile sectiunii
1 a cap. II.
(4) Pot fi desemnati ca furnizori de serviciu universal:
a) pentru serviciul prevazut la alin. (1) lit. a), in vederea instalarii de
telecentre, precum si pentru serviciul prevazut la alin. (1) lit. b),
persoanele care sunt, cumulativ, furnizori de retele publice de comunicatii
electronice si de servicii de telefonie destinate publicului;
b) pentru serviciul prevazut la alin. (1) lit. a), in vederea acordarii de
subventii, furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului.
Art. 3
(1) In intelesul prezentei decizii, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) servicii de acces la reteaua publica de telefonie - punerea la
dispozitia utilizatorilor finali, pe baza unui contract in forma scrisa si in
schimbul unui tarif periodic, de regula lunar, a echipamentelor sau serviciilor
necesare pentru ca acestia sa poata beneficia de servicii de telefonie
destinate publicului;
b) localitati eligibile - localitatile care nu beneficiaza de servicii de
acces la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, sau de un mijloc
rezonabil de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, precum si
cele in care penetrarea acestor servicii nu este suficienta in vederea
satisfacerii necesitatilor rezonabile ale utilizatorilor finali;
c) telecentru - spatiul pus la dispozitia publicului, in cadrul caruia se
furnizeaza accesul la o retea publica de telefonie, la un punct fix, astfel
incat utilizatorii finali sa poata initia si primi apeluri telefonice locale,
nationale si internationale, comunicatii prin fax si comunicatii de date la o
rata de transfer suficienta pentru a permite accesul functional la Internet;
caracteristicile tehnico-economice de baza ale telecentrelor sunt prevazute in
anexa nr. 1;
d) familie - sotul si sotia, barbatul si femeia necasatoriti sau persoana
singura si, acolo unde este cazul, rudele lor pana la gradul al IV-lea
inclusiv, care locuiesc si gospodaresc impreuna.
(2) Prin sintagma care locuiesc si gospodaresc impreuna, prevazuta la alin.
(1) lit. d), se intelege persoanele care indeplinesc cumulativ urmatoarele
conditii:
a) au domiciliul sau, dupa caz, resedinta comuna;
b) contribuie impreuna la achizitionarea sau la realizarea unor bunuri si a
unor venituri rezultate din valorificarea acestora ori la consumul acestora.
(3) Beneficiaza de prevederile prezentei decizii si familiile constituite
din cetateni ai altor state sau apatrizi, care au resedinta sau, dupa caz, domiciliul
in Romania, in conditiile legislatiei romane.
(4) In cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea, aplicabile
definitiile prevazute la art. 2 pct. 12 din Legea nr. 676/2001 privind
prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in
sectorul telecomunicatiilor, cu modificarile ulterioare, la art. 2 din
Ordonanta Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la retelele publice de
comunicatii electronice si la infrastructura asociata, precum si
interconectarea acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
527/2002, la art. 2 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002
privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor, aprobata cu modificari
si completari prin Legea nr. 591/2002, si la art. 2 alin. (1) din Legea nr.
304/2003.
CAP. 2
Masuri in vederea realizarii obiectivelor politicii si strategiei privind
implementarea serviciului universal
SECTIUNEA 1
Furnizarea accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, prin
intermediul telecentrelor, si a accesului la telefoanele publice cu plata
Art. 4
In vederea indeplinirii obiectivului privind asigurarea disponibilitatii,
calitatii si accesibilitatii acelor servicii din sfera serviciului universal
care reprezinta mijloace rezonabile de acces la serviciul de telefonie destinat
publicului, ANRC va impune in sarcina furnizorilor de serviciu universal
desemnati obligatia de a asigura furnizarea accesului la reteaua publica de
telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, si furnizarea
accesului la telefoanele publice cu plata, la tarife accesibile si la un anumit
nivel de calitate, in acele localitati stabilite de catre ANRC, pe baza unui
studiu la nivel national, ca fiind localitati eligibile.
Art. 5
Localitatile in care se vor instala cu prioritate telecentre si telefoane
publice cu plata vor fi alese dintre localitatile eligibile, avandu-se in
vedere gradul de disponibilitate a serviciilor de telefonie destinate
publicului, numarul de locuitori si eficienta implementarii unor astfel de
proiecte.
Art. 6
(1) In localitatile alese in conformitate cu prevederile art. 5, ANRC va
desemna, prin licitatie sau, ca exceptie, din oficiu, furnizorii de serviciu
universal care vor avea obligatia de a asigura furnizarea accesului la reteaua
publica de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, si/sau a
accesului la telefoanele publice cu plata.
(2) Furnizorii de serviciu universal desemnati in vederea furnizarii
accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, prin intermediul
telecentrelor, sau in vederea furnizarii accesului la telefoanele publice cu
plata vor fi desemnati pe o perioada de cel putin 3 ani.
(3) In cazul in care ANRC desemneaza prin licitatie un furnizor de serviciu
universal intr-o localitate in care, la momentul publicarii anuntului de
participare la licitatie potrivit art. 19 alin. (1), exista telecentre sau
telefoane publice cu plata, furnizorul accesului la reteaua publica de
telefonie, la un punct fix, prin intermediul acelor telecentre, sau al
accesului la acele telefoane publice cu plata are dreptul sa solicite
compensarea eventualului cost net inregistrat ulterior punerii in functiune in
localitatea respectiva a telecentrului sau telefonului public cu plata ce face
obiectul licitatiei, inclusiv costurile cu activele imobilizate neamortizate
pana la data respectiva, in limita costului net determinat in urma licitatiei,
urmand a fi desemnat furnizor de serviciu universal din oficiu si urmand a-i fi
impuse obligatii echivalente celor prevazute in caietul de sarcini al
licitatiei.
Art. 7
(1) In cazul desemnarii prin licitatie, suma la care s-a adjudecat
licitatia constituie costul net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului
universal, urmand a fi virata, la cerere, furnizorului de serviciu universal,
conform mecanismului de compensare stabilit de ANRC.
(2) In cazul desemnarii din oficiu, diferenta negativa dintre beneficiile
comerciale, atat tangibile, cat si intangibile, si costurile implicate de
furnizarea accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, prin
intermediul telecentrelor, sau a accesului la telefoanele publice cu plata, in
conditiile stabilite de catre ANRC, calculate pe perioada de desemnare si
actualizate la momentul adoptarii deciziei de desemnare, constituie costul net
al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, urmand a fi virata,
la cerere, furnizorului de servicii universal, conform mecanismului de
compensare stabilit de ANRC.
SECTIUNEA a 2-a
Subventionarea serviciilor de acces la reteaua publica de telefonie, la un
punct fix, si acordarea unor facilitati aplicabile in caz de neplata a facturii
telefonice
Art. 8
(1) In vederea indeplinirii obiectivului privind asigurarea accesibilitatii
serviciilor de acces la reteaua publica de telefonie, la un punct fix sau la un
mijloc rezonabil de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, pentru
anumite categorii defavorizate de utilizatori, ANRC va impune furnizorilor de serviciu
universal desemnati in conditiile art. 9 alin. (1) obligatia de a acorda o
subventie pentru serviciul de acces la reteaua publica de telefonie, la un
punct fix, precum si obligatia de a oferi facilitatile prevazute la alin. (2),
aplicabile in caz de neplata a facturii telefonice, familiilor care, din cauza
veniturilor reduse, necesita o protectie suplimentara.
(2) Furnizorii de serviciu universal au obligatia de a acorda urmatoarele
facilitati, aplicabile in caz de neplata a facturii telefonice, familiilor
prevazute la art. 10, facilitati care vor fi prevazute expres in contractele
incheiate cu utilizatorii finali:
a) dobanzile, majorarile sau penalitatile aplicate pentru neplata la termen
a sumelor datorate de abonat sa nu depaseasca 0,15% pe zi de intarziere din
aceste sume;
b) deconectarea de la reteaua publica de telefonie sa nu aiba loc mai
devreme de 90 de zile de la suspendarea furnizarii serviciului;
c) pe toata durata cat serviciul este suspendat, abonatul sa poata initia
sau primi apeluri care nu presupun nici o plata din partea sa si sa datoreze
furnizorului de serviciu universal numai tariful periodic reprezentand
contravaloarea furnizarii serviciilor de acces la reteaua publica de telefonie;
in cazul in care tariful periodic include contravaloarea unui anumit numar de
minute pentru initierea de apeluri, acestea vor fi reportate in luna in care
abonatul achita factura a carei neplata a atras suspendarea, impreuna cu
dobanzile, majorarile sau penalitatile aferente;
d) reluarea furnizarii serviciului, daca se realizeaza in perioada de
suspendare, sa se faca in mod gratuit, dupa achitarea de catre abonat a
facturii a carei neplata a atras suspendarea, impreuna cu dobanzile, majorarile
sau penalitatile aferente.
(3) Suspendarea furnizarii serviciului de acces la reteaua publica de
telefonie, la un punct fix, se va realiza doar in urma notificarii abonatului
de catre furnizorul de serviciu universal.
(4) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a modifica, in conformitate
cu prevederile alin. (2) si (3), contractul in vigoare, in termen de 15 zile de
la data depunerii unei cereri in conditiile art. 14.
Art. 9
(1) ANRC va desemna, din oficiu, ca furnizori de serviciu universal care
vor avea obligatia sa acorde utilizatorilor finali subventii pentru serviciile
de acces la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, si facilitati
aplicabile in caz de neplata a facturii telefonice, toti furnizorii de servicii
de acces la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, indiferent de tipul
retelei si de tehnologia utilizata.
(2) In vederea desemnarii ca furnizor de serviciu universal, furnizorii de
servicii de telefonie destinate publicului, care ofera servicii de acces la
reteaua publica de telefonie, la un punct fix, sunt obligati sa transmita ANRC
o instiintare care sa ateste acest lucru, in termen de 15 zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei decizii sau de la data aducerii la cunostinta
publicului a ofertei comerciale de lansare a serviciului.
(3) Furnizorii de serviciu universal prevazuti la alin. (1) vor fi
desemnati pe o perioada cuprinsa intre data comunicarii deciziei de desemnare
si data de 31 decembrie a aceluiasi an.
Art. 10
(1) Pot beneficia de subventia si de facilitatile prevazute la art. 8
familiile, prin titularul de contract, care au un venit net mediu lunar, pe
membru de familie, mai mic de 2.460.000 lei si care, la data depunerii cererii
de acordare a subventiei, in conditiile art. 14, au contracte in derulare cu
furnizorul de serviciu universal, avand ca obiect furnizarea accesului la
reteaua publica de telefonie, la un punct fix.
(2) Familiile care incheie mai multe contracte avand ca obiect furnizarea
accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, vor putea opta
pentru subventionarea unui singur serviciu.
Art. 11
(1) La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie se iau in
considerare toate veniturile realizate de membrii familiei in luna anterioara
depunerii cererii, inclusiv cele care provin din indemnizatia de somaj, creante
legale, conventii civile de intretinere aflate in executare, indemnizatii cu
caracter permanent, alocatii de stat pentru copii, alocatii suplimentare pentru
familiile cu copii, alocatii de intretinere pentru copiii incredintati sau dati
in plasament, burse pentru copii si studenti acordate in conditiile legii,
precum si ajutorul care se acorda sotiilor celor care satisfac serviciul
militar obligatoriu.
(2) Daca familia are in proprietate terenuri, cladiri, spatii locative ori
alte bunuri, mobile sau imobile, la stabilirea venitului mediu net lunar pe
membru de familie se iau in considerare arenda, chiriile, alte fructe civile,
naturale sau industriale produse de acestea, precum si veniturile care se pot obtine
din valorificarea bunurilor respective, sub conditia pastrarii unei locuinte
minime si a bunurilor necesare nevoilor familiale.
Art. 12
(1) Subventiile si facilitatile vor fi acordate, in mod transparent si
nediscriminatoriu, tuturor familiilor care indeplinesc conditiile prevazute la
art. 10 si depun o cerere in conditiile art. 14.
(2) In termen de 15 zile de la desemnare, furnizorul de serviciu universal
va aduce la cunostinta publicului conditiile de acordare a subventiilor si
facilitatilor, prin publicarea pe pagina sa de Internet si intr-un cotidian
national de mare tiraj, precum si prin afisarea, in locuri vizibile, la toate
oficiile sale comerciale. De asemenea, furnizorul de serviciu universal va
tipari informatii sintetice privind conditiile de acordare a subventiilor si
facilitatilor cel putin pe prima factura emisa dupa desemnare utilizatorilor
finali persoane fizice.
Art. 13
Furnizorii de serviciu universal nu pot impune familiilor prevazute la art.
10 obligatii privind plata unor servicii sau facilitati suplimentare fata de
cele prevazute in prezenta sectiune, cu exceptia situatiei in care acestea au
fost solicitate in mod expres de catre acestea.
Art. 14
(1) In vederea acordarii subventiei si a facilitatilor, titularul de
contract va transmite furnizorului de serviciu universal, pana la data de 1
octombrie a anului in curs, cererea-tip pentru acordarea subventiei si a
facilitatilor aplicabile in caz de neplata a facturii telefonice, conform
modelului prezentat in anexa nr. 2.
(2) Cererea-tip pentru acordarea subventiei si a facilitatilor va fi pusa
la dispozitie solicitantului de catre furnizorul de serviciu universal.
(3) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a pune la dispozitie
ANRC, la solicitarea acesteia, copii de pe cererile-tip de acordare a
subventiei si a facilitatilor.
(4) Furnizorul de serviciu universal va analiza daca din cuprinsul
cererii-tip rezulta ca se indeplinesc conditiile de acordare a subventiei si a
facilitatilor si va decide, in termen de 15 zile, asupra admiterii sau
respingerii cererii. Respingerea cererii se va comunica titularului de
contract.
Art. 15
(1) In vederea stabilirii cuantumului subventiei, furnizorii de serviciu
universal au obligatia de a transmite ANRC, pana la data de 15 octombrie, o
situatie centralizata privind cererile primite care nu au fost respinse
potrivit prevederilor art. 14 alin. (4).
(2) Pana la data de 1 noiembrie, ANRC va comunica furnizorilor de serviciu
universal cuantumul subventiei individuale, care nu va depasi contravaloarea
furnizarii serviciilor de acces la reteaua publica de telefonie in perioada de
desemnare prevazuta la art. 9 alin. (3).
(3) Subventia se acorda o singura data pentru toata perioada de desemnare
prevazuta la art. 9 alin. (3).
(4) Subventia se evidentiaza si se opereaza de catre furnizorii de serviciu
universal in prima factura emisa titularului de contract dupa stabilirea si
comunicarea de catre ANRC a cuantumului subventiei individuale.
(5) In cazul in care valoarea subventiei depaseste valoarea facturii,
diferenta se opereaza in mod corespunzator in facturile lunilor imediat
urmatoare pana la acordarea in intregime a acesteia.
Art. 16
Subventia totala acordata, calculata ca suma a subventiilor acordate
utilizatorilor finali pe parcursul perioadei de desemnare, constituie costul
net al furnizarii, in conditiile prezentei sectiuni, a serviciului de acces la
reteaua publica de telefonie, la un punct fix, urmand a fi virata, la cerere,
furnizorilor de serviciu universal, in raport cu numarul de utilizatori finali
ai fiecaruia, carora le-au fost acordate subventii.
CAP. 3
Desemnarea prin licitatie
Art. 17
(1) Desemnarea furnizorilor de serviciu universal care vor avea obligatia
de a furniza accesul la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, prin
intermediul telecentrelor, sau accesul la telefoane publice cu plata se
realizeaza in urma unor licitatii publice, organizate cu respectarea
principiilor liberei concurente, transparentei, nediscriminarii si
confidentialitatii.
(2) Etapele de desfasurare a licitatiei sunt urmatoarele:
a) elaborarea documentatiei licitatiei si publicarea anuntului de
participare la licitatie;
b) obtinerea documentatiei de catre persoanele interesate;
c) depunerea ofertelor de catre persoanele care au obtinut documentatia
licitatiei;
d) evaluarea ofertelor si desemnarea castigatorului;
e) comunicarea rezultatului licitatiei.
Art. 18
(1) Licitatia va fi organizata de o comisie desemnata prin decizie a
presedintelui ANRC.
(2) Comisia de licitatie va fi formata dintr-un presedinte si minimum 4
membri din cadrul ANRC, specialisti in domeniile economic, tehnic si juridic.
Comisia de licitatie va avea la dispozitie un secretar care va intocmi
procesele-verbale.
(3) Comisia de licitatie va avea urmatoarele atributii:
a) elaborarea documentatiei licitatiei si publicarea anuntului de
participare la licitatie;
b) verificarea documentelor depuse de ofertanti;
c) verificarea indeplinirii conditiilor de eligibilitate a ofertantilor;
d) evaluarea ofertelor si desemnarea castigatorului;
e) comunicarea rezultatului licitatiei;
f) redactarea proiectului deciziei de desemnare a furnizorului de serviciu
universal.
Art. 19
(1) In vederea initierii procedurii de licitatie, ANRC va publica un anunt
de participare la licitatie, cel putin intr-un cotidian national de mare tiraj
si pe pagina sa de Internet, cu minimum 45 de zile inainte de data deschiderii
ofertelor.
(2) Anuntul de participare la licitatie va contine, in mod obligatoriu,
urmatoarele informatii:
a) localitatile si serviciile din sfera serviciului universal pentru care
se intentioneaza desemnarea unor furnizori de serviciu universal;
b) data organizarii licitatiei;
c) locul de unde poate fi procurata documentatia licitatiei si pretul
acesteia;
d) data limita pana la care poate fi procurata documentatia licitatiei;
e) data limita pentru solicitarea clarificarilor;
f) data limita pentru depunerea ofertelor, care nu va fi mai devreme de 40
de zile de la data publicarii anuntului de participare;
g) locul unde trebuie depuse ofertele;
h) data, ora si locul deschiderii ofertelor.
Art. 20
ANRC va pune la dispozitia oricarui solicitant, incepand cu data publicarii
anuntului de participare la licitatie, documentatia licitatiei, care va
cuprinde:
a) cererea-tip de desemnare ca furnizor de serviciu universal;
b) documentele care urmeaza sa fie prezentate de ofertant pentru evaluarea
eligibilitatii solicitantilor;
c) caietul de sarcini;
d) instructiuni privind modul de elaborare a propunerii tehnice si a celei
financiare;
e) informatii privind criteriile aplicate pentru desemnarea furnizorului de
serviciu universal, inclusiv grila de punctaj;
f) alte documente necesare in vederea participarii la licitatie.
Art. 21
Cererea-tip de desemnare ca furnizor de serviciu universal va avea
cuprinsul prevazut in anexa nr. 3 si va fi insotita de urmatoarele documente:
a) certificat constatator emis de Oficiul registrului comertului privind
inexistenta unei proceduri de dizolvare voluntara, judiciara ori ca urmare a
aplicarii procedurii reorganizarii judiciare sau a falimentului;
b) certificate privind achitarea obligatiilor de plata catre bugetul de
stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de
sanatate, bugetele fondurilor speciale si a oricaror alte obligatii bugetare;
c) copii ale situatiilor financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru
toata perioada scursa de la infiintare, in cazul in care aceasta este mai mica
de 3 ani, depuse la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice;
d) propunerea tehnica impreuna cu descrierea detaliata a mijloacelor
tehnologice, materiale si umane pe baza carora solicitantul va asigura
furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicita
desemnarea;
e) propunerea financiara impreuna cu justificarea eventualelor pierderi
determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru
care solicita desemnarea;
f) orice alte documente solicitate prin documentatia licitatiei.
Art. 22
Caietul de sarcini va contine cel putin urmatoarele:
a) cerintele tehnice, economice si calitative minime de furnizare a
serviciilor din sfera serviciului universal;
b) cerintele financiare pe care ofertantul trebuie sa le indeplineasca;
c) obligatiile care incumba furnizorului de serviciu universal in urma
desemnarii;
d) drepturile furnizorului de serviciu universal;
e) costul net estimat al furnizarii serviciilor din sfera serviciului
universal, ce constituie pretul de pornire al licitatiei.
Art. 23
(1) ANRC va accepta orice solicitare de clarificari cu privire la procedura
de licitatie pana la data limita prevazuta in anuntul de participare la
licitatie.
(2) Solicitarile de clarificari trebuie intocmite in scris si depuse la
sediul central al ANRC de catre un reprezentant al solicitantului, sub luare de
semnatura, sau transmise prin serviciul de trimitere recomandata cu confirmare
de primire.
(3) ANRC va raspunde in scris la solicitarile primite, cu cel putin 5 zile
inainte de data limita de depunere a ofertelor.
Art. 24
(1) ANRC poate aduce modificari documentatiei licitatiei, din proprie
initiativa sau in urma solicitarilor primite.
(2) Modificarile vor fi notificate in scris tuturor persoanelor care au
solicitat documentatia licitatiei, cu cel putin 7 zile inainte de data limita pentru
depunerea ofertelor.
Art. 25
(1) Licitatia se desfasoara pe baza de oferte ferme, definitive,
irevocabile si neconditionate, depuse in conformitate cu documentatia
licitatiei.
(2) Ofertele se depun personal de catre reprezentantul solicitantului, in
plic inchis, sigilat, sub luare de semnatura, sau prin serviciul de trimitere
recomandata cu confirmare de primire.
(3) Mai multi furnizori de retele sau de servicii de comunicatii
electronice au dreptul de a se asocia si de a depune o oferta in comun, fara a
fi obligati sa isi prezinte asocierea intr-o forma legalizata. Acestia isi vor
asuma in solidar obligatia pentru oferta comuna.
(4) Solicitantul are dreptul de a contracta cu alte persoane lucrari sau
servicii specifice in scopul indeplinirii cerintelor tehnice, economice si
calitative de furnizare a serviciilor din sfera serviciului universal.
Solicitantul isi asuma responsabilitatea pentru toate obligatiile din oferta.
Art. 26
(1) Comisia de licitatie va evalua exclusiv ofertele depuse pana la data
limita de depunere a ofertelor.
(2) Comisia de licitatie are obligatia de a deschide ofertele la data, ora
si in locul indicate in anuntul de participare la licitatie.
(3) Licitatia se desfasoara in prezenta tuturor membrilor comisiei de
licitatie.
(4) Nu pot fi membri ai comisiei de licitatie sotul/sotia ori rudele si
afinii, pana la gradul al III-lea inclusiv, ai asociatilor sau
administratorilor ofertantilor.
(5) Orice ofertant are dreptul de a fi reprezentat la deschiderea
ofertelor.
(6) Comisia de licitatie are dreptul de a respinge o oferta in unul dintre
urmatoarele cazuri:
a) oferta nu contine cererea-tip de desemnare ca furnizor de serviciu
universal sau vreunul dintre documentele prevazute la art. 21;
b) oferta nu indeplineste conditiile de forma prevazute in documentatia
licitatiei.
(7) Comisia de licitatie poate solicita ofertantilor orice documente,
informatii suplimentare sau clarificari, necesare in vederea stabilirii ofertei
castigatoare, indicand si termenul in care acestea trebuie depuse.
(8) Rezultatele deschiderii ofertelor se constata printr-un proces-verbal,
semnat de membrii comisiei de licitatie si de reprezentantii ofertantilor
prezenti.
Art. 27
In cazul in care nu a fost depusa nici o oferta, daca ofertele
participantilor au fost respinse potrivit art. 26 alin. (1) sau (6) ori daca
nici unul dintre participanti nu a oferit o suma mai mica sau cel putin egala
cu pretul de pornire al licitatiei, licitatia se poate repeta dupa trecerea a
cel putin 15 zile de la data stabilita pentru deschiderea ofertelor precedentei
licitatii sau se poate proceda la desemnarea din oficiu a furnizorului de
serviciu universal, in conformitate cu prevederile cap. IV.
Art. 28
(1) Termenul de analizare a ofertelor de catre comisia de licitatie, in
vederea stabilirii ofertei castigatoare, este de cel mult 30 de zile de la data
deschiderii ofertelor.
(2) In vederea stabilirii ofertei castigatoare, comisia de licitatie va lua
in considerare, in principal, criteriul propunerii celei mai avantajoase din
punct de vedere financiar, in ceea ce priveste cuantumul costului net, precum
si, acolo unde este cazul, urmatoarele criterii suplimentare:
a) propunerea cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnic;
b) capacitatea tehnica, economica si financiara a ofertantului;
c) experienta anterioara in furnizarea serviciilor din sfera serviciului
universal pentru care s-a solicitat desemnarea sau a altor servicii de
comunicatii electronice;
d) gradul de extindere si densitatea retelei, precum si capacitatea
ofertantului de a dezvolta sau de a avea acces la retele de comunicatii
electronice in vederea furnizarii serviciilor de telefonie destinate in
localitatile avute in vedere pentru licitatie;
e) capacitatea de a asigura un nivel uniform al tarifelor pentru serviciile
din sfera serviciului universal pe intregul teritoriu al tarii;
f) tarifele cu amanuntul ce vor fi practicate in cadrul telecentrului;
g) alte informatii relevante prezentate de ofertant conform cerintelor din
caietul de sarcini.
(3) Pe baza criteriilor prevazute la alin. (2), comisia de licitatie va
completa grila de punctaj, in conformitate cu documentatia licitatiei, pentru
fiecare ofertant.
(4) Comisia de licitatie va declara castigatoare oferta care a intrunit cel
mai mare numar de puncte, pe baza grilei de punctaj.
(5) Rezultatul licitatiei se consemneaza intr-un proces-verbal, care va fi
aprobat de presedintele ANRC.
(6) ANRC va transmite simultan tuturor ofertantilor o instiintare privind
rezultatul licitatiei.
(7) Persoanele interesate pot depune contestatie privind rezultatul
licitatiei, in termen de doua zile de la primirea instiintarii prevazute la
alin. (6). Contestatia trebuie intocmita in scris si depusa la sediul central
al ANRC de catre un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnatura, sau
transmisa prin serviciul de trimitere recomandata cu confirmare de primire.
(8) In vederea solutionarii contestatiilor, presedintele ANRC va desemna,
prin decizie, o comisie formata din alte persoane decat cele care au facut
parte din comisia de licitatie. Comisia de licitatie va solutiona contestatiile
in termen de 3 zile de la data depunerii acestora si va incheia un proces-verbal,
aprobat de presedintele ANRC. Rezultatul va fi comunicat in scris
contestatarilor.
(9) Pe baza rezultatelor licitatiei, comisia de licitatie sau, respectiv,
comisia de solutionare a contestatiilor va intocmi proiectul deciziei de
desemnare a furnizorului de serviciu universal si il va supune aprobarii
presedintelui ANRC.
Art. 29
In cazul in care comisia de licitatie sau comisia de solutionare a
contestatiilor constata, in urma analizarii ofertelor, ca nici unul dintre
ofertanti nu indeplineste conditiile pentru a fi desemnat ca furnizor de
serviciu universal, licitatia se poate repeta dupa trecerea a cel putin 15 zile
de la data procesului-verbal de constatare a rezultatului licitatiei sau,
respectiv, a procesului-verbal de solutionare a contestatiei ori se poate
proceda la desemnarea din oficiu a furnizorului de serviciu universal, in
conformitate cu prevederile cap. IV.
CAP. 4
Desemnarea din oficiu
Art. 30
(1) ANRC poate desemna din oficiu un furnizor de retele sau de servicii de
comunicatii electronice ca furnizor de serviciu universal in cazurile si in
conditiile prevazute la art. 6 alin. (3), art. 9 alin. (1), art. 27 si 29.
(2) Desemnarea din oficiu a furnizorului de serviciu universal se
realizeaza prin decizie a presedintelui ANRC, cu respectarea procedurii de
consultare prevazute la art. 50 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
79/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 591/2002.
Art. 31
(1) In vederea desemnarii din oficiu a furnizorului de serviciu universal
in cazurile prevazute la art. 27 si 29, presedintele ANRC va stabili, prin
decizie, o comisie de evaluare care are componenta prevazuta la art. 18 alin.
(2).
(2) Comisia de evaluare va propune desemnarea unui furnizor de retele sau
de servicii de comunicatii electronice ca furnizor de serviciu universal, pe
baza criteriilor prevazute la art. 28 alin. (2) lit. b) - e) si g).
CAP. 5
Mecanismul de finantare
Art. 32
Compensarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului
universal se va baza pe resurse financiare realizate prin intermediul unei
activitati finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa ANRC,
prin hotarare a Guvernului.
Art. 33
(1) Pentru necesitatile anuale de finantare a serviciului universal, ANRC
va percepe de la furnizorii de retele publice de comunicatii electronice si de
la furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului cu o cifra de
afaceri inregistrata in anul precedent mai mare sau egala cu 3.000.000 euro:
a) pentru anul 2004, o suma egala cu 0,8% din cifra lor de afaceri, din
care s-au scazut in prealabil veniturile provenite din servicii de
interconectare si din servicii de roaming oferite pe piata de gros furnizorilor
de servicii de telefonie mobila din afara Romaniei pentru utilizatorii acestora
aflati pe teritoriul Romaniei;
b) pentru perioada 2005 - 2010, o suma anuala egala cu 0,5% din cifra lor
de afaceri, din care s-au scazut in prealabil veniturile provenite din servicii
de interconectare si din servicii de roaming oferite pe piata de gros
furnizorilor de servicii de telefonie mobila din afara Romaniei pentru
utilizatorii acestora aflati pe teritoriul Romaniei, dar nu mai mult de
2.000.000 euro pentru fiecare furnizor.
(2) In cazul prevazut la alin. (1) lit. b), daca prin aplicarea procentului
de 0,5% vor exista furnizori a caror obligatie de plata depaseste 2.000.000
euro, procentul ce va fi utilizat pentru calcularea contributiilor furnizorilor
se va diminua astfel incat suma maxima platita de un furnizor sa fie egala cu
2.000.000 euro.
Art. 34
(1) In vederea determinarii cuantumului contributiilor individuale datorate
de furnizorii prevazuti la art. 33 alin. (1), acestia sunt obligati sa
transmita ANRC, pana la data de 31 mai, declaratii pe propria raspundere
privind veniturile realizate in anul anterior din servicii de interconectare si
din servicii de roaming oferite pe piata de gros furnizorilor de servicii de
telefonie mobila din afara Romaniei pentru utilizatorii acestora aflati pe
teritoriul Romaniei.
(2) Cuantumul contributiilor individuale datorate de furnizorii prevazuti
la art. 33 alin. (1) se stabileste anual, pana la data de 1 iulie, prin decizie
a presedintelui ANRC.
(3) Plata contributiei se efectueaza in termen de 30 de zile de la
comunicarea deciziei prevazute la alin. (2).
Art. 35
Furnizorii de serviciu universal desemnati in conditiile sectiunii 1 a cap.
II sa furnizeze serviciile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a) vor primi suma
ce constituie costul net al furnizarii serviciilor respective in termen de 30
de zile de la data primirii de catre ANRC a unei solicitari in acest sens,
depuse dupa instalarea telecentrelor sau, respectiv, a telefoanelor publice cu
plata, in conditiile prevazute in decizia de desemnare.
Art. 36
(1) Furnizorii de serviciu universal desemnati in conditiile art. 9 alin.
(1) au dreptul de a solicita compensarea costului net al furnizarii serviciilor
din sfera serviciului universal, in cuantum egal cu subventia totala acordata,
calculata ca suma a subventiilor acordate utilizatorilor finali potrivit
prevederilor art. 15.
(2) Compensarea costului net prevazut la alin. (1) se va realiza in termen
de 30 de zile de la data primirii de catre ANRC a unei solicitari in acest
sens, insotita de o situatie centralizata, din care sa rezulte acordarea
subventiilor potrivit prevederilor art. 15.
(3) Furnizorii de serviciu universal au obligatia de a pune la dispozitie
ANRC, la solicitarea acesteia, documentele justificative privind acordarea
subventiilor incluse in situatia centralizata prevazuta la alin. (2).
CAP. 6
Dispozitii speciale si finale
Art. 37
Calitatea de furnizor de serviciu universal poate fi retrasa, prin decizie
a presedintelui ANRC, in cazul in care furnizorul de serviciu universal se face
vinovat de nerespectarea, in mod grav si repetat, a obligatiilor, conditiilor,
standardelor, regulilor, procedurilor si termenelor prevazute in sarcina
furnizorului de serviciu universal prin decizia de desemnare.
Art. 38
Calitatea de furnizor de serviciu universal inceteaza in urmatoarele
cazuri:
a) ca urmare a incetarii existentei furnizorului de serviciu universal;
b) ca urmare a declansarii impotriva furnizorului de serviciu universal a
procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului, in conditiile Legii nr.
64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) ca urmare a retragerii dreptului de a furniza retele sau servicii de
comunicatii electronice pe baza autorizatiei generale, a licentei de utilizare
a frecventelor radioelectrice sau a licentei de utilizare a resurselor de
numerotatie, in conditiile art. 59 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 79/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
591/2002;
d) la expirarea perioadei pentru care a fost desemnat;
e) ca urmare a retragerii acestei calitati de catre ANRC in conditiile
prevazute la art. 37.
Art. 39
(1) Furnizorii prevazuti la art. 33 alin. (1) sunt obligati sa transmita
declaratiile pe propria raspundere privind veniturile realizate din servicii de
interconectare si din servicii de roaming oferite pe piata de gros furnizorilor
de servicii de telefonie mobila din afara Romaniei pentru utilizatorii acestora
aflati pe teritoriul Romaniei in anul 2003, in termen de 15 zile de la intrarea
in vigoare a prezentei decizii.
(2) Deciziile presedintelui ANRC, prin care se stabilesc cuantumurile
contributiilor individuale pentru anul 2004, vor fi emise in termen de 60 de
zile de la intrarea in vigoare a prezentei decizii.
Art. 40
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta decizie.
Art. 41
Prezenta decizie va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, si va intra in vigoare la 3 zile de la publicare.
Presedintele Autoritatii Nationale de
Reglementare in Comunicatii,
Ion Smeeianu
ANEXA 1
CARACTERISTICI TEHNICO-ECONOMICE DE BAZA ALE TELECENTRELOR
Un telecentru este impartit in doua unitati de afaceri separate:
a) furnizarea accesului si a conectarii la un punct fix la o retea publica
de telefonie si furnizarea accesului la un punct fix la serviciile de telefonie
destinate publicului catre unitatea de afaceri prevazuta la lit. b);
b) gestionarea telecentrului.
Conectarea telecentrului, furnizarea serviciilor de acces la reteaua
publica de telefonie la un punct fix, precum si oferirea de servicii de
telefonie destinate publicului presupun instalarea, operarea si intretinerea
legaturii de acces pe intreaga perioada de desemnare ca furnizor de serviciu
universal.
Furnizorul de serviciu universal trebuie sa asigure cel putin doua linii de
acces la reteaua publica de telefonie, cu posibilitatea de suplimentare a
acestora cu cel putin 3 linii, care sa permita utilizatorilor finali sa poata
initia si primi apeluri telefonice locale, nationale si internationale,
comunicatii prin fax si comunicatii de date la o rata de transfer de minimum 33
kbps pe linie. Disponibilitatea minima a ratei de transfer va fi prevazuta in
caietul de sarcini al licitatiei, conform prevederilor art. 22 din decizie.
Gestionarea telecentrului presupune asigurarea, operarea si intretinerea
spatiului si a echipamentelor necesare furnizarii serviciilor prevazute la lit.
a), precum si furnizarea acestor servicii catre utilizatorii finali.
Furnizorul de serviciu universal trebuie sa asigure dotarea telecentrului
cu cel putin urmatoarele echipamente:
- 2 calculatoare care sa permita accesul la Internet;
- un aparat fax;
- 2 terminale telefonice.
De asemenea, furnizorul de serviciu universal trebuie sa asigure:
- posibilitatea utilizatorilor de a primi apeluri prin intermediul
inregistrarii de mesaje vocale, ca urmare a utilizarii de catre apelant a unor
indicative speciale, alocate in mod individual fiecarui utilizator;
- accesul permanent la serviciile de telefonie destinate publicului.
ANRC va stabili plafoane tarifare pentru serviciile de telefonie furnizate
in cadrul telecentrului. Tarifele celorlalte servicii furnizate in cadrul
telecentrului vor fi stabilite pe baze comerciale.
Finantarea costului net prin intermediul mecanismului de compensare
stabilit de ANRC creeaza premisele ca, in conditii de organizare eficienta a
activitatii, telecentrele sa realizeze profit.
ANEXA 2
CERERE-TIP PENTRU ACORDAREA SUBVENTIEI SI A FACILITATILOR APLICABILE IN CAZ
DE NEPLATA A FACTURII TELEFONICE
Catre
- Societatea Comerciala "............." - S.A./S.R.L.
- Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii
I. Subsemnatul ............................................, posesor al B.I./C.I.*1)
seria .............., nr. .................., eliberat/eliberata de
...................... la data de ............, C.N.P.
........................, cu domiciliul in localitatea
.........................., str. .................. nr. ....., bl. ...., sc.
...., ap. ...., judetul/sectorul ....................., telefon
................, va rog sa-mi acordati subventia pentru serviciul de acces la
reteaua publica de telefonie, la un punct fix, si facilitatile aplicabile in
caz de neplata a facturii telefonice, prevazute in Decizia presedintelui
Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii nr. 1.074/EN/2004.
II. In sustinerea cererii, mentionez urmatoarele:
A. Referitor la componenta familiei si la datele de identificare a
membrilor acesteia*2):
1. Numele si prenumele ....................................................
Cod numeric personal ......................................................
Act de identitate/act doveditor*3) ............. seria ........ nr. .......
2. Numele si prenumele ....................................................
Cod numeric personal ......................................................
Act de identitate/act doveditor ................ seria ........ nr. .......
3. Numele si prenumele ....................................................
Cod numeric personal ......................................................
Act de identitate/act doveditor ................ seria ........ nr. .......
4. Numele si prenumele ....................................................
Cod numeric personal ......................................................
Act de identitate/act doveditor ................ seria ........ nr. .......
5. Numele si prenumele ....................................................
Cod numeric personal ......................................................
Act de identitate/act doveditor ................ seria ........ nr. .......
6. Numele si prenumele ....................................................
Cod numeric personal ......................................................
Act de identitate/act doveditor ................ seria ........ nr. .......
B. Referitor la veniturile nete realizate de membrii familiei in luna
anterioara depunerii cererii:
1. Salarii si alte drepturi salariale .....................................
...........................................................................
2. Pensii .................................................................
...........................................................................
3. Alte drepturi de asigurari sociale .....................................
...........................................................................
4. Indemnizatii cu caracter permanent .....................................
...........................................................................
5. Alocatii ...............................................................
...........................................................................
6. Burse ..................................................................
...........................................................................
7. Ajutoare ...............................................................
...........................................................................
8. Alte surse de venit.....................................................
...........................................................................
Total venituri nete realizate de familie in luna anterioara depunerii
cererii .......................................................................
...........................................................................
Venit net mediu lunar pe membru de familie in luna anterioara depunerii
cererii .......................................................................
...........................................................................
C. Contractul (abonamentul) pentru care solicit acordarea subventiei si a
facilitatilor: ................................................................
...........................................................................
III. Declar ca nici unul dintre membrii familiei din care fac parte nu a
solicitat subventia si facilitatile aplicabile in caz de neplata a facturii
telefonice pentru alte servicii de acces la reteaua publica de telefonie a S.C.
"..............." - S.A./S.R.L. sau pentru servicii de acces la retelele
publice de telefonie ale altor furnizori de serviciu universal.
IV. Cunoscand prevederile art. 215 din Codul penal cu privire la
inselaciune, respectiv ca inducerea in eroare a unei persoane, prin prezentarea
ca adevarata a unei fapte mincinoase sau ca mincinoasa a unei fapte adevarate,
in scopul de a obtine pentru sine sau pentru altul un folos material injust si
daca s-a pricinuit o paguba, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 12
ani, precum si prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul in
declaratii, respectiv ca declararea necorespunzatoare a adevarului, facuta unui
organ sau unei institutii de stat, in vederea producerii unei consecinte
juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci cand, potrivit legii ori
imprejurarilor, declaratia facuta serveste pentru producerea acelei consecinte,
se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda, declar pe
propria raspundere ca toate datele si informatiile cuprinse in prezenta cerere
sunt corecte si complete.
Data Semnatura solicitantului
.................. ............................
------------
*1) Pentru cetatenii straini sau apatrizi dovada se va face cu documentele
de identitate prevazute de lege.
*2) In cazul familiilor cu mai mult de 6 membri se va completa o anexa.
*3) In cazul copiilor sub 14 ani sau care nu au act de identitate, se vor
specifica datele din certificatul de nastere.
ANEXA 3*)
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
CERERE
de desemnare ca furnizor de serviciu universal
A. Date necesare identificarii solicitantului si comunicarii eficiente cu
acesta:
______________________________________________________________________________
| Denumirea solicitantului:
|
| ___________________________________________________________________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|______________________________________________________________________________|
| Sediul solicitantului:
|
| Strada: Nr. Bl. Sc. Apt.
|
| _____________________________ _____ _____ _____ _____
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_| |_|_|_| |__|__| |_|_|_|
|
|______________________________________________________________________________|
| Localitatea: Cod postal:
|
| _______________________________________________ ___________________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|______________________________________________________________________________|
| Judet/Sector: Telefon: Fax:
|
| _____________________________ _________________ _____________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|
|
|______________________________________________________________________________|
| E-mail: Pagina de Internet:
|
| _________________________________ _________________________________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|______________________________________________________________________________|
| Solicitantul este inregistrat in registrul comertului: |
| Judetul/Municipiul: Numarul: Din:
|
| _______________________________ ___________ ___________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|
|
| |
| Cod fiscal: Cod unic de inregistrare:
|
| _______________________ ___________________________________________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|______________________________________________________________________________|
| Persoana de contact:
|
| Nume: Prenume:
|
| _________________________________ _________________________________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
| CNP: |
| _________________________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
| Strada: Nr. Bl. Sc. Apt.
|
| _____________________________ _____ _____ _____ _____
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_| |_|_|_| |__|__| |_|_|_|
|
| Localitatea: Cod postal: |
| _______________________________________________ ___________________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
| Judet/Sector: Telefon: Fax:
|
| _____________________________ _________________ _____________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|
|
| E-mail:
|
| _________________________________
|
| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
|______________________________________________________________________________|
B. Descrierea serviciilor din sfera serviciului universal pe care
solicitantul intentioneaza sa le furnizeze in calitate de furnizor de serviciu
universal:
_
|_| B.1. Furnizarea accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct
fix;
_
|_| B.2. Accesul la telefoanele publice cu plata.
C. Localitatea/localitatile pentru care se solicita desemnarea ca furnizor
de serviciu universal (in cazul in care spatiul nu este suficient se va
prezenta o anexa la cererea de desemnare):
D. La prezenta cerere de desemnare ca furnizor de serviciu universal sunt
anexate urmatoarele documente:
_
|_| certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului privind
inexistenta unei proceduri de dizolvare voluntara, judiciara sau ca urmare a
aplicarii procedurii reorganizarii judiciare sau a falimentului;
_
|_| certificate privind achitarea obligatiilor de plata catre bugetul de
stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de
sanatate, bugetele fondurilor speciale si a oricaror alte obligatii bugetare;
_
|_| copii ale situatiilor financiare anuale pentru ultimii 3 ani sau pentru
toata perioada scursa de la infiintare, in cazul in care aceasta este mai mica
de 3 ani, depuse la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice;
_
|_| propunerea tehnica impreuna cu descrierea detaliata a mijloacelor
tehnologice, materiale si umane pe baza carora solicitantul va asigura
furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru care solicita
desemnarea;
_
|_| propunerea financiara impreuna cu justificarea eventualelor pierderi
determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal pentru
care solicita desemnarea;
_
|_| alte documente solicitate prin documentatia licitatiei.
E. Subsemnatul, .........................................., reprezentant
legal al solicitantului, declar pe propria raspundere, cunoscand prevederile
art. 292 din Codul penal privind infractiunea de fals in declaratii, ca toate
datele si informatiile cuprinse in prezenta cerere si in documentele anexate
sunt corecte si complete.
Data completarii:
Stampila solicitantului:
Semnatura reprezentantului legal al solicitantului: