E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Decizia 5 1995 in legatura cu Ordonanţa 9 1995
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 modifica Hotărârea 973 1994
Decizia 5 1995 abrogă Decizia 4 1994
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 in legatura cu Legea 48 1994
Decizia 5 1995 abrogă Decizia 3 1994
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 in legatura cu Legea 16 1994
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 in legatura cu Legea 83 1993
Decizia 5 1995 abrogă Decizia 1 1993
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 in legatura cu Ordonanţa 16 1993
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 modifica Hotărârea 768 1992
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 in legatura cu Ordonanţa 11 1992
Decizia 5 1995 in legatura cu Ordonanţa 3 1992
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 in legatura cu Hotărârea 679 1991
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 in legatura cu articolul 2 din actul Legea 36 1991
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 in legatura cu articolul 36 din actul Legea 18 1991
Articolul 1 din actul Decizia 5 1995 in legatura cu Legea 31 1990
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 5 din 10 martie 1995

privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 9/1995

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 96 din 19 mai 1995


SmartCity3


    Comisia centrala pentru aplicarea unitara a prevederilor legale in domeniul impozitelor indirecte, constituita in baza ordinului ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 1290/1993, aproba solutiile, prevazute in anexa, referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 9/1995, adoptate potrivit procesului-verbal incheiat de comisie la data de 10 martie 1995.
    Prevederile deciziilor nr. 1/1993, nr. 3/1994 si nr. 4/1994 isi inceteaza aplicabilitatea.

                        Presedintele comisiei,
                        Eugeniu Corneliu Gorcea,
                        secretar de stat


    ANEXA 1

                            SOLUTII
referitoare la aplicarea prevederilor unor articole din Ordonanta Guvernului
nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata, modificata si
completata prin Ordonanta Guvernului nr. 9/1995*)
---------------------------
    *) Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 3 din 11 ianuarie 1995, iar Ordonanta Guvernului nr. 9/1995 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 20 din 31 ianuarie 1995.

    Art. 2
    1. Operatiunile efectuate de societatile comerciale si societatile agricole care executa prestatii pentru prelucrarea produselor vegetale apartinand persoanelor fizice, cu plata in natura, intra in sfera de aplicare a T.V.A. astfel:
    - produsele predate cultivatorilor scutiti de T.V.A. in temeiul art. 6 lit. A. e) din ordonanta, sub forma de zahar, ulei, tuica, vin, faina, malai etc. nu reprezinta transfer al dreptului de proprietate si nu se supun taxei pe valoarea adaugata;
    - produsele retinute de societatile comerciale prelucratoare pentru prestatiile executate se supun T.V.A. la livrarea acestora ca atare sau sub forma prelucrata, in conditiile prevazute de art. 10, 11 si 12 din ordonanta.
    Produsele retinute potrivit prevederilor de mai sus, care au fost utilizate in scop personal sau care au fost puse la dispozitia altor persoane fizice sau juridice in mod gratuit, se supun prevederilor art. 2 pct. 2.2. din ordonanta.
    2. Incadrarea in plafoanele in limita carora pot fi predate bunuri si prestate servicii cu titlu gratuit se determina pe baza datelor raportate prin bilantul anual. Depasirea plafonului susmentionat reprezinta operatiune impozabila. Taxa pe valoarea adaugata aferenta depasirii de mai sus se include in decontul intocmit pentru luna in care agentii economici au termen de depunere a bilantului anual.
    Art. 3
    1. Corpul gardienilor publici nu intra in sfera de aplicare a T.V.A., fiind organizat ca institutie publica a carei activitate nu are ca scop obtinerea de profit, ci aceea de paza si aparare a bunurilor, a ordinii si linistii publice, a vietii si integritatii persoanelor.
    2. Valorificarea de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat a bunurilor confiscate potrivit legii nu intra in sfera de aplicare a T.V.A. Vanzarea prin comisionari a bunurilor proprietate de stat se supune T.V.A. numai pentru partea reprezentand comisionul agentului economic prin care se valorifica bunurile.
    Art. 6
    lit. A. a)
    Statiunile balneare care presteaza cumulat servicii de cazare, masa si tratament a caror contravaloare este decontata pe baza de bilete de tratament sunt scutite de T.V.A.
    Serviciile de cazare si/sau masa decontate separat (nu pe baza de bilete de tratament) sunt supuse T.V.A., potrivit legii.
    Art. 6
    lit. A. e)
    Sunt scutite de T.V.A.:
    - livrarile de bunuri efectuate de gospodariile agricole individuale, carora li s-a reconstituit sau li s-a constituit dreptul de proprietate asupra terenurilor agricole si care le folosesc si le exploateaza in mod individual;
    - livrarile de bunuri efectuate de asociatiile constituite conform art. 2 din Legea nr. 36/1991.
    Art. 6
    lit. A. h)
    Institutiile de asigurari si reasigurari sunt scutite de T.V.A. pentru sumele incasate de la asigurati.
    Despagubirile acordate asiguratilor includ si T.V.A. cuprinse in devizele intocmite de unitatile prestatoare care sunt inregistrate ca platitoare de T.V.A.
    Art. 6
    lit. A. i) 1
    Sunt scutite de T.V.A. lucrarile de constructii, amenajari, reparatii si intretinere, executate pentru cimitire, ca: zidire cavouri, sapat gropi, chituit capace cripta, inhumarea si deshumarea decedatilor.
    Sunt, de asemenea, scutite obiectele de uz funerar ca: sicrie si garnituri sicrie, cruci, respete, coroane si jerbe din flori naturale si artificiale, lumanari, exclusiv cele decorative si cele pentru nunti si botezuri.
    Scutirile de mai sus se aplica pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii executate de unitati special autorizate.
    Art. 6
    lit. A. i) 5
    Sunt scutite de T.V.A.:
    1. operatiunile care intra in sfera impozitului pe spectacole, reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 679/1991 si prin Normele metodologice nr. 6174/1991 de aplicare a acesteia, elaborate de Ministerul Finantelor, sumele incasate din vanzarea biletelor si abonamentelor pentru care se datoreaza impozitul pe spectacole de catre unitatea de exploatare, precum si sumele repartizate din incasari proprietarilor si difuzorilor de filme, in activitatea de exploatare si difuzare de filme cinematografice pentru public;
    2. operatiunile care intra in sfera de aplicare a impozitului pe activitatea de taximetrie reglementate prin art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1992, aprobata si modificata prin Legea nr. 114/1992, care se refera la persoanele fizice autorizate potrivit Decretului-lege nr. 54/1990, precum si la colaboratorii cu autoturisme proprii ai societatilor comerciale care desfasoara activitate de taximetrie;
    3. operatiunile supuse taxelor pentru acordarea licentelor in vederea practicarii jocurilor de noroc, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 16/1993, care sunt reglementate prin Hotararea Guvernului nr. 486/1992 ce defineste tipurile, formele si sistemele de jocuri de noroc.
    Art. 6
    lit. A. i) 6
    a) Vanzarea de carti, inclusiv dictionare si enciclopedii, ziare si reviste, este scutita de T.V.A. independent de modul de realizare: directa, prin intermediari, pe baza de abonament. Nu sunt scutite de T.V.A. incasarile pentru reclama si publicitate, precum si tipariturile realizate exclusiv in scopuri comerciale, de reclama si publicitate, cum sunt: carti de telefon, Mersul trenurilor, Pagini nationale si altele asemenea.
    b) Activitatile posturilor de radio si televiziune, altele decat de reclama si publicitate, sunt scutite de T.V.A., atat la unitatile care realizeaza programele cat si la cele care le difuzeaza.
    Lucrarile efectuate la domiciliul clientilor pentru receptia programelor audiovizuale sunt supuse taxei pe valoarea adaugata.
    c) Sumele obtinute din vanzarea formularelor comune prevazute in Hotararea Guvernului nr. 768/1992 nu sunt supuse taxei pe valoarea adaugata, atat la unitatile care le tiparesc cat si la cele de distribuire.
     Art. 6
     i) 11
     Produsele scutite de T.V.A. cuprinse la pozitia 6 "Proteze si produse ortopedice" din lista-anexa la ordonanta sunt:
   a) proteze articulare, articole si aparate de ortopedie, inclusiv centurile si bandajele medico-chirurgicale si cirjele;
    b) articole si aparate pentru fracturi;
    c) proteze oculare;
    d) stimulatoare cardiace;
    e) aparatele pentru facilitarea auzului la surzi;
    f) alte aparate care se poarta, se duc in mina sau se implanteaza in organism pentru compensarea unor deficiente sau infirmitati.
    Articolele si aparatele pentru proteze dentare livrate de agentii economici inregistrati ca platitori de T.V.A. sunt supuse cotei de 9% .
    Art. 7
    Agentii economici care au solicitat scoaterea din evidenta ca platitori de taxa pe valoarea adaugata in baza Ordonantei Guvernului nr. 9/1995, inclusiv cei care initial au fost inregistrati prin optiune, vor fi luati in evidenta numai dupa depasirea plafonului de 50 milioane lei anual.
    Art. 12
    1. Operatiunile legate, import-export, realizate de catre agentii economici cu activitate de comert exterior, privind: importul de produse energetice si materii prime de baza legat de exportul de produse liberalizate la export, precum si importul de materiale, componente, subansambluri, echipamente si utilaje pentru productie legat de exportul de produse finite rezultate, sunt supuse T.V.A. astfel:
    a) la intrarea bunurilor in tara importatorul este obligat sa intocmeasca declaratia vamala de import, sa plateasca T.V.A. aferenta si, corespunzator, sa-si exercite dreptul de deducere in conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare;
    b) bunurile din import predate producatorilor in vederea realizarii produselor ce urmeaza a fi exportate, a caror contravaloare reprezinta plata importului, se factureaza la preturi negociate plus T.V.A.;
    c) produsele realizate de unitatile producatoare, livrate unitatilor cu activitate de comert exterior pentru plata bunurilor din import primite de la acestia, se factureaza la preturile negociate plus T.V.A.
    Exigibilitatea T.V.A. aferenta operatiunilor prevazute la lit. b) si c) de mai sus ia nastere, atat la furnizor cat si la beneficiar, la data livrarii produselor la export.
    Operatiunile de import legat de export vor fi justificate cu urmatoarele documente:
    - licenta de operatiune eliberata de Ministerul Comertului;
    - contractele incheiate de agentul economic cu activitate de comert exterior cu partenerul extern si cu producatorii interni, din care sa rezulte ca operatiunile nu se fac cu plata, ci prin compensatii valorice;
    - documentele prevazute la cap. IX pct. 9.6. din Normele pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 973/1994.
    2. Exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata, aferenta avansurilor incasate de agentii economici care au castigat licitatii pentru efectuarea obiectivelor finantate din credite acordate de organismele financiare internationale (B.I.R.D., B.E.R.D. etc.) statului roman sau garantate de acesta, ia nastere la data stabilirii debitului clientului pe baza de factura.
    Art. 13
    1. Pentru determinarea bazei de impozitare, aferenta livrarilor platite in devize catre beneficiari din tara, furnizorul este obligat sa emita concomitent, atat factura in devize cat si factura in lei, utilizand cursul de referinta stabilit de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ziua in care a avut loc livrarea.
    2. Agentii economici care au castigat licitatii pentru realizarea unor obiective de investitii finantate din credite acordate de organisme financiare internationale statului roman sau garantate de acesta determina baza de impozitare in conditiile stabilite prin contractele incheiate.
    3. Agentii economici care presteaza servicii de intermediere in turism vor determina baza de impozitare la prestarea efectiva a serviciilor, ca diferenta intre pretul platit de client si suma facturata de prestatorii care au executat material serviciile utilizate de client.
    4. Pentru animale si pasari vii destinate taierii, pentru grau si lapte de vaca, pentru care se acorda prime de la bugetul de stat, taxa pe valoarea adaugata se calculeaza la pretul de achizitie din care se scade prima de la bugetul de stat.
    Exemplu:
    - pretul de achizitie                            2.100 lei/kg
    - prima de la buget                                650 lei/kg
    - baza de impozitare T.V.A.                      1.450 lei/kg.
    Art. 14
    Sumele incasate de la bugetul de stat de catre agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de T.V.A. si care sunt destinate finantarii investitiilor, acoperirii diferentelor de pret si de tarif, finantarii stocurilor de produse cu destinatie speciala, nu se cuprind in baza de impozitare.
    Taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate, destinate realizarii obiectivelor de investitii finantate in conditiile de mai sus, se deduce in conformitate cu prevederile art. 18-21 din ordonanta.
    Cu sumele deduse, potrivit legii, este obligatorie reintregirea disponibilitatilor pentru investitii. In cursul anului financiar sumele respective pot fi utilizate numai pentru plati aferente aceluiasi obiectiv de investitii pentru care s-au primit alocatiile de la bugetul de stat.
    La incheierea exercitiului financiar, sumele deduse si neutilizate potrivit alineatului precedent se vireaza la bugetul de stat in conturile si la termenele stabilite prin instructiuni emise de Ministerul Finantelor.
    Art. 15
    1. Ambalajele care circula prin facturare se supun T.V.A. la livrare, urmand ca la restituire sa se efectueze regularizarea prevazuta la art. 15 din ordonanta, potrivit instructiunilor de completare a decontului T.V.A.
    Ambalajele de circulatie (navete, sticle, borcane etc.) la schimb intre furnizorii de marfa si clienti nu se factureaza si nu se supun T.V.A.
    In conditiile in care clientii nu detin cantitatile de ambalaje necesare efectuarii schimbului prevazut mai sus, pot primi de la furnizorii de marfa ambalajele necesare in schimbul unei garantii depuse acestora fara facturare si fara T.V.A.
    Periodic se vor factura si se vor supune T.V.A. cantitatile de ambalaje date in garantie si scoase din uz la clienti ca urmare a distrugerii, uzurii, lipsurilor etc.
    Regimul circulatiei ambalajelor pe baza de schimb se aplica in mod obligatoriu in relatiile cu agentii economici neplatitori de T.V.A.
    2. Sumele necuprinse in baza de impozitare la furnizori sau prestatori de servicii potrivit art. 14 si 15 din ordonanta atrag corespunzator pierderea dreptului de deducere la beneficiari. In acest scop beneficiarilor le revin urmatoarele obligatii:
    a) sa inregistreze in jurnalul pentru cumparari valoarea facturilor si taxa pe valoarea adaugata, corectate cu reducerile acordate de furnizori si, respectiv, cu influentele rezultate din refuzurile facute;
    b) sa solicite si sa urmareasca primirea de la furnizori a facturilor corectate, potrivit art. 28 din ordonanta.
    Art. 17
    1. Cotele de T.V.A. care se aplica pentru actiunile de vanatoare organizate cu vanatori straini sunt urmatoarele:
    - cota de 18% pentru serviciile prestate in Romania referitoare la efectuarea formalitatilor legale pentru obtinerea vizelor de trecere a frontierei cu arme si munitii, organizarea vanatorii, transportul in fondurile de vanatoare, asigurarea de ghizi-interpreti, servicii de cazare, masa si altele de aceasta natura;
    - cota zero pentru trofeele cinegetice pentru care se intocmesc facturi externe si a caror contravaloare se incaseaza in valuta.
    2. Cota de 9% se aplica la:
    a) carne de animale si pasari domestice, inclusiv organe si maruntaie, vandute in stare proaspata, ca produse si conserve.
    Organele si maruntaiele cuprind:
    1) limba (inclusiv slungul);
    2. creierul;
    3) inima;
    4) plaminii;
    5) ficatul;
    6) splina;
    7) rinichii;
    8) maduvioarele;
    9) ugerul;
    10) pancreasul;
    11) timusul;
    12) burta de bovine si ovine;
    13) stomacul de porc;
    14) mate de bovine, porcine, ovine;
    15) osinza, bazari de porc, prapur (epiplon).
    Portiunile comestibile rezultate din prelucrarea carcasei se includ in notiunea de carne, respectiv: cap, picioare, urechi, buze, grasimi (inclusiv slanina), oase, sorici, cozi de porc.
    Produsele din carne supuse cotei de 9% sunt: salamuri, cirnati, afumaturi, sunca, toba, pastrama, slanina prelucrata, aspicuri si racituri, alte preparate din carne.
    Preparatele culinare, semipreparatele de tip "Gospodina" preparatele si conservele din carne cu legume, paste fainoase, orez sau altele asemenea sunt supuse cotei de 18%;
    b) peste si produse din peste, inclusiv semiconserve si conserve, exclusiv icre.
    Produsele din peste supuse cotei de 9% sunt: peste sarat, peste afumat, semiconserve si conserve de peste in suc propriu, in ulei sau in sos tomat, pasta de peste.
    Preparatele culinare si semipreparatele tip "Gospodina" sunt supuse cotei de 18%;
    c) lapte, lapte praf si produse lactate.
    Produsele lactate supuse cotei de 9% sunt: unt, branzeturi (proaspete, maturate, fermentate, framintate, topite, simple si cu adaosuri), smantana, iaurt cu si fara adaosuri, lapte batut, lapte acidofil cu si fara adaosuri, sana, frisca, produse lactate proaspete din lapte smantanit cu si fara adaosuri, produse lactate proaspete din branza si smantana, produse lactate concentrate cu si fara zahar.
    Inghetata este supusa cotei de 18%;
    d) uleiuri si grasimi comestibile, cum sunt: uleiuri comestibile vegetale, margarina, untura, ulei de peste.
    Produsele prevazute la lit. a)-d) de mai sus, vandute prin unitatile de alimentatie publica sau care practica adaos comercial de alimentatie publica, sunt supuse cotei de 18%;
    e) medicamente de uz uman si veterinar, substante farmaceutice, plante medicinale, aparatura de tehnica medicala si alte bunuri destinate exclusiv utilizarii in scopuri medicale, chirurgicale, dentare sau veterinare.
    Sunt supuse cotei de 9%:
    1) medicamentele si produsele biologice de uz uman prevazute in nomenclatorul Ministerului Sanatatii;
    2) medicamentele de uz veterinar prevazute in nomenclatorul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei;
    3) substantele farmaceutice livrate sub forma de pulberi, granule, solutii sau alte forme de aceasta natura si care urmeaza sa fie transformate in medicamente de catre unitatile producatoare;
    4) plantele medicinale prevazute in nomenclatorul Ministerului Sanatatii si Ministerului Agriculturii si Alimentatiei;
    5) aparatura de tehnica medicala;
    6) alte bunuri destinate exclusiv utilizarii in scopuri medicale, chirurgicale, dentare sau veterinare, cum sunt:
    - articole si aparate pentru proteze dentare;
    - ceruri dentare sau compozitii pentru amprente dentare; alte compozitii pentru utilizare in stomatologie pe baza de ipsos;
    - aliaje pe baza de aur si argint folosite exclusiv in stomatologie;
    - placi si filme fotografice pentru folosinta medicala, dentara sau veterinara;
    - vata, tifon, bandaje si articole similare (pansamente, plasture, cataplasme etc.) impregnate sau acoperite cu substante farmaceutice sau conditionate pentru vanzarea in scopuri medicale, chirurgicale, dentare sau veterinare;
    - manusi pentru chirurgie;
    - sticlarie de laborator, sanitara sau farmaceutica, chiar gradata sau calibrata;
    - sterilizatoare medico-chirurgicale;
    - ambulante;
    - vehicule autoradiologice, chirurgicale, care dentare;
    - lentile corectoare pentru ochelari;
    - rame si monturi de ochelari;
    - ochelari de corectie;
    - termometre medicale si veterinare.
    Sunt supuse cotei de 9% numai acele produse care au fost omologate in scopurile prevazute la alineatul precedent si care sunt destinate folosirii exclusiv in scopurile respective. Produsele care se livreaza atat in scopuri medicale, dentare sau veterinare, cat si in alte scopuri, de exemplu: reactivi, mobilier, mijloace de transport, aparate electrice si alte bunuri de uz gospodaresc, sunt supuse cotei de 18% .
    3. Cota zero de T.V.A. pentru bunurile si serviciile destinate realizarii unor obiective pe teritoriul Romaniei, prevazute de art. 17 lit. C.f), se aplica daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    3.1. obiectivele ce urmeaza a fi realizate sa fie:
    a) nominalizate in hotarari ale Guvernului;
    b) prevazute in acorduri, protocoale, intelegeri incheiate cu guverne straine sau organizatii internationale;
    c) destinate unor scopuri cu caracter umanitar, social-filantropic, de aparare a sanatatii, cultural, artistic, educativ, stiintific, religios, sportiv.
    3.2. finantarea sa fie asigurata din:
    a) fondul de contrapartida constituit din contravaloarea in lei a ajutoarelor primite de Romania sub forma de bunuri si servicii;
    b) ajutoare sau imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine si organisme internationale, altele decat cele cuprinse la lit. a) de mai sus;
    c) fonduri ale organizatiilor nonprofit si de caritate, inclusiv ale cultelor religioase din strainatate si din tara, constituite si din donatii ale persoanelor fizice si juridice.
    3.3. Cota zero se realizeaza astfel:
    a) prin exercitarea dreptului de deducere de catre beneficiarii obiectivelor de mai sus, daca acestia sunt platitori de T.V.A.
    b) prin restituirea, de catre organul fiscal, a T.V.A. aferenta aprovizionarilor destinate realizarii obiectivelor ai caror beneficiari nu sunt platitori de T.V.A.
    c) prin facturarea, de catre furnizorii si prestatorii care participa la realizarea obiectivului, a bunurilor livrate si a serviciilor prestate fara T.V.A., cu exercitarea dreptului de deducere a T.V.A. aferenta intrarilor destinate realizarii obiectivului, pe baza unui certificat eliberat de Directia generala a impozitelor indirecte din Ministerul Finantelor.
    Certificatul va fi eliberat la solicitarea beneficiarului, pe baza contractului incheiat cu furnizorul bunurilor sau prestatorul serviciului si a documentelor din care sa rezulte modalitatea de finantare.
    4. Restituirea T.V.A. aferenta obiectivelor ai caror beneficiari sunt neplatitori de T.V.A. (lit. b) de mai sus) se efectueaza prin Directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat a municipiului Bucuresti, conform Ordinului ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 54 din 17 ianuarie 1994, pe baza aprobarii date de Directia generala a impozitelor indirecte din Ministerul Finantelor, a documentatiei avizate de directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti.
    Documentatia necesara restituirii va cuprinde:
    - cererile de restituire a T.V.A. (model cuprins in anexa la prezentele solutii), avizate de organul fiscal teritorial;
    - facturi sau alte documente legale din care sa rezulte cuantumul T.V.A.;
    - dovada platii bunurilor sau a serviciilor achizitionate pentru care se solicita restituirea T.V.A.;
    - documente din care sa rezulte modalitatea de finantare.
    Cererile de restituire se vor depune la organul fiscal spre avizare trimestrial, cel mai tarziu pana la finele lunii urmatoare incheierii unui trimestru, si vor fi justificate numai cu documente aferente cumpararilor efectuate in trimestrul pentru care se solicita rambursarea de T.V.A. Nedepunerea in termen si necuprinderea tuturor documentelor justificative vor atrage pierderea dreptului de restituire.
    Art. 19
    1. Dreptul de deducere a T.V.A. inscrisa in documentele pentru cumparari se determina in functie de data facturii, a chitantei fiscale sau a altui document legal, daca acestea s-au primit pana la data intocmirii decontului T.V.A.
    Documentele primite dupa data intocmirii decontului aferent lunii in care bunurile au fost receptionate se includ in deconturile intocmite pentru lunile urmatoare.
    2. In jurnalul pentru cumparari se inscriu toate documentele aferente intrarilor de bunuri si servicii pentru nevoile firmei indiferent de destinatia lor, pentru realizarea de operatiuni impozabile sau operatiuni scutite, dreptul de deducere a T.V.A. aferenta intrarilor urmand a fi stabilit pe baza pro ratei.
    3. Prestatorii de servicii de transport de marfa, de calatori sau accesorii transportului au dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta intrarilor de bunuri si servicii, independent de faptul ca acestea au fost destinate transportului pe parcurs extern sau intern, cu respectarea celorlalte conditii prevazute la cap. VI din ordonanta.
    4. Pentru bunurile acordate de catre furnizori clientilor, in vederea stimularii vanzarilor in conditiile prevazute in contractele incheiate, conform prevederilor art. 14 lit. a) din ordonanta, modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 9/1995, agentii economici vor exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta intrarilor.
    Art. 21
    lit. b)
    1. Societatile comerciale care au ca obiect de activitate, atat contractarea si achizitionarea de animale si pasari vii cat si industrializarea si comercializarea produselor rezultate, beneficiaza de dreptul de rambursare in conditiile prevazute de Normele pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 973/1994, pentru societatile agricole.
    2. Sumele nerambursate total sau partial la termenele legale ca urmare a neindeplinirii conditiilor prevazute in norme se raporteaza in decontul T.V.A. intocmit in luna in care s-a primit avizul negativ al organului fiscal. Conditia prevazuta la prima liniuta a pct. 10.12 din norme se aplica pentru facturile neachitate la data efectuarii verificarii cererii de rambursare.
    3. Suma stabilita la pct. 2.5. din cererea de rambursare reprezinta plafonul maxim admisibil. Suma de rambursat cuvenita pentru export nu poate depasi suma prevazuta in cererea de rambursare la pct. 2.2. Diferenta dintre sume va fi tratata in felul urmator:
    - in cazul in care suma de la pct. 2.5. este mai mica decat suma de la pct. 2.2., diferenta reprezinta T.V.A. aferenta unor aprovizionari destinate unui export ulterior si se va prelua in soldul lunii urmatoare;
    - in cazul in care suma inscrisa la pct. 2.5 este mai mare decat cea inscrisa la pct. 2.2., diferenta reprezinta suma necuvenita si nu va fi preluata in soldul lunii urmatoare.
    4. Agentii economici care realizeaza exclusiv livrari la export de produse cu ciclu lung de fabricatie vor completa, in luna in care s-a realizat exportul, cap. II din cererea de rambursare.
    Art. 25
    lit. B
    1. Documentele ce se intocmesc de catre agentii economici pentru exportul de bunuri sunt:
    a) exportul pe baza de comision:
    - unitatile producatoare emit facturi interne (potrivit Hotararii Guvernului nr. 768/1992) inscriind "cota zero de T.V.A." si mentiunea "export in comision";
    - unitatile exportatoare in comision inscriu pe o copie xerox a facturii externe si a declaratiei vamale de export denumirea unitatii producatoare. Inscrierea se va face sub semnatura persoanelor autorizate si cu aplicarea stampilei care angajeaza societatea comerciala exportatoare. Documentele astfel completate se transmit unitatilor producatoare;
    - pentru comisionul cuvenit, unitatea exportatoare emite facturi catre unitatea producatoare aplicand cota zero de T.V.A.
    b) exportul realizat de unitatile exportatoare care actioneaza in nume propriu:
    - unitatile producatoare emit facturi aplicand cota de T.V.A. corespunzatoare livrarilor la intern.
    In cazul in care, potrivit contractului incheiat intre producator si exportator, livrarea produselor catre beneficiarul extern se face direct de unitatea producatoare, aceasta emite factura interna catre unitatea exportatoare aplicand cota zero de T.V.A. si mentioneaza ca marfa s-a expediat direct beneficiarului extern. La factura se anexeaza copia declaratiei vamale de export vizata de organele vamale si copia documentului de transport international;
    - unitatile exportatoare emit facturi externe si intocmesc facturi interne;
    c) export realizat direct de unitatea producatoare:
    - unitatile producatoare emit facturi interne, aplicand cota zero de T.V.A. si facturi externe corespunzatoare.
    d) pentru produsele contractate cu parteneri externi care dispun livrarea catre un agent economic din tara in vederea prelucrarii lor pentru produse de export pentru acelasi partener:
    - contractul sau dispozitia scrisa a partenerului extern din care sa rezulte produsele, cantitatile si agentul economic din tara la care se face livrarea;
    - factura externa;
    - dovada incasarii contravalorii marfii in valuta.
    Valoarea facturilor interne aferente bunurilor si serviciilor exportate direct sau prin intermediari se determina pe baza preturilor externe transformate in lei la cursul de referinta stabilit de B.N.R., valabil pentru ziua in care se emite factura externa.
    2. Cota zero de T.V.A. se aplica numai livrarilor de bunuri la export justificate prin:
    - factura externa;
    - declaratia vamala de export vizata de organele vamale;
    - documentul de transport international.
    Toate documentele de mai sus sunt obligatorii pentru fiecare livrare de bunuri de transport.
    3. Documentele ce se intocmesc de catre agentii economici pentru exportul de servicii de natura celor prevazute de cap. IX din normele aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 973/1994, precum si de natura altor servicii comandate de beneficiari cu sediul in strainatate, sunt:
    a) factura externa;
    b) dovada incasarii contravalorii facturii prestatiei efectuate sau, dupa caz, dovada introducerii in banca a documentelor de incasare in valuta.
    Pentru serviciile prestate fara contract sau comanda de la firma externa se aplica cota zero pe baza documentelor legale in care se consemneaza prestarea serviciului si a documentelor de mai sus.
    4. Bunurile predate ca aport la capitalul social al altei societati comerciale nu se factureaza si nu se includ in decontul T.V.A.
    Solutii privind T.V.A. aferenta unor operatiuni specifice agriculturii
    1. Operatiunile efectuate de societatile agricole constituite in baza Legii nr. 31/1990 si Legii nr. 36/1991 pentru exploatarea terenurilor agricole apartinand persoanelor fizice carora li s-a reconstituit sau li s-a constituit dreptul de proprietate se supun T.V.A. astfel:
    a) produsele agricole predate persoanelor fizice mentionate mai sus nu reprezinta transfer al dreptului de proprietate si nu se supun T.V.A.;
    b) produsele retinute de societatile agricole pentru lucrarile agricole pe care le-au efectuat se supun T.V.A. la vanzarea lor, ca atare sau sub forma prelucrata, catre alte persoane fizice sau juridice. In mod corespunzator se va proceda in situatiile prevazute de art. 2 pct. 2.2. din ordonanta;
    c) produsele apartinand persoanelor fizice mentionate la pct. 1 de mai sus, care sunt valorificate la terti prin intermediul societatilor agricole mentionate la lit. b), nu se supun T.V.A., nu se reflecta in jurnalele si deconturile privind T.V.A. la societatile agricole respective.
    2. Lucrarile agricole executate de societatile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura ("Agromec"-uri si alte societati) se supun T.V.A. in mod diferentiat in functie de beneficiar si de forma de plata, astfel:
    2.1. lucrarile agricole executate cu plata in bani in favoare producatorilor agricoli, indiferent de forma de organizare, sunt supuse T.V.A. in conditiile prevazute de ordonanta.
    2.2. lucrarile agricole executate cu plata in natura in favoarea societatilor agricole cu personalitate juridica sunt impozabile si se reflecta in documente, atat la prestator cat si la beneficiar, ca operatiuni distincte, astfel:
    a) societatea comerciala prestatoare factureaza valoarea lucrarilor executate societatilor agricole la data preluarii produselor, aplicand tarifele negociate plus T.V.A. Exigibilitatea taxei colectate si deductibile, aferenta lucrarilor agricole executate, ia nastere, atat la prestator cat si la beneficiar, la data preluarii, respectiv predarii produselor prevazute in contractele incheiate intre parti. Nu se admite facturarea esalonata a lucrarilor in functie de data executarii acestora;
    b) societatea agricola factureaza produsele predate societatilor comerciale prestatoare pentru lucrarile executate, la preturile negociate plus T.V.A. Exigibilitatea T.V.A. colectata ia nastere la data intocmirii documentelor de predare-receptie a produselor agricole sau, dupa caz, la data eliberarii buletinului de analiza prin care se stabilesc parametrii de calitate in functie de care se stabileste pretul;
    2.3. lucrarile executate cu plata in natura in favoarea producatorilor agricoli individuali sau asociatiilor constituite in baza art. 2 din Legea nr. 36/1991 sunt considerate cheltuieli efectuate in contul produselor agricole ce urmeaza a fi retinute dupa recoltare si nu se supun T.V.A. Produsele retinute de societatile comerciale prestatoare in contul lucrarilor agricole executate sunt supuse T.V.A. la data livrarii catre Regia Autonoma "Romcereal" sau vanzarii la alte persoane fizice sau juridice, ca atare sau prelucrate in alte produse.
     Produsele utilizate in scopurile prevazute la art. 2 pct. 2.2. din ordonanta sunt supuse T.V.A., iar obligatia platii acesteia se determina potrivit prevederilor art. 11 lit. c) din ordonanta.
    3. Avansurile acordate producatorilor agricoli individuali si asociatiilor agricole constituite in baza art. 2 din Legea nr. 36/1991 de catre agentii economici special mandatati de stat, conform art. 11 din Legea nr. 83/1993, intra in sfera de aplicare a T.V.A. astfel:
    3.1. avansurile acordate direct producatorilor agricoli prevazuti la pct. 3, in bani sau in materii prime si materiale, finantate din creditele angajate prin agentii economici special autorizati nu se supun T.V.A., intrucat acestea reprezinta, pentru agentii economici care le-au acordat, cheltuieli in contul produselor agricole pe care urmeaza a le primi la recoltare.
    Avansurile acordate in conditiile legii se reflecta in contabilitate cu ajutorul contului 409 "Furnizori - debitori";
    3.2. avansurile acordate producatorilor agricoli prevazuti la pct. 3 de catre agentii economici special mandatati de stat prin intermediul societatilor comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura nu sunt supuse T.V.A.
    Agentii economici special mandatati de stat reflecta in contabilitate avansurile acordate in conditiile de mai sus, sub forma de bani, de materii prime si materiale, in contul 409 "Furnizori - debitori";
    3.3. societatile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura evidentiaza materiile prime si materialele primite in contul avansurilor acordate producatorilor agricoli de catre Regia Autonoma "Romcereal" sau alt agent economic mandatat de stat in contul 8033 "Valori materiale primite in pastrare sau custodie".
    Pe baza proceselor-verbale de receptie a lucrarilor agricole executate se efectueaza scaderea din gestiune a materiilor prime si a materialelor consumate prin creditarea contului mentionat mai sus.
    Societatile comerciale prestatoare de servicii pentru agricultura datoreaza T.V.A. pentru lucrarile agricole consemnate in procesele-verbale de receptie, semnate de producatorul agricol si reprezentantul agentului economic care achita in bani lucrarile executate.
    Pe baza procesului-verbal de receptie, prestatorul este obligat sa emita factura catre agentul economic special mandatat de stat, care achita contravaloarea lucrarilor executate si T.V.A. aferenta. Aceasta factura nu se transmite si nu se inregistreaza in evidentele producatorilor agricoli.
    4. Avansurile acordate in bani, in materii prime si materiale, direct producatorilor agricoli - persoane juridice -, de catre agentii economici special mandatati de stat, in baza actelor normative mentionate la pct. 3 de mai sus, nu se supun T.V.A. si se inregistreaza in contul 409 "Furnizori - debitori", si, respectiv, in contul 419 "Clienti - creditori", la unitatea primitoare.
    Dreptul de deducere a T.V.A. aferenta materiilor prime si materialelor achizitionate de catre agentii economici special mandatati de stat si folosite conform prevederilor actelor normative indicate la pct. 3 se exercita de cumparator in conditiile prevazute in prezentele solutii referitoare la aplicarea art. 19 din ordonanta.
    Dupa recoltare, producatorii agricoli - persoane juridice - factureaza produsele predate catre Regia Autonoma "Romcereal" sau alt agent economic special mandatat de stat, la preturile negociate plus 18% T.V.A., si regularizeaza diferenta dintre valoarea totala a facturii, inclusiv T.V.A., si avansul primit reflectat in contul 419 "Clienti - creditori".
    5. Operatiunile rezultate din aplicarea Legii arendarii nr. 16/1994 intra in sfera de aplicare a T.V.A. astfel:
    5.1. arendasul, persoana fizica, avand calitatea de agricultor, este scutit de T.V.A. in baza art. 6 lit. A. e) din ordonanta.
    5.2. arendasul, persona juridica, este platitor de T.V.A. daca din activitatea economica, inclusiv din exploatarea bunurilor agricole arendate, realizeaza venituri totale de peste 50 milioane lei;
    5.3. arenda platita in natura nu se supune T.V.A. potrivit art. 6 lit. A. i) 7 din ordonanta, atat la arendas cat si la proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal de bunuri agricole;
    5.4. arenda primita in bani este scutita de T.V.A. potrivit art. 6 lit. A. i) 7 din ordonanta.
    6. Drepturile cuvenite persoanelor fizice carora le-a fost stabilita calitatea de actionar in baza prevederilor art. 36 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, constand in produse agricole reprezentand echivalentul valoric a cel putin 600 kg grau STAS la hectar, conform Legii nr. 48/1994, nu sunt supuse T.V.A.
    Cand plata drepturilor se face in natura, cu alte produse decat cele prevazute de lege, operatiunea se supune T.V.A. la furnizor, iar baza de impozitare se determina potrivit art. 13 lit. d) din ordonanta.
    7. Livrarile de ingrasaminte chimice efectuate in baza Legii nr. 83/1993 privind sprijinul acordat de stat producatorilor agricoli sunt supuse T.V.A. Unitatile care distribuie ingrasamintele chimice producatorilor agricoli includ T.V.A. facturata de furnizori in pretul de achizitie a ingrasamintelor care se acopera prin alocatii bugetare. Acestor unitati nu li se aplica prevederile art. 2 pct. 2.2. din ordonanta pentru ingrasamintele predate cu titlu gratuit producatorilor agricoli, iar operatiunile respective nu se cuprind in decont.
    Alte precizari
    1. Plafonul de scutire de 10 milioane lei prevazut in normele aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 973/1994, precum si in declaratiile IMP 1 pentru acordarea codului fiscal se inlocuieste cu 50 milioane lei.
    2. Agentii economici care devin platitori de T.V.A. vor corecta preturile materiilor, materialelor, produselor si marfurilor existente in stoc la inceputul lunii in care au fost luati in evidenta ca platitori de T.V.A. Corectarea se face numai prin calcule directe, pe baza de liste de inventariere, in care se consemneaza:
    - denumirea bunului si cantitatea existenta in stoc;
    - denumirea furnizorului, numarul si data facturii emise de acesta;
    - pretul unitar, exclusiv T.V.A.;
    - cota si valoarea unitara a T.V.A.
    Suma T.V.A. determinata potrivit celor de mai sus se inregistreaza in contul 4426 "T.V.A. deductibila" prin stornarea aceleiasi sume din contul contabil aferent stocului.
    3. Agentii economici care nu au fost inregistrati ca platitori de T.V.A. in baza pct. 11.5. din norme si care, ulterior livreaza si bunuri sau presteaza servicii impozabile, depasind in total plafonul de 50 milioane lei, sunt obligati sa depuna cerere de inregistrare ca platitori de T.V.A., fiind luati in evidenta cu data de 1 a lunii in care realizeaza operatiuni impozabile.
    ANEXA 1 a.
    ---------
                          CERERE
            de restituire a taxei pe valoarea adaugata
----------------------------------------------------------------------------
| 1. | Denumirea unitatii ...........................                       |
| 2. | Adresa:                                                              |
|    | Localitatea ................, str. ..................... nr. ....... |
|    | Sectorul ..........., Codul postal ..........., Codul fiscal ....... |
|    | Judetul ..........................                                   |
----------------------------------------------------------------------------
    In conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 3/1992, republicata, art. 17, lit. C. f), prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata, platita pentru bunurile si serviciile achizitionate, destinate realizarii unor obiective pe teritoriul Romaniei cu finantare directa, asigurata din ajutoare sau imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale, precum si de organizatii nonprofit si de caritate.
    Se anexeaza documentele (se marcheaza cu x):
                                     _
    - factura                       | |
                                     -
                                     _
    - chitanta fiscala              | |
                                     -
                                     _
    - alte documente                | |
                                     -
    Restituirea este aferenta obiectivului:
 ..........................................................................
 Solicitam restituirea in contul nr. ..........................., deschis la
 ...........................................................................
 Finantarea este asigurata din .............................................
 Conducatorul unitatii ..................      Semnatura ...............


  ----------------------------------------------------------------------------
 |         CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL TERITORIAL                       |
 |                                                                          |
 |Avizam restituirea T.V.A. pentru suma de .................. lei           |
 |Nu avizam restituirea sumei de ............ lei din urmatoarele motive :  |
 | ........................................................................ |
 | ........................................................................ |
 | Numele persoanei care aproba restituirea .............. Functia ........ |
 | Semnatura ............... Data .............                             |
 |                                                                          |
                                                                            



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 5/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 5 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 5/1995
Ordonanţa 9 1995
referitoare la perfectionarea unor reglementari privind taxa pe valoarea adaugata
Hotărârea 973 1994
cu privire la aprobarea Normelor pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata
Decizia 4 1994
privind aprobarea solutiilor referitoare la aplicarea unitara a prevederilor unor articole din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 si prin Ordonanta Guvernului nr. 6/1994
Legea 48 1994
privind stabilirea unor drepturi in favoarea persoanelor fizice carora li s-a stabilit calitatea de actionar in temeiul art. 36 din Legea nr. 18/1991 si a drepturilor aferente anului 1993 si 1994 pentru persoanele ale caror terenuri agricole se afla in patrimoniul regiilor autonome cu activitatea agricola, institutelor si statiunilor de cercetare si productie agricola
Decizia 3 1994
privind aprobarea solutiilor unice referitoare la aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/1992, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1993 si prin Ordonanta Guvernului nr. 6/1994
Legea 16 1994
Legea arendarii
Legea 83 1993
privind sprijinul acordat de stat producatorilor agricoli
Decizia 1 1993
privind aprobarea solutiilor unice referitoare la aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 3/1992, aprobata prin Legea nr. 130/1992
Ordonanţa 16 1993
privind taxele pentru acordarea licentelor in vederea practicarii jocurilor de noroc
Hotărârea 768 1992
cu privire la reglementarea folosirii si gestionarii formularelor tipizate comune si specifice in legatura cu aplicarea taxei pe valoarea adaugata
Ordonanţa 11 1992
privind modul de desfasurare si impozitare a activitatii de taximetrie auto
Ordonanţa 3 1992
privind taxa pe valoarea adaugata
Hotărârea 679 1991
privind impozitul pe spectacole
Legea 36 1991
privind societatile agricole si alte forme de asociere in agricultura
Legea 18 1991
fondului funciar
Legea 31 1990
privind societatile comerciale
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu